Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Verwijderd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het enige wat ik anders heb gedaan dan de eerdere pogingen is PC studio na de mislukte poging via taakbeheer afgesluiten ipv de computer opnieuw starten...
Blijft vreemd allemaal.
I
als ik nu probeer te zoeken naar update kan ie geen verbinding met server krijgen.
Verwijderd
helaas negatief verrast door het ontbreken van een disable knopje van de touchwizUI die ik persoonlijk niet prettig vind.
Mijn eindoordeel over de B7610: Hardwarematig heeft Samsung een leuke telefoon gemaakt, softwarematig hebben zie die voor mij persoonlijk gruwelijk weten te verknallen!
Verwijderd
Ik denk niet dat dat het enige probleem is. Is het iemand gelukt een bij Vodafone gekochte Omnia Qwerty succesvol via NPS te updaten?omniaqwerty schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:13:
Denk dat de update server vast / vol zit.
als ik nu probeer te zoeken naar update kan ie geen verbinding met server krijgen.
Ik heb zo'n vermoeden dat de Vodafone versie anders is dan de 'reguliere' versie en dat daardoor de update nog niet beschikbaar is ("dit apparaat wordt niet ondersteund").
BTW: iedereen heeft het over NPS-versie 1.2.1.IH2_5 (en 6), ik heb versie 1.4.0.IK1... Vreemd ;-)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 21:28 ]
En heb mijn fone gewoon kunnen updaten.
ook met 1.2.1.IH2_6
kijk hier voor 2_5 en update het in het programma naar 2_6:
http://www.samsung.com/nl...B7610OKAXEN&menu=download
Verwijderd
Blij te horen dat het dus niet aan Vodafone ligtW4ST3R schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:32:
Ik heb een vodafone abbo met B7610
En heb mijn fone gewoon kunnen updaten.
ook met 1.2.1.IH2_6
kijk hier voor 2_5 en update het in het programma naar 2_6:
http://www.samsung.com/nl...B7610OKAXEN&menu=download
Heb zojuist 2_5 al geïnstalleerd, maar de update naar 2_6 en de update van de phone werken bij mij beide niet...
Nog maar eens proberen met jouw link, thanks!
En met 2_5 krijg ik de melding dat het apparaat niet wordt ondersteund.
Verwijderd
Toen de versie 1.4.0.IK1 er op gezet werkt het ook niet.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. weet iemand niet waar je hem gewoon kan downloaden zoder dat ik die achtelijke sofware van samsung nodig heb?
Verwijderd
Still no luckVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:39:
[...]
Blij te horen dat het dus niet aan Vodafone ligt![]()
Heb zojuist 2_5 al geïnstalleerd, maar de update naar 2_6 en de update van de phone werken bij mij beide niet...![]()
Nog maar eens proberen met jouw link, thanks!
Apparaat wordt niet ondersteund en update naar 2_6 werkt niet...
Zeer frustrerend dit!
Touchwiz UI is weg. Alleen het settings menu is nog van samsung. Deze is weg te halen door de registry key welke ik vanmiddag poste.trigger808 schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:24:
Net een update gedaan, was positief verrast over de backupmogelijkheid voor de backup!
helaas negatief verrast door het ontbreken van een disable knopje van de touchwizUI die ik persoonlijk niet prettig vind.
Mijn eindoordeel over de B7610: Hardwarematig heeft Samsung een leuke telefoon gemaakt, softwarematig hebben zie die voor mij persoonlijk gruwelijk weten te verknallen!
Same here. Op 3 pc's geprobeerd. Krijg steeds maar een error.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:45:
Dat heb ik nou ook! ik had eerst de 1.2.1.IH2_5 maar opdate naar1.2.1.IH2_6 lukt niet.
Toen de versie 1.4.0.IK1 er op gezet werkt het ook niet.
Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. weet iemand niet waar je hem gewoon kan downloaden zoder dat ik die achtelijke sofware van samsung nodig heb?
Kan je een plaatje posten van hoe het er nu uit ziet?Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:56:
[...]
Touchwiz UI is weg. Alleen het settings menu is nog van samsung. Deze is weg te halen door de registry key welke ik vanmiddag poste.
Verwijderd
Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?Snakeye2209 schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:51:
Enige waar ik vanmorgen achter kwam, is dat de alarmfunctie van die SPB shell niet door de schermontrgrendeling heen komt, waardoor hij maar een fractie afspeelt.
Behoorlijk irritant: het geluid bij een SMSje laat zich niet stoppen (fijn tijdens een vergadering) en als je hem in je zak hebt waarschuwt hij nauwelijks voor een afspraak: een mini tril en een soort van geluids zuchtje en dat was het dan.
Hoe zet je hem naar de volledige fanfare en uitgebreid trillen?
Groet Cat Weazle
op de telefoon staad download mode, do not run of. it takes about 10 minutes
Ik heb t idee dat ik nu echt de "l*l" ben of? kan ik m gewoon resetten
Dit gedaan:
1. NPS gestart, en update proces gestart.
2. Bij stap 4 schakelt de samsung uit, en vervolgens loopt het NPS proces vast. Op de achtergrond lijkt Windows echter een USB (Sync?) driver te installeren. Ik heb gewacht tot dit afgerond was, en daarna NPS afgesloten.
3. NPS weer gestart.
4. Nu telefoon aangezet.
5. NPS herkend telefoon weer, en update proces gestart. Samsung schakelt uit, batterij laad op icoon verschijnt op scherm, en sprint daarna direct door naar update (download) modus.
6. Update gaat nu goed. Bleef overigens even hangen op 75%, maar na een minuut schoot ie toch door.
[ Voor 17% gewijzigd door wowzie op 30-11-2009 22:32 ]
- NPC geinstalleerd (Vista Ultimate)
- NIET gelukt om te upgraden naar versie 6
- WEL gelukt om te updaten
- Tijdens updaten geeft ie op in NPC aan dat er een programma dubbel actief is en wat je wilt (activeren of opnieuw proberen) Op je telefoon staat grote letters NIET uitzetten
- Toch uitzetten :-)
- Telefoon doorloopt een soort Scriptje waarbij Nederlands wordt gekozen op je scherm
- Telefoon installeert Taal instellingen
- Telefoon start op in erg lelijk orange schermpje en blijft daar op hangen voor paar minuten
- Start opnieuw op
- Blijft weer hangen op orange schermpje om vervolgens op het uitlijnen uit te komen
en daarna...KLAAR!
echt geen centje pijn en heb het bovenstaande ingevuld terwijl ik bezig was dus het gaat echt precies zo!
nu al die zooi weer installeren..oef!
edit na 2 minuten...OEF..dit ziet er wel gelikt uit als je de menu's doorwappert...
[ Voor 7% gewijzigd door xon op 30-11-2009 23:02 ]
Verwijderd
Mvg,
Patrick
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:09 ]
Verwijderd
Zou het aan XP liggen...?
Verwijderd
XP of Vista?ddvogelaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:27:
Ik snap het ook niet meer... ik heb alle manieren geprobeerd die hier worden genoemd en er lijkt er geen een voor mij te werken... ik blijf allerlei foutmeldingen krijgen.
Al sinds april dit jaar heeft men het er over dat deze 'beter dan voice command' in winmo 6.5 zou komen.
Ik kan het er niet in vinden, de BT headset ook niet :-)
Online qua downloaden vond ik enkel windows marketplace, die 'door de ether' geinstalleerd (700+ kb) maar ook daar geen tellme te vinden....
Iemand...? of wat gebruiken jullie voor voice dial/commands?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
Hoe lang heb jij je telefoon al? Ik heb de mijne gekocht rond 18 september. Zou het met de (huidige) firmware te maken kunnen hebben?ddvogelaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:36:
Ik heb het op XP home edition (sp3), XP Pro (sp3) en Windows 7 geprobeerd en met vista compactibiliteitmodes in windows 7
Ik heb hem ook rond de 18 ergens gekocht, ik weet de datum niet meer presies. Misschien heeft het te maken met de apparaat gegevens.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:44:
[...]
Hoe lang heb jij je telefoon al? Ik heb de mijne gekocht rond 18 september. Zou het met de (huidige) firmware te maken kunnen hebben?
dit zijn mijn gegevens:
PDA: B7610BUIH1
CSC: B7610VDFIH5
TELEFOON: B7610BUIH1
Verwijderd
De mijne zijn exact hetzelfde:ddvogelaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:50:
[...]
Ik heb hem ook rond de 18 ergens gekocht, ik weet de datum niet meer presies. Misschien heeft het te maken met de apparaat gegevens.
dit zijn mijn gegevens:
Wellicht is dat de verklaring. Blijft kl*te!

Verwijderd
Me 2. Welterustenddvogelaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:56:
Ja, dan zal dat het probleem wel zijn.Ik ga morgen wel weer verder met proberen. Ik ben er klaar mee voor vandaag.

Laat het me even weten of het gelukt is morgen, ik geef het ook op. Ik heb hetzelfde nummer dus ik weet ook niet wat te doen. Ik krijg NPS niet eens naar 6 upgedate.. En verder wordt mijn Qwerty ook niet ondersteund volgens dit oh zo fijne programma waardoor ik dus ook de telefoon niet kan updaten.ddvogelaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:56:
Ja, dan zal dat het probleem wel zijn.Ik ga morgen wel weer verder met proberen. Ik ben er klaar mee voor vandaag.
Verdomme, ik hoopte nog zo op een fatsoenlijke update vnawege het langere wachten, maar nee... T werkt maar bij de helft
Want kijk maar eens op: http://www.tellme.com/you/get/notify
Ook tellme is aan het uitlopen, had al in 6.5 moeten zitten...
Nu is het er alleen voor de samsung 'intrepid'.
Wat ik ook niet terug vind in 6.5 is de mogelijkheid van 'telefoon opsporen' die in 6.1 wel zat !
Je vult dan ergens 2 nummers in en die worden gebeld als de sim kaart is gewisseld.
Hopelijk heeft een van jullie die wel weten te traceren.
Update start > instellingen > beveiliging > mobiel opsporen, de 2 nummers zijn: de mobiel in kwestie en het te SMSen nummer.
[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 01-12-2009 00:50 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Hier zelfde! Ligt aan die vodafone firmware.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:53:
[...]
De mijne zijn exact hetzelfde:
Wellicht is dat de verklaring. Blijft kl*te!
Verwijderd
Toch niet helemaal. Er zijn er waarbij het gelukt is, ondanks de Vodafone firmware (W4ST3R in "Het Samsung B7610 / Omnia Qwerty-topic").parff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:33:
[...]
Hier zelfde! Ligt aan die vodafone firmware.
Misschien ligt het aan de eerste/oudste firmwares van Vodafone...
Verwijderd
Goed puntparff schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:47:
Dat zegt weinig, hij kan het ook via een webshop hebben gekocht. Dus los toestel met vodafone abo.
Nu had ik wel problemen bij installeren, dat mijn virusscanner helemaal gek werd en voortdurend over enkele bestanden struikelde.
Ik weet dat virusscanners en firewalls problemen kunnen geven bij installatie van software en uiteindelijk heb ik ze ook wel uitgeschakels, maar ik kreeg nog steeds meldingen, dus moet er nog even goed naar kijken.
Heeft iemand anders dat ook gehad?
Verder krijg ook ik NPS niet ge-update naar versie 6.
Verwijderd
Het prog gaf toen namelijk al aan dat afhankelijk van welk land we kozen, we bepaalde updates ontvangen..
ik begin wel
kon me niet herinneren welk land ik had maar wist wel dat ik de K1 NPS had dus op zoek gegaan naar de andere NPS (H2_5).
Installed en US gekozen....niets
uninstalled en NL gekozen...vraagt nu om te updaten naar H2_6
dus land kiezen scheelt wel wat, alleen jammer dat de update niet werkt want als ik op update klik dan herstart hij NPS...doet alsof ie update maar vervolgens als alles klaar is staat er weer "nieuwe update" en dan zie k staan van H2_5 > H2_6..
PS: is het iemand al gelukt om met Secany's wm6.5 ROM te updaten naar de officiele wm6.5 ?
ik ben namelijk gedowngrade omdat ik ervan uitging dat het niet zou werken maar ik mis wm6.5 nu al
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 07:54 ]
Ik heb 2X nederland geselecteerd bij mijn (succesvolle) installatie. Op win 7 64 is het niet gelukt overigens ook niet met compatible modus. Ik had gelukkig nog een pc liggen op vista waar het wel ging...dit was overigens Ultimate US maar met nederlands language pack.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 07:24:
Misschien moeten we vergelijken welk land we ingevuld hebben toen we PC Studio installeerden ?
Het prog gaf toen namelijk al aan dat afhankelijk van welk land we kozen, we bepaalde updates ontvangen..
ik begin wel
kon me niet herinneren welk land ik had maar wist wel dat ik de K1 NPS had dus op zoek gegaan naar de andere NPS (H2_5).
Installed en US gekozen....niets
uninstalled en NL gekozen...vraagt nu om te updaten naar H2_6
dus land kiezen scheelt wel wat, alleen jammer dat de update niet werkt want als ik op update klik dan herstart hij NPS...doet alsof ie update maar vervolgens als alles klaar is staat er weer "nieuwe update" en dan zie k staan van H2_5 > H2_6..
PS: is het iemand al gelukt om met Secany's wm6.5 ROM te updaten naar de officiele wm6.5 ?
ik ben namelijk gedowngrade omdat ik ervan uitging dat het niet zou werken maar ik mis wm6.5 nu alen als het op de officiele manier voorlopig ook niet lukt, kan ik net zo goed weer upgraden...
Toch geloof ik dat het daar niet aan ligt eerlijk gezegd.
Ook vaak is dat dit soort updates eigenlijk nooit helemaal goed gaan. Ik bedoel, het heeft bij mij wel gewerkt maar kreeg na het overzetten van de bestanden ook een gekke melding over programma's afsluiten etc. En dat is toch schrikbarend op het moment er heel groot op je display van je telefoon met uitroepteken staat " VERBREEK DE VERBINDING NIET" :-)
Maar goed...tis gelukt..
Als het gelukt is probeer zoveel mogelijk je configuratie hier neer te zetten om andere te helpen.
Verwijderd
Wat bij mij (denk ik) geholpen heeft is de usb in een poort te stoppen met directe stroomtoevoer.
Daarna ging de update wel door met installeren bij stap 4.
Ik heb nu alleen een veel erger probleem, waarmee ik echt niet blij ben!

Ik heb namelijk, de verkeerde taal geinstalleerd... Je kon na de update een taal kiezen, waarna
ik bij nederlands op de grote knop drukte en toen sprong die over naar russisch ofzo?
Tijdens installatie de batterij eruit gehaald, alleen dat mocht niet baten want de installatie ging verder.
Nu zit ik dus met 6.5 in het Russisch, en na een harde reset blijft deze taal erop staan.
Wat kan ik doen om dit te veranderen, eindelijk 6.5 en dan zit je hiermee...
Eeuwige dankbaarheid!

Ik moet hier stiekem wel een klein beetje om lachen..dat mag he? hahaVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:07:
Eindelijk, het is mij gelukt de update te installeren op windows 7.
Wat bij mij (denk ik) geholpen heeft is de usb in een poort te stoppen met directe stroomtoevoer.
Daarna ging de update wel door met installeren bij stap 4.![]()
Ik heb nu alleen een veel erger probleem, waarmee ik echt niet blij ben!![]()
Ik heb namelijk, de verkeerde taal geinstalleerd... Je kon na de update een taal kiezen, waarna
ik bij nederlands op de grote knop drukte en toen sprong die over naar russisch ofzo?
Tijdens installatie de batterij eruit gehaald, alleen dat mocht niet baten want de installatie ging verder.
Nu zit ik dus met 6.5 in het Russisch, en na een harde reset blijft deze taal erop staan.
Wat kan ik doen om dit te veranderen, eindelijk 6.5 en dan zit je hiermee...
Eeuwige dankbaarheid!
Je kan hem nu toch gewoon opnieuw flashen in het Nederlands?
Ik vind het juist zeer vriendelijke software die samsung mee heeft geleverd. Ze vragen zelfs nog of je een backup wilt maken. Alles gaat vanzelf. Zelfs de taalkeuze, zodat je niet perongeluk Russisch kiest ofzoBarts27 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:56:
Ik ben met updaten gestopt. In stap 4 wordt steeds de verbinding tussen samsung en pc verbroken. Geen idee wat het probleem is. Ik vind het sowieso een hele omslachtige manier die samsung heeft gekozen. Ik kan natuurlijk de samsung resetten naar fabrieksinstelling, maar dan heb ik nog steeds geen garantie dat de upgrade gaat werken. Kortom; zeer gebrekkige software die Samsung aflevert.
- Ga naar de instellingen (herkenbaar aan het tandwiel)
- Kies dan de 3de optie (met het puzzelstukje en het tandwiel)
- Vervolgens helemaal omlaag scrollen en de laatste optie kiezen
Daar staan de talen
Verwijderd
Ja inderdaad, je mag lachen. Komaar, kommaar, kommaar..xon schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:36:
[...]
Ik moet hier stiekem wel een klein beetje om lachen..dat mag he? haha
Je kan hem nu toch gewoon opnieuw flashen in het Nederlands?
Schaam me inderdaad een beetje, had gewoon meer geduld moeten hebben dan maar rammen
op de telefoon op weg naar 6.5
Maar opnieuw flashen in het Nederlands, zou je een hint kunnen geven wat ik er precies voor moet doen.
Een beetje opweg helpen, ben voor de rest wel redelijk in het uitpluizen van dat soort dingen.
Ik heb bijv. geprobeerd via NPS weer opnieuw te updaten, alleen dat gaat dus niet omdat er staat
dat ik al de laatste versie heb..
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, ik zou er graag op geattendeerd willen worden.
Dit zodat ik vanavond ermee bezig kan, om daarna alsnog met een nederlands toestel de ervaringen kan delen.
Alvast bedankt!
Hihi, je ziet mijn post over het hoofdIk zie waarschijnlijk iets over het hoofd, ik zou er graag op geattendeerd willen worden.
Verwijderd
Thx, ik heb het gevonden.Boertje1991 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:01:
Ik weet hoe het moet, ik had eerst hetzelfde probleem toen ik de ROM van Secany flashte. Toen kreeg ik Slowaaks ofzo
- Ga naar de instellingen (herkenbaar aan het tandwiel)
- Kies dan de 3de optie (met het puzzelstukje en het tandwiel)
- Vervolgens helemaal omlaag scrollen en de laatste optie kiezen
Daar staan de talenGood luck!!
Duurt even voordat ik weet wat Nederlands in het russisch/slowaaks of weet ik veel wat is.
Maar volgens mij zit het wel goed!
Ik laat het wel weten als het gelukt is, bedankt iig! Kudos

Alhoewel de backup niet zo veel voorstelt. Hij ging bij mij de foto's backuppen die op een gedeelte staan die helemaal niet gewist wordt. Waar ik behoefte aan heb is het bewaren van sms berichten en mail instellingen etc. Maar ja..het draait allemaal weer.Tylen schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:54:
[...]
Ik vind het juist zeer vriendelijke software die samsung mee heeft geleverd. Ze vragen zelfs nog of je een backup wilt maken. Alles gaat vanzelf. Zelfs de taalkeuze, zodat je niet perongeluk Russisch kiest ofzo
Overigens lukte het terugzetten van de backup niet wat wel eens te maken kan hebben met 6.1 en 6.5 maar kan goed dat het bij jullie wel is gelukt.
Verwijderd
Toch nog een gebruikerservaring rijker...
Bedankt voor de reply boertje, in die taal had ik de optie nooit gevonden.
Verwijderd
http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html
Waarop wij dan kunnen antwoorden, dat hun eigen software iets anders meldt!Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:27:
Die komen toch met het antwoord dat de officiële update nog niet uit is...:
Die optie zat ook al in WinMo 6.1 hoorVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:14:
En hij is bezig met het omzetten naar Nederlands, toch mooi dat die optie erbij zit bij windows 6.5.
Toch nog een gebruikerservaring rijker...
Bedankt voor de reply boertje, in die taal had ik de optie nooit gevonden.
Ik moest het zelf uitzoeken, want de medewerkers van Vodafone hebben daar geen verstand van xD Die zei dat ik de taal kon veranderen met behulp van de bijgevoegde CD-ROM.................*pause*.......... not
Risico is nu ook nog eens groot dat ik niks vergoed krijg, ik ga vandaag terug naar de winkel om te vertellen wat er is gebeurd. ik had namelijk netjes gewacht op de update van new pc studio
Ik wordt echt heelmaal gek..eeerst laten ze me zolang wachten.. en nu dit.. en dan ook nog het risico dat ze zeggen het flashe is geheel op eigen risico.
Heb je de herstelmodus al geprobeerd?laurenze schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:08:
Mijn toestel bleef hangen op 25% en is nu dood!
Risico is nu ook nog eens groot dat ik niks vergoed krijg, ik ga vandaag terug naar de winkel om te vertellen wat er is gebeurd. ik had namelijk netjes gewacht op de update van new pc studio
Ik wordt echt heelmaal gek..eeerst laten ze me zolang wachten.. en nu dit.. en dan ook nog het risico dat ze zeggen het flashe is geheel op eigen risico.
Moet je onder volgende link even klikken op FAQ:
http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
Succes!
Maar nu toch besloten actief mee te doen aan dit topic.
Ik Heb de telefoon geflasht onder windows 7 64 bits.
Dit ging vlekkeloos.
Het enige wat ik gedaan heb is het instalatiebestand van samsung pc studio te instaleren onder vista servicepack 2 compatibiliteits modus.
De rest werkte vlekkeloos.
Heb al eerder met windows 6.5 gedraaid op htc toestellen en moet zeggen het werkt een stuk prettiger.
Met name de grotere iconen.
6.5 is mijnsziens een stuk prettiger omdat het overal een stuk prettiger reageerd plus er is rekening gehouden met het feit dat tenminste ik liever geen pennetje wil gebruiken.
Verwijderd
Mooi! Eindelijk!ronald-mcdrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:14:
het is nu ook officieel:
Ben benieuwd of het me nu wel lukt... Vanavond gelijk proberen...
net gedownload onder xp en de telefoon word niet ondersteund.
ik heb de versie uit de vodafone winkel.
Het programma zeurde wel over een update die op de site ook nog niet te vinden is maar via updates van pc studio toch binnen gehaald.
Daarna alles vlekkeloos geupdate.
Het typen gaat mijnsinziens inderdaad wat sneller ik had tenminste geen lag meer
Jeps. Dat probleem is opgelost.Omnia love schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:05:
hoe zit het met het toetsenbord kan je lekker snel typen?
[ Voor 16% gewijzigd door Def_P op 01-12-2009 13:38 ]
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
En bedankt Vodafone voor je fijne 'branded' modellen!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 14:06 ]
De hier te downloaden NPS is ook een andere versie, dan we met zijn allen gisteren hebben zitten downloaden; zou daar ook nog een verschil in zitten?ronald-mcdrive schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:14:
het is nu ook officieel:
Overigens wordt er wel heeeeel veel toei geinstalleerd zeg! In het "programma verwijderen" menu staan zeker 10 nieuwe stukjes software en drivers!
Verwijderd
Heb mijn telefoon wel van vodafone maar het is unbranded/niet simlocked omdat ik hem kreeg kort nadat ie uitgekomen was...volgens mij hadden ze die telefoons toen nog niet gebranded.
anyway, heb hetzelfde probleem, device not supported en heb ondertussen al zo 'n 5 versies van NPS geprobeerd (ook die van de handleiding).
kan me met mijn unbranded telefoon echt niet voorstellen waar het probleem moet liggen.
En op rapidshare moet je uren wachten om die 6.1 dump te krijgen, waarna je nog maar moet hopen dat ie daarna werkt.
Ik wil (voor degene die de rom wil dumpen) best de ftp gegevens geven zodat hij bij de secany rom op mn server kan komen te staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 01-12-2009 14:32 ]
Verwijderd
Welke firmware heb je? De mijne is:Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:27:
Nou, bij mij lukt het ook niet.
Heb mijn telefoon wel van vodafone maar het is unbranded/niet simlocked omdat ik hem kreeg kort nadat ie uitgekomen was...volgens mij hadden ze die telefoons toen nog niet gebranded.
anyway, heb hetzelfde probleem, device not supported en heb ondertussen al zo 'n 5 versies van NPS geprobeerd (ook die van de handleiding).
kan me met mijn unbranded telefoon echt niet voorstellen waar het probleem moet liggen.
Die van mij lijkt ook unbranded en ook ik had de eerste en enige die ze bij de Vodafoneshop in september hadden binnengekregen. Toch staat hier volgens mij afwijkende firmware op, ondanks het ontbreken van zichtbare toevoegingen/logo's/ed. van Vodafone. Ook de handleiding van de mijne is iets afwijkend van de algemene handleiding (check samsungmobile.nl, daar staan ze allebei op).
Verwijderd
kan die info nergens vinden, waar zit dat?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:37:
[...]
Welke firmware heb je? De mijne is:
Die van mij lijkt ook unbranded en ook ik had de eerste en enige die ze bij de Vodafoneshop in september hadden binnengekregen. Toch staat hier volgens mij afwijkende firmware op, ondanks het ontbreken van zichtbare toevoegingen/logo's/ed. van Vodafone. Ook de handleiding van de mijne is iets afwijkend van de algemene handleiding (check samsungmobile.nl, daar staan ze allebei op).
Verwijderd
Instellingen > tabblad geavanceerd > systeem > versie > apparaatVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:01:
[...]
kan die info nergens vinden, waar zit dat?
Dit zou ik ook graag zien.Martinspire schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:31:
Voor degene die de 6.5 update nu al hebben, kan iemand die misschien dumpen zodat ik hem met octans downloader kan flashen? Heb eigenlijk geen zin om eerst naar 6.1 te flashen en dan weer naar de officiële 6.5. Of er moet inmiddels al een workaround zijn, maar ik heb het idee dat het gewoon makkelijker is om die officiële 6.5 meteen te flashen. Aangezien de secany 6.5 niet wordt herkend.
En op rapidshare moet je uren wachten om die 6.1 dump te krijgen, waarna je nog maar moet hopen dat ie daarna werkt.
Ik wil (voor degene die de rom wil dumpen) best de ftp gegevens geven zodat hij bij de secany rom op mn server kan komen te staan.
Ik zit met hetzelfde probleem met m'n Secany 6.5.
Ik zou dan ook graag een oproep willen doen, of er iemand is die zijn officiële 6.5 even wil dumpen.
Verwijderd
Dus voor de mensen met vodafone (Nog langer wachten)

Verwijderd
Iemand enig idee of dat zou kunnen werken?
Verwijderd
Verwijderd
Ah thx, gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:19:
[...]
Instellingen > tabblad geavanceerd > systeem > versie > apparaat
Verwijderd
Zelfde firmware als de mijne. Het lijkt erop dat ze dus toch Vodafone-branded te zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:06:
[...]
Ah thx, gevonden.
Verwijderd
Dat is het probleem waarom het niet lukt. ik denk dat bij iedereen die het niet lukt het een vodafone toestel is!
Verwijderd
toch wel belachelijk, je hoort toch te kunnen updaten, onafhankelijk van waar je telefoon vandaan komtVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:14:
Ja voor alleen mensen die het niet lukt om het te update. die hebben een vodafone toestel. en in de software zit echt een verschil.
Dat is het probleem waarom het niet lukt. ik denk dat bij iedereen die het niet lukt het een vodafone toestel is!

Verwijderd
Verwijderd
Dat maakt het voor hun lekker makkelijk.
Ik denk dat de enigste manier is om er 6.1 optezetten van een telefoon die het nu wel doet. met update dus een onbewerkte versie. en dan update naar 6.5
Maar moet er wel iemand zijn die weet waar je de echte 6.1 kan krijgen en die ook beschikbaar stellen voor ons!
Verwijderd
Ik heb een vodafone toestel, en ik heb hem net geupdate.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:14:
Ja voor alleen mensen die het niet lukt om het te update. die hebben een vodafone toestel. en in de software zit echt een verschil.
Misschien komt het doordat ik mijn toestel al had toen ik nog T-mobile had. Mijn contract van vodafone ging later pas in.
Wel heb ik het toestel gekocht icm een vodafone abonnement.
Kan iemand nog reageren op mijn vraag over hoe je een backup hersteld?
Verwijderd
Dan heb 'm waarschijnlijk niet bij een Vodafoneshop gekocht, of wel?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:29:
[...]
Ik heb een vodafone toestel, en ik heb hem net geupdate.
Misschien komt het doordat ik mijn toestel al had toen ik nog T-mobile had. Mijn contract van vodafone ging later pas in.
Wel heb ik het toestel gekocht icm een vodafone abonnement.
Kan iemand nog reageren op mijn vraag over hoe je een backup hersteld?
Verwijderd
Nee, bij de belcompany.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:31:
[...]
Dan heb 'm waarschijnlijk niet bij een Vodafoneshop gekocht, of wel?
Mijn idee is dan dat zij verkopen voor Vodafone, dus een telefoon krijgen geleverd van hun en die doorverkopen aan de klanten.
Uhm...mag ik daar dan nog een variant aan toe voegen:Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:14:
Ik heb bij TforTelecom een 7610 aangeschaft in combinatie met KPN flexibel. Ik gebruik hem op het moment nog met een vodafonekaart, welke ik van mijn vorige toestel heb meegenomen.
Ik heb dus (neem ik aan) geen Vodafone toestel, en ook niet in een Vodafonewinkel gekocht.
Wel kan het probleem er op lijken, want ik heb ergens in de internet instellingen iets gezien van Tmobile of telfort....zou ik dan een toestel hebben wat daarop gebaseerd is?
Ik heb in ieder geval hetzelfde probleem, dat bij stap 4 de telefoon uitschakeld en dan geeft NPS aan, dat de verbindingverbroken is en er treedt dan een fout op.