sl1200 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:16:
Ik ben me de laatste tijd flink aan het inlezen op xda-developers forum over het flashen van cooked ROMs, en ben ondertussen veel wijzer geworden over de flash-methodes en verschillen tussen ROMs.
Het is me echter nog niet helemaal duidelijk wat nou precies het verschil is tussen TFL3D, Manilla en Titanium. Ik weet dat TFL3D Manilla files gebruikt voor bijv. de positionering van objecten, maar is Titanium dan ook een soort Manilla? En kun je dus daardoor geen TFL3D runnen zonder Manilla, of zijn dat alleen verschillende soorten interfaces die je apart (en evt. naast elkaar) bovenop WM6.1 (of tegenwoordig 6.5) kunt installeren? Iets zoals Shell Mobile.
Ik zie namelijk dat sommige roms wel en andere geen Manilla ingebakken hebben en vraag me dan af wat de verschillen zijn. Ik kan ze natuurlijk allemaal gaan uitproberen...
Misschien dat iemand wat algemene info wilt plaatsen over de structuur van onderdelen die men bovenop WM kan installeren...(of een handige link kan plaatsen met info hierover)?

TF3D = manila. Een soort van schil van htc om het lelijke van windows zelf.
Manila heeft ondertussen een aantal versies in de omloop.
Deze zijn 2.0//2.1//2.5 en die van de nieuwe htc leo.
2.0 en 2.1 zijn geloof ik hetzelfde. Het verschil met de oude manila (die op de stockrom van de hd werd geleverd) is de kalender tab en het nieuwe startmenu van htc zelf.
2.5 is nog steeds in beta fase, maar hij werkt verder best relax

De kalender tab is hier nog meer uitgebreid. Heeft de mediaplayer wat veranderingen ondergaan.
Tenslotte is de homescreen nog wat veranderd (screens genoeg te vinden).
Tenslotte heb je ook nog footprints, maar die -geloof ik - werkt nu al in die van miri.
Die nieuwe leo is weer wat anders en is voorlopig enkel te vinden in die van dutty. Deze biedt naast al hetgeen je in 2.5 kan vinden, ook nog landscape support voor muziekspeler als foto's in manila. Muziekspeler is best knap, maar er moet nog hard aan gesleuteld worden om het wat 'vlotter' te laten lopen.
Heb je ook nog een nieuwe sms schil om die van windoos zelf.
Titanium is net zo een schil om windows heen zoals tf3d, maar van windows zelf.
In een van m'n vorige posts had ik al een video gepost over hoe dat er dus uitziet met vele plugins
Tenslotte
Op dit moment heb je dus wm 6.1 en 6.5 roms in circulatie.
Beschikbaar op 6.1:
manila 2.0
manila 2.1
manila 2.5
Beschikbaar op 6.5:
manila 2.0
manila 2.1
manila 2.5
manila htc leo (dnno welke versie dat is...)
Als er foutjes in zitten, post er gerust op los zou ik zeggen