Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:01
Ik hoor steeds minder mensen over de upgrade problemen, omdat de meesten blijkbaar al in het gelukkige bezit zijn van 6.5.... ;) maar ik helaas nog niet.. :'( En dat toch met een niet-vodafoon Omnia....

Wat ik me afvroeg, zijn er mensen die het gelukt is met Windows Vista?
Ik lees wel over XP en 7, maar niemand over Vista.

In de beschrijving van Samsung staat, dat er wel geupgrade kan worden met Vista, maar dat sterk wordt aangeraden dit niet te doen, maar XP te gebruiken....Dat heb ik zo snel even niet bij de hand en ook de XP compatibileit met Vista heeft me niet geholpen...

Zijn er vista gebruikers die het gelukt is?
Heeft iemand mijn vraag over het soft resetten met aangekoppelde USB of afapter nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
ok..ga eens naa je

SMS berichten > 3 sec vinger op een sms bericht en staat er bij jullie dan ook als eerste optie een 1 of ander russisch vertaal foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Zijn er al mensen met een Vodafone B7610 die de officiele 6.5 update al hebben?
En dan volgens de weg van de officiele 6.1 dump, naar de 6.5 update? of dat ook nog niet?

Ik ben benieuwd. En anders ga ik Secany gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:08:
ok..ga eens naa je

SMS berichten > 3 sec vinger op een sms bericht en staat er bij jullie dan ook als eerste optie een 1 of ander russisch vertaal foutje?
Hahaha klopt ja... (Alleen onder de sms gui van smasung zelf, de gui van microsoft geeft keurig: verwijderen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10-2024
xon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:08:
ok..ga eens naa je

haha ja inderdaad, ben er ook al achter gekomen wat het betekent: beantwoorden. maar dat wist je vast al wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowzie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:40
Nieuw probleem: 's avonds hang ik de telefoon aan de oplader, en als ik 's ochtends wakker wordt doet de telefoon niets meer. Geen beeld, aan/uit toets doet ook niets. Batterij verwijderen enige oplossing om 'm weer tot leven te wekken.

Als je belt naar het toestel gaat ie wel gewoon over. Dus hij is blijkbaar wel aan, maar hij doet gewoon verders niets: beeldscherm uit, geen ringtone, geen tril. Alsof ie gewoon uit staat.

Heb het probleem sinds de upgrade. Iemand enig idee? Gewoon schone installatie met Google maps.

[ Voor 7% gewijzigd door wowzie op 03-12-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12
bnwgraaf schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:13:
Je, mij, na 4 x proberen . . . Met dus: een simlock vrije los gekochte b7610, vista home premium x64 NL OEM. Overigens, al dan niet toeval, die 4e of 5e maal was wel op een usb poort met eigen stroom toevoer. (Usb hubje met 220v adapter) Overigens dient je telefoon 100% vol aan te geven voor je de update kan doen, ook dat staat ergens voor-/-tijdens de update riedels.
Zie meer info:
mijn reacties in dit Samsung B7610 / Omnia Qwerty-topic

[ Voor 20% gewijzigd door notsonewbie op 03-12-2009 12:34 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
wowzie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:23:
Als je belt naar het toestel gaat ie wel gewoon over. Dus hij is blijkbaar wel aan, maar hij doet gewoon verders niets: beeldscherm uit, geen ringtone, geen tril. Alsof ie gewoon uit staat.
Dat klinkt als de optie : 'scherm aan bij drukken toets' die nu kennelijk uit staat.
Kan ik nu niet voor je nagaan, maar uiteraard > settings > ergens.....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heeft nog niemand een dump gemaakt van de officiele 6.5 ROM ? :S zoo super veel is het toch niet gevraagd :(..

misschien heeft iemand wel een normale 6.1 CSC van de B7610 voor mij ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:13:
Ik ben benieuwd. En anders ga ik Secany gewoon proberen.
Heb ik dus ook gedaan. Downgrade wel naar 6.1 zodra de Vodafone-update beschikbaar is, om vervolgens naar de officiële 6.5 te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:38:
waarom heeft nog niemand een dump gemaakt van de officiele 6.5 ROM ? :S zoo super veel is het toch niet gevraagd :(..

misschien heeft iemand wel een normale 6.1 CSC van de B7610 voor mij ? :)
Ik ben hier zoals je hebt kunnen lezen al mee bezig, heb ook al een dump gemaakt maar deze was niet goed. heb ook niet al teveel tijd dus even geduld hebben nog, hij is er bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald-mcdrive schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:41:
[...]

Ik ben hier zoals je hebt kunnen lezen al mee bezig, heb ook al een dump gemaakt maar deze was niet goed. heb ook niet al teveel tijd dus even geduld hebben nog, hij is er bijna!
ye ik las idd dat het de vorige keer niet goed was gegaan, dacht dat je gestopt was met proberen maar dit is super nieuws om te horen!

mijn excuses als ik ongeduldig overkom, maar sinds me htc wizard 4 jaar geleden en me htc kaiser sinds 2 jaar geleden tot vorige week ben ik gewend elke week wel nieuwe ROM's en RADIO's te flashen...mn handen jeuken gewoon van ongeduldigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 12:40
notsonewbie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:26:
[...]

Dat klinkt als de optie : 'scherm aan bij drukken toets' die nu kennelijk uit staat.
Is dat instellingen > algemene instellingen > knop > wake-up?

Want daar staat het bij mij, niet dat ik een probleem met de instelling had ofzo, wou het alleen ff melden ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowzie
  • Laatst online: 16:40
notsonewbie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:26:
[...]

Ja, maar de telefoon reageert dus ook niet meer op de unlock toets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Laatst online: 28-07 07:55
Link heb ik doorgegeven (aan sorg van Modaco)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:03
Beste Ronald
Dank voor de upload, maar wat staat er precies? Heb je de nieuwe 6.5 gedumpt en ge-upload of heb je de CSC van 6.1 geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:56:
[...]

Ben naar de phonehouse service center geweest en mijn telefoon doet het weer perfect, staat wel weer wm 6.1 op maar durf het niet nog een keer te proberen :$
bedankt voor je reactie,

Ik ga morgen naar een samsung service point toe, ze hebben jou direct kunnen helpen?

Jij had toch ook het telefoontje uitroepteken en computer teken op je scherm?

groeten laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Op de site van samsung staat nu dit: (http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html)

Let op! Heb je een Vodafone versie? Deze upgrade is helaas nog niet beschikbaar.

Klik hier als je een e-mail wilt ontvangen indien deze upgrade beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive
jeroenjeremy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:32:
[...]

Beste Ronald
Dank voor de upload, maar wat staat er precies? Heb je de nieuwe 6.5 gedumpt en ge-upload of heb je de CSC van 6.1 geupload?
dit is een dump van versie 6.5. dump is vanaf de verborgen partitie gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik krijg nu een mailtje van samsung dat de upgrade beschikbaar is ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Tylen schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:10:
Ik krijg nu een mailtje van samsung dat de upgrade beschikbaar is ;)
Ik zat me al af te vragen, of ze dat inderdaad nog gingen melden; we hebben ons er tenslotte niet voor neits aangemeld (of toch wel,z oals blijkt, want we wisten het zelf al eerder ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:13
Hallo mensen, ik heb sinds vandaag de nieuwe rom via de New Pc Studio kunnen installeren op mijn omnia qwerty(b7610). ging vrij snel, werd ook gek van de melding dat hij niet ondersteund werd. nu eindelijk toch WM6.5. maar ik vind het jammer dat samsung niets heeft laten weten, daar het al sinds maandag(30-11) mogelijk zou zijn

[ Voor 20% gewijzigd door jeroenribbink op 03-12-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvogelaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 16:28
Heb net een tijdje met een medewerker van Vodafone aan de lijn gehangen :O
Hij kon mij vertellen dat het nog een waarschijnlijk nog lange tijd gaat duren voordat Vodafone zelf de update gaat uitbrengen. ;(
Hij schatte zelf in dat dit minimaal 1 tot 6 maanden gaat duren, omdat er zogenaamt allerlei aanpassingen gedaan worden. (mms en sms centrales moeten gelocked worden en de bookmarks moeten ze erin zetten) :?
Dat betekend dus dat als je eindelijk de update hebt dat je al weer bijna toe bent aan een nieuw toestel/abbo. :(

Ik denk dan bij me zelf kijken een hoe snel het hier kan dat iemand al uitvindt dat het kan omzeilen. (misschien moet vodafone een paar van de "ontwikkelaars" van het Tweakers en Modaco forum in dienst nemen, dan schiet het teminste op) :P

Verder vertelde de beste man dat het wel mogelijk is om dit alles te omzeilen (zoals meer mensen dat hier al hebben gedaan) maar dit zorgt er wel voor dat je de "garantie" op het toestel verliest. :|

Toch wel een beetje vreemd allemaal. 8)7 Eerst komt Samsung met een vertraging van 1,5 maand voor het uitbrengen van de update. Terwijl er niet echt iets heel bezonders mee gebreurd is in de tijd, volgens mij en Nu gaat Vodafone de klanten er nog langer op laten wachten :O (zonder hun klanten zelf op de hoogte te brengen)

Misschien moet ik er dan ook maar aan gaan denken om de telefoon op de "illigale" manier te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
JAAAA!!! Ik hoor nu ook tot de gelukkigen met een Omnia qwerty die ge-upgrade is naar WM6.5!

Jullie hebben afgelopen dagen kunnen lezen, dat ook ik steeds bleef hangen op stap 4....

Ik heb twee verschillende laptops geprobeerd; beide met Vista Business, met verschillende versies van NPS, als admin, met virusscanner en firewall uitgeschakeld.....enz....wel 20 of 30 keer heb ik het geprobeerd...

Vandaag toch maar eens een XP machine aan laten rukken...ennuh...in één keer, zonder problemen, draaide de update erop!
Zou het dan toch niet voor niets zijn, dat in de beschrijving van Samsung sterk wordt afgeroaden om de upgrade via een Vista machine te doen? :|
Alhoewel, er zijn er dus met Vista die het wel gelukt is....bij mij dus niet.....maar wel met de goede, oude XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omniaqwerty
  • Laatst online: 11-08-2020
Iemand al een poging gedaan???? :P

Gebruikers klokken Omnia II over naar 1GHz

Meerdere telefoons met de S3C6410-cpu van Samsung kunnen worden overgeklokt, zo blijkt uit gebruikerservaringen. De kloksnelheid van Samsungs Omnia II, die standaard op 800MHz draait, zou met een tool kunnen worden opgevoerd naar 1GHz.

De telefoons kunnen worden overgeklokt met de voor Windows Mobile ontwikkelde GPIOgfx-tool, die is bedoeld voor mobieltjes met S3C64xx-chipsets van Samsung. Dat melden gebruikers op het forum van de Windows Mobile-site Modaco. Niet alleen de kloksnelheid van de Omnia II is opgeschroefd
Ook de Samsung-modellen Omnia Qwerty en B7620 Armani zouden met de tool kunnen worden opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
Part 2 geeft me CRC fout bij het uitpakken, zou je die ajb opnieuw kunnen uploaden? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de upload!
maar als ik het uitpak met 7zip dan krijg ik de error "file is broken: ?

ben nu deel 1 weer opnieuw aan het downloaden, misschien helpt dat :/

-edit-
jeroenjeremy was wat sneller dan ik zie ik, alleen kreeg ik de melding dat deel 1 broken was ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:02:
Okay hier mijn probleem. Ik proberen upgraden met Windows 7 x64, blijft hangen op 0%. Kan het wel starten, telefoon gaat netjes rebooten (of iets in die richting). Maar dan niks meer. Lijkt wel of die Samsung NPS is vastgelopen...

Ik ga nu VMWare + Windows XP installeren en dan doe ik het wel de old fashioned way :+.
Gisteravond is het nog gelukt. Had geen VMWare meer dus even gedownload, XP geïnstalleerd, ActiveSync geïnstalleerd, NPS geïnstalleerd. Ging in 1x goed. Bewaar nu die virtual disk op een veilige plaats voor de eventuele volgende keer. :+

Misschien een tip voor de vista/windows7 gebruikers met problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald-mcdrive
ik heb deel 2 even opnieuw geupload, en zal ze nu even testen en eventueel opnieuw uploaden.

edit: heb alle bestanden gedownload en getest, werkt allemaal goed nu. succes ermee!

[ Voor 32% gewijzigd door ronald-mcdrive op 03-12-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bnwgraaf schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:13:
Ik hoor steeds minder mensen over de upgrade problemen, omdat de meesten blijkbaar al in het gelukkige bezit zijn van 6.5.... ;) maar ik helaas nog niet.. :'( En dat toch met een niet-vodafoon Omnia....

In de beschrijving van Samsung staat, dat er wel geupgrade kan worden met Vista, maar dat sterk wordt aangeraden dit niet te doen, maar XP te gebruiken....Dat heb ik zo snel even niet bij de hand en ook de XP compatibileit met Vista heeft me niet geholpen...

Heeft iemand mijn vraag over het soft resetten met aangekoppelde USB of afapter nog geprobeerd?
Mij is het gelukt met Vista Home Premium. En in 1 keer zonder problemen;)

Weet iemand hoe je T9 voorgoed uit kunt zetten? word er gek van om dat elke keer uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de versies vergeleken tussen de secany rom en de officiele samsung wm6.5 rom? Ik had eerst secany. Terug geflashed en toen met NPS geupdate. Ging in een keer goed echter ben ik vergeten naar de versies cq build nummers te kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:16:
Heeft iemand de versies vergeleken tussen de secany rom en de officiele samsung wm6.5 rom? Ik had eerst secany. Terug geflashed en toen met NPS geupdate. Ging in een keer goed echter ben ik vergeten naar de versies cq build nummers te kijken.
Secany rom is PDA B7610NXXIJ3.
Wat is versie van de 'officiële'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:00
parff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:47:
Dat zegt weinig, hij kan het ook via een webshop hebben gekocht. Dus los toestel met vodafone abo.
Daar heb je dus helemaal gelijk in, bij smartphonestunts.nl.

De avond dat ik het las dat de update er was, heb ik dus de NPS van samsung.nl gedownload en geupdate naar 2_6.
Ik heb overigens Windows 7 Enterprise x64.
Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik mijn b7610 geconnect kreeg met de software. Gelijk ook de update gedaan, want die zou toen beschikbaar zijn.
Gelijk de eerste keer geslaagd.

Er is sowieso een minpuntje wat ik iemand anders ook al zag ervaren, en dat is het indelen van je startmenu dat je alles eerst helemaal naar top moet verplaatsen en dat je de dingen die al goedstonden ook weer stuk voor stuk naar boven moet verplaatsen...

Ook heb ik wel eens (weet niet waarom) Dat wanneer ik in een programma op menu druk(bijv. bij Google maps) dat het menu dan niet meer tevoorschijn komt, maar gewoon alleen het beeld blijft zoals het was. Dit terwijl je nog geen 10 seconden geleden miss die zelfde software knop wel hebt kunnen gebruiken.
Na een softreset werkt het gewoon weer.

6.5 is wel fijn, maar het is idd meer een marketingtruc. Zijn ook gewoon nog hoop dingen die ze hopelijk in winmo 7 verbeteren / toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiele samsung versies zijn

PDA: B7610NXXIK2
CSC: B7610NXENIK2
PHONE : B7610XXIK1

Windows Mobile 6.5 Prof CE OS 5.2.21863 (build 21863.5.0.67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omniaqwerty schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:13:
Iemand al een poging gedaan???? :P

Gebruikers klokken Omnia II over naar 1GHz

Meerdere telefoons met de S3C6410-cpu van Samsung kunnen worden overgeklokt, zo blijkt uit gebruikerservaringen. De kloksnelheid van Samsungs Omnia II, die standaard op 800MHz draait, zou met een tool kunnen worden opgevoerd naar 1GHz.

De telefoons kunnen worden overgeklokt met de voor Windows Mobile ontwikkelde GPIOgfx-tool, die is bedoeld voor mobieltjes met S3C64xx-chipsets van Samsung. Dat melden gebruikers op het forum van de Windows Mobile-site Modaco. Niet alleen de kloksnelheid van de Omnia II is opgeschroefd
Ook de Samsung-modellen Omnia Qwerty en B7620 Armani zouden met de tool kunnen worden opgevoerd.
Ik heb het al geprobeerd. Hij liep een tijdje stabiel op 920, maar begon daarna vreemde errors te geven op random tijden. Heb het tooltje verwijderd, en toen liep hij weer fijn.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:12:
[...]

Mij is het gelukt met Vista Home Premium. En in 1 keer zonder problemen;)

Weet iemand hoe je T9 voorgoed uit kunt zetten? word er gek van om dat elke keer uit te zetten :P
Dat staat ergens eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Heel fijn dat de secany links uit de lucht gehaald zijn. Nu krijg ik die 6.5 rom dus nergens vandaan. Wie is zo goedwillig om hem even op megaupload te uploaden?
Ik dank u zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem misschien kunnen hosten op een eigen ftp server, maar dan moet ik dat eerst setuppen, weet niet precies hoe dat moet. Ik zou hem in principe met 100 mbit kunnen uploaden naar mensen. Verder heb ik de rom zelf ook niet.
Stond hij niet op megaupload of rapidshare ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb de .mli van ronald zn wm6.5 dump geconvert naar
- EBoot_B7610NXXIK2.eb0
- PDA_B7610NXXIK2.nb0
en ben that atm aan het flashen.

eens even kijken wat er gebeurd...
(snapt iemand mischien hoe ik nou aan een normale b7610 .CSC kom? want die zat dus blijkbaar niet in het .mli bestand ?)

als iemand even CSC: B7610NXENIK2 kon uploaden oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:24:
Heel fijn dat de secany links uit de lucht gehaald zijn. Nu krijg ik die 6.5 rom dus nergens vandaan. Wie is zo goedwillig om hem even op megaupload te uploaden?
Ik dank u zeer!
euhm als je wilt kan ik ook gewoon de officiele 6.5 voor je op megaupload gooien?
getest op me eigen b7610

-edit-
ben nu het officiele wm6.5 PDA bestand (PDA_B7610NXXIK2.nb0) aan het uploaden naar megaupload. Heb geduld tho, het gaat met 80 kbs avg. dus eta nog 1h. 300MB...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
SUPER!
Hebben jullie ook al ontdekt, dat je met de WM 6.5 geen GPS Proxy meer nodig hebt voor Tomtom!? (in ieder geval niet voor versie 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:22:
[...]

euhm als je wilt kan ik ook gewoon de officiele 6.5 voor je op megaupload gooien?
getest op me eigen b7610

-edit-
ben nu het officiele wm6.5 PDA bestand (PDA_B7610NXXIK2.nb0) aan het uploaden naar megaupload. Heb geduld tho, het gaat met 80 kbs avg. dus eta nog 1h. 300MB...
Vanwaar die moeite, die is toch al geupload door Ronald?

Official ROM (B7610NXXIK2): http://www.mediafire.com/...0c3668d4eb16e5c9d3b204475
Secany ROM (B7610NXXIJ3): http://samsung-stuff.de/b...php?threadid=23901&page=1 (RAR heeft wachtwoord: samsung-stuff.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:56:
[...]

Vanwaar die moeite, die is toch al geupload door Ronald?

Official ROM (B7610NXXIK2): http://www.mediafire.com/...0c3668d4eb16e5c9d3b204475
Secany ROM (B7610NXXIJ3): http://samsung-stuff.de/b...php?threadid=23901&page=1 (RAR heeft wachtwoord: samsung-stuff.de)
mja die van secany is beta
en die van Ronald moesten nog uitgepakt worden (hij had een .mli bestand geupload) dus ik heb de .eb0 en .nb0 uitgepakt en die gooi k dan maar voor et gemak op et net

kan je me overigens vertellen waarom ik nergens een b7610 CSC bestand kan vinden? ben et nu best wel zat dat er geen geluid uit me speaker komt T_T

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You're too good ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:10:
[...]

mja die van secany is beta
en die van Ronald moesten nog uitgepakt worden (hij had een .mli bestand geupload) dus ik heb de .eb0 en .nb0 uitgepakt en die gooi k dan maar voor et gemak op et net

kan je me overigens vertellen waarom ik nergens een b7610 CSC bestand kan vinden? ben et nu best wel zat dat er geen geluid uit me speaker komt T_T
Nice, is het uploaden al klaar :P ?

Heb je het al geflashed trouwens? En je hebt geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parff schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:32:
[...]

Nice, is het uploaden al klaar :P ?

Heb je het al geflashed trouwens? En je hebt geen geluid?
wat een k*t zooi na meer dan een uur uploaden staat er "undefined" :'(

is dat de reden waarom iedereen altijd in gedeeltes van 50MB upload? want ik had namelijk het 300MB grote bestand in 1x geupload...althans geprobeerd.

om je andere 2 vragen te beantwoorden
yes geflashed, werkt in principe super
rss reader werkt eindelijk
taal is engels, maar dat vind ik eigenlijk een pluspunt :)
geen geluid komt omdat ik een i8000CSC erop gegooid heb (geen idee wattik dacht) en sindsdien komen er alleen "plop"jes uit me speaker ipv gewoon geluid...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:41:
[...]

is dat de reden waarom iedereen altijd in gedeeltes van 50MB upload? want ik had namelijk het 300MB grote bestand in 1x geupload...althans geprobeerd.

om je andere 2 vragen te beantwoorden
yes geflashed, werkt in principe super
rss reader werkt eindelijk
taal is engels, maar dat vind ik eigenlijk een pluspunt :)
geen geluid komt omdat ik een i8000CSC erop gegooid heb (geen idee wattik dacht) en sindsdien komen er alleen "plop"jes uit me speaker ipv gewoon geluid...
Wat is de maximale bestandsgrootte die ik kan uploaden?
Als uw bestanden beschikbaar dienen te zijn voor iedereen, zorg er dan voor dat uw bestanden niet groter zijn dan 1024 MB. Grotere bestanden kunnen alleen door premium leden worden gedownload.

Dus daar ligt het niet aan.. ;)
Je kan ook deze proberen: http://www.filesavr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rethxoth schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:43:
[...]

Wat is de maximale bestandsgrootte die ik kan uploaden?
Als uw bestanden beschikbaar dienen te zijn voor iedereen, zorg er dan voor dat uw bestanden niet groter zijn dan 1024 MB. Grotere bestanden kunnen alleen door premium leden worden gedownload.

Dus daar ligt het niet aan.. ;)
Je kan ook deze proberen: http://www.filesavr.com/
thnx, ff proberen

-edit-
alvast een lekkermakertje :9
http://www.filesavr.com/ebootb7610nxxik2 de eboot voor official wm6.5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Ik heb ook geen idee waarom je CSC van i8000 op zou zetten :P

Grote bestanden uploaden op Megaupload gaat altijd prima hier. Ik wilde hem voor slapen nog ff flashen, dan maar morgen. Succes met nog 1 keer uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds niemand die een normale csc voor me heeft? :(

(ben nu de pda file aan het uploaden btw gok weer op eta uurtje)

-edit-
iemand enig idee of je via een regedit in je hidden sound menu kan komen ?
dit menu dus voor alle duidelijkheid --> call>*#0002*28346#
en dan wel in het "music speaker" menu om specifiek te zijn...

-edit-
en alstu :D

http://www.filesavr.com/pdab7610nxxik2

official wm6.5 PDA_B7610NXXIK2.nb0

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Snap niet dat iedereen de .mli aan het converteren is aangezien je met Octans gewoon de .mli kan inladen en daarmee je telefoon kan flashen. In ieder geval is dat zonder problemen mogelijk met de nieuwe versie, dus waarom mensen die extra onnodige moeite gaan doen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
bnwgraaf schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:46:
SUPER!
Hebben jullie ook al ontdekt, dat je met de WM 6.5 geen GPS Proxy meer nodig hebt voor Tomtom!? (in ieder geval niet voor versie 7)
ow echt?? meteen even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Slaiter schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:11:
Snap niet dat iedereen de .mli aan het converteren is aangezien je met Octans gewoon de .mli kan inladen en daarmee je telefoon kan flashen. In ieder geval is dat zonder problemen mogelijk met de nieuwe versie, dus waarom mensen die extra onnodige moeite gaan doen is mij een raadsel.
Ik snap niet dat je dat niet eerder hebt gezegd :9 Dan maar de mli downloaden want de link van zhe jinn werkt niet.

edit

Mli inladen kan trouwens niet, dus ik heb met i900_EXEcutor_2.4 mli file uitgepakt en net 6.5 opgezet. Nu kijken of alles lekker werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door parff op 04-12-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
PLING..mailbericht Windows Mobile 6.5 upgrade nu beschikbaar
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
ronald-mcdrive schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:56:
ik heb deel 2 even opnieuw geupload, en zal ze nu even testen en eventueel opnieuw uploaden.

edit: heb alle bestanden gedownload en getest, werkt allemaal goed nu. succes ermee!
Dank! Alles gedownload en geflashed. Lijkt goed te werken, alleen laat WM me nu de settings voor netwerk niet meer aanpassen en daar moet ik bij om de proxy naar Vodafone zakelijk om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

parff schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:50:
[...]

Ik snap niet dat je dat niet eerder hebt gezegd :9 Dan maar de mli downloaden want de link van zhe jinn werkt niet.

edit

Mli inladen kan trouwens niet, dus ik heb met i900_EXEcutor_2.4 mli file uitgepakt en net 6.5 opgezet. Nu kijken of alles lekker werkt.
Gek dat het bij mij dan wel gelukt is zonder problemen :?

Octans openen.
.mli laden in MoviNAND
telefoon uit
detect
downloaden
klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Slaiter op 04-12-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de gebruikte Octans versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbe_nl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb zojuist een antwoord ontvangen van een grote leverancier over de update problemen voor wat betreft de melding 'Device not supported. Device does not support software upgrade.'

NPS checkt dus of er een update beschikbaar is en meldt dan dat je toestel niet wordt ondersteunt.

Wellicht was het al eerder genoemd maar het volgende antwoord maakt duidelijk waarom en wat de aangeboden oplossing is:

Er is een fout gemaakt tijdens de produktie van dit toestel. Zoals je onderstaand ziet bestaat de software uit 3 delen: PDA, CSC en Telefoon.

De CSC is verkeerd, deze is voor Oostenrijk ipv voor Nederland. Gevolg is dat de klant oa de Nederlandse widgets mist, maar ook niet kan upgraden naar Windows Mobile 6.5.

De oplossing voor de klant is om naar een Samsung servicepoint te gaan, en daar het toestel te laten voorzien van de Windows Mobile 6.5 software.

http://www.samsung.com/nl/support/ServiceLocationsMain.do

Hij/zij kan er ook voor kiezen om de juiste 6.1 te laten installeren op het servicepoint, en dan zelf via New PC Studio te upgraden naar 6.5 maar ik raad aan om dat direct door het servicepoint te laten doen.

Dus als je opziet tegen het flashen van je toestel en je hebt het toestel gewoon in NL gekocht, dan kan je bij de Samsung service centers terecht.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webbe_nl schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:52:
Ik heb zojuist een antwoord ontvangen van een grote leverancier over de update problemen voor wat betreft de melding 'Device not supported. Device does not support software upgrade.'

NPS checkt dus of er een update beschikbaar is en meldt dan dat je toestel niet wordt ondersteunt.

Wellicht was het al eerder genoemd maar het volgende antwoord maakt duidelijk waarom en wat de aangeboden oplossing is:

Er is een fout gemaakt tijdens de produktie van dit toestel. Zoals je onderstaand ziet bestaat de software uit 3 delen: PDA, CSC en Telefoon.

De CSC is verkeerd, deze is voor Oostenrijk ipv voor Nederland. Gevolg is dat de klant oa de Nederlandse widgets mist, maar ook niet kan upgraden naar Windows Mobile 6.5.

De oplossing voor de klant is om naar een Samsung servicepoint te gaan, en daar het toestel te laten voorzien van de Windows Mobile 6.5 software.

http://www.samsung.com/nl/support/ServiceLocationsMain.do

Hij/zij kan er ook voor kiezen om de juiste 6.1 te laten installeren op het servicepoint, en dan zelf via New PC Studio te upgraden naar 6.5 maar ik raad aan om dat direct door het servicepoint te laten doen.

Dus als je opziet tegen het flashen van je toestel en je hebt het toestel gewoon in NL gekocht, dan kan je bij de Samsung service centers terecht.

Succes.
dan hoef je dus eigenlijk maar de goede CSC erop to zetten en klaar...je kan updaten, toch?
Kunnen we die niet ergens krijgen? moet toch te doen zijn en zal zeker ook de problemen voor alle vodafone branded telefoons oplossen.
woon namelijk niet echt dichtbij een van hun servicepoints en mijn telefoon helemaal zelf te flashen vind ik toch n beetje eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurenze schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:47:
[...]

bedankt voor je reactie,

Ik ga morgen naar een samsung service point toe, ze hebben jou direct kunnen helpen?

Jij had toch ook het telefoontje uitroepteken en computer teken op je scherm?

groeten laurens
ja klopt uurtje wachten en alles was weer klaar, heb er nu eerst maar spb mobile shell opgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geflashed met CSC_B7620XXIK4.csc. Lijkt goed te werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:56:
En dan kun je de officiële update via NPS uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Hmm ik ga denk ik straks maar even naar Haarlem toe en hem daar laten flashen.. bedankt voor het bericht webbe_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:56:
ffs waar heb je dat vandaan T_T ?

-edit-
ik snap niet waarom die link niet werkt :( toen ik het vannacht om 3u probeerde werkte het nog |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenze
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:50:
[...]

ja klopt uurtje wachten en alles was weer klaar, heb er nu eerst maar spb mobile shell opgezet ;)
Nice, hopelijk zijn ze bij mij ook zo behulpzaam.. het zal wel niet, koopavond etc. maar goed zit met werk dusja...

Ik vraag meteen of ze dan die 6.5 erop knallen, ik ga het risico namelijk ook niet meer lopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die de csc nodig hebben

CSC_B7620XXIK4.rar
http://chomikuj.pl/misiio.../Firmware/GT-B7620+Armani

vraag me niet hoe maar op de een of andere manier heb ik een account kunnen maken :D

en me geluid werkt eindelijk weer _/-\o_

-edit-
versie is nu
PDA B7610NXXIK2
CSC B7620FOPIK4
PHONE B7610BUIH1

et t werkt heerlijk O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
Heb vandaag WM 6.5 zonder enige problemen erop kunnen zetten. Draai hier windows 7 ultimate en zat ondertussen gewoon te internette. Op een gegeven moment kon ik hem gewoon gaan instellen.

grtzz

btw sktools staat nu op usenet ftd# 1136557 handig proggie die nu ook onder 6.5 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Moeten we Phone ook niet bij flashen trouwens? Ik heb nu 6.5 aan het draaien.. enige probleem is dat de camera (als je foto's neemt) van zeer slechte kwaliteit is. Als je de foto terug kijkt is de kwaliteit weer goed.

Ik heb trouwens 15MB Ram minder dan bij 6.1. Na opstarten heb ik maar 45MB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:51:
voor mensen die de csc nodig hebben

CSC_B7620XXIK4.rar
http://chomikuj.pl/misiio.../Firmware/GT-B7620+Armani

vraag me niet hoe maar op de een of andere manier heb ik een account kunnen maken :D

en me geluid werkt eindelijk weer _/-\o_

-edit-
versie is nu
PDA B7610NXXIK2
CSC B7620FOPIK4
PHONE B7610BUIH1

et t werkt heerlijk O-)
CSC B7620XXIK4 en CSC B7620FOPIK4...

Ik snap het niet meer... 8)7 :?
De eerste staat op die Poolse site, de tweede op je phone. Hoe kom je dan aan die tweede?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:15:
[...]

Interessant. Dit gaat om de B7620, dus de Armani. Kunnen we de phone part en PDA ook gewoon flashen op onze eenvoudige B7610 Louvre?
Hoe kom je in hemelsnaam aan een account op die Poolse site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:41:
[...]

is dat de reden waarom iedereen altijd in gedeeltes van 50MB upload?
Jawel.
En liever nog 15 MB blocks.
Doe er 10% zelf gemaakte (van dat file) PAR files bij en (afhankelijk van de te ontvangen server) er wordt helemaal niet gezeurd over een crc errortje hier of daar.
Voordeel voor de downloader: mocht er een errortje optreden in de overdracht over tig netwerken, PAR lost het lokaal op de computer weer op.
Meer over PAR

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 04-12-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:44:
Wanneer ik een inkomende gesprek heb kan ik dit negeren doormiddel van het versturen van een sms.... nou heb ik mijn toestel in mijn broekzak dus je kunt raden wat er gebeurd.... heb al heel vaak gesprek genegeerd en vervolgens automatisch een sms verstuurd. ik wil deze functie dus uitschakelen maar zal niet weten waar ik dat moet doen... iemand enig idee? alvast bedankt!
Kan iemand bevestigen of je bovenstaande al kunt uitschakelen in 6.5? Gisteren al 'per ongeluk' 3 smsjes verstuurd.

Ik begin al steeds meer spijt te krijgen waarom ik mijn iPhone heb verkocht.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:23:
[...]

Kan iemand bevestigen of je bovenstaande al kunt uitschakelen in 6.5? Gisteren al 'per ongeluk' 3 smsjes verstuurd.

Ik begin al steeds meer spijt te krijgen waarom ik mijn iPhone heb verkocht.
In 6.5 heb je twee 'schuifjes' op het scherm bij een inkomend gesprek: een voor opnemen, een voor negeren. Alleen door te drukken en schuiven doen die iets. Een sms versturen staat er bij mij niet meer bij...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Vodafone gebeld en die wist mij te vertellen dat de update naar 6.5 misschien niet aangeboden wordt onder de Vodafone gebruikers. Nogal dronken allemaal. Stelletjes ****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:00:
Net Vodafone gebeld en die wist mij te vertellen dat de update naar 6.5 misschien niet aangeboden wordt onder de Vodafone gebruikers. Nogal dronken allemaal. Stelletjes ****
Dan zou je nog altijd terecht kunnen bij een Samsung Service Center, neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 12:16

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Is het voor de Vodafone gebruikers niet mogelijk om handmatig 6.5 erop te zetten? Want in principe is de Vodafone software (lees: beperking) nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:15:
[...]

De eerste staat op die Poolse site, de tweede op je phone. Hoe kom je dan aan die tweede?
de tweede hebbik van de poolse? site

en hoe k die account heb gemaakt, gewoon random op die buttons klikken en dan random in de vakjes namen en mail invullen et voila :9

-edit-
ik heb de vraag nog keer goed gelezen en zie nu wat je bedoeld,
toen k de CSC ging flashen toen kon k talen kiezen (stond standaard op spaans) en toen k engels koos veranderde het automatisch van xxik4 naar fopik4

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenjeremy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:36:
[...]

Interessant. Dit gaat om de B7620, dus de Armani. Kunnen we de phone part en PDA ook gewoon flashen op onze eenvoudige B7610 Louvre?
Hoe kom je in hemelsnaam aan een account op die Poolse site?
hele goede vraag, ik ga nu even de phone part proberen op me tel te gooien..

laat het je zo weten :D

-edit-
well...guess not, krijg een "Phone Fail" error op me tel en in Octan geeft ie bij het downloaden aan "[Fail writing Phone to flash 105%"

ben nu voor de geinteresseerden onder ons de b7620 CSC aan het uploaden (aangezien niet iedereen zo pr0 is met random buttons klikken en een account krijgen :P)

http://www.filesavr.com/cscb7620xxik4
en alstu..
csc van armani b7620

kan iemand mij overigens uitleggen wat al die dingen doen?
EBoot
PDA
CSC
MoviNAND
Contents
PHONE

thnx

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Laatst online: 26-06 10:11
Zou je misschien het PDA gedeelte van de WinMo 6.5 ROM opnieuw kunnen uploaden?
Ik krijg die rar-files van Ronald maar niet aan de praat, dus misschien biedt dit een oplossing :)
Alvast bedankt voor je moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boertje1991 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:23:
Ik krijg die rar-files van Ronald maar niet aan de praat, dus misschien biedt dit een oplossing :)
sorry, moet er nu vandoor. Vandaag niet het is "quality-time-avond" met het vrouwtje. Dus of iemand anders moet het even voor je willen doen of je moet wachten tot ik het misschien morgen oid. voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boertje1991 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:23:
Probeer het eens via Rapidshare (s*cks, I know :P):
http://www.modaco.com/con...m/297014/b7610nxxik2-rom/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
In dat geval wens ik je een fijne avond :)

en @ Klaas:

Heb je toevallig links? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boertje1991 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:28:
In dat geval wens ik je een fijne avond :)

en @ Klaas:

Heb je toevallig links? O-)
Added... Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Hartstikke bedankt :)
Ik ga het eens proberen en laat het wel weten als t gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
Ik heb het zelf even anders gedaan, naar 6.1 terug geflashed en daarna met die samsung tool, naar 6.5 aangezien ik hem niet zomaar kon installeren....
Hij werkt nog, alleen nu nog alles weer opnieuw erin zetten zoals ik het wil.... ben weer even zoet... ;)
Mijn toestel is gewoon normaal gekocht, heb wel het gevoel dat het net iets vlotter draait als de beta rom.
Even kijken op langere duur....
Wat er als eerste op gaat is SMS-Chat... er zit wat vreemds tussen die Qwerty en Windows mobile waardoor ik lege smsjes verzend...
Misschien verziekt door mijn oude toestel... 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door KamiKaaze op 04-12-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een (bijna) gelukkige QWERTY gebruiker. Ik heb hem vorige week gehaald, en bevalt goed, tot nu toe. Zijn alleen twee probleempjes die ik niet opgelost krijg:

- Ik heb gisteren de update naar WM6.5 gedaan, en krijg sindsdien alleen een groen scherm in de vergrendelingsmodus. Maar had daar een foto staan. Iemand een idee over hoe ik dat weer goed krijg, andere (standaard) plaatjes werken ook niet.

- Als ik een SMS schrijf met het toetsenbord en een teken wil gebruiken dat 'boven' de pijltjestoetsen zit (dwz, ?, ~, ") lukt dat niet. Bij andere toetsen geen probleem, maar deze toetsen blijven pijltjes geven. Een bekend probleem voor iemand, of even terug naar de winkel?

Mika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
nou..hoopvol tomtom 7 geprobeerd op 6.5 maar geen fix hoor..

WOW

dit is wel heel bijzonder..ook ik heb na 1 restartje binnen no time een fix! Dit is zo bijzonder omdat de Omnia II portsplitter moet gebruiken.

Voor de duidelijkheid...een fix ZONDER portsplitter

[ Voor 64% gewijzigd door xon op 05-12-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
xon schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:56:
nou..hoopvol tomtom 7 geprobeerd op 6.5 maar geen fix hoor..

WOW

dit is wel heel bijzonder..ook ik heb na 1 restartje binnen no time een fix! Dit is zo bijzonder omdat de Omnia II portsplitter moet gebruiken.

Voor de duidelijkheid...een fix ZONDER portsplitter
Zoals gezegd, heb ik dus ook gefixt zonder splitter....alleen fixt hij niet elke keer even vlot. Vanmorgen zelfs een uur zonder fix (en dus weer met ouderwetse landkaart) rond gereden.
Na een softreset fixte hij trouwens weer wel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:40:

- Als ik een SMS schrijf met het toetsenbord en een teken wil gebruiken dat 'boven' de pijltjestoetsen zit (dwz, ?, ~, ") lukt dat niet. Bij andere toetsen geen probleem, maar deze toetsen blijven pijltjes geven. Een bekend probleem voor iemand, of even terug naar de winkel?

Mika
Normaal typ je door even alt in te drukken en vervolgens de toets. Met de pijltjestoetsen is het belangrijk dat je alt ingedruk houdt terwijl je de toets indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
bnwgraaf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:05:
[...]

Zoals gezegd, heb ik dus ook gefixt zonder splitter....alleen fixt hij niet elke keer even vlot. Vanmorgen zelfs een uur zonder fix (en dus weer met ouderwetse landkaart) rond gereden.
Na een softreset fixte hij trouwens weer wel vlot.
had je na de update GPS Xtra etc al aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Slaiter schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:11:
Welke versie van Octans gebruik je dan? Met versie 2.11 is het mij niet gelukt om dat .mli bestand in te laden. Heb je misschien een link naar die nieuwe versie?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
xon schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:27:
[...]

had je na de update GPS Xtra etc al aangezet?
Yep, had ik gedaan.Ik zal vandaag eens verder kijken. Ik had vrijdag van alles opnieuw erop gezet, omdat ik met een schone, lege upgrade was begonnen. Misschien was de softreset die ik gisteren gedaan heb, wel noodzakelijk voor Tomtom/GPS, dus kijken of ie het nu wel goed blijft doen.

Voor de zekerheid wil ik GPS proxy wel installeren, dan heb ik die altijd achter de hand, maar die gaf eerst aan allerlei andere componenten nodig te hebben en daarna alleen maar een error bij opsarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Boertje1991 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:15:
[...]

Welke versie van Octans gebruik je dan? Met versie 2.11 is het mij niet gelukt om dat .mli bestand in te laden. Heb je misschien een link naar die nieuwe versie?
Alvast bedankt :)
2.11 v 1.5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:40:

Mika
Dat had ik al bij windows mobile 6.1 het ? en de " kreeg en krijg ik alleen door de alt toets ingedrukt te houden en dan op één van die pijltjestoetsen te drukken....geen idee waarom; blijkbaar wilden ze de functie van de pijltjes blijven behouden, ook na het indrukken van de alt toets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
bnwgraaf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:47:
[...]

Yep, had ik gedaan.Ik zal vandaag eens verder kijken. Ik had vrijdag van alles opnieuw erop gezet, omdat ik met een schone, lege upgrade was begonnen. Misschien was de softreset die ik gisteren gedaan heb, wel noodzakelijk voor Tomtom/GPS, dus kijken of ie het nu wel goed blijft doen.

Voor de zekerheid wil ik GPS proxy wel installeren, dan heb ik die altijd achter de hand, maar die gaf eerst aan allerlei andere componenten nodig te hebben en daarna alleen maar een error bij opsarten.
Ja er zit wel iets bij mij ook dat het " soms" niet werkt en die een soft reset nodig heeft om te werken. Ik weet niet precies wat het " oude" probleem was want heb dat nooit geprobeerd.

Voor de liefhebbers

Ik verwees de vorige keer al naar leuke software die voor je qwerty (staat onder I8000) te vinden was op ftd..geldt voor bovenstaande ook.

Ik heb een fix binnen 1.5 minuut

GPS instellingen " Andere NIMEA GPS-ontvanger" kiezen en dan 4800 baud.

Wel even je GPS Xtra aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is GPS Xtra? Nog nooit van gehoord...

GPS Xtra = A-GPS O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de b7610 nu ongeveer 2 maand en ben er erg tevreden over, heb hem gister geupdate naar 6.5 wat erg fijn werkt.
alleen heb ik nog een paar vraagjes..
op de telefoon zit ook java, als ik daarop klik staat er ''bestanden downloaden'' maar dit duurt eeuwig en er gebeurd niets.
en dan nog de GPS, hoe kan ik dat laten werken? als ik bv bij camera op GPS druk duurt het eerst erg lang en daarna staat er dat het niet mogelijk is o.i.d.

misschien dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:32:
Wat is GPS Xtra? Nog nooit van gehoord...

GPS Xtra = A-GPS O-)
precies :-)

Maaaaar na weer wat testen lijkt het erop dat je hem 1 keer kan starten en stoppen..daarna wil die niet zo graag meer..na softreset werkt het wel weer direct..still testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Ik gebruik ook versie 2.11, maar ik heb alleen de optie bij MoviNAND om een .mst, .msd of een .sst bestand te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:13:
[...]

Dan zou je nog altijd terecht kunnen bij een Samsung Service Center, neem ik aan...
Had gister nog Samsung gebeld en die wist mij te vertellen dat Vodafone het zelf moet oplossen omdat Vodafone zelf de software aanpast. Als de de upgrade ooit komt.
Je kan dus niet naar de Samsung Service Center als je een Vodafone klant bent, raar maar waar.
Zijn we weer mooi klaar mee :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 14:05 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste