Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik heb op een andere site een handige oplossing gevonden voor GPS instellingen zodat je geen GPSProxy ofzo hoeft te gebruiken, je hoeft niets extra's te installeren.
Het gaat puur om een aanpassing in het register.
Je moet alleen wel een programma hebben waarmee je het register kunt aanpassen.

Verander onderstaande instellingen in het register van je Samsung :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\InputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\OutputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\SleepOnNoData: set from 100 to 0

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize: set from 16384 to 1024

Vervolgens de TomTom instellen op de juiste poort zoals die is ingesteld bij de instellingen van GPS in de telefooninstellingen.

Mvgr,
Peter
Ik heb deze aanpassingen gemaakt, nog niet kunnen testen.

De instellingen van je telefoon zijn:
GPS-programmapoort: COM7 (deze stel je in in TomTom)
GPS-hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
GPS automatisch beheren: AAN

klopt dit, of moeten die instellingen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:39
KamiKaaze schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Vreemd... draaide bij mij vrijwel meteen, misschien omdat ik een andere uitgeklede rom gebruikt, bij mij werkte het in ieder geval.

Het werkt nu bij jou ook.... mooi... 8)
Geen idee hoe het kwam, maar het werkt nu wel.

Gisteren en vanmorgen getest, maar soms even geen verbinding. Het probleem is de 3.5 mm connector, die net niet goed past (er is net te weinig ruimte op de Omnia voor sommige, dikkere plugjes).
Ik heb nu gewoon een 3.5mm koptelefoon verlengkabeltje als antenne gebruikt; misschien ga ik er nog iets mooiers voor maken.

Verder moet ik even kijken wat het prettigst werkt binnen iGO (wel of niet automatisch laten herberekenen) en moet ik nog zien hoe accuraat de meldingen zijn. Alhoewel het me vanmorgen niet tegen viel eigenlijk!
[...]

Nu nog een goede houder zien te vinden voor in de auto ;).
Ik heb een tijd terug de volgende gekocht:
http://www.shop4gsm.nl/index.php?p=5&id=15684

Voor het geld kun je echt geen buil vallen! Als je er met de hand kracht op zet, dan zit er wat speling op, maar tijdens het rijden zit het apparaat absoluut stil (en ik heb een erg stug, verlaagd onderstel). Het is neit zoals die klassieke houders met zwanehals, die gaan fibreren.

Paar pluspuntjes:
- erg goed en degelijk zuignap systeem
- Met een drukknop makkelijk verstelbaar in twee richtingen
- makkelijk draaibaar voor landscape/portrait stand
- snel en makkelijk plaatsen van de telefoon

Kan best zijn, dat Brodit houders beter afgewerkt zijn en mooi passen op het dashboard, maar voor de 10 euro plus wat verzendkosten is dit ook een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik ook maar aan het twitteren ben geslagen, heb ik pocketwit geinstalleerd. Werkt toppie (ook erg mooie app) alleen foto's twitteren lukt niet. Dan krijg ik een melding dat de upload naar Tweetphoto is mislukt. Meer mensen met dit probleem.. of liever nog.. een opplossing ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
Hey bedankt, heb er ook 1 besteld :+
bnwgraaf schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:21:
[...]

Ik heb nu gewoon een 3.5mm koptelefoon verlengkabeltje als antenne gebruikt; misschien ga ik er nog iets mooiers voor maken.
Die aansluiting is zeker krap, ik had als test ook een verlengkabeltje gebruikt, ging prima in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtbiter schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Ik heb deze aanpassingen gemaakt, nog niet kunnen testen.

De instellingen van je telefoon zijn:
GPS-programmapoort: COM7 (deze stel je in in TomTom)
GPS-hardwarepoort: COM9
GPS automatisch beheren: AAN

klopt dit, of moeten die instellingen anders?
Ik heb TT op deze manier werkend op mijn tel. de Fix is ook acceptabel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Is er ook een tooltje om mijn bel minuten en aantal sms berichten te bekijken elke maand? Zit laatste tijd weer over mijn belbundel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
G.Scholtens schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:26:
Is er ook een tooltje om mijn bel minuten en aantal sms berichten te bekijken elke maand? Zit laatste tijd weer over mijn belbundel heen.
Ik weet niet bij welke provider je zit? bij hi kun je het namelijk gewoon opvragen via sms: saldo naar 1244 en als je een smsbundel hebt meen ik sms: saldo extra 1266. ik neem aan dat dat bij andere providers ook gewoon mogelijk is? als je verzonde berichten opslaat kun je ze gewoon iedere maand wissen en zo kun je links onder zien hoeveel items je in je sent box hebt staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zit wel bij Hi, maar automatisch alles bekijken lijkt mij veel makkelijk zodat je alles mooi bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
[...]

Het werkt nu bij jou ook.... mooi... 8)
Ik heb nog wel, dat als ik alles opstart, er soms geen tmc info binnenkomt. Er is dan ook geen tmc of file icoontje te zien....als ik bij de zenders kijk, staat er wel een groen signaal balkje, en zie ik de rds informatie (zender, uitzending) en de melding "tmc aanwezig"
Geen idee nog, waarom er dan geen info komt, terwijl er wel genoeg files staan.

Om de hoeveel tijd wordt tmc info eigenlijk ververst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
Ik ben 2 dagen in het bezit van de omnia qwerty b7610. nu is er alleen 1 probleem opgedoken. Ik de functie *#0*# geprobeerd maar nadat ik dit heb gedaan doet mijn vergrendelings knop aan de rechterkant het niet meer, tevens doet de toets onder aan de telefoon (menu) het niet meer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:51:
Hallo allemaal
Ik ben 2 dagen in het bezit van de omnia qwerty b7610. nu is er alleen 1 probleem opgedoken. Ik de functie *#0*# geprobeerd maar nadat ik dit heb gedaan doet mijn vergrendelings knop aan de rechterkant het niet meer, tevens doet de toets onder aan de telefoon (menu) het niet meer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt
Heb je de reset-knop aan de zijkant al een keer geprobeerd?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
bnwgraaf schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:04:
[...]

Ik heb nog wel, dat als ik alles opstart, er soms geen tmc info binnenkomt. Er is dan ook geen tmc of file icoontje te zien....als ik bij de zenders kijk, staat er wel een groen signaal balkje, en zie ik de rds informatie (zender, uitzending) en de melding "tmc aanwezig"
Geen idee nog, waarom er dan geen info komt, terwijl er wel genoeg files staan.

Om de hoeveel tijd wordt tmc info eigenlijk ververst?
Volgens mij scant hij eerst alle zenders en dat duurt even, ik ben zelf ook nog niet helemaal bekent met het TMC verhaal, ik weet wel dat BNR en 538 de meeste data voorbij ziet komen.
Files en politie controles :o etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Heb je de reset-knop aan de zijkant al een keer geprobeerd?
heb ik geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. heb hem pas een paar dagen dus kan ik misschien een master reset doen of iets dergelijks.

mijn excuses voor de late reactie.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 22:15

Bozznl

GT: The Bozzz88

en weet iemand wat windows today is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:23:
[...]

heb ik geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. heb hem pas een paar dagen dus kan ik misschien een master reset doen of iets dergelijks.

mijn excuses voor de late reactie.

alvast bedankt
Masterreset: *2767*3855# (je bent dan wel al je data kwijt! en er wordt geen bevestiging gevraagd)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen, ben inmiddels een kleine week de trotse bezitter van deze Samsung en moet zeggen dat ie prima bevalt. Er is alleen 1 probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden en dat is de verlichting van het toestenbord. Deze gaat nu al na een paar seconden uit en dat is toch wel een zwaar minpunt. Heb al meerdere programma's hiervoor geprobeerd, maar het wilt maar niet lukken. Is er hier misschien iemand die dit probleem wel heeft weten op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Donde schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:52:
[...]

Masterreset: *2767*3855# (je bent dan wel al je data kwijt! en er wordt geen bevestiging gevraagd)
Deze vond ik ook erg makkelijk vooral met aangepaste roms.....
Ben je wel alles kwijt, maar je kan zo wel standaard provider instellingen erin laten zetten....

Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
With the onscreen keypad input *#1546792*#
Select 'Preconfiguration'
Enter code *#81230*# and select OK"

Bron

Ben zelf aan het kijken of dat ook kan zonder al die links die je erbij cadeau krijg, in opera en ie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Hoe zit het eigenlijk met het internetvebruik,,, kan ik dat gerust gewoon aan laten staan (zonder dat er data wordt gewisseld)? of tellen de bytes dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
KamiKaaze schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:32:
[...]

Deze vond ik ook erg makkelijk vooral met aangepaste roms.....
Ben je wel alles kwijt, maar je kan zo wel standaard provider instellingen erin laten zetten....

Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
With the onscreen keypad input *#1546792*#
Select 'Preconfiguration'
Enter code *#81230*# and select OK"

Bron

Ben zelf aan het kijken of dat ook kan zonder al die links die je erbij cadeau krijg, in opera en ie..
Wat is hier precies het nut van? Of, wat kan je er mee doen, want ik snap het niet helemaal. En mijn phone werkt na 3x reset juist helemaal zonder problemen, dus ik ga het niet zomaar even uitproberen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee over de toetsenbord verlichting? Is s'avonds zeer vervelend!

En bij berichten kun je stijl kiezen en dan kleuren kiezen en je letterstyle.
Ik heb het gewijzigd, maar wat veranderd er nou precies? De berichten blijven wit, als ik bijv. geel instel.

En kan je ook je menu achtergrond appart instellen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de B7610 nu al een tijdje bevalt me goed, alleen als ik java toepassingen download geeft ie aan "This service is only for samsung handset users, this contents on this site may not work properly on other vendor's handsets"
Nu ging ik laatst weer kijken en toen deed ie het, heb toen wat gedownload sloot ik hem af!
10min later wou ik weer op die site gaan en toen gaf die weer die melding van hierboven aan!

Hebben meer mensen hier last van? en misschien al een oplossing gevonde?

alvast bedankt

Groetjes chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
ik heb nu iets bizars..

Ik mag mijn mail niet meer in..zowel mijn sms/mms als mijn (exchange) e-mail.

Ik kan drukken op het icoon wat ik wil maar start gewoon niet meer op..reset helpt niet en heb nog niet zoveel zin om de boel compleet te resetten eigenlijk

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er Één ding is aan de B7610 waar ik me gigantisch aan erger, is het wel het niet in "landscape" willen gaan van het scherm, als ik het toetsenbord uitschuif.
Dat wil ie toch zeker dagelijks weigeren. Na een reset werkt het wel weer. Maar zoiets simpels zou toch gewoon altijd moeten werken????

Iemand anders bekend met 't probleem????

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Vroeg me af of het ook mogelijk is om als ik msn op me telefoon heb aanstaan (Wat ik altijd heb) Dat dan als er iemand tegen mij praat, ik het geluidje krijg welke je ook op de computer krijgt als er iemand tegen jou praat.. zou dit erg leuk vinden als het ook op je telefoon kon..

En verder vraag ik me ook af hoe je de toetsenbordverlichting langer kan laten branden...

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de omnia pro met abbonement, maar zonder internet abbonement.
Maar nu ben ik dus benieuwd hoe dat werkt met wifi.
Wanneer zie je het verschil tussen betaald internet en wifi. En kun je betaald internet ook uitzetten zodat je alleen met wifi op internet kan en dus niet ongemerkt een vermogen betaald aan internet.

Wie kan me helpen?!
Bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik verwacht vandaag mijn Omnia Qwerty nog te ontvangen... omdat mij bij KPN gegarandeerd was dat ik 'm uiterlijk donderdag binnen zou hebben. Het is inmiddels bijna 6 uur, en ik wordt een beetje onzeker over de bezorging :S:S:S

Ze hadden me aan de telefoon verteld: "uiterlijk donderdag, maar we verwachten eigenlijk dat je hem morgen of woensdag binnen hebt"... dit was dus maandag...

Iemand anders ervaring met late levering van nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Klantenservice gebeld... de vrouw aan de lijn wist mij met droge ogen te vertellen dat er geen enkele aanvraag bekend was voor verlenging van mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik heb gister mn Omnia binnen gekregen, mooi ding, alleen 1 vraag, ik heb er een MicroSD kaartje in gedaan met m'n muziek, maar als ik de telefoon nu aansluit op m'n PC krijg ik het MicroSD kaartje niet te zien, alleen het standaardgeheugen van de telefoon, maar daar wil ik m'n muziek niet op. Is er een mogelijkheid om wel het MicroSD kaartje te "zien" via de PC als hij in de telefoon zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Heaget op 11-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hij zou al zichtbaar moeten zijn, maar ik dacht als subdir van de telefooonstructuur zelf. Beetje vaag, maar ik sluit meestal het kaartje direct aan op de pc en niet de telefoon zelf.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:09
Oke na wat klooien toch gevonden :) Het kan via WMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
Ik heb even gezocht maar ik kon het nergens vinden, is het mogelijk om een MP3tje te gebruiken als wekker/alarm ringtone? Eventueel via een registerwijziging of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09-2020
Cobaltos schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 02:27:
Ik heb even gezocht maar ik kon het nergens vinden, is het mogelijk om een MP3tje te gebruiken als wekker/alarm ringtone? Eventueel via een registerwijziging of iets dergelijks.
Uit mijn hoofd gezegd moet je het MP3tje rechtstreeks in de Windows folder gooien. Dat werkt bij mij (WM6.1) in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
Machiel88 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:55:
[...]

Uit mijn hoofd gezegd moet je het MP3tje rechtstreeks in de Windows folder gooien. Dat werkt bij mij (WM6.1) in ieder geval :)
In de Windows map gooien werkte niet, uiteindelijk bleek dat hij gewoon in Mijn Opslag moest, maar bedankt, ik had er nog niet aan gedacht om het MP3tje in een andere folder te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je kan voorkomen dat hij op de schermbeveiliging springt bij programma's waar je dit niet wil?
Ik heb b.v. een snelheidsmeter op het ding en bij gebruik springt hij regelmatig op zwart (is dus niet goed geprogrammeerd, maar een betere versie heb ik niet).
En ik zou het wel fijn vinden om dit zelf te kunnen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg laatst een tip over een goede browser:
Skifire.
Is Amerikaans, maar werkt wel heel fijn:
O.a. omdat je scherm goed overzichtelijk blijft en je bookmarks niet verdwijnen zoals bij Explorer of Opera.
Even wennen, maar dan heb je ook wat.
Alleen je home page staat vast, maar dat is eigenlijk niet erg omdat ook je bookmarks daar gelijk onder een tabje staan.
Is vrij te downloaden: http://www.skyfire.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcameo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09-2013
Hallo dan, Sinds sept 2009 een b7610. Twee probelemen mee: Na instaleren van winmo 6.5 nog steeds geen tool om mijn te grote back-up (is incl. foto's en alles, 450mb) terug te krijgen. Daardoor nu helaas 450 contacten (bijna 10 jaar) weg!
Samsung NPS laat mij niet tot de derde stap komen (daar waar je kan selecteren wat je terug wil zetten) maar gooit na stap 2 al een mededeling: te weinig geheugenruimte. Maak ruimte vrij.
Uiteraard geprobeert. Werkt niet. Iemand al een tooltje om het back-up bestand( = .wbu) te splitsen?

Daarnaast een harde reset moeten doen omdat alle geluid dood was na instaleren van Samsung R2VS soundprogje.... leek het eerst te doen, voegt goede mogelijkheden aan WOW geluid toe maar na een langere standby van tele geluid helemaal dood. iemand anders ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door kcameo op 13-03-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
kcameo schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:30:
Hallo dan, Sinds sept 2009 een b7610. Twee probelemen mee: Na instaleren van winmo 6.5 nog steeds geen tool om mijn te grote back-up (is incl. foto's en alles, 450mb) terug te krijgen. Daardoor nu helaas 450 contacten (bijna 10 jaar) weg!
Samsung NPS laat mij niet tot de derde stap komen (daar waar je kan selecteren wat je terug wil zetten) maar gooit na stap 2 al een mededeling: te weinig geheugenruimte. Maak ruimte vrij.
Uiteraard geprobeert. Werkt niet. Iemand al een tooltje om het back-up bestand( = .wbu) te splitsen?

Daarnaast een harde reset moeten doen omdat alle geluid dood was na instaleren van Samsung R2VS soundprogje.... leek het eerst te doen, voegt goede mogelijkheden aan WOW geluid toe maar na een langere standby van tele geluid helemaal dood. iemand anders ervaring mee?
Ik heb ooit wel eens met Sprite backup gewerkt, toen WM nog alle instellingen en dergelijke verloor als je batterij leeg was (ik weet het, erg lang terug). Maar Sprite was toen een goed programma en daar is ondertussen ook al weer een nieuwe versie van. Geen idee, of dit voldoet aan wat jij wilt.

Verder heb ik mijn contacten, smsje, foto's e.d. via Myphone lopen en dat werkt perfect; heb dat al gebruikt na de upgrade naar WM6.5
Geen idee, of je tegen de 450MB gaat aanlopen; zal in ieder geval de eerste keer wel lang duren.
Bij mij doet hij hem elke nacht automatisch bijwerken. Je hebt dan wel internet aansluiting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Bij mij verdwijnen regelmatig hele mappen van mijn SD kaart of veranderen de bestandsnamen. Vanmorgen zelfs op zo'n manier, dat ik hele lange bestandsnamen kreeg, waardoor ik ze niet eens via mijn laptop kon wissen of hernoemen!

Hebben meer mensen dit, of heb ik een gaar sd kaartje (zou van Sandisk moeten zijn, maar is besteld in China, dus je weet maar nooit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou idd het kaartje niet meer vertrouwen. Er zijn vast wel tooltjes op de markt om een sd-kaartje te controleren.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
bnwgraaf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:14:
Bij mij verdwijnen regelmatig hele mappen van mijn SD kaart of veranderen de bestandsnamen. Vanmorgen zelfs op zo'n manier, dat ik hele lange bestandsnamen kreeg, waardoor ik ze niet eens via mijn laptop kon wissen of hernoemen!

Hebben meer mensen dit, of heb ik een gaar sd kaartje (zou van Sandisk moeten zijn, maar is besteld in China, dus je weet maar nooit...)
Ik heb het zelf ook. Raak directories kwijt en allemaal rare tekens in nieuwe bestandsnamen of mappen. Heel raar, maar zolang mn muziek niet wordt aangetast boeit het me eigenlijk weinig. Heb het idee dat het een combo is van kaartje + telefoon. Maar weet het niet zeker. Misschien dat iemand een oplossing heeft?

Kaartje is al vaak geformat en telefoon opnieuw geinstalleerd dus dat kan het niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 13-03-2010 15:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Als ik even mijn mening zou mogen delen:

Het toestel reageert ontiegelijk traag. Is het niet in het scherm laten zien bij uitschuiven dan is het wel wanneer hij moet switchen van portret naar landscape modus...

Windows Mobile 6.5 zou erop moeten staan. Gecontroleerd met het progje dat van de Samsung website zelf komt en die zegt dat het toestel op-to-date is. :S

Dan is het nog het bijgeleverde SD-kaartje. Sowieso snap ik al niet dat ze die mee zouden leveren gezien er alleen maar ruimte is voor een micro SD kaartje. Dat neemt niet weg dat ik mijn gratis 8 GB niet heb ontvangen in de doos... Terwijl de sticker hier wel melding van doet???

Ik weet niet of ik iets fout doe ofzo... maar het toestel is zo vreselijk traag in omgang dat ik er naar mijn gefaalde eerste verlenging niet zo'n goed gevoel bij heb gekregen> :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is traag? Bij unlocken is er niet een instant reactie, maar het is (voor een windows mobile telefoon) niet traag te noemen.

SD-kaartje? Dat is een verloop ding voor het mini-sd-kaartje, dat zou 8 GB moeten zijn.

Heb je eigen programma's draaien? Hoeveel processorvermogen wordt daar van opgenomen? In Taakbeheer is daar wel het e.e.a. van te zien.

En als ik jou was zou ik eens de spullen backuppen en een hard reset doen. Er staan hier meer reacties op het forum dat een hard-reset een aantal problemen verhelpt. Sommige mensen hebben die problemen wel, sommige mensen niet. Vreemd, maar een hard-reset helpt dan nog wel eens.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Blue-Tiger schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:46:
Als ik even mijn mening zou mogen delen:

Het toestel reageert ontiegelijk traag. Is het niet in het scherm laten zien bij uitschuiven dan is het wel wanneer hij moet switchen van portret naar landscape modus...
Dat switchen gaat op zowat elke mobiel gewoon traag. Moet je mee leren leven. Al gaat het met WM6.5 al wel iets sneller heb ik het idee.
Windows Mobile 6.5 zou erop moeten staan. Gecontroleerd met het progje dat van de Samsung website zelf komt en die zegt dat het toestel op-to-date is. :S
Of WM 6.5 erop staat kun je gewoon bij Instellingen - > Tabblad Advanced Settings -> System -> Version -> Windows Mobile. Daarnaast kun je het zien of je voor het unlocken moet schuiven (WM6.5) of inhouden (WM6.1) Maar zoveel verschil zit er niet tussen hoor.
Dan is het nog het bijgeleverde SD-kaartje. Sowieso snap ik al niet dat ze die mee zouden leveren gezien er alleen maar ruimte is voor een micro SD kaartje. Dat neemt niet weg dat ik mijn gratis 8 GB niet heb ontvangen in de doos... Terwijl de sticker hier wel melding van doet???
Die SD kaart is een verloopje. Zit er niet een opening in waar de MiniSD in zit? Want volgens mij zit ie er gewoon in :X
Ik weet niet of ik iets fout doe ofzo... maar het toestel is zo vreselijk traag in omgang dat ik er naar mijn gefaalde eerste verlenging niet zo'n goed gevoel bij heb gekregen> :(
Als ie echt traag is moet je es kijken of je veel programma's tegelijk hebt draaien. Ook kan het helpen door het 1 en ander uit te zetten en pas aan te zetten als je het nodig hebt (Wifi, Bluetooth bv).

Het toestel is inderdaad niet megasnel, maar zeker niet traag. Mocht je er echt problemen mee hebben dan zou ik gewoon contact opnemen met de klantenservice. Van Samsung of van de winkel.
Wat je misschien zou kunnen doen is naar de winkel gaan en kijken of je het met andere toestellen (van zowel Samsung als andere Windows Mobile toestellen) ook ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Bij mij werkte het toestel ook pas goed na 3x een hard reset gedaan te hebben :X Sindsdien ook geen enkel probleem meer gehad eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds kort WM 6.5 op mijn mobiel geinstalleerd maar heb nu weer het probleem dat de ringtoon zacht begint en steeds luider wordt zonder dat dit is ingesteld. Toen nog WM 6.1 op mijn mobiel stond kreeg ik een tip om in het register een setting te veranderen wat ook hielp. Heb dezelfde setting weer uitgevoerd maar nu hoor ik niets meer als hij over gaat????
Kan iemand mij vertellen hoe ik via het register mijn ringtoon kan wijzigen.(harder kan laten overgaan)
Ik heb het ook al geprobeerd via *#0002*..... maar als ik de settings wil veranderen dat springt iedere keer mijn mobiel uit de instellingen en moet ik weer overnieuw beginnen???
Ik doe het dus liever via het register.
Wie kan mij helpen? :?

GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon12345
  • Laatst online: 15-09-2024
kcameo schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:30:
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb de helpdesk van Samsung hierover gemaild. Ze willen er niet geheel aan dat ik na stap 2 er al uit wordt gegooid. Ik heb via ze via een file transfer-site mijn backup opgestuurd en ze gevraagd of zij de backup misschien voor mij kunnen teruglezen. Ik hoop het beste ervan.

Misschien als meer mensen dit probleem bij Samsung melden, Samsung hier met een oplossing voor komt.

Groeten,

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcameo
  • Laatst online: 21-09-2013
simon12345 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb de helpdesk van Samsung hierover gemaild. Ze willen er niet geheel aan dat ik na stap 2 er al uit wordt gegooid. Ik heb via ze via een file transfer-site mijn backup opgestuurd en ze gevraagd of zij de backup misschien voor mij kunnen teruglezen. Ik hoop het beste ervan.

Misschien als meer mensen dit probleem bij Samsung melden, Samsung hier met een oplossing voor komt.

Groeten,

Simon
Ik heb hier ook met Samsung over gebeld en ben bij servicecentrum geweest. Zeggen dat deze klacht nauwelijks voorkomt, maar willekeurig een Phonehouse weet na drie woorden (Samsung backup geheugen) waar ik het over heb... rara... Ook bij servicecenter hadden ze nog geen oplossing voor dit probleem. Wel vage toezegging dat er wellicht een nieuwe versie van NPS komt.

Ik ga het eens via myphone proberen.

Mocht jjij een andere oplossing vinden, of de helpdesk inderdaad nu wel een backup wil splitsen (maand geleden nog niet) hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door kcameo op 16-03-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Piet
  • Laatst online: 11:15
Goedemiddag allen.

Ik maak gebruik van de touchagenda bij mijn omnia qwerty, alleen werkt deze niet goed.
Ik heb hem als widget op mijn bureaublad staan en tevenst staat ie onderin het scherm als de schermbeveiliging erop zit.

het probleem is echter dat ie niet verder gaat. bij de schermbeveliging staat dat ik morgen om half 11 een afspraak heb, terwijl deze vanochtend was. en op het bureaublad staat op alleen de opdracht van vanochtend.

als ik de tel uitzet en dan weer aan staat ie wel goed. is er een manier om dit te veranderen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:38:
Wanneer zie je het verschil tussen betaald internet en wifi. En kun je betaald internet ook uitzetten zodat je alleen met wifi op internet kan en dus niet ongemerkt een vermogen betaald aan internet.

Wie kan me helpen?!
Bovenin het scherm zie je welke gegevensverbindingen op dat moment draaien. Als je op die balk tikt krijg je een vergrote versie op je scherm. Als je op de 2de knop van links tikt krijg je het overzichtscherm van alle gegevensverbindingen te zien.
Zet in dit scherm je Wifi-verbinding aan vóórdat je gaat internetten en je browser maakt geen gebruik van de GPRS/UMTS-verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee in welk formaat(avi, wmv, mp4 enz.) ik mijn dvd's het beste kan converteren voor een zo goed mogelijk resultaat op mijn B7610??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
Hallo,

Ik probeer TomTom te installeren voor een vriend van mij, ik heb GPSProxy geinstalleerd en ingesteld zoals eerder genoemd in dit topic en http://www.winmo.nl/samsu...terne-gps/comment-page-1/ ook op deze website.

Nou geeft tomtom ook aan dat er een GPS device gevonden is maar hij kan geen fix krijgen. Blijft aangeven dat het een slecht GPS signaal is en dit voor minuten lang, we zitten wel binnen maar hebben het ook buiten geprobeerd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Instellingen:

GPSProxy:

GPS COM Port: COM7
MIrror GPS is aangevinkt
Output COM port: COM4

TomTom:

Other NMEA GPS Receiver
En dan ook de COM4 port geselecteerd vn GPSProxy

EDIT:

Nou we hebben het ook buiten geprobeerd maar het signaal blijft slecht. Ik denk dat het signaal gewoon slecht is ofzo want hij kan wel satellieten vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door GrandDestroyer op 23-03-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Binnen gaat het sowieso niet werken, dus blijf het buiten proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 16:33
GrandDestroyer schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:28:
Hallo,

Ik probeer TomTom te installeren voor een vriend van mij, ik heb GPSProxy geinstalleerd en ingesteld zoals eerder genoemd in dit topic en http://www.winmo.nl/samsu...terne-gps/comment-page-1/ ook op deze website.

Nou geeft tomtom ook aan dat er een GPS device gevonden is maar hij kan geen fix krijgen. Blijft aangeven dat het een slecht GPS signaal is en dit voor minuten lang, we zitten wel binnen maar hebben het ook buiten geprobeerd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Instellingen:

GPSProxy:

GPS COM Port: COM7
MIrror GPS is aangevinkt
Output COM port: COM4

TomTom:

Other NMEA GPS Receiver
En dan ook de COM4 port geselecteerd vn GPSProxy

EDIT:

Nou we hebben het ook buiten geprobeerd maar het signaal blijft slecht. Ik denk dat het signaal gewoon slecht is ofzo want hij kan wel satellieten vinden.
Ok, je kan tegenwoordig tomtom zonder GPSproxy of een ander programma gebruiken,
kijk bij een eerdere post in dit forum
Ik geloof dat deze oplossing vanaf Modaco vandaan komt.
Is zeker de moeite waard om daar te kijken. Zijn tegenwoordig steeds meer "light" roms en andere tips & tricks verkrijgbaar. Modaco B7610.

Voor mij werkt dit perfect, alleen heb ik in windows /com2 ingesteld met 4800 baud.

Graag gedaan, Super de Boer

[ Voor 9% gewijzigd door W4ST3R op 23-03-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
Het is niet mijn telefoon dus ik wil eigelijk niet zo maar custom roms er op gaan zetten ;) Als het mijn telefoon was is het een ander verhaal maar helaas. Maar ik kreeg vandaag te horen dat het werkt. Ik had blijkbaar perongeluk GPSProxy nog aan gelaten toen ik wegging en toen hij zijn telefoon oppakte had die een fix en werkte TomTom ook perfect. Toen opnieuw opgestart en binnen 1 minuut weer een fix dus kunnen er vanuitgaan dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een zonet Doodle Jump (een java game) gedownload en die wil ik graag als snelkoppeling hebben in me startmenu. Nu kan ik hem alleen open via Startmenu - java - doodle jump. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand het probleem wel eens gehad dat fotos op de b7610 ineens compleet weg zijn? het gebeurt mij soms tijdens het overzetten naar picasa dan zijn ze op de telefoon weg en op pc ook niet te vinden

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een zonet Doodle Jump (een java game) gedownload en die wil ik graag als snelkoppeling hebben in me startmenu. Nu kan ik hem alleen open via Startmenu - java - doodle jump. Weet iemand hoe dit moet?

EDIT: Double post

@Matsu: nee geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:26:
heeft iemand het probleem wel eens gehad dat fotos op de b7610 ineens compleet weg zijn? het gebeurt mij soms tijdens het overzetten naar picasa dan zijn ze op de telefoon weg en op pc ook niet te vinden
Ik heb het ook een paar keer gehad. Bij mij was het zo, dat zolang ik de camera actief had staan, ik de foto's terug kon zien, maar als ik de camera afsloot en daarna weer opnieuw opstartte, waren al de foto's verdwenen.

Ik heb het kaartje toen opnieuw geformatteerd, en toen was het verholpen.

Maar ik heb, zoals eerder geschreven, meer last van verdwijnende mappen. Ik verdenk het kaartje er voorlopig maar van en verwacht één dezer dagen een nieuw kaartje. Hopelijk is het probleem dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel88
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:02:
Waar heb je die gevonden als ik vragen mag? :)

Never mind, al gevonden :) Nu nog aan de gang zien te krijgen met de g-sensor.

[ Voor 10% gewijzigd door Machiel88 op 25-03-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:02:
Is er niemand die weet hoe dit moet? Ik heb nu al meer applicaties zoals een blackboard en nog wat games die allen in de map java staan. Kan iemand uitleggen hoe ik er snelkoppleing van kan maken in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Weet iemand toevallig of PDAir al bezig is met een Aluminium beschermcase voor de Qwerty? Ik heb er destijds ook 1 gekocht voor m'n MDA Vario III (HTC TYTN II). Het is echt het behoud voor je telefoon. Zeker als je een tweejarig abonnement hebt afgesloten. De Omnia Qwerty is inmiddels al weer een tijdje op de markt, dus ik had eigenlijk verwacht dat er al een PDAir-case voor zou zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Ik krijg hele tijd teminste af en toe een foutmelding dat mijn programma geheuge vol zit en ja hoor als ik kijk naar de status, zie ik soms maar paar mb's vrij staan. hoe kan dit, als ik iets installeer dan installeer ik t op t geheuge kaartje waar kan ik dit beheren etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:38:

Wie kan me helpen?!
hey.

je moet nodata.cab even instaleren.
je kunt dan je internet op disable zetten en zn op enable.
daarnaast kun je wifi aanklikken en heb je op die manier wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:50:
[...]

hey.

je moet nodata.cab even instaleren.
je kunt dan je internet op disable zetten en zn op enable.
daarnaast kun je wifi aanklikken en heb je op die manier wel internet.
Of NoDataInRoaming als je durft te vertrouwen op een automatische versie. Werkt bij mij erg fijn en hoef je er niet meer aan te denken, als je regelmatig de grens over gaat, of misschien zelfs langs de grens woont.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Luitjes, ik heb ondanks een kitchen rom gemaakt, hij is stabiel en snel... alle overbodige samsungzooi verwijdert en met een register tweak 92mb ram vrij.. ideaal dus

Windows 6.1 engels

Link:
http://www.megaupload.com/?d=Z1OLCIBD

Om hem te installeren of voor verdere details ga naar modaco.com daar heb ik hem namelijk ook gepost.. veel plezier ermee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg de melding dat er zeer weinig geheugen beschikbaar is, en dat ik geen smsjes meer ontvang tenzij ik geheugen vrijmaak, nu staat er dat dat met file explorer moet ofzo, maar wat is file explorer? :S

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws1989
  • Laatst online: 24-08 00:45
Beste tweakers,

Ik heb sindskort een samsung B7620 (armani).
En ik vroeg mij af: zijn hier ook andere roms voor beschikbaar?

Tot dusver heb ik niks kunnen vinden, behalve roms voor de B7610.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit topic officieel dood Afbeeldingslocatie: http://www.codeproject.com/script/Forums/Images/smiley_dead.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weet iemand of er ook al een sense look a like skin is voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoorden op al jullie vragen worden hier beantwoord:

http://www.modaco.com/cat...nia-pro-b7610-modaco-com/

Er is ook een MEGAlite rom beschikbaar die het toestel uitermate soepel in gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:57:
Weet iemand of er ook al een sense look a like skin is voor dit toestel?
Dit misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door jero1ste op 14-04-2010 07:30 ]

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
En die link staat ook in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:22:
[...]

En die link staat ook in de startpost :)
Alleen weinig die het hebben opgemerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje...
Heeft iemand Navigon MN7 op z'n B7610 met werkende TMC???
Zo ja, hoe?????
Wil het zelf namelijk wel werkend hebben. Heb namelijk zelf MN7 zonder Traffic live (vergelijkbaar met TomTom HD traffic) en wil toch wel op de hoogte zijn van de file's/werkzaamheden/ongelukken.....

Edit: Heb het al voor elkaar. Hier staat hoe het te laten werken.
Alleen moet je in plaats van Protocol: Royaltek, voor GNS kiezen.
Het programma deed verder alles zelf.

Groet, Bert

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvogelaar
  • Laatst online: 05-09 16:28
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes naar aanleiding van de windows mobile 6.5 vodafone update van vorige maand:

Kan je met versie 6.5 de muziek nog op pauze zetten vanuit het "lockscreen"?
Is het probleem met de camera opgelost? dus binnen (in huis) scherpe foto's en verhoogde video resolutie? (720*480 ipv 640*480 volgens mij 8)7 )
Hoe kan je voorkomen dat je browser automatisch wordt afgesloten als je het toestel vergrendeld?
Zijn er nog andere verschillen tussen de samsung eigen en de vodafone update?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddvogelaar schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:20:
1. Kan je met versie 6.5 de muziek nog op pauze zetten vanuit het "lockscreen"?
2. Is het probleem met de camera opgelost? dus binnen (in huis) scherpe foto's en
3. verhoogde video resolutie? (720*480 ipv 640*480 volgens mij 8)7 )
4. Hoe kan je voorkomen dat je browser automatisch wordt afgesloten als je het toestel vergrendeld?
5. Zijn er nog andere verschillen tussen de samsung eigen en de vodafone update?
1. Nee.
2. Was volgens mij al niks mis mee, is nog steeds prima (rekening houdende met het feit dat het geen fototoestel is maar slechts een PDA met een simpele fixed focus lens).
3. Ja, dat klopt. 640x480 kan ook nog steeds.
4. Niet. Afhankelijk van de hoeveelheid vrij geheugen worden inactieve applicaties al dan niet afgesloten, dus ook een browser. Via registry tweaks is aan die hoeveelheid vrij geheugen wel wat te doen. Zie dit topic en Modaco (is al talloze keren geplaatst).
5. Zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Worden er de laatste tijd nog updates vrijgegeven? Ik heb mijn telefoon al 2 maanden niet meer aan NPS gehangen, aangezien die niet meer werkte op Windows 7 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Idd... crap dat die updateservice niet meer werkt in win7, ik kan mijn qwerty niet eens meer benaderen met de kabel als massa opslag apparaat... onder vista pakt ie 'm zo...

Zit nog met een ander probleem... in uitgeschoven stand, bij het typen van een sms, kan ik de ? niet gebruiken:

Dwz alt + < resulteert gewoon in een stapje naar links, en dit is toch wel lichtelijk irritant (was overigens al vanaf ontvangst, dus out of box). Iemand enige suggestie?

En ik heb de update naar 6.5 ook nog nooit kunnen draaien geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als ? niet werkt vanaf het begin, dan zou ik toch denken dat het een fysiek probleem is. Even updaten naar 6.5 voor de zekerheid, maar ander is het een garantiekwestie ben ik bang...

Updaten naar 6.5 onder Win7 kan problemen geven, als in dat de update niet wil starten etc. Bij mij werkte het om het programma onder adminrechten op te starten en ik dacht ook nog compatabliteitsmodus voor Vista SP2.

Voordat je update: maak een backup via een extern programma, niet via de updateservice zelf. Die backup kan namelijk niet of nauwelijks teruggeplaatst worden.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Vraagteken werkt bij mij als je alt + <- tegelijk indrukt, terwijl bij alle andere toetsen het ook werkt als je eerst alt toets en dan de andere toets.

Bij mij trouwens ook update-problemen met NPC en WIndows 7, voor NPC zelf zegt ie dat er nieuwere versie beschikbaar is, maar automatisch updaten lukt niet. Voor de telefoon krijg je een error dat hij niet met website kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Haan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:40:
Vraagteken werkt bij mij als je alt + <- tegelijk indrukt, terwijl bij alle andere toetsen het ook werkt als je eerst alt toets en dan de andere toets.

Bij mij trouwens ook update-problemen met NPC en WIndows 7, voor NPC zelf zegt ie dat er nieuwere versie beschikbaar is, maar automatisch updaten lukt niet. Voor de telefoon krijg je een error dat hij niet met website kan verbinden.
Thx! Dat heeft geholpen want ? werkt nu wel ;) Is ff wennen om zo te doen maar het hoeft iig niet rma :D En dan kan ik weer lekker typen...

Wat betreft de update: heb ik nog geen haast mee. Maar is het toestel merkbaar sneller onder 6.5? Want deze is soms echt idioot traag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Update voor telefoon zelf zoeken werkt blijkbaar toch wel, alleen installeren gaat wel een probleem worden, ik heb namelijk maar een kwart van het scherm :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eFMOxWOwgJVtjVzmJue8KWmz/full.png
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hmm... staat me bij dat ik dit ook heb gehad. Draai je dit met rechterklik op schortcut, admin etc? Ik vond net mijn eerdere reactie terug:
Motrax schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:24:
Windows 7 x64
  1. New_PC_Studio_1.4.0.IK1 binnengehaald via http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
  2. Installatie in compatabiliteitsmodus Vista SP2
  3. Vervolgens NPC opgestart, update geprobeerd te starten. Klapte er uit.
  4. Windows 7 kwam met melden dat de compatabiliteitsmanager iets had aangepast en bij een volgende start van kracht zou zijn voor NPC
  5. NPC opgestart met admin rechten
  6. Update gestart --> geen centje pijn
Blue-Tiger schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:43:
Wat betreft de update: heb ik nog geen haast mee. Maar is het toestel merkbaar sneller onder 6.5? Want deze is soms echt idioot traag :'(
Touchwiz dingen uitzetten, niet het start menu van Samsung gebruiken etc en dan ineens blijkt het toestel snel genoeg te zijn. Sommige mensen wagen zich aan een custom rom, maar nadeel er van is vaak dat het Engels is, andere bugs heeft etc.

Ik zelf draai 6.5 standaard, met Touchwiz uit, threaded sms aan en met SPB shell als today scherm. Naar grote tevredenheid.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:35
Ik maak al heel wat maanden met veel plezier gebruik van dit toestel. Sinds een paar dagen heb ik echter nu een vervelend probleem.
Ik heb altijd met activesync kunnen synchroniseren met de mailserver bij mij op mijn werk. Echter van het ene op het andere moment krijg ik als ik ActiveSync start ongeldig verzoek in beeld. Als ik verder kijk staat er de vlgd foutcode. 0x85010001.

In eerste instantie dacht ik dat de problemen aan de mailserver op mijn werk zouden liggen. Daar de instellingen nagekeken, maar niets vreemds gezien.

Leg ik gisteren de telefoon naast de pc en laat hem met bluetooth verbinden om te synchroniseren met de pc zie ik dat er wel contact wordt gemaakt met de mailserver en wordt er wel gewoon geynchroniseerd met de mailserver. Het probleem zal dan wel ergens in ActiveSync liggen ofoiets. Heeft iemand wel eens zoiets gehad? Of zou ik activeSync opnieuw kunnen installeren?

update:
Ik merk nu dat als ik Wifi inschakel ik ook gewoon kan synchroniseren.

[ Voor 4% gewijzigd door mknoppert op 17-04-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
Telefoon uit- en aanzetten al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
Haan schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:04:
Telefoon uit- en aanzetten al geprobeerd?
Ja, dat was één van de eerste zaken die ik heb gedaan. ook een soft reset. Ook heb de activesync verbinding al een keer verwijderd en opnieuw gemaakt.
Tot nu toe steeds zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
mknoppert schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:11:
[...]

Ja, dat was één van de eerste zaken die ik heb gedaan. ook een soft reset. Ook heb de activesync verbinding al een keer verwijderd en opnieuw gemaakt.
Tot nu toe steeds zonder resultaat
En gezocht op de foutmelding? Zo te zien ben je niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
Iets wat trouwens bizar is..paar weken geleden een hard reset gegeven door een terugkerend probleempje. Afgelopen weken was de telefoon echt MEGA traag en batterij ging erg snel op. Nu nog maar eens een hard reset gedaan en wahallllaa..weer als vanouds..

blijft toch vreemd dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
Haan schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:30:
[...]

En gezocht op de foutmelding? Zo te zien ben je niet de enige :)
jazeker ook daar heb ik gezocht, maar daar ge ze vaak van uit dat er aan de server kant een probleem is. Maar aangezien ik wel kan synchroniseren als Wifi of bluetooth aan staat denk ik niet dat er een probleem aan de server kant is, maar een probleem op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik heb de officiële windows mobile 6.5 erop staan, met SPB mobile shell 3.5 erover. Maar wat me opvalt is dat bij het afspelen van muziek (via de windows media player), wanneer je de vergrendeling erop zet, deze gaat haperen (om de 5 sec een kleine hapering). Het lijkt wel alsof de telefoon z'n cpu dan in slaapstand zet o.d. :s. Hebben meer mensen hier last van? De CPU staat niet op auto, maar op hoog ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:01:
Ik heb de officiële windows mobile 6.5 erop staan, met SPB mobile shell 3.5 erover. Maar wat me opvalt is dat bij het afspelen van muziek (via de windows media player), wanneer je de vergrendeling erop zet, deze gaat haperen (om de 5 sec een kleine hapering). Het lijkt wel alsof de telefoon z'n cpu dan in slaapstand zet o.d. :s. Hebben meer mensen hier last van? De CPU staat niet op auto, maar op hoog ingesteld..
Hey, zoiets was me ook al eens opgevallen, ik weet alleen niet, of dat nog zo is.
De samsung player had dat toen weer niet.
Volgens mij is het bij mij nu weer wel in orde, maar geen idee, hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Ook ik heb de officiele WM6.5 en daarover heen de SPB shell, welke heel soepel draait, wat mij betreft.

Er is me wel iets opgevallen. Als hij vergrendeld is, kan ik hem ontgrendelen, door de knop op de touchscreen te schuiven.
En toch gebeurt het soms, dat mijn telefoon zelf uit de vergrendeling komt en zo heb ik al eens ongemerkt gebeld en zelfs een sms verzonden. Of er stonden ondertussen 4 of 5 programma's ineens geopend.

Nu ontdekte ik vandaag, dat je de telefoon ook kunt ontgrendelen, door de vergrendeltoets ingedrukt te houden.
Als ik iets niet fijn vind werken is het dat wel, want als de telefoon in bijvoorbeeld je broekzak zit, is de kant best groot, dat de betreffende knop langere tijd ingedrukt blijft en zo dus de telefoon uit de vergrendeling haalt...

Heeft iemand enig idee, of dit ergens uit te schakelen is, dus dat je de knop wel kort kunt indrukken om in het ontgrendelscherm te komen, maar dat de telefoon niet ontgrendelt als die knop ingedrukt blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Je kunt de slide 2 unlock installeren, werkt hier perfect met wm 6.5 icm SPB shell.

[ Voor 86% gewijzigd door Odysseus253 op 20-04-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:53:
Je kunt de slide 2 unlock installeren, werkt hier perfect met wm 6.5 icm SPB shell.
Maar vervalt dan de functie, dat de telefoon ook unlockt, als ik de vergrendelknop ingedrukt houd?
Op zich werkt de huidige slide methode (van WM 6.5?) ook prima, alleen is die vergrendelknop de oorzaak, dat de telefoon soms nog zelf uit de vergrendeling komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Topicstarter
bnwgraaf schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:59:
[...]
Maar vervalt dan de functie, dat de telefoon ook unlockt, als ik de vergrendelknop ingedrukt houd?
Op zich werkt de huidige slide methode (van WM 6.5?) ook prima, alleen is die vergrendelknop de oorzaak, dat de telefoon soms nog zelf uit de vergrendeling komt.
Ik gebruik SU2U als unlock applicatie, iPhone style. Hiermee kan je de telefoon iig niet unlocken door de vergrendelknop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Heb een beetje door het topic heen zitten lezen, maar het mijn probleem niet vinden.
Mijn scherm gaat steeds weer aan nadat ik de lock knop heb ingedrukt, kan in de instellingen hier niets over vinden.
Het probleem is dat de batterij zo leeg is op deze mannier+ dat ie steeds plong plong doet als ik em in me broekzak heb.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:43:
Hallo
Heb een beetje door het topic heen zitten lezen, maar het mijn probleem niet vinden.
Mijn scherm gaat steeds weer aan nadat ik de lock knop heb ingedrukt, kan in de instellingen hier niets over vinden.
Het probleem is dat de batterij zo leeg is op deze mannier+ dat ie steeds plong plong doet als ik em in me broekzak heb.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mijn scherm gaat weer aan bij elke toets (met uitzondering van de volumeknoppen). Maar je batterij zo leeg? Bedoel je dat die ook van de vergrendeling af gaat? Want hier gaat het scherm wel aan, maar hij blijft vergrendeld. Dus is die na x seconden ook weer automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:19:
[...]

Mijn scherm gaat weer aan bij elke toets (met uitzondering van de volumeknoppen). Maar je batterij zo leeg? Bedoel je dat die ook van de vergrendeling af gaat? Want hier gaat het scherm wel aan, maar hij blijft vergrendeld. Dus is die na x seconden ook weer automatisch uit.
Nou het probleem is dus, dat het scherm aanblijft, druk ik op de lock toets, blijft ie soms 5 seconden zwart en dan gaat ie weer aan. Dat is lekker als je de tel als wekker gebruikt en hij smorgens leeg is als hij je moet wekken :).
Maar het is wel irritant, zal wel een rma kwestie worden ben ik bang.
Heb trouwens al een master reset uitgevoerd, mocht niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:57:
[...]

Nou het probleem is dus, dat het scherm aanblijft, druk ik op de lock toets, blijft ie soms 5 seconden zwart en dan gaat ie weer aan. Dat is lekker als je de tel als wekker gebruikt en hij smorgens leeg is als hij je moet wekken :).
Maar het is wel irritant, zal wel een rma kwestie worden ben ik bang.
Heb trouwens al een master reset uitgevoerd, mocht niet baten helaas.
Als ie in de ochtend leeg is moet je hem gewoon in de oplader doen (je kunt goed zien wanneer ie leeg is toch?)
Daarnaast scheelt het neit zo denderend veel dat het op een uurtje aankomt. Pas als je daadwerkelijk applicaties uitvoert en je scherm gebruikt dan gebruiken vreet het veel stroom. Mijn huidige accu gaat meestal een dag of 2 a 3 mee dus dat lijkt me niet zo'n ramp

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 21-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Weet iemand of er al een oplossing is voor het geheugen dat steeds volloopt?

Nog een ander klein vraagje. Werkt bij jullie de voicemail melding? Ik krijg wel een gemist gesprek in beeld, maar geen meding als de voicemail is ingesproken...
Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste