bij mij werkt het vraagteken trouwens niet meer hij zit nu onder "<"
Verwijderd
Daar heeft 'ie bij mij altijd al gestaan...Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:33:
bij mij werkt het vraagteken trouwens niet meer hij zit nu onder "<"
Verwijderd
nee niet onder pijltje naar links maar onder het kleiner dan teken <Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:39:
[...]
Daar heeft 'ie bij mij altijd al gestaan...
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:45:
[...]
nee niet onder pijltje naar links maar onder het kleiner dan teken <
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:45:
hij zit nu op de plek van de komma
Ah, nu snap ik je. Beetje vreemd, daar heeft 'ie bij mij nooit gezeten...Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:47:
maar als het probleem de branded versie is dan moet dat met een nieuwe csc die ik nu heb toch verholpen zijn? nps zegt nog steeds apparaat wordt niet ondersteund
Staat de instelling van de toetsenbordindeling wel op Internationaal (US)?
Dan wordt het probleem met de branded versies misschien veroorzaakt door de PHONE ipv de CSC...

PS: gebruik in het vervolg de optie 'edit', is makkelijker lezen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 16:12 ]
Verwijderd
Ik heb GPS fix er op, werkte vanochtend prima, maar vanmiddag deed ie helemaal niets. wel een heleboel satellieten, maar geen coördinaten. Ook na het extra draaien van GPS fix (fix found in 11 seconds) deed TT niets.xon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:07:
[...]
Maar dat " extra programmaatje" moet toch altijd aanstaan (en verbruikt continue batterijen vanwege gps die aanstaat) of je moet hem aanzetten voordat je tomtom gebruikt?
Ik denk zo langzamerhand aan een andere routeplanner. Iemand suggesties?
Is overigens wel jammer, omdat ie met GPS Proxy prima werkte onder 6.2, maar GPS Proxi loopt nu vast, dus dat werkt ook niet meer.
Catweazle
Ik zit nog steeds met een vaag probleempje, wm 6.5 word niet ondersteund
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is bij WM 6.5 voor de 7610 om het geluid wat op te krikken? en dan vooral kwa volume? bij 6.1 had je zo'n code en dan moest je waardes veranderen o.i.d
Verwijderd
denk dat het toetsenbordinstelling inderdaad is kan alleen niet vinden waar het te wijzigen is.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:06:
[...]
[...]
[...]
Ah, nu snap ik je. Beetje vreemd, daar heeft 'ie bij mij nooit gezeten...
Staat de instelling van de toetsenbordindeling wel op Internationaal (US)?
Dan wordt het probleem met de branded versies misschien veroorzaakt door de PHONE ipv de CSC...![]()
![]()
PS: gebruik in het vervolg de optie 'edit', is makkelijker lezen
maar is de phone dan net zo te flashen als de csc? dan moet ik een phone flash van 6.1 hebben en dan zou die daarna via nps geupdate moeten kunnen worden?
srry maar ik heb er weinig verstand van
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 17:32 ]
Sjaak, de rom kun je ook downloade van dezelfde site waar csc op staat. die moet je ook flashe.. en dan zou deze toch echt moete werken
Het comma sms probleem kun je verhelpen door de CSC ( p68) te installeren. Ik had het comma probleem ook maar met de csc die ik eerder vermeld heb is dat opgelost.
Het comma sms probleem kun je verhelpen door de CSC ( p68) te installeren. Ik had het comma probleem ook maar met de csc die ik eerder vermeld heb is dat opgelost.
[ Voor 29% gewijzigd door laurenze op 08-12-2009 17:45 ]
Verwijderd
kan je aub een link geven naar die rom, kan hem niet vinden van paar paginas hiervoor heb ik wel een louvre.mli maar hoe kan je een mli bestand flashen met octans?
ik heb nu een mail adres aangemaakt...
gedeeldetweek@live.nl
Wachtwoord: geef ik weer zodra je online bent. ik zet hier de benodigde bestanden op zodat je deze kunt downloade. ik weet niet goed hoe ik het anders moet oplossen.
Laat weten als je "hier" online bent ik zal regelmatig vernieuwen
gedeeldetweek@live.nl
Wachtwoord: geef ik weer zodra je online bent. ik zet hier de benodigde bestanden op zodat je deze kunt downloade. ik weet niet goed hoe ik het anders moet oplossen.
Heeft echt niemand een probleem met de email synchronisatie vanaf een Exchange server??... heb nml echt geen idee waardoor het komt, voor de upgrade naar WM65 werkte alles prima,... nu werkt alles behalve de inkomende mail .... en da's niet zo handig.... 
probleem is dat ik niet weet of het probleem in 65 zit, of op de mail server... iemand een idee?
probleem is dat ik niet weet of het probleem in 65 zit, of op de mail server... iemand een idee?
Verwijderd
ben erlaurenze schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:16:
ik heb nu een mail adres aangemaakt...
gedeeldetweek@live.nl
Heb je gekeken of je certificaat wel gepakt word?Jspeek schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:24:
Heeft echt niemand een probleem met de email synchronisatie vanaf een Exchange server??... heb nml echt geen idee waardoor het komt, voor de upgrade naar WM65 werkte alles prima,... nu werkt alles behalve de inkomende mail .... en da's niet zo handig....
Ik heb een certificaat dat nooit ondersteund word en moet deze altijd handmatig in de telefoon zetten. Daarna werkt t ook onder 6.5 prima.
Welke exchange versie gebruik je? En als je via webmail inlogd, kan je dan bij opties>mobiele apparaten je telefoon wel zien en welke windows mobile versie geeft i daar aan en wat is de laatste sync tijd?
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
moet trouwens wel zeggen dat ik geen vodafone telefoon heb volgensmij
weet niet dat uitmaakt voor wat je aan het doen bent?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 18:47 ]
ik heb je een persoonlijk berichtje via tweakers verstuurd open deze volg de instructies en dan moet het goed komen weet ik zeker, zo niet zul ja naar een samsung repair center moeten maar dat lijkt me sterkVerwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:44:
[...]
moet trouwens wel zeggen dat ik geen vodafone telefoon heb volgensmij
weet niet dat uitmaakt voor wat je aan het doen bent?
Laat mij weten als je de instructies hebt ontvange. groete
Zo moet het lukken, verder kan ik je ook niet helpen! en owja het is op eigen risico..! niet mij de schuld geven als er wat fout gaat! ZORG TROUWENS DAT JE ACCU VOL IS HE!
[ Voor 14% gewijzigd door laurenze op 08-12-2009 18:54 ]
Is er iemand die dit bestand al heeft gedownload? Zo ja, is er in dat selecte groepje mensen dan iemand bereid om dat bestand nogmaals te uploaden.... maar niet naar RapidShare! Dat zou echt tof zijnlaurenze schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:51:
[...]
Dus bij deze de multi csc xenik4
http://www.modaco.com/con...ulti-csc-for-b7610xenik4/
...
Def_P schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:37:
[...]
Heb je gekeken of je certificaat wel gepakt word?
Ik heb een certificaat dat nooit ondersteund word en moet deze altijd handmatig in de telefoon zetten. Daarna werkt t ook onder 6.5 prima.
Welke exchange versie gebruik je? En als je via webmail inlogd, kan je dan bij opties>mobiele apparaten je telefoon wel zien en welke windows mobile versie geeft i daar aan en wat is de laatste sync tijd?
Nog niet naar certificaat gekeken, hoe kan ik dat checken
Exchange versie onbekend....
Outlook web access geeft geen mobiele apparaten weer...
[ Voor 3% gewijzigd door Jspeek op 08-12-2009 19:54 ]
Verwijderd
Ik dacht dat ik 'm straks had gedownload, maar zie nu dat mijn bestandje 900kb is, terwijl op Rapidshare staat dat 'ie zo'n 27mb is...webbe_nl schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:11:
[...]
Is er iemand die dit bestand al heeft gedownload? Zo ja, is er in dat selecte groepje mensen dan iemand bereid om dat bestand nogmaals te uploaden.... maar niet naar RapidShare! Dat zou echt tof zijnthx.
Heb je verzoek tot opnieuw uploaden ook bij Modaco gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:19 ]
Volgens de maker niet:xon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:07:
[...]
Maar dat " extra programmaatje" moet toch altijd aanstaan (en verbuikt continue batterijen vanwege gps die aanstaat) of je moet hem aanzetten voordat je tomtom gebruikt?
"My driver opens the default com port, when your application opens My port, it polls the port using the Time set in your GPSID registry. It closes the default port when your application closes My port. During the time My port is closed, nothing is happening with my driver at all.
Bottom line, unless another application has the default port open at the same time, my driver should not keep the GPS active any longer than the default port would."
Zie ook volgens draadje over de driver:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=571266
Overigens vandaag 2 uur in de file gestaan, dus genoeg tijd om te testen
Als ik tomtom start zonder de driver gebruiken, krijg ik een fix. Als ik tomtom dan afsluit, en weer herstart, krijg ik geen fix meer...(tenzij ik een softreset zou doen)
Maar als tomtom niet fixt, en ik verander de settings naar de compoort van de moddriver en ik heb bijna gelijk (hooguit een enkele seconde) een fix!
Het gekke is, als ik dan weer terug schakel naar de standaard com, dat die dan ook weer werkt....totdat ik tomtom weer herstart...
Met andere worden, via deze gpsmoddriver heb ik werkelijk binnen enkele seconden een fix en krijg ik ook altijd een fix....dus het lijkt beter te werken.
Een doel van het programmaatje is om de vertraging die er altijd op de nav zit, te voorkomen, door een klein beetje vooruit te denken. Je kunt hier instellingen voor maken, want als dit te veel wordt, dan zul je merken, dat je als het ware "uit de bocht vliegt".
Op bovengenoemd draadje wordt veel uitgelegd.
Ik begin in ieder geval te geloven, dat het de oplossing van het tomtom probleem is. Ik hoef nu geen extra programma op te starten of af te sluiten en heb vrijwel direct een fix die goed vastgehouden wordt.
Ik moet alleen nog even met de waardes spelen, zodat hij nog iets vloeiender gaat....
@ Laurenze: heb jij er nog verder mee getest en wat zijn jouw bevindingen?
Het is wat jij zegt: ik heb met de gps mod.. vrijwel direct een fix.. die blijft al moet ik wel zeggen dat de gps soms helemaal de weg kwijt is maar dat was ie voorheen met wm6.1+ port splitter al.. dus naar mijn idee werkt het perfect alleen met waardes spelen??bnwgraaf schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:54:
[...]
Volgens de maker niet:
"My driver opens the default com port, when your application opens My port, it polls the port using the Time set in your GPSID registry. It closes the default port when your application closes My port. During the time My port is closed, nothing is happening with my driver at all.
Bottom line, unless another application has the default port open at the same time, my driver should not keep the GPS active any longer than the default port would."
Zie ook volgens draadje over de driver:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=571266
Overigens vandaag 2 uur in de file gestaan, dus genoeg tijd om te testen![]()
Als ik tomtom start zonder de driver gebruiken, krijg ik een fix. Als ik tomtom dan afsluit, en weer herstart, krijg ik geen fix meer...(tenzij ik een softreset zou doen)
Maar als tomtom niet fixt, en ik verander de settings naar de compoort van de moddriver en ik heb bijna gelijk (hooguit een enkele seconde) een fix!
Het gekke is, als ik dan weer terug schakel naar de standaard com, dat die dan ook weer werkt....totdat ik tomtom weer herstart...
Met andere worden, via deze gpsmoddriver heb ik werkelijk binnen enkele seconden een fix en krijg ik ook altijd een fix....dus het lijkt beter te werken.
Een doel van het programmaatje is om de vertraging die er altijd op de nav zit, te voorkomen, door een klein beetje vooruit te denken. Je kunt hier instellingen voor maken, want als dit te veel wordt, dan zul je merken, dat je als het ware "uit de bocht vliegt".
Op bovengenoemd draadje wordt veel uitgelegd.
Ik begin in ieder geval te geloven, dat het de oplossing van het tomtom probleem is. Ik hoef nu geen extra programma op te starten of af te sluiten en heb vrijwel direct een fix die goed vastgehouden wordt.
Ik moet alleen nog even met de waardes spelen, zodat hij nog iets vloeiender gaat....
@ Laurenze: heb jij er nog verder mee getest en wat zijn jouw bevindingen?
Overigens heb ik enkele dagen geleden de mail gekregen dat er een update was.
Op de vraag, waarom de update vast liep, werd ik naar een andere site verwezen.
Vanuit daar heeft men inmiddels geantwoord en me weer doorverwezen......schiet lekker op...
Maar ondertussen had ik al ge-upgrade, duzzzz
Voor de mensen waarbij het nog steeds niet lukt en de telefoon afsluit tijdens de upgrade EN die het proberen via Windows Vista: Probeer eens Windows XP (niet de XP-compabiliteitsmodus van Vistam maar een echte XP)...dat heeft bij een aantal mensen geholpen en Samsung raadt af om het op een Vista machine te proberen....
Op de vraag, waarom de update vast liep, werd ik naar een andere site verwezen.
Vanuit daar heeft men inmiddels geantwoord en me weer doorverwezen......schiet lekker op...
Maar ondertussen had ik al ge-upgrade, duzzzz
Voor de mensen waarbij het nog steeds niet lukt en de telefoon afsluit tijdens de upgrade EN die het proberen via Windows Vista: Probeer eens Windows XP (niet de XP-compabiliteitsmodus van Vistam maar een echte XP)...dat heeft bij een aantal mensen geholpen en Samsung raadt af om het op een Vista machine te proberen....
Dat hij af en toe de weg kwijt lijkt, heb/had ik ook, ook zonder de moddriver. Via de directe weg heb ik ook al een paar keer gehad, dat ik "schuin" over de weg leek te rijden; m.a.w. dat de weg schuin weg loopt, terwijl het pijltje rechtdoor wijst, alsof je bij wijze van spreken als een krab loopt.laurenze schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:58:
[...]
al moet ik wel zeggen dat de gps soms helemaal de weg kwijt is maar dat was ie voorheen met wm6.1+ port splitter al.. dus naar mijn idee werkt het perfect
Een herstart van tomtom loste dit op, dus wellicht zit het daarin.
Ik heb in ieder geval nog nooit zulke snelle fixes gehad en je kunt nog kiezen ook tussen lopen en rijden, wat voor sommige toepassingen interessant is.
Verwijderd
Vraagjes betreft de 7610...
1. Als ik hem een tijdje gewoon op de vergrendel stand heb staan (lock m via de knop aan de zeikant), en ik kijk een half uur later op mijn telefoon, blijkt dat hij geen verbinding meer heeft met de simkaart ? (vanwege het logotje boven in), hiervoor moet ik dan via het menu'tje boven de 'Telefoon uitschakelen' en dan weer 'Inschakelen'....
Hoe kan dit ???? wat doe ik fout...
Verder heb ik ook nog een vraagje
2. Op mijn school heb ik een draadloos netwerk waarmee ik verbinding mee will maken via wifi.
Alleen op deze school maken ze voor beveiliging gebruik van een add trust external root, dit heb ik zien staan in de telefoon maar kan er verder niks mee zie link: http://portal.hhs.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
Het gebruik van het draadloos netwerk is tot nu toe niet gelukt met me telefoon, wat te doen?
Als iemand antwoord heeft op 1 van me vragen bedankt alvast....
1. Als ik hem een tijdje gewoon op de vergrendel stand heb staan (lock m via de knop aan de zeikant), en ik kijk een half uur later op mijn telefoon, blijkt dat hij geen verbinding meer heeft met de simkaart ? (vanwege het logotje boven in), hiervoor moet ik dan via het menu'tje boven de 'Telefoon uitschakelen' en dan weer 'Inschakelen'....
2. Op mijn school heb ik een draadloos netwerk waarmee ik verbinding mee will maken via wifi.
Alleen op deze school maken ze voor beveiliging gebruik van een add trust external root, dit heb ik zien staan in de telefoon maar kan er verder niks mee zie link: http://portal.hhs.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
Het gebruik van het draadloos netwerk is tot nu toe niet gelukt met me telefoon, wat te doen?
Heeft er iemand al een oplossing voor de camera, het lijkt net VGA en ook als ik de fotos terug kijk zijn ze niks van wat een 5mp camera zou moete presteren, (op wm 6.1 functioneerde deze wel goed!) Heel vreemd, heeft niemand hier last van?
Verwijderd
Hoe heb je dit dan opgelost? want vooralsnog krijg ik wel access denied zodra ik value 1 op 0 wil zetten :-SVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:30:
[...]
Ik kan deze entry niet aanpassen. Hij geeft 'access denied' aan.
Edit: Opgelost
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 20:34 ]
Verwijderd
Never mind... heb het gevonden op ander forum:Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:33:
[...]
Hoe heb je dit dan opgelost? want vooralsnog krijg ik wel access denied zodra ik value 1 op 0 wil zetten :-S
"You will need to run CeRegEditor in admin mode if under Vista.
Second, when the program is open select Tools, then Unlock Registry."
1) geen idee, zit sim wel goed?Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:07:
2) Deze site hielp niet:
How to install root certificates on a Windows Mobile-based device?
En de technische informatie geeft een download voor de installatie van de certificaten:
http://portal.hhs.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Codes to increase all volume levels on Omnia IIVerwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:03:
Weet iemand of het mogelijk is bij WM 6.5 voor de 7610 om het geluid wat op te krikken? en dan vooral kwa volume? bij 6.1 had je zo'n code en dan moest je waardes veranderen o.i.d
. Just dial this *#0002*28346#
---> Audio gain screen will pop up
----> click on music speaker
----> then click again
----> Under output volume change the following values:
L1VL2 – 110
HPG7 – 1110
L3L7 – 10
OVL7 – 00001001
OVR7 - 00010010
--->then click apply, a small screen will pop up, click ok on it
----> once on the main screen again, you can apply the same values for all other areas like ringtone, force speaker, voice, speaker and once done, click on menu and exit. Note that these values will not be changed after the soft reset but they will go back to manufacture values after a hard reset.
These are the default values to set everything like before:
L1VL2 – 101
HPG7 – 1011
L3VL7 – 10
OVL7 – 00011000
OVR7 - 00011000
-edit-
Kan iemand me al vertellen van MoviNAND doet ?
Tot nu toe heb ik maar 1 .MST bestand kunnen vinden en dat zat in het Secany Rom.
Als ik alles naar origineel b7610 flash (eboot, pda, csc) heeft het dan nut om secany's MoviNAND erbij toe te voegen?
En hoe zit het met het PHONE gedeelte, heeft iemand daar al wat anders dan B7610BUIH1? En zo ja, hoe kom je hier dan aan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 22:08 ]
Heeft iemand deze:
CSC: B7610NXENIK2
zo ja kan iemand hem uploade
CSC: B7610NXENIK2
zo ja kan iemand hem uploade
Of het nut heeft? hele goeie vraag, ik heb hem zelf wel eens toegevoegd. maar geen verschil? heb jij ook last van slechte camera etc?Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:56:
[...]
Codes to increase all volume levels on Omnia II
. Just dial this *#0002*28346#
---> Audio gain screen will pop up
----> click on music speaker
----> then click again
----> Under output volume change the following values:
L1VL2 – 110
HPG7 – 1110
L3L7 – 10
OVL7 – 00001001
OVR7 - 00010010
--->then click apply, a small screen will pop up, click ok on it
----> once on the main screen again, you can apply the same values for all other areas like ringtone, force speaker, voice, speaker and once done, click on menu and exit. Note that these values will not be changed after the soft reset but they will go back to manufacture values after a hard reset.
These are the default values to set everything like before:
L1VL2 – 101
HPG7 – 1011
L3VL7 – 10
OVL7 – 00011000
OVR7 - 00011000
-edit-
Kan iemand me al vertellen van MoviNAND doet ?
Tot nu toe heb ik maar 1 .MST bestand kunnen vinden en dat zat in het Secany Rom.
Als ik alles naar origineel b7610 flash (eboot, pda, csc) heeft het dan nut om secany's MoviNAND erbij toe te voegen?
Verwijderd
yup, de camera is om van te huilen. En dat terwijl ik me kan herinneren dat ik met wm6.1 zelfs in het donker met alleen de flitser aan nog best redelijke fotos kon maken...laurenze schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:07:
[...]
Of het nut heeft? hele goeie vraag, ik heb hem zelf wel eens toegevoegd. maar geen verschil? heb jij ook last van slechte camera etc?
gpsmoddriver ook getest maar bij mij laadt ie niet automatisch na 'n soft reset.
Ook lijkt de applicatie mijn navigatiesoftware erg te vertragen, iemand 'n idee hoe dit komt?
Ik installeer op het device en gpsmoddriver kiest automatisch poort 2, dit werkt opzich wel krijg ook snel 'n fix inderdaad, maar na 'n soft reset moet ik 'm weer opnieuw installeren
Ook lijkt de applicatie mijn navigatiesoftware erg te vertragen, iemand 'n idee hoe dit komt?
Ik installeer op het device en gpsmoddriver kiest automatisch poort 2, dit werkt opzich wel krijg ook snel 'n fix inderdaad, maar na 'n soft reset moet ik 'm weer opnieuw installeren
Bedoel je, dat hij na een softreset niet meer te vinden is in je navigatie instellingen?NIKDCC schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:00:
gpsmoddriver ook getest maar bij mij laadt ie niet automatisch na 'n soft reset.
Dat is bij mij niet het geval.
En op wat voor manier merk je die vertraging? Bij de menu's en dergelijke, of in het verplaatsen van je positie?
Verwijderd
wie gebruikt dat OC tool?
laten we kijken hoe we dat het meest stabiel kunnen oc'en?
ik begin wel, met APLL 465x1 en MPLL 310x2 had ik eerst totaal geen problemen, maar zie dat ik tegenwoordig wel eens vastlopertjes krijg.
laten we kijken hoe we dat het meest stabiel kunnen oc'en?
ik begin wel, met APLL 465x1 en MPLL 310x2 had ik eerst totaal geen problemen, maar zie dat ik tegenwoordig wel eens vastlopertjes krijg.
Verwijderd
Nog steeds niemand een oplossing voor de slechte camera kwaliteit? misschien moeten we dan maar massaal gaan mailen en bellen naar samsung ofzo?
Ik denk dat alleen massaal mailen/bellen nut zal gaan hebben en dat ze een repair update moeten uitbrengen ofzo?
Wat betreft de gpsmoddriver die werkt gewoon na een softreset(geinstalleerd op device) ook is tomtom zelf er niet trager door geworden, hij vind enkel alleen het gps signaal sneller, de fix is er veel sneller, en ik hoef mijn toestel niet steeds te resetten.
Maar goed elk toestel is natuurlijk anders?
de OC tool? overclocken? ik heb hem wel gehad, was zwaar ontevrede, mijn toestel werd alleen maar para, vastlopen etc. dus ik hem meteen verwijdert:S
Wat betreft de gpsmoddriver die werkt gewoon na een softreset(geinstalleerd op device) ook is tomtom zelf er niet trager door geworden, hij vind enkel alleen het gps signaal sneller, de fix is er veel sneller, en ik hoef mijn toestel niet steeds te resetten.
Maar goed elk toestel is natuurlijk anders?
de OC tool? overclocken? ik heb hem wel gehad, was zwaar ontevrede, mijn toestel werd alleen maar para, vastlopen etc. dus ik hem meteen verwijdert:S
Verwijderd
Dit probleem is nog steeds niet opgelost, ik heb meerdere keren de simkaart gecontroleerd maar die zit gewoon goed, is er ergens een instelling in WMobile (6.5) die mijn telefoon 'disconnect' na een half uurtje ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:07:
Dit is toch wel een must, ik moet 24/7 te bereiken zijn.
Waar zou ik hier voor terecht moeten.
Alvast bedankt!
laurenze schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:51:
[...]
Dus bij deze de multi csc xenik4
Ik heb dus ook een vodafone toestel. Kan dus ook niet upgraden naar 6.5
Heb de csc van hierboven gedownload alsook de octans. Nu weet ik dus niet meer hoe verder.
Moet ik met octans alleen deze csc "installeren" zodat ik daaran via samsung netjes kan upgraden naar 6.5?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE FOUTEN/BRICK OF WEET IK HOE JE JE TOESTEL KAN SLOPEN!johoo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:40:
[...]
Ik snap er niks meer van. Zoveel rom's csc's en mli's.
Ik heb dus ook een vodafone toestel. Kan dus ook niet upgraden naar 6.5
Heb de csc van hierboven gedownload alsook de octans. Nu weet ik dus niet meer hoe verder.
Moet ik met octans alleen deze csc "installeren" zodat ik daaran via samsung netjes kan upgraden naar 6.5?
1 octans heb je nodig om hem te update...
2 je hebt idd die csc nodig ( http://www.modaco.com/con...ulti-csc-for-b7610xenik4/ )
3 je hebt de officiele rom nodig deze is hier te downloaden: ( http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/ ) heb je dit mli bestand ga naar stap 4
4 gedeeldetweek@live.nl - wachtwoord= tweakers
Op dit email adres kun je een tool downloade om het mli bestand uit te pakken!. Download deze stel deze in op engels ( waar normaal bestand/file staat bij bv Internetexplorer.
5 heb je deze uitgepakt heb je nu de volgende bestanden
.eb0
.nb0
.scs
laad deze bestanden in octans, kies ipv language - file scs ( selecteer file: xenik4) als het goed is komt er dan ook dutch te staan. zo niet kijk je welk bestand wel op dutch komt te staan die heb je namelijk nodig!!!
heb je dit alles gedaan klik op detect (zonder het toestel aan je pc aangesloten te hebben)
sluit nu je toestel aan, reset hem ga naar download menu( op het moment dat je reset: vollume knop en camera knop tegelijkertijd in blijven houden) nu kom je in een download menu.
Nu kun je bij octans start download en hij gaat uploade.
Dit is alles.. verder kan ik je niet helpen lees dit goed door! zou ik zeggen! zo heb ik het gedaan!
IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE FOUTEN/BRICK OF WEET IK HOE JE JE TOESTEL KAN SLOPEN!
Succes groete
Verwijderd
laad deze bestanden in octans, kies ipv language file ( selecteer file: xenik4) als het goed is komt er dan ook dutch te staan. zo niet kijk je welk bestand wel op dutch komt te staan die heb je namelijk nodig!!!
heb je dit alles gedaan klik op detect (zonder het toestel aan je pc aangesloten te hebben)
sluit nu je toestel aan, reset hem ga naar download menu( op het moment dat je reset: vollume knop en camera knop tegelijkertijd in blijven houden) nu kom je in een download menu.
dit is wat duidelijker....
voordat je met dit begint raad ik een pimbackup aan.
en voordat je begint moet je toestel uit staan.
zorg er wel voor dat je bij "CSC File Select" B7620XENIK4.csc selecteerd ipv B7620FOPIK4.csc (derde van onder) Als het goed is springt hij dan inderdaad naar Dutch
(doe je dit niet dan kan het zijn dat je "?" aan een andere hardware knop gemapped is)
Wanneer je alles (de .nb0, .eb0 en de .csc) geladen hebt druk je op "detect"
alles word dan grijs (niet selecteerbaar) behalve "Start Downloading"
stop de USB kabel in de telefoon (telefoon gaan dan vanzelf aan in download modus)
nu klikken op "Start Download"
en dan gaat ie flashen
hoop dat dit wat duidelijker was,
SUCCES
overigens ben ik ook niet aansprakelijk in geval van brick blabla
zorg er wel voor dat je bij "CSC File Select" B7620XENIK4.csc selecteerd ipv B7620FOPIK4.csc (derde van onder) Als het goed is springt hij dan inderdaad naar Dutch
(doe je dit niet dan kan het zijn dat je "?" aan een andere hardware knop gemapped is)
Wanneer je alles (de .nb0, .eb0 en de .csc) geladen hebt druk je op "detect"
stop de USB kabel in de telefoon (telefoon gaan dan vanzelf aan in download modus)
en dan gaat ie flashen
SUCCES
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 10:18 ]
Goeie toevoeging!Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:13:
laad deze bestanden in octans, kies ipv language file ( selecteer file: xenik4) als het goed is komt er dan ook dutch te staan. zo niet kijk je welk bestand wel op dutch komt te staan die heb je namelijk nodig!!!
als je alles (de .nb0, .eb0 en de .csc) geladen hebt druk je op "detect"
en dan gaat ie flashen
SUCCES
Verwijderd
thnx
no offense dude, maar ik heb al 15keer geflashed maar met jouw beschrijving snapte zelfs ik niet echt wat je bedoelde haha
waardeer het gebaar uiteraard wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 10:22 ]
Hallo,
Volg een tijdje dit topic.
Kan iemand kort de procedure beschrijven hoe ik mijn vodafone Omnia Qwerty kan updaten naar windows 6.5.
Maar dan wel via Samsung New PC Studio. Ofwel toestel voorzien van een aanpassing evt. via Octans en dan upgrade via Samsung New PC Studio.
De procedure van Laurenze maakt gebruik van een gedumpte ROM en die weg wil ik niet volgen.
Bvd.
Thanks!
Kan iemand kort de procedure beschrijven hoe ik mijn vodafone Omnia Qwerty kan updaten naar windows 6.5.
Maar dan wel via Samsung New PC Studio. Ofwel toestel voorzien van een aanpassing evt. via Octans en dan upgrade via Samsung New PC Studio.
De procedure van Laurenze maakt gebruik van een gedumpte ROM en die weg wil ik niet volgen.
Bvd.
Thanks!
Verwijderd
Helaas is het nog niet mogelijk via NPS. Daarvoor zou je namelijk een unbranded PDA, CSC en PHONE moeten kunnen flashen. PDA en CSC zijn beschikbaar, maar PHONE nog niet...DerHeinz schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:27:
Hallo,
Bvd.
Thanks!
Je zult moeten wachten tot Vodafone met de update komt (if ever...)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 10:42 ]
Mijn toestel kwam terug van reparatie stond er vodafone software(terwijl ik Hi heb) op. Ik heb nu de volgende gegevens:
PDA: B7610NXXIK2
CSC: B7610XENIK4
Telefoon: B7610XXII1
Welke gegevens heb jij/jullie dan? wie heeft bv van HI de officiele update via "samsung new pc studio"? wijkt mijn versie nou af van anderen?
zhe jinn
KlaasRoelofs
Wat hebben jullie bv? en wat zijn de mogelijkheden om via pc studio ooit de update op te halen? Niet ofwel? ik had mijn toestel namelijk al een keer terug gezet na 6.1 maar geeft ie nog steeds aan dat het toestel niet herkent wordt..heeft dat dus te maken met dat phone?
En zoals ik al eerder had aangegeven.. ik zie op de site van http://www.modaco.com/ dat alle roms last hebben van de camera? is dat zo? Heeft iedereen een bout camera met 6.5?
Welke gegevens heb jij/jullie dan? wie heeft bv van HI de officiele update via "samsung new pc studio"? wijkt mijn versie nou af van anderen?
zhe jinn
KlaasRoelofs
Wat hebben jullie bv? en wat zijn de mogelijkheden om via pc studio ooit de update op te halen? Niet ofwel? ik had mijn toestel namelijk al een keer terug gezet na 6.1 maar geeft ie nog steeds aan dat het toestel niet herkent wordt..heeft dat dus te maken met dat phone?
En zoals ik al eerder had aangegeven.. ik zie op de site van http://www.modaco.com/ dat alle roms last hebben van de camera? is dat zo? Heeft iedereen een bout camera met 6.5?
[ Voor 16% gewijzigd door laurenze op 09-12-2009 10:49 ]
Verwijderd
PDA: B7610NXXIK2laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:45:
Mijn toestel kwam terug van reparatie stond er vodafone software(terwijl ik Hi heb) op. Ik heb nu de volgende gegevens:
zhe jinn
KlaasRoelofs
Telefoon: B7610BUIH1
PDA en CSC geflasht met Octans, PHONE nog niet (want niet beschikbaar).
Wanneer je ooit via NPS kunt updaten: als Vodafone met z'n update komt en je de originele versies hebt (gok ik).
Maar waarom zou je dat willen? Je hebt nu de nieuwste en unbranded versies op je telefoon staan. Ik ben alleen nog op zoek naar de PHONE (B7610XXII1) en dan ben ik ook klaar. Daar heb ik Vodafone en NPS niet voor nodig
Voor wat betreft de camera: ik gebruik de camera zelden (daar heb ik een fototoestel voor). Gebruikte 'm in 6.1 ook al zelden, dus kan niet goed zeggen of het slechter is. Voor die enkele keer dat ik 'm gebruik is het voor mij goed genoeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 11:09 ]
Verwijderd
gisteren toevallig alles opnieuw geflashed.laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:45:
zhe jinn
KlaasRoelofs
pda xik2
csc xenik4
telefoon buih1
(en de movinand van secany, gewoon..omdat het kan
kan me ff niet herinneren of het al mogelijk is om PHONE te dumpen...
zo ja, zou je anders niet Telefoon: B7610XXII1 willen dumpen voor ons, denk dat dat een nieuwere versie is aangezien wij nog allemaal BUIH1 hebben.
En zover ik weet heeft inderdaad iedereen met wm6.5 "last" van de slechte camera..alhoewel ik moet zeggen dat ik niet denk dat het aan de camera ligt...
Alles is gewoon lelijk op dit toestel
Plus als je de foto op je pc bekijkt is et een stuk mooier, dus nogmaals...denk niet dat het aan de camera ligt maar meer aan het beeldscherm.
Ik heb gehoord dat dat gefixed zou worden met wm6.5 (er werd gezegd dat die meer kleuren zou kunnen weergeven dan wm6.1)
hoopte om eerlijk te zijn dat het gefixed zou zijn in nieuwe Telefoon...maar zo te zien heb je al een nieuwe Telefoon, en nog heeft het niets geholpen...helaas
Wanneer je ooit via NPS kunt updaten: als Vodafone met z'n update komt en je de originele versies hebt (gok ik).
Maar waarom zou je dat willen? Nou ik vind het vreemd dat met de unbranded(ofzoiets) 6.1 versie je de update toch zou binnen moeten kunnen halen ofniet? mijn toestel wordt ook dan niet herkend?! Het zou praktischer, fijner zijn als (stel ze kome met een nieuwe update/ camera fix... blablabla).. dat ik dat gewoon via 1 knop (NPS) dat ken fixe ipv dat ik weer met octans moet werken(werkt overigs prima daar niet van)
dat klopt die 16bit.. maar daar had ik met wm 6.1 geen last van?! het is mede het scherm + camera volgens mij! Ik denk persoonlijk dat het heeft te maken met de drivers?
Ik zou best die Phone willen dumpen?! maar hoe??? as je mij instructies geeft wil ik jullie daar wel mee helpen! ( overigs ook hoe of wat/waar ik die eventueel zou moeten dumpen!)
Hopen dus maar op een camera 16/32 bit fix??? en anders pech? wordt samsung weer bedankt;)
Maar waarom zou je dat willen? Nou ik vind het vreemd dat met de unbranded(ofzoiets) 6.1 versie je de update toch zou binnen moeten kunnen halen ofniet? mijn toestel wordt ook dan niet herkend?! Het zou praktischer, fijner zijn als (stel ze kome met een nieuwe update/ camera fix... blablabla).. dat ik dat gewoon via 1 knop (NPS) dat ken fixe ipv dat ik weer met octans moet werken(werkt overigs prima daar niet van)
dat klopt die 16bit.. maar daar had ik met wm 6.1 geen last van?! het is mede het scherm + camera volgens mij! Ik denk persoonlijk dat het heeft te maken met de drivers?
Ik zou best die Phone willen dumpen?! maar hoe??? as je mij instructies geeft wil ik jullie daar wel mee helpen! ( overigs ook hoe of wat/waar ik die eventueel zou moeten dumpen!)
Hopen dus maar op een camera 16/32 bit fix??? en anders pech? wordt samsung weer bedankt;)
Verwijderd
http://blogs.msdn.com/win...ve/2005/09/07/462187.aspx
zZz
(hopen dat het voor een groot gedeelte aan de drivers ligt, want 32bit kleuren zie ik voorlopig niet op onze qwerty..)
zZz
(hopen dat het voor een groot gedeelte aan de drivers ligt, want 32bit kleuren zie ik voorlopig niet op onze qwerty..)
Verwijderd
In je vorige post gaf je aan al 6.5 op je telefoon te hebben (XXIK2), dus vandaar dat ik me afvraag waarom je nu nog via NPS wil updaten...laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:35:
Voor wat betreft toekomstige updates: gezien de versies die je nu hebt (unbranded), lijkt het me dat je vanaf nu gewoon kunt updaten zodra er een nieuwe samsung update uitkomt...
Uhuh nee, ik vroeg het mij dus af of ik voor in de toekomst wel eventueel dus NPS kan gebruiken maar het antwoord is dus wss. wel;) dat was mijn vraag:P thanksVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:45:
[...]
In je vorige post gaf je aan al 6.5 op je telefoon te hebben (XXIK2), dus vandaar dat ik me afvraag waarom je nu nog via NPS wil updaten...
Voor wat betreft toekomstige updates: gezien de versies die je nu hebt (unbranded), lijkt het me dat je vanaf nu gewoon kunt updaten zodra er een nieuwe samsung update uitkomt...

Verwijderd
You're welcomelaurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:53:
[...]
Uhuh nee, ik vroeg het mij dus af of ik voor in de toekomst wel eventueel dus NPS kan gebruiken maar het antwoord is dus wss. wel;) dat was mijn vraag:P thanks
Het scherm geeft sowieso maar 16 bits kleuren weer. Dit is namelijk een beperking van WinMo. Dat is op zich helemaal niet erg, tenzij je een beeld bekijkt met verlopende kleuren.
Ik snap niet dat mensen (o.a. Laurenze) blijven doorgaan over de camera, want hier is niks mis mee. Ja, het preview scherm als je foto's aan het maken bent ziet er inderdaad vrij pauper uit, maar de foto's zijn prima en de filmpjes ook. Dus hou er alsjeblieft over op xD
Bij voorbaat dank
Ik snap niet dat mensen (o.a. Laurenze) blijven doorgaan over de camera, want hier is niks mis mee. Ja, het preview scherm als je foto's aan het maken bent ziet er inderdaad vrij pauper uit, maar de foto's zijn prima en de filmpjes ook. Dus hou er alsjeblieft over op xD
Bij voorbaat dank
Ik zal het nogmaals uitleggen: omdat er bijvoorbeeld bij mij een duidelijk groot verschil is tussen de kwaliteit van wm6.1 en wm6.5.Boertje1991 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:17:
Het scherm geeft sowieso maar 16 bits kleuren weer. Dit is namelijk een beperking van WinMo. Dat is op zich helemaal niet erg, tenzij je een beeld bekijkt met verlopende kleuren.
Bij voorbaat dank
Ik heb mijn toestel zelfs gedowngrade om te kijken of ik me niet vergiste, maar dit was niet het geval! Bij mijn toestel is het een feit dat de kwaliteit minder is dan bij mijn wm6.1 versie, en daarom vraag ik mij af hoe dat komt?
Dat is dus de reden waarom ik, en wss andere over het 'camera' verhaal doorgaan? Dus waarom mag z'n vraag niet gesteld worden op een forum als deze? Misschien dat je het nu snapt dat mensen (o.a. ik) vragen blijven stellen, zodat er misschien 1 een mogelijke oplossing gevonden kan worden?
Dus nee, ik( en hopelijk andere) houd/en hier niet over op xD en ik hoop dat je nu ook begrijpt waarom
Your welcome!
Maar wat maakt de kwaliteit van de preview uiteindelijk uit? Het is waarschijnlijk een probleem met de drivers die Samsung erbij heeft gedaan (of juist niet). Misschien brengt Samsung een fix hier voor uit in de vorm van een CAB-bestand, maar ik verwacht het niet.
Heb je de kwaliteit van de foto's ook al vergeleken op je desktop? Dan zal je zien dat er geen verschil is in de kwaliteit van de genomen foto's.
Het preview scherm is toch niet echt belangrijk, het zijn de foto's waar het om gaat
Verder is er qua kleuren niks veranderd in WM 6.5 ten opzichte van 6.1. Nog steeds 65k kleuren.
Heb je de kwaliteit van de foto's ook al vergeleken op je desktop? Dan zal je zien dat er geen verschil is in de kwaliteit van de genomen foto's.
Het preview scherm is toch niet echt belangrijk, het zijn de foto's waar het om gaat
Verder is er qua kleuren niks veranderd in WM 6.5 ten opzichte van 6.1. Nog steeds 65k kleuren.
Verwijderd
Specification
Display
* AMOLED resistive touchscreen - 16M colors
er is toch niks mis met, het meeste uit je telefoon willen halen...
-edit-
om het even over wat anders te hebben
Kan iemand me vertellen waar ik de .exe van de samsung media player kan vinden?
ik wil het toevoegen aan het lijstje van uitzonderingen in s2u2, maar volgens mij kijk ik er telkens overheen?
Specification
Display
er is toch niks mis met, het meeste uit je telefoon willen halen...
-edit-
om het even over wat anders te hebben
Kan iemand me vertellen waar ik de .exe van de samsung media player kan vinden?
ik wil het toevoegen aan het lijstje van uitzonderingen in s2u2, maar volgens mij kijk ik er telkens overheen?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 13:20 ]
in de map windows zelf
[ Voor 4% gewijzigd door Slaiter op 09-12-2009 13:36 ]
Bedankt, een paar vraagjes nog. ik heb de rom file gedownload van de link die jij gaf, zijn 2 rar files die alleen maar een nb0 file geven, dus geen mli die ik kan uitpakken.laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:58:
[...]
2 je hebt idd die csc nodig ( http://www.modaco.com/con...ulti-csc-for-b7610xenik4/ )
3 je hebt de officiele rom nodig deze is hier te downloaden: ( http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/ ) heb je dit mli bestand ga naar stap 4
Op dit email adres kun je een tool downloade om het mli bestand uit te pakken!. Download deze stel deze in op engels ( waar normaal bestand/file staat bij bv Internetexplorer.
.eb0
.nb0
.scs
scs file bedoel je waarschijnlijk de enik4.csc file
heb een mail gestuurd naar gedeeltetweek@live.nl maar (nog?) niets terug gekregen. Of moet ik hier iets anders doen?
Dit is wel waar, maar die kleuren krijg je niet op het beeld. Want met Windows Mobile kan je niet meer dan 65536 kleuren op je scherm toveren.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:58:
Specification
Display
Verwijderd
hm je moet een nbo en een ebo file hebbenjohoo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:44:
[...]
Bedankt, een paar vraagjes nog. ik heb de rom file gedownload van de link die jij gaf, zijn 2 rar files die alleen maar een nb0 file geven, dus geen mli die ik kan uitpakken.
heb een mail gestuurd naar gedeeltetweek@live.nl maar (nog?) niets terug gekregen. Of moet ik hier iets anders doen?
de ebo file is ook hier te halen volgensmij http://www.megaupload.com/?d=MCS8RGFA
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 14:09 ]
Verwijderd
eboot (eb0) flashen is niet nodig. Alleen het PDA-bestand (nb0) is voldoende. Gewoon flashen met Octans...Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:06:
[...]
hm je moet een nbo en een ebo file hebben
de ebo file is ook hier te halen volgensmij http://www.megaupload.com/?d=MCS8RGFA
Verwijderd
oh nja ik heb ze alle 3 gedaan en heb 6.5 nuVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:10:
[...]
eboot (eb0) flashen is niet nodig. Alleen het PDA-bestand (nb0) is voldoende. Gewoon flashen met Octans...
maar als niet nodig is heb je hem niet nodig boertje
gedeeldetweek@live.nl - wachtwoord= tweakersjohoo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:44:
[...]
Bedankt, een paar vraagjes nog. ik heb de rom file gedownload van de link die jij gaf, zijn 2 rar files die alleen maar een nb0 file geven, dus geen mli die ik kan uitpakken.
Log in op hotmail met dat email adres en w8w haha;) ik zie nu je mail maar zal hem ff doorsturen en je prive mail verwijderen;) Voor dat MLI bestand uit te pakken zie wat ik vanochtend typte over het programma ik blijf namelijk niet overtype!
succes groeten
http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/
[ Voor 13% gewijzigd door laurenze op 09-12-2009 14:32 . Reden: Here is flashable multilanguage ROM reconstructed from LOUVRE.mli uploaded by ronald-mcdrive ]
Verwijderd
@laurenze:
Jij hebt verschillende keren je Qwerty geflasht met verschillende PDA's en een CSC en bent vervolgens bij een Samsung Repair Center geweest voor een update?
Deden ze daar niet moeilijk over het zelf flashen of hebben ze dat nooit geweten? Wat is überhaupt de reden dat je naar een SRC bent gegaan?
Jij hebt verschillende keren je Qwerty geflasht met verschillende PDA's en een CSC en bent vervolgens bij een Samsung Repair Center geweest voor een update?
Deden ze daar niet moeilijk over het zelf flashen of hebben ze dat nooit geweten? Wat is überhaupt de reden dat je naar een SRC bent gegaan?
Dat zal ik uitleggen:
De update kwam vorigeweek maandag avond online via.. nps die had ik binnengehaald.. en ging 6.5 installeren.
tijdens de installatie bleef ie op 25% hangen waarna mijn toestel niets meer deed. alleen het scherm gaf een computer - ? (in een driehoek) en een telefoon weer.
Ik dacht dus dat ik niets meer kon omdat sync hem niet herkende.. daarom ging ik naar het SRC... dit was een vodafone winkel.. en zette er zonder problemen een nieuwe rom op (door de reset, met camera volumeknop omlaag). Toen had ik weer wm6.1 alleen met vodafone zooi... dat wou ik dus niet.. dus was ik via octans ff gaan expirimenteren... om 6.5 erop te zetten. Ik verwacht dat ze er wel moeilijk over zullen doen als ze weten dat je zo expirimenteert met je toestel.. maar als uiteindelijk alles er officieel op staat hoe willen ze dat dan testen?
Ja mn csc is anders? daarom had ik de vraag overdie update via da samsung NPS. dan weet ik namelijk zeker dat ik de software erop heb die samsung het aangeboden!? dan heb ik dus alles weer naar fabrieksrom..?!?!? maar misschien heb ik dat nu al dat weet ik dus niet. Ze zullen wel kijken naar de software als er iets mis is en dan heb ik ben ik bang geen garantie?!? maja dat is het eigen risico?! uiteindelijk moet er de mogelijkheid zijn om het terug te krijgen via NPS of niet dan?
Ik ben dus op zoek naar de "originele" csc die wel werkt met ?> etc. die ik nu heb werkt prima hoor dat is het niet.. wil het liefst alles officieel en dat is nu niet het geval volgens mij?! wil gewoon da mijn versie precies gelijk is aan een update van NPS:P krijg ik zeker nooit geouwehoer...
De update kwam vorigeweek maandag avond online via.. nps die had ik binnengehaald.. en ging 6.5 installeren.
tijdens de installatie bleef ie op 25% hangen waarna mijn toestel niets meer deed. alleen het scherm gaf een computer - ? (in een driehoek) en een telefoon weer.
Ik dacht dus dat ik niets meer kon omdat sync hem niet herkende.. daarom ging ik naar het SRC... dit was een vodafone winkel.. en zette er zonder problemen een nieuwe rom op (door de reset, met camera volumeknop omlaag). Toen had ik weer wm6.1 alleen met vodafone zooi... dat wou ik dus niet.. dus was ik via octans ff gaan expirimenteren... om 6.5 erop te zetten. Ik verwacht dat ze er wel moeilijk over zullen doen als ze weten dat je zo expirimenteert met je toestel.. maar als uiteindelijk alles er officieel op staat hoe willen ze dat dan testen?
Ja mn csc is anders? daarom had ik de vraag overdie update via da samsung NPS. dan weet ik namelijk zeker dat ik de software erop heb die samsung het aangeboden!? dan heb ik dus alles weer naar fabrieksrom..?!?!? maar misschien heb ik dat nu al dat weet ik dus niet. Ze zullen wel kijken naar de software als er iets mis is en dan heb ik ben ik bang geen garantie?!? maja dat is het eigen risico?! uiteindelijk moet er de mogelijkheid zijn om het terug te krijgen via NPS of niet dan?
Ik ben dus op zoek naar de "originele" csc die wel werkt met ?> etc. die ik nu heb werkt prima hoor dat is het niet.. wil het liefst alles officieel en dat is nu niet het geval volgens mij?! wil gewoon da mijn versie precies gelijk is aan een update van NPS:P krijg ik zeker nooit geouwehoer...
[ Voor 13% gewijzigd door laurenze op 09-12-2009 14:56 . Reden: aanpassing ]
Verwijderd
Dus de PDA en CSC die je er nu op hebt staan heb je er zelf opgezet en de PHONE is er door de Vodafone winkel opgezet?
Wat waren je versies voor update? Dat hij bij jou vorige week bleef hangen tijdens de update is trouwens niet hetzelfde probleem als van de Vodafone-gebruikers; daar is het probleem dat ze niet eens kunnen beginnen met updaten, omdat NPS de melding "apparaat wordt niet ondersteund" geeft.
Wat waren je versies voor update? Dat hij bij jou vorige week bleef hangen tijdens de update is trouwens niet hetzelfde probleem als van de Vodafone-gebruikers; daar is het probleem dat ze niet eens kunnen beginnen met updaten, omdat NPS de melding "apparaat wordt niet ondersteund" geeft.
Tja, ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrepen had. Maar de link, met de 2 rapidshare links is volgens mij niet correct. Als ik die file download dan krijg ik (na uitpakken met winrar, want het zijn 2 rar files) 1 nb0 bestand, en geen mli bestand.laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:18:
[...]
gedeeldetweek@live.nl - wachtwoord= tweakers
Log in op hotmail met dat email adres en w8w haha;) ik zie nu je mail maar zal hem ff doorsturen en je prive mail verwijderen;) Voor dat MLI bestand uit te pakken zie wat ik vanochtend typte over het programma ik blijf namelijk niet overtype!![]()
succes groeten
http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/
De rest is duidelijk en bedankt voor je mail.
op deze link: http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/johoo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:56:
[...]
Tja, ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrepen had. Maar de link, met de 2 rapidshare links is volgens mij niet correct. Als ik die file download dan krijg ik (na uitpakken met winrar, want het zijn 2 rar files) 1 nb0 bestand, en geen mli bestand.
De rest is duidelijk en bedankt voor je mail.
staat dit:
Latest available WM6.5 ROM IK2 for B7610
Here is flashable multilanguage ROM reconstructed from LOUVRE.mli uploaded by ronald-mcdrive
http://rapidshare.com/fil...PDA_B7610NXXIK2.part1.rar
http://rapidshare.com/fil...PDA_B7610NXXIK2.part2.rar
This is PDA only part.
Keep all rest parts in your phone as-is.
P.S.: I'm not responsible for any damages/bricks caused by this ROM. You're flashing it at your own risk!
as je die download krijg je dat MLI bestand (2 rapidshare) teminste vorige week;)
Verwijderd
Het is alleen het PDA (=nb0) bestand. Dat is ook het enige bestand dat je nodig hebt om je 6.1 naar 6.5 te flashen...laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:01:
[...]
op deze link: http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/
staat dit:
Latest available WM6.5 ROM IK2 for B7610
Here is flashable multilanguage ROM reconstructed from LOUVRE.mli uploaded by ronald-mcdrive
http://rapidshare.com/fil...PDA_B7610NXXIK2.part1.rar
http://rapidshare.com/fil...PDA_B7610NXXIK2.part2.rar
This is PDA only part.
Keep all rest parts in your phone as-is.
P.S.: I'm not responsible for any damages/bricks caused by this ROM. You're flashing it at your own risk!
as je die download krijg je dat MLI bestand (2 rapidshare) teminste vorige week;)
En dat klopt dan dus niet meer. Precies zoals Klaas zegt...is alleen de nb0 file.laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:01:
[...]
als je die download krijg je dat MLI bestand (2 rapidshare) teminste vorige week;)
Ik was al bang dat dat alleen bij mij was. pfffff.
Ik weer niet wat voorheen mijn mijn PHONE was, heb i kniet genoteerd?Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:54:
Dus de PDA en CSC die je er nu op hebt staan heb je er zelf opgezet en de PHONE is er door de Vodafone winkel opgezet?
De pda is gewijzigd lochies! toch?!
CSC heb ik gwijzigd, omdat ik dat probleem met ?> had en nu niet meer
PHONE?! Niets mee gedaan, bij mijn weten? as ik terug ga na 6.1 krijg ik ook dat mij apparaat niet wordt ondersteund?!?! bij NPS terwijl dat niet zou moeten zijn eigenlijk? ik zou toch gewoon via NPS moete kunnen updaten? of ze hebben in de winkel dat zo gefixt?weet ik echt niet sorry
Ik heb het MLI op mn pc nog staan! en de 2 goeie bestande.. ik wil het allemaal wel delen ma hoe?!?
alles heb ik bewaard.. 6.1 en 6.5
mli uitpakker etc
alles heb ik bewaard.. 6.1 en 6.5
mli uitpakker etc
[ Voor 21% gewijzigd door laurenze op 09-12-2009 15:13 . Reden: alles heb ik bewaard.. 6.1 en 6.5 ]
Verwijderd
Ik denk dat NPS de nieuwe CSC en PHONE ziet en op basis daarvan zegt "niet ondersteund", want dat zijn al de nieuwste versieslaurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:09:
[...]
Ik weer niet wat voorheen mijn mijn PHONE was, heb i kniet genoteerd?
De pda is gewijzigd lochies! toch?!
CSC heb ik gwijzigd, omdat ik dat probleem met ?> had en nu niet meer
PHONE?! Niets mee gedaan, bij mijn weten? as ik terug ga na 6.1 krijg ik ook dat mij apparaat niet wordt ondersteund?!?! bij NPS terwijl dat niet zou moeten zijn eigenlijk? ik zou toch gewoon via NPS moete kunnen updaten? of ze hebben in de winkel dat zo gefixt?weet ik echt niet sorry
Verwijderd
ik had eerst dit:
pda: B7610XXIH2
csc: B7610TPHIH2
telefoon: B7610XXIH1
en nu dit:
B7610NXXIK2
B7620XENIK4 heb nu dus een csc voor de 7620?
B7610XXIH1
bij nps zegt hij nog steeds wordt niet ondersteund dus zal wel aan de TELEFOON liggen aangezien die hetzelfde is gebleven?
en nu dit:
B7610NXXIK2
B7610XXIH1
bij nps zegt hij nog steeds wordt niet ondersteund dus zal wel aan de TELEFOON liggen aangezien die hetzelfde is gebleven?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 15:30 ]
Als het goed is niet(zie hieronder informatiebron):Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:27:
ik had eerst dit:
en nu dit:
B7610NXXIK2
B7610XXIH1
http://www.modaco.com/cat...nia-pro-b7610-modaco-com/
MultiCSC for B7610 B7610XENIK4
Work very good.
http://rapidshare.com/files/317550383/CSC_...XENIK4.rar.html
Is het wel zo dan zou ik ok graag de csc origineel willen;)
Mijn versie:
Wanneer is het Nu origineel? wantik snap er geen bal meer van? dacht da alleen mijn csc afwijkt? en wie heeft de goeie/originele?!
[ Voor 11% gewijzigd door laurenze op 09-12-2009 15:38 . Reden: mijn versie ]
Verwijderd
haha ik heb de b7620 erop staan werkt wel maar zal even die 7610 csc erop zetten, die csc van 7620 heb ik trouwns uit die live mail voglensmij
die ik je heb gegeven komt hiervan:Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
haha ik heb de b7620 erop staan werkt wel maar zal even die 7610 csc erop zetten, die csc van 7620 heb ik trouwns uit die live mail voglensmij
Verwijderd
heb op 1 of andere manier toch een andere genomen zal voor 7610 binnekort maar opzettenlaurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:41:
[...]
die ik je heb gegeven komt hiervan:
maakt dat eigenlijk nog verschil in snelheid ofzo?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 15:45 ]
weet ik niet die heb ik niet geprobeert;) haha maar as je er geen last van hebt? mooi zo laten? of iemand moet de nederlandse officiele aanbieden?(A)Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:44:
[...]
heb op 1 of andere manier toch een andere genomen zal voor 7610 binnekort maar opzetten
maakt dat eigenlijk nog verschil in snelheid ofzo?
Verwijderd
mwah zet hem er wel even op misschien is er iets wat niet werkt wat ik nog niet weetlaurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:51:
[...]
weet ik niet die heb ik niet geprobeert;) haha maar as je er geen last van hebt? mooi zo laten? of iemand moet de nederlandse officiele aanbieden?(A)
Verwijderd
Mensen kan iemand mij vertellen waarom mijn toestel aangeeft bij het java deel
This service is only for samsung handset users. This contents on this site maay not work properly on other vendor's handsets.
Staat mijn toestel ergens verkeerd ingesteld?
This service is only for samsung handset users. This contents on this site maay not work properly on other vendor's handsets.
Staat mijn toestel ergens verkeerd ingesteld?
ieamand andere versies van csc? zou chill zijn!
Volg deze tutorial en je hebt een perfecte telefoon, zojuist gedaan.. heb alle Samsung widgets die d'r horen!laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:58:
[...]
IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE FOUTEN/BRICK OF WEET IK HOE JE JE TOESTEL KAN SLOPEN!
1 octans heb je nodig om hem te update...
5 heb je deze uitgepakt heb je nu de volgende bestanden
.eb0
.nb0
.scs
laad deze bestanden in octans, kies ipv language - file scs ( selecteer file: xenik4) als het goed is komt er dan ook dutch te staan. zo niet kijk je welk bestand wel op dutch komt te staan die heb je namelijk nodig!!!
Dit is alles.. verder kan ik je niet helpen lees dit goed door! zou ik zeggen! zo heb ik het gedaan!
Succes groete
Dus je hebt het volgende nodig:
B7610NXXIK2 (de .eb0 en .nb0)
B7610XENIK4 (de .csc)
Mensen hebben een andere TELFOON, dit heeft te maken met Sycany's ROM.. die gaf namelijk een TELEFOON bestand mee (de PDA_B7610NXXIJ3_HW_70.MST, deze voeg je toe aan MoviNand)
Deze heb ik overigens ook, werkt perfect nu.. maar het maakt blijkbaar niet uit welke TELEFOON versie je hebt, want het gaat om die CSC of je de juiste widgets krijgt of niet.
Kwam er gisteren achter dan je het schuif knopje van het lockscherm ook kan open tikken
En dan krijg je nieuwe schuifknopjes om gelijk naar de nieuwe email/sms/oproepen te gaan
Grappig
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Eh? Schuifknopje lockscherm? Dat is toch een knopje en geen schuif?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Daarom staat er ook onder "tikken of schuiven"... Is natuurlijk niet voor niksTylen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:17:
Kwam er gisteren achter dan je het schuif knopje van het lockscherm ook kan open tikkenEn dan krijg je nieuwe schuifknopjes om gelijk naar de nieuwe email/sms/oproepen te gaan
Grappig
IddVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:49:
[...]
Daarom staat er ook onder "tikken of schuiven"... Is natuurlijk niet voor niks
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
LOLTylen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:02:
[...]
IddToen ik dat doorhad, las ik ook pas wat eronder stond hahaha.
Verwijderd
Heb je nu wel wm 6.5laurenze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:44:
Dat zal ik uitleggen:
Zijn er nog mensen die goede sites hebben voor games en gadgets? Torrents (als ik dat woord uberhaubt mag noemen hier) leveren me niets op, en veel verder dan Jamba prut kom ik niet.
Waaacht even... op het touchscreen schuiven? Ik dacht het fysieke knopje. Maar ik heb alleen schuiven tot mijn beschikking?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:49:
[...]
Daarom staat er ook onder "tikken of schuiven"... Is natuurlijk niet voor niks
6.5, officiele van Samsung.
☻/
/▌
Verwijderd
Inderdaad op het touchscreen. Klikken is alleen beschikbaar bij ongelezen berichten, gemiste oproepen etc...Motrax schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:03:
[...]
Waaacht even... op het touchscreen schuiven? Ik dacht het fysieke knopje. Maar ik heb alleen schuiven tot mijn beschikking?
6.5, officiele van Samsung.