Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:02
MvdPM schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:44:

Moederbord met sata 3 usb 3 en 2 pcie x16 sloten met cf en sli (single @x16, dual @8x/8x)
Goedkoper als het moederbord dat je eerst had.
Inderdaad een goedkoper moederbord, met iets betere opties (SLI) Maar ik heb her en der gelezen dat sata 3 en USB 3 onder andere je PCI laantjes gebruiken (of iets in die richting, weet niet meer precies waar het zat)
Het komt er in ieder geval op neer dat je videokaart minder presteert. Op het moederbord wat ik koos zit een extra PLX chip.

Nu weet ik niet precies wat het performance verlies precies is, maar het is wel iets waar ik rekening mee houdt.
Weet niet of het alleen voor P55 moederborden geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_fail schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:37:
[...]

Ik heb hier ook HDD's die 10 watt verbruiken, volgens mij kan het nog meer worden als je 10K schijven hebt.

edit: maar die voeding is zware overkill voor dat systeem, tenzij je crossfire wilt draaien maar dan zou het nog minder kunnen. Een 5770 verbruikt ook maar 108 watt oid.

edit2: als je niet wilt OC'en, is deze voldoende: pricewatch: Corsair CX400W
Van de HDD's: Die kunnen inderdaad 10W verbruiken, maar dat is bij volledige belasting. Zelf kan ik me geen normale situatie inbeelden waarbij de cpu, gpu, geheugen, mobo, hdd's,... allen volledig belast worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
Hoi allemaal.

Mijn vrouw heeft deze PC staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Maxtor DiamondMax 10 6V200E0, 200GB€ 44,95€ 44,95
1MSI GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) NX7600GS-MTD256E€ 35,-€ 35,-
1Asus M2A74-AM€ 52,75€ 52,75
1AMD Athlon II X2 240€ 49,43€ 49,43
1Sweex Power supply 350 Watt Dual Fan€ 24,95€ 24,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,08

er zit ook nog Corsair CM2X1024- 6400 geheugen in 2gb totaal dus.
besturings systeem windows XP

Omdat ik net zelf een nieuwe PC heb gekocht en we straks weer samen WoW gaan spelen wil ik die van haar ook wat upgraden.

Ik heb me laten vertellen dat MoBo Processor en geheugen nog best ff mee kunnen, dus ik dacht aan onderstaande upgrades.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 95,80€ 95,80
1Fractal Design Silent Series , 140mm€ 10,75€ 10,75
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,80€ 34,80
1Corsair Force F60 60GB€ 147,70€ 147,70
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 138,90€ 138,90
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)€ 149,75€ 149,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,70

De FD R3 omdat ik dat gewoon een mooie kast vindt, heb zelf de R2 en wil de verschillen wel eens zien.
De Be Quiet voeding omdat dat volgens de kenners de beste voeding van dit moment is.
SSD met trim uit de BBG.
En moet nog een keuze maken uit de 2 videokaarten.

In totaal wil ik graag onder de 500 euro blijven en eventueel ook nog een goeie Processorkoeler toevoegen zodat ik wat kan gaan overklokken.
Is bovenstaande hardware allemaal compatible of heb ik ergens overheen gekeken?
En zijn er nog suggesties om het sneller/goedkoper te maken?
(Goedkopere kast is geen optie), Tenzij iemand een kast weet die ook op alle toevoerroosters een luchtfilter heeft zitten.

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Reddorian

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, hoewel ik persoonlijk de kast wel wat duur vind voor een budget-systeempje, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Ook zou ik zelf, als er enkel WoW op gedraaid moet worden eerder kijken voor een 2de hands grafische kaart. Een HD4850 (welke toch niet zoveel trager is dan een HD5770) vind je al voor rond de 50 euro, en deze zal meer dan snel genoeg zijn voor WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

Ik zou ook geen SSD nemen, voeding is niet echt het beste, wel voor het geld denk ik en in ieder geval beter dan die sweex. En waarom twee verschillende grafische kaarten?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
epic_fail schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:06:
Ik zou ook geen SSD nemen, voeding is niet echt het beste, wel voor het geld denk ik en in ieder geval beter dan die sweex. En waarom twee verschillende grafische kaarten?
Waarom geen SSD? Dat zou het opstarten van de PC en het laden van WoW toch een stuk sneller moeten maken?
En ik kan die SSD in het volgende systeem gewoon hergebruiken of overzetten naar mijn eigen PC.

Ik moet nog een keuze maken uit die 2 grafische kaarten, ik koop ze niet alletwee.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddorian
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:39:
Ziet er goed uit, hoewel ik persoonlijk de kast wel wat duur vind voor een budget-systeempje, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Ook zou ik zelf, als er enkel WoW op gedraaid moet worden eerder kijken voor een 2de hands grafische kaart. Een HD4850 (welke toch niet zoveel trager is dan een HD5770) vind je al voor rond de 50 euro, en deze zal meer dan snel genoeg zijn voor WoW.
Die kast mag wat duurder zijn, ik wil gewoon een stille kast en ook die stoffilters zijn imho een must have.
Ik ben er wel klaar mee om iedere 2 maanden die hele kast uit te zuigen.
Ze staan nu nog op de grond en we hebben tapijt en kleine kinderen dus dat stoft wel. :)
Ben ook van plan om ze op tafel te zetten of anders op een verhoging onder het buro zodat ze in ieder geval los van de grond staan.

Die 2e hands grafische kaart is een goeie tip, ik zal de V & A eens afzoeken.

Reddorian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wou graag weten hoeveel nut het heeft voor mij om over te stappen naar een geforce 460.

Mijn PC:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+ 2.10 GHz
2gb ram
Asus m2v-mx se moederbord
9600GT videokaart.

Veel van de nieuwe games doen het wel maar ze stotteren nogal op de momenten dat het niet zo handig is.
Bij Battlefield bad company 2 schommelt de FPS tussen de 10 en de 30 (soms iets hoger als ik naar de lucht kijk of achter een muur zit.

Dus ga ik er veel op vooruit in FPS als ik overstap naar een 460? en zo ja welke zou dan goed zijn om te kopen, want ik zie dat er nogal veel verschillende versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
Hoe hoog is je budget, je kunt namelijk nu gewoon een gtx460 kopen, maar je moet binnenkort denk ik wel een nieuwe processor/moederbord/(ddr3)geheugen, wil je weer een beetje meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:11:
Hallo, ik wou graag weten hoeveel nut het heeft voor mij om over te stappen naar een geforce 460.
Erg weinig nut. Je kunt beter kijken naar een volledige upgrade, omdat je CPU je vidkaart echt gigantisch gaat bottlenecken.

( HDD(s) en kast kunnen worden bewaard )

Daarnaast denk ik ook dat je voeding het niet aan zal kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2010 08:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie, dat gaat dus even sparen worden :)
Ik had al even wat meer info gekregen en idd met deze moederbord is het niet echt verstandig om nu al over te stappen.

• [MAUS]
Dat zal de beste optie zijn, ja.

• Razer46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste Hardware fans!

Ik heb een paar vraagjes over een aantal dingen waaronder het upgraden van mijn pc of niet. Als ik dit onder het verkeerde topic gedeelte heb geplaatst corrigeer mij.

1. Ik wil mijn pc upgraden kan ik beter wachten tot Sandy Bridge en misschien dan ook een ATi 6xxx serie kopen?

2. Ik heb nu een: -4870 x2 2gb
-MSI P6N SLI V2
-Intel Q6600 2,4 ghz.
-DDR-2 667 MHZ.
Mijn vraag is komt mijn videokaart nu wel tot zijn recht door het budget moederbordje, slecht geheugen en opzich een nette cpu maar kan beter. Als ik deze overclock kan ik dan nog even door? Dit zou mijn voorkeur zijn. Ik heb hier alleen geen verstand van.

3. Als ik upgrade dacht ik aan een Asus Maximus III formula, omdat daar een geluidskaart bij zit en ik dan gewoon een goed moederbord heb. Ik zou ook een MSI P55-GD65 met een andere geluidskaart kunnen kopen of een ander moederbord natuurlijk. Als dit beter is welke zou dit dan zijn. Ik heb een Senheiser PC350 en zou graag een programmaatje willen hebben om mijn bas ook omhoog te halen.

4. Ik ga er nu van uit om een 1156 socket te nemen, kan ik dan beter de i7-860 of i7-870 nemen?

5. welk geheugen past hier dan goed bij? Wel sowieso 1600 mhz i.v.m. overclocken wat ik later sowieso ga doen.

Met vriendelijke groet Barth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
1. Ik weet niet wanneer sandy bridge uitkomt en wat ik daarvan hoor vind ik niet allemaal even positief, omdat je alleen zou kunnen overklokken op een geunlockte cpu. verder zou wachten op de hd6000 serie wel te doen zijn, omdat je op het moment nog een hele nette videokaart hebt.

2. Het systeem kan er in principe nog wel even mee door, maar voor overklokken moet je zorgen dat er een goede cpu-koeler opstaat en dat je je zelf even inleest, want als je er niks van weet is het niet heel moeilijk om je pc te slopen. Verder zou ik geen geld meer uitgeven aan nieuw geheugen/moederbord, omdat je dan nog niet echt langer mee kan.

3. Ik zou een moederbord met SLI, CF en sata/usb 3 nemen. Dus de Msi p55A-gd65 en die Asus is natuurlijk ook heel goed.

4. Het enige verschil is de kloksnelheid, je geeft aan dat je gaat overklokken, dus maakt het in principe niet uit. Maar net wat je er voor uit wil geven.

5. Elk 1600mhz geheugensetje voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hey allemaal. Mijn eerste post in dit topic dus als het niet helemaal klopt wat ik doe dan hoor ik het wel ;)

Ik heb op het moment dit systeem:
  • Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
  • CPU: Intel Core 2 Duo E6400 (2.13 GHz)
  • Grafische kaart: ATI HD5770
  • RAM: 4GB DDR2 (2x1GB 4 jaar oud, 2x1GB pas geleden bijgekocht)
Het moederbord + CPU + 2GB van het geheugen is al zo'n 4 jaar oud (nog iets meer zelfs denk ik), de grafische kaart + 2GB geheugen heb ik een maand geleden ongeveer nieuw gekocht als upgrade.

Ik ben nu echter aan het denken om ook de CPU te upgraden. Ik weet vrijwel zeker dat mijn CPU een behoorlijke bottleneck is. Ik gebruik het systeem voornamelijk om te gamen en om te programmeren in Visual Studio, en beide beginnen nu toch wel wat traag te worden. Sommige games draaien vrijwel perfect (DiRT2 bijvoorbeeld op full-hd met bijna alles op high/max heeft heel af en toe een kleine hapering, das alles) maar andere games draaien lang niet zo lekker (Modern Warfare 2 bijvoorbeeld heeft op de grotere levels toch flink wat moeite en die draai ik op een resolutie minder dan 1280x960). Ook Visual Studio 2010 (voornamelijk als ik ReSharper geinstalleerd heb) is vervelend traag aan het worden, ik ben toch een snellere IDE gewend en dat werkt toch wat fijner.

Ik zat te denken om een quad core CPU te kopen, gewoon een simpele upgrade, totdat ik erachter kwam dat mijn moederbord een max FSB van 4x266 MHz heeft en vrijwel alle nieuwere CPU's een FSB van 4x333 MHz hebben. Voor zover ik weet betekent dit dat de CPU dan niet op zijn 'best' zal draaien en ik dus eigenlijk een dure CPU zou kopen waar ik netzogoed met een goedkopere, langzamere CPU dezelfde performance zou halen.

In de Pricewatch heb ik een lijstje gemaakt waarin de socket 775 CPU's staan met een FSB van 4x266 MHz. Deze lijken allemaal rond de 3 GHz te zitten (dual cores) en een prijs rond de 100 euro.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen:
  1. Is een upgrade van dual core 2.13 GHz naar ongeveer 3 GHz wel 100 euro waard? Of is de performance winst niet zo groot en kan ik beter gewoon m'n huidige CPU houden?
  2. Is het beter om toch gewoon een duurdere en snellere 4x333 MHz CPU te kopen die dan niet optimaal kan draaien? Haal ik betere performance met bijvoorbeeld een quad core Q9550 (die dan op 4x266 MHz draait) dan een dual core E7600 ofzo? En zo ja, is die betere performance die 130 euro extra waard? Lijkt me niet... (er zijn natuurlijk ook andere minder dure quad cores, kan ik er daar misschien beter een van kopen?)
  3. Als laatste optie kan ik misschien ook nog een grotere upgrade doen, door een nieuw moederbord te kopen waar ik bijvoorbeeld een i5 CPU bij kan gebruiken (i7 is toch wel aan de dure kant). De videokaart en HDDs kan ik dan gewoon hergebruiken, die zijn nog prima, alleen het geheugen zou dan nieuw moeten (DDR3), maar ik denk dat ik mijn huidige mobo + geheugen nog wel kan verkopen om daar te bekostigen. Dat gaat natuurlijk wat meer kosten, maar dan heb ik natuurlijk weer iets meer upgrade mogelijkheid later. Daarbij moet ik zeggen dat ik me de komende jaren niet snel meer zal zien upgraden dus misschien is dit toch niet zo'n goed plan.
Mijn budget... Tsja.. Dat is een moeilijke. In principe heb ik een groot genoeg budget voor al deze opties, maar ik geef natuurlijk liefst zo min mogelijk uit voor een zo goed mogelijke keuze. Als een totaal nieuw moederbord + CPU + geheugen toch absoluut de beste keuze is dan kan ik daar voor gaan, maar als enkel een nieuwe CPU genoeg zal zijn dan doe ik dat liever. Het feit is dat ik de PC wel gebruik om te gamen maar dat vind ik geen reden om een dure upgrade te doen. De spellen spelen in principe nog goed genoeg (hoewel dat snel kan veranderen natuurlijk) maar het zou fijn zijn om toch weer met de tijd mee te kunnen. Ook vind ik het jammer als mijn CPU inderdaad mijn videokaart terug zit te houden, dan heb ik toch niet zoveel aan die videokaart upgrade gehad.

Kunnen jullie mij iets aanraden? Bedankt!

EDIT
Ik was nog vergeten te zeggen dat ik ook aan overclocken gedacht heb. Ik weet dat de E6400 goed overclockbaar is maar ik ben hier toch een beetje terughoudend in. Ten eerste heb ik dit nog nooit gedaan en kloot ik liever niet met instellingen waar ik niets van af weet, en ten tweede haalt hij nu onder load al 72 graden (65 zonder load)! Voor zover ik weet (weinig) is dat veel te hoog en dat zal met overclocken toch alleen maar omhoog gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 19-09-2010 23:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Je kan ook een AMD moderbord kopen met support voor het DDR2 geheugen dat je hebt, en dan een Phenom II x955. Snelle quadcore, echt bang for buck. Quadcore. Die phenom II CPU heeft ook een geheugencontroller voor DDR2 geheugen, dus kan je dat makkelijk houden. Bespaard ook weer.

Performance verschil tussen DDR2 en DDR3 is slechts een paar procent, dus is zou daar geen nieuw geheugen voor kopen, tenzij je een hele goede prijs krijgt voor je DDR2 geheugen bij verkoop.

Ik heb zelf een Phenom II x955 en ook een HD5770 en 4GB DDR3 geheugen. COD MV2 draaide perfect op resolutie 1280x1024.

Verder denk ik dat een nieuwe CPU voor jouw moederbord kopen niet handig is omdat je dan best veel geld kwijt bent voor matige snelheidswinst.

bijvoorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A785G HTPC€ 46,76€ 46,76
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 131,30€ 131,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,06

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
@Nickthissen

Je zult gewoon een nieuw moederbord/cpu/ram nodig hebben. De optie hierboven kun je ook overwegen, maar ik denk dat als je toch een nieuw moederbord koopt, je er beter 1 kan kopen met ddr3, omdat dit gewoon sneller is. En een ddr3 setje heb je tegenwoordig al voor 80,- (4gb). Anders dan zit je over een jaar weer, ook omdat je aangeeft dat je budget gewoon groot genoeg is, zou ik voor 1 van deze upgrades gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 70,23€ 70,23
1AMD Phenom II X6 1055T€ 181,-€ 181,-
1Asrock 880G Extreme3€ 94,11€ 94,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,34

of:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 760€ 179,-€ 179,-
1Asrock P55 Deluxe3€ 131,28€ 131,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,51

Ik zelf zou voor amd gaan, omdat dat toch wat meer toekomstgericht is en op het moment ook echt bang for the buck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Ook ik ga volgende week een nieuwe PC bestellen, ik zat te denken aan de volgende config:

http://azerty.nl/winkelma...73958]=1&product[70197]=1
icm

http://www.4launch.nl/sho...speakers--zwart-/tweakers
en

pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB (alvast besteld bij Crucial.com voor 139 eu.)

Ik ben bang dat het moederbord deze SSD niet kan bijbenen, hier heb ik ooit eens iets over gelezen (bij andere goedkopere mobo's) maar kan dit niet meer terugvinden.

Wat denken jullie van dit systeem?

[ Voor 29% gewijzigd door sc00p op 20-09-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Waarom dat specifieke moederbord? Kijk liever naar de 870 Extreme3, heeft veel meer functies. Voor minder geld...

+ Dit is het Upgrade topic, niet het aanschaf topic. Hier moet je zijn voor een upgrade van bijv je monitor of videokaart, niet voor je complete systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:37:
Waarom dat specifieke moederbord? Kijk liever naar de 870 Extreme3, heeft veel meer functies. Voor minder geld...

+ Dit is het Upgrade topic, niet het aanschaf topic. Hier moet je zijn voor een upgrade van bijv je monitor of videokaart, niet voor je complete systeem.
Oeps, ik zat niet helemaal lekker op te letten:/ Maar nu ik hier toch ben mag ik hopelijk wel verder vragen :)

Ik hoor altijd van iedereen dat Asrock een slecht merk is, qua mobo's, klopt dat? Wat zijn de voordelen van het asrock bord dan? Ik heb deze gekozen omdat hij Sata600 heeft (voor de ssd) en Usb 3.0 (voor de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Budget Asrock mobo's zijn idd budget, high-end mobo's van Asrock zijn ook high-end mobo's alleen gemiddeld gezien alleen goedkoper dan de rest. :)

Nog even wat verbetert, mobo dus, goedkoper geheugen en betere voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:53:
Budget Asrock mobo's zijn idd budget, high-end mobo's van Asrock zijn ook high-end mobo's alleen gemiddeld gezien alleen goedkoper dan de rest. :)

Nog even wat verbetert, mobo dus, goedkoper geheugen en betere voeding.
Oke thanks, gaat overclocken makkelijk met dit mobo? Aangezien ik de multiplier van mijn cpu op 19x wil zetten zodat hij op 3,8ghz gaat lopen (dit schijnt geen probleem te zijn). Verder hoor ik veel over problemen van bepaalde sata-300 controllers icm een Crucial SSD, heeft dit mobo die problemen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Als je een wat stabielere overklok wilt kun je het beter zo doen:
Klik

880G Extreme3 inplaats van de 870 Extreme3
140mm Scythe fan IPV 120mm (Deze onderin zetten).

Of je nou voor het 880G of 870 systeem gaat, de 140mm fan zou ik wel nemen. Deze verplaatst meer lucht, maar maakt ongeveer hetzelfde geluid.

Edit: EN neem de 995BE. Deze is identiek ana de 965BE. Op een multiplier van 16 IPV 17 na :')

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sc00p schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:56:
[...]

Oke thanks, gaat overclocken makkelijk met dit mobo? Aangezien ik de multiplier van mijn cpu op 19x wil zetten zodat hij op 3,8ghz gaat lopen (dit schijnt geen probleem te zijn).
Niet elke CPU gaat dat stabiel halen en ook zul je moeten uit zoeken wat het zo laag mogelijke stabiele voltage is, dus simpel zal het niet echt zijn. O en neem een 955 kost minder en is gewoon dezelfde CPU, op enkele MHz'jes na.
Verder hoor ik veel over problemen van bepaalde sata-300 controllers icm een Crucial SSD, heeft dit mobo die problemen niet?
Het mobo heeft S-ATA 600 poorten (en niet van Marvell). Dus geen problemen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:08:
Een stabielere overklok zal meer aan de kennis en je kunde liggen en niet aan het mobo, de 870 Extreme moet ook prima 4GHz halen en de vraag is of de CPU dat wel kan....

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:08:
Klik

880G Extreme3 inplaats van de 870 Extreme3
140mm Scythe fan IPV 120mm (Deze onderin zetten).

Of je nou voor het 880G of 870 systeem gaat, de 140mm fan zou ik wel nemen. Deze verplaatst meer lucht, maar maakt ongeveer hetzelfde geluid.

Edit: EN neem de 995BE. Deze is identiek ana de 965BE. Op een multiplier van 16 IPV 17 na :')
De 995BE kan ik niet vinden??

Oke, maar dit mobo kost ongeveer hetzelfde als het asus bord wat ik in de eerste instantie had uitgezocht, wat is er beter aan dit bord? :)

In deze kast kan geen 140mm onderin :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het bord heeft twee PCI-E x16 sloten, welke samen als X8 x8 kunnen werken. Terwijl jouw Asus bordje maar X16 x4 haalt (Wat gelijks staat aan x4 x4 omdat de snelste slot zich moet aanpassen aan de langzaamste) hij is nieuwer, bied meer SATA3 poorten en heeft een nieuwere Northbridge.

955BE: http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html

Bij nader inzien is de 870 Extreme3 toch ruim voldoende voor jouw. Maar de 880 kan wel net dat extra zetje geven, maar of het je de 15 euro extra waard is ligt aan jouw.

Wil je wedden dat er onderin de CM690 Advanced II wel een 140mm fan kan? Heb hem zelf ook, met dezelfde fan :+
http://www.hardwaresecret...dvanced-Case-Review/898/6
one 120- or 140 mm fan on the bottom panel

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 00:24
sc00p schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:34:
Ook ik ga volgende week een nieuwe PC bestellen, ik zat te denken aan de volgende config:

http://azerty.nl/winkelma...elmandje/?legen=1&product\[12227]=1&product\[233120]=1&product\[71509]=1&product\[225309]=1&product\[239785]=1&product\[245679]=1&product\[243016]=1&product\[252897]=1&product\[234345]=1&product\[257993]=1&product\[274921]=1&product\[273958]=1&product\[70197]=1
icm

en

pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB (alvast besteld bij Crucial.com voor 139 eu.)

Ik ben bang dat het moederbord deze SSD niet kan bijbenen, hier heb ik ooit eens iets over gelezen (bij andere goedkopere mobo's) maar kan dit niet meer terugvinden.

Wat denken jullie van dit systeem?
Zet er goed uit, alleen vraag mij af waarom je een extra ven nodig hebt?Cooler Master CM 690 II Advanced heeft al genoeg ven's 1 achterkant naar buiten, 1 voor aan de kast en 1 bovenin de kast voor in flow.

tip 1:
Bestel het niet bij Azerty!
Levertijd van meer dan 2weken, na een week staan al je producten op gereserveerd, maar blijft je order een week op wachten op verzamelen staan. erg vervelend als je denk je systeem de zelfde week nog te hebben.

tip2,
Bij het inbouwen van de systeem er voor te zorgen dat je je voeding aansluit voordat je je koeler plaatst,(koeler is er groot, in ik loop nu met pleisters omdat ik er langs moest gaan pielen :X).

Verder leuk systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Thommmyy schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:20:
[...]

Zet er goed uit, alleen vraag mij af waarom je een extra ven nodig hebt?Cooler Master CM 690 II Advanced heeft al genoeg ven's 1 achterkant naar buiten, 1 voor aan de kast en 1 bovenin de kast voor in flow.
Extra airflow kan echt geen kwaad als je gaat overklokken
tip 1:
Levertijd van meer dan 2weken, na een week staan al je producten op gereserveerd, maar blijft je order een week op wachten op verzamelen staan. erg vervelend als je denk je systeem de zelfde week nog te hebben.
Jouw ervaring, en als je binnen enkele dagen je hardware moet hebben. Ga je niet bij een webshop bestellen.. AL mijn ervaringen met azerty zijn gewoon top.
tip2,
Bij het inbouwen van de systeem er voor te zorgen dat je je voeding aansluit voordat je je koeler plaatst,(koeler is er groot, in ik loop nu met pleisters omdat ik er langs moest gaan pielen :X).
Verder leuk systeem
De Mugen II moet je zobizo mounten VOORDAT je het moederbord erin stopt ;) . Het gat achter het CPU (In de kast) is aan bijna geen enkel moederbord gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
Thommmyy schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:20:
[...]

tip 1:

tip2,

Verder leuk systeem
Ik wil 1 extra intake fan om een soort van overdruk in de kast te krijgen, stof schijnt dan weg te blijven.

Is dat altijd zo? :o Want volgens mij is mijn config hier wel het goedkoopst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Overdruk ga je amper krijgen, daar is de CM690 veel te luchtig voor. Maar het is alsnog aan te raden om elke 6 maanden even met een compressor (of op zijn minst een stofzuiger) eventjes de kast schoon te blazen.

Je verbeterd de airflow wel sterk met die extra fan.

Lees mijn bovenstaande post wat ik zij over Azerty, persoonlijke ervaringen moet je nooit aannemen van winkels.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:18:
Het bord heeft twee PCI-E x16 sloten, welke samen als X8 x8 kunnen werken. Terwijl jouw Asus bordje maar X16 x4 haalt (Wat gelijks staat aan x4 x4 omdat de snelste slot zich moet aanpassen aan de langzaamste) hij is nieuwer, bied meer SATA3 poorten en heeft een nieuwere Northbridge.

955BE: http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html

Bij nader inzien is de 870 Extreme3 toch ruim voldoende voor jouw. Maar de 880 kan wel net dat extra zetje geven, maar of het je de 15 euro extra waard is ligt aan jouw.

Wil je wedden dat er onderin de CM690 Advanced II wel een 140mm fan kan? Heb hem zelf ook, met dezelfde fan :+
http://www.hardwaresecret...dvanced-Case-Review/898/6

[...]
Oke, dan haal ik het duurdere Asrock bord :)

Ik zag in een review van een tweakers dat er alleen 120mm onderin past, zal wel een foutje zijn :P

Het lijkt me wel top om de cpu op 3,6 of 3,8 ghz te laten lopen, kan dit net zo makkelijk met de goedkopere 955be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Nogmaals:
955BE - Deneb 200x16 = 3200Mhz
965BE - Deneb 200x17 = 3400Mhz

Exact dezelfde chip core ect, alleen de default multiplier is 1 stapje hoger :+
Gewoon de 955BE nemen dus.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 20-09-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
Dan wordt het dus:
http://azerty.nl/winkelma...0735]=1&product[274923]=1

samen met:

en
pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB (al besteld bij Crucial zelf)

Die multiplier, is dat simpel om te verhogen? (ben een OC noob) kun je bij dit bord gewoon in de bios de multiplier op 18x zetten oid?

Ook zat ik te denken aan de sythe fan maar dan in een 500rpm uitvoering, deze maakt veel minder herrie lijkt mij?

[ Voor 20% gewijzigd door sc00p op 20-09-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je grafische kaart gaat al meer lawaai opleveren, heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:48:
Je grafische kaart gaat al meer lawaai opleveren, heeft weinig nut.
True, zijn er nog andere dingen die ik misschien vergeten ben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Eh, nee eigenlijk niet nee.

Extra koelpasta (Arctic Silver 5 bijv) kan handig zijn, en levert je ook zeker een paar graden verschil op. Maar of het nodig is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:14:
Eh, nee eigenlijk niet nee.

Extra koelpasta (Arctic Silver 5 bijv) kan handig zijn, en levert je ook zeker een paar graden verschil op. Maar of het nodig is :?
Is de tube die standaard bij je pc zit van mindere kwaliteit dan dit spul dan? Dan haal ik dat er voor die 5 euro wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Wat er standaard bij de Mugen II zit is gewoon "standaard" het presteerd ruim voldoende, maar met 3rd party pasta kun je gewoon veel betere prestaties halen. Arctic Silver is een voorbeeld daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
Oke, ik denk er even over na:p

Wat is er eigenlijk beter aan de Seasonic voeding in vergelijking met de Be quiet! die ik eerder had uitgezocht. Het wattage is namelijk hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De Seasonic is zuiniger (80+ Bronze VS 80+) Kan meer leveren (tot zo'n 600w) en levert stabieler stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:38:
De Seasonic is zuiniger (80+ Bronze VS 80+)
Denk niet dat je zo'n mini verschil gaat merken. (belasting zal max zo rond de 50% komen te liggen)
http://www.80plus.org/man...OS%201798_520W_Report.pdf
http://www.80plus.org/man...OS%201560_530W_Report.pdf
Kan meer leveren (tot zo'n 600w)
Hoeveel kan de Be Quiet! dan leveren? En is dit echt een voordeel?
en levert stabieler stroom.
Stabielere stroom? Leg uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Betere caps. Dat is eigenlijk alles wat ik moet vertellen over de stabiliteit.

Hij is zuiniger, ik zeg ook niet hoeveel, maar hij is zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
Ik kwam net deze monitor tegen: http://azerty.nl/2-1056-2...w246u-lcd-scherm-tft.html

Is die net zo goed als mijn eerdere keuze van iiyama? :) deze heeft een contrast ratio van 20000:1 tegenover de 10000:1 van de Iiyama, dan is hij beter neem ik aan?

Edit: pricewatch: Iiyama E2410HDSD-B1 Of toch gewoon deze, ik kom er even niet uit :P

[ Voor 50% gewijzigd door sc00p op 20-09-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ligt er maar net aan wat je zelf vind. Ik zit hier op een oud 19" scherm met een ratio van 750:1. Iedereen zit tegen me aan te zeuren dat je toch minstens 10000:1 moet hebben, maar mij zal het geen hol boeien :X .

Gewoon wat je zelf prettig vind, anders ga je gewoon naar een lokale TV boer ofzo. En ga je verschillende Contrast Ratios vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zegt dynamisch contrast niet zo veel, deze philips heeft een contrast van 20 miljoen op 1:

pricewatch: Philips Brilliance 221EL2SB/00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:18:
Betere caps. Dat is eigenlijk alles wat ik moet vertellen over de stabiliteit.
Welke heeft de Be Quiet dan?
Hij is zuiniger, ik zeg ook niet hoeveel, maar hij is zuiniger?
Nou hij is dus niet zuiniger bij zijn gebruik. ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:48:
Volgens mij zegt dynamisch contrast niet zo veel
Het zegt niks, 0,0. Is weer één van de zoveel onzin waardes waar je niks aan hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MvdPM schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:15:
@Nickthissen

Je zult gewoon een nieuw moederbord/cpu/ram nodig hebben. De optie hierboven kun je ook overwegen, maar ik denk dat als je toch een nieuw moederbord koopt, je er beter 1 kan kopen met ddr3, omdat dit gewoon sneller is. En een ddr3 setje heb je tegenwoordig al voor 80,- (4gb). Anders dan zit je over een jaar weer, ook omdat je aangeeft dat je budget gewoon groot genoeg is, zou ik voor 1 van deze upgrades gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 880G Extreme3€ 94,11€ 94,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,34

of:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,51

Ik zelf zou voor amd gaan, omdat dat toch wat meer toekomstgericht is en op het moment ook echt bang for the buck is.
Bedankt, ik zal dit eens gaan overwegen. 350 euro is wel aan de hoge kant moet ik zeggen, zoveel was ik eigenlijk niet van plan uit te geven, maar aan de andere kant heb ik inderdaad het gevoel dat 100 euro uitgeven aan een goedkope CPU ook nutteloos is.
Daarbij kan ik mijn huidige moederbord + CPU + 4GB geheugen natuurlijk verkopen, hoewel ik niet weet hoe makkelijk ik dit kwijt raak... Dan verkoop ik in principe een halve PC, of ik moet al alles los gaan verkopen. Hoeveel zou ik hier nog voor kunnen vragen?

Wel een vraagje: ik weet niet precies welke voeding ik op het moment heb, maar voor zover ik me kan herinneren was het een van 500W. Heb ik daar nog genoeg mee na deze upgrade? Als ik ook nog een nieuwe voeding erbij moet halen dan wordt het me toch echt te duur...

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 20-09-2010 15:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
Ik zag trouwens dat het Geil geheugen in mijn config niet op de compatibility list van het moederbord staat, kan ik deze gok nemen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
NickThissen schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:43:
[...]

Bedankt, ik zal dit eens gaan overwegen. 350 euro is wel aan de hoge kant moet ik zeggen, zoveel was ik eigenlijk niet van plan uit te geven, maar aan de andere kant heb ik inderdaad het gevoel dat 100 euro uitgeven aan een goedkope CPU ook nutteloos is.
Daarbij kan ik mijn huidige moederbord + CPU + 4GB geheugen natuurlijk verkopen, hoewel ik niet weet hoe makkelijk ik dit kwijt raak... Dan verkoop ik in principe een halve PC, of ik moet al alles los gaan verkopen. Hoeveel zou ik hier nog voor kunnen vragen?

Wel een vraagje: ik weet niet precies welke voeding ik op het moment heb, maar voor zover ik me kan herinneren was het een van 500W. Heb ik daar nog genoeg mee na deze upgrade? Als ik ook nog een nieuwe voeding erbij moet halen dan wordt het me toch echt te duur...
Natuurlijk is het veel geld, maar als je nu 100 euro uitgeeft aan een andere processor, zit je over een half jaar weer met hetzelfde probleem.

Of als je nu zo'n 200 tot 250 uitgeeft aan amd processor met bordje wat ddr2 aankan, moet je als je ooit ddr3 wil weer een nieuw bord+geheugen a 200 euro, dus word het 400-450 euro.

Maar als je nu een processor+mobo+geheugen koopt, heb je een goed op elkaar afgestelde basis, die langer meegaat als de hierboven genoemde opties.

Ik denk dat je voeding het wel trekt, hij trekt je systeem met hd5770 nu ook al dus... Anders moet je even opzoeken welk merk het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MvdPM schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:48:
[...]

Natuurlijk is het veel geld, maar als je nu 100 euro uitgeeft aan een andere processor, zit je over een half jaar weer met hetzelfde probleem.

Of als je nu zo'n 200 tot 250 uitgeeft aan amd processor met bordje wat ddr2 aankan, moet je als je ooit ddr3 wil weer een nieuw bord+geheugen a 200 euro, dus word het 400-450 euro.

Maar als je nu een processor+mobo+geheugen koopt, heb je een goed op elkaar afgestelde basis, die langer meegaat als de hierboven genoemde opties.

Ik denk dat je voeding het wel trekt, hij trekt je systeem met hd5770 nu ook al dus... Anders moet je even opzoeken welk merk het is...
Helemaal waar.

Ik denk dat ik toch voor een nieuw moederbord ga dan. Ik vind alleen de CPU die jij uitgekozen had wat overdreven... Dat is een 6-core? Misschien kan ik dan beter voor de AMD Phenom II X4 955 gaan? Dat scheelt 50 euro en ik heb niet het gevoel dat ik 6 cores nodig ga hebben... Of is die echt veel beter?

Ook zie ik net dat het moederbord al een "flinke" videokaart onboard heeft (HD4250). Kan ik daarmee dan een crossfire opstelling opzetten ofzo met mijn HD5770? Ik heb dit op wikipedia gevonden maar er staat niet echt bij met welke kaarten dat wel en niet zou kunnen. De 880G chipset zou het wel ondersteunen volgens wiki. Ook staat er bij dat ik dan gelimiteerd ben tot dx10.1, maar dat zou in de 785G chipset opgelost zijn. Ik neem aan dat het in de 880G (die is later?) dan ook opgelost is en ik dus gewoon dx11 heb? Als het uberhaupt mogelijk is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
het is mogelijk, maar in crossfire worden je prestaties van beide kaarten gelijk aan de prestaties van de laagste kaart, dus dan is een crossfire opstelling niet zo goed, je moet gewoon je hd5770 gebruiken. Ik had de X6 gekozen, maar een x4 955 is inderdaad een hele goede processor voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MvdPM schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:33:
het is mogelijk, maar in crossfire worden je prestaties van beide kaarten gelijk aan de prestaties van de laagste kaart, dus dan is een crossfire opstelling niet zo goed, je moet gewoon je hd5770 gebruiken. Ik had de X6 gekozen, maar een x4 955 is inderdaad een hele goede processor voor dat geld.
Ah, dat wist ik niet, dan is crossfire inderdaad geen goeie optie. Bedankt!

Nu moet ik nog even uitvogelen of ik een OEM of retail versie van windows 7 heb :? Ik snap dat dit niet echt in dit topic behoort maar misschien weet iemand toevallig hoe ik dat kan zien? Ik heb hem gekocht op www.surfspot.nl (hij heet "MS Windows 7 Professional Upgrade (32-bits) (SL) UK" in de lijst als je zoekt op Windows 7) maar daar staat het niet bij voor zover ik kan zien. Er staan echter wel wat dingen die niet kloppen... Er staat bijvoorbeeld dat het alleen de 32-bit versie is --> niet waar want ik gebruik momenteel de 64-bit versie, ik kreeg gewoon 2 download links. Er staat ook dat ik alleen kan upgraden vanuit een bestaande XP of Vista systeem --> ook niet waar... met een of ander command line programmatje heb ik er een bootable disc van kunnen maken en kan ik hem gewoon op een geformateerd systeem installeren..?

[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 20-09-2010 18:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:36:
Nu moet ik nog even uitvogelen of ik een OEM of retail versie van windows 7 heb :?
Geen van beide, de upgrade versie zoals je zelf al zegt. ;) En de key is overigens niet 32/64 bit gebonden en een upgrade versie kun je ook gebruiken op een lege HD (al is dat natuurlijk niet de bedoeling. ;) )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:46:
[...]
Geen van beide, de upgrade versie zoals je zelf al zegt. ;) En de key is overigens niet 32/64 bit gebonden en een upgrade versie kun je ook gebruiken op een lege HD (al is dat natuurlijk niet de bedoeling. ;) )
Is een upgrade weer iets anders dan... Kan ik met een upgrade dan wel m'n moederbord vervangen? Want dat zou met een OEM versie niet mogelijk zijn.

EDIT
En ik weet dat de key niet 32/64 bit gebonden is, maar de site zegt toch dat ik alleen een 32-bit versie zou krijgen, maar ik kreeg gewoon 2 download links, een voor de 32-bit en een voor de 64-bit versie. Nou ja ik klaag niet anders zat ik nog met 2GB geheugen :)

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 20-09-2010 19:06 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:37
Mijn huidige setup is dit:
Intel Core 2 Quad Q8300
Asus P5Q3 Deluxe/Wifi-Ap
Sapphire HD4870 1GB
OCZ Platinum 4GB DDR3-1333 (2x2GB)
Antec Earthwatts 650W
WD Caviar Green WD10EADS 1TB

Ik ben van plan om binnenkort mijn PC te gaan updaten. Nou twijfel ik een beetje omdat binnenkort de Sandy Bridge processoren en AMD 6000 series uitkomen. Is het slim om te wachten tot deze uitkomen? Ik heb op zich geen haast om m'n onderdelen te vervangen.

Een paar dingen die ik sowieso wil:
-een intel setup met AMD videokaart
-mobo met USB 3.0, SATA 600, onboard gigabit ethernet, onboard audio
-modulaire voeding
-ben niet van plan om over te clocken

Ik wil de nieuwste games spelen op een resolutie van 1920*1080, op de hoogste settings. Ook ben ik van plan om met programma's als fraps mijn gameplay op te kunnen nemen.

Hebben jullie tips voor het kopen van een moederbord, processor en videokaart? Is het verstandig om te wachten op Sandy Bridge als ik toch niet ga overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 15:28
Doordat mijn grafische kaart (8800 GTS) in mijn oude systeem kapot is gegaan, ben ik van plan om mijn systeem te upgraden. Ik gebruik hiervoor als uitgang het BBG-gamesysteem van Juli-Augustus. De algemene vraag is of jullie iets zien wat niet gaat werken of wat ik beter nog kan hergebruiken.

Mijn oude systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Samsung SpinPoint T166 HD320KJ, 320GB€ 0,-€ 0,-
2NEC AD-7173S€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Mystique 632 (ATX, Geen PSU, Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Logitech X-240€ 37,50€ 37,50
1Gigabyte GA-P35C-DS3R€ 0,-€ 0,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 64,90€ 64,90
1Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/4G€ 73,32€ 73,32
1Logitech G35 gaming headset€ 84,99€ 84,99
1Intel Core 2 Duo E6750€ 0,-€ 0,-
1ECS GeForce 8800GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) N8800GTS-320MX€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX520W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,71

Uit dit systeem vervang ik dan de voeding, grafische kaart, moederbord, processor en het geheugen. Kast, scherm, harde schijven, input/output devices etc. blijven hetzelfde.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12II 520W€ 78,98€ 78,98
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,90€ 75,90
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 87,35€ 87,35
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 266,98€ 266,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,21

Gebruik van het systeem

Het systeem zal vooral weer voor games worden gebruikt. D.w.z: World of warcraft, League of legends, Starcraft 2, en soms wat Left for dead 2. Tevens wil ik ruim voldoende in de specs zitten als die andere Blizzard klassieker uitkomt: Diablo 3. De spellen worden op een 1680x1050 resolutie gespeeld. Gameplay > graphics, vaak schakel ik dus naar medium of lagere grafische waarden als dit het spel soepeler laat lopen.

Budget

Het budget voor het systeem is rond de 600-800 euro. Ik kom nu rond de 700 euro uit.

De specifieke vragen waar ik mee zit:
  • Zijn er meer onderdelen die ik zou kunnen recyclen? de voeding die nu bijvoorbeeld in het oude systeem zit heeft hetzelfde wattage als de nieuwe voeding. Dit systeem draait echter al drie jaar dus het lijkt me raadzaam om ook de voeding te vervangen?

Ik zit tevens te twijfelen over het RAM-Geheugen. scheelt het oude DDR2 geheugen vs het nieuwe DDR3 geheugen dermate van elkaar dat er aanzienlijke prestatiewinst is te verwachten?
  • Gaat de nieuwe grafische kaart passen in de oude kast? als ik google op size 8800 GTS en HD5850 schelen deze een stukje namelijk 0,5 Inch. ik heb opzich nog wat ruimte over in de kast. Deze ruimte bevind zich tussen de kaart en het rek voor het inbouwen van de HDD's en de DVD-branders. Ik neem aan dat de de afstand tussen je pci-e slot en de achterkant van een normale ATX kast altijd standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb een vraagje, want ik ben van plan m'n systeem een grote upgrade te geven en ik hoop dat misschien hier wat mensen me advies kunnen geven. Ik ben van plan een nieuwe CPU, moederbord, RAM geheugen en behuizing te kopen.

Op dit moment zit er in m'n PC:

CPU Type: Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
RAM: 2GB DDR2
Moederbord: Gigabyte GA-P31-DS3L (Socket 775)
Videokaart: Sapphire HD4870 1GB GDDR5
Voeding: OCZ 600Watt

Nou heb ik al gekeken naar een nieuwe CPU, en dat zou dan best wel eens deze kunnen worden: http://tweakers.net/price...ck-edition.html#tab:info. Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag! Ik wil hierbij ook 4GB DDR3 RAM (met de optie daar later misschien 6GB of 8GB van te maken) geheugen bij stoppen, en hiervoor heb ik een socket AM3 moederbord nodig, en nu vraag ik me af, wat voor moederbord is een goede keus? Mijn kennis hierover is best wel beperkt. :)

Ik heb een budget van ongeveer 300-400 euro en ik gebruik m'n PC voornamelijk voor gamen en films kijken.

Als er dus een andere combinatie van CPU + moederbord is, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@arbynthechief

Om een moederbord keuze te maken moet je denk ik even vertellen of je usb3 porten wilt en sata-600. Zo'n moederbord is meer op de toekomst voorbereid. Denk aan nieuwe usb devices en ssd schijven.

Een populaire keuze met usb3 porten:
pricewatch: Asrock 870 EXTREME3

Een prima moederbord zonder usb3 porten:
pricewatch: MSI 770-G45

Volgens mij is je processorkeuze goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er verder zelf weinig verstand van heb en puur af ga op wat anderen kiezen en zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
@zontar
gewoon je oude voeding gebruike en ddr3 geheugen gebruiken, is sneller, verder kun je beter de asrock 870 extreme3 nemen, is even duur maar heeft meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sc00p schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:59:
Ik zag trouwens dat het Geil geheugen in mijn config niet op de compatibility list van het moederbord staat, kan ik deze gok nemen? :o
Je kunt (als je zelf wilt) duurder geheugen nemen wat wel op de lijst staat (100% zekerheid) zoals gewoon het lekker standaard Kingston geheugen (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G) . Maar over het algemeen werkt elk DIMM'metje wel, alleen is grotendeel nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
@ Timo 12

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 240,33€ 240,33
1Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)€ 189,90€ 189,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,51

Dit is op het moment een mooie optie, heb de nvidia kaart er toch maar bij gezet, omdat deze een hele goede prijs/prestatie verhouding heeft. Verder is de hd5850 natuurlijk ook een hele mooie kaart, als je wat meer geld te besteden hebt, kun je ook kiezen voor een hd5870. Een i7 is niet nodig, want in games heb je geen hyperthreading nodig (dit kan zelfs nadelig werken).

Verder heb je op het moment al een prima systeem natuurlijk en ik denk dat je daar nog wel aardig mee vooruit kan tot intel met sandy bridge komt en amd heeft dan ondertussen al zijn 6000 serie gelanceerd. Blijkt intel's sandy bridge toch niet zo goed te zijn kun je natuurlijk ook alsnog een i5/i7 kopen.
Je kunt natuurlijk ook als amd met de 6000 serie komt al een nieuwe grafische kaart kopen en daarna upgraden naar intel's sandy bridge, maar dat is maar net wat je zelf liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:52:
[...]

Je kunt (als je zelf wilt) duurder geheugen nemen wat wel op de lijst staat (100% zekerheid) zoals gewoon het lekker standaard Kingston geheugen (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G) . Maar over het algemeen werkt elk DIMM'metje wel, alleen is grotendeel nog niet getest.
Oke, nou ik ga toch maar voor het duurdere, aangezien de latency dan ook wat lager is.

Ook heb ik toch maar besloten om de cpu nog een upgrade te geven naar een 1055, dit scheelt behoorlijk? is deze ook makkelijk naar 3,2 ghz ofzo te klokken?

Definitieve lijst(denk ik):

http://azerty.nl/winkelma...4345]=1&product[270185]=1

Bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
De X6 kan met een andere koeler zelfs makkelijk naar de 4 ghz geklokt worden, dus 3,2 moet zeker lukken. Verder is deze cpu nu al beter als een 955 en dat word alleen maar meer naarmate programma's/games meer cores gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

MvdPM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:34:
De X6 kan met een andere koeler zelfs makkelijk naar de 4 ghz geklokt worden, dus 3,2 moet zeker lukken. Verder is deze cpu nu al beter als een 955 en dat word alleen maar meer naarmate programma's/games meer cores gaan gebruiken.
Met de mugen kun je 4Ghz gewoon halen met redelijke temps (Wel met andere koelpasta, bijv de Arctic Silver 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:40:
[...]

Met de mugen kun je 4Ghz gewoon halen met redelijke temps (Wel met andere koelpasta, bijv de Arctic Silver 5).
Oke, ik ben met 3,6 ook wel tevreden :), ik verwacht de rest van mijn studie geen geld te hebben voor een nieuwe pc, dus hij moet nog een tijdje mee. Is het veel werk? Of gewoon een kwestie van de multiplier+clocksnelheid in de bios veranderen? Er zitten ook nog turbo functies op het moederbord, wat doen die dan?

http://azerty.nl/producte...er-5-premium-silver-.html deze?

[ Voor 26% gewijzigd door sc00p op 21-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De 1055T kan de multiplier niet veranderen (alleen omlaag, maar dit wil je niet :+ )

Het is een kwestie van de HTT verhogen (eerst met een grote stap van 20 - 25Mhz. En daarna met kleine stapjes van 5Mhz) zodra je vastloopt op een snelheid begin je met het verhogen van de voltage in kleine stapjes.

Tussen de stapjes in ga je stresstesten, 10 mins met Prime95 elke keer is voldoende. Zodra je op een snelheid zit welke je wel bevalt. En de temps bevallen ook (max 65c aanhouden) laat je prime95 voor minstens 8u doordraaien -S'nachts bijvoorbeeld- Als deze geen errors aangeeft is je CPU in iedergeval goed gegaan. Hierna laat je je geheugen ook voor 8u testen met Memtest86+. Hier ook geen errors? Je Overklok kan -mits de temps goed zijn- 24/7/365 draaien ;)

Mogenlijk moet je het geheugen nog instellen (latencies, CPU/RAM Ratios. Voltage ect)

Vergeet alleen 1 ding niet: Overklok ASYNCHED, wat er anders gebeurt is dat voor elke 2Mhz die je bij je HTT doet gaat je PCI-E slot met 1Mhz omhoog... Dus bijvoorbeeld: HTT = 220, PCI-E = 110. (Default is 200/100).
Je videokaart vind het namenlijk niet zo prettig als je de lane meetrekt :+ .
Als het goed is staat er ergens in de bios wel een optie.. (Auto, Sync*, Async**)

*Of Synchronized.
**Of A-Synchronized.

Edit: Voor meer info kijk eventjes in dit topic rond ;) Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:50:
De 1055T kan de multiplier niet veranderen (alleen omlaag, maar dit wil je niet :+ )

Het is een kwestie van de HTT verhogen (eerst met een grote stap van 20 - 25Mhz. En daarna met kleine stapjes van 5Mhz) zodra je vastloopt op een snelheid begin je met het verhogen van de voltage in kleine stapjes.

Tussen de stapjes in ga je stresstesten, 10 mins met Prime95 elke keer is voldoende. Zodra je op een snelheid zit welke je wel bevalt. En de temps bevallen ook (max 65c aanhouden) laat je prime95 voor minstens 8u doordraaien -S'nachts bijvoorbeeld- Als deze geen errors aangeeft is je CPU in iedergeval goed gegaan. Hierna laat je je geheugen ook voor 8u testen met Memtest86+. Hier ook geen errors? Je Overklok kan -mits de temps goed zijn- 24/7/365 draaien ;)

Mogenlijk moet je het geheugen nog instellen (latencies, CPU/RAM Ratios. Voltage ect)

Vergeet alleen 1 ding niet: Overklok ASYNCHED, wat er anders gebeurt is dat voor elke 2Mhz die je bij je HTT doet gaat je PCI-E slot met 1Mhz omhoog... Dus bijvoorbeeld: HTT = 220, PCI-E = 110. (Default is 200/100).
Je videokaart vind het namenlijk niet zo prettig als je de lane meetrekt :+ .
Als het goed is staat er ergens in de bios wel een optie.. (Auto, Sync*, Async**)

*Of Synchronized.
**Of A-Synchronized.

Edit: Voor meer info kijk eventjes in dit topic rond ;) Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 3
Zo jij typt snel, thanks voor de tips :D
Hoe groot zijn de stapjes waarmee je het voltage het beste omhoog kunt zetten?

Geheugen overclocks werken gewoon hetzelfde dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
sc00p schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:00:
[...]

Zo jij typt snel, thanks voor de tips :D
Hoe groot zijn de stapjes waarmee je het voltage het beste omhoog kunt zetten?

Geheugen overclocks werken gewoon hetzelfde dus? :)
Ongeveer, als je je processor overklokt, gaat je geheugen mee, maar je moet je geheugen dan altijd weer terugzetten naar de standaardwaarde, dit kan je kiezen als het goed is, omdat je altijd 1 ding tegelijk moet doen, want als je dan tegen onstabiliteit aanloopt weet je waar het aan ligt. misschien dat dit filmpje je kan helpen: YouTube: AMD Phenom II X6 Overclocking Tutorial (NCIX Tech Tips #66)

[ Voor 5% gewijzigd door [MAUS] op 21-09-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
MvdPM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:05:
[...]

Ongeveer, als je je processor overklokt, gaat je geheugen mee, maar je moet je geheugen dan altijd weer terugzetten naar de standaardwaarde, dit kan je kiezen als het goed is, omdat je altijd 1 ding tegelijk moet doen, want als je dan tegen onstabiliteit aanloopt weet je waar het aan ligt. misschien dat dit filmpje je kan helpen: YouTube: AMD Phenom II X6 Overclocking Tutorial (NCIX Tech Tips #66)
Ah, net zoals de PCI-e snelheid stijgt die dus ook mee, wat is daar het nut van? :/

Heb hem net even zonder geluid bekeken, lijkt me een goede tutorial _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ja inderdaad, alleen kun je je geheugen na je processor dus ook proberen over te klokken. PCIe moet je nooit overklokken!

Maar als je echt van plan bent over te klokken, zou ik gaan kijken naar een 1600mhz setje... Word in dat filmpje ook gebruikt en lijkt me wel ideaal eigenlijk. Alleen moet je dan wel als je voor het eerst je pc opstart in je bios even de specs van je geheugen goed zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door [MAUS] op 21-09-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
MvdPM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:32:
Ja inderdaad, alleen kun je je geheugen na je processor dus ook proberen over te klokken. PCIe moet je nooit overklokken!

Maar als je echt van plan bent over te klokken, zou ik gaan kijken naar een 1600mhz setje... Word in dat filmpje ook gebruikt en lijkt me wel ideaal eigenlijk. Alleen moet je dan wel als je voor het eerst je pc opstart in je bios even de specs van je geheugen goed zetten.
Is het zo dat 1600 geheugen ook zonder over te klokken sneller is dan 1333? Want bij mijn vorige keuze was de latency wel lager. Is dit kitje OK?: http://azerty.nl/producte...12800-cl8-niet-gebuf.html
Is toch maar 6eu duurder :)

Hele set nu: http://azerty.nl/winkelma...0185]=1&product[258514]=1

Ik zie nergens die Async optie staan om ervoor te zorgen dat de PCI-e niet overgeclocked wordt, hoe doet die gast dat dan? Hij laat alleen een waarde van pci-e op 100 staan...

[ Voor 18% gewijzigd door sc00p op 21-09-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 15:28
ik ben met de adviezen hier gegeven aan de slag gegaan en het systeem dat ik wil kopen aangepast. Ruimte in kast uitgemeten en bekeken of ik qua aansluitingen uitkom (sata vooral) etc. Door de aanpassingen kom ik echter aan de koude kant van mijn budget, wat dus ruimte over laat om bijvoorbeeld nog een SSD te installeren. Als ik het grote SSD-topic doorlees wordt daar echter telkens over bugs in controllers gesproken en dat sommige moederborden en SSD schijven conflicten daardoor oproepen. Op de site van ASrock kan ik echter niet uitvinden welke controller dit bord heeft ( ik zal wel blind zijn ) iemand die kan helpen?

http://www.asrock.com/mb/...treme3&cat=Specifications

Nieuwe upgrade set ziet er nu ongeveer zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,80€ 75,80
1Asrock 870 EXTREME3€ 80,60€ 80,60
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 266,98€ 266,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 604,38

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asrock heeft gewoon een AMD SB850 southbridge de controller zit dan ook gewoon in de southbridge geïntergreerd.

AMD Nieuwsdiscussie

• [MAUS]
@ Scoop
Ja alleen moet je het meestal wel in de bios instellen als 1600 mhz, gewoon de specificaties van je geheugen in je bios goedzetten.
Hij heeft het wel gebruikt, maar dat moet je gewoon even in je bios opzoeken en anders even op internet kijken naar mensen met hetzelfde bordje.

• sc00p
MvdPM schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:57:
@ Scoop
Ja alleen moet je het meestal wel in de bios instellen als 1600 mhz, gewoon de specificaties van je geheugen in je bios goedzetten.
Hij heeft het wel gebruikt, maar dat moet je gewoon even in je bios opzoeken en anders even op internet kijken naar mensen met hetzelfde bordje.
Oke, dat gaat wel lukken.

Ik zie ook dat hij de turbo mode kan enablen, als ik dat doet heb ik dus 3,3 ghz, dat is om te starten voor mij wel even OK:) (komende weken weinig tijd) Clockt het geheugen dan ook automatisch mee?

[ Voor 4% gewijzigd door sc00p op 22-09-2010 09:40 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sc00p schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:36:
[...]

Oke, dat gaat wel lukken.

Ik zie ook dat hij de turbo mode kan enablen, als ik dat doet heb ik dus 3,3 ghz, dat is om te starten voor mij wel even OK:) (komende weken weinig tijd) Is dit geheugen dan evengoed sneller dan mijn vorige keuze van OCZ?
Tenzij je het geheugen ook gaat overklokken voegt 1600Mhz weinig toe bij AMD.(Alhoewel 1600Mhz met een CAS van 8 wel marginaal sneller is als 1333Mhz met een CAS van 9..)

• sc00p
D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:38:
[...]

Tenzij je het geheugen ook gaat overklokken voegt 1600Mhz weinig toe bij AMD.(Alhoewel 1600Mhz met een CAS van 8 wel marginaal sneller is als 1333Mhz met een CAS van 9..)
Mijn vorige keuze van OCZ was 1333mhz met een CAS van 7...

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sc00p schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:41:
[...]

Mijn vorige keuze van OCZ was 1333mhz met een CAS van 7...
Berekenen van de Latency die je overhoud van de combinatie tussen je CAS en de Frequensie van werken:

Cas / Frequensie * 2000

Voor jouw 1600Mhz geheugen:
8/1600*2000 = 10
10 nanoseconden dus

7/1333*2000 = 10.5
10.5 nanoseconden dus

Het verschil is echt minimaal. En eigenlijk het prijsverschil niet waard.

• sc00p
D4NG3R NL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:47:
[...]

Berekenen van de Latency die je overhoud van de combinatie tussen je CAS en de Frequensie van werken:

Cas / Frequensie * 2000

Voor jouw 1600Mhz geheugen:
8/1600*2000 = 10
10 nanoseconden dus

7/1333*2000 = 10.5
10.5 nanoseconden dus

Het verschil is echt minimaal. En eigenlijk het prijsverschil niet waard.
Oke, ik zal er even over nadenken :P Welk geheugen raad jij me aan te kopen? :)

Ik ben deze graka nog tegen gekomen: http://azerty.nl/0-970-27...on-hd-5850-grafische.html

Is deze beter dan mijn vorige keuze? Ik geloof dat XFX een heel goed merk is qua garantie enzo?

edit: of deze: http://azerty.nl/producte...uele-interface-dvi-h.html

Wat is het verschil? :o

[ Voor 20% gewijzigd door sc00p op 22-09-2010 10:28 ]

• [MAUS]
De 1e heeft een reference design koeler en de 2e heeft een koeler van xfx zelf, meestal zijn die stiller en koelen die beter.

[ Voor 8% gewijzigd door [MAUS] op 22-09-2010 20:54 ]

• sc00p
MvdPM schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:54:
De 1e heeft een reference design koeler en de 2e heeft een koeler van xfx zelf, meestal zijn die stiller en koelen die beter.
Oke dan wordt het de tweede :D Hij is ook Pci-e 2.1 zie ik, dan zal hij vast wel iets beter zijn.

Mijn pricewatch: Iiyama E2410HDSD-B1 is inmiddels binnen, heb hem op mijn huidige pc aangesloten en het ziet er erg goed uit voor 177 euro :)

Winkelmandje tot nu toe: http://azerty.nl/winkelma...[13750]=1&product[2144]=1

Mijn enige vraag is nog welk geheugen ik het beste voor +/- 90 euro kan kopen.

• [MAUS]
http://azerty.nl/8-750-23...r-xms3-geheugen-4-gb.html
Deze heb ik nu zelf ook in bestelling. Heeft een CL van 9, maar dat maakt voor mij niet echt uit. Verder vind ik dat als je gaat overklokken 1600mhz geheugen gewoon erg handig is

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sc00p schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:40:
[...]

Oke dan wordt het de tweede :D Hij is ook Pci-e 2.1 zie ik, dan zal hij vast wel iets beter zijn.

Mijn pricewatch: Iiyama E2410HDSD-B1 is inmiddels binnen, heb hem op mijn huidige pc aangesloten en het ziet er erg goed uit voor 177 euro :)

Winkelmandje tot nu toe: http://azerty.nl/winkelma...13750]=1&product\[2144]=1

Mijn enige vraag is nog welk geheugen ik het beste voor +/- 90 euro kan kopen.
Ik zou het gewoon zo doen:

klik

880g Extreme3 -> 870 Extreme3 (Betere koelingsprestaties, en OC prestaties zijn nagenoeg gelijk)
XFX HD5850 -> ASUS HD5850 CUCORE (VEEL betere koelprestaties, makkelijk te OC'en en een stuk stiller)

Wat je ook zou kunnen doen (Wat ik je adviseer) is om het zo te doen:
Klik

Zonder videokaart, en dan een maandje lang met de onboard doen (Kun je niet op gamen nee) en dan een HD68xx kaart halen, die komen met 1/1.5 maand uit, en zijn weer een stuk sneller/zuiniger of je haalt dan een HD5850, welke dan een pricedrop heeft (En misschien wel te halen is voor 200 euro)
MvdPM schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:38:
http://azerty.nl/8-750-23...r-xms3-geheugen-4-gb.html
Deze heb ik nu zelf ook in bestelling. Heeft een CL van 9, maar dat maakt voor mij niet echt uit. Verder vind ik dat als je gaat overklokken 1600mhz geheugen gewoon erg handig is
1600Mhz voegt niks toe bij overklokken, omdat je het geheugen los kunt OCen als je dat wilt.
Bij AMD moet je meer kijken naar de latencies, en DDR3 1333 CAS7 is sneller als DDR3 1600 CAS9.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 23-09-2010 08:42 ]

• sc00p
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:39:
[...]

Ik zou het gewoon zo doen:

klik

880g Extreme3 -> 870 Extreme3 (Betere koelingsprestaties, en OC prestaties zijn nagenoeg gelijk)
XFX HD5850 -> ASUS HD5850 CUCORE (VEEL betere koelprestaties, makkelijk te OC'en en een stuk stiller)

Wat je ook zou kunnen doen (Wat ik je adviseer) is om het zo te doen:
Klik

Zonder videokaart, en dan een maandje lang met de onboard doen (Kun je niet op gamen nee) en dan een HD68xx kaart halen, die komen met 1/1.5 maand uit, en zijn weer een stuk sneller/zuiniger of je haalt dan een HD5850, welke dan een pricedrop heeft (En misschien wel te halen is voor 200 euro)

[...]

1600Mhz voegt niks toe bij overklokken, omdat je het geheugen los kunt OCen als je dat wilt.
Bij AMD moet je meer kijken naar de latencies, en DDR3 1333 CAS7 is sneller als DDR3 1600 CAS9.
Ah, die videokaart had ik nog geneens gezien, ziet er goed uit voor die meerprijs van 13eu.

Hoe kan dat goedkopere moederbord nu betere koelprestaties hebben? :P Zijn er nog dingen waar ik op achteruit ga met dit mobo vergeleken met de vorige keuze?

Dat geheugen van GeiL heeft geen heatspreaders... Is het nuttig om 2 van deze dingen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2596 te bestellen voor dat Ram, of overbodig?:)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Extra heatspreaders gaan je echt niks opleveren en kunnen de prestaties zelfs verslechten, je Mugen II gaat het grootste deel van de warme lucht al wegtrekken.

Hoezo dat goedkopere betere koelprestaties heeft? Kijk eens naar de PCI-E sloten:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1273830901.jpeg Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1273830975.jpeg

Stel je nu eens 2 videokaarten, van 2 sloten voor.. Bij de 870 Extreme3 zit er dan nog een slot ruimte tussen, wat echt VEEL betere koelprestaties oplevert.

Als je in de toekomst geen crossfire neemt kun je echt veel goedkoper gaan met je Mobo..

Nee, je levert niks in. De IGP ga je toch niet gebruiken, en je hebt 1 sata poort minder.. Dat is alles.

• sc00p
D4NG3R NL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:36:
Extra heatspreaders gaan je echt niks opleveren en kunnen de prestaties zelfs verslechten, je Mugen II gaat het grootste deel van de warme lucht al wegtrekken.

Hoezo dat goedkopere betere koelprestaties heeft? Kijk eens naar de PCI-E sloten:

[afbeelding] [afbeelding]

Stel je nu eens 2 videokaarten, van 2 sloten voor.. Bij de 870 Extreme3 zit er dan nog een slot ruimte tussen, wat echt VEEL betere koelprestaties oplevert.

Als je in de toekomst geen crossfire neemt kun je echt veel goedkoper gaan met je Mobo..

Nee, je levert niks in. De IGP ga je toch niet gebruiken, en je hebt 1 sata poort minder.. Dat is alles.
Oke, klinkt goed, ik ga hem zo: http://azerty.nl/winkelma...7361]=1&product[266900]=1 bestellen denk ik, even een muismat er bij gedaan die wat groter is dan de gemiddelde :)

Moeten er nog speciale Sata touwtjes bij voor mijn Sata3 SSD, in de handleiding van het moederbord staat namelijk dat de 4 sata kabels in de doos optioneel zijn :| ?

Verder zie ik ook dat http://azerty.nl/8-1073-2...ter-gx-rs-650-acaa-e.html net zo duur is als de voeding die nu op mijn lijstje staat, maar wel 130 watt meer vermogen heeft. Is dit dan geen betere keuze?

Kan er nog iets beter of anders? Of is dit gewoon de perfecte pc voor dat geld :D?

[ Voor 14% gewijzigd door sc00p op 23-09-2010 13:42 ]

• [MAUS]
cooler master voedingen zijn niet heel erg goed, zeker deze gx serie niet, ik zou gewoon bij je voeding blijven of een tx650w nemen van corsair, bij azerty kost deze maar 85 euri.http://azerty.nl/8-1073-68467/corsair-tx650w-voeding-int.html

• sc00p
MvdPM schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:49:
cooler master voedingen zijn niet heel erg goed, zeker deze gx serie niet, ik zou gewoon bij je voeding blijven of een tx650w nemen van corsair, bij azerty kost deze maar 85 euri.http://azerty.nl/8-1073-68467/corsair-tx650w-voeding-int.html
Dan ga ik maar voor de voeding van corsair, want met die is Crossfire wel mogelijk toch? (voor in de toekomst)

• [MAUS]
Ja dat is mogelijk alleen moet je als je zover bent wel even 2 verloopjes kopen, maar qua wattage kan hij het makkelijk aan.
sc00p schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:25:
[...]

Dan ga ik maar voor de voeding van corsair, want met die is Crossfire wel mogelijk toch? (voor in de toekomst)
http://azerty.nl/producte...750-watt-actieve-pfc.html

Veel betere koop, intern zelfde als de Corsair TX750W

AMD Nieuwsdiscussie

• sc00p
Oke, klinkt goed :)

Is het nog nodig om Sata-kabeltjes bij te bestellen? Ik zag namelijk in de handleiding van de Asrock 870 dat er 4 optioneel bij zaten :F Weet iemand toevallig of ze erbij zitten?
[edit: http://www.tweaktown.com/...0_motherboard/index2.html Ze zitten er dus bij]

Verder zag ik deze processor nog staan: http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html
Hij is bij azerty 47 euro duurder dan de 1055T, is dat het waard? Waarschijnlijk heb ik iets meer geld te besteden dan verwacht :*)

Lijstje tot nu toe:
http://azerty.nl/winkelma...6900]=1&product[201643]=1

[ Voor 4% gewijzigd door sc00p op 23-09-2010 23:11 ]

sc00p schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:48:
Verder zag ik deze processor nog staan: http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html
Hij is bij azerty 47 euro duurder dan de 1055T, is dat het waard? Waarschijnlijk heb ik iets meer geld te besteden dan verwacht :*)
Denk dat de prijs van de 1090T een foutje is en dat het de prijs van de 1075T moet zijn, maar het enige voordeel bij de 1075/1090T is dat ze beide een unlocked multiplier hebben zodat overklokken iets simpeler is, maar als je begrijpt wat je doet heb je ook vrij weinig aan de unlocked multiplier. Is dus maar wat je zelf wil. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
-The_Mask- schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:21:
[...]
Denk dat de prijs van de 1090T een foutje is en dat het de prijs van de 1075T moet zijn, maar het enige voordeel bij de 1075/1090T is dat ze beide een unlocked multiplier hebben zodat overklokken iets simpeler is, maar als je begrijpt wat je doet heb je ook vrij weinig aan de unlocked multiplier. Is dus maar wat je zelf wil. ;)
Oke, maar als ik deze nu bestel dan neem ik aan dat ze me niet zomaar even een 1075T opsturen, die staat er ook apart op; http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html

Is het niet zo dat ze bij die 1090T beter gebakken chips gebruiken ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
sc00p schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 02:08:
[...]

Oke, maar als ik deze nu bestel dan neem ik aan dat ze me niet zomaar even een 1075T opsturen, die staat er ook apart op; http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-6-mb-box.html

Is het niet zo dat ze bij die 1090T beter gebakken chips gebruiken ofzo? :P
Dat zou kunnen, ze maken gewoon hexacore processors en in eerste instantie worden de beste een 1090t en de wat mindere een 1055t, maar stel dat er veel vraag is naar 1055t's en er eigenlijk alleen maar goede chips zijn die allemaal een 1090t hadden kunnen worden, dan worden die gewoon teruggeklokt, de multiplier dichtgespijkerd en ze hebben een 1055t, die gewoon een 1090t had kunnen zijn, Dus het hoeft niet per se.
En verder kan je een 1055t en 1090t even makkelijk naar de 4 ghz geklokt worden, alleen kan het zo zijn dat de 1055t meer stroom en warmte produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MvdPM schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:36:
[...]

Dat zou kunnen, ze maken gewoon hexacore processors en in eerste instantie worden de beste een 1090t en de wat mindere een 1055t,
Denk niet dat ze dit gaan testen, kost gewoon te veel en leverd weinig om omdat zo goed als elke 1055T ook wel op de snelheid van de 1090T kan lopen zonder extreme voltage verhoging.
alleen kan het zo zijn dat de 1055t meer stroom en warmte produceert.
Waarom dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
YouTube: Binning Process Explanation (NCIX Tech Tips #72) hier gaat het over "binning" daar haal ik het vandaan dat processors wel getest worden.

En op grond daarvan kun je zeggen dat de 1055t een 'slechtere' X6 kan zijn en dus iets warmer word.

(het kan ook zijn dat ik het niet goed heb)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.