Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Ach, het is een hobby.
Betekent overigens wel dat mijn mening niet heilig is, het kan goed zijn dat iemand anders je wat anders adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even reageren. Komt het dat jij positiever tegenover CF gpu staat dan M2M omdat jij meerdere beeldschermen gebruikt? --> eyefinity owner
als je het bericht leest van M2M bookmark online Geplaatst op dinsdag 04 oktober 2011 23:14
dan staat hij eerder negatief dan positief tegenover CF.
Kan je trouwens ati sapphire hd5850 1gb vergelijken met een hd6850 1gb of zit daar de vergelijking anders.
Én, als ik een ati sapphire 5850 1gb extra koop, mag het dan ook een 2gb zijn? en is het gunstig als ik er een (zoals jij zei) met een betere koeling haal? is het dan nog nodig om de vaste koeling van de pc te vervangen

Is dit trouwens een goede prijs voor een tweede? en hoeveel zal het aantal mhz van mijn videochip ook 725 zijn?
http://computer-software....NO4g%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik sta positiever tegenover CF omdat ik zelf gebruiker ben en er 0,0 problemen mee heb.
De benchmarks liegen er ook niet om, ook(juist) op een enkel scherm zijn 2 'goedkopere' kaarten sneller dan 1 high-end kaart van dezelfde prijs (de prijs stijgt sneller dan dat de prestaties toenemen in het high-end segment).

Een losse 6850 is iets langzamer dan een 5850, echter doordat de cf schaling verbeterd is voor de 6000 series presteren ze in cf nagenoeg gelijk.
Voor zover ik weet mag het ook een 2gb zijn (even googlen), echter kun je maar maximaal 1gb gebruiken (omdat je andere kaart maar 1gb heeft).
Ook als je 2x een 1gb kaart hebt betekent dat niet dat je 2gb hebt, effectief blijft het maar 1gb (waardoor je voornamelijk op hoge resoluties(meerdere schermen) met veel anti aliasing wat minder winst kunt zien van de tweede kaart).

Betere koeling kan het overklokpotentieel vergroten en misschien zelfs de levensduur van de kaart verlengen.
Het 'probleem' bij de meeste kaarten met betere koeling, is dat ze de warme lucht niet rechtstreeks naar buiten blazen maar de kast in, dit kan weer nadelig zijn voor processor, moederbord en voeding.
Afhankelijk van je kast (en airflow) kan het zijn dat ze met 'reference' koeling geschikter zijn dan met 'verbeterde' koeling.
Goede airflow in je kast is sowieso wel een aanrader, ook met 1 videokaart.

Rond de 100 euro lijkt me een goede prijs voor een 5850 (beetje afhankelijk van welke versie en leeftijd/garantie etc).
Boven de 125 moeten ze echt niet worden, dan kun je beter de jouwe verkopen en zelf toch voor nieuwe kaarten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:32:
Ik sta positiever tegenover CF omdat ik zelf gebruiker ben en er 0,0 problemen mee heb.
De benchmarks liegen er ook niet om, ook(juist) op een enkel scherm zijn 2 'goedkopere' kaarten sneller dan 1 high-end kaart van dezelfde prijs (de prijs stijgt sneller dan dat de prestaties toenemen in het high-end segment).

Een losse 6850 is iets langzamer dan een 5850, echter doordat de cf schaling verbeterd is voor de 6000 series presteren ze in cf nagenoeg gelijk.
Voor zover ik weet mag het ook een 2gb zijn (even googlen), echter kun je maar maximaal 1gb gebruiken (omdat je andere kaart maar 1gb heeft).
Ook als je 2x een 1gb kaart hebt betekent dat niet dat je 2gb hebt, effectief blijft het maar 1gb (waardoor je voornamelijk op hoge resoluties(meerdere schermen) met veel anti aliasing wat minder winst kunt zien van de tweede kaart).
CF van welke kaarten heb jij dan?
En waarom wordt die andere 1gb aan geheugen niet gebruikt? maakt het dan wel uit of ik een 5850 met 1 of 2gb erbij haal als toch maar 1 gb wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik heb 2x 6950 2GB, voornamelijk omdat ze in de aanbieding waren in maart (2x €180), plus omdat ik op 3 schermen game, waarbij de 2GB echt nodig is.

Ik weet niet exact wat erachter ziet, maar je moet het zien alsof je wel 2x zoveel processor kracht hebt, maar dezelfde hoeveelheid geheugen.

Aangezien je al een 1GB versie hebt, heeft het 0,0 nut om een 2GB versie erbij te zetten (even googlen of dat uberhaupt wel gaat, ik dacht van wel).
1GB is vaak ook goedkoper, dus dat is reden 2 om niet voor een 2GB te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dan ga ik nu even foto's maken momentje! Als je deze link volgt dan valt het nog wel mee als ik kijk hoeveel ik met een 2600k beter uit ben: http://www.anandtech.com/bench/Product/55?vs=287
Van voeder en koeler zou ik even een foto maken ;) alleen hoe voeg ik deze toe aan mijn bericht?
Want als ik een foto toe wil voegen moet ik de URL opgeven??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
mitsumark schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:24:
Eigenlijk hoort dit niet in het upgrade topic, maar ik zal je vast op weg helpen.

Als je de RAID alleen wilt om bestanden te beschermen kun je beter een losse externe schijf nemen, betere bescherming (andere fysieke locatie) en minder 'gezeur'.
Ik heb er nu even een samsung in gezet omdat ze klein/mooi zijn, maar dat kan ook prima wat anders zijn, western digital bijvoorbeeld.

De voeding is prima, alleen kan het nog goedkoper als je toch niet van plan bent te upgraden, bv een corsair builder v2.
Volgens mij is deze ook vrij stil, anders kun je misschien naar een Be Quiet kijken.
Doorgaans hoor je voedingen niet boven de rest uit, maar aangezien je/we daar ook focussen op stilte kun je het overwegen.
Wil je ook nog een echt efficiënte voeding kun je kijken naar een FSP Aurum 400 of Huntkey Jumper 300G o.i.d. Ik ben helaas in dat soort voedingen niet thuis dus dan moet je het BBG voedingen topic even bezoeken.

Fifa is grafisch niet zo zwaar en draait op elke videokaart boven de 60 euro eigenlijk prima.
CIV5 kun je wel een iets sterkere videokaart gebruiken, echter leunt deze vooral ook veel op de processor (2500k is echt meer dan geschikt).
Ook op de hoogste settings op full HD kun je nog prima af met een 6770.
Echter over 5 jaar kun je wel wat meer grafische power gebruiken, als je echt nooit wilt upgraden kun je ervoor kiezen toch gelijk een 6850 of 6870 te kopen.

In principe is de boxed koeler geschikt, echter kan deze wat herrie gaan maken als je de processor zwaar belast.
Hecht je dus waarde aan stilte kun je bv een Cooler Master Hyper 212 Plus nemen.

De i5 2400 is wat gunstiger geprijsd en nauwelijks langzamer dan de 2500.
Aangezien je budget over hebt en er wat langer mee wilt doen? kun je misschien zelfs voor een i7 2600 gaan.
(al kost die toch significant meer en is hij alleen in een beperkt aantal applicaties echt sneller)

Aangezien je niet gaat overklokken en geen rare eisen hebt aan het moederbord, kan deze iets goedkoper, echt veel scheelt het eigenlijk niet.

De antec one hundred is niet gemaakt voor stilte.
Aangezien je budget over hebt kun je bv kijken naar een Fractal Design Define R3, deze is extreem stil, echter wel bijna 2x zo duur.

De OCZ SSD's zijn niet zo betrouwbaar gebleken, beter kijk je naar de Crucial m4.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD-677X-ZNLC€ 87,52€ 87,52
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Iiyama E2473HDS-B1€ 168,90€ 168,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 84,82€ 84,82
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 19,90€ 19,90
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 234,-€ 234,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,89€ 85,89
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,-€ 51,-
1Transcend All-in-1 USB 3.0€ 13,35€ 13,35
1Samsung HX-MTA64DA/G22 640GB Zwart€ 55,-€ 55,-
1Asrock H67M B3€ 72,76€ 72,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,98

Al met al niet echt baanbrekende veranderingen.
Kijk bij het samenstellen gewoon even of alles bij 1 shop leverbaar is en of deze goede assemblage regelingen hebben.

Je mist overigens een muis, deze heb je al?
Een muis heb ik :) Dankje voor het commentaar. Ik snap nu waar UG voor staat overigens... In de kasten ga ik mij nog eens even verdiepen. En ook de voeding ga ik nog even naar kijken. Je hdd tip heb je wel gelijk in. Ik heb overigens wel externe schijven, maar 'vergeet' soms wel eens een tijdje te backuppen.

I2600 ipv I2500 ga ik even naar kijken (ook het stroomverbruik)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55
Goedeavond!

Ik wil graag wat advies. Ik zit te denken om mij PC te gaan upgraden met een betere videokaart. Maar weet niet of dat voldoende / genoeg is voor mijn eisen.

Momenteel vind ik mijn PC snel genoeg alleen met games zoals BF3 denk ik dat ik te weinig kracht hebt.

Is het alleen nodig om mijn videokaart omhoog te schroeven en over 1 jaar een compleet nieuw systeem te kopen of is mijn systeem zo danig verouderd dat ik meteen iets nieuws moet kopen?

Ik heb een AMD Phenom 9750 X4 2.4 GHz
Er zit 6 GB ram in en een ATI HD 4850 videokaart.

Ik prefereer momenteel een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Cheezborger schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:41:
Goedeavond!

Ik wil graag wat advies. Ik zit te denken om mij PC te gaan upgraden met een betere videokaart. Maar weet niet of dat voldoende / genoeg is voor mijn eisen.

Momenteel vind ik mijn PC snel genoeg alleen met games zoals BF3 denk ik dat ik te weinig kracht hebt.

Is het alleen nodig om mijn videokaart omhoog te schroeven en over 1 jaar een compleet nieuw systeem te kopen of is mijn systeem zo danig verouderd dat ik meteen iets nieuws moet kopen?

Ik heb een AMD Phenom 9750 X4 2.4 GHz
Er zit 6 GB ram in en een ATI HD 4850 videokaart.

Ik prefereer momenteel een upgrade.
Is dit een kant-en-klaar systeem? En wat voor moederbord en voeding heb je?

Je processor is eigenlijk te oud en te langzaam en zal een bottleneck vormen.

Ik ben toendertijd ook overgestapt van Phenom naar Phenom II met een GTX260 en ik kreeg drie keer zoveel prestaties. Die Phenom kon die GTX260 gewoon niet bijbenen.

Dus ik zou je adviseren eerst de rest van je systeem te upgraden, alvorens je een nieuwe videokaart gaat kopen.

Ik denk zelfs dat je huidige videokaart nog steeds goed genoeg is voor de nieuwste games (welliswaar niet op de hoogste instellingen) maar de rest van je systeem vormt een bottleneck. Misschien ergens tweedehands een Phenom II zien te vinden?

En die 6GB, zijn dat drie reepjes van 2GB? Want nu heb je geen dual channel, wat ook weer sneller is. Dus of een reepje eraf of eentje erbij maar lijkt me eentje erbij (let er wel op dat het dezelfde moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die videokaart is ook echt niet snel genoeg voor BF3 hoor. Processor overclocken en een wat snellere videokaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb een prebuilt PC. Een Acer Aspire M7200. Er zitten inderdaad 3x 2 GB reepjes in als RAM zijnde.
Heb de PC in dec 2009 omgeruild en gekregen voor een heel oud systeem die steeds kapot terug kwam van reparatie.

Het moederbord is een Acer RS780HVF. Voor de rest weet eigenlijk echt niet wat voor voeding er in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Foto van de sticker maken die op de voeding zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Voeding is 750 Watt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Foto van de sticker maken die op de voeding zit. 750watt zegt veel te weinig zonder de rest van de specificaties te weten.
Maar zou een videokaart voor rond de 160 euro halen, dan kom je weer even vooruit.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 07-10-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:43:
Ik heb 2x 6950 2GB, voornamelijk omdat ze in de aanbieding waren in maart (2x €180), plus omdat ik op 3 schermen game, waarbij de 2GB echt nodig is.

Ik weet niet exact wat erachter ziet, maar je moet het zien alsof je wel 2x zoveel processor kracht hebt, maar dezelfde hoeveelheid geheugen.

Aangezien je al een 1GB versie hebt, heeft het 0,0 nut om een 2GB versie erbij te zetten (even googlen of dat uberhaupt wel gaat, ik dacht van wel).
1GB is vaak ook goedkoper, dus dat is reden 2 om niet voor een 2GB te gaan.
Daar had je wel mazzel mee dan!
Als je deze link volgt dan valt het nog wel mee als ik kijk hoeveel ik met een 2600k beter uit ben: http://www.anandtech.com/bench/Product/55?vs=287
Van voeder en koeler zou ik even een foto maken ;) alleen hoe voeg ik deze toe aan mijn bericht?
Want als ik een foto toe wil voegen moet ik de URL opgeven??
De foto's staan al wel op mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Tsurany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:16:
Foto van de sticker maken die op de voeding zit. 750watt zegt veel te weinig zonder de rest van de specificaties te weten.
Maar zou een videokaart voor rond de 160 euro halen, dan kom je weer even vooruit.
Ik ga vanavond even een foto maken, heb je enkele suggesties voor welke kaart ik moet gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tsurany schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:17:
Die videokaart is ook echt niet snel genoeg voor BF3 hoor. Processor overclocken en een wat snellere videokaart.
Niet op de hoogste instellingen maar is wel goed genoeg hoor maar die processor vormt gewoon een bottleneck. Overklokken gaat daar echt niet bij helpen. Phenom II is het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb een Phenom II 955 op de kop getikt.

Ik heb meteen foto van de voeding gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l489/Dionysiouq/IMG_0325.jpg

Ik zoek nu alleen nog een

- Videokaart (welke type? max €150,-)
- Eventueel voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cheezborger schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:40:

Ik heb een Phenom II 955 op de kop getikt.
Netjes!
Ik heb meteen foto van de voeding gemaakt.
[afbeelding]

Ik zoek nu alleen nog een

- Videokaart (welke type? max €150,-)
- Eventueel voeding?
Of die voeding goed is, kan je het beste in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 vragen.

Maar als videokaart een HD6870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is maar een 450 watt voeding? En doet maximaal 360 watt op de 12volt lijn. Betekent dat stroomverbruik van de processor en de videokaart zeker niet boven de 300 watt mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Tsurany schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:06:
Dat is maar een 450 watt voeding? En doet maximaal 360 watt op de 12volt lijn. Betekent dat stroomverbruik van de processor en de videokaart zeker niet boven de 300 watt mag komen.
Ik haal wel een betere voeding uit V&A dan meteen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beantwoord

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimpie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-02-2014
//

[ Voor 99% gewijzigd door Brimpie op 10-10-2011 16:11 . Reden: Verkeerde Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zit in het upgrade topic, je moet even naar het BBG topic. Kunnen we je vast wel helpen want die pc uit die link is crap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik zou eerst de processor maar eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Een phenom 9750 is met overklok redelijk gelijkwaardig aan de 955 kwa games, dus in principe is dat niet noodzakelijk, daarnaast heeft ie al een 955 gekocht zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Laatst online: 14:15
Heey,

Ik wil mijn oude ATI redeon hd 2600 pro vervangen maar zit met een slechts 230 watt voeding 8)7 nou vroeg ik me af wat er gebeurt als ik een andere videokaart erin steek die teveel voeding nodig heeft. Ik heb hier zelf op internet even naar gezocht maar kon mezelf niet echt wijzer maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat ligt aan wat voor voeding het is.
Als het een goede voeding is en er wordt teveel stroom gevraagd gaat de computer gewoon uit.
Als het een slechte voeding is kan hij instant of langzaamaan je computer kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een HD 2600pro wilt upgraden gok ik dat de rest van je systeem ook niet super is. Post eens wat je hebt en wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Laatst online: 14:15
Systeem is een standaard acer

CPU: AMD athlon 64x2 6000+
3GB ddr2 ram
PCU: Delta power supplies dps 250ab-22d
500GB HDD
en natuurlijk de HD 2600 pro

de rest weet ik zo snel even niet maar er zit ook nog een aparte netwerk kaart in die ik niet gebruik omdat ik de antenne had gesloopt 8)7

Maar het probleem is dat ik grafisch extra kracht wil maar ik geen zin heb om meer dan €100 euro te betalen...
Misschien hebben jullie tips hoe ik dat voor me kaar kan krijgen wat uit mijn eigen zoekwerk komt steeds naar voren dat ik een hele nieuwe pc kan gaan kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met die voeding is het zeker lastig en die processor is ook al redelijk oud, alhoewel die nog mee moet kunnen. Denk een nieuwe voeding en nieuwe videokaart en dan kan je efkes vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Gister was er een discussie of ik dat moederbord nou wel of niet had en dit & dat. Ik heb even op CPU-Z gekeken en ik heb dit moederbord: MSI G31TM-P21

Dat is inderdaad niet het moederbord waar ik zo over doordramde gisteren (ze lijken wel op elkaar! :X ), sorry daarvoor.
Dit is nu mijn PC;

MSI G31TM-P21 - Socket 775 - Mini ATX
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB S775
ATI Radeon™ HD 5770 Graphics
Hitachi Deskstar 7K1000.B - vaste schijf - 640 GB - SATA-300
ADATA Premier - 2GB 800MHz PC2-6400 x2
Windows 7, 64bits

Mijn PC heeft de laatste tijd stotterringen, terwijl hij dat vroeger niet had. Toen ik de videokaart ongeveer 1 jaar geleden kocht, betwijfelde ik of de processor wel goed genoeg was voor de videokaart. Dus ligt het misschien aan de processor?

Wat kunnen goede upgrades zijn aan mijn PC of kan ik beter een nieuwe PC aanschaffen?

Met vriendelijke groeten,
Merijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:21
Je moet even de HDD en het type van het geheugen melden.

Heb de HD 5770 met een i7 draaien met 12 gig ram dus je videokaart is niet het probleem..
waarschijnlijk wordt de upgrade -> moederbord + processor + geheugen, omdat wel enigsinds ouderwets is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Heb je last van stotteringen als in: schokken met gamen/andere bezigheden of als in dat het scherm lijkt te laden in delen/lagen

Afbeeldingslocatie: http://troll.me/images/futurama-fry/seems-legit.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jopitan op 19-10-2011 10:21 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ytterx schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:07:
Je moet even de HDD en het type van het geheugen melden.

Heb de HD 5770 met een i7 draaien met 12 gig ram dus je videokaart is niet het probleem..
waarschijnlijk wordt de upgrade -> moederbord + processor + geheugen, omdat wel enigsinds ouderwets is geworden.
jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:10:
Heb je last van stotteringen als in: schokken met gamen/andere bezigheden of als in dat het scherm lijkt te laden in delen/lagen

[afbeelding]
Vooral in-game maar ook soms in windows zelf, bijvoorbeeld als ik op internet aan het browsen ben. Het zijn geen hele grote schokken maar ik had ze voorheen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

[...]

Vooral in-game maar ook soms in windows zelf, bijvoorbeeld als ik op internet aan het browsen ben. Het zijn geen hele grote schokken maar ik had ze voorheen niet.
Download deze driver http://www2.ati.com/drivers/11-9_vista64_win7_64_dd.exe
voor je videokaart en probeer het dan nog eens

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopitan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:37:
[...]

Download deze driver http://www2.ati.com/drivers/11-9_vista64_win7_64_dd.exe
voor je videokaart en probeer het dan nog eens
Ik heb al de benodigde drivers al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:21
Is dat ook de laatste versies van de drivers? meestal worden er nog wel bugs uit de drivers gehaald/geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

Ik heb al de benodigde drivers al geïnstalleerd.
Probeer dan eens alle drivers voor je moederbord te updaten en kijk ook of je de laatste bios versie hebt van je moederbord (doet ook meestal wonderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal ik nog even na controleren als ik thuis ben. Het beste is dus trouwens om me moederbord -> processor -> geheugen te upgraden.

Weet er iemand een goedkope maar sterke oplossing hiervoor?
Ik zelf denk aan:

MSI GF615M-P33 - Socket AM3 - Micro-ATX
AMD Phenom II X4 965 3.4GHz 6MB AM3 Black Edition]
ADATA AM1 - 4GB 1333MHz PC3-10600 x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 88,-€ 88,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,85

Lekkere basic setup, de PII x4 965BE is in de basis alleen maar een 955BE met de multi een stapje verhoogd (Is sowieso unlocked) is de paar euro extra imho dus niet waard ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:55:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 88,-€ 88,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,85

Lekkere basic setup, de PII x5 965BE is in de basis alleen maar een 955BE met de multi een stapje verhoogd (Is sowieso unlocked) is de paar euro extra imho dus niet waard ;) .
Bedankt voor deze reactie, hier ga ik zeker naar kijken! Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Laatst online: 07-09 14:28
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,99€ 46,99
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1XFX Pro 450W€ 49,90€ 49,90
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 41,70
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 142,-€ 142,-
1Asrock 970 Extreme4€ 82,95€ 82,95
1Powercolor HD6950 1GB GDDR5€ 208,74€ 208,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 619,23

Ik heb deze setup op dit moment. Ik wil Battefield 3 gaan spelen, dat moet imho wel lukken met deze setup (iemand enig idee op welke settings??). Deze setup is vrij nieuw, maar ik heb nog wat geld over om een tweede 6950 erbij te prikken. Is dit aan te raden, niet nodig of kan ik beter even wachten op een nieuwe (betere) generatie videokaarten én kan ik er überhaupt wel eentje bijprikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst gewoon eens even kijken hoe het speelt, want volgens mij moet het prima gaan. Waarom al van tevoren upgraden als je nog niet eens weet of het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat voor resolutie?
Imo moet het op medium-high nog prima gaan zometeen.
Een extra 6950 kan wel, maar dan moet je ook een nieuwe voeding (en misschien een extra casefan, afhankelijk van welk type je neemt).

Ik zou het inderdaad even aankijken.
Kom je echt prestaties te kort kun je er altijd nog een 2e bij zetten (die als het goed is goedkoper worden over een paar maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Op het moment heb ik dit systeem draaien:

#Product
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
1Antec Nine Hundred Two
1Scythe Mugen 2 Rev. B
1Corsair HX620W
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
2OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-10666
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC
1Asus M4A78T-E
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3
Bekijk collectie

- Die 2e Videokaart (HD6450) is verbonden op mijn TV voor het gebruik van Mediaportal
- Op de SSD staat Windows + programma's

Ik wil mijn PC alvast beetje bij beetje 'future-proof' gaan maken. Nu kom ik zelf niet uit de keuze wat ik het beste eerst kan upgraden :( Daarom hoop ik dat iemand hier mij bij deze keuze kan helpen wat op moment het meest nuttig is.... :) Ofwel deze keuze om dit beetje bij beetje te doen uitermate onzinnig is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah de zwakste schakel in je systeem is momenteel je (hoofd) videokaart. Een nieuwe HD6xxx of over een maand misschien HD7xxx kaart zou niet misstaan :) .

8GB RAM heb je voor 9/10 taken MEER als voldoende aan, bij games en normaal windows gebruik heb je er IIG (nog) geen profijt van.

Een SSD heb je al en je CPU is verder snel genoeg voor hedendaagse/nieuwe games. Zeker als je hem flink OC'd (Wat met die mugen II goed moet kunnen 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:31:
Tjah de zwakste schakel in je systeem is momenteel je (hoofd) videokaart. Een nieuwe HD6xxx of over een maand misschien HD7xxx kaart zou niet misstaan :) .

8GB RAM heb je voor 9/10 taken MEER als voldoende aan, bij games en normaal windows gebruik heb je er IIG (nog) geen profijt van.

Een SSD heb je al en je CPU is verder snel genoeg voor hedendaagse/nieuwe games. Zeker als je hem flink OC'd (Wat met die mugen II goed moet kunnen 8) )
Ik heb de 8GB toen genomen omdat ik steeds meer ga doen met After Effects en Photoshop :)

So far, thx voor de info :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Huidige systeem:

Processor Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 overclocked naar 2.7GHZ)
Moederbord Gigabyte GA-965P-DS3
Koeler Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Geheugen Kingston 1GB x 4 (4GB) PC6400 DDR2, CL4
Videokaart Asus GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 € 528,84
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic € 67,99
HD 80 GB SSD.

Nu wil ik de grafische kaart gaan upgraden (daar zit de bottleneck lijkt mij) om zo o.a. battlefield3 op een beetje normale resolutie te kunnen spelen. Heeft iemand een goede tip voor de aanschaf van een videokaart?
Ik heb al e.e.a. uitgezocht en zit te denken aan een HD5770/HD6770

[ Voor 42% gewijzigd door kuwerti op 28-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14c7bf6.png
code:
1
[img=451,262]http://i43.tinypic.com/14c7bf6.png[/img]

Dat dus :P

Ikzelf heb een vergelijkbaar systeem maar dan met een (stevig overgeklokte) HD5770.

De BF3 beta speelde ik met de instellingen op High (op 1920x1080) met een average FPS van 35 dus een HD5770 en een wat verdere overklok van je CPU zou ik wel aanraden.

Misschien je RAM uitbreiden naar 4GB (4x1GB of 2x2GB w/e je moederbord ondersteund)

Even ter vereglijking, dit is mijn huidige systeem: inventaris: Setup #1

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 28-10-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
D4NG3R schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:15:
[afbeelding]
code:
1
[img=451,262]http://i43.tinypic.com/14c7bf6.png[/img]

Dat dus :P

Ikzelf heb een vergelijkbaar systeem maar dan met een (stevig overgeklokte) HD5770.

De BF3 beta speelde ik met de instellingen op High (op 1920x1080) met een average FPS van 35 dus een HD5770 en een wat verdere overklok van je CPU zou ik wel aanraden.

Misschien je RAM uitbreiden naar 4GB (4x1GB of 2x2GB w/e je moederbord ondersteund)

Even ter vereglijking, dit is mijn huidige systeem: inventaris: Setup #1
ik heb mijn post ff aangepast. ik heb er momenteel 4GB in zitten.(4 * 1). Is dit de 'maximale' grafische kaart voor mijn systeem denk je, of gaan andere comonenten dan de bottleneck vormen. Ik zit er zelfs aan te denken om een snellere processor erin te zetten. (moet nog uitzoeken welke dat dan is, vlgs mij 3GHZ)
maakt het dan nog uit welk merk HD5770 je neemt. er zit nogal prijsverschil tussen.. zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De HD6770 gebruikt exact hetzelfde GPU. Gewoon lekker voor de goedkoopste gaan dan ;)

pricewatch: MSI R6770-MD1GD5

Een nieuwe LGA775 CPU zou ik niet doen, die zijn zo godschruwelijk EOL en kosten veel te veel als je ze nieuw koopt..

Kijk even in de V&A naar een 2e handsje of koop een nieuw Mobo + CPU + RAM.
Lekker goedkoop bijv wat ik een tijdje terug al aanrade:
D4NG3R in "[UG Aanschaf] Gamesysteem"

Edit:
De bottleneck in het systeem verschilt per spel, bij BF3 bijv trok m'n CPU constant 100% maar m'n GPU "Slechts" 82%. Bij andere games gaat m'n GPU weer op >90% maar blijft m'n CPU hangen op 60%. Ik kan in mijn eigen ervaring stellen dat een E6600 geklokt op 3.0 - 3.2Ghz ICM een HD5770 (eventueel overgeklokt) vrij gebalanceerd is.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 28-10-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
voor 120 euro heb je een 6790. dat lijkt mij ook wel eenaardige optie.

pricewatch: Club3D HD 6790 CoolStream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
ik ben er uit. heb gisteren deze besteld:
N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

zeer goede reviews en evt in SLi te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ben op zoek naar wat input. Ik wil mijn huidige PC upgraden. Het huidige systeem bestaan uit een Core2Duo E6600 met 4GB RAM en een ATI HD4850. Nu twijfel ik voor mijn upgrade tussen:

1) Core i7-2600k + Radeon HD6870 of
2) Core i5-2500k + Radeon HD6950

Ik gebruik mijn PC privé vooral voor games (komende maanden BF3 en Skyrim), maar voor mijn werk gebruik ik hem ook nog wel eens voor CAD/3D modelling en constructieberekeningen (FEM analyse).

Ik neig nu eigenlijk naar de i5-2500k met HD6950, omdat ik het idee heb dat het prestatieverschil tussen i5 en i7 voor mijn gebruik niet voldoende verschil maakt voor mijn werkzaamheden, maar de videokaart wel als je kijkt naar mijn game gebruik?

ad) Hij moet natuurlijk enigszins futureproof zijn, vandaar dat ik initieel voor die i7 combi wilde gaan. Ik vraag me echter af of dat zin heeft, aangezien ik her en der lees dat de volgende generatie Intel procs alweer op een andere socket moet?

[ Voor 15% gewijzigd door DFKT op 07-11-2011 15:13 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 21:54
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ongeveer EUR 300,-

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
De hele basis is aanwezig, het gaat alleen om videokaart/mb/cpu. Aanwezig is:
- Antec Mini Tower Solo ATX
- Corsair Powersupply CMPSU-520HXEU 520W
- Seagate 400GB SATA300 16MB FDB, ST3400620NS
- Kingston 4x1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
- Intel X25-M SSD 80GB
- Samsung 226BW (22")

Oude mb&cpu&video was:
- Asus P5B iP965
- Core 2 Duo E6600 (niet oc-ed)
- MSI HD4770 512MB DDR5

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Dat is dus nog de belangrijkste vraag. Beter het hele budget besteden aan een nieuwe videokaart, of wordt het toch echt tijd om er ook een nieuw moederbord & cpu in te zetten?
Zat op basis van de BBG te denken aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 103,90€ 103,90
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,60€ 54,60
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,50€ 148,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,-

Natuurlijk ook nog nieuw geheugen, maar volgens mij kost 4gb maar 2-3 tientjes.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
- Er hoeft geen rekening gehouden te worden met overclocken -> ga ik toch niet doen
- Stiller is altijd fijn i.v.m. aanwezigheid van computer in de woonkamer

Wat voor soort gamer ben je?
Starcraft 2, World of Warcraft, toekomstige mmo's, Civilizations, Diablo 3, etc. Soms nog wel eens een FPS, maar niet zo vaak dat het hele systeem daarop gericht hoeft te zijn.
Speel momenteel op 1680x1050, verwacht in de toekomst naar 1920x1080 te gaan.

Dus, nog tips? Over bijvoorbeeld alleen een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:23
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Jwlb op 07-11-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DFKT schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:11:
Ik neig nu eigenlijk naar de i5-2500k met HD6950, omdat ik het idee heb dat het prestatieverschil tussen i5 en i7 voor mijn gebruik niet voldoende verschil maakt voor mijn werkzaamheden, maar de videokaart wel als je kijkt naar mijn game gebruik?
De i7 heeft als voordeel dat hij Hyperthreading heeft (4 virtuele cores extra) dit komt goed van pas als je zeer intensief werkt met programma's als Photoshop of AutoCAD. Voor wat privewerk met AutoCAD betwijfel ik of de extra prestaties veel gaan toevoegen. De GPU is daarintegen wel een klap sneller :) .
ad) Hij moet natuurlijk enigszins futureproof zijn, vandaar dat ik initieel voor die i7 combi wilde gaan.
Als je Futureproof wilt hebben moet je voor AM3+ gaan. AMD houd zich langer aan eenzelfde of backwards compatible socket als Intel.
Ik vraag me echter af of dat zin heeft, aangezien ik her en der lees dat de volgende generatie Intel procs alweer op een andere socket moet?
De volgende generatie word ook een stuk duurder en is gericht op het high-end segment ;) .

Gewoon nu kopen als je het nu nodig bent, verwacht niet dat die i7 plotseling zeer traag is. Aangezien zelfs 4 jaar oude quadcores gewoon nog erg goed meekomt in games en verscheidene programmas :) .

Jerryt schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:46:
- Stiller is altijd fijn i.v.m. aanwezigheid van computer in de woonkamer
Leuk lijstje, het enige wat ik je zou aanraden IVM het bovenstaande is deze CPU koeler:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3

Gezien de stock AMD koelers niet de stilste zijn..

Verder kost 4GB DDR3 RAM je inderdaad slechts 2 tientjes, dus daar moet je je niet druk om maken :) .

Edit: Ik weet dat je niet gaat overklokken, maar de pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition word uit dezelfde die gesneden als de 965. Het enige verschil is de multiplier die 1 stapje hoger staat. Echter is deze unlocked en kan je hem dus vrij verhogen/verlagen.

- 955BE: 16x200Mhz = 3.2Ghz
- 965BE: 17x200Mhz = 3.4Ghz

Een 955BE kost je een tientje minder maar is door de multi met 1 stapje te verhogen feitelijk een 965BE. Temps gaan hierbij amper (<1.5c) omhoog en het verbruik blijft gelijk aan dat van een 965BE. Daarnaast kost dit nog geen 2 minuten werk als je het weet te vinden in de BIOS 8)7 (En even zoeken kost je hooguit een minuutje meer omdat het toch ergens onder het tabje "CPU blahblahblah" staat).

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
DFKT schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:11:
Ben op zoek naar wat input. Ik wil mijn huidige PC upgraden. Het huidige systeem bestaan uit een Core2Duo E6600 met 4GB RAM en een ATI HD4850. Nu twijfel ik voor mijn upgrade tussen:

1) Core i7-2600k + Radeon HD6870 of
2) Core i5-2500k + Radeon HD6950

Ik gebruik mijn PC privé vooral voor games (komende maanden BF3 en Skyrim), maar voor mijn werk gebruik ik hem ook nog wel eens voor CAD/3D modelling en constructieberekeningen (FEM analyse).

ad) Hij moet natuurlijk enigszins futureproof zijn, vandaar dat ik initieel voor die i7 combi wilde gaan. Ik vraag me echter af of dat zin heeft, aangezien ik her en der lees dat de volgende generatie Intel procs alweer op een andere socket moet?
Als je je geld verdient met de cpu zou ik daar niet op bezuinigen.
(moet de i7 natuurlijk wel sneller zijn dan de i5 met de applicaties die je draait)

Kwa games is de 6870 natuurlijk wel wat langzamer dan de 6950, maar op full HD resolutie zal dat verschil nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
D4NG3R schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:53:
[...]
Leuk lijstje, het enige wat ik je zou aanraden IVM het bovenstaande is deze CPU koeler:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3

Gezien de stock AMD koelers niet de stilste zijn..

Verder kost 4GB DDR3 RAM je inderdaad slechts 2 tientjes, dus daar moet je je niet druk om maken :) .

Edit: Ik weet dat je niet gaat overklokken, maar de pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition word uit dezelfde die gesneden als de 965. Het enige verschil is de multiplier die 1 stapje hoger staat. Echter is deze unlocked en kan je hem dus vrij verhogen/verlagen.

Een 955BE kost je een tientje minder maar is door de multi met 1 stapje te verhogen feitelijk een 965BE. Temps gaan hierbij amper (<1.5c) omhoog en het verbruik blijft gelijk aan dat van een 965BE. Daarnaast kost dit nog geen 2 minuten werk als je het weet te vinden in de BIOS 8)7 (En even zoeken kost je hooguit een minuutje meer omdat het toch ergens onder het tabje "CPU blahblahblah" staat).
En als je dan toch bezig bent kun je hem gelijk op 980 specs laten draaien met die koeler.

- 925BE: 14x200Mhz = 2.8Ghz
- 970BE: 17.5x200Mhz = 3.5Ghz
- 975BE: 18x200Mhz = 3.6Ghz
- 980BE: 18.5x200Mhz = 3.7Ghz

De 925 zal niet altijd probleemloos op 980 specs draaien, de rest in de praktijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De 955BE en 965BE zijn allebei uit dezelfde die gesneden, echter weet ik dit niet zeker bij de rest ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
D4NG3R schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:53:
[...]

De i7 heeft als voordeel dat hij Hyperthreading heeft (4 virtuele cores extra) dit komt goed van pas als je zeer intensief werkt met programma's als Photoshop of AutoCAD. Voor wat privewerk met AutoCAD betwijfel ik of de extra prestaties veel gaan toevoegen. De GPU is daarintegen wel een klap sneller :) .
Thanks! Denk toch ook dat die graka zwaarder gaat wegen :)
mitsumark schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:31:
[...]

Als je je geld verdient met de cpu zou ik daar niet op bezuinigen.
(moet de i7 natuurlijk wel sneller zijn dan de i5 met de applicaties die je draait)

Kwa games is de 6870 natuurlijk wel wat langzamer dan de 6950, maar op full HD resolutie zal dat verschil nog wel meevallen.
Niet direct mijn geld verdienen, als ik thuis werk gebruik ik mijn thuis PC om een aantal zaken aan "uit te besteden", zodat ik op mijn zakelijke laptop door kan, of andersom.

Maar dat doe ik met mijn C2D E6600 ook al, dus wat dat betreft zal een i5 voorlopig ook "nog wel" voldoen, hehe...

[ Voor 26% gewijzigd door DFKT op 07-11-2011 21:07 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een toevoeging hierop: Bij verreweg de meeste spellen is de GPU de bottleneck. Zeker moderne spellen eisen meer van je GPU als van je CPU. De 2600K voegt voor gaming erg weinig (1 ~ 5FPS meer ) toe qua prestaties.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ongeveer 2 jaar terug heb ik de volgende pc gekocht ! Een Acer Aspire M5640 een tijdje terug heb ik geprobeerd een game als GTA IV. Deze spellen lopen niet lekker op mijn pc, ik wil jullie daarom om het volgende vragen welke dingen zijn aan te raden om games als GTA IV maar ook de nieuwe test drive unlimited 2 lekker te kunnen spelen hieronder enkele specificaties. Graag ook Modern Warefare etc

Windows: Windows Vista Home Premium Edition (64-bit) Service Pack 2 (Build 6002)
Internet Explorer: 8.0.6001.19019
Memory (RAM): 3839 MB
CPU Info: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
CPU Speed: 2398,3 MHz
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Defi
Display Adapters: NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Monitors: 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1680 X 1050 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: Sweex Wireless LAN PCI Adapter 300 Mbps 802.11n | NVIDIA nForce Networking Controller
CD / DVD Drives: G: HL-DT-STDVDRAM GH15F | H: | L: QHSPY 0PIVWTQZ | M: DGXQTIB J456NWLQJ | O: DGXQTIB J456NWLQJ
Ports: NOT Present NOT Present
Mouse: 3 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 292,6GB | D: 293,3GB | E: 292,3GB | F: 293,1GB
Hard Disks - Free: C: 86,9GB | D: 132,8GB | E: 292,2GB | F: 292,9GB
USB Controllers: 2 host controllers.
Firewire (1394): Not Detected
Manufacturer: American Megatrends Inc.
Product Make: Aspire M5640/M3640
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: | |
Time Zone: West-Europa (standaardtijd)
Battery: No Battery
Motherboard: ACER MCP73PV
IP Address: xx
MAC Address: 00-16-0A-00-A9-24
Host Name: PC_

Doel
Mijn doel is hem uptegraden

Budget
Niet te duur rond de 200 ofso

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De grootste bottleneck is je videokaart.
Ik zou de volgende dingen even uitzoeken voordat we je degelijk advies kunnen geven.
Wat voor voeding zit erin? (schroef de kast even open en maak een foto van de sticker die erop zit)
Wat voor moederbord zit erin? (staat vast wel iets op het moederbord)
Kun je hiermee de processor overklokken? (biosopties)

Afhankelijk van bovenstaande vragen denk ik dat je het best de voeding kan vervangen, videokaart vervangen en de processor iets overklokken.
Denk bv aan;
- Voeding http://tweakers.net/price.../664/284636;284634;279913
De goedkoopste moet alles kunnen draaien, maar krijgt het wat zwaar als je cpu en gpu gaat overklokken (doe je dit niet is hij prima), de andere 2 zijn ongeveer even goed.
- Videokaart http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/274308;277825
Hoe duurder hoe sneller.
- Koeler http://tweakers.net/price.../488/239454;250764;239453
Hoe duurder hoe beter de cpu koeling, alleen nodig als je deze wilt/gaat overklokken.

Misschien is een extra fan in de kast ook een aanrader, maar ik weet niet wat er nu in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 08-11-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:35:
De grootste bottleneck is je videokaart.
Ik zou de volgende dingen even uitzoeken voordat we je degelijk advies kunnen geven.
Wat voor voeding zit erin? (schroef de kast even open en maak een foto van de sticker die erop zit)
Wat voor moederbord zit erin? (staat vast wel iets op het moederbord)
Kun je hiermee de processor overklokken? (biosopties)

Afhankelijk van bovenstaande vragen denk ik dat je het best de voeding kan vervangen, videokaart vervangen en de processor iets overklokken.
Denk bv aan;
De goedkoopste moet alles kunnen draaien, maar krijgt het wat zwaar als je cpu en gpu gaat overklokken (doe je dit niet is hij prima), de andere 2 zijn ongeveer even goed.
Hoe duurder hoe sneller.
Hoe duurder hoe beter de cpu koeling, alleen nodig als je deze wilt/gaat overklokken.

Misschien is een extra fan in de kast ook een aanrader, maar ik weet niet wat er nu in zit.
De voeding : Kan ik dus het best gaan voor de goedkoopste
De videokaart: De duurste is het aantrekkelijkste
Koeler: Is de duurste een beetje stil of ?

En zorgt dit er ook voor dat me pc wat sneller reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:10:
[...]

Nee en misschien is je huidige voeding ook wel genoeg, misschien zijn de genoemde voedingen zelfs minder en waarom zou je die dan vervangen?
Nee zal geen verschil geven.
mitsumark schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:35:
Al zou die heel graag willen, met zijn Acer mobo kun je niet (fatsoenlijk) overklokken.

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 08-11-2011 22:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:10:
Zoals Mask al aangeeft weten we niet welke voeding je nu hebt. Misschien is deze gewoon ruim voldoende.

Al betwijfel ik dit sterk aangezien het hier om een OEM PC'tje lijkt te gaan met een 7xxx IGP. Ik verwacht hier dus persoonlijk geen voeding van boven de 250w in. Misschien 350w bij uitzondering.
Koeler: Is de duurste een beetje stil of ?
Missend in dat lijstje maar ZEER goed en stil:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev B
Omdat we missen welke behuizing je hebt kunnen we lastig aangeven welke koeler eventueel een optie is en/of past.. Als het dus daadwerkelijk om een OEM PC'tje gaat verwacht ik geen bijster hoge/goed presterende kast..

Als je daarnaast niet gaat overklokken zou een pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 al ruim voldoende zijn. De koeler presteerd beter als de stock koeler en is een stuk stiller :) .
Nee. De videokaart is (in principe) niet relevant aan de reactiesnelheid van je OS.
Koop dan liever een SSD en/of herinstalleer je OS.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duurder hoe sneller.
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev B

Moet het met deze volgende dingen mogelijk zijn goede games te draaien? Of is dit nog niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
Hallo mede tweakers,

op dit moment heb ik dit systeem draaien( + een aantal samsung HDD's)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Maximus Formula (Special Edition)€ 0,-€ 0,-
1GeIL GX22GB6400DC€ 26,10€ 26,10
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 19,64€ 19,64
1Intel Core 2 Duo E6750€ 79,-€ 79,-
1be quiet! Straight Power BQT E5-650W€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,74

ik ga binnenkort iig een SSD aanschaffen voor windows+een paar games om de snelheid te verbeteren
ik zag dat Q1 2012 de ivy bridge uitkomt ( Wikipedia: Sandy Bridge )
dus lijkt mij het slimste nog even te wachten tot die uitkomt ( minder powerverbruik hardware matige rootkit beveiliging + betere performance (weet nou niet als ik die wikipedia lees of het 20% beter is als sandy of 3 %)

het schijnt dat de bios van een pre ivy bridge release moederbord niet overweg zou kunnen met een ivy processor
http://nl.hardware.info/n...tible-door-uefi-problemen
het huidige moederbord wat ik heb heeft dual bios maar zijn er tegenwoordig nog moederborden met deze feature of is dat alleen te vinden op de creme de la creme moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je huidige moederbord heeft geneens het juiste socket voor de nieuwe Sandy/Ivy bridge CPU's dus waarom je dat argument naarboven haalt weet ik niet 8)7.

Wat is je budget en wat wil je met je PC gaan doen? Want dit lijkt mij gewoon een algemeen advies van een nieuwe CPU + MOBO + RAM. Of wil je gaan gamen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
D4NG3R schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:58:
Je huidige moederbord heeft geneens het juiste socket voor de nieuwe Sandy/Ivy bridge CPU's dus waarom je dat argument naarboven haalt weet ik niet 8)7.

Wat is je budget en wat wil je met je PC gaan doen? Want dit lijkt mij gewoon een algemeen advies van een nieuwe CPU + MOBO + RAM. Of wil je gaan gamen oid?
ik doelde op de moederborden die dit jaar uitgekomen zijn

ja het is voor een game/multimedia pc skyrim/bf3 / HD films (1080p) bekijken
en 2 21 inch schermen
memory (zoeken via QVL lijst)
en de videokaart kom ik wel uit
alleen voor het moederbord is het even kijken of ik een oudere versie ook gaat werken ( dual bios) of dat ik het nieuwste straks nodig ben ( die out of the box ivy combatible zijn)
mijn budget is goede prijs/kwaliteit dus niet iets waar je voor 5% betere performance 100 euro meer moet neerleggen

[ Voor 6% gewijzigd door flashback1989 op 14-11-2011 14:19 . Reden: budget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 23:49
Ik wil volgende maand deze upgrade uitvoeren.

pricewatch: Gigabyte GA-870A-USB3
pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
pricewatch: AMD FX-4100 Black Edition

Mijn huidige systeem:

Q8200 2.33Ghz
Intel DG43NB
Kingston 4GB 667Mhz
XFX HD6870 1GB
650W voeding
3 harddisk + 1 dvd

Is dit een leuke upgrade voor volgende maand of moet ik volgende maand opnieuw?
De mogelijkheid moet ook zijn om een 2de kaart erbij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Moet kunnen, maar we moeten wel even weten WELKE 640w voeding het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
D4NG3R schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:43:
Moet kunnen, maar we moeten wel even weten WELKE 640w voeding het om gaat.
Om deze aangeraden door The Mask uit het voedingentopic :)

pricewatch: Adata HM-650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Moet zat kunnen, ook die 2e HD6870 hang je daar zo aan :) .

Maaruh. Het moederbord uit je huidige lijstje ondersteunt CFX slechts in x16/x4.. Ik weet niet of je dat wilt hebben :+ .

Ga dan bijv voor de:
pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0

x8/x8 is ruim voldoende voor een CFX HD6870 setje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Persoonlijk zou ik eerder voor de 955/965 gaan (single thread sneller, multithread sneller/gelijkwaardig), of een 1075/1090T.

Eventueel 1600MHz geheugen, scheelt 2-4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij de BD-CPU's heb je nog wat aan 1600Mhz geheugen, bij de PII's voegt het bar weinig toe dus ik vind het een wat vreemd advies. (BD + 1333Mhz RAM afraden, om vervolgens een PII CPU + 1600Mhz RAM aan te raden).

Daarnaast is de FX-4100 een stuk zuiniger. (~25%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Het 1600MHz geheugen zou ik sowieso doen, ik zeg nergens dat het geheugen advies alleen geld bij de phenoms.
Het prijsverschil is zelfs nog kleiner: http://tweakers.net/pricewatch/compare/675/258747;266384

De fx4100 is niet zuiniger dan de 955/965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
D4NG3R schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:43:
Moet zat kunnen, ook die 2e HD6870 hang je daar zo aan :) .

Maaruh. Het moederbord uit je huidige lijstje ondersteunt CFX slechts in x16/x4.. Ik weet niet of je dat wilt hebben :+ .

Ga dan bijv voor de:

x8/x8 is ruim voldoende voor een CFX HD6870 setje :) .
Thnx ik zal dat moederbord in me lijstje zetten ipv die ik had gepost. thnx :D
mitsumark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:11:
Persoonlijk zou ik eerder voor de 955/965 gaan (single thread sneller, multithread sneller/gelijkwaardig), of een 1075/1090T.

Eventueel 1600MHz geheugen, scheelt 2-4 euro.
ik zal voor 1600Mhz geheugen gaan thnx voor de Pricewatch van hierboven.

Wat voor processor raad je me dan aan, de nieuwe FX series zijn nieuwer en ook wel beter toch mag ik hopen?
Wat is dan de beste keuze voor mijn prijs/kwaliteits verhouding voor de processor zou ik ongeveer 100 tot 150 euro willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 15:12
Hallo, ik heb een systeem dat nu 5 jaar oud is en ik twijfel of ik deze moet upgraden of gewoon een nieuwe moet kopen, de voeding en grafische kaart heb ik vorig jaar vervangen omdat deze stuk waren.

Wat ik vooral doe zijn shooters spelen dus moet wel game systeem zijn maar hoeft geen high end systeem te zijn.. Budget heb ik...

Huidig systeem

Kast: Coolermaster Centurion 5 zw (is nog in prima staat)
Moederbord: MSI P965 NEO-F DDR2-667 PCI-Ex ATX
Chip: Intel Core 2 Duo E6300 2x 1,86 GHz 2 MB 1066 MHz FSB, inc!. Intel Boxed Cooler

Voeding: Coolermaster Extreme Power 430W Voeding V2 Passive PFC
Videokaart: Ati Radeon HD 4800 series

Intern geheugen: 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB) IBIE8A
HD: 320 GB 7200 rpm 8mb

Zat zelf te denken aan een I5 2700 om die er zo ie zo in te zetten mocht ik gaan upgraden en wat meer geheugen en grotere HD maar verder heb ik geen idee

Alvast bedankt

• xeoMe
Ik heb nu dit

pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
pricewatch: AMD FX-4100 Black Edition

Is dit een leuke upgrade?
als het goed is past dit allemaal op elkaar toch?

[ Voor 12% gewijzigd door xeoMe op 17-11-2011 10:17 ]

• xeoMe
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:27:
Waarom verkies je een FX-4100 boven een Phenom II X4?
Geen idee ik zit nu wat benchmark en reviews te lezen en hier staat dan de FX-4100 gewoon een dualcore is met hyperthreading een beetje zoals een i3.
Ze zeggen dat de II X4 wel beter uit komt. welke processor zou ik dan moeten kiezen ipv de FX-4100 gelieve die past op het gekozen moederbord en geheugen.
xeoMe schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:25:
[...]

Geen idee ik zit nu wat benchmark en reviews te lezen en hier staat dan de FX-4100 gewoon een dualcore is met hyperthreading een beetje zoals een i3.
Dat klopt niet echt, is meer een quadcore waarbij twee core's een aantal dingen delen.
Ze zeggen dat de II X4 wel beter uit komt. welke processor zou ik dan moeten kiezen ipv de FX-4100 gelieve die past op het gekozen moederbord en geheugen.
Phenom II X4 955 of 965 bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• xeoMe
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:36:
[...]
Dat klopt niet echt, is meer een quadcore waarbij twee core's een aantal dingen delen.
[...]

Phenom II X4 955 of 965 bijvoorbeeld.
Oke oke

ff 3 leuke op rijtje gezet.

pricewatch: AMD Phenom II X4 980 Black Edition
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Welke is het beste in prijsverhouding?
de 980 is wel stukke duurder maar als die veeel beter is gaan we daar wel voor.

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb een tijd geleden het volgende systeem gekocht!

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 129,-€ 129,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Scythe Mugen 3€ 37,-€ 37,-
2Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,01€ 10,02
1Corsair Gaming GS800€ 89,12€ 89,12
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,95€ 92,95
1Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3LK2/8GX)€ 42,39€ 42,39
1AMD Phenom II X6 1100T Black Edition€ 164,-€ 164,-
1Asrock 970 Extreme4€ 80,70€ 80,70
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 220,99€ 220,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,48

Ik zou graag willen weten hoe ik deze in de toekomst nog verder kan upgraden, en of er onderdelen zijn die ik beter niet had kunnen nemen en dus beter kan vervangen!

• xeoMe
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:13:
[...]

De 955 en 965, 980 is te duur.
Ik heb de 975 gevonden voor 127 euro en sta bijna op het punt om die te bestellen. enige tips?

• mitsumark
Kijk eens naar de prijs per GHz.
http://tweakers.net/price...4282;248281;278490;282539

Je kunt prijstechnisch echt beter de 955/965 nemen.
(mocht je meer snelheid willen kun je ze prima overklokken tot 4GHz en meer.)

• xeoMe
mitsumark schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:54:
Kijk eens naar de prijs per GHz.
http://tweakers.net/price...4282;248281;278490;282539

Je kunt prijstechnisch echt beter de 955/965 nemen.
(mocht je meer snelheid willen kun je ze prima overklokken tot 4GHz en meer.)
Collega heeft nog een leuke zalman cooler.
Geen idee of ik ooit ga overclocken maar het zou leuk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door xeoMe op 17-11-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunuzzz
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo,

Mijn HTPC heeft de volgende set-up:
Voeding: Antec Earthwatts 380 Watt ,
HDD: WD Caviar GP 1 TB
Processor: AMD Athlon II X2 250 (Revisie C2) 3.00 GHz,
MoBo: Asus M4A785TD-M EVO
GPU: Asus HD 6670 1GB DDR5
Geheugen: Team Elite 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz

Nu wil ik deze set-up graag upgraden om ook meer recentere games te kunnen spelen BC3 en/of BF3. Hoeft niet High-End te zijn, maar wel vloeiend en liefst op een leuke resolutie.
1. Is de A8-3850 in crossfire met de HD 6670 nu voldoende? Of toch een intel Sandy-Bridge?

Ik heb een (zeer) beperkt budget (€ 200/ 250) dus mijn voorkeur gaat naar AMD.
2. Ik doe weinig met Photoshop e.d. afentoe een flyer maken ofzo, maar niets uitbundigs. Heeft dan een upgrade van 4gb naar 8gb nog veel meerwaarde?
3. Is het verschil van 1333 naar bv. 1600 Mhz merkbaar?

4. Als MoBo had ik F1A75-M gevonden, enigste verschil dat ik met de Pro-versie kan vinden is aantal USB 3.0 (doe ik nu erg weinig mee). Iemand daar een idee, opmerking over?

5.Blijft mijn voeding van 380W voldoende?

6. Is deze set in de toekomst makkelijk te upgraden? In de toekomst wil ik ook nog een keer een SSD toevoegen voor Windows

Bedankt voor jullie reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk type voeding heb je?

Voor gaming is de grafische kaart het belangrijkste. Onderstaande componenten verlangen meer voeding dan je huidige setup dus een 380W voeding zal niet volstaan. Met deze setup kun je BF3 op hoge resolutie en hoge kwaliteit spelen: http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html

HD6870: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e of pricewatch: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E

Voeding pricewatch: XFX Pro 450W v2 of pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Eventueel een processor upgrade. Uit deze benchmark blijkt dat een X2 265 niet veel achterblijft op andere processoren. Alleen heb jij de 250 die 300mhz langzamer is. Een overclock zetten zorgt ervoor dat je op eenzelfde niveau komt. Zorg er wel voor dat je een goede koeler hebt, dus een andere dan een stock koeler. Bijv deze: pricewatch: Zalman CNPS10X Performa http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html

Als je meer budget wilt vrij maken is de X4 955 of 965 een goede keus :).
AMD X4 955 pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Geheugen maakt minimaal uit. Zal procenten werk zijn :). Echter voor de Llano van AMD de A8-3850 is 1600mhz geheugen het beste geschikt omdat het grafische gedeelte van de processor wel veel profijt heeft van 1600mhz geheugen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Teunuzz :)

Je vraag gaat hier over een compleet systeem, niet alleen processor, moederbord of geheugen. Daarom hoort deze vraag in Completer Systemen & Laptops. Daar hebben we een verzameltopic voor upgradevragen over GamePcs: [UG Aanschaf] Gamesysteem

Volgende keer graag zelf eerst op GoT rondkijken naar wat al over een onderwerp geschreven is. Voor nu merge ik deze vraag met dat topic :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunuzzz
dion_b schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:48:
Welkom op GoT Teunuzz :)

Je vraag gaat hier over een compleet systeem, niet alleen processor, moederbord of geheugen. Daarom hoort deze vraag in Completer Systemen & Laptops. Daar hebben we een verzameltopic voor upgradevragen over GamePcs: [UG Aanschaf] Gamesysteem

Volgende keer graag zelf eerst op GoT rondkijken naar wat al over een onderwerp geschreven is. Voor nu merge ik deze vraag met dat topic :)
Excuus excuus ik vond al vreemd dat mijn topic verdwenen was. Ik zal er op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunuzzz
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:42:

Voor gaming is de grafische kaart het belangrijkste. Onderstaande componenten verlangen meer voeding dan je huidige setup dus een 380W voeding zal niet volstaan. Met deze setup kun je BF3 op hoge resolutie en hoge kwaliteit spelen: http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html

HD6870: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e of pricewatch: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E

Eventueel een processor upgrade. Uit deze benchmark blijkt dat een X2 265 niet veel achterblijft op andere processoren. Alleen heb jij de 250 die 300mhz langzamer is. Een overclock zetten zorgt ervoor dat je op eenzelfde niveau komt. Zorg er wel voor dat je een goede koeler hebt, dus een andere dan een stock koeler. Bijv deze: pricewatch: Zalman CNPS10X Performa http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html

Geheugen maakt minimaal uit. Zal procenten werk zijn :). Echter voor de Llano van AMD de A8-3850 is 1600mhz geheugen het beste geschikt omdat het grafische gedeelte van de processor wel veel profijt heeft van 1600mhz geheugen.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:42:

Dus je advies alles overhoop te gooien incl de vid.kaarten. Ik had juist gehoopt dat niet te hoeven doen. Is het wat te wachten op de trinity apus volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teunuzzz schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:23:
[...]

[...]

Dus je advies alles overhoop te gooien incl de vid.kaarten. Ik had juist gehoopt dat niet te hoeven doen. Is het wat te wachten op de trinity apus volgend jaar?
Niet alles overhoop :). Gewoon een upgrade. APU is leuk voor oudere of minder veeleisende games en door wat te spelen met lagere resolutie en/of lagere kwaliteit kun je een eindje komen. Alleen voor bijvoorbeeld BF3 is een serieuze grafische kaart vereist. Ik weet nog niet wat die Trinity APU van volgend jaar gaat doen wanneer de komt of wat de prestaties zullen zijn. Momenteel zijn er in elk geval leveringsproblemen voor de AMD A8-3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunuzzz
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:43:
[...]

Niet alles overhoop :). Gewoon een upgrade. APU is leuk voor oudere of minder veeleisende games en door wat te spelen met lagere resolutie en/of lagere kwaliteit kun je een eindje komen. Alleen voor bijvoorbeeld BF3 is een serieuze grafische kaart vereist. Ik weet nog niet wat die Trinity APU van volgend jaar gaat doen wanneer de komt of wat de prestaties zullen zijn. Momenteel zijn er in elk geval leveringsproblemen voor de AMD A8-3850.
Ok nou dan weet ik dat ook :D:D:D bedankt voor je reactie...
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.