wowzie schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:48:
Zoveel, een paar:
* Geluid stopt na enige tijd met werken. Dat lijkt niet meer voor te komen sinds ik de samsung touchwiz interface heb uitgezet. Telefoon blijft aangeven op stille modus te staan en je krijgt 'm er niet meer uit.
Hier had ik eerst wel eens last van. Maar als je dan volume wijzigde dan kreeg je weer audio. Mn ringtones werkten echter wel gewoon. Al ging ie bij mij niet in de stille modus. Maar ik denk dat dit nu opgelost is.
* Als je een nieuwe afspraak toevoegt in Touch Agenda, en aangeeft geen herinneringen te willen, stelt ie die WEL in. Heel irritant, je telefoon geeft dan toch die melding + je outlook ook.
Die herinneringen zijn inderdaad wel raar, maar ik moet nog ff kijken of ie dat in WM6.5 ook doet.
* Touch Agenda crashed soms. Krijg je zo'n Windows mededeling dat je het crash rapport kan laten opsturen oid.
Agenda functioneerd hier prima. Hoe heb je die ingesteld? Mogelijk dat de synchronisatie het in de soep laat lopen?
* Beeld wordt groen als je dynamische achtergrond verlichting aan hebt staan.
Met de nieuwe WM6.5 nog geen last van gehad. Denk dat ze die gefixed hebben. Maar is het zo erg om deze gewoon in te stellen? Zal je uiteindelijk niet meer dan een kwartier of halfuur batterij schelen denk ik.
* Eerste email wordt niet getoond, laat enkel ':' zien, in Samsung Today. Ook de Taken widget werkt niet in Samsung Today. Lijkt alleen voor te komen bij een Exchange koppeling. Maar ja, ik heb dat nodig voor mijn werk.
Samsung Today vind ik zoiezo niet fijn werken. Je moet al scrollen om het 1 en ander te zien. Dan werkt die nieuwe startscreen van WM6.5 wel wat beter, al moet je die dus ff instellen. Maar dat gaat nu ook wel beter.
Zo kun je nu de W&L modussen een aparte start-screen geven. Dus bv bij Werk de WM6.5 start-screen en bij Life de Widgets.
* Ik moet de telefoon toch echt vrijwel elke dag herstarten. Dan pakt ie zn wifi niet meer, dan valt mn umts signaal weg.. Er staat niks bijzonders (meer) op, alleen Google maps heb ik er bij gezet (na een harde reset). Ik gebruik mijn telefoon wel intensief voor mn werk: Exchange (mail, agenda, taken) + Internet + veel SMS.
Ik heb het idee dat je wat bugs hebt. Maar merk dat je hem dus telkens hard-reset? Lijkt me dat je mogelijk een foutieve telefoon of foutieve rom hebt, want ik kan niet alle bugs hier bekennen (of niet meer).
* Het standaard lock screen werkt voor geen meter; hij unlocked nogal makkelijk uitzichzelf. Dus heb je S2U2 nodig. Alleen dan blijft de camera toets wel werken.
Het lockscreen van WM6.5 werkt al wel wat beter. Heeft ook een slider ipv een knop om in te drukken, dus dat helpt wel. Al vind ik het jammer dat je sommige hardware knoppen (W&L, camera, lockbutton) niet aan kunt passen. Die zijn nergens in de menus terug te vinden.
* Ik vind 't nogal idioot dat je in het register moet gaan prutsen om het bekende zacht->hard beltoon probleem op te lossen.
Dat ligt niet echt aan Samsung maar aan Windows Mobile.
Het is jammer dat niet alle settings in de menu's terug zijn te vinden, maar anders had je ook 300 extra settings in te stellen, waarvan je 90% toch niet gebruikt. Dus zo erg vind ik het niet om eventjes handmatig wat aan te passen en hoe erg zijn die problemen nou?
Ik kan er eigenlijk gewoon niets mee. Dit product is gewoon niet af. Ik wacht die update nog af, maar anders is t exit, nooit meer Samsung en snel terug naar SonyEricsson.
Ik ben zelf van ook van SE naar Samsung gestapt. Het is gewoon effe wennen hoe Samsung sommige dingen anders doet. Ik heb nu 6 jaar dezelfde soort interface gehad met telkens kleine wijzigingen en ben nu ineens over naar een heel ander OS met andere applicaties e.d. Dan is het op zich wel logisch dat je ff langer bezig bent met instellen en uitvinden hoe ie nou werkt.
De update lost wel wat bugs op, maar sommige hou je. Al kun je een hoop wel via het register of app verhelpen. En ik denk dat er binnenkort wel apps uit zullen komen voor de Omnia's die dan wat settings voor je kunnen regelen. Het heeft alleen ff wat geduld nodig.
Ik hoop dat je de telefoon nog een kans gunt, want zo slecht is ie niet. En misschien dat die SPB nog een optie voor je is? Dan heb je van een hoop windows settings geen last meer.
Ja, maar dat kon ik na een nieuwe harde reset ook al.
Ik heb er hier 1 inzitten en werkt prima. Ik zoek echter nog wel een losse adapter voor usb. Zag bij Mediamarkt wel kaartje+adapter, maar geen losse (van 4,95). Heb aan zo'n kaartje van 4GB toch nix (zit 8 in) dus kijk nog wel ff verder. Geen haast nog. Of er moet ineens een goedkope 32GB kaart met adapter uitkomen.
Ik heb trouwens te horen gekregen in de Hi-winkel dat mijn abonnement opgezegd was. Schijnt schriftelijk ingeleverd te zijn en daardoor mijn simkaart geblokkeerd.
Op zich was dat wel de bedoeling, maar pas vanaf 1 december (wanneer mijn nieuwe abonnement bij t-mobile ingaat). En ik kan me niet herinneren dat ik iets schriftelijk heb ingeleverd.
In ieder geval komt morgen een nieuwe simkaart binnen van T-Mobile. PDA shop kan ik trouwens aanraden om bij te bestellen, want die klantenservice is toppie!