Verwijderd

wvz6 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar deze oplossing, wil je 'm delen? _/-\o_
Ofcourse, het is heel simpel en wordt goed uitgelegd op deze website. Hier!.

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Net weer even TomTom 7 aangehad tijdens het rijden. Wat gaat dat traag zeg! Maar eens kijken naar een ander navigatieprogrammaatje want dit is echt waardeloos!

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:23

KL643

beeldaandemuur

Probeer Igo8 eens. Die gaat als een trein :)

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:32:
[...]

Ofcourse, het is heel simpel en wordt goed uitgelegd op deze website. Hier!.
Super, eigenlijk vind ik dit veel beter dan dat automatisch gedraai altijd. :)
Alleen is 5sec wel echt lang om die knop in te houden...

• Touch_HARM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende: Ik zou graag een nieuwe radio versie op mijn HD willen hebben maar ik ben niet zo heel bekend met het "flashen" vandaar dat ik hier nu een bericht plaats. Ik heb al lopen zoeken op internet, het GoT forum en het XDA forum maar ik kan niet meer vinden dan een uitleg in het engels, nu is mijn engels niet zo slecht maar ik denk dat er een paar stappen ontbreken in de uitleg. misschien is er iemand hier die mij het beter kan uitleggen?

Alvast bedankt.
Harm

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

Zet je toestel in bootloader-mode:
- Toestel volledig uitzetten met Powerknop
- Zet terug aan met Volume Down-knop ingehouden

Start USPL:
USPL (USPL-Gui is handiger, da's in Windows):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=462347
Als het niet werkt, moet je de usb-drivers uit dat topic installeren.

Download de radio-rom uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=466274

Download CustomRUUWrapper uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=435110

Zet de radio-rom in dezelfde folder als CustomRUUWrapper.
Start de app, en volg de instructies.

Dat is in het heel kort uitgelegd natuurlijk, maar in principe moet het daarmee gewoon lukken.

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 18:05
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het XDA forum erg onoverzichtelijk. Welke versie moet je nu hebben dan?

1.09.25.14 / 52.49a.25.26W
1.09.25.35 / 52.55b.25.28U
1.10.25.25 / 52.57.25.30U
1.12.25.16 / 52.60.25.33
1.13.25.24 / 52.62.25.34U

met ruu of zonder

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:01
Als je niet weet welke versie je wilt, waarom wil je 'm dan flashen?
Nieuwer is(meestal) beter

There is no place like 127.0.0.1

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
denniskrol schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:31:
Meestal beter..maar met de Touch HD op dit moment niet het geval. Momenteel is dit de meest gebruikte zonder problemen: 1.13.25.24 / 52.62.25.34U

Er is nog een versie hoger namelijk; 1.14.25.24.. maar deze kan je device bijna kokend heet maken in sommige gevallen. Dit is niet bevordelijk voor je hardware.. daarom wordt deze radio ook niet zo vaak door romcockers gebruikt.

Succes met je keuze..

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 18:05
denniskrol schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:31:
omdat ik verder kan denken dan jij misschien. er staan niet voor jan joker 5 verschillende versies online

en de meeste hobbyisten weten dat niet altijd de nieuwste de beste versie is

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
deTuinman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:40:
[...]

omdat ik verder kan denken dan jij misschien. er staan niet voor jan joker 5 verschillende versies online

en de meeste hobbyisten weten dat niet altijd de nieuwste de beste versie is
Volgens mij zit er idd ook wel verschil tussen. Ik geloof dat de een weer iets betere wifi heeft en de ander weer betere bluetooth of GSM...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Ik gebruik de laatste nieuwe, 1.14.25.
Enige moment dat ik merk dat hij warmer wordt, is als hij aan de lader hangt.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Wordt jouw HD warm, dan flash je er een andere versie op. :)

• Touch_HARM
Fire69 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:44:
Zet je toestel in bootloader-mode:
- Toestel volledig uitzetten met Powerknop
- Zet terug aan met Volume Down-knop ingehouden

Start USPL:
USPL (USPL-Gui is handiger, da's in Windows):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=462347
Als het niet werkt, moet je de usb-drivers uit dat topic installeren.

Download de radio-rom uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=466274

Download CustomRUUWrapper uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=435110

Zet de radio-rom in dezelfde folder als CustomRUUWrapper.
Start de app, en volg de instructies.

Dat is in het heel kort uitgelegd natuurlijk, maar in principe moet het daarmee gewoon lukken.
YES gelukt hoor!!!
Het viel idd wel mee, ben altijd een beetje bang de verkeerde dingen te installeren.
Hopelijk heb ik nu wat beter bereik hier in Twente, zoals sommige misschien wel weten is het bereik van T-mobile hier niet altijd even best, er zijn hier en daar "gaten" waar ik alleen GPRS heb ipv HSDPA. anyhow, MIJN DANK IS GROOT!! :)

Verwijderd

Harm,

Ik ben wel benieuwd of je iets merkt van deze nieuwe radio?
Heb je de RUU gebruikt of??

• Touch_HARM
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:38:
Harm,

ik heb de handelingen van een paar berichten terug gevolgd, ben nu in zo'n "gat"
maar ik merk niet echt een verschil.
zijn er mensen die met een andere radio versie wel duidelijk verschil merken?

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gisteren de nieuwe Dutty 3.7 op mijn HD gezet met wat hulp...moet zeggen dat het een enorme verbetering is t.o.v de standaard rom. Veel sneller en soepeler allemaal.

Waar ik nog wel mee zit te klooien is de landscape mode bij het tikken van smsjes..dat wil niet lukken. Misschien dat hier iemand dat weet?

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Pingelmonster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:58:
Gisteren de nieuwe Dutty 3.7 op mijn HD gezet met wat hulp...moet zeggen dat het een enorme verbetering is t.o.v de standaard rom. Veel sneller en soepeler allemaal.

Waar ik nog wel mee zit te klooien is de landscape mode bij het tikken van smsjes..dat wil niet lukken. Misschien dat hier iemand dat weet?
Ik heb zelf ook de 3.7 van Dutty erop staan en tot nu toe is dit de meest responsieve ROM.

Flip-it zit niet meer standaard ingebakken, dus die zul je er apart bij moeten installeren om sms-scherm te kunnen draaien. Ik vond bij de vorige versies dat dit ten koste van de snelheid gaat.

Verwijderd

voor mensen die de nieuwe opera 9.7b gebruiken
c/p de inhkud van je opera folder naar je windows folder

hoppa..opera 9.7 is nu te gebruiken in tf3d

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 22:43
Checkeys schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:32:
[...]

Ik heb zelf ook de 3.7 van Dutty erop staan en tot nu toe is dit de meest responsieve ROM.
Jij vind dus Dutty 3.7 het meest responsieve ROM. Ik adviseer je om eens te kijken naar Topix 2.2.1.
Topix is vele malen sneller dan Dutty 3.7...
Ik draai sinds ik de HD heb de Miri-rom, direkt geflashed nadat ik mijn HD kreeg, kan dus niet vergelijken of deze veel sneller is dan de (6.1) stock-rom.
Iemand die dat weet? Of zijn er betere 6.5 roms?

Verwijderd

sportypal schopt kont!

Ik had deze ontdekt via pocketnow..dus hieronder maar mijn reactie op hun site
WOW..this works like a charm..Thanks man.
I've tried to open the map part while running, but it crashed..
Anyway..Multi-tasking is the solution to everything..

While I was wandering around with my bicycle..I was using google maps, sportypal, listening to tf3d music and skype (chat..no voice..which is pretty hard when you're on a bicycle)

example is over here for the last 20' because the first 30' it crashed due to the 'maps' error..(Don't mind the fact that i was riding 7km/h..or took a wrong turn somewhere on the screenie :p )
Dat wordt waarschijnlijk dus gebruiken op dagelijkse basis :D
Het schopt kont omdat het zo leuk crasht? :P

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:10:
Het schopt kont omdat het zo leuk crasht? :P
die maps-functie ga ik gewoon niet gebruiken tijdens het lopen/fietsen :p

Voor de rest is het wel kicke eigenlijk omdat die gewoon alles bij kan houden (gps based dan he :p )

Verwijderd

Heb eindelijk SPB Mobile Shell 3.0 op m'n HD gezet. Ik vind dit een hele prettige sjell, beter dan TF3D wat mij betreft. In ieder geval beter aan te passen. Als je SPB MS op de juiste manier exit, dan kun je ook nog TF3D blijven gebruiken.

• ukk200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:59:
sportypal schopt kont!

Ik had deze ontdekt via pocketnow..dus hieronder maar mijn reactie op hun site

[...]

Dat wordt waarschijnlijk dus gebruiken op dagelijkse basis :D
Ik heb Sportypal nog niet 'in het echt' gebruikt, maar heb het wel even getest door het op mijn balkon aan te zetten. Volgens het programma had ik in 2 minuten 40 meter gelopen, terwijl ik de hele tijd op 1 plek stond :)
Heb jij wel het gevoel dat hij alles op een goede manier registreert dgen?

Verwijderd

ukk200 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:35:
[...]

Ik heb Sportypal nog niet 'in het echt' gebruikt, maar heb het wel even getest door het op mijn balkon aan te zetten. Volgens het programma had ik in 2 minuten 40 meter gelopen, terwijl ik de hele tijd op 1 plek stond :)
Heb jij wel het gevoel dat hij alles op een goede manier registreert dgen?
ik vond van wel ja.
De gps tracking werkte goed (zie screen)
Het was dan ook fietsen eh...ook al zat ik de hele tijd onderweg te chatten
Het laatste stukje had ik wat door gefietst...en dat had ie dus goed geregistreerd

• Checkeys
Rob1106 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:01:
Net weer even TomTom 7 aangehad tijdens het rijden. Wat gaat dat traag zeg! Maar eens kijken naar een ander navigatieprogrammaatje want dit is echt waardeloos!
Volgens mij ligt dit meer aan de telefoon (ROM versie) dan aan TOMTOM. Ik zit nu op Dutty 3.7, en dat gaat goed. Al duurt het krijgen van een fix soms toch enkele minuten.
IGO 8.3 werkt ook goed inderdaad.

• Checkeys
Alper587 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:51:
[...]
Jij vind dus Dutty 3.7 het meest responsieve ROM. Ik adviseer je om eens te kijken naar Topix 2.2.1.
Topix is vele malen sneller dan Dutty 3.7...
Ik heb er wel naar gekeken, maar ik heb toch liever het nieuwe start scherm met alle applicaties. Maar ik moet toegeven dat de vorige versies van Dutty soms erg traag waren.

• Alper587
Checkeys schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:30:
[...]

Ik heb er wel naar gekeken, maar ik heb toch liever het nieuwe start scherm met alle applicaties. Maar ik moet toegeven dat de vorige versies van Dutty soms erg traag waren.
Dat je alle applicaties hebt, klopt heel goed. Hoe zit het met je batterij gebruik? Helaas gebruikt Dutty's rom 2x zoveel energie als Topix. Ik heb ook heel vaak zitten testen met Duttty's roms, snelheid viel me altijd tegen en batterij gebruik was echt om te janken. Ik gebruik ook het nieuwe start scherm met TOPIX, dus dat is geen probleem.

• martjah
  • Laatst online: 30-10 16:42

martjah

Appel

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:07:
Heb eindelijk SPB Mobile Shell 3.0 op m'n HD gezet. Ik vind dit een hele prettige sjell, beter dan TF3D wat mij betreft. In ieder geval beter aan te passen. Als je SPB MS op de juiste manier exit, dan kun je ook nog TF3D blijven gebruiken.
ik heb dat er ook op staan sinds gister avond. ik vind het ook top!

alleen het nadeel is dat hij aankomende all day events niet laat zien bij het professional menu. wel op de dag zelf, maar niet de dag ervoor.

• Touch_HARM
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:38:
Harm,

Nou... laten we zeggen 1 streepje meer :|
Heb zojuist RUU_Duttys_V3.7_XT_MV2.1_5.2.21051.1.6.4_1.59.709. 0_Radio_52.62.25.34_1.14.25.24_Final
erop gezet, als ik nu toch bezig ben... even kijken wat mij dat op gaat leveren en gewoon omdat het mij leuk lijkt... :)

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Alper587 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:11:
[...]

Dat je alle applicaties hebt, klopt heel goed. Hoe zit het met je batterij gebruik? Helaas gebruikt Dutty's rom 2x zoveel energie als Topix. Ik heb ook heel vaak zitten testen met Duttty's roms, snelheid viel me altijd tegen en batterij gebruik was echt om te janken. Ik gebruik ook het nieuwe start scherm met TOPIX, dus dat is geen probleem.
Hoi Alper, inderdaad. Nieuwe startmenu is geen enkel probleem met topix. Ik heb zelfs een cabje gemaakt om het helemaal makkelijk te maken :)

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Verwijderd

kwabbernootje, je rom is echt de meest relaxte die er op dit moment tev vinden is, grote klasse

Verwijderd

Ik had een week geleden voor het eerst dat mn scherm niet aanging terwijl de telefoon gewoon aan stond. Ik probeerde hem opnieuw aan te zetten maar dat lukte niet, ook reset knopje, batterij eruit hielp allemaal niet.
Na een paar keer proberen ging die gelukkig opeens weer aan.

Vrijdag had ik hetzelfde probleem alleen nu kreeg ik hem echt niet meer aan, behoorlijk vaak geprobeerd met batterij eruit halen enzo. Zelfs de batterij opladen deed ie niet. Als ik de stekker erin deed ging het ledje niet eens branden, maar na een tijdje was ie wel behoorlijk heet geworden dus hij was wel iets aan het doen.

Nu vanmorgen steek ik de telefoon weer in de oplader en het ledje ging branden! Ik blij en probeerde hem aan te zetten. Na 3 keer proberen had ik opeens beeld! Alles lijkt normaal, de tijd staat raar en de batterij is halfleeg, terwijl die dus zo lang in de oplader zat dat ie wel vol moest zijn.

Het kan denk ik niet aan de software liggen want ik had nu al een tijdje dezelfde rom en geen problemen tot vorige week dus. Ook een hard reset gaat geen oplossing geven want toen die vrijdag niet meer aanging had ik net die middag de nieuwste dutty erop gezet.

Weet iemand waar mijn probleem aan kan liggen?

• Alper587
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:36:
kwabbernootje, je rom is echt de meest relaxte die er op dit moment tev vinden is, grote klasse
Jep, beste ROM is momenteel TOPIX. Snelheid? Stabiliteit? Batterij belangrijk? Ga absoluut voor TOPIX!

Kwabbernootje, nogmaals bedankt en we zijn erg blij dat een landgenoot zo VER is gekomen. Klasse.... :)

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 06:58
Alper587 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:22:
[...]

Jep, beste ROM is momenteel TOPIX. Snelheid? Stabiliteit? Batterij belangrijk? Ga absoluut voor TOPIX!

Kwabbernootje, nogmaals bedankt en we zijn erg blij dat een landgenoot zo VER is gekomen. Klasse.... :)
Had net Dutty v3.8 geinstalleerd. Had nog zijn oude 2.0 draaien :P Geinstalleerd, zie ik ineens dat nieuwe startmenu... Helaas, maar niets voor mij. Ben nu Topix aan het downloaden ;) Is kijken wat dat is :P

prutsert

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-11 11:45
Ik heb sindskort een Sony bluetooth autoradio gekocht. Werkt super handig om vanuit m'n telefoon via bluetooth de muziek aan te sturen.

Maar nu staat er in de startpost iets om via advanced configuration tool de geluidskwaliteit te verbeteren. Ik geloof wel dat dit beter is inderdaad, maar als ik die gegevens invoer, dan kan mijn radio ineens niet meer automatisch connecten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wát ik nu aanpas. Dus misschien dat daar wel het probleem zit.
Om handmatig te pairen is geen enkel probleem en gaat super snel, maar het is natuurlijk handiger om het automatisch te laten gebeuren ;).

Wat zou het kunnen zijn?

Signature

• dhub85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-10 00:20
Zo... Gister maar eens zo'n custom rom geïnstalleerd. Werkt super! Heb gekozen voor een snellere rom en wat ik gelezen had was Topix 2.2.3 een goede keuze hiervoor.

Ik heb ervoor gekozen om de originele rom te verwijderen omdat ik sinds de rom update van april niks dan ellende had met mijn touch hd... mail werd niet meer goed opgehaald (duurde soms 24 uur, terwijl hij op 5 min staat ingesteld), kon nauwelijks meer bellen omdat ik geen verbinding kon maken of omdat het netwerk wegviel, opera liep vast na 1 of 2 pagina's bezocht te hebben enz.... Tot nu toe nog geen problemen ervaren met de nieuwe rom, dus ben nu weer een tevreden Touch HD gebruiker!

Iedereen hier nog bedankt voor de uitleg en support!

[ Voor 4% gewijzigd door dhub85 op 14-06-2009 22:31 ]

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 03:48
Ik heb op mijn touch HD touchpal gezet dus ik weet niet of het daaraan ligt maar ik zit me ineens suf te verzinnen hoe ik op mijn telefoon een telefoonnummer kan "draaien" Ik kan wel bellen met contacten maar een los nummer invoeren : ik zou echt niet weten hoe. Als ik op het telefoonknopje linksonder druk verschijnt er onder midden een icoontje van een telefoontje met een driehoekje erboven. Als ik daarop klik draait het driehoekje steeds om. Als ik herhaald op het telefoonknopje druk wordt gewoon de eerste uit de contactenlijst direkt gebeld.
Het is dus eindelijk gelukt: een telefoon waarmee ik niet kan bellen. :)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 03:48
Ok, touchpal er af geflikkerd en als ik nu op het telefoontje klik kan ik gewoon bellen. Lekkere aanrader!

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-10 09:01
HanslH schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:32:
Ik heb op mijn touch HD touchpal gezet dus ik weet niet of het daaraan ligt maar ik zit me ineens suf te verzinnen hoe ik op mijn telefoon een telefoonnummer kan "draaien" Ik kan wel bellen met contacten maar een los nummer invoeren : ik zou echt niet weten hoe. Als ik op het telefoonknopje linksonder druk verschijnt er onder midden een icoontje van een telefoontje met een driehoekje erboven. Als ik daarop klik draait het driehoekje steeds om. Als ik herhaald op het telefoonknopje druk wordt gewoon de eerste uit de contactenlijst direkt gebeld.
Het is dus eindelijk gelukt: een telefoon waarmee ik niet kan bellen. :)
Dit heb ik ook wel eens gehad, ook bij smsen. Even rebooten en het werkt weer goed. Ik vind TouchPal zelf heerlijk werken, ik gebruik op dit moment de beta.

edit: oh ik zie net dat V4 niet meer beta is en dus officieel uit is, binnenkort maar even upgraden

[ Voor 5% gewijzigd door Micr0mega op 15-06-2009 09:52 ]

Verwijderd

kan iemand mischien wat foto's posten van Topix ROM?

ben erg benieuwd naar hoe het eruit ziet :)

alvast bedankt

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Zo weer even opnieuw installeren (crasht af en toe), musthaves zijn voor mij tegenwoordig trouwens:
- Fingerkeyboard 2.1 (echt geweldig!)
- Pocketshield (om het scherm te locken, unlocked automatisch bij licht :), geweldig wat mij betreft!)
- Microsoft my Phone (oke, microsoft heeft al mijn informatie, maar na het herinstalleren heb ik binnen een handomdraai weer al me smsjes, contacten, agenda, etc terug :D!)
- FBTV, tv-gids (dankzij mensen hier :))
- 9292ov GPS (dankzij mensen hier :))

Wat is verder mensen hun favoriete twitter app?
En is er al een update voor skype dat je niet alleen via de speaker hoeft te bellen? Dan installeer ik dat ook weer is.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door bop op 15-06-2009 15:46 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-11 20:24
Ik heb een vraag over de Opera browser. Ik irriteer me soms heel erg als een bepaalde internetsite alleen maar via de htc toegankelijk zijn in mobiele versie. Als voorbeeld www.autoweek.nl. Als je hier naartoe browsed zal hij automatisch m.autoweek openen.

Kan je de instellingen in Opera zo aanpassen dat dit niet meer gebeurd? Heb zelf al even gezocht in de uitgebreide geavanceerde instellingen maar kan zo 1,2,3 niet vinden wat ik aan zou kunnen passen.

• Dannisi
Browserstring aanpassen naar die van een desktop browser (firefox ofzo) zou bij de meeste sites wel moeten helpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:26:
kan iemand mischien wat foto's posten van Topix ROM?

ben erg benieuwd naar hoe het eruit ziet :)

alvast bedankt
check xda even, daar staan zat screenshots

• martjah

martjah

Appel

heb sinds een paar uurtjes topix draaien met spb shell eroverheen..
ben overgestapt van dutty 3.6...ik ben benieuwd.
heb iig al een hoop icoontjes enzo aangepast en het startscherm (A) niet mijn ding zullen we maar zeggen.

Verwijderd

Sinds ik Topix draai krijg ik helemaal geen HSDPA verbinding meer.
Waar ik eerst stabiel 2 streepjes H had heb ik nu alleen nog maar G verbinding.
Ik heb het zowel met 1.09 als 1.13 radio versie geprobeerd.
Meer mensen last van dit probleem?
En is er wat aan te doen Kwabbernootje?

Voor de rest is het een erg mooie rom, die soepeler loopt dan die van Dutty.

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:10:
Sinds ik Topix draai krijg ik helemaal geen HSDPA verbinding meer.
Waar ik eerst stabiel 2 streepjes H had heb ik nu alleen nog maar G verbinding.
Ik heb het zowel met 1.09 als 1.13 radio versie geprobeerd.
Meer mensen last van dit probleem?
En is er wat aan te doen Kwabbernootje?

Voor de rest is het een erg mooie rom, die soepeler loopt dan die van Dutty.
ik zal morgen we leven kijken of ik wel hspda kan scoren.
heb je dit wel aanstaan in je settings ?

mijn radio versie: 1.14.25.24

Verwijderd

ja, bij advanced network staat hij gewoon op enable HSDPA/HSUPA.

Ik heb ook de ROM opnieuw geflasht, maar hij blijft op de G verbinding staan.

In het topic op XDA kan ik er verder niks over lezen, dus ik snap echt niet wat de oorzaak is . .

ik heb dutty 3.0 terug gezet en nu doet HSDPA het wel weer gewoon, dus het moet wel aan de rom liggen lijkt mij . .

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 22:34 ]

• nils_vdg
  • Laatst online: 01-11 20:24
denniskrol schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:35:
Browserstring aanpassen naar die van een desktop browser (firefox ofzo) zou bij de meeste sites wel moeten helpen
Ik heb gezocht in Opera:config, maar waar zou ik deze kunnen aanpassen want kan hier geen browser string in vinden.

• Checkeys
bop schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:43:
En is er al een update voor skype dat je niet alleen via de speaker hoeft te bellen?
Daar ben ik ook naar op zoek.

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-10 09:01
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:21:
ja, bij advanced network staat hij gewoon op enable HSDPA/HSUPA.

Ik heb ook de ROM opnieuw geflasht, maar hij blijft op de G verbinding staan.

In het topic op XDA kan ik er verder niks over lezen, dus ik snap echt niet wat de oorzaak is . .

ik heb dutty 3.0 terug gezet en nu doet HSDPA het wel weer gewoon, dus het moet wel aan de rom liggen lijkt mij . .
Ja dit is een leuke, dit had ik ook. HSDPA/3G staat standaard inderdaad uit in Topix. Maar de setting waar je het over hebt is niet degene die je moet veranderen (in ieder geval niet de enige).

Zo los je het op:
Ga naar Settings > Personal tab > Phone > Band tab en zet alle twee de opties op "Auto"
Het zou kunnen dat je even een soft reset moet doen.

Daarnaast, misschien niet gerelateerd aan dit probleem maar niet geheel onbelangrijk, gebruik je wel de bijbehorende rilphone.dll voor je radio versie?
nils_vdg schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:50:
[...]
Ik heb gezocht in Opera:config, maar waar zou ik deze kunnen aanpassen want kan hier geen browser string in vinden.
Opera:config, even zoeken op agent, hij staat in het laatste kopje onder User Prefs, genaamd "Custom User-Agent"

[ Voor 15% gewijzigd door Micr0mega op 15-06-2009 23:33 . Reden: Opera user agent stuff ]

Verwijderd

Mensen. Voor zover ik lees zie ik dat er hier mensen zijn die de topix rom gebruiken. Ik vind deze ook erg goed en draai nog steeds versie 1.6.1. Deze draait heerlijk snel. Nu vraag ik me af of de nieuwe versie 2.2.3 nog sneller/beter dan deze versie is. Zijn er mensen die dit ervaren hebben?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zo weer even opnieuw installeren (crasht af en toe), musthaves zijn voor mij tegenwoordig trouwens:
- Pocketshield (om het scherm te locken, unlocked automatisch bij licht :), geweldig wat mij betreft!)
- Microsoft my Phone (oke, microsoft heeft al mijn informatie, maar na het herinstalleren heb ik binnen een handomdraai weer al me smsjes, contacten, agenda, etc terug :D!)
- FBTV, tv-gids (dankzij mensen hier :))
- 9292ov GPS (dankzij mensen hier :))

Wat is verder mensen hun favoriete twitter app?
En is er al een update voor skype dat je niet alleen via de speaker hoeft te bellen? Dan installeer ik dat ook weer is.. :)
Bop, dat pocketshield moet je kopen toch?

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste vrienden, ik lees dat een aantal mensen denken geen HSDPA/3G te kunnen gebruiken met Topix. Dit heb ik standaard uitgezet omdat het erg veel scheelt in batterijverbruik. Daarom heb ik ook een eenvoudige switch toegvoegd in de comm manager (3G staat er bij). Makkelijk aan en uit te zetten dus.

Ik ben net klaar met versie 2.3. En ik kan vertellen dat deze sneller is dan de voorgaande versies :)

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

• Chutney
kwabbernootje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:12:
Beste vrienden, ik lees dat een aantal mensen denken geen HSDPA/3G te kunnen gebruiken met Topix. Dit heb ik standaard uitgezet omdat het erg veel scheelt in batterijverbruik. Daarom heb ik ook een eenvoudige switch toegvoegd in de comm manager (3G staat er bij). Makkelijk aan en uit te zetten dus.

Ik ben net klaar met versie 2.3. En ik kan vertellen dat deze sneller is dan de voorgaande versies :)
En dan te bedenken dat ik net versie 2.2.3 aan het flashen was :)

• DaFreakR
  • Laatst online: 10-09-2024
Wat is er zo fijn aan Fingerkeyboard t.o.v. de toetsenborden welke reeds standaard op de Touch HD staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:03:
Mensen. Voor zover ik lees zie ik dat er hier mensen zijn die de topix rom gebruiken. Ik vind deze ook erg goed en draai nog steeds versie 1.6.1. Deze draait heerlijk snel. Nu vraag ik me af of de nieuwe versie 2.2.3 nog sneller/beter dan deze versie is. Zijn er mensen die dit ervaren hebben?

Alvast bedankt.
Mja..het is geen wereld van verschil ofzo. 'k was erg tevreden met versie 1.6.1 en ben eigenlijk net zo tevreden met de nieuwere versies. Qua snelheid maakt het niet veel uit volgens mij. Kon je met 1.6.1 manila al kantelen? Zo niet, dat kan met de nieuwere versies wel :) Morgen maar eens even 2.3 uitproberen ;)

Verwijderd

DaFreakR schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Wat is er zo fijn aan Fingerkeyboard t.o.v. de toetsenborden welke reeds standaard op de Touch HD staan?
Ik vond het wel een verbetering t.o.v. het toetsenbord dat op m'n stock rom stond, maar het werkte niet helemaal lekker samen met LockMeLite toen ik het installeerde. 'k mis het niet, in Topix bijvoorbeeld zit het nieuwere htc toetsenbord wat ik erg goed vind in gebruik.

• bop

bop

VisualWeb

DaFreakR schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Een paar dingen, ten eerste lijkt het op een of andere manier (en me huisgenoot met een Touch HD zei dit ook uit zichzelf) alsof je veel minder vaak per ongeluk een andere letter intypt, ik kan 1,5 keer zo snel typen met Finkerkeyboard!

Verder is een cijfer oid invullen heel chill (dus de tekentjes boven de standaard), je hoeft die maar 150ms in te drukken en je kan tekens op het toetsenbord zelf aanpassen (heb wat andere smilies toegevoegd en je kan ook .com, .nl, e.d. toevoegen).

Verder even kleur veranderd, nadeel is trouwens wel dat hij iets hoger is.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:37:
[...]
Bop, dat pocketshield moet je kopen toch?
Ja klopt, maar ik dacht wel heel erg goedkoop.

Verwijderd

Als ik Fingerkeyboard 2.1 installeer, dan lijkt het alsof mijn HD alleen nog maar dit keyboard kent. Switchen naar full querty bijvoorbeeld lukt niet of is erg lastig. Ik vind fingerkeyboard heel mooi, maar wil ook nog andere layouts kunnen blijven gebruiken.
Herkent iemand dit? Of doe ik iets fout?

• bop

bop

VisualWeb

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:36:
Als ik Fingerkeyboard 2.1 installeer, dan lijkt het alsof mijn HD alleen nog maar dit keyboard kent. Switchen naar full querty bijvoorbeeld lukt niet of is erg lastig. Ik vind fingerkeyboard heel mooi, maar wil ook nog andere layouts kunnen blijven gebruiken.
Herkent iemand dit? Of doe ik iets fout?
Ik heb daar geen problemen mee, gewoon via de keyboard switcher (dat pijltje naast het keyboard) veranderen naar full qwerty en hij blijft daar op staan bij mij totdat ik weer een andere kies!

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Misschien domme vraag, maar kan je Fingerkeyboard ook veranderen naar azerty ?? alvast bedankt hé

Verwijderd

bop schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:27:
[...]

Ik heb daar geen problemen mee, gewoon via de keyboard switcher (dat pijltje naast het keyboard) veranderen naar full qwerty en hij blijft daar op staan bij mij totdat ik weer een andere kies!
Dat nou net het probleem, ik zie dat pijltje dus niet meer.
Ik gebruik (de laatst versie van) de stock ROM.

Verwijderd

Gelijk maar weer updaten naar Topix 2.3, dit is een rom die echt ga blijven volgen.
gelukkig is het zo makkelijk om naar HSDPA over te schakelen, ik zou echt niet zonder kunnen
Bedankt Kwabber!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 14:47
Als ik bel of wordt gebeld dan gaat mijn telefoon automatisch na een seconde of 2 in de speakerstand (handsfree stand). Ik heb Dutty 3.7 draaien momenteel.

Iemand dit ook wel eens gehad?

Verwijderd

Wannneer ik Pocketshield wil starten krijg ik de melding dat ik een nieuwere versie van Microsoft Net compact Framework moet hebben. Hoe kom ik daaraan? Bij Microsoft kan ik het niet vinden bij de downloads Windows Mobile.Weet iemand raad?

• bop

bop

VisualWeb

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:04:
Wannneer ik Pocketshield wil starten krijg ik de melding dat ik een nieuwere versie van Microsoft Net compact Framework moet hebben. Hoe kom ik daaraan? Bij Microsoft kan ik het niet vinden bij de downloads Windows Mobile.Weet iemand raad?
http://pocketshield.netserver01.com/download.htm onder Software Requirements ;)
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Dat nou net het probleem, ik zie dat pijltje dus niet meer.
Ik gebruik (de laatst versie van) de stock ROM.
Dat zou ik helaas niet weten. Misschien is het topic doorzoeken op XDA? :)

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-10 20:22
Hallo Iedereen, ik heb al een half jaar mijn HD en ben er erg tevreden over al vind ik hem als telefoon zelf nog een beetje onhandig (SMS en bellen vind ik persoonlijk fijner met een oude 'samsung' telefoon), anyway ik kom de laatste tijd vaker in het buitenland en dan wil ik mijn gps ook gebruiken. Om dataverbruik te voorkomen kun je het telefoongedeelte uitschakelen in 'comm manager'. Maar als ik dat doe wil geen enkel programma mijn GPS meer aflezen. Zodra ik de telefoon weer aanzet, dan doet hij het wel, maar dan ben ik bang voor een hoge rekening als ik thuiskom. Heeft iemand van jullie dit probleem ook?

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 15:30
GGdiArgos schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:19:
Hallo Iedereen, ik heb al een half jaar mijn HD en ben er erg tevreden over al vind ik hem als telefoon zelf nog een beetje onhandig (SMS en bellen vind ik persoonlijk fijner met een oude 'samsung' telefoon), anyway ik kom de laatste tijd vaker in het buitenland en dan wil ik mijn gps ook gebruiken. Om dataverbruik te voorkomen kun je het telefoongedeelte uitschakelen in 'comm manager'. Maar als ik dat doe wil geen enkel programma mijn GPS meer aflezen. Zodra ik de telefoon weer aanzet, dan doet hij het wel, maar dan ben ik bang voor een hoge rekening als ik thuiskom. Heeft iemand van jullie dit probleem ook?
Je zou het programma NoData kunnen gebruiken. Hiermee kan je instellen dat je geen dataverbinding aangaat, maar dat je wel je GPS kan blijven gebruiken.

PSN-ID : Cenzer

• bop

bop

VisualWeb

GGdiArgos schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:19:
Ik denk dat GPS onderdeel is van die telefooninstelling, oftewel, je kunt het beste je internet (GPRS verbinding) uitzetten en niet je hele telefoon verbinding).

Door middel van HDTweak (staat in startpost) kan je je GPRS verbinding (internet) gewoon helemaal uitzetten, daar hoef je je telefoon dan niet voor uit te zetten. (let wel op, na het uitzetten via HD Tweak wel even de verbinding handmatig verbreken en altijd eerst een keer testen voordat je het echt gaat gebruiken om fouten te voorkomen).

• Chutney
Niet als je het topic eerder had doorgelezen en verschillende posts gevonden had wat betreft dit "probleem".

Je kunt Nodata gebruiken om je dataverkeer verbindingen uit te zetten. Hier heb je verschillende download links naar het freeware tooltje.

http://www.google.nl/sear...nodata.cab&meta=&aq=f&oq=

• mrkevin
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 10:58
Ik kan vanaf de 24e ook de HTC touch HD halen :D
Maar ik vroeg mij wel enkele dingetjes nog af.

Op het werk heb ik mijn telefoon vaak in de kast liggen.
Daar is het bereik niet echt best.
Soms verstuurd iemand mij een sms en die krijg ik pas `s avonds binnen. Dan ben ik al enkele uren thuis.
Is dat mbt. met alle verbindingen die deze telefoon aan gaat (gsm, umts, internet) minder?
Ontvangt hij dan beter?
Heeft ie een beter bereik?

Ik lees veel over programma`s installeren op de telefoon.
Maar hoe gaat dat precies in zijn werking?
Moet je dan een exe. op je computer openen en dan uitpakken en locatie op je telefoon toekennen?
Normaliter ken je hem namelijk toe in C:/ program files...

Vooralsnog heb ik verder geen belangrijke vragen :)

• Chutney
De nieuwe Miri rom is weer uit gebakken in de native WM6.5 kitchen! Schijnt wel iets aan de trage kant te zijn uit de eerste reacties te lezen. v18.1 gaat het dus om.

De Topix 2.3.1 is ook weer vers uit met eigenlijk noemens waardige veranderingen tov. 2.3. Support bij de topix rom laat wel te wensen over is mijn ervaring, de rom is wel snel!

Momenteel test ik de topix, binnenkort de nieuwe L26!

Sinds kort heb ik de volgense soft silicon case gekocht (ebay) en ik moet zeggen dat deze echt PERFECT op de HD zit. Het toestel wordt er wel iets groter van maar niet irritant, door de case ligt de HD juist beter in de hand.

http://www.youtube.com/watch?v=yH-CPWCPCco

• mrkevin
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 10:58
Nog even een berichtje van mij.

Na bladeren kwam ik net de Samsung i900 omnia tegen.
En vroeg me af wat de verschillen, voors en tegens zijn vergeleken met deze telefoon.
Hopelijk kan iemand me helpen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 11:14

Nox

Noxiuz

Groter scherm met een hele hoge resolutie waardoor je lekker veel kwijt kan op je scherm..

Ik ben op zoek naar een tooltje dat ik mijn winamp kan bedienen met mijn telefoon, voor als ik op bed lig muziek te luisteren bijvoorbeeld. Ik zag iAmpRemote bij de plugins staan, maar dat is natuurlijk alleen voor de overhypte iPhone te verkrijgen. Iemand enig idee of er een gelijkwaardig tooltje is voor windows mobile, en dan het liefst met een dergelijke resolutie als voor de Touch HD? Kom wel iets tegen als winamp remote control 1.0 maar daar heb je een heel programma achter zitten waar ik tegenop kijk, ik zoek eigenlijk alleen een soort plugin dat ik via wifi mijn winamp kan besturen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Checkeys
Chutney schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:40:
Sinds kort heb ik de volgense soft silicon case gekocht (ebay) en ik moet zeggen dat deze echt PERFECT op de HD zit. Het toestel wordt er wel iets groter van maar niet irritant, door de case ligt de HD juist beter in de hand.
http://www.youtube.com/watch?v=yH-CPWCPCco
Tja, smaken verschillen, ik vind het lelijk, zo'n condoom.

Verwijderd

Ik heb FingerKeyBoard geïnstalleerd maar als ik vervolgens naar de config tool ga Start -> Programma's -> FingerKeyboard zie ik maar 3 tabs.... "Main", "HTC xT9" en "About".

Hier moeten meer tabs zichtbaar zijn.....

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

• Chutney
Checkeys schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Tja, smaken verschillen, ik vind het lelijk, zo'n condoom.
condoom is iets wat je er helemaal overheen trekt, dat is dit niet als je goed gekeken had ;)

Nog wat foto's voor mensen die wel interesse hebben!

http://img140.imageshack.us/img140/9650/dsc04358.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/1240/dsc04354s.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/9172/dsc04357.jpg

Het maakt je toestel niet echt bulkie en dat was de doorslag dat ik deze vorm van protectie gekozen heb. Veel mensen zien het ook niet als je je toestel laat zien, ik heb de kleur gray genomen zoals op de foto's. Ben er zeer tevreden mee, de meegeleverde htc pouch is nu overbodig.

Ik gebruik wel de brando ultraclear screenprotector om het scherm te beschermen!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-10 06:20

macuz

Dance!

Fire69 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:28:
Ik heb net deze silicone-cover besteld op ebay. Voor 5€ kan je niet sukkelen en op de filmpjes op youtube (zoeken op dcmugen) te zien, lijkt het wel allemaal mooie passen en zo. :)

[edit]
Deze dus:
[video]
Hey fire,

Al nieuws over deze cover??Ben zeer benieuwd!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb deze cover ook al enige dagen in bezit, en ik ben ook zeer positief! Op mijn HD-tje zaten al verschillende plekken aan de zijkant waar de verf afbladderd. Nu met deze cover heb ik daar geen last meer van. Hij past er perfect omheen en het geheel wordt er ietsje dikker door. Maar nog zeker minder als met een leren hoesje etc.

Voordeel hiervan is dat ik mn HD niet meer uit een hoesje hoef te pakken om iets te zien. Aanrader is idd wel een goede screenprotector erop, aangezien deze cover dat niet beschermt. Ik heb hem besteld op e-bay en na ong een week kwam hij al binnen! Heb er 4,50 euro voor betaald incl verzending vanuit hongkong ofzow, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Aanrader dus!

• Chutney
Geinig die lijkt erg veel op de eerder genoemde cover die ik momenteel heb, achter het gaatje bij het cameralensje is wel anders!

Ben benieuwd hoe het materiaal van deze silicone cover voelt.

• Zartos
  • Laatst online: 01-11 15:25
Chutney schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:08:
[...]

condoom is iets wat je er helemaal overheen trekt, dat is dit niet als je goed gekeken had ;)

Nog wat foto's voor mensen die wel interesse hebben!

http://img140.imageshack.us/img140/9650/dsc04358.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/1240/dsc04354s.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/9172/dsc04357.jpg

Het maakt je toestel niet echt bulkie en dat was de doorslag dat ik deze vorm van protectie gekozen heb. Veel mensen zien het ook niet als je je toestel laat zien, ik heb de kleur gray genomen zoals op de foto's. Ben er zeer tevreden mee, de meegeleverde htc pouch is nu overbodig.

Ik gebruik wel de brando ultraclear screenprotector om het scherm te beschermen!
Klopt het dat dit de versie is die zo'n 13 dollar kost?
Dat is dus anders dan deze:
boer95 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:35:
Ik heb deze cover ook al enige dagen in bezit, en ik ben ook zeer positief! Op mijn HD-tje zaten al verschillende plekken aan de zijkant waar de verf afbladderd. Nu met deze cover heb ik daar geen last meer van. Hij past er perfect omheen en het geheel wordt er ietsje dikker door. Maar nog zeker minder als met een leren hoesje etc.

Voordeel hiervan is dat ik mn HD niet meer uit een hoesje hoef te pakken om iets te zien. Aanrader is idd wel een goede screenprotector erop, aangezien deze cover dat niet beschermt. Ik heb hem besteld op e-bay en na ong een week kwam hij al binnen! Heb er 4,50 euro voor betaald incl verzending vanuit hongkong ofzow, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Aanrader dus!
Zou hier nog veel verschil tussen zitten? Ik heb ook wel interesse in zo'n cover, maar het is moeilijk om nog wat bomen te zien met al dat bos er omheen.

You are not a beautiful and unique snowflake.

• Chutney
Ik denk dat er weinig verschil tussen de versies zit.. de versie die ik heb kost inderdaad 13 dollar en wordt ook door Brando uitgeleverd. Aangezien ik een brando screenprotector heb en ik daar echt super tevreden mee ben, kon ik het niet laten om ook voor de soft silicone die brando ook levert te gaan (maar dan via ebay gekocht).

Echt toppertje, voelt gewoon tight.. precies zoals op de foto's en niet te bulkie.. kwaliteit en afwerking is ook netjes geen lose plastic randjes ofzo gewoon smooth afgewerkt. Er staan zelfs icoontjes in het plastic gedrukt voor de headset e.d. Het zijn kleine details maar die doen het hem wel!

Enige waar je over zou kunnen vallen is wanneer je het toestel vaak in een stoffige zak hebt dat er tussen het scherm en de soft silicone case opgegeven moment wat vuil komt te zitten. Het silicone van de case zelf is anti statisch dus dat is geen probleem. Ik veeg dat zo af en toe weg en dan is mijn HD weer uberHD protected!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
Ik heb sinds gisterenavond ineens een vreemd probleem met m'n HD. Eerst was ik vrijwel niet verstaanbaar aan de andere kant van de lijn, waardoor mensen moesten ophangen omdat ze geen woord konden verstaan. Dus naar aanleiding daarvan heb ik m'n bereik in de gaten gehouden. Dit was constant het G(prs) netwerk (niet altijd maximaal). Het vreemde was dat ik op dezelfde plek ALTIJD 3G en vaak zelfs Hsdpa dekking heb, met maximale ontvangst (4 uit 4 in startbalk)). Vervolgens heb ik met de klantenservice van m'n provider gebeld (Vodafone) en op hun advies even de batterij er een tijdje uit gehaald. Inmiddels ben ik, vooralsnog, gewoon verstaanbaar aan de andere kant van de lijn. Echter, ik kom nu op de plek waar ik altijd 3G of Hspda dekking heb met geen mogelijkheid meer boven 3G uit met een sterkte van 2 van de 4 balkjes.

Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad of weten wat het probleem is/kan zijn?

• Chutney
Maak je gebruik van een standaard rom of heb je er wat andres op gezet? Heb je overal geen bereik groter dan een paar balkjes 3G?

Zou ook kunnen zijn dat er momenteel in jou buurt wijzigingen worden gemaakt in het mobiele netwerk?

• Zartos
  • Laatst online: 01-11 15:25
boer95 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:35:

Aanrader dus!
En hoe is het bij jou met de stofontwikkeling op de hoes?
Ik heb om mijn mp3-speler ook een siliconenhoesje zitten die ik voor een appel en een ei uit Hongkong heb laten overkomen, maar die trekt zoveel stof aan dat ik hem eens in de week eraf moet halen en afwassen. Zo'n apparaatje moet er natuurlijk wel kek uit blijven zien; ook met siliconenhoesje.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Verwijderd

mrkevin schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:52:
Nog even een berichtje van mij.

Na bladeren kwam ik net de Samsung i900 omnia tegen.
En vroeg me af wat de verschillen, voors en tegens zijn vergeleken met deze telefoon.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Als je even goed zoekt hier op GoT en andere fora, worden je vragen vast beantwoord.
Dit is een beetje vragen naar de bekende weg...

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-10 20:22
Chutney schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:23:
Niet als je het topic eerder had doorgelezen en verschillende posts gevonden had wat betreft dit "probleem".

Je kunt Nodata gebruiken om je dataverkeer verbindingen uit te zetten. Hier heb je verschillende download links naar het freeware tooltje.

http://www.google.nl/sear...nodata.cab&meta=&aq=f&oq=
Ik ken het programma Nodata wel, maar ik vroeg mij af in hoeverre gps het doet als je je simkaart niet gebruikt, of gewoon helemaal uitzet. Soms als ik hem in m'n zak heb en mp3tjes aan het beluisteren ben, dan begint ie mensen te bellen, omdat je dan kennelijk ergens tegenaan drukt (of op je headset), als je dan wilt kijken waar je bent met GPS is het irritant dat ie ondertussen ook loopt te bellen. Het ging mij dus niet zozeer om geen internet, maar in hoeverre hij wat gebruikt. Sorry als mijn vraagstelling een beetje vaag was, ik snap dat gedeelte gewoon nog niet zo goed. Heeft het te maken met de aGPS? Het liefst zet ik mijn hele telefoon uit (ik gebruik namelijk een andere telefoon om mee te bellen).

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-11 17:29
macuz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:49:
[...]

Hey fire,

Al nieuws over deze cover??Ben zeer benieuwd!
Ik heb deze ook besteld. Zit als gegoten! Enige minpuntje is het niet 'vormen' in de cover van de volume toetsen. Deze kun je ongewenst bedienen... ik heb deze (best taai spul) zelf uitgesneden zodat ik er niet op druk.

top dingetje voor weinig!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

robvanpraat schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:36:
Ik heb sinds gisterenavond ineens een vreemd probleem met m'n HD. Eerst was ik vrijwel niet verstaanbaar aan de andere kant van de lijn, waardoor mensen moesten ophangen omdat ze geen woord konden verstaan. Dus naar aanleiding daarvan heb ik m'n bereik in de gaten gehouden. Dit was constant het G(prs) netwerk (niet altijd maximaal). Het vreemde was dat ik op dezelfde plek ALTIJD 3G en vaak zelfs Hsdpa dekking heb, met maximale ontvangst (4 uit 4 in startbalk)). Vervolgens heb ik met de klantenservice van m'n provider gebeld (Vodafone) en op hun advies even de batterij er een tijdje uit gehaald. Inmiddels ben ik, vooralsnog, gewoon verstaanbaar aan de andere kant van de lijn. Echter, ik kom nu op de plek waar ik altijd 3G of Hspda dekking heb met geen mogelijkheid meer boven 3G uit met een sterkte van 2 van de 4 balkjes.

Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad of weten wat het probleem is/kan zijn?
Ik heb ook Vodafone en overal in de regio Rotterdam waar ik woon heb ik vreemde netwerkaanduiding in mijn statusbalk. Binneshuis meestal G (2-4 streepjes), soms 3G. Buitenshuis 3G, maar bij internetgebruik (email ophalen bv.) 3G die om de seconde met H wisselt. Rest van R'dam (buiten) soms constant 3G, soms wisselend 3G en H, en soms constant H, maar zelden 4 streepjes.

Ik heb standaard ROMs (radio is geloof ik 1.09 nog wat).

Een maat van mij (met dezelfde toestel en standaard ROMs), maar T-mobile als provider en Web-en-Walk Plus, heeft veel vaker H (4 streepjes) op diezelfde plekken en zijn internet loopt dan ook duidelijk sneller.

Ik heb al met Vodafone KS gebeld, en ze zeggen dat er geen netwerk werkzaamheden zijn in mijn regio, maar dat ze wel melding maken van een slechte dekking.

Ik heb zelfs een nieuwe, meeste recent UMTS simkaart van Vodafone laten komen, maar de ontvangst is onveranderd gebleven. Ook in mijn oude Nokia N95 is het ontvangst niet geweldig. Zou dus niet aan het toestel moeten liggen. Op papier zou Vodafone de beste UMTS-dekking moeten hebben met in theorie 3mbit down :?

Specs: GamePC HTPC Server

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
mrkevin schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:20:
Ik kan vanaf de 24e ook de HTC touch HD halen :D
Maar ik vroeg mij wel enkele dingetjes nog af.

Op het werk heb ik mijn telefoon vaak in de kast liggen.
Daar is het bereik niet echt best.
Soms verstuurd iemand mij een sms en die krijg ik pas `s avonds binnen. Dan ben ik al enkele uren thuis.
Is dat mbt. met alle verbindingen die deze telefoon aan gaat (gsm, umts, internet) minder?
Ontvangt hij dan beter?
Heeft ie een beter bereik?

Ik lees veel over programma`s installeren op de telefoon.
Maar hoe gaat dat precies in zijn werking?
Moet je dan een exe. op je computer openen en dan uitpakken en locatie op je telefoon toekennen?
Normaliter ken je hem namelijk toe in C:/ program files...

Vooralsnog heb ik verder geen belangrijke vragen :)
ontvangst is bij mij juist hetzelfde als met men ander GSM, om programma's te installeren vind je meestal een CAB bestand, dit kopieer je naar je HTC, dan blader je op je HTC naar dat bestand en dubbel klik daar op, Thats all

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-10 18:43

Sick Nick

Drop the top!

Ontvangst is wel minder van de HD lijkt wel, m'n Nokia N78 heeft gewoon volle bak 3G dekking (en springt naar HSDPA zodra er gebruik van de verbinding is). De HD heeft 1 of 2 blokjes 3G, springt dan wel over naar HSPDA dus het werkt allemaal wel. Bereik is alleen minder goed, soms valt ie namelijk van 3G en pakt ie alleen Gsm/Gprs. Op zich niet zo heel erg maar wel jammer, constant zoeken naar 3G kost ook weer meer stroom natuurlijk.

• DaFreakR
  • Laatst online: 10-09-2024
Is er een gemakkelijke manier om snel alle smsjes (ontvangen, verzonden, verwijderde items) te verwijderen?

Nu duurt dit bij mij best lang, wanneer ik eerst alle ontvangen smsjes verwijder, kan ik ze daarna ook nog eens in de map 'verwijderde items' gaan verwijderen...

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

DaFreakR schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:45:
Is er een gemakkelijke manier om snel alle smsjes (ontvangen, verzonden, verwijderde items) te verwijderen?

Nu duurt dit bij mij best lang, wanneer ik eerst alle ontvangen smsjes verwijder, kan ik ze daarna ook nog eens in de map 'verwijderde items' gaan verwijderen...
Menu -> Tools -> Clear "SMS / MMS"
Menu -> Tools -> Empty Deleted Items

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Mag ik bij deze om jullie mening vragen wat betreft een door mij in elkaar geknutselde fiets houder,
speciaal voor de HD O+

wanneer hier positieve reacties uit voort vloeien ben ik van plan deze houders te gaan importeren :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.sitemaken.nl/tazz/images/fietshouder%20hd.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 21:52 ]

• Dannisi
Hoe stevig is een 'door mij in elkaar geknutselde' houder?
Als ik 180 rij wil ik toch wel zeker weten dat m'n telefoon van 500 euro blijft zitten, en niet ff het asfalt van dichtbij gaat bekijken :x

Verwijderd

denniskrol schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:39:
Hoe stevig is een 'door mij in elkaar geknutselde' houder?
Als ik 180 rij wil ik toch wel zeker weten dat m'n telefoon van 500 euro blijft zitten, en niet ff het asfalt van dichtbij gaat bekijken :x
je hebt gelijk,ga het motor gedeelte even verwijderen 8)7

al is het wel zo dat de meeste motoren een kuipgedeelte hebben waar hij achtergeplaatst word.

diegene die het voor elkaar krijgt 180 km te halen op een fiets krijgt hem gratis...
bij wijze van spreken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 21:58 ]

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:51:
[...]

je hebt gelijk,ga het motor gedeelte even verwijderen 8)7

al is het wel zo dat de meeste motoren een kuipgedeelte hebben waar hij achtergeplaatst word.

diegene die het voor elkaar krijgt 180 km te halen op een fiets krijgt hem gratis...
bij wijze van spreken
ziet er mooi uit, maar hoe stevig is hij als ik met 30km per uur door het bos heen cross?
Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste