Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 07:39
hallo mensen
ik ben nieuw hier (ja nieuw XD)
ik heb dus vorige week vrijdag mijn samsung b7610 gekregen (abbo van vodafone)
en ik had al van alles gelezen over de 6.5 update
nu dacht ik gister dus. laat ik dat dan maar een doen (het updaten)
dus ik begon met updaten, niks aan de hand. totdat die klaar was met de update downloaden.
toen gaf samsung PC studio een melding dat de telefoon niet ondersteund word
en toen kreeg ik een error en crashde PC studio (op de telefoon stond Download mode)
ik starte PC studio opnieuw op en toen kon ik hem "herstellen" door de telefoon uit te zetten en opnieuw aan te zetten.
omdat hij nog steeds op Download Mode stond heb ik nog 15 minuten gewacht en toen toch maar de accu eruit gehaald (anders krijg je hem niet uit)(ja ik weet er staat overal datje het niet moet doen maar ja het programma was gecrasht dus updaten deetie ook niet)
ik had hem toen weer aangezet en toen ik dus op herstellen klikken.
toen gaf PC studio weer een error en crashte die.
nu als ik mijn telefoon aanzet krijg ik op het scherm
aan de linkerkant een telefoontje en aan de rechterkant een PC.
verbonden met een stippellijn en in het midden een driehoek met een uitroepteken erin.
verbinden met PC heeft geen zin want hij ziet hem niet!
wat kan ik nu doen?
BTW. ik draai op Windows Vista x64

alvast bedankt voor de moeite (ook voor het lezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@^ Probeer het eens op een XP systeem.

Mensen even ter info, er is een officiele update uit voor ons telefoon sinds vanochtend, te downloaden via de NPS software.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zou dat 6.5.3 zijn?

En als waarschuwing: backup je gegevens eerst met een extern programma voordat je de telefoon bijwerkt (!). De officiele backup via NPS is voor een aantal mensen niet terug te plaatsen... naast het feit dat je met een update van scratch begint, geen contacten, agenda, sms etc meer...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:49:
Zou dat 6.5.3 zijn?

En als waarschuwing: backup je gegevens eerst met een extern programma voordat je de telefoon bijwerkt (!). De officiele backup via NPS is voor een aantal mensen niet terug te plaatsen... naast het feit dat je met een update van scratch begint, geen contacten, agenda, sms etc meer...
Het is WM 6.5 b21889
Check: http://www.modaco.com/con...7610nxxjc2-rom-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Bij mij zegt NPS dat m'n phone up-to-date is. Het is me trouwens gelukt om de telefoon ook herkend te krijgen in een virtuele Windows XP installatie :*) Met Windows 7 x64 als host en Windows Virtual PC als virtualisatie programma. Onder XP werkt NPS tenminste met hele vensters en niet met vensters waarvan een deel mist (zie mijn screenshot van een aantal dagen terug).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Bij mij zegt hij ook dat de telefoon up-to-date is? Iemand een idee hoe lang het duurt voordat zo'n update overal beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellup!! Wie o wie kan mij helpen want ik sta op het punt om de telefoon in de kliko te deponeren (nog zachtjes uitgedrukt..) :( :( :( :( :( :(

Ik heb gisteren de telefoon bij een abonnement gekregen, helemaal blij mee.. tot dat ik een wachtwoord heb ingesteld in letters....
na het opnieuw aanzetten van de telefoon vraagt hij om mijn pincode... ik kan nu alleen getallen in vullen en geen letters... telefoon wil dus niet meer aan.
op een gegeven moment geeft hij het geheugensteuntje en het is toch echt het woord wat ik in moet vullen..
Wie o wie kan me helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Druk 2x op alt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel voor je snelle reactie...
maar nee.. hij blijft op het schermpje met getallen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ah op die fiets. Je zou kunnen proberen om de telefoon een hard-reset te geven, dan ben je weer terug bij fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey ga ik dat proberen.. moet ik even weer zoeken hoe dat moet, heeel erg bedankt voor je reactie.. ik laat het even weten of het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope.... ik heb geprobeerd met
volume up en vergrendelingstoets en dan reset indrukken

en

W&L en vergrendelingstoets en dan reset indrukken met stylus...
niets.. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
In de startpost staat een snelcode waarmee het resettten ook wel werkt. Ik weet alleen niet helemaal zeker of die klopt (en geen zin om dat te testen zoals je begrijpt ;) ), ik kan me herinneren dat er een klein foutje in zat. Maar anders is de goede ook wel makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx... maar ik kan alleen maar getallen invullen geen * # en dat soort symbolen.... ik denk dat ik morgen maar terug moet naar de winkel... er staat op de bon dat je m binnen 8 dagen kunt ruilen in originele verpakking..
het was de laatste... en ik wil wel graag dit toestel weer.. misschien dat ze via een ander filiaal nog 1 kunnen regelen...zou fijn zijn... :) heb jij zelf dit toestel en ben jij tevreden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik ben in het bezit van een Omnia 1, maar aangezien het hier meer gaat om een app / windows mobile gerelateerde vraag , leek het me wel gepast om het hier te posten ipv een nieuw topic/oude te openen.

Is het mogelijk om op Windows Mobile 6, te streamen van een Upnp device zoals een NAS?
Zo ja, hoe en welke apps kunnen dit?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:19:
thx... maar ik kan alleen maar getallen invullen geen * # en dat soort symbolen.... ik denk dat ik morgen maar terug moet naar de winkel... er staat op de bon dat je m binnen 8 dagen kunt ruilen in originele verpakking..
het was de laatste... en ik wil wel graag dit toestel weer.. misschien dat ze via een ander filiaal nog 1 kunnen regelen...zou fijn zijn... :) heb jij zelf dit toestel en ben jij tevreden?
maar als je hetzelfde pin-scherm hebt als ik, kan je ook gewoon op annuleren klikken toch? dan kan je wel gewoon de telefoon als pda gebruiken, en is de telefoonfunctie uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Hallo, welke rom versie gebruiken jullie? Standaard, Custom? En welke, met mss een mening hierover en link. Ben opzoek naar een goede rom voor mijn Omnia Qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:02:
Hey, ik heb een zonet Doodle Jump (een java game) gedownload en die wil ik graag als snelkoppeling hebben in me startmenu. Nu kan ik hem alleen open via Startmenu - java - doodle jump. Weet iemand hoe dit moet?

EDIT: Double post

@Matsu: nee geen last van gehad.
Waar heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:35
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:28:
nope.... ik heb geprobeerd met
volume up en vergrendelingstoets en dan reset indrukken

en

W&L en vergrendelingstoets en dan reset indrukken met stylus...
niets.. zucht...
Ik heb mijn toestel ook eens een hard reset gegeven en heb flink lopen tobben. Ik heb dezelfde toetscombi geprobeerd, maar het lukte me niet in één keer.

Dit was de beschrijving die ik had. lijkt op die van jou, maar je moet de Lock en W&L knop tegelijk ingedrukt houden en dan de reset knop met de stylus.
Maar dan ben je er nog niet; na het verschijnen van het samsung opstart logo, moet je de bel en de ophangtoets tegelijk indrukken:

Hard reset:
Press Lock and W&L Button (do not release)
reset the Device w. Stylus
at the first Samsung Boot Logo press Call and End Call Buttons for 0,5 sec.
voila - the "do you want to format" Question appears immediately

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Haan... ff een update, ze konden er ook niets mee bij de primafoon...
daar hebben ze samsung gebeld.. en die zeiden dat ik naar de Phonehouse moest gaan daar hebben
ze een servicepoint waar ze met software de hele telefoon leeghalen oid.
Het ligt er dus aan dat ik ondanks dat het numerieke toetsenbord voor mijn neus kwam op het scherm ik meteen het toetsenbord had moeten uitschuiven en daar het woord had moeten intypen.. en ik ben door dat numerieke toetsenbord in de war geraakt en heb toen mijn pin ingetoetst.. het toestel word dus na 1 keer,ipv 3 keer, verkeerd ingeven beveiligingscode geblokkeerd... :( :( :(

bedankt voor het meedenken,
Groetjes Saskia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
bnwgraaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:43:
[...]

Ik heb mijn toestel ook eens een hard reset gegeven en heb flink lopen tobben. Ik heb dezelfde toetscombi geprobeerd, maar het lukte me niet in één keer.

Dit was de beschrijving die ik had. lijkt op die van jou, maar je moet de Lock en W&L knop tegelijk ingedrukt houden en dan de reset knop met de stylus.
Maar dan ben je er nog niet; na het verschijnen van het samsung opstart logo, moet je de bel en de ophangtoets tegelijk indrukken:

Hard reset:
Press Lock and W&L Button (do not release)
reset the Device w. Stylus
at the first Samsung Boot Logo press Call and End Call Buttons for 0,5 sec.
voila - the "do you want to format" Question appears immediately
Als iemand nog kan bevestigen dat dit werkt, zal ik het opnemen in de startpost.

@queenmunchie: vervelend verhaal! Hopelijk is het straks weer helemaal opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 27-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bnwgraaf..
jij ook bedankt voor reactie, ik had het nog niet gezien :) ik ga het nog gauw ff proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:55:
[...]

Als iemand nog kan bevestigen dat dit werkt, zal ik het opnemen in de startpost.

@queenmunchie: vervelend verhaal! Hopelijk is het straks weer helemaal opgelost :)
Ja dat klopt, dat is de wijze van de hard-reset dmv de hardware knoppen.
Maar dat is toch al veel vaker voorbij gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Laatst online: 16-04 11:06
Ik ben sinds vandaag ook in het bezig van deze telefoon en ik vind het een superlastig ding. Paar dingen waarik niet uit kwam en waar ik vragen over heb:

1 Ik heb ergens gelezen dat programma's automatisch via internet applicaties kunnen downloaden om te updaten, ik heb geen internetabo, dus wil ik graag internet volledig uitzetten, alle netwerken uitzetten dus. Hoe kan ik dit netwerk/3G uitzetten?

2 Als ik mijn telefoon oplaad zie ik niet het batterijsymbool staan bovenin, ik zie wel 3G, volume, netwerk en tijd staan, waarom is dit zo? Hij laadt trouwens wel op, want als hij uitstaat zie ik wel een ladende batterij.

3 Hoe kan ik hem snel op de stille stand zetten? Zoals sterretje ingehouden op de oude samsungs dus.

4 Hij vergrendelt geloof ik door de vergrendelknop rechts ingedrukt te houden, maar dat lukt dus niet. Als ik 1x op de knop druk kom ik bij mijn info, ingedrukt houden helpt niet.

5 Als ik bij de telefoonscherm ben zie ik profiel en daarachter datum staan, maar ze overlappen elkaar. Hoe kan ik dit regelen? Profiel wil ik wel laten staan omdat ik hem dan op tril kan zetten, maar dan zie ik dus de datum niet duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ad. 1. Je kunt de internetconnectie keihard disablen (eventueel via de registry). Er zijn ook programmaatjes voor.
Ad. 2. Als de telefoon oplaadt, zie je normaal een stekkertje bovenin staan, geen batterij.
Ad. 3. Er is geen shortkey voor. Gewoon op één van de volumeknoppen drukken, en dan op stil of trillen zetten.
Ad. 4. De vergrendelknop zet de PDA uit. Via instellingen kun je bepalen hoe snel er al dan niet gelocked moet worden (als daarna de PDA weer aangezet wordt).
Ad. 5. Die snap ik helaas niet. Welk telefoonscherm en welk profiel bedoel je?

@Topic starter: vragen 1, 2, 3 en 4 zijn overigens al vaak genoeg gevraagd en beantwoord. Waarom wordt dit niet in de start post gezet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb gemerkt dat ik in de Work modus niet kan multitasken. Als ik bijv. mediaplayer draai en daarna een smsje ga versturen dan sluit mijn mediaplayer automatisch af: heel irritant! Is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Ik wil ook het telefoon aan schaffen
Zit er nou wel weer app op de telefoon zoals op de plaatjes van het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Wat is aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

applicicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:29:
Ad. 1. Je kunt de internetconnectie keihard disablen (eventueel via de registry). Er zijn ook programmaatjes voor.
Ad. 2. Als de telefoon oplaadt, zie je normaal een stekkertje bovenin staan, geen batterij.
Ad. 3. Er is geen shortkey voor. Gewoon op één van de volumeknoppen drukken, en dan op stil of trillen zetten.
Ad. 4. De vergrendelknop zet de PDA uit. Via instellingen kun je bepalen hoe snel er al dan niet gelocked moet worden (als daarna de PDA weer aangezet wordt).
Ad. 5. Die snap ik helaas niet. Welk telefoonscherm en welk profiel bedoel je?

@Topic starter: vragen 1, 2, 3 en 4 zijn overigens al vaak genoeg gevraagd en beantwoord. Waarom wordt dit niet in de start post gezet?
3,4,5 zijn opgelost, maar ik zie nog steeds geen stekker, helemaal niks. Hij laadt trouwens wel op, want het percentage bij instellingen-algemeen-voeding-batterij gaat omhoog, maar goed, zo belangrijk is dit niet.
Hoe kan ik het trouwens via programma's etc. disablen? Kan het niet via de telefoon?
En is het echt zo dat bepaalde programma's vanzelf kunnen updaten via internet? Hebben andere mensen dit probleem ook gehad? Ik heb geen internetpakket en wil geen euro's betalen voor diensten waar ik geen gebruik van ga maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ gebruik daarvoor de programma NoData.
Of zet je netwerkprofiel op een eigen gemaakte lege profiel in de Verbindingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Pfff.....vooropgesteld, dat ik erg tevreden ben met de telefoon....

Maar ik heb wel een probleem.
Ik had een sandisk kaart van 8GB en daarbij gebeurde het regelmatig dat sommige mappen ineens leeg waren!
Dus foto's weg, navigatie die niet meer werkt....
Daarnaast waren andere mappen compleet verminkt met lange namen vol rare symbolen. Een format van het kaartje was dan de enige oplossing.

Ik was dit op den duur zo zat, dat ik een nieuw kaartje heb gekocht; weer een sandisk, maar via een andere leverancier...
weer een 8gb kaartje...

Nu, na een maand of zo, begint hetzelfde gedonder.....mappen leeg, foto's weg, beschadigde navigatiemappen...grrr...en het lijkt nu weer heel snel op te treden.

Heeft iemand soortgelijke problemen?
Ik twijfel nu dus, of het aan het kaartje of aan de telefoon ligt...

Ik hoorde geruchten, dat er sandisk kaartjes in omloop waren die bijvorbeeld maar 2GB groot waren, maar dat ze verbouwd waren, zodat het leek, dat er bijvoorbeeld 8GB op kon.
Kan iemand dit bevestigen? En zou het dan kunnen zijn, dat ik 2 keer pech heb en ik inderdaad steeds tegen het maximum van de oorspronkelijke grootte aan zit?

Ik weet nu niet of ik nog een ander kaartje moet proberen, of de telefoon moet gaan hard resetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mijn eerste reactie is om eens het kaartje te laten controleren door een controleprogramma.

Zulke verhalen gaan altijd de ronde, maar heeft meer te maken met het bestellen van kaartjes op dubieuze sites en/of handelaren.

Makkelijk te controleren: Schrijf meer dan 2GB weg en als dat niet lukt, weet je de oorzaak. Of schrijf het zelfs helemaal even vol.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:34:
Ik heb gemerkt dat ik in de Work modus niet kan multitasken. Als ik bijv. mediaplayer draai en daarna een smsje ga versturen dan sluit mijn mediaplayer automatisch af: heel irritant! Is hier een fix voor?
Heb het gefixt door in het register de waarde HKLM\Software\Microsoft\Shell\LowMem\ProgramMem te veranderen van 17 (default), naar 96 (diverse fora melden 96 als recommended). Nu werkt het weer! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bnwgraaf schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:05:
Pfff.....vooropgesteld, dat ik erg tevreden ben met de telefoon....

Maar ik heb wel een probleem.
Ik had een sandisk kaart van 8GB en daarbij gebeurde het regelmatig dat sommige mappen ineens leeg waren!
Dus foto's weg, navigatie die niet meer werkt....
Daarnaast waren andere mappen compleet verminkt met lange namen vol rare symbolen. Een format van het kaartje was dan de enige oplossing.

Ik was dit op den duur zo zat, dat ik een nieuw kaartje heb gekocht; weer een sandisk, maar via een andere leverancier...
weer een 8gb kaartje...

Nu, na een maand of zo, begint hetzelfde gedonder.....mappen leeg, foto's weg, beschadigde navigatiemappen...grrr...en het lijkt nu weer heel snel op te treden.

Heeft iemand soortgelijke problemen?
Ik twijfel nu dus, of het aan het kaartje of aan de telefoon ligt...
Ik had hetzelfde probleem, met een 16GB sandisk kaartje, had er gelukkig nog niet zoveel op gezet.
Op het modaco forum over de B7610 is hierover een discussie gaande, zoek op dit forum maar eens op 'microsd'. Dit probleem treedt op met verschillende merken kaarten, dus grote kans dat het aan het apparaat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Is het trouwens inderdaad zo dat programma's vanzelf updaten? Hebben ook andere mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Over dat probleem met mappen en bestanden die verdwijnen:
Geef je mobiel een soft-reset (even uit en weer aan dus), dan is alles er weer.

Heb gemerkt dat die handeling alweer voldoende is en het dus niet perse weg is op je kaartje. Waarschijnlijk is het een leesfout van het apparaat en niet van de kaart.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
bt4ever schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:01:
Is het trouwens inderdaad zo dat programma's vanzelf updaten? Hebben ook andere mensen dit meegemaakt?
Niet zozeer programma's die updaten, maar wel data die wordt geüpdatet, bijvoorbeeld een weather progje wil natuurlijk regelmatig updaten om het huidige weer te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb enige tijd geleden windows 6.5 geinstalleerd maar blijf met een probleem zitten waar meer mensen last van moeten hebben.... en dat is de ringtone.
Dat rotapparaat begint met een zachte toon en gaat pas na enkele malen harder terwijl dit niet is ingesteld.
Het gevolg is dat ik vaak te laat ben met opnemen omdat ik het apparaat niet hoor.
Ik heb dit bericht al eerder geplaatst en er is helaas niet op gereageerd.
Als niemand een oplossing heeft dan gooi ik hem in de prullebak en haal een toestel op die wel een luide ringtone heeft ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:33:
Heb enige tijd geleden windows 6.5 geinstalleerd maar blijf met een probleem zitten waar meer mensen last van moeten hebben.... en dat is de ringtone.
Dat rotapparaat begint met een zachte toon en gaat pas na enkele malen harder terwijl dit niet is ingesteld.
Het gevolg is dat ik vaak te laat ben met opnemen omdat ik het apparaat niet hoor.
Ik heb dit bericht al eerder geplaatst en er is helaas niet op gereageerd.
Als niemand een oplossing heeft dan gooi ik hem in de prullebak en haal een toestel op die wel een luide ringtone heeft ;) 8)7
Geen hem dan in ieder geval aan mij!

Maarre, ik moet zeggen dat ik nergens last van heb. Ook een eigen ringtone gepakt (mp3 file), en het werkt prima. Ook op WM 6.5 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ding nu al een tijdje maar ik had eigenlijk nu pas zin om te updaten naar wm 6.5.
Als ik dit nu probeer krijg ik bij nps een error dat het toestel niet ondersteund wordt :(
Heb al geprobeerd om hem een hard reset te geven, verschillende versies nps gebruikt(cd, 1.30ii4, samsungs laatste versie) maar nog steeds elke keer die rot error.
Heb ook activesync, die ziet de telefoon wel, maar hij wil em niet updaten |:(
Is er al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Haan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:33:
[...]

Niet zozeer programma's die updaten, maar wel data die wordt geüpdatet, bijvoorbeeld een weather progje wil natuurlijk regelmatig updaten om het huidige weer te kunnen tonen.
OK, en welke programma's zijn er die updaten, zijn er uberhaupt programma's voorgeinstalleerd die updaten? Ik ga er misschien heel erg op in, maar ik heb geen internetabo en wil geen rekening van 80 euro hebben straks voor dingen die ik niet gebruikt heb. Hoe kan ik uberhaupt internet snel via instellingen helemaal uitzetten? Iemand met instructies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
bt4ever schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:50:
[...]

OK, en welke programma's zijn er die updaten, zijn er uberhaupt programma's voorgeinstalleerd die updaten? Ik ga er misschien heel erg op in, maar ik heb geen internetabo en wil geen rekening van 80 euro hebben straks voor dingen die ik niet gebruikt heb. Hoe kan ik uberhaupt internet snel via instellingen helemaal uitzetten? Iemand met instructies???
topicstart#FAQ
topicstart#software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
ro3lie schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:19:
Hallo, welke rom versie gebruiken jullie? Standaard, Custom? En welke, met mss een mening hierover en link. Ben opzoek naar een goede rom voor mijn Omnia Qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:04:
Ik heb dit ding nu al een tijdje maar ik had eigenlijk nu pas zin om te updaten naar wm 6.5.
Als ik dit nu probeer krijg ik bij nps een error dat het toestel niet ondersteund wordt :(
Heb al geprobeerd om hem een hard reset te geven, verschillende versies nps gebruikt(cd, 1.30ii4, samsungs laatste versie) maar nog steeds elke keer die rot error.
Heb ook activesync, die ziet de telefoon wel, maar hij wil em niet updaten |:(
Is er al een oplossing hiervoor?
Heb je een vodafone toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Motrax schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:26:
Mijn eerste reactie is om eens het kaartje te laten controleren door een controleprogramma.

Zulke verhalen gaan altijd de ronde, maar heeft meer te maken met het bestellen van kaartjes op dubieuze sites en/of handelaren.

Makkelijk te controleren: Schrijf meer dan 2GB weg en als dat niet lukt, weet je de oorzaak. Of schrijf het zelfs helemaal even vol.
Het eerste kaartje kwam via HongKong, maar het tweede kwam van een nederlandse online leverancier, waar ik vooralsnog erg goede ervaringen mee had. Maar aangezien het weer gebeurd is, zal ik idd eens een groot bestand er naar toe overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:17:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, met een 16GB sandisk kaartje, had er gelukkig nog niet zoveel op gezet.
Op het modaco forum over de B7610 is hierover een discussie gaande, zoek op dit forum maar eens op 'microsd'. Dit probleem treedt op met verschillende merken kaarten, dus grote kans dat het aan het apparaat ligt.
Dit ga ik eens verder uitzoeken en doorlezen; bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Martinspire schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:43:
Over dat probleem met mappen en bestanden die verdwijnen:
Geef je mobiel een soft-reset (even uit en weer aan dus), dan is alles er weer.

Heb gemerkt dat die handeling alweer voldoende is en het dus niet perse weg is op je kaartje. Waarschijnlijk is het een leesfout van het apparaat en niet van de kaart.
Dat heb ik idd ook een paar keer gehad, waarbij inderdaad een softreset, of soms het kaartje verwijderen en opnieuw plaatsen al hielp.

Maar in deze gevallen is er echt niets meer van te maken; ook de pc leest het kaartje niet meer normaal in.
Kan sommige mappen niet eens verwijderen, omdat windows dan meldt, dat de map- of bestandsnaam te lang is! :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:17:
[...]

Ik heb me eens ingelezen op Modaco, maar daar zijn best veel mensen met het probleem van verminkte en verdwenen mappen op de sd kaart.
Oplossingen worden er nog niet aangedragen.....

Zijn er hier nog meer mensen met het probleem?

Hierbij het vriendelijke verzoek om de volgende keer de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop te gebruiken i.p.v. 3 losse berichten onder elkaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 03-05-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
bnwgraaf schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Dat heb ik idd ook een paar keer gehad, waarbij inderdaad een softreset, of soms het kaartje verwijderen en opnieuw plaatsen al hielp.

Maar in deze gevallen is er echt niets meer van te maken; ook de pc leest het kaartje niet meer normaal in.
Kan sommige mappen niet eens verwijderen, omdat windows dan meldt, dat de map- of bestandsnaam te lang is! :-|
CHKDSK op je sdkaart loslaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Iemand al ergens iets gevonden, of wij met de omnia qwerty ook de 6.5.3 (of 6.5.5) kunnen verwachten, net als bij de Omnia II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Sow, ik probeer de software van de telefoon van m'n vriendin te updaten naar 6.5, maar dat is echt onbegonnen werk op haar laptop. De PC Studio software heeft iets van 2 of 3 verschillende manieren om te crashen vlak voor het updaten...

En elke keer weer opnieuw die file downloaden, checken, unzippen 8)7 ... De laptop draait Vista. Enige oplossing is een andere pc gebruiken voor de update, gok ik?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Heeft er iemand nog laatst de Master reset uitgevoerd met de code *2767*3855#?

Ik wil mijn Omnia verkopen en daarbij alle data verwijderen, maar op de één of andere manier wilt het niet lukken met bovenstaande code. Iemand nog een idee of tip?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:26:
Sow, ik probeer de software van de telefoon van m'n vriendin te updaten naar 6.5, maar dat is echt onbegonnen werk op haar laptop. De PC Studio software heeft iets van 2 of 3 verschillende manieren om te crashen vlak voor het updaten...

En elke keer weer opnieuw die file downloaden, checken, unzippen 8)7 ... De laptop draait Vista. Enige oplossing is een andere pc gebruiken voor de update, gok ik?
Gebruik XP om je telefoon up te daten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Donde schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:
Heeft er iemand nog laatst de Master reset uitgevoerd met de code *2767*3855#?

Ik wil mijn Omnia verkopen en daarbij alle data verwijderen, maar op de één of andere manier wilt het niet lukken met bovenstaande code. Iemand nog een idee of tip?
Je moet even opzoeken hoe ie precies is, er zit een klein foutje in die code, iets met * of # dat net wat anders moet. Kan je even laten weten wat het precies is, dan pas ik de startpost aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Gebruik XP om je telefoon up te daten!
*trekt oude laptop uit stof*
Zal het vanavond proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Samsungers,

Helaas weet niemand een oplossing voor een luide ringtone dus ben ik genoodzaak om dat K** apparaat maar weg te gooien. Wat een bagger toestel is het. :(

Ik zal gezegend zijn als ik er vanaf ben _/-\o_ _/-\o_

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om als sms software dezelfde in te stellen als de software van de e-mail? Deze is namelijk een stuk sneller en hoeft niet zo lang te laden. Vooralsnog kan ik deze alleen bereiken via eerst naar de e-mail box te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:45:
Helaas weet niemand een oplossing voor een luide ringtone
Wat is er met de ringtones? Te luid, of juist niet luid genoeg? Ik heb mijn ringtone (de "ouderwetse telefoon") juist zachter moeten zetten, op dringend verzoek van mijn collega's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Valcon,

Het geluid van mijn ringtone is te zacht. Ik heb hem nu ook noodgedwongen op de classic tone staan en moet zeggen dat deze wel luid genoeg is. Het probleem is dat de ringtone eerst zacht over gaat en dan steeds harder terwijl dit niet is ingesteld. Bij een ander ringtone ben ik vaak te laat met opnemen.

gr, :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:56:
[...]

Heb je een vodafone toestel?
Nee, bij gsmweb gekocht, zit nu KPN sim in van m'n kapotte star.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:38:
Is het mogelijk om als sms software dezelfde in te stellen als de software van de e-mail? Deze is namelijk een stuk sneller en hoeft niet zo lang te laden. Vooralsnog kan ik deze alleen bereiken via eerst naar de e-mail box te gaan.
De fancy Samsung skin voor de smsbox is traag. Heel traag. Wanneer je de skin van Samsung uitzet en teruggaat naar de standaard 6.5 vormgeving kom je er pas achter hoe snel het kan :X
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:04:
Hoi Valcon,

Het geluid van mijn ringtone is te zacht. Ik heb hem nu ook noodgedwongen op de classic tone staan en moet zeggen dat deze wel luid genoeg is. Het probleem is dat de ringtone eerst zacht over gaat en dan steeds harder terwijl dit niet is ingesteld. Bij een ander ringtone ben ik vaak te laat met opnemen.

gr, :( :( :(
Te zacht? Als je classic tone kiest en deze wel hard genoeg is, dan lijkt het me dat het geluidsbestand dat je gebruikt van zich zelf te zacht is?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Ben op zoek naar de originele rom in het nederlands, liefste win6.5. Kan hem op modaco niet vinden.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:18:
[...]
De fancy Samsung skin voor de smsbox is traag. Heel traag. Wanneer je de skin van Samsung uitzet en teruggaat naar de standaard 6.5 vormgeving kom je er pas achter hoe snel het kan :X

[...]
Inderdaad, maar hoe kan ik de Samsung skin uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben bezig met octan om nieuwe rom op mijn toestel te zetten, maar er gebeurd niks. Heb de guide voor windows 7 x64 gevolgd die op modaco stond. Maar ook dit helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afaik werkt het alleen op Windows 7 x86? Er zijn geen signed drivers voor, en de standaarddrivers werken niet met OCTANS.

Ik doe het iig altijd met een Windows XP station. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Het moet lukken, is mij eerder ook al gelukt. Maar weet niet meer hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:29
Hallo allemaal,

Even een vraag. Ik ben sinds 8 mei 2010 in het bezit van deze Samsung. In het begin met Windows Mobile 6.1 en middels een update nu op versie 6.5. Het is voor mij de eerste kennismaking met Windows Mobile.

Ik zit met het volgende:
Sinds gisteren, 17 mei, heb ik geen netwerksignaal. Tuurlijk eerst hier kijken of er iets meer over bekend is, echter niks kunnen vinden (of over het hoofd gezien).

Instellingen gecontroleerd: instellingen van onder andere Vodafone overgenomen, op de site van mobilesamsung.nl instellingen nagekeken en ook van deze topic, alle zonder resultaat. :(

Uit deze topic ook geprobeerd een harde reset te doen, zonder resultaat
Soft reset: ook geen resultaat.

Iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
en hoe op te lossen...

Met vriendelijke groet,

Ewoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen netwerksignaal, dus je kunt ook niet bellen?
Vind je wel iets als je zoekt naar netwerken? Zo nee, en als een hard reset niet werkt: terugsturen. Waarschijnlijk radiogedeelte van telefoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Hallo Scorerer8472,

Klopt, Ik kan inderdaad niet ook niet bellen. Ook geprobeerd, helaas zonder resultaat

Dat wordt een bezoekje aan de Vodafone winkel.
ps: heb daar goede ervaring. Was in Den Haag/Rijswijk. Ik werd daar geholpen door een zeer vriendelijke, Vlaams sprekende mevrouw.

In iedere geval: hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Even voor de zekerheid: je hebt wel de pincode voor je simkaart ingetoetst? Want je kan natuurlijk het pda gedeelte gewoon gebruiken zonder dat je telefoon actief is. En het toestel staat ook niet per ongeluk op fligh-modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Beste Haan,

Pin-code is ingetoetst. En telefoon staat niet op Flight-modus (4 keer gecontroleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Heb Sycig Mobile Maps 9 geinstalleerd maar krijg GPS nog niet aan de praat "controleer hardware instellingen"
Weet iemand mij de juiste combinatie GPS programm/hardware port/baudrate te geven of heb ik miss een stukje software nodig om de vertaalslag van Sygic naar de GPS module te maken?

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Hey jongens,

Heb weleens met de snelcode de hard-reset gedaan, dit mede omdat die paar knopjes drukken niet lukte.

Nu is de software echt in de war en komt neit verder dna de bootlogo's, daana zwart scherm.

Dus ik wil een hardware reset doen dmv de knopjes drukken.

W&L knop + Blokkeerknop inhouden, reset drukken.
Knoppen loslaten
Zodra het eerste samsunglogo (witte letters) verschijnen, voor 0,5 sec de bel en eidne knop indrukken.

Dit heb ik ook geprobeerd met geheel de tijd de W&L + Blokkeerknop inhouden.

Ook vaak genoeg geprobeerd ivm de 0,5 sec (precies?)!

@ FUnzip:

In je telefooninstellingen staan de poorten die je nodig hebt. Standaard bij mij:

Com 7 en com 9 Hardware
Baudrate 4800
Iemand enig idee hoe verder?

[ Voor 10% gewijzigd door Jamievanm op 19-05-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Jamievanm schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:00:
Hey jongens,

Heb weleens met de snelcode de hard-reset gedaan, dit mede omdat die paar knopjes drukken niet lukte.

Nu is de software echt in de war en komt neit verder dna de bootlogo's, daana zwart scherm.

Dus ik wil een hardware reset doen dmv de knopjes drukken.

W&L knop + Blokkeerknop inhouden, reset drukken.
Knoppen loslaten
Zodra het eerste samsunglogo (witte letters) verschijnen, voor 0,5 sec de bel en eidne knop indrukken.

Dit heb ik ook geprobeerd met geheel de tijd de W&L + Blokkeerknop inhouden.

Ook vaak genoeg geprobeerd ivm de 0,5 sec (precies?)!

@ FUnzip:

In je telefooninstellingen staan de poorten die je nodig hebt. Standaard bij mij:

Com 7 en com 9 Hardware
Baudrate 4800
Iemand enig idee hoe verder?
De resetcode klopt wel, de knoppencombinatie NIET.

Het is:

Druk soft-reset knop.
Meteen Volume up knop en lock knop tegelijk!
Dan verschijnt de vraag of je wilt formatten, call knop voor ja en einde knop voor nee.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje.
Ik heb dus de B7610, en door die Samsung Interface is hij gewoon écht tergend langzaam.
Heb al een paar keer terug naar fabrieksinstellingen gezet, en al een keer een hard reset, maar het mag niet baten.
Ik ben nu al een uur aan het zoeken op internet en hier, maar kan het gewoon niet vinden hoe ik de interface uit kan schakelen.
Het zal vast wel in dit topic staan, maar zie het gewoon echt niet. :o :-(

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik dat kan doen?
Ben wel eens de registry ingegaan op deze (en meerdere) telefoons, maar zelfs dat weet ik niet meer hoe het moet.

Wil iemand me alsjeblieft stap voor stap uitleggen (of doorverwijzen naar) hoe het moet? :o
Want ik ben nu in staat om hem gewoon weg te gooien, word er echt gillend gek van.
Wil gewoon Windows Mobile, niet die slome Samsung interface erbij! :(

Bij voorbaat dank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:54:
Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje.
Ik heb dus de B7610, en door die Samsung Interface is hij gewoon écht tergend langzaam.
Heb al een paar keer terug naar fabrieksinstellingen gezet, en al een keer een hard reset, maar het mag niet baten.
Ik ben nu al een uur aan het zoeken op internet en hier, maar kan het gewoon niet vinden hoe ik de interface uit kan schakelen.
Het zal vast wel in dit topic staan, maar zie het gewoon echt niet. :o :-(

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik dat kan doen?
Ben wel eens de registry ingegaan op deze (en meerdere) telefoons, maar zelfs dat weet ik niet meer hoe het moet.

Wil iemand me alsjeblieft stap voor stap uitleggen (of doorverwijzen naar) hoe het moet? :o
Want ik ben nu in staat om hem gewoon weg te gooien, word er echt gillend gek van.
Wil gewoon Windows Mobile, niet die slome Samsung interface erbij! :(

Bij voorbaat dank....
Gelijk heb je, ik vond het bij toeval de eerste dag en schakelde het uit. Veel beter.

Let op:

Menu
Overige(linksonderaan)
Instellingen
Algemene instellingen
Samsung Touchwix UI (onderaan helemaal scrollen)
Inschakelen uitvinken. :)

Als dit niet lukt? Gooi hem weg, je bent de telefoon niet waard. :D :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, maar ik heb hem geupgrade naar WM 6.5, en daar kan dat dus niet meer bij..
Ik had dit wel bij 6.1 gedaan toen, dat kon ik ook nog wel bedenken, zo'n n00b ben ik nou ook weer niet ;-)
Toch bedankt voor je poging tot hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Vreemd ja, ik kan het via het normale start menu ook niet vinden. Maar ik heb SPB Mobile Shell geïnstalleerd, die zet de Touchwiz zelf al uit. Maar bij de system settings die je via SPB menu oproept, staat wel gewooon de Samsung Touchwiz optie..
Dus je kan het via die weg proberen, trial van SPB Mobile Shell is 15 dagen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

In 6.5 is die optie weggehaald. Zelfs als je de knop tevoorschijn kan krijgen is het nog wel aan te zetten, maar niet uit. Zoiets staat me bij.

Enige manier is om op zoek te gaan naar een modaco cab die Touchwiz uit zet voor je.

Ik werk nu al maanden met SPB, Touchwiz uit, threaded sms aan etc en het is retestabiel. Ik herstart mijn telefoon echt nooit en loopt ook niet vast. Imho erg tevreden.

Alleen heel erg jammer dat de Touchwiz er fancy uit ziet, maar simpelweg retetraag is. Een aanfluiting.

Edit: eerdere posts teruggevonden:
Motrax schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:34:
Registry editor binnengehaald, setting aangepast om naar Windows Mobile instellingen te komen...

Vervolgens daar de TouchWiz bekeken, stond al uit? Aangezet om te kijken wat voor effect het heeft: nu is mijn Windows start menu ook van Samsung en kom ik niet terug in de standaard applicaties :X En nergens in de standaard Samsung WM6.5 de optie om TouchWiz uit te zetten :/

Fix: http://www.modaco.com/ind...attach&type=post&id=40568

Via deze pagina: http://www.modaco.com/con...m/292694/omnia2-tips-faq/

Ook de skin van Samsung uitgezet en threaded sms aangezet. Werkt snel en foutloos. Daarentegen verklooide de Samsung threaded sms een hoop threads en was het retetraag. Standaard WM is foeilelijk, maar werkt tenminste wel.

Alleen jammer dat SPB er niets voor heeft? Valt me eerlijk gezegd tegen.
Motrax schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:54:
[...]
Staat hier tussen:
http://www.modaco.com/con...m/292694/omnia2-tips-faq/

[...]
Let op: dat van MMS'sen mis ik niet... maar andere mensen misschien wel.

[...]
Waarschijnlijk doe je iets fout ;) Maar aan de hand van je beschrijving kom ik er niet helemaal achter, behalve dat je spreekt over een 'hard-reset'. Ik had nergens een reset nodig, wel voor de zekerheid gedaan. En er wordt over een soft-rest gesproken, niet de hard-reset. Soft-reset is alleen dat mini-knopje indrukken met je stylus, rechts boven in de telefoon. Heb je dat gedaan? Hard-reset is een rest naar standaardinstellingen.

[ Voor 63% gewijzigd door Motrax op 20-05-2010 10:30 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ik heb heel soms dat als ik mijn geluid wil veranderen dat de telefoon voor 5 sec vast loopt, heel erg vaag. Niet heel erg, maar toch wel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag bovenin een icoontje in beeld (uitroepteken in rondje met streepjes eromheen :p), met de volgende melding: Controleer uw id en wachtwoord of selecteer Verificatietype opnieuw, indien nodig.
Iemand enig idee waar dit op slaat en hoe ik dit kan laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook dat probleem met die ringtones.
Het belsignaal staat ingesteld op 'melodie' maar als er iemand belt dan is het een 'luider wordende melodie'.
In het begin hoor je de ringtone amper, waardoor ik dus soms oproepen mis...
Als er een oplossing voor is, dan hoor ik het graag.
En volgens mij nog wel meer mensen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:54:
Ik heb dus ook dat probleem met die ringtones.
Het belsignaal staat ingesteld op 'melodie' maar als er iemand belt dan is het een 'luider wordende melodie'.
In het begin hoor je de ringtone amper, waardoor ik dus soms oproepen mis...
Als er een oplossing voor is, dan hoor ik het graag.
En volgens mij nog wel meer mensen hier ;)
Dat hoort bij de telefoon zelf, zo ver ik weet kan je het niet veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wattunnurt
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 14:03
Hallo,

Ik heb vandaag een hard reset gedaan.
Alleen nu staat mijn touch agenda op Portugees. Terwijl ik verder alles in het Nederlands heb ingesteld en ook alle verdere applicaties en dergelijks zijn in het Nederlands.

Weet iemand hoe ik dat terug veranderen naar het Nederlands?
Via Start > instelling > taal .. heb ik al 2 keer geprobeerd. Zonder succes.

Alvast bedankt,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:14:
Heb sinds vandaag bovenin een icoontje in beeld (uitroepteken in rondje met streepjes eromheen :p), met de volgende melding: Controleer uw id en wachtwoord of selecteer Verificatietype opnieuw, indien nodig.
Misschien je wifi uitzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
wattunnurt schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:55:
Hallo,

Ik heb vandaag een hard reset gedaan.
Alleen nu staat mijn touch agenda op Portugees. Terwijl ik verder alles in het Nederlands heb ingesteld en ook alle verdere applicaties en dergelijks zijn in het Nederlands.

Weet iemand hoe ik dat terug veranderen naar het Nederlands?
Via Start > instelling > taal .. heb ik al 2 keer geprobeerd. Zonder succes.

Alvast bedankt,
Michel
Een nieuwe hard reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
PakoeDIEP schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:32:
Ik heb heel soms dat als ik mijn geluid wil veranderen dat de telefoon voor 5 sec vast loopt, heel erg vaag. Niet heel erg, maar toch wel irritant...
Heb ik ook weleens gehad! Teveel troep/schaduwprocessen erop? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Klinkt drastisch, maar is waarschijnlijk wel een goede oplossing. Ik heb uiteindelijk 3x een hard reset gedaan voordat de telefoon goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Jamievanm schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:45:
[...]

Heb ik ook weleens gehad! Teveel troep/schaduwprocessen erop? !
Dat nooit, ik heb altijd maar max 3 applicaties draaien... Verder installeer ik er niet zomaar dingen op, dus ik denk ook niet dat het aan troep kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 16:33
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:14:
Dit heb ik de laatste tijd heel vaak gehad die melding...
Waarschijnlijk is vodafone je provider of niet? Bij mij is dat elke keer wanneer ik van de vodafone server geen IP toegewezen krijg (wat dus laatste tijd veel bij vodafone is voorgekomen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
W4ST3R schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:02:
[...]

Dit heb ik de laatste tijd heel vaak gehad die melding...
Waarschijnlijk is vodafone je provider of niet? Bij mij is dat elke keer wanneer ik van de vodafone server geen IP toegewezen krijg (wat dus laatste tijd veel bij vodafone is voorgekomen...)
Ik heb KPN en ik heb nu hetzelfde, ik heb geen idee wat het moet voorstellen. Ik heb een soft reset gedaan maar nog steeds hetzelfde 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:58:
Mensen even ter info, er is een officiele update uit voor ons telefoon sinds vanochtend, te downloaden via de NPS software.
Is het iemand al gelukt om die nieuwe 6.5 WM binnen te halen via de samsung NPS software? (ik bedoel dus de 2e update 6.5 update van afgelopen maand)
Ik heb het meerdere keren geprobeerd op verschillende locaties en XP machines, maar krijg altijd een error als hij probeerd te verbinden met de samung server.

Ik heb ook nog een goede tip voor iedereen die met de standaard samsung software draait en WM6.5.
Ik heb lang spijt gehad van de aankoop van de telefoon omdat deze zo traag was en regelmatig bleef hangeb. MAAR, er is een oplosing!
Ga naar:
Menu>Instellingen>Display en verlichting>Items op Vandaag>Windows-standaard aanvinken.

Vervolgen uit de Marketplace het gratis programmatje "Home Screen Customizer downloaden, waarmee je het homescreen helemaal naar wens kunt instellen.

Zo ziet het er zeer gelikt uit, werkt super snel, heb ik geen last meer van geheugen te kort en blijft de telefoon nooit meer hangen. Echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's geen oplossing voor het geheugenprobleem, maar een workaround ;)
Ik vind het standaard WM6.5 homescreen niet overzichtelijk: je moet een item de focus geven om alle info te zien (dus te veel zie je gewoon niet). Het "zakelijke" Samsung homescreen vind ik praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
PakoeDIEP schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:08:
[...]

Ik heb KPN en ik heb nu hetzelfde, ik heb geen idee wat het moet voorstellen. Ik heb een soft reset gedaan maar nog steeds hetzelfde 'probleem'.
Ik heb 3 maanden vodafone op deze telefoon gedraaid en zit nu op KPN en heb met beide prioviders deze ,elding gehad.
Het lijkt een tijdje vaak op te treden en dan langere tijd niet meer.

Onlangs heb ik het ook een weekje weer gehad.

Geen idee wat het precies is en hoe het te voorkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dit...
In WinMo 6.5 is de Samsung shell gewoon uit te schakelen.
Instellingen; Display en verlichting; Items op Vandaag en dan aanvinken, afvinken wat je al dan niet wilt hebben.
Best makkelijk dus. En inderdaad wordt het apparaat er een stuk sneller van.

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is het start scherm :) Maar idd het Samsung Today gebeuren is traaaaaaaag... :X

Probeer maar eens de Samsung touch klok/wekker te omzeilen en bij de standaard Windows klok/wekker te komen. Succes :P

Of probeer maar eens in het normale sms-overzicht te komen zonder de Samsung skin. Gaat wel, maar via een omweg.

Over de wekker gesproken... sprak iemand van de week met de telefoon en die klaagde ook over de crashende Samsung klok. Heeft iedereen dat? Is dat na een paar hard-resets opgelost? Of altijd zo gebleven?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel wil niet updaten naar wm 6.5
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, hard reset, xp machine, vista machine, cd versie NPS, nieuwste versie NPS en hij blijft zeggen dat het toestel niet ondersteund wordt.
Het toestel komt van GSM-web, en er zit een KPN SIM in.
Verder staat Touchwiz uit als dat er iets mee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt misschien al 6.5? Of blijft NPS melden dat er een update beschikbaar is?
Motrax schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:24:
Windows 7 x64
  1. New_PC_Studio_1.4.0.IK1 binnengehaald via http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
  2. Installatie in compatabiliteitsmodus Vista SP2
  3. Vervolgens NPC opgestart, update geprobeerd te starten. Klapte er uit.
  4. Windows 7 kwam met melden dat de compatabiliteitsmanager iets had aangepast en bij een volgende start van kracht zou zijn voor NPC
  5. NPC opgestart met admin rechten
  6. Update gestart --> geen centje pijn
Wat ik ooit postte voor Windows7. Opstarten met adminrechten waren daar belangrijk (dus niet wachten op UAC melding). Weet niet of je dat ook hebt gedaan met Vista? En een compatabiliteitsmodus?

Touchwiz heeft er (gelukkig :P ) niets mee te maken in ieder geval. Dat had ik ook uitstaan en de 6.5 rom werd er wel opgezet.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-09-2022
Heb ik ook geprobeerd maar werkt niet. Ik kwam echter wel toevallig achter de goede oplossing:

Instellingen --> Geavanceerd --> Systeem --> Regionale Instellingen --> Land instellingen: kies Nederlands --> ok --> reset --> problem fixed :D
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste