Is het mogelijk om via WLAN de volgende zaken op te halen:
Ik kan wel Opera via zowel WLAN als GPRS/UMTS gebruiken, maar voor de bovengenoemde 3 zaken kan ik niet switchen naar WLAN; alleen GPRS/UMTS werkt.
Als ik bijv. bij de instellingen van mijn email-accounts een verbinding wil selecteren voor het ophalen van emails, dan kan ik daar geen WLAN tussen vinden. Via Start>Instellingen>Verbindingen kan ik een nieuwe verbinding aanmaken, maar deze kan alleen 1 van de onderstaande 4 opties hebben:
- Bluetooth
- Compatibel met Hayes op COM1
- Mobiele verbinding
- Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
Nu lopen mijn email, weather en koersen via die onderste verbinding, maar als ik in het buitenland ben en in mijn hotel via wlan deze zaken wil laten lopen...hoe doe ik dit???
Nogmaals, Opera (of IE) via WLAN gebruiken lukt wel. Het enige wat ik hiervoor moet doen is:
- Opera sluiten (indien deze open was)
- "Gegevensverbinding" uitzetten in Communicatiemanager
- "WLAN" aanzetten in Communicatiemanager
- Opera starten
Stond Opera aan terwijl 2. nog aanstond, dan hebben deze stappen geen effect en zal Opera de sessie die via GPRS/UMTS was gestart (dit is default bij mij) ook via GPRS/UMTS vervolgen, ook al is WLAN aangezet en GPRS uitgezet in Communicatiemanager (je ziet namelijk dat GPRS in communicatiemanager automatisch weer aangezet wordt). Daarom moet je een nieuwe sessie met Opera starten terwijl op dat moment in de Communicatiemanager alleen WLAN aanstaat. Alleen dan start Opera een sessie die via WLAN verloopt.
Helaas werkt dit stappenplan niet bij email, weer en koersen.
Ik zou het liefst een 3rd party progje willen installeren waarmee je je verbindingen kunt "Toggle-en"

Bestaat er zoiets? Bij Nokia's kun je een algemene optie aanzetten waarbij iedere toepassing die netwerk wilt gebruiken een keuzemenu oplevert waaruit je eerst moet kiezen welke verbinding je wilt gebruiken.
[
Voor 0% gewijzigd door
sl1200 op 19-07-2009 20:51
. Reden: Het werkt toch wel. Lees ook mijn volgende post hieronder ]