Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
Dirtbiter schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:16:
Zijn die programma's ook ergens anders dan op Usenet te vinden?
veel programma's zijn gewoon freeware maar andere iets minder. Na ja die kan je wel downloaden maar waarschijnlijk alleen trial versies. Omdat we hier daar niet echt over mogen babbelen hier heb ik " veilig" naar ftd gewezen. Je kan ook even een accountje nemen dat je daar kan kijken en zelf bepalen of je iets op een andere manier wilt downloaden of kopen.

Iets meer ontopic

Vanaf vandaag blijft mijn achtergrond licht in 1 keer branden voor hele lange tijd en gaat pas uit door rechts op lock knopje te tikken..das gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Het gratis alternatief dat torrents heet.

Gratis nieuwsgroeppen accounts zijn trouwens wel te vinden. Op yabnews.nl kun je 3 dagen proberen, en dat per mobiel nummer/e-mail adres en maximaal 20mbit. Maar daar zijn genoeg truukjes voor te verzinnen om toch steeds weer een nieuw account te 'testen'.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 12:16

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Snakeye2209 schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:27:
[...]

Ik heb zijn SMS-chat geinstalleerd en wat een verademing. Zo makkelijk. Gewoon hele gesprekken in 1 scherm. Ook makkelijk als je gewoon sms wil verwijderen.

Die slide 2 unlock is gewoon nutteloos voor de QWERTY

Die Youtube applicatie is handig, maar het hapert bij mij nogal. Heb ook eerst een flashplugin moeten downloaden voor de WM 6.1.

En opera 10 beta is een stuk beter en gebruikersvriendelijker dan de versie die er standaard op staat.
Die SMS-chat gebruik ik sinds vandaag ook, en wat een VERADEMING is dat! Het werkt heerlijk, snel en makkelijk. Niets meer dan lof.

Ik vind het van de normale software zo onhandig dat als je een ontvanger toevoegt, dat je dan eerst 23x moet drukken op knopjes, voordat je een naam kan intypen. ( Tik om ontvangers toe te voegen -> aan: -> telefoonlijst -> Zoek knopje rechts boven -> dan pas typen), daarnaast werkt dit erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Staan die 'spots' van die vincent ook ergens anders?

Hoe ik aan de programma's zelf kom, regel ik daarna wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Dirtbiter schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:00:
Staan die 'spots' van die vincent ook ergens anders?

Hoe ik aan de programma's zelf kom, regel ik daarna wel...
http://www.nzbindex.nl/se...espam=0&hidespam=1&more=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 22:26
Net een reactie gekregen van samsung op mijn vraag mbt de update:

Dank u voor uw email met betrekking tot Samsung GT-B7610.

De update zou eind november beschikbaar moeten zijn, wij adviseren u om
de website www.samsungmobile.com in de gaten te houden voor verdere
updates hierover.

We zullen zien, heh...

Zit er trouwens over te denken om mijn B7610 te verkopen en een HTC HD2 te kopen, maar eerst maar eens kijken in de winkel hoe groot hij nu werkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Odysseus253 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:03:
[...]
=
Ik vind het van de normale software zo onhandig dat als je een ontvanger toevoegt, dat je dan eerst 23x moet drukken op knopjes, voordat je een naam kan intypen. ( Tik om ontvangers toe te voegen -> aan: -> telefoonlijst -> Zoek knopje rechts boven -> dan pas typen), daarnaast werkt dit erg traag.
Je kunt dan ook beter je contact opzoeken en kiezen voor de optie "sms verzenden"

Want een nieuw smsje maken en dan de ontvanger(s) kiezen is zo fuckin' omslachtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03
m0ridin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:12:
Net een reactie gekregen van samsung op mijn vraag mbt de update:

Dank u voor uw email met betrekking tot Samsung GT-B7610.

De update zou eind november beschikbaar moeten zijn, wij adviseren u om
de website www.samsungmobile.com in de gaten te houden voor verdere
updates hierover.

We zullen zien, heh...

Zit er trouwens over te denken om mijn B7610 te verkopen en een HTC HD2 te kopen, maar eerst maar eens kijken in de winkel hoe groot hij nu werkelijk is...
wat zal jij je toetsenbord gaan missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
xon schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:50:
[...]

wat zal jij je toetsenbord gaan missen :)
Dat vraag ik me dus af, ik betrap me er nu al regelmatig op dat ik gewoon het onscreen toetsenbord gebruik bij bijvoorbeeld internetten. Kan me voorstellen dat dat op een (fysiek) groter scherm alleen nog maar makkelijker gaat worden.

Maar het gaat me vooral om de snelheid, internetten valt me toch nog wat tegen op de B7610 en kom ook regelmatig filmpjes tegen die gewoon niet goed/vlot afspelen... Ah well, misschien eerst maar gewoon even de HD2 testen en als ie echt blijft bevallen mijn B7610 in de verkoop doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

m0ridin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:08:
[...]

Dat vraag ik me dus af, ik betrap me er nu al regelmatig op dat ik gewoon het onscreen toetsenbord gebruik bij bijvoorbeeld internetten. Kan me voorstellen dat dat op een (fysiek) groter scherm alleen nog maar makkelijker gaat worden.

Maar het gaat me vooral om de snelheid, internetten valt me toch nog wat tegen op de B7610 en kom ook regelmatig filmpjes tegen die gewoon niet goed/vlot afspelen... Ah well, misschien eerst maar gewoon even de HD2 testen en als ie echt blijft bevallen mijn B7610 in de verkoop doen :)
Zet opera 10 er eens op ;) Loopt echt veel beter. Youtube heb ik nog niet geprobeerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:09:
[...]

Zet opera 10 er eens op ;) Loopt echt veel beter. Youtube heb ik nog niet geprobeerd.
Ik had daar een vraag over, over Opera 10.. Als ik die installeer blijft de oude Opera er dan ook nog opstaan? En zo ja kan ik die dan gewoon verwijderen of hoe zit dat precies..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:58:
[...]

Ik had daar een vraag over, over Opera 10.. Als ik die installeer blijft de oude Opera er dan ook nog opstaan? En zo ja kan ik die dan gewoon verwijderen of hoe zit dat precies..?
Probeer het zou ik zeggen. Hard reset is zo gegeven als het mis gaat.

Maar, ja de oude blijft erop. En over het verwijderen heb ik nog niets gevonden.

Maar nogmaals, had je makkelijk zelf kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:58:
[...]

Ja de oude blijft erop staan, maar verwijderen is mij ook nog niet gelukt. Hij staat namelijk niet standaard in de lijst met programma's ..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het regelmatig passief te zijn geweest in dit topic ga ik ook maar eens actief deelnemen.

Heb mijn Qwerty bijna vanaf het begin. Totaal nog geen problemen meegehad eigenlijk. Het is een handig toestel zonder echte, voor mij, tekortkomingen.

Maar uit een paar posts boven me zie ik dat het dus wel mogelijk is om vanuit je browser filmpjes te kijken? Ikzelf gebruik ook opera 10b, maar filmpjes in het browser kijken is mij nog niet gelukt. Kan alleen van YouTube af streamen.

Ook heb ik niet echt veel handige programmatjes kunnen vinden. Geregeld download ik wat via freewareppc of een soortgelijke site, maar het is maar weinig dat ook echt iets werkt. Tot nu toe heb ik 2 spelletjes kunnen spelen op mijn mobiel. Weten jullie wat het kan zijn? (Heb wel .net en een, misschien wat oudere, flashplayer lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12
Simyo is een prepaid internet provider.
Deze zou volgens hun site binnen 2 werkdagen reageren op technische vragen, ik schreef hen zaterdag 21-11-2009 in de ochtend, en ook nu in de spambox noppes.
Hopelijk hier dus iemand die het simyo mobiel internetten werkend kreeg met de samsung omnia QWERTY a.k.a. b7610 en welke de settings hier wil doorgeven.

Het is sowieso 1 x gelukt, 3 MB verbruikt maar vanwege andere settings en telefoon reset was het toen niet meer werkbaar. De exacte settings wist ik niet meer uit mijn hoofd daarna. bij voorbaat dank.
Bijv. gEEn IP of 0.0.0.0 of 10.10.100.20 ? en indien van toepassing bij proxy poort.... ?
netwerk auto - internet - of wap ? HSDPA moet ook aan staan of niet?
Naam toegangspunt: portalmmm.nl of KPN, of basicinternet....
enz.... Op de simyo site http://qelp.kpn.com/qelp/Samsung/ staat namelijk per toestel (en deze zit er niet tussen) een andere setting.

Jammer dat ik niet kan internetten nog, want ik had hem bijna geruild omdat er geen voicedial op zit. Echter via voice command 1.6 werkt dat en meer wel, . . . in het engels.... en verder is dit een retegaaf toestelletje!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• jeroenjeremy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:03
Is er nog iemand die niet vindt dat medio november 2009 nu (26-11) toch echt is verstreken?
Er zijn nu dus al 2 officieel aangekondigde WM 6.5 data voorbijgegaan zonder enige communicatie van de kant van Samsung, ik vind dat waardeloos.
De volgende keer wordt het zeker weer een HTC op deze manier.
Ik kan er nu niet meer vanaf, maar soms denk ik zelfs dat een Omnia 2 een betere keuze was geweest, moet je eens kijken wat daar nu toch een community omheen aan het groeien is op Modaco. Dat brengt me op het volgende: ik heb Secany (de persoon achter de enige tot nu toe beschikbare WM 6.5 rom) al op alle mogelijke manieren gevraagd om een update voor onze B7610 maar tot nu toe richt hij al zijn pijlen op de i8000 (nu al iets van 8 roms).
Als er nou meer mensen een vriendelijk verzoek zijn kant op sturen, gebeurt er misschien toch wat: http://www.modaco.com/con...2/secanys-i8000-wm65-rom/
Power to the people!

• rethxoth
Ik denk dat Secany niks doet.. want hij zei dat er geen mirrors moest worden gemaakt, toen iemand dat toch deed en hij het zag zei hij: That's it, forget about my support.

• m0ridin
jeroenjeremy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:30:
Is er nog iemand die niet vindt dat medio november 2009 nu (26-11) toch echt is verstreken?
Er zijn nu dus al 2 officieel aangekondigde WM 6.5 data voorbijgegaan zonder enige communicatie van de kant van Samsung, ik vind dat waardeloos.
De volgende keer wordt het zeker weer een HTC op deze manier.
Ik kan er nu niet meer vanaf, maar soms denk ik zelfs dat een Omnia 2 een betere keuze was geweest, moet je eens kijken wat daar nu toch een community omheen aan het groeien is op Modaco. Dat brengt me op het volgende: ik heb Secany (de persoon achter de enige tot nu toe beschikbare WM 6.5 rom) al op alle mogelijke manieren gevraagd om een update voor onze B7610 maar tot nu toe richt hij al zijn pijlen op de i8000 (nu al iets van 8 roms).
Als er nou meer mensen een vriendelijk verzoek zijn kant op sturen, gebeurt er misschien toch wat: http://www.modaco.com/con...2/secanys-i8000-wm65-rom/
Power to the people!
Ehm, secany heeft een wm6.5 rom gemaakt voor de B7610 (en die werkt prima). Te vinden op:

http://www.modaco.com/con...secanys-b7610-wm6-5-roms/

Verder een mail van samsung gekregen dat de update eind november uit zou moeten zijn (maar ja, meldingen van samsung blijken niet veel te zeggen) dus hopelijk toch echt een update dan.

• jeroenjeremy
@rethxoth: dat dacht ik ook, maar 6 dagen geleden al heeft hij een nieuwe versie voor de I8000 uitgebracht: de IK5 (K staat voor november, 5 is versie 5). Secany is inmiddels zelfs tot MOD gepromoveerd op Modaco en discussieert actief mee. http://www.modaco.com/con...i8000-wm65-rom/page/2305/

@m0ridin: dat Secany een rom heeft uitgebracht voor de B7610 stond al in mijn tekst. Die versie is echter niet helemaal compleet (CSC en phone part missen) en geeft mij daardoor problemen. Ook hebben we een stroom van nieuwe ROMs nodig willen de cooks ermee aan de gang kunnen gaan en custom roms maken die aansluiten op een ieders behoeften. We zitten hier toch op Tweakers.net? Vergeet ook niet dat WM 6.5.1 pas echte verbeteringen brengt. Ik werk daar al weer geruime tijd mee op de HTC Kaiser.

• m0ridin
jeroenjeremy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:40:

<knip>

@m0ridin: dat Secany een rom heeft uitgebracht voor de B7610 stond al in mijn tekst. Die versie is echter niet helemaal compleet (CSC en phone part missen) en geeft mij daardoor problemen. Ook hebben we een stroom van nieuwe ROMs nodig willen de cooks ermee aan de gang kunnen gaan en custom roms maken die aansluiten op een ieders behoeften. We zitten hier toch op Tweakers.net? Vergeet ook niet dat WM 6.5.1 pas echte verbeteringen brengt. Ik werk daar al weer geruime tijd mee op de HTC Kaiser.
Ach, ik zie het ja... had ik overheen gelezen. Maar wat voor problemen heb je dan? Ik gebruik hem namelijk sinds hij uit is en heb nog geen enkel probleem opgemerkt?

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat gsmarena.com al spreekt over WM 6.5 inclusief volledige review??

http://www.gsmarena.com/s...0_omniapro-review-420.php

"Now that we have the B7610 OmniaPRO running on the much-awaited Windows Mobile 6.5, we're finally up to speed."

Of zie ik iets verkeerd?

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:18:
Wat ik niet snap is dat gsmarena.com al spreekt over WM 6.5 inclusief volledige review??
Wat ik ook bijzonder vind aan dat review:

"Now that we have the B7610 OmniaPRO running on the much-awaited Windows Mobile 6.5, we're finally up to speed" :)

Dus, we zijn erg blij met de snelheid van die Windows Mobile 6.5!

Of toch niet? Zie de nadelen die ze opsommen:

"Performance under WinMo 6.5 not a good as it was under 6.1" :(

Moeten we nu wel of niet op 6.5 over willen? :?

Verwijderd

Nee, de hele review behandelt windows mobile 6.5. Wat een dikke onzin dat wij de update nog niet hebben.
Verder heb ik het probleem dat de vertraging bij het typen van smsjes ongeveer 10 tot 20 seconden is. Ik kan al en heel smsje getypt hebben, voordat er ook maar 1 letter op het scherm verschijnt. Dit echter louter bij het gebruiken van het hardware keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik keek net op de site waar de upgrade naar 6.5 moet staan en wat zie ik... :
Upgrade voor Omnia Qwerty verwacht: medio november 2009
(Edit: vertraagd medio December 2009)
We kunnen dus weer een klein maandje gaan wachten hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
En dat terwijl ik 'm gekocht heb omdat er in de advertentie stond dat ie al 6.5 had... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Noxious schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:42:
En dat terwijl ik 'm gekocht heb omdat er in de advertentie stond dat ie al 6.5 had... :(
Als ze daar mee adverteren, dan mag je 'm toch gewoon terugbrengen?

Ik zit er niet zo mee dat ik nog geen 6.5 heb. bedoel kan nou vooruit. Hij doet het goed. Heb geen klachten eigenlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
Noxious schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:42:
Ik heb er geen woorden voor, wat slecht zeg. Heeft iemand al geprobeerd hem terug te geven op deze gronden? Ik ga Vodafone Zakelijk maar eens bellen. Dit is toch geen manier van doen bij een apparaat van EUR 400 dat staat of valt bij de software?

PS Blijft allen ook Secany bestoken zodat hij meer versies loslaat. Zie ook zijn Facebook pagina http://www.facebook.com/p...56012478954?v=wall&ref=nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

jeroenjeremy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:39:
[...]

Ik heb er geen woorden voor, wat slecht zeg. Heeft iemand al geprobeerd hem terug te geven op deze gronden? Ik ga Vodafone Zakelijk maar eens bellen. Dit is toch geen manier van doen bij een apparaat van EUR 400 dat staat of valt bij de software?

PS Blijft allen ook Secany bestoken zodat hij meer versies loslaat. Zie ook zijn Facebook pagina http://www.facebook.com/p...56012478954?v=wall&ref=nf
Ik snap echt waarom men zo boos kan worden om de 6.5 update. Net alsof je nu een niet werkende telefoon hebt gekocht, en dat je zonder 6.5 geen plezier aan de telefoon kan hebben. Ik denk dat je teveel verwacht van die update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:19:
[...]

Ik snap echt waarom men zo boos kan worden om de 6.5 update. Net alsof je nu een niet werkende telefoon hebt gekocht, en dat je zonder 6.5 geen plezier aan de telefoon kan hebben. Ik denk dat je teveel verwacht van die update!
Mee eens! Ik vind het een prima toestel en zoals overal te lezen, is er nu ook weer niet zo veel anders aan 6.5

Begreep ik trouwens uit de hiervoor genoemde review, dat er tegenwoordig, naast een 8GB kaartje ook een reserve stylus zit, of is dat niet in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:44:
Na het regelmatig passief te zijn geweest in dit topic ga ik ook maar eens actief deelnemen.

Heb mijn Qwerty bijna vanaf het begin. Totaal nog geen problemen meegehad eigenlijk. Het is een handig toestel zonder echte, voor mij, tekortkomingen.

Maar uit een paar posts boven me zie ik dat het dus wel mogelijk is om vanuit je browser filmpjes te kijken? Ikzelf gebruik ook opera 10b, maar filmpjes in het browser kijken is mij nog niet gelukt. Kan alleen van YouTube af streamen.

Ook heb ik niet echt veel handige programmatjes kunnen vinden. Geregeld download ik wat via freewareppc of een soortgelijke site, maar het is maar weinig dat ook echt iets werkt. Tot nu toe heb ik 2 spelletjes kunnen spelen op mijn mobiel. Weten jullie wat het kan zijn? (Heb wel .net en een, misschien wat oudere, flashplayer lite)
Even een klein kickje van mijn vraag, want deze raakt zo een beetje in de vergetenheid. Hoop dat dat niet erg is dat ik dit doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Weet iemand of er een rechtstreekse manier is om bij het "ouderwetse" windows settings menu te komen, of moet ik daarvoor steeds de Samsung TouchWiz UI uitschakelen? (om bijvoorbeeld software te verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
bnwgraaf schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:18:
[...]
Mee eens! Ik vind het een prima toestel en zoals overal te lezen, is er nu ook weer niet zo veel anders aan 6.5
Voordat iemand het verkeerd begrijpt: het appeltje heb ik te schillen met Samsung, waarvan ik aanneem dat ze o.a. dit forum in de gaten houden.
Er zijn wat mij betreft 2 dingen aan de hand: om te beginnen is de telefoon geadverteerd als een WM 6.5 toestel, dus is het niet meer dan normaal dat je dat er ook op verwacht. Wanneer er dan ook nog meerdere berichten op de site komen met telkens meer uitstel, en niet één mailtje naar de database van netjes geregistreerde en geduldig wachtende gebruikers, dan word ik in elk geval wel kwaad. Dat is juridisch gezien simpelweg misleidende reclame en daar heb ik een broertje dood aan.

Verder, ik heb toestellen met WM 6.0, 6.1, 6.5 en 6.5.1 gehad en er zit wel degelijk een behoorlijk verschil tussen, een opgaande lijn. Dan heb ik het met name over verschillen in de gebruiksvriendelijkheid (de trend is: steeds vingervriendelijker), in grafische snelheid (daar maakt elke volgende versie weer beter gebruik van) en betere customizatiemogelijkheden (zoek maar eens op titanium thema's etc.). Ook is het netwerk en de integratie met multimedia en sociale applicaties steeds beter. Waar men het wel over eens is, is dat pas WM 7 een echte stap voorwaarts gaat zijn, hopelijk genoeg om WM een toekomst te geven.
Want laten we eerlijk zijn, er wordt op dit moment gehakt gemaakt van Windows Mobile, dat sterk achterloopt op Apple, Android en Web OS en elke week hele percentagepunten marktaandeel verliest. Zelfs Samsung zelf is weer zelf iets aan het ontwikkelen.
Zelf heb ik altijd een voorkeur gehad voor WM vanwege de prima integratie met de Windows laptop. Het is ook prima in multitasken, en er zijn vreselijk veel applicaties voor (alleen nog niet in een sexy App winkel). Ook het feit dat je niet aan één fabrikant gebonden zit maar kunt kiezen uit allerlei smaken toestellen vind ik juist aantrekkelijk. Maar het operating systeem en de UI lopen nou eenmaal nogal achter. De enige manier om WM nog een kans te geven is als we er als gebruikers ook aan duwen en trekken en te kennen geven wat we nodig hebben. Dat begint voor mij bij het basale respect voor de klant die iets verteld wordt over de specificaties van zijn toestel. Dus misschien hoop ik wel dat iemand van Microsoft dit forum volgt en Samsung een helpende hand biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Uit de samsung nieuwsbrief d.d. 28-11-2009 :
Your mobile business partner
Dankzij de nieuwe Windows Mobile 6.5 software, is het met de Samsung Omnia Pro (B7330) makkelijker dan ooit om in contact te blijven en in dezelfde tijd meer te doen.
Thuis, op het werk of in je vrije tijd. Bovendien is hij zeer gebruiksvriendelijk door het grote display, het comfortabele QWERTY toetsenbord en de intuïtieve, snelle navigatie.
Met deze telefoon kun je professioneel voor de dag komen!
Ontdek de Omnia Pro
http://newsletter.samsung...20157648&lid=59901&ln=128

Is dat ook weer een lekkermaak advertentie van samsung, of IS die 6.5 er eindelijk!?

PS: nog steeds geen simyo prepaid internet op de b7610, skype werkt wel, ik heb verbinding met portalmmm.nl maar geen webpagina te bekijken, zowel de standaard IE en opera, als opera 10.x beta niet...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
notsonewbie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:10:
Uit de samsung nieuwsbrief d.d. 28-11-2009 :
Your mobile business partner
Dankzij de nieuwe Windows Mobile 6.5 software, is het met de Samsung Omnia Pro (B7330) makkelijker dan ooit om in contact te blijven en in dezelfde tijd meer te doen.
Thuis, op het werk of in je vrije tijd. Bovendien is hij zeer gebruiksvriendelijk door het grote display, het comfortabele QWERTY toetsenbord en de intuïtieve, snelle navigatie.
Met deze telefoon kun je professioneel voor de dag komen!
Ontdek de Omnia Pro
http://newsletter.samsung...20157648&lid=59901&ln=128

Is dat ook weer een lekkermaak advertentie van samsung, of IS die 6.5 er eindelijk!?

PS: nog steeds geen simyo prepaid internet op de b7610, skype werkt wel, ik heb verbinding met portalmmm.nl maar geen webpagina te bekijken, zowel de standaard IE en opera, als opera 10.x beta niet...
Zo te zien gaat het om de B7330 (het kleine broertje van de onze) en niet om de B7610

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 12:03
notsonewbie schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:10:
Heb hier ook simyo prepaid internet en ik moet zeggen, het werkt al weken perfect! Heb ook nooit iets in hoeven stellen. Hij detecteerde het netwerk van KPN gewoon meteen en hij deed het... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de snelheidsproblemen al weten op te lossen? Het toestel kan zo nu en dan zo ongelofelijk traag zijn. Zelfs simpel een smsje typen en versturen doet hij 2 minuten over. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Tromp.et schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:35:
[...]

Heb hier ook simyo prepaid internet en ik moet zeggen, het werkt al weken perfect! Heb ook nooit iets in hoeven stellen. Hij detecteerde het netwerk van KPN gewoon meteen en hij deed het... 8)
Bij mij ook zo blijkt, althans skype en skype alleen werkt. 3 browsers? niets dan 'geen netwerk' meldingen....
En vreemd ook weer want je dient opzich wel e.e.a. in te stellen, volgens simyo en kpn.
Heb je soms een andere niet standaard ROM of alternatieve hack op het 1 of ander gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:08:
Heeft iemand de snelheidsproblemen al weten op te lossen? Het toestel kan zo nu en dan zo ongelofelijk traag zijn. Zelfs simpel een smsje typen en versturen doet hij 2 minuten over. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat bedoel je met een smsje typen en versturen duurt 2 minuten? Is dat niet puur afhankelijk van je typ snelheid? Het verzenden zelf kost hooguit 2 seconden..
Heb je de prestatie instellingen wel op hoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Odysseus253 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:49:
[...]
Ik heb die op auto en vindt het over-all best een snel dingetje.
Misschien heeft de snelheid klager dus een vaste setting voor de processor op stroombesparen, dus traag.
Of software draaiend op een traag micro-sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Laatst online: 28-07 07:55
CPU sowieso op hoog zetten, op auto is die idd erg laggy.

Probleem met snel typen, dat die dan sommige letters niet registreert terwijl je wel goed op alle toetsen hebt gedruk, gaat voor grote deel weg met CPU op hoog. Helaas zo nu en dan mist die alsnog een letter bij extreem snel typen.

[ Voor 67% gewijzigd door parff op 28-11-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffkat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
Heb het apparaat enkele weken in bezit en het werkt allemaal goed. Wat ik mis of nog niet weet hoe het moet, is zoeken op bedrijfsnamen binnen contacten.

Heeft iemand enig idee dat ik als ik weet dat iemand bij bedrijf tweakers en zo ook ingevuld heb,maar de naam niet weet dit dan kan zoeken met behulp van de term tweakers.

Dank voor alle reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
ffkat schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:11:
Heb het apparaat enkele weken in bezit en het werkt allemaal goed. Wat ik mis of nog niet weet hoe het moet, is zoeken op bedrijfsnamen binnen contacten.

Heeft iemand enig idee dat ik als ik weet dat iemand bij bedrijf tweakers en zo ook ingevuld heb,maar de naam niet weet dit dan kan zoeken met behulp van de term tweakers.

Dank voor alle reactie(s).
start, overige, 'zoeken', zoek naar... dropmenu -> alle gegevens (of bijv. contacten) zo vond ik een dumpshop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:49:
[...]

Wat bedoel je met een smsje typen en versturen duurt 2 minuten? Is dat niet puur afhankelijk van je typ snelheid? Het verzenden zelf kost hooguit 2 seconden..
Ja, prestatie instellingen op hoog, een speciaal high speed sd kaartje erin. Het komt erop neer dat ik het hele smsje al getypt heb voordat er ook maar een letter op het scherm komt. Dit wel alleen met het hardware keyboard, met het onscreen keyboard doet hij het perfect.
Verder vind ik de overall snelheid erg matig. Ik had wel meer verwacht van een 800mhz processor. Krijg de indruk dat mijn pentium 1 van 15 jaar terug sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:21:
[...]

Ja, prestatie instellingen op hoog, een speciaal high speed sd kaartje erin. Het komt erop neer dat ik het hele smsje al getypt heb voordat er ook maar een letter op het scherm komt. Dit wel alleen met het hardware keyboard, met het onscreen keyboard doet hij het perfect.
Verder vind ik de overall snelheid erg matig. Ik had wel meer verwacht van een 800mhz processor. Krijg de indruk dat mijn pentium 1 van 15 jaar terug sneller was.
Maar waarvoor heb je gekozen voor een high speed kaartje? Want in principe gebruik je alleen dingen (de OS zelf) die op het interne geheugen staat (tenzij je films/muziek afspeelt e.d.). Heb je al een reset geprobeerd? Want volgens mij ben je de enige met dit probleem!

edit: probeer de SMS-Chat eens, werd fantastisch snel en makkelijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Odysseus253 op 29-11-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:39:

edit: probeer de SMS-Chat eens, werd fantastisch snel en makkelijk!
Ik heb nu een aantal keer enthousiaste reacties gelezen over SMS-Chat. Hebben jullie het dan over het programma van Vito?

Verandert er op de achtergrond ook nog iets, of wordt alles op dezelfde manier ogeslagen? Krijg ik dezelfde meldingen wanneer er een nieuwe sms binnen is, blijft mijn backup gewoon de smsjes opslaan (ik maak nu ook gebruik van MyPhone voor backupen van diverse data; werkt vooralsnog goed, heb hem zo ingesteld, dat hij elke nacht automatisch een backup maakt en je kunt er wereldwijd via internet bij komen).

Stel, dat SMS-chat me uiteindelijk niet bevalt, zou ik dan weer gewoon terug kunnen naar de oorspronkelijke situatie, of ben ik dan alle bestaande smsjes e.d. kwijt?

Ik las ergens trouwens ook iets, dat het programmaatje een tekst op kan delen in meerdere smsjes?
Kan ik nog steeds zien dat ik aan sms 1 of inmiddels al aan 2 bezig ben, met andere woorden, wordt het aantal gebruikte tekens ook nog steeds weergegeven?

[ Voor 12% gewijzigd door bnwgraaf op 29-11-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Applicaties installeren ook altijd op het interne geheugen. Amders word hij trag he.

JE zal vast wat verkeerds hebben gedaan, wel jammer dan je gelijk de telefoon afkraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Nu heb ik mijn telefoon al een tijdje, maar nog steeds geen werkende gps.
Ik zou graag Tomtom gebruiken, deze heb ik ook geinstalleerd. De kaarten werken.

Ik heb al begrepen dat ik een programmatje nodig heb om het gps signaal begrijpend te maken voor TT.
Daarvoor heb ik GPSproxy. ingesteld zoals hier staat beschreven:

In Windows Mobile de programmapoort op COM3, de hardwarepoort op COM9 en de baudrate op 4800. ‘GPS automatisch beheren’ moet aangevinkt zijn.

In gpsproxy
Input Port COM3:
baud op 4800.
Output COM2:

Bij virtual COM ports heb ik COM2 toegevoegd. (eigenlijk moest bij output com1 en bij virual com port ook, maar die kon ik niet kiezen)

Ook heb ik instesteld dat TT automatisch start als ik GPSproxy start.
In GPS-proxy zie ik ook geen coordinaat-gegevens, of komt dat door de zwarte achtergrond?

In TT heb ik Baud rate op 4800 en de GPSproxy virtuele poort ingesteld.
Ik krijg zo alleen maar de melding "Geen GPS-apparaat!"
Zelfs na 10min wachten staat het er nog.

Wat doe ik nu verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Samiej6 op 29-11-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02
Samiej6 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:04:
Nu heb ik mijn telefoon al een tijdje, maar nog steeds geen werkende gps.
Ik zou graag Tomtom gebruiken, deze heb ik ook geinstalleerd. De kaarten werken.
...
Heb je GPSproxy goed ingesteld:
Hier een link
Open GPSProxy en volg dan de volgende stappen:
1. Klik op ‘Menu’ en daarna op ’Extensions’. Selecteer en verwijder in de Extensions de ’Garmin Protocol Output’.
2. Klik dan op ‘NMEA Input’ en ‘Configure’.
3. Zet de GPS Com Port op COM7: en selecteer ‘Mirror GPS to output port’.
4. Zet de output port op COM4:.
5. Bevestig met ‘OK’.
6. Ga terug naar het GPSProxy menu en kies nu voor ‘Virtual COM Ports’, waar je de zojuist aangemaakte ouput port ‘COM4:′ in de lijst kunt toevoegen.

Druk hierna wel op START in het hoofdscherm, hierna duurt het een paar minuten dat GPSproxy een fix heeft.

Hierna vond TT de gps van zelf bij mij.

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
wat zijn je instellingen in windows bij die instelling?
ik zie dat dat de standaard instellingen moeten zijn, is dat:
programma COM 7
hardware COM 9

zal dit nu eens uittesten als ik weer buiten kom;)

edit:
Net even in de LOG gekeken bij gpsproxy, daar staat:
NMEA Input: GPS Port Error: Wait Failed: 7007
NMEA Input: Output Port Error: Wait Failed: 0

Kan iemand hier wat mee?

[ Voor 88% gewijzigd door Samiej6 op 29-11-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:00:
Applicaties installeren ook altijd op het interne geheugen. Amders word hij trag he.

JE zal vast wat verkeerds hebben gedaan, wel jammer dan je gelijk de telefoon afkraakt.
Ik kraak de telefoon niet af, de snelheid valt me alleen vies tegen. Verder vind ik het een supermooi ding, geweldig scherm ook, internetten overal is fijn.

Verder geeft het hardware toetsenbord zelf ook vaak vertraging, buiten smsjes typen om. Hier is het alleen het meest merkbaar.

Ik ga eerst even vito sms chat proberen, en dan eens verder kijken.

Edit: Geeft precies hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Tromp.et schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:35:
[...]

Kocht je die wellicht ook via simyo?
Had je eerst een andere provider / SIM en toen naar simyo je nummer meegenomen?
Netwerk kpn vindt ie wel, heb ook een g met signaal icoon. Skype werkt wel.
Alleen browsen en email, dat wil niet meer werken (heeft wel een keer gwerkt maar toen denk ik met proxy, ip nummer en poort opgave zoals vermeld in andere samsungs)
Selecteer jij (bij browser verbindingen) je verbinding automatisch (vierkant icoontje met dan groene stip er in) , of staat die te verwijzen naar. bijv. work danwel internet settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Volg al een tijdje het topic hier. Dacht laat ik me maar aanmelden.

Heb zelf de Samsung Omnia Qwerty nu 2 weken. Had voorheen nooit een windows tel dus dacht laat ik maar eens een keer proberen of het wat is. Mijn eerste indruk. Mooi uiterlijk, duidelijk beeld, werkt makkelijk, touchscreen reageert goed, handleiding is wat aan de simpele kant en geen Micro sd kaartje! :(
Alleen zijn er een paar problemen die behoorlijk irritant kunnen zijn.
Ten eerste loopt mijn mob zo n beetje elke dag vast. Doe er geen gekken dingen mee, bij het miste of geringste loopt het vast.

Toetsenblok duurt zowat een minuut voordat het erop springt. Nu weet ik wel dat je de knop aan de zijkant kan gebruiken maar ik vind het fijner als het automatisch gaat. Nergens waar je kan instellen na hoeveel sec de toetsenblok erop springt.

Dat hele Wifi gebeuren kom ik niet uit. Als ik verbinding heb dan begint het na een paar tellen weer te zeuren om een sleutelcode die ik voor de zoveelste keer moet invoeren.

Als je gebelt wordt moet je goed uitkijken dat je niet per ongeluk op het sms gedeelte drukt. is me al een paar keer overkomen. Kost je alleen maar geld deze geintjes. Dit moeten ze maar eraf gooien.

Beltoon begint zacht en na een paar tellen gaat het harder.

Al met al hoop ik dat de update naar WM 6.5 deze problemen ermee verholpen heeft, als Samsung een beetje opschiet met hun valse beloftes!!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

bnwgraaf schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:58:
[...]

Ik heb nu een aantal keer enthousiaste reacties gelezen over SMS-Chat. Hebben jullie het dan over het programma van Vito?

Verandert er op de achtergrond ook nog iets, of wordt alles op dezelfde manier ogeslagen? Krijg ik dezelfde meldingen wanneer er een nieuwe sms binnen is, blijft mijn backup gewoon de smsjes opslaan (ik maak nu ook gebruik van MyPhone voor backupen van diverse data; werkt vooralsnog goed, heb hem zo ingesteld, dat hij elke nacht automatisch een backup maakt en je kunt er wereldwijd via internet bij komen).

Stel, dat SMS-chat me uiteindelijk niet bevalt, zou ik dan weer gewoon terug kunnen naar de oorspronkelijke situatie, of ben ik dan alle bestaande smsjes e.d. kwijt?

Ik las ergens trouwens ook iets, dat het programmaatje een tekst op kan delen in meerdere smsjes?
Kan ik nog steeds zien dat ik aan sms 1 of inmiddels al aan 2 bezig ben, met andere woorden, wordt het aantal gebruikte tekens ook nog steeds weergegeven?
Alles blijft hetzelfde. Het is een apart app, en je kan ook gewoon via de 'normale' manier je smsjes blijven lezen/versturen etc. Als je het verwijderd blijven je smsjes gewoon bestaan. Er wordt ook aangegeven hoeveel tekens je zit en of je in sms 1, 2, ... etc zit.

Het grote voordeel is dat alle smsjes die je ontvangt en verstuurd met 1 persoon als een chat wordt weergegeven. Daarnaast zit er een balkje onder (http://www.ppc2you.com/vb/imagecache/3e53051d9a51.jpg) waardoor je direct kan beginnen met smsen.

Wanneer de telefoon locked staat (dus scherm uit), en je ontvangt een sms, zal deze weergegeven worden, zonder dat je eerst de telefoon moet unlocken. Ook kan je dan direct op beantwoorden drukken om te reageren.

En het grootste voordeel is nog wel de snelheid. Als je ergens op drukt, gebeurd het ook direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Voor een groot gedeelte van je punten zijn er oplossingen te vinden binnen dit topic. Over dat vastlopen, dat herken ik dus totaal niet...

En de valse beloftes van Samsung? Het komt er toch, hoezo valse beloftes dan? Niets gezegd dat de 6.5 update er niet meer komt... Ze komen hun beloftes alleen nog niet na door hem op de eerst gemelde tijd uit te brengen. Maarja goed, ik heb liever een goed product dan een half product. Dus laten we maar hopen dat het goed zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:11:

Toetsenblok duurt zowat een minuut voordat het erop springt. Nu weet ik wel dat je de knop aan de zijkant kan gebruiken maar ik vind het fijner als het automatisch gaat. Nergens waar je kan instellen na hoeveel sec de toetsenblok erop springt.

Dat hele Wifi gebeuren kom ik niet uit. Als ik verbinding heb dan begint het na een paar tellen weer te zeuren om een sleutelcode die ik voor de zoveelste keer moet invoeren.
De tijdsduur, voordat de toetsblokkering erop springt kun je wel instellen, maar het minimum is een minuut. Als het veel korter zou zijn, dan moet je zorgen, dat je wel constant handelingen uitvoert, anders kun je hem blijven unlocken!
Instelling te vinden onder: start menu > instellingen > Algemene instellingen > Voeding > Batterijvoeding
Daar kun je ook de tijdsduur instellen voordat de verlichring uit gaat.

Weet iemand, of er ergens ook ingesteld kan worden, hoe lang de toetsverlichting aan blijft? Dat vind ik nu erg kort....

De Wifi werkt goed bij mij. Op het moment, dat ik wifi inschakel, zoekt hij zelf beschikbare netwerken op en als de instellingen ooit gedaan zijn, meldt hij zich ook automatisch aan. Ik hoef nooit de sleutel opnieuw in te geven.
Heb je een voldoende sterke verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Misschien ben ik de enige die het nog niet wist, maar ik ontdekte vanavond per toeval, dat er onder het startmenu totaal 10 bladen met opstarticoontjes beschikbaar zijn, ipv van de 3 die standaard zichtbaar zijn!

Wellicht al lang bekend, maar voor het geval er nog iemand was, die vond, dat er te weinig programma''s aan het start menu toegvoegd kon worden, meld ik het maar even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ook ik heb een omnia qwerty gekocht en inmiddels redelijk wat dingetjes uitgevonden hoe het werkt en wat de prettigste manier zijn van werken. Nu heb ik alleen nog een aantal probleempjes en kwam toevallig op internet ergens iemand tegen die precies dezelfde problemen had alleen waren er nog geen reacties op en via zoekfunctie kwam ik hier ook niets tegen, dus kan iemand me helpen met het volgende:

ten eerste doen mijn windows live(messenger enz), rss feeds en podcast het alleen op Wifi. en niet via het mobiele internet. Fout in de instellingen van 3g internet? Ik heb alles gechecked en zou niet weten waar het probleem zit!

Bij Java, toepassing downloaden doet ie het niet, hij geeft aan dat het alleen voor samsung handhelt devices is en niet voor vendors.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:06:
ten eerste doen mijn windows live(messenger enz), rss feeds en podcast het alleen op Wifi. en niet via het mobiele internet. Fout in de instellingen van 3g internet?
Ik heb alles gechecked en zou niet weten waar het probleem zit!
Welke provider? (kpn, tele2, telfort, simyo....?) prepaid met internet? dedicated internet abbo.?
Bij de 1 moet ie op umts bij de ander op gprs. Soms een proxy, soms niet, wel IP of geen IP of IP 0.0.0.0...
Welke url laat jou zien wat je settings moeten zijn die je controleerde?

Ik heb namelijk net zoiets, skype doet het (dit alles niet op wifi maar 'buiten')echter ik kan niet mailen of webbrowsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bnwgraaf schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:42:
Misschien ben ik de enige die het nog niet wist, maar ik ontdekte vanavond per toeval, dat er onder het startmenu totaal 10 bladen met opstarticoontjes beschikbaar zijn, ipv van de 3 die standaard zichtbaar zijn!

Wellicht al lang bekend, maar voor het geval er nog iemand was, die vond, dat er te weinig programma''s aan het start menu toegvoegd kon worden, meld ik het maar even....
Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Als je op start klikt, dan heb je vier "pagina's" met programma's (o.a. Productiviteit, Multimedia)
Als je op bewerken klikt, kun je zelf icoontjes toevoegen of verwijderen, maar als je dan opzij scrolt, blijk je zo ineens 10 van die bladen te hebben.

Nogmaals, voor velen misschien al bekend, maar ik had er geen erg in gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Enige waar ik vanmorgen achter kwam, is dat de alarmfunctie van die SPB shell niet door de schermontrgrendeling heen komt, waardoor hij maar een fractie afspeelt. De alarmfunctie van Samsung zelf doet het uiteraard gewoon goed. Gelukkig is die ook redelijk en misschien net iets fijner instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op maandag 30 november 2009 @ 04:38:
[...]

Welke provider? (kpn, tele2, telfort, simyo....?) prepaid met internet? dedicated internet abbo.?
Bij de 1 moet ie op umts bij de ander op gprs. Soms een proxy, soms niet, wel IP of geen IP of IP 0.0.0.0...
Welke url laat jou zien wat je settings moeten zijn die je controleerde?

Ik heb namelijk net zoiets, skype doet het (dit alles niet op wifi maar 'buiten')echter ik kan niet mailen of webbrowsen...
Sorry stom om dat natuurlijk niet te vermelden! Ik zit bij Vodafone met een abbonoment en heb bij deze telefoon dus gekozen voor een vast internet blox.

Heb toen via vodafone.nl/mijntoestel de instellingen opgevraagd en dat waren de volgende:

Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.
Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.
De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.
Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.

De verbindingsinstellingen

Druk op de 'Menu'-knop en kies 'Instellingen' -> tabblad 'Geavanceerd' -> 'Verbinding' -> 'Verbindingen'
Selecteer het tabblad 'Taken' en kies 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
Naam van de verbinding: Vodafone live!
Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS)
Kies telkens 'Volgende' om door te gaan
Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Domein: leeg laten
Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
Kies 'Mijn proxyserver instellen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
Kies de optie 'Geavanceerd'
Kies 'HTTP'
Server: 192.168.251.150
Poort: 8799
Gebruikersnaam, wachtwoord en domein: leeg laten
Kies 'OK' om op te slaan
Kies 'WAP
Server: 192.168.251.150
Poort: 9201
Gebruikersnaam, wachtwoord en domein: leeg laten
Kies 3x 'OK' om op te slaan
Selecteer de tab 'Geavanceerd' en kies 'Netwerk selecteren'
Programma's die autom. verb. maken met internet moeten gebruikmaken van: My Internet
Kies 2x 'OK' om terug te keren in het menu 'Verbinding'
Kies 'GPRS-verificatie' -> 'Vodafone live!' -> 'CHAP'
Kies Vodafone Internet' -> 'CHAP'
Keer terug naar het beginscherm

Zover ik heb kunnen controleren heb ik hierin geen fout gemaakt

Hopelijk kan iemand me vertellen waar ik het probleem moet zoeken of wat ik verkeerd doe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik hang net de telefoon aan de pc en samsung software zegt dat er een update is ;)

Helaas is me telefoon nog niet voldoende opgeladen :(

Nog eventjes gedulD en dan lekker opdaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:39:
Ik hang net de telefoon aan de pc en samsung software zegt dat er een update is ;)

Helaas is me telefoon nog niet voldoende opgeladen :(

Nog eventjes gedultd en dan lekker opdaten :)
Ben benieuwd of het betreft op WM 6.5 dan. Op de site staat nog steeds medio november opgegeven, dus het zou natuurlijk best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

bnwgraaf schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:24:
[...]

Als je op start klikt, dan heb je vier "pagina's" met programma's (o.a. Productiviteit, Multimedia)
Als je op bewerken klikt, kun je zelf icoontjes toevoegen of verwijderen, maar als je dan opzij scrolt, blijk je zo ineens 10 van die bladen te hebben.

Nogmaals, voor velen misschien al bekend, maar ik had er geen erg in gehad!
Hehe, dit is totaal nieuw voor me! Maar ik zou niet weten hoe je die 10 pagina's vol zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:05:
[...]

Hehe, dit is totaal nieuw voor me! Maar ik zou niet weten hoe je die 10 pagina's vol zou moeten krijgen.
haha, ja, het zal iets vanzelfsprekends zijn, maar ik ontdekte het ook per toeval.

10 pagina's zijn wel veel, maar ik heb nu zelf iets meer cateorien aangemaakt en bijvoorbeeld een tab voor games en eentje voor gps toepassingen gemaakt.
Nadeel is dan natuurlijk wel, dat je door meer pagina's moet scrollen, dus de minst gebruikte acteraan zetten.
Op de eerste pagina heb ik dan de veel gebruikte programma's gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig al enige vorm van navigatie aan de praat gekregen?
Ik krijg niks aan de praat helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snakeye2209 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:48:
[...]

Ben benieuwd of het betreft op WM 6.5 dan. Op de site staat nog steeds medio november opgegeven, dus het zou natuurlijk best kunnen.
Telefoon is nu voldoende opgeladen. Ben nu bezig met updaten ;) Maar er staat nog niet wat het precies is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:41:
[...]

Heb toen via vodafone.nl/mijntoestel de instellingen opgevraagd en dat waren de volgende:

........................................

Kies 'Mijn proxyserver instellen'
Ik heb in het begin ook lopen klooien met de instellingen die door Vodafone opgegeven werden.

Uiteindelijk ontdekte ik, dat je juist niet van een proxy gebruik moet maken en toen ik dat had uitgeschakeld, liep alles als een trein!

Dus naar start > instellingen > tabblad "geavanceerd" > verbinding > verbindingen > bestaande verbinding beheren

Daar onderaan tabblad "proxyinstellingen" iezen en vinkje weghalen bij "dit netwerk gebruikt een proxyserver....."
(wel een vinkje bij "dit netwerk heeft verbinding met internet)

Hopelijk werkt het dan ook bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:56:
Die vraag is nu al diverse keren gesteld.
Welke nav gebruik je?

Tomtom heeft een portsplitter nodig, zoals het gratis GPSProxy.
In voorgaande postings is uitgebreid over de instellingen gediscusseerd (of was jij ook al in die discussie betrokken :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
yeeeah update downloading :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:56:
Gewoon ff de zoekfunctie gebruiken. Dit is zoveel besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Installing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hij is nu bezig met language setup :S

Er staat nog niet welke windows versie het ;) hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HET IS 6.5 :9

Updaten maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omniaqwerty
  • Laatst online: 11-08-2020
Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:14:
Hij is nu bezig met language setup :S

Er staat nog niet welke windows versie het ;) hahahaha.
WM 6.5 PROFESSIONAL
ce os 5.2.21863(bUILD 21863.5.0.67)

En nee t werkte de eerste keer niet goed.
Vastloper, boel opnieuw starten en nogmaals installeren.

Maar toen.... lukte t wel.

Dus alles opnieuw weer instellen en bedenken hoe t ookk weer zat :*)

Ook veel meer widgets nu, volgens mijn zoals zo op de Omnia II zitten
(en zoals ze vooraf aan de Introductie van t toestel in de screenshots stonden)
incl. de mogelijkheid widgets te installeren :D

[ Voor 45% gewijzigd door omniaqwerty op 30-11-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

omniaqwerty schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:16:
[...]

WM 6.5 PROFESSIONAL
ce os 5.2.21863(bUILD 21863.5.0.67)

En nee t werkte de eerste keer niet goed.
Vastloper, boel opnieuw starten en nogmaals installeren.

Maar toen.... lukte t wel.

Dus alles opnieuw weer instellen en bedenken hoe t ookk weer zat :*)
Hij moest wel vaak reboten ja. Maar uiteindelijk ging het wel goed in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Met welke versie van New PC Studio voeren jullie dit uit?
Want die van mij geeft nog steeds de boodschap dat het apparaat niet ondersteund wordt (al staat daar wel de onofficiele 6.5 versie op).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omniaqwerty
  • Laatst online: 11-08-2020
Martinspire schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:24:
Met welke versie van New PC Studio voeren jullie dit uit?
Want die van mij geeft nog steeds de boodschap dat het apparaat niet ondersteund wordt (al staat daar wel de onofficiele 6.5 versie op).
versie 1.2.1 ih2_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vrijdag trotse eigenaar van een B7610.
Mijn toestel geeft "Kan bestand niet openen" foutmelding als ik foto's, gemaakt met de camera, wil bekijken. Ook op een PC zijn deze .jpg bestanden niet te openen.
Foto's in de mode "continu" en fimpjes doen het overigens prima.
Vanochtend naar 6.5 geupdate maar probleem blijft bestaan.
Iemand vergelijkbaar probleem en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Tylen schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:22:
[...]

Hij moest wel vaak reboten ja. Maar uiteindelijk ging het wel goed in 1 keer.
wordt er tijdens de setup aangeboden een volledige back up te maken? (incl sms, agenda items etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Odysseus253 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:32:
[...]

wordt er tijdens de setup aangeboden een volledige back up te maken? (incl sms, agenda items etc)
Euhh hij vrioeg wel om een backup, maar dat heb ik niet gedaan aangezien ik synchroniseer met een exchange server en dus alleen een mail acount hoef aan te geven en alles is weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Odysseus253 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:32:
[...]

Ik begrijp dus goed, dat je daarna inderdaad weer een schone omnia hebt, m.a.w. dat je eigen bestanden en geinstalleerde software kwijt bent, na upgraden?

Op zich niet heel erg, want ik wilde toch met een schone 6.5 installatie beginnen, omdat ik nu beter weet, hoe ik alles wil inrichten.

Ik ga dan gelijk testen, hoe goed het Myphone verhaal werkt en kijken of ik daarmee inderdaad alle smsjes en diverse bestanden mee terug kan zetten.
Wellicht ook nog maar handmatig een backup maken! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Je kan niet alles instellen standaard. De samsung settings menu is niet zo uitgebreid.

Show Windows Setting in Start Menu
•Open any registry editor, go to path: HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Shell\StartInfo\ amd change Value 'HideSettings' to '0'

Verander die registry key en je kan meer ;) (waaronder kleine lettertype selecteren)

[ Voor 223% gewijzigd door Tylen op 30-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeremy
Weet nog iemand hoe je NPS kunt laten denken dat je WM6.5 een 6.1 is zodat de officiële update zou kunnen werken? Hoewel ik Secany´s 6.5 er nu op heb, ben ik er nog al op gebrand om de completere officiële update op te zetten zodat ook de CSC en de phone part mee komen (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_1983
  • Laatst online: 16-10-2024
Raar op de site van Samsung staat nu

Bron:http://software.mbzrsolutions.nl/omniaupgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
jack_1983 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:48:
Raar op de site van Samsung staat nu

IK HEB HEM !! WinMo 6.5
Doordat internet niet werkte deed ik een reset met de volume up en standby button in combi met de reset hole.
Daarna meteen geupdate via samsung new pc studio, zowel firmware, als tot mijn verbazing, dus ook win 6.5 daarna op de b7610 aantreffende.
En dat zal ik meteen micro-reviewen: Het is beetje een begrafenis thema, zwart dus,zal ik dus nog gaan aanpassen naar eigen smaak.
En je verwacht het niet want hij start nu op als een zon's opkomst qua kleuren.
De 3 schermen, na start klikken, die je opzij schoof zijn nu 1 lange pictogrammen lijst geworden.
Naast scherm kalibratie is er nu ook een sensor kalibratie. (Of die zag ik eerder niet) Je moet de telefoon dan op een vlak leggen zodat een rode bol in het midden van een (schutters-)'roos' ligt, dan in het midden klikken, hij wiegelt wat en voila ligt in het midden.
Respons snelheid: niet meer of minder naar mijn idee. Touch vond ik al best, die lijkt zelfs verbeterd! Als ik mijn vinger op de lijst leg en zacht wrijf gaat ie heel smooth en te controleren scrollen.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
notsonewbie schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:32:
[...]

IK HEB HEM !! WinMo 6.5
Doordat internet niet werkte deed ik een reset met de volume up en standby button in combi met de reset hole.
Daarna meteen geupdate via samsung new pc studio, zowel firmware, als tot mijn verbazing, dus ook win 6.5 daarna op de b7610 aantreffende.
En dat zal ik meteen micro-reviewen: Het is beetje een begrafenis thema, zwart dus,zal ik dus nog gaan aanpassen naar eigen smaak.
En je verwacht het niet want hij start nu op als een zon's opkomst qua kleuren.
De 3 schermen, na start klikken, die je opzij schoof zijn nu 1 lange pictogrammen lijst geworden.
Naast scherm kalibratie is er nu ook een sensor kalibratie. (Of die zag ik eerder niet) Je moet de telefoon dan op een vlak leggen zodat een rode bol in het midden van een (schutters-)'roos' ligt, dan in het midden klikken, hij wiegelt wat en voila ligt in het midden.
Respons snelheid: niet meer of minder naar mijn idee. Touch vond ik al best, die lijkt zelfs verbeterd! Als ik mijn vinger op de lijst leg en zacht wrijf gaat ie heel smooth en te controleren scrollen.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Kan je misschien kijken wat de versies van PDA SCS en PHONE zijn. Deze staat onder Advance Settings , System, Version, Device. En wat is de versie van je Samsung New PC Studio. Hier werkt ie namelijk niet met de laatste versie. Iets met 1.4IK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
parff schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:37:
[...]
En wat is de versie van je Samsung New PC Studio. Hier werkt ie namelijk niet met de laatste versie. Iets met 1.4IK
1.2.1 IH2_6 = gebruikte samsung new pc studio versie ik deed dit onder vista x64 homepremium.

pda: b7610nxxik2
csc: b7610nxenik2
telefoon: b7610xxik1

BT SW 2.0.3 HW 2.0.1

wifi; SW 1.0.8.8.83 HW 2.5

Voor google / forum search: samsung internet simyo windows mobile 6.5 zie bijv. review;
productreview: Samsung Omnia Qwerty B7610 Zwart review door notsonewbie

[ Voor 26% gewijzigd door notsonewbie op 30-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
Hallo, ik probeer mijn B7610 te updaten naar WM 6.5 maar bij stap 4 aangekomen blijft hij op 0% staan. Ik mag hem niet unpluggen nu of mijn computer uitschakelen maar ik kan verder echt niets doen. Iemand een idee wat nu de bedoeling is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Hmm, ik heb dus Secany's 6.5 ROM erop staan, kan het zijn dat ik hierdoor geen update kan vinden?

Weet iemand hoe je hem weer terug krijgt naar de normale 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Cobaltos schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:49:
Hallo, ik probeer mijn B7610 te updaten naar WM 6.5 maar bij stap 4 aangekomen blijft hij op 0% staan. Ik mag hem niet unpluggen nu of mijn computer uitschakelen maar ik kan verder echt niets doen. Iemand een idee wat nu de bedoeling is? :?
Dat had ik 4 maal.... productreview: Samsung Omnia Qwerty B7610 Zwart review door notsonewbie
Stug volgehouden en het lukte, WEL op een externe usb hub met eigen stroomtoevoer, maar dat kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
notsonewbie schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:49:
[...]

1.2.1 IH2_6 = gebruikte samsung new pc studio versie ik deed dit onder vista x64 homepremium.

pda: b7610nxxik2
csc: b7610nxenik2
telefoon: b7610xxik1

BT SW 2.0.3 HW 2.0.1

wifi; SW 1.0.8.8.83 HW 2.5

Voor google / forum search: samsung internet simyo windows mobile 6.5 zie bijv. review;
productreview: Samsung Omnia Qwerty B7610 Zwart review door notsonewbie
Een november release dus. Bedankt. Nu ff met 1.2 NPS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
notsonewbie schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:53:
[...]

Dat had ik 4 maal.... productreview: Samsung Omnia Qwerty B7610 Zwart review door notsonewbie
Stug volgehouden en het lukte, WEL op een externe usb hub met eigen stroomtoevoer, maar dat kan toeval zijn.
Maar moet ik mijn telefoon dan nu gewoon unpluggen? Straks sterft ie een pijnlijke langzame dood door corrupte firmware ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Cobaltos schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:03:
[...]

Maar moet ik mijn telefoon dan nu gewoon unpluggen? Straks sterft ie een pijnlijke langzame dood door corrupte firmware ofzo.
Ik weet het niet, het is mijn eerste winmo pocketpc telefoon en ik viel gelijk in het diepe vanwege geen internet.
Alles factory default gezet met volume up en standbye knop ingedrukt houden en reset gaatje drukken.
Toen middels nps update met daarin eerst de backup (4x...) gedaan.
Toen na meer dan een uur had ik o.a. internet eindelijk werkend En winmo 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb problemen met de update naar 6.5. Alles verloopt goed maar in stap 4 schakelt de samsung uit, en kan ik weer overnieuw beginnen. Samsung zit aan de USB poort en laptop zit ook aan het stroom. Ik begrijp er geen kont van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
Barts27 schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:28:
Ik heb problemen met de update naar 6.5. Alles verloopt goed maar in stap 4 schakelt de samsung uit, en kan ik weer overnieuw beginnen. Samsung zit aan de USB poort en laptop zit ook aan het stroom. Ik begrijp er geen kont van.
notsonewbie in "Het Samsung B7610 / Omnia Qwerty-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij ff snel een handje helpen??

Zodra ik op bijwerken aanklik in NPS en dan apparaat bijwerken aanklik, dan geeft het aan ( apparaat wordt niet ondersteund )
De NPS update voor versie 1.2.1 IH2_6 heeft er ook bar weinig zin in.

Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Ben al uren aan het etteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Same here. Ik begrijp niet waarom de verbinding tussen mobiel en pc verbroken wordt in stap 4. :-(
Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste