Ik heb precies hetzelfde probleem, ik moet nog gaan zoeken maar hoop het hele touchscreen telefoon opnemen kan uitzetten zodat je alleen met de hardware knoppen kan opnemen of negeren. Als iemand wat weet hoor ik het graag.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:44:
Wanneer ik een inkomende gesprek heb kan ik dit negeren doormiddel van het versturen van een sms.... nou heb ik mijn toestel in mijn broekzak dus je kunt raden wat er gebeurd.... heb al heel vaak gesprek genegeerd en vervolgens automatisch een sms verstuurd. ik wil deze functie dus uitschakelen maar zal niet weten waar ik dat moet doen... iemand enig idee? alvast bedankt!
Verwijderd
Inmiddels heb ik het Samsung unlockscherm uitgeschakeld, en alleen S2U2 in gebruik. Nu wordt de telefoon niet meer per ongeluk geunlockt, en hoef ik ook geen dubbele unlock te doen als ik 'm wil gebruiken. Maar nog steeds werkt dat lock-knopje veel te gevoelig. Als de telefoon in de case zit, en ik ga lopen, dan spring hij vrijwel altijd aan. En dan staat het scherm dus voor Jan L*l energie te vreten. Desondanks toch met gemak drie dagen gebruik op een volle batterij; wat een verbetering t.o.v. de TyTn II
Ik zou het liefst zien dat die lock-knop de telefoon pas aanzet na een "hold", dus als ik 'm een paar secondes inhoudt. Nog liever had ik dat *&#$!@-knopje verzonken gezien, da's nog het beste. Op de TyTn II had ik nooit last van een per ongeluk inschakelende telefoon.
Ook met de GPS wat zitten stoeien. Google Maps werkt eigenlijk prima zonder GPSProxy. Ook de GPS foto's werken prima. Alleen TomTom heeft problemen om de GPS direct aan te sturen. Echt zo slecht dat ze dit na al die jaren nog steeds niet werkend hebben bij TomTom. Maar ja... Via GPSProxy heeft TomTom wél een supersnelle fix; zelf na een dag niet gebruikt te hebben, is er binnen 20 secondes een fix. Op de TyTn II duurde een cold-start minimaal 1-2 minuten.
Ik zou het liefst zien dat die lock-knop de telefoon pas aanzet na een "hold", dus als ik 'm een paar secondes inhoudt. Nog liever had ik dat *&#$!@-knopje verzonken gezien, da's nog het beste. Op de TyTn II had ik nooit last van een per ongeluk inschakelende telefoon.
Ook met de GPS wat zitten stoeien. Google Maps werkt eigenlijk prima zonder GPSProxy. Ook de GPS foto's werken prima. Alleen TomTom heeft problemen om de GPS direct aan te sturen. Echt zo slecht dat ze dit na al die jaren nog steeds niet werkend hebben bij TomTom. Maar ja... Via GPSProxy heeft TomTom wél een supersnelle fix; zelf na een dag niet gebruikt te hebben, is er binnen 20 secondes een fix. Op de TyTn II duurde een cold-start minimaal 1-2 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=IOZYqE5tUxw
In deze review heeft de man al naar een week (oa op 9.56) een dikke kras op het scherm. Hoe ervaren jullie de snelheid waarmee het scherm beschadigt?
Ook spreekt de man van een slechte geluidskwaliteit van de speaker en dat de positie van de camera niet goed is. Hoe denken jullie over deze dingen?
Ik probeer trouwens een keuze te maken tussen de Nokia N900, HTC touch pro2, HTC touch HD2 en deze. Nokia N900 gaat waarschijnlijk afvallen omdat er maemo op staat en daar kan geen MSN op. Kunnen jullie verder nog een reden noemen waarom ik vooor de samsung moet gaan?
In deze review heeft de man al naar een week (oa op 9.56) een dikke kras op het scherm. Hoe ervaren jullie de snelheid waarmee het scherm beschadigt?
Ook spreekt de man van een slechte geluidskwaliteit van de speaker en dat de positie van de camera niet goed is. Hoe denken jullie over deze dingen?
Ik probeer trouwens een keuze te maken tussen de Nokia N900, HTC touch pro2, HTC touch HD2 en deze. Nokia N900 gaat waarschijnlijk afvallen omdat er maemo op staat en daar kan geen MSN op. Kunnen jullie verder nog een reden noemen waarom ik vooor de samsung moet gaan?
Verwijderd
Heb mijn abbo net velengd maar kan nog geen gebruik maken van internet.(of moet extra betalen)
Thuis gebruik ik wifi en kan ik berichten van mijn @home account via wifi verzenden en ontvangen.
Als ik mijn @live account open en berichten wil ontvangen en/of verzenden dan gebruikt hij niet de wifi maar start dan de G3 internet verbinding op. Ik wil dit ook via wifi doen. Moet ik hier iets speciaal voor instellen?
Thuis gebruik ik wifi en kan ik berichten van mijn @home account via wifi verzenden en ontvangen.
Als ik mijn @live account open en berichten wil ontvangen en/of verzenden dan gebruikt hij niet de wifi maar start dan de G3 internet verbinding op. Ik wil dit ook via wifi doen. Moet ik hier iets speciaal voor instellen?
Mjah, het touchscreen is natuurlijk kwetsbaar. Een van de eerste dingen die ik dan ook altijd doe is een screenprotector kopen. Heb dus ook geen last van krassen, maar heb het vaker gelezen. Aan de andere kant, kan natuurlijk snel gebeuren...AMD1800 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:38:
Speaker als in bij telefoongesprekken? Mwah, heb er geen last van hoor. Hij schijnt wat aan de zachte kant te zijn misschien maar dit is via een verborgen instelling te fixen (heb ik geprobeerd maar toen van ik het juist weer te hard) en een probleem met de positie van de camera snap ik ook niet?
Al met al ben ik tevreden over het toestel, ben benieuwd wat voor verbeteringen wm6.5 (en de bijbehorende firmware upgrade?) geeft!
Maemo heeft Pidgin en dat doet prima MSN hoorIk probeer trouwens een keuze te maken tussen de Nokia N900, HTC touch pro2, HTC touch HD2 en deze. Nokia N900 gaat waarschijnlijk afvallen omdat er maemo op staat en daar kan geen MSN op. Kunnen jullie verder nog een reden noemen waarom ik vooor de samsung moet gaan?
Verwijderd
Ieder scherm krijgt krassen. Zelfs een iPhone, met z'n glazen voorkant, krijgt hele dunne krasjes. Het is de vraag wat je als kras definieert. Ik heb het toestel nu een week, en er zitten een paar "haarkrasjes" op. Maar dat heb ik op elke touch-telefoon/pda gehad.AMD1800 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:38:
@Cheeks: Ik zal het onthouden. Maar er zijn ook meer redenen om niet voor de N900 te gaan. Het apparaat werkt alleen in landscape modus (misschien wordt daar nu nog aan gewerkt. Je MOET altijd typen met je hardware toetsenbord...
@m0ridin: oke, duidelijk. Dan zal ik ook gelijk een screenprotector kopen. Maar het is dus ook niet zo dat het scherm sneller beschadigd dan andere touchscreens?
Verder gaat het om de speaker die aan de achterkant van de telefoon is gepositioneerd. Dus als je je telefoon op luidspreker hebt staan zal daar van gebruik worden gemaakt.
Het probleem met de camera is dat je je vinger op de lens hebt liggen als je hem gebruik. Dit volgens de reviewer in het filmpje dat in mijn post hierboven staat. Als er nou een lenscover op had gezeten was het allemaal niet zon probleem.
@m0ridin: oke, duidelijk. Dan zal ik ook gelijk een screenprotector kopen. Maar het is dus ook niet zo dat het scherm sneller beschadigd dan andere touchscreens?
Verder gaat het om de speaker die aan de achterkant van de telefoon is gepositioneerd. Dus als je je telefoon op luidspreker hebt staan zal daar van gebruik worden gemaakt.
Het probleem met de camera is dat je je vinger op de lens hebt liggen als je hem gebruik. Dit volgens de reviewer in het filmpje dat in mijn post hierboven staat. Als er nou een lenscover op had gezeten was het allemaal niet zon probleem.
Eerlijk gezegd geen idee of hij sneller beschadigd of niet, denk dat het wel meevalt... Ik bedoel, ga er met een sleutel langs of wat dan ook en het gaat misAMD1800 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:42:
@Cheeks: Ik zal het onthouden. Maar er zijn ook meer redenen om niet voor de N900 te gaan. Het apparaat werkt alleen in landscape modus (misschien wordt daar nu nog aan gewerkt. Je MOET altijd typen met je hardware toetsenbord...
Over die rear-speaker kan ik niet veel vertellen... Heb er 1 keer muziek op geluisterd en was niet echt onder de indruk nee, maar of het nou echt slecht is. Gebruik die functie ook amper tot nooit.
Die cameralens, ik snap het probleem echt niet. Misschien als je je telefoon apart vasthoudt (of misschien hou ik hem juist apart vast en heb er daardoor geen last van
Heb ook geen enorme handen dus misschien scheelt dat...
@Valcon: Als je gaat kijken naar dat youtube filmpje in die post van mij, dan weet je wat ik met een kras bedoelt. Dat ziet er gewoon echt niet goed uit.
@M0ridin: Dan zal die reviewer wel aparte handen hebben ofzo ja. Maar goed. Ik denk dat het zo wel duidelijk is voor mij.
Dank jullie wel.
@M0ridin: Dan zal die reviewer wel aparte handen hebben ofzo ja. Maar goed. Ik denk dat het zo wel duidelijk is voor mij.
Dank jullie wel.
Verwijderd
Youtube + werk = no-goAMD1800 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:35:
@Valcon: Als je gaat kijken naar dat youtube filmpje in die post van mij, dan weet je wat ik met een kras bedoelt. Dat ziet er gewoon echt niet goed uit.
Dank jullie wel.

Heb het inmiddels thuis ff bekeken. Da's inderdaad een stevige kras. Zoiets heb ik nog nooit op een PDA gehad (en ik heb nog nooit een screenprotector gebruikt [langer dan 10 minuten] ).
Tja, het is een gebruikstoestel. Ik wil 'm niet per se ooit weer verkopen, dus als-ie na een jaar of twee jaar "op" is, dan kan ik daar niet zo van wakker liggen
Zag op het filmpje wat hij bedoelde en nu snap ik hem... Tja, afhankelijk van hoe je je toestel beethoudt kan het inderdaad een nadeel zijn. Maar heb zelf dit nadeel totaal niet ondervonden...AMD1800 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:35:
Dank jullie wel.
Verwijderd
Komt er ook een firmwareupgrade dan? Ben benieuwd....m0ridin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:51:
Al met al ben ik tevreden over het toestel, ben benieuwd wat voor verbeteringen wm6.5 (en de bijbehorende firmware upgrade?) geeft!
Iemand van jullie ook problemen met de laatste beta van Opera Mobile 9.7 op de Qwerty ?
Zodra je de browser opstart, zie je geen text in de adresbalk. En als je het toetsenbord uitschuift om een adres in te typen geeft de browser ook het onscreen toetsenbord weer...
Is hier een fix voor ? Ik kan er niets over vinden in Ome Google, dus ik vrees dat het een toestel specifiek probleem is (de qwerty is nog bijna nergens uitgebracht, dus vandaar weinig hits denk ik)
Zodra je de browser opstart, zie je geen text in de adresbalk. En als je het toetsenbord uitschuift om een adres in te typen geeft de browser ook het onscreen toetsenbord weer...
Is hier een fix voor ? Ik kan er niets over vinden in Ome Google, dus ik vrees dat het een toestel specifiek probleem is (de qwerty is nog bijna nergens uitgebracht, dus vandaar weinig hits denk ik)
het probleem van geen text in de adresbalk heb ik wel bij de nieuwste opera mini, niet bij opera mobile 9.7Prosje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:40:
Iemand van jullie ook problemen met de laatste beta van Opera Mobile 9.7 op de Qwerty ?
Verwijderd
Op het modaco forum is een alpha driver voor opengles 1.0 geplaatst (samsung driver werkt niet). Aanrader voor wie bijv Xtrakt wil spelen of tower defense met hardware 3d ondersteuning.
http://www.modaco.com/con...s-v1-compatibility-layer/
Werkt ook op de qwerty, zelf getest.
http://www.modaco.com/con...s-v1-compatibility-layer/
Werkt ook op de qwerty, zelf getest.
Als het goed is mag ik me donderdag ook eigenaar noemen van de qwerty.
Woensdag wordt mijn verlenging eindelijk verwerkt en word de telefoon dezelfde dag nog verstuurd. Het is mijn eerste WM telefoon, hiervoor heb ik een simpele LG cookie en een nokia N72 gehad. Nu wordt het eindelijk eens tijd voor de wat uitgebreidere toestellen en deze kwam voor mij op de eerste plaats na het lezen van verschillende previews en de review op t-net.
Het valt me wel op dat er verder nog geen enkele echte review van het toestel te vinden is online, maar dat komt vanzelf wel als het toestel meer verspreid gaat worden denk ik.
Woensdag wordt mijn verlenging eindelijk verwerkt en word de telefoon dezelfde dag nog verstuurd. Het is mijn eerste WM telefoon, hiervoor heb ik een simpele LG cookie en een nokia N72 gehad. Nu wordt het eindelijk eens tijd voor de wat uitgebreidere toestellen en deze kwam voor mij op de eerste plaats na het lezen van verschillende previews en de review op t-net.
Het valt me wel op dat er verder nog geen enkele echte review van het toestel te vinden is online, maar dat komt vanzelf wel als het toestel meer verspreid gaat worden denk ik.
Verwijderd
Geen echte review? Dan heb je echt niet goed gezocht
http://www.gsmarena.com/s...0_omniapro-review-378.php
http://www.phonearena.com...review-review-r_2210.html
Ok, niet heel veel reviews. Maar dit is wel een hele goede!
Even iets anders. Momenteel gaat de telefoon altijd naar het "startscherm" na aanzetten of unlocken. Ik zou het liefste zien dat hij gewoon de laatst actieve app laat zien. In de Today settings van Windows staat de vertraging op 4 uur (standaard waarde) maar daar lijkt de Samsung software zich weinig van aan te trekken.

Even iets anders. Momenteel gaat de telefoon altijd naar het "startscherm" na aanzetten of unlocken. Ik zou het liefste zien dat hij gewoon de laatst actieve app laat zien. In de Today settings van Windows staat de vertraging op 4 uur (standaard waarde) maar daar lijkt de Samsung software zich weinig van aan te trekken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 10:41 ]
Ik ben al weer een paar weken niet geweest, maar ik mag aannemen dat er nog steeds geen WM6.5 update beschikbaar is of enige info hierover. 'Medio oktober' is al zo goed als van de baan als ik het zo lees...
Hier staan ook wat reviews van gebruikers en hij scoort aardig hoog:
http://www.pdashop.nl/rev...ia-qwerty-onyx-black.html
Als je meer reviews wilt lezen kun je ook gewoon naar Omnia 2 reviews kijken, waarbij je dan ff niet let op de buitenkant, maar meer op de software e.d. want die is praktisch hetzelfde.
Als je iets anders wilt zien bij aanzetten zul je dat op moeten starten. Dat heb je bij Windows ook gewoon.
Bij unlocken gaat ie (als het goed is) gewoon verder waar je bent gebleven. Bv een sms typen, locken, unlocken en dan weer verder. Tenminste dat heb ik.
Ik moet trouwens zeggen dat ik een beetje het idee heb dat deze telefoon een beetje in de schaduw komt te staan van de Omnia 2. Daar zijn de gebruikers iets actiever van op internet heb ik het idee. Op zich niet zo heel slecht, maar sommige forums gaan nu alleen nog maar over WM6.5 en dat is er dus nog niet.
Ik heb trouwens af en toe wel problemen met het nemen van fotos van mensen. En dan bedoel ik voornamelijk dat de foto's vaak bewogen zijn. Weet iemand welke instelling je het beste kunt gebruiken?
http://www.pdashop.nl/rev...ia-qwerty-onyx-black.html
Als je meer reviews wilt lezen kun je ook gewoon naar Omnia 2 reviews kijken, waarbij je dan ff niet let op de buitenkant, maar meer op de software e.d. want die is praktisch hetzelfde.
Als je iets anders wilt zien bij aanzetten zul je dat op moeten starten. Dat heb je bij Windows ook gewoon.
Bij unlocken gaat ie (als het goed is) gewoon verder waar je bent gebleven. Bv een sms typen, locken, unlocken en dan weer verder. Tenminste dat heb ik.
Ik moet trouwens zeggen dat ik een beetje het idee heb dat deze telefoon een beetje in de schaduw komt te staan van de Omnia 2. Daar zijn de gebruikers iets actiever van op internet heb ik het idee. Op zich niet zo heel slecht, maar sommige forums gaan nu alleen nog maar over WM6.5 en dat is er dus nog niet.
Ik heb trouwens af en toe wel problemen met het nemen van fotos van mensen. En dan bedoel ik voornamelijk dat de foto's vaak bewogen zijn. Weet iemand welke instelling je het beste kunt gebruiken?
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 27-10-2009 11:00 ]
Mhh volgens mij zijn dat toch echt Previews van een testmodel en geen reviews van het uiteindelijke product. (staat ook in de titel en eerste alinea van beide sites, maar oke)Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:36:
Geen echte review? Dan heb je echt niet goed gezocht![]()
Gebruikers ervaringen zijn er genoeg en die heb ik ook aandachtig doorgenomen, daarom ook de keuze voor dit toestel, maar de officiële reviews van de bekende sites is nog geen sprake zover ik kan vinden.
Verwijderd
@Martin: Volgens mij moet ik het anders verwoorden, want jij beschrijft precies als oplossing datgene dat juist niet werkt bij mij....
Stel ik ben een SMS aan het typen. Ik laat de telefoon ff liggen, dat ding schakelt uit, en ik zet 'm 10 minuten later weer aan. Dan zie ik de Samsung desktop. De SMS staat nog wel open in de achtergrond, en ik kan dus verdergaan, maar dan moet ik eerst de SMS app opzoeken in het menu.
In de camera zit een stabilisatie-setting. Geen idee of dat wat doet.
Stel ik ben een SMS aan het typen. Ik laat de telefoon ff liggen, dat ding schakelt uit, en ik zet 'm 10 minuten later weer aan. Dan zie ik de Samsung desktop. De SMS staat nog wel open in de achtergrond, en ik kan dus verdergaan, maar dan moet ik eerst de SMS app opzoeken in het menu.
Nou, ik hoop het wel... En ik kan me ook voorstellen dat ze wachten met het uitbrengen ervan zouden wachten tot de 6.5 versie klaar is. Maar uiteindelijk is het maar afwachten...Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:12:
[...]
Komt er ook een firmwareupgrade dan? Ben benieuwd....
Bij mij gaat ie wel gewoon verder.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:19:
@Martin: Volgens mij moet ik het anders verwoorden, want jij beschrijft precies als oplossing datgene dat juist niet werkt bij mij....
Bovendien heb ik nu ook weer dat het scherm zich uitzet als ik aan het bellen was (had ik een tijdje ook niet).
Maar misschien dat een soft-reset helpt bij jou? Het moet in ieder geval wel werken. Als ik bv Bejeweled aan het spelen ben (erg verslavend btw) dan lock ik hem soms ff als ik van de bus naar de trein moet ofzo en daarna kan ik weer verder.
Stabilisatie van de camera kan je wel gebruiken, maar daarvoor zijn ze te bewogen, dus dat helpt niet echt. Heb er vooral last van als het iets donkerder is.
Ik had ook een probleem met mijn usb oplader in de auto (is niet meer dan een sigarette-adapter naar normale USB met een losse kabel bij mij). Om dit werkend te krijgen moest ik in de USB aansluiting de data+ en data- connectoren met elkaar kortsluiten. Bij mij kon ik dit doen door in die adapter de middelste 2 contactpunten met elkaar te verbinden met een beetje extra tin. Het was even puzzelen, maar daar zijn we tweakers voor.Geer72 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:22:
Ik merk dat ik veel plezier heb aan de Qwerty, het is na HTC even zoeken naar de logica van groeperen van WINMO functies maar alla. Al met al veel sneller, veel minder kleine foutjes en veel stabieler. (Ik ben mijn thetering verbinding in de trein nog niet een keer kwijt geraakt via bluetooth en bij mijn vorige toestel bleef ik maar verbinden)
Wel was ie niet goed: mijn scherm werd ook steeds groen, maar na reparatie (vervanging van het kabeltje tussen foon en scherm) is dat verholpen.
Ook navigatie (met Route66) werkt bij mij direct en zonder problemen. Snelle fix ook.
Enkele vraagjes:
-Waarom blijft de telefoon maar mijn wifi wachtwoord vergeten? Ik moet steeds weer opnieuw dit ingeven, heel irritant. (was eerst wel goed, dus moet een setting zijn ergens)
- Mijn vorige toestel (HTC Diamond) had mini-USB ingang. Ik had dus nog HTC autolader liggen. Adapterstekkertje gekocht, maar de Qwerty weigert daarop op te laden. Naar mijn weten zijn mini en micro USB compatibel, of vergis ik me. Weet iemand hoe het kan?
-Het kompas is ook grappig..(oproepbaar in *#0*# – lcd test) maar weet iemand ook apps die dat ding werkelijk gebruiken, of is dit gewoon zo nieuw voor WINMO dat daar nog niks voor is gevonden?
[ Voor 13% gewijzigd door kwee op 27-10-2009 12:40 ]
Verwijderd
Ben er al achter dat het aan S2U2 ligt; als ik die namelijk uitschakel, krijg ik het gewenste gedrag. In S2U2 kan ik echter niet zo snel een setting vinden die hier invloed op heeft.Martinspire schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
Bij mij gaat ie wel gewoon verder.
Bovendien heb ik nu ook weer dat het scherm zich uitzet als ik aan het bellen was (had ik een tijdje ook niet).
Maar misschien dat een soft-reset helpt bij jou? Het moet in ieder geval wel werken. Als ik bv Bejeweled aan het spelen ben (erg verslavend btw) dan lock ik hem soms ff als ik van de bus naar de trein moet ofzo en daarna kan ik weer verder.
[edit] Gevonden: menu Others / Unlock to home screen. Die moet uiteraard uit staan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 13:13 ]
Verwijderd
Hmm, de tijd is een uur achteruit gegaan maar niet op mijn b7610.
Het probleem is nu dat ik dit niet handmatig gedaan krijg, als ik op de tijd klik en instellingen dan
kun je dus kiezen bij het tabje: Wereldklok, voor nieuw...
Alleen waarneer ik op nieuw tik, gebeurt er niks.
Zit ik nu verkeerd, want waar kan ik de tijd aanpassen?
Heb overal gezocht maar...
Alvast bedankt!
Het probleem is nu dat ik dit niet handmatig gedaan krijg, als ik op de tijd klik en instellingen dan
Alvast bedankt!

Verwijderd
wat dacht je van om 'gewoon''op de tijd te drukken? vervolgens kan mij broertje van 2 de tijd instellen..Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:37:
Hmm, de tijd is een uur achteruit gegaan maar niet op mijn b7610.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Toch wat tijd over, ik ga het maar eens proberen.
http://www.portablegear.n...ndows-mobile-upgraden.htm
Ik heb even zitten kijken, maar daar staan volgens mij alleen de stappen genoemd die je moet doorlopen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:15:
Toch wat tijd over, ik ga het maar eens proberen.
Je moet bv. bij samsung mobile je update ophalen en volgens mij is die nog steeds niet beschikbaar.
Verwijderd
Zit inderdaad niks anders op dan afwachten............m0ridin schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:40:
[...]
Nou, ik hoop het wel... En ik kan me ook voorstellen dat ze wachten met het uitbrengen ervan zouden wachten tot de 6.5 versie klaar is. Maar uiteindelijk is het maar afwachten...
Verwijderd
Ik heb net mijn Samsung Qwerty besteld
.
Ik zit nu alleen nog te bedenken wat voor geheugenkaartje ik erbij wil. Een 16 Gb kaartje kost vanaf E 40 voor een klasse 2. Voor net onder de 60 koop je de Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GN Card, klasse 4. Ga ik dat verschil in snelheid merken? Is het de meerprijs waard? Hoe lang doe je er in beide gevallen over om die 16 gig vol te plempen? Ik heb wel naar reviews gezocht maar weinig specifieks kunnen vinden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik zit nu alleen nog te bedenken wat voor geheugenkaartje ik erbij wil. Een 16 Gb kaartje kost vanaf E 40 voor een klasse 2. Voor net onder de 60 koop je de Sandisk Mobile Ultra microSDHC 16GN Card, klasse 4. Ga ik dat verschil in snelheid merken? Is het de meerprijs waard? Hoe lang doe je er in beide gevallen over om die 16 gig vol te plempen? Ik heb wel naar reviews gezocht maar weinig specifieks kunnen vinden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verwijderd
HELP
Heb sinds kort een Samsung Qwerty en kwam erachter dat hij spontaan internet verbinding maakte.
Aangezien ik geen zorgeloos online heb en geen hoge rekeningen wil ontvangen schakel ik dit liever uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen. Ik heb hsdpa uitgeschakeld. Is dit voldoende??
Graag een reactie.
Heb sinds kort een Samsung Qwerty en kwam erachter dat hij spontaan internet verbinding maakte.
Aangezien ik geen zorgeloos online heb en geen hoge rekeningen wil ontvangen schakel ik dit liever uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen. Ik heb hsdpa uitgeschakeld. Is dit voldoende??
Graag een reactie.
http://www.google.nl/sear...ile+NoData&meta=&aq=f&oq=Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:15:
HELP
Graag een reactie.
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik heb ook nog een USB autolader liggen en zou die graag gebruiken. Ik heb begrepen, dat men de aanpassing ook wel eens doet aan de kabel zelf, maar deze kun je dan niet meer gebruiken om de telefoon op de pc aan te sluiten, dus ik zou het ook liever in de lader doen.kwee schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:39:
[...]
Ik had ook een probleem met mijn usb oplader in de auto (is niet meer dan een sigarette-adapter naar normale USB met een losse kabel bij mij). Om dit werkend te krijgen moest ik in de USB aansluiting de data+ en data- connectoren met elkaar kortsluiten. Bij mij kon ik dit doen door in die adapter de middelste 2 contactpunten met elkaar te verbinden met een beetje extra tin. Het was even puzzelen, maar daar zijn we tweakers voor.
Begrijp ik goed, dat de middelste twee aansluitingen van de vier aansluitingen op de USB connector met elkaar verbonden moeten worden?
Ik weet wel het één en ander van elektronica, maar niet van USB aansluitingen. Kun je uitleggen, wat er gebeurt, als je die bij de lader verbindt en waarom de Samsung dan wel opgeladen wordt?
Groeten,
Branko.
Klein tooltje installeren genaamd: NoData - even googlelen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:15:
HELP
Graag een reactie.
Daarmee kun je je data verbindingen aan en uit mee zetten. Werkt prima bij mij op de Qwerty en voorkomt ongewenst hoge rekeningen voor mensen zonder flat-fee of in het buitenland. HSDPA uitzetten is naar mijn idee niet voldoende. Dan maakt ie rustig nog verbindingen over GPRS volgens mij.
Verwijderd
Sorry maar ik ben niet echt handig hierin.Burn_and_Fire schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:20:
[...]
Klein tooltje installeren genaamd: NoData - even googlelen.
Daarmee kun je je data verbindingen aan en uit mee zetten. Werkt prima bij mij op de Qwerty en voorkomt ongewenst hoge rekeningen voor mensen zonder flat-fee of in het buitenland. HSDPA uitzetten is naar mijn idee niet voldoende. Dan maakt ie rustig nog verbindingen over GPRS volgens mij.
Ik heb het tooltje gedownload en op mijn mobiel gezet. Als ik dan een van de 3 bestandjes aanvink dan zegt hij: Er is geen bijbehorende toepassing voor.......Start eerst de toepassing en open dit bestand vervolgens in de toepassing?????
Ook is er een Setup bestand, als ik deze aanvink dan kom ik in een leeg scherm waar bovenaan staat: file://localhost/my%20Documents/persoonlijk/_setup.xml
Help
Niet NoData.cab uitpakken en op je mobiel zetten, maar dit hele bestandje op je mobiel zetten en dan aanklikken en installeren. Dan komt er een NoData icoontje in je overige toepassingen te staan. Daar kun je je dataverbindingen aan en uit zetten (toggle).Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:57:
[...]
Sorry maar ik ben niet echt handig hierin.
Ik heb het tooltje gedownload en op mijn mobiel gezet. Als ik dan een van de 3 bestandjes aanvink dan zegt hij: Er is geen bijbehorende toepassing voor.......Start eerst de toepassing en open dit bestand vervolgens in de toepassing?????
Ook is er een Setup bestand, als ik deze aanvink dan kom ik in een leeg scherm waar bovenaan staat: file://localhost/my%20Documents/persoonlijk/_setup.xml
Help
Verwijderd
https://www.samsungpromot...xLWE1OWEtNDYwZGFhYmJjNmE5
leuk, is de
windows mobile 6.5 al beschikbaar bij samsung, zie link, maar alleen voor zakelijke gebruikers.
leuk, is de
Hmmm, volgens mij is dat meer icm een toestel en niet alleen de software update? Maar dat zou wel betekenen dat de update eigenlijk al klaar is (of zo goed als)?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:37:
https://www.samsungpromot...xLWE1OWEtNDYwZGFhYmJjNmE5
leuk, is dewindows mobile 6.5 al beschikbaar bij samsung, zie link, maar alleen voor zakelijke gebruikers.
Hoop dat hij dan ook snel te krijgen is...
Ik heb zo'n idee dat ze bij Samsung gedacht hadden die update al wel af te hebben, maar dat er mogelijk een fout is opgetreden. Aangezien er al een hele hoop promotiemateriaal en sites aangeven dat er al een update voor te krijgen moet zijn, maar dat uiteindelijk niet is. Ik hoop deze week toch wel eindelijk een update te krijgen, maar als het volgende week ook al niet is, dan ga ik toch wel ff aan de telefoon hangen hoe het zit.
Maar hoe je het ook went of keert, de update komt eraan, dus zo'n giga probleem is dat niet. Ik hoop alleen wel dat er nog wat nieuws naar buiten komt over een ETA.
Maar hoe je het ook went of keert, de update komt eraan, dus zo'n giga probleem is dat niet. Ik hoop alleen wel dat er nog wat nieuws naar buiten komt over een ETA.
Verwijderd
Hmm, kun je het toch even toelichten. Ik kan veel met de telefoon, en had z'n reactie ook wel verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:04:
[...]
wat dacht je van om 'gewoon''op de tijd te drukken? vervolgens kan mij broertje van 2 de tijd instellen..
Alleen gaat het gewoon niet, ik tik op de klok, dan krijg je dus het instellingen scherm. Ik tik op wereldklok -> Nieuw.
Gebeurt niks, ik zit dus verkeerd. Waar kan ik het dan aanpassen?
Dat probleem heb ik hier momenteel ook. Ik gok dat een Hard-reset dat wel wil fixen, maar heb nog geen oplossing gevonden. Klok is hier ook pleite, al heb ik hier wel de goede tijd. Als het goed is zet ie die met synchroniseren ook goed.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:
[...]
Hmm, kun je het toch even toelichten. Ik kan veel met de telefoon, en had z'n reactie ook wel verwacht.
Alleen gaat het gewoon niet, ik tik op de klok, dan krijg je dus het instellingen scherm. Ik tik op wereldklok -> Nieuw.
Gebeurt niks, ik zit dus verkeerd. Waar kan ik het dan aanpassen?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2009 11:00 ]
tikje offtopic...
is het eigenlijk mogelijk om twee mail accounts in te stellen die werken met Exchange? Of kan je maar met 1 account syncroniseren?
Je begrijpt..ik heb er al eentje in gebruik en wil er graag nog eentje instellen maar lukt niet echt
is het eigenlijk mogelijk om twee mail accounts in te stellen die werken met Exchange? Of kan je maar met 1 account syncroniseren?
Je begrijpt..ik heb er al eentje in gebruik en wil er graag nog eentje instellen maar lukt niet echt
nee helaas, moet je POP3 of IMAP gebruiken.xon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:33:
tikje offtopic...
Verwijderd
Ik heb er persoonlijk een hekel aan om zo'n mooie telefoon 'gewoon'in mijn broekzak te steken.
Heeft er al imeand een goed passend hoesje/tasje/case gevonden, het lieft met riemclip?

Heeft er al imeand een goed passend hoesje/tasje/case gevonden, het lieft met riemclip?
Ik heb inderdaad de middelste twee connectoren in de connector met elkaar verbonden. Ik meen ergens op een forum van Omnia II telefoons deze tip te hebben gelezen, maar ik weet niet precies meer waar en het was voor mij best een gok of het ging werken (gelukkig ging alles goedbnwgraaf schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:12:
[...]
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik heb ook nog een USB autolader liggen en zou die graag gebruiken. Ik heb begrepen, dat men de aanpassing ook wel eens doet aan de kabel zelf, maar deze kun je dan niet meer gebruiken om de telefoon op de pc aan te sluiten, dus ik zou het ook liever in de lader doen.
Begrijp ik goed, dat de middelste twee aansluitingen van de vier aansluitingen op de USB connector met elkaar verbonden moeten worden?
Ik weet wel het één en ander van elektronica, maar niet van USB aansluitingen. Kun je uitleggen, wat er gebeurt, als je die bij de lader verbindt en waarom de Samsung dan wel opgeladen wordt?
Groeten,
Branko.
Ik zelf heb in de USB adapter inderdaad de twee middelste aansluitingen van de vier met elkaar verbonden. Dan hoefde ik niet iets lelijks te maken met de kabel, omdat ik de adapter gewoon kon openmaken en daar intern alles kon houden. Bij mij zat de connector op een printplaatje waarbij ik aan de onderkant met een beetje extra tin de verbinding heb kort gesloten, en vervolgens bleek alles te werken.
Hoi kwee,kwee schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:35:
[...]
Ik heb inderdaad de middelste twee connectoren in de connector met elkaar verbonden. Ik meen ergens op een forum van Omnia II telefoons deze tip te hebben gelezen, maar ik weet niet precies meer waar en het was voor mij best een gok of het ging werken (gelukkig ging alles goed). Waarschijnlijk heeft Samsung zelf een keer bedacht dat het zo moet om meer eigen merk adapters te kunnen verkopen, en heeft het niets met de USB standaard te maken.
Ik zelf heb in de USB adapter inderdaad de twee middelste aansluitingen van de vier met elkaar verbonden. Dan hoefde ik niet iets lelijks te maken met de kabel, omdat ik de adapter gewoon kon openmaken en daar intern alles kon houden. Bij mij zat de connector op een printplaatje waarbij ik aan de onderkant met een beetje extra tin de verbinding heb kort gesloten, en vervolgens bleek alles te werken.
Bedankt voor je uitleg.
Je hebt vast en zeker niet het linkje naar het betreffende forum?
Ik heb het zelf niet kunnen vinden. Wel wat fora over de oude omnia, maar daar worden andere oplossingen gegeven, waar extra USB connectoren voor gebruikt worden. Als ik me niet vergis, heeft de oude omnia geen microUSB aansluiting, dus ik weet niet of het hetzelfde werkt.
Ik heb een draadje kunnen vinden, waar de middelste twee aansluitingen worden door verbonden. Daar gingen ze er vanuit, dat er oorspronkelijk op die twee pennen ongeveer +3V staat, wat bij mij ook het geval is.
Er staat, dat ze de twee betreffende pennen eerst loskoppelen van de 3V en daarna onderling inderdaad verbinden.
Sorry voor de extra vragen, maar als het om laad aansluitingen e.d. gaat, ben ik wat voorzichtig. Ik heb geen idee of alle USB autoladers op dezelfde manier de twee middelste pennen hebben aangesloten.
Als er, zoals in mijn geval, op beide pennen +3V staat, dan zou alleen doorverbinden toch weinig doen?
Sorry, linkje vergeten:bnwgraaf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:44:
[...]
Ik heb een draadje kunnen vinden, waar de middelste twee aansluitingen worden door verbonden. Daar gingen ze er vanuit, dat er oorspronkelijk op die twee pennen ongeveer +3V staat, wat bij mij ook het geval is.
Er staat, dat ze de twee betreffende pennen eerst loskoppelen van de 3V en daarna onderling inderdaad verbinden.
Dit gaat trouwens niet over de omnia, maar wel over een gelijksoortig probleem:
http://community.vzw.com/...3FB7B1E21BCBC685530990208
Verwijderd
Heb PDAShop geprobeerd, maar hun beide lederen Valeria cases die zogenaamd geschikt waren, blijken beide (veel) te klein. Helaas adverteert hun website beide hoesjes nog steeds als geschikt, ondanks dat ik dat al een week geleden gemeld heb, zowel op de site als via de telefoon. Zeer kwalijk.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:46:
Ik heb er persoonlijk een hekel aan om zo'n mooie telefoon 'gewoon'in mijn broekzak te steken.![]()
Ik ben er wel al achter dat de afmetingen vrijwel identiek zijn aan de Qtec S200, ofwel de HTC Prophet. Die had ik hier nog liggen, incl. hoesje en dat past uitstekend
Ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb bij de Media Markt van Samsonite een perfect passend hoesje met clip voor mijn riem gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:16:
[...]
Heb PDAShop geprobeerd, maar hun beide lederen Valeria cases die zogenaamd geschikt waren, blijken beide (veel) te klein. Helaas adverteert hun website beide hoesjes nog steeds als geschikt, ondanks dat ik dat al een week geleden gemeld heb, zowel op de site als via de telefoon. Zeer kwalijk.
Ik ben er wel al achter dat de afmetingen vrijwel identiek zijn aan de Qtec S200, ofwel de HTC Prophet. Die had ik hier nog liggen, incl. hoesje en dat past uitstekendHelaas vind ik dat hoesje te "open", dus ik ga nu gewoon op zoek voor de Prophet; voor de Omnia QWERTY is bijna niks te vinden (althans, wat aan mijn standaarden voldoet
).
Zelf heb ik bij TforTelecom een hoesje van het merk Bugatti gekocht. Paste in het begin wat strakker, maar gaat nu goed. Het is een soort neopreen, met luxe aanvoelende afwerking en er zijn diverse designs. Zelf heb ik er eentje, waar alleen "Bugatti" in verzonken zit, maar verder eenvoudig en strak.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:46:
Ik heb er persoonlijk een hekel aan om zo'n mooie telefoon 'gewoon'in mijn broekzak te steken.![]()
Als het alleen om bescherming gaat en er geen broek-clip of iets dergelijks aan hoeft te zitten, dan is dit wel een mooi hoesje.
Probleem bij dergelijk hoesjes kan soms wel zijn, dat mogelijk de ontgrendeltoets even ingedrukt wordt. Zodra dit alleen bij het erin en eruit schuiven is, maakt het verder niet zo veel uit, als hij maar niet ingedrukt blijft.
Zou inderdaad prettig zijn, als je een andere manier van ontgrendelen zou kunnen instellen.
Het hoesje dat ik heb, is uit deze serie (de linker van de twee uit het grote plaatje; de achterkant is bij mij helemaal zonder print/logo):
http://www.bugatti-mobile...ecase.php?item=61&lang=EN
Verwijderd
Ja ik heb ook een hoesje van samsonite, type torbole maat 4 kost 11, 99 bij o.a. bol.com Je hebt alleen felle kleuren aan de binnenzijde, maar voor dat bedrag...... Ik hem m ook met een lederen buitenkant, kost 4 euro meer. Ben erg tevreden over deze hoes.mknoppert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:40:
[...]
Ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb bij de Media Markt van Samsonite een perfect passend hoesje met clip voor mijn riem gekocht.
riemclip........ik moet meteen aan de gemiddelde ICTér denken met de ruitjesblouse en C&A broek hahamknoppert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:40:
[...]
Ik weet niet wat jouw standaarden zijn, maar ik heb bij de Media Markt van Samsonite een perfect passend hoesje met clip voor mijn riem gekocht.
http://www.youjustmademyl...09/03/cell_phone_belt.jpg
sorrrryy sorrry
Het is me gelukt met de USB lader!
Ik heb mijn HP USB lader geopend en pin 2 en 3 van de USB aansluiting eerst losgemaakt van de print, zodat deze niet meer gekoppeld waren met de print.
Vervolgens heb ik deze twee pennen aan elkaar verbonden (pen 3 en 4) en nu werkt de lader inderdaad wel.
Op andere fora waren methodes te lezen, waarbij de originele kabel werd doorgeknipt, maar dat hoeft dus inderdaad niet.
Altijd een beetje spannend om dit soort dingen te proberen, maar nu werkt het.
Ik heb mijn HP USB lader geopend en pin 2 en 3 van de USB aansluiting eerst losgemaakt van de print, zodat deze niet meer gekoppeld waren met de print.
Vervolgens heb ik deze twee pennen aan elkaar verbonden (pen 3 en 4) en nu werkt de lader inderdaad wel.
Op andere fora waren methodes te lezen, waarbij de originele kabel werd doorgeknipt, maar dat hoeft dus inderdaad niet.
Altijd een beetje spannend om dit soort dingen te proberen, maar nu werkt het.
Haha, die riemclip foto 
Ik heb net ook flink zitten zoeken maar krijg geen goede reviews gevonden. Ik heb dus maar het 16GB nokia kaartje besteld. Kan hem wel even reviewen als hij binnen is. Nog niemand die ZAGG screenprotector binnen?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:07:
Ik heb net mijn Samsung Qwerty besteld.
Verwijderd
Iemand al een oplossing of toelichting, als het zo simpel is ('broertje van 2 kan het zelfs') dan mag dat hier ook wel even heel simpel neergezet worden.Martinspire schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:00:
[...]
Dat probleem heb ik hier momenteel ook. Ik gok dat een Hard-reset dat wel wil fixen, maar heb nog geen oplossing gevonden. Klok is hier ook pleite, al heb ik hier wel de goede tijd. Als het goed is zet ie die met synchroniseren ook goed.
Een harde-reset vind ik niet opwegen tegen het alleen verstellen van de tijd...
Bedankt!

P.S. synchronisatie had ook geen zin, of heb ik daar aparte software voor nodig?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 09:22 ]
Ik zal even uitleggen hoe het in de Work-modus werkt. Werkt vast ook wel in de Life-modus.
- Je klikt op de klok. Dan opent de tab: World Clock
- Vervolgens klik je op de locatie en tijd die daar staat. In mijn geval: Berlin, Rome
- Je ziet dan staan:
Time zone
GMT+1 Berlin, Rome
Date 29-10-2009
Time 11:43
- Klik op die "11:43" en voila
- Vervolgens klik je op de locatie en tijd die daar staat. In mijn geval: Berlin, Rome
- Je ziet dan staan:
Time zone
GMT+1 Berlin, Rome
Date 29-10-2009
geven jullie even een gil als iemand de brando screenprotector binnen heeft? Ik heb hem natuurlijk ook besteld maar goed om te weten :-)
Verwijderd
Bij Mediamarkt winkel ik principieel niet meer.mknoppert schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:40:
[...]
O ja, da's een goeie!Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:58:
[...]
Ja ik heb ook een hoesje van samsonite, type torbole maat 4 kost 11, 99 bij o.a. bol.com Je hebt alleen felle kleuren aan de binnenzijde, maar voor dat bedrag...... Ik hem m ook met een lederen buitenkant, kost 4 euro meer. Ben erg tevreden over deze hoes.
Nog niet, maar verwacht hem wel eind deze week. Vergeet niet dat het niet uit NL komt en er dus wel ff overheen kan gaan.Red hot schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:22:
Haha, die riemclip foto
[...]
Ik heb net ook flink zitten zoeken maar krijg geen goede reviews gevonden. Ik heb dus maar het 16GB nokia kaartje besteld. Kan hem wel even reviewen als hij binnen is. Nog niemand die ZAGG screenprotector binnen?
Dat gaat dus niet. Bij World clock staat geen locatie en tijd. Gewoon een leeg zwart scherm.Boertje1991 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:43:
Ik zal even uitleggen hoe het in de Work-modus werkt. Werkt vast ook wel in de Life-modus.
- Je ziet dan staan:
Time zone
GMT+1 Berlin, Rome
Date 29-10-2009
Ik heb geen idee waar het nu precies aan ligt, maar ik ga hem niet meer resetten. Wacht nog wel op de update, WANT DIE ZAL TOCH ONDERHAND WEL KOMEN NU?
Verwijderd
Graag!Red hot schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:22:
Haha, die riemclip foto
[...]
Ik heb net ook flink zitten zoeken maar krijg geen goede reviews gevonden. Ik heb dus maar het 16GB nokia kaartje besteld. Kan hem wel even reviewen als hij binnen is.
Edit: ik heb toch maar de Sandisk Class 4 16 Gb gekocht. Als ik er al aan denk hoe lang ik er over doe om zelfs met een cardreader het 2Gb-kaartje te vullen dat nu in mijn Nokia 6120 zit dan is een beetje extra snelheid best welkom denk ik. Indien er meer mensen in geinteresseerd zijn wil ik er na ontvangst best even een benchmarkje op loslaten.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 17:01 ]
Ik heb net een mailtje teruggehad van de Samsung helpdesk en deze gaf het volgende:
Ik zag trouwens al wel dat er een nieuwe versie van Samsung PC Studio uit was die niet via de auto updater (van dat programma) gemeld werd. Namelijk versie 1.3.0 IJ1. Al werkt updaten hier ook nog niet mee
Oftewel, zondag moet ie er zijn. Al zal dat dan mogelijk maandag ofzo worden omdat het me niet echt logisch lijkt om zo'n update op een (voor werknemers) vrije zondag uit te geven. Maar het is in ieder geval niet halverwege novemberDank uvoor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-B7610.
Ik begrijp uit uw e-mail dat U wilt weten wanneer de update voor de
GT-B7610 uitkomt.
Wij verwachten dat deze update op 1/11/2009. Ik raad U bij deze aan nog
even af te wachten.
Ik zag trouwens al wel dat er een nieuwe versie van Samsung PC Studio uit was die niet via de auto updater (van dat programma) gemeld werd. Namelijk versie 1.3.0 IJ1. Al werkt updaten hier ook nog niet mee
Er staat op de Samsung site nu toch echt midden november, op dezelfde plek waar eerst midden oktober stond. Ik snap niet goed waarom ze kopers van een PDA van EUR 400 aan het lijntje proberen te houden, creëert een enorm slechte buzz om dit toestel.Martinspire schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:41:
Ik heb net een mailtje teruggehad van de Samsung helpdesk en deze gaf het volgende:
[...]
Oftewel, zondag moet ie er zijn. Al zal dat dan mogelijk maandag ofzo worden omdat het me niet echt logisch lijkt om zo'n update op een (voor werknemers) vrije zondag uit te geven. Maar het is in ieder geval niet halverwege november
Hij is net binnengekomen incl een 8GB date kaartje (niet van HI btw) 
Ik ga eens bekijken wat er allemaal mogelijk is met deze telefoon, maar zo op het eerste gezicht is dat aardig wat.
Ik ga eens bekijken wat er allemaal mogelijk is met deze telefoon, maar zo op het eerste gezicht is dat aardig wat.
Verwijderd
Klopt, bij mij idem. Hoop inderdaad de update, want resetten heb ik ook geen zin in en het word nu wel irritant dat de tijd verkeerd staat i.v.m. agenda etc..Martinspire schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Dat gaat dus niet. Bij World clock staat geen locatie en tijd. Gewoon een leeg zwart scherm.
Ik heb geen idee waar het nu precies aan ligt, maar ik ga hem niet meer resetten. Wacht nog wel op de update, WANT DIE ZAL TOCH ONDERHAND WEL KOMEN NU?
Mja dat is inderdaad wel klote. Maar waarom backup je de handel dan niet ff met pc studio en reset je hem? Zoveel hoef je nou ook weer niet in te stellen.
Anyways, half november is inderdaad wel schandalig, maar ik denk ze nu even een wat ruimere datum hebben genomen, om er zeker van te zijn dat ze die halen.
Mij lijkt het dus wel logisch (afgaande op de mail van de support medewerker) om er vanuit te gaan dat we volgende week die update krijgen.
Anyways, half november is inderdaad wel schandalig, maar ik denk ze nu even een wat ruimere datum hebben genomen, om er zeker van te zijn dat ze die halen.
Mij lijkt het dus wel logisch (afgaande op de mail van de support medewerker) om er vanuit te gaan dat we volgende week die update krijgen.
Verwijderd
yep gelukt. Nog wel een vraagje......Burn_and_Fire schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:28:
[...]
Niet NoData.cab uitpakken en op je mobiel zetten, maar dit hele bestandje op je mobiel zetten en dan aanklikken en installeren. Dan komt er een NoData icoontje in je overige toepassingen te staan. Daar kun je je dataverbindingen aan en uit zetten (toggle).
Als ik het Nodata icoontje aanvink dan staat er alleen kpn internet
Nu lees ik in sommige forums dat er meerdere verbindingen af te sluiten zijn. bv: mms en wap
Mijn mobiel geeft alleen kpn internet aan. klopt dit??
Verwijderd
Ze moeten gewoon opschieten! WM 6.5 is al bijna een maand uit! Voor de Omnia 2 is die ook al uit dus waar wachten ze op? Tis inderdaad schandalig....Martinspire schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:11:
Als eerste maar eens zeggen dat ik erg tevreden ben over dit toestel. Heb m alweer een aantal weken
Alleen vind ik sommige dingen van samsung wat vervelend. Nu heb ik er een aantal programma's op gezet en volgens mij bijten resco contact manager en samsung elkaar. Nadat ik deze had geinstalleerd (na een harde reset) kan ik niet meer naar mijn contactenlijst als ik de bel-toets indruk. Als ik deze indruk gaat ie namelijk meteen bellen. Normaal gesproken ga je dan naar de lijst van laatst gekozen nummers, maar het lijkt erop dat ie 1 druk op de toets als 2 ziet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heeft het misschien te maken met SPB mobile shell 3.5?
Ook heb ik erg weinig programma's gevondne welke de g-meter kunnen gebruiken van de telefoon.
Over het algemeen is het een fijne telefoon en kan ik bellen, muziek en film kijken en de rest.
Ook heb ik erg weinig programma's gevondne welke de g-meter kunnen gebruiken van de telefoon.
Over het algemeen is het een fijne telefoon en kan ik bellen, muziek en film kijken en de rest.
Verwijderd
Die advanced batt info is leuk, zit ook temp metertje in. Kun je misschien wel pollen met een widget ofzo.
Verwijderd
Ik heb ook eindelijk mijn Samsung B7610 Qwerty
maar ik zit met 1 probleem:
als ik een contact naam wil wijzigen komt er niet de naam te staan maar komt er <naamloos> te staan...
weet iemand hoe ik dit op kan lossen heb al van alles geprobeerd heb hem al eens uitgezet en weer aan een andere naam geprobeerd maar nog lukt het niet...
ik hoop dat iemand mij kan helpen!
als ik een contact naam wil wijzigen komt er niet de naam te staan maar komt er <naamloos> te staan...
weet iemand hoe ik dit op kan lossen heb al van alles geprobeerd heb hem al eens uitgezet en weer aan een andere naam geprobeerd maar nog lukt het niet...
Schandalig zou ik niet zeggen. Het komt eraan en blijkbaar hebben ze wat problemen. Heb liever dat ze dat verhelpen, dan buggy software.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:26:
[...]
Ze moeten gewoon opschieten! WM 6.5 is al bijna een maand uit! Voor de Omnia 2 is die ook al uit dus waar wachten ze op? Tis inderdaad schandalig....
Ff googlen levert dit op: http://www.microsoft.com/...product=MessengerTelefoonVerwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:53:
Waar haal ik msn messenger vandaan voor de B7610?
1 sec werk.
Kopieer de contactpersoon naar de telefoon (van sim naar telefoon) en wijzig hem dan. Dan werkt het op een 1 of andere manier wel en kun je hem weer naar sim verplaatsen (als je dat wilt).Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:07:
Ik heb ook eindelijk mijn Samsung B7610 Qwerty
Die wil ik ook!!
Gratis 8 GB microSD geheugenkaart!(10/28/2009)
kom alleen zelf niet verder op de site.... je kan altijd een poging wagen...
even mezelf quotenxon schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:36:
geven jullie even een gil als iemand de brando screenprotector binnen heeft? Ik heb hem natuurlijk ook besteld maar goed om te weten :-)
Dear
This is an automated email to notify you that your order # B2B84A01 has been shipped by Air Mail on 2009-10-30 12:20:21.
Please note that shipping time depends on distance and custom clearance process in your country.
haha waar maken jullie je nou allemaal zo druk om jongens....het lijkt zooveeel op 6.1 wat jullie nu hebben. Verder is de kans alleen maar groter op bugs omdat ze echt opnjieuw hebben moeten ontwikkelen en 6.1 al ruime ervaring was. Je krijgt er echt geen enorme bak functies bij...Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:26:
[...]
Ze moeten gewoon opschieten! WM 6.5 is al bijna een maand uit! Voor de Omnia 2 is die ook al uit dus waar wachten ze op? Tis inderdaad schandalig....
De mijn is tegelijk verstuurd ;-)xon schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:13:
[...]
even mezelf quoten
Dear
This is an automated email to notify you that your order # B2B84A01 has been shipped by Air Mail on 2009-10-30 12:20:21.
Please note that shipping time depends on distance and custom clearance process in your country.
Dear
This is an automated email to notify you that your order # 739A560501 has been shipped by Air Mail on 2009-10-30 12:20:21.
Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm
Ja hier is ook de mail aangekomen. Alleen was het niet 1 maar 7(!) mailtjes....:S
achja, hij komt er in ieder geval aan.
[ Voor 162% gewijzigd door Samiej6 op 30-10-2009 09:48 ]
Bij mij ook 7 mails. En...hoe kok ik aan dat 8Gb kaartje? Ik kom ook niet verder op de samsung link.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Heb even een klachtbrief gestuurd naar Samsung dat ik mijn 8GB nooit heb ontvangenKamiKaaze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:52:
Die wil ik ook!!![]()
Mocht het succes opleveren laat ik het jullie weten en kunnen jullie ook een poging wagen!
Blijkbaar hebben ze de hele shipment naar Nederland in één keer verstuurd, ik heb ook 7 mails ontvangen.Samiej6 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:04:
Ja hier is ook de mail aangekomen. Alleen was het niet 1 maar 7(!) mailtjes....:S
Maar kan het niet zo zijn dat providers de geheugenkaarten eruit halen? Vroeger werd dat nog wel s gedaan toch?
Mhh op een of andere manier krijg ik de software van Samsung niet goed werkende op mijn PC. Als ik mijn telefoon aansluit, dan vind hij via de active-sync software netjes de telefoon, maar via NPS kan ik zoeken wat ik wil er wordt gewoon geen toestel gevonden.
Windows versie Vista en NPS versie 1.30 (onder linux probeer ik het niet eens ivm FXusb*** (iets drm achtigs als ik me niet vergis) foutmeldingen.
Zoeken op USB gaat ineens over op zoeken op Com1 en daarna niets meer.
Hebben hier meer mensen met Vista last van?
Heb ook SPB 3.5 trail erop gezet en dat is inderdaad en verademing qua snelheid en overzichtelijkheid ivm de Samsung schil vooral de professional lay-out ziet er zwaar gelikt uit vind ik persoonlijk. Zoals al vaker geopperd in dit topic een echte aanrader
Windows versie Vista en NPS versie 1.30 (onder linux probeer ik het niet eens ivm FXusb*** (iets drm achtigs als ik me niet vergis) foutmeldingen.
Heb ook SPB 3.5 trail erop gezet en dat is inderdaad en verademing qua snelheid en overzichtelijkheid ivm de Samsung schil vooral de professional lay-out ziet er zwaar gelikt uit vind ik persoonlijk. Zoals al vaker geopperd in dit topic een echte aanrader
[ Voor 7% gewijzigd door Slaiter op 30-10-2009 11:34 ]
Er valt niks "verder" te gaan op de site. Het betreft hier gewoon een nieuwsbericht. Die 8GB microSD zou met de foon meegeleverd moeten zijn.KamiKaaze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:52:
Die wil ik ook!!![]()
Maar is het SPB ook weer goed te verwijderen? Want ik heb wat mensen gesproken (niet per se met de omnia qwerty) die bepaalde icoontjes o.d. niet meer goed terug kregen. Is het in zo'n geval wel mogelijk om heel windows mobile 6.1 er opnieuw op te zetten?Slaiter schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:33:
Mhh op een of andere manier krijg ik de software van Samsung niet goed werkende op mijn PC. Als ik mijn telefoon aansluit, dan vind hij via de active-sync software netjes de telefoon, maar via NPS kan ik zoeken wat ik wil er wordt gewoon geen toestel gevonden.
Waarom zou je dat uberhaubt willen? Ik heb het in elk geval niet geprobeerd het werkt goed en fijn, dus laat ik ht voorlopig nog staan. Mocht ik het in de toekomst eraf willen hebben om wat voor een reden dan ook, dan zie ik dan wel of dat goed gaat of niet.
[ Voor 76% gewijzigd door Slaiter op 30-10-2009 12:13 ]
Verwijderd
Dat vind jij dan toevallig, maar dat wil niet zeggen dat iedereen SPB geweldig vindtSlaiter schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:12:
Waarom zou je dat uberhaubt willen? Ik heb het in elk geval niet geprobeerd het werkt goed en fijn

Het is toch echt wel prettig om te weten dat software goed te deïnstalleren is, zonder dat er een harde reset voor nodig is.
Dat impliceer ik ook nergens. Ik stel een vraag w"waarom zou je dat willen" en vervolgens geef ik aan dat ik (IK) het fijn vind werken. Als iemand het niet fijn vind, dan kan dat natuurlijk altijd, maar ik geef mijn mening.
Lijkt me wel dat het te verwijderen is aangezien het gewoon en schil betreft, maar of daarvoor een reset nodig is
Lijkt me wel dat het te verwijderen is aangezien het gewoon en schil betreft, maar of daarvoor een reset nodig is
Verwijderd
Iets anders: ik kan nergens vinden hoe ik per contact een ringtone kan instellen. Bij WM6 kon dat standaard wél.
hahabij mij ook jaSamiej6 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:04:
Offtopic:
Nog mensen wat leuke software geprobeerd/geinstalleerd?
volgens mij had ik deze de vorige keer nog niet genoemd:
P2000 mobile monitor
p2000 (hulpdiensten meldingen) monitor op je mobiel
http://www.weidema.eu/page/p2000/nl/
Midomi
Een nummer nurrien of even bij de speaker houden en je ziet alle info over de plaat!
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-midomi.html
P2000 mobile monitor
Midomi
Een nummer nurrien of even bij de speaker houden en je ziet alle info over de plaat!
Midomi werkt echt verbazingwekkend goed! Ik heb hem tot nu toe vaak gebruikt voor nummers op de radioxon schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:24:
Offtopic:
P2000 mobile monitor
Midomi
Ik heb deze telefoon vandaag uitgeprobeerd in de Mediamarkt (Groningen). Ik vond de software looks niet zo mooi en soms reageerde het touchscreen van de telefoon uitermate slecht. Misschien ligt het aan de WM6.1 versie die er op stond. Kan dat? Versie is: 5.2.21006.1.5.74
Verder vond ik het typen erg fijn gaan. Alleen is er iets te weinig ruimte aan de bovenkant om de bovenste toetsen fijn in te drukken. Kan natuurlijk ook aan mij liggen:P Camera is ook prima denk ik:P
Verder vond ik het typen erg fijn gaan. Alleen is er iets te weinig ruimte aan de bovenkant om de bovenste toetsen fijn in te drukken. Kan natuurlijk ook aan mij liggen:P Camera is ook prima denk ik:P
ATTACKrethxoth schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:22:
[...]
Heb even een klachtbrief gestuurd naar Samsung dat ik mijn 8GB nooit heb ontvangen
Mocht het succes opleveren laat ik het jullie weten en kunnen jullie ook een poging wagen!
Tenslotte ik ben niet voor niks een Hollander...
Ik verwachte eerlijk gezegd een link waar je gegevens in kan vullen...
Maar ik wacht geduldig af op je resultaat....
Volgens mij hebben ze je na je klachtbrief de site meteen aangepast. Er staat nu nl.rethxoth schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:22:
[...]
Heb even een klachtbrief gestuurd naar Samsung dat ik mijn 8GB nooit heb ontvangen
De Samsung Omnia Qwerty (B7610) is gemaakt voor de echte professional. Windows Mobile 6.1, een werk en privé modus, een QWERTY-toetsenbord om razendsnel berichten op te stellen en vele geavanceerde multimediafeatures. De Samsung Omnia Qwerty heeft het helemaal.
In de periode van 1 november 2009 tot 31 december 2009 verkrijgbaar met 8GB microSD geheugenkaart cadeau!
Mja, wat dus nogal een messteek is voor degene die hem vanaf september/oktober hebben. Ik zal het eens vragen aan de klantenservice, vanwaar dit ineens veranderd is (heb ik voor jan l*l een kaartje bijgehaald).
Trouwens, ik heb vandaag mijn ZAGG shield binnen gekregen. Het ziet er allemaal erg netjes uit, al kan ik hem er nog niet op doen. Ik heb daar nog niet echt tijd voor (moet nogal voorzichtig) en het moet daarna 24u drogen. Mogelijk kan ik het zondag doen. Al zit ik nog te twijfelen want er zit nog een minischeur op mijn toestel en ik zou het zonde vinden als ik die shield erop doe terwijl ik hem nog kan laten maken.
Edit: W00t mailtje binnen over de update:
http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html
Hmm, daar staat dat ie binnenkort komt, maar ik zie wel een nieuwe versie van pc studio (geloof ik). Naja, het proberen waard.
Edit 2: LOOOOOOL. Ik had me verkeerd geregistreerd op de samsungsite en nu gaat het over de Omnia 2.
Naja, die pagina is in ieder geval wel de pagina die je dus in de gaten moet houden.
Linkje van de nieuwsbrief: http://mailer-service.de/...557777119676063&lid=57719
Trouwens, ik heb vandaag mijn ZAGG shield binnen gekregen. Het ziet er allemaal erg netjes uit, al kan ik hem er nog niet op doen. Ik heb daar nog niet echt tijd voor (moet nogal voorzichtig) en het moet daarna 24u drogen. Mogelijk kan ik het zondag doen. Al zit ik nog te twijfelen want er zit nog een minischeur op mijn toestel en ik zou het zonde vinden als ik die shield erop doe terwijl ik hem nog kan laten maken.
Edit: W00t mailtje binnen over de update:
http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html
Hmm, daar staat dat ie binnenkort komt, maar ik zie wel een nieuwe versie van pc studio (geloof ik). Naja, het proberen waard.
Edit 2: LOOOOOOL. Ik had me verkeerd geregistreerd op de samsungsite en nu gaat het over de Omnia 2.
Naja, die pagina is in ieder geval wel de pagina die je dus in de gaten moet houden.
Linkje van de nieuwsbrief: http://mailer-service.de/...557777119676063&lid=57719
[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2009 18:01 ]
Verwijderd
[...]
Kopieer de contactpersoon naar de telefoon (van sim naar telefoon) en wijzig hem dan. Dan werkt het op een 1 of andere manier wel en kun je hem weer naar sim verplaatsen (als je dat wilt).
[/quote]
thx het werkt!
Kopieer de contactpersoon naar de telefoon (van sim naar telefoon) en wijzig hem dan. Dan werkt het op een 1 of andere manier wel en kun je hem weer naar sim verplaatsen (als je dat wilt).
[/quote]
thx het werkt!
Jah dit vind ik ook zeer matig... Doe dan zo'n promotie vanaf het begin. Eerst gek*t met die update en nu ook al een 8 GB kaartje... Heb ik er ook net 1 binnen gekregen...mknoppert schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:30:
[...]
Volgens mij hebben ze je na je klachtbrief de site meteen aangepast. Er staat nu nl.
De Samsung Omnia Qwerty (B7610) is gemaakt voor de echte professional. Windows Mobile 6.1, een werk en privé modus, een QWERTY-toetsenbord om razendsnel berichten op te stellen en vele geavanceerde multimediafeatures. De Samsung Omnia Qwerty heeft het helemaal.
In de periode van 1 november 2009 tot 31 december 2009 verkrijgbaar met 8GB microSD geheugenkaart cadeau!
Misschien zat het er standaard al bij mijn telefoon...? Ik heb mijn phone via smartphonestunts.nl en de seal die not broken mocht zijn was broken...? Heb gelezen hier op het forum dat er meerdere mensen zijn die dat hadden. De mensen van HI die de samsung hebben ontvangen? Zat het 8Gb kaartje er appart bij? of zat het in het doosje/telefoon? En was bij jullie ook het label gebroken?
ahh jongens..dat gekke kaartje ;-) kost 15 euro of zo....geniet gewoon van je telefoon joh zonde om je daar zo druk om te maken...W4ST3R schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Jah dit vind ik ook zeer matig... Doe dan zo'n promotie vanaf het begin. Eerst gek*t met die update en nu ook al een 8 GB kaartje... Heb ik er ook net 1 binnen gekregen...
Misschien zat het er standaard al bij mijn telefoon...? Ik heb mijn phone via smartphonestunts.nl en de seal die not broken mocht zijn was broken...? Heb gelezen hier op het forum dat er meerdere mensen zijn die dat hadden. De mensen van HI die de samsung hebben ontvangen? Zat het 8Gb kaartje er appart bij? of zat het in het doosje/telefoon? En was bij jullie ook het label gebroken?