I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
En iemand al een mooi mapje gevonden voor de omnia qwerty?
Zet even je instellingen scherm goed. (zoals ik gisteren heb gepost) je krijgt wel 2 intellingen knoppen in je start menu. Maar 1 ervan is de originele. Daarna kan je beter je homescreen instellen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:23:
Weet iemand hoe je de normale achtergonden krijgt, dus ook het standaard thema? Want als ik een ander thema kies bij instellingen, start ik hem opnieuw op en dan is er niks veranderd?
En iemand al een mooi mapje gevonden voor de omnia qwerty?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Ik kan deze entry niet aanpassen. Hij geeft 'access denied' aan.Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:59:
Je kan niet alles instellen standaard. De samsung settings menu is niet zo uitgebreid.
Show Windows Setting in Start Menu
•Open any registry editor, go to path: HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Shell\StartInfo\ amd change Value 'HideSettings' to '0'
Verander die registry key en je kan meer(waaronder kleine lettertype selecteren)
Edit: Opgelost
Verwijderd
Da's nou jammer! Had gehoopt dat dat zou werken...parff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:34:
Wie o wie gaat zijn 6.5 rom dumpen. Ik heb de unbranded firmware geïnstalleerd, maar nog steeds kan ik niet upgraden naar 6.5 via NPS. Phone en CSC gedeelte blijven namelijk hetzelfde.
Verwijderd
Hoi Roland, werkte bij mij na de update meteen wel handmatig ingesteld. Voor google maps.ronald-mcdrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:27:
heeft iemand de interne gps al werkend gekregen met 6.5? met 6.1 werkte het goed met google maps en tomtom, maar geen van beide werken nu.. heb ook gpsproxy gebruikt maar lukt nog niet
com7
baudrate 4800
gps-hardware poort com9 en automatisch beheren, succes. Ik heb problemen om via wifi het net op te gaan. Herkent de router wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 18:09 ]
Verwijderd
Misschien is iemand eerder geneigd z'n 6.5 ROM te dumpen als er hier een duidelijke HOW TO staat,,

Download dit: http://www.modaco.com/con...ion/286865/i900-executor/Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:05:
Iemand enig idee hoe je zo een ROM dumpt?
Misschien is iemand eerder geneigd z'n 6.5 ROM te dumpen als er hier een duidelijke HOW TO staat,,
en dan het volgende doen:
1. Tools\Dump DSK*
2. select DSK1: - Go
3. PDA-Disasm-PDA open file c:\executor.dump\dsk1.bin
4. Check Type_data_out - Dump
5. Go
in c:\executor.dump\dump you have files from your device pda
Ik hoop dat iemand de moeite hiervoor neemt.
Ja ik had het wel gevonden, ga naar de map waarin je New Samsung Studio in hebt geïnstalleerd, klik daar op NPSBackupAndRestore.exe (pas wanener je de studio open hebt staan en je telefoon is verbonden)Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:05:
Ik zit nu al de hele tijd te zoeken naar hoe je de backup terugzet. Ik kan nergens een restore functie vinden. Ik zit nu heel mooi met mijn wbu bestandje, maar hoe gebruik ik die?
Bijkomend probleem en dus mijn vraag, ik heb nu een backup bestand van 150mb, wil ik deze terugzetten zegt ie dat ik niet genoeg ruimte heb, ik heb al van alles geprobeerd om meer ruimte te maken, iemand enig idee? Ik heb nu dus gewoon weer een volledige kale (windows 6.5) omnia en daar baal ik hard van...
Verwijderd
Ik heb de HOW TO nagebootst (met me Secany ROM) en het is super simpel. (bedankt parff)
Vanaf het downloaden van de .zip van Modaco tot het uploaden van de bestanden heb ik er zo een tien minuten over gedaan, en ik draai een oude kantoor pc'tje X_X !
Verwijderd
Verwijderd
Iemand idee wat er aan de hand is cq hoe het anders kan?
Verwijderd
Lees het topic even een beetje terug. Je hebt waarschijnlijk een branded Vodafone toestel...Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:08:
Voa new pc studio probeer ik naar windows 6.5 te updaten maar krijg de melding als bij apparaat bijwerken: Dit apparaat wordt niet ondersteund. Het geselecteerde apparaat ondersteund de software update niet.
Iemand idee wat er aan de hand is cq hoe het anders kan?
Verwijderd
Als ik hem aanzet komt er een pc een uitroepteken en een telefoon, iemand tips
Zojuist gedumpt, was echt heel simpel idd binnen 10 minuten gedaan.parff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:24:
[...]
Download dit: http://www.modaco.com/con...ion/286865/i900-executor/
en dan het volgende doen:
1. Tools\Dump DSK*
2. select DSK1: - Go
3. PDA-Disasm-PDA open file c:\executor.dump\dsk1.bin
4. Check Type_data_out - Dump
5. Go
in c:\executor.dump\dump you have files from your device pda
Ik hoop dat iemand de moeite hiervoor neemt.
ik heb nu in het mapje "dump" heel veel folders bestanden staan, neem aan dat ik deze even moet inpakken en op internet moet gooien? heeft iemand nog een voorkeur voor een website rapidshare oid?
Ja ff uploaden. Ik heb geen idee wat je nu moet doen om PDA, CSC en Phone bestanden te maken, maar misschien kan iemand van Modaco ons helpen. Als je het op megaupload.com uploadt, dan geef ik het wel door aan iemand van Modaco.ronald-mcdrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:43:
[...]
Zojuist gedumpt, was echt heel simpel idd binnen 10 minuten gedaan.
ik heb nu in het mapje "dump" heel veel folders bestanden staan, neem aan dat ik deze even moet inpakken en op internet moet gooien? heeft iemand nog een voorkeur voor een website rapidshare oid?
Verwijderd
Ja iets waar we hem snel af kunnen downloaden!
Op zetten is heel simpel met Windows 7, ik heb net de unbranded firmware opgezet, toen de oude 6.5 rom en weer de unbranded. Alles verliep perfect. Ik maak wel een How To als ik de nieuwe rom heb.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:39:
kijk dat is goed nieuws! nu nog iemand die kan vertellen hoe ik het er straks op moet zetten haha.
Ja iets waar we hem snel af kunnen downloaden!
Device not supported
Device you have selected does not support software upgrade.
Heb mijn toestel besteld van Hi.
PDA: B7610XXII1
CSC: B7610ATOII2
TELEFOON: B7610XXII1
Heb alles orgineel gelaten, dus geen beta flashes of weet ik ut. hij is nog precies hetzelfde als uit de doos.
Help please
[ Voor 15% gewijzigd door Freakously op 01-12-2009 21:16 ]
Verwijderd
ah, dus als het volgende lijstje wel klopt:freakzor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:11:
Ik kan ook niet updaten, krijg in NPS als ik mijn telefoon zoek in het bijwerk scherpje de foutmelding
Device not supported
Heb alles orgineel gelaten, dus geen beta flashes of weet ik ut. hij is nog precies hetzelfde als uit de doos.
Help please
http://www.modaco.com/con...ect-software-version-fix/
is deze niet vodafone branded (die van mij wel...grrrr) maar heeft hetzelfde probleem.
dan kan het toch eigenlijk niet an het branding liggen, toch?
ligt het mss hieraan?
Had hem besteld via Hi, maar de garantie bon "order" <- in dit geval krijg ik maar niet gevonden. Ik heb nu samsung gemailt of ze iets kunnen betekenen bij het repair centrum???
Morge even Hi opbellen of ze eventueel nog een bewijs kunnen toesturen ofzo?
Ik baal echt! De herstel werkte ook niet, aangezien de computer het toestel niet meer herkent als ik hem aan zet, geen active sync geen windows... alleen samsung op het scherm.. erg zuur
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik snap het ook totaal niet.Liquid-Man schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:28:
[...]
Ja ik had het wel gevonden, ga naar de map waarin je New Samsung Studio in hebt geïnstalleerd, klik daar op NPSBackupAndRestore.exe (pas wanener je de studio open hebt staan en je telefoon is verbonden)
Bijkomend probleem en dus mijn vraag, ik heb nu een backup bestand van 150mb, wil ik deze terugzetten zegt ie dat ik niet genoeg ruimte heb, ik heb al van alles geprobeerd om meer ruimte te maken, iemand enig idee? Ik heb nu dus gewoon weer een volledige kale (windows 6.5) omnia en daar baal ik hard van...
Ik heb hetzelfde probleem vandaag al naar de winkel geweest... betekenen en doen ook niks voor mij?? dus heb nu samsung gemailt of ze bij het repair centrum wat kunnen doen!?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:16:
wou mijn telefoon updaten maar bij 75 % ging hij niet verder. terug zetten lukt niet en kan hem ook niet meer aanzetten![]()
Als ik hem aanzet komt er een pc een uitroepteken en een telefoon, iemand tips
Echt zuur he! laat me eventjes weten als jij al een oplossing hebt..
Helaas niets wil werken, microsoft sync kent namelijk het toestel niet meer... ook alleen het telefoontjes uitroepteken en computer op mijn scherm..bnwgraaf schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:33:
[...]
Heb je de herstelmodus al geprobeerd?
Moet je onder volgende link even klikken op FAQ:
http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
Succes!
Bij mij zijn de volgende stukjes software met NPS meegekomen:
PC connectivity Solution (van Nokia) en een Windows stuurprogrammapakket Nokia pccsmcfd (ook met als uitgever Nokia)
Overigens, zoals al vermeld, blijf ik ook hangen op stap vier, omdat daar mijn Samsung wordt afgesloten.
Mijn versie:
PDA: B7610XXIH
CSC: B7610XENIH1
TELEFOON: B7610XXIG4
Verwijderd
Dus je bedoelt dit wat ik moet veranderen om die thema's enzo in te stellen? Als ik dit doe met Mobile Registry Editor dan geeft hij een Error setting value als ik de 1 naar een 0 verander.Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:59:
Je kan niet alles instellen standaard. De samsung settings menu is niet zo uitgebreid.
Show Windows Setting in Start Menu
•Open any registry editor, go to path: HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Shell\StartInfo\ amd change Value 'HideSettings' to '0'
Verander die registry key en je kan meer(waaronder kleine lettertype selecteren)
Welke gratis registry editor hebben jullie?
Edit: Ik heb het gekregen:). Heeft iemand al mooie thema's gevonden om te downloaden:)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 22:31 ]
Staat eropparff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:37:
[...]
Ja ff uploaden. Ik heb geen idee wat je nu moet doen om PDA, CSC en Phone bestanden te maken, maar misschien kan iemand van Modaco ons helpen. Als je het op megaupload.com uploadt, dan geef ik het wel door aan iemand van Modaco.
part 1:
http://www.megaupload.com/?d=VXP05L7C
part 2:
http://www.megaupload.com/?d=74Q9W2OV
part 3:
http://www.megaupload.com/?d=Z005Y5AC
part 4:
http://www.megaupload.com/?d=KZ6C9Y2K
Verwijderd
Probleem is zeker verminderd, maar heb nog steeds verbindings problemen op met telefoon. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om bijvoorbeeld een podcast te downloaden; Java geeft nog steeds dezelfde foutmelding iets van only for handhelt devices;bnwgraaf schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:00:
[...]
Ik heb in het begin ook lopen klooien met de instellingen die door Vodafone opgegeven werden.
Uiteindelijk ontdekte ik, dat je juist niet van een proxy gebruik moet maken en toen ik dat had uitgeschakeld, liep alles als een trein!
Dus naar start > instellingen > tabblad "geavanceerd" > verbinding > verbindingen > bestaande verbinding beheren
Daar onderaan tabblad "proxyinstellingen" iezen en vinkje weghalen bij "dit netwerk gebruikt een proxyserver....."
(wel een vinkje bij "dit netwerk heeft verbinding met internet)
Hopelijk werkt het dan ook bij jou!
Probeer net weer iets te downloaden krijg ik Unknow OS client not supported.
RSS reader doet ook nog lastig
Ik zit dus met een vodafone toestel en de gewone instellingen van www.vodafone.nl/mijntoestel
Wie o wie kan me helpen?
Thanks. Ik heb met iemand van Modaco contact opgenomen, nu wachten op z'n reactie.ronald-mcdrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:53:
[...]
Staat erop![]()
part 1:
http://www.megaupload.com/?d=VXP05L7C
part 2:
http://www.megaupload.com/?d=74Q9W2OV
part 3:
http://www.megaupload.com/?d=Z005Y5AC
part 4:
http://www.megaupload.com/?d=KZ6C9Y2K
Verwijderd
Het doel hiervan is om de dump flashable te maken? Met welk programma kun je flashen en waar is dat te downloaden?
Heb vaak HTC's geflasht, maar nog nooit een Samsung ...
Ik heb dezelfde codes in mijn toestel staan en flashte prima naar 6.5.Barts27 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:32:
Hier is het updaten eindelijk gelukt. In windows 7 opnieuw pc studio en windows mobile device center (in vista compatibility modus) geinstalleerd. Vervolgens de telefoon gekoppeld aan de pc. Bij stap 4 ging weer de telefoon uit en werd de verbinding (leek het) verbroken, maar na een paar seconden begon het update proces op de telefoon. Er stond in hele grote letters dat de verbinding tussen telefoon en pc niet verbroken mag worden. Rustig afwachten en fingers crossed. Vervolgens werd de taalinstelling gevraagd. Rustig wachten wat er gebeurd en zie daar... de Nederlandse taal wordt voorgesteld als instelling. Bevestigd met "ja" en weer een tijdje wachten. Vervolgens is de telefoon klaar voor gebruik. Meteen weer mobile shell 3.5 erop gezet en andere software. Internet gaat nog niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een data-abo van mijn werk heb dat via een Domein van vodafone gaat. Wel vreemd dat de telefoon naar een internetverbinding van T-mobile zoekt en natuurlijk niet kan vinden, terwijl het abonnement bij vodafone loopt.
Zou het echt aan de branding liggen?
Ik begin er in ieder geval sterk aan te twijfelen
Eerste indruk is goed, sneller (sneller dan de secany rom naar mijn gevoel ook) en alles werkt netjes. Heb nu alleen toch ook de HD2 aangeschaft (toch een duidelijk verschil met internetten en videos afspelen...) dus ik weet niet hoeveel plezier ik nog van de officiele 6.5 ga krijgen maar in ieder geval blij dat het gelukt is.
Verwijderd
Heb je toevallig links naar die dump en het flashprogramma (is dat Octans?) op Modaco?m0ridin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:22:
Hier is het ook gelukt, had eerst de secany 6.5 erop staan en die werd niet gesupport... Dus teruggeflashed naar de 6.1 rom (via de dump op modaco) en van daaruit soepel de samsung update naar 6.5.
Eerste indruk is goed, sneller (sneller dan de secany rom naar mijn gevoel ook) en alles werkt netjes. Heb nu alleen toch ook de HD2 aangeschaft (toch een duidelijk verschil met internetten en videos afspelen...) dus ik weet niet hoeveel plezier ik nog van de officiele 6.5 ga krijgen maar in ieder geval blij dat het gelukt is.
Thanks in advance!
Algemener: kan iemand een how-to maken voor het flashen van ROM's??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 00:32 ]
Yup, ik heb deze 6.1 rom gebruikt:Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:30:
[...]
Heb je toevallig links naar die dump en het flashprogramma (is dat Octans?) op Modaco?
Thanks in advance!
Algemener: kan iemand een how-to maken voor het flashen van ROM's??
h**p://www.modaco.com/content/b7610-omnia-pro-b7610-modaco-com/294477/b7610-rom-dumped/
En uit dat pakket alleen de PDA_B7610XXIH1.nb0 file geflashed.
Dat via dit stappenplan (ook van Modaco, uit de Omnia II i8000 faq/zut):
Guide on how to Flash ROM
The following steps are as suggested by Sorg, there are other procedures which may differ a little (such as not turning the phone off) that still works but this one I've been using and tested myself and always fine:
0) Make sure to install (or to have installed already) the Samsung_CDMA_modem_4_1_.34.zip driver.
1) Disconnect phone.
2) Turn off phone.
3) Start OCTANS and fill required fields/checkboxes.
4) Press "Detect" button.
5) Connect Phone to computer (make sure phone was turned off before connecting).
6) As OCTANS detect phone, press "Start Download".
7) Wait till whole operation end.
Waarbij ik een heel klein beetje gebruik heb gemaakt van deze screenshots:
h**p://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/291575/omnia-ii-i8000-flashing-rom-procedure/
Even geen heel uitgebreide uitleg maar ik ging net naar bed
Verwijderd
Ga er morgen mee aan de slag, nu is het ook voor mij bedtijd...
Zou je hem misschien kunnen uploaden op Megaupload?m0ridin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:40:
[...]
Yup, ik heb deze 6.1 rom gebruikt:
h**p://www.modaco.com/content/b7610-omnia-pro-b7610-modaco-com/294477/b7610-rom-dumped/
The following steps are as suggested by Sorg, there are other procedures which may differ a little (such as not turning the phone off) that still works but this one I've been using and tested myself and always fine:
0) Make sure to install (or to have installed already) the Samsung_CDMA_modem_4_1_.34.zip driver.
1) Disconnect phone.
2) Turn off phone.
5) Connect Phone to computer (make sure phone was turned off before connecting).
h**p://www.modaco.com/content/i8000-omnia-ii-gsm-rom-discussion/291575/omnia-ii-i8000-flashing-rom-procedure/
Even geen heel uitgebreide uitleg maar ik ging net naar bedMisschien morgen of van het weekend als het dan nog nodig is.
Nevermind, link gevonden in het topic zelf
Reg. datum: 26 april 2002
--------------------------------------------------------------------------------
Aangezien er ook wi-fi aanwezig is en een TV-out aansluiting,kan ik dit mobieltje dan ook als draadloze media player gebruiken?
Enige tijd na een reset wil Windows mij niet meer mijn startmenu laten zien
Ik snap dat jullie geen antwoord hebben... maar weet iemand toevallig waar of hoe ik de oorzaak/oplossing van zou kunnen vinden. Alle software die ik er nu op heb staan had ik er voor de update ook op staan, dus daar ligt het (denk ik) niet aan
Verwijderd
Zelfde probleem gehad, maar de oplossing was voor mij de volgende.laurenze schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:44:
Ongelofelijk balen... Eerst lang gewacht op de originele update, en nu is ie tijdens die update vastgelopen... telefoon kapot.
Had hem besteld via Hi, maar de garantie bon "order" <- in dit geval krijg ik maar niet gevonden. Ik heb nu samsung gemailt of ze iets kunnen betekenen bij het repair centrum???
Morge even Hi opbellen of ze eventueel nog een bewijs kunnen toesturen ofzo?
Ik baal echt! De herstel werkte ook niet, aangezien de computer het toestel niet meer herkent als ik hem aan zet, geen active sync geen windows... alleen samsung op het scherm.. erg zuur
De telefoon opnieuw flashen via Octans en de orginele mli deed voor mij de truk om weer een werkend toestel te hebben. Ik weet niet of ik de mli mag plaatsen hier, maar via de bekende kanalen is hij wel te vinden
Note:
Je hoeft voor de flash alleen de mli (dus geen eprom of pda-rom)in te laden via Octans daarna gewoon de stappen volgen vanaf detect.
-
-
-
Brrrrrrrrrr wat stoor ik me toch aan aan de email reader...Het belachelijk grote FONT wat wordt gebruikt is echt te groot en onnodig.
Iemand iets gevonden hoe je dit toch wat duidelijker kan krijgen?
Verwijderd
welke ROM draai je?xon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:25:
-
-
-
-
Brrrrrrrrrr wat stoor ik me toch aan aan de email reader...Het belachelijk grote FONT wat wordt gebruikt is echt te groot en onnodig.
Iemand iets gevonden hoe je dit toch wat duidelijker kan krijgen?
als je wm6.5 draait raad ik aan om pointUI home 2 te installeren (gratis)
h**p://downloads.pointui.com/public/home2/cabs/pro/Pointui.Home2.VGA.WVGA.Pro.Latest.cab
via pointUI kan je namelijk weer in het WM menu komen.
pointui menu > settings > system > scherm > *tab* Tekengrootte
ik raad aan de allerkleinste tekengrootte te kiezen, is nog groot zat
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 09:34 ]
Verwijderd
hey kan je me (en waarschijnlijk andere mensen hier een plezier doen en even delen hoe je dat oc'en voor elkaar hebt gekregenVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:35:
Heeft iemand dit "http://tweakers.net/nieuws/64062/gebruikers-klokken-omnia-ii-over-naar-1ghz.html" gezien? Deze OC is ook beschikbaar voor de Omnia Qwerty, omdat die volgens mij dezelfde chipset hebben. Ik heb mijn qwerty nu stabiel draaiende op 920 MHz, en hij werkt nu superfijn. Alles gaat wat vloeiender.
wat je hebt ingevuld @
-APLL ... X2
-MPLL ... X1
thnx!
achh soooo..ik draai de 6.5 rom..ik ga het eens proberen thanks voor de tip! Het is dan wel waarschijnlijk voor ALLE fonts zo en niet alleen voor de mail neem ik aan?Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:32:
[...]
welke ROM draai je?
als je wm6.5 draait raad ik aan om pointUI home 2 te installeren (gratis)
h**p://downloads.pointui.com/public/home2/cabs/pro/Pointui.Home2.VGA.WVGA.Pro.Latest.cab
via pointUI kan je namelijk weer in het WM menu komen.
pointui menu > settings > system > scherm > *tab* Tekengrootte
ik raad aan de allerkleinste tekengrootte te kiezen, is nog groot zat
Verwijderd
Euvel was binnen 5 min. opgelost door gewoon een andere taal te kiezen via het menu van WM 6.5.
Maar had al een mail gestuurd naar Samsung om te vragen hoe het precies zat, krijg ik net terug:
Geachte,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-B7610.
U geeft in uw e-mail aan dat U onbewust gekozen heeft voor de Russische
taal. U kunt proberen om de Update via New PC Studio opnieuw uit te
voeren. Mocht dit niet werken dan dient U het toestel ter reparatie aan
te bieden bij een van onze erkende reparatiecentra.
Kennis ook bij de helpdesk
Verwijderd
Ben dan benieuwd naar de accuduurVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:35:
Heeft iemand dit "http://tweakers.net/nieuws/64062/gebruikers-klokken-omnia-ii-over-naar-1ghz.html" gezien? Deze OC is ook beschikbaar voor de Omnia Qwerty, omdat die volgens mij dezelfde chipset hebben. Ik heb mijn qwerty nu stabiel draaiende op 920 MHz, en hij werkt nu superfijn. Alles gaat wat vloeiender.
Vanavond heb ik tijd om de update naar 6.5 uit te voeren. Ben echt benieuwd naar de veranderingen
Verwijderd
yup, alle fonts worden dan idd wat kleinerxon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:42:
[...]
achh soooo..ik draai de 6.5 rom..ik ga het eens proberen thanks voor de tip! Het is dan wel waarschijnlijk voor ALLE fonts zo en niet alleen voor de mail neem ik aan?
Ach zegt ook iets over jou niveauVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:48:
Om ff terug te komen op die 'domme' actie om de verkeerde taal te installeren na de update:
Euvel was binnen 5 min. opgelost door gewoon een andere taal te kiezen via het menu van WM 6.5.
Maar had al een mail gestuurd naar Samsung om te vragen hoe het precies zat, krijg ik net terug:
Geachte,
U geeft in uw e-mail aan dat U onbewust gekozen heeft voor de Russische
taal. U kunt proberen om de Update via New PC Studio opnieuw uit te
voeren. Mocht dit niet werken dan dient U het toestel ter reparatie aan
te bieden bij een van onze erkende reparatiecentra.
Kennis ook bij de helpdesk, bijna toestel 4 weken kwijt voor niets.
Verwijderd
En met welke versie van NPS heb je vervolgens weer geupgrade naar 6.5 dan ? (A) En op welke Windows versie? Wil hier nog niet helemaal lukken... Alvast bedankt!m0ridin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:40:
[...]
Yup, ik heb deze 6.1 rom gebruikt:
1) Disconnect phone.
2) Turn off phone.
Even geen heel uitgebreide uitleg maar ik ging net naar bedMisschien morgen of van het weekend als het dan nog nodig is.
Met de versie die hier staat:Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:22:
[...]
En met welke versie van NPS heb je vervolgens weer geupgrade naar 6.5 dan ? (A) En op welke Windows versie? Wil hier nog niet helemaal lukken... Alvast bedankt!
http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html
Moet wel zeggen dat ik het op een laptop met xp (32 bit) heb gedaan en niet op mn windows 7 64-bit pc. Heb het ook niet op windows 7 geprobeerd trouwens, dus misschien werkt het daar ook wel op maar moest voor het terugflashen naar 6.1 toch op die laptop zijn.
Verwijderd
Oke dan bedankt ga ik dat zo ook even proberen!m0ridin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:53:
[...]
Met de versie die hier staat:
Moet wel zeggen dat ik het op een laptop met xp (32 bit) heb gedaan en niet op mn windows 7 64-bit pc. Heb het ook niet op windows 7 geprobeerd trouwens, dus misschien werkt het daar ook wel op maar moest voor het terugflashen naar 6.1 toch op die laptop zijn.
Verwijderd
Ik begrijp uit uw e-mail dat U wilt weten of de Update voor Vodafone
branded toestellen al uit is.
Deze is als het goed is samen met de gewone Update uitgekomen.
Om het toestel te updaten raad ik U aan om even langs te gaan bij een
Vodafone City Point bij U in de buurt. Vergeet U dan niet de aankoopbon mee te nemen.
Dat bevestigt het vermoeden dat het niet kunnen updaten via NPS helemaal niets met providerbranding te maken heeft... Vraag me dan wel af waar het dan wel aan ligt...
Bevestigt niets bij mij, maar wekt wel het vermoeden dat het niet kunnen updaten met providerbranding te maken heeft. Er wordt neem ik aan niet voor niets aangeraden om langs een City Point te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:01:
Heb Samsung de vraag gesteld wanneer Vodafoneklanten de officiële update kunnen verwachten, aangezien het op dit moment niemand lukt om te updaten. Dit is hun antwoord:
Ik begrijp uit uw e-mail dat U wilt weten of de Update voor Vodafone
branded toestellen al uit is.
Deze is als het goed is samen met de gewone Update uitgekomen.
Om het toestel te updaten raad ik U aan om even langs te gaan bij een
Vodafone City Point bij U in de buurt. Vergeet U dan niet de aankoopbon mee te nemen.
Dat bevestigt het vermoeden dat het niet kunnen updaten via NPS helemaal niets met providerbranding te maken heeft... Vraag me dan wel af waar het dan wel aan ligt...
Je hoeft geen omzetting te doen om te flashen met Octans, dat kun je gewoon doen met de .mli.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:59:
[...]
Oke dan bedankt ga ik dat zo ook even proberen!En ik heb voor 6.1 (heb er nu namelijk ook secany op staan) de Louvre.mli van diezelfde modaco pagina. Hier krijg ik dan ook een eb0 en nb0 bestand uit met een programmatje. Maar jij zei dat je maar 1 bestand had gebruikt voor het terugflashen? Hoe heb jij teruggeflasht precies dan?
Verwijderd
er zijn ook mensen zonder provider branding die het update niet kunnen doen en dezelfde foutmelding krijgen. denk dus juist niet dat branding het probleem is.Slaiter schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:14:
[...]
Bevestigt niets bij mij, maar wekt wel het vermoeden dat het niet kunnen updaten met providerbranding te maken heeft. Er wordt neem ik aan niet voor niets aangeraden om langs een City Point te gaan.
entrigger808 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 07:47:
ik heb ook weer een "leuk" probleempje:
Enige tijd na een reset wil Windows mij niet meer mijn startmenu laten zienAls ik dan een reset doe, doet die het een paar keer, maar daarna helaas niet meer.
Even ingrijpend op deze twee:Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:23:
[...]
er zijn ook mensen zonder provider branding die het update niet kunnen doen en dezelfde foutmelding krijgen. denk dus juist niet dat branding het probleem is.
Heb ik goed afgeleid, dat ik ook geen branded versie heb (of begrijp ik de codering verkeerd?)?
Is gekocht bij T-for telecom, icm KPN flexibel (maar draai nog op Vodafone).
gegevens:
PDA: B7610XXIH1
Dan is me iets anders opgevallen en ik vroeg me af, of dat nog iets er mee te maken kon hebben en ik moest er ook aan denken bij bovenstaande quote over de reset:
Als ik reset, dan komt na lange tijd weer de telefoon en startpagina tevoorschijn, zoals de bedoeling is.
MAAR, als ik de omnia aan de voeding heb hangen en ik druk dan op reset, dan sluit hij de hele telefoon af, ipv dat hij reset/opstart.
Zou het kunnen zijn, dat de upgrade software de telefoon een soft-reset wil geven tussen stap 3 en 4 en dat sommige toestellen op de één of andere manier niet meer opstarten, omdat ze ookk aan de (USB-) voeding hangen?
Zouden jullie eens kunnen testen, of het toeste reset of afsluit, bij het indrukken van het softreset knopje?
Kijken of dat overeenkomt met welke toestellen wel en welke niet geupdate konden worden!
Overigens heb ik ook een mail uitstaan bij de technische afdeling van Samsung Co. Als ik er wat op hoor, meld ik het hier.
Kan, daarom geef ik ook aan 'het vermoeden'. De reactie van samsung geeft namelijk in tegenstelling tot de conclusie die KlaasRoellofs erop geeft absoluut geen uitsluitsel over de reden.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:23:
[...]
er zijn ook mensen zonder provider branding die het update niet kunnen doen en dezelfde foutmelding krijgen. denk dus juist niet dat branding het probleem is.
Verwijderd
"bevestigt het vermoeden" betekent niet "maakt van het vermoeden een feit"...Slaiter schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:50:
[...]
Kan, daarom geef ik ook aan 'het vermoeden'. De reactie van samsung geeft namelijk in tegenstelling tot de conclusie die KlaasRoellofs erop geeft absoluut geen uitsluitsel over de reden.
Misschien had ik beter kunnen typen: "lijkt mijns inziens het vermoeden te ondersteunen"
Oeh, ik zit nu op mijn werk dus kan het even niet uitgebreid nakijkien...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:59:
[...]
Oke dan bedankt ga ik dat zo ook even proberen!En ik heb voor 6.1 (heb er nu namelijk ook secany op staan) de Louvre.mli van diezelfde modaco pagina. Hier krijg ik dan ook een eb0 en nb0 bestand uit met een programmatje. Maar jij zei dat je maar 1 bestand had gebruikt voor het terugflashen? Hoe heb jij teruggeflasht precies dan?
Maar ik dacht in 1 van die guides/paginas te hebben gelezen dat het flashen van een bepaald deel (eboot?) een probleem zou kunnen geven. Ik kreeg 2 bestanden (1 van rond de 300mb en 1 van 2mb) en ik heb de grootste geflashed. Die van 300mb dus...
Ik zal het anders vanavond nog even precies nakijken en misschien een wat duidelijker stappenplan schrijven.
Verwijderd
Oke bedankt iigm0ridin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:04:
[...]
Oeh, ik zit nu op mijn werk dus kan het even niet uitgebreid nakijkien...
Maar ik dacht in 1 van die guides/paginas te hebben gelezen dat het flashen van een bepaald deel (eboot?) een probleem zou kunnen geven. Ik kreeg 2 bestanden (1 van rond de 300mb en 1 van 2mb) en ik heb de grootste geflashed. Die van 300mb dus...
Ik zal het anders vanavond nog even precies nakijken en misschien een wat duidelijker stappenplan schrijven.
Verwijderd
Branding dus toch de oorzaak lijkt mij... Tenminste bij de Vodafoners onder ons...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 16:32 ]
Dat zei ik ergens al en herhaal ik graag , bij mij geen vertraagde keyboard letters, tikken is zien.parff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:51:
@notsonewbie of andere mensen met 6.5, willen jullie dit misschien proberen: heel snel een stuk tekst typen met het toetsenbord, en dan kijken of die alle toetsen registreert (dus dat het niet paar letters mist). Als dit is opgelost ga ik me toestel houden, anders ga ik weer terug naar een non-WinMo toestel.
Maar zo goed, zoals het hoort, was ook al onder winmo 6.1
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
even verdere info over mijn probleem:freakzor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:11:
Ik kan ook niet updaten, krijg in NPS als ik mijn telefoon zoek in het bijwerk scherpje de foutmelding
Device not supported
Help please
heb het geprobeerd op een laptop met Windows XP 32Bit.
Fysieke keyboard is Duits(dus zal mijn Firmware ook wel duits zijn met NL pack eroverheen)
iemand al een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
zou Hi het upgraden ook in de winkels kunnen doen?
Verwijderd
mijn versie is
pda: B7610XXIH2
csc: B7610TPHIH2
telefoon: B7610XXIH1
1) touchplayer werkt niet meer (ik kan bibliotheek niet bijwerken)
2) hoe kun je aanpassen dat het standaart homescreen hij naar de muziek van touchplayer gaat (als deze het weer doet) je eigen afbeeldingen map (bv op geheugenkaart)
3) bij contacten dat hij naar de contacten app van samsung gaat
4) instellen eigen ringtone??
5) in de mediaplayer werkt hij niet alles bij
6) achtergrond van de menu's etc veranderen
7) bij favorieten dat hij dan opera pakt ipv ie
bij voorbaad dank
Verwijderd
Ben naar de phonehouse service center geweest en mijn telefoon doet het weer perfect, staat wel weer wm 6.1 op maar durf het niet nog een keer te proberenlaurenze schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:48:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem vandaag al naar de winkel geweest... betekenen en doen ook niks voor mij?? dus heb nu samsung gemailt of ze bij het repair centrum wat kunnen doen!?
Echt zuur he! laat me eventjes weten als jij al een oplossing hebt..
En ik heb dus geen vodafone, maar een KPN versie, met op het moment alleen nog de (oude) vodafone sim kaart erin....ik neem aan, dat dat toch geen invoed heeft??Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:24:
De toevoeging op de updatepagina van Samsung al gezien?
Branding dus toch de oorzaak lijkt mij... Tenminste bij de Vodafoners onder ons...
Kan iemand mij aangeven in hoeverre dit nummer branded is:
Heeft iemand al getest, of hij een softreset kan doen, wanneer de Omnia aan de voeding hangt (via USB of de power adapter), of dat de telefoon dan uitgeschakeld wordt....mij lukt dat namelijk nog steeds niet en vroeg me af of er daar iets in zit.
Als de NPS software tussendoor een softreset doet en de telefoon in plaats daarvan uitschakeld, is het logisch, dat hij aangeeft, dat de verbinding dan weg is....
Soft reset zonder aansluiting op USB of adapter gaat wel goed.
Grappig dat het terugzetten van een backup dan weer niet uitgelegd staat....maar gelukkig hebben we active sync nog...
Nee ben denk ik 1 van de weinige die nog niet zoveel problemen heeft. Enige wat nog is en wat ik hoopte dat 6.5 het oploste is dat de sms nou te zien was als een conversatie zoals "sms-chat". Maar helaas.....
Nou kijken of ik alle software aan de praat krijg
[ Voor 15% gewijzigd door Snakeye2209 op 02-12-2009 17:16 ]
Verwijderd
enbnwgraaf schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:08:
[...]
Kan iemand mij aangeven in hoeverre dit nummer branded is:
http://www.modaco.com/con...rograms-faq/#entry1092927Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:44:
weet iemand hoe je kan zien of die branded is? of dat het een ander probleem is?
mijn versie is
pda: B7610XXIH2
csc: B7610TPHIH2
telefoon: B7610XXIH1
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 17:40 ]
Ik had eerst een Secany versie, die ik weer moest downgraden naar de officiele 6.1.
Dat gedaan op Windows 7 x64 (wat een gedoe)
Daarna proberen te updaten, maar dit werkte niet.
Toen een oude slome laptop met xp 32bits gepakt, en geupdate. Wat duurde dat lang.
Ik merk wel dat de officiele 6.5 iets fijner is als de secany versie
Verwijderd
Ik heb er nog steeds enigzins last van. Hoe is dit op te lossen?notsonewbie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:37:
[...]
Dat zei ik ergens al en herhaal ik graag , bij mij geen vertraagde keyboard letters, tikken is zien.
Maar zo goed, zoals het hoort, was ook al onder winmo 6.1
ronald-mcdrive, nog een poging misschien?it's impossible to make ROM from this.
You need to extract louvre.mli file from hidden partition of 2/8GB storage.
Just switch USB to storage mode with "My Storage" disk. Connect to PC.
There will be 2 disks - one is normal and visible, while another is hidden. You need to access to hidden one. Easiest way is to use some linux. It can mount hidden disk and you will see louvre.mli there. Or you may use WinHex under Windows if you are familiar with this application.
If both options are too complicated for you then you may try to use Acronis True Image to backup that hidden disk (it's 512mb).
So after that, upload it to either rapidshare.com or mediafire.com.
Please don't use megaupload because it has limitations required long time of waiting between parts.

Hier een andere manier: http://www.modaco.com/con...tchen-tools-etc/page/147/
[ Voor 5% gewijzigd door parff op 02-12-2009 18:53 ]
Jij had laatst je registry aangepast, eerst kreeg je een foutmelding dat je toegang geweigerd was, daarna met een edit dat het opgelost was, zou jij mij misschien kunnen vertellen hoe je dat hebt gedaan? Mij lukt het niet.
Ik ga nu VMWare + Windows XP installeren en dan doe ik het wel de old fashioned way
Idem hier. Alles ging appeltje eitje. En threaded sms heb ik ook aan de praatSnakeye2209 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:14:
Update naar WM 6.5 is een eitje. Snap ook niet dat mensen de verkeerde taal hebben gekozen. Er wordt om een bevestiging gevraagd... maar ok dat terzijde
Grappig dat het terugzetten van een backup dan weer niet uitgelegd staat....maar gelukkig hebben we active sync nog...
Nee ben denk ik 1 van de weinige die nog niet zoveel problemen heeft. Enige wat nog is en wat ik hoopte dat 6.5 het oploste is dat de sms nou te zien was als een conversatie zoals "sms-chat". Maar helaas.....
Nou kijken of ik alle software aan de praat krijg
Edit: Hier staan alle registry keys. http://www.modaco.com/con...e-suggested-programs-faq/
[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 02-12-2009 19:48 ]
Verwijderd
ik had het probleem ook, daarna met de ingebouwde regedit van SkTools geprobeerd en daarmee lukte het wel..Cobaltos schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:57:
Nemesix, ik had je een pb gestuurd maar daar heb je nog niet op gereageerd dus ik zeg het hier ook nog wel even.
Jij had laatst je registry aangepast, eerst kreeg je een foutmelding dat je toegang geweigerd was, daarna met een edit dat het opgelost was, zou jij mij misschien kunnen vertellen hoe je dat hebt gedaan? Mij lukt het niet.
(moet er wel bij zeggen dat het daarna fout ging en de app niet meer werkte dus moest ik het alsnog terug zetten...)
h**p://s-k-tools.com/a/SKTools5.CAB
good luck
Verwijderd
vind dat wel erg grappig. ergens in deze topic schreef iemand dat samsung hem verteld had dat de vodafone versie al bij deze update erbij zit lolVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:24:
De toevoeging op de updatepagina van Samsung al gezien?
en den nog die unbranded telefoons die dezelfde foutmelding krijgen....pfff
nou dan is het ff afwachten, zal wel 2010 worden aangezien deze update al 1,5 maanden langer duurde dan door hun voorspeld was.
ik ga het proberen, die laatste tool werkt niet met de nederlandse versie..parff schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:50:
Update over de dump rom... hij moet op een andere manier gedumped worden krijg ik te horen van iemand van Modaco.
[...]
ronald-mcdrive, nog een poging misschien?
Hier een andere manier: http://www.modaco.com/con...tchen-tools-etc/page/147/
Verwijderd
Wij wachten in spanning af...ronald-mcdrive schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:23:
[...]
ik ga het proberen, die laatste tool werkt niet met de nederlandse versie..
Helemaal top. Snap niet dat samsung dit gewoon zo gelaten heeftTylen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:35:
[...]
Idem hier. Alles ging appeltje eitje. En threaded sms heb ik ook aan de praatMOet je een paar registry keys voor veranderen. Ik zoek ze even op.
Edit: Hier staan alle registry keys. http://www.modaco.com/con...e-suggested-programs-faq/

Merk dat het openen via het icoontje van SPB de normale layout laat zien (die ik dus niet wil) en via de standaard startmenu wel de juiste manier laat zien.....
[ Voor 12% gewijzigd door Snakeye2209 op 02-12-2009 21:50 ]
Hmm...of ik snap het niet, of mijn code staat er niet bij.....ondertussen heb ik in een ander draadje iets over CSC codes gevonden en dan zou die van mij "nederlands" zijn, maar als ik begrijp, is er geen verwijzing naar een prvider/brand......dan heb ik dus toch een omnia, die niet branded is, maar ook niet wil updaten....
Verwijderd
best geinige progje, alleen als ik de optie "vertaling" kies dan krijg ik telkens de error "laden van powerdisc mislukt" ?
iemand enig idee wat dat inhoud of beter nog, hoe het gefixed kan worden ?
thnx in advance
-edit-
Ik heb het al gevonden denk ik.
zie me post @ modaco
"hahahaha you will not believe how stupid i am..
i read that some guy here flashed his b7610 with a i8000csc so he could update to wm6.5 and for him it worked appearently...
so i thought lets install THIS fake csc and see what happens (i only read the first three posts T_T) well it kinda worked...
my phone boots
phone thinks he's a omnia II at start up lol
phone thinks its a wm6.5 (according to start>settings>adcanced settings>system>version>windows mobile)
but
sounds are little "plops" now 0o
and what else i dont get is, how come i have the wm6.5 menu ? because, yes he thinks its wm6.5, but he IS a 6.1 so shouldnt he have the normal wm6.1 menu?
oh..and i definitely feel its a bit quicker ? how's that possible ?
well thought id let you guys know...dunno, might me useful for something...
Jin
-edit- forgot to mention that the upgrade @ NPS obviously failed "
mja na die stomme fout van mij is het systeem taal engels en nu werkt de vertaal optie van smart reader wel.
denk dat het komt omdat hij alleen vertaald tussen frans - engels (en dus ook omgekeerd)
Jin
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 07:35 ]
Dus toch wel blij dat ik naar 6.5 ben gegaan, ondanks dat ik dacht dat de update niet zo bijzonder was.
Verwijderd
Het lijkt erop dat je niet alleen de CSC, maar ook de PDA hebt geflasht en nu dus 6.5 op je phone hebt staan.
Je kunt hem wellicht weer flashen naar 6.1 (dump staat op Modaco) en vervolgens proberen te updaten...
Ben benieuwd of dat werkt...
Verwijderd
Nope geen pda geflashed, alleen het 200nogwatKb bestandje; fake csc van tylwith van modaco.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 07:58:
@zhe jinn:
Het lijkt erop dat je niet alleen de CSC, maar ook de PDA hebt geflasht en nu dus 6.5 op je phone hebt staan.
Je kunt hem wellicht weer flashen naar 6.1 (dump staat op Modaco) en vervolgens proberen te updaten...
Ben benieuwd of dat werkt...
En ik heb de 6.1 dump al op me pc
-edit-
Moet wel zeggen dat dit echt als de tierelier werkt
PointUI Home 2 draait merkbaar soepeler dan voor mn..euh..foutje
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 08:10 ]
Verwijderd
Ik zou natuurlijk ook een officiele 6.1CSC bestand kunnen zoeken, maar hij loopt nu eindelijk net zo soepel (A)
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik zit hier ook met een backup waarvan ik niet weet hoe ik hem terug moet zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:29:
[...]Kan iemand nog reageren op mijn vraag over hoe je een backup hersteld?
Voor de update krijg je de mogelijkheid een backup te maken, als je dit gedaan hebt, heb je een file aangemaakt in mijn documenten/NPS/etc. etc. (was bij mij tenminste de standaard directory). Als het goed is kun je in New PC Studio bovenaan kiezen voor 'bestanden verzenden naar mobiel' of iets in die trend (ben niet thuis dus kan niet voor je kijken), het plaatje is geloof ik een mobiel met een pijltje dat er naar toe wijst. Als je telefoon verbonden is kun je daar dat bestandje in Mijn documenten/NPS/etc. terugzetten en dan gaat alles vanzelf. Tenminste zo deed ik het.kobus99 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:49:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik zit hier ook met een backup waarvan ik niet weet hoe ik hem terug moet zetten.
Hopelijk werkt dit
Verwijderd
Dat lukte bij mij ook niet, ben naar de phone house geweest. daar hebben ze de software er opnieuw opgezet.kobus99 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:49:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik zit hier ook met een backup waarvan ik niet weet hoe ik hem terug moet zetten.
Kan het misschien ook komen dat mijn update niet lukte door dat ik ook software van nokia op mijn computer heb staan