(Semi) sportieve auto gezocht, budget € 15.000,00

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44
Ik ben me momenteel aan het orienteren naar een semi-sportieve auto uit de compacte middenklase welke ik rond Juni wil aanschaffen. Geen haast dus. Budget is rond de € 15.000 met max. € 1.000,00 uitloop als ik een auto tegen kom die ik echt wil hebben.

De wensen:

- maximaal 4 jaar oud
- Minimaal 2 liter motor
- Climate control
- liefst 5 deuren, maar als de auto daardoor net in een hogere klasse wegenbelasting valt, is dit eerder onaantrekkelijk
- Sport versie; moet er wel een wat sportief uitzien en dito rijden
- Goede beenruimte voorin, een Polo is bijvoorbeeld te krap met mijn lengte (1.90 m)

Toelichting: ik hou enorm van mooie, snelle auto's, maar in mijn buurt kan ik het me gewoon niet permiteren een GTI / Cupra te kopen aangezien er veel vandalen / dieven / hangjongeren onderweg zijn en ik niet graag de aandacht wil trekken met mijn auto. Daarom ben ik dus op zoek naar een wat ingetogener auto, maar niet helemaal een stakker qua vermogen en uitrusting.

Ik heb momenteel de golf V 2.0 FSI Sportline hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik weet dat voor velen de Golf onder de noemer 'saai' valt, maar dit vind ik niet erg (zie mijn toelichting). Ik vind hem erg lekker rijden en voel me erg thuis in deze auto. Ook is het kwaliteitsgevoel hier goed aanwezig en is de afschrijving tov andere auto's 'goed' te noemen.

Tweede keus is de Seat Leon Sport met dezelfde 2.0 FSI . Ik vind hem van buiten mooier dan de Golf, en met mijn budget komt zelfs een model van begin 2006 in het zicht. Hij heeft altijd 5 deuren en valt met deze uitvoerig volgens in de gewichtsklasse t/m 1250 kg, wat bij de Golf alleen bij de 3 deurs-variant het geval is.

Hoe zijn jullie ervaringen met beide auto's? In deze auto heb ik nog niet gereden. Hoe zijn de rij-eigenschappen het kwaliteitsgevoel in vergelijking met de Golf? En welke is ruimer, qua bagageruimte en beenruimte achterin?

Ik heb dus een sterke voorkeur voor Auto's uit de VAG-groep, maar wie weet heeft iemand van jullie nog een mooie suggestie die toch aan mijn eisen voldoet :)

n.b. ik heb op internet een Golf met een Groot Navi gezien, het staat echt mooi. Het betreft een wat ouder systeem met knoppen rondom, volgens mij de RNS MFD2. Nou heeft dit topic VW Passat RNS 510 systeem na 3 dagen gestolen waarbij een RNS510 na 3 dagen gestolen uit iemands auto voor de voordeur, me behoorlijk aan het denken gezet. Maar is het NAVI wat ik eerder opnoemde ook zo diefstalgevoelig? Raden jullie het me sterk af een auto met dit NAVI erin te kopen? Ik vind het zo mooi staan en wil het enorm graag hebben. Het is zo vervelend dat men met zijn verlanglijstje tegenwoordig ook hier rekening mee moet houden :(

Alvast bedankt voor jullie reacties.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk eens naar een clio rs, afwerkingsniveau is ivm een golf is wel een tandje anders, ook meer herrie en rammelt vaak ook meer, maar het rijd wel zo ongelovelijk lekker!

De phase II, dus met de strakkere koplampen en de enkele pijp is al goed luxe, maar in jouw geval kan je naar de phase III oftewel de 182 gaan kijken. Die heeft een dubbele pijp, helemaal kinderziekten vrij, wat meer vermogen, en echt voorzien van alles en nog wat!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ja leuke auto, maar valt helaas teveel in de categorie 'GTI-achtigen', en de beenruimte voorin is toch iets te krap (heb gereden in het 2005-model).

[ Voor 4% gewijzigd door Bonkdoos op 17-04-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-08 15:09
even een kort antwoord.... maar een scoda octavia rs?

eventueel een jaguar xj 3.2/4.0 (uit 2001/2002 voor die prijs, 4.0 is wel echt rap). Heb je iets aparts in ieder geval.
En zeer betrouwbaar, hoewel sommige mensen denken dat dat anders is.

Meestal blijven hangjongeren van deze auto's af (lijkt op smaak)

[ Voor 81% gewijzigd door philippevk op 18-04-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Niet slecht, ik zelf denk dan eerder aan de 2.0 FSI, de TFSI valt buiten het budget en is ook wat te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02

JT

VETAK y0

Je zou eens kunnen kijken voor een Golf 1.4 TSI GT. 1.4 met 170pk, compressor en turbo (voor resp. onderin en bovenin de toeren). Tot de 100 in de praktijk even snel als de GTI, erboven weet ik niet. Wel weinig te vinden helaas. Anoniem uiterlijk, geen GTI badges enz.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:10

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Honda civic Type R ?

201pk en met een 2.0 motor erin.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Saab 9-3 Sport Sedan Aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

scorpie

Supra Addict

Ik weet niet of het bij je wensen past, maar een leuke, best betaalbare auto is een oudere lotus elise of consorten (Opel.... hoe heet dat ding ook alweer... was er vanaf gestamd). Je hebt dan wel alleen plek voor 2 personen, en misschien valt de auto je teveel op voor je buurt ivm vandalisme enzo, maar dat zijn wel leuke sportieve auto's.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Opel speedster bedoel je zeker? Dat zijn echte sportauto's ja.
Maar zo heb je ook de bmw z3, z4, en daar moet je ook van houden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Allemaal fantastische auto's, vooral die Golf 1.4 TSI. Die is echter volgens mij pas leverbaar sinds 2007, dus ook nog veel te duur...De 9-3 is echter geen compacte middenklasser, te zwaar en valt ver buiten het budget aangezien ie max. 4 jaar oud mag zijn. Het nieuwe model civic ga ik nog wel even bekijken, de 1.8 sport vanaf 2005 lijkt betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 13:21

scorpie

Supra Addict

Joopieboy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:37:
Opel speedster bedoel je zeker? Dat zijn echte sportauto's ja.
Maar zo heb je ook de bmw z3, z4, en daar moet je ook van houden. :)
mjah z3 / z4 valt denk ik niet echt binnen budget ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
nee, daar ben ik niet eens op ingegaan ;) nee ff serieus, ik zoek toch nog wat mensen die me meer kunnen vertellen over de genoemde Golf en Leon uit de TS want ik neig toch naar een van die auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal vast wel een leuke 3-serie aan je eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 20:46

r0b

98 - 2002 Volvo (jaja) C70? :) Vooral de T5 valt erg goed te pruimen.
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=20279&cache=no
Afbeeldingslocatie: http://mirror.xs4some.org/www.gelebanaan.nl/foto/c70/C70bynighttumb.jpg

Niet echt compacte middenklasse meer, maar vooruit :)
(Pics gemirrord van Dark Angel. Was zijn C70 hierboven.)

Nadelen:
- Voldoet gewoon *niet* aan je eisen; min. 6 jaar oud voor 1st gen C70
- Zwaar
- Groot

Voordelen:
- Prijs
- Motor
- Kwaliteit
- Understated doch sportief uiterlijk

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 18-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C70 is alleen echt niet sportief :P Te zwaar en teveel op comfort afgestemd. Valt wel wat van te maken dmv dikke stabi's, veerpootbrug, schroefsetje enzo maar dat moet je maar net willen.
En volgens mij weet de TS al prima wat ie wilt dus ik snap persoonlijk niet waarom een paar tweakertjes daar nog commentaar op moeten geven :P Gewoon lekker voor een Golf/Leon gaan, zijn ook gewoon prima auto's dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:48

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:28:
Er zal vast wel een leuke 3-serie aan je eisen voldoen.
Voor 15k moet je wel een 330CI kunnen scoren. Alleen zal je die 4 jaar oud niet halen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat vind je van een Alfa GT?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bzrxybmmack4

Je moet een beetje van het merk houden vooral omdat je voorkeur uitgaat naar een VAG auto maar het rijdt ZEER goed en kwa bouwkwaliteit zijn het prima auto's.
Met jouw budget moet je ook wel een 2.0 16V JTS 166PK kunnen vinden.

* Luuk zou het wel weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 16:59

Epsilon

Bonkdoos schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:14:
Ja leuke auto, maar valt helaas teveel in de categorie 'GTI-achtigen', en de beenruimte voorin is toch iets te krap (heb gereden in het 2005-model).
Ahum? wel het hendeltje voor de stoel gevonden? 2005 model is niet de clio RS die de meneer hier boven aandraagt overigens.

Maar om antwoord op je vraag te geven:
Een BMW zou ook mijn eerste ingeving zijn, maar misschien wat krap in budget als je een leuke uitvoering wil.

Misschien kijken naar een Honda Accord 2.0 sport?
Ruim binnen budget en naar mijn mening een ondergewaardeerde auto (in jouw geval goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:46
En de Mazda RX-8. Fantastisch klinkende wankel motor, en plek voor 4 personen. Rijdt ook nog eens super, en het is een Japanner. Relatief goedkoop onderhoud en gaat nooit stuk.

Daarnaast ben je wel met iets aparts onderweg. En ze zijn lekker luxe, bijna elk model heeft leer, navi, bose-audio, climate control enz. :)

En ook nog redelijk betaalbaar voor wagens met een lage km stand.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:15:
[...]

Voor 15k moet je wel een 330CI kunnen scoren. Alleen zal je die 4 jaar oud niet halen ..
Betaalbaar houden met de andere eisen ook. 325 - 328 sedan met M-pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
http://www.autotrack.nl/o...d=5986889&p_type_lijst=RL

Gaan met die banaan.

Zoals al vaker aangehaald niet geheel binnen jou eisen, maar dude, dit rijdt zo geweldig en heeft zulke lekkere opties, neem die leeftijd etc voor lief!

[ Voor 40% gewijzigd door hexagram op 18-04-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 18:00
Als ik jou wensen zo zie, dan zou de Seat Leon Topsport / FR perfect zijn.
En dan in schaduwgrijs 8)

Deze zit tussen de Cupra R en Sport in, maar neigt meer naar de Cupra R motorisch gezien.
Je hebt dan 2 mogelijkheden
de 1.8 20vt motor of de 2.8 v6 4x4

Ookal is de 1e geen 2.0 motor, hij is zeeer zeer pittig (pittiger dan menig 2.0), en de pk's zijn relatief makkelijk en hoog op te voeren.

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/2292/topsporttb1.jpg
S2801 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:27:
En de Mazda RX-8. Fantastisch klinkende wankel motor, en plek voor 4 personen. Rijdt ook nog eens super, en het is een Japanner. Relatief goedkoop onderhoud en gaat nooit stuk.

Daarnaast ben je wel met iets aparts onderweg. En ze zijn lekker luxe, bijna elk model heeft leer, navi, bose-audio, climate control enz. :)

En ook nog redelijk betaalbaar voor wagens met een lage km stand.
De motor is inderdaad fantastisch en uniek, kan erg hoog in de toeren.
Alleen het benzineverbruik is moordend daar ga je echt op leeglopen met een gemiddeld verbruik van 1:4

[ Voor 59% gewijzigd door Turismo op 18-04-2009 15:47 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08

Sick Nick

Drop the top!

Als een GTI/Cupra teveel aandacht trekt, wat zou een RX-8 of Z3/Z4 dan wel niet doen qua aandacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27
http://www.autoweek.nl/oc...=5950775&sprid=1&cache=no
Ford Focus ST 2.5T 20V Is een vrije rappe hot hatch, ziet er tof uit, is compleet en rijd briljant. Maar het probleem bij auto's is dat iedereen een andere smaak heeft. Ik zou inderdaad kiezen voor Alfa of deze Ford. Alfa vanwege de looks en de Ford om zijn briljante onderstel, zodat je niet alleen hard rechtuit kan maar ook goed door de bochtjes.
<edit> en nog een jappannertje om het af te maken
http://www.autoweek.nl/oc...=4716108&sprid=1&cache=no
</edit>

[ Voor 13% gewijzigd door Archie_T op 18-04-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bonkdoos schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:01:
n.b. ik heb op internet een Golf met een Groot Navi gezien, het staat echt mooi. Het betreft een wat ouder systeem met knoppen rondom, volgens mij de RNS MFD2. Nou heeft dit topic VW Passat RNS 510 systeem na 3 dagen gestolen waarbij een RNS510 na 3 dagen gestolen uit iemands auto voor de voordeur, me behoorlijk aan het denken gezet. Maar is het NAVI wat ik eerder opnoemde ook zo diefstalgevoelig? Raden jullie het me sterk af een auto met dit NAVI erin te kopen? Ik vind het zo mooi staan en wil het enorm graag hebben. Het is zo vervelend dat men met zijn verlanglijstje tegenwoordig ook hier rekening mee moet houden :(
RNS510 is inderdaad aantrekkelijk voor het dievengilde, een MFD2 ook volgens mij maar werkt de navigatie niet echt denderend, schijnt op een heel oude techniek gebaseerd te zijn. Maar dat heb ik van horen zeggen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al gezegd, ik zou voor een Formula Racing model van Seat kijken.. Misschien een Ibiza FR? Moet volgens mij wel binnen dat bedrag te doen zijn. Zijn ook lekker snel en de blokjes zijn geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Turismo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:42:
Als ik jou wensen zo zie, dan zou de Seat Leon Topsport / FR perfect zijn.
En dan in schaduwgrijs 8)

Deze zit tussen de Cupra R en Sport in, maar neigt meer naar de Cupra R motorisch gezien.
Je hebt dan 2 mogelijkheden
de 1.8 20vt motor of de 2.8 v6 4x4

Ookal is de 1e geen 2.0 motor, hij is zeeer zeer pittig (pittiger dan menig 2.0), en de pk's zijn relatief makkelijk en hoog op te voeren.

[afbeelding]
Eens.

Sport heeft het zelfde blokje als de (Top)sport ;)
Cupra R heeft een wat zwaarder blokje (225pk vs 180)

Idd zeer vlot doet niet onder voor een 2L fsi met 200pk.

als je hem dan zilver, schaduwgrijs, of zwart neemt, dan valt hij ook niet teveel op.
moet je niet zoals ik een knalrode nemen :+

Afbeeldingslocatie: http://mexxt.opslagserver.nl/seatleon/leonmetic/DSCF4752.jpg

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 105% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 16:45
Jep, en dan even naar Maptun brengen. :P Kom je met een 1.8t ook wel goed weg. Hoef je hem alleen optisch misschien nog aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door deCube op 18-04-2009 20:05 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 18:00
MexxT schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:59:
[...]

Eens.

Sport heeft het zelfde blokje als de (Top)sport ;)
Cupra R heeft een wat zwaarder blokje (225pk vs 180)

Idd zeer vlot doet niet onder voor een 2L fsi met 200pk.

als je hem dan zilver, schaduwgrijs, of zwart neemt, dan valt hij ook niet teveel op.
moet je niet zoals ik een knalrode nemen :+

[afbeelding]
Nice ride!
Maar de topsport heeft de looks t.o.v. de sport, zoals jou foto duidelijk maakt.
Of zoals ik had :'( een knalgele en er een Cupra R bodykit erop gooien en 18" velgen

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6379/dsc00128wuq.jpg

Ach moving on..ooit zal dit een waardige opvolger worden
Cupra4 V6 met milltek O+ (in magicblack ;) )

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Leon Cupra4 V6 with Milltek (5)

Nu zal de TS toch wel enigzins verleid zijn mag ik aannemen O-) , gezien de "Auto emoción"

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 18-04-2009 19:17 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
moet het fungeren als een weekend auto of een daily driver?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zo'n alfa romeo GT is inderdaad heel gaaf. Veel passie zit er in die auto, die toerentellers, dat uiterlijk, echt heel gaaf. Is toch wat anders dan een golf. Een golf kan misschien sportief rijden, maar bij een GT of leon heb je ook nog de looks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Bartjuh schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:48:
Zo'n alfa romeo GT is inderdaad heel gaaf. Veel passie zit er in die auto, die toerentellers, dat uiterlijk, echt heel gaaf. Is toch wat anders dan een golf. Een golf kan misschien sportief rijden, maar bij een GT of leon heb je ook nog de looks erbij.
DIe gt is erg mooi. Maar traag :X Een leon met looks? Dat is gewoon een golf met bochel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wimo. schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:00:
[...]
DIe gt is erg mooi. Maar traag :X Een leon met looks? Dat is gewoon een golf met bochel :D
Het oude model (zoals in het filmpje) is net een golf ja, maar de nieuwe is toch echt wel wat spannender hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

psy

Ik heb echt niks tegen Seat Leon's type 1 zeg maar, maar als de TS het al over een Golf V heeft, sorry maar daar is zo'n Leon echt te oud voor qua ontwerp om nog mee te vergelijken. Die rijden al rond vanaf 2000!!! Een Golf V is echt een geheel andere klasse (en ik heb he-le-maal niks met Golf's...). Een Leon is gewoon van een andere generatie.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

psy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:10:
Ik heb echt niks tegen Seat Leon's, maar als de TS het al over een Golf V heeft, sorry maar daar is zo'n Leon echt te oud voor qua ontwerp om nog mee te vergelijken. Die rijden al rond vanaf 2000!!! Een Golf V is echt een geheel andere klasse (en ik heb he-le-maal niks met Golf's...). Een Leon is gewoon van een andere generatie.
Neehoor, nieuwe model (1P) rijd vanaf 2005. Wikipedia: Seat Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

psy

Haha ik bedoelde type 1 ;)
Ik zag alleen maar dat eerste model hier.

[ Voor 45% gewijzigd door psy op 18-04-2009 20:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

psy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:11:
Haha ik bedoelde type 1 ;)
Ik zag alleen maar dat eerste model hier.
Dacht ik al ;) Al is een leon natuurlijk niet zo gaaf qua uiterlijk als een GT, je kan het nieuwe model best leuk maken met een stel leuke velgjes e.d.

Ik zag laatst een witte, met van die antraciet-kleurige velgen, best gave auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Bedankt voor de reacties so far! De Alfa 147 is verrassend goedkoop voor een wagen van net een jaar oud. Maar heeft Alfa niet bovengemiddeld veel storingen altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Bonkdoos schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:51:
Bedankt voor de reacties so far! De Alfa 147 is verrassend goedkoop voor een wagen van net een jaar oud. Maar heeft Alfa niet bovengemiddeld veel storingen altijd?
Volgens mij valt dat tegenwoordig reuze mee.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

147 / 157 / 159 zijn gewoon kwalitatief goede auto's! En ELK merk/model heeft zo zijn storingen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

traag? 2.0 heeft 165pk en gaat in 8.7 sec naar de honderd, niet super snel maar sneller bijvoorbeeld dan door ts aangedragen 2.0FSI golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]

Euhm...
Een GT 2.0 16v doet 0-100 in 8,7sec. De V6 doet 't in 6,7sec

Uiteraard, het kan sneller, maar om nu te zeggen van traag...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 15:55
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s076/of01_0004778676.jpg

En wat vind je van een FIAT Stilo Abarth? Zeker sportief, met schakelflippers aan het stuur.
2,4 ltr motor, 170 pk.
En zeker niet duur.
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4778676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, Golfjes en andere modellen hebben vaak last van lampen die kapot gaan en dat is echt iets van VW en niet alleen generatie III, maar ook IV en V.
Motorisch gaat het wel goed zolang het maar geen SDI is en de lagere in pk TDI's, dus de 90/100.

Ik heb zelf wel eens een 2.0 IV gereden als leenauto, maar dat was dus nog geen FSI, maar vond het goed rijden, echter als je diesel gewend bent dan is dit heel erg wennen.

Deze 2 heb ik gevonden in 5 deurs:

Golf V Sportline 2.0 L. FSI 110kW/150 pk Tiptronic 6 € 14.895 109.565 km
bouwjaar 2004

Carrosserie Hatchback 5-drs
Versnelling Automaat (tiptronic 6 bak)
Kleur Coastalblue Pareleffect
Gewicht1289 kg
Datum deel 1 17-5-2004

Automatisch dimmende binnenspiegel, Getint glas, Middenarmsteun, Regensensor, Sportonderstel, Radiovoorbereiding, Bumpers en buitenspiegels in carrosseriekleur. 1e Eigenaar, stootlijsten in de kleur, 1 jaar garantie, airbag rondom, navigatie vanaf 249 euro. 43PDZN. Onderhoudsboekjes aanwezig (dealer onderhouden). Vraag de beschikbaarheid. Excl. kosten rij...

Auto Muntstad Utrecht
Landzigt 22
3454 PE DE MEERN
030-2969000

Golf V Comfortline 2.0 L. FSI 110kW/150 pk € 14.940 117.671 km
bouwjaar 2005

Carrosserie Hatchback 5-drs
Versnelling Handgeschakeld
Kleur Blueantraciet Pareleffect
Gewicht 1217 kg
Datum deel 1 1-3-2005

Achterspoiler, Automatisch dimmende binnenspiegel, Ruitenwisser achter, Warmtewerend glas, Achterbank neerklapbaar, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Middenarmsteun, Regensensor, Verwarmde buitenspiegels, Stoelen in hoogte verstelbaar, Gordijnairbags, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Bagage afdekhoes, Zij-airbags voor, Midd...

Autobedrijf DAGO
Ratio 22
6921 RW DUIVEN
026-3194800

En deze 3 in hatchback 3 deurs

Golf V Sportline 2.0 L. FSI 110 kW/150 pk Aut.6 € 14.800 108.639 km
bouwjaar 2004
Carrosserie Hatchback 3-drs
Versnelling Automaat (6 bak)
Kleur Blueantraciet Pareleffect
Gewicht1252 kg
Datum deel 1 9-6-2004

Achterspoiler, Ruitenwisser achter, 3e remlicht, Warmtewerend glas, Achterbank neerklapbaar, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Verwarmde buitenspiegels, Stoelen in hoogte verstelbaar, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Lederen stuurwiel, Bagage afdekhoes, Zij-airbags voor, Koplampverstelling, Stootstrips zijkant, Portierverli...

Autoland Van den Brug
De Lange West 98
9201 CH DRACHTEN
0512-514040

Golf V Comfortline 2.0 L FSI 110 kW/150 pk € 12.995 84.078 km
bouwjaar 2004

CarrosserieHatchback 3-drs
Kleur Parelblauw
Gewicht 1217 kg
Datum deel 1 28-5-2004

Opties
ABS; Airbags voor; Airconditioning; CD speler; Centrale deurvergrendeling afstandbediend; Cruise Control; Deelbare achterbank (ongelijke delen); Elektrisch bedienbare voorportierramen; Lichtmetalen velgen; Startonderbreker; Stuurbekrachtiging; In hoogte verstelbaar stuur; Zij airbags voor; Hoofdairbags; Gordijn airbags achter; Boordcomputer; Elektrisch bedienbare buitenspiegels

Van Tilburg-Bastianen B.V.
Ecustraat 27
4879 NP ETTEN-LEUR
076-5033888

Golf V Comfortline 2.0 L FSI 110 kW/150 pk € 14.900 98.567 km
bouwjaar 2004

Kleur Shadowblauw Metallic
Gewicht 1217 kg
Datum deel 1 29-3-2004
Mededeling Achterspoiler, Automatisch dimmende binnenspiegel, Ruitenwisser achter, Warmtewerend glas, Achterbank neerklapbaar, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Middenarmsteun, Regensensor, Verwarmde buitenspiegels, Stoelen in hoogte verstelbaar, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Bagage afdekhoes, Zij-airbags voor, Middenarmsteun achte...

Huiskes-Kokkeler Automobielbedrijven
Eekboerstraat 66
7575 AZ OLDENZAAL
0541-228500

Dat is allemaal VW dealers en helaas zijn de meeste blauw, dus als dat niet je favoriete kleur is dan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Vatt schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:20:
[afbeelding]

En wat vind je van een FIAT Stilo Abarth? Zeker sportief, met schakelflippers aan het stuur.
2,4 ltr motor, 170 pk.
En zeker niet duur.
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4778676
Ik lees zelden goede dingen over die wagens. Daarnaast is de 170pk wel genoeg, maar fiat heeft het voor elkaar gekregen alles te verprutsen met die flutbak van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:39:
Ik lees zelden goede dingen over die wagens. Daarnaast is de 170pk wel genoeg, maar fiat heeft het voor elkaar gekregen alles te verprutsen met die flutbak van ze.
Ik wou het niet gelijk zeggen, maar inderdaad :)
Dan kan je beter DSG hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Cocytus schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:12:
[...]

:D _O-
Jag XJ een sportieve middenklasser? Nog los dat het je per jaar meer aan onderhoud kost dan de aanschaf :D :'(
Zo te lezen heb je geen verstand van of laat staan ervaring met jags?
De 4.0 is vrij sportief (ok, geen gti maar gaat prima vooruit) en onderhoud is niet duurder dan bij een passat (wel bij de specialist niet bij de dealer, onderdelen zijn even duur als die van een scorpio).
Qua afschrijving is het natuurlijk bijna helemaal niets meer (was 90.000 nu 15.000 you do the math).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Soulfly schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:19:
[...]

Euhm...
Een GT 2.0 16v doet 0-100 in 8,7sec. De V6 doet 't in 6,7sec

Uiteraard, het kan sneller, maar om nu te zeggen van traag...
Die 3.2 is natuurlijk niet realistisch voor 15k. De 2.0 is gewoon traag.. zeker voor een 'sportief' ogende wagen als de alfa. De v6 is ook traag voor zijn motorisering. Maar dat is een ander verhaal ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
philippevk schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:55:
[...]

Zo te lezen heb je geen verstand van of laat staan ervaring met jags?
De 4.0 is vrij sportief (ok, geen gti maar gaat prima vooruit) en onderhoud is niet duurder dan bij een passat (wel bij de specialist niet bij de dealer, onderdelen zijn even duur als die van een scorpio).
Qua afschrijving is het natuurlijk bijna helemaal niets meer (was 90.000 nu 15.000 you do the math).
lol jij wel verstand van een jag ?

het is geen sportwagen man. Jags zijn om te cruisen, hij wil wat sportiefs.
Ik sleutel hele dagen aan die dingen, en om het nou sportief te noemen... nee.

XKR is dan wel weer leuk >:)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jellabie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:22:
De Honda civic Type R ?

201pk en met een 2.0 motor erin.
Hij wou er geen aandacht mee trekken ;)
scorpie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:35:
Ik weet niet of het bij je wensen past, maar een leuke, best betaalbare auto is een oudere lotus elise of consorten (Opel.... hoe heet dat ding ook alweer... was er vanaf gestamd). Je hebt dan wel alleen plek voor 2 personen, en misschien valt de auto je teveel op voor je buurt ivm vandalisme enzo, maar dat zijn wel leuke sportieve auto's.
Hij wil het liefst een 5 deurs aan en jij gaat het vervolgens hebben over het compleet tegengestelde: een 2 zitter 8)7 :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Bedankt voor alle reacties again. Onthoud wel dat ik gewoon een recente compacte wagen zoek en geen oude grote jaguar oid. Lotus Elise, kart voor de openbare weg, maar helaas, ver buiten budget en past niet in mijn buurt (had ik maar een garage....).
Een 2.0 met +/- 150 pk is voldoende trouwens, de Golf doet ook 0-100 in 8.9 sec, is ruim voldoende voor mij. Ik hoef niet de snelste te zijn. Wil gewoon wat kracht over hebben zodat ik af en toe bijv. net even oranje kan meepakken Liefst ook een wat sportiever onderstel, zodat ik toch als het een keer nodig is een bocht wat sneller kan nemen. Heeft er nou niemand ervaringen / meningen met / over de Golf en de Leon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Bonkdoos schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:51:
Bedankt voor alle reacties again. Onthoud wel dat ik gewoon een recente compacte wagen zoek en geen oude grote jaguar oid. Lotus Elise, kart voor de openbare weg, maar helaas, ver buiten budget en past niet in mijn buurt (had ik maar een garage....).
Een 2.0 met +/- 150 pk is voldoende trouwens, de Golf doet ook 0-100 in 8.9 sec, is ruim voldoende voor mij. Ik hoef niet de snelste te zijn. Wil gewoon wat kracht over hebben zodat ik af en toe bijv. net even oranje kan meepakken Liefst ook een wat sportiever onderstel, zodat ik toch als het een keer nodig is een bocht wat sneller kan nemen. Heeft er nou niemand ervaringen / meningen met / over de Golf en de Leon?
beide goede auto's
Zo goed als het zelfde onderstel.

De seat is goedkoper, maar daar staan wat kraakjes en piepjes tegenover.
maw afwerking is ietsje minder (maar of je het merkt?)
wel op de rekening ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik zelf vind die nieuwe fiat bravo ook een erg mooie hatch... Is een 1.4 T-jet, maar met evenveel vermogen als een 2.0 FSI (150pk), hoezo minimaal 2 liter motor?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2291/2519880439_29d89ea6c0.jpg?v=0

http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4104530

http://www.autotrack.nl/o...o_id=4640834&p_hitcount=N
@Xander: deze link is maar ter illustratie, dat ze niet al te ver boven het budget van de TS zitten, en wellicht ook binnen het budget te vinden zijn.

Waarschijnlijk niet zo snel als sommige van de wagens die hier genoemd worden, 8.5 sec naar de 100.
Echter gezien de mening over de stilo abarth en fiat, lijkt me dit geen grote kansmaker bij TS. Jammer, want zijn naar het schijnt erg leuke wagens, die de fouten en problemen met de stilo moet doen vergeten.

* Harrie heeft er ook een gekocht, een 1.6 diesel, maar kan hem pas binnenkort afhalen, dus nog niet veel eigen ervaring...

[ Voor 14% gewijzigd door Harrie op 19-04-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:42
Dat is aan de bestikkering achterop te zien een demo-auto. Vraag me af of je daar zo blij mee moet zijn, 30k aan proefritjes...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
MexxT schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:54:
[...]

lol jij wel verstand van een jag ?

het is geen sportwagen man. Jags zijn om te cruisen, hij wil wat sportiefs.
Ik sleutel hele dagen aan die dingen, en om het nou sportief te noemen... nee.

XKR is dan wel weer leuk >:)
Ik klus er niet aan, ik rij er wel regelmatig in. Het is geen superstraf afgeveerd model maar ook geen dweil. Misschien niet direct het type wat de TS zoekt, maar de versie van 2000/2003 is zeker een auto waar mensen vaker naar zouden kunnen kijken. Het zou zo maar kunnen dat iemand positief verrast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 16:27
Bonkdoos schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:51:
OK.. Jammer dat je daar bij blijft, ik zou echt nog een de Focus bekijken.
Maar ik heb ervaring met de "oude" Leon en dat was een fijne auto. Goed onderstel en je had echt een sportief gevoel, vond het zeker niet slecht voor die prijs.
Vind de nieuwe Leon qua buitenkant nog wel ok, de binnenkant vind ik echt vreselijk lelijk (maar dat is mijn mening). De golf vind ik overpriced ten opzichte van de Leon. Zo is de Leon natuurlijk ook op de markt gezet, goedkope Golf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:45

DropjesLover

Dit dus ->

en bijvoorbeeld een volvo S40/S60/C70 oid?
of een mazda 3 sport?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Archie_T schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:18:
[...]

OK.. Jammer dat je daar bij blijft, ik zou echt nog een de Focus bekijken.
Hier moet ik het eigenlijk wel mee eens zijn :) De 2.0 heeft 140pk en Focusjes sturen érg goed, dat is wat je ook zoekt in een sportieve auto :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Dus, even samenvattend:
-Golf
-Leon
-Focus
-Alfa 147

Bij Dealers wat interessante modellen zoeken en proefrijden!
De enige manier om te weten wat je zelf fijn vind rijden, en je weet meteen persoonlijk het verschil tussen de modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nog een stem voor een focus!

zelf heb ik de mondeo, maar ford's in het algemeen hebben een lekker onderstel.
Daarbij ziet het nieuwere model er lekker snel uit.

fijne 2.0, en je komt goed vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 10:53
Toyota Corolla T-sport niks ? 1.8je met 192pk ...

of de Celica met zelfde blok (of evt normale 1.8) ... al is dat niet model auto die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Peugeot 406 coupé :9
Prima eentje te vinden uit 2004 binnen jouw budget, zelfs met een V6 er in.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bxgzrsclrmvw :9

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 15:54

Wok

Dakloos...

Ik ga niet als een kip zonder kop alternatieven roepen voordat ik eerst mening geef over het (verkapte) vraagstuk van de TS: Golf (V) of Leon (II) ?

Als dat de keuze is: Golf V wat mij betreft. Heb in geen van beide auto's gereden, maar wel in gezeten. Wat interieur betreft overklast de Golf de Leon in grote mate. De Leon II is gewoon té goedkoop van binnen, ook al zit alles erop en eraan. Daar wil _ik_ niet constant tegenaan kijken als ik een best bedrag stuk te smijten heb op een auto :)

Ter illustratie: een collega van me heeft nu drie maanden een Leon II (lease) en een dure uitvoering ook nog (één trapje onder FR) en een andere collega heeft een relatief eenvoudige Golf V (ook lease). Die Golf V gaf me meer het gevoel van kwaliteit en luxe dan de Leon. De gebruikte materialen in de Leon doen echt verschrikkelijk goedkoop aan en dan die naden... :X Van buiten vind ik de Leon II een pracht van een auto en hij zal ongetwijfeld uitstekend rijden, maar qua materiaalgebruik en afwerking vind ik het interieur zwaar ondermaats.

(disclaimer: ik rijd zelf een Peugeot 308 in de lease en die benadert qua afwerking het Golf niveau ook nog niet ;) )

Buiten dat vraagstuk om... Je geeft aan dat je redelijk 'low profile' moet blijven vanwege de buurt waarin je woont. Dan zeg ik: :X :'(

Is het dan niet verstandiger om eerst te gaan verhuizen naar een buurt waar je wel de auto van wensen kunt rijden?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

c0ne schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:40:
Dus, even samenvattend:
-Golf
-Leon
-Focus
-Alfa 147

Bij Dealers wat interessante modellen zoeken en proefrijden!
De enige manier om te weten wat je zelf fijn vind rijden, en je weet meteen persoonlijk het verschil tussen de modellen!
En dan wel even de kanttekening dat Alfa's afschrijven als een motherfucker :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:08

Sick Nick

Drop the top!

Tja, de 147 GTA is te koop voor jouw budget. 2003/2004 model heb je dan. Ik zou het wel weten dan ;) Die zijn al 25K kwijt van hun nieuwprijs van 40K dus de grootste afschrijving heb je dan wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen een mooie Corolla. Mooie hatch vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:21:
Toyota Corolla T-sport niks ? 1.8je met 192pk ...

of de Celica met zelfde blok (of evt normale 1.8) ... al is dat niet model auto die je zoekt
Inderdaad.. of de nieuwere Corolla T-sport 1.8 met compressor. Weet even uit me hoofd niet hoeveel pk die had maar dacht rond de 220/230 gaat best lekker vooruit.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De vraag is of je bij een nieuwere Corolla helemaal blij wordt van het interieur.

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/7830/corolla23ap.jpg

Ik niet in ieder geval.

De amerikaanse Corolla's hebben een veel beter interieur vind ik

Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/cars/1/7/0/2/1/tms_09corolla_s_int.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 21-04-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Anders vergelijk je even twee verschillende generaties qua interieur :X

Dat onderste interieur zit ook in de hedendaagse Europese Corolla hoor. Alleen wordt de Corolla in Europa alleen nog als sedan gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 12:22
De Fiat Stilo Abarth moet je absoluut niet nemen. Ik heb de twijfelachtige eer gehad om 100k+ in deze auto te rijden, niets anders dan gezeik met de electronica en 1l olie op 2000km. Overigens is de versnellingsbak niet zo erg als sommige testen doen geloven. Na wat wennen schakel je sneller dan een normale (dus niet shortshift) handbak.

Zelf ben erg fan van seat (In de lease gehad: '96 Ibiza 1.6, '00 Ibiza TDI 110->140, '06 Leon TDI 100 en nu '07 Altea TDI 140->170). Regelmatig in de Leon I 1.6 gereden en bij onderhoud krijg ik altijd een Leon II FR mee :D ). Zowel in de Leon I als II gereden en als zeer prettig ervaren. De Leon II FR rijdt geweldig, maar de veren zijn wel erg stug. Het interieur is niet je van het, ik kijk nu al 2,5 jaar+ (Leon II en Altea) hier tegenaan en het stoort me niet. Ik vind rijeigenschappen belangrijker en dat zit bij Seat wel goed. Een Golf daarentegen vind ik wat saai en een echte massabak (hoewel je de Leon ook veel ziet).

De eerder genoemde Octavia RS is ook een erg leuke auto. Onopvallend voor de leek, maar ik kan de wagen wel waarderen. Goed alternatief, ook al eerder genoemd, is de focus. Overigens jammer dat niemand denkt aan een Mazda 3 MPS. Misschien dat je een leuke kan vinden met wat meer kilometers dan degene die ik tegenkom (<10k). De auto ziet er niet overdreven uit maar heeft wel 260pk onder de kap. Ow ja, de eerder genoemde 147 GTA is helemaal de bom :9~ .

Tot slot nog even terugkomen op een post van hierboven, een S60 met 170 of 200 pk met sportpakket ? Waarschijnlijk iets te groot/zwaar maar dan heb je wel heel veel auto onder je kont.

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 22-04-2009 00:13 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
wat mij betreft zijn er maar 2 keuzes.

Leon of de golf.
en wat dat betreft gaat het om smaak :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
MexxT schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:26:
wat mij betreft zijn er maar 2 keuzes.

Leon of de golf.
en wat dat betreft gaat het om smaak :P
Wat mij betreft 1... de 147 GTA :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Wok schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:57:
Ik ga niet als een kip zonder kop alternatieven roepen voordat ik eerst mening geef over het (verkapte) vraagstuk van de TS: Golf (V) of Leon (II) ?

Als dat de keuze is: Golf V wat mij betreft. Heb in geen van beide auto's gereden, maar wel in gezeten. Wat interieur betreft overklast de Golf de Leon in grote mate. De Leon II is gewoon té goedkoop van binnen, ook al zit alles erop en eraan. Daar wil _ik_ niet constant tegenaan kijken als ik een best bedrag stuk te smijten heb op een auto :)

Ter illustratie: een collega van me heeft nu drie maanden een Leon II (lease) en een dure uitvoering ook nog (één trapje onder FR) en een andere collega heeft een relatief eenvoudige Golf V (ook lease). Die Golf V gaf me meer het gevoel van kwaliteit en luxe dan de Leon. De gebruikte materialen in de Leon doen echt verschrikkelijk goedkoop aan en dan die naden... :X Van buiten vind ik de Leon II een pracht van een auto en hij zal ongetwijfeld uitstekend rijden, maar qua materiaalgebruik en afwerking vind ik het interieur zwaar ondermaats.

(disclaimer: ik rijd zelf een Peugeot 308 in de lease en die benadert qua afwerking het Golf niveau ook nog niet ;) )

Buiten dat vraagstuk om... Je geeft aan dat je redelijk 'low profile' moet blijven vanwege de buurt waarin je woont. Dan zeg ik: :X :'(

Is het dan niet verstandiger om eerst te gaan verhuizen naar een buurt waar je wel de auto van wensen kunt rijden?
toon volledige bericht
Bedankt voor de reacties, vooral dat deel over de vergelijking tussen de Leon en de Golf. Wat betreft het interieur kan ik je alleen maar gelijk geven, daar wint de golf. Tja en dan je laatste vraag: een buurt heb je altijd voor het kiezen, een auto in dit geval dan even wel. Het beste is om inderdaad te verhuizen, maar alleen voor de auto vind ik het niet waard, zit voorlopig wel goed hier. Inbraak kan trouwens overal gebeuren tenzij je een garage hebt. Maargoed, wil aan de andere kant ook niet rondrijden in een wrak. In deze kwestie is het dus zaak het extra (inbraak/diefstal)risico te zetten tegenover het extra gemak/genot van een wat mooiere auto. Nou dat wil ik in deze nemen, maar dan ook zonder 'de kat op het spek te binden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Thx voor de reacties, wist niet dat er zoveel replies zouden komen :)
Van de Mazda 3 zijn net als van de Corolla T-sport, niet echt veel occasions te vinden helaas. Zeker omdat niemand heb kwijt wil dus dat is dan wel weer een plus ;)
Die peugeot 406 coupe is inderdaad een schitterende auto, ik zou hem alleen geen nacht alleen laten buiten.
De genoemde Volvo's zal ik nog even onder de loep nemen, zijn minder populair bij het dievelgilde. Hoop dat ze echter niet te zwaar zijn. Wellicht zal ik eerder voor een S40 kijken dan. Hoop dat deze niet te zwaar zijn, wil toch eigenlijk het liefst een auto t/m 1250 kg, vind ik eigenlijk al zwaar voor een compacte auto. Ook de Focus 2 liter zal ik even nader onder de loep nemen, staan inderdaad bekend om hun goede rij-eigenschappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bonkdoos op 22-04-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Harrie schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:24:
Ik zelf vind die nieuwe fiat bravo ook een erg mooie hatch... Is een 1.4 T-jet, maar met evenveel vermogen als een 2.0 FSI (150pk), hoezo minimaal 2 liter motor?

[afbeelding]

http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4104530

http://www.autotrack.nl/o...o_id=4640834&p_hitcount=N
@Xander: deze link is maar ter illustratie, dat ze niet al te ver boven het budget van de TS zitten, en wellicht ook binnen het budget te vinden zijn.

Waarschijnlijk niet zo snel als sommige van de wagens die hier genoemd worden, 8.5 sec naar de 100.
Echter gezien de mening over de stilo abarth en fiat, lijkt me dit geen grote kansmaker bij TS. Jammer, want zijn naar het schijnt erg leuke wagens, die de fouten en problemen met de stilo moet doen vergeten.

* Harrie heeft er ook een gekocht, een 1.6 diesel, maar kan hem pas binnenkort afhalen, dus nog niet veel eigen ervaring...
toon volledige bericht
Inderdaad niks mis mee, maar misschien is de auto inderdaad nog wat te jong om in mijn budget te passen.
Alvast veel plezier met je nieuwe auto!
Waarom minimaal een 2 liter motor? Ik wil liever geen turbo ivm eventuele reparatie- / revisiekosten, maar toch wat vermogen, dus dan zit je al gauw op een 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ik zou (zoals al een keer eerder aangegeven) je eerst concentreren op een andere woning. :D Als je nu al zo stellig overtuigt bent dat een sportief ogende auto niet veilig staat dan woon je echt in de verkeerde buurt.
Ik zou er niet aan moeten denken om elke nacht ongerust te zijn of 'ze' wel van mijn auto afblijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

G-PHREAK schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:45:
Ik zou (zoals al een keer eerder aangegeven) je eerst concentreren op een andere woning. :D Als je nu al zo stellig overtuigt bent dat een sportief ogende auto niet veilig staat dan woon je echt in de verkeerde buurt.
Ik zou er niet aan moeten denken om elke nacht ongerust te zijn of 'ze' wel van mijn auto afblijven :X
En dan is het nog het voordeel dat ze niet zo snel bij de buren zullen stelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 10-08 09:23

Blamm

Niet meer Smart

Een 406 coupé durf je niet buiten te laten staan? Is het dan niet een optie om hem gewoon goed te verzekeren icm met een alarm? Dan kun je gewoon rijden wat je zelf het liefst rijdt.

Qua auto's heb ik weinig ervaring in deze categorie/prijsklasse, dus mijn eigen voorkeur houd ik voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
G-PHREAK schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:45:
Ja true, maar verhuizen is op dit moment geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Tijd geleden vanaf de laatste reply, maar inmiddels heb ik in een viertal Golfs en een Focus gereden. De strijd lijkt nu te gaan tussen een Ford Focus 2.0 16v Titanium en een Golf V 2.0 FSI Sportline.

Beide auto's zijn van eind 2005 en hebben rond de 70.000,00 gedraaid.

De Ford is echt een plaatje, geen schade, glimt je tegemoet en de uitrusting is echt top: mistlampen voor, climate control, 17 inch lichtmetaal, half leer, electrische bestuurdersstoel, licht- en regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel en een mooie ingebouwde radio. De motor stelt me echter wat teleur. Hij doet voor mij nog trager aan dan die die in mijn Golf IV zat, een 1.6 met 100 pk.

De Golf heeft alleen climate- en cruise control en de vraagprijs is ook nog eens hoger. Daarentegen vind ik die FSI motor wel veel en veel beter, vooral in de lage toeren, en is het onderstel sportiever afgesteld.

De keus lijkt dus te gaan tussen comfort en dynamiek.

Eerst de Ford: het goedkoopste van de twee en is ook nog eens veel veel beter uitgerust. Nee hij is niet snel, maar goed, reacties als 'je staat in NL toch bijna alleen maar in de file' heb ik vaak gehoord deze periode. Verder: het is een Ford. Hij zal later minder opbrengen dan de Golf, als ik hem dan überhaupt nog kwijt raak(?)

En dan de Golf: alleen climate control als optie, maar wat heb ik eigenlijk nog meer nodig. Wat er niet op zit, kan ook niet stuk. Tja, het is 'maar' een Golfje, half NL rijdt erin rond, maar potverdorie, wat zitten die sportstoelen lekker, wat pakt die motor goed op in elke versnelling en wat gaat ie strak de bocht om.

Kortom, ik weet het niet meer. Vrienden van me neigen toch eerder naar de Ford, maar ik ben bang dat ik er toch spijt van krijg vanwege bovenstaande redenen!

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet wel dat ik Fordjes erg lekker vind sturen voor een standaard auto maar de Golf ken ik niet. Dat de Golf wat sneller is, is niet zo vreemd met 5pk/15nm meer (waarbij het maximum koppel ook nog 1000rpm eerder beschikbaar is) en ook nog een 6bak tov de Focus met een 5bak. Over wat voor prijzen hebben we het?

Edit: zoiets was geen optie he?

[ Voor 23% gewijzigd door JT op 23-05-2009 20:55 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bonkdoos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:09:
Tijd geleden vanaf de laatste reply, maar inmiddels heb ik in een viertal Golfs en een Focus gereden. De strijd lijkt nu te gaan tussen een Ford Focus 2.0 16v Titanium en een Golf V 2.0 FSI Sportline.

Beide auto's zijn van eind 2005 en hebben rond de 70.000,00 gedraaid.

De Ford is echt een plaatje, geen schade, glimt je tegemoet en de uitrusting is echt top: mistlampen voor, climate control, 17 inch lichtmetaal, half leer, electrische bestuurdersstoel, licht- en regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel en een mooie ingebouwde radio. De motor stelt me echter wat teleur. Hij doet voor mij nog trager aan dan die die in mijn Golf IV zat, een 1.6 met 100 pk.

De Golf heeft alleen climate- en cruise control en de vraagprijs is ook nog eens hoger. Daarentegen vind ik die FSI motor wel veel en veel beter, vooral in de lage toeren, en is het onderstel sportiever afgesteld.

De keus lijkt dus te gaan tussen comfort en dynamiek.

Eerst de Ford: het goedkoopste van de twee en is ook nog eens veel veel beter uitgerust. Nee hij is niet snel, maar goed, reacties als 'je staat in NL toch bijna alleen maar in de file' heb ik vaak gehoord deze periode. Verder: het is een Ford. Hij zal later minder opbrengen dan de Golf, als ik hem dan überhaupt nog kwijt raak(?)

En dan de Golf: alleen climate control als optie, maar wat heb ik eigenlijk nog meer nodig. Wat er niet op zit, kan ook niet stuk. Tja, het is 'maar' een Golfje, half NL rijdt erin rond, maar potverdorie, wat zitten die sportstoelen lekker, wat pakt die motor goed op in elke versnelling en wat gaat ie strak de bocht om.

Kortom, ik weet het niet meer. Vrienden van me neigen toch eerder naar de Ford, maar ik ben bang dat ik er toch spijt van krijg vanwege bovenstaande redenen!

Welke zouden jullie kiezen?
toon volledige bericht
Nee want gelukkig wil niemand de best sturende auto uit z'n klasse (van z'n tijd) hebben over een paar jaar.
Daarnaast z'n Ford is ook net ff een stukje betrouwbaarder en word al om geroemd om z'n onderstel dus weet niet of die golf ook een sport onderstel heeft oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
golf.

Je wilt een semi sportieve auto.
FSI tjes zijn super blokjes. echt fijn, loopt altijd goed, en er is bijna nooit wat mee.
Lekker bochtjes hoeken kan ook wel met die auto.

De focus is meer een familie auto. vind ik.
en kwalitatief zit de golf ook beter in elkaar.
(minder plastic plastic als je me begrijpt :+ )
en voelt imo degelijker aan.

dus echtwel golf :>

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
GoldenSample schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:32:
[...]

Nee want gelukkig wil niemand de best sturende auto uit z'n klasse (van z'n tijd) hebben over een paar jaar.
Daarnaast z'n Ford is ook net ff een stukje betrouwbaarder en word al om geroemd om z'n onderstel dus weet niet of die golf ook een sport onderstel heeft oid?
Inderdaad, de Focus staat bekend om zijn goed rij-eigenschappen. Maar dit gaat volgens mij meer om de directe besturing dan het onderstel. Jij zegt dus dat de Focus een sportonderstel heeft? Zelf kon ik daar tijdens de testrit in ieder geval niet zoveel van merken. Ik heb een mooie bocht hier in de buurt waar ik beide auto's overheen heb gestuurd, en hij helt toch wat meer over dan de Golf. Deze laatstgenoemde, de Sportline, heeft in ieder geval een iets straffer onderstel dan de Comfortline. Echt supersport zou ik het niet willen noemen, maar dat hoeft ook niet. Wat de betrouwbaarheid betreft moet ik je wel gelijk geven als ik de myreviews op Autoweek lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
JT schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:23:
Ik weet wel dat ik Fordjes erg lekker vind sturen voor een standaard auto maar de Golf ken ik niet. Dat de Golf wat sneller is, is niet zo vreemd met 5pk/15nm meer (waarbij het maximum koppel ook nog 1000rpm eerder beschikbaar is) en ook nog een 6bak tov de Focus met een 5bak. Over wat voor prijzen hebben we het?

Edit: zoiets was geen optie he?
Klopt inderdaad wat je zegt, maar dat het verschil zo merkbaar is had ik niet verwacht!
De prijzen: € 16.000 vs € 16.750 willen de dealers ervoor hebben. Die 16.000 voor de Focus is veel te veel, terwijl die 16.750 voor de Golf al wat realistischer is. Maargoed, beide zijn vraagprijzen ;)
Wat bedoel je met die schoenen? Of lopen een alternatief is? Tuurlijk, maar dat is minder leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Bonkdoos op 22-05-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31

DaWaN

'r you wicked ??

Hoeveel km per jaar rij je eigenlijk en is restwaarde een probleem ?
Mag ik misschien vragen waarom je niets wilt wat ouder is dan 4 jaar?

Want als ik het zo hoor zoek je vooral een snelle auto en is een levendig onderstel dus niet iets wat je zoekt.
Als dat zo is zou ik toch even kijken of je die max 4 jaar misschien moet heroverwegen en voor een iets oudere maar snellere auto moet gaan. (iets uit VAG groep met VR6 of turbo misschien)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Maar een 147GTA vindt je dus niks? Aangezien je daar niks over zegt.

Ik zou het ook wel weten :9~

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MexxT schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:36:
golf.

Je wilt een semi sportieve auto.
FSI tjes zijn super blokjes. echt fijn, loopt altijd goed, en er is bijna nooit wat mee.
Lekker bochtjes hoeken kan ook wel met die auto.

De focus is meer een familie auto. vind ik.
en kwalitatief zit de golf ook beter in elkaar.
(minder plastic plastic als je me begrijpt :+ )
en voelt imo degelijker aan.

dus echtwel golf :>
nofi maar een golf is juist de grootste 'instapdiesel burgerlul leasewagen' die d'r is...
maw. puur persoonlijk wat je meer de familie wagen vind.

Verder @ bonkdoos, bedoelde niet dat de Ford een sportonderstel heeft (want dat weet ik niet, en zal dus wel niet) maar bedoelde meer het als vraag, heeft de VW een sportonderstel dan?
Bonkdoos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:53:
[...]

Klopt inderdaad wat je zegt, maar dat het verschil zo merkbaar is had ik niet verwacht!
De prijzen: € 16.000 vs € 16.750 willen de dealers ervoor hebben. Die 16.000 voor de Focus is veel te veel, terwijl die 16.750 voor de Golf al wat realistischer is. Maargoed, beide zijn vraagprijzen ;)
Wat bedoel je met die schoenen? Of lopen een alternatief is? Tuurlijk, maar dat is minder leuk.
bewijst imho weer dat z'n golf veel te duur is (ook 2ehands) zo betrouwbaar is die niet (niet betrouwbaarder dan Ford en zeker niet betrouwbaarder dan bijna alle jappen). Enkel 't interieur is beter afgewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 22-05-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Je beseft je wel dat de 'extra opbrengst' bij verkoop van de Golf, je in eerste instantie zelf al 'extra bijbetaald'?
Al hoewel de Golf en de Focus in dit geval wel heel erg dicht bij elkaar geprijst zijn. Maar de 'meer prijs' van de Focus vind je terug in de opties die deze heeft in verhouding tot de Golf.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GoldenSample schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:23:
[...]

nofi maar een golf is juist de grootste 'instapdiesel burgerlul leasewagen' die d'r is...
maw. puur persoonlijk wat je meer de familie wagen vind.

Verder @ bonkdoos, bedoelde niet dat de Ford een sportonderstel heeft (want dat weet ik niet, en zal dus wel niet) maar bedoelde meer het als vraag, heeft de VW een sportonderstel dan?
Het standaard onderstel van de Ford is al vrij sportief en scherp. Daar hoef je weinig sportiefs aan toe te voegen voor een goeie wegligging en rijeigenschappen :)
[...]

bewijst imho weer dat z'n golf veel te duur is (ook 2ehands) zo betrouwbaar is die niet (niet betrouwbaarder dan Ford en zeker niet betrouwbaarder dan bijna alle jappen). Enkel 't interieur is beter afgewerkt.
Interieur van een Focus vind ik best goed eigenlijk. Vooral de indeling. Overzichtelijk, straks maar toch alles zit op de juiste plek. Alles is lekker stevig en pakt goed vast. Imho is de afwerking vrij goed en niet zo saai

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb helemaal niets met de Golf V - en dat terwijl ik jaren lang diverse Golf IV gereden heb.(eerst een 130pk TDI Highline en later een 150pk TDI Highline.)

Nou heb ik geen idee hoe duur ze tegenwoordig nog zijn in Nederlander maar hier in NZ kan je een goede Golf IV R32 uit 2003 vinden voor ongeveer 15.000 euro. Is dat niet een optie voor je? Ik blijf het zelf toch erg aparte Golfjes vinden die ik ook in Nederland en Duitsland niet veel gezien heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 16:45
tazzman schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:19:
Ik heb helemaal niets met de Golf V - en dat terwijl ik jaren lang diverse Golf IV gereden heb.(eerst een 130pk TDI Highline en later een 150pk TDI Highline.)

Nou heb ik geen idee hoe duur ze tegenwoordig nog zijn in Nederlander maar hier in NZ kan je een goede Golf IV R32 uit 2003 vinden voor ongeveer 15.000 euro. Is dat niet een optie voor je? Ik blijf het zelf toch erg aparte Golfjes vinden die ik ook in Nederland en Duitsland niet veel gezien heb.
Inderdaad, dan nog 1.6 bumpers eronder en dan heb je helemaal lol. :D

Wel iets duurder, maar ik denk dat er wel iets aan de prijs te doen valt:

http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=28&pos=8

http://www.marktplaza.nl/...-R32-4-motion-4629626.php

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

<knip>
Tja, het is 'maar' een Golfje, half NL rijdt erin rond, maar potverdorie, wat zitten die sportstoelen lekker, wat pakt die motor goed op in elke versnelling en wat gaat ie strak de bocht om.
</knip>
Heb je hier niet zelf al je keuze gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:13:
De C70 is alleen echt niet sportief :P Te zwaar en teveel op comfort afgestemd. Valt wel wat van te maken dmv dikke stabi's, veerpootbrug, schroefsetje enzo maar dat moet je maar net willen.
En volgens mij weet de TS al prima wat ie wilt dus ik snap persoonlijk niet waarom een paar tweakertjes daar nog commentaar op moeten geven :P Gewoon lekker voor een Golf/Leon gaan, zijn ook gewoon prima auto's dus waarom niet.
Nog nooit in een T5 gereden zie ik ;)
Bonkdoos schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:21:
Thx voor de reacties, wist niet dat er zoveel replies zouden komen :)
Van de Mazda 3 zijn net als van de Corolla T-sport, niet echt veel occasions te vinden helaas. Zeker omdat niemand heb kwijt wil dus dat is dan wel weer een plus ;)
Die peugeot 406 coupe is inderdaad een schitterende auto, ik zou hem alleen geen nacht alleen laten buiten.
De genoemde Volvo's zal ik nog even onder de loep nemen, zijn minder populair bij het dievelgilde. Hoop dat ze echter niet te zwaar zijn. Wellicht zal ik eerder voor een S40 kijken dan. Hoop dat deze niet te zwaar zijn, wil toch eigenlijk het liefst een auto t/m 1250 kg, vind ik eigenlijk al zwaar voor een compacte auto. Ook de Focus 2 liter zal ik even nader onder de loep nemen, staan inderdaad bekend om hun goede rij-eigenschappen.
Geen S60? Is dat echt te groot?
Want die is zeker voor 15.000 te kopen en dan heb je een T5...
Even de specs om je een indruk te geven:

S60 T5 2000-2004
250pk
0-100 - 6,8 sec.
top 250km/u

S60 T5 2004-heden
260pk
0-100 - 6,5 sec.
top 250km/u

Als de T5 nog te duur is kun je natuurlijk ook voor de standaard 2.4 gaan met 170pk...

Maar ik zou niet langer nadenken, met dit budget gewoon een stapje hoger dan Seat en VW gaan kijken!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 14:36

woutur

Klauwtjes uit!

Heb meer dan een half jaar een Focus uit 2005 gereden. Was een 1.6 diesel met rond de 100 pk. Wat een fantasieloze auto! Geen greintje gevoel had ik bij die auto. Heb daarvoor een bmw 316i gereden uit 1995 en hoewel het geen snelle auto was stapte ik elke keer met plezier in die auto! Ik vond de Ford maar een lelijk, futloos ding. Op één of andere manier geloof ik je meteen als je zegt dat de 2.0 niet zo best presteert.

Rij overigens nu een Fiat Bravo uit 2008. 120 pk diesel. Superbak! Prachtig afgewerkt, nog geen enkel probleem mee gehad en voorzien van een héééleboel snufjes. Stap er elke dag met een glimlach in.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bonkdoos schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:53:
[...]

Oeps :X Deze bedoelde ik. Veel sportiever dan beide auto's, rijd ook gewoon 1:15 op de snelweg en Japanse betrouwbaarheid.
woutur schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:38:
Heb meer dan een half jaar een Focus uit 2005 gereden. Was een 1.6 diesel met rond de 100 pk. Wat een fantasieloze auto! Geen greintje gevoel had ik bij die auto. Heb daarvoor een bmw 316i gereden uit 1995 en hoewel het geen snelle auto was stapte ik elke keer met plezier in die auto! Ik vond de Ford maar een lelijk, futloos ding. Op één of andere manier geloof ik je meteen als je zegt dat de 2.0 niet zo best presteert.

Rij overigens nu een Fiat Bravo uit 2008. 120 pk diesel. Superbak! Prachtig afgewerkt, nog geen enkel probleem mee gehad en voorzien van een héééleboel snufjes. Stap er elke dag met een glimlach in.
Ga eens het benzinemodel rijden voor je er over oordeelt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 23-05-2009 20:57 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 3 Laatste