Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Megalite rom van Daskalos met Sense is echt een verfrissing!!
Te downloaden op Modaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb trouwens geen olievlek in/onder mijn scherm zitten. Heb er wel meer over gehoord in het begin dat ie uitkwam en die hebben hem volgens mij onder garantie gemaakt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
MeltedForest schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:52:
Ik heb trouwens geen olievlek in/onder mijn scherm zitten. Heb er wel meer over gehoord in het begin dat ie uitkwam en die hebben hem volgens mij onder garantie gemaakt gekregen.
Dat zou super zijn. Ik hoor morgen wel wat er kan gebeuren in de winkel.. Alleen wil ik niet al te lange tijd zonder mijn mobiel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Sandien schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:15:
[...]

Dat zou super zijn. Ik hoor morgen wel wat er kan gebeuren in de winkel.. Alleen wil ik niet al te lange tijd zonder mijn mobiel zitten!
Is het zo erg bij jou?
Ik zie em alleen als me beeld uitstaat, als me beeld aanstaat zie ik er helemaal niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
PakoeDIEP schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:52:
[...]

Is het zo erg bij jou?
Ik zie em alleen als me beeld uitstaat, als me beeld aanstaat zie ik er helemaal niks van..
Het valt wel mee, als het licht er goed opstaat zie ik deze erg goed (als het scherm uit is). Verder eigenlijk nooit.
Kijk morgen wel of ik langs ga. Waarschijnlijk vergeet ik het toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
heb deze rom binnen gehaald voor me vriendin Daskalos Sense 2.5.2016 Build 23668 v1.2

waarom zit er een w8woord er op ?? op xda zijn alle roms ook gewoon zonder w8woord
beetje jammer kan iemand een w8woord geven ??

het w8woord achter halen is niet echt moeilijk is alleen kwestie van tijd ben al 1,5 dag al bezig :P maar hij heeft het nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
NLMarcel194 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:02:
heb deze rom binnen gehaald voor me vriendin Daskalos Sense 2.5.2016 Build 23668 v1.2

waarom zit er een w8woord er op ?? op xda zijn alle roms ook gewoon zonder w8woord
beetje jammer kan iemand een w8woord geven ??

het w8woord achter halen is niet echt moeilijk is alleen kwestie van tijd ben al 1,5 dag al bezig :P maar hij heeft het nog niet gevonden
password is "pleasedonateifyoucan"
als het goed is (zonder "" natuurlijk)

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
helemaal goed:P maar stond niet op de site of wel anders heb ik er echt over heen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
NLMarcel194 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:40:
helemaal goed:P maar stond niet op de site of wel anders heb ik er echt over heen gekeken
Ik heb ff gegoogled op de naam van de ROM, toen kwam ik op modaco profielsite van diegene waar een verwijzing stond, "password is added as attachment" zo ongeveer.
Die ff geopend, moest wel inloggen op modaco.

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon beter kijken!

Rom bevalt goed, en performance op High maakt het gewoon bijna perfect. ( doe 2dagen met accu bij redelijk intensief gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:53:
Gewoon beter kijken!

Rom bevalt goed, en performance op High maakt het gewoon bijna perfect. ( doe 2dagen met accu bij redelijk intensief gebruik)
Ja, ik heb me performance nu ook op high staan. Moet zeggen dat alles best soepel werkt, een paar menus ingaan gaat nog best traag.. Maar voor de rest ben ik er best tevreden mee.
Dat neemt niet weg dat ik binnenkort wel een android telefoon er bij neem :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morguh

ik heb inmiddels ook een omnia pro b7610 sinds dat me lg gw620 gecrasht is,nu heb ik ff een vraagie
hoe kan je in start die pictogrammen verwijderen?? ik heb een paar apps die weg moeten maar die pictogrammen blijven staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

In de file manager in windows -> start menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx :D
dr staan zoveel dingen in dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen haha

en dan dit .Net 3.5 Compact Framework (CF)
ik had het op me telefoon gezet maar ik kan hem niet installeren omdat er een toepassing mist??
maar is het wel nodig??

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Sense Rom installeert, de megalite versie, verwijdert die alle Samsung apps? De meeste vind ik nutteloos, maar sommige zoals de media player vindt ik wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb het topic doorgenomen maar zou toch even een bevestiging willen:

Ik probeer mijn tel te updaten via NPS.

Ik heb het op Windows 7 /XP mode en een VMWare image van XP geprobeerd.

Bij stap 4, het daadwerkelijke update schakelt de tel uit en gebeurd er niets meer.
Is dit op te lossen? Ik wil graag via de officiële weg updaten aangezien het een werk telefoon is.
De tel draait overigens op WM 6.1

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Haan

dotnetter

Topicstarter
Op je werk ook nergens meer een computer met XP te vinden? Dat zou denk ik toch de makkelijkste manier zijn.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
4of9 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:50:
Ik heb het topic doorgenomen maar zou toch even een bevestiging willen:

Ik probeer mijn tel te updaten via NPS.

Ik heb het op Windows 7 /XP mode en een VMWare image van XP geprobeerd.

Bij stap 4, het daadwerkelijke update schakelt de tel uit en gebeurd er niets meer.
Is dit op te lossen? Ik wil graag via de officiële weg updaten aangezien het een werk telefoon is.
De tel draait overigens op WM 6.1
Ik heb ook Win7, ik heb alles geprobeert, maar dan ook echt alles en het werkte nooit. Dus ik heb em toen maar via de onofficiele manier geupdate..
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:44:
Als je de Sense Rom installeert, de megalite versie, verwijdert die alle Samsung apps? De meeste vind ik nutteloos, maar sommige zoals de media player vindt ik wel handig.
MegaLite verwijdert alle samsung apps ja, alleen de Windows Media Player blijft over. Maar ik raad jou Nitrogen aan als media player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, zal ik die eens proberen. Is er trouwens de mogelijkheid om je tabs aan te passen in de ROM? Ik gebruik bijv. geen Facebook, dus kan je die tab dan verwijderen? Heb ik namelijk nergerns informatie over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik had speciaal een ouwe pc gekocht voor een tientje ofzo, om de update uit te voeren. Maar inmiddels is de Samsung New PC Studio toch gewoon door Win7 ondersteund dacht ik?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
niekje87 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:16:
Ik had speciaal een ouwe pc gekocht voor een tientje ofzo, om de update uit te voeren. Maar inmiddels is de Samsung New PC Studio toch gewoon door Win7 ondersteund dacht ik?
Volgens mij wel hoor, bij mij werkt hij gewoon. Je moet alleen wel de goede versie van de site halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte hij niet op Win7 en op XP dus heb ik maar geflashed nadat ik WM6.1 ontzettend zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:08:
Okee, zal ik die eens proberen. Is er trouwens de mogelijkheid om je tabs aan te passen in de ROM? Ik gebruik bijv. geen Facebook, dus kan je die tab dan verwijderen? Heb ik namelijk nergerns informatie over kunnen vinden.
Ja, je kan Tabs verwijderen. Dit versnelt meestal de ROM ook, word daarom ook aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Daskalos Sense ROM weer verwijderd. Het bleek uiteindelijk toch een erg onstabiele ROM te zijn, die ook nog eens erg veel stroom gebruikte. En toch veel onopgeloste bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Sandien schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:27:
[...]

Volgens mij wel hoor, bij mij werkt hij gewoon. Je moet alleen wel de goede versie van de site halen ;)
Ik heb gewoon de laatste versie van de site afgehaald.
Alles werkt verder, behalve het updaten zelf.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
4of9 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:20:
[...]

Ik heb gewoon de laatste versie van de site afgehaald.
Alles werkt verder, behalve het updaten zelf.
Oke, dat is apart.. Mijn toestel had al win6.5, dus daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken. Maar met updaten zegt PCstudio dat er geen update beschikbaar is, dus denk ik dan van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar heeft iemand dat Frame 3.5 network al geinstalleerd??
krijg het er bij mij namelijk niet werkend op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakously
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 13:33
Hallo,

Ik heb al ongeveer een jaar de B7610 en heb een hele tijd geleden hier al wat mee gediscussierd over de telefoon omdat ik wat problemen had met de software maar ben nu de WM 6.1 toch echt helemaal beu.

Nu heb ik vanalles op Modaco en XDA gelezen over custom roms, flashen etc. maar ben te onervaren om dit zelf te doen. De rede dat ik via een custom rom oid. mijn telefoon wil upgraden is omdat NPS mijn telefoon niet snapt ofzo omdat de firmware van mijn toestel duits/oostenrijks is. (achterhaald omdat mijn on-screen keyboard layout QWERTZ is).

Nu hoop ik dat er iemand dit forum nog leest met genoeg ervaring om mij te kunnen helpen met het flashen van mijn gsm zodat ik er eindelijk ook is optimaal gebruik van kan maken.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:27:
maar heeft iemand dat Frame 3.5 network al geinstalleerd??
krijg het er bij mij namelijk niet werkend op...
Je bedoelt het .NET 3.5 Compact framework, link naar de download staat gewoon in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakzor, mijn telefoon heeft ook QWERTZ, maar dat verhelp je niet met een custom ROM er op te zetten. Dat zit gewoon in de telefoon.

Maar verder je wil flashen:
-Download de ROM van modaco.
-Download Octans(mini) maakt niet uit, zelf gebruik ik mini, vind ik prettiger.
Octans mini: http://www.modaco.com/con.../293799/octans-v2-0-mini/
Octans gewoon: http://rapidshare.com/fil...TANS_Downloader_v2.14.rar (eerste link die ik kon vinden :) )
-Ga achter een XP computer zitten.
-Heb je windows activesync? zo ja, geen probleem, zo nee, download deze.
-Maak naar gelieven een backup van je telefoon.
-Zet je telefoon uit.
-Zet Octans aan.
-Selecteer de ROM, je kan op browse klikken van een type file, licht er aan wat voor type je ROM is.
-Druk op detect. ("Do not erase my storage content" staat automatisch aangevinkd, is handig, zou ik zo laten)
-Plug je telefoon in.
-Als het goed is ziet Octans de telefoon, en dan druk je op start. Unplug de telefoon niet.

Volgens mij is dit het, misschien heb ik eens stap overgeslagen, maar ik hoop het niet. Anders zullen er vast anderen zijn die mij verbeteren.

EDIT: link deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakzor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:36:
Hallo,

Ik heb al ongeveer een jaar de B7610 en heb een hele tijd geleden hier al wat mee gediscussierd over de telefoon omdat ik wat problemen had met de software maar ben nu de WM 6.1 toch echt helemaal beu.

Nu heb ik vanalles op Modaco en XDA gelezen over custom roms, flashen etc. maar ben te onervaren om dit zelf te doen. De rede dat ik via een custom rom oid. mijn telefoon wil upgraden is omdat NPS mijn telefoon niet snapt ofzo omdat de firmware van mijn toestel duits/oostenrijks is. (achterhaald omdat mijn on-screen keyboard layout QWERTZ is).

Nu hoop ik dat er iemand dit forum nog leest met genoeg ervaring om mij te kunnen helpen met het flashen van mijn gsm zodat ik er eindelijk ook is optimaal gebruik van kan maken.

Alvast Bedankt!
Hier staan alle HOW TO'S zodat je stap voor stap kunt lezen hoe je moet flsshen: http://www.modaco.com/con...ia-pro-collection-thread/

Het is echt niet zo moeilijk als dat je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakously
In verschillende HOW TO's staat dat ik omdat ik van 6.1 naar 6.5 ga naast een .nb0 ook een CSC bestand nodig heb. klopt dit? en waar kan ik deze vinden. want als ik nu Octans opstart en ik de .nb0 inlaad kan ik bij Language en CSC niets selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee volgens mij heb je die niet nodig en is het alleen nodig als je een andere taal wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik niet nodig, mijn NPS zei toen ik wilde updaten, dat hij de telefoon niet kende, dus ik flashte hem, met alleen een .nb0, geen CSC. En hij doet het nu als een raket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

Je bedoelt het .NET 3.5 Compact framework, link naar de download staat gewoon in de startpost ;)
ja dat weet ik maar als ik hem op me telefoon wil installeren zegt ie dat ie een toepassing mist???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn toestel (samsung Omnia Querty GT-B7610 geeft tegenwoordig de volgende melding:

Er is zeer weinig opslaggeheugen beschikbaar. Als u geen geen opslaggeheugen vrijmaakt kunt u andere programma's mogelijk niet meer starten. Gebruik File explorer om bestanden de verwijderen die u niet meer nodig hebt of om bepaalde bestanden op te slaan op een opslagkaart.

Als ik naar mijn instellingen ga op mijn toestel, en dan vervolgens naar geheugen instellingen en op hoofdopslag klik, dan heb ik nog 0.15mb beschikbaar. Dat is dus niks.. Nu heb ik mijn foto's en liedjes al op me geheugenkaart gezet, alleen ik heb geen idee hoe ik mijn hoofdopslag nu leger kan maken. En de melding geeft aan File explorer te gebruiken alleen ik weet niet waar ik dat kan vinden.

Weet iemand hier iets van? Of hoe ik het moet oplossen?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

File explorer is gewoon windows verkenner, kan je in programma's vinden, file manager is gewoon hetzelfde.
Ik zou zeggen: installeer al je apps op je geheugenkaart evenals foto's en video's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ik ben inmiddels alweer van plan om een Android toestel te halen.
Hoewel de Custom ROM best goed werkt, is het hele toestel nog steeds te traag. Ik heb ook uit het niets last van een paar bugs, zoals dat de apps zommaar afgesloten worden. Heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakously
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:22:
Had ik niet nodig, mijn NPS zei toen ik wilde updaten, dat hij de telefoon niet kende, dus ik flashte hem, met alleen een .nb0, geen CSC. En hij doet het nu als een raket :)
ok ben weer iets verder.

Heb nu een rom gevonden, OCTANS gedownload en nu probeer ik rom te upgraden alleen OCTANS blijft steken op Waiting for device..

Ik probeer het op een Windows 7 64bit systeem met octans in XP SP3 Compatibility mode.

iemand idee wat ik fout doe?

Verwijderd

Voordat je Octans gebruikt, moet je eerst de modem driver installeren. Daarna Octans starten, je Samsung aansluiten (hij moet gewoon aan staan), wachten tot de driver geinstalleerd is, en dan de Samsung uitschakelen (de verbreek-knop inhouden). Dan zal Octans je telefoon herkennen.

Verwijderd

Ah, je gebruikt op Win7 64bit, ik deed op XP.
http://www.modaco.com/con...de-to-flash-on-windows-7/
Vrijwel zelfde voor B7610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
hoi

ik heb deze telefoon nu een ruim half jaar en ben zeer tevreden. alleen heb sinds gisteren een onhandig probleempje. ik zat met wat vrienden die ook allemaal een samsung hebben, via toetsencombinaties voor de gijn wat testjes uit te voeren. Displaytest en touchtest etc. met codes als *#0842# enzo. maar ik kreeg het testmenu niet meer weg dus zette het toestel uit en weer aan.

alleen vanaf toen werken een aantal knoppen niet meer. De W&L toets, de Blokkeer toets en de centrale toets tussen de bel en de ophangtoets. Deze 3 werken niet meer, de volume, camera, bel, ophang en het gehele toetsenbord werken wel allemaal zonder problemen.

W&L en de centrale toets maken me geen donder uit, maar de vergrendeltoets daar baal ik wel flink van.

Als ik hem een minuut niet meer gebruik en het scherm vanzelf op zwart gaat. Als ik dan op de vergrendeltoets druk, dan werkt het wel, dan wordt het scherm weer licht en kan ik de slider gebruiken. maar als ik tijdens gebruik op de toets druk gebeurt er niks ...

heb uiteraart al paar keer uit en aan gezet, en ook het kleine reset knopje gebruikt. en op internet gezocht allemaal zonder resultaat.

Omnia Qwerty met windows mobile 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk helaas dat een hard-reset je uitkomst zal bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de internetverbinding kan uitschakelen? (zodat hij ook niet per ongeluk aan kan gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:06:
Iemand een idee hoe ik de internetverbinding kan uitschakelen? (zodat hij ook niet per ongeluk aan kan gaan)
ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:42:
Ik denk helaas dat een hard-reset je uitkomst zal bieden.
ik was even een beetje terughoudend wat betreft de hard-reset. uiteindelijk toch maar gedaan en het heeft inderdaad geholpen. Alle knopjes werken weer, dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansen92
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 22:13
Dag Omnia qwerty gebruikers,

Ik heb zelf ook een Omnia Qwerty, en heb daarover 2 vraagjes,

1. Als ik bepaalde mensen een sms bericht stuur wat groter is dan '1 sms' dus 160 tekens, dan komt hij niet aan.. en bij sommige andere mensen komen ze wel aan.. ik heb Vodafone, en de ontvanger waar het telkens mee gebeurd ook.. Is dit een instelling op mijn telefoon? of een instelling van Vodafone? of, een instelling van de telefoon van de ontvanger?

2. Ik heb nog een stylus nodig, deze werd lam, en schoof automatisch uit, nu is dat een keer fout gegaan, en is hij afgebroken. Waar kan ik een officiele Stylus kopen?

Bedankt alvast...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
henkjansen92 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:22:
Dag Omnia qwerty gebruikers,

Ik heb zelf ook een Omnia Qwerty, en heb daarover 2 vraagjes,

1. Als ik bepaalde mensen een sms bericht stuur wat groter is dan '1 sms' dus 160 tekens, dan komt hij niet aan.. en bij sommige andere mensen komen ze wel aan.. ik heb Vodafone, en de ontvanger waar het telkens mee gebeurd ook.. Is dit een instelling op mijn telefoon? of een instelling van Vodafone? of, een instelling van de telefoon van de ontvanger?

2. Ik heb nog een stylus nodig, deze werd lam, en schoof automatisch uit, nu is dat een keer fout gegaan, en is hij afgebroken. Waar kan ik een officiele Stylus kopen?

Bedankt alvast...!
Over je sms-en... ik heb hetzelfde probleem, snap helaas niet waarom... Alleen ik zit bij Hi. En het maakt niet uit naar wat voor provider ik stuur, het komt gewoon niet over. Of hij komt niet aan (lege sms) of hij verstuurd het niet eens. Balen..

En een nieuwe stylus: http://www.mytrendyphone....7610-omniapro-25115p.html
of: http://shop.smartphonewor...ia-qwerty-onderdelen.html
of: https://www.telecomteleco...niapro/51_stylus-pen.html
of: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42692

Weet niet of er iets voor je bij zit, maar succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben op zoek naar de instellingen voor iGo Primo v1.1, wie heeft het werkend gekregen zonder enig hulpprogramma? Graag sys.txt posten. Werkt al :)

Edit:
Nog een vraag: hoe kan ik m'n telefoon opladen in mijn auto? Ik heb zo'n 12v naar USB maar die doet niks als ik 'm er in stop :?

[ Voor 36% gewijzigd door MeltedForest op 24-08-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
MeltedForest schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:16:
Ik ben op zoek naar de instellingen voor iGo Primo v1.1, wie heeft het werkend gekregen zonder enig hulpprogramma? Graag sys.txt posten. Werkt al :)

Edit:
Nog een vraag: hoe kan ik m'n telefoon opladen in mijn auto? Ik heb zo'n 12v naar USB maar die doet niks als ik 'm er in stop :?
Ja, dat probleem heb ik ook... Ik heb zelfs speciaal een mini usb naar micro usb omzetter gekocht. Maar opladen? Ho maar... Ik denk dat alleen de originele auto opladers van samsung zelf het doen. Maar daar heb ik nog niet verder naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansen92
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 22:13
Sandien schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Over je sms-en... ik heb hetzelfde probleem, snap helaas niet waarom... Alleen ik zit bij Hi. En het maakt niet uit naar wat voor provider ik stuur, het komt gewoon niet over. Of hij komt niet aan (lege sms) of hij verstuurd het niet eens. Balen..

En een nieuwe stylus: http://www.mytrendyphone....7610-omniapro-25115p.html
of: http://shop.smartphonewor...ia-qwerty-onderdelen.html
of: https://www.telecomteleco...niapro/51_stylus-pen.html
of: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42692

Weet niet of er iets voor je bij zit, maar succes ermee ;)
Oke, kijk eens aan, ben gelukkig niet de enige dus, van die 'lege' smsjes heb ik niet zoveel last! dat gebeurs af en toe, maar dat andere gebeurd dagelijks!

Bedankt voor de links, heb me even ingeschreven op de site (product niet op voorraad |:( ), ik word gemaild als hij weer op voorraad is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Sandien schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:50:
[...]

Ja, dat probleem heb ik ook... Ik heb zelfs speciaal een mini usb naar micro usb omzetter gekocht. Maar opladen? Ho maar... Ik denk dat alleen de originele auto opladers van samsung zelf het doen. Maar daar heb ik nog niet verder naar gezocht.
Lekker handig.. kan deze wel eens proberen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40378
Voor het geld hoef ik het niet te laten 8)7
Neem aan dat er qua aansluiting geen verschil is?

[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 25-08-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Hmm weer iets vaags..

Maat van me heeft ook de b7610 en ik heb een heel andere build dan hij heeft.

BV: als je naar settings gaat, oftewel instellingen dan zie je tapjes van boven.. nou ik heb dat helemaal niet en toch zegt me software je hebt de juiste versie.....

Volgens mij is deze telefoon toch een klein beetje een mislukking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Heeft hij niet een custom build erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
MeltedForest schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Lekker handig.. kan deze wel eens proberen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40378
Voor het geld hoef ik het niet te laten 8)7
Neem aan dat er qua aansluiting geen verschil is?
Hmm dat kan je ook proberen ja :P
Aansluiting is micro usb, dus maakt niet uit van welk merk het is ;)
Als je het doet, wel laten weten of het werkt :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
MeltedForest schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:03:
Heeft hij niet een custom build erop?
Nope, want ik heb er meerdere gezien met deze build.. ik zal eens vragen wat voor build hij heeft.

Ik heb B7610XXIK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Sandien schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Heb 'm besteld, laat 't wel weten als ie binnen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 16:33
Als je je telefoon op wilt laden dan moet deze een data connectie hebben.
Echter wanneer er geen data connectie is dan laad deze nietop, bijvoorbeeld met de besproken autolader.

Wat kan je hieraan doen? De data- & de data+ aan elkaar solderen in je 12v autolader aan de kant van de telefoon. Dit kan alleen wanneer er 4 draden naar de micro usb lopen. je hebt laders waarbij er 2 draden lopen. Dit zijn dan alleen de + en de - voor de voeding.

Het is iig dat de data- en de data+ verbonden moeten zijn met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
ik heb laatst een 12V usb poort voor in de auto gekocht bij de Action, voor anderhalve euro.. en tot mijn stomme verbazing laadt de telefoon er prima mee op :*) je moet alleen wel je eigen usb kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Samsung Omnia Qwerty nu een half jaar maar ik stuit steeds op 1 probleem.
Als ik bijvoorbeeld MoTweets aan heb staan en ik ben wat aan het lezen en ik raak mijn scherm niet aan dan sluit mijn telefoon automatisch zelf het programma af.

Ook als ik foto's wil maken via MoTweets dan maak ik een foto maar dan sluit hij MoTweets al af terwijl je normaal terug word gebracht naar MoTweets om de foto te gaan uploaden etc.

Ook als ik in het S2U2 menu zit sluit hij zonder waarschuwing af.

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 16:33
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:12:
Ik heb mijn Samsung Omnia Qwerty nu een half jaar maar ik stuit steeds op 1 probleem.
Als ik bijvoorbeeld MoTweets aan heb staan en ik ben wat aan het lezen en ik raak mijn scherm niet aan dan sluit mijn telefoon automatisch zelf het programma af.

Ook als ik foto's wil maken via MoTweets dan maak ik een foto maar dan sluit hij MoTweets al af terwijl je normaal terug word gebracht naar MoTweets om de foto te gaan uploaden etc.

Ook als ik in het S2U2 menu zit sluit hij zonder waarschuwing af.
Dat is het bekende gwes.exe probleem ;) waarschijnlijk heb je wm 6.5 als rom en daar is het memorymanagement veel kloter in dan in 6.1.
Is helaas niks aan te doen of je moet lite roms gaan flashen welke op modaco.com geplaatst worden.
Dan heb je per definitie meer ram geheugen vrij na het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W4ST3R schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:05:
[...]

Dat is het bekende gwes.exe probleem ;) waarschijnlijk heb je wm 6.5 als rom en daar is het memorymanagement veel kloter in dan in 6.1.
Is helaas niks aan te doen of je moet lite roms gaan flashen welke op modaco.com geplaatst worden.
Dan heb je per definitie meer ram geheugen vrij na het opstarten
:|
Deze uitdrukking zegt genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Als ik mijn B7610 wil upgraden (Er zit versie XENIK2 op), loopt het proces telkens mis in stap4, nadat de telefoon opnieuw opstart, en je het download scherm ziet, gebeurt er zowizo een hele tijd niets, maar ook springt NPS op "upgraden van mobile telefoon is mislukt". Moet ik gewoon een paar uur geduld hebben, of is er meer aan de hand?

NPS staat op een netbook met windows XP

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Hey, weet iemand of er een tutorial/handleiding online staat om het scherm van de B7610 te vervangen? Ik heb een digitizer gevonden op Ebay voor $15. Mijn scherm heeft erg veel krasjes en ik zou hem weer maagdelijk willen hebben. ;) Kan ik alleen de digitizer vervangen of moet ik meteen het onderliggende scherm ook vervangen? Iemand ervaring hiermee?

B7610 met Modaco custom Windows 6.5 ROM, SPB Mobile 3, Igo Primo etc. Krijg Teeter niet aan de gang! HTC sensor drivers werken niet. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 08-09-2010 11:41 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:42:
[...]

ja dat weet ik maar als ik hem op me telefoon wil installeren zegt ie dat ie een toepassing mist???
heb je hier al wat op gevonden???
ik kreeg ook de foutmelding dat ik nieuwe versie van NET Compact Framework moest hebben, nu dus die uit de startpost gedownloaden en nu....

(ben echt een leek op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:03:
[...]

heb je hier al wat op gevonden???
ik kreeg ook de foutmelding dat ik nieuwe versie van NET Compact Framework moest hebben, nu dus die uit de startpost gedownloaden en nu....

(ben echt een leek op dit gebied)
ah, via PC installeren dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Sandien schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Ik heb 'm binnen, en hij werkt prima en laadt gewoon op :*)
en dat voor $4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Negakinu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 02:23:
Hey, weet iemand of er een tutorial/handleiding online staat om het scherm van de B7610 te vervangen? Ik heb een digitizer gevonden op Ebay voor $15. Mijn scherm heeft erg veel krasjes en ik zou hem weer maagdelijk willen hebben. ;) Kan ik alleen de digitizer vervangen of moet ik meteen het onderliggende scherm ook vervangen? Iemand ervaring hiermee?

B7610 met Modaco custom Windows 6.5 ROM, SPB Mobile 3, Igo Primo etc. Krijg Teeter niet aan de gang! HTC sensor drivers werken niet. :(
Niemand een suggestie?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik zou het eens proberen op het Modaco forum, daar zitten wat meer specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo mensen.

over 3 weken is het weer zo ver. Ik ga mn abo verlengen en mag een nieuw toestel uitzoeken.
Na 2 jaar met heel veel plezier gebruik gemaakt te hebben van een Samsung I8510 Innov8 wordt het tijd voor iets anders. Dit toestel vertoond de laatste weken wat kuren met gps ontvanger en camera en het uiterlijk is niet meer wat het was. Maar ach. Heeft zijn dienst bewezen.

Nu.

Ik gebruik mijn telefoon als mobiel kantoor. d.w.z. email, sms, bellen, internet en navigatie. verder geen facebook/hyves dingetjes.

De zakelijke interface van dit toestel spreekt mij erg aan. Echter lees ik veel verschillende reacties, zowel hier als verder op het internet.
Ik heb mijn producten graag Out-off the box TOP! maar mij is al duidelijk dat hier wat tweaking nodig is. Daar ben ik niet vies van maar liever niet :9

Met touchscreens ben ik niet zo handig vandaar het qwerty toetsenbord. Dit zal beiden wennen zijn.

Nu de hamvraag. Gezien dit toestel alweer op leeftijd is.
Is dit toestel geschikt voor mij, of kan ik beter kijken voor een moderner/nieuwer fulltouch BADA/Symbian/Android toestel?
Toch blijf ik neigen naar dit toestel. Ik ben al jaren samsung minded en de topper Galaxy S vind ik gewoon te groot!! Het uiterlijk, specs en functies van de omnia qwerty spreken mij erg aan.

B.v.d.

• Sandien
MeltedForest schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:39:
[...]

Ik heb 'm binnen, en hij werkt prima en laadt gewoon op :*)
en dat voor $4 8)7
Haha, super! Die gaat denk ik mee met de volgende bestelling :P

Verwijderd

Net mijn omnia qwerty geupdate via PC studio. Netjes zo'n .wbu-bestand backup gemaakt.
Daarna weer hersteld, maar nu zijn al mijn sms-berichten weg. Is er nog een mogelijkheid om die terug te halen of worden die niet bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 19:15
Kheb nu sinds januari een Omnia Qwerty en was er in eerste instantie best tevreden mee, apparaat deed zijn ding. Na een aantal dagen vond ik em alleen ongelofelijk traag. Als ik hem openklap duurt het zeker 5 seconden voordat het scherm ook naar die modus gegaan is. Fabrieksinstellingen gedaan, hielp allemaal niet.

Nu wilde ik Windows 6.5 erop gooien, maar dat kan blijkbaar niet met vodafone.

Iemand tips om mijn tel sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Heeft iemand al geprobeerd om de telefoon als wifi-router te gebruiken? Ik heb nu een iPad zonder 3G, dus is misschien wel interessant om via telefoon toch te kunnen internetten, maar ik heb nog geen progje gevonden dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:23:
Heeft iemand al geprobeerd om de telefoon als wifi-router te gebruiken? Ik heb nu een iPad zonder 3G, dus is misschien wel interessant om via telefoon toch te kunnen internetten, maar ik heb nog geen progje gevonden dat werkt.
WMWifiRouter is hetgeen dat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
MeltedForest schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:56:
[...]

WMWifiRouter is hetgeen dat je zoekt.
Heb jij die ook zelf werkend op deze telefoon? Bij mij lijkt het heel even te werken, maar dan geen verbinding meer en reageert het hele progje niet meer (telefoon reboot nodig)

edit:
het lijkt er op dat het ding over de zeik gaat zodra je in Google maps naar een nieuw gebied op de kaart gaat, internetten gaat wel goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 13-09-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Heb de trial werkend gehad ja, maar die is nu verlopen dus nu zit ik zonder :(

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Iemand nog suggesties voor een goede auto houder? Ik zoek een soort TomTom houder, dus zonder zo'n 'arm' eraan. Heb nu deze gevonden en die lijkt me vooralsnog de beste deal: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41529. Misschien hebben medetweakers andere suggesties?

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:35
MeltedForest schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:33:
Iemand nog suggesties voor een goede auto houder? Ik zoek een soort TomTom houder, dus zonder zo'n 'arm' eraan. Heb nu deze gevonden en die lijkt me vooralsnog de beste deal: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41529. Misschien hebben medetweakers andere suggesties?
Ik ben zelf erg tevreden over de volgende:
http://www.shop4gsm.nl/index.php?p=5&id=15684

Ik heb hem ongeveer een half jaar.
Is een klein beetje duurder (komen nog een kleine 7 euro verzendkosten bij), maar volledig afgestemd op de 7610.
Je kunt hem draaien (landscape/portrait), ook als hij al op het raam zit.
Het toestel is erg makkelijk in en uit te schuiven, en zal er zeker niet uit vallen.
de zuignap is erg sterk; bij mij is hij nog nooit van het raam los gekomen.
Ik heb een auto met verlaagd en erg stug sportonderstel, maar het ding blijft goed zitten en ik heb geen last van trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een B7610 maar de GPS wil niet werken.

Dit is al de tweede, de eerste heb ik teruggestuurd vanwege de defecte GPS maar omdat deze het ook niet doet, lijkt het toch een meer algemeen probleem te zijn, of zou ik nou echt de pech hebben om tot tweemaal toe eentje met defecte GPS te krijgen?

De ingebouwde googlemaps zegt dat er geen GPS is geinstalleerd en ook de geotagging functie van de ingebouwde camera ziet geen GPS.

GPSGate ziet ook niets.

Bij de normale instellingen (GPS programmapoort COM7, GPS harwarepoort COM9, 4800 bps, GPS automatisch beheren aan) zegt GPSGate dat COM7 in gebruik is, dus heb ik programmapoort op COM5 gezet, maar hij ziet nog steeds niets en meldt nu dat zowel COM5 als COM7 in gebruik zijn.

Ik heb de registry wijzigingen die hier al zo vaak langs zijn gekomen uitgeprobeerd, maar dat verandert allemaal niets.

Automatisch beheer door Windows afzetten helpt ook niet.

Steeds zegt GPSGate: No GPS found.

Als ik het forum zo zie (en ik heb honderden posts doorgewerkt!) lukt het iedereen wel om de GPS aan de praat te krijgen, alhoewel soms ook met wat problemen.

Heeft iemand voor mij DE oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik had eerst ook problemen met GPS werkend krijgen. Toen is mij verteld dat programma's vrijwel altijd GPS op COM4 verwachten, dus dat toen ook ingesteld en toen werkte het bij mij. Ik heb hardwarepoort op COM9 en GPS automatisch beheren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:55:
Ik had eerst ook problemen met GPS werkend krijgen. Toen is mij verteld dat programma's vrijwel altijd GPS op COM4 verwachten, dus dat toen ook ingesteld en toen werkte het bij mij. Ik heb hardwarepoort op COM9 en GPS automatisch beheren aan.
geeft hetzelfde resultaat met googlemaps en de camera. Bovendien introducert dit een nieuw probleem: GPSGate kijkt niet naar COM4, hij kent alleen de oneven poortnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Da's jammer! Heb je al eens de telefoon een hard-reset gegeven en daarna weer geprobeerd? Voor zover ik weet moet de GPS out-of-the-box namelijk wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:15:
Da's jammer! Heb je al eens de telefoon een hard-reset gegeven en daarna weer geprobeerd? Voor zover ik weet moet de GPS out-of-the-box namelijk wel gewoon werken.
da's juist het probleem: ik heb alles "out of the box" geprobeerd, juist vanwege mijn ervaringen met het eerste exemplaar.

De eerste had ik inderdaad de hard reset gedaan met *2767*3855# kiezen zonder SIM kaart.

Tot nu toe alles zonder resultaat...

Samsung support weet ook niets van de GPS af (lekkere support!) en heeft na een week alleen aangegeven dat er een AGPS in zit, wat je uit de specs direct kunt halen, dus waarom ze daar een week voor nodig hadden?

Tot nu toe was ik heel tevreden met Samsung apparaten (heb al een oudere Samsung PDA en een Samsung bluray en tv), maar dit ding begint me op mijn zenuwen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Laatste ding dat je nog eventueel iets mee kan zien: gebruik een snelcode uit de startpost, bijv. *#0011# om in debug scherm te komen, vanuit daar terug naar menu en nogmaals terug zodat je in test mode komt. Daar optie [9]common kiezen, vanuit daar kan je naar het GPS debug menu (9). (er is vast een directe snelcode voor, maar die ken ik niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:32:
Laatste ding dat je nog eventueel iets mee kan zien: gebruik een snelcode uit de startpost, bijv. *#0011# om in debug scherm te komen, vanuit daar terug naar menu en nogmaals terug zodat je in test mode komt. Daar optie \[9]common kiezen, vanuit daar kan je naar het GPS debug menu (9). (er is vast een directe snelcode voor, maar die ken ik niet :P )
ziet er tricky uit, maar eigenlijk wil IK niet voor Samsung debuggen, maar zouden ZIJ een oplossing moeten geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:09:
[...]

ziet er tricky uit, maar eigenlijk wil IK niet voor Samsung debuggen, maar zouden ZIJ een oplossing moeten geven..
Je krijgt alleen diagnostische info hoor, je kan niets slopen ;) In dit geval zou je kunnen checken of de GPS überhaupt wat doet, of dat deze echt kaduuk is.
En even voor de zekerheid: je checkt de GPS wel buiten hè, want binnen is er grote kans dat je sowieso geen ontvangst hebt (zo sterk is de ontvanger niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het uitgeprobeerd en zowaar: ik krijg een positie, die vrij nauwkeurig is (gegeven het feit dat ik dus WEL binnen ben ;-)

Maar alleen dus in debug: nog steeds niet vanuit welke applicatie dan ook!!

Maakt het eigenlijk allemaal alleen nog maar waziger wat mij betreft...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie toch niet iets heel simpels over het hoofd zoals dat ik de GPS expliciet moet aanzetten?

En zo ja, waar moet ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Voor zover ik kan zien hoef je niet nog iets specifiek aan te zetten. Wel het vinkje bij automatisch beheren aan laten staan. Maar het blijft wel vreemd dat het niet wil werken bij jou, terwijl de GPS zelf blijkbaar wel functioneert. Had je het Modaco forum al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen ik ben nogal leek op dit gebied daarom heb ik hier een paar vraagjes omdat ik ze niet kan vinden op internet.

Ik vind het heel erg irritant dat me telefoon zo sloom is en daarom ben ik van plan om hem te gaan rommen? dat heet toch zo :P? Nu is me vraag welke rom kan ik op dit moment het best kan installeren en hoe ik dat moet doen? Moet dat gewoon zoals normale .cab files of moet dit helemaal anders? Ik heb windows 6.5 op me samsungs staan. Ik hoor graag van jullie

Groetjes De heer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:00:
Voor zover ik kan zien hoef je niet nog iets specifiek aan te zetten. Wel het vinkje bij automatisch beheren aan laten staan. Maar het blijft wel vreemd dat het niet wil werken bij jou, terwijl de GPS zelf blijkbaar wel functioneert. Had je het Modaco forum al geprobeerd?
zojuist wat uitgebreidere tests gedaan (buiten ;-):

als ik in debug mode de GPS aanzet, kan ik één keer iets doen, ofwel een foto geotaggen ofwel GPSgate aanzetten. Hierna hangt de GPS: in debug mode is geen update van de coordinaat te zien en ik moet hem expliciet afsluiten en weer opstarten voordat ik weer iets kan doen. GPSGate geeft oko geen signaal door, wel laat hij een groen icoon zien, maar alleen direct nadat ik de GPS in debug heb aangezet.

Hier valt niet mee te werken, dit is de tweede die niet wil, dus ik denk dat ik hem maar probeer in te ruilen voor een Nokia N97 of zo...

Verwijderd

Klinkt echt als een hardwareprobleem. Maar de kans dat je dit twee keer achter elkaar op een nieuwe machine hebt is wel heel erg klein...

Overigens is mijn ervaring dat GPSGate op deze Samsung niet heel lekker werkt. Standaard werkt de Samsung GPS een beetje afwijkend t.o.v. andere GPS-ontvangers. Ik heb daarom de GPS settings in de registry omgezet (buffers en zo, de waardes zijn ergens in dit topic te vinden) en sindsdien kan ik zonder extra software gebruik maken van GPS in Google Maps, TomTom e.d. Voordat ik dat gedaan had, krijg TomTom met veel pijn en moeite een fix, en dat werkte slechts één keer; als ik TomTom weer wilde gebruiken, moest de PDA rebooten omdat de GPS niet vrijgegeven was of zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:10:
Klinkt echt als een hardwareprobleem. Maar de kans dat je dit twee keer achter elkaar op een nieuwe machine hebt is wel heel erg klein...
Nog van alles geprobeerd en waar het probleem nou precies zat, weet ik niet, maar alles lijkt nu goed te werken.

ik heb de registry aanpassingen gedaan, behalve de SleepOnNoData, want dat vreet batterijen, die heb ik weeer op 100 staan.

Dan heb ik GPSGate geinstalleerd en die als uitvoer naar COM2 gezet.

Nu werken de geotagging van de camera en googlemaps zonder problemen en met een snelle capture.

Bij wat andere programma's (bijvoorbeeld de Wherigo player) lag het wat ingewikkelder, die moest ik precies goed zetten op COM2 en 57600 baud, automatische detectie werkt daar niet om wat voor reden dan ook.

Ik heb nu alles werken wat ik wilde, met nog één applicatie te gaan, maar die heeft problemen met installatie, dus dat staat los van de GPS.

Iedereen bedankt voor de hulp!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Heel wazig, ik had toch echt net iets gepost hier..

@ronald-u: mooi dat je het toch aan de praat hebt weten te krijgen!

Maar wat ik dus eigenlijk wou zeggen, is dat ik eindelijk m'n pc kan syncen via bluetooth :P Ik had al een aantal keer geprobeerd, maar dat wou nooit goed lukken. Wel pc gekoppeld, maar telefoon werd niet zicht op de pc. Maar nu viel mijn oog opeens op de optie 'verbinden' in het BT menu van de telefoon, en dan werkt het wel |:( Kan ik tenminste syncen zonder kabel, want die heb ik in de auto in gebruik voor de 12V usb-lader.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Je zou ook gewoon nog een kabel los kunnen kopen 8)7

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ja joh ik ga lekker geld uitgeven aan een extra kabel, terwijl dat nergens voor nodig is 8)7

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik heb op een andere site een handige oplossing gevonden voor GPS instellingen zodat je geen GPSProxy ofzo hoeft te gebruiken, je hoeft niets extra's te installeren.
Het gaat puur om een aanpassing in het register.
Je moet alleen wel een programma hebben waarmee je het register kunt aanpassen.

Verander onderstaande instellingen in het register van je Samsung :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\InputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\OutputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\SleepOnNoData: set from 100 to 0

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize: set from 16384 to 1024

Vervolgens de TomTom instellen op de juiste poort zoals die is ingesteld bij de instellingen van GPS in de telefooninstellingen.

Mvgr,
Peter
Ondanks dat ik werk met Portsplitter wou ik toch deze instellingen eens proberen, maar helaas.
Ik heb helaas niet de rechten om die instellingen te veranderen via de Mobile Registry editor. Kan wel in andere locaties Entries invoegen, maar dit wijzigen mag helaas niet.

Was toch stiekem benieuwd of die GPS werkte bij het maken van foto's :/

Verwijderd

[
Ondanks dat ik werk met Portsplitter wou ik toch deze instellingen eens proberen, maar helaas.
Ik heb helaas niet de rechten om die instellingen te veranderen via de Mobile Registry editor. Kan wel in andere locaties Entries invoegen, maar dit wijzigen mag helaas niet.

Was toch stiekem benieuwd of die GPS werkte bij het maken van foto's :/
Probleem had ik ook bij wijzigen vanaf de PC. Met regeditone op de Samsung geinstalleerd, lukte het wel.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Haan schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:04:
Ja joh ik ga lekker geld uitgeven aan een extra kabel, terwijl dat nergens voor nodig is 8)7
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40378

$4 voor een usb kabel en auto usb kabel. Zie niet in hoe dat een belemmering kan geven :+
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste