Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hoi, ik was oa voor OPSLAGhond en de TS, jij dus :P bezig met mijn impressie, maar niet afgemaakt, kwam vanalles tussen, en foto's met iphone zijn niet echt super D:
maar ik probeer morgen of anders woensdag iets af te hebben :P

Het spel is echt tof, er wordt niet veel gesproken en het is erg kort. Maar toch, nu al een van mijn betere ps3 ervaringen :) Ik ga mijn digitale camera dadelijk in de oplader zetten en ik beloof jullie de impressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

*knip*

Tijdens de MS voorstelling kregen we een demo + uitleg over het vechtsysteem. Zoals ik vermoedde is het inderdaad haast identiek aan dat van Chrono Trigger. Dat is alvast een voordeel tegenover FF12 :)

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 02-06-2009 00:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
E3 gameplay trailer: http://www.gametrailers.com/video/e3-09-final-fantasy/49972

Leuk bericht aan het einde van het filmpje: ze hopen op een release in 'spring 2010', oftewel nog een klein jaar wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of de japanse versie importeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je de Japanse versie speelt, mis je dan niet heel veel dingen? Of kan je dan ook Engels als taal instellen? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
g0tanks schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:25:
Als je de Japanse versie speelt, mis je dan niet heel veel dingen? Of kan je dan ook Engels als taal instellen? :)
Of even snel Japans leren ;). Engels als taal denk ik verder niet, want dan zou er eigenlijk geen reden zijn om release hier uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:25:
Dat boeit toch niet zoveel?
FinalFantasy is gemaakt om opnieuw ... en opnieuw ... en opnieuw te spelen.
Des te leuker wordt het om een 2e of 3e keer te spelen en dat je dan alles nog begrijpt ook. :D

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
En toch doe ik het liever niet, denk dat ik dan van de menu's vrij weinig ga begrijpen en dat is in een FF game toch best essentieel, al dat equipen etc ;)

Wel balen, ik had echt op een kerst 2009 release gehoopt, jammer dat het weer wordt uitgesteld. Aan de andere kant, we krijgen nog Versus erbij en dat maakt veel goed!

Ben benieuwd trouwens wat de hint was naar Final Fantasy VII op de E3, maar daar zullen we het maar eens over hebben in het E3 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
krijgen we versus eigenlijk nog wel....het is verdacht stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SE is sowieso ook heavy hitter op de TGS waarschijnlijk krijgen we versus daar te zien, loop nu alweer warm voor oktober om eerlijk te zijn. Die grote conferences zijn zo ontzettend leuk, ook voor de thuis gebruikers :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ik hoop eigenlijk dat we in Keulen iets van SE te zien krijgen. Vorig jaar in Leipzig was SE helaas matig vertegenwoordigd, dus heb er nog niet echt vertrouwen in. Mede natuurlijk omdat ze op de TGS willen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Kun je eigenlijk bij Keulen zo binnenkomen? Of moet je daar kaartjes voor hebben? Woon er namelijk niet ver vanaf, woon aan de grens naar Duitsland, en bijna zo dichtbij als maar kan bij Keulen. Ik ga wel echt die Final Fantasy XIII collector's edition halen (360), heb nog nooit een collector's edition gehaald! :D
Vooral omdat ze vaak zo duur zijn, maar XIII ziet er zó vet uit, dat ik het niet kan laten. En in Februari 2009 wordt ik 16, en dan kan ik bij pap werken, en dat betaald redelijk goed.

Faust, ga je ook filmpje maken van het spel? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Blijf het alsnog jammer vinden dat er wederom gekozen is voor een vrouw als hoofdrolspeler, het is wel een toffe vrouw dus dat scheelt weer maar alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
OPSLAGHOND schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:03:
[...]

Dat boeit toch niet zoveel?
FinalFantasy is gemaakt om opnieuw ... en opnieuw ... en opnieuw te spelen.
Des te leuker wordt het om een 2e of 3e keer te spelen en dat je dan alles nog begrijpt ook. :D
Als ik een Japanse tekst opnieuw en opnieuw lees betekent niet dat ik het na een paar keer wel snap.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Remy669 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:57:
Kun je eigenlijk bij Keulen zo binnenkomen? Of moet je daar kaartjes voor hebben? Woon er namelijk niet ver vanaf, woon aan de grens naar Duitsland, en bijna zo dichtbij als maar kan bij Keulen. Ik ga wel echt die Final Fantasy XIII collector's edition halen (360), heb nog nooit een collector's edition gehaald! :D
Vooral omdat ze vaak zo duur zijn, maar XIII ziet er zó vet uit, dat ik het niet kan laten. En in Februari 2009 wordt ik 16, en dan kan ik bij pap werken, en dat betaald redelijk goed.

Faust, ga je ook filmpje maken van het spel? :9~
Je kan volgens mij aan de deur ook kaartjes kopen, maar een e-ticket is wel wat handiger. Dat scheelt behoorlijk wat tijd waarin je kan gamen/kijken ipv in de rij staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
http://www.pu.nl/headline..._de_Xbox_360.aspx?id=1797

Wat een raar verhaal. PS3 versie is dus eigenlijk zo goed als klaar maar die loopt vertraging op omdat men nu pas 2 maanden met Xbox versie bezig is... :?

Zou toch echt nergens op slaan! 8)7 |:(

Ik wil FF XIII op mijn PS3 nu! Dan maar even voordeel voor PS3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Aannames.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Klopt het dat FF13 de unreal3 engine gebruikt? In dat geval zou het eigenlijke porten naar 360 vrij triviaal moeten zijn. Verder komen FF games in het westen meestal minstens een half jaar na de JP release, kijk ik al lang niet meer van op ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
FF13 draait op de "white engine". Wikipedia: Final Fantasy XIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TimmieVelthuis schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:23:
http://www.pu.nl/headline..._de_Xbox_360.aspx?id=1797

Wat een raar verhaal. PS3 versie is dus eigenlijk zo goed als klaar maar die loopt vertraging op omdat men nu pas 2 maanden met Xbox versie bezig is... :?

Zou toch echt nergens op slaan! 8)7 |:(

Ik wil FF XIII op mijn PS3 nu! Dan maar even voordeel voor PS3..
Square Enix: ‘No chance’ 360 will compromise PS3 FFXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
g0tanks schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:10:
[...]
Als ik een Japanse tekst opnieuw en opnieuw lees betekent niet dat ik het na een paar keer wel snap.
Jij misschien niet, maar er zijn zat fans van de serie die de nodige uren aan Japanse versies hebben besteed die het ondertussen wel (enigzins) begrijpen. ;)
Square Enix: ‘No chance’ 360 will compromise PS3 FFXIII
Maar goed dat ze eerst voor de PS3 ontwikkelen en dan gaan kijken hoeveel DVD's de 360-versie mag bevatten, andersom had het waarschijnlijk het nodige knip en plakwerk opgeleverd om zo min mogelijk schijfjes vol te krijgen.
Ze waren bij SE natuurlijk ook al een eindje op weg met de ontwikkeling van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Faust schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:32:
Hoi, ik was oa voor OPSLAGhond en de TS, jij dus :P bezig met mijn impressie, maar niet afgemaakt, kwam vanalles tussen, en foto's met iphone zijn niet echt super D:
maar ik probeer morgen of anders woensdag iets af te hebben :P

Het spel is echt tof, er wordt niet veel gesproken en het is erg kort. Maar toch, nu al een van mijn betere ps3 ervaringen :) Ik ga mijn digitale camera dadelijk in de oplader zetten en ik beloof jullie de impressie!
Zo, nu moet je ondertussen toch wel heel wat klaar hebben he? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

t.t.i.w.w.p. :>

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Net op IGN een stukje gevonden over de release datum die officieel bekend wordt, het is echter nog erg duister maar we horen het met een paar weekjes.
A Final Fantasy XIII Release Date Approaches
Square Enix to announce a more solid date in the coming weeks.
by Anoop Gantayat

August 7, 2009 - When next you hear of Final Fantasy XIII, it could be in connection with a release date -- or release month at the very least.

Square Enix CEO Yoichi Wada fielded questions from investors today in Tokyo and was asked for a specific month of release for the game. He didn't share the month, but he did say that an announcement would be coming in a few weeks.

The key question is, what exactly does "few" mean? The release concerns Japan, so this could be referring to a Tokyo Game Show announcement. The annual Japanese gaming event will be held this year from September 24 through September 27.

FFXIII's development is going smoothly, Wada also assured investors. Looks like a Japanese release is definitely going to happen this year!
Bron: http://ps3.ign.com/articles/101/1011858p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
Ben heel benieuwd, wordt toch weer topper hoor! Wat heb ik weer zin in deze game!

Ben nu met deeltje 9 bezig na eerst 7 & 8 te hebben gespeeld, maar wat blijft het toch heerlijk. De muziek, het verhaal, de graphics (ugh ugh)...

Ze hebben trouwens wel de graphicsstijl veranderd las ik laatst op een website. Minder detail in achtergrond en meer detail in gezichten/animaties e.d.

Zie deze link bijvoorbeeld met oud en nieuw plaatje: http://www.uffsite.net/ne...cs-changes-in-action.html

Vind het er persoonlijk niet mooier op geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe doet Squeenix dat altijd...ze maken in eerste instantie de characters zo lifelike en gritty mogelijk en vervolgens gaan ze eroverheen painten om de "realistic fantasy" look te krijgen waar ze sinds The Spirits Within mee gewerkt hebben. Bij Final Fantasy X en XII hebben ze dat ook gedaan. Je kan er van houden of niet, ik persoonlijk vind het wel wat hebben omdat ik geen realistische beelden wil hebben (dan kijk ik wel naar buiten) maar meer hou van gestileerde gfx...beeld wordt er ook vloeiender door...

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Ik denk sowieso dat het er veel beter uit ziet als je het speelt, of op z'n minst bewegende beelden ziet. Zo'n screenshot is vaak ook een beetje misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Zo te zien komt FF13 komende lente uit

http://www.gamez.nl/ps3/n...10-uit-voor-consoles.html

Helaas moeten wij wachten omdat de japanners hem al in de winter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik kwam iets interessants tegen.... hopelijk kennen jullie de website www.cdwow.nl. Ik ging dus even kijken wat ze te koop hebben van FF en toen kwam ik enkele preorders tegen die ik interessant vond in mijn ogen nl:

-een japanse versie van FF13 voor een prijs van €73

- een us versie (ntsc) voor een van prijs €53

- een eu versie voor een prijs van €41

1. Deze website verkoopt enkel producten die engels zijn of de taal waar je vanuit besteld. Betekend dit dat de japanse versie ook de engelse subtitles krijgt? Dat zou ik graag willen hebben.

2. Releasedates

De us versie staat volgens de website op 23-02-10
De eu versie staat volgens de website op 25-06-10
De jap versie staat volgens de website op 18-12-09

Aangezien SE heeft aangegeven dat misschien de release nog dit fiscaaljaar zal zijn, vind ik dit best geloofwaardig nog, maar dan hebben ze blijkbaar alleen over de us versie. Maar de EU release zou wel enorm pijn doen als dat klopt. Wat denken jullie? Het viel me op vandaar dat ik het met jullie deel. Het blijft natuurlijk gissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:03
Juni zou wel eens kunnen gaan kloppen als je de verschillende geruchten op websites volgt. Dan toch maar hopen dat de japanse versie engelse subs gaat krijgen, alhoewel ik dat niet ga verwachten.

Ben sinds vandaag eigenaar van een exemplaar van de demo uit japan, ziet er echt geweldig uit. Ben al even door de demo heengelopen, en de laatste versie die ik gespeeld heb van FF was nummer 8. Voor mij is het dus echt helemaal anders. Het is allemaal een stuk vlotter geworden, en vooral de gevechtsmodus ziet er erg goed uit. Al met al een geweldige demo dus.

[ Voor 31% gewijzigd door chef86 op 11-11-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik vind juni niet echt lente meer en te laat. Square Enix heeft zelfs gezegd dat de Amerikaanse en Europese versie in de laatste fase zitten van ontwikkeling. Hopelijk wordt er vrijdag meer duidelijk.

Verwijderd

Zidane007nl schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:03:
Ik vind juni niet echt lente meer en te laat. Square Enix heeft zelfs gezegd dat de Amerikaanse en Europese versie in de laatste fase zitten van ontwikkeling. Hopelijk wordt er vrijdag meer duidelijk.
Ik weet niet wat ons te wachten staat as vrijdag. Maar ik ben bang dat het iig geen releasedate zal zijn...ik denk eerder een demo voor us en eu store.

Idd juni zou te laat zijn, maar weet wel dat het SE is en eu versie is altijd het laatste ivm talen etc. Ik denk zelf dat de us versie begin 2010 zal zijn en paar maanden later juni eu release. Volgens mij is het wel de snelste eu release van een ff? Aangezien ik dacht dat het meestal tegen een jaar duurde. Dus dan zou het wel kloppen wat se zei dat het dit keer sneller gaat uitbrengen.

We zien het as vrijdag :*)

****Update****

Speaking of hits – few video games can match the level of anticipation that a FINAL FANTASY title brings to the table, and the newest addition to Square Enix’s celebrated franchise, FINAL FANTASY XIII, promises to be no exception. Assuming you haven’t been living under a rock for the past year, you’ve probably caught a glimpse of the sheer awesomeness of FINAL FANTASY XIII via one of the many trailers. The intriguing characters, the enigmatic Eidolons, the beautifully rendered environments, and the awe-inspiring cut scenes have spurred many impassioned conversations. And while it seems that everybody is waiting with bated breath for the next installment in the FINAL FANTASY saga, it is well understood that it takes time to achieve the level of “wow” hinted at in these trailers. To whet your appetite, Square Enix has given us a special, never-before-seen FINAL FANTASY XIII video to air in the PlayStation Home 10-Screen Theater this Friday, November 13th – so be sure to stop by and check it out.

http://blog.us.playstation.com/2009/...nd-aes-lawman/

The US Playstation Blog has posted an update on what we can expect from the super special Final Fantasy XIII announcement this Friday. Apparently a "never-seen-before" Final Fantasy XIII Video is going to be aired in the 10-Screen Theatre on Playstation Home. We aren't sure if this is going to be a trailer, cutscene or gameplay video but at least we know the wait isn't all for nothing.

We don't know if this will be the only part to Friday's "Huge" announcement but we are promised that Yoshinori Kitase will be part of it in some way. Who knows, if the video does turn out to be a trailer it could possibly be the last we'll ever see.

http://finalfantasy-xiii.net/2009/11...is-friday.html

Zou best bagger zijn als het enkel om gamebeelden gaat. Want ja als ik gamebeelden wil zien dan check ik in december wel als japanse versie uitkomt(wat ik overigens niet ga doen, spoilers). Ik hoop dat het meer wordt dan een trailer in Home.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fantasy 13!

OK its official! Us release March 9th 2010, with the European release being on exactly the same date.

http://www.thelostgamer.c...xiii-gets-us-launch-date/

Filmpje

http://www.psonly.nl/vide...I_-_New_Universe_Trailer/

Maart wordt een epic maand jongens!!! GOW3 , GT5, en nu FF13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:37:
Final Fantasy 13!

OK its official! Us release March 9th 2010, with the European release being on exactly the same date.

http://www.thelostgamer.c...xiii-gets-us-launch-date/

Filmpje

http://www.psonly.nl/vide...I_-_New_Universe_Trailer/

Maart wordt een epic maand jongens!!! GOW3 , GT5, en nu FF13
Filmpje werkt niet, was het dit filmpje?
http://blog.eu.playstatio...y-xiii-the-time-has-come/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dat is m! Maar ben erg blij dat het maart gaat worden, alhoewel erg veel uitkomt in dat maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:58:
[...]

Yep dat is m! Maar ben erg blij dat het maart gaat worden, alhoewel erg veel uitkomt in dat maandje.
Ach ja, ik ben zeer blij!. Deze is toch wel de favoriet voor mij, en aangezien ik er maar 1 tegelijk speel moeten de andere spellen maar wachten totdat ik deze heb uitgespeeld.

Nu afwachten en kijken waar ik hem kan pre-orderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

http://www.sankakucomplex...iii-pc-edition-confirmed/
Square Enix has gone PC. On the first day of the show, the Japanese game publisher announced that Final Fantasy XIII is coming to PlayStation 3, Xbox 360 (in Europe and North America only) and PC. During a press conference following the Microsoft event, Final Fantasy XIII Producer Yoshinori Kitase discussed the new development strategy that Square Enix has taken with its upcoming games.

Aside from the new The Last Remnant game, which is being created for Xbox 360 and PS3 using Epic Games’ Unreal Engine 3 externally, all new internally-developed games from Square Enix, including Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII Versus, and an untitled new massively multiplayer online game, utilize the new PC-based Crystal Tools development environment. These tools allow development teams to create cross-platform games.

“The content will be the same on all platforms,” said Kitase. “However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We’ll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it’s actually functional. We’re still focusing on making it work on PS3, so it’s difficult to know how long the process of taking it to 360 will take.”
De game komt ook op PC uit, ik weet nog dat ik een hele tijd terug op de officiële site heb gekeken en er toen ook vrollijk PC stond.

of is dit recentelijk veranderd? zou wel jammer zijn.
Maar ik weet nog dat een half jaartje terug er zo'n ophef was over dat het ook PC werd.

[ Voor 14% gewijzigd door kaluro2 op 14-11-2009 23:08 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:05:
http://www.sankakucomplex...iii-pc-edition-confirmed/

[...]

De game komt ook op PC uit, ik weet nog dat ik een hele tijd terug op de officiële site heb gekeken en er toen ook vrollijk PC stond.

of is dit recentelijk veranderd? zou wel jammer zijn.
Maar ik weet nog dat een half jaartje terug er zo'n ophef was over dat het ook PC werd.
nee zal ecth niet gebeuren, alhoewel ik dat ook dagt over de xbox. Maar vooralsnog niets over bekend, enkel dat deel 14 de mmo wel op pc en ps3 gaat komen. Koop ook een ps3 mooi apparaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.actiontrip.com...ts_news.phtml?id=072308_6
Update (July 25, '08): Square Enix has informed us that the game is not coming to the PC and will be available on the Xbox 360 and PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik zat toevallig even bij de BartSmit site te kijken, en wat schetst mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: http://www.bartsmit.com/data/products/300x300/0402783.jpg

Aangezien ik het _alleen_ bij de BartSmit heb weten te vinden, en zij vreemd genoeg niet de Xbox360 versie aanbieden, weet ik vrijwel zeker dat het niet waar is... Maar toch... :P

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:37:
Ik zat toevallig even bij de BartSmit site te kijken, en wat schetst mijn verbazing:

[afbeelding]

Aangezien ik het _alleen_ bij de BartSmit heb weten te vinden, en zij vreemd genoeg niet de Xbox360 versie aanbieden, weet ik vrijwel zeker dat het niet waar is... Maar toch... :P
hehe ze maken vaker van die fouten net als intertoys. Maar het is niet waar. Ik sluit niet uit dat na een jaar ff13 naar de pc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik had eigenlijk wel verwacht dat het hier wat drukker zou zijn, zo vlak na de release in Japan.
Hier wat cutscenes & gameplay:
Cutscene Vanille & Hope
Cutscene & gameplay Vanille & Hope (sluit direct aan op vorige filmpje)
Crystal Cavern gameplay Lightning, Snow, Vanille

En wij moeten nog meer dan twee maanden wachten :(

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

VyperX schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:37:

[afbeelding]

Je kan je aanmelden voor de PC betatest van FF13, dus ja, het klopt wel. Niet zo vreemd aangezien er in het westen meer mensen rondlopen die dweepen met final fantasy dan in Japan, dus proberen ze zoveel mogelijk publiek te bereiken. Ben benieuwd. Heb nog niets van footage gezien dat een "wow" effect geeft.

*edit* integendeel. De nieuwe lading filmpjes zien er ronduit slecht uit. Character design lijkt wel door zwakzinnigen gedaan, om van de loopanimaties nog maar te zwijgen :X
http://www.gametrailers.c...al-fantasy/60140?type=flv

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 22-12-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:19:
[...]

Je kan je aanmelden voor de PC betatest van FF13, dus ja, het klopt wel. Niet zo vreemd aangezien er in het westen meer mensen rondlopen die dweepen met final fantasy dan in Japan, dus proberen ze zoveel mogelijk publiek te bereiken. Ben benieuwd. Heb nog niets van footage gezien dat een "wow" effect geeft.
Fail! De beta is natuurlijk niet FF13 slimpie, maar voor de MMO FF14 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
FFXIII krijgt bakken kritiek over zich heen, het wordt al door veel mensen beschreven als ondermaats
en zeer teleurstellend.
Een lijst van kritiek, welke moest hij helemaal waar zijn, wel een grote teleurstelling zou zijn voor mij...

-The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].
-There are hardly any towns.
-The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [In fact -the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle…].
-There are rather a lot of movies.
-Moving around is like a long marathon.
-The whole game system is just a clone of FF10.
-You can’t flee battles [You can’t avoid most battles either as there is no sneaking past enemies, including weak ones].
-Your party is completely healed after each battle.
-If the main character in your party dies it is game over [There are only ever 3 characters in battle, often less, and often fixed].
-The best tactic is almost always endlessly attacking. There is next to no strategy or skill involved.
-The summons’ transformation scenes are a joke [i.e. Odin turning into a horse].
-The story is rubbish… [Spoilers omitted, but complaints centre on Snow’s constant and cringe inducing insistence that he is a hero and will “protect” whatever it is the antagonists are menacing this time]
-Shopping is only done at “online” shops on save points, with no proper shops to be found.
-However, this doesn’t matter as you hardly ever get any money [and you can never buy anything more powerful than what you already looted].
-There have been next to no changes from the demo.
-The status screen displays no real information.
-There are only 8 items usable in combat [For that matter, there are hardly any weapons or accessories, and the “crafting” system mostly consists of spending drops to upgrade their 2 stats].
-There are no levels.
-With all their advertising money, just how was it they failed even to get Famitsu to give full points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is altijd kritiek op nieuwe titels. Vanaf XII begon het duidelijk te worden welke richting Square met FF ging.
SdtThys schreef op woensdag 23 december 2009 @ 02:24:
-The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].
Da's bijna elke FF.
Zolang ze maar zijn over te slaan als je ze al 'ns gezien hebt.
Dacht dat het een ‘vervolg’ op XII werd?
-You can’t flee battles
Idd minpunt.
Da's wel apart. Alleen HP neem ik aan.
-The best tactic is almost always endlessly attacking. There is next to no strategy or skill involved.
Had ik bij XII ook al het gevoel na een ¼ van het spel.
-The summons’ transformation scenes are a joke [i.e. Odin turning into a horse].
:? Hij rijdt toch op een paard (niet zo vreemd?)
-The story is rubbish… [Spoilers omitted, but complaints centre on Snow’s constant and cringe inducing insistence that he is a hero and will “protect” whatever it is the antagonists are menacing this time]
Persoonlijk natuurlijk. De verhalen van o.a. X-2 en XII vond ik ook niet bijzonder.
Was het spel niet zo goed als af toen (qua opzet)?
-There are no levels.
Als er een goed alternatief is maakt dat niet uit.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Geen towns en wereldmap zijn wel een groot nadeel imo. Je kan dus niet zomaar terug naar vorige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je kan veel proberen goedpraten, maar feit is wel dat de andere grote rpg's die de afgelopen jaren uitgekomen zijn dit stukken beter aangepakt hebben. Vooral de moeilijkheidsgraad stelt me al verschillende FF versies zwaar teleur: Je bewandelt een heel rechtlijnig pad, valt van het ene gevecht in het andere, waar je je gewoon door op "attack" te blijven drukken vanaf kan maken en doet dat tot de volgende cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Boeboe schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:08:
[...]

Je kan veel proberen goedpraten, maar feit is wel dat de andere grote rpg's die de afgelopen jaren uitgekomen zijn dit stukken beter aangepakt hebben. Vooral de moeilijkheidsgraad stelt me al verschillende FF versies zwaar teleur: Je bewandelt een heel rechtlijnig pad, valt van het ene gevecht in het andere, waar je je gewoon door op "attack" te blijven drukken vanaf kan maken en doet dat tot de volgende cutscene.
Ben zelf ook sceptisch maar sommige zaken waren al lang bekend. Heb ook de indruk dat Square niet veel van het ‘FF-concept’ wilt afwijken. Bij Dragon Quest begonnen (Japanse) fans ook te klagen toen er mogelijke veranderingen werden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
-geen towns
-geen shops
-game over bij dood hoofdpersonage (phoenix down :( )
-volledig gehealed , had ergens gelezen dat dit zowel health was als... mana?

Ga het spel nog altijd wel kopen, zie er al lang naar uit. Maar als ik deze dingen zo lees heb ik er toch echt geen goed gevoel bij...

Als dit wordt zoals MGS4 smijt ik het spel door het raam. Vond de lange cutscenes wel leuk de eerste en mss zelfs nog de tweede keer. Maar toen ik voor de derde keer 90min film tussendoor mocht gaan kijken... Laten we zeggen dat ik nog altijd een spel koop om zelf te bewegen het grootste deel van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

SdtThys schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:19:
-geen towns
-geen shops
-game over bij dood hoofdpersonage (phoenix down :( )
-volledig gehealed , had ergens gelezen dat dit zowel health was als... mana?

Ga het spel nog altijd wel kopen, zie er al lang naar uit. Maar als ik deze dingen zo lees heb ik er toch echt geen goed gevoel bij...

Als dit wordt zoals MGS4 smijt ik het spel door het raam. Vond de lange cutscenes wel leuk de eerste en mss zelfs nog de tweede keer. Maar toen ik voor de derde keer 90min film tussendoor mocht gaan kijken... Laten we zeggen dat ik nog altijd een spel koop om zelf te bewegen het grootste deel van de tijd.
Veel cutscenes zijn er FF altijd natuurlijk. Daarom had men op de PSX ook 3 of 4 cd's nodig voor VII, VIII en IX.

Weinig towns, geen shops en gehealed worden naar iedere fight lijkt me een beetje lame inderdaad. Vooral weinig towns, dit geeft juist de sfeer aan een FF game imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af wat de verschillen zullen zijn tussen de PS3 FFXIII US en EU versie...

De kans (als er al een kans aanwezig is) dat de japanse audio inbegrepen zit, is bij de US versie groter dan bij de EU versie of niet? Of hoop ik teveel..

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:56:
Ik vraag me eigenlijk af wat de verschillen zullen zijn tussen de PS3 FFXIII US en EU versie...

De kans (als er al een kans aanwezig is) dat de japanse audio inbegrepen zit, is bij de US versie groter dan bij de EU versie of niet? Of hoop ik teveel..
De Japanse versie is zo'n 38GB groot. Het zou in dus principe mogelijk moeten zijn qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SdtThys schreef op woensdag 23 december 2009 @ 02:24:
...

Klopt, maar eerlijk gezegt heb je er helemaal geen last van.
-There are hardly any towns.
Klopt ook, maar ook dit is niet heel erg irritant.
-The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [In fact -the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle…].
En dit klopt niet. In het begin van het spel staat vast wie in je party zit, maar na een tijd kan je zelf kiezen wie je meeneemt.
En dit is een slecht iets? Final Fantasy had altijd al veel cutscenes en movies. En als je ze niet zou willen zien, je kan ze skippen.
-Moving around is like a long marathon.
Ook niet waar, het is compleet verschillend. Het enige dat overeenkomt is dat je een vergelijkbaar grid hebt, Maar dit grid is veel simpeler van opzet en je hebt een apart grid voor elke job die je hebt(6 jobs in totaal)
-You can’t flee battles [You can’t avoid most battles either as there is no sneaking past enemies, including weak ones].
Fleeing is niet nodig gezien dat als je verliest je direct voor de battle wordt teruggezet. Erbij langs sneaken kan wel degelijk doormiddel van smokes die je kan gebruiken. Ook kan je de meeste battles ontwijken door te zorgen dat je nooit in contact komt met de vijand(dus erbij langs rennen)
Klopt, maar omdat de moeilijkheidsgraad van de meeste battles hoog ligt is dit niet een slecht iets. Ben zelf al meerdere malen afgemaakt door de normale vijanden.
-If the main character in your party dies it is game over [There are only ever 3 characters in battle, often less, and often fixed].
Dus gewoon zorgen dat hij niet doodgaat.
Dit werkt alleen in het begin van het spel. Later moet je wel degelijk nadenken over wat voor strategie je gaat gebruiken.
Waarde oordeel. Zelf vind ik de transformatie van Odin ook slecht, maar die van Shiva en Ifrit wel goed.
Snow zegt dat wel veel in het begin van het spel, maar dat is alleen tijdens het eerste uur spelen. Daarna komt het bijna niet meer aan bod.
-Shopping is only done at “online” shops on save points, with no proper shops to be found.
Wat zijn 'proper shops'. Zelf heb ik hier geen probleem mee. Het betekent wel dat je overal kan shoppen maar gezien je toch weinig geld hebt voor het grootste deel van het spel, maakt het niet heel veel uit.
-However, this doesn’t matter as you hardly ever get any money [and you can never buy anything more powerful than what you already looted].
-The status screen displays no real information.
-There are only 8 items usable in combat [For that matter, there are hardly any weapons or accessories, and the “crafting” system mostly consists of spending drops to upgrade their 2 stats].
-There are no levels.
Er zijn wel degelijk levels. Er is een globale crystarium level en elk karakter heeft job levels. Crystarium level gaat alleen omhoog door story events en bepaalt hoe groot het grid is van de jobs. Job levels krijg je door crystal points te gebruiken in het grid van dat job. Crystal points krijg na elke battle.

Ik heb het idee dat meeste van deze klachten zijn gemaakt door mensen die het spel niet gespeelt hebben of alleen de eerste 30 minuten hebben gespeelt. Zelf heb ik er nu ongeveer 30 uur inzitten en vind het een goed spel. Het hele spel voelt als een mix tussen FFIV, FFX en FFXII. En de graphics zijn echt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Final Fantasy XIII PS3 - Intro

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kLDHSqqdN3M]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beetje vreemde intro... Weet je zeker dat het de intro van het spel is? lijkt me meer een soort trailer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ike. schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:15:
Beetje vreemde intro... Weet je zeker dat het de intro van het spel is? lijkt me meer een soort trailer...
Dat is wel degelijk de intro van het spel, maar het is de intro die je voor het main menu ziet. Het is dus meer een snelle introductie van de wereld en de sfeer. Zodra je new game kiest krijg je de daadwerkelijke intro van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Laatst online: 04-09 10:45
Bedankt voor je post, mijn vertrouwen is weer enigszins hersteld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Khiu op 28-12-2009 16:46 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik blijf erbij, er zijn verschillende rpg's uitgekomen de laatste jaren die dit ZOveel beter aangepakt hebben. Dit gaat weer identiek worden aan FF12: Op de PS2 waren er veel betere rpg's beschikbaar, maarja, mensen die anders nooit rpg's aanraken dweepen met final fantasy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat ik de grootste tegenvaller vind is de recensies over het verhaal, die gewoon niet erg sterk blijkt te zijn. Geen towns etc boeit me niet zo als het verhaal ijzersterk zou zijn, maar dit schijnt dus tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Boeboe schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:41:
Ik blijf erbij, er zijn verschillende rpg's uitgekomen de laatste jaren die dit ZOveel beter aangepakt hebben. Dit gaat weer identiek worden aan FF12: Op de PS2 waren er veel betere rpg's beschikbaar, maarja, mensen die anders nooit rpg's aanraken dweepen met final fantasy :p
Noem jij eens 1 goede RPG op de PS3 die het beter heeft aangepakt als bij FF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Boeboe schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:41:
Welke dan?
Ik ben nu aan een vette inhaalslag bezig en ben wat ps1 en ps2 titels aan het aanschaffen.
Ik mis alleen nog de shin megami en de suikoden serie volgens mij.
Of ik moet wat over het hoofd zien.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dragon Quest 8 naar mijn bescheiden mening DE beste rpg uit de hele PS2 catalogus. Shin Megami Tensei is niet echt mijn ding (vooral de Persona reeks vind ik ronduit saai), maar Star Ocean vond ik dan weer enorm sterk en uitgebreid. Kingdom Hearts is een absolute topper, die toont dat je ook met realtime gevechten een zeer diepgaand spel kan maken.
Noem jij eens 1 goede RPG op de PS3 die het beter heeft aangepakt als bij FF ?
PS3 ben ik niet goed op de hoogte, maar Tales of Vesperia is toch ook op de ps3 uitgebracht? Die benadert zowat de perfectie op alle klaagpunten die in dit topic naar voor zijn gebracht. Qua verhaallijn is er Lost Odyssey die iedere FF game sinds het psx tijdperk in zijn ondergoed zet EN echt uitdagende gevechten heeft waarbij je verplicht bent om al je speciale vaardigheden en items te gebruiken wil je niet sterven bij een random vijand.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 29-12-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Boeboe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:29:
Dragon Quest 8 naar mijn bescheiden mening DE beste rpg uit de hele PS2 catalogus. Shin Megami Tensei is niet echt mijn ding (vooral de Persona reeks vind ik ronduit saai), maar Star Ocean vond ik dan weer enorm sterk en uitgebreid. Kingdom Hearts is een absolute topper, die toont dat je ook met realtime gevechten een zeer diepgaand spel kan maken.

[...]

PS3 ben ik niet goed op de hoogte, maar Tales of Vesperia is toch ook op de ps3 uitgebracht? Die benadert zowat de perfectie op alle klaagpunten die in dit topic naar voor zijn gebracht. Qua verhaallijn is er Lost Odyssey die iedere FF game sinds het psx tijdperk in zijn ondergoed zet EN echt uitdagende gevechten heeft waarbij je verplicht bent om al je speciale vaardigheden en items te gebruiken wil je niet sterven bij een random vijand.
Beide games zijn volgens mij niet voor de ps3 uitgebracht hoor. Ik kan ze in ieder geval niet in NL shops vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Boeboe schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:29:
Dan zit ik al aardig in de richting.
Ik mis uit je lijstje aanbevelingen alleen Star Ocean.
Voor Dragon Quest wil ik nog een hintboek kopen, voor dat ik er aan ga beginnen.
Moet er zoveel spelen, dat de kans dat ik spelen 2x ga uitspelen erg klein zal zijn.
En om de 1e x zo veel mogelijk mee te pakken, zijn die hintboeken ideaal.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
Heb het toch niet kunnen laten de japanse versie van deze game te bestellen op ebay, wel leuk als collector's item, en kan altijd kijken hoe ver ik ermee kom, m'n kennis van de japanse taal is nul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
elsandor schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:23:
Heb het toch niet kunnen laten de japanse versie van deze game te bestellen op ebay, wel leuk als collector's item, en kan altijd kijken hoe ver ik ermee kom, m'n kennis van de japanse taal is nul :)
Naar mijn idee verpest je daardoor je gehele game beleving. Ik wil graag weten waar het verhaal over gaat, wat voor magic ik heb, hoe ik dat kan gebruiken etc etc. Als je de japanse taal niet machtig bent zul je er echt niks van snappen en is het gewoon filmpjes kijken en doelloos op knopjes rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
bones schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:47:
[...]

Naar mijn idee verpest je daardoor je gehele game beleving. Ik wil graag weten waar het verhaal over gaat, wat voor magic ik heb, hoe ik dat kan gebruiken etc etc. Als je de japanse taal niet machtig bent zul je er echt niks van snappen en is het gewoon filmpjes kijken en doelloos op knopjes rammen.
Zit inderdaad wat in, maar dat gaf ik zelf ook al aan, het is ook meer om alvast wat te kunnen proberen, en bovenal is het een collector's item ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
@Boeboe
Hou jij toevallig niet gewoon van cell-shaded RPG's....want alle games die jij noemt zijn dat?
Ik ben het overigens met je eens wat betreft Dragon Quest 8. Wat een heerlijke game was dat! Tales of Vesperia kan ik nog niks over zeggen want die heb ik niet gespeeld maar Star Ocean is dan weer echt niet mijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Was vandaag bij Game Mania, verkoper zag dat ik FFXIII besteld had. Hij vertelde me dat ze ook een CE gaan verkopen. Hij kon helaas nog niet vertellen wat de extras zouden zijn.
Gelijk mijn preorder laten wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 21-01-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk pas begonnen met Final Fantasy voor de PSX, Final Fantasy 9 was dat toen. In die tijd dacht ik nog van wauw! 4 CD's! En nog steeds speel ik het wel eens. Daarna heb ik ook X en XII gespeeld die ook zeer goed waren. Alhoewel XII toch wel een beetje apart/experimenteel was.

XIII wordt toch wel grandioos denk ik. En wat ik zo gaaf vond aan X waren die mooie summon animaties, zeker met hun speciaale aanvallen, dat was echt top. En ik hoop zeker dat het hier terug gaat. Van mij mag die animatie van de summens en de aanvallen best 2 minuten duren als ze weer zo mooi worden als in X.

Alleen ben ik toch wel weer verplicht te gaan voor de X360. Ik kijk uit naar een uitgebreide review tussen de PS3 en X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Coolsnarf: Maar twee games in mijn opsomming zijn cellshaded hoor. Wel toevallig mijn twee favoriete, maar toch :p.

ALS FF13 blijkt mee te vallen (maar ik lees teleurstellende zaken her en der) weet ik nog niet of ik voor de ps3 of xbox versie zou gaan. Op de 360 ben ik actief bezig met achievements en de ps3 heeft maar 1 schijfje, hoewel wisselen van schijfjes nu niet het drama is dat sommigen ervan proberen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Ike. schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:47:
Was vandaag bij Game Mania, verkoper zag dat ik FFXIII besteld had. Hij vertelde me dat ze ook een CE gaan verkopen. Hij kon helaas nog niet vertellen wat de extras zouden zijn.
Gelijk mijn preorder laten wijzigen.
Van Fok!:
- 1 x Spiel Final Fantasy XIII
- 1 x Soundtrack
- 1 x Artbook
- 1 x Buch mit einer Geschichte, die vor Final Fantasy XIII handelt
- 1 x Comic / Illustrationen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:08
Bij 12game is de CE al te pre-orderen :)

Zie hier

Binnenkort maar eens bestellen :) eerst even afwachten of er niet ergens een goedkopere te vinden is.
Kan niet wachten tot hij eindelijk uitkomt :) heb gelukkig rond de release tijd lekker veel vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
hij is inmiddels bij de grotere shops al te pre orderen. Kan niet wachten. Hopelijk word de release datum gehaald, en hopelijk zit de japanse audio track er alsnog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck de negativiteit

http://randomc.animeblogg...sy-xiii-overall-thoughts/
Ik zie de screens en de trailer met dat nummer eronder :9~

Alleen is de xbox versie Eng dub en met een nummer van een Idols winnaar ipv Kimi ga Iru kara by Sugawara Sayuri. -O-

Verwachtingen bijstellen dat je een interactieve film speelt, ipv een uitdagende game en alles komt goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ook bij de ps3 versie zit een engelse dub. Gaat ook zeker geen japans bij zitten, anders moeten ze elk filmpje 2x op de disc zetten ivm de lip sync!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolsnarf schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:34:
ook bij de ps3 versie zit een engelse dub. Gaat ook zeker geen japans bij zitten, anders moeten ze elk filmpje 2x op de disc zetten ivm de lip sync!
Best wel onzin wat je zegt, alsof ze de hele game gaan aanpassen zodat lipsync corect is. De filmpjes zijn voor japanse dub gemaakt. Wat ze nekel doen is amerikaanse dub erover heen zetten. De grote reden dat ze geen jpanse dub inzetten is doordat het anders niet zou passen op de xbox versie. En hierdoor willen ze dus niet 2 verschillende games uitbrengen, dus werd de beslissing enkel engelse dub. Maybe dat ze via een dlc toch de japanse dub gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb een hoop filmpjes van [url="TokyoDomeSF4"]TokyoDomeSF4[/url] bekeken. Een Brit die in Tokio woont, FF XIII speelt, vertaalt en van commentaar voorziet. Dan heb ik een idee van gameplay, moeilijkheidsgraad, lineariteit,...

Bepaalde Japanse audio tracks zijn zo erg als Idols, alleen merk je er niet veel van omdat je de tekst niet verstaat.

Zou ik gek genoeg zijn om een PS3 slim en een TN-paneel met hdmi-aansluiting voor FF XIII te halen? Ongeveer 500 euro exclusief het spel. En achteraf zit ik met een voortijdig/onvolwassen monitor opgescheept.

Leuk om erop te gamen, maar fotobewerking of andere zaken zijn niet te doen. Langer op RGB leds wachten zorgt ervoor dat een scherm niet meer 50 % CRT-kleuren, maar 100 % CRT-kleuren kan weergeven. Kwalitatief betere schermen hebben dan weer last van inputlag en prijzen rond 600 euro.

Ik kan ook gewoon bij de CRT met een VGA-stekker blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:12:
Ik heb een hoop filmpjes van [url="TokyoDomeSF4"]TokyoDomeSF4[/url] bekeken. Een Brit die in Tokio woont, FF XIII speelt, vertaalt en van commentaar voorziet. Dan heb ik een idee van gameplay, moeilijkheidsgraad, lineariteit,...

Bepaalde Japanse audio tracks zijn zo erg als Idols, alleen merk je er niet veel van omdat je de tekst niet verstaat.

Zou ik gek genoeg zijn om een PS3 slim en een TN-paneel met hdmi-aansluiting voor FF XIII te halen? Ongeveer 500 euro exclusief het spel. En achteraf zit ik met een voortijdig/onvolwassen monitor opgescheept.

Leuk om erop te gamen, maar fotobewerking of andere zaken zijn niet te doen. Langer op RGB leds wachten zorgt ervoor dat een scherm niet meer 50 % CRT-kleuren, maar 100 % CRT-kleuren kan weergeven. Kwalitatief betere schermen hebben dan weer last van inputlag en prijzen rond 600 euro.

Ik kan ook gewoon bij de CRT met een VGA-stekker blijven.
ik zelf heb een ps3 slim, 5.1 onkyo set en ik wacht nog op een fullhd sony tv. En dit niet enkel voor ff13, maar dat maakt het wel een mooiere ervaring :9 Waarom haal je niet gewoon een 32 inch lcd, ze zijn erg cheap tegenwoordig. Rond de 300 heb je al een zeer goede tv, met geen enkel inputlag problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een monitor is dual of triple use. Naar andere input voor een DVI (desktop) of VGA (laptop, oude computers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwachtingen bijstellen dat je een interactieve film speelt, ipv een uitdagende game en alles komt goed.
Ongetwijfeld, maar dan kijk ik wel gewoon een film :p
rapture schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:12:
Voor 1 matige rpg 500 euro uitgeven? Dan ben je goed gek ja 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 03-02-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:54:
[...]

Best wel onzin wat je zegt, alsof ze de hele game gaan aanpassen zodat lipsync corect is. De filmpjes zijn voor japanse dub gemaakt. Wat ze nekel doen is amerikaanse dub erover heen zetten. De grote reden dat ze geen jpanse dub inzetten is doordat het anders niet zou passen op de xbox versie. En hierdoor willen ze dus niet 2 verschillende games uitbrengen, dus werd de beslissing enkel engelse dub. Maybe dat ze via een dlc toch de japanse dub gaan uitbrengen.
Zou kunnen, ik heb er verder ook niet zo veel verstand van, van dat hele lip sync.
Ik had t idee dat ze alle filmpjes bewerkt hebben zodat het matched met de engelse voices (natuurlijk niet de hele filmpjes opnieuw gemaakt). Als je dan een japanse voice optie hebt, klopt de lip sync toch niet? of alle filmpjes moeten dan 2x op de disc staan?!?

Maar goed, nogmaals, ik heb er niet al te veel verstand van, dus het zou kunnen dat ik het totaal verkeerd begrijp! Ach....alsof ik een keus heb, Japans kan ik niet, dus moet toch de engelse versie gaan spelen en heb het dan maar te doen met wat ik krijg :P

kijk hier: http://www.gamecloud.nl/n...pese-versie-ffxiii-is-af/ (zie verhaal over gezicht animaties)

[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 03-02-2010 20:29 . Reden: ff linkje met wat ik bedoel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolsnarf schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Zou kunnen, ik heb er verder ook niet zo veel verstand van, van dat hele lip sync.
Ik had t idee dat ze alle filmpjes bewerkt hebben zodat het matched met de engelse voices (natuurlijk niet de hele filmpjes opnieuw gemaakt). Als je dan een japanse voice optie hebt, klopt de lip sync toch niet? of alle filmpjes moeten dan 2x op de disc staan?!?

Maar goed, nogmaals, ik heb er niet al te veel verstand van, dus het zou kunnen dat ik het totaal verkeerd begrijp! Ach....alsof ik een keus heb, Japans kan ik niet, dus moet toch de engelse versie gaan spelen en heb het dan maar te doen met wat ik krijg :P
Hehe nee dat gaat niet zo, is veels teveel werk, om zeg maar 2 verschillende filmpjes te maken voor elk taal. Wat ze proberen is wel zo precies mogelijk te zijn met de dubs. Als je deel X hebt gespeeld, was het ook niet volledig gesproken volgens de lippen. Maar dat vind ik op zich niet eens erg, en dat merk j eeigenlijk ook niet echt. Ik prefereer wel japans boven engels, want de engelse dubs zijn vaak over de top en soms tergend irritand. Maar het is niet erg, vond X wel goed gedubbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Hehe nee dat gaat niet zo, is veels teveel werk, om zeg maar 2 verschillende filmpjes te maken voor elk taal. Wat ze proberen is wel zo precies mogelijk te zijn met de dubs. Als je deel X hebt gespeeld, was het ook niet volledig gesproken volgens de lippen. Maar dat vind ik op zich niet eens erg, en dat merk j eeigenlijk ook niet echt. Ik prefereer wel japans boven engels, want de engelse dubs zijn vaak over de top en soms tergend irritand. Maar het is niet erg, vond X wel goed gedubbed.
Deel X was een complete ramp wat dubbing/syncing betreft :p. Heb me eraan doodgeergerd, want het was een van die ps2 games die een klakkeloze PAL 60Hz->50Hz conversie gekregen hadden. Dat betekende dat alle animaties iets trager liepen (en permanent zwarte balkjes boven + onder hadden), maar het geluid wel hetzelfde bleef. In sommige scenes bleven de monden nog 3 seconden verderbewegen nadat ze uitgepraat waren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:16:
[...]

Deel X was een complete ramp wat dubbing/syncing betreft :p. Heb me eraan doodgeergerd, want het was een van die ps2 games die een klakkeloze PAL 60Hz->50Hz conversie gekregen hadden. Dat betekende dat alle animaties iets trager liepen (en permanent zwarte balkjes boven + onder hadden), maar het geluid wel hetzelfde bleef. In sommige scenes bleven de monden nog 3 seconden verderbewegen nadat ze uitgepraat waren :|
Destijds vond ik het wel meevallen, was al blij dat het 1e ff met spraakgeluid was. UIteindelijk kijk je erdoorheen en gaat het om de gameplay, en die was perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:30:
[...]

aha, tja dat verklaard wel een hoop. Ik vond het al zo raar (lijkt me toch een godsvermogen kosten om het op mijn manier te doen ;) ).

Wel grappig dat de meningen over X nogal verschillen. Ik heb het (zoals jij) nooit opgemerkt, maar boeboe heeft zich er dood aan geergerd. Nu is het volgens mij wel zo dat hij Japans kan, dus misschien is ie verwend met de originele FFX?!?

iig mogen ze van mij dan FF XIII inderdaad met Japanse voices uitbrengen en engelse subs, als ik maar even de optie heb, kies ik daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolsnarf schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:33:
[...]

aha, tja dat verklaard wel een hoop. Ik vond het al zo raar (lijkt me toch een godsvermogen kosten om het op mijn manier te doen ;) ).

Wel grappig dat de meningen over X nogal verschillen. Ik heb het (zoals jij) nooit opgemerkt, maar boeboe heeft zich er dood aan geergerd. Nu is het volgens mij wel zo dat hij Japans kan, dus misschien is ie verwend met de originele FFX?!?

iig mogen ze van mij dan FF XIII inderdaad met Japanse voices uitbrengen en engelse subs, als ik maar even de optie heb, kies ik daarvoor!
We zouden de optie hebben gehad als Microsoft niet op hun knieën lagen, om ook ff te hebben. Maarja ik had liever ook gehad japanse dubs met engelse subs. Maarja dat gaan we niet krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:31
Ik las in dat Nederlanse PS magazine dat een Japanner van Square Enix had gezegd dat er niet genoeg ruimte is op de Blu-ray / DVDs om de Japanese voices op te zetten. Deze zijn er dus ook uitgehaald en zullen niet bij de US / EU release zitten. Ik heb geen linkje naar een bron zo 123, vanavond even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
silentsnake schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:16:
Ik las in dat Nederlanse PS magazine dat een Japanner van Square Enix had gezegd dat er niet genoeg ruimte is op de Blu-ray / DVDs om de Japanese voices op te zetten. Deze zijn er dus ook uitgehaald en zullen niet bij de US / EU release zitten. Ik heb geen linkje naar een bron zo 123, vanavond even opzoeken.
Dat antwoord is hoe dan ook niet geloofwaardig. Want zelfs als (ik geloof dit overigens niet hoor) Microsoft heeft geklaagd dat ze niet willen dat de ps3 versie japanse voices heeft (omdat dat dan concurentie vervalsing zou zijn ofzo?), denk je dan echt dat Square Enix dat ooit zal toegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35

-db-

Hoi

silentsnake schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:16:
Nu klopt hij, op de Blu-ray zou het waarschijnlijk makkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag eens die "international 1080P" trailer van FF gedownload in de PS3 store.

omg wat een kwaliteit, de cutscenes zijne cht van fabelachtige kwaliteit maar ook ingame ziet het er indrukwekkend uit.

Ik heb nog nooit een FF game gespeeld... is FF XIII dan wel vermakelijk genoeg om te spelen? of mis je dan een hoop omda tje de achterliggende delen en verhalen niet kent?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt geen drol uit. Elke FF heeft een eigen verhaal, setting en characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:58:
Vandaag eens die "international 1080P" trailer van FF gedownload in de PS3 store.

omg wat een kwaliteit, de cutscenes zijne cht van fabelachtige kwaliteit maar ook ingame ziet het er indrukwekkend uit.

Ik heb nog nooit een FF game gespeeld... is FF XIII dan wel vermakelijk genoeg om te spelen? of mis je dan een hoop omda tje de achterliggende delen en verhalen niet kent?
Denk inderdaad niet dat het heel veel uit maakt qua verhaal, ik heb ook geen idee of er verwijzingen (knipogen als je wilt) gemaakt worden in XIII naar voorgaande delen...Ik kan me wel voorstellen, dat het geheel nogal op je afkomt, als je nooit eerder een FF hebt gespeeld. Aangezien de verhaallijnen en karakters etc. wel eens overweldigend kunnen zijn en sommige mensen hebben dan snel iets van "Ja dag, dat is me teveel van het goede en te ingewikkeld, daar heb ik geen zin in". Maar goed, dat merk je snel genoeg ;)

Voor de geïnteresseerden, vond laatst dit artikel op IGN over de geschiedenis van Final Fantasy. Het is een flinke read, maar er staan wel leuke wetenswaardigheden in en het is imo behoorlijk objectief geschreven.

Ik weet iig zeker dat ik FFXIII ga pre-orderen, de vraag is alleen nog even; waar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok klinkt geod, deze game dan toch maar eens overwegen :P ben normaal niet zo van de jrpg's maar vroeger had ik ook een hekel aan turn-based maar met Valkyria Chronicles heb ik me uitstekend vermaakt.

Misschien een domme vraag, maar zal de uiteindelijke game op de PS3 ook 1080P zijn? of iig de cutscenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat daar nog wat onduidelijkheid over is, de ene site zegt van wel en de andere weer van niet. Maar de meeste sites geven aan dat (sommige) cutscenes in 1080p zullen verschijnen terwijl er ook delen in 720p zijn...Beetje vaag dus.

Random greep van sites (na FFXIII 1080p zoekopdracht in google);

http://www.gamezine.co.uk...der-at-1080p-$1291948.htm
http://www.ps3-sense.nl/2...ondersteund-native-1080p/
http://www.psu.com/Final-...rts-1080p--a007081-p0.php
Now that most of the technical jargon has been explained, here is what is interesting about the FF XIII demo. The PS3 chooses to run the demo at 1080p, which means that the supported resolutions for FF XIII are 480p/720p/1080i/1080p. Having said this, just because the game supports a 1080p resolution, does not mean that it is running at a native 1080p, but rather an upscaled 720p. Metal Gear Solid 4 is an example of this (though the game actually ran at 1024×768 and then upscaled). However, there are some aspects of the demo which appear to be running at a native 1080p, not an upscaled 720p.
m.a.w. het is nog niet duidelijk (correct me if I'm wrong though).

Edit; Overigens gaat het hier over de demo die bij Advent Children zat, maar ik mag aannemen dat de kwaliteit van de demo visueel gezien niet beter is als de final release...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Ik weet iig zeker dat ik FFXIII ga pre-orderen, de vraag is alleen nog even; waar?!
bij mediaoffer kan je FFXIII preorderen voor €46 als je addiscount gebruikt.

[ Voor 61% gewijzigd door Ike. op 09-02-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Denk inderdaad niet dat het heel veel uit maakt qua verhaal, ik heb ook geen idee of er verwijzingen (knipogen als je wilt) gemaakt worden in XIII naar voorgaande delen...Ik kan me wel voorstellen, dat het geheel nogal op je afkomt, als je nooit eerder een FF hebt gespeeld. Aangezien de verhaallijnen en karakters etc. wel eens overweldigend kunnen zijn en sommige mensen hebben dan snel iets van "Ja dag, dat is me teveel van het goede en te ingewikkeld, daar heb ik geen zin in". Maar goed, dat merk je snel genoeg ;)

Voor de geïnteresseerden, vond laatst dit artikel op IGN over de geschiedenis van Final Fantasy. Het is een flinke read, maar er staan wel leuke wetenswaardigheden in en het is imo behoorlijk objectief geschreven.

Je kan de Limited edition bij Freerecordshop bestellen voor de prijs van de normale (60). Als je addiscount hebt en anwb pas, dan krijg je korting. Ik heb dat dus gedaan en betaalde 48 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

addiscount?

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste