Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Is dat nou de onderwater-tegenhanger van de hd2000? Indrukwekkende camera vind ikIWriteCode schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:17:
Ben wel benieuwd naar je ervaringen! Waar heb je em gekocht? Zit zelf aan die VPC-CA9 te komen... alleen komt binnenkort ook een nieuwe waterdichte camera van Sanyo uit... VPC-CA100 of zoiets
Is er een kwalitatief verschil (filmkwaliteit)?
De X100 heeft 720P 60fps, maar de H30 niet vermoed ik?
Verwijderd
Ik weet niet of ik dit hier goed plaats maar ik ben op zoek naar een leuke foto/video camera.
Ik heb hier geen verstand van dus wilde ik jullie vragen of jullie me misschien wilden helpen.
Het hoeft geen super camera te zij als je er maar normaal foto's en evt. filmpjes mee kunt maken.
De prijs wilde ik houden op max 150 euro.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!!
Verwijderd
Om je enigszins goed advies te geven hebben we wel wat meer info nodig. Wat wil je ermee doen en wat zijn je eisen aan de camera? Daarnaast helpt het als je zelf al onderzoek hebt gedaan en je keuze al enigszins hebt beperkt tot een paar modellen. Kortom, wat meer info is gewenst
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een camera die ik kan gebruiken als ik op vakantie ga.
De bedoeling is gewoon dat je er aardige foto's en filmpjes mee kunt maken.
Verder mag ie niet te duur zijn 150 euro max.
De camera die Franklin me aan beveelt lijkt me wel wat.
Naar zoiets ben ik dus opzoek, maar ik vraag jullie advies omdat er honderden vergelijbare cameramodelllen zijn en ik een soort gevoel van 'door de bomen het bos niet meer zien' gevoel krijg.
Dus waar moet ik op letten als ik een camera aanschaf?(ik ben een echte beginner op dit gebied)
Welke functies zijn makkelijk, megapixels, etc.
Nogmaals alvast bedankt!
Wat voor software gebruiken jullie overigens voor het bewerken en archiveren van je video's?
Vandaag een motorritje gefilmd, met een Playsport vastgeschroefd aan mijn gorillapod die weer om mijn stuur geklemd en het ging aardig goed! Weinig trillingen. Zal kijken of ik hem kan uploaden.
@Rocketboy, het zou handig zijn als je je alvast kan beperken tot een aantal modellen. Neem het topic even door zou ik zeggen. Ik begrijp nou ook niet helemaal of je voornamelijk wilt kunnen filmen of foto's maken?
[ Voor 16% gewijzigd door B-Bandit op 13-07-2010 13:38 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Filmpje!Shailesh schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:37:
Heb echt gemerkt bij filmen, ook onder normale omstandigheden, dat 60FPS echt lekker vloeiend is. De 1080p modus van de playsport gebruik ik dan ook weinig.
Wat voor software gebruiken jullie overigens voor het bewerken en archiveren van je video's?
Vandaag een motorritje gefilmd, met een Playsport vastgeschroefd aan mijn gorillapod die weer om mijn stuur geklemd en het ging aardig goed! Weinig trillingen. Zal kijken of ik hem kan uploaden.
@Rocketboy, het zou handig zijn als je je alvast kan beperken tot een aantal modellen. Neem het topic even door zou ik zeggen. Ik begrijp nou ook niet helemaal of je voornamelijk wilt kunnen filmen of foto's maken?
Verwijderd
Heb nu de volgende camaera's gevonden:
pricewatch: Canon Digital Ixus 95 IS Zilver
Naar de ixus neig ik het meest, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 95 en 100, en dan kan ik beter de 100 nemen neem ik aan?
pricewatch: Casio Exilim High Speed EX-FC100 Zwart
Deze lijkt me ook wel wat maar de beeldkwaliteit word matig beoordeeld is deze slechter als bij de ixus?
Verder had ik deze nog gezien, in de review woord die ook wel goed beoordeeld, iemand ervaring mee?
productreview: Sony Cybershot DSC-W290 Zilver review door MetalRush
nouja, ik hoor het wel!
Vergeet ook de Sanyo CG-10 niet. Deze heeft volgens camcorderinfo.com de beste kleurwaarde's en scherpte (van foto's) van alle camera's die ze dat jaar hadden gereviewed. Kleuren en ruis zijn bij de video ook heel goed. 5x optische zoom en 720p 30fps opname. 10 megapixel foto's. Zie hier de review: http://www.camcorderinfo.com/content/Sanyo-Xacti-VPC-CG10-Camcorder-Review-36742.htmVerwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:11:
ok, ben dus een beetje op zoek gegaan.
Heb nu de volgende camaera's gevonden:
pricewatch: Canon Digital Ixus 95 IS Zilver
Naar de ixus neig ik het meest, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 95 en 100, en dan kan ik beter de 100 nemen neem ik aan?
pricewatch: Casio Exilim High Speed EX-FC100 Zwart
Deze lijkt me ook wel wat maar de beeldkwaliteit word matig beoordeeld is deze slechter als bij de ixus?
Verder had ik deze nog gezien, in de review woord die ook wel goed beoordeeld, iemand ervaring mee?
productreview: Sony Cybershot DSC-W290 Zilver review door MetalRush
nouja, ik hoor het wel!
Ik wens je nog veel succes! Van de bovenstaande camera's die jij hebt genoemd lijkt mij de Sony het beste. Afgaand op de specs.
[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 13-07-2010 20:44 ]
Mijn keuze is gevallen op de Playsport omdat:
- Waterdicht (handig op de boot en bij slechtweer).
- Goede beeldkwaliteit, 720p/60fps!
- Hij is mooi compact, en lekker stevig.
- HDMI aansluiting.
Als het goed is mag ik hem morgen ontvangen, ben erg benieuwd!
De laatste paar dagen heb ik besloten om met een paar vrienden short films te gaan maken. Hiervoor hebben we duidelijk een camera nodig dus ik vroeg me af of iemand ons misschien kan helpen. Het is de bedoeling dat we films gaan maken, later editten met behulp van programma's op de computer en uiteindelijk online gooien. We proberen dus echt wat te maken. De volgende punten zouden we dolgraag in de camera willen hebben:
-HD footage in minimaal 720p
-Degelijke ingebouwde microfoon, een jack voor externe microfoon is zeer welkom
-Opslag in SD(HC) formaat
-Prijs het liefst onder 150 euro, uiterlijk 200
-Verder de basisdingen, gemiddelde LCD scherm, gemiddelde grootte (hoeft niet per se superslank te zijn) etc.
Bij voorbaat heel hartelijk bedankt.
Op verzoek: YouTube: 101_0005.mov
Heb wat geknipt in het materiaal omdat het <10 min moest blijven. Zag thuis dat het beeld eigenlijk toch wel heel snel wazig wordt als gevolg van de trillingen van de motor. Wellicht dat het uitzetten van de IS helpt, maar dan zal het beeld weer nog meer trillen.
Ik maakte vandaag overigens om te testen gebruik van een microsdhc kaartje in een adapter. Dus ook niet echt optimale snelheid, maar het resultaat mag er wezen...wellicht dat de video dan minder schokkerig was geweest? Geen idee...
@hierboven. Opzich voldoet de playsport aan al je eisen. Ext mic is mogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door B-Bandit op 14-07-2010 01:44 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik vind het leuk genoeg. Binnenkort ook maar eens eentje halen en kijken wat hij doet op mijn stampende 1-cilinderShailesh schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:41:
[...]
Op verzoek: YouTube: 101_0005.mov
Heb wat geknipt in het materiaal omdat het <10 min moest blijven. Zag thuis dat het beeld eigenlijk toch wel heel snel wazig wordt als gevolg van de trillingen van de motor. Wellicht dat het uitzetten van de IS helpt, maar dan zal het beeld weer nog meer trillen.
Ik maakte vandaag overigens om te testen gebruik van een microsdhc kaartje in een adapter. Dus ook niet echt optimale snelheid, maar het resultaat mag er wezen...wellicht dat de video dan minder schokkerig was geweest? Geen idee...
Dit vind ik ook een heel mooi ding!komkommer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:57:
[...]
Ik vind het leuk genoeg. Binnenkort ook maar eens eentje halen en kijken wat hij doet op mijn stampende 1-cilinder
AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W
Absoluut, maar ik denk ook echt dat de IS uitschakelen een betere beeldkwaliteit oplevert, maar dat moet ik nog ff testen.
Ik heb de Sanyo VPC-GH1 op het oog. Mooie camera voor een mooie prijs ( rond de 200 euro)
Punt is dat ik mijn vrouw niet echt kan overtuigen met het feit dat ik liever deze camera koop dan een ouder model bij de elektronica zaak om de hoek. Resoluties en zo zeggen haar niets Full HD enzo des te minder.
En er ligt nog een oude koelkast camera (lees bakbeest met tapes (!) ) in een kast en ze had zoiets van anders gebruiken we die wel. (aaaahhhh)
Wie kan nog een paar voorbeeld noemen waarom we beter een camera van 2010 kunnen kopen dan een van begin 2009. (Persoonlijk vind ik dat alles wat ik in een elektronica zaak ligt over het algemeen al verouderd is + dat het nog te duur geprijsd is)
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Weet je zeker dat je een externe microfoon kunt aansluiten op de Kodak Playsport? Volgens mij heeft alleen de Zi8 een microfoon aansluitingShailesh schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:41:
[...]
Wanneer ik film in een donkere omgeving krijg ik witte puntjes in de video, dit is niet alleen bij nacht/avond maar ook overdag wanneer je iets filmt wat zwart is. Hebben meer mensen hier last van of is dit gewoon een 'defect'?
Zie dit voorbeeld:
Klik voor groot
Lijkt een beetje op de kodak playsport.
Ik kan echter geen enkele echte review/test vinden. Iemand ervaring met deze?
Ik heb even gekeken op mijn playsport, maar ik heb dat niet.Vinze schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:50:
Vanmiddag de Playsport ontvangen, maar ben nu al iets tegengekomen wat niet helemaal goed lijkt.
Wanneer ik film in een donkere omgeving krijg ik witte puntjes in de video, dit is niet alleen bij nacht/avond maar ook overdag wanneer je iets filmt wat zwart is. Hebben meer mensen hier last van of is dit gewoon een 'defect'?
Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
Klik voor groot
Verwijderd
De Playsport heeft geen externe mic ingang, dan moet je de Zi8 hebben.Shailesh schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:41:
Net playsport besteld, ook bij cameraleader.nl... verstuurd onder rembours, en dat voor graties! :-) Nette service!
Haha :-) cameraleader.nl is gewoon dixons dan wel dynabyte :-) Hebben ze goed bedacht!
[ Voor 78% gewijzigd door IWriteCode op 15-07-2010 11:53 ]
Less = more
Excuses, ik heb mij vergist inderdaad...spocky schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:27:
[...]
Weet je zeker dat je een externe microfoon kunt aansluiten op de Kodak Playsport? Volgens mij heeft alleen de Zi8 een microfoon aansluiting
Heb op youtube wel goede filmpjes gezien over hoe deze camera filmt, en het resultaat is voor low bud toch wel zeer netjes.
sorry verkeerde topic!
Ik ben al een tijdje geïnterreseerd in deze camera maar zit nog met een vraag. Ik ben van plan, als ik deze camera aanschaf, om hem mee op vakantie te nemen (uiteraard), alleen krijg ik aan de hand van diverse youtube filmpjes het idee dat de camera op 1080p, dus met 30fps, best wel schokt als je een iets te snelle beweging maakt. Het is dan gewoon licht overdag etc. Is dat inderdaad zo? Ik kan hier zelf niet echt een conclusie over trekken omdat mijn huidige pc nogal stress krijgt van 1080p youtube filmpjes, het cpu gebruik word dan 100%, vandaar dat ik niet weet waar het aan ligt
Het zou mij dus enorm helpen als een van jullie me zou kunnen vertellen of dit ook echt zo is, het liefst dan natuurlijk wat je zelf ondervonden hebt na het filmpje op je pc afgespeeld te hebben. Want dat het op zo'n schermpje schokt (of misschien niet zichtbaar schokt) kan ik me voorstellen, mij gaat het vooral om het eindresultaat.
één is geen, twee is één
CCD's hebben dit niet/ minder (correct me if I am .....)
Je bedoelt rolling shutter?DeNB3rt schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:46:
is dat niet een kenmerk van de goedkopere cams/CMOS sensors?
CCD's hebben dit niet/ minder (correct me if I am .....)
Is er misschien een site of heeft iemand enkele source bestanden van camera's in dit topic?
[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 17-07-2010 21:10 ]
Verwijderd

(screencaps uit 60fps 720p, beeldstabilisatie uit)

En hier het bootje
Kan helaas geen bewegend beeld posten, zit op een umts lijntje met lage datalimiet.
Er zit behoorlijk wat compressie op, maar bij bewegend beeld valt 't eigenlijk niet op. Rolling shutter valt mee, automatische belichting is ook acceptabel en reageert snel en vloeiend. Voor die +/- 140 euro helemaal geen slecht dingetje
Voordat je de klepjes opent moet je 'm wel goed droog maken, vooral bij de SD/accuklep lopen druppels vrij makkelijk naar binnen.
Wat Youtube betreft, Youtube downsampled vziw 30fps naar 25fps, dat geeft schokkerig beeld. Vimeo doet dat volgens mij niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 21:40 ]
Kan me haast niet voorstellen dat dat er niet op zit, maar ik kan het niet vinden in het menu en de handleiding

[ Voor 8% gewijzigd door Vinze op 17-07-2010 22:38 ]
één is geen, twee is één
Dit staat toch bij de meeste reviews wel genoemd he. Ongeveer een uurtje. Heb de mijne nooit helemaal leeggetrokken, maar een minuut of 60-75 is wel te redden. Hangt denk ik ook af van de situaties. Echt lang is het dus niet te noemen. Extra batterij bijkopen denk ik.Wackoz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:40:
Dan zit ik met nog een vraag, hoe lang houd de playsport het uit bij het filmen van full hd? Ik las eerder ergens dat de accu tijd niet denderend was, maar het lijkt me wel handig om hem onderweg niet telkens van sap te hoeven voorzien.
Heb er net 2 ontvangen, nog geen 5 euro per stuk (ebay). Ik kan dus mijn 16gb kaartje volschieten
[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 20-07-2010 23:09 ]
Verwijderd
het zwarte model. Watvoor kleur zwart is dat eigenlijk? Ik zit die foto's te bekijken en probeer een oordeel te vellen. Duidelijk geen pitch black. Meer een soort antraciet ofzoiets?
Ik lees dat het type sd kaart kaart ook belangrijk is bij het soepel opnemen/bekijken van de films. Iemand een idee, tip mbt op sd kaart? Hoeveel GB is hoeveel uur opnemen (in HD)? Ik heb hier weinig ervaring mee misschien kunnen jullie me helpen.
Verwijderd
FullHD opnemen doet hij met +/- 12 Mbit/s, een uur opnemen is ongeveer 5.5GB. Maar zoals eigenlijk alle goedkope HD camera's biedt FullHD nauwelijks voordelen. 't blijft een kleine sensor met een simpel lensje. 720p60 vindt ik veel nuttiger, ziet er veel vloeiender uit en minder rolling shutter effect (en natuurlijk de mogelijkheid om slow motion te maken). 720p60 neemt hij ook op met +/- 12 Mbit/s. Bij 720p is de kijkhoek ook iets groter.
Ik heb een 4GB Sandisk Extreme class 6 kaartje, vooralsnog geen problemen mee.
Helemaal mee eens. Afgelopen weekend op 720 gefilmd en die 60fps is hartstikke goed.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:18:
De voorkant voelt een beetje rubberachtig aan, zal dus mat zwart zijn (heb zelf de oranje).
FullHD opnemen doet hij met +/- 12 Mbit/s, een uur opnemen is ongeveer 5.5GB. Maar zoals eigenlijk alle goedkope HD camera's biedt FullHD nauwelijks voordelen. 't blijft een kleine sensor met een simpel lensje. 720p60 vindt ik veel nuttiger, ziet er veel vloeiender uit en minder rolling shutter effect (en natuurlijk de mogelijkheid om slow motion te maken). 720p60 neemt hij ook op met +/- 12 Mbit/s. Bij 720p is de kijkhoek ook iets groter.
Ik heb een 4GB Sandisk Extreme class 6 kaartje, vooralsnog geen problemen mee.
ik kan dit bevestigen. Het is gewoon een feit. stilstaande camera opname is goed.Wackoz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:34:
Ik heb een vraag gericht aan de eigenaren van de Kodak Playsport:
Ik ben al een tijdje geïnterreseerd in deze camera maar zit nog met een vraag. Ik ben van plan, als ik deze camera aanschaf, om hem mee op vakantie te nemen (uiteraard), alleen krijg ik aan de hand van diverse youtube filmpjes het idee dat de camera op 1080p, dus met 30fps, best wel schokt als je een iets te snelle beweging maakt. Het is dan gewoon licht overdag etc. Is dat inderdaad zo? Ik kan hier zelf niet echt een conclusie over trekken omdat mijn huidige pc nogal stress krijgt van 1080p youtube filmpjes, het cpu gebruik word dan 100%, vandaar dat ik niet weet waar het aan ligt![]()
Het zou mij dus enorm helpen als een van jullie me zou kunnen vertellen of dit ook echt zo is, het liefst dan natuurlijk wat je zelf ondervonden hebt na het filmpje op je pc afgespeeld te hebben. Want dat het op zo'n schermpje schokt (of misschien niet zichtbaar schokt) kan ik me voorstellen, mij gaat het vooral om het eindresultaat.
bij 720/60 fps is het beeld wel super strak. ik schiet vaker op deze mode, mede ook omdat de groothoek iets wijder is dan bij 1080
Verwijderd
Ik kon met intern geheugen zo een 6 seconden in hd 1080 filmen. Dit heb ik even getest en op mijn 42" hdtv aangesloten. Ik had iemand opgenomen van zo ongeveer 1 meter afstand in een goed verlichte ruimte.
Ik moet zeggen dat het er mooi uitziet maar het viel me op dat er een duidelijke lijn, contour om deze persoon heen zit waardoor het niet echt natuurlijk oogt. Ik had die image stabilizer ne face recognition aanstaan.
Sowieso tevreden met het apparaat, binnenkort zal ik meer bevindingen posten.
http://www.vimeo.com/13530884
Ik ga volgende week op vakantie en ben op zoek naar een leuke digitale videocamera.
Ik heb verstand van computers, maar helaas niet van videocamera's.
Mijn budget ligt tot €300,- je ziet alleen in deze prijsklasse zoveel verschillende camera's. Zelf zat ik te denken aan zoiets:
http://www.bobshop.nl/nl/...-full-hd-camcorder/p30777
Ik weet alleen niet of deze goed is(gezien de reviews heeft die wel goede beeldkwaliteit alleen wat mij meer zorgen baat is het geluid.
Mijn eisen:
- Leuk kunnen inzoomen alleen hoeft niet spectaculair te zijn
- Goede beeldkwaliteit liefst 1080p of 1080i
- SDHC kaartondersteuning minimaal 16GB
- Eventuele ingebouwde opslagruimte(geen must)
- Redelijk tot goed opnamegeluid
- Ik hoef geen foto's met de videocamera te maken
Zoals ik hierboven al heb gezegt ik heb er vrij weinig verstand van dus misschien dat jullie mij een handje op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Snors op 22-07-2010 13:27 ]
Iets boven budget: sanyo hd2000
Hmm, ik ben niet zo'n fan van die handcams heb liever een "echte" camera in me hand dan zo'n soort handcam model zijn er nog andere mogelijkheden voor mijn budget?
Heb je er ervaring mee of denk je het alleen maar? Zo'n pistoolgrip is helemaal niet zo slecht.M34nM4chin3 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:19:
[...]
Hmm, ik ben niet zo'n fan van die handcams heb liever een "echte" camera in me hand dan zo'n soort handcam model zijn er nog andere mogelijkheden voor mijn budget?
Neem hem maandag mee op vakantie naar kreta.
Natuurlijk eerst even de 1.03 firmware er op zetten.
Jullie horen er nog van!
AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W
Heb er ervaring mee, een videocamera zoals ze vroeger waren ligt toch net wat degelijker in de hand dan zo'n pocketcamera. Zijn er nog alternatieve maar dan van normaal camera formaat?komkommer schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:21:
[...]
Heb je er ervaring mee of denk je het alleen maar? Zo'n pistoolgrip is helemaal niet zo slecht.
Binnen budget:M34nM4chin3 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:51:
[...]
Heb er ervaring mee, een videocamera zoals ze vroeger waren ligt toch net wat degelijker in de hand dan zo'n pocketcamera. Zijn er nog alternatieve maar dan van normaal camera formaat?
Toshiba camileo H30:

Deze camera kwam ik onlangs zelf tegen, en zeker gezien de prijs/specificatie verhoudingen vind ik hem erg interessant. Hij filmt FullHD, heeft 5x optische zoom (tegenover de digitale zoom van vele pocketcams), geluid heb ik geen idee bij, en hij is van het formaat handycam. SDHC kaarten tot en met 32Gb zijn geen probleem.
Voor mij, en ik denk jou ook wel, bijna de ideale camera voor weinig geld. Ik kan me herinerren dat hij voor ~169,- in de pricewatch stond. Dan heb je dus voor nog geen 300 euro een camera en een 32Gb SDHC kaartje waar je je hele vakantie op kan zetten
één is geen, twee is één
Heb even wat reviews op internet gelezen en daar komt keer op keer welk model dan ook uit dat toshiba bagger geluid heeft lees bijvoorbeeld: http://www.avforums.com/f...awful-playback-audio.html misschien ben ik wel iets te kieskeurig voor mijn budget vandaar ook dat ik me afvraag wat de beste keus is voor het geld wat ik er aan uit wil geven iemand nog andere suggesties?Wackoz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:46:
[...]
Binnen budget:
Toshiba camileo H30:
[afbeelding]
Deze camera kwam ik onlangs zelf tegen, en zeker gezien de prijs/specificatie verhoudingen vind ik hem erg interessant. Hij filmt FullHD, heeft 5x optische zoom (tegenover de digitale zoom van vele pocketcams), geluid heb ik geen idee bij, en hij is van het formaat handycam. SDHC kaarten tot en met 32Gb zijn geen probleem.
Voor mij, en ik denk jou ook wel, bijna de ideale camera voor weinig geld. Ik kan me herinerren dat hij voor ~169,- in de pricewatch stond. Dan heb je dus voor nog geen 300 euro een camera en een 32Gb SDHC kaartje waar je je hele vakantie op kan zetten
Inderdaad, het filmt veel relaxter.komkommer schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:21:
[...]
Heb je er ervaring mee of denk je het alleen maar? Zo'n pistoolgrip is helemaal niet zo slecht.
110 euro inclusief verzending bij www.1dayfly.nl is een koopje.
Verwijderd
Fisheye lens en statief inmiddels ook besteld voor mn playsport. Prima combinatie.
Enige wat ik wel jammer vind is dat wanneer je loopt te filmen het beeld heel erg schokkerig eruitziet.
Doordat de shots minder steady zijn als je loopt lijkt het soms ook alsof mijn filmpjes versneld worden afgespeeld. Meer mensen die dit waarnemen?
Verwijderd
Dit is een low-budget camera (150-200 euro) met image stabiliser (onduidelijk of het optisch of digitaal
Alleen kan ik er weinig info over vinden.
Iemand ervaring mee? En wat vind je ervan?
Of is dan een Camilio H30 dan beter bijvoorbeeld?
Op 720P (60) krijg ik een onscherp beeld te zien, pas 1080 is het scherp.
De camera staat op statief, beeld stab. aan of uit maakt niets uit
Doe ik iets fout met de instellingen ofzo?
Heb nog geen playsport, ben nog opzoek naar leuke compact camera, en bij de demo filmpjes op youtube viel me dit van het lopen en schokken ook op. Erg jammer want het ziet er uit als mooie camera, en ook nog eens waterdicht, super gewoon :-)Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:37:
Playsport doet het goed. De foto's vind ik overigens ook niet slecht mits goed belicht. Ik heb wat foto's gemaakt overdag en die zien er prima uit voor een pocketcam.
Fisheye lens en statief inmiddels ook besteld voor mn playsport. Prima combinatie.
Enige wat ik wel jammer vind is dat wanneer je loopt te filmen het beeld heel erg schokkerig eruitziet.
Doordat de shots minder steady zijn als je loopt lijkt het soms ook alsof mijn filmpjes versneld worden afgespeeld. Meer mensen die dit waarnemen?
welke fisheye had je trouwens gehaalt ?
Is dat lullig, misschien wel. Maar je spreekt hier over een camera'tje van nog geen 150 euro.
Ik film gewoon standaard op die 720/60 (al film ik voornamelijk beweging, onderwater dan nog ook). Is 9 keer van de 10 toch om op youtube of vimeo te zetten.
Het onscherpe heb ik ook niet wat hierboven gemeld wordt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PTWJ966Wqc4]
(best op youtube openen)
Is eerst van source (720/60) naar mkv gezet, 10% van de originele snelheid
Ik moet zeggen dat de kwaliteit op vimeo wel beter is bij 720/60 (youtube maakt er 30fps van ofzo ?)
De PlaySports haalt de 3 meter dus ook. Dit is gefilmd terwijl ik op de bodem stond, het zwembad is 3.50 diep. Zal dus ergens rond de 2.80 geweest zijn dat de camera was.
[Vimeo: http://www.vimeo.com/13725822]
[ Voor 59% gewijzigd door DinX op 30-07-2010 16:22 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
ik doe dat ook en ben er zeer tevreden mee. betaalde 120 euro.DinX schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:05:
Mja, voor de PlaySport moet ik iemand hierboven ook gelijk geven. Je kan best gewoon op 720/60 filmen.
Is dat lullig, misschien wel. Maar je spreekt hier over een camera'tje van nog geen 150 euro.
.
mooi beeld heb je geschoten. Ziet er erg goed uit! had je de h2o stand aan?
[ Voor 9% gewijzigd door Tomas_ op 31-07-2010 13:41 ]
Verwijderd
Misschien een beetje te hoge verwachtingen? Een echte HD camcorder kost 5x zoveel. Dit is een goedkoop CMOS ding met een mini fixed focus (1mtr tot oneindig) lensje.Windkracht13 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:55:
Ik heb inmiddels ook de Playsport, maar vind 'm zwaar tegen vallen.
Op 720P (60) krijg ik een onscherp beeld te zien, pas 1080 is het scherp.
De camera staat op statief, beeld stab. aan of uit maakt niets uit![]()
Doe ik iets fout met de instellingen ofzo?
Er zijn een aantal modellen die marginaal beter zijn, maar dan zit je in de prijsklasse van +/- 200 euro (o.a. van Aiptek).
Dit ding is goedkoop genoeg om overal mee naartoe te nemen zonder bang te zijn om hem te beschadigen of verliezen. Dat het beeld misschien niet extreem scherp is... tja, vergelijk het eens met een SD camera van een paar jaar geleden. Voor de prijs van het ding kan ik er niet wakker van liggen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kqcDC0cAb1w]
Hier nog een filmpje van m'n modelbootje
Verwijderd
Of in vergelijking met de playsport waar ieder het over heeft...???Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:57:
Ik heb een vraagje over de Practiva DVC 5,4 (zie de pricewatch) en 10.1 HDMI.
Dit is een low-budget camera (150-200 euro) met image stabiliser (onduidelijk of het optisch of digitaalis).
Alleen kan ik er weinig info over vinden.
Iemand ervaring mee? En wat vind je ervan?
Of is dan een Camilio H30 dan beter bijvoorbeeld?
het is leuk dat de playsport waterdicht is maar die is geen pre voor mij.
welke andere camera's in deze prijsklasse (tot 200 euro) kunnen mij een beter beeld stabilisatie geven?
Is met H2O aan ja. Al vraag ik me af wat het verschil nu is tussen aan en uit.technonose schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:40:
[...]
ik doe dat ook en ben er zeer tevreden mee. betaalde 120 euro.
mooi beeld heb je geschoten. Ziet er erg goed uit! had je de h2o stand aan?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Wel de Practiva DVC 5,4 (zie de pricewatch) en 10.1 HDMI is dan misschien iets.GoVegan schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:34:
ben aan het kijken naar de zx3 playsport maar de beeld stabilisator (of juist het gebrek er aan) staat me nog niet echt aan.
het is leuk dat de playsport waterdicht is maar die is geen pre voor mij.
welke andere camera's in deze prijsklasse (tot 200 euro) kunnen mij een beter beeld stabilisatie geven?
Want ik ben netals jij ook naar zoiets op zoek.
Heb alleen geen idee of die dingen wat zijn, vandaar mijn vraag
Komt de zwarte versie ook naar Nederland?
GoT, You have to love it!
Verwijderd
de 15 inch (zie link)GoVegan schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:01:
[...]
Heb nog geen playsport, ben nog opzoek naar leuke compact camera, en bij de demo filmpjes op youtube viel me dit van het lopen en schokken ook op. Erg jammer want het ziet er uit als mooie camera, en ook nog eens waterdicht, super gewoon :-)
welke fisheye had je trouwens gehaalt ?
http://www.youtube.com/watch?v=IKxUu1d5EB8
Momenteel gebruik ik mijn fototoestel om video’s te maken. Deze maakt 720p video’s en ik ben redelijk tevreden met de beeldkwaliteit. Ik gebruik mijn camera bijna altijd binnen en bijna altijd met een tripod. Echter de geluidskwaliteit is slecht en als je iemand opneemt en je bent verder dan 2 meter is het geluid erg slecht.
Ik neem steeds vaker op en daarom zoek ik een goede lowbudget videocamera die op een tripod pas en goed beeld en geluid heeft. 720p is meer dan voldoende voor mijn.
De gehele weekend ben ik op tweakers, camcorderinfo, youtube, kieskeurig, cnet en andere sites gaan zoeken en ik snap het niet meer.
- Mijn budget is rond de 100 a 200 euro.
- Heb geen ervaring met een pistolcamera.
- Camera moet absolute klein en licht zijn.
- Tripod aansluiting is een must
- Leuk design is een pre
pricewatch: Toshiba Camileo P30
pricewatch: Toshiba Camileo SX500
pricewatch: Sanyo VPC-GH1
Sanyo Xacti VPC-CG20 opvolger van pricewatch: Sanyo Xacti VPC-CG10
pricewatch: Toshiba Camileo X100 Zilver
Om het nog moeilijker te maken
Camera’s vergelijken vind ik al moeilijk, er valt weinig te vergelijken. Je kan kijken naar design, formaat en gewicht. Tegenwoordig is 1080p bijna standaard dus puur op het scherm is het voor mij moeilijk om te vergelijken. Maar om het nog moeilijker te maken, vraag ik mij af of ik geen spijt ga krijgen van een budget videocamera. Is het niet verstandiger om 100 euro extra uit te geven en te kiezen voor een pricewatch: Sanyo Xacti VPC-HD2000
Jullie hulp!
- Kunnen jullie aub mij helpen?
- Welke camera zou jij nemen als je in mijn schoenen zat?
- Ben jij gegaan van een handycam naar een pistolcam? Hoe bevalt dat?
- Wat was voor jou een doorslag punt?
- Zijn er goede reviewsites die je zou aanbevelen?
Dat maakt het juist zo moeilijk. Het liefst zou ik de bovenstaande 5 camera's 1 week meenemen voordat ik ze koop, maar dat kan niet.
Dus ben ik afhankelijk van reviews, maar zover ik kan vinden zijn er weinig reviews, heel weinig goede reviews en deze reviews zijn soms tegenstrijdig afhankelijk van de persoon die ze reviewd.
Voor beeld en geluidkwaliteit ben ik afhankelijk van youtube en soortgelijke websites, maar dan heb je te maken met softwarecompressie. Youtube pakt een 1080p 12Mbps video en 1Mbps audio en verandert het in een 1080p 2Mbps video en 128Kbps audio
zo, die fisheye ziet er nice uit, direct besteldVerwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:36:
[...]
de 15 inch (zie link)
http://www.youtube.com/watch?v=IKxUu1d5EB8
nu de camera nog
Verwijderd
Eens, ik zit met hetzelfde voor de Practiva DVC 5,4 (zie de pricewatch) en 10.1 HDMI. Het lijkt erop dat niemand daar iets over weet...Lisadr schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:02:
@Catch22
Dat maakt het juist zo moeilijk. Het liefst zou ik de bovenstaande 5 camera's 1 week meenemen voordat ik ze koop, maar dat kan niet.
Dus ben ik afhankelijk van reviews, maar zover ik kan vinden zijn er weinig reviews, heel weinig goede reviews en deze reviews zijn soms tegenstrijdig afhankelijk van de persoon die ze reviewd.
Voor beeld en geluidkwaliteit ben ik afhankelijk van youtube en soortgelijke websites, maar dan heb je te maken met softwarecompressie. Youtube pakt een 1080p 12Mbps video en 1Mbps audio en verandert het in een 1080p 2Mbps video en 128Kbps audio
hij word ook niet door veel winkels verkocht, dus zullen er ook niet veel mensen zijn die hem hebben.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Eens, ik zit met hetzelfde voor de Practiva DVC 5,4 (zie de pricewatch) en 10.1 HDMI. Het lijkt erop dat niemand daar iets over weet...
pricewatch: Praktica DVC 5.4 HDMI
het lijkt me meer een typische duitse camera:
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=1060356
daar word hij door veel meer winkels geleverd.
[ Voor 13% gewijzigd door GoVegan op 02-08-2010 12:12 ]
Verwijderd
Idd, toch maar niet doen dan.GoVegan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:54:
[...]
hij word ook niet door veel winkels verkocht, dus zullen er ook niet veel mensen zijn die hem hebben.
ik zit te twijfelen tussen:
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10
pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6
de class10 omdat deze mij wel snel genoeg, lijkt me.
en de micro class6 omdat ik de micro sd later ook nog in telefoon of andere apparatuur kan gebruiken.
maar zal die class 6 an de micro snel genoeg zijn voor de camera?
Softwarematig zijn er een aantal dingen zoals:
- Als ik wat meer video heb opgenomen dan zit er een lag in het starten van de opnamen. Als je dan op opnemen drukt geeft hij pas na 3 sec aan dat hij opneemt en schiet dan in 1x van 0 naar 3 sec. (ligt dit misschien aan mijn class 4 kaartje?)
- Het menu werkt niet echt handig. Als je tijdens een video kijken bv de vorige wil starten, kun je niet op vorige drukken, maar moet je eerst pauzeren, overzicht bekijken, vorige video selecteren en dan play drukken.. het nut van vooruit spoelen en vertraagd afspelen op de camera zelf zie ik niet echt.
- Ik heb een paar keer gehad dat hij vastliep, waarbij je niks meer kunt doen dan de accu er uit halen. Als dat tijdens een opnamen gebeurd is je opnamen verneukt.
Ben ik hier de enige mee? En komt hier ooit misschien een software update voor?
Verder zou het handig zijn als hij blijft drijven, zodat je hem niet per ongeluk meer dan 3m kan laten zinken.
Verder perfect camera'tje. Ik zoek alleen nog een manier om in iMovie te kunnen bewerken met 60hz. Ik heb al wat gegoogled, maar dat zit er niet in ben ik bang.
Hi, ik zat ook eerst met die X100 in mn hoofd (hang ook al ff in dit topic rond), qua specs dik ok! maar reviews zijn om te huilen, slechte geluidskwaliteit, bouwkwali, etc etc...Om het nog moeilijker te maken
Camera’s vergelijken vind ik al moeilijk, er valt weinig te vergelijken. Je kan kijken naar design, formaat en gewicht. Tegenwoordig is 1080p bijna standaard dus puur op het scherm is het voor mij moeilijk om te vergelijken. Maar om het nog moeilijker te maken, vraag ik mij af of ik geen spijt ga krijgen van een budget videocamera. Is het niet verstandiger om 100 euro extra uit te geven en te kiezen voor een pricewatch: Sanyo Xacti VPC-HD2000
Jullie hulp!
- Kunnen jullie aub mij helpen?
- Welke camera zou jij nemen als je in mijn schoenen zat?
- Ben jij gegaan van een handycam naar een pistolcam? Hoe bevalt dat?
- Wat was voor jou een doorslag punt?
- Zijn er goede reviewsites die je zou aanbevelen?
Ben zelf dan ook van plan om wat meer uit te geven en voor de degelijkere Xacti hd2000 te gaan.
Heb em vorige week besteld bij 4launch.nl, helaas in backorder

Dus ik wacht (on)geduldig af, ik vertrek namelijk binnen 5 dagen op reis.
Verwijderd
Imovie importeerd alles als 30fps helaas. Slow motion kan wel met een extra tooltje:Yvad schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:08:
Verder perfect camera'tje. Ik zoek alleen nog een manier om in iMovie te kunnen bewerken met 60hz. Ik heb al wat gegoogled, maar dat zit er niet in ben ik bang.
http://www.ferket.com/blo...id-slow-motion-in-imovie/
Nadeel is wel dat 't geluid dan niet meer synchroon loopt.
Er zijn grote leveringsproblemen met de HD2000. Ben bang dat je 5 dagen niet gaat reden. Ook zeggen sommige mensen in camcorder forums dat de HD2000 vervangen gaat worden binnen x weken. Het is EOL.DeNB3rt schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
Hi, ik zat ook eerst met die X100 in mn hoofd (hang ook al ff in dit topic rond), qua specs dik ok! maar reviews zijn om te huilen, slechte geluidskwaliteit, bouwkwali, etc etc...
Ben zelf dan ook van plan om wat meer uit te geven en voor de degelijkere Xacti hd2000 te gaan.
Heb em vorige week besteld bij 4launch.nl, helaas in backorder![]()
Dus ik wacht (on)geduldig af, ik vertrek namelijk binnen 5 dagen op reis.
edit update
Gebaseerd op reviews, specs, formaat, prijs en design gaat mijn keuze uit naar:
pricewatch: Sanyo VPC-GH1
Ben naar een winkel geweest heb heb deze gezien en gevoeld. Prachtig ding, maar er zit geen hand strap op en dat filmt best vervelden. Heb steeds het gevoeld dat ik mijn videocamera laat vallen. Dus een belangrijk reden voor mij om geen Sanyo VPC GH1 te kopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Lisadr op 04-08-2010 18:43 ]
Verwijderd
Ik heb de "Transcend microSDHC 8GB Class 6" deze werkt prima ,ook op 1080p probleemloos.
Aanrader voor die 2 tientjes.
@RealFireFly
Ik heb "Imovie HD" in plaats van de standaard "Imovie". Deze werkt wel optimaal met je videobestanden geloof ik. Ik moet het nog testen. Maar afgaande op de naam lijkt het me vanzelfsprekend.
Een unboxing *gaap*
De PlaySport bevalt ontzettend goed. Zeker op het water waar de waterdichtheid goed van pas komt. Ik film voornamelijk op 720p omdat je daarmee een bredere kijkhoek hebt dan met 1080p (lijkt een beetje gezoomd) en omdat de stabilisatie op 720p beter lijkt te werken.
Indoor filmen en geluidskwaliteit zijn wat minder. Als er een opvolger van de Zi8 komt met betere filmkwaliteit in situaties met weinig licht denk ik zeker dat ik die aanschaf in combinatie met een externe microfoon. De PlaySport zal altijd leuk blijven vanwege de degelijkheid.
Verwijderd
iMovie HD is alweer een paar jaar oud, '08 en '09 zijn nieuwer. Geen van allen snapt 60 fps video.Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:36:
Ik heb "Imovie HD" in plaats van de standaard "Imovie". Deze werkt wel optimaal met je videobestanden geloof ik. Ik moet het nog testen. Maar afgaande op de naam lijkt het me vanzelfsprekend.
Mijn Playsport heeft vandaag zwemles gehad.. Met een van de klepjes open
Ben wel van plan een nieuwe te halen, de beeldkwaliteit onder water is prima met h2o modus aan.
Met een beetje zoeken kom je een heel eind. De Praktica DVC 54 is exact dezelfde camera als de DXG-595V HD, en daar zijn wel reviews van te vinden. Al met al geen slechte camera voor dat geld.GoVegan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:54:
[...]
hij word ook niet door veel winkels verkocht, dus zullen er ook niet veel mensen zijn die hem hebben.
het lijkt me meer een typische duitse camera:
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=1060356
daar word hij door veel meer winkels geleverd.
Mijn broer heeft een Kodak Playsport en over de kwaliteit ben ik erg te spreken, maar wat mij tegenvalt is de playback van het apparaat op TV en PC. Wellicht ligt dit aan de apparatuur die gebruikt wordt,
maar als ik iets film waarbij ik bijv. langzaam een rondje draai en ondertussen film, dan zie ik het beeld regelmatig schokken (op 720p60). Dit is bij het afspelen direct vanaf de Playsport naar een TV met HDMI poort, maar ook op mijn PC (Pentium Core 2 Duo 2,4GHz, 2GB ram, XP SP3).
Ligt dat nou aan de Playsport of is mijn hardware te min? Dit zou dan eigenlijk bij playback op de TV niet mogen gebeuren. Andere optie is de JVC Picsio (jammer van de blingbling-achterkant), maar die is niet waterdicht. Nu zag ik van Samsung nog een nieuwe die per 1 sept. uitkomt maar met 199 euro is die weer prijzig. Hoe zijn jullie ervaringen met beweging op de Playsport en dan met name afspelen op TV en PC?
Kleine toevoeging; De filmpjes die wat schokken zijn op de Playsport wel vloeiend zichtbaar en het apparaat heeft fw1.03.
[ Voor 5% gewijzigd door JK op 08-08-2010 10:46 . Reden: toevoeging extra info ]
vind het bij groter bewegingen nog wel schokkerig maar dat wist ik van te voren, gewoon de camera rustig houden. wat ook helpt is een er voor te zorgen dat er een vast object in beeld is.
heb de camera bv tegen de buitenkant van de auto gehouden toen we aan het rijden waren. 1/3 van het scherm was gevuld met de auto, en dit gaf redelijk rustig beeld. ook tijdens drempel.
heb alleen nog wat problemen met de hdmi aansluiten. krijg dit nog niet voor elkaar.
de jackplug met de twee tulp stekkers wil wel maar als ik de hdmi kabel aansluit klaagt de tv (32PFL5405H) dat hij geen signaal krijgt.
moet ik hiervoor nog iets op de camera instellen ofzo? leek met niet toch?
firmware 1.03
Wat betreft geen signaal, speel eens wat met de 'pijltjes'toetsen, dan moet je wel een menu krijgen.
Ik had hetzelfde toen ik 'm aan een kleine Philips LCD tv hing.
zo maar even contact met chear.nl opnemen.
Verwijderd
Hopelijk komt er nog een siliconen sleeve zoals voor de Zi8, dat zou iig verhinderen dat de klepjes per ongeluk open gaan onder water. Daar kan hij niet zo best tegen
Heb mijn lens ook binnen, en ben er zeer tevreden mee. echt veel meer beeld zo.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:17:
Heb nu ook de fisheye lens binnen voor op m'n PlaysportEr zitten 2 zelfklevende ringetjes bij, valt bijna niet op. Verwacht geen Zeiss kwaliteit
, hij heeft in sommige gevallen wat last van chromatische aberratie.
Hopelijk komt er nog een siliconen sleeve zoals voor de Zi8, dat zou iig verhinderen dat de klepjes per ongeluk open gaan onder water. Daar kan hij niet zo best tegenVoorlopig maar even zo'n waterdichte armbandzak besteld, dat geeft iig nog een klein beetje extra bescherming.
je moet inderdaad geen top beeld verwachten, en soms wil het beeld aan de zijkanten flink vertekenen, maar blijkt mooi ding voor die prijs.
Vraag me alleen af of het ding ook waterdicht is. mijn bij mij ligt het kleinste lensje beetje los, als ik er mee schud dan hoor je hem bewegen. heb jij dat ook?
Verwijderd
Meteen van het weekend flink getest op een korte trip. Nu ben ik alleen aan het kijken naar goede software om de boel te monteren. Ik heb op dit moment trials van Sony Vegas HD 10 en van Cyberlink Powerdirector 8. Die laatste heb ik al getest en er een AVCHD van gemaakt (voor op de PS3, al zal elke bluraydrive dat aankunnen denk ik), maar hierbij lopen de filmpjes niet helemaal vloeiend op de PS3.
Met Sony Vegas heb ik alleen nog maar een stukje geconverteerd naar een mp3 (720p30) en dat zag er vloeiend uit maar dat is afgespeeld op de PC.
Ik ben benieuwd welke software jullie gaan gebruiken want uiteindelijk wil ik wel een knoop doorhakken welke software ik ga aanschaffen. Van de week maak ik hetzelfde project in Sony Vegas om te zien of dat wel vloeiender loopt. In elk geval is Cyberlink Powerdirector redelijk makkelijke software a la Pinnacle Studio. Maar Pinnacle wil ik niet meer gebruiken, in het verleden gekocht maar spijt van want het programma heeft z'n eigen wil en vol met bugs. Elke versie...
Zelf heb ik voor het maken van mijn vakantiefilmpje Cyberlink Powerdirector gebruikt... werkt best goed.. alleen het trimmen van je stukjes film is even wennen.JK schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:04:
Vorige week de Playsport gekocht, zag een hele nette aanbieding bij de Pricewatch (118,80), dus mooi genoeg om 'm te halen samen met een class 6 SD-kaartje.
Meteen van het weekend flink getest op een korte trip. Nu ben ik alleen aan het kijken naar goede software om de boel te monteren. Ik heb op dit moment trials van Sony Vegas HD 10 en van Cyberlink Powerdirector 8. Die laatste heb ik al getest en er een AVCHD van gemaakt (voor op de PS3, al zal elke bluraydrive dat aankunnen denk ik), maar hierbij lopen de filmpjes niet helemaal vloeiend op de PS3.
Met Sony Vegas heb ik alleen nog maar een stukje geconverteerd naar een mp3 (720p30) en dat zag er vloeiend uit maar dat is afgespeeld op de PC.
Ik ben benieuwd welke software jullie gaan gebruiken want uiteindelijk wil ik wel een knoop doorhakken welke software ik ga aanschaffen. Van de week maak ik hetzelfde project in Sony Vegas om te zien of dat wel vloeiender loopt. In elk geval is Cyberlink Powerdirector redelijk makkelijke software a la Pinnacle Studio. Maar Pinnacle wil ik niet meer gebruiken, in het verleden gekocht maar spijt van want het programma heeft z'n eigen wil en vol met bugs. Elke versie...
Als .mpg file geëxporteerd en speelt prima af! (3.7gb voor 26 min @ 720P)
Prima programma voor de basis functies!
Verwijderd
Hier een timelapse met de 15mm fisheye lens. Helaas net verkeerd gegokt op de buienradar, de camera stopte er net iets te vroeg mee
Ik gebruik overigens iMovie.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 23:57 ]
Bij mij schokt de boel of krijg ik horizontale strepen dan. Zojuist ook nog even een trial van Pinnacle Studio HD 14 Ultimate geprobeerd, maar ook daar horizontale strepen. Enige die dus bij mij goed werkt is Sony Vegas. Of mijn codecs zijn allemaal vaag en dat Sony Vegas andere (eigen?) codecs gebruikt.quistler schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:32:
[...]
Zelf heb ik voor het maken van mijn vakantiefilmpje Cyberlink Powerdirector gebruikt... werkt best goed.. alleen het trimmen van je stukjes film is even wennen.
Als .mpg file geëxporteerd en speelt prima af! (3.7gb voor 26 min @ 720P)
Prima programma voor de basis functies!
Morgen even mijn Pinnacle brouwsels op de PS3 afspelen om te zien wat die daar op doet.
Maar qua gemak kan ik wel Powerdirector en Studio boven Vegas aanraden. Maar alles valt te leren.
edit; HD720 MP4 DivX getest op de Playstation 3 (stomme ding kan geen 6MBit MP4 aan op 720p kwaliteit) en het ziet er perfect uit. Geen horizontale strepen bij afspelen, dus toch een codec probleem op de PC en dan moet Powerdirector dus ook goed zijn.
Nu nog even testen bij een kennis op een ander multimedia apparaat wat mp4 kan afspelen op TV en dan nog een keuze afwegen tussen Powerdirector en Pinnacle Studio, Vegas is mooi maar veel lastiger dan de andere twee.
[ Voor 20% gewijzigd door JK op 12-09-2010 10:00 ]
Voor HD camera's >250 euro kun je hier terecht.