Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Ik wil namelijk filmpjes maken van mijzelf en vismaten van mij (tijdens het vissen). De camera moet het liefst een schroef hebben om hem op een statief te monteren.
Nou zie ik de Sanyo Xacti VPC-CG20 voor rond de 150 euro, de meeste filmpjes die ik kan vinden voldoen wel aan mijn eisen, maar ik ben verder absoluut geen expert op het gebied van camera's.
Dus mijn vraag, zijn er ondertussen al betere camera's rond de zelfde prijs?
Eigenlijk had je de GoPro Hero camera moeten kopen, daar heb je verschillende sets aan montage accecoires voor.CasGas schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:31:
Ik ben de eigenaar van een kodak playsport (zx3) maar ik ben eigenlijk opzoek naar een accessoire voor deze cam, namelijk iets van een chest mount. Ik vindt de camera net iets te lomp om op mijn stuur te zetten van mijn mtb, dus leek een chest mount wel een goede optie.. nu alleen het vinden nog, dat blijkt niet echt te lukken.
Iemand ervaring met zoiets dergelijks?
http://gopro.com/cameras/hd-helmet-hero-camera/
Een beetje mosterd na de maaltijd..
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Daar ben ik mezelf van bewust, maar daar heb ik mijn eigen camera in eerste instantie ook niet op gekocht. Zeker omdat de GoPro bijna 2,5 keer zo duur is heeft het niet zoveel waarde om nu te zeggen dat ik die had moeten kopen..!null schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:54:
[...]
Eigenlijk had je de GoPro Hero camera moeten kopen, daar heb je verschillende sets aan montage accecoires voor.
http://gopro.com/cameras/hd-helmet-hero-camera/
Een beetje mosterd na de maaltijd..
Iemand anders ideeën?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
CasGas schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Daar ben ik mezelf van bewust, maar daar heb ik mijn eigen camera in eerste instantie ook niet op gekocht. Zeker omdat de GoPro bijna 2,5 keer zo duur is heeft het niet zoveel waarde om nu te zeggen dat ik die had moeten kopen..
Iemand anders ideeën?
Ik zou in jou geval een kloon kopen, heb ik voor mijn slr ook gedaan en dat werkt prima. Die accu was voor mij trouwens de reden om de voorloper van de playsport te kopen, die werkt nl gewoon op penlites.JK schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:16:
Voor mijn Kodak Playsport zoek ik nog een 2e accu. Nu kan ik een Kodak KLIC-7004 accu kopen, maar je ziet er ook veel voor de helft, welke dan niet origineel Kodak zijn. Wat zou jullie voorkeur hebben, origineel of kloon? Origineel kost +/- 25 euro, een kloon zo rond de helft.
De pricewatch op deze site is enorm handig, maar ik heb er geen idee van welke merken van digitale camera's te vermijden zijn en welke de beste prijs/kwaliteit bieden? Mijn budget is dus hoe lager hoe beter, maar ik zou wel graag ééntje met accu en 720p willen (lijkt me standaard tegenwoordig), en de mindere merken willen vermijden.
heb ook op ebay een 2 cloons + 12v auto oplader voor iets van 25euro gekocht, altijd volle batterijen.Charly schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Ik zou in jou geval een kloon kopen, heb ik voor mijn slr ook gedaan en dat werkt prima. Die accu was voor mij trouwens de reden om de voorloper van de playsport te kopen, die werkt nl gewoon op penlites.
clones gaan wel ietjes minder lang mee, maar prijs/uithoudingvermogen is gewoon perfect.
deze waren het. (zelfs nog goedkoper dan ik in gedachte had.)
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=400100168764
[ Voor 20% gewijzigd door GoVegan op 24-04-2011 17:38 ]
Anoniem: 407517
deze is ook waterproof en shockproof heeft iemand ervaring met dit ding de prijs van 69 euro staat me erg aan en is een stuk goedkoper als de playsport ik wil er alleen maar vlug een filmpje mee maken op vakantie van de kids www.techdigest.tv/2010/09/flip-fighting_g.html
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 407517 op 22-05-2011 20:18 ]
Bij o.a. Dixons is de 3e generatie (dus 50fps/image stabilisatie/accu of batterijen als voeding) Flip UltraHD 8GB nu ~99,98 euro i.p.v. ~140/150 euro. Daar komt nog eens bij dat flip nu een cashback actie houdt voor 30 euro terug (voor aankopen tot en met 25 mei). Mijn cashback aanvraag (online gekocht bij Dixons) is in ieder geval al goedgekeurd.
Voor 70 euro (dus de helft van de prijs) kun je nu dus een Flip UltraHD kopen en dan is het zonder meer waar voor je geld
http://dixons.nl/artikel/...p_Video_UltraHD_8GB_zwart
https://flipcashback.sale...tomer-apply-for-promotion
pricewatch: Flip Ultra HD 8GB V3
@marcel79. Dit filmpje geeft wel een goede idee van wat voor beelden het ding kan schieten YouTube: GE DV1 Test. Persoonlijk vind ik het schuddende beeld vrij irritant, maar het is maar net wat je er van verwacht
[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 23-05-2011 14:33 ]
Kun je iets zeggen over de kwaliteit van de beeldstabilisatie? Ik word nog steeds zeeziek van mijn playsport.Thormodo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:08:
...
Bij o.a. Dixons is de 3e generatie (dus 50fps/image stabilisatie/accu of batterijen als voeding) Flip UltraHD ...
Anoniem: 407517
Ik heb deze camera zelf ook overwogen maar hem uiteindelijk niet gekocht (was iets mis met die batch volgens de verkoper, verkeerd kabeltje er bij ofzo...) ik heb wel het filmpje ff gekeken en ik heb het idee dat vooral de kleurenweergave wat minder natuurlijk is dan die van de kodak camera's.Anoniem: 407517 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:40:
Dankjewel Thormodo voor je reactie ik had dat filmpje ook al gezien. Ik was gewoon benieuwd of er iemand op dit forum persoonlijke ervaring heeft met de GE DV-1 trouwens ik vind het schudden in dat filmpje niet erg hinderlijk voor vakantiefilmpjes. Maar bedankt voor de link.
Stil houden is volgens mij altijd een issue bij deze dingetjes, maar een filmpje van de kids moet er sowieso wel mee lukken lijkt me.
Ik heb de komende week niet echt de mogelijkheid om wat te filmen. Dus ik kan je alleen maar verwijzen naar YouTube.witteveder schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:08:
[...]
Kun je iets zeggen over de kwaliteit van de beeldstabilisatie? Ik word nog steeds zeeziek van mijn playsport.
YouTube: Flip Camcorder Image Stabilization - We Test Old vs. New
YouTube: Flip Ultra HD 3rd Generation Test Footage (60 fps + Image Stabilization)
YouTube: Review: Flip UltraHD With Image Stabilization Camcorder (Demo Comparisons)
Of bijvoorbeeld YouTubers zoals de SHAYTARDS gebruiken ook de 3. Gen Flip: YouTube: Kanaal van SHAYTARDS
Maar goed had je natuurlijk zelf ook makkelijk kunnen vinden (daar heb je mij niet voor nodig)
Alleen het enige grote nadeel is dat deze camera een build in battery heeft. Maar een betere camera die onderwater kan dan de Kodak kan ik niet vinden (zonder build in battary).
Hee, ik ben ook aan het kijken voor een 'low budget' hd camera. En ben op de zx3 gekomen (voorloper van de zx5) en deze heeft wel een verwisselbare accu, en is nog goedkoper ook. Het enige verschil zit hem in de geluidskwaliteit, deze schijnt van de zx3 wat minder te zijn.Frank!in schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:29:
Heeft er iemand in de topic al de Zx5 van Kodak in handen gehad? Ik ben namelijk van plan deze te kopen. Ik lees er wel goede reacties over eigenlijk.
Alleen het enige grote nadeel is dat deze camera een build in battery heeft. Maar een betere camera die onderwater kan dan de Kodak kan ik niet vinden (zonder build in battary).
Het leuke aan deze camera vind ik dat hij zo robuust is en waterdicht.
Je hebt ook nog de JVC Picsio GC-WP10, deze is alleen duurder en volgens mij niet heel veel beter.
Gewoon goed oriënteren, filmpjes en reviews kijken op youtube.
Iemand nog goede (betaalbare) alternatieven die ik nog niet gezien heb?
Inmiddels nog wat tegengekomen, hiertussen: http://tweakers.net/archieven/cat/136/nieuws
nieuws: Samsung brengt W200-pocketcam uit
nieuws: Panasonic kondigt robuuste en waterdichte pocketcamcorders aan
nieuws: Sanyo komt met waterdichte camcorder met full-hd-resolutie
Alleen zijn die nog niet te koop... Ben benieuwd of ze nog te koop zijn voor de zomer. Zou wel slim zijn van de fabrikanten.
[ Voor 25% gewijzigd door Igor92 op 06-06-2011 15:51 . Reden: Update. ]
Ik kom vaak terug op de Kodak ZX3, omdat deze gewoon (erg) bekend is, en een verwisselbare accu heeft, wat soms heel handig kan zijn. Ik vind dat de waterdichtheid ook wel belangrijk is, aangezien ik ook al een iPhone 4 heb die aardige filmpjes maakt. Al mis ik op de ZX3 toch wel een beetje een lampje of iets dergelijks.
Verder heb ik nog de volgende camera's gevonden (waterdicht)
GE DV1
pricewatch: Toshiba Camileo BW10
Waarmee ik het beste af ben weet ik zo nog niet. Ik vind de keuze steeds lastiger worden. Misschien moet ik maar 'gewoon' voor die ZX3 gaan.
Heb er al eens wat over gelezen in het topic, maar kan het zo even niet vinden.
Iemand ervaring met niet orginele accu's voor de Playsport?
Ook maar meteen een SD kaartje meegenomen, waar ik eigenlijk ook nog 'te veel' voor betaalde.
Thuisgekomen meteen uitgepakt, en aan de oplader gehangen. Maar het viel me meteen op dat hij eerder open was geweest (krasjes, 'vuil' en dergelijke). Na 10 minuten nog geen response uit de camera. Dus ik even bekeken. Is het 'contact' uit de micro-usb aansluiting gebroken.
Nu zit ik dus met een camera waar ik niets mee kan. Natuurlijk ga ik terug, en hoop ik dat ik een vervangend model of iets krijg. Maar in de winkel vertelden ze me dat ze de zx3 niet meer konden bestellen, dus ik hoop dat ze met een goede oplossing komen. Het liefst een nieuwe, of een vervangend model (zx5?). En anders mijn geld terug (incl het geld van de SD kaart)
Pech is alleen dat de winkel net dicht was toen ik langs kwam (mediamarkt Bergen op Zoom), en ik morgen (vroeg) naar Eindhoven ga (waar ik op kamers zit). En dan pas vrijdagavond terugkom. Weten jullie of ik beter in Eindhoven langs kan gaan of morgen bellen en vrijdag/zaterdag langsgaan in Bergen op Zoom?
Lekker danIgor92 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:14:
Vandaag naar de Mediamarkt geweest, ik kijken wat ze mij te bieden hadden. Ze hadden (aan mijn eisen te voldoen) 2 camera's. De eerdergenoemde JVC en de Kodak playsport zx3. van beiden geen prijs te vinden, dus nagevraagd, de jvc was iets van 180, en de Kodak slechts 89 euro, daarbovenop 10 euro korting, dus voor 79 euro kon ik de Kodak Playsport meenemen. Enige nadeel was dat hij paars was, maar maakte me niet heel veel uit.
Ook maar meteen een SD kaartje meegenomen, waar ik eigenlijk ook nog 'te veel' voor betaalde.
Thuisgekomen meteen uitgepakt, en aan de oplader gehangen. Maar het viel me meteen op dat hij eerder open was geweest (krasjes, 'vuil' en dergelijke). Na 10 minuten nog geen response uit de camera. Dus ik even bekeken. Is het 'contact' uit de micro-usb aansluiting gebroken.
Nu zit ik dus met een camera waar ik niets mee kan. Natuurlijk ga ik terug, en hoop ik dat ik een vervangend model of iets krijg. Maar in de winkel vertelden ze me dat ze de zx3 niet meer konden bestellen, dus ik hoop dat ze met een goede oplossing komen. Het liefst een nieuwe, of een vervangend model (zx5?). En anders mijn geld terug (incl het geld van de SD kaart)
Pech is alleen dat de winkel net dicht was toen ik langs kwam (mediamarkt Bergen op Zoom), en ik morgen (vroeg) naar Eindhoven ga (waar ik op kamers zit). En dan pas vrijdagavond terugkom. Weten jullie of ik beter in Eindhoven langs kan gaan of morgen bellen en vrijdag/zaterdag langsgaan in Bergen op Zoom?

Nee, niet echt, het doosje zag er een beetje gaar uit (hoekjes beschadigd enzo) maar dat kwam waarschijnlijk omdat het er al een tijdje lag.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:07:
[...]
Lekker danKon je niet (in de winkel) aan de doos zien dat deze al open was geweest?
Vandaag langs de mediamarkt geweest in Eindhoven waar ze hem niet terug mogen nemen omdat het een 'beschadigd' product is. Ja lekker dan. Zeggen ze dat ik naar de Mediamarkt in Bergen op Zoom moest bellen, en daar doorgeven dat ik pas vrijdag of zaterdag langs kan komen. Maar daar krijg ik dus niemand aan de telefoon...
Nu moet je waarschijnlijk gaan 'bewijzen' dat de camera al defect was toen je hem kocht.Igor92 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:59:
[...]
Nee, niet echt, het doosje zag er een beetje gaar uit (hoekjes beschadigd enzo) maar dat kwam waarschijnlijk omdat het er al een tijdje lag.
Vandaag langs de mediamarkt geweest in Eindhoven waar ze hem niet terug mogen nemen omdat het een 'beschadigd' product is. Ja lekker dan. Zeggen ze dat ik naar de Mediamarkt in Bergen op Zoom moest bellen, en daar doorgeven dat ik pas vrijdag of zaterdag langs kan komen. Maar daar krijg ik dus niemand aan de telefoon...
Edit; Geld terug, geen MediaMarkt voor mij voorlopig.. En die low budget camera's laat ik ook maar zitten, komt later wel, eerst een nieuwe DSLR met filmfunctie dan maar.
[ Voor 19% gewijzigd door Igor92 op 20-06-2011 19:10 ]
Anoniem: 405856
Ik ben op zoek naar een goede videocamera waarmee ik momenten mee opneem (zoals firstlook waar ik heen ga) maar ook voor het opnemen van reviews. Mijn budget is rond de 100 tot 150 euro.
Hoeveel optische zoom het heeft maakt me niet uit, mij gaat het meer om hoe het beeldkwaliteit is (Hoe mooi de filmpjes eruit zien etc)
Ik heb niet veel verstand van videocameras maar ik zag deze 2 bij Neckermann:
http://www.neck.nl/produk...iew%3Dlister&welt=default
en
http://www.neck.nl/produk...155415023&trackc=f41eb281
Zou iemand daarom even willen kijken voor me wat jullie denken dat de beste beeldkwaliteit levert?
En als jullie betere weten rond die prijs hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Wat vinden jullie van de 808 #11 Keychain HD camera?

1280x720 met 30fps.
Heb er twee gekocht voor 27,50 per stuk want een vriend wilde er ook een proberen.
Ik las ergens nog de tip om er een polarize filter op te zetten van b.v.

Iemand bouwde het vervolgens in een TicTac doosje in en dan krijg je b.v. dit
Ben je voor een 50E klaar en heb je een camera voor op je helm/stuur/kont/ruit.
Was een paar weken terug te koop bij ibood of een soortgelijke site voor 20 euro, had niet verwacht dat de beeldkwaliteit zo goed zou zijn, anders had ik het wel gekocht.
GoT, You have to love it!
De iBood/1dayfly versies waren geen HD versies maar de gewone SD versies welke je voor minder dan 7 euro op eBay koopt.Lisadr schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
@MailMan
Was een paar weken terug te koop bij ibood of een soortgelijke site voor 20 euro, had niet verwacht dat de beeldkwaliteit zo goed zou zijn, anders had ik het wel gekocht.
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van de HD versie. De SD versie is mij voor die paar euro erg goed bevallen tot nu toe.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Anoniem: 47458
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 30-06-2011 09:57 ]
Waar kan ik deze krijgen? Aangezien er zoveel verschillende op ebay te vinden zijn (met mindere kwaliteit).MailMan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:20:
Ik heb heel snel de search gebruikt, maar kon deze camera nog niet vinden.
Wat vinden jullie van de 808 #11 Keychain HD camera?
[afbeelding]
[video]
[video]
1280x720 met 30fps.
Heb er twee gekocht voor 27,50 per stuk want een vriend wilde er ook een proberen.
Ik las ergens nog de tip om er een polarize filter op te zetten van b.v. [afbeelding]
Iemand bouwde het vervolgens in een TicTac doosje in en dan krijg je b.v. dit
[video]
Ben je voor een 50E klaar en heb je een camera voor op je helm/stuur/kont/ruit.
http://cgi.ebay.nl/Keyfob...m2311f2048c#ht_7378wt_905Don3k schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:06:
[...]
Waar kan ik deze krijgen? Aangezien er zoveel verschillende op ebay te vinden zijn (met mindere kwaliteit).
Volgens mij heb ik bij hem besteld. Ik heb hem nog niet binnen, maar op deze site http://www.chucklohr.com/808/ staat echt super veel informatie. Je moet dus de #11 hebben. Op de site staat o.a.: "I would like to reassure you that the 808 HD camera from eletoponline365 is a real HD camera! "
Let wel op als je de firmware gaat flashen om de timestamp eruit te krijgen. Het schijnt dat dit bij oudere versies soms mis kan gaan.
De HD versie heeft ook een grotere hoek volgens mij. Kijk maar eens in het review filmpje waarbij twee kroegen gefilmd worden. Daarnaast zou je bij Jelly Lens ook een groothoek lens kunnen kopen en voorop vast zien te maken.Anoniem: 47458 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:56:
Ik heb een paar van die SD versies, maar helaas voor mij te weinig groothoek. Het komt overeen met ongeveer 50mm op een full-frame fotocamera(of 32mm op Canon crop camera). Op de voorkant van de motor lukte wel, maar op de tank/kon gaf te weinig van de motor in beeld, idem met de auto voor het interieur.
Laat het weten wanneer ik hem binnen heb.
Anoniem: 47458
edit: €66 incl. verzendkosten. Maar nog steeds een stuk lager geprijsd dan de goedkoopste in de pricewatch
[ Voor 26% gewijzigd door hans_1990 op 01-07-2011 12:47 ]
Niet iedereen heeft er een probleem mee, maar hij is dus refurbished. Dus de vergelijking met de prijzen in de Pricewatch is niet helemaal eerlijk.Kodak Playsport Zx3 compacte en waterdichte Full HD Camcorder (refurbished)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Het filmpje duurt in werkelijkheid 10 minuten. Als ik dit interpreteer als 50 fps duurt het filmpje dus ineens half zo lang.
Overigens ziet VLC wel 50fps.
[ Voor 32% gewijzigd door insan1ty op 02-07-2011 00:29 ]
Waarom niet?S913 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:51:
[...]
Niet iedereen heeft er een probleem mee, maar hij is dus refurbished. Dus de vergelijking met de prijzen in de Pricewatch is niet helemaal eerlijk.
En als je nou ipv fields, progressive aanvinkt? Je filmt toch 1080p, geen 1080i.
Omdat die winkels nieuwe exemplaren aanbieden en niet gerepareerde/geretourneerde 2dehandjes?Beertjeman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:48:
Waarom niet?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Refurbished wil helemaal niet zeggen dat ze tweede hands of gerepareerd zijn geweest.S913 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:35:
[...]
Omdat die winkels nieuwe exemplaren aanbieden en niet gerepareerde/geretourneerde 2dehandjes?
En als ze gerepareerd zijn geweest zijn ze meestal beter bekeken & getest dan een fabrieksversie.
Sorry, maar dat is toch wat refurbished betekent.Beertjeman schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:34:
Refurbished wil helemaal niet zeggen dat ze tweede hands of gerepareerd zijn geweest.
Dat zeg ik ook niet, maar er zijn genoeg mensen die liever niet refurbished kopen. Ik vind het bijv. erg verdacht dat er veel van deze dingen of gerepareerd (een defect) of geruild worden (het product voldoet niet aan de wensen van de klant), dan is er m.i. toch iets met het apparaat. Van deze Kodak waren er schijnbaar zoveel refurbished dat iBood er een actie van kon maken.En als ze gerepareerd zijn geweest zijn ze meestal beter bekeken & getest dan een fabrieksversie.
Daarnaast wordt refurbished (bijna) altijd goedkoper aangeboden dan nieuw, dus blijft het niet helemaal eerlijk om een winkel met refurbished qua prijs te vergelijken met een winkel die ze nieuw verkoopt.
~ H.P. Lovecraft
Omdat je op een nieuwe 2 jaar garantie krijgt, en op zo'n refurb maar 6 maanden.
[ Voor 74% gewijzigd door B___MAN op 03-07-2011 23:00 ]
Dan wordt het beeld ineens interlaced, ik weet dat dit tegenstrijdig klinkt.Daytona schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:52:
[...]
En als je nou ipv fields, progressive aanvinkt? Je filmt toch 1080p, geen 1080i.
In de preview ziet het er dan zo uit:

In een export is het helemaal huilen met de pet op:

Ik wil graag jullie advies vragen, aangezien ik weinig verstand heb van videocamera's. Ik hoop dat ik hiervoor op de juiste plek ben en anders mijn excuses hiervoor.
Wat is een betere keuze:
- Nieuwe BenQ DV-S21 (+-150 Euro)
- Tweedehands 1,5 jaar oude JVC (Everio) GZ-HM200 (130 Euro)
Het gaat mij vooral om de kwaliteit van het apparaat zelf en de filmkwaliteit. Ik heb zelf heel internet door gezocht, maar twijfel nog steeds.
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Ik heb trouwens ook nog de mogelijkheid om deze over te nemen voor 125 Euro:
- Toshiba Camileo SX900
Ik vind het een erg lastige beslissing..
Ook heeft de Benq geen optische zoom.
pricewatch: Sanyo Xacti VPC-CG20 (of CG21)
pricewatch: Panasonic HM-TA2 (of HM-TA20)
Zelf zoek ik eigenlijk vooral of waterdicht of optische zoom. Dus toen keek ik net voor de grap in het budget fotocamera topic en toen zag ik daar ook wat budgetcamera's staan welke ook 1080p kunnen opnemen. Is het dan ook interessant in plaats van een videocamera een fotocamera te kopen? Bijvoorbeeld de pricewatch: Canon Digital Ixus 220 HS Zwart.
Kortom, je kunt met een fotocamera prima filmen en goed foto's maken.
Dat is ook mijn ervaring. In plaats van 150 euro aan een camcorder en 200 euro aan een fototoestel, kun je beter 350 euro uitgeven aan een fototoestel met 720p of 1080p video en een veel betere lens dan budget camcorders.
Anoniem: 22659
Ik heb deze besteld, krijg hem binnenkort binnen dus als jullie een review willen?hans_1990 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:45:
vandaag is bij iBood de Kodak Playsport Zx3 te krijgen voor €60. Volgens mij maakt dit deze camera voor een dag heel interessant qua prijs/kwaliteit verhouding.
edit: €66 incl. verzendkosten. Maar nog steeds een stuk lager geprijsd dan de goedkoopste in de pricewatch
Helaas valt er weinig te verstellen aan deze camera van 27 euroAnoniem: 22659 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:23:
Ja dat scheelt je wat scherpte, maar voornamelijk vergroot je de kans op reflecties. Tevens moet je opletten dat de camere niet per ongeluk scherp stelt op je ruit ipv op oneindig. Het lijkt mij sowieso zinvol om de scherpstelling gewoon vast op oneindig te zetten tenzij je heel bewust wat instrumenten oid mee wilt nemen in de opname.
Ik heb hem ook al een tijdje en ben er zeer tevreden mee, dus kan evt. ook nog wat toevoegen mocht er behoefte aan zijn. (vb. zijn sowieso op m'n website te vinden).citruspers schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Ik heb deze besteld, krijg hem binnenkort binnen dus als jullie een review willen?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Je zou nog kunnen kijken of je voor een paar euro een opplak wegwerk polarisatie filter kunt kopenMailMan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Helaas valt er weinig te verstellen aan deze camera van 27 euromaar bedankt voor het advies. De reflecties had ik inderdaad al gemerkt, maar ik weet niet waar ik de camera anders kan plaatsen.
Zoals ze hebben gedaan met:
YouTube: British Driver Chases Hit And Run Driver Video
Volgens mij is de 808 #11 daar prima geschikt voor. Met nieuwere fw kan ie continue opnemen en is voorzien van sigarettenaansluiting.Lisadr schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:06:
Heeft iemand ervaring met een budget 480p of 720p camcorder voor in de auto. Om eventuele ongelukken enz op te kunnen nemen?
Zoals ze hebben gedaan met:
YouTube: British Driver Chases Hit And Run Driver Video
Ik heb zo'n ding besteld, youtube filmpjes zien er heel prima uit (stuk beter dan bovenstaande video) en voor die 27 eur kan t nooit tegenvallen.
Wil 'm ook nog eens onder een RC helicoptertje knuppen
Net eergisteren binnen gekregenAnoniem: 22659 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:22:
[...]
Je zou nog kunnen kijken of je voor een paar euro een opplak wegwerk polarisatie filter kunt kopenDie dingen halen reflecties weg.

Alleen je kan draaien aan deze dingen waardoor het filter versteld wordt. Ik snap alleen nog niet helemaal waarom, want hoe weet ik nou of de lens goed staat afgesteld? Kan je alle polarisatie filters afstellen?
Waar heb je het voor 27 euro gekocht?DJSmiley schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:12:
[...]
Volgens mij is de 808 #11 daar prima geschikt voor. Met nieuwere fw kan ie continue opnemen en is voorzien van sigarettenaansluiting.
Ik heb zo'n ding besteld, youtube filmpjes zien er heel prima uit (stuk beter dan bovenstaande video) en voor die 27 eur kan t nooit tegenvallen.
Wil 'm ook nog eens onder een RC helicoptertje knuppen
http://www.dealextreme.co...act-digital-cameras-39814
Voor de kwaliteitsfreaks: ik kan hem vergelijken met mijn echte (Sigma) fisheye op een spiegelreflex
Bedankt. Heeft iemand ervaring met deze?
http://cgi.ebay.nl/11-808...ng-Recorder-/160614372752
Is naar eigen zeggen hetzelfde, maar met een accu die 2x zolang meegaat.
Ik heb die fisheye ook! Wilde eerst ook de playsport kopen, maar heb een DSLR gekocht met filmfunctie, haha. Ik gebruik die fisheye nu op mn iPhone, en dat geeft een heel leuk effect!citruspers schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:58:
Ik heb net een goedkoop fisheye opzetstukje besteld voor mijn Playsport ZX3. De reviews waren erg goed, en voor 15 dollar wil ik wel een poging wagen (zeker omdat de lens van zichzelf niet zo wijd is).
http://www.dealextreme.co...act-digital-cameras-39814
Voor de kwaliteitsfreaks: ik kan hem vergelijken met mijn echte (Sigma) fisheye op een spiegelreflex
Maar goed om te horen van de lens, al ben ik al behoorlijk bekend met het effect
Ja een pola bestaat uit 2 filters die op een bepaalde wijze zijn geslepen waardoor ze alleen lichtgolven uit een bepaalde richting doorlaten. Door de twee filters ten opzichte van elkaar te draaien kun je de stand waarvan het licht wordt doorgelaten veranderen. Hierdoor kun je dus bepaalde reflecties wegfilteren (komen binnen van onder een specifieke hoek). Een pola die je niet kunt verdraaien is dus vrij waardeloosMailMan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:08:
[...]
Net eergisteren binnen gekregen [afbeelding]
Alleen je kan draaien aan deze dingen waardoor het filter versteld wordt. Ik snap alleen nog niet helemaal waarom, want hoe weet ik nou of de lens goed staat afgesteld? Kan je alle polarisatie filters afstellen?
Volgende week woensdag ga ik op vakantie, nou eerder, naar een soort 'hobby evenement'. Mijn hobby is vliegen met afstand bestuurbare helikopters, klinkt misschien wat 'kinderachtig' (is het ook wel), maar ik vermaak mij ermee. Nu ga ik regelmatig met wat maten op stap om te gaan vliegen, en gebruik dan mijn Samsung Galaxy S om opnames te maken. Leuk als je dichtbij vliegt, maar deze mist echt een zoom functie. Ik zat al een tijdje te denken aan een kleine camcorder, en nu met het aankomende evenement wil ik er tegen die tijd eentje hebben.
Mijn wensen zijn simpel, een zo hoog mogelijke kwaliteit, goede optische zoom en stabilisatie. De helikopters vliegen nog al snel, veelal met wolken of blauwe lucht als achtergrond. Hij moet dus goed scherpstellen op de helikopter, iets wat de camcorder van mijn vader absoluut niet wil doen.
Om je een idee te geven waar ik aan zit te denken: (open Youtube voor HD opname)
Budget is rond de 200 euro voor de camera zonder statief, hoesje en dergelijke. Kan iemand mij de goede richting in sturen?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Anoniem: 405856
Ik ben nog steeds opzoek naar een Videocamera.
Mijn budget is 250 euro. (liefst minder maar zeker niet meer)
Het liefst gewoon Full HD maar HD ready zou ook niet erg zijn.
Ik wil hem gaan gebruiken om de natuur te filmen, filmpjes opnemen voor youtube waar ik een product bespreek (denk aan reviews, unboxing videos) en om te filmen op beurzen zoals Firstlook waar ik heen ga (waar het niet heel licht is binnen)
Het zou dus fijn zijn als de camera redelijk kan filmen als het niet heel erg licht is, en natuurlijk dat de camera mooie beelden schiet helder en zonder haperingen. De camera hoeft niet persee heel veel optische zoom te hebben, als het maar scherpe beelden maakt die vloeiend lopen. Het zou leuk zijn als ik er een simpele microfoon er aan kan sluiten (met zon jack verbinding ofzo) maar dat lijkt mij denk ik niet mogelijk rond die prijs ook timelaps en autorecording zou ik leuk vinden maar niet persee nodig. Ik heb zelf al zitten zoeken en zag de JVC Everio GZ-HM445 die is wel 9 euro boven mijn budget maar als die een hele goede kwaliteit/prijsverhouding heeft zou ik dat ook nog wel doen.
Hier een lijstje om het wat makkelijker te maken
- Maximaal 250 euro
- Full HD of HD ready
- Wil gebruiken voor Natuur review en beurzen op te nemen.
- Redelijk kunnen filmen als het niet al te licht is.
- Helder beeld en vloeiend
- Hoeft niet veel optische zoom te hebben, gaat mij meer om het goede beeldkwaliteit dat vloeiend loopt (goede fps)
- Timelaps en autorecording zou leuk zijn maar is niet persee nodig.
- Aansluiting voor een simpele microfoon zou leuk zijn maar niet persee nodig.
Weet iemand misschien een goede videocamera met uitstekende kwaliteit/prijsverhouding heeft en die voor mijn gebruik een prima keuze zal zijn? Alvast hartstikke bedankt!
Wel is mijn Playsport binnen gekomen, waarover binnenkort een volledige review
Hier alvast een teasertje

€ 69,95
http://www.ibood.com/nl/n...citive_touchscreen_refur/
Deze maar gekocht, ik zocht een foto camera en een video camera.
[ Voor 48% gewijzigd door nFo op 30-07-2011 00:42 ]
En wat zijn de bevindingen?citruspers schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:04:
Sorry Supergamer, daar kan ik zelf weinig over zeggen.
Wel is mijn Playsport binnen gekomen, waarover binnenkort een volledige review
Hier alvast een teasertje
[afbeelding]
Anoniem: 233261
Ik heb zelf al een Canon HF11 maar die kan natuurlijk niet onder water
Deze kwam in mijn op pricewatch: Toshiba Camileo BW10 iemand wat op aan te merken
[ Voor 22% gewijzigd door Amdwarrior op 08-08-2011 17:26 ]
Zijn er mensen die ervaring hebben met een low budget camera en vuurwerk filmen ?
maximaal 250 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Galaxis op 12-08-2011 09:36 ]
Uiteindelijk besloten om de Kodak Zx5 te kopen. Ben erg tevreden met de camera. Als ik wat tijd over heb zal ik eens kijken of ik wat leuke filmpjes kan posten (in het donker, onderwater ect)Frank!in schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:19:
Ik ben op zoek naar een pocket camcorder met de prijs van rond de €150 die goed in het donker kan filmen. Heeft iemand enig idee welke geschikt is?
Weet iemand een goed budget camcorder dat geluid goed kan opnemen? 720p is voldoende.
Er is ook een HD versie: http://www.conrad.nl/goto/?product=305437 (net nog < 250)
Verder was me wel opgevallen dat in een vergelijkbare prijsklasse ook wel honderd verschillende Sony handycams hebt (bijvoorbeeld).
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Iemand deze camera? Ervaring?
Filmpjes op Youtube geven mooi resultaat zolang de camera niet beweegt of zoomt. Zoomen tijdens het filmen levert nogal schokkerige beelden op en bij bewegen van de camera tijdens het filmen wordt het een beetje psychedelischneanderthaler schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:04:
Ik kwam ook tegen de Benq DV S21 voor een koopjesprijs. Zag op Youtube heel scherpe opnamen van deze.
Iemand deze camera? Ervaring?
http://youtu.be/XoXkUp5rzD4
Zijn er wellicht nog andere modellen die hiermee concureren? Bv zelfde features maar goedkoper of meer / betere features maar zelfde prijs of iets duurder?
budget is max 200 euro.
Stop chasing the dream, you're already living it
Volgens review en review niet slecht voor dat geld. Ik ga er zelf ook serieus over na denken, komt met een paar maanden een kleine om de hoek kijken en dan is zo'n camcorder wel erg leuk.
https://untappd.com/user/OzzBier
Zelf heb ik deze sinds december.
[ Voor 16% gewijzigd door skatebiker op 06-04-2012 13:20 ]