Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

ik heb een probleem met mijn B7610. Als ik een contactpersoon wil bewerken of toevoegen en daarna op gereed klik, staat er naamloos met het nummer. De naam wordt dus niet opgeslagen.
Wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de nieuwe pc studio gedownload en geeft aan dat er een update is, heb een al een back up gemaakt en dan wil die de update downloaden, en dan loopt ie vast(wordt niet ondersteund blablabla)
Ben wel eigenaar van de B7610 Vodafone.

is het iemand al gelukt met een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Vodafone ondersteund de update naar 6.5 niet.

Over the contactpersonen, ik had hetzelfde. Ik heb ze daarna als Outlook data opgeslagen in plaats van op je sim en daarna deed ie het wel. Maar sinds ik naar SPB3.5 ben overgestapt heb ik dat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:

Ik heb een hard reset gedaan, touchwiz uitgezet en ben nu bezig met SPB Shell. Wat houdt dat sms threaded sms view in?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:19:
Edit:
Wat houdt dat sms threaded sms view in?
Volgens mij is dat je SMS berichten als een soort 'chat' ziet. Dus alle berichten die je met een bepaald persoon voert zie je de vorige SMS berichten ook van terug.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb sinds vanmorgen de telefoon ook in mijn bezit :) Nu maar eens verkennen en ontdekken hoe alles werkt :P Hij wordt intussen geleverd met WM 6.5, dus gezeur met updaten is er in ieder geval al niet bij.

Misschien meteen handig voor de mensen met Windows 7 x64, run de New PC Studio installer als admin en in Vista SP2 compatibility modus, dan installeert het zonder problemen.

(kan iemand niet de startpost mee helpen onderhouden? Want de huidige kan je helemaal niks mee..)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

BLACKfm schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is dat je SMS berichten als een soort 'chat' ziet. Dus alle berichten die je met een bepaald persoon voert zie je de vorige SMS berichten ook van terug.
En dat werkt echt geniaal. Het enige wat nog ontbreekt is een zoekfunctie.

Dit is ongeveer de standaard TouchWiz interface:
Afbeeldingslocatie: http://www.pspmyspace.com/.a/6a00d8341c5e5f53ef0120a650cb24970b-320wi
Maar die werkte bij mij met 1600 smsjes traag (5s om te openen) en hij miste vaak hele delen van een conversatie.

De standaard threaded view van Windows Mobile is uitgezet. Dus je moet je nog even handmatig de standaard Windows threaded sms aanzetten. Het ziet er iets minder strak uit, maar werkt bij mij in ieder geval veel sneller. De Samsung skin is nog wel bereikbaar, het is een aparte applicatie die benaderbaar is zelfs als TouchWiz uitstaat.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor de uitleg. Ik word echt gek van me telefoon of ik doe iets verkeerd. Ik installeer TotalCommander op mijn telefoon. Vervolgens zet ik HideSettings op '0'. Dan start ik m'n telefoon opnieuw op, ga naar de 'nieuwe' instellingen en ga naar Touchwiz. Vervolgens zie ik dat de touchwiz al uit staat. Dus die heb ik vervolgens 'aangezet' en daarna weer uitgezet. Maar nu kan ik niet meer in mijn gewone menu komen als ik op start druk. Ik heb dus het 'settingsmenu.cab'-programmaatje geinstalleerd wat Motrax aangaf in z'n post, maar dit helpt ook niet. Dus ik kan gewoon dat touchwiz niet uitzetten en als ik het aan en uit doe verandert m'n menu. Ik heb al 4x een hard reset gedaan maar er verandert niks. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:20:
[...]
En dat werkt echt geniaal. Het enige wat nog ontbreekt is een zoekfunctie.

Dit is ongeveer de standaard TouchWiz interface:
[afbeelding]
Maar die werkte bij mij met 1600 smsjes traag (5s om te openen) en hij miste vaak hele delen van een conversatie.

De standaard threaded view van Windows Mobile is uitgezet. Dus je moet je nog even handmatig de standaard Windows threaded sms aanzetten. Het ziet er iets minder strak uit, maar werkt bij mij in ieder geval veel sneller. De Samsung skin is nog wel bereikbaar, het is een aparte applicatie die benaderbaar is zelfs als TouchWiz uitstaat.
En hoe kan ik de standaard Windows threaded sms handmatig aanzetten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:41:
[...]

En hoe kan ik de standaard Windows threaded sms handmatig aanzetten? :X
Staat hier tussen:
http://www.modaco.com/con...m/292694/omnia2-tips-faq/
* Disable the skinned apps for email (1) and sms (2) and enable threading message (3). You will need to change 3 registry entry:

1) HKCU\Software\Microsoft\Inbox\MsgTypes\IPM\Note\DLL
change the value from emform.dll to htmlnote.dll (in current firmware IJ6 this is already set)
2) HKCU\Sofware\Microsoft\Inbox\MsgTypes\IPM\SMStext\DLL
change the value from mms.dll to htmlnote.dll
3) HKCU\Sofware\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled
change the value from 1 to 0
There are a couple of side effects to this though.
1) No name-type-ahead for the SMSes that you compose via tmail. You have to select the recipients from the address book. (This could be fixed if you disable T9 and enable the WinMo text prediction, read the Inputing section)
2) You're not able to MMS.
Let op: dat van MMS'sen mis ik niet... maar andere mensen misschien wel.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:59:
Allereerst bedankt voor de uitleg. Ik word echt gek van me telefoon of ik doe iets verkeerd. Ik installeer TotalCommander op mijn telefoon. Vervolgens zet ik HideSettings op '0'. Dan start ik m'n telefoon opnieuw op, ga naar de 'nieuwe' instellingen en ga naar Touchwiz. Vervolgens zie ik dat de touchwiz al uit staat. Dus die heb ik vervolgens 'aangezet' en daarna weer uitgezet. Maar nu kan ik niet meer in mijn gewone menu komen als ik op start druk. Ik heb dus het 'settingsmenu.cab'-programmaatje geinstalleerd wat Motrax aangaf in z'n post, maar dit helpt ook niet. Dus ik kan gewoon dat touchwiz niet uitzetten en als ik het aan en uit doe verandert m'n menu. Ik heb al 4x een hard reset gedaan maar er verandert niks. Doe ik iets fout?
Waarschijnlijk doe je iets fout ;) Maar aan de hand van je beschrijving kom ik er niet helemaal achter, behalve dat je spreekt over een 'hard-reset'. Ik had nergens een reset nodig, wel voor de zekerheid gedaan. En er wordt over een soft-rest gesproken, niet de hard-reset. Soft-reset is alleen dat mini-knopje indrukken met je stylus, rechts boven in de telefoon. Heb je dat gedaan? Hard-reset is een rest naar standaardinstellingen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

Ik was pas mijn Omnia Qwerty wat aan het opruimen en toen verwijderde ik per ongeluk Google Maps
Toen ik het weer probeerde te downloaden kreeg ik dit niet voor elkaar

Maar als ik verbinding probeer te maken met de computer lukt het niet, heeft iemand raad hoe ik toch weer apps en programma's kan installeren, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPB Shell geïnstalleerd maar ik heb weer iets om over te klagen. Als ik widgets wil toevoegen aan de shell dan verkleint het shell schermpje naar linksbovenin, het beslaat dan ongeveer 1/4e deel van het scherm, en doet helemaal niks meer. Ik kan nog wel naar start maar ook daar kan ik niks. Weet iemand waardoor dit komt?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik ging net testen of ik m;n telefoon kon syncen met exchange server van het werk. Dat is gelukt.. met als resultaat dat m'n privé- en werkagenda en contactpersonen gemerged zijn. Dat wil ik helemaal niet, maar weet iemand of, en hoe ik dat terug kan draaien? En beter nog, hoe ik kan stellen welke items in welke richting gesynct worden? Dat alles op de telefoon komt is prima, maar ik zou graag hebben dat als ik in werk-modus sta, dat ik dan alleen gegevens ophaal van exchange server, en als ik in prive modus sta, dat ik dan prive items sync. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:09:
SPB Shell geïnstalleerd maar ik heb weer iets om over te klagen. Als ik widgets wil toevoegen aan de shell dan verkleint het shell schermpje naar linksbovenin, het beslaat dan ongeveer 1/4e deel van het scherm, en doet helemaal niks meer. Ik kan nog wel naar start maar ook daar kan ik niks. Weet iemand waardoor dit komt?
Vaag, welke versie heb je?
Ik heb 3.5.1. en heb er geen problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai mensen,
heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil alleen vragen of iemand weet waar ik aan een nieuw pennetje voor de B7610 kan komen.. het kleine kreng is kwijt. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PakoeDIEP schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Vaag, welke versie heb je?
Ik heb 3.5.1. en heb er geen problemen mee..
Op het moment heb ik 3.5.2, Bouw 9745. Zou het daaraan kunnen liggen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:25:
[...]

Op het moment heb ik 3.5.2, Bouw 9745. Zou het daaraan kunnen liggen denk je?
Je zou denken dat een nieuwere versie juist zulke dingen zou verhelpen. Ik kan je niks garanderen, maar het kan geen kwaad om 3.5.1. ook te testen. De verschillen zijn denk minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de omnia qwerty al een paar maanden in bezit. Ik heb een aantal vragen waar ik hoop wat hulp mee te krijgen.

Als ik mijn telefoon uit heb staan, dan zie ik niet dat ik gemist oproepen heb gehad als ik mijn telefoon weer aanzet. Voorheen met mijn Nokia's had ik dit wel altijd

hoe kan ik tijdens het bellen een nummer moet intoetsen? (bijvoorbeeld bij een keuzemenu of voor het intoetsen van mijn banknummer als ik saldo wil opvragen)

Verder laat ik mijn email automatisch binnenkomen. De laatste week krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server voor inkomende email. Als ik de telefoon opnieuw opstart gaat het weer wel.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 12:16

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
Inmiddels de omnia qwerty al een paar maanden in bezit. Ik heb een aantal vragen waar ik hoop wat hulp mee te krijgen.

Als ik mijn telefoon uit heb staan, dan zie ik niet dat ik gemist oproepen heb gehad als ik mijn telefoon weer aanzet. Voorheen met mijn Nokia's had ik dit wel altijd

hoe kan ik tijdens het bellen een nummer moet intoetsen? (bijvoorbeeld bij een keuzemenu of voor het intoetsen van mijn banknummer als ik saldo wil opvragen)

Verder laat ik mijn email automatisch binnenkomen. De laatste week krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server voor inkomende email. Als ik de telefoon opnieuw opstart gaat het weer wel.

Patricia
Als je aan het bellen bent kun je linksonder op Toetsenblok drukken, dan kun je letters/cijfers intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:

Patricia
Dit toestel heeft buiten het display om geen notificatiemogelijkheden voor gemiste berichten / oproepen. HTCs hebben hier vaak een ledje aan de voorkant voor, en een aantal Nokia's (bijv. de E71) hebben hiervoor een zgn. 'Breathing Light'.

Het lijkt er op dat er een soort 'time-out op je verbinding zit. Het lijkt mje dat je de telefoon hier nietr voor opnieuw hoeft op te starten; de GPRS- verbinding handmatig verbreken en op nieuw verbinden zou ook moeten werken. Dit kun je doen door in de bovenbalk op het netwerksignaal- icoontje te tikken en dan in de balk die verschijnt te tappen op de knop met de netwerksterkte. Vervolgens verschijnt er een wireless manager waarin je de dataverbinding kan beeindigen. Als je dit gedaan hebt zal het toestel zelf weer verbinding maken. Wellicht dat dit helpt?

Ik grijp gelijk even de kans om kort even mijn bevindingen over dit toestel hier neer te zetten; heb het toestel nu een ruime maand en heb vanaf het begin gedraaid op WM 6.5

Positieve punten:

- Hardwarematig lijkt het toestel degelijk en solide in elkaar geschroefd te zijn; pas na een jaar kun je hier natuurlijk echt iets over zeggen.

- Het scherm is fantastisch, prima geschikt om films op te kijken in de trein.

- Het toestel speelt de meeste DiVX - bestanden vloeiend en zonder problemen af, zonder conversie.

- Samsung levert een aantal prima, touch-vriendelijke programma's mee, zoals de Touch- agenda, de Touch Player en de Klok.

- Goede features zoals een prima camera, 3,5 mm headphone jack, TV-out (werkt prima met de kabel van de Nokia N82 / N95 :)) en een micro-USB aansluiting.

Negatieve punten:

- De Samsung TouchWIZ interface. M.i. slecht ontworpen (Zo zijn kennelijk Omnia qwerty bezitters slechtziend want het lettertype staat op zijn grootst ingesteld en is in de standaard WM6.5 ROM niet te verkleinen), buggy, en lastig om compleet te deactiveren in de standaard ROM.
- Het toestel heeft met de standaard WM6.5 rom een gigantisch geheugenprobleem (op Modaco zijn hier al de nodige threads voor gestart). Het aanwezige lijkt naarmate hij langer aanstaat opgeslokt te worden door allerlei residente bestanden, en wanneer er nog 30 MB over is begint hij standaard allerlei programma's te sluiten. Even muziek luisteren terwijl je browst zit er dan bijvoorbeeld niet meer in.
- Ik heb een aantal keren meegemaakt dat na een reboot de 'Mijn Opslag' schijf niet meer beschikbaar was. Lijkt incidenteel.

Op bovenstaande weet ik niet of ik snel weer voor de Omnia Qwerty zou kiezen. Ik heb sinds gisteren nu Gabby's custom lite ROM draaien (van de Modaco-site) en die lijkt het (op basis van één dag :)) prima te doen; programma's worden iig minder snel door het OS afgesloten. Ben benieuwd of ik met deze rom een echt goed toestel nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ja, de TouchWIZ is echt te nep voor woorden. Ik heb em dan ook snel uitgezet en SPB erop gegooit. Sinds doen heb ik geen problemen meer en kan ik makkelijker shortcuts plaatsen op mijn bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het toetsenbord geluid uit kan zetten? Bij elke toets een tik-geluid is ook wat overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de geluid opties ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, hardwareknoppen :) dankje...

En het geluid bij het verzenden van een bericht is niet op een normale manier uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normale manier ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of is het via een instelling makkelijk uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm sorry zou het niet weten, iemand anders hier een antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zie het gehele onderwerp... het is vaak zat voorbij gekomen ;)

Of hier:
http://www.modaco.com/con...m/292694/omnia2-tips-faq/

Nadeel: MMS'sen schijnt niet standaard meer te kunnen, alleen beantwoorden van een MMS. Ik mis het niet.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dankje... Die register edit dingen, is daar een programma voor te vinden? Kan het namelijk niet vinden.

EDIT: SKTools :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:39:
[...]

Als je aan het bellen bent kun je linksonder op Toetsenblok drukken, dan kun je letters/cijfers intoetsen.
Thnx, het werkt inderdaad, stomd dat ik dat niet eerder geprobeerd heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:05:
[...]

Dit toestel heeft buiten het display om geen notificatiemogelijkheden voor gemiste berichten / oproepen. HTCs hebben hier vaak een ledje aan de voorkant voor, en een aantal Nokia's (bijv. de E71) hebben hiervoor een zgn. 'Breathing Light'.

Het lijkt er op dat er een soort 'time-out op je verbinding zit. Het lijkt mje dat je de telefoon hier nietr voor opnieuw hoeft op te starten; de GPRS- verbinding handmatig verbreken en op nieuw verbinden zou ook moeten werken. Dit kun je doen door in de bovenbalk op het netwerksignaal- icoontje te tikken en dan in de balk die verschijnt te tappen op de knop met de netwerksterkte. Vervolgens verschijnt er een wireless manager waarin je de dataverbinding kan beeindigen. Als je dit gedaan hebt zal het toestel zelf weer verbinding maken. Wellicht dat dit helpt?
Dat vind ik dan wel een groot minpunt van de Samsung

inmiddels verbreek ik de verbinding ook al steeds handmatig, maar dat moet ik soms wel een paar keer per dag doen... maarja het is beter dan opnieuw opstarten.. lees sneller..

Bedankt iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Wat zijn volgens jullie de mooiste games voor dit toestel? Dus grafisch het mooiste? Kan weinig boeiends vinden.

Nog een andere vraag, heb onlangs een screen protector gehaald van brando. Helaas zit deze er niet goed op. Zit namelijk stof op de protector als op het display zelf.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? In hete douche heb ik inderdaad de meeste kans om het op te lossen. maar dan moeten alsnog beide delen goed schoongemaakt worden. Iemand tips?

[ Voor 61% gewijzigd door G.Scholtens op 26-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
Iemand toevallig enig idee waar ik het beste een screenprotector kan vinden voor deze phone:D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:26
bnwgraaf schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:50:

http://www.shop4gsm.nl/index.php?p=5&id=15684

ik heb hem net besteld; laat wel weten hoe ie bevalt als ie binnen is.....
Heb deze houder nu een paar dagen in gebruik. Als je met de hand er kracht op zet, is er wel wat speling voelbaar, maar tijdens het gebruik merk je daar neits van (en ik gebruik hem in een auto, waar van vering bijna geen sprake is...)
De klem zuigt zich erg goed en makkelijk aan het raam vast en de Omnia is er makkelijk en zeker in te plaatsen en uit te verwijderen.
Ook kun je de houder 90 graden draaien voor staand en liggend gebruik...

Prima ding voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
G.Scholtens schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:29:
Wat zijn volgens jullie de mooiste games voor dit toestel? Dus grafisch het mooiste? Kan weinig boeiends vinden.

Nog een andere vraag, heb onlangs een screen protector gehaald van brando. Helaas zit deze er niet goed op. Zit namelijk stof op de protector als op het display zelf.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? In hete douche heb ik inderdaad de meeste kans om het op te lossen. maar dan moeten alsnog beide delen goed schoongemaakt worden. Iemand tips?
Als je iPhone kwaliteit (zoals ik lol) kan je lang zoeken, zulke games zijn er jammer genoeg niet. De enigste die er goed uit ziet en 3D is, is Asphalt 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
2 vragen

1, Als ik games heb geinstalleerd zoals Experiment13 en deze wil opstarten dan krijg ik foutmelding.

certificaat niet geaccepteerd of andere oorzaak, wat kan ik hier aan doen?

2, Vind zelf de HTC interface erg mooi, bestaat er al iets dergelijks voor dit toestel wat er vrij dicht in de buurt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders:
- Weet iemand iets om het wifi signaal te versterken? Op school merk ik dat mijn buren met een nokia 5530 en een ipod touch wel degelijke/volle ontvangst hebben terwijl ik vaak geen stabiele ontvangst kan krijgen.
Ik heb al gelezen dat bij andere telefoons het mogelijk was het signaal te versterken door meer vermogen door de antenne te sturen, maar geen idee hoe dit mogelijk is met deze.
EDIT: een tip die iemand kreeg voor zijn omnia 1 was volgende:
seems a lot of ppl been complaining about omnia wifi signal range.i discovered something after 2-3 days studying about all these Wi-Fi 802.11 a/b/g.omnia uses b & g but i guess we're only using Wi-Fi 802.11 b.the difference between b & g is the signal range and also it's data rate.which means g is better than b(wiki of u want to know more about this).
when i'm trying to tune up my omnia using sktools i found out that by default Wi-Fi 802.11g is not supported in my omnia.so i changed that setting and after soft reset i tried connect to wifi and the signal is wayyy better than before.plus i could see other wifi router also.now the signal range is optimzed by turning on Wi-Fi 802.11g.
this tweak is for tuning up the signal only okay!
Ik zal morgen mijn bevindingen hierover geven.

- Ook iemand die iets weet om meer ram vrij te houden? Ik moet iedere dag een softreset doen om mijn ram vrij te maken, dan heb ik ongeveer 40MB vrij (wat overigens ook al niet veel is) met SPB erop, dit loopt na een dagje leeg tot +/- 15MB waarbij er geen programma's opstaan in het taakbeheer.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ik heb een vraagje.

Ik kan nu bijvoorbeeld mijn camera niet gebruiken omdat ie 10 mb ruimte nodig heeft.
Dit terwijl ik alle fotos en filmpjes naar mijn geheugenkaart heb geplaatst, en alle apps/games op de geheugekaart installeer.. En toch blijft ie zeuren, bedoelen ze hier mee het ram geheugen... zoja waar kan ik hier verder mee werken en waarom profiteert ie niet van de geheugenkaart ruimte op 1 of andere manier...
Wat moet ik doen :P tnx!

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:19:
- Ook iemand die iets weet om meer ram vrij te houden? Ik moet iedere dag een softreset doen om mijn ram vrij te maken, dan heb ik ongeveer 40MB vrij (wat overigens ook al niet veel is) met SPB erop, dit loopt na een dagje leeg tot +/- 15MB waarbij er geen programma's opstaan in het taakbeheer.
Heb zelfde probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
bnwgraaf schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:01:
[...]

Heb deze houder nu een paar dagen in gebruik. Als je met de hand er kracht op zet, is er wel wat speling voelbaar, maar tijdens het gebruik merk je daar neits van (en ik gebruik hem in een auto, waar van vering bijna geen sprake is...)
De klem zuigt zich erg goed en makkelijk aan het raam vast en de Omnia is er makkelijk en zeker in te plaatsen en uit te verwijderen.
Ook kun je de houder 90 graden draaien voor staand en liggend gebruik...

Prima ding voor weinig geld.
Ik ben overigens voor een duurdere gegaan..ik had voor mijn I900 al een Brodit houder gekocht die speciaal voor mijn auto gemaakt is (voor elke auto kan je ze bestellen). Je kan er vervolgens elke telefoonhouder van Brodit bij kopen die je erop schroeft. Helaas (maand geleden) had Brodit nog niet een houder voor de 7610 gemaakt dus kwam ik deze tegen

http://www.carcomm.nl/pro...-B7610-Omnia-Pro/?details

Je schroeft hem er zo op en past wonderbaarlijk (geen toeval) goed op de brodit houder. De houder sluit naatloos aan op mijn paneel van mijn auto zonder plakkertjes of weet ik veel wat. Ook GPS ontvangst is meeeer dan prima zo " naast" de versnellingspook.

Even vraagje tussendoor...

Hoe krijg ik mijn bluetooth headsetje harder? Welk getal in dat menuutje moet ik daarvoor ook alweer hoger zetten? (normale volume staat natuurlijk al op z'n hardst)

[ Voor 6% gewijzigd door xon op 28-01-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik zou graag het scherm kunnen kantelen zonder dat het toetsenbord uitgeklapt is. Dit voor bijvoorbeeld de navigatie. Ik heb de gsm dan in de houder staan maar dan zonder uitgeklapt toetsenbord. Ik wil dan toch graag het brede scherm gebruiken. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Kan ik met een Vodafoon firmware wel de lite versie van Gabby erop zetten of kan dat ook niet? En kan ik dan nog ooit terug naar de originele versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:20
Ik heb sinds gister deze mobiel. Ik heb hem al geupdate naar 6.5 alleen nu wil ik de camera op de voorkant gebruiken als spiegel. Als ik de functie camera selecteer kan ik alleen een foto maken met de camera op de achterkant. Hoe moet ik nou een foto maken met de camera aan de voorkant? Hopelijk weet iemand het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

PakoeDIEP schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Als je iPhone kwaliteit (zoals ik lol) kan je lang zoeken, zulke games zijn er jammer genoeg niet. De enigste die er goed uit ziet en 3D is, is Asphalt 4.
De controls zijn kut, maar daar heb je denk ik ook wel oplossingen voor. Maar een PSX emulator kan toch wel wat leuke spelletjes op je Smartphone toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogierweb schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:11:
Ik heb sinds gister deze mobiel. Ik heb hem al geupdate naar 6.5 alleen nu wil ik de camera op de voorkant gebruiken als spiegel. Als ik de functie camera selecteer kan ik alleen een foto maken met de camera op de achterkant. Hoe moet ik nou een foto maken met de camera aan de voorkant? Hopelijk weet iemand het :P
http://www.modaco.com/con.../b7610-collection-thread/

Hier staat 't, onder de tweaks and tips. Werkt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
Thanks, het werkt _/-\o_ alleen niet zo'n goede kwaliteit, maar het is iig wat :P

nu heb ik een andere vraag: ik heb dat threaded sms aan staan. Alleen als ik een smsje ontvang dan opent ie hem in dat threaded ding en dan staat er: Tik hier om te antwoorden. Alleen ik heb geen zin om daar steeds op te drukken als ik een smsje wil versturen. Is er misschien een register-waarde of iets dergelijks dat ik dit kan omzeilen? Ik gebruik de touchwiz interface.

[ Voor 69% gewijzigd door ivorlandon op 29-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Vodafone gebruikers kunnen ook eindelijk upgraden? Ik had er geen tijd meer voor maar de upgrade leek nu wel door te zetten (kreeg in ieder geval geen melding dat het toestel niet ondersteund werd...

Godversetiefus, zegt die nu steeds dat ik geen verbinding met de server kan maken. KLOTE SAMSUNG SOFTWARE!

[ Voor 22% gewijzigd door BLACKfm op 29-01-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Blijven proberen. Dat kreeg ik ook heletijd.
Ik heb KPN, maar kan em nog steeds niet upgraden naar 6.5. Als de instalatie begint word de telefoon gedisconnect en loopt het hele programma vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Tja, blijven proberen. Volgens mij is het een probleem met het batterijniveau ofzo. Deze is nog geen 100% en dat was die gister wel.

Die foutmeldingen zullen wel voor geen meter kloppen in die software...
Over 25% nog maar eens proberen (slome USB lader...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
Bij mij deed ie het bij 75% hoor :P dus daar kan het denk ik niet aan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
PakoeDIEP schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:02:
Blijven proberen. Dat kreeg ik ook heletijd.
Ik heb KPN, maar kan em nog steeds niet upgraden naar 6.5. Als de instalatie begint word de telefoon gedisconnect en loopt het hele programma vast.
Zelf had ik dat probleem op een vista machine; had het tientallen keren zonder succes geprobeerd. Daarna een XP computer en de update draaide er in één keer zonder problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ik heb het zelf ook op een XP systeem geprobeerd, helaas geen geluk :(.
Overigens wel SP3, zou dat een probleem zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door PakoeDIEP op 30-01-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
PakoeDIEP schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 02:37:
Ik heb het zelf ook op een XP systeem geprobeerd, helaas geen geluk :(.
Overigens wel SP3, zou dat een probleem zijn?
SP3 had ik ook....dus dat zal het niet zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Samsung kon me ook niet helpen... Ik kan er ook niks over vinden op het interwebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne lijkt vastgelopen. Opent internet niet meer en is in alles wat ie doet ontzettend sloom. Resetten doet niks. Weet iemand nog een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Hard Reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
Als ik hem open schuif (met het toetsenbord), dan verspringt het beeld soms niet vanzelf in landscape mode. Weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik dacht vanmiddag eens via New Pc Studio m'n contactpersonen te ordenen in groepen en daarna weer te synchroniseren naar de telefoon. Maar dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want alles is nu vern*kt :r

Ik zie nog maar 2 groepen in de telefoonlijst, 'belangrijk' en een groep die ik via NPC had aangemaakt. Via instellingen -> algemeen -> datafilter zou je in moeten kunnen stellen welke groepen je ziet, maar dat werkt dus niet. Ene keer selecteer ik daar groepen en zijn ze weer weg als ik in de telefoonlijst ben geweest, andere keer blijven ze wel staan, maar ik krijg sowieso niks te zien in de telefoonlijst bij groepen.
Ook zijn alle foto's die ik had ingesteld bij contactpersonen nu verdwenen op de telefoon en in Outlook, want daar is het ook meteen heen gesynct. In NPC staan de foto's er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Kan ik vanuit een cooked rom (bv de Gabby rom) naar de officiele ROM van Samsung? Of is er een andere manier om naar de officiele rom van Samsung te gaan. Het kan niet via de samsung site vanwege de "Vodafone" blokkade. Ik kan natuurlijk wel gewoon flashen zoals op modaco staat beschreven maar dan moet ik een goede rom ervoor hebben. Is die ergens te verkijgen. Dus de officxiele Samsung WM6.5 rom? Nederland of course...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
sretlow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:59:
Kan ik vanuit een cooked rom (bv de Gabby rom) naar de officiele ROM van Samsung? Of is er een andere manier om naar de officiele rom van Samsung te gaan. Het kan niet via de samsung site vanwege de "Vodafone" blokkade. Ik kan natuurlijk wel gewoon flashen zoals op modaco staat beschreven maar dan moet ik een goede rom ervoor hebben. Is die ergens te verkijgen. Dus de officxiele Samsung WM6.5 rom? Nederland of course...
Je zou de 6.1 rom kunnen downloaden en vervolgens de upgrade met PC Studio uit kunnen voeren.
Heb nu zelf Gabby's rom erop staan en deze bevalt wel aardig. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar wat mooie skins voor SPB. Die Sense ziet er wel aardig uit, maar is toch net niet. Iemand nog een beetje boeiende skins gevonden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:30:
[...]

De controls zijn kut, maar daar heb je denk ik ook wel oplossingen voor. Maar een PSX emulator kan toch wel wat leuke spelletjes op je Smartphone toveren.
Ik heb er WM spellen op draaien zoals:

NFS Undercover
Autumn Dynasty
Krazy kart Racer

Welke allemaal stuk voor stuk er gelikt uitzien en ook nog eens goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Martinspire schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:23:
[...]
Je zou de 6.1 rom kunnen downloaden en vervolgens de upgrade met PC Studio uit kunnen voeren.
Waar kan ik de originele Samsung 6.1 rom (Nederlands) kunnen vinden? Op modaco zie ik deze niet staan. En moet ik dan eb0 EN nb0 hebben of is nb0 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
sretlow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:11:
[...]

Waar kan ik de originele Samsung 6.1 rom (Nederlands) kunnen vinden? Op modaco zie ik deze niet staan. En moet ik dan eb0 EN nb0 hebben of is nb0 voldoende.
Bij mij was een nb0 voldoende.
Stockrom vind je hier: http://www.modaco.com/con.../294477/b7610-rom-dumped/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Is het mogelijk om bij het opstellen van een SMS te zien hoeveel tekens er worden gebruikt? Want ik heb nu geen idee hoeveel SMSjes er verstuurd worden als ik iets heb getypt. En het is ook zo lullig als je net 161 tekens gebruikt zodat je weer een extra SMS bericht verstuurd.

Gisteren trouwens de SPB Mobile Shell geïnstalleerd, ziet er super uit! _/-\o_ Ik heb alleen het idee dat de telefoon sindsdien niet helemaal stabiel meer is (of nog minder dan hij was :+ ) ik heb nu al meerdere keren gehad dat de telefoon niet meer uit de slaapstand wilde komen (scherm blijft zwart, reageert op niks) en een reset de enige uitweg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

SPB + standaard sms threaded heb ik linksboven het aantal tekens en aantal smsjes.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Hmm, dat heb ik niet, had ik ook niet met de standaard Samsung skin trouwens. Maar ik zie nu wel dat er rechtsonder in het tekstvak een cijfertje staat dat aangeeft uit hoeveel berichten je tekst bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens die PS1 emulator werkt zeer goed.
Ben gewoon even Final Fantasy 9 aan het spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met vodafone B7610 officieel kunnen updaten naar WM 6.5

Duurde alles bij elkaar ongeveer 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Waarom doet ie het dan niet bij mij :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas007gsm
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 20:24
Iemand enig idee of er ergens bijvoorbeeld een dockingstation of cradle te koop is? Het valt mij op dat er bijzonder weinig accesoires zijn, zelfs op ebay...

Later van de week ook maar even naar wm 6.5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe krijg ik de game experiment 13 aan de praat? Krijg certificaat fout bij opstarten van de game?

Sommige games staan ook gewoon onder het start menu, hoe kan ik deze netjes in de map spelletjes krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 13:42
Vandaag maar eens RSS Reader uitgeprobeert... blijkt het niet te werken.

Ik heb een ben.nl abbo met een losse phone en alle settings staat er in om te kunnen internetten maar hij wil altijd naar t-mobile WAP.. 1 of het andere manier kan ik de wap settings die bij verbindingen /gprs vertificatiestaan ook niet verwijderen..

Ook is de update naar wm 6.5 nog niet gelukt, ik ben al een hele step verder dan de foutmelding deze telefoon word niet ondersteund maar daarna komt er een exe fout van 1 oft andere updater...

Maar wm 6.5 vind ik niet eens belangerijk als alles maar werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PakoeDIEP: Ik kreeg tot nu toe bij het updaten de bekende foutmeldingen, maar vandaag kreeg ik de melding dat er een update was voor mijn telefoon. Ik draai New PC Studio versie 1.4.0 IK1 onder Windows XP SP3.

Het is er een stuk op vooruit gegaan v.w.b. functionaliteit; Accu Weather, de extra widget download tool, Marketplace, allerlei nieuwe widgets. Foto getest en ziet er ook goed uit, eerder genoemde probleem met foto's lijkt nu opgelost te zijn.

Ben tevreden met WM 6.5 tot nu toe.

Edit:

Versies die nu op de telefoon staan:
PDA: B7610NBUIK3
CSC: B7610NVDFIK3
TELEFOON: B7610BUIK1

Windows Mobile 6.5 Professional
CE OS 5.2.21868 (Build 21868.5.0.69)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:29:
@PakoeDIEP: Ik kreeg tot nu toe bij het updaten de bekende foutmeldingen, maar vandaag kreeg ik de melding dat er een update was voor mijn telefoon. Ik draai New PC Studio versie 1.4.0 IK1 onder Windows XP SP3.

Het is er een stuk op vooruit gegaan v.w.b. functionaliteit; Accu Weather, de extra widget download tool, Marketplace, allerlei nieuwe widgets. Foto getest en ziet er ook goed uit, eerder genoemde probleem met foto's lijkt nu opgelost te zijn.

Ben tevreden met WM 6.5 tot nu toe.

Edit:

Versies die nu op de telefoon staan:
PDA: B7610NBUIK3
CSC: B7610NVDFIK3
TELEFOON: B7610BUIK1

Windows Mobile 6.5 Professional
CE OS 5.2.21868 (Build 21868.5.0.69)
Ik krijg hier geen update te zien. Had je de officiële 6.5 rom erop staan?
Ik heb hier trouwens Gabby's rom erop staan, dus misschien dat het daaraan ligt. Of ze hebben hem alweer ingetrokken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 01-02-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:21:
[...]

Ik krijg hier geen update te zien. Had je de officiële 6.5 rom erop staan?
Ik heb hier trouwens Gabby's rom erop staan, dus misschien dat het daaraan ligt. Of ze hebben hem alweer ingetrokken :+
Ik heb een Vodafone telefoon. Er stond de officiële Windows Mobile 6.1 van Vodafone op. Tot vandaag kreeg ik als ik probeerde te updaten de melding dat mijn apparaat niet geschikt was. Vandaag weer geprobeerd met Samsung New PC Studio en kreeg de melding dat er een update was. Dat bleek dus WM 6.5 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het updaten van de Qwerty Vodafone ook gelukt, kreeg is ook steeds de bekende foutmelding en toen heb ik pc studio verwijdert (echt alles) & opnieuw geinstalleert meteen de eerste x ging het goed!
Met jawel een laptop met windows vista
Duur 10 a 15min.

6.5 ziet er zeer gelikt uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een wonder! :P dus vodafone is eindelijk ook zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
heb je nog last van het geheugenlek? in het begin bv 45 mb en na draaien en sluiten van nog maar 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Ik krijg bij het opstarten van een bepaald programmaatje de volgende melding:

Could not initialize Direct3D.
This tutorial will exit.

Hebben we ook direct 3D op mobile tostellen? Moet deze apart geinstalleerd/geupdate worden?

Weet iemand hier iets van en waar deze te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik had dat ook met een progje, toen een samsung d3d driver gevonden, maar toen kreeg ik een of andere exception,dus dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:42:
[...]

Ik heb een Vodafone telefoon. Er stond de officiële Windows Mobile 6.1 van Vodafone op. Tot vandaag kreeg ik als ik probeerde te updaten de melding dat mijn apparaat niet geschikt was. Vandaag weer geprobeerd met Samsung New PC Studio en kreeg de melding dat er een update was. Dat bleek dus WM 6.5 te zijn.
Dus het is een branded versie?
Toch benieuwd of er nog wat meer fixes voor uit zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:35

rCk

Ik kreeg hem gister (Vodafone B7610) nog steeds niet geupdate. Ik heb hem wel geupdate naar Secany 6.5 maar zou dit een probleem moeten vormen?

Ik zou toch graag even willen zien hoe de Vodafone 6.5 rom werkt...

Kan iemand me helpen?
Ik krijg nog steeds errors, of ligt het wellicht aan het feit dat ik Windows 7 64-bit heb?

Edit: de error is, is dat mijn telefoon niet ondersteund wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door rCk op 02-02-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:31:
Ik kreeg hem gister (Vodafone B7610) nog steeds niet geupdate. Ik heb hem wel geupdate naar Secany 6.5 maar zou dit een probleem moeten vormen?

Ik zou toch graag even willen zien hoe de Vodafone 6.5 rom werkt...

Kan iemand me helpen?
Ik krijg nog steeds errors, of ligt het wellicht aan het feit dat ik Windows 7 64-bit heb?

Edit: de error is, is dat mijn telefoon niet ondersteund wordt...
heb je het progamma al een keer helemaal verwijdert met alles erop en eraan? en samsung pc studio opnieuw installeren & je moet dat windows mobile apparatencentrum aan zetten en verbinden met je telefoon! zo is het mij gelukt met een vodafone branded telefoon!

gr chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
ik heb zojuist de spb mobile shell er weer af gegooid, het ziet er prachtig uit, maar is vreselijk instabiel. steeds als ik iets open heb staan en dan even niets doe zodat de telefoon op vergrendeling gaat, komt ie er niet meer uit, behalve door reset. som als ik een sms binnenkrijg gaat de telefoon trilen tot je reset. de sms krijg je nooit meer te zien.. jammer maar helaas, dat zijn echt te grote bugs om mee te kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
ik heb nooit last met spb shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
sretlow schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:11:
ik heb nooit last met spb shell.
Bij mij draait hij juist sinds die SPB beter dan ooit te voren: veel sneller, voelt allemaal beter aan en juist eigenlijk heel stabiel! Dat moet dan haast ewl ergens anders aan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
Haan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:56:
ik heb zojuist de spb mobile shell er weer af gegooid, het ziet er prachtig uit, maar is vreselijk instabiel. steeds als ik iets open heb staan en dan even niets doe zodat de telefoon op vergrendeling gaat, komt ie er niet meer uit, behalve door reset. som als ik een sms binnenkrijg gaat de telefoon trilen tot je reset. de sms krijg je nooit meer te zien.. jammer maar helaas, dat zijn echt te grote bugs om mee te kunnen werken
Dat heb ik nou ook gehad, maar dan met de 6.1 firmware, en zonder SPB maar met PhoneAlarm, dus ik herken het wel, heel vervelend, want de laatste sms word niet opgeslagen.
Op 6,5 daar heb ik het nog niet mee geprobeerd, en heb er zelf al een tijdje geen last van gehad.

Misschien nog een tip de standaard wm6.5 "vandaag" scherm is aan te passen.
Door "Home Screen Customizer for Windows Phone" _/-\o_

Ben er zelf nog even mee aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook upgedate naar 6.5 (heb een Vodafone branded B7610). Op Vista mislukte dit maar op XP ging 't prima. Ik heb trouwens nog steeds geen mailtje dat de update er is maar goed dus mensen die hier of elders niet lezen dat de update ook voor Vodafone beschikbaar is wachten nog steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil na de update naar windows Mobile 6.5 Samsung Touchwiz UI uitschakelen, maar ondervind daar problemen mee. De eerste keer na de update heb ik eerst de registry aanpassing zoals eerder beschreven in deze draad uitgevoerd (hidesettings op 0 gezet) maar daarmee kwam de optie om de Samsung Touchwiz UI uit te schakelen niet terug (ook niet na een soft reset). Daarna heb ik de menusettings fix van Modaca erop gezet. Deze eindigde met een automatische soft reset en daarna had ik wel de 'oude' settings applicatie weer onder het startmenu, tegelijk was ook de Samsung Touchwiz UI uitgeschakeld. Om te testen heb ik daarna de Touchwiz UI weer aan gezet maar nu kan ik deze niet meer uitzetten, de hiervoor beschreven procedure heeft geen enkel effect meer.

Mocht iemand hier nog iets op weten hoor ik het graag.

Edit: typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb nu SPB shell opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe gaat het nog goed. * Haan afklopt
Anders wil ik factory reset doen en dan opnieuw proberen. Ik heb alleen nog niet die optie kunnen vinden, en via Google is het ook niet heel duidelijk hoe je zoiets doet, weet iemand dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
Ik heb een T-mobile abbo bij me b7610, alleen nu wil ik het netwerk verkeer als ik bijvoorbeeld internet alleen via wifi laten lopen. Dus dat hij niet gaat connecten met T-mobile. I.v.m. de kosten:P Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Bij mij gaat dat vanzelf als ik een actieve wifi-verbinding heb. Als die niet beschikbaar is wordt gevraagd om verbinding met het telefoonnetwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor Touchwiz UI gevonden: via instellingen aan de Hoofmenu knop de instelling 'start menu' toekennen. Als je dan de hoofdmenu knop indrukt kom je niet in het Samsung hoofdmenu maar in het Windows Mobile start menu met daarin de 'oude' settings toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de geheugen sectie van het menu kun je het gehele telefoon terug naar fabriekswaarden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivorlandon
Hmm okay, msn messenger probeert wel contact te maken met T-mobile. Misschien een instelling?

Graag zou ik ook een sms counter willen hebben, weet iemand een goede? Ik heb al zitten googlen, maar ik kom alleen op een betaalde uit :9

[ Voor 43% gewijzigd door ivorlandon op 03-02-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:55:
Ik heb nu SPB shell opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe gaat het nog goed. * Haan afklopt
Anders wil ik factory reset doen en dan opnieuw proberen. Ik heb alleen nog niet die optie kunnen vinden, en via Google is het ook niet heel duidelijk hoe je zoiets doet, weet iemand dat wel?
Master-Reset: *2767*3855#

(komt van Modaco forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10-2024
Nieuwe nederlandse custom ROM beschikbaar bij Modaco:
http://www.modaco.com/con...mnia-pro-b7610-dutch-rom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Thanks ik ga m vandaag checke:) bedankt alvast

Denk je dat je 6.5.3 6.5.5. ook werkend krijgt?

B.v.d.
Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste