weet ik, maar probeer jij maar is als voorbeeld dan je gps instellingen te wijzigen zonder touchwiz
Je kan touchwiz uit zetten, maar is het niet gewoon mogelijk om alleen een kale windows over te houden?
Want wil er spb mobile shell opzetten denk ik. en wil dan wel helemaal van dat touchwiz af zijn.
Want wil er spb mobile shell opzetten denk ik. en wil dan wel helemaal van dat touchwiz af zijn.
Heb nu TomTom prima draaiend. Via een programma genaamd PortSplitter! De ingebouwde GPS doet het prima, heb al na een sec. of 15 een GPS verbinding. Prima dus!
Vandaag het toestel verder de hele dag in stand-by gehad, en de batterij is gezakt van 80% naar 74%. Dus ook dit valt me echt nog mee!
PS: Ja en ik was vanmorgen al voor zevenen op....
Vandaag het toestel verder de hele dag in stand-by gehad, en de batterij is gezakt van 80% naar 74%. Dus ook dit valt me echt nog mee!
PS: Ja en ik was vanmorgen al voor zevenen op....
Ikzelf kan niet in alle menu's komen als je in touchwiz uitzet. Je hebt persé de touchwiz nodig om in het samsung menu alle opties te zien. GPS heb ik ondertussen wel gevonden zonder touchwiz, maar kan niet de optie gps Xtra vinden.W4ST3R schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:27:
Je kan touchwiz uit zetten, maar is het niet gewoon mogelijk om alleen een kale windows over te houden?
Heb Spb mobile shell ook draaien bovenop touchwiz. Heb wel de Samsung today uitgezet.
Verwijderd
Ja ik heb echt geen zin om 2 weken te wachten op iets wat waarschijnlijk softwarematig isfreakzor schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:16:
Superdajk en Teamon, allebei bij Hi besteld? ik wel en heb vandaag gelijk opgebeld naar de klantenservice en nu zeggen ze dat ik het toestel retour moet sturen en dan 2 weken wachten tot alles teruggedraaid is en dan weer overnieuw abbonement verlengen en het toestel opnieuw aanvragen. dit komt nogal bizar over op mij en daarom twijfel ik heel erg omdat ik denk dat het een softwarematige fout is.
verder erg fijn toetsenbord dat wel, en telefoon zelf vind ik ook super. ( zonder touchwiz dan).
de upgrade naar 6.5 zal ook weer omhuld zijn met touchwiz of is hier nog niks over bekend?

Iemand een idee hoe je gps (en a-gps) werkend krijgt met google maps? Ik heb de gps instellingen niet veranderd trouwens.
Nieuws van Brando omtrend screen protector voor de B7610:
Hoe snel soon dan is meld ze dan weer niet, maar het blijft goed nieuws!Hi,
It will be available at our shop soon.
Thanks & Best Regards,
Nina
Brando Workshop
shop: shop.brando.com
website: www.brando.com
[ Voor 15% gewijzigd door MeltedForest op 10-10-2009 22:59 ]
zou iemand even zijn exacte instellingen van portsplitter kunnen posten. ik krijg het vor geen mogelijkheid werkend, icm tomtom.
ik bedoel dus portsplitter instellingen, wm-gps instelingen en die van tomtom.
heb zelf echt geen idee meer wat ik moet doen.
Vraag? Heb jij dan de 3d met g sensor ook werkende?shmp schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:51:
[...]
Ikzelf kan niet in alle menu's komen als je in touchwiz uitzet. Je hebt persé de touchwiz nodig om in het samsung menu alle opties te zien. GPS heb ik ondertussen wel gevonden zonder touchwiz, maar kan niet de optie gps Xtra vinden.
Heb Spb mobile shell ook draaien bovenop touchwiz. Heb wel de Samsung today uitgezet.
Gebruik zelf GPS Proxy, zo'n beetje volgens deze pagina:Samiej6 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:05:
zou iemand even zijn exacte instellingen van portsplitter kunnen posten. ik krijg het vor geen mogelijkheid werkend, icm tomtom.
http://www.winmo.nl/samsu...terne-gps/comment-page-1/
Mijn instellingen ([x] betekent aangevinkt):
GPS Proxy
Menu -> Extensions:
NMea configuration:
GPS com port: Com7
[x] Mirror GPS input to output port
Output Com port: Com4
Menu -> Virtual Com Ports...
Com4 toevoegen
Menu -> Settings
[x] Run external app after proxy startup
Hier navigeren naar de tomtom exe, bij mij in \Programmabestanden\Navigator\TomTom Navigator.exe
Hierdoor start TomTom automatisch als je in GPSProxy op 'Start' klikt
Windows mobile settings:
GPS-instellingen:
Programmas -> GPS Programmapoort: COM7
Hardware -> GPS Hardwarepoort: COM9, Baudrate: 4800
Toegang -> [x] GPS Automatisch laten beheren
Start nu GPS Proxy (niet alleen het programma maar ook in het programma op START drukken). Door de boven genoemde optie zou tomtom nu ook moeten starten, anders handmatig doen.
Tomtom instellingen:
Andere NMEA ontvanger
Baudrate 4800
GPSProxy Virtual Com Port on Com4 (GPS proxy moet runnen)
ja die beschrijving had ik ook al geprobeerd, maar ik krijg gpsproxy niet eens opgestart.
Krijg eerst al 2 foutmeldingen bij installatie, en daaran start die dus ook niet op.
Ben het nu aan het proberen met GPSgate, laat dalijk wel even weten of het werkt.
edit:
Niet gelukt met GPSgate icm met tomtom
Krijg eerst al 2 foutmeldingen bij installatie, en daaran start die dus ook niet op.
Ben het nu aan het proberen met GPSgate, laat dalijk wel even weten of het werkt.
edit:
[ Voor 46% gewijzigd door Samiej6 op 11-10-2009 13:34 ]
GPS Proxy werkt hier ook prima. Installatie ging zonder problemen. De accu trek je wel snel leeg als je GPS aan hebt staan.m0ridin schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:00:
[...]
Gebruik zelf GPS Proxy, zo'n beetje volgens deze pagina:
Wat voor meldingen? Hij vraagt geloof ik om 2 dingen die hij nodig zou hebben maar volgens mij kun je dat negeren... Krijg je verder een foutmelding oid bij het opstarten?Samiej6 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:12:
ja die beschrijving had ik ook al geprobeerd, maar ik krijg gpsproxy niet eens opgestart.
edit:
ja gpsproxy doet het nu, alleen ik krijg gewoon geen signaal door.
het hele gpsproxy scherm blijft ook leeg, er komen geen coordinaten of iets te staan.
Bij tomtom krijg ik dan ook de melding geen gps-apparaat gevonden. Alle instellingen heb ik staan als hierboven beschreven
het hele gpsproxy scherm blijft ook leeg, er komen geen coordinaten of iets te staan.
Bij tomtom krijg ik dan ook de melding geen gps-apparaat gevonden. Alle instellingen heb ik staan als hierboven beschreven
De eerste 5 seconden geeft Tomtom bij mij ook aan dat hij geen apparaat heeft gevonden. Daarna geeft ie een fix. Je moet wel kiezen voor "externe NMEA ontvanger" in de settings van Tomtom. Niet voor de interne GPS receiver.Samiej6 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:33:
ja gpsproxy doet het nu, alleen ik krijg gewoon geen signaal door.
Ja die heb ik ook ingesteld.
alles staat precies zoals net is beschreven, gpsproxy krijgt alleen geen data volgens mij.
alles staat precies zoals net is beschreven, gpsproxy krijgt alleen geen data volgens mij.
Verwijderd
Kantelt het scherm van deze telefoon ook mee als je het toetsenbord niet uitschuift?
En kan je dan ook liggend het onscreen toetsenbord gebruiken?
Ligt aan de applicatie... Opera kantelt bijvoorbeeld wel mee, als je dan een text iets wil invullen kun je idd het onscreen bord gebruiken. SMS bijvoorbeeld weer niet..Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:11:
Kantelt het scherm van deze telefoon ook mee als je het toetsenbord niet uitschuift?
Verwijderd
Hallo!!
Ben nu in bezit van een HTC Tytn II die ik zwaar zat ben en toe is aan vervanging.
Nu zag ik diverse smartphones en blijf ik een beetje hangen op de samsung lijn.
helaas weet ik niet welk toestel ik van samsung moet kiezen;
Omnia pro b7610 of de omnia i8000.
Wie kan mij advies geven en de grote verschillen aangeven en welke een goede keus zou zijn.
Ben nu in bezit van een HTC Tytn II die ik zwaar zat ben en toe is aan vervanging.
Wie kan mij advies geven en de grote verschillen aangeven en welke een goede keus zou zijn.
Alles kantelt als je het toetsenbord uitschuift hoor. Als je je toetsenbord niet uitschuift kantelt het scherm niet met sms en in de menu's, wel in bepaalde apps bijv. opera.m0ridin schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:37:
[...]
Ligt aan de applicatie... Opera kantelt bijvoorbeeld wel mee, als je dan een text iets wil invullen kun je idd het onscreen bord gebruiken. SMS bijvoorbeeld weer niet..
Grote verschillen zijn: wel of geen qwerty toetsenbordVerwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:49:
Hallo!!
En voor verdere verschillen gooi een kwartje in de google machine.
hahahaMeltedForest schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:58:
Nieuws van Brando omtrend screen protector voor de B7610:
[...]
Hoe snel soon dan is meld ze dan weer niet, maar het blijft goed nieuws!
knip/plak twee dagen geleden
Hi,
Sorry, we have no plan yet.
Thanks & Best Regards,
Nina
Brando Workshop
Ik zou zeggen..blijf ze stalken gents!! het helpt blijkbaar..zo werkt dat in China..zij maken..wat wij vragen!
Euh, ja... hij vroeg toch ook of het kantelde zonder het uitschuiftoetsenbord? Daar antwoordde ik ook opMeltedForest schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:12:
[...]
Alles kantelt als je het toetsenbord uitschuift hoor. Als je je toetsenbord niet uitschuift kantelt het scherm niet met sms en in de menu's, wel in bepaalde apps bijv. opera.
Ik had/heb ook een TyTN 2 met WM 6.1, en als je de snelheid van de TyTN 2 vergelijkt met de B7610. Dan is de samsung echt een verademing! Zoveel sneller, ook is het grotere scherm veel fijner werken. Nadeel imo van de B7610 is wel dat er de schil Touchwiz op zit, maar dat kun je uitschakelen, echter heb je nog wel een aantal dingen die niet gewoon van WM zelf zijn, denk daarbij aan Privé/werk- stand. En de aangepaste SMS interface, die ook imo erg tekort schiet. SMS interface is groot. Zogenaamd wel threaded, maar je ziet alleen de laatste. Ik heb nog geen manier gevonden om ze allemaal tegelijk te zien. Heb het toestel ook nog maar 2 dagen:)Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:49:
Hallo!!
Overigens, als het scherm uit is. Word het toestel automatisch vergrendeld. Iets wat ik niet had op mijn TyTN 2.
Duits? Valt nog mee... Mijne was Portugees...Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:26:
Ik heb zojuist mijn exemplaar binnengekregen! Via Hi, that is. Mooi ding hoor, maar er staat alleen maar Duitse taal op. Enig idee hoe ik dat kan verhelpen? Mijn Duits is waardeloos dus ik snap er niks van
.
Trouwens, ook een reactie van Brando gehad dat ze binnenkort ook screenprotectors voor de B7610 zouden moeten hebben... Nog even afwachten dus maar een positief bericht.
haham0ridin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:39:
Trouwens, ook een reactie van Brando gehad dat ze binnenkort ook screenprotectors voor de B7610 zouden moeten hebben... Nog even afwachten dus maar een positief bericht.
ik durf te zeggen dat het komt na het stalken vanuit ons :-)
na ja prima toch!
hmm dit kreeg ik zaterdag terug:xon schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
haha
ik durf te zeggen dat het komt na het stalken vanuit ons :-)
na ja prima toch!
Hi,
Sorry, we have no schedule yet.
Thanks & Best Regards,
Nina
Brando Workshop
Eindelijk binnen!
Hijs kleiner dan ik verwacht had en de slide is heerlijk soepel (in vergelijking met de s710)
Nou snel Navigatie in orde maken, vandaag is heel toevallig mijn Tomtom gejat uit mijn auto!
Hijs kleiner dan ik verwacht had en de slide is heerlijk soepel (in vergelijking met de s710)
Nou snel Navigatie in orde maken, vandaag is heel toevallig mijn Tomtom gejat uit mijn auto!
Toch geniaal, binnen week van "Sorry, no plans" naar "It'll be available soon"ronald-mcdrive schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:40:
[...]
hmm dit kreeg ik zaterdag terug:
Hi,
Sorry, we have no schedule yet.
Thanks & Best Regards,
Nina
Brando Workshop
Verwijderd
Luitjes,
Ik heb op vele manieren geprobeerd mijn iGO8 pakket te installeren op mijn B7610.
Dit op het interne geheugen "mijn opslag".
Dit krijg ik maar niet werken, en diverse foutmeldingen.
Heeft iemand enig idee wat er wellicht loos je en of je iGO überhaupt op het interne geheugen kan installeren?
Huidige foutmelding na 10e intstaleer poging en (zoals ik topic eerder beschreven) de sys-file te hebben aangepast: "program aplication database cannot be found. Please insert orginal application SD card.."
Ik draai origineel iGO 8.3 europe.
(functioneerde op mijn Mio A701 feilloos....)
Ik heb op vele manieren geprobeerd mijn iGO8 pakket te installeren op mijn B7610.
Heeft iemand enig idee wat er wellicht loos je en of je iGO überhaupt op het interne geheugen kan installeren?
Huidige foutmelding na 10e intstaleer poging en (zoals ik topic eerder beschreven) de sys-file te hebben aangepast: "program aplication database cannot be found. Please insert orginal application SD card.."
Iemand al kunnen updaten naar 6.5?
Ik krijg me telefoon maar niet verbonden met dat 'PC studio 3'. Niet via USB (wil gewoon helemaal niet herkent worden, terwijl activesync het prima doet) en via bluetooth loopt ie te ouwehoeren over een ander soort verbinding.
Ik gebruik overigens een 64bit os Windows 7, maar of dat nou zoveel mag uitmaken...
Ik krijg me telefoon maar niet verbonden met dat 'PC studio 3'. Niet via USB (wil gewoon helemaal niet herkent worden, terwijl activesync het prima doet) en via bluetooth loopt ie te ouwehoeren over een ander soort verbinding.
Ik gebruik overigens een 64bit os Windows 7, maar of dat nou zoveel mag uitmaken...
Met in het achterhoofd "Dat we maar van dat gezeur over screenprotectors af mogen zijn..."MeltedForest schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:08:
[...]
Toch geniaal, binnen week van "Sorry, no plans" naar "It'll be available soon"
[ Voor 30% gewijzigd door BLACKfm op 12-10-2009 20:45 ]
Nee, volgens Samsung zelf komt de update voor Windows Mobile 6.5 voor de QWERTY pas in November...
Aan de andere kant, mijn vader heeft de gewone Omnia II naar Windows Mobile 6.5 geupdate, maar ik vind het niet echt heel veel meerwaarde hebben eigenlijk.... Alles bijna allemaal hetzelfde, het werkt wel iets simpeler, maar ik vind versie 6.1 eigenlijk al wel soepel genoeg.
Dit wil trouwens niet zeggen dat ik niet ga updaten naar WM 6.5. En zoveel ervaring heb ik ook nog niet met WM 6.5 dus misschien moet het zich nog bewijzen voor me. We zullen zien.
Aan de andere kant, mijn vader heeft de gewone Omnia II naar Windows Mobile 6.5 geupdate, maar ik vind het niet echt heel veel meerwaarde hebben eigenlijk.... Alles bijna allemaal hetzelfde, het werkt wel iets simpeler, maar ik vind versie 6.1 eigenlijk al wel soepel genoeg.
Dit wil trouwens niet zeggen dat ik niet ga updaten naar WM 6.5. En zoveel ervaring heb ik ook nog niet met WM 6.5 dus misschien moet het zich nog bewijzen voor me. We zullen zien.
Ik vind dat het niet heel erg thuishoort in dit topic (net als die 100 berichten rondom HI en het wel of niet binnenkrijgen..noem me een zeikurtVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:34:
Luitjes,
Offtopic toch wat kleine tips..
De truc zit hem in het feit dat je paden niet goed staan in het ini file dat zowel op je lokale " geheugen" staat in de IGO directory alswel het geen wat er op je opslagkaartje staat.
Mijn SD kaartje heet " geheugenkaart"
Dus in mijn sys.txt staat app="Geheugenkaart/iGo8"
Dus kijk even hoe je kaartje heet..engels of nederlands of memcard of sdcard etc
succes
Nou gister eindelijk mijn QWERTY binnen
Wat me dus opviel is dat het toestel kleiner was dan verwacht. Het aanzetten en instellen van het toestel was zo gebeurd. En wat reageert hij snel
TomTom erop gezet, anders was ik vandaag niet door Rotterdam heen gekomen.
Het was wel allemaal wennen. Ben geen touchscreen gewend, maar het lukt me aardig. Ook snel switchen tussen applicaties of iets annuleren gaat snel. Eigenlijk is het widgetmenu en touchwiz erg handig. Ik ondervind nu geen nadelen van.
Zag eerder in dit topic dat iemand dit eraf wil, maar ik snap eigenlijk niet waarom.
Toch even 2 kleine nadeeltjes die ik tot nu toe ontdekt hebt.
Ook de interfaces voor 'werk' en 'prive' zijn erg fijn om te gebruiken. Moet nog even uitzoeken wat het beste werkt
-edit-
Zat er bij jullie ook een 8 gb micro sd kaartje bij?
Wat me dus opviel is dat het toestel kleiner was dan verwacht. Het aanzetten en instellen van het toestel was zo gebeurd. En wat reageert hij snel
TomTom erop gezet, anders was ik vandaag niet door Rotterdam heen gekomen.
Het was wel allemaal wennen. Ben geen touchscreen gewend, maar het lukt me aardig. Ook snel switchen tussen applicaties of iets annuleren gaat snel. Eigenlijk is het widgetmenu en touchwiz erg handig. Ik ondervind nu geen nadelen van.
Zag eerder in dit topic dat iemand dit eraf wil, maar ik snap eigenlijk niet waarom.
Toch even 2 kleine nadeeltjes die ik tot nu toe ontdekt hebt.
- Bij mijn HTC s710 kon ik 2 alarmen instellen. 1 ging een half uur later af. Beide kon ik op doordeweekse dagen zetten. Bij de QWERTY kan je ook verschillende instellen, maar als je bij de 1e kiest voor maandag, dan kan de 2e daar niet op ingesteld worden.
- De blokkeringstoets vind ik een beetje onlogisch. Zoals je 'm vaak in de hand houdt of oppakt dan raak je deze toets aan de rechterzijde snel aan. (zeker lastig als je tomtom aan staat)
Ook de interfaces voor 'werk' en 'prive' zijn erg fijn om te gebruiken. Moet nog even uitzoeken wat het beste werkt
-edit-
[ Voor 6% gewijzigd door Snakeye2209 op 13-10-2009 08:37 ]
Ik heb hem laatst even in de winkel bekeken, maar viel mij op dat het toestel echt veel groter was dan ik had verwacht. Hij oogt voor mij als een kleine laptop 
Ik skip hem dus
Ik skip hem dus
Iemand al ervaring met Navigon?
Van wat ik tot nu toe gezien heb, is dit een van de mooiste navigatie programma's voor Windows Mobile.
Alleen bij mij crashed 'ie continue en kan ik het niet gebruiken. Reaktie van Navigon zelf is dat de Qwerty nog niet ondersteund wordt. Volgens mij moet het kunnen werken, maar wellicht niet zonder aanpassingen?!?
Van wat ik tot nu toe gezien heb, is dit een van de mooiste navigatie programma's voor Windows Mobile.
Alleen bij mij crashed 'ie continue en kan ik het niet gebruiken. Reaktie van Navigon zelf is dat de Qwerty nog niet ondersteund wordt. Volgens mij moet het kunnen werken, maar wellicht niet zonder aanpassingen?!?
nein
Hmm goedmakertje van Hi.nl?xon schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:56:
nein
De seal was wel verbroken, maar alles zat nog netjes in de zakjes.
windows 7 beta gebruikt andere USB drivers die pc studio niet herkend, maar ja in vista wel natuurlijk.BLACKfm schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:
Iemand al kunnen updaten naar 6.5?
denk dat er in november ook een update van pc studio komt voor win 7
Ik gebruik ook Windows 7 en bij mij connect hij wel gewoon.Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:15:
[...]
windows 7 beta gebruikt andere USB drivers die pc studio niet herkend, maar ja in vista wel natuurlijk.
denk dat er in november ook een update van pc studio komt voor win 7
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Iemand er trouwens ook last van dat het scherm groenig van kleur wordt als "automatische helderheid aanpassen" aanstaat.
vind het een handige functie, maar heb het nu uitgezet doordat m'n scherm af en toe groenig wordt.
overal komt dan een groenige waas overheen.
vind het een handige functie, maar heb het nu uitgezet doordat m'n scherm af en toe groenig wordt.
overal komt dan een groenige waas overheen.
Windows 7 32-bit zal geen probleem zijn, 64-bit heeft nog niet de drivers voor alle mogelijke apparaten.
Tylen schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:38:
[...]
Ik gebruik ook Windows 7 en bij mij connect hij wel gewoon.
Heeft iemand de telefoon ook via Vodafone besteld? Heb je ´em al ontvangen? Draait ´ie WinMo 6.1 of 6.5? Speciale Vodafone personalisatie?
Zelf heb ik de Omnia Pro al bijna 3 weken geleden bij Vodafone besteld, telefoon zou eerst afgelopen donderdag aankomen, toen maandag, vervolgens vandaag (dinsdag), en ik kreeg net te horen dat ze vandaag pas bij Vodafone zijn binnengekomen en de komende weken uitgeleverd gaan worden. Exacter datum kunnen ze niet geven. Ik voel me als zakelijke klant behoorlijk aan het lijntje gehouden op die manier. Hopelijk maakt de telefoon dadelijk wat goed en werkt het allemaal iets rapper dan de trouwe Tytn II.
Zelf heb ik de Omnia Pro al bijna 3 weken geleden bij Vodafone besteld, telefoon zou eerst afgelopen donderdag aankomen, toen maandag, vervolgens vandaag (dinsdag), en ik kreeg net te horen dat ze vandaag pas bij Vodafone zijn binnengekomen en de komende weken uitgeleverd gaan worden. Exacter datum kunnen ze niet geven. Ik voel me als zakelijke klant behoorlijk aan het lijntje gehouden op die manier. Hopelijk maakt de telefoon dadelijk wat goed en werkt het allemaal iets rapper dan de trouwe Tytn II.
* trigger808 meldt zichSamiej6 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:04:
Iemand er trouwens ook last van dat het scherm groenig van kleur wordt als "automatische helderheid aanpassen" aanstaat.

Het vreemde is als je zelf met de slider speelt bij de instellingen, je nooit die groene waas krijgt bij welke instelling dan ook!
ja daarom heb ik nu de helderheid maar vastgezet, ipv het automatisch aanpassen.
erg jammer van het groene, aangezien ik de functie anders wel had gebruikt...
erg jammer van het groene, aangezien ik de functie anders wel had gebruikt...
[sub][sub][quote]trigger808 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
* trigger808 meldt zich
Het vreemde is als je zelf met de slider speelt bij de instellingen, je nooit die groene waas krijgt bij welke instelling dan ook!
[/quote]
[/sub][/sub]
Precies zelfde probleem / oplossing.
Ik denk een oled / b7610 kwaaltje?
[...]
* trigger808 meldt zich
[/quote]
[/sub][/sub]
Precies zelfde probleem / oplossing.
Ik denk een oled / b7610 kwaaltje?
Samster
Verwijderd
Jep had ook een 8gib kaartje, maat van me ook, in beide gevallen was de seal verbroken, maar alles netjes in de doos.
Hier geen 8GB kaartje (heb hem nu ook een paar weekjes, gewoon via een webwinkel bij verlenging telfort abbo). Op zich wel netjes als KPN die erbij heeft gedaan als goedmaker.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:21:
Jep had ook een 8gib kaartje, maat van me ook, in beide gevallen was de seal verbroken, maar alles netjes in de doos.
Gisteren ook de qwerty binnengekregen van Hi. Blijkt echter een Duitse rom van wm 6.1.
Taal gewijzigd naar Nederlands maar nu zit ik met het volgende probleem.
Het fysieke toetsenbordje is een normale qwerty keyboard. Maar als ik de Y indruk krijg ik een Z? En andersom dus ook. Ook wanneer ik : wil krijgen krijg ik ;
Het blijkt dus een qwertz layout te zijn wat betreft software. Heel google afgezocht maar niks wat ik vind helpt. Weet ik iemand hier toevallig waar ik dit kan aanpassen?
Taal gewijzigd naar Nederlands maar nu zit ik met het volgende probleem.
Het fysieke toetsenbordje is een normale qwerty keyboard. Maar als ik de Y indruk krijg ik een Z? En andersom dus ook. Ook wanneer ik : wil krijgen krijg ik ;
Het blijkt dus een qwertz layout te zijn wat betreft software. Heel google afgezocht maar niks wat ik vind helpt. Weet ik iemand hier toevallig waar ik dit kan aanpassen?
Hmmm, ik blijf een probleem houden met het luisteren van muziek...
Als ik (iig bij de standaard touch player, zal het eens proberen met een andere player) muziek luister 'valt' de muziek na een tijdje uit. Het lijkt te zijn op het moment dat de telefoondisplay uitgaat (zoals ingesteld bij de voedings opties). Als ik een knop, bijvoorbeeld de volumeknop, indruk gaat de muziek weer verder... scherm blijft dan zwart.
Het vreemde is dat ik daarvoor volgens mij een uur zonder problemen heb geluisterd in de trein... Daarna opeens achter elkaar stopt hij.
Ik merkte dit eerst met mijn bluetooth headset maar dacht toen dat het aan de bluetooth verbinding lag, hierbij viel het geluid echt weg en ook aanzetten van het toestel hielp niet. Ik moest echt de verbinding verbreken en opnieuw aanmaken om weer geluid over de headset te krijgen.
Vandaag echter met de bijgeleverde besnoerde headset, hier hoef ik het toestel alleen maar weer aan te zetten of dus een knopje in te drukken en dan gaat het geluid WEL verder.
Ik vind echt nergens opties die dit kunnen verklaren, bij de voedingsopties heb ik de 'achtergrond verlichting aan' op 'altijd aan' gezet en 'apparaat uitschakelen' ook op 'altijd aan' maar dit lijkt niet echt te helpen. Etiquettestand staat ook uit, dacht misschien dat door draaien in mijn zak misshcien iets mis kon gaan.
Anyway, andere mensen met vergelijkbare issues? Of kan iedereen heir gewoon zonder problemen voor langere tijd muziek luisteren. Begint nu namelijk nogal irritant te worden. Zit soms ruim 4 uur in de trein per dag en dan is wat muziek wel fijn...
Als ik (iig bij de standaard touch player, zal het eens proberen met een andere player) muziek luister 'valt' de muziek na een tijdje uit. Het lijkt te zijn op het moment dat de telefoondisplay uitgaat (zoals ingesteld bij de voedings opties). Als ik een knop, bijvoorbeeld de volumeknop, indruk gaat de muziek weer verder... scherm blijft dan zwart.
Het vreemde is dat ik daarvoor volgens mij een uur zonder problemen heb geluisterd in de trein... Daarna opeens achter elkaar stopt hij.
Ik merkte dit eerst met mijn bluetooth headset maar dacht toen dat het aan de bluetooth verbinding lag, hierbij viel het geluid echt weg en ook aanzetten van het toestel hielp niet. Ik moest echt de verbinding verbreken en opnieuw aanmaken om weer geluid over de headset te krijgen.
Vandaag echter met de bijgeleverde besnoerde headset, hier hoef ik het toestel alleen maar weer aan te zetten of dus een knopje in te drukken en dan gaat het geluid WEL verder.
Ik vind echt nergens opties die dit kunnen verklaren, bij de voedingsopties heb ik de 'achtergrond verlichting aan' op 'altijd aan' gezet en 'apparaat uitschakelen' ook op 'altijd aan' maar dit lijkt niet echt te helpen. Etiquettestand staat ook uit, dacht misschien dat door draaien in mijn zak misshcien iets mis kon gaan.
Anyway, andere mensen met vergelijkbare issues? Of kan iedereen heir gewoon zonder problemen voor langere tijd muziek luisteren. Begint nu namelijk nogal irritant te worden. Zit soms ruim 4 uur in de trein per dag en dan is wat muziek wel fijn...
Ik zie dat meerdere mensen hier een Duits exemplaar van Hi hebben gekregen. Ik kan hem binnen 8 dagen weer retour sturen als er iets mee is staat in een brief die meegeleverd is.
Ik denk dat ik hem maar terug ga sturen want hier wordt ik echt niet vrolijk van. Echter zit er wel een 8GB kaartje bij wat mij verbaasde..
Ik denk dat ik hem maar terug ga sturen want hier wordt ik echt niet vrolijk van. Echter zit er wel een 8GB kaartje bij wat mij verbaasde..
Dat Duitse menu is op te lossen. toch? Iemand had hier toch uitgelegd hoe je door het menu komt?r0y89 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:09:
Ik zie dat meerdere mensen hier een Duits exemplaar van Hi hebben gekregen. Ik kan hem binnen 8 dagen weer retour sturen als er iets mee is staat in een brief die meegeleverd is.
Of heb je ook last van het toetsenbord?
En lijkt er dus echt op dat KPN het goedmaakt met een 8 GB kaartje... das dan wel weer top.
Heb desondanks een paar dagen terug een klacht gestuurd. Met name waarom ik dan niet gebeld wordt voor een afspraak voor de levering.
ik heb dit de eerste weken ook gehad, zelfs met de FM radio. Ik heb toen elke keer een soft-reset uitgevoerd wat het tijdelijk oploste. Gelukkig heb ik de laatste tijd er geen last meer van en heb niks aan de instellingen gewijzigd, dus waar het aan heeft gelegen, ik zou het niet wetenm0ridin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:56:
Hmmm, ik blijf een probleem houden met het luisteren van muziek...
Ja dat heb ik ook opgelost, echter als ik op de Y druk op het qwerty toetsenbordje krijg ik een Z. Deze staat dus nog erges software matig ingesteld op Qwertz (Duitsland)...Snakeye2209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Dat Duitse menu is op te lossen. toch? Iemand had hier toch uitgelegd hoe je door het menu komt?
Of heb je ook last van het toetsenbord?
En lijkt er dus echt op dat KPN het goedmaakt met een 8 GB kaartje... das dan wel weer top.
Heb desondanks een paar dagen terug een klacht gestuurd. Met name waarom ik dan niet gebeld wordt voor een afspraak voor de levering.
Via software van samsung en dan bedoel ik niet active sync..Tylen schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:38:
[...]
Ik gebruik ook Windows 7 en bij mij connect hij wel gewoon.
Geldt dat ook voor je onscreen toetsenbord?r0y89 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:45:
[...]
Ja dat heb ik ook opgelost, echter als ik op de Y druk op het qwerty toetsenbordje krijg ik een Z. Deze staat dus nog erges software matig ingesteld op Qwertz (Duitsland)...
Had op mijn HTC ook WM 6.1 gezet, maar daar had ik "threaded sms" dus per persoon een conversatie ala gmail. Op mijn QWERTY krijg ik de smsjes gewoon los. Kan ik dat zo via een instelling weer ongedaan krijgen. Of moet ik dan echt in het register klooien?
Hmmm, ja... vroeg me ook af of er bepaalde software zou kunnen zijn welke ik heb geinstalleerd die dit probleem veroorzaakt. Maar wacht denk ik maar tot de update voor ik alles ga resetten, geen zin om weer alles opnieuw te installeren en in te stellen.ronald-mcdrive schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:09:
[...]
ik heb dit de eerste weken ook gehad, zelfs met de FM radio. Ik heb toen elke keer een soft-reset uitgevoerd wat het tijdelijk oploste. Gelukkig heb ik de laatste tijd er geen last meer van en heb niks aan de instellingen gewijzigd, dus waar het aan heeft gelegen, ik zou het niet weten
Eerst maar eens uitvogelen of een andere audio app helpt...
Nee met het onscreen keyboard ervaar ik dit probleem niet.Snakeye2209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:34:
[...]
Geldt dat ook voor je onscreen toetsenbord?
Had op mijn HTC ook WM 6.1 gezet, maar daar had ik "threaded sms" dus per persoon een conversatie ala gmail. Op mijn QWERTY krijg ik de smsjes gewoon los. Kan ik dat zo via een instelling weer ongedaan krijgen. Of moet ik dan echt in het register klooien?
Vanavond even Hi bellen en het hele zooitje weer opsturen.. blijkbaar heeft niemand hier een oplossing voor.
Vanavond maar eens een bestelling plaatsen bij Vodafone 
Keek al lang uit naar een QWERTY telefoon en deze deed al mijn wensen vervullen!
Hopelijk is de service bij Vodafone een beetje snel? Ik wil hem zo snel mogelijk namelijk, haha.
Overigens een vraagje, hoe zit het met Hyves en MSN? Hebben die hun eigen applicaties of gewoon via de internet browser?
Keek al lang uit naar een QWERTY telefoon en deze deed al mijn wensen vervullen!
Hopelijk is de service bij Vodafone een beetje snel? Ik wil hem zo snel mogelijk namelijk, haha.
Overigens een vraagje, hoe zit het met Hyves en MSN? Hebben die hun eigen applicaties of gewoon via de internet browser?
Verwijderd
ik heb er ook een 8gb kaartje bij gekregen, zeker handig!
Ben tevreden over het toestel, heb alleen een aantal ergernissen...
Als ik een sms verzonden heb, dan gaat de telefoon trillen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit uit zet, ik kom er niet uit.
Tevens, als ik het luidspreker geluid aan heb en een sms ontvang trilt de telefoon enkel zonder geluid.
Daarbij heb ik een spel verwijderd, overal is het weg behalve bij Systeem -> Hoofdopslag.
Daar staat het bestand en 'verwijderen' achter, als ik op verwijderen tik dan staat er dat het bestand
niet uit de lijst kan worden gehaald.
Wie o wie weet raad, alvast bedankt!
Ben tevreden over het toestel, heb alleen een aantal ergernissen...
Als ik een sms verzonden heb, dan gaat de telefoon trillen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit uit zet, ik kom er niet uit.
Tevens, als ik het luidspreker geluid aan heb en een sms ontvang trilt de telefoon enkel zonder geluid.
Daarbij heb ik een spel verwijderd, overal is het weg behalve bij Systeem -> Hoofdopslag.
Daar staat het bestand en 'verwijderen' achter, als ik op verwijderen tik dan staat er dat het bestand
niet uit de lijst kan worden gehaald.
Wie o wie weet raad, alvast bedankt!
Ik begin me ondertussen wel te storen aan het langzame startmenu. Zit je zo een paar seconde te wachten tot het startmenu tevoorschijn komt. Hopelijk brengt de 6.5 update verandering hierin..
Overigens lijkt het me ook wel handig als ik gewoon een shortcut uit het startmenu op mijn bureaublad kan zetten, bijv. het Opera logo om snel Opera op te starten.
Overigens lijkt het me ook wel handig als ik gewoon een shortcut uit het startmenu op mijn bureaublad kan zetten, bijv. het Opera logo om snel Opera op te starten.
[ Voor 30% gewijzigd door MeltedForest op 14-10-2009 20:20 ]
Gebruik de Work-modus. Dan kan je shortcuts op je "bureaublad" zetten.MeltedForest schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:16:
Ik begin me ondertussen wel te storen aan het langzame startmenu. Zit je zo een paar seconde te wachten tot het startmenu tevoorschijn komt. Hopelijk brengt de 6.5 update verandering hierin..
Verwijderd
SPB Mobile ShellMeltedForest schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:16:
Kan je vanalles aanpassen, en ik heb het idee dat ie nog sneller draait ook. Ik vind de homescreens van Samsung zelf maar gaar, eigenlijk.
Probeer anders SPB Mobile Shell ipv de samsung interface... Is goed snel en handig.MeltedForest schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:16:
ja vind je dat fijner werken? Ik ben eigenlijk niet meer van die prive modus afgegaan omdat ik dat snelmenuutje wel erg fijn vind. Gewoon 5 snelkoppelingen die je kan aanklinken..is volgens mij hetzelfde idee toch?Boertje1991 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:13:
[...]
Gebruik de Work-modus. Dan kan je shortcuts op je "bureaublad" zetten.
heb in een voorbeeld foto RSS feed gezien ...iemand dat al ontdekt op ht buroblad?
Bedoel je van SPB mobile shell?mexxdude schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:50:
[...]
Vraag? Heb jij dan de 3d met g sensor ook werkende?
Jongens (en meisjes) allemaal even spammen bij brando voor de screenprotectors 
http://shop.brando.com/contact.php
[ Voor 8% gewijzigd door shmp op 15-10-2009 02:00 ]
Ja. Het is volgens vele sites mogelijk dat het menu als het ware Ja-knikt en dat doet ie niet bij mij
[ Voor 23% gewijzigd door mexxdude op 15-10-2009 08:47 ]
Aantal vraagjes:
1. SPB Shell, is dat de Work modus? Of moet je dat apart kopen?
2. Installeer je games vanaf je PC met .Jar files of werkt dat anders met WinMo?
3. Is er een applicatie winkel?
4. Heeft iemand al homebrew als FPSece geprobeerd op deze telefoon? Kan je dan gewoon met WASD spelen?
5. Is het mogelijk om je Hotmail account als E-mail client te hebben? Aangezien dit een onderdeel is van Microsoft en dit op normale telefoons meestal via de webbrowser moest?
Bij voorbaat dank
2. Installeer je games vanaf je PC met .Jar files of werkt dat anders met WinMo?
4. Heeft iemand al homebrew als FPSece geprobeerd op deze telefoon? Kan je dan gewoon met WASD spelen?
5. Is het mogelijk om je Hotmail account als E-mail client te hebben? Aangezien dit een onderdeel is van Microsoft en dit op normale telefoons meestal via de webbrowser moest?
Bij voorbaat dank
3D ondersteuning werkt niet standaard op de omnia, mist een bepaalde opengl library/funcites oid. Weet wel dat iemand bezig is om een layer te maken voor de omnia om het zo wel werkend te krijgen (en hier al aardig mee opschiet).mexxdude schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:32:
[...]
Ja. Het is volgens vele sites mogelijk dat het menu als het ware Ja-knikt en dat doet ie niet bij mij
1. Apart kopen http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/rethxoth schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:39:
Aantal vraagjes:
Bij voorbaat dank
2. Games kan je installeren via je telefoon dmv CAB files. Of als het exe files zijn, via je pc en active sync
3. Vast wel. Google het even
4.Nee ik niet iig
5. Dat is wel mogelijk
Heb ook maar mijn bijdrage geleverdshmp schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:59:
Jongens (en meisjes) allemaal even spammen bij brando voor de screenprotectors
-edit-
Hi,
We will add it by this week.
Thanks & Best Regards,
Nina
Brando Workshop
shop: shop.brando.com
website: www.brando.com
tel: +852 2413 4436
fax: +852 2413 4439
[ Voor 23% gewijzigd door Snakeye2209 op 15-10-2009 12:48 ]
Hartstikke bedankt, hier heb ik wat aanSnakeye2209 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:33:
[...]
1. Apart kopen http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/
2. Games kan je installeren via je telefoon dmv CAB files. Of als het exe files zijn, via je pc en active sync
3. Vast wel. Google het even
4.Nee ik niet iig
5. Dat is wel mogelijk
Verwijderd
Weet iemand al hoe het kan, dat een applicatie die staat bij 'hoofdopslag' niet verwijderd kan worden?
Er staat toch 'verwijderen' achter... Maar op één of andere manier lukt het niet.
Geeft aan:
Applicatie ... kan niet uit de lijst verwijderd worden. Wilt u het toch uit de lijst verwijderen?
Tik ja, maar dan staat het er nog?
En;
Hoe kan ik zorgen dat de telefoon niet meer gaat trillen, waarneer een smsje verzonden word?
Bedankt!
Er staat toch 'verwijderen' achter... Maar op één of andere manier lukt het niet.
Geeft aan:
Applicatie ... kan niet uit de lijst verwijderd worden. Wilt u het toch uit de lijst verwijderen?
Tik ja, maar dan staat het er nog?

En;
Hoe kan ik zorgen dat de telefoon niet meer gaat trillen, waarneer een smsje verzonden word?
Bedankt!

Probeer dit eerst (ik zie deze optie nu pas, dus kijk ff of dit lukt):Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:45:
Weet iemand al hoe het kan, dat een applicatie die staat bij 'hoofdopslag' niet verwijderd kan worden?
Geeft aan:
Tik ja, maar dan staat het er nog?![]()
En;
Bedankt!![]()
Open SMS/MMS app, druk op terug knopje boven (je krijgt dan SMS/MMS te zien als Account)
Nu druk op Menu en dan Options, Accounts, Request Delivry Notification uitzetten.
Laat me weten of dit lukt.
2e optie, met Mobile Registry Editor moet je het volgende doen.
HKLM > Software > Microsoft > Inbox > Settings
Voeg toe als String: SMSNoSentMsg
En geef een value van: 1
Soms wordt deze verwijderd na tijdje (Ik denk na softreset, geen idee).
Dan heb je 3e optie nog dit.
Ik had dus ook. Via Active Sync kun je ze ook verwijderen.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:45:
Geeft aan:
Tik ja, maar dan staat het er nog?![]()
En;
Bedankt!![]()
Nu heb ik de SPB shell en nu kan ik via 2 tikjes al bij een lijst komen waar wel alle software in staat.
Tevens heb ik de "threaded" sms aan gezet, want die stond bij mij dus standaard aan
Zodat voor elke contactpersoon een conversation is, maar nou zie ik maar 1 smsje staan en als ik deze open zie ik de vorige smsjes niet....nog een beetje vaag.... we gaan verder klooien.
moet wel zeggen dat die SPB shell toch weer net een stukje fijner is dan de Samsung Touchwiz
haha het gaat nog lukken ook..wel grappig hoe ze dat toch maken zo snel..waarschijnlijk zonder de telefoon te hebben want hij komt niet in alle landen uit namelijkSnakeye2209 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:13:
[...]
We will add it by this week.
Thanks & Best Regards,
Nina
ik zeg als dit project gelukt is doen we www.brodit.com voor de autohouder
Ik heb deze vandaag deze maar besteld. Moet 'm echt hebben omdat ik mijn QWERTY vaak ga gebruiken voor navigatie. En natuurlijk een autolader. Dat ding vreet wel batterijen als de TomTom aanstaat...xon schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:48:
[...]
haha het gaat nog lukken ook..wel grappig hoe ze dat toch maken zo snel..waarschijnlijk zonder de telefoon te hebben want hij komt niet in alle landen uit namelijk
ik zeg als dit project gelukt is doen we www.brodit.com voor de autohouder
Verwijderd
Als ik via de cd-rom activesync wil installeren staat er telkens; installeren mislukt, probeer het opnieuw.
Weet iemand hoe ik dan wel aan die activesync kom?
Gebruik je Vista? Want daar krijg ik hem ook niet op geinstalleerd. Maar na het inpluggen van m'n toestel weet ik eigenlijk niet waarvoor ik dat activesync nodig heb!Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:31:
Als ik via de cd-rom activesync wil installeren staat er telkens; installeren mislukt, probeer het opnieuw.
[ Voor 12% gewijzigd door Odysseus253 op 16-10-2009 07:27 ]
ActiveSync is de oude (XP) versie van Windows Mobile Device Center. Kijk hier voor de meest recente.Odysseus253 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 07:26:
[...]
Gebruik je Vista? Want daar krijg ik hem ook niet op geinstalleerd. Maar na het inpluggen van m'n toestel weet ik eigenlijk niet waarvoor ik dat activesync nodig heb!
Op de update site van Samsung staat de telefoon er weer tussen. Heeft iemand het al geprobeerd?
http://www.samsungmobile....als/softwareUpdateMain.do
Ik denk dat het een firmware upgrade is en niet een WM 6.1 naar WM6.5 upgrade.ronald-mcdrive schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:00:
Op de update site van Samsung staat de telefoon er weer tussen. Heeft iemand het al geprobeerd?
Heb het net even geprobeerd, maar zegt weer dat de telefoon niet wordt ondersteundScarface0 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
Ik denk dat het een firmware upgrade is en niet een WM 6.1 naar WM6.5 upgrade.
Heb het net weer geprobeerd (vanuit Windows 7 en XP) en steeds hetzelfde bericht.Tromp.et schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:42:
Ook hier nog steeds dezelfde melding.
Ik heb zelf M2D geprobeerd op 6.1, maar heb het gelijk weer verwijderd omdat het niet helemaal lekker werkt.jeroenjeremy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:14:
Heeft er al iemand geprobeerd M2D of TF3D/Manila 2.6 (als je al WM 6.5 hebt) op te zetten in plaats van Touchwiz?
Het M2D scherm was heel klein, en de rest van het scherm was zwart. Ik denk dat dit wel aan te passen is, heb echter geen tijd gehad om het aan te passen. Verder werken de weer, foto en muziek tab niet omdat een aantal HTC componenten niet geinstalleerd waren.
Verwijderd
Omnia Querty besteld via Hi, en inderdaad met een 8gb kaartje erbij.
Krijg alleen mijn internet niet aan de praat. Instellingen via sms ontvangen werkt niet op dit toestel (volgens retour bericht)?!
Dus via Hi site instellingen opgezocht, -> ingesteld-> geen resultaat
Bellen met Hi -> geen oplossing
Hi winkel-> komen er ook niet uit!?
Weer bellen, overleg technische dienst. Antwoord internet werkt niet omdat mijn online-bundel nog niet geactiveerd was..........(moet volgens mij sowieso werken, maar dan tegen betaling).
Mutatie doorgevoerd, en moet nu binnen 24 uur werken. 24 uur later werkt nog steeds niet, krijg geen verbinding.
Iemand enig idee?
Wat zijn de juiste instellingen, en moet er evt. nog iets anders ingesteld worden?
Kan het ook een defect aan het toestel zijn (optie volgens de Hi winkel), dan moet hij retour!
Kan het ook aan de simkaart liggen (zit een u-sim kaart in)?
Krijg alleen mijn internet niet aan de praat. Instellingen via sms ontvangen werkt niet op dit toestel (volgens retour bericht)?!
Weer bellen, overleg technische dienst. Antwoord internet werkt niet omdat mijn online-bundel nog niet geactiveerd was..........(moet volgens mij sowieso werken, maar dan tegen betaling).
Mutatie doorgevoerd, en moet nu binnen 24 uur werken. 24 uur later werkt nog steeds niet, krijg geen verbinding.
Iemand enig idee?
Wat zijn de juiste instellingen, en moet er evt. nog iets anders ingesteld worden?
Kan het ook een defect aan het toestel zijn (optie volgens de Hi winkel), dan moet hij retour!
Vraagje aan de Vodafone mensen,
Kregen jullie er ook een gratis 8GB kaartje bij?
Kregen jullie er ook een gratis 8GB kaartje bij?
Had ook problemen met internet op mn samsung qwerty. Kreeg ook smsjes terug dat instellingen niet werken op mijn toestel. Ben terug gegaan naar de Phone House en daar heeft een gozer het gefixt. Hij zei dat het bij mij kwam omdat ik eerst mn oude simkaart van vodafone erin had zitten en nu mn hi simkaart. Tel neemt instellingen van eerste provider aan en doet het vervolgens niet met een andere. Ben je van provider gewisseld?? Hij zei ook dat het lasitg(er dan bij vroegere telefoons) is om dat te fixen maar heeft vervolgens handmatig internet instellingen gedaan die op de hi site stonden bij de Samsung I900-Omnia, opnieuw opgestart en internet deed het.Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:32:
Iemand enig idee?
Weet niet of hij nog meer dingen heeft gedaan maar volgens mij niet. Kon niet precies alles zien wat hij deed. Maar als ze het ook niet in de hi winkel/technische dienst voor elkaar krijgen kan het idd een toestelfout zijn of het moeten een stel lampies zijn geweest (kan ook nog altijd). Die gast die mij heeft geholpen had volgens zijn collega's wel meeste verstand van technische kant van smarttelefoons en was daar de man die vooral over dergelijke zaken ging.
Heb zelf btw een probleem met SPB!!! wilde vanav spbmobileshell3.arm.cab bestand installeren op mn tel maar de hele tijd komt er na 5seconden te staan dat installatie is mislukt!!! Iemand hetzelfde probleem toevallig of iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik kan zien waardoor dit komt??? wordt niet wijzer uit melding dat het alleen is mislukt en krijg voor de rest geen info waaraan het ligt en hoe ik het vervolgens eventueel wel kan installeren. Uit dit topic blijkt dat het wel degelijk kan!!!!
Ik heb dit ook gehad bij mijn aankoop. Na een dag klooien kwam ik erachter dat het helemaal ingesteld stond op T-mobile dat terwijl ik vodafone heb. De oplossing voor mij was een simpele hard reset naar de fabrieksinstellingen. (code staat in het openingstopic) Let wel op dat je dan ff al je data moet backuppen daar je foon natuurlijk helemaal naar standaard word terug gezet.Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:32:
Iemand enig idee?
Bij de 1e keer dat je dan opstart dan vraagt ie of of ie de instellingen van je simkaart over moet nemen en dat natuurlijk met ja beantwoorden. Als het net zoals bij mij zou zijn dan moet nu je internet helemaal werken.
Verwijderd
Iemand nog leuke sites gevonden met interessante programma's of spelletjes voor de qwerty?
Ik heb problemen met internet explorer, als ik mobiele paginas openen van bijvoorbeeld tweakers of nu.nl zijn deze heel erg klein, terwijl op mijn oude wm telefoon deze pagina's aan het grote van mijn scherm werden aangepast.
zijn er meer mensen met problemen hiermee, en weet iemand een oplossing hiervoor??
zijn er meer mensen met problemen hiermee, en weet iemand een oplossing hiervoor??
Verwijderd
Ben van KPN overgestapt naar HI, dus dat moet volgens mij niet zoveel uit maken.
Heb echter exact de instellingen ingesteld zoals vermeld op de HI-site( inderdaad van de Omnia I900, querty staat er nl niet bij) .
Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met portalmmm.nl (de insteling van HI).
Ik weet het niet meer, mischien toch defect toestel...........mischien morgen nog eens bellen. Probleem is alleen dat je eerst tijden aan de telefoon hangt, alles 6x moet uitleggen voordat je uberhaupt iemand van de technische dienst te spreken krijgt
Dus als iemand nog DE oplossing heeft?
Greetz
ramdb
Heb echter exact de instellingen ingesteld zoals vermeld op de HI-site( inderdaad van de Omnia I900, querty staat er nl niet bij) .
Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met portalmmm.nl (de insteling van HI).
Ik weet het niet meer, mischien toch defect toestel...........mischien morgen nog eens bellen. Probleem is alleen dat je eerst tijden aan de telefoon hangt, alles 6x moet uitleggen voordat je uberhaupt iemand van de technische dienst te spreken krijgt

Greetz
ramdb
Jayant69 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:09:
[...]
Had ook problemen met internet op mn samsung qwerty. Kreeg ook smsjes terug dat instellingen niet werken op mijn toestel. Ben terug gegaan naar de Phone House en daar heeft een gozer het gefixt. Hij zei dat het bij mij kwam omdat ik eerst mn oude simkaart van vodafone erin had zitten en nu mn hi simkaart. Tel neemt instellingen van eerste provider aan en doet het vervolgens niet met een andere. Ben je van provider gewisseld?? Hij zei ook dat het lasitg(er dan bij vroegere telefoons) is om dat te fixen maar heeft vervolgens handmatig internet instellingen gedaan die op de hi site stonden bij de Samsung I900-Omnia, opnieuw opgestart en internet deed het.
Weet niet of hij nog meer dingen heeft gedaan maar volgens mij niet. Kon niet precies alles zien wat hij deed. Maar als ze het ook niet in de hi winkel/technische dienst voor elkaar krijgen kan het idd een toestelfout zijn of het moeten een stel lampies zijn geweest (kan ook nog altijd). Die gast die mij heeft geholpen had volgens zijn collega's wel meeste verstand van technische kant van smarttelefoons en was daar de man die vooral over dergelijke zaken ging.
Heb zelf btw een probleem met SPB!!! wilde vanav spbmobileshell3.arm.cab bestand installeren op mn tel maar de hele tijd komt er na 5seconden te staan dat installatie is mislukt!!! Iemand hetzelfde probleem toevallig of iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik kan zien waardoor dit komt??? wordt niet wijzer uit melding dat het alleen is mislukt en krijg voor de rest geen info waaraan het ligt en hoe ik het vervolgens eventueel wel kan installeren. Uit dit topic blijkt dat het wel degelijk kan!!!!
Ja Morphgear, werkt perfect met het toetsenbord.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:15:
Iemand nog leuke sites gevonden met interessante programma's of spelletjes voor de qwerty?
Over het toetsenbord gesproken. Hebben jullie ook het gevoel dat je wel op een knopje drukt, terwijl dat niet zo blijkt te zijn... gebeurt bij snel typen. Als ik rustig type dan reageert alles wel naar behoren.
Even dat MorphGear proberen inderdaad. *gaat opzoek naar collectie GBA roms*
Hmm...dan gewoon nieuwe tel aanvragen en hopen dat daar alles het juist doet.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:43:
Ben van KPN overgestapt naar HI, dus dat moet volgens mij niet zoveel uit maken.
Ik weet het niet meer, mischien toch defect toestel...........mischien morgen nog eens bellen. Probleem is alleen dat je eerst tijden aan de telefoon hangt, alles 6x moet uitleggen voordat je uberhaupt iemand van de technische dienst te spreken krijgt![]()
![]()
![]()
Greetz
ramdb
[...]
Je kunt ook gewoon gebruik maken van de Opera browser.dexk50 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:35:
Ik heb problemen met internet explorer, als ik mobiele paginas openen van bijvoorbeeld tweakers of nu.nl zijn deze heel erg klein, terwijl op mijn oude wm telefoon deze pagina's aan het grote van mijn scherm werden aangepast.
Wil je echter geen concessies doen dan raad ik je Skyfire aan. Deze browser presenteerd alles precies zoals op de pc inclusief flash inhoud (bijvoorbeeld filmpjes op 'dumpert' die je met opera of IE niet kan bekijken). Soepel is dan overigens anders, maar je ziet het wel zoals het moet zijn.
Als ik het zo hoor moet je gewoon terug naar de Hi winkel.Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:32:
Iemand enig idee?

Heb je na de activatie nogmaals de instellingen via de sms ontvangen en doorgevoerd?
Heb je je telefoon al een keer aan en uit gezet
Staat het 3G logo wel in beeld?