Ik gebruik de beta5 versie. Het is een bekend probleem in alle versies en na soft reset wilde de com port niet meer openen, tamelijk onbegrijpelijk ja. Gebruik van het programma voorkomt de fout. Als jij het niet hebt is dat mooi meegenomen.Fire69 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:31:
[...]
Ik zou niet weten waarom je na een softreset (of enig ander moment) je gfmapi.dll moet vervangen?
Gebruik jij nog een antieke alpha-versie misschien?
Ik volg de thread op xda-dev al een tijdje, ik dacht dat het sinds b3 of 4 was opgelost. Lag het probleem niet bij de caps van gfmapi.dll?
Balen zeg.. erg vervelend dat je een aantal smsjes niet (of pas veel later) ontvangt en een aantal van je verzonden smsjes niet bij de ander aankomen!tdw schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 6[filter_keywords]=sms%20probleem&data[boolean]=AND
Bekend probleem maar voor zover ik weet nog geen oplossing helaas.
Hoop toch wel dat dit probleem op korte termijn verholpen kan worden..
Verwijderd
Maar je moet wel active sync installeren op je laptop, anders herkent Windoos je telefoon niet (geen drivers)...purper schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:13:
[...]
Internetten via je HD gaat juist niet via ActiveSync. Je kunt na aansluiten de applicatie 'Gedeeld internet' starten. De rest wijst zich vanzelf.
Ik heb hetzelfde probleem op de pc om mijn werk, daar heb ik geen adminstrator rechten en kan geen sw installeren...
Even een (simpele) vraag ?
Hoe krijg ik het geluid harder van diegene die mij belt want ik hoor hun altijd zeer zacht.
ik draai de topix rom.
Hoe krijg ik het geluid harder van diegene die mij belt want ik hoor hun altijd zeer zacht.
ik draai de topix rom.
Gewoon op de bovenste volume knop aan de zijkant drukken TIJDENS je gesprek.martjah schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:54:
ik draai de topix rom.
die heb ik al tevergeefs ingeduwd tijdens het bellen....geen verschil.
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem,
volume staat op max, ook van media players maar het gesprek blijft zacht..
J.
J.
welke rom heb jij erop staan ?Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:58:
Ik heb het zelfde probleem,
J.
Zojuist nog maar eens even met de klantenservice van Hi aan de lijn gehangen.DaFreakR schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:12:
Ik heb sinds kort een erg vervelend probleem met mn Touch HD:
Ik heb altijd zonder problemen kunnen smssen. Sinds een week of 2 worden smsjes echter steeds vaker niet verzonden of krijg ik soms geen sms binnen terwijl iemand me wel gesmst heeft. Bij het verzenden krijg ik ook regelmatig de melding 'Het sms bericht kan niet worden verzonden'.
Ik heb de klantenservice van Hi gebeld. Zij constateerden dat ik nog een oude simkaart had. Dit zou het probleem kunnen zijn. Nu heb ik echter sinds een week een nieuwe simkaart, maar het probleem blijft zich voordoen: Soms geen enkel probleem met smssen, soms ineens de melding 'het sms bericht kan niet worden verzonden'. Ik heb niets aan mijn instellingen gewijzigd.
Is er misschien iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor weet? Erg vervelend op deze manier namelijk!!
De dame vertelde me dat er al een hele tijd (maanden) een grote storing in de sms servers zit. Dit veroorzaakt de problemen welke op dit forum ook regelmatig worden aangehaald: Smsjes die niet verzonden of ontvangen kunnen worden.
Men is bij Hi op de hoogte van dit probleem en en wordt nog steeds druk gewerkt aan het repareren hiervan..
Wie heeft de oplossing.
Ik heb onder java een proggie met de Twibble. (is voor twitter)
Maar nu wil ik deze verwijderen omdat ik de verkeerde versie heb gedownload en geinstalleerd.
Ik wil hem weg halen maar staat niet onder remove programs.
Wie weet waar die wel staat zodat ik hem in zijn geheel kan verwijderen...
(Ik wil hem verwijderen omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet in kan vullen.)
Ik heb onder java een proggie met de Twibble. (is voor twitter)
Maar nu wil ik deze verwijderen omdat ik de verkeerde versie heb gedownload en geinstalleerd.
Ik wil hem weg halen maar staat niet onder remove programs.
Wie weet waar die wel staat zodat ik hem in zijn geheel kan verwijderen...
(Ik wil hem verwijderen omdat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet in kan vullen.)
Hoi, ik heb hier zelf geen last van maar om de standaard volumes aan te passen kun je de registry aanpassen en het AudioPara3.csv bestand. Ik heb de standaard waarden van hTC overgenomen en deze werken voor mij prima. In settings staat ook nog een tooltje voor auto volume control. Zou je zelf even moeten testen. Voor de registry tweak even googlenmartjah schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:54:
ik draai de topix rom.
P.s. vind wat info over hTC die standaard een 100DB limiet instelt. Deze kun je met hd tweak uitzetten. Weet iemand de registry key misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door kwabbernootje op 29-06-2009 23:13 ]
xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~
Hallo,
Ik probeer nu al een paar dagen een skin op mn hd te krijgen via wisbar. Ik heb het hele internet afgespeurd naar guides maar deze helpen mij niet echt verder. Ik wil graag deze skin op mn htc:

De theme is te krijgen op http://www.lakeridgesoftw...um/showthread.php?t=13377
De theme werkt met Wisbar Advance en Wisbar Advance Desktop (te noemen als WA2 en WAD) De map WA3 Themes dien je op je kaart te zetten en de vista theme map in de themes folder van Advance Desktop. Ik heb dit allebei gedaan maar krijg als ik in AD op load theme klik het thema in het grijs te zien en kan ik deze niet openen (hij staat dus wel in de lijst, maar dan grijs).
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het voor elkaar krijg dat het wel werkt? Ik vind het er echt goed uitzien!
Ik probeer nu al een paar dagen een skin op mn hd te krijgen via wisbar. Ik heb het hele internet afgespeurd naar guides maar deze helpen mij niet echt verder. Ik wil graag deze skin op mn htc:

De theme is te krijgen op http://www.lakeridgesoftw...um/showthread.php?t=13377
De theme werkt met Wisbar Advance en Wisbar Advance Desktop (te noemen als WA2 en WAD) De map WA3 Themes dien je op je kaart te zetten en de vista theme map in de themes folder van Advance Desktop. Ik heb dit allebei gedaan maar krijg als ik in AD op load theme klik het thema in het grijs te zien en kan ik deze niet openen (hij staat dus wel in de lijst, maar dan grijs).
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het voor elkaar krijg dat het wel werkt? Ik vind het er echt goed uitzien!
[ Voor 5% gewijzigd door macuz op 30-06-2009 01:45 ]
Als je de registry key daarvan wil weten, moet je gewoon kijken in de xml-file die bij HD Tweak staat.kwabbernootje schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:02:
[...]
Hoi, ik heb hier zelf geen last van maar om de standaard volumes aan te passen kun je de registry aanpassen en het AudioPara3.csv bestand. Ik heb de standaard waarden van hTC overgenomen en deze werken voor mij prima. In settings staat ook nog een tooltje voor auto volume control. Zou je zelf even moeten testen. Voor de registry tweak even googlen
P.s. vind wat info over hTC die standaard een 100DB limiet instelt. Deze kun je met hd tweak uitzetten. Weet iemand de registry key misschien?
Argh. Heb ik net de laatste rom van HTC zelf op mijn TouchHD gezet (versie 1.56.404.1) nu wil dat kreng niet meer syncen met mijn WMDC.
Blijf de hele tijd de foutmelding "There is a problem with your connection. please disconnect and reconnect your device and try again." krijgen. Kan rebooten, soft resetten etc wat ik wil, advanced network vinkje uitzetten, maakt allemaal niet uit. Wat fucking irritant zeg. (Vista 64 Ultimate)
Voor de update werkte alles natuurlijk prima. Reinstall van WMDC maakt ook niets uit.

Blijf de hele tijd de foutmelding "There is a problem with your connection. please disconnect and reconnect your device and try again." krijgen. Kan rebooten, soft resetten etc wat ik wil, advanced network vinkje uitzetten, maakt allemaal niet uit. Wat fucking irritant zeg. (Vista 64 Ultimate)
Voor de update werkte alles natuurlijk prima. Reinstall van WMDC maakt ook niets uit.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
tazzmain, een grote bedank zowel voor de uitleg over IGO8 installatie (ik ben het helemaal metje eens eens:
fantastisch navigatieprogramma) als voor de snelle levering van de Touch HD houder.
fantastisch navigatieprogramma) als voor de snelle levering van de Touch HD houder.
Heeft iemand ervaring met de P200 screenprotector op BOL.com?
http://www.bol.com/nl/p/t...05000006529512/index.html
Ik had deze gisteren besteld, maar daarna toch weer ingetrokken (twijfels over kwaliteit).
Ik had deze gisteren besteld, maar daarna toch weer ingetrokken (twijfels over kwaliteit).
Hum, nee. Zal ik eens doen.Fire69 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:23:
Hard reset gedaan na het flashen?
[edit]
Gedaan. Maakt geen verschil.
[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-06-2009 15:01 ]
Aannames zijn fataal.
Is dit niet de screenprotector die je bij je telefoon kreeg (zat in de doos).Alper587 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:59:
Heeft iemand ervaring met de P200 screenprotector op BOL.com?
Ik vind de standaard screenprotector voldoende, na twee keer proberen zit hij bijna perfect. na ongeveer 1 week waren alle bubbels eruit.
In Activesync bij Bestand - mobiel apperaat verwijderenGaMeOvEr schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:02:
Argh. Heb ik net de laatste rom van HTC zelf op mijn TouchHD gezet (versie 1.56.404.1) nu wil dat kreng niet meer syncen met mijn WMDC.![]()
Daarna Activesync de telefoon weer op laten zoeken.
Toch maar even een quote op mijzelf: een update.Montana schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:39:
Misschien dat iemand hier mij iets verder kan helpen. Ik heb dus een Touch HD vanaf januari, via m’n werk. Met een Vodafone abo er op. Alles werkte zoals het moet. Echter ik heb zelf een Vodafonevast abonnement voor internet en telefonie. Dat ter info.
Behalve mijn werk email, heb ik Hotmail, maar ook mijn Vodafonevast email adressen. Nu wil het geval dat bij Hotmail en Vodafonevast, mijn mails goed kan ontvangen en bij Hotmail ook mails kan verzenden, echter bij Vodafone lukt het verzenden niet meer. En krijg de melding “ kan berichten niet verzenden. Controleer uw netwerkdekking en accountgegevens. Probeer vervolgens opnieuw te verzenden.
Wat heb ik al geprobeerd:
Nieuwe account aangemaakt, diverse malen. ( handmatig ingesteld en ook dat de HD het zelf regelt met Vodafonevast.
Naar de proxyserver gekeken, die staat uit, maar wel een vinkje bij “ dit netwerk heeft verbinding met internet.
Voor mijn gevoel zit ik in een cirkel en kom er niet uit, heeft iemand een tip.
Natuurlijk van alles geprobeerd en getest / gelezen. Toen maar contact opgenomen met Zakelijk Vodafone.
Na 2 x bellen op hun 06 lijn, hadden ze heel snel de oplossing, het SMTP adres van Vodafonevast dat werkte niet. Ik heb nu een AUTHSMTP adres gekregen met daarbij een inlog-naam met wachtwoord. Dit alles netjes in 2 sms'jes gekregen. En het werkte gelijk, zoals het moet. Misschien dat een ander hier ook nog wat aan heeft. Al met al een hele snelle goede service van Vodafone zakelijk.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Thanks, daar staat o.m.dat audiopara bestand inFire69 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:51:
[...]
Als je de registry key daarvan wil weten, moet je gewoon kijken in de xml-file die bij HD Tweak staat.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\AUDIOGAIN]
"EAC_GAIN_EMBEDDED"=dword:77 (hex)
Deze gebruikte ik altijd in mijn Elf roms.
[ Voor 5% gewijzigd door kwabbernootje op 30-06-2009 19:52 ]
Even enkele vraagjes:
1) Welke mobile navigatie is gratis te installeren?
Ik dacht dat iGo dat was, maar nu blijkt dus dat ik er naast zat
2) Google streetview in Nederlands, waar kan ik die vinden en installeren ofzo?
Ik las wel op de site hier dat ie niet in NL is...maar ik zag toch laatst ech bij een kameraad dat ie onze straat er op tevoorschijn toverde
3) Hoe kan ik het geluid van mijn afgaande wekker harder/zachter zetten?
Ik had het (geloof) ik eens gedaan, maar ik weet in "mijn" naam niet meer hoe of waar
4) KPNopweg...die wilde ik installeren op mijn htc touch hd (ik heb kpn abbo) en moest ik een sms sturen, maar kreeg toen de melding dat die niet op deze telefoon beschikbaar is.
Iemand enig idee of ervaring?
5) Is het mogelijk om een ander sms ontvangst geluid te gebruiken?
Ik had het al eens eerder gelezen, maar ben het antwoord kwijt en kan de vraag nergens meer vinden
Alvast mijn innige dank!
Ik las wel op de site hier dat ie niet in NL is...maar ik zag toch laatst ech bij een kameraad dat ie onze straat er op tevoorschijn toverde
Ik had het (geloof) ik eens gedaan, maar ik weet in "mijn" naam niet meer hoe of waar
4) KPNopweg...die wilde ik installeren op mijn htc touch hd (ik heb kpn abbo) en moest ik een sms sturen, maar kreeg toen de melding dat die niet op deze telefoon beschikbaar is.
Ik had het al eens eerder gelezen, maar ben het antwoord kwijt en kan de vraag nergens meer vinden
Alvast mijn innige dank!
Ik heb geen Active Sync, ik heb "Windows Mobile Device Center". (Vista) Daar vind ik nergens een optie van oude pairings of sync-relations.JantjeKoud schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:55:
[...]
In Activesync bij Bestand - mobiel apperaat verwijderen
Daarna Activesync de telefoon weer op laten zoeken.
Aannames zijn fataal.
1) Google maps heeft gratis navigatie, maar werkt niet prettig als navigatiemiddel. Verder weet ik geen gratis apps.mrkevin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:11:
Even enkele vraagjes:
Alvast mijn innige dank!
2) De laatsteGoogle Maps voor Windows Mobile wederom, deze zal waarschijnljik wel in het engels zijn.
3) Volumeknop op de zijkant, en dan bij System
4) --
5) Ja. Start - Instellingen - Geluiden en Notificaties.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bedankt voor je antwoorden 
Is het ook mogelijk om een mp3 als sms ontvangst toon in te stellen?
Bedankt voor je reactie, het is nu 100% duidelijk. Het zijn idd hele goede protectors, maar het is erg krasgevoelig. Ik ga ze wel weer bestellen, want mijn HD ziet er niet meer uit met al die lelijke krassen (mede dankzij stylus).Checkeys schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:04:
[...]
Is dit niet de screenprotector die je bij je telefoon kreeg (zat in de doos).
Ik vind de standaard screenprotector voldoende, na twee keer proberen zit hij bijna perfect. na ongeveer 1 week waren alle bubbels eruit.
Ja, deze moet je dan volgens mij in \Windows\Rings* plaatsen, dan zou die automatisch in de lijst moeten komen.mrkevin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:06:
Bedankt voor je antwoorden
* Ik heb een engelse versie, wellicht dat het op de nederlandse een andere map is
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
graag gedaan,veilige kilometers gewenstVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:04:
tazzmain, een grote bedank zowel voor de uitleg over IGO8 installatie (ik ben het helemaal metje eens eens:
Inmiddels de oplossing gevonden! Je kan ook verbinden via bluetooth, ook om de internetverbinding te delen. Nu heeft mijn werk laptop dit wel, maar er was geen functie te vinden in het configuratiescherm omdat de drivers niet geinstalleerd zijn. Van een collega heb ik die drivers gekregen, die gek genoeg ook gewoon ondanks het ontbreken van admin rechten geinstalleerd konden worden. Werkt nu prima met Bluetooth PAN. Lekker met 0,12 MB/s internettenbuddow schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:54:
Heeft iemand een idee voor het volgende?:
Ik wil graag mijn Touch HD inclusief data abo als modem gebruiken, omdat ik een paar dagen weg ben. Zal wel traag gaan, maar met laptop internetten werkt toch net wat fijner. Als het lukt dan ben ik er zeker van dat ik overal kan internetten. Nu weet ik dat dit normaal via Activesync verloopt, maar dat kan ik niet installeren op de laptop omdat ik die rechten niet heb (zakelijk apparaat). Is er een andere manier misschien?

Ik heb gezocht, maar niet gevonden...
Vroeger gebruikte ik regelmatig WinAmp Remote op mijn Qtek 9100 (WM 5.0 uit mijn hoofd)
Als ik dan via IE naar de website http://winamp.orb.com ging, kwam ik direct bij een mobile versie...
Nu heb ik mijn HTC Touch HD al een half jaar, maar was WinAmp Remote helemaal vergeten. Dus net geprobeerd maar kom gewoon op de "pc" site, waardoor niets werkt
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Of een andere manier om via mobile internet de muziek op mijn pc te streamen naar mn mobiel?
//edit//
Zie net dat het in IE mobile wel werkt, alleen in Opera niet
Dan moet ik IE maar gebruiken voor winamp remote en logmein (werkt ook niet in Opera)
Vroeger gebruikte ik regelmatig WinAmp Remote op mijn Qtek 9100 (WM 5.0 uit mijn hoofd)
Als ik dan via IE naar de website http://winamp.orb.com ging, kwam ik direct bij een mobile versie...
Nu heb ik mijn HTC Touch HD al een half jaar, maar was WinAmp Remote helemaal vergeten. Dus net geprobeerd maar kom gewoon op de "pc" site, waardoor niets werkt
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Of een andere manier om via mobile internet de muziek op mijn pc te streamen naar mn mobiel?
//edit//
Zie net dat het in IE mobile wel werkt, alleen in Opera niet
Dan moet ik IE maar gebruiken voor winamp remote en logmein (werkt ook niet in Opera)
[ Voor 13% gewijzigd door RedRayMann op 01-07-2009 15:36 ]
Heel erg bedankt met je aanwijzingtdw schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:14:
[...]
Ja, deze moet je dan volgens mij in \Windows\Rings* plaatsen, dan zou die automatisch in de lijst moeten komen.
* Ik heb een engelse versie, wellicht dat het op de nederlandse een andere map is
De aangewezen map door jou, staan de beltonen in.
De sms tonen staan gewoon in de map 'windows'
Even goed zoeken tussen die duizenden bestanden daar
Met dank aan mp3 trimmer heb ik een stukje kunnen knippen zodat alleen het leuke refrein overbleef.
Maar heel erg bedank voor je hulp!
AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaahhh!!!
Mijn phone doet t niet meer!
Ik heb de nieuwe rom vanaf de website van HTC erop gezet, en het duurde lang voordat deze geinstaleerd was, eindelijk klaar, zag het WM6.1 plaatje (groep) eruit als een plaatje met maar 32 kleuren ofzo...
En duurde te lang voordat ie verder ging. Reset button ingeduwd.
Same plaatje, en als ik de uit button uit/aan deed, was het weer full color...
Mn phone is nu extreeeeem traag en reset zichzelf regelmatig en begint weer is de low-color style zoals eerder beschreven...
Iemand ideeën? Want hij is extreem traag, en loopt regelmatig vast...
Heb de rom ged/load vanaf htc, en volgens die website klopt de rom en serie nummer
//edit//
hardreset uitgevoerd, helpt niets
Straks nogmaals proberen rom erop te zetten en anders probeer ik wel een duty rom ofzo
Mijn phone doet t niet meer!
Ik heb de nieuwe rom vanaf de website van HTC erop gezet, en het duurde lang voordat deze geinstaleerd was, eindelijk klaar, zag het WM6.1 plaatje (groep) eruit als een plaatje met maar 32 kleuren ofzo...
En duurde te lang voordat ie verder ging. Reset button ingeduwd.
Same plaatje, en als ik de uit button uit/aan deed, was het weer full color...
Mn phone is nu extreeeeem traag en reset zichzelf regelmatig en begint weer is de low-color style zoals eerder beschreven...
Iemand ideeën? Want hij is extreem traag, en loopt regelmatig vast...
Heb de rom ged/load vanaf htc, en volgens die website klopt de rom en serie nummer
//edit//
hardreset uitgevoerd, helpt niets
Straks nogmaals proberen rom erop te zetten en anders probeer ik wel een duty rom ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door RedRayMann op 01-07-2009 22:07 . Reden: Update ]
Al eens opnieuw erop geflashed?
Wat was je vorige rom-versie? Is je SPL mee ge-update?
Het zojuist hard reset gedaan, zelfde kleuren probleem (nu heel lang wachten; "Prepairing your device for first ust. ..."Fire69 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:03:
Daarna zoals ik in mn vorige post meldde wil ik hm opnieuw flashen met de zelfde rom...
Hoe weer ik dat van de SPL? Heb wel ooit eens de radio update uitgevoerd van XDA.
Ook had ik voorheen dit er op staan, zou dat iets storen nu? (grafische upgrade bij diamons hologram)
vorige rom was de standaard WWW rom, 1.14 ofzo uit mn hoofd... niet opgeschreven, kan t wel proberen te achterhalen
[ Voor 7% gewijzigd door RedRayMann op 01-07-2009 22:12 ]
Het lukt me niet eens om opnieuw te flashen, ... ik ga t nu nog een paar keer proberen om te kijken waar t fout gaat...
//edit//
Heb nu tussen de resets van mn phone de update van rom 1.57.831.1 (47324) WWE (XDA) aan kunnen zetten. Als het goed is, is dit ook gewoon een officiele rom... Toch?
Nog 12% en dan is ie klaar, kijken of ie t nu beter doet
//edit//
Heb nu tussen de resets van mn phone de update van rom 1.57.831.1 (47324) WWE (XDA) aan kunnen zetten. Als het goed is, is dit ook gewoon een officiele rom... Toch?
Nog 12% en dan is ie klaar, kijken of ie t nu beter doet
[ Voor 50% gewijzigd door RedRayMann op 01-07-2009 22:52 . Reden: Update ]
Ik heb meer info voor mensen die dit probleem ook hebben, blijkbaar heb ik last van een greenscreen. Omdat ik mn radio rom heb geupdate. Heb nog een oude SPL, die de nieuwe rom doet veranderen...
Op XDA staat veel info over het greenscreen probleem van de blackstone
Nu maar de goede SPL zoeken en de correcte rom erop zetten
Op XDA staat veel info over het greenscreen probleem van de blackstone
Nu maar de goede SPL zoeken en de correcte rom erop zetten
Yep, greenscreen-probleem, daarom vroeg ik welke SPL je had. 
Nieuwere roms hebben een recentere SPL nodig, anders krijg je allerlei rare problemen... maar dat wist je ondertussen al.
Wel vreemd dat die nieuwere SPL dan niet gewoon mee zat in de update van de HTC-site?
Nieuwere roms hebben een recentere SPL nodig, anders krijg je allerlei rare problemen... maar dat wist je ondertussen al.
Wel vreemd dat die nieuwere SPL dan niet gewoon mee zat in de update van de HTC-site?
[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 01-07-2009 23:28 ]
Je hebt waarschijnlijk ooit HSPL gedaan? Dan heb je nog een oude versie waar de nieuwe roms niet goed mee werkt. Ik had hetzelfde toen ik naar de nieuwste Dutty ging.
Dit is alleen wel een gok, omdat die omschrijving met de '32 kleuren' mij bekend voorkomt.
Edit: traaaagggg
Dit is alleen wel een gok, omdat die omschrijving met de '32 kleuren' mij bekend voorkomt.
Edit: traaaagggg
[ Voor 3% gewijzigd door Dannisi op 01-07-2009 23:30 ]
There is no place like 127.0.0.1
tnx mensen
Ik schoot nogal in paniek
Maar alles is nu opgelost. Draai nu gewoon de nieuwste officiele rom, en dat is gelukt met de nieuwe HSPL. Ik heb vroeger de radio-rom geupdate, en daardoor de SPL moeten aanpassen.
Waarschijnlijk was alles perfect gegaan als ik de SPL nooit had aangepast, maar er zit toch een beetje tweaker in mij
In de nieuwste rom zat gelijk de nieuwste radio-rom, dus alles is weer klaar, nu (lees: morgen) weer al het software erop zetten wat er nu af is
En mn meisje aandacht geven, want vanavond stond helaas mn phone op 1 en zij op twee (gelukkig begreep ze me)
Nogmaals bedankt voor de reacties...
Ik schoot nogal in paniek
Waarschijnlijk was alles perfect gegaan als ik de SPL nooit had aangepast, maar er zit toch een beetje tweaker in mij
In de nieuwste rom zat gelijk de nieuwste radio-rom, dus alles is weer klaar, nu (lees: morgen) weer al het software erop zetten wat er nu af is
Je bent een Tweaker, vrouwlief staat altijd op plaats 2 dan toch?RedRayMann schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:06:
tnx mensen![]()
Ik schoot nogal in paniekMaar alles is nu opgelost. Draai nu gewoon de nieuwste officiele rom, en dat is gelukt met de nieuwe HSPL. Ik heb vroeger de radio-rom geupdate, en daardoor de SPL moeten aanpassen.
Waarschijnlijk was alles perfect gegaan als ik de SPL nooit had aangepast, maar er zit toch een beetje tweaker in mij![]()
In de nieuwste rom zat gelijk de nieuwste radio-rom, dus alles is weer klaar, nu (lees: morgen) weer al het software erop zetten wat er nu af isEn mn meisje aandacht geven, want vanavond stond helaas mn phone op 1 en zij op twee (gelukkig begreep ze me)
Verwijderd
Nu er na een aantal maanden wm 6.5 roms zijn uitgekomen op xda, hoe staan jullie nu eigenlijk tegenover wm 6.5?
Blijven jullie nog bij good ol' 6.1? Of gebruiken de meesten hier nu al 6.5?
Voor mezelf, blijf ik liever nog bij 6.1, omdat ik de afgelopen weken met 6.5 roms nogal wat problemen ben tegen gekomen.. Kinetisch scrollen is leuk, maar nah..voorlopig nog echt te veel problemen
Ofc tenzij dutty dus afkomt met een echt goeie versie voor zijn 6.5 series
Voor mezelf, blijf ik liever nog bij 6.1, omdat ik de afgelopen weken met 6.5 roms nogal wat problemen ben tegen gekomen.. Kinetisch scrollen is leuk, maar nah..voorlopig nog echt te veel problemen
voor de mensen die navigatie gebruiken in de auto/motor..
zodra ik tomtom heb en ik hang hem aan de lader in de motor, loopt de accu van de telefoon nog vrij snel leeg. mijn lader is 1000mA.
hebben meer mensen hier last van ??
zodra ik tomtom heb en ik hang hem aan de lader in de motor, loopt de accu van de telefoon nog vrij snel leeg. mijn lader is 1000mA.
vraagje waar ik niet direct een antwoord op vind.
ik bezit een bluetooth oortje plantronic 855, in de auto bezit ik een bluetooth parrot systeem. hoe kan ik nu schakelen tussen beide systemen. moet ik telkens een device uitzetten? Nu gebeurt het dat ik in de buurt van mijn auto een babbeltje sla en als ik dan wordt opgebeld dat de parrot het gesprek aanneemt ipv mijn oortje. bezit de laatste originele HTC rom.
Alvast bedankt
ik bezit een bluetooth oortje plantronic 855, in de auto bezit ik een bluetooth parrot systeem. hoe kan ik nu schakelen tussen beide systemen. moet ik telkens een device uitzetten? Nu gebeurt het dat ik in de buurt van mijn auto een babbeltje sla en als ik dan wordt opgebeld dat de parrot het gesprek aanneemt ipv mijn oortje. bezit de laatste originele HTC rom.
Alvast bedankt
Tegen welke 6.1 problemen loop jij dan aan? Ik wil echt nooit meer terug naar dat 6.1Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:04:
Nu er na een aantal maanden wm 6.5 roms zijn uitgekomen op xda, hoe staan jullie nu eigenlijk tegenover wm 6.5?
6.5 is echt stukken beter.
Ik gebruik de ROMS van Miri btw
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
GVD zeg, heb ik maar een BT dongle in mijn PC gepropt om te syncen via BT, krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Wat fucking irritant is dat zeg. (There is a problem with your connection. please disconnect and reconnect your device and try again)
WMDC uninstalled/reinstalled, rom van de phone geupdate, hard reset gedaan, niets werkt. Damn zeg, dit zuigt.
WMDC uninstalled/reinstalled, rom van de phone geupdate, hard reset gedaan, niets werkt. Damn zeg, dit zuigt.
[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-07-2009 20:59 ]
Aannames zijn fataal.
Al op een andere PC geprobeerd met WMDC te connecten?GaMeOvEr schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:58:
GVD zeg, heb ik maar een BT dongle in mijn PC gepropt om te syncen via BT, krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Wat fucking irritant is dat zeg. (There is a problem with your connection. please disconnect and reconnect your device and try again)
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Nope, ga ik zo even doen. Ik verwacht eigenlijk dat hij het daar wel doet.
[edit]
Jop, op een andere Vista Ultimate doos met verse WMDC doet hij het wel braaf, als je op "Setup device" klikt krijg je netjes het venster met wat je wilt syncen, ipv die irri foutmelding. Is dus een issue tussen mijn PC en de Touch HD, niet zozeer iets met syncen in het algemeen.
[edit]
Jop, op een andere Vista Ultimate doos met verse WMDC doet hij het wel braaf, als je op "Setup device" klikt krijg je netjes het venster met wat je wilt syncen, ipv die irri foutmelding. Is dus een issue tussen mijn PC en de Touch HD, niet zozeer iets met syncen in het algemeen.
[ Voor 66% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-07-2009 23:47 ]
Aannames zijn fataal.
Ik had in het begin ook regelmatig problemen met Wm 6.5 maar sinds de dutty R3 uit is, eigenlijk haast geen problemen, heel enkel dat een smsje niet verstuurd wordt, maar dat is al een heel stuk minder dan eerst.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:04:
Daarnaast werkt t allemaal toch wat sneller en soepeler. wacht btw wel ff op de nieuwe R4 aangezien daar een paar leuke verbeteringen in zit. komt morgen ofzo. Succes
Nog ff probleem van Tomtom en trage reactie op GPS signalen ofwel achterlopen op de situatie. Ik heb dat dus inderdaad ook, maar NIET met i-Go kwam ik gisteren achter. Ik denk dat ik dus i-Go maar ga gebruiken. Het is veel mooier dan Tomtom met snellere kaart updates, maar bij Tomtom is het verwerken van flitspalen superieur. Als dat bij i-Go nou ook eens soepel verliep dan zou het helemaal perfect zijn. Weet iemand een soepele manier van flitspalen updaten binnen i-Go? Ik gebruik nu POIedit (uiteraard).
Ik heb van dag 1 mijn HD geflashed met Miri's 6.5. Werkt gewoon super.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:04:
Deze morgend heb ik er terug de originele HTC-rom opgezet (krijg mijn MobileTV niet aan de praat en wou testen of het aan de rom lag). Gevolg, MobileTV werkt nog steeds niet, en ik krijg het nu na 30min al op mijn zenuwen door die kleine k*t-menuutjes waarvoor je je stylus nodig hebt om te kunnen scrollen.
Is een paar pagina's terug al besproken, het blijkt aan je lader te liggen. De originele HTC-lader doet het zeker wel goed.martjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:05:
voor de mensen die navigatie gebruiken in de auto/motor..
[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2009 08:07 ]
Heren, sinds gisteravond werkte die aanuit/standby knop op m'n touch hd niet meer. 
Ik heb al een paar keer de batterij eruitgehaald en weer teruggestopt of gekeken of er ergens een instelling was overgesprongen, maar ik kan niks vinden, helaas.
Als ik op die knop druk gebeurt er gewoon niks, terwijl hij als je hem kort indrukt in standby hoort te gaan, en als je hem lang indrukt hoort 'ie te vragen of hij uit moet.
Donderdag ga ik op vakantie, dus als RMA opsturen (het toestel is een maand oud nu denk) gaat me niet echt meer helpen voordat ik wegga, en ik heb hem dan echt nodig.
Is er nog een andere optie om het toestel in standby te krijgen? Of is er iemand die zo een oplossing voor mijn probleem heeft?
Erg irritant dit.
Ik heb al een paar keer de batterij eruitgehaald en weer teruggestopt of gekeken of er ergens een instelling was overgesprongen, maar ik kan niks vinden, helaas.
Als ik op die knop druk gebeurt er gewoon niks, terwijl hij als je hem kort indrukt in standby hoort te gaan, en als je hem lang indrukt hoort 'ie te vragen of hij uit moet.
Donderdag ga ik op vakantie, dus als RMA opsturen (het toestel is een maand oud nu denk) gaat me niet echt meer helpen voordat ik wegga, en ik heb hem dan echt nodig.
Is er nog een andere optie om het toestel in standby te krijgen? Of is er iemand die zo een oplossing voor mijn probleem heeft?
Erg irritant dit.
In standby? Of helemaal uit?
In standby is niet zo moeilijk, wacht 30sec en hij valt uit.
Helemaal uit, kan wel software-matig. Maar als je knop niet meer werkt, hoe krijg je hem dan terug aan?
In standby is niet zo moeilijk, wacht 30sec en hij valt uit.
Helemaal uit, kan wel software-matig. Maar als je knop niet meer werkt, hoe krijg je hem dan terug aan?
In standby, helemaal uit lukt me wel door de batterij eruit te halen.
Zodra ik de accu erin doe gaat het toestel aan (gelukkig), anders had ik hem helemaal niet meer aangekregen idd.
edit:
Ik kan zo ook geen hard reset doen omdat a. m'n toestel direct aan gaat als ik de batterij erin doe (en hij moet uit blijven voor die hard reset), en b. omdat m'n power button het niet doet.
Maarja, ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ie vandaan kam, hopelijk kunnen ze het redelijk snel oplossen.
edit2:
Hard reset is me via het menu gelukt, maar heeft helaas niets uitgehaald..
Wordt dus toch een RMA, maar wel pas na m'n vakantie, opzich is er zo ook wel mee te leven doordat m'n telefoon vanzelf aangaat als ik de accu erin doe (dat is standaard toch niet zo, of wel?).
Zodra ik de accu erin doe gaat het toestel aan (gelukkig), anders had ik hem helemaal niet meer aangekregen idd.
edit:
Ik kan zo ook geen hard reset doen omdat a. m'n toestel direct aan gaat als ik de batterij erin doe (en hij moet uit blijven voor die hard reset), en b. omdat m'n power button het niet doet.

Maarja, ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ie vandaan kam, hopelijk kunnen ze het redelijk snel oplossen.
edit2:
Hard reset is me via het menu gelukt, maar heeft helaas niets uitgehaald..
Wordt dus toch een RMA, maar wel pas na m'n vakantie, opzich is er zo ook wel mee te leven doordat m'n telefoon vanzelf aangaat als ik de accu erin doe (dat is standaard toch niet zo, of wel?).
[ Voor 67% gewijzigd door Lennardnl op 03-07-2009 10:10 ]
Inderdaad, standaard gaat hij niet aan als je de batterij erin doet.
Heb je hem al eens opnieuw geflashed? Ik heb ooit met een oude Qtek S100 ook gehad dat de powerknop het niet meer deed, en na er een WM6.1-rom op te hebben geflashed deed hij het terug.
Heb je hem al eens opnieuw geflashed? Ik heb ooit met een oude Qtek S100 ook gehad dat de powerknop het niet meer deed, en na er een WM6.1-rom op te hebben geflashed deed hij het terug.
Nja ik houd hem nu even zo, als hij straks ook niet meer vanzelf aangaat en die knop nog steeds dienst weigert dan zit ik ermee en doet hij helemaal niets meer.
Na m'n vakantie ga ik proberen opnieuw te flashen en anders stuur ik hem wel op.
Na m'n vakantie ga ik proberen opnieuw te flashen en anders stuur ik hem wel op.
Verwijderd
Ik heb ooit met een oude Qtek S100 ook gehad dat de powerknop het niet meer deed, en na er een WM6.1-rom op te hebben geflashed deed hij het terug. 
[/quote]
Ik heb ook nog een oude S100 (zij het als MDA uitvoering) die ik als backup gebruik.
Hoe en welke WM6.1 heb je daarop geplaatst?
Bedankt alvast. A.
[/quote]
Ik heb ook nog een oude S100 (zij het als MDA uitvoering) die ik als backup gebruik.
Hoe en welke WM6.1 heb je daarop geplaatst?
Bedankt alvast. A.
Verwijderd
Werkt de camera functie al naar behoren?DeMoN schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:20:
[...]
Tegen welke 6.1 problemen loop jij dan aan? Ik wil echt nooit meer terug naar dat 6.1
6.5 is echt stukken beter.
Ik gebruik de ROMS van Miri btw
in msn en pocktettwit kon ik geen foto nemen om te versturen.
Daarnaast kon ik ook geen gps foto maken.
En wat is het voordeel van 6.5? Ik heb nederlandse 6.1 erop met mobile shell 3.
Zelden zie ik iets van windows, die dat switchen tussen tabbladen dat 6.5 zo goed kan, zie ik toch nooit....
Compact querty toetsenbord heb je bij 6.5 ook niet, wat naar mijn mening, één van de beste keyboards is ooit.
nederlands woordenboek moet je ook teveel moeite voor doen.
euhm...
ik heb nog steeds geen voordelen voor 6.5..... iemand?
NB: Ik baseer mijn verhalen op de rom's van miri die ik tot 16 ofzo heb gebruikt.
*warez*
[ Voor 96% gewijzigd door pven op 06-07-2009 09:51 ]
Tja, ondanks TouchFlo kom ik toch nog vaak in windows-menuutjes en dat werkt in 6.1 zo hatelijk...Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:22:
[...]
Werkt de camera functie al naar behoren?
in msn en pocktettwit kon ik geen foto nemen om te versturen.
Daarnaast kon ik ook geen gps foto maken.
En wat is het voordeel van 6.5? Ik heb nederlandse 6.1 erop met mobile shell 3.
Zelden zie ik iets van windows, die dat switchen tussen tabbladen dat 6.5 zo goed kan, zie ik toch nooit....
Compact querty toetsenbord heb je bij 6.5 ook niet, wat naar mijn mening, één van de beste keyboards is ooit.
nederlands woordenboek moet je ook teveel moeite voor doen.
euhm...
ik heb nog steeds geen voordelen voor 6.5..... iemand?
NB: Ik baseer mijn verhalen op de rom's van miri die ik tot 16 ofzo heb gebruikt.
Net nog voor een collega zijn MobileTV geconfigureerd (voor wie het topic al wat volgt, het werkt nu bij mij!!!

Snelheid kan ik me niet over uitspreken, maar de meesten zeggen dat 6.5 sneller is.
Laatste build heeft ook nieuwe notification schermpjes die vingervriendelijk zijn. Ik gebruik mijn stylus echt nooit meer.
edit:
Oeps, moest in mijn vorige post...
Sinds vandaag werkt de touchscreen van mijn HD niet meer 
Het lijkt erop dat door de temparatuur het display problemen is gaan geven..
Kortom pas ermee op!
Toevallig meer mensen problemen hiermee?
Kortom pas ermee op!
Ik werk regelmatig bij hoge temperaturen (30-45 graden) maar mijn scherm werkt nog perfect..genesisfm schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:48:
Sinds vandaag werkt de touchscreen van mijn HD niet meer
Kortom pas ermee op!
~ James May
Verwijderd
Verdorie..alles werkt nu eindelijk als een tierelier..werkt mijn mms nog niet.
Die handleiding op vodafone is ook echt duidelijk
..
Die handleiding op vodafone is ook echt duidelijk
..
Het is net alsof er vocht onder het scherm zittdw schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:21:
[...]
Ik werk regelmatig bij hoge temperaturen (30-45 graden) maar mijn scherm werkt nog perfect..
Als ik goed kijk dan zit dat "vocht" in het midden van de scherm.
Net op de plek waar er gaatjes zitten (houd het scherm maar eens in het licht).
Ik heb er sinds woensdag avond WM6.5 er op staan (energyrom) en het is idd velen malen sneller. Programma's starten gemiddeld 2x zo snel op, en het opstarten na een reset gaat ook zeker 20sec sneller.Fire69 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:13:
[...]
Tja, ondanks TouchFlo kom ik toch nog vaak in windows-menuutjes en dat werkt in 6.1 zo hatelijk...
Net nog voor een collega zijn MobileTV geconfigureerd (voor wie het topic al wat volgt, het werkt nu bij mij!!!Optie in abbo stond verkeerd!
En de kwaliteit zuigt!
)
Snelheid kan ik me niet over uitspreken, maar de meesten zeggen dat 6.5 sneller is.
Laatste build heeft ook nieuwe notification schermpjes die vingervriendelijk zijn. Ik gebruik mijn stylus echt nooit meer.
edit:
Echter moet ik er wel bijvertellen dat er nog wel een paar bugs zitten in deze rom.
Aap!
Verwijderd
Als er vocht in zit dan is je scherm gaan lekken, oftwel er moet een nieuwe in.
Dit heb ik ook gehad maar dan wel omdat ik er ben gaan zitten.
Dit heb ik ook gehad maar dan wel omdat ik er ben gaan zitten.
Zijn er mensen hier die een cradle gebruiken voor hun HD? Ik overweeg de aanschaf van een cradle, en zit nu te denken aan de Excellent serie van Adapt (met led + extra accu laadpunt), maar zijn er mensen die ervaringen hebben met cradles en die willen delen?
En is het mogelijk om de foon tegelijk te laten trillen als de ringtone te gebruiken? Of kan dat niet en moet ik kiezen?
En is het mogelijk om de foon tegelijk te laten trillen als de ringtone te gebruiken? Of kan dat niet en moet ik kiezen?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Start - Settings - Personal - Phone.
Daar kan je gewoon kiezen of hij moet bellen, trillen, trillen en dan pas bellen, allebei tegelijk...
Zal wel in de handleiding staan toch?
Daar kan je gewoon kiezen of hij moet bellen, trillen, trillen en dan pas bellen, allebei tegelijk...
Het lukt mij niet om een mms verstuurd te krijgen.
Ik heb alle stappen 1 voor 1 gevolgd op de kpn site, mbt de mms instellingen.
Maar als ik een mms wil versturen krijg ik de melding dat het niet lukt.
Iemand hiermee bekend en een werkende oplossing?
Ik heb alle stappen 1 voor 1 gevolgd op de kpn site, mbt de mms instellingen.
Maar als ik een mms wil versturen krijg ik de melding dat het niet lukt.
Iemand hiermee bekend en een werkende oplossing?
Iemand een goeie tip om mijn WMDC weer aan het syncen te krijgen?GaMeOvEr schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:11:
Nope, ga ik zo even doen. Ik verwacht eigenlijk dat hij het daar wel doet.
[edit]
Aannames zijn fataal.
Met dank! Had ik niet 1.2.3 gevonden. Merk dat ik soms nog wel eens moeite heb met het terugvinden van bepaalde settings. Eerste WinMo telefoon en dan krijg je dat soort dingenFire69 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:40:
Start - Settings - Personal - Phone.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Op je pc (zonder je telefoon eraan): Start - Config. scherm - Hardware - WMDC - Mobile device settings -> End partnership?GaMeOvEr schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:02:
[...]
Iemand een goeie tip om mijn WMDC weer aan het syncen te krijgen?
Op je touch hd: Start - Programma's - Activesync - Menu - Opties - selecteer 'Windows PC' en vervolgens verwijder.
En dan opnieuw aansluiten, wellicht werkt dat.
maak voor de zekerheid een backup!! alles in deze post op eigen verantwoordelijkheid
~ James May
In mijn WMDC (Start -> Control Panel (Staat op "classic view") -> WMDC onder "Mobile Device Settings" heb ik alleen maar "connection settings", niets over partnerships.tdw schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:48:
[...]
Op je pc (zonder je telefoon eraan): Start - Config. scherm - Hardware - WMDC - Mobile device settings -> End partnership?
Op je touch hd: Start - Programma's - Activesync - Menu - Opties - selecteer 'Windows PC' en vervolgens verwijder.
En dan opnieuw aansluiten, wellicht werkt dat.
maak voor de zekerheid een backup!! alles in deze post op eigen verantwoordelijkheid
Op mijn TouchHD heb zijn in Activesync is onder "menu" de optie "opties" grayed out.
Backup is niet van toepassing, ik sync namelijk alles uit mijn outlook, contacts, calendar etc en door de rom upgrade is dat toch al leeg.
Aannames zijn fataal.
Ik heb deze gel case ondertussen binnen gekregen en op de hd zitten. Ik moet zeggen, toen ik em uit de enveloppe haalde schrok ik wel van de dikte. Maar nu hij om mijn HD zit vind ik het toch zeker niet mistaan. Hij is nu iets robuuster maar ligt daardoor beter in de hand, en hij beschermt je hd zeker erg goed. Hij is verder erg mooi.Fire69 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:28:
Ik heb net deze silicone-cover besteld op ebay. Voor 5€ kan je niet sukkelen en op de filmpjes op youtube (zoeken op dcmugen) te zien, lijkt het wel allemaal mooie passen en zo.
[edit]
Deze dus:
[video]
Pro's:
- Ligt steviger in je hand
- Beschermt goed tegen vallen en schuiven
- Mooi motiefje
- Hij is maar 5 euro?
Con's:
- De uitknop is moeilijker in te drukken
- De volume knoppen zijn niet meer zichtbaar (maar als je weet waar ze zitten is het geen probleem)
- grootste con: hij pas niet meer in mn cradle met dat hoesje! :(:(
Al met al raad ik jullie aan er wel eentje te bestellen, je krijgt er voor dat geld ook nog een screen protector bij en het is zeker makkelijk als je in risicovolle omstandigheden bent (festivals of tijdens je werk).
Nog een aanvullende 'con':
- Ik merk dat je de volumeknop heel snel indrukt, omdat je niet meer perse op de knop zelf hoeft te drukken, maar dat hij ook reageert als je er naast drukt.
Dit levert natuurlijk geen onoverkomelijke problemen en net als de voorgaande poster, ben ik zeer tevreden over de cover. Al was het maar omdat er slechts €3,98 op mijn creditcard voor werd afgeschreven (inclusief de verzendkosten).
- Ik merk dat je de volumeknop heel snel indrukt, omdat je niet meer perse op de knop zelf hoeft te drukken, maar dat hij ook reageert als je er naast drukt.
Dit levert natuurlijk geen onoverkomelijke problemen en net als de voorgaande poster, ben ik zeer tevreden over de cover. Al was het maar omdat er slechts €3,98 op mijn creditcard voor werd afgeschreven (inclusief de verzendkosten).
Verwijderd
Heb sinds een paar dagen voor mijn zoon deze telefoon met een Hi abbo met eindeloos online internet.
Alles werkt, bellen, sms-en en aansluiten op mijn homenetwerk gaat prima, maar ik krijg de internetverbinding niet werkend. Deze staat standaard op Hi echter op geen enkele wijze krijg ik verbinding.
Instellingen voor deze telefoon zijn ook niet op de site van Hi te vinden.
Wat ik vandaag wel ontdekte was dat als ik hem op KPN zet WEL internetverbinding krijg. Daarnaast maakt hij, ook al staat hij op Hi ingesteld met Youtube wél verbinding!
Mijn vragen:
Is dit normaal, kan ik gewoon via KPN internet verbinding maken zonder dat dit extra kosten met zich mee brengt.
En de tweede vraag is: Wie kan mij helpen met de juiste instellingen om wel op het netwerk van Hi te komen?
Alles werkt, bellen, sms-en en aansluiten op mijn homenetwerk gaat prima, maar ik krijg de internetverbinding niet werkend. Deze staat standaard op Hi echter op geen enkele wijze krijg ik verbinding.
Wat ik vandaag wel ontdekte was dat als ik hem op KPN zet WEL internetverbinding krijg. Daarnaast maakt hij, ook al staat hij op Hi ingesteld met Youtube wél verbinding!
Mijn vragen:
Is dit normaal, kan ik gewoon via KPN internet verbinding maken zonder dat dit extra kosten met zich mee brengt.
En de tweede vraag is: Wie kan mij helpen met de juiste instellingen om wel op het netwerk van Hi te komen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 20:26 ]
Even naar je connectie settings gaan en bij "setup up my proxy server" even het onderste vinkje weghalen "This network uses a proxy server to connect to the internet"...zodat je geen proxy server gebruikt....deze is bij mij ook altijd aangevinkt als ik een nieuwe rom installeer en dan werkt het internet inderdaad niet.Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:23:
Heb sinds een paar dagen voor mijn zoon deze telefoon met een Hi abbo met eindeloos online internet.
Wat ik vandaag wel ontdekte was dat als ik hem op KPN zet WEL internetverbinding krijg én het rare is dat Youtube wél verbinding maakt!
Mijn vragen:
Is dit normaal, kan ik gewoon via KPN internet verbinding maken zoder dat dit extra kosten met zich mee brengt.
[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 05-07-2009 20:30 ]
Verwijderd
Het werkt!,Michel242186 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:27:
[...]
Even naar je connectie settings gaan en bij "setup up my proxy server" even het onderste vinkje weghalen "This network uses a proxy server to connect to the internet"...zodat je geen proxy server gebruikt....deze is bij mij ook altijd aangevinkt als ik een nieuwe rom installeer en dan werkt het internet inderdaad niet.
Dank je wel voor de snelle reactie!
Voor alle Nederlandstalige vriendjes staat een nieuwe Blackstone rom in de upload 
Version history
Dutch Topaz port (05.Jul.2009)
- Opera update including rotation of favorites
- Youtube support in both Opera and Internet Explorer
- Opera tweaks, cache, increased tabs, ad-blocking
- Updated icons hTC style
- Process manager in settings
- Updated xip
- 306MB free storage memory, 136MB free program memory after first boot
- Default pagepool 12MB
- Cool 3D game
- Rotate screen in settings, defaults to long press phone key
Even snel en stabiel als altijd
Version history
- Updated xip
- Default pagepool 12MB
- Cool 3D game
D'oh, helemaal vergeten om hier te rapporteren over die skin.macuz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:33:
[...]
Ik heb deze gel case ondertussen binnen gekregen en op de hd zitten. Ik moet zeggen, toen ik em uit de enveloppe haalde schrok ik wel van de dikte. Maar nu hij om mijn HD zit vind ik het toch zeker niet mistaan. Hij is nu iets robuuster maar ligt daardoor beter in de hand, en hij beschermt je hd zeker erg goed. Hij is verder erg mooi.
Pro's:
- Ligt steviger in je hand
- Beschermt goed tegen vallen en schuiven
- Mooi motiefje
- Hij is maar 5 euro?
Con's:
- De uitknop is moeilijker in te drukken
- De volume knoppen zijn niet meer zichtbaar (maar als je weet waar ze zitten is het geen probleem)
- grootste con: hij pas niet meer in mn cradle met dat hoesje! :(:(
Al met al raad ik jullie aan er wel eentje te bestellen, je krijgt er voor dat geld ook nog een screen protector bij en het is zeker makkelijk als je in risicovolle omstandigheden bent (festivals of tijdens je werk).

Nu is het niet meer nodig, want je hebt alles al gezegd wat ik ook zou zeggen.
Behalve de uitknop, die gaat bij mij nu makkelijk dan vroeger.
Da's inderdaad het enige 'vervelende' aan deze skin voor mij, maar ik denk dat ik een dezer dagen even met een mesje aan de slag ga of zo, om op de plaats van de knoppen er een reepje proberen uit te snijden zodat er niet zo snel op de knoppen wordt gedrukt. Mislukt het, dan ben ik maar 4€ kwijt.BLS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:50:
Nog een aanvullende 'con':
Screenprotector is trouwens supergoed! Je ziet hem absoluut niet en past heel goed (onderaan 1mm te kort, maar dat wordt verstopt door de skin)
Nederlandstalige rom and dan de changelog in het Engels doen!kwabbernootje schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:40:
Voor alle Nederlandstalige vriendjes staat een nieuwe Blackstone rom in de upload
Version history
- Updated xip
- Default pagepool 12MB
- Cool 3D game
[ Voor 95% gewijzigd door Fire69 op 05-07-2009 22:31 ]
Je bent m'n held. Die ga ik zeker proberen!kwabbernootje schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:40:
Version history
- Updated xip
- Default pagepool 12MB
- Cool 3D game
respect!
Heb jij hem via ebay besteld? Zoja, heb je mss een directe link?macuz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:33:
[...]
Bedankt
Hier kan je hem vinden: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=260419570555
Die is in het zwart/bruinig, maar als je wilt, kan je hem ook in het geel of roze of zo krijgen
Die is in het zwart/bruinig, maar als je wilt, kan je hem ook in het geel of roze of zo krijgen
-Na 1 minuut gaat de backlight op spaarstand, maar komt hier niet direct uit als je het toetsel van lock afhaalt. (Opgelost door de spaarstand over te slaan en toestel direct op standby te zetten)
-Elke toets die je indrukt op het scherm gaat het toetsel eventjes trillen (is opgelost in zijn laatste rom)
-Van lock afhalen gaat niet makkelijk met een vinger, moet met je nagel of met de stylus anders lukt het niet
Had van zaterdagavond tot zondag begin van de middag wel even een goed baal moment. SD werd niet meer herkend. Niet in de telefoon, en niet in mn cardreader. Er staat een topic vol op XDA over dit probleem. Allemaal speculaties waar het vandaan komt, maar geen concrete oplossingen. Uiteindelijk SD kaartje half uur a driekwartier uit mn telefoon gehad. Er in gestopt en een soft reset gegeven. En sinds dien doet mn SD kaart het weer
Aap!
Ben ook van plan deze telefoon te gaan kopen. Weet alleen niet of ik de UK of NL moet nemen. Ze kosten beide hetzelfde, de ROM van de NL kan je veranderen naar de UK en andersom. Het is mogelijk om op de UK een NL T9 te zetten
Wat maakt het eigenlijk uit?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Heeft iemand een cab/oplossing voor T9 onder de Miri roms? De oplossingen op XDA werden om een of andere rede niet. Meestal werkt na een van die oplossingen mijn hele T9 (ook andere talen) niet meer.
Bedankt
Bedankt
probeer deze eens:http://www.megaupload.com/?d=86XOEPMVMaZeLe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:37:
Heeft iemand een cab/oplossing voor T9 onder de Miri roms? De oplossingen op XDA werden om een of andere rede niet. Meestal werkt na een van die oplossingen mijn hele T9 (ook andere talen) niet meer.
Bedankt
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Gewoon, de taal van het toestel..Flipm0de schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:30:
Ben ook van plan deze telefoon te gaan kopen. Weet alleen niet of ik de UK of NL moet nemen. Ze kosten beide hetzelfde, de ROM van de NL kan je veranderen naar de UK en andersom. Het is mogelijk om op de UK een NL T9 te zetten
~ James May
Beste mensen,
Paar dingetjes mbt mijn telefoon.
- ik heb problemen met Opera. Deze crasht vrij regelmatig. Bijv als er flash toepassingen op de site zitten, of filmpjes / livestream, dan crasht het gewoon.
- En wat helemaal irritant is, soms start Opera daarna niet meer op. Dan kan ik klikken op het icoontje tot ik een ons weeg, alleen een soft reset helpt dan. Hebben jullie hier ook last van? Wat kan ik hier tegendoen? Irritant, bah.
- Is het jullie wel eens gelukt om livestream te kijken via een internetsite? bijv tour de france, of via flash filmpjes? Wel in de browser, dus niet via youtube applicatie. Ik weet dat er flash installaties zijn voor je mobile, maar krijg dat nog neit aan de praat hoor, jullie wel?
- Overall vind ik hem niet echt snel. Als ik bijvoorbeeld op dat rechtsboven icoontje klik, om applicaties af te gaan slutien, moet ik daar wel echt 2-4 seconde op wachten. belachelijk toch?
- Soms heb ik linksboven een paar zwarte pixels, bij mijn startknop. Geen idee hoe het komt, maar is wel lelijk.
Paar dingetjes mbt mijn telefoon.
- ik heb problemen met Opera. Deze crasht vrij regelmatig. Bijv als er flash toepassingen op de site zitten, of filmpjes / livestream, dan crasht het gewoon.
- En wat helemaal irritant is, soms start Opera daarna niet meer op. Dan kan ik klikken op het icoontje tot ik een ons weeg, alleen een soft reset helpt dan. Hebben jullie hier ook last van? Wat kan ik hier tegendoen? Irritant, bah.
- Is het jullie wel eens gelukt om livestream te kijken via een internetsite? bijv tour de france, of via flash filmpjes? Wel in de browser, dus niet via youtube applicatie. Ik weet dat er flash installaties zijn voor je mobile, maar krijg dat nog neit aan de praat hoor, jullie wel?
- Overall vind ik hem niet echt snel. Als ik bijvoorbeeld op dat rechtsboven icoontje klik, om applicaties af te gaan slutien, moet ik daar wel echt 2-4 seconde op wachten. belachelijk toch?
- Soms heb ik linksboven een paar zwarte pixels, bij mijn startknop. Geen idee hoe het komt, maar is wel lelijk.
Welke rom cooker maakt een rom die wel supersnel is. Ik heb nodig PDF reader en Outlook synchronisatie, de rest kan mij gestolen worden. Ik gooi de Touch HD bijna iedere dag wel een keer bijna uit het raam omdat ik mij kapot erger aan de sloomheid. Ik draai nu Topix rom, maar 'even' een SMS sturen is er niet bij. Ik moet door 17 menu's worstelen die allemaal even traag gaan voordat ik kan typen.
Verwijderd
Gebruik de topaz, de NL versie zoals een aantal post terug is beschreven, werkt supersnel
Dan is je garantie toch weg, met zo'n custom rom? Ik wil gewoon officiele houden, lijkt me.
Ik heb de Topix rom 2.5 draaien en nu vraag ik me af wat de bedoeling is van een "pushpage" in Opera?
Ik kan een lijst met pushpagina's instelling maar als ik op een van die pagina's klik opent hij gewoon Opera met de betreffende webpagina... net als een bookmark.
Wat is dan het nut?
Ik kan een lijst met pushpagina's instelling maar als ik op een van die pagina's klik opent hij gewoon Opera met de betreffende webpagina... net als een bookmark.
Wat is dan het nut?
"De HTC Touch Pro II heeft de mogelijkheid om enkele websites voor te programmeren als "Push page". Alle websites die hieronder voorgeprogrammeerd staan, worden door het toestel automatisch periodiek ververst. De interval tussen de verversingen is in te stellen, waaronder bijvoorbeeld ieder uur of iedere dag. Op het moment dat je op één van de push-pagina's klikt, opent de website direct en zonder laadtijd en toont de laatst gedownloade versie van de pagina.
"
...
"
...
There is no place like 127.0.0.1
Verwijderd
Mosselmaniac, als je het met een USPL doet is je originele rom na een hard reset er weer...dus je garantie blijft behouden.
Wil graag een 2e handse kopen op marktplaats. Heb gelezen dat de garantie via HTC dmv het IMEI nr loopt. Een bon zou niet eens nodig zijn.
Zijn er wel andere dingen waar ik op zou moeten letten? Er staat in de advertentie dat ie geflashed is, dit zou dan naar de oorspronkelijke staat gebracht moeten worden voor de garantie. Is dit altijd te ondoen? Kan ik controleren of de software erop correspondeert met een bepaald nr of iets?
Zijn er wel andere dingen waar ik op zou moeten letten? Er staat in de advertentie dat ie geflashed is, dit zou dan naar de oorspronkelijke staat gebracht moeten worden voor de garantie. Is dit altijd te ondoen? Kan ik controleren of de software erop correspondeert met een bepaald nr of iets?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!