Hij bleef hangen tijdens het laden van een lvl (je hoorde nog wel geluiden van BD-drive dat ie de disk probeerde te lezen). Na reboot werden games/films af en toe wel herkend in het systeem menu, maar als je de game dan start dan speelt hetzelfde probleem weer op na een paar keer data van de disk lezen of komt er een error melding tevoorschijn (vergelijkbaar met DRE op de GC/Wii). Jouw probleem lijkt mij echter geen BD-drive issue, maar wel vervelend. Misschien maar laten vervangen voordat het erger wordt en je garantie is verlopen. Want de eerste symptomen van die read-problemen heb ik een paar maanden terug al heel sporadisch gezien bij het laden, maar toen ging het wel verder als ik een paar minuten wachtte. Ik heb er verder niks meer van gemerkt tot nu dan...Silverscope schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:07:
[...]
Dat is mooi kl*te.
Liep hij gewoon vast ofzo?
Ik heb namelijk ook een ps3 van ongeveer dezelfde leeftijd.
Heel af en toe als ik een game start dan krijg ik geen helder beeld maar een stuk of 8 beeldjes naast elkaar.
Als ik de game dan herstart dan werkt het weer gewoon.....
Ik hoop ook dat het gewoon een kwestie van pech is, maar ik heb hem wel gehaald met de intentie om hem als game console/BD-player minimaal een jaar of 5 te kunnen gebruik. Een interne HD is makkelijker te vervangen dan een dooie BD-player.Omni superens schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:12:
[...]
Je zegt zelf dat de console zelden aan is geweest om mee te gamen en je andere media via een externe schijf afspeelde. Lijkt me niet dat de BD nog verder ontzien zou moeten worden. Denk dat het eerder een kwestie is van pech hebben. Hoop voor je dat je snel weer een werkende ps3 hebt!
Ik ben overigens wel mijn RE5 save data kwijt, omdat ze 'locked' waren en ik ze dus niet kon backuppen.
Mooi excuus om dan later meteen op veteran te beginnen zonder allerlei maxed out wapens en ammo stack
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.