Het low-budget 720p/1080p camera topic

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 63 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Vanmorgen toch maar de Zx1 gekocht, via onedayfly, nog mooi even een camera'tje voordat de kleine komt :) Hoop dat het binnen filmen gewoon netjes is al weet ik dat ik geen wonderen mag verwachten voor dat geld, met zo'n camera. Ga 'em meer gebruiken om gewoon wat snelle beeldjes te schieten.

Nu alleen nog ergens een el'cheapo geheugenkaartje ergens vandaan plukken :)

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier nog een onderwater filmpje gemaakt met de Playsport.
Is nog best lastig filmen zo onderwater :P
YouTube: Snorkelen in Egypte, Hurghada 2010

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik kwam via marktplaats op de site hdfilmcamera.nl. Daar hebben ze enkele camera's die HD doen en ook aardig goedkoop zijn. Helaas staan nergens merken bij en de typenummers googlen werkt ook nauwelijks. Iemand een idee van de kwaliteit van de HDV43 http://www.hdfilmcamera.n...=com_virtuemart&Itemid=23
of de HDV18 http://www.hdfilmcamera.n...=com_virtuemart&Itemid=23?

Anoniem: 83328

http://www.chinavasion.co...3-inch-touchscreen-60fps/

http://www.chinavasion.co...tion-detect-full-hd-more/

Die hele platte lijkt overigens precies op een Toshiba Camileo S20. Grote kans dat ze 't zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Dank voor alle info hier. Wij zochten al een tijd een nieuwe camera ter vervanging van onze Digital8 camera die het begeven heeft.
Hoeft geen speciale camera te zijn, gewoon om tijdens vakanties, judo wedstrijden e.d. wat gezinsopnamen te maken voor "later als ze groot zijn" :), liefst klein (altijd handig mee te nemen) en moet prima beeld hebben en beeldstabilisatie (shaky hands). Zo te lezen hier is iedereen enthousiast over de ZX3.
Die gisteren besteld voor 120 Euro. Voor de gein ook zo'n fisheye besteld bij DX benieuwd of dat fijn is.

Zit nog een beetje te dubben welke SD kaart.
minstens 8 GB dat wel.
Maar Class4, Class6 of zelfs Class10 ?

Voor wat ik begrijp adviseert Kodak zelf Class4
Ben zelf een beetje bang dat dat de "minimum system requirements" zijn zoals Microsoft ze ook altijd adviseert. "Het werkt prima maar een stapje hoger werkt soepeler" ????
Class10 lijkt me een beetje overrated en weggegooid geld.
Dus dan maar Class6 ???
Of is class4 echt voldoende, zelfs wanneer je snelle sporten opneemt op de hoogste kwaliteit?
Ontstaan er dan geen blokjes in het beeld?

Iemand een advies?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
LessRam schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:21:

minstens 8 GB dat wel.

Iemand een advies?
ik heb deze gedaan en daar neem hij gewoon goed mee op. geen haperingen of iets dergelijks.
pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Camera al binnen. Zie op de site van Kodak dat er een nieuwere firmware is 1.12, voor de zx3/playsport
Hier te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door LessRam op 21-09-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
GoVegan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:36:
[...]
ik heb deze gedaan en daar neem hij gewoon goed mee op. geen haperingen of iets dergelijks.
pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 6
Ik heb het persoonlijk niet zo op microSD wanneer dar niet nodig is. In mijn GSM en Nintendo DS (oops ;)) heb ik een microSD zitten, maar in de TomTom, fototoestel en videocamera kies ik toch liever voor gewone SD, ondanks de mogelijkheid om met adapters te werken. Dat micro is met toch echt net iets te klein.

Heb uiteindelijk dus inderdaad wel voor de SDHC 8GB Class6 van Sandisk gekozen, maar dan de gewone SD versie. Deze € 26,50 incl. porto
Betaal toch liever een paar euro meer voor overdaad dan te weinig voor een kaart die het dan niet kan bij houden. Is zelfs voor het eerst dat ik kies voor SanDisk, voor andere dingen was ik al tevreden met Kingston. Maar videos kun je maar 1x maken.

• LessRam
Beeld is prima, boven verwachting.
Nu nog wat spelen met de software, want 60fps is niet handig om op DVD te zetten......

[ Voor 74% gewijzigd door LessRam op 22-09-2010 13:42 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Ik zit te denken over de Kodak Playsport. Is er een Kodak Playsport eigenaar in omgeving Amsterdam die zin heeft om mij er even mee te laten spelen? Alsin, ik zou er graag een beetje mee testen en op laptop bekijken, ik wil hem niet lenen oid.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 10:24
JK schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:19:
[...]

Bij mij schokt de boel of krijg ik horizontale strepen dan. Zojuist ook nog even een trial van Pinnacle Studio HD 14 Ultimate geprobeerd, maar ook daar horizontale strepen. Enige die dus bij mij goed werkt is Sony Vegas. Of mijn codecs zijn allemaal vaag en dat Sony Vegas andere (eigen?) codecs gebruikt.
Morgen even mijn Pinnacle brouwsels op de PS3 afspelen om te zien wat die daar op doet.

Maar qua gemak kan ik wel Powerdirector en Studio boven Vegas aanraden. Maar alles valt te leren.

edit; HD720 MP4 DivX getest op de Playstation 3 (stomme ding kan geen 6MBit MP4 aan op 720p kwaliteit) en het ziet er perfect uit. Geen horizontale strepen bij afspelen, dus toch een codec probleem op de PC en dan moet Powerdirector dus ook goed zijn.
Nu nog even testen bij een kennis op een ander multimedia apparaat wat mp4 kan afspelen op TV en dan nog een keuze afwegen tussen Powerdirector en Pinnacle Studio, Vegas is mooi maar veel lastiger dan de andere twee.
Horizontale strepen kreeg ik toen ik exporteerde naar dvd-formaat.

Fix: de film ik hem opgeslagen als mpeg2 of mp4.. en deze met nero studio omgezet naar dvd formaat...

Resultaat: Je kan de film maken in powerdirector en je hebt een perfecte dvd die overal is af te spelen.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• LessRam
Beetje gerommeld met video software. Uiteindelijk kwam ik Corel VideoStudio X3 tegen, dit programma is behoorlijk veelzijdig en kan prima overweg met de MOV bestanden van de PlaySport. Lekker in het Nederlands en voor de "vlugge handelingen" is er een onderdeel Eenvoudig Bewerken (Visual StudioExpress 2010)
Dit pakket geeft me net iets meer vertrouwen dan Nero Vision Express, waar ik de afgelopen jaren nogal eens mee geworsteld heb, en op gevloekt heb.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
Ik heb de Kodak playsport zx3 op het oog, en ik ben nieuwsgierig naar de foto kwaliteit. Ik weet/verwacht dat die niet kan tippen aan dedicated camera's met tig megapixel. Maar het lijkt me lekker om maar 1 apparaatje mee naar bv de dierentuin te hoeven nemen. Daar is de herinnering dmv foto's belangrijker dat de absolute kwaliteit, zeg maar.

Misschien kan iemand eens 1/2 representatieve voorbeeld pic's posten?

Flickr heeft wat samples o.a.:
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/o/in/photostream/

[ Voor 11% gewijzigd door witteveder op 24-09-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
LessRam schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:43:
Beetje gerommeld met video software. Uiteindelijk kwam ik Corel VideoStudio X3 tegen, dit programma is behoorlijk veelzijdig en kan prima overweg met de MOV bestanden van de PlaySport. Lekker in het Nederlands en voor de "vlugge handelingen" is er een onderdeel Eenvoudig Bewerken (Visual StudioExpress 2010)
Dit pakket geeft me net iets meer vertrouwen dan Nero Vision Express, waar ik de afgelopen jaren nogal eens mee geworsteld heb, en op gevloekt heb.
Ik heb ook Corel VideoStudio X3 geprobeerd, maar deze loopt erg traag. Zijn er nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Ik twijfel tussen de Kodak playsport zx3 en de Sony MHS-CM5... Ik hoopte dat Sony het wat beter doet bij minder licht en iets betere foto's kan maken? Weet iemand of dat zo is? (lastig hoor die keuze-stress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 22:48
Er is een nieuwe firmware beschikbaar met verbeterde lichtmeting en datum notatie/instelling voor de Playsport van Kodak

http://www.kodak.com/glob...riant=false&pq-path=14091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

technonose schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:32:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar met verbeterde lichtmeting en datum notatie/instelling voor de Playsport van Kodak

Zojuist mijn Playsport geupdate. Goed dat Kodak aan de Playsport blijft werken dmv firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

goed nieuws!

vanavond gelijk updaten. Ben benieuwd naar de 'verbeterde lichtmeting'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
technonose schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:32:

Valt ook ergens te lezen welke verbeteringen/bugfixes per firmware update zijn gedaan? Ik ben benieuwd of de playsport nog last heeft van het 'black spots' probleem in omstandigheden met weinig licht?

YouTube: dark spots on Kodak zx3 playsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

witteveder schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]

Valt ook ergens te lezen welke verbeteringen/bugfixes per firmware update zijn gedaan? Ik ben benieuwd of de playsport nog last heeft van het 'black spots' probleem in omstandigheden met weinig licht?

O.a. verbeterde lichtmeting. Geen idee of het probleem wat jij noemt is opgelost daar ik het niet herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

witteveder schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]

Dat is geen softwareprobleem, dat is vuil (waarschijnlijk aan de binnenkant). Als je de image stabilizer uitzet blijven ze zeker stil staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[dubbel]

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 27-09-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Anoniem: 83328 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:09:
[...]

Dat is geen softwareprobleem, dat is vuil (waarschijnlijk aan de binnenkant). Als je de image stabilizer uitzet blijven ze zeker stil staan?
Ik heb er zelf (nog?) geeneen, maar zag verschillende mensen/filmpjes op youtube met dit probleem. Zodra het beeld mee licht krijgt, 'springen' de vlekken direct weg. De image stabilizer speelde hier geen rol bij dacht ik, maar kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Ik ben inmiddels ook over op firmware 1.12 en heb nog niks opmerkelijk gevonden.

Voor de mensen die willen updaten:

- Playsport aansluiten op de computer en de firmware downloaden.
- Firmware bestand (.fw) op je SD kaart zetten in een map met de naam 'system'.
- Playsport ontkoppelen en je camera aanzetten.
- Het vinkje kiezen zodat de update kan worden uitgevoerd.
- De SD kaart formatteren met de Kodak en klaar is Kees.
witteveder schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:08:
Ik heb de Kodak playsport zx3 op het oog, en ik ben nieuwsgierig naar de foto kwaliteit. [...]
Misschien kan iemand eens 1/2 representatieve voorbeeld pic's posten?
Deze heb ik een tijdje geleden uit de losse pols geschoten, aan de foto is niets bewerkt en komt zo vanaf de SD kaart.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xGXDql.jpg
LessRam schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:21:
minstens 8 GB dat wel.

Iemand een advies?
Nu bij Computerland A-Data SD 8GB Class 10 voor € 20,-.

[ Voor 40% gewijzigd door Jansenn op 28-09-2010 19:21 . Reden: quote edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Zojuist mij playsport mogen ontvangen... Nu blijkt er een dode witte pixel best wel in het midden te staan... dat is jammer. Deze is zichtbaar in 1080p, niet in 720p60f. Als ik van video mode wissel, en dan weer terug ga naar 1080p is de witte pixel niet meer zichtbaar... Zet ik hem dan uit en aan, dan is ie er weer.

Het wisselen van EIS mode/face detection, laat de witte pixel ook (tijdelijk) verdwijnen. Heel vreemd.

Iemand advies? Zou de firmware update dit kunnen oplossen?

Of gewoon terugsturen en hopen op een ander exemplaar met geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Vinze schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:50:
Vanmiddag de Playsport ontvangen, maar ben nu al iets tegengekomen wat niet helemaal goed lijkt.
Wanneer ik film in een donkere omgeving krijg ik witte puntjes in de video, dit is niet alleen bij nacht/avond maar ook overdag wanneer je iets filmt wat zwart is. Hebben meer mensen hier last van of is dit gewoon een 'defect'?

Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
Klik voor groot
Zie ook mijn bericht hierboven... Ik heb dus precies hetzelfde... maar dan met 1 witte vlek. Heb jij een oplossing toevallig? Welke actie heb jij ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 19:48
Zie ook mijn bericht hierboven... Ik heb dus precies hetzelfde... maar dan met 1 witte vlek. Heb jij een oplossing toevallig? Welke actie heb jij ondernomen?
Zou het een serie-probleem kunnen zijn? Ik heb nl. ook een witte vlek als ik bij weinig licht film. Rare is dat de vlek verspringt, dus het is niet één dode pixel, het lijkt me eerder een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Tech schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:32:
[...]

Zou het een serie-probleem kunnen zijn? Ik heb nl. ook een witte vlek als ik bij weinig licht film. Rare is dat de vlek verspringt, dus het is niet één dode pixel, het lijkt me eerder een software probleem.
Heb je de elektronische stabilisatie aan staan (EIS)? Dan verspringt de witte pixel inderdaad een beetje, als je EIS uit doet zou hij dan stil moeten blijven staan. Heb je de witte vlek ook bij andere lichtomstandigheden? Nu ik weet waar hij zit, zie ik hem ook blij klaarlichte dag en heldere beelden.

Ik heb inmiddels contact gehad met Kodak service center, zij konden niet veel voor me doe (niets dus) anders dan me terug naar de winkel sturen. De webwinkel heb ik dan ook een bericht gestuurd.

Misschien dat de nieuwste firmware het oplost? Maar ik zet die er niet meteen op, ik wil geen problemen met optie tot retourneren/omruil oid krijgen.

Edit: firmware update maakt niet uit... hij gaat retour winkel.
Edit2: 2e exemplaar binnen, deze heeft zwarte pixel rechtsboven en witte pixel rechtsonder. Beide niet heel erg aanwezig... krijg een beetje de balen van Kodak.. Kunnen ze daar gewoon geen goede kwaliteitscontrole er op na houden? Dit verwacht je gewoon van no-name chinees spul niet van A-merk.

[ Voor 32% gewijzigd door witteveder op 09-10-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378425

Vorige week de Kodak Playsport gekocht bij MM (aanbieding €111) Op zich werkt de camera prima echter krijg de firmware 1.12 niet geïnstalleerd via mijn Mac os10.6x. Contact gehad met helpdesk kodak met komen er ook nog niet uit. (word teruggebeld)
Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben icm mac?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 378425 op 05-10-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 378425 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:44:
Vorige week de Kodak Playsport gekocht bij MM (aanbieding €111) Op zich werkt de camera prima echter krijg de firmware 1.12 niet geïnstalleerd via mijn Mac os10.6x. Contact gehad met helpdesk kodak met komen er ook nog niet uit. (word teruggebeld)
Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben icm mac?
Vreemd want je hoeft dat bestandje alleen maar te downloaden en op SD te zetten in een map genaamd "system" en daarna in je PlaySport te stoppen, PlaySport aan en dan begint het updaten pas, dus buiten de computer om. Lijkt me dus niet veel met Mac te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
edit

[ Voor 162% gewijzigd door Ruffzz op 06-10-2010 08:47 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik ook.
Het SD cardtje gewoon in de playsport laten zitten, mapje SYSTEM aangemaakt en vanaf het bureaublad de firmware 1.12 in het mapje SYSTEM gezet.
Volgens de helpdesk van Kodak hielp het ook nog eens om 3x hetzelfde te proberen |:( dus firmware vanaf de UK site halen vanaf de NL site en de COM site. Maar de versie 1.03 staat er nog steeds op dus heeft niet gewerkt.
Vandaag gaat Kodak het zelf proberen en bellen me terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de firmware download krijg je (als je voor OSX kiest) een .dmg bestand, die pak je toch wel eerst uit voordat je hem op de Playsport sleept? Het bestand wat je naar de Playsport sleept heet "Zx3_112.FW".
Het mapje "system" moet ook met kleine letters geschreven zijn, geen idee of dat nog uitmaakt.
Ik heb het iig onder Ubuntu gedaan met de Windows versie (is een self extracting zip), dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je, echte vuurvlieg.
Ik heb stuffit destinations gedownload zodat de .dmg file schijnbaar op de juiste manier omgezet word in een .fw file. En dit werkte eindelijk.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon je niet gewoon dubbelklikken op die .dmg? .dmg is een disk image, in principe zou je die gewoon moeten kunnen openen zonder tools. Vrijwel alle Mac software wordt zo geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat werkte niet, ik heb het een paar x herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Heeft iemand de programmatje Mediaimpression van Kodak geinstalleerd? Sinds die op mijn comp opstaat, elke keer als ik een usb storagedevice aansluit gaat deze opstarten. Is er een manier om die uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
330d schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:54:
Heeft iemand de programmatje Mediaimpression van Kodak geinstalleerd? Sinds die op mijn comp opstaat, elke keer als ik een usb storagedevice aansluit gaat deze opstarten. Is er een manier om die uit te zetten?
van de kb van arcsoft:

Technical Support

Knowledgebase Article ID: 813 | Print this Article
Updated: 7/22/2010

Question
MediaImpression automatically starts up when I insert a CD or DVD. How can I stop this from happening?

Answer
This is a known bug in the software that will be fixed in a future update. For now, there is a workaround. In Windows 7/Vista, you can go to "Default Programs" and change the actions that are taken when various types of media are inserted/connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Ik ben op zoek naar de ultieme concert-en-party videocamera. Mijn voorwaarden zijn 720p video (1080 is niet nodig) maar vooral goede geluidsopnamen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken, maar mijn vraag is eigenlijk of er low-budget camera's zijn waar je nog een kleine (maar sowieso betere) externe microfoon op kan aansluiten, en wat dan een goede keuze zou zijn qua microfoon?

Budget zit < €200

(Overigens, misschien is dat een idee voor een aparte topic? Concert video...grafie? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379961

Sinds kort heb ik een Playsport Zx3 en ik vind het een heel leuk stukje speelgoed!
Alleen het schokkerige beeld vind ik een grote tegenvaller.

Ik heb dit topic doorzocht op dit probleem en het valt me op dat (als ik goed gezocht heb) niemand ingaat op het feit dat dit komt doordat de Zx3 opneemt met 30 frames per seconde.

Het schokkerige effect zie ik vooral als bijvoorbeeld een auto voor me langs rijdt (dus camera staat stil, auto rijdt van links naar rechts.)
Afspelen op de Playsport zelf geeft geen probleem.
Maar afspelen op TV en PC (in normale stand) geeft vreselijk schokkerige beweging van de auto.

De TV speelt af op 25fps en moet dus van de 30fps iedere seconde 5 beeldjes weggooien. Daardoor zie je om de 0,2 seconde een schokje (weggegooid beeldje).
Als ik mijn video bewerkingsprogramma (Adobe) instel op 30fps is het resultaat op de PC wel goed.
Maar dat levert bijvoorbeeld een probleem met combineren van beelden vanaf de Playsport en mijn 'gewone' camcorder.

Als de Playsport nou gewoon met 25fps werkte was het leven veel simpeler geweest.
Ik neem aan dat die 30fps komt doordat het een amerikaans product is (NTSC werkt met 30fps).

Klopt mijn gedachtengang, en weet iemand een goede manier om hier omheen te werken?
Het zou bevoorbeeld fantastisch zijn als er firmware was voor een upgrade naar 25fps ...

Uiteraard heb ik ook de instelling 720p60 geprobeerd. Dat is iets beter maar nog steeds niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
HotFix schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:03:
Ik ben op zoek naar de ultieme concert-en-party videocamera. Mijn voorwaarden zijn 720p video (1080 is niet nodig) maar vooral goede geluidsopnamen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken, maar mijn vraag is eigenlijk of er low-budget camera's zijn waar je nog een kleine (maar sowieso betere) externe microfoon op kan aansluiten, en wat dan een goede keuze zou zijn qua microfoon?

Budget zit < €200

(Overigens, misschien is dat een idee voor een aparte topic? Concert video...grafie? :P )
Ik denk dat je het oudere model Kodak Playsport moet nemen, daar kun je een externe mic op aansluiten via mini-jack. Want geen enkele standaard mic zal goed genoeg zijn.
En tja, ik weet niet of het beeld is wat je wil als je alleen maar in donkere ruimtes met hier en daar fel licht wil filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:33

Schonhose

Retro Icoon

Misschien kunnen jullie mij ook adviseren, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat wil ik: opnames maken van indoor basketball wedstrijden. Het licht in een sporthal is meestal niet echt optimaal. Opnames worden gemaakt met behulp van een statief, daarom zal de camera een statiefaansluiting moeten hebben.

Waar het mij vooral omgaat is dat ik na afloop de videobeelden kan analyseren en gedeeltes kan laten zien aan de spelers. Daarbij helpt het als ik vertraagd kan afspelen.

Zoomen is niet de meest belangrijke factor, maar misschien wil ik de camera ook voor andere doeleinden gebruiken. Bij voorkeur opslag op een geheugenkaart of intern geheugen met een makkelijke mogelijkheid om data te transporteren naar de pc. Als Canon adept gaat de voorkeur wel uit naar een Canon, maar ik sta open voor andere suggesties. Budget < 250 euro.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hoezo is het licht niet ideaal? Mooi licht is het vaak zeker niet nee, maar je zult iig genoeg licht hebben. Deze goedkopere camera's hebben vaak beperkingen als het aankomt op omgevingen met beperkt licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:33

Schonhose

Retro Icoon

Nou, laat ik het zo zeggen. Ik heb ervaring met fotografie en je moet dan wel een redelijk lichtsterke lens hebben om de actie goed te kunnen bevriezen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Schonhose schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Nou, laat ik het zo zeggen. Ik heb ervaring met fotografie en je moet dan wel een redelijk lichtsterke lens hebben om de actie goed te kunnen bevriezen.
Maar met video ga je juist toch niet bevriezen maar wil je toch de beweging? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Schonhose schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Een mooie foto maken wordt vast lastig ja met dat kunstmatige licht. Maar filmen, zeker op dit niveau, zal prima gaan. Als de camera zelf een goeie basis heeft (statief) dan komt dat zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
Als het gaat om vertraagd afspelen, dan moet je bij Casio zijn. Die gaan tot 1000fps in de videomode. Uiteraard wordt de resolutie steeds lager, maar op bijvoorbeeld 210fps krijg je nog zeer behoorlijke resultaten. De goedkoopste Casio met high speed video is rond de 150 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304344

Ik ben al een tijdje aan het lezen her en der, maar zoals al eerder genoemd is er een gebrek aan reviews voor sommige cams. En alle specs kan ik ook niet erg veel mee.
Ik lees hier veel over Kodak Playsport, dat is erg handig, zo veel (uitgebreid) verslag. In eerste instantie leek het mij een prima camera'tje, maar lees ook her en der wat verhalen over licht en schokkerig beeld.

Kunnen jullie mij op weg helpen met wat voor camera voor mijn doel geschikt is? Ik wil mountainbiken filmen. Hierbij zit er soms een aardige overgang van licht (licht dat tussen de bomen doorvalt, waardoor het opeens heel licht kan zijn). En daarnaast gaat het op aardige snelheid (wat ik tevens wil kunnen vertragen).

Als voorbeeld wat ik er scherp mee wil kunnen filmen (niet mijn filmpje, slechts een voorbeeld):
http://www.vimeo.com/6837856

Zou een Kodak PlaySport dit aankunnen? Als ik de reacties in deze topic lees wordt het lastig denk ik.
Kan iemand mij een alternatief aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de iMovie gebruikers, het is mogelijk om 60fps video te gebruiken :) Je moet er alleen wel een bestandje voor bewerken. Standaard "optimaliseert" iMovie alles naar 30 fps, je kan dus geen mooie slow-motion video's maken van 60p bronbestanden. Bij het importeren mikt iMovie de helft weg, en bij 50% slow motion mikt iMovie nog eens de helft weg. Resultaat is een houterige 15fps video.
Je moet het bestandje ~/Library/Preferences/com.apple.iMovie8.plist bewerken met een plist editor (zit o.a. bij de developer tools). Verander de sleutel "videoFrameRate" naar 60. iMovie optimaliseert nu alles naar 60fps, en gooit dus ook geen frames meer weg bij het importeren.
Ik heb zelf wel eerst iMovie leeggemaakt, dus alle geimporteerde video's en projecten eruit gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb redelijk wat research gedaan naar videocamera's maar vind het toch lastig om te beoordelen of het volgende mogelijk is:

''Ik wil graag paintball wedstrijden van mij en mij vrienden opnemen.''

Eisen:
- HD (720p is genoeg)
- Acceptabele beeldkwaliteit (contrast/balans/kleuren etc)
- Hoge framerate (60 fps minimaal(?))
- Zo goedkoop mogelijk, uiteraard (anders was ik niet op dit topic)

Nu is het zo dat paintballs ongeveer 300 km/u gaan (300 feet per second) en deze had ik graag, net als ik 'pro-paintball-films' graag in beeld gebracht. Het is uiteraard niet nodig om de impact compleet in details te filmen, maar de baan van zo'n bal is toch echt wel een must. Zie voor inspiratie het volgende filmpje maar eens:

YouTube: Derder's "DEMENTIA" paintball DVD trailer

Ik vraag mij dus af of de camera snel genoeg is om de paintballs (goed) vast te leggen. Ik denk het wel eigenlijk, maar zou toch geen miskoop willen doen! Wat raden jullie mij aan, en waarom?

Ik twijfel zelf over het volgende:
- één van de camcorders uit de populaire serie van Toshiba 'Camileo' (maar welke? X100? H20?)
- Casio EX-FC100 (vanwege de prijs, extreem veel functionaliteiten en de 'grappige' high speed modus (wel in low res, maar toch)

Ik denk dat de Casio sowieso afvalt, want dat is geen 'echte' videocamera en doet dan ook maar matig 720p @ 30fps, van wat ik heb kunnen zien op youtube en in specificaties/reviews.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Heeft iemand enig idee wat de specs zijn van de USB lader die bij de playsport zit? Ik wil weten wat ik er nog meer mee kan opladen...

De USB oplader van Apple geeft bv 12 volt en 1 A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
witteveder schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:33:
Heeft iemand enig idee wat de specs zijn van de USB lader die bij de playsport zit? Ik wil weten wat ik er nog meer mee kan opladen...

De USB oplader van Apple geeft bv 12 volt en 1 A.
Que?

USB zelf is altijd 5 volt en maximaal 500mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De Toshiba Camileo's zijn crap, ver vandaan blijven. Kan me niet voorstellen dat een Casio minder goede resultaten zou opleveren.

Als je meer een traditionele videocamera wilt, kijk dan bij de Sanyo Xacti's. Die hebben in sommige gevallen ook 1080p 60fps en slowmo functies.

Probeer daarnaast geen te hoge eisen te stellen als je een erg beperkt budget hebt, kans is dan groot dat je teleurgesteld raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
!null schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Que?

USB zelf is altijd 5 volt en maximaal 500mA.
Ik was ook aardig verrast: op deze pagina http://support.apple.com/...locale=en_us&locale=en_us staat :

Apple iPod Output Power

* 12 V
* 1.0 A

Ik hoop maar dat mijn andere apparaten hier niet voortijdig door overlijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
BarôZZa schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:22:
De Toshiba Camileo's zijn crap, ver vandaan blijven. Kan me niet voorstellen dat een Casio minder goede resultaten zou opleveren.

Als je meer een traditionele videocamera wilt, kijk dan bij de Sanyo Xacti's. Die hebben in sommige gevallen ook 1080p 60fps en slowmo functies.

Probeer daarnaast geen te hoge eisen te stellen als je een erg beperkt budget hebt, kans is dan groot dat je teleurgesteld raakt.
Goed beargumenteerd ook.. en je kunt je niet voorstellen dat een digitale fotocamera (want dat is die Casio) minder goede beelden geeft dan een camcorder, die daadwerkelijk bedoeld is om mee te filmen? Beetje raar..

Daarbij is dit niet voor niks het 'low budget' topic over videocamera's..

Dus, heeft er nog iemand een andere suggiestie, op- en/of aanmerking? Zie mijn initiële vraag in de vorige pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dat iets bedoeld is om mee te filmen zegt tegenwoordig echt helemaal niks meer. Een video DSLR schiet alle videocamera's in dezelfde prijsklasse er op beeldkwaliteit geblinddoekt uit en die worden gebruikt voor professionele doeleinden. En als je het raar vindt dat de beeldkwaliteit van een prima cameramerk met een fatsoenlijke sensor en een redelijke lens beter is dan die van low budget rebranded crap met een plastic lens, dan moet je dat vooral zelf weten. Daar valt verder niks aan te beargumenteren, de reviews en voorbeeldfilmpjes kan iedereen vinden.

Maar aangezien je het toch beter weet: koop vooral de Camileo. Perfecte camera. Geen last van rolling shutter, geweldige kleuren, goede prestaties in weinig licht en prachtig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

witteveder schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:11:
[...]

Ik was ook aardig verrast: op deze pagina http://support.apple.com/...locale=en_us&locale=en_us staat :

Apple iPod Output Power

* 12 V
* 1.0 A

Ik hoop maar dat mijn andere apparaten hier niet voortijdig door overlijden...
Er is een versie met Firewire connector en een versie met USB connector. Firwire kan alles tussen 9V en 30V zijn, USB is altijd 5V (Powered USB uitgezonderd, maar dat is een iets andere connector).
De lader van de Playsport levert 5V 1A en heeft gewoon een standaard USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Anoniem: 83328 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Er is een versie met Firewire connector en een versie met USB connector. Firwire kan alles tussen 9V en 30V zijn, USB is altijd 5V (Powered USB uitgezonderd, maar dat is een iets andere connector).
De lader van de Playsport levert 5V 1A en heeft gewoon een standaard USB poort.
De tekening bij mijn vorige link was erg ontduidelijk maar die zal idd wel over fire wire zijn gegaan. Deze link http://manuals.info.apple..._USB_Power_Adapter-EN.pdf, laat zien dat de USB versie (duidelijke tekening) output: 5V, 1A is.

Ik kan de laders dus gewoon door elkaar heen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Op de adapter van de Playsport staat output: 5V 1.0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
BarôZZa schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 02:37:
Dat iets bedoeld is om mee te filmen zegt tegenwoordig echt helemaal niks meer. Een video DSLR schiet alle videocamera's in dezelfde prijsklasse er op beeldkwaliteit geblinddoekt uit en die worden gebruikt voor professionele doeleinden. En als je het raar vindt dat de beeldkwaliteit van een prima cameramerk met een fatsoenlijke sensor en een redelijke lens beter is dan die van low budget rebranded crap met een plastic lens, dan moet je dat vooral zelf weten. Daar valt verder niks aan te beargumenteren, de reviews en voorbeeldfilmpjes kan iedereen vinden.

Maar aangezien je het toch beter weet: koop vooral de Camileo. Perfecte camera. Geen last van rolling shutter, geweldige kleuren, goede prestaties in weinig licht en prachtig geluid.
Iemand voelt zich hier duidelijk op zijn of haar tenen getrapt..
Verder is dit al een meer bruikbare reactie, je hebt welgeteld één argument gegeven over dat de lens gemaakt zou zijn van plastic. Als dat zo is kun je inderdaad zo'n Toshiba Camileo X100 beter afraden.. ik twijfel er echter wel aan of de lens ook echt van plastic is. Google lijkt bij mij niks over plastic lenzen te kunnen vinden. Misschien dan een bron?

Verder geef ik gelijk toe dat ik niet thuis ben in de camcorder markt, en dat is precies de reden waarom ik hier mijn vraag stel.
De Toshiba Camileo X100 gaat al voor zo'n € 160 uit. In die prijsklasse kan ik niet één spiegelreflex camera vinden, maar wel een hoop compacte camera's waar ik wel enige ervaring mee heb (Sony, Kodak rond de € 150). Ik heb de compacte camera's die 720p op konden nemen tussen de 150 en de 200 euro dan ook bekeken, en kon zo vlug geen een camera vinden die 60fps aan kan op deze resolutie, hetgeen ik ook niet had verwacht.

Hoop nogmaals dat er betere reacties komen over de Camileo of over een andere camera in dezelfde prijsklasse die zou voldoen aan mijn eisen zoals omschreven in de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Wie zegt dat ik een spiegelreflex met een Camileo vergelijk? Het ging erom dat fotocamera's volgens jou niet daadwerkelijk gemaakt waren om mee te filmen en het dus raar is als ze beter zouden presteren dan een videocamera.

Waarom zou ik bronnen gaan zoeken? Ik stuur je een kant op en je weet hopelijk toch wel zelf hoe Google werkt. Als ik 'Camileo X100' in het magische balkje invul dan krijg je bij de eerste resultaten een review die het afkraakt en daarna een review met wat samplefilmpjes waarbij alle luchten wit zijn.

Dingen over op tenen getrapt zijn kan je trouwens achterwege laten. In plaats van te miepen kan je ook dankbaar zijn voor de moeite die anderen nemen om je advies te geven, ook al is dat volgens jou niet uitgebreid genoeg onderbouwd en zijn er niet voldoende bronnen geleverd naar jouw mening.

[ Voor 19% gewijzigd door BarôZZa op 26-10-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik zit er over te denken om voor het komende wintersport seizoen zo’n camera aan te schaffen om een beetje te kunnen filmen. Het liefst zou ik een soort helmet cam nemen, maar die zijn me een beetje te duur.

Ik zit nu te kijken naar die kodak dingetjes, de zx1 en de playsport (zx3). Op zich voldoen ze alle 2 wel omdat ik verwacht dat ik vooral de 720 @ 60fps stand zal gebruiken en die hebben ze alle 2.

Ik denk dat ze alle 2 wel stevig en waterbestendig genoeg zijn waarmee het enige relevante verschil voor mij de beeldstabilisatie zou zijn. Die heeft de zx3 wel en de zx1 niet … maar hoe goed is die beeldstabilisatie? En kun je dan niet alsnog beter naderhand een anti shake filter toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:21
Is de Kodak Zx1 wat? Kwa beeldkwaliteit zag net op hardware.info eentje van Flip maar vond beeldkwaliteit nogal tegenvallen.

Dan was er nog die van Creative Vado hd maar die werkt weer met avi container met h.264 maar die van Kodak zag ik voor 75 Euro meer wil ik ook niet uit geven aangezien ik al redelijk dure camera heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Amdwarrior schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:19:
Is de Kodak Zx1 wat? Kwa beeldkwaliteit zag net op hardware.info eentje van Flip maar vond beeldkwaliteit nogal tegenvallen.

Dan was er nog die van Creative Vado hd maar die werkt weer met avi container met h.264 maar die van Kodak zag ik voor 75 Euro meer wil ik ook niet uit geven aangezien ik al redelijk dure camera heb.
Check youtube, demo filmpjes genoeg... wat mij betreft ziet het er wel aardig uit, alleen bij low light schijnt de beeldkwaliteit niet zo best te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Amdwarrior schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:19:

Die ZX1 is prima op 60 fps, wat dat betreft prima keuze. volgens mij kun je hem via het buitenland nog goedkoper krijgen.

Mijn ZX3 reageert wat traag de laatste tijd, lijkt er op dat sinds de nieuwe firmware hij niet echt lekker loopt.
knoppen reageren niet goed en is wat traag. ik had 23 filmpjes er op staan maar kan niet naar de laatste scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:13

Japie.G

Colour Classic

Even attent maken op de ibood van vandaag!

Kodak zi8 voor 80 euro! Koopje lijkt me!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wow interessant. Alleen ik denk toch dat ik liever de Zx3 wil, vanwege het water aspect. Deze is niet waterbestendig.

Maar als je dat gedoe over water achterwege zou laten, zou je echt verschil merken?
Het voordeel van deze zi8 is dat je een externe mic kan aansluiten voor het betere geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:07
Heb vanmiddag bij amazon uk de zwarte zx3 gekocht. Samen met een extra accu. Via dealsextreme een fisheye lens besteld, eens kijken of dat wat is, en voor 26 euro een 16GB SD kaartje gekocht. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden en de kwaliteit :) Had al begrepen dat er .mov bestandjes uitkomen, en dan scheelt het denk ik wel dat ik al op een Mac zit :) Misschien weer een boel handigheid ermee :) Misschien straks met iLife 11 nog leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Laatst online: 24-05 12:19
Ik heb volgend jaar een congres waarbij ik alle presentaties wil filmen. Mijn initiële plan was om hiervoor een camera te huren. In de praktijk is dit verdomd lastig omdat ik in het zuidoosten van het land woon en alle camera's in de randstad te huur zijn en het congres het zuiden is. Dit betekend dus dat ik sowieso 3 dagen moet gaan huren en na het congres veel haast moet maken met snel alles over te zetten op de pc. Nu was ik gister toevallig bij de lidl en was daar een goedkope silvercrest camera te koop. De prijs hiervan is goedkoper als 3 dagen camera huur, en dan neem ik de reiskosten (ophalen en terugbrengen) nog niet eens mee. Uiteraard zal een silvercrest niet het niveau van een prof camera hebben, maar de silvercrest is wel HD en de huurcamera SD. (Ik snap dat dingen als een lens zwaarder wegen als de resolutie)

Ik kon in eerste instantie op internet niets terugvinden van de camera, hij schijnt een tijdje geleden al als tijdelijke actie geweest te zijn, wellicht dat het modelletje dat ik zag gewoon al een tijdje ligt. Na veel zoeken kwam ik deze post tegen: http://answers.yahoo.com/...qid=20100801040620AAjndUL die vervolgens weer linkt naar: http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_14942.htm

Hier staat weinig zinnigs, op de silvercrest website zelf kan ik ook niets vinden. Er staat helaas ook geen modelnummer bij om op de googlen.

1 Pluspunt, had ik bij de lidl zelf al gecheckt, hij kan in elk geval op een statief.

Weet iemand waar ik meer kan vinden over de camera? Zouden jullie me deze aanraden?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een Cisco Flip Mino HD 4GB gekregen en vanmorgen Sinterklaasviering er mee gefilmt. Mijn vrouw kreeg het opgeladen via usb en heeft er wat opnames mee gemaakt. Als ik het ding weer kan vinden, laat ik wel weten wat ik er van vind.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Na lang wikken en wegen uiteindelijk via een duitse Ebay shop de Kodak ZX1 besteld voor 52 euro (in de pricewatch is ie minstens 75 ) Nou maar hopen dat ie ook daadwerkelijk aankomt. :D

Zuignap mount en fish eye van DX zijn ook al onderweg als het goed is. Nu maar hopen dat alles er is voor ik op wintersport ga ... ze hebben ong. een maand dus dat zou net moeten lukken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Heeft iemand met een budget cam vuurwerk gefilmd in het donker ? Mijn sony dvd cam is kapot.. en ik zoek nu een goedkope ( 200 max ) euro oplossing. Maakt niet uit of het sd of HD is , als hij maar goed om gaan kan met vuurwerk in het donker. En ja ik weet het , met 1ccd camera wordt dat lastig..

iemand tips ? ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 21:34
Misschien leuk om te lezen en de uitzending te bekijken. http://www.trosradar.nl/n...ht/test-pocketcamcorders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Vraagje onder de kodak playsport gebruikers hebben jullie wel of niet EIS aan?
Heb het altijd uit gehad maar ben benieuwd of dat een verbetering is als ik het aan zet?

Ben opzich nu wel tevreden alleen je moet je hand wel erg stil houden om mooi te filmen...

Voor mensen die willen editten... Premiere Elements 9 heeft nu ondersteuning voor deze camera!
Werkt erg mooi! _/-\o_

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114732

Welke HD camera's kunnen tegelijkertijd hun accu laden en opnemen? Dit omdat ik er één als Dashcam wil gaan gebruiken.
Ik had de JVC GC-FM1 op het oog, maar volgens mij kan die niet laden en opnemen tegelijkertijd? Weet je een HD cam die dit wel kan? Dan hoor ik het heel graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Inmiddels de Cisco Flip een aantal keer gebruikt. De opnames via onze tv pricewatch: Samsung LE32C530 720P terugkijken door de cam in de usb-poort te stoppen te activeren en via het menu van de tv het eerste bestand te openen. Daarna speelt de tv ze achter elkaar af. Goed beeld en ook goede beeldstabilisatie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn filmpjes (laatste 2 maanden in water, tropen en sneeuw) met EIS aan geschoten. En tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn playsport. Alleen met schemer dan wordt het duidelijk allemaal minder.

Voorbeeld in de sneeuw. (beeldstabilisatie was zeker nodig)
YouTube: Rent a Sletje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Opvallend is dat de Zi8 veel minder goed uit de test komt dan de Zx3. Budget buy is de Zx3. Ook in de categorie You Tube & Blogging staat de Kodak Zx3 op No.1. In een commentaar reageert Jeremy Stamas: "...The Playsport and the Zi8 do appear to have the same image sensors, but the two camcorders employ different lenses. This, as well as some possible differences in processing, could account for the differences in some of our tests...."

Overigens wordt in April de Zx5 ($180) in NL verwacht (o.a. met macro en is "gecertificeerd" water/stof/schok bestendig). Helaas geen optische zoom..

Ik overweeg de compacte Panasonic DMC-Zx3 (€199 NL exemplaar). De DMC-Zx3 heeft (o.a.) een veel betere (HD) film kwaliteit en stabilisatie dan de Kodak Zx3, 25mm groothoeklens met 8x optische zoom dat tijdens het filmen scherpe beelden blijft maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391806

Kwam op amazone.com de Sanyo VPC GH4 tegen voor 129 dollar!
Het ding heeft zo'n beetje alle basisfuncties die je graag zou willen hebben voor zo'n klein ding.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Als ik naar de specs kijk komen de pocket cameraatjes hier niet bij in de buurt!
Heb inmiddels begrepen dat de batterijtjes snel vervangen/opgeladen moeten worden maar dat lijkt me niet onoverbrugbaar als je geen superlange shots maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305227

Anoniem: 378425 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:59:
Ik heb mijn filmpjes (laatste 2 maanden in water, tropen en sneeuw) met EIS aan geschoten. En tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn playsport. Alleen met schemer dan wordt het duidelijk allemaal minder.

Voorbeeld in de sneeuw. (beeldstabilisatie was zeker nodig)
YouTube: Rent a Sletje 2
Een korte vraag, je geeft aan dat beeldstabilisatie zeker nodig was bij de kodak playsport Zx3. Wat bedoel je met dat het zeker nodig was? Ik zie dat de Zx1 digitale beeldstabilisatie heeft en de Zx3 Elektronisch. Wat is het verschil daartussen en wat is beter (of heeft meer voordelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 18:02
Weet iemand hoeveel MB/s de Kodak Playsport schrijft bij 720p op 60 fps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
wat denken jullie van de www.1dayfly.nl van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:14
Rob Z schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:08:
Ik kom op ongeveer 1,5 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305227 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Een korte vraag, je geeft aan dat beeldstabilisatie zeker nodig was bij de kodak playsport Zx3. Wat bedoel je met dat het zeker nodig was? Ik zie dat de Zx1 digitale beeldstabilisatie heeft en de Zx3 Elektronisch. Wat is het verschil daartussen en wat is beter (of heeft meer voordelen)?
Ik bedoelde het min of meer met een knipoog. Als je het filmpje ziet dan werden we aardig door elkaar geschut op dat sleetje van die berg af. Wat de verschillen zijn tussen de beeldstabilisatoren weet ik niet. Tot nu toe een uurtje of 10 opgenomen en nog geen enkel probleem ermee (op het installeren van de nieuwe firmware na, dan). Inclusief 30 minuten in zout water en met een temperatuur tussen -15 gr.(met redelijk wat wind) en +38 gr. hoge vochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rob Z schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:08:
8 Gb kan ik 1 uur 32 min opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305227

Beste,

Ik wil deze week een nieuwe pocketcam aanschaffen. Ik heb mij redelijk ingelezen in dit topic, maar het maakt de keuze niet makkelijker. Willen jullie graag de onderstaande pocketcamera's rangschikken van 1 t/m 5 en daarbij ook een korte reden geven. Op die manier kan ik een juiste keuze maken.

Ik wil de pocketcam gebruiken voor
1. meenemen op wintersport, om leuke filmpjes mee te maken
2. gebruiken op werk (docent lichamelijke opvoeding)

Ik heb gelezen dat het filmen in 720p met 60 fps meer kwaliteit oplevert dan 1080p en 30 fps, klopt dat?
Onderwater filmen is handig, maar hoeft niet perse! Beeldstabilisator is wel erg nuttig.

De vijf pocketcamera's waaruit ik kies zijn:

1. Kodak PlaySport zx3 (waterproof) (o.a. verkrijgbaar bij bol.com 120 euro)
2. Hitachi DZHV574E (4x optische zoom) (o.a. verkrijgbaar bij bcc 130 euro)
3. Toshiba Camileo S20 (o.a. verkrijgbaar bij bol.com 120 euro)
4. Sony Bloggie MHS-PM5K (360 graden cam) (o.a. verkrijgbaar bij bol.com 130 euro)
5. Flip Video Mino HD 8 GB (o.a. verkrijgbaar bij bol.com 185 euro)

Het gaat mij niet om de uiterlijk, dus daar hoeven geen argumenten voor aangedragen worden. Waar het mij wel op gaat is de kwaliteit van het filmen, geluid en beeldstabilisator. Daarme valt de sony bloggie al af want die heeft geen beeldstabilisator. Wat ik ook wel belangrijk vind, is welke cam het beste schijnt te filmen bij schemering.. ik denk zelf de kodak of de hitachi, maar kan weinig info vinden over de hitachi.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 305227 op 26-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387553

kodak zx3 wordt hem ook niet in de schemer
weinig licht en zo'n camera wil niet echt
kodak geeft wel mooier beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:32

Nicap

Tsssk....

Ik zat te twijfelen over de Playsport Zx3 en de Samsung HMX-E10. Ben uiteindelijk voor de Playsport gegaan omdat die ook meteen mee te nemen was(heb hem zaterdag nodig). Anders was het waarschijnlijk de Samsung geworden. Vooral die tilt shift optie sprak me wel aan.

Reviewtje(het gaat om de Samsung):

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik was al een tijdje aan het kijken voor een budget 720p camera met statief mogelijkheid.
Vanmorgen bij de LIDL een SilverCrest Digitale HD Pocket Camcorder meegenomen voor 50,-.
Zeer compleet pakket (mini hdmi -> hdmi kabel, accu, oplader, usb kabel, av kabel, camera, handleiding, software, hoesje), slikt als het goed is tot 8GB sd/sdhc kaarten.

/edit:
Link fabrikant: http://www.service.targa....d=912&artpic=DV1000HD.jpg

Link Lidl aanbieding: http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=678297

[ Voor 24% gewijzigd door 33999 op 07-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391806

Zou iemand iets kunnen zeggen over de videokwaliteit van de pocket-camcorders t.o.v. de videokwaliteit van de pocket camera's? Ik las namelijk op dit forum dat de Panasonic DMC-ZX3 een goede videokwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 21:34
Is er nog iemand van plan om de Zx5 van Kodak te kopen? http://shop.kodak.nl/stor...NL/pd/productID.222971300

Ik ben namelijk erg benieuwd in welk opzicht de camera beter is dan de zx3. Er zijn wel wat kleine verschillen in specificaties, maar of je dat ook echt ziet in het uiteindelijke resultaat.

Ik ben er ook nog niet uit of er nou een vaste accu in zit of 1 die je makkelijk kan omwisselen. Dit vind ik namelijk een erg belangrijk punt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x-hJGqf6scM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373642

Ik zoek een pocket videocamera met een max budget van 250€

Ik moet wel zeggen dat ik totaal geen verstand heb van cameras (wel van pc).

Ik heb al een beetje gegogeld en ik kwam uit op de goedkope toshiba S20/S30 en op de veel duurdere sanyo cs1.

Welke van deze 2 is het beste. Het is belangrijk dat ze niet veel plaats innemen.
Andere opties mogen ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Toshiba's zijn crap. Ik raad je aan gewoon video's op youtube te bekijken. De beelden van de Toshiba's zien eruit alsof je een drilpudding aan het filmen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de sanyo. Veel beter beeldkwaliteit, en snachts ook enorm goed.
Maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten gaan kopen.
Online koop ik niet graag, dus dat valt al weg. Dus iemand een idee waar je da zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 373642 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:28:
Maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten gaan kopen.
Googelen is wel erg moeilijk, zeker? Bij de eerste 10 staan al tenminste twee verkopers, met winkels in Amsterdam resp. Eindhoven, Groningen of Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van belgië en heb ni veel goesting voor naar nederland te rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Antwerpen zeker ook te ver? Je mag wel een beetje moeite doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben een druk bezet man. Maar laat maar, ik zal mijn plan wel trekken.

[ Voor 134% gewijzigd door Anoniem: 373642 op 09-03-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zullen we gewoon lief tegen elkaar doen, jullie allebei :).

en Posteldude, vragen welke winkels je gewenste product verkopen is hier niet echt de bedoeling, daar hebben we de pricewatch voor en anders inderdaad google. De inhoudelijk discussie vind ik verder interessant dus laat je niet door mij remmen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 22:50
Eind april komt Sony met een nieuwe bloggie die 3D-beelden kan maken, de Sony Bloggie MHS-FS3.
  • Filmt full HD
  • 8 GB opslag
  • 3D-video en foto's
  • Het scherm laat de 3D-beelden zien zonder dat je een 3D-bril nodig hebt!
  • Pricewatch toont hem voor 259 Euro (wat volgens mij goedkoop is voor een 3D-camera)
Deze ga ik zeker in de gaten houden! Ben erg benieuwd naar de eerste reviews.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/308/123990.jpeg
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Voor HD camera's >250 euro kun je hier terecht.