Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
Inmiddels de omnia qwerty al een paar maanden in bezit. Ik heb een aantal vragen waar ik hoop wat hulp mee te krijgen.
Als ik mijn telefoon uit heb staan, dan zie ik niet dat ik gemist oproepen heb gehad als ik mijn telefoon weer aanzet. Voorheen met mijn Nokia's had ik dit wel altijd
hoe kan ik tijdens het bellen een nummer moet intoetsen? (bijvoorbeeld bij een keuzemenu of voor het intoetsen van mijn banknummer als ik saldo wil opvragen)
Verder laat ik mijn email automatisch binnenkomen. De laatste week krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server voor inkomende email. Als ik de telefoon opnieuw opstart gaat het weer wel.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Patricia
Dit toestel heeft buiten het display om geen notificatiemogelijkheden voor gemiste berichten / oproepen. HTCs hebben hier vaak een ledje aan de voorkant voor, en een aantal Nokia's (bijv. de E71) hebben hiervoor een zgn. 'Breathing Light'.
Het lijkt er op dat er een soort 'time-out op je verbinding zit. Het lijkt mje dat je de telefoon hier nietr voor opnieuw hoeft op te starten; de GPRS- verbinding handmatig verbreken en op nieuw verbinden zou ook moeten werken. Dit kun je doen door in de bovenbalk op het netwerksignaal- icoontje te tikken en dan in de balk die verschijnt te tappen op de knop met de netwerksterkte. Vervolgens verschijnt er een wireless manager waarin je de dataverbinding kan beeindigen. Als je dit gedaan hebt zal het toestel zelf weer verbinding maken. Wellicht dat dit helpt?
Ik grijp gelijk even de kans om kort even mijn bevindingen over dit toestel hier neer te zetten; heb het toestel nu een ruime maand en heb vanaf het begin gedraaid op WM 6.5
Positieve punten:
- Hardwarematig lijkt het toestel degelijk en solide in elkaar geschroefd te zijn; pas na een jaar kun je hier natuurlijk echt iets over zeggen.
- Het scherm is fantastisch, prima geschikt om films op te kijken in de trein.
- Het toestel speelt de meeste DiVX - bestanden vloeiend en zonder problemen af, zonder conversie.
- Samsung levert een aantal prima, touch-vriendelijke programma's mee, zoals de Touch- agenda, de Touch Player en de Klok.
- Goede features zoals een prima camera, 3,5 mm headphone jack, TV-out (werkt prima met de kabel van de Nokia N82 / N95

) en een micro-USB aansluiting.
Negatieve punten:
- De Samsung TouchWIZ interface. M.i. slecht ontworpen (Zo zijn kennelijk Omnia qwerty bezitters slechtziend want het lettertype staat op zijn grootst ingesteld en is in de standaard WM6.5 ROM niet te verkleinen), buggy, en lastig om compleet te deactiveren in de standaard ROM.
- Het toestel heeft met de standaard WM6.5 rom een gigantisch geheugenprobleem (op Modaco zijn hier al de nodige threads voor gestart). Het aanwezige lijkt naarmate hij langer aanstaat opgeslokt te worden door allerlei residente bestanden, en wanneer er nog 30 MB over is begint hij standaard allerlei programma's te sluiten. Even muziek luisteren terwijl je browst zit er dan bijvoorbeeld niet meer in.
- Ik heb een aantal keren meegemaakt dat na een reboot de 'Mijn Opslag' schijf niet meer beschikbaar was. Lijkt incidenteel.
Op bovenstaande weet ik niet of ik snel weer voor de Omnia Qwerty zou kiezen. Ik heb sinds gisteren nu Gabby's custom lite ROM draaien (van de Modaco-site) en die lijkt het (op basis van één dag

) prima te doen; programma's worden iig minder snel door het OS afgesloten. Ben benieuwd of ik met deze rom een echt goed toestel nu heb.