Het low-budget 720p/1080p camera topic

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 63 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik ben het helemaal met je eens, ook die image stabilizer lijkt niet veel te helpen.

Het zijn gewoon fun2have cams en makkelijk mee te nemen zodat ik een filmpje kan schieten, waar je niet zo snel een grotere en betere cam mee zeult.

portabilitie, daar gaat het mij om, en daarvoor zijn ze prima. Hopelijk wordt de kwaliteit de komende jaren fors verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
De Sanyo's poepen altijd nog een aardig beeld en geluid eruit. Alleen in het donker wordt het minder en de stabilisatie is niet om wild van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Maar die passen net niet in je broekzak, in tegenstelling tot de flip, sony bloggie en de kodak series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb hem binnen en zojuist even getest. Bij het aansluiten op de hdtv schrok ik wel even. Schokkerige beelden op zowel 1080 als op 720p60fps. Dat ziet er een stuk slechter uit als de zx1.

Hierna even de filmpjes op de pc bekeken en daar is de kwaliteit bijna gelijk. 1080p uiteraard groter.

Eigenlijk is pannen uit den boze met deze camera's. Aktie filmpjes waarbij je de camera zelf stil houd zijn de beste die je er uit kan halen. Ik twijfel wat ik ga doen de zx1 houden of de zx3. Eerst nog even wat uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52
Wat voor pc heb je? Ik merkte dat de meegeleverde player vloeiender leek dan VLC. Een deel van de schokken krijg ik weg, maar hij lijkt hier om de x seconden toch even te haperen. Mogelijk doordat ik een standaard kingston class 4 sd kaartje had (welk sd kaartje heb je?). Was 720p60fps op de zx1 wel vloeiend vanaf de cam?

Overigens ook nog wat zitten googlen op "frame drops zx1". De een is heilig overtuigd dat met een snelle SD kaart alles vloeiend werkt, de ander geeft aan dat onder slechte lichtcondities de framerate toch inzakt.

suggestie snelle sd kaart: http://www.chrismaddalena...mini-hd-720p-digital.html
suggestie low light, rond 1:01 http://www.obsessable.com/feature/review-kodak-zx1/

[ Voor 38% gewijzigd door jaspov op 27-04-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb een quad 9550met een 4650 kaart en 4 GB zou geen probleem mogen zijn.
Ik heb vanmorgen effe de camera in mijn auto gezet en een ritje gedaan. Nu hapert hij bij mij ook. Hij stuitert af en toe of hij heel eventjes blijft haken. Ik gebruik een standard 4 GB Sndisk sdhc kaartje.
Ik ga vanmiddag denk ik een snellere en grotere kaart kopen. Volgens mij had de zx1 dit niet, maar ik heb dat niet uitvoerig getest.

Even gekeken op de site die jij tipt en hier een stukje daaruit. Bedankt voor de tip! Zoiets ga ik halen.

NOTE: I use a Lexar SDHC Class 6 card rated at 20MB/s. I was fortunate to actually speak to a Kodak representative at Best Buy who recommended that class and speed. If you use a cheap off-brand card not meant for photography/video you will probably have choppy video. This is due to the card's write speed not being fast enough to keep up with the video.

This has been mentioned in a few reviews where the reviewer was upset over choppy, terrible video and it was resolved with a better card.

[ Voor 42% gewijzigd door Tomas_ op 28-04-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Cool. Ik hoop dat dat het is. Moest mijn camera tijdig retourneren en nooit aan testen met snellere sd toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Nog even een toevoeging van de kodak site:

OPMERKING: Voor het opnemen en afspelen van HD-video adviseren wij een zo snel mogelijke kaart. Kaarten uit categorie 6 zijn de snelste kaarten die momenteel verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274462

Ik heb als advies van neboweb.nl, waar ik de camera voor zo'n 120 euro heb gekocht, om de Sandisk Ultra II te gebruiken. http://www.kieskeurig.nl/...hc_ultra_ii_16_gb/275992/
Deze is 15mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Die heb ik niet eerder zien staan. Er zijn ook een aantal class 6 kaarten die vastlopen. Vind die class aanduiding ook verwarrend. Gisteren een ander topic over geopend. Sandisk heeft een ultra II kaart class 4 die 9 of 15 MB/'s doet. Terwijl voor class 6 maar 6 MB/'s nodig is. Erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
en werkt dat goed en zonder schokken?
Anoniem: 274462 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:47:
Ik heb als advies van neboweb.nl, waar ik de camera voor zo'n 120 euro heb gekocht, om de Sandisk Ultra II te gebruiken. http://www.kieskeurig.nl/...hc_ultra_ii_16_gb/275992/
Deze is 15mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik zal hier maar eens een heel uitgebreid stuk gaan schrijven, zodat dat gelijk in de FAQ kan :)

Bij het kopen van een geheugenkaart voor het opnemen van video is er maar één specificatie van de kaart van belang: de class aanduiding. De class aanduiding levert de minimaal gegarandeerde snelheid van de kaart. Een class2 kaart schrijft minimaal 2 megabyte per seconde weg, class4 doet minimaal 4 megabyte per second, class 6 minimaal 6 megabyte per seconde, enzovoort. Andere aanduidingen op de verpakking kun je negeren.

De volgende stap in het maken van een keuze voor de juiste kaart is nakijken in welke bitrate je camera video opneemt. Neemt je camera bijvoorbeeld op in AVCHD dan is de theoretische limiet 24 megabit per seconde. Dat levert je dus een datastroom op van 3 megabyte per seconde. Een class2 kaart volstaat in dat geval dus niet, maar een class4 kaart wel. Als je kiest voor een kaart met een te lage class aanduiding dan werkt de videofunctie slechts in een lagere kwaliteit of geheel niet (verschilt per camera). Dit voorbeeld kun je ook door trekken naar camera's die met 16mbit/s of 35 mbit/s opnemen. Gewoon even terugrekenen naar megabyte per seconde (dus delen door 8 ) en je weet de minimale class die je nodig hebt. Een kaart kopen van een hogere class kan geen kwaad (check wel even of je camera overweg kan met die class).

Op de verpakking van de kaarten staan naast de class aanduiding vaak wel andere snelheidsaanduidingen. Dit zijn de theoretisch maximale snelheidsaanduiding. De kaart schrijft dus ergens tussen de minimale schrijfsnelheid (=class aanduiding) en de maximum snelheid (zie verpakking).

Als je een kaart koopt voor video dan raad ik aan om altijd even op de verpakking te kijken (of in geval van bestelling via internet duidelijk aan te geven wat de minimale class moet zijn als dit niet is aangegeven) aangezien -ten tijde van schrijven- Sandisk bijvoorbeeld UltraII kaarten uitgeeft met zowel class2 als class4. Wil je gegarandeerd een class4 kaart hebben, dan moet je die uitzoeken in de winkel of een VideoHD kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
perfect stukje aanvulling hierop! Maar de Kodak playsport neemt op in .mov h.264. Ik moet er dus achter komen wat daarvan de limiet is, om uit te vogelen wat de max megabit per seconde is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AVCHD gebruikt de videocodec h.264 en de audiocodec AC-3. ;)

Een soort van codecs in een codec dus. Daarnaast kun je ook in de specs van je camera kijken welke bitrate er wordt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Iemand gezien welke bitrate de zx3 aankan? In een aantal reviews wordt 7MB/'s genoemd maar dat zie ik niet bevestigd. Class 6 zou dan nog net niet voldoende zijn. Op Kodak.nl bieden ze zelf class 4 kaarten aan bij de playsport.
technonose schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:31:
Nog even een toevoeging van de kodak site:

OPMERKING: Voor het opnemen en afspelen van HD-video adviseren wij een zo snel mogelijke kaart. Kaarten uit categorie 6 zijn de snelste kaarten die momenteel verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem eerlijk gezegd aan dat dat 7mbit/s is. Als je kijkt dat professionele camera's zo rond de 50 mbit/s zitten, zou dat betekenen dat de bitrate van de Kodak hetzelfde zou zijn B)

Edit: in de specs van de Zx1 staat dat ie in h.264 opneemt. Imo is class4 dan voldoende (max bitrate 24 mbit/s).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 28-04-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Het was zelfs 9MB/s, staat in een customer review op Amazon naar ik twijfelde daar al aan. @Technonose: hamvraag is natuurlijk of hij in de praktijk nu niet meer schokt met je nieuwe kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaspov schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:06:
en werkt dat goed en zonder schokken?

[...]
Nou dat weet ik eigenlijk nog niet. Kaartje net gekocht en de camera is vandaag verstuurd. Morgen zou die dan binnen moeten komen. Net voordat ik op vakantie ga morgenavond.... Er staat bij 'handtekening voor ontvangst', betekent dat dat mijn buren hem niet kunnen aannemen?
Ik heb nu Transcend 16gb, class 6 gekocht. Die andere die werd aangeraden was class 4. Deze class 6 is dus nog sneller. Trouwens, als tip kreeg ik om de sdhc te formateren met het apparaat waar je hem op gaat gebruiken. Elke fabrikant formateert dat ding weer op zijn eigen manier. Ik hoor verschillende goede verhalen hier over, dat het een wereld van verschil is!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 274462 op 28-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Anoniem: 274462 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:51:
[...]

Nou dat weet ik nog niet. Kaartje net gekocht en de camera is vandaag verstuurd. Morgen zou die dan binnen moeten komen. Net voordat ik op vakantie ga morgenavond.... Er staat bij 'handtekening voor ontvangst', betekent dat dat mijn buren hem niet kunnen aannemen?
In theorie wel ja, maar zo werkt de postbode niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik moet mijn kaartje ook nog halen. Ik ga ook nog eerst proberen om te formateren vanuit het device.
Kaartje wordt waarschijnlijk zaterdag, even wachten dus ;-)

Edit: Toevoeging:

Hieronder een link waar de zi6 en de zx1 worden doorgezaagd met links naar de sensor info en firmware informatie.

http://vimeo.com/groups/kodakhd/forumthread:3447

[ Voor 37% gewijzigd door Tomas_ op 29-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

technonose schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:13:
Ik moet mijn kaartje ook nog halen. Ik ga ook nog eerst proberen om te formateren vanuit het device.
Kaartje wordt waarschijnlijk zaterdag, even wachten dus ;-)
Ik ben benieuwd of die tip van mij werkt! Ik hoor het graag, Ik krijg als het goed is vanmiddag mijn camera binnen. Mijn kaartje heb ik dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor net van mijn vrouw dat de camera binnen is!!!! Jippie! Ik kan hem dus zo meenemen op vakantie!!! Volgende week een korte eerste indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 274462 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:12:
Ik hoor net van mijn vrouw dat de camera binnen is!!!! Jippie! Ik kan hem dus zo meenemen op vakantie!!! Volgende week een korte eerste indruk!
wel eerst de batterij opladen he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

jaspov schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:35:
Het was zelfs 9MB/s, staat in een customer review op Amazon naar ik twijfelde daar al aan. @Technonose: hamvraag is natuurlijk of hij in de praktijk nu niet meer schokt met je nieuwe kaartje?
Ik heb ook de playsport i.c.m met een Sandisk Ultra II 8 GB. Dat is volgens mij een klasse 4 kaartje. Omschrijving van de Dixons: Een constante schrijfsnelheid van minimaal 9 MB per seconde en een leessnelheid van 10 MB per seconde.

In ieder geval verloopt het opnemen van video goed, ik heb geen last van schokken. Je zou dus een sneller kaartje kunnen proberen. Op 1080p is het beeld erg scherp, je kan bijv. nummerborden van auto's lezen (10-20 meter afstand) maar het beeld schokt veel meer bij bewegingen. Op 720p wordt nummerborden lezen een stuk moeilijker maar video's zijn een stuk vloeiender. Ook schudt het niet zo als je hand niet zo stabiel is. Ik heb in ieder geval geen problemen dat het beeld om de paar seconde blijft hangen. Als software getest met Mplayer en WMP.

Edit: oh ja, firmware 1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Kijk dat is een goede tip. Ik was van plan om de ultra III te halen ipv de II, maar gezien het prijsverschil en jou tip ga ik voor de II. Ik heb overigens nu een class2 kaartje, wat waarschijnlijk net niet goed genoeg is. Al hoewel 1080p verder wel goed opneemt. Het af en toe hangen van beeld gebeurd alleen als de camera in beweging is, en niet wanneer de camera stil staat en het object beweegt.

Het beeld is inderdaad erg mooi op 1080p. Ik vind de bouwkwaliteit en bediening echt super goed. echt een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank voor de uitleg. Ik heb ook naar dat kaartje gekeken en hier zelfs een topic geopend. Ik zag ook die snelheden van 9 MB en 10MB, maar omdat het class 4 is garanderen ze maar 4 MB, erg verwarrend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33904781

Ik twijfel tussen die ultra II of een "echte class 6" die 6 MB/s garandeert. Ben wel benieuwd naar de beelden. Wil je evt ergens een stukje raw film dumpen?

Nog een speciale reden dat je nog op 1.01 draait?
Anoniem: 146875 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook de playsport i.c.m met een Sandisk Ultra II 8 GB. Dat is volgens mij een klasse 4 kaartje. Omschrijving van de Dixons: Een constante schrijfsnelheid van minimaal 9 MB per seconde en een leessnelheid van 10 MB per seconde.

In ieder geval verloopt het opnemen van video goed, ik heb geen last van schokken. Je zou dus een sneller kaartje kunnen proberen. Op 1080p is het beeld erg scherp, je kan bijv. nummerborden van auto's lezen (10-20 meter afstand) maar het beeld schokt veel meer bij bewegingen. Op 720p wordt nummerborden lezen een stuk moeilijker maar video's zijn een stuk vloeiender. Ook schudt het niet zo als je hand niet zo stabiel is. Ik heb in ieder geval geen problemen dat het beeld om de paar seconde blijft hangen. Als software getest met Mplayer en WMP.

Edit: oh ja, firmware 1.01

[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 01-05-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Technonose: Zie je in 720p een verschil tussen de zx3 en de zx1? Voor mij is 1080 overkill, en 720p kunnen ze allebei in 60 frames dat is mooi vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een halve minuut de TV opgenomen met de playsport. Als het beeld zou blijven hangen zou je dat hier wel moeten zien:
http://www.vimeo.com/11398617
Vandaag en morgen zal ik wat meer filmpjes van buiten uploaden.

Ik draai firmware 1.01 omdat die er vanuit de fabriek op staat. Over 1.03 hoor ik zowel negatieve als positieve dingen dus dat wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Cool, ziet er goed uit! Ik heb de zx3 teruggestuurd maar nog wat zitten testen met de opnames. Ik moest terugsturen om dat de 8 dagen termijn om dat te doen afliep...

Problemen zijn volgens mij op een paar punten terug te voeren:
-Gebruik van een goede SD kaart. Dit is meer een minimale vereiste
-Bewegingen van de camera - meeste getril kwam bij mij als ik een panning shot maakte. Ik zag dat je meer filmpjes wil posten, dus als je een shot wil pannen dan graag svp
-Lichtomstandigheden. Ik snap het nog niet helemaal maar het lijkt er op dat de camera om licht te regelen de shuttersnelheid aanpast. Ik las ergens dat de camera geen diafragma heeft.Dat kan gepaard gaan met
schokken.
-Laatste is de pc waarop je afspeelt. 720p60fps in een quicktime formaat is tegelijk pittig om af te spelen en niet de meest gebruikte codec. Mijn pc trekt het in elk geval niet soepel. Mijn Atom HTPC wel, maar ook daar zie ik een stukje soms schokken, en soms niet (met cpu en gpu usage onder de 30%)

Wellicht dat ik nu alsnog voor de zx1 ga. 720p is voor mij voldoende, en het scheelt flink in prijs. Kan ik weer investeren in een gorillapod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Als je alleen 720/60 wil schieten zou ik zeker voor de zx1 gaan. Een uistekende camera van perfecte bouwkwaliteit. De 1080p stsand van de zx3 is alleen goed bij weinig pannen en voldoende licht. Ik vind de 720/60fps stand erg goed bij beide camera's. Ik heb nu een class 4 card, moet het nog even goed testen maar het lijkt goed.

Ik schreef eerder dat ik schrok bij het eerste keer aansluiten van de zx3. Ik had hem nog op ntsc staan ;-)
Bij PAL zien de beelden er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem van het weekend meegenomen en vooralsnog op 720p/60fps gezet. Net thuis via de hdmi aangesloten op mijn Panasonic plasma en het is een plaatje! De camera is super in gebruik, je hebt hem door het formaat constant bij je, in je broekzak. De bediening is supermakkelijk en het terugkijken op tv simpel en scherp. Al met al een enorme aanrader! Ik heb hem dus met een Transced class6 16GB kaartje, geformateerd met de camera zelf. Ik heb dan ook met afspelen totaal geen schokkerig beeld gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Was nog even bij Kodak op de site aan het bladeren en zag bij de ZX1 onderststaande specs staan.
Wat uiteraard opvalt is de class 6 aanbeveling. Bij de ZX3 staat dezelfde omschrijving alleen de class 6 aanbeveling staat er niet bij, maar lijkt mij vanzelfsprekend.

Tekst Kodak site:

Beeldopslag – 128 MB intern geheugen (circa 10 MB beschikbaar voor beeldopslag. 1 MB is gelijk aan één miljoen bytes); optionele SD/SDHC-kaart (Het SD-logo is een handelsmerk van de SD Card Association.) Ondersteunde grootte is max. 32 GB (SDHC; klasse 6 aanbevolen).

Hier de link naar de pagina van de ZX1

Hier de link naar de pagina van de ZX3

[ Voor 23% gewijzigd door Tomas_ op 05-05-2010 14:34 . Reden: toevoeging links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07
Dus eigenlijk is de ZX1 nog steeds de beste prijs/kwaliteitsverhouding? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Als je niet onderwater wilt filmen en geen 1080p wilt wel.
Die1080p geeft op een statief met voldoende licht overigens een erg mooi beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 05-05-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een tip voor vloeiend beeld, zorg dat de refresh rate van de TV overeenkomt met het opgenomen formaat. Als je met 60fps opneemt en op 24Hz beelden afspeelt gaat het pannen niet vloeiend.
Een class 4 kaartje werkt voor mij goed icm met de playsport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat geeft het beste resultaat en het makkelijkste te filmen: 720, 720/60fps of 1080p ? De maximale opnametijd maakt me niet uit, het gaat me er om dat het mooi op tv te zien is.
Ik heb er nog niet naar gekeken, maar wat is het output formaat en wat gebruikt me om dit op DVD te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb ook een class4 sandisk ultra gekocht. Ik denk dat bij bewegend beeld 720 /60fps het mooiste beeld geeft. Ik heb net vanuit de auto wat geschoten en dat gaat zonder schokken en is vloeiend beeld. Erg mooi.
Bezoek wat er was, was verbaasd over het mooie beeld wat ik op de hd tv heb laten zien (samsung 32b650)

1080p is wat mij betreft met pannen minder. Dit lees je ook in andere reviews. Stilstaand op een statief is wel erg mooi. De Playsport zx3 is voor mij echt een super aanwinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Alles is even makkelijk te filmen. Wat het beste resultaat geeft ligt aan je tv en je verwachtingen. 1080p heeft meer details, mits je dan wel een full hd tv hebt en er dicht genoeg op zit. Zoals hierboven al staat zijn sommige reviews ook kritisch over de 1080p stand, het zou minder vloeiend zijn (meer vervormen). 720p60 (60 frames, het zegt het al) is een stuk vloeiender, ik denk dat je dat eerder ziet, maar dat is persoonlijk.

De camera slaat op in quicktime .mov h.264 formaat. Dat is ook eenvoudig (zonder conversie) om te zetten naar .avi.

Wat bedoel je met : "op dvd zetten"? Wil je er een video-dvd van maken? Dan is 720p30 frames genoeg, voor zover ik weet kan je geen 60 fps dvd maken. 720p is dan ook al overkill. Je kan ook HD files op DVD opslaan als je wilt uiteraard.
Anoniem: 274462 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:25:
Wat geeft het beste resultaat en het makkelijkste te filmen: 720, 720/60fps of 1080p ? De maximale opnametijd maakt me niet uit, het gaat me er om dat het mooi op tv te zien is.
Ik heb er nog niet naar gekeken, maar wat is het output formaat en wat gebruikt me om dit op DVD te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Kodak Zx1 binnen, met Transcend class 6 kaartje. Net wat zitten spelen en ziet er redelijk vloeiend uit allemaal. Het schemert wel, dus niet optimaal om te testen zo maar dat volgt nog.

Eerste observatie: de amazon.co.uk versie komt alleen met een UK lader, volgens mij had de Nederlandse ZX3 zowel UK als NL stekker. Gelukkig een GP powerbank snellader liggen dus maakt mij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jaspov; laat ook maar trouwens. Ik heb een HDX1000 mediaplayer. FullHD, dus ik ga de filmpjes niet branden, maar zet ze daar op. Ik weet alleen nog niet of de HDX ook .mov aan kan. Waar kan ik ze anders mee converteren naar .avi of is mkv ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dat kan met deze tool o.a., die tool doet niets met de video, gooit het puur in een avi wrapper dus geen kwaliteitsverlies. http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/

Tot zover tevreden met de ZX1. De bekende manco's zijn inderdaad prestaties bij weinig licht en het stilhouden van de camera maar dat wist ik vooraf. Statiefje is nog onderweg.

Merk wel dat mijn pc het zwaar heeft met de 720p60 files. Zowel de cpu als de videokaart nu vernieuwd (nu E8400 3GHz en Ati 5770). Files spelen nu goed, het beste in windvd (ondersteunt ati hardware acceleration) of met media player home cinema met coreavc (loopt dan over de cpu).

Een pakket als VLC, wat puur over de cpu loopt schokt nog steeds een beetje af en toe. Ook mediaplayer homecinema/coreavc geeft nu en dan nog een dropped frame aan. Windvd loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zit nu te twijfelen tussen of dat ik nu de H30 zal kopen of tot eind Mei/midden Juli zal wachten tot de SX900.
Bij de SX900 reppen ze heel erg over het lowlight gedeelte en het feit dat hij SDXC heeft is ook een pluspunt.

SX900

+Lowlight
+SDXC
+is +/- 80gram lichter
+9x optical zoom
+MPEG4 formaat
-Korte accuduur (ze claimen nu op de Toshiba website maar een uurtje)
-is nog niet uit, en ik zou graag zaterdag al een camera hebben (maar als de SX900 echt veel beter is dan wacht ik met liefde en plezier ;) )

H30

+Is al uit
+Goedkoper
+Opzich lange accuduur (2½ uur is genoeg voor mij)
+Goede kwaliteit voor de prijs
-Gemixte reviews over lowlight

Ik ga de camera denk ik vooral binnen gebruiken maar het zou natuurlijk fijn zijn als je hem gewoon voor alle doeleinden kunt gebruiken wanneer je dat ooit wil.
Als je jullie nog andere suggesties hebben zijn die welkom :)

Edit: Mijn budget is max rond de 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaspov schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:28:
Dat kan met deze tool o.a., die tool doet niets met de video, gooit het puur in een avi wrapper dus geen kwaliteitsverlies.
Misschien dat ik er overheen lees, maar over welke tool heb je het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

C@SP

Biertje ??

jaspov schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:13:
Kodak Zx1 binnen, met Transcend class 6 kaartje. Net wat zitten spelen en ziet er redelijk vloeiend uit allemaal. Het schemert wel, dus niet optimaal om te testen zo maar dat volgt nog.

Eerste observatie: de amazon.co.uk versie komt alleen met een UK lader, volgens mij had de Nederlandse ZX3 zowel UK als NL stekker. Gelukkig een GP powerbank snellader liggen dus maakt mij weinig uit.
offtopic: Hoe lang heb jij moeten wachten voordat hij binnen was?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
@Olafski_72 het was deze tool, link niet goed geplakt denk ik. Nu ook in de vorige post ingevoegd:
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/ open source

@Biertje: maandag 3 mei besteld, donderdag 6 mei binnen. Camera, sd kaart en het gratis hoesje zijn alledrie afzonderlijk verscheept. Alleen de gorillapod is nog niet binnen, die komt van een amazon reseller.

De batterij-indicator doet wat vreemd. Als ik twee minuten film dan schiet ie op rood. Zet ik de camera dan aan en uit dan is hij weer wit en half vol...bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De batterijproblemen heb ik niet. Als de batterij vol is dan is die na een minuut wel een streepje minder en daar blijft die dan op het komende kwartier/halfuur. De gorillapad is echt een aanrader trouwens. Beelden op 1080p zijn echt enorm scherp en kleurvol en de 720p lijkt opeens wel een videoband. Maar zonder gorillapad o.i.d. is 1080p niet te doen vanwege het trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kodak ZX1 EUR 57,43 Kostenlose Lieferung bij Amazon.de nu..... goedkoper dan de UK incl. verzending.
Alleen geen 'gratis' hoesje....

Hmmm.. als ik een ZX1, 8GB SDHC kaartje bestel en het 'gratis' hoesje neem ben ik 76 euro kwijt bij Amazon.co.uk

Als ik een 8GBSDHC kaartje en ZX1 bij Amazon.de bestel ben ik 69 euro kwijt. (daar kost dat hoesje 13 euro dus die bestel ik daar dan maar niet)

Wat raden jullie mij aan, is dat 'gratis' hoesje 7 euro waard? Je krijgt er immers ook al een gratis camera tasje bij..

(btw: alles bij elkaar goedkoper dan in Nederland, want dan kost de ZX1 alleen al 85 euro!) :9

[ Voor 70% gewijzigd door Deezers op 11-05-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Gorillapod nu ook binnen. Het hoesje is een eenvoudig ding, vraag me af of ik die ga gebruiken. De Gorillapod is top, lekker stevig. Ik heb de zwart met rode en die past ook nog eens goed bij de zwarte Zx1 (die heeft ook rode details zoals de knoppen).

Let wel goed op met bestellen bij amazon. Mijn gorillapod bleek van een andere seller te komen, en dankrijg je extra verzendkosten. Ik vond het overzicht vrij onoverzichtelijk dus ik had dat niet door, tot na het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bij Amazon.de kan ik de ZX1 halen voor 57,50 euro (gratis verzending naar Nederland, bij co.uk niet). Gisteren was ie daar 63 euro. Dus weet niet wat ie morgen zal kosten... :P
Zonder hoesje dus, maar aangezien het 7 euro scheelt en je al een opbergtasje erbij krijgt, besteed ik die besparing van 7 euro gewoon in een 8GB SDHC kaartje :)

Zag dat Bol.com zijn prijs weer naar 120 euro heeft gegooid, kan je er gewoon 2 van halen bij Amazon. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Deezers op 11-05-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 07:49
Ik ben op zoek naar een compact camcorder. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sanyo CG10 vanwege de hoge resolutie en de speciale grip. Iemand die ervaring heeft met deze camera?

Sanyo heeft ook een nieuwe versie uitgebracht, de cs1. Deze lijkt mij wel vrij prijzig in vergelijking met CG10 of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Dennis Lammers schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:52:
Bij Amazon.de kan ik de ZX1 halen voor 57,50 euro (gratis verzending naar Nederland, bij co.uk niet). Gisteren was ie daar 63 euro.
Zag dat Bol.com zijn prijs weer naar 120 euro heeft gegooid, kan je er gewoon 2 van halen bij Amazon. 8)7 8)7 8)7
Zowel bij Bol als bij Amazon vragen ze verschillende prijzen voor de verschillende kleuren. De zwarte is nu zelfs 140 euro bij Bol. Duurder dus dan de nieuwe playsport.

Ik heb de camera van het weekend meegenomen naar het zwembad. Erg leuke beelden geschoten onderwater Dit is wel een erg gave feature van de playsport zx3! Beelden zijn ook hier mooi scherp.
Heb wat test materiaal geschoten. Zal dit nog deze week ergens uploaden in raw formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Technonose, wil je aub een vergelijkend shot opnemen met de zx1 en de zx3 op 720p60? Je hebt momenteel allebei toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb de zx1 weer retour gedaan helaas. Wilde nog wat vergelijken doen maar had hier helaas geen tijd meer voor :-( Voor zover ik kan beoordelen is de kwaliteit op de playsport iets beter, maar dat is meer gevoel dan technisch onderbouwd. Ik schiet in iedergeval bij motion beelden met 720p60 vanaf de fiets (vakantie) En laatst van mijzelf in een cabrio. Die beelden zijn verbazingwekkend goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Gelukkig de ZX1 gisteren niet bij Amazon.de besteld.
Nu voor 40 pond bij co.uk!

Die dingen zakken elke dag echt 10 euro in prijs.... nieuwe player opkomt misschien?

Heb hem nu dan toch écht besteld bij Amazon.co.uk

ZX1 Zwart, gratis silicone case én een 16GB SDHC Sandisk kaartje: 64,28 GBP incl. verzending dus! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Deezers op 12-05-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Dennis Lammers schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:55:
Die dingen zakken elke dag echt 10 euro in prijs.... nieuwe player opkomt misschien?
Inderdaad de ZX3 playsport die ik heb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Die vind ik persoonlijk te duur, zeker als je het vergelijkt met de ZX1 waar ik de verschillen niet zo snel kan zien (onder water filmen t.o.v. waterproof?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
En 1080p. Ik zie hem overigens nu voor 49,99 pond staan niet voor 40. Is de prijs weer aangepast?
Dennis Lammers schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:16:
Die vind ik persoonlijk te duur, zeker als je het vergelijkt met de ZX1 waar ik de verschillen niet zo snel kan zien (onder water filmen t.o.v. waterproof?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ja, ze schommelen elke dag een paar uur met de prijs :P
Gelukkig net op tijd besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Wow, net het een en ander uitgevonden mbt de schokken. Een deel is te genant voor woorden, maar als ik er anderen mee kan helpen dan post ik het hier toch maar!

Achtergrond: ik draai windows 7 64bit, met een C@duo E8400 (3GHz), 4GB geheugen en ATI 5770. Sommige films op 720p60fps schokten, en er leek een regelmaat in te zitten. Drie tips...

1) Dankzij de display stats functie in media player classic home cinema zag ik aan de groene lijn precies het stotterpatroon terug. Wat zag mijn oog ook in de stats: mijn scherm staat niet op 60Hz, maar op 59Hz! Als je dan 60 Hz afspeelt moet je elke seconde 1 frame droppen....dat is niet zo vreemd, en hoe simpel! 8)7 8)7

Daarna bleek dus ook dat ik coreavc of windvd niet nodig heb, media player home cinema is meer dan voldoende. Dat maakt weer een schoner systeem.

2) Overigens doet de 32 bit versie het beter hier dan de 64 bit versie, ik las elders dat die 64 bit versie nog niet geoptimaliseerd is.

3) vreemd genoeg moet ik de files wel omzetten naar Avi met de eerder genoemde gratis tool mp4cam2avi, de mov files doen het nu nog minder lekker dan voorheen. Omdat die tool niet opnieuw codeert kan ik daar mee leven.

Anyway, stom dat ik er nu pas achter kom, maar soms zie je de meest eenvoudige dingen over het hoofd. In elk geval alles soepel hier, eindelijk. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Heb mijn ZX1 van Amazon.co.uk binnen, woensdagavond verzonden met hemelvaart vandaag al binnen! :)
Alleen wel met een UK plug van de Kodak oplader..... heb gelukkig een omzetter.
Maar hij moet 12 uur opladen staat in de handleiding, best lang vind ik.

Weet iemand trouwens als het rode led lampje naar groen verandert als ie klaar is met opladen?
De handleiding is daar niet duidelijk over (beknopte handleiding trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Even een korte update over de Kodak ZX3 Playsport.
Het LCD scherm is extreem kras gevoelig. Ik gebruik eigenlijk nooit een screen protector, maar dat is hier onoverkomelijk. Tenminste als je hem met iets anders in je zak doet dan komen er veel kleine krasjes op het scherm. Ik heb ook een nokia maar die krast zeker niet zo erg.

Nog meer mensen met een krasgevoelig lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Na 20 uur opladen zijn de lampjes van de ZX1 Kodak oplader nog altijd rood.... worden die ooit wel eens groen of blijven ze gewoon altijd rood (en schakelen dus ook niet uit na voltooiing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

technonose schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:29:
Even een korte update over de Kodak ZX3 Playsport.
Het LCD scherm is extreem kras gevoelig. Ik gebruik eigenlijk nooit een screen protector, maar dat is hier onoverkomelijk. Tenminste als je hem met iets anders in je zak doet dan komen er veel kleine krasjes op het scherm. Ik heb ook een nokia maar die krast zeker niet zo erg.

Nog meer mensen met een krasgevoelig lcd?
Bij mij zat er binnen een dag een kras op. Binnen een week zat de rechterkant onder de krassen terwijl het ding alleen in mijn jaszak zat (zonder rits of andere scherpe dingen). Ik heb er nu maar een klein leren hoesje omheen gedaan om het tegen te gaan.
De lens beschadigt gelukkig niet omdat deze wat dieper in de behuizing ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

jammer dat het budget bij sommigen zo laag is dat ze er na 1 week al achter komen dat ze dus beter een andere hadden kunnen kopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 320196 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:23:
jammer dat het budget bij sommigen zo laag is dat ze er na 1 week al achter komen dat ze dus beter een andere hadden kunnen kopen:)
Interessante opmerking. Wat je eigenlijk bedoelt is dat de apparaten niet aan de verwachting voldoen, of dat ze niet waarmaken wat ze zeggen? Bij velen is het budget niet laag, maar waarschijnlijk is de verwachting te hoog? Of zijn het waardeloze prooducten?

Je kunt je afvragen of men niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten? Ik heb voldoende budget, maar ik realiseer dat je voor 120 euro niet al te veel mag verwachtern ten opzichte van 600 euro kostende full hd camera's. Ik weet van te voren dat je voor dit bedrag geen low light kunt filmen en dat stilhouden van de camera een must is. En ook dat het geluid niet top zal zijn.

Voor mij is dit in iedergeval genoeg om hapsnap filmpjes te maken van het dagelijkse leven. Leuk voor later.
Voor top kaliteit moet je het niet doen alhoewel de playsport best mooie beelden maakt.

De term FULL HD zal we velen op het verkeerde been zetten. Het zegt wat over de pixel verhouding, maar niets over de kwaliteit van de beelden.

Aan de andere kant kan ik uitgeven wat ik wil,maar voor 600 euro koop je geen camera die je in je broekzak kunt stoppen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 17-05-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn veel mensen, die gewoon totaal geen verstand hebben van dit soort dingen, ze zien op internet bij een webshop staan; Full HD Camcorder €85,99. En ze denken meteen oke die kopen we, die is goedkoop en je kan er full hd mee filmen(ze weten nog net wat full hd is).

Dan over de mensen met een budget, er zijn ook veel jongere mensen waar ook ik onder val die graag iets met videomontage willen doen, ze zijn uiteraard nog niet zo 'rijk' als de meeste andere tweakers omdat ze gewoon nog op school zitten en misschien soms part-time ergens werken. Die gaan dan ook voor de 'budget' camcorders, erg jammer want na een tijdje heb je er spijt van dat je niet wat langer gespaard hebt, en mag je dus helemaal opnieuw beginnen.

En over die 600euro in je broekzak; oke je hebt gelijk maar een camera van 80 euro kan misschien wel evengroot zijn als een camera van 300 euro? en de kwaliteit kan behoorlijk verschillen, je ziet uiteraard de prijs ook terug in grootte van het product;)
technonose schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:00:
[...]

Interessante opmerking. Wat je eigenlijk bedoelt is dat de apparaten niet aan de verwachting voldoen, of dat ze niet waarmaken wat ze zeggen? Bij velen is het budget niet laag, maar waarschijnlijk is de verwachting te hoog? Of zijn het waardeloze prooducten?

Je kunt je afvragen of men niet voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten? Ik heb voldoende budget, maar ik realiseer dat je voor 120 euro niet al te veel mag verwachtern ten opzichte van 600 euro kostende full hd camera's. Ik weet van te voren dat je voor dit bedrag geen low light kunt filmen en dat stilhouden van de camera een must is. En ook dat het geluid niet top zal zijn.

Voor mij is dit in iedergeval genoeg om hapsnap filmpjes te maken van het dagelijkse leven. Leuk voor later.
Voor top kaliteit moet je het niet doen alhoewel de playsport best mooie beelden maakt.

De term FULL HD zal we velen op het verkeerde been zetten. Het zegt wat over de pixel verhouding, maar niets over de kwaliteit van de beelden.

Aan de andere kant kan ik uitgeven wat ik wil,maar voor 600 euro koop je geen camera die je in je broekzak kunt stoppen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik ben het helemaal met je eens! vandaar ook dat mijn reactie begon met: "Interessante opmerking". En ook "De term FULL HD zal we velen op het verkeerde been zetten."

Daarom ben ik ook blij met dit topic, en jou bijdrage. Ik heb 120 euro betaald voor een cameraatje wat redelijk presteerd voor wat ik er van verwacht, maar veel meer dan yuoutube kwaliteit op hd is het niet. Full HD stilstaand beeld is goed te doen, maar als je beweegt dan houd het snel op.

Voor de doeleinden en het budget wat ik heb is dit een redelijke camera, maar de term full hd doet vermoeden dat je een topbeeld kunt schieten en dat is zeker niet zo.

Een beetje camera waar je wel een goed beeld mee schiet kost al snel 500 euro en meer.

De factor dat hij klein is voor in je broekzak is ook de reden waarom het beeld slechter is.

Het blijven fun2shoot camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik zie dat de prijs ook weer is gestegen naar 144 euro. Ik kocht hem voor 118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het nu net, de Full HD term is gewoon om het kort te houden, niet te vertrouwen, met geen kennis eromheen weet je niet wat je aankoopt en kom je er al snel achter dat het eigenlijk niet aan je verwachtingen voldoet en het een volkomen miskoop is.
technonose schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:05:
Ik ben het helemaal met je eens! vandaar ook dat mijn reactie begon met: "Interessante opmerking". En ook "De term FULL HD zal we velen op het verkeerde been zetten."

Daarom ben ik ook blij met dit topic, en jou bijdrage. Ik heb 120 euro betaald voor een cameraatje wat redelijk presteerd voor wat ik er van verwacht, maar veel meer dan yuoutube kwaliteit op hd is het niet. Full HD stilstaand beeld is goed te doen, maar als je beweegt dan houd het snel op.

Voor de doeleinden en het budget wat ik heb is dit een redelijke camera, maar de term full hd doet vermoeden dat je een topbeeld kunt schieten en dat is zeker niet zo.

Een beetje camera waar je wel een goed beeld mee schiet kost al snel 500 euro en meer.

De factor dat hij klein is voor in je broekzak is ook de reden waarom het beeld slechter is.

Het blijven fun2shoot camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het licht van bovenstaande discussie is dit misschien nog wel aardig:
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:50:
Vanaf morgen de Panasonic HDC-SD10 (zwart) voor 222 euro bij de MM Amsterdam, een koopje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik denk ook dat dit topic kan helpen verwachtingen reeel te krijgen. Ik heb nu zelf de ZX1 en ben er erg tevreden mee. De prestaties bij weinig licht zijn niet top, en het beeld trilt snel maar dat wist ik al van tevoren, en dat had ik dus ook niet anders verwacht. Trillen is overigens met de Gorillapod goed opgelost voor veel situaties.

Schokkende beelden waren echter een andere probleem: met 60fps verwacht ik wel vloeiend beeld. Dat was meer stoeien, maar lag uiteindelijk niet aan de camera zelf. Kodak is niet eenduidig als het gaat om het benodigde type SD kaarten (en ook daar is veel onduidelijkheid over met alle discussies over snelheden, en classes - wat uiteindelijk tot een punt in de FAQ heeft geleid) en de pc moet goed staan ingesteld, én de juiste software hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Kan iemand mij vertellen hoelang je met 8GB of een 16GB kan opnemen op 720p met 60fps?

Thanks @ Hieronder :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 18-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:54:
Kan iemand mij vertellen hoelang je met 8GB of een 16GB kan opnemen op 720p met 60fps?
Met 8GB kun je anderhalf uur 720p 60fps filmen of evenlang 1080p 30 fps.
Dus met 16GB kun je waarschijnlijk 3 uur opnemen op 720p60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:38:
[...]

Met 8GB kun je anderhalf uur 720p 60fps filmen of evenlang 1080p 30 fps.
Dus met 16GB kun je waarschijnlijk 3 uur opnemen op 720p60
Waarbij bij de Kodak Playsport de batterij je grote bottleneck zal zijn. Ik zal er eens een test mee doen, eens kijken hoeveel er nu echt achter elkaar op 1 kaart past wat betreft batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Iemand ervaring met de playsport/zx3 en picasa?

Ik kan prima de filmpjes afspelen met de meegeleverde ArcSoft MediaImpression maar in Picasa krijg ik ze maar niet te zien (geld overigens ook voor sony ericsson telefoon filmpjes). Ik heb geen probleem met filmpjes van eigen foto camera of telefoon (3gp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 18:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

heeft iemand al geprobeert om met de zx1/zx3 vanaf een motor te filmen (motortrillingen ivm IS doel ik dan op)

Ik zoek eigenlijk een leuke all rounder die mijn ixus 950 moet vervangen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Denko schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:18:
heeft iemand al geprobeert om met de zx1/zx3 vanaf een motor te filmen (motortrillingen ivm IS doel ik dan op)

Ik zoek eigenlijk een leuke all rounder die mijn ixus 950 moet vervangen.
Kijk eens op youtube en vimeo.com meerdere motor voorbeelden te vinden! IS wordt overigens nergerens echt serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Al enige tijd volg ik dit topic en sta op het punt om een Kodak Playsport aan te schaffen.
De bedoeling is dat hij in de zomervakantie gebruikt gaat worden, tot die tijd heb ik geen haast.
Daarom kijk ik een beetje rond waar hij voor een leuke prijs te koop staat, mijn lijstje:Nu lees ik dat de Kodak Playsport erg gevoelig is krassen. Welke bescherming is aan te raden?

De prijzen bij Amazone op moment van schrijven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jansenn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:13:
Al enige tijd volg ik dit topic en sta op het punt om een Kodak Playsport aan te schaffen.
De bedoeling is dat hij in de zomervakantie gebruikt gaat worden, tot die tijd heb ik geen haast.
Daarom kijk ik een beetje rond waar hij voor een leuke prijs te koop staat, mijn lijstje:Nu lees ik dat de Kodak Playsport erg gevoelig is krassen. Welke bescherming is aan te raden?

hm, die .com shipped niet naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jansenn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:13:

Grappig ik heb precies dezelfde samenstelling, playsport + 8GB Sandisk + Gorillapad. Ik heb alles bij de Dixons gehaald omdat de camera via internet nog bijna niet verkrijgbaar was een aantal weken geleden (of net zo duur). Wat betreft het krassen, dat is inderdaad een probleem. De lens krast gelukkig niet dus een simpele screenprotector op het display is waarschijnlijk genoeg. Ik gebruik een cheap leren hoesje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik zie via Dixons dat de playsport de tipa 2010 award gewomnnen heeft voor best imaging device (mobile)

http://www.tipa.com/engli...est+Mobile+Imaging+Device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
Is er hier iemand in bezit van een Canon ixus 100?

Zelf lijkt mij deze camera het meeste geschikt voor mij. De enige vraag waar ik nog mee zit is hoe lang de accu mee gaat.
Ik wil deze camera namelijk vooral gaan gebruiken op Sziget (een voor mij negen dagen durend festival). Helaas is daar volgens mij geen mogelijkheid om je accu op te laden, dus moet ik negen dagen zie te doen met enkele(?) accu's.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559

Hallo mensen,

Ben op zoek naar een camcorder met een webcam/live streaming functie. Zijn er camcorders die dit kunnen? Ik weet dat de "oude" camileo HD dit kon, maar de nieuwe Camileo P10, S20 etc kunnen dit volgens Toshiba niet meer..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Frank!in schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:19:

Zelf lijkt mij deze camera het meeste geschikt voor mij. De enige vraag waar ik nog mee zit is hoe lang de accu mee gaat.
Ik wil deze camera namelijk vooral gaan gebruiken op Sziget (een voor mij negen dagen durend festival). Helaas is daar volgens mij geen mogelijkheid om je accu op te laden, dus moet ik negen dagen zie te doen met enkele(?) accu's.

Iemand ervaringen?
misschien is dit een optie voor je: http://www.consumer.phili...r-solutions/32741/cat/gb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Bedankt voor de tip! Deze had ik nog niet gevonden.
Nu nog een kleur kiezen... ;)

Betreft de bescherming; die zal ik achteraf aanschaffen en kijken wat handig is. Een hoesje of folie.

[ Voor 4% gewijzigd door Jansenn op 24-05-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

nog best lastig die zx3 te vinden voor een leuke prijs (onder de 130) waar die op voorraad is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
Dit is inderdaad een leuke optie voor 30 euro. Al ben ik er nog niet echt achter of je er nu een canon ixus accu mee kan opladen. Heb al wel kunnen vinden dat je alle merken telefoons kan opladen en ook een PSP en een Nintendo DS. Ook laptops, maar nog niks over foto camera's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben een beetje aan het kijken naar een leuke camera. Momenteel heb ik alleen een gewone foto camera, maar filmen is toch wat leuker. Vooral op vakantie e.d. Veel verstand van videocamera's heb ik niet, maar de Sony Mobile HD Snap-camera Bloggie MHS-CM5/V leek me wel interessant. Ik wil zeker niet meer dan 200 euro uitgeven, echter kom ik bij de MHS-CM5 wel boven de 200 uit omdat ik dan nog een SD kaart van 16GB erbij wil kopen.

De camera hoeft niet perse 1080P te zijn, 720P lijkt me ook al voldoende. Iemand wellicht suggesties? Optische zoom lijkt me wel handig en een ingebouwde accu is wel vereist. Goed beeld en geluid lijkt me logisch, maar ik zou niet weten wat je kunt verwachten voor een prijs onder de 200 euro. Het wordt vooral een camera voor wat leuke vakantie filmpjes e.d.

EDIT:

Die kodak zx3 playsport ziet er interessant uit, zeker omdat deze ook onderwater kan filmen. Lijkt me heel vet, vooral omdat ik van de zomer naar egypte ga en op vakantie altijd wel ga snorkelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-05-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559

Ik heb een mail gestuurd naar Toshiba over een camcorder met een webcam functie. Ik kreeg als antwoord dat deze functie bij geen van alle Toshiba camcorders(meer) wordt ondersteund.

Jammer... Ik wil gewoon een goede webcam. Zelfs een webcam van 100 euro geeft slecht beeld(met je armen wapperen is vertraagd en kan niet goed om gaan met licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:18:
Ik ben een beetje aan het kijken naar een leuke camera. Momenteel heb ik alleen een gewone foto camera, maar filmen is toch wat leuker. Vooral op vakantie e.d. Veel verstand van videocamera's heb ik niet, maar de Sony Mobile HD Snap-camera Bloggie MHS-CM5/V leek me wel interessant. Ik wil zeker niet meer dan 200 euro uitgeven, echter kom ik bij de MHS-CM5 wel boven de 200 uit omdat ik dan nog een SD kaart van 16GB erbij wil kopen.

De camera hoeft niet perse 1080P te zijn, 720P lijkt me ook al voldoende. Iemand wellicht suggesties? Optische zoom lijkt me wel handig en een ingebouwde accu is wel vereist. Goed beeld en geluid lijkt me logisch, maar ik zou niet weten wat je kunt verwachten voor een prijs onder de 200 euro. Het wordt vooral een camera voor wat leuke vakantie filmpjes e.d.

EDIT:

Die kodak zx3 playsport ziet er interessant uit, zeker omdat deze ook onderwater kan filmen. Lijkt me heel vet, vooral omdat ik van de zomer naar egypte ga en op vakantie altijd wel ga snorkelen.
Ik heb zelf de playsport en dat is een erg leuke camera voor het geld. De bloggie is volgens mij ongeveer vergelijkbaar. Het is jammer dat er geen optische zoom op de playsport zit maar verder zijn de beelden en vooral de kleuren erg mooi. Zoek even op youtube er zijn zat testvideo's waar je de kwaliteit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 146875 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:55:
[...]

Ik heb zelf de playsport en dat is een erg leuke camera voor het geld. De bloggie is volgens mij ongeveer vergelijkbaar. Het is jammer dat er geen optische zoom op de playsport zit maar verder zijn de beelden en vooral de kleuren erg mooi. Zoek even op youtube er zijn zat testvideo's waar je de kwaliteit kan zien.
Ik ga eens ff op youtube kijken. Benieuwd hoe de playsport het onderwater doet, maar daar zullen vast wel wat video's van op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Frank!in schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:19:

Iemand ervaringen?
Ik heb er een, de standaard accu gaat een foto of 250 mee of grofweg een uurtje filmen en een paar foto's. Gelukkig kunnen er goedkope ebay accu's in van 3 euro per stuk, haal daar 5 stuks van en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:36:
Ik heb een mail gestuurd naar Toshiba over een camcorder met een webcam functie. Ik kreeg als antwoord dat deze functie bij geen van alle Toshiba camcorders(meer) wordt ondersteund.

Jammer... Ik wil gewoon een goede webcam. Zelfs een webcam van 100 euro geeft slecht beeld(met je armen wapperen is vertraagd en kan niet goed om gaan met licht)
Als ik mijn Canon HV30 in DV-mode zet, kan ik 'm in Windows gebruiken als webcam. DV-mode is weliswaar slechts 720x576, maar het beeld is wel een stuk beter dan mijn crappy Logitech webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 146875 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:55:
[...]

Heb even op youtube gekeken en vind de kwaliteit vrij goed. Ik denk dat ik vooral op 720P 60 zal gaan filmen. De playsport heeft niet echt de vorm van een videocamera (vind ik) maar is wel erg robuust en nog waterdicht ook. Erg leuke toevoeging, kun je leuke filmpjes maken tijdens het snorkelen en in het zwembad. Ook hoef je niet zo bang te zijn met water en zand. De prijs valt me ook zeker mee, vooral omdat ik hem voornamelijk voor de fun zal gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Denko schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:53:
nog best lastig die zx3 te vinden voor een leuke prijs (onder de 130) waar die op voorraad is :(
Bij de MediaMarkt is nu een actie met alle foto- en videocamera's. (24 t/m 30 mei 2010 (PDF))
De Kodak PlaySport ZX3 kost nu €134,- i.p.v €149,-

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/9530/afb002p.jpg

Hij was helaas niet meer op voorraad maar ik heb 'm al wel afgerekend.
Om toch gebruik te kunnen maken van deze aanbieding, naar verwachting komt hij rond 2 juni weer binnen.

De Joby Original zijn er trouwens €19,95 en een SanDisk Class 6 8GB komt op €33,-.
Betreft de bescherming; er zijn verscheidene kleine tasjes vanaf €10,-.

De kodak Zi8 kost overigens €124,- i.p.v. €139,- i.c.m. met de MediaMarkt actie.

Ook heb ik even nagevraagd voor een eventuele extra batterij.
Van kodak zelf gaan ze rond de €30,- kosten vertelde de verkoper mij.
Er zijn momenteel nog een merkloze alternatieven, nog even afwachten dus.

edit:

Bij de accessoires op de Kodak site heb je de mogelijkheid om een extra batterij te bestellen.
Het gaat hier om de KLIC7004 die via de pricewatch voor een leuk prijsje te vinden is.

Kan iemand die al een Kodak PlaySport heeft, bevestigen dat er een KLIC7004 in zit?

[ Voor 19% gewijzigd door Jansenn op 26-05-2010 15:17 . Reden: batterij info edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Jansenn schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:25:
[...]

.
Kan iemand die al een Kodak PlaySport heeft, bevestigen dat er een KLIC7004 in zit?
check, zit er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jansenn schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:25:
[...]

Bij de MediaMarkt is nu een actie met alle foto- en videocamera's. (24 t/m 30 mei 2010 (PDF))
De Kodak PlaySport ZX3 kost nu €134,- i.p.v €149,-

[afbeelding]

Hij was helaas niet meer op voorraad maar ik heb 'm al wel afgerekend.
Om toch gebruik te kunnen maken van deze aanbieding, naar verwachting komt hij rond 2 juni weer binnen.
In de pricewatch staat de Playsport voor 139 euro, dus echt een groot verschil is het niet. Misschien toch zo even langs de MM gaan om te kijken of ze er hier eentje hebben.

EDIT:

Net bij MM geweest hier in Almere, en heb de Playsport gekocht voor 133 euro. :)
Moest eerst ff zoeken want ik kon hem niet vinden, de verkoper trouwens ook niet dus die dacht dat ze hem niet hadden.

[ Voor 47% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-05-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:35
Ik wil een bloggie kopen, drie weken geleden was ie er nog voor 145, maar was toen uitverkocht.
Nu is niet voor onder 158 te vinden

Vraag is eigenlijk wat is minimum afstand die de bloggie aan kan, wil hem op de motor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 07:49
premmen schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:44:
Ik ben op zoek naar een compact camcorder. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sanyo CG10 vanwege de hoge resolutie en de speciale grip. Iemand die ervaring heeft met deze camera?

Sanyo heeft ook een nieuwe versie uitgebracht, de cs1. Deze lijkt mij wel vrij prijzig in vergelijking met CG10 of zie ik iets over het hoofd?
Kan er iemand mij helpen met mijn vraag?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Voor HD camera's >250 euro kun je hier terecht.