Bedankt! Dit is hem inderdaad!Dakje schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:24:
[...]
Heb ik ook geprobeerd maar werkt niet. Ik kwam echter wel toevallig achter de goede oplossing:
Instellingen --> Geavanceerd --> Systeem --> Regionale Instellingen --> Land instellingen: kies Nederlands --> ok --> reset --> problem fixed
Verwijderd
NPS zegt bij mij als ik wil updaten naar WM 6.5 apparaat niet ondersteund 
Win XP/7 geprobeerd, is van GSMweb met KPN SIM.
Pls help mij.
Pls help mij.
als ik in dit topic zoek op bijv. 1 keer overgaan of een keer overgaan geluid e.d. vind ik TIG berichten met die woorden maar niet dAt euvel.
Ik heb een soft reset gedaan, toen ook uitgezet, batterij er uit, uren later er weer in en aan gezet, dat hielp alvast niet. Een hardreset wil ik nog niet aan 'om te proberen' da's bijna zoiets als koop een nieuwe en kijk of die het wel doet...
Het euvel:
Wie mij ook belt, staande in sim of phonebook, in een groep (familie enz.) of niet, de telefoon gaat maar -1- keer over, bij welke ringtone dan ook.
Misschien is het een instelling die ik niet kan vinden.
Mijn winmo is 6.5 original van samsung.
Ik heb een soft reset gedaan, toen ook uitgezet, batterij er uit, uren later er weer in en aan gezet, dat hielp alvast niet. Een hardreset wil ik nog niet aan 'om te proberen' da's bijna zoiets als koop een nieuwe en kijk of die het wel doet...
Het euvel:
Wie mij ook belt, staande in sim of phonebook, in een groep (familie enz.) of niet, de telefoon gaat maar -1- keer over, bij welke ringtone dan ook.
Misschien is het een instelling die ik niet kan vinden.
Mijn winmo is 6.5 original van samsung.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Dit al geprobeerd: Motrax in "Het Samsung B7610 / Omnia Qwerty-topic" ?Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:50:
NPS zegt bij mij als ik wil updaten naar WM 6.5 apparaat niet ondersteund
Pls help mij.
Weet niks van je euvel, maar je kan een backup draaien via dat microsoft phone gebeuren of via een extern programma. Ik gebruik zelf PPCPimBackup, welke al wat ouder is, maar ook nog goed werkt met 6.5. Enige wat niet goed wordt overgezet is de oproepenlijst.notsonewbie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:03:
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Al geprobeerd, hij zegt nog steeds dat het apparaat niet ondersteund wordt.Motrax schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:00:
[...]
Dit al geprobeerd: Motrax in "Het Samsung B7610 / Omnia Qwerty-topic" ?
Oplossing bij mij (niet bij anderen zo las ik, iets met drivers en audio gebruik door toegevoegde applicaties) is het de-installeren van voice dial (= voice command 1.6) van MS zelf die ik er op had.notsonewbie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:03:
als ik in dit topic zoek op bijv. 1 keer overgaan of een keer overgaan geluid e.d. vind ik TIG berichten met die woorden maar niet dAt euvel.
Het euvel:
Wel weer kl--te want in de auto is dit qua veiligheid 3 x niks natuurlijk !!
Helaas is dit http://gizmodo.com/523177...get-tellme-voice-commands ook niet door gegaan...
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
Toch gelukt om winmob 6.5 te installeren dmv een ROM van Modaco 
Wou dit eerst niet doen en de reguliere gebruiken maar na alles geprobeerd te hebben heb ik er toch voor gekozen om te flashen.
Wou dit eerst niet doen en de reguliere gebruiken maar na alles geprobeerd te hebben heb ik er toch voor gekozen om te flashen.
Ik ben sinds kort geswitched van provider van T-mobile naar Hi, sindsdien werkt SMSchat bij mij niet meer, de SMSjes die ik verstuur komen niet aan zonder dat SMSchat een foutmelding geeft. SMSjes ontvangen werkt nog wel gewoon goed, ik heb het programma al opnieuw geinstalleerd, al me oude SMSjes verwijderd en al me contactpersonen overgezet naar mijn SIM, nog steeds werkt het niet. Iemand ervaring hiermee?
Hoe kan ik instellen dat wanneer een SMS te groot word om in 1 bericht te sturen dat ie niet een MMS stuurt maar het bericht in meerdere smsjes verstuurd?
Heb heel wat pagina's door gelezen maar kan er eigenlijk niets over vinden.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Nou bij default stuurt ie een extra sms, dus hoe je aan een instelling komt om een MMS te sturen? Hier heb ik nog nooit van gehoord
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Zoals de post boven me al zei, de standaardinstelling is meerdere smsjes, heb je dat ooit ergens gewijzigd?johoo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:35:
Hoe kan ik instellen dat wanneer een SMS te groot word om in 1 bericht te sturen dat ie niet een MMS stuurt maar het bericht in meerdere smsjes verstuurd?
Also heeft iemand ook in SMS-chat dat sommige mensen NAAMmobile heten en sommige gewoon NAAM? Lijkt me dat daar het probleem ligt want ik kan wel mensen die mobile heten smsen

Je schreef dat je de contacten had overgezet naar je SIM, weet niet of je SIM meerdere nummers onder één contactpersoon ondersteund, het kan best best zijn dat onder NAAM niet een mobiel nummer hangt, maar onder NAAMmobiel wel?
Weet alleen verder niet waarom SMSchat niet werkt, ik ken het niet... ik gebruik alleen de standaard threaded sms functionaliteit van 6.5 zelf.
Weet alleen verder niet waarom SMSchat niet werkt, ik ken het niet... ik gebruik alleen de standaard threaded sms functionaliteit van 6.5 zelf.
☻/
/▌
Verwijderd
Ik heb verder het probleem, eigenlijk sinds ik hem heb, dat mijn y en de z op mijn qwerty toetsenbord omgedraaid zijn. Heb er weinig over kunnen vinden en een hard reset helpt niet.
http://www.modaco.com/con...ty-keyboard-types-qwerty/
Weet niet echt de oplossing er uit te vissen omdat er gerommeld werd met custom roms. Heb je een custom rom?
En staan je taalinstellingen goed? Hoewel het draadje aangeeft dat het niet helpt, is het een poging waard. En anders toch proberen opnieuw te flashen via NPS?
Weet niet echt de oplossing er uit te vissen omdat er gerommeld werd met custom roms. Heb je een custom rom?
En staan je taalinstellingen goed? Hoewel het draadje aangeeft dat het niet helpt, is het een poging waard. En anders toch proberen opnieuw te flashen via NPS?
☻/
/▌
Verwijderd
wie o wie kan mij helpen???
ben al een paar dagen bezig met installeren van tomtom 7, hij draait nu tot dat ie zegt geen kaarten gevonden. ze staan wel gewoon op mijn sd kaart. maar nu blijkt dat ik in het register iets moet veranderen. daarvoor heb ik totaal commander geinstalleerd en zou de _HKEY'S moeten veranderen maar die kan ik niet vinden als ik dat programma open,
nu de vraag,
zou iemand weten hoe ik daar moet komen of dat ik misschien iets anders zou moeten doen zodat hij de kaarten wel pakt?
alvast bedankt, shizzel
ben al een paar dagen bezig met installeren van tomtom 7, hij draait nu tot dat ie zegt geen kaarten gevonden. ze staan wel gewoon op mijn sd kaart. maar nu blijkt dat ik in het register iets moet veranderen. daarvoor heb ik totaal commander geinstalleerd en zou de _HKEY'S moeten veranderen maar die kan ik niet vinden als ik dat programma open,
nu de vraag,
zou iemand weten hoe ik daar moet komen of dat ik misschien iets anders zou moeten doen zodat hij de kaarten wel pakt?
alvast bedankt, shizzel
Verwijderd
Als ik een contactpersoon wil toevoegen bij mijn berichten en dan via recent logboek staat dit helemaal vol met nummers,en het is erg onoverzichtelijk geworden.Hoe kan ik deze lijst wissen,ik heb me namelijk al rotgezocht!
Sinds kort heb ik last van een notification op mijn telefoon die iedere dag om 09:00 afgaat. Erg vervelend!! Meer mensen hier last van en hoe hebben jullie het opgelost?
Tot je ogen in de grindbak..
Verwijderd
Nog even terugkomend op het probleem met de ringtone die niet normaal maar oplopend afgaat...
Ik heb wat teruggezocht in dit topic en kwam deze oplossing tegen:
In registry het volgende aanpassen:
HKEY_CURRENT_USER -> ControlPanel -> SoundCategories -> Ring
AttenuationCategory REG_DWORD van 2 naar 1 veranderen
Laat het nu net bij mij niet werken
Iemand een idee of er andere aanpassingen gedaan moeten worden in het registry om van dit probleem af te komen?
Als ik met mijn huistelefoon naar mijn mobiel bel, dan gaat ie eerst 4x over voordat mijn mobiel afgaat.
Vervolgens hoor ik pas na nog 2x overgaan mijn ringtone goed.
Ik mis bijna al mijn oproepen zo...
Daarnaast nog een klein probleempje erbij gekregen:
Het buisje waar de stylus in moet, daar zit een rubbertje in zodat de stylus wordt uitgeschoven als je hem eruit trekt.
Alleen dat rubbertje viel er zomaar ineens uit, dus nu zit mijn stylus losjes in het buisje en wordt deze niet meer uitgeschoven bij het eruit trekken.
Om er bij te komen, moet ik de achterkant denk ik openschroeven, iemand een idee of dit een slim idee is of dat ik dat beter niet kan doen?
Ik heb wat teruggezocht in dit topic en kwam deze oplossing tegen:
In registry het volgende aanpassen:
HKEY_CURRENT_USER -> ControlPanel -> SoundCategories -> Ring
AttenuationCategory REG_DWORD van 2 naar 1 veranderen
Laat het nu net bij mij niet werken
Iemand een idee of er andere aanpassingen gedaan moeten worden in het registry om van dit probleem af te komen?
Als ik met mijn huistelefoon naar mijn mobiel bel, dan gaat ie eerst 4x over voordat mijn mobiel afgaat.
Vervolgens hoor ik pas na nog 2x overgaan mijn ringtone goed.
Ik mis bijna al mijn oproepen zo...
Daarnaast nog een klein probleempje erbij gekregen:
Het buisje waar de stylus in moet, daar zit een rubbertje in zodat de stylus wordt uitgeschoven als je hem eruit trekt.
Alleen dat rubbertje viel er zomaar ineens uit, dus nu zit mijn stylus losjes in het buisje en wordt deze niet meer uitgeschoven bij het eruit trekken.
Om er bij te komen, moet ik de achterkant denk ik openschroeven, iemand een idee of dit een slim idee is of dat ik dat beter niet kan doen?
Verwijderd
Openschroeven? slecht idee, dan is garantie direct vervlogen.
9 uur notification? al bij wekker gekeken?
Er staan geen wekkers ingesteld toch gaat deze iedere dag om 09:00 snoeihard afVerwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:11:
Openschroeven? slecht idee, dan is garantie direct vervlogen.
TouchClock, Windows Mobile klok (kan je pas makkelijk bij als je touchwiz uitzet of het start menu tevoorschijn haalt) of een taak in de agenda, of een afspraak...
Kan veel zijn.
Kan veel zijn.
☻/
/▌
hoe kan ik de touchwiz uitzetten kan deze nergens vinden namelijk.Motrax schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:45:
TouchClock, Windows Mobile klok (kan je pas makkelijk bij als je touchwiz uitzet of het start menu tevoorschijn haalt) of een taak in de agenda, of een afspraak...
Kan veel zijn.
Verwijderd
Mijn omnia qwerty wil niet op cpu prestaties HOOG blijven staan maar springt de hele tijd terug naar AUTO.
hierdoor word hij steeds erg langzaam.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
nadat ik een paar programma's heb aangeklikt en weer uitgezet staat hij opeens weer op AUTO. ook als ik hem na een tijdje weer van de toetsenblokkering haal.
hierdoor word hij steeds erg langzaam.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
nadat ik een paar programma's heb aangeklikt en weer uitgezet staat hij opeens weer op AUTO. ook als ik hem na een tijdje weer van de toetsenblokkering haal.
Verwijderd
druk op start. ga heeeeelemaal naar beneden. rechts staat modus manager. daar kun je veranderen of je Samsung today, Samsung WidgetPlus of Windows standaard wilt.BIERAAP schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:00:
[...]
hoe kan ik de touchwiz uitzetten kan deze nergens vinden namelijk.
ook kun je dit doen bij instellingen - display en verlichting - Items op vandaag.
Hmm blijkbaar stond hij al op windows standaard, geen alarm ingesteld, geen aparte alarmclock apps installed maar toch een alarm die iedere dag af gaat om 09:00. Enige manier om het te onderdrukken is de battery eruit halen voor 09:00 anders gaat hij gewoon af. Heb echt geen flauw idee wat ik moet doen om het op te lossen wordt er ondertussen gek van!Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:05:
[...]
druk op start. ga heeeeelemaal naar beneden. rechts staat modus manager. daar kun je veranderen of je Samsung today, Samsung WidgetPlus of Windows standaard wilt.
ook kun je dit doen bij instellingen - display en verlichting - Items op vandaag.
Dat is wel heel apart en vervelend. Laatste redmiddel is natuurlijk om een hard reset te doen als je echt niet kan vinden waar het vandaan komt. Niet toevallig wat obscure programmaatjes gedownload, zodat je een stukje malware hebt binnengekregen dat loopt te zieken?
nieuws: Hackers stoppen trojan in reguliere Windows Mobile-games
nieuws: Hackers stoppen trojan in reguliere Windows Mobile-games
Kater? Eerst water, de rest komt later
Die beschrijving is alleen om het het start menu te wisselen van touchwiz naar iets anders. Touchwiz zelf gaat iets verder dan dat.
Wat voor klok zie je? Een hele fancy of dit graflelijke WiMo ding:

Ik heb het in ieder geval over deze.
Wat overigens ook nog kan, is dat het andersom is. Ik had TouchWiz uitgezet, maar had het alarm van de Touch clock nog wel aanstaan. Ook erg leuk om uit te krijgen als je niet meer bij de Touch clock kan omdat Touchwiz uitstaat
Wat voor klok zie je? Een hele fancy of dit graflelijke WiMo ding:

Ik heb het in ieder geval over deze.
Wat overigens ook nog kan, is dat het andersom is. Ik had TouchWiz uitgezet, maar had het alarm van de Touch clock nog wel aanstaan. Ook erg leuk om uit te krijgen als je niet meer bij de Touch clock kan omdat Touchwiz uitstaat
☻/
/▌
Verwijderd
klopt maar je windows mobile klok/alarm staat wel meteen op je hoofdscherm.Motrax schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:48:
Die beschrijving is alleen om het het start menu te wisselen van touchwiz naar iets anders. Touchwiz zelf gaat iets verder dan dat.
kan het zijn dat je bij work mode een alarm hebt ingesteld en dat je nu bent overgeschakeld op life mode (of andersom) zonder het alarm eerst uit te zetten?
misschien blijft die dan toch aan staan.
Mijn Samsung B7610 van Vodafone loopt echt om de haverklap vast, kan zn contacten niet vinden, gooit calls eruit, trilfunctie blijft hangen, tijd staat telkens verkeerd etc etc. Zoveel bugs dat ik bijna twijfel om mn oude telefoon weer uit de kast te halen. Nu las ik dat er een 6.5 update is, waar is die te verkrijgen? Ik kan het nergens vinden...
Edit
Eindelijk na het lezen van die guide van dinges is het gelukt!
Edit
[ Voor 10% gewijzigd door Heaget op 13-06-2010 23:38 ]
Hallo Allemaal,
Zo net een week terug van mijn vakantie.. Ik heb net nog voor mijn vakantie de Samsung om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar. Met wm6.1.
Deze is nu geupgrade naar 6.5, via NPS en werkt voor alsnog zonder problemen
Via deze weg wil de mensen danken voor hun antwoorden die ik eerder had gestel in deze forum
Met vriendelijke groet,
Ewoud
Zo net een week terug van mijn vakantie.. Ik heb net nog voor mijn vakantie de Samsung om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar. Met wm6.1.
Deze is nu geupgrade naar 6.5, via NPS en werkt voor alsnog zonder problemen
Via deze weg wil de mensen danken voor hun antwoorden die ik eerder had gestel in deze forum
Met vriendelijke groet,
Ewoud
ewoud75 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:27:
Hallo allemaal,
Uit deze topic ook geprobeerd een harde reset te doen, zonder resultaat
Soft reset: ook geen resultaat.
Iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
en hoe op te lossen...
Met vriendelijke groet,
Ewoud
Ik gebruik een MegaLITE ROM van Modaco, deze draait 6.5.2 en is helemaal lekker snel.Heaget schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:54:
Mijn Samsung B7610 van Vodafone loopt echt om de haverklap vast, kan zn contacten niet vinden, gooit calls eruit, trilfunctie blijft hangen, tijd staat telkens verkeerd etc etc. Zoveel bugs dat ik bijna twijfel om mn oude telefoon weer uit de kast te halen. Nu las ik dat er een 6.5 update is, waar is die te verkrijgen? Ik kan het nergens vinden...
Edit
Maarja m'n Qwerty staat te koop, ik wil naar android
Is het mogelijk om een simkaart door te verbinden? Heb namelijk nu 2 simkaarten, 1 van het werk en 1 privé. Mijn bedoeling is om sim van het werk overdag te gebruiken, zodoende dat ik mijn eigen privé sim thuis kan laten. Echter wil ik wel op mijn privé nummer bereikbaar blijven.
Zo ja kan dit en hoe?
Zo ja kan dit en hoe?
Niemand die mij iets meer kan vertellen?
Ik vermoed dat je het moet zoeken in de richting van het doorschakelen op het netwerk aangezien je de simkaart zelf wisselt. Heeft dus niet al te veel te maken met het toestel, behalve dat je de doorschakeling wil instellen wanneer de simkaart in het toestel zit 
Als ik dit goed lees:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=7
Dan zou het toestel het kunnen doen, maar stuurt onderwater ook gewoon een code naar het netwerk. En die codes staan in ieder geval opgesomd. Ik weet niet 123 dit via Windows Mobile te doen...
Als ik dit goed lees:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=7
Dan zou het toestel het kunnen doen, maar stuurt onderwater ook gewoon een code naar het netwerk. En die codes staan in ieder geval opgesomd. Ik weet niet 123 dit via Windows Mobile te doen...
☻/
/▌
In het begin was ik erg tevreden met deze telefoon. Maar ik ben hem nu zat aan het worden. Erg traag, de geluidsinstellingen willen nog wel eens verspringen wat tot ongewenste dingen leidt. Mijn grootste ergernis is dat als je internet op de telefoon en dan later op de dag weer het internet op wil de verbinding het niet doet. De oplossing is de telefoon verbinding verbreken en weer opnieuw verbinding maken en je Pin code invoeren. Daarop heb ik gisteren maar noodgedwongen een hard reset gedaan. Maar zonder resultaat, weer ben ik de verbinding kwijt.
Het ergste is nog dat ik nu een lichtere skin heb maar daar zit geen optie op om simpel weer opnieuw je simkaart aan te melden. In de zwaardere samsung skin zit dat onder ingebouwd dat je met 2 klikken opnieuw bent aangemeld op je sim.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Mijn provider is telfort en ik heb onbeperkt internet van telfort.
Het ergste is nog dat ik nu een lichtere skin heb maar daar zit geen optie op om simpel weer opnieuw je simkaart aan te melden. In de zwaardere samsung skin zit dat onder ingebouwd dat je met 2 klikken opnieuw bent aangemeld op je sim.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Mijn provider is telfort en ik heb onbeperkt internet van telfort.
Iemand een tip waar je een (zo goedkoop mogelijke
) nieuwe lader kan kopen? Ik kan die van mij nergens meer vinden, laden gaat nu steeds via computer, maar als ik straks op vakantie ga, gaat dat niet werken natuurlijk.
Ook wel irritant dat de telefoon niet zomaar op alles aan te sluiten is voor opladen, ik heb bijvoorbeeld een laptop adapter met USB poort die bedoeld is om apparaten op te laden, maar dat werkt dus niet
(hebben bijv. MP3-spelers van Creative ook last van)
Ook wel irritant dat de telefoon niet zomaar op alles aan te sluiten is voor opladen, ik heb bijvoorbeeld een laptop adapter met USB poort die bedoeld is om apparaten op te laden, maar dat werkt dus niet
Verwijderd
van de een op de andere dag herkend mijn laptop mn tel niet meer. als ik ze verbind laad mn tel op maar verder niks.
een reset van de tel heeft niet gewerkt.
als ik het stuurprogramma Windows Mobile Device Center 6.1 drvupdate-amd64 wil instaleren geeft ie ook fout aan mn tel is niet aangesloten.
wie weet een oplossing????
een reset van de tel heeft niet gewerkt.
als ik het stuurprogramma Windows Mobile Device Center 6.1 drvupdate-amd64 wil instaleren geeft ie ook fout aan mn tel is niet aangesloten.
wie weet een oplossing????
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dan hielp een reset van de telefoon wel. Kan je testen of je telefoon wel door andere computers herkend wordt?
@Haan: van die 230v naar USB ladertjes kosten bij veel sites maar een paar euro.
Daar kan gewoon een USB naar MicroUSB kabel in natuurlijk.
Die heb je ook voor de auto zelfs. Zie bijv dit setje, daar zitten ze beide in: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37073 alleen de connectors zijn nogal overkill
Die heb je ook voor de auto zelfs. Zie bijv dit setje, daar zitten ze beide in: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37073 alleen de connectors zijn nogal overkill
Maar daar ben ik dus een beetje huiverig voor, aangezien mijn laptop adapter met usb-poort ook al niet werkt om te laden.Noxious schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:45:
@Haan: van die 230v naar USB ladertjes kosten bij veel sites maar een paar euro.
Ander probleem: sinds een week wordt steeds gebeld door een onbekend nummer, telefoon gaat dan 1-2 over, en dan stopt het. Het vreemde was, dat ik dan een gemiste oproep had staan van een collega, maar nu heb ik dat nummer verwijderd, en zie ik geen nummer meer dat mij heeft gebeld (privé). Dit is wel irritant, de frequentie begint ook op te lopen, vandaag al tien keer gebeld, tegen 10 keer in de hele vorige week
Het voltage van die stopcontact-naar-usb gevallen ligt 0.5v hoger meen ik, dit is bij veel toestellen een trigger om alleen te connecten of om ook te laden.
Overigens, contact opnemen met je provider en een klacht indienen. Bij overmatig lastigvallen kun je een formulier krijgen waarmee je het nummer alsnog kan opvragen en eventueel aanmelden bij politie oid.
Overigens, contact opnemen met je provider en een klacht indienen. Bij overmatig lastigvallen kun je een formulier krijgen waarmee je het nummer alsnog kan opvragen en eventueel aanmelden bij politie oid.
Heey ppl,
ik heb een b7610 qwerty...
Maar ik krijg laatste tijd last dat alles ontzettend traag wordt (alsof er wat in het geheugen blijft staan) maar bij taakbeheer staat er niks.. bv als ik een smsje gaat lezen dit duurt gerust 20 seconden voordat ik bij me smsje ben.
spb mobile shell er reeds afgegooid (hopelijk volledig) maar er blijft toch het een en ander rondzwerven ook met uninstall proggies kom ik er niet uit....
Als ik iets installeer installeer ik het op me geheugenkaartje (dat vermeld ik bij de installatie), maar toch blijkt de geheugen vol te lopen(staat bijna nix op)....
Of ik moet er een nieuwe ROM opzetten (zoja hoe moet ik dit aanpakken)...
Of ik moet me geheugen schoonmaken maar er is bijna niks, hoe moet ik dit aanpakken?
Tnx 4 the help
ik heb een b7610 qwerty...
Maar ik krijg laatste tijd last dat alles ontzettend traag wordt (alsof er wat in het geheugen blijft staan) maar bij taakbeheer staat er niks.. bv als ik een smsje gaat lezen dit duurt gerust 20 seconden voordat ik bij me smsje ben.
spb mobile shell er reeds afgegooid (hopelijk volledig) maar er blijft toch het een en ander rondzwerven ook met uninstall proggies kom ik er niet uit....
Als ik iets installeer installeer ik het op me geheugenkaartje (dat vermeld ik bij de installatie), maar toch blijkt de geheugen vol te lopen(staat bijna nix op)....
Of ik moet er een nieuwe ROM opzetten (zoja hoe moet ik dit aanpakken)...
Of ik moet me geheugen schoonmaken maar er is bijna niks, hoe moet ik dit aanpakken?
Tnx 4 the help
[ Voor 6% gewijzigd door Bozznl op 24-06-2010 14:15 ]
GT: The Bozzz88
Spullen backuppen en een hardreset geven. 't klinkt alsof je al het nodige hebt onderzocht en ik zie niet 123 nog iets wat je nog zou kunnen doen zonder hard reset.
☻/
/▌
Net voor een tientje een lader gekocht bij de lokale telefoon-toko, even in de winkel getest of hij het deed, is wel zo makkelijk. Kan ik over een paar weken iig op vakantie met deze telefoonNoxious schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:45:
Verwijderd
hij word wel door ander pc herkend.Haan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:00:
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dan hielp een reset van de telefoon wel. Kan je testen of je telefoon wel door andere computers herkend wordt?
ik heb zelf al een reset gedaan en de winkel heeft er ook nog een voor me gedaan..
Gedaan werkt nu weer vlot... tnx!...Motrax schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:36:
Spullen backuppen en een hardreset geven. 't klinkt alsof je al het nodige hebt onderzocht en ik zie niet 123 nog iets wat je nog zou kunnen doen zonder hard reset.
Maar wel een aantal vraagjes:
1.
Programma ram: 256 mb
237 Gereserveerd (gereserveerd voor windows zelf???)
18 mb Beschikbaar
en de rest in gebruik..
Gebruikt windows zelf echt zoveel of is er iets mis?
&
2.
Wat is nu het verschil tussen
Hoofdopslag, en Programma-RAM
Ik installeer bij de installatie van apps altijd op de geheugenkaart maar ze komen te staan in mijn hoofdopslag zo te zien? hoe moet ik dit zien?
3. Bij de camera kan je dan niet veranderen dat hij de foto's en vid's automatisch op de geheugenkaart opslaat?
4. Tips voor het snel houden van me telefoon?
5. Nog apps die jullie echt aanraden
Is er niet een standaard place waar heel veel apps staan voor win mob 6.5
Inc apps voor de g-sensor die bijna niet te vinden zijn.
6. welke browser raden jullie aan opera gewoon?
[ Voor 11% gewijzigd door Bozznl op 25-06-2010 15:56 ]
De Samsung ROM is nou niet echt light, daarom heb ik er de MegaLITE rom op gegooit, maar die heeft de nodige kinderziektes, net als zo'n beetje alle 3rd party roms.
dus t is eigenlijk nog even afwachten...
ohja hoe sluiten jullie je programma's af ? want de taken blijven vaak op de achtergrond openstaan... ik switch altijd nog ff naar taskmanager om de boel te beeindigen (elke x).
ohja hoe sluiten jullie je programma's af ? want de taken blijven vaak op de achtergrond openstaan... ik switch altijd nog ff naar taskmanager om de boel te beeindigen (elke x).
[ Voor 92% gewijzigd door Bozznl op 25-06-2010 17:02 ]
ah oke:P
En af en toe als de tel in me zak zit, dan wordt er perongeluk de locktoets ingedrukt (voor meer dan paar seconden) waardoor de toetsenvergrendeling er af gaat en ik zonder dat ik het weet mensen aan het bellen ben, kan je deze functie niet uitzetten en dat je alleen kan unlocken door middel van het balkje van l naar r te verplaatsen? wtf is anders het nut van deze functie
Zo ik heb heel me hart gelucht vandaag hier:P
tnx
En af en toe als de tel in me zak zit, dan wordt er perongeluk de locktoets ingedrukt (voor meer dan paar seconden) waardoor de toetsenvergrendeling er af gaat en ik zonder dat ik het weet mensen aan het bellen ben, kan je deze functie niet uitzetten en dat je alleen kan unlocken door middel van het balkje van l naar r te verplaatsen? wtf is anders het nut van deze functie
tnx
http://67.43.3.117/~acs2co/S2U2-index.htmlBozznl schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:03:
ah oke:P
tnx
Ik gebruik em zelf ook, werkt perfect.
S2u2 werkt bij mij dan weer totaal niet lekker... heb constant dat er foto's worden gemaakt van de binnenkant van mn broekzak... niet echt nuttig...PakoeDIEP schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:57:
[...]
http://67.43.3.117/~acs2co/S2U2-index.html
Ik gebruik em zelf ook, werkt perfect.
Ook als bij mij mn alarm afgaat (SPB time) dan is de telefoon "unlocked" op de taakbalk en de functietoetsenna (bovenste en onderste halve cm van scherm) daar blijft dan gewoon de achtergrond van s2u2 staan. heel vervelend, dat kan ik namelijk alleen wegkrijgen door een soft-reset, of door s2u2 handmatig op te starten. (autmatisch s2u2 werkt niet, aangezien mn telefoon niet meer wil locken automatisch) (zelfde gebeurt trouwens ook als mn camera start, wat dus kan gebeuren als s2u2 aan staat...
meer mensen met dit?
"I thought you were dead!" - "I got better"
Ik gebruik ook S2U2 (icm SPB Mobile Shell) en dat werkt zonder problemen bij mij.
Ik heb alleen dat alleen wanneer ik een SMS bericht gelijk beantwoord. Dan blijft het bovenste gedeelte ook gewoon van S2U2, maar als ik na mijn SMS bericht te hebben verstuurd daarop druk dan is alles weer normaal... Heel erg raar, maar ik vind het niet zo erg.AmarthX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:49:
[...]
S2u2 werkt bij mij dan weer totaal niet lekker... heb constant dat er foto's worden gemaakt van de binnenkant van mn broekzak... niet echt nuttig...
Ook als bij mij mn alarm afgaat (SPB time) dan is de telefoon "unlocked" op de taakbalk en de functietoetsenna (bovenste en onderste halve cm van scherm) daar blijft dan gewoon de achtergrond van s2u2 staan. heel vervelend, dat kan ik namelijk alleen wegkrijgen door een soft-reset, of door s2u2 handmatig op te starten. (autmatisch s2u2 werkt niet, aangezien mn telefoon niet meer wil locken automatisch) (zelfde gebeurt trouwens ook als mn camera start, wat dus kan gebeuren als s2u2 aan staat...
meer mensen met dit?
Verwijderd
Ik heb Samsung Today als item op vandaag. ik heb gisteren verschillende applicaties verwijdert, toen bleven de icoontjes nog in het start menu en de balk 'sneltoets' van Samsung Today staan. Via Start>verkenner>Windows>startmenu de icoontjes in het startmenu verwijdert, maar in de balk sneltoets staan ze dus nog steeds.
iemand enig idee hoe ik ze hier weg krijg? Ik heb al geprobeerd de sneltoets lang ingedrukt te houden, dan verschijnt de optie 'wijzigen'. als ik hier op klik zie je een rood, geel, groen en blauw bolletje rondjes draaien (zandloper idee) maar vervolgens gebeurt er niks en kan ik dus niks wijzigen.
iemand enig idee hoe ik ze hier weg krijg? Ik heb al geprobeerd de sneltoets lang ingedrukt te houden, dan verschijnt de optie 'wijzigen'. als ik hier op klik zie je een rood, geel, groen en blauw bolletje rondjes draaien (zandloper idee) maar vervolgens gebeurt er niks en kan ik dus niks wijzigen.
Verwijderd
1. TouchWiz uitschakelen of op de zakelijke modus overschakelen. Dat scheelt een slok op een borrel.
2. WM deelt het RAM in functionele delen in. Hoofdopslag is echt bedoeld om bestanden in op te slaan (dus ook programma's). Het Programma-RAM is bedoeld om programma's in uit te voeren.
P.S. Applicaties op de memory card installeren levert meestal wel vertraging op.
3. Jawel, da's een instelling: tik in de "zoeker", tik op het icon linksonder, tik op het rechter tabblad (tandwiel), en tik op pagina 2. Daar kun je het Standaardgeheugen instellen op Geheugenkaart.
4. Zo min mogelijk er op installeren, vooral zaken die resistent draaien.
6. Opera verslikt zich toch vaak in relatief simpele sites zoals nu.nl. IE werkt vaak net wat beter (in tegenstelling tot de desktop-variant
Verwijderd
Ik heb een probleem ben tevreden over mijn Omnia maar had vorige week een olie vlekje in het scherm dus te maken gebracht.
Kreeg ik hem terug was die ook geupdate en ik had een mooi scherm als ik moest opnemen.
Dus als de foon ing moest ik met de vinger van links naar rechts of andersom schuiven op het scherm.
Net als de Iphone super blij.
Maar net drukte ik op ontgrendelen toen ik werd gebelt en nu heb ik het oude scherm weer en krijgt dat schuiven niet terug.
Wie helpt mij???
Kreeg ik hem terug was die ook geupdate en ik had een mooi scherm als ik moest opnemen.
Dus als de foon ing moest ik met de vinger van links naar rechts of andersom schuiven op het scherm.
Maar net drukte ik op ontgrendelen toen ik werd gebelt en nu heb ik het oude scherm weer en krijgt dat schuiven niet terug.
Wie helpt mij???
Weet je zeker dat je win 6.5 hebt? Dan is het is het bijzonder vreemd dat je het oude scherm weer terug hebt..Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:44:
Ik heb een probleem ben tevreden over mijn Omnia maar had vorige week een olie vlekje in het scherm dus te maken gebracht.
Wie helpt mij???
Je kan altijd dit installeren: http://67.43.3.117/~acs2co/S2U2-index.html
Het internet probleem is inmiddels opgelost door handmatig de instellingen van Telfort in te voeren. Alleen nu is mijn telefoon binnen een mum van tijd leeg. Het lijkt wel iedere 2 uur één streepje en soms is de telefoon nog sneller leeg. Het lijkt er dus op dat de 3G verbinding constant blijft aan staan terwijl ik geen internet toepassingen op de achtergrond laat draaien. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Kijk even of je mail continu word ge-update. Ik had ook staan dat elke seconde mijn mail werd geup-date en daardoor was mijn telefoon ook zo leeg.
als je 3g(+) verbinding aanstaat kan je deze uitzetten door op het 3G icoontje te klikken en te kiezen voor: verbinding verbreken. Dan sluit die de internet connectie af maar ben je uiteraard wel bereikbaar voor bellen/smsenKevin1Bravo schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:28:
Het internet probleem is inmiddels opgelost door handmatig de instellingen van Telfort in te voeren. Alleen nu is mijn telefoon binnen een mum van tijd leeg. Het lijkt wel iedere 2 uur één streepje en soms is de telefoon nog sneller leeg. Het lijkt er dus op dat de 3G verbinding constant blijft aan staan terwijl ik geen internet toepassingen op de achtergrond laat draaien. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Verwijderd
Top App:
Crayon Physics deluxe for Windows Mobile. Echt erg leuk.
@Kevin1Bravo
Je kan toch ergens instellen na hoeveel mins hij de 3g verbinding verbreekt als er geen verkeer over gaat.
Ga naar draadloos beheer(waar je vliegtuig modus aan/uit kan zetten)
Druk op menu-> Enige optie bij mij is Data con. Settings-> Dan staat er de optie, No packet for en dan moet je zelf de tijd invullen.
Crayon Physics deluxe for Windows Mobile. Echt erg leuk.
@Kevin1Bravo
Je kan toch ergens instellen na hoeveel mins hij de 3g verbinding verbreekt als er geen verkeer over gaat.
Ga naar draadloos beheer(waar je vliegtuig modus aan/uit kan zetten)
Druk op menu-> Enige optie bij mij is Data con. Settings-> Dan staat er de optie, No packet for en dan moet je zelf de tijd invullen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 19:30 ]
Eindelijke een stabiele en snelle Today Screen gevonden. Ik gebruike een tijd lang SPB, kwa opties vind ik die wel de beste.. Maar kwa snelheid is ie toch wel iets minder. Ik ben sinds gister over gegaan naar PointUI Home 2 en ik moet zeggen dat die heel erg lekker werkt.
Voor de mensen die geintereseerd zijn, ik gebruik de volgende dingen:
PointUI Home2:
http://www.pointui.com/products/home-2/
Amana (Theme):
http://community.pointui....ana-first-release-vgaqvga
En de volgende Apps/Widgets:
http://community.pointui....et-appointments-and-tasks
http://community.pointui.com/topic/applet-system-internals
http://community.pointui....ncept-home2-home-homecube
http://community.pointui....amanaexplorer-v01-vgaqvga
http://community.pointui....with-new-functionnalities
http://community.pointui....ecast-modded-sonnar-style
Voor de mensen die geintereseerd zijn, ik gebruik de volgende dingen:
PointUI Home2:
http://www.pointui.com/products/home-2/
Amana (Theme):
http://community.pointui....ana-first-release-vgaqvga
En de volgende Apps/Widgets:
http://community.pointui....et-appointments-and-tasks
http://community.pointui.com/topic/applet-system-internals
http://community.pointui....ncept-home2-home-homecube
http://community.pointui....amanaexplorer-v01-vgaqvga
http://community.pointui....with-new-functionnalities
http://community.pointui....ecast-modded-sonnar-style
Verwijderd
ik heb meerdere progr. geinstaleerd en deze laten al hun afbeeldingen zien in mijn afbeeldingen.
is er ook een optie dat je deze onzichtbaar maakt?
is er ook een optie dat je deze onzichtbaar maakt?
Verwijderd
Toetsen geluid helemaal weg 
En als ik het belsignaal wil instellen ook geen geluid maar als ik gebelt wordt wel geluid/beltoon
Maar geen toeten geluid wordt gek van dit ding.
Was tevreden maar damn steeds probs.
Wie weet wat het probleem is.
En als ik het belsignaal wil instellen ook geen geluid maar als ik gebelt wordt wel geluid/beltoon
Verwijderd
Ik heb sinds kort het probleem dat WM de netwerksleutel van m'n WiFi netwerk niet onthoud. Heb er meer over gelezen op internet, maar nooit een oplossing gevonden. Eerst deed hij het altijd goed, maar sinds 2 dagen plots niet meer.
Bedoel je het geluid als je iets aanraakt/intikt? (Wat ik persoonlijk ongelooflijk irritant vind)Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:18:
Toetsen geluid helemaal weg
Dan kan je naar de instellingen gaan (onder menu start of onder die dikke knop onderin).
Daar vind je in het eerste scherm geluidsinstellingen.
Daarna kies je voor de optie Signaal bij aanraken.
Onder dat menu vind je Aanraakgebeurtenis. Daar kies je voor Tikgebeurtenis.
Daaronder staat Signaal, dat is wat je zoekt. Geef daar aan of je een tril wilt of geluid met trillen of enkel geluid, of helemaal niks.
Hopelijk is dit wat je zoekt! Zo niet ben ik bereid een andere oplossing voor je te zoeken
Hoe kom ik aan een update??? Dat heb ik nog nooit gedaan...shmp schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:39:
Bah... na de laatste update werkt mn tomtom navigator niet meer op mn phone...
Verwijderd
mijn telefoon geageerd niet op de laptop bij aansluiten usbkabel.ik hb nu op de tel bij sync onder verbindingen de usb' geselecteerd waardoor ik bij aansluiten van usb nu wel kan synchroniseren maar het programma samsung pcstudio kan geen verbinding krijgen zowel usb als bluetooth.
wat heb ik al geprobeerd:
de andere usbstekkers maar werkt oook niet.
op een of andere manier kan ik Windows Mobile Device Center niet instaleren want hij zie t dan de verbinding met de tel niet.
heb tel al gereset maar dit heeft ook niet geholpen.ook alle programmas mbt samsung al verwijderd op pc maar ook geen succes..
heb windows 7 (64bit) maar het heeft wel gewerkt en van de een op andere dag niet meer
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
op een of andere manier kan ik Windows Mobile Device Center niet instaleren want hij zie t dan de verbinding met de tel niet.
heb tel al gereset maar dit heeft ook niet geholpen.ook alle programmas mbt samsung al verwijderd op pc maar ook geen succes..
heb windows 7 (64bit) maar het heeft wel gewerkt en van de een op andere dag niet meer
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had het na een tijdje maar opgegeven. Windows mobile device center detecteert je telefoon en daarna snapt de PCstudio je telefoon niet meer, omdat Windows dat blokkeert. Maar doordat ik de PCstudio had geïnstalleerd kon ik later niet meer met Windows mobile verbinding maken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:15:
mijn telefoon geageerd niet op de laptop bij aansluiten usbkabel.ik hb nu op de tel bij sync onder verbindingen de usb' geselecteerd waardoor ik bij aansluiten van usb nu wel kan synchroniseren maar het programma samsung pcstudio kan geen verbinding krijgen zowel usb als bluetooth.
Mijn laptop heb ik pas geleden opnieuw geïnstalleerd. Gek genoeg kan ik nu weer verbinding maken met de Windows mobile center. Ik wil niet eens meer proberen om de Samsung PC studio te installeren, want met de Windows center kan je hetzelfde. Alleen dan op de vreselijke manier van Windows zelf.
Ik hoop dat je een oplossing vind, alleen hoef je de mobile device center niet te installeren, die staat standaard op Win7 (64bit)
Verwijderd
dan laat ik het ook wel idd. kan synchroniseren en dat is het belangrijkste, het ging mij er meer om dta ik nu een evt update niet kan doen als die erkomt want die gaat via samsung pc studio toch...Sandien schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:32:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had het na een tijdje maar opgegeven. Windows mobile device center detecteert je telefoon en daarna snapt de PCstudio je telefoon niet meer, omdat Windows dat blokkeert. Maar doordat ik de PCstudio had geïnstalleerd kon ik later niet meer met Windows mobile verbinding maken.
Mijn laptop heb ik pas geleden opnieuw geïnstalleerd. Gek genoeg kan ik nu weer verbinding maken met de Windows mobile center. Ik wil niet eens meer proberen om de Samsung PC studio te installeren, want met de Windows center kan je hetzelfde. Alleen dan op de vreselijke manier van Windows zelf.
Ik hoop dat je een oplossing vind, alleen hoef je de mobile device center niet te installeren, die staat standaard op Win7 (64bit)
Gister avond mijn telefoon toch maar eens geflashed, moet zeggen dat het nu wel wat beter en sneller werkt. Sowieso sneller dan die nutteloze Samsung UI...
http://i27.tinypic.com/30wlagx.jpg
http://i30.tinypic.com/2ntbtbp.jpg
http://i26.tinypic.com/mvhnnq.jpg
http://i29.tinypic.com/2vttjef.jpg
Verwijderd
ziet er goed uit.PakoeDIEP schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:07:
Gister avond mijn telefoon toch maar eens geflashed, moet zeggen dat het nu wel wat beter en sneller werkt. Sowieso sneller dan die nutteloze Samsung UI...
welk progr. is dit?
Het is geen programma, het is een ROM. Oftewel je moet je telefoon flashen..
Zie het als een vervanging voor je Samsung Touchwiz crap.
Wat we bedoelen is een linkje naar die ROM, ziet er echt top uit!PakoeDIEP schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:57:
[...]
Het is geen programma, het is een ROM. Oftewel je moet je telefoon flashen..
Zie het als een vervanging voor je Samsung Touchwiz crap.
Maakt het je telefoon niet veel trager? Of doet die ROM iets met je telefoon waardoor de Samsung Touchwiz uitgaat??
http://www.modaco.com/con...2-5-2016-rom-build-23668/
Ik gebruik de MEGAlite versie en heb me telefoon performance op HIGH staan. Soms OC ik em ook nog een naar 950Hz, hierdoor draait alles heel erg snel en isie ook nog eens stabiel. Ik kan een hele dag mee rond lopen, maar dan isie aan het eind van de dag wel op de 20% kwa batterij. Niet dat ik dat zo erg vind, Ik laad mijn telefoon toch elke avond op..
Ik gebruik de MEGAlite versie en heb me telefoon performance op HIGH staan. Soms OC ik em ook nog een naar 950Hz, hierdoor draait alles heel erg snel en isie ook nog eens stabiel. Ik kan een hele dag mee rond lopen, maar dan isie aan het eind van de dag wel op de 20% kwa batterij. Niet dat ik dat zo erg vind, Ik laad mijn telefoon toch elke avond op..
Verwijderd
hoe werkt dit precies kan nergens vinden hoe ik dit precies moet installeren of hoe dan ookPakoeDIEP schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:39:
http://www.modaco.com/con...2-5-2016-rom-build-23668/
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 16:55 ]
Als je zelf niet weet uit te zoeken hoe je een ROM kan installeren, dan moet je er serieus niet aan beginnen.
Garantie ben je sowieso kwijt als je dit doet, met de kans dat de flash niet goed gaat en je toestel niets meer doet.
Bovendien hebben zelfgebakken roms ook hun eigen bugs en zijn daarmee niet altijd beter dan de standaard ROM.
Naast het feit dat als je TouchWiz er uit mikt en een alternatief startmenu gebruikt, er niet veel bugs of eigenaardigheden overblijven.
Goed bedoelde waarschuwing overigens.
Garantie ben je sowieso kwijt als je dit doet, met de kans dat de flash niet goed gaat en je toestel niets meer doet.
Bovendien hebben zelfgebakken roms ook hun eigen bugs en zijn daarmee niet altijd beter dan de standaard ROM.
Naast het feit dat als je TouchWiz er uit mikt en een alternatief startmenu gebruikt, er niet veel bugs of eigenaardigheden overblijven.
☻/
/▌
Dit dus.Motrax schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:21:
Als je zelf niet weet uit te zoeken hoe je een ROM kan installeren, dan moet je er serieus niet aan beginnen.
Wil je er ECHT mee door, dan wil ik je best helpen.
Uitleggen in het NL kan sowieso geen kwaad. Vooral omdat je het engels toch soms op 2 manieren kan begrijpen. En ik zou het echt super vinden om een wat anders op mijn tel te zien.PakoeDIEP schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:27:
[...]
Dit dus.
Wil je er ECHT mee door, dan wil ik je best helpen.
Tweede vraagje: Kan je die flash ook nog terugdraaien?
Verwijderd
helemaal mee eensSandien schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Uitleggen in het NL kan sowieso geen kwaad. Vooral omdat je het engels toch soms op 2 manieren kan begrijpen. En ik zou het echt super vinden om een wat anders op mijn tel te zien.![]()
Ben op zoek naar een Nederlandse rom, hoeft geen originele te zijn. Maar wel eentje die goed functioneert, wie kan mij wat aanbevelen?
Verwijderd
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar... Kan ik voor ik flash een back-up nemen van de software die er nu op staat?
De software van Samsung trekt op niets, maar voor het geval de custom rom nog slechter is of er bepaalde zaken niet meer werken, zou ik toch graag de mogelijkheid hebben om deze terug te installeren...
Zodra ik mijn scherm wil unlocken via de slider (standaard) krijg ik grote vlek in beeld. Mijn achtergrond komt niet meteen terug. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
De GUI van hierboven is HTC Sence. Die je dus onder andere op de HTC HD2 vindt.
Heb hem ook een tijdje gehad, maar zo megafijn vind ik die nou ook weer niet.
Verschilt maar weinig van SPB Mobile Shell als je dan toch een soortgelijke GUI wilt.
Ik gebruik ze echter allebei niet omdat ik ze eigenlijk beiden wel wat traag vindt.
Bovendien hebben ze beiden een eigen SMS tool erin zitten die helemaal niet handig is (net als die van samsung)
Heb hem ook een tijdje gehad, maar zo megafijn vind ik die nou ook weer niet.
Verschilt maar weinig van SPB Mobile Shell als je dan toch een soortgelijke GUI wilt.
Ik gebruik ze echter allebei niet omdat ik ze eigenlijk beiden wel wat traag vindt.
Bovendien hebben ze beiden een eigen SMS tool erin zitten die helemaal niet handig is (net als die van samsung)
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2010 22:59 ]
Sorry, ik heb het een beetje druk gehad, ik heb deze twee links gebruikt om me te helpen bij het flashen:
http://www.modaco.com/con...-windows-7-32-bit-64-bit/
http://www.modaco.com/con...to-flashing-rom-on-i8000/
http://www.modaco.com/con...-windows-7-32-bit-64-bit/
http://www.modaco.com/con...to-flashing-rom-on-i8000/
Je kan je flash niet terugdraaien zover ik weet. Je hebt wel ROMs van WM6.5, dan kom je bijna op hetzelfde terug. Weet wel dat je al je gegevens kwijt bent als je je telefoon gaat flashen.Sandien schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Uitleggen in het NL kan sowieso geen kwaad. Vooral omdat je het engels toch soms op 2 manieren kan begrijpen. En ik zou het echt super vinden om een wat anders op mijn tel te zien.![]()
Bedankt voor de links! Ik zal ze eens op mijn gemak gaan doorlezen. Weet nog niet zeker of/wanneer ik mijn telefoon ga/wil flashen. Ik zal eens zoeken of je het inderdaad niet terug kan draaien. Zou vreemd zijn als dat niet kon lijkt mij...
Als ik iets vind over het terugdraaien zal ik het uiteraard posten
Doe dat.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van, ik vind het eerder jammer dat ik het nooit eerder heb gedaan. Ik kon via de officiele Samsung Update App niet eens upgraden naar WM6.5.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van, ik vind het eerder jammer dat ik het nooit eerder heb gedaan. Ik kon via de officiele Samsung Update App niet eens upgraden naar WM6.5.
Aha, ik kocht mijn OmniaB7610 gelukkig al met Win 6.5 (afgelopen december gehaald met abo+internet).
Daarom twijfel ik nog of ik het wel wil doen... Ivm garantie
Verder heb ik nog wel een probleem met deze telefoon
, zo uit het niets wil hij het geluid wel eens op stil zetten. Terwijl de etiquette modus uitstaat... Ik weet niet waarom dit gebeurt... De telefoon zit namelijk netjes in een hoesje in mijn broekzak. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen? (flashen?)
Nog een vraagje over de rom, vreet dat geen extra stroom van het toestel?
Verder heb ik nog wel een probleem met deze telefoon
Verwijderd
Hallo,
Ik heb al een tijd een probleem met het koppelen van de Qwerty met een ZUMO 550 navigatie systeem via Bluetooth. Het koppelen op zich gaat probleemloos, het bellen ook, maar het telefoonboek wordt niet meer automatisch verzonden naar de ZUMO. Alleen indien ik eerst een visite kaartje naar de ZUMO verstuur, wordt pas daarna het gehele telefoonboek overgezonden.
Soms krijg ik op de Qwerty ook ineens de vraag dat de ZUMO heeft gevraagd om het telefoonboek en of ik toestemming wil geven om dit over te zetten. Ik rij motor, dus die melding zie ik dan pas als ik weer afstap.
In het begin heeft dit allemaal prima gewerkt, maar spontaan ineens niet meer.
Heeft iemand een oplossing hiervoor? Zal wel ergens een setting zijn, maar ik heb geen idee welke.
Alvast bedankt!
Ik heb al een tijd een probleem met het koppelen van de Qwerty met een ZUMO 550 navigatie systeem via Bluetooth. Het koppelen op zich gaat probleemloos, het bellen ook, maar het telefoonboek wordt niet meer automatisch verzonden naar de ZUMO. Alleen indien ik eerst een visite kaartje naar de ZUMO verstuur, wordt pas daarna het gehele telefoonboek overgezonden.
Soms krijg ik op de Qwerty ook ineens de vraag dat de ZUMO heeft gevraagd om het telefoonboek en of ik toestemming wil geven om dit over te zetten. Ik rij motor, dus die melding zie ik dan pas als ik weer afstap.
Heeft iemand een oplossing hiervoor? Zal wel ergens een setting zijn, maar ik heb geen idee welke.
Alvast bedankt!
Ik zie geen verschil in het batterij verschil.. Ik heb em gister vollop gebruikt (bellen, smsen, internetten, muziek etc.) en aan het eind van de avond zat ie op de 50%. Zo zou het normaal ook zijn met mijn telefoon.Sandien schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:14:
Aha, ik kocht mijn OmniaB7610 gelukkig al met Win 6.5 (afgelopen december gehaald met abo+internet).
Verder heb ik nog wel een probleem met deze telefoon, zo uit het niets wil hij het geluid wel eens op stil zetten. Terwijl de etiquette modus uitstaat... Ik weet niet waarom dit gebeurt... De telefoon zit namelijk netjes in een hoesje in mijn broekzak. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen? (flashen?)
Ga je em overclocken, dan gebruikt ie wel meer batterij.
Ik kan je helaas geen oplossing bieden, maar ik rij zelf ook motor en ik heb altijd ruzie om de qwerty te koppelen met de tomtom rider en de headset. Bellen gaat, maar niet langer dan 10 sec... Dan valt de complete verbinding weg... Misschien ligt het wel aan de telefoon...Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:28:
Hallo,
Alvast bedankt!
Ooow, dat is prima dan. Ga er nog eens over denken.. Heb mijn toestel nog niet zo lang, dus ik twijfel nog.PakoeDIEP schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
[...]
Ik zie geen verschil in het batterij verschil.. Ik heb em gister vollop gebruikt (bellen, smsen, internetten, muziek etc.) en aan het eind van de avond zat ie op de 50%. Zo zou het normaal ook zijn met mijn telefoon.
Ga je em overclocken, dan gebruikt ie wel meer batterij.
Heb trouwens ook last van een olievlek in mijn scherm, valt zoiets onder de garantie?
Jij ook al? Een vriend heeft de Omnia2 en bij hem zag ik precies hetzelfde zitten..
Ik dacht dat dat gewoon zo hoorde lol.
Ik heb mijn telefoon al bijna een jaar trouwens, dus het werd wel tijd voor iets anders voor mij...
Ik heb mijn telefoon al bijna een jaar trouwens, dus het werd wel tijd voor iets anders voor mij...
Ja ik snap er niks van, dacht eerst ook dat het hoorde... Totdat hij groter werd... Beslaat nu het midden van mijn scherm ongeveer 1cm breed en 2~3cm lang... Denk dat ik van het weekend even langs de Phone House ga! Meld wel wat ze voor me kunnen doen dan.
Ik mag nog anderhalf jaar met dit toestel. Heb abo van twee jaar. Dus met een tijdje gaan we eens flashen voor het idee dat ik wat anders heb.
UPDATE:
Ik heb iets gevonden om de Omnia QWERTY B7610 terug te zetten naar de originele staat.
http://www.modaco.com/con...ia-pro-collection-thread/
Daar staan veel verschillende dingen voor het flashen met originele roms van Samsung. Dan heb je uiteraard niet de originele firmware die er eerst op stond, maar je hebt wel weer de eigen interface die je gewend was.
Ik mag nog anderhalf jaar met dit toestel. Heb abo van twee jaar. Dus met een tijdje gaan we eens flashen voor het idee dat ik wat anders heb.
UPDATE:
Ik heb iets gevonden om de Omnia QWERTY B7610 terug te zetten naar de originele staat.
http://www.modaco.com/con...ia-pro-collection-thread/
Daar staan veel verschillende dingen voor het flashen met originele roms van Samsung. Dan heb je uiteraard niet de originele firmware die er eerst op stond, maar je hebt wel weer de eigen interface die je gewend was.
[ Voor 34% gewijzigd door Sandien op 29-07-2010 10:58 ]
Ja die bedoelde ik ook. Als je echt je Samsung Interface terug wilt kan je altijd nog die gebruiken..
Je kan gewoon weer een officiële ROM flashen als je niet tevreden bent. Dat komt op ongeveer hetzelfde neer als terugdraaienSandien schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:43:
Bedankt voor de links! Ik zal ze eens op mijn gemak gaan doorlezen. Weet nog niet zeker of/wanneer ik mijn telefoon ga/wil flashen. Ik zal eens zoeken of je het inderdaad niet terug kan draaien. Zou vreemd zijn als dat niet kon lijkt mij...
Edit:
Zie dat je mijn collection thread op modaco ook hebt gevonden
[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 29-07-2010 15:15 ]
ik heb ook een olievlekje, precies in het midden zitten. Zie nu net dat hij wat langer geworden is, hij is nu iets van 2 cm lang en een halve cm breed. Stoor me er verder niet aan, weet ook niet of het kwaad kan of wel.PakoeDIEP schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:41:
Jij ook al? Een vriend heeft de Omnia2 en bij hem zag ik precies hetzelfde zitten..
Wat ik ook vaag vind, is dat hij soms supersnel is. Maar soms ook weer supertraag.
Soms doe ik 3 dagen met de batterij, en een andere keer (bij hetzelfde gebruik) zit ik na 1 dag al op 50%.
En in beide gevallen draait er geen applicatie op de achtergrond
Ahaa dat was jij! Haha, super thread hoorMeltedForest schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:14:
[...]
Je kan gewoon weer een officiële ROM flashen als je niet tevreden bent. Dat komt op ongeveer hetzelfde neer als terugdraaien.
Edit:
Zie dat je mijn collection thread op modaco ook hebt gevonden
Ja ik weet dus ook niet of dat dat vlekje kwaad kan... Hoop het nietArchiebald schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:25:
[...]
ik heb ook een olievlekje, precies in het midden zitten. Zie nu net dat hij wat langer geworden is, hij is nu iets van 2 cm lang en een halve cm breed. Stoor me er verder niet aan, weet ook niet of het kwaad kan of wel.
Wat ik ook vaag vind, is dat hij soms supersnel is. Maar soms ook weer supertraag.
Soms doe ik 3 dagen met de batterij, en een andere keer (bij hetzelfde gebruik) zit ik na 1 dag al op 50%.
En in beide gevallen draait er geen applicatie op de achtergrond
En dat batterij verhaal ken ik ook. De ene dag kan ik er heeeel lang mee doen en soms moet ik 'm elke dag opladen. Waarschijnlijk ligt het er bij mij aan hoeveel email ik op een dag binnen krijg. Daardoor word hij bij mij ook trager na verloop van tijd. Leve windows...