Digitenne opgezegd, en wat kreeg ik net in mijn mailbox? Factuur voor september 2009.
Werkt de CI ook?giant2000 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:42:
Over de begintopic, Bij de Digital Everywhere kaarten staat nu nog Windows only. Op dit moment is deze kaart al toegevoegd in Linux kernel 2.6.30, hopelijk daarmee ook geïntegreerd in de oktober release van Ubuntu 9.10. Ik hou je op de hoogte.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb de nieuwste kernel wel geïnstalleerd, maar krijg de Floppydtv nog niet aan de praat. Maar dat kan ook komen omdat ik ook een Philips FTA kaart heb en er in Kaffeine blijkbaar maar 1 kaart wordt herkent. Op zich moet de CI werken, maar ik wil dat eerst zelf zien voordat je dat in de begintopic zet. Als het allemaal goed werkt is mijn volgende project Mythtv, voeding voor computernerts
2,00 m. + begane grond
Bedankt voor de tip, heb het zelfde gedaan. Blij dat ik het gratis nummer belde want heb in totaal 20 minuten in de wacht gehangen + 6 minuten voor de wijziging. Maar goed ook ik krijg 12 euri terug, heb jij al een schriftelijke bevestiging hiervan ontvangen? Want ik wil dus wel klant blijven bij Digitenne.F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:17:
Heb gisteren coax door het hele huis getrokken en vandaag Digitenne opgezegd.
In plaats van naar 0900-0576 (45 cpm) te bellen heb ik 0800-0115 (gratis) gebeld en optie 2 gekozen, daarna een smoes dat ik geen 0900 nummers kan bellen vanaf mijn aansluiting, waarna ze mij doorverbonden.
Toen ik zei dat ik op ging zeggen vanwege de prijsverhoging, vertelde de medewerker mij dat ze mij een aanbod konden doen: abonnement voor de oude prijs (7,50 euro) in plaats de nieuwe prijs (8,50 euro)... Dus het kan toch...
Al met al opgezegd, ben nu helemaal verlost van KPN.
Verwijderd
Goed... ongelovelijk wat mensen kunnen praten over digitenne!
Het spijt me zeer, maar ik heb de voorgaande 7 topics niet door gelezen, maar wel de startposts gelezen.
Ik heb vandaag Digitenne aangeschaft, nadat ik er achter kwam dat ik meer dan 120 euro op jaarbasis kan besparen. En dat vind ik het wel waard. Ik had al ADLSDirect van KPN, 1.5 mb voor 25 euro en ik zag vandaag een aanbieding voor 3mb internet samen met Digitenne, eerste drie maanden gratis digitenne. Dus dat vond ik wel een goede. Voor hetzelfde geld dus dubbel sneller internet en voor de helft van het geld (tov upc) zelfde tv zenders. UPC heeft er dan wel 30, maar de 23 van Digitenne kijk ik tenminste. En het feit dat ik nu mobiel, tv en internet bij KPN heb, voelt al beter dan UPC, Vodafone en KPN.
Ik heb het nog niet thuis, moet binnen 2 weken binnen zijn, zei het grietje aan de telefoon. En bijdeweg, dat grietje woont in dezelfde woonplaats als ik, en wist me heel netjes te vermelden dat ondanks dat KPN site zegt dat ik een buiten antenne nodig heb, ik helemaaal geen buitenatenne nodig heb..... Das toch wel ff apart he. Maar goed, we wachten ff af.
Just my two cents.
Ik heb vandaag Digitenne aangeschaft, nadat ik er achter kwam dat ik meer dan 120 euro op jaarbasis kan besparen. En dat vind ik het wel waard. Ik had al ADLSDirect van KPN, 1.5 mb voor 25 euro en ik zag vandaag een aanbieding voor 3mb internet samen met Digitenne, eerste drie maanden gratis digitenne. Dus dat vond ik wel een goede. Voor hetzelfde geld dus dubbel sneller internet en voor de helft van het geld (tov upc) zelfde tv zenders. UPC heeft er dan wel 30, maar de 23 van Digitenne kijk ik tenminste. En het feit dat ik nu mobiel, tv en internet bij KPN heb, voelt al beter dan UPC, Vodafone en KPN.
Ik heb het nog niet thuis, moet binnen 2 weken binnen zijn, zei het grietje aan de telefoon. En bijdeweg, dat grietje woont in dezelfde woonplaats als ik, en wist me heel netjes te vermelden dat ondanks dat KPN site zegt dat ik een buiten antenne nodig heb, ik helemaaal geen buitenatenne nodig heb..... Das toch wel ff apart he. Maar goed, we wachten ff af.
Just my two cents.
Twee a drie dagen later kreeg ik een brief met bevestiging van de opzegging.pebbie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:25:
[...]
Bedankt voor de tip, heb het zelfde gedaan. Blij dat ik het gratis nummer belde want heb in totaal 20 minuten in de wacht gehangen + 6 minuten voor de wijziging. Maar goed ook ik krijg 12 euri terug, heb jij al een schriftelijke bevestiging hiervan ontvangen? Want ik wil dus wel klant blijven bij Digitenne.
Twee weken later (gisteren) werd ik toch weer gefactureerd en vandaag kreeg ik een email met excuses dat het een fout was, die volgende maand (pas) wordt rechtgezet.
Als je toch al ADSL van KPN hebt kan je overwegen interactieve TV van KPN te nemen. Dat kost €1,45/maand extra (al weet ik niet of dat zomaar op alle ADSL-abo's kan) en zit Digitenne ook bij in.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:32:
Goed... ongelovelijk wat mensen kunnen praten over digitenne!Het spijt me zeer, maar ik heb de voorgaande 7 topics niet door gelezen, maar wel de startposts gelezen.
Just my two cents.
Waar woon je trouwens?
Verwijderd
Ik woon in Aalten, in de Achterhoek. En ik heb het ook met die meid over interactieve tv gehad, maar ik heb net eenmaand geleden een Philips hdd/dvd recorder gekocht, en daar kan ik hetzelfde mee als met interactieve tv. Dus dat zou een beetje dubbelop zijn. Heb ik dus vanaf gezien.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:12:
[...]
Als je toch al ADSL van KPN hebt kan je overwegen interactieve TV van KPN te nemen. Dat kost €1,45/maand extra (al weet ik niet of dat zomaar op alle ADSL-abo's kan) en zit Digitenne ook bij in.
Waar woon je trouwens?
Heeft die leuke meid je ook verteld dat je die DVD-recorder niet kunt gebruiken om een andere zender op te nemen dan die je kijkt? Of heeft Philips tegenwoordig DVD-recorders waarmee je direct Digitenne kunt opnemen?Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:28:
Ik woon in Aalten, in de Achterhoek. En ik heb het ook met die meid over interactieve tv gehad, maar ik heb net eenmaand geleden een Philips hdd/dvd recorder gekocht, en daar kan ik hetzelfde mee als met interactieve tv.
Verwijderd
Pardon???? Wtf? Dus digitenne werkt dan anders dan normaal met de kabel?asmi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:05:
[...]
Heeft die leuke meid je ook verteld dat je die DVD-recorder niet kunt gebruiken om een andere zender op te nemen dan die je kijkt? Of heeft Philips tegenwoordig DVD-recorders waarmee je direct Digitenne kunt opnemen?
Edit: ff gebeld met kpn en..... WTF WTF WTF!
Blijkbaar, het staat nergens op kpn.com vermeld, kan ik met mijn Philips DVDR3595H niet van bijvoorbeeld RTL7 opnemen terwijl ik RTL5 kijk, wanneer ik Digitenne heb. Nou is dit natuurlijk ronduit klote! Ik heb daar nu een pracht van een machine staan met 250 gig opname ruimte waar ik hardstikke veel gebruik van maak, en dat kan dan zodadelijk niet meer....Het heeft blijkbaar met die single tuner te maken?
Nou zei die aardige meneer net aan de telefoon dat ik wel eens zou kunnen denken aan Interactieve televisie. Leuk, hardstikke mooi. Prachtig Als ik dat bestel zit ik zo met 2 apparaten in huis die allebei het zelfde kunnen.
Dammit...... Nou, digitenne dan maar laten gaan en wachten tot ik een oplossing heb voor dit probleem.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 11:32 ]
Verwijderd
Ik heb even een vraag voor de tv-kenners hier. Ik ben momenteel aan het kijken naar een tv voor op mijn kamer (Samsung 2333hd of 2033hd). De specs vertellen me dat deze monitoren een DVB-T ontvanger hebben, waarmee ik dus probleemloos(?) Digitenne van KPN zou kunnen ontvangen (op de kamer staat al een kastje en ontvanger van Digitenne). Nu is mijn vraag of een DVB-T tuner genoeg is met het oog op de toekomst. Het kan namelijk ook zo zijn dat over een paar jaar alle providers overstappen op DVB-C of DVB-S, en dan zouden deze monitoren niet zo handig zijn... Weet iemand hier iets meer over?
DVB-C en DVB-S staan voor resp. digitale kabel- en satelliet-TV; de vraag is dus niet of providers daarop zullen overstappen, maar de vraag is dus of je zelf verwacht over te stappen op kabel- of satelliet-TV. Niet geheel ondenkbaar overigens, als je een full-HD TV gaat gebruiken met Digitenne.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:19:
Nu is mijn vraag of een DVB-T tuner genoeg is met het oog op de toekomst. Het kan namelijk ook zo zijn dat over een paar jaar alle providers overstappen op DVB-C of DVB-S, en dan zouden deze monitoren niet zo handig zijn... Weet iemand hier iets meer over?
Zolang je het kastje van KPN blijft gebruiken doet een in de TV ingebouwde tuner er niet toe, want je gebruikt de DVB-T tuner in dat kastje. Maar als je TV een ingebouwde DVB-T tuner heeft kun je ook zonder dat kastje naar de publieke omroep en de regio-omroep kijken, en als je er een conax-module bijkoopt en inbouwt kun je het KPN-kastje weg doen.
[ Voor 14% gewijzigd door asmi op 22-08-2009 12:47 ]
Aangezien je een HDD/DVD-recorder hebt die typisch geschikt is voor analoge kabel-TV (waarom zegt zo'n verkoper er dat nou nooit bij) zijn er eigenlijk maar twee mogelijke oplossingen:Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:19:
Dammit...... Nou, digitenne dan maar laten gaan en wachten tot ik een oplossing heb voor dit probleem.
- afscheid nemen van je kabelTV-recorder en een nieuwe KPN-recorder kopen (interactieve TV of de Digitenne-PVR)
- je kabel-abonnement aanhouden
Een prachtige machine met alleen een analoge tuner. Daarmee zit je inderdaad vast aan (analoge) kabel (dat zei de verkoper er vast niet bij..), en dat niet alleen, de analoge kabel zal de komende jaren alleen maar verder uitgedunt worden. De kabelaars zouden analoog liefst morgen uitzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Pardon???? Wtf? Dus digitenne werkt dan anders dan normaal met de kabel?
Edit: ff gebeld met kpn en..... WTF WTF WTF!
Blijkbaar, het staat nergens op kpn.com vermeld, kan ik met mijn Philips DVDR3595H niet van bijvoorbeeld RTL7 opnemen terwijl ik RTL5 kijk, wanneer ik Digitenne heb. Nou is dit natuurlijk ronduit klote! Ik heb daar nu een pracht van een machine staan met 250 gig opname ruimte waar ik hardstikke veel gebruik van maak, en dat kan dan zodadelijk niet meer....Het heeft blijkbaar met die single tuner te maken?
Nou zei die aardige meneer net aan de telefoon dat ik wel eens zou kunnen denken aan Interactieve televisie. Leuk, hardstikke mooi. Prachtig Als ik dat bestel zit ik zo met 2 apparaten in huis die allebei het zelfde kunnen.
Heb de machine ook opgezocht op http://www.amazon.co.uk/P...?ie=UTF8&showViewpoints=1 maar geen DVB-tuner (en een partij slechte reviews

Het is jammer dat er nog zoveel analoge meuk te koop is in NL.

Verwijderd
Aha ok, ik begin het wat meer te begrijpen. Bedankt voor je antwoord. Maar is het dan ook niet zo dat ik, als ik later ooit nog een keer HD-zenders wil ontvangen, ook gewoon een kastje en weet ik veel kan kopen om HD zenders van bijvoorbeeld Ziggo of UPC te ontvangen op de 2333HD (die dus geen DVB-S of DVB-C tuner kent)?asmi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
DVB-C en DVB-S staan voor resp. digitale kabel- en satelliet-TV; de vraag is dus niet of providers daarop zullen overstappen, maar de vraag is dus of je zelf verwacht over te stappen op kabel- of satelliet-TV. Niet geheel ondenkbaar overigens, als je een full-HD TV gaat gebruiken met Digitenne.
Zolang je het kastje van KPN blijft gebruiken doet een in de TV ingebouwde tuner er niet toe, want je gebruikt de DVB-T tuner in dat kastje. Maar als je TV een ingebouwde DVB-T tuner heeft kun je ook zonder dat kastje naar de publieke omroep en de regio-omroep kijken, en als je er een conax-module bijkoopt en inbouwt kun je het KPN-kastje weg doen.
Ja, en zo zou ik het ook doen. Tenzij je nu al verwacht dat je binnen zeg een half jaar als iets anders wilt dan nu.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:52:
Maar is het dan ook niet zo dat ik, als ik later ooit nog een keer HD-zenders wil ontvangen, ook gewoon een kastje en weet ik veel kan kopen om HD zenders van bijvoorbeeld Ziggo of UPC te ontvangen op de 2333HD (die dus geen DVB-S of DVB-C tuner kent)?
Verwijderd
Great, da's fijn om te horen. Wordt het allemaal wat makkelijker van ^^ Heel erg bedankt.asmi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:12:
[...]
Ja, en zo zou ik het ook doen. Tenzij je nu al verwacht dat je binnen zeg een half jaar als iets anders wilt dan nu.
Beyond_Life:
Volgens je plan ga je 25 euro betalen voor bellen en internet met een 3 Mbit lijntje en 8,50 euro voor televisie met 23 zenders. Dus totaal 33,50 euro per maand.
Nadelen zijn: weinig zenders, langzaam internet, kans op storing op TV als ontvangst niet optimaal is en je kan je recorder niet gebruiken.
Voor 6,50 euro meer, dus 40 euro per maand, heb je een totaalpakket bij UPC. Analoog een stuk of 30 zenders, digitaal meer dan 100 zenders, 30 Mbit internet en telefonie.
Voordelen:
Véél meer zenders zonder last van atmosferische storingen, je kan je recorder blijven gebruiken, 10 keer zo snel internet en je telefonie blijft werken als je je internetverbinding maximaal belast. (zit op aparte stream)
Volgens je plan ga je 25 euro betalen voor bellen en internet met een 3 Mbit lijntje en 8,50 euro voor televisie met 23 zenders. Dus totaal 33,50 euro per maand.
Nadelen zijn: weinig zenders, langzaam internet, kans op storing op TV als ontvangst niet optimaal is en je kan je recorder niet gebruiken.
Voor 6,50 euro meer, dus 40 euro per maand, heb je een totaalpakket bij UPC. Analoog een stuk of 30 zenders, digitaal meer dan 100 zenders, 30 Mbit internet en telefonie.
Voordelen:
Véél meer zenders zonder last van atmosferische storingen, je kan je recorder blijven gebruiken, 10 keer zo snel internet en je telefonie blijft werken als je je internetverbinding maximaal belast. (zit op aparte stream)
Verwijderd
Ja klinkt ideaal.... Alleen heb ik geen vast telefoonnummer atm. Heb ik ook niet nodig op zich. Maar goed, nog maar eens uitzoeken. Maar wat je daar schetst klinkt ideaal.
Of gewoon kabel-TV houden, ADSL eruit en vervangen door UPC 5Mb voor 18 euro/maand; totaal €34.70/maand. Ten opzichte van de huidige situatie 3x zo snel internet, hetzelfde TV-aanbod en op jaarbasis 84 euro besparing.F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:36:
@ Beyond_Life
Jammer, ik had nog wel een twin-tuner voor je gehad, maar die heb ik onlangs verkocht. Met zo'n twin-tuner kan je dus wel 1 kanaal kijken andere kanaal opnemen met je eigen HDD recorder. Helaas verkoopt KPN deze tuner niet meer. Wat je kan doen is op marktplaats zoeken op de Samsung 1100T, die zijn zat te koop nog. Je kan dan de digitenne tuner die je nu hebt (of zou krijgen) weer verkopen, of als 2e tuner gebruiken voor op de slaapkamer, camping of op de boot. Want dat voordeel heb je wel: digitenne is overal te ontvangen en je kan tot max. 3 kaarten activeren per abonnement.
Jammer, ik had nog wel een twin-tuner voor je gehad, maar die heb ik onlangs verkocht. Met zo'n twin-tuner kan je dus wel 1 kanaal kijken andere kanaal opnemen met je eigen HDD recorder. Helaas verkoopt KPN deze tuner niet meer. Wat je kan doen is op marktplaats zoeken op de Samsung 1100T, die zijn zat te koop nog. Je kan dan de digitenne tuner die je nu hebt (of zou krijgen) weer verkopen, of als 2e tuner gebruiken voor op de slaapkamer, camping of op de boot. Want dat voordeel heb je wel: digitenne is overal te ontvangen en je kan tot max. 3 kaarten activeren per abonnement.
2,00 m. + begane grond
Een Conax module by Smit werkt ook op een Philips 32PFL7404H/12
Deze zat bij mij in het start-pakket van KPN en werkt zonder problemen.
Ik kon mijn TV type niet zo snel in de lijst terugvinden, dus misschien staat hij er al in.
In mijn woonplaats Terheijden (bij Breda) kan ik 's avonds vaak ook enkele duitse zenders ontvangen, welke ik niet met de topfield decoder kan ontvangen. Ook niet als ik handmatig op de duitse frequentie's scan.
Ik heb 1 (kpn) buiten antenne (met powerinserter) en het signaal wordt gesplitst naar de Tv en de Topfield ontvanger.
Ik kon mijn TV type niet zo snel in de lijst terugvinden, dus misschien staat hij er al in.
In mijn woonplaats Terheijden (bij Breda) kan ik 's avonds vaak ook enkele duitse zenders ontvangen, welke ik niet met de topfield decoder kan ontvangen. Ook niet als ik handmatig op de duitse frequentie's scan.
Ik heb 1 (kpn) buiten antenne (met powerinserter) en het signaal wordt gesplitst naar de Tv en de Topfield ontvanger.
[ Voor 5% gewijzigd door yermolai op 25-08-2009 10:53 ]
Dat klopt wel, in mijn computer met tvkaart ontvang ik naast TV Drenthe ook TV Oost en TV Flevoland, de boxjes van KPN laten alleen het sterktste signaal door.yermolai schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:28:
In mijn woonplaats Terheijden (bij Breda) kan ik 's avonds vaak ook enkele duitse zenders ontvangen, welke ik niet met de topfield decoder kan ontvangen.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Hoe bedoel je dat "je kan je recorder blijven gebruiken"? Is dat dan alleen op de analoge zenders, of kun je zo'n recorder ook achter de decoder van UPC hangen en dan op meerdere zenders opnemen en kijken?F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:36:
Ik zit namelijk met een vergelijkbare vraag (maar wel net ff anders, zie topic dat ik net geopend heb...). Ik kan nu alleen analoge kabel of digitenne ontvangen (en satelliet natuurlijk) en zoek een geschikte harddisk recorder (met dvd brander) en wil ook op verschillende zenders opnemen en kijken tegelijk. Maar ik verwacht ook dat er hier binnen een paar jaar wel wat aan de kabels gedaan wordt en ik dan wel DVB-C of IP-TV kan krijgen. Het zou dus ideaal zijn als ik een recorder kan vinden die nu (analoog of digitenne) aan mijn eisen voldoet, maar in de toekomst ook met DVB-C of IP-TV werkt.
Iemand tips welke recorder en welk signaal (analoog of digitenne)?
Toegevoegd.yermolai schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:28:
Een Conax module by Smit werkt ook op een Philips 32PFL7404H/12
Op welke kanalen/frequenties ontvang je dan welke Duitse zenders, en waar is je antenne op gericht?In mijn woonplaats Terheijden (bij Breda) kan ik 's avonds vaak ook enkele duitse zenders ontvangen, welke ik niet met de topfield decoder kan ontvangen.
Ja.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:32:
Hoe bedoel je dat "je kan je recorder blijven gebruiken"? Is dat dan alleen op de analoge zenders
Weet iemand of de KPN Topfield TF5300 PVR recorder ook nog te gebruiken is zonder Digitenne, bijvoorbeeld icm Ziggo?
http://www.xbmcfreak.nl/
Zit er een video input op? Dan zou je wellicht een Ziggo ontvanger hierop aan kunnen sluiten.
Makkelijk zal het iig niet werken.
Nee, je kan alleen nog opnames afspelen en Nederland 1/2/3/Regiozender kijken en opnemen.My-life schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:31:
Zit er een video input op? Dan zou je wellicht een Ziggo ontvanger hierop aan kunnen sluiten.
Behalve de kleur (donker- of lichtgrijs) en het artikelnummer zijn er geen verschillen.My-life schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:50:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de 160 en de 320GB recorder van KPN?
Dat de een een grotere harde schijf heeft als de andere weet ik al.
Ooit was er ook een 80 GB versie, het verschil laat zich raden.
Ik probeer hier een Zolid DVB-T stick van de Aldi aan de slag te krijgen met de publieke zenders, alleen geen enkele zender wordt gevonden, volgens een overzicht schijnt hier te worden uitgezonden op 562000 maar geen resultaat. Ik heb DVBViewer geprobeerd en gebruik gemaakt van de meegeleverde software, maar geen enkel signaal wordt gevonden
.
Weet iemand wat ik moet doen om deze zenders te kunnen ontvangen?
Gokje: andere antenne gebruiken of antenne beter plaatsen.Deikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:46:
En de ongecodeerde radiozenders luisteren of opnemen, en de ingebouwde spelletjes spelen.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:34:
Nee, je kan alleen nog opnames afspelen en Nederland 1/2/3/Regiozender kijken en opnemen.
De TF5300 kan alleen op de kabel worden gebruikt als daarop DVB-T wordt uitgezonden; bij mijn weten doet nu geen enkele kabelaar dat. CAIW heeft ermee geëxperimenteerd, maar of ze daar echt iets mee gaan doen is onduidelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door asmi op 25-08-2009 19:14 ]
Geprobeerd, sta even buiten en ik kan ze nu vinden, alleen als ik ook maar iets in de buurt van een gebouw kom, valt het beeld al weg. Ook een oude zeer grote antenne werkt totaal niet. Best wel troep dit dus.asmi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:15:
[...]
Gokje: andere antenne gebruiken of antenne beter plaatsen.
Zoals gezegd, alleen de HD.My-life schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:50:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de 160 en de 320GB recorder van KPN?
Dat de een een grotere harde schijf heeft als de andere weet ik al.
Ik zou de goedkoopste nemen, de HDD kun je nl. vervangen voor elke willekeurige disk.
Tijd voor een nieuwe sig..
Als je daarmee een VHF-antenne bedoelt dan werkt het inderdaad niet. Probeer je antenne eens verticaal en zo hoog mogelijk te plaatsen; anders een KPN-antenne gebruiken, liefst met power-inserter of verhuizen naar een plaats dichter bij een zenderDeikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:08:
Geprobeerd, sta even buiten en ik kan ze nu vinden, alleen als ik ook maar iets in de buurt van een gebouw kom, valt het beeld al weg. Ook een oude zeer grote antenne werkt totaal niet. Best wel troep dit dus.
Mijn buitenantenne staat op de mast in Breda gericht, hieronder de link waar ik het gevonden heb.Op welke kanalen/frequenties ontvang je dan welke Duitse zenders, en waar is je antenne op gericht.
Let op, sommige duitse kanalen zitten op dezelfde kanalen als enkele NL kanalen.
-------------------------
Bron : Wikipedia
UHF kanaal indeling
Ik heb op de duitse site's naar de frequentie's moeten zoeken, aangezien mijn Philips tv alleen met frequentie's werkt en niet met kanaalnummers.
[ Voor 6% gewijzigd door yermolai op 25-08-2009 22:39 ]
Als de (3½ inch) harde schijf maar een IDE interface heeft, anders krijg je het niet aangesloten.Koffie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:25:
[...]
Zoals gezegd, alleen de HD.
Ik zou de goedkoopste nemen, de HDD kun je nl. vervangen voor elke willekeurige disk.
Dit was in allerijl een poging om tv op de laptop te krijgen, ga geen andere antennes kopen voor een techniek die toch al slecht is, als de standaardantenne (die bij de stick hoort) me geen beeld kan leveren dan is het voor mij wel duidelijk. Had al verhalen gehoord van de slechte kwaliteit van digitenne, maar dit slaat toch echt volledig de plank mis.asmi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:55:
[...]
Als je daarmee een VHF-antenne bedoelt dan werkt het inderdaad niet. Probeer je antenne eens verticaal en zo hoog mogelijk te plaatsen; anders een KPN-antenne gebruiken, liefst met power-inserter of verhuizen naar een plaats dichter bij een zender.
160GB lijkt me op zich wel genoeg.
Ik lees ook dat je met de 320GB variant twee verschillende kanalen kunt opnemen en dan nog een derde kunt bekijken. Over de 160GB versie staat dit niet.
Zit er bij de ene niet een tuner meer in als bij de ander?
Ik lees ook dat je met de 320GB variant twee verschillende kanalen kunt opnemen en dan nog een derde kunt bekijken. Over de 160GB versie staat dit niet.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit van Digitenne, maar met de kwaliteit van de apparatuur die je hebt gekocht.Deikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:46:
Dit was in allerijl een poging om tv op de laptop te krijgen, ga geen andere antennes kopen voor een techniek die toch al slecht is, als de standaardantenne (die bij de stick hoort) me geen beeld kan leveren dan is het voor mij wel duidelijk. Had al verhalen gehoord van de slechte kwaliteit van digitenne, maar dit slaat toch echt volledig de plank mis.
De Topfield 5300 PVR's, met een 80, 160 of 320 GB harde schijf hebben allemaal twee RF-tuners ingebouwd waarmee je twee programma's gelijktijdig kunt opnemen. Je kunt dan ook nog een ander programma bekijken, een opname vanaf de harde schijf, of een uitzending via één van de tuners.My-life schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:56:
160GB lijkt me op zich wel genoeg.
Als je programma's opneemt uit twee verschillende multiplexen kun je alleen nog maar kijken naar uitzendingen uit die twee multiplexen (er zijn 'maar' twee tuners ingebouwd). In totaal zijn er bij Digitenne vier multiplexen waar alle 25 TV signalen in zitten.
Wikipedia ken ik al, ik heb zelf meegeschreven aan dat artikel nota bene.yermolai schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:04:
[...]
Mijn buitenantenne staat op de mast in Breda gericht, hieronder de link waar ik het gevonden heb.
Let op, sommige duitse kanalen zitten op dezelfde kanalen als enkele NL kanalen.
Bron : Wikipedia
UHF kanaal indeling
Ik heb op de duitse site's naar de frequentie's moeten zoeken, aangezien mijn Philips tv alleen met frequentie's werkt en niet met kanaalnummers.

Daarom is het 5V-vlak ook rood.yermolai schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:07:
[...]
Je moet wel de power inserter gebruiken, de tv zelf heeft geen 5v voeding voor een dvb-t antenne.
Je hebt gewoon het verkeerde product gekocht. Je wou KPN Mobiel TV hebben maar kocht een DVB-T stick.Deikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:46:
[...]
Dit was in allerijl een poging om tv op de laptop te krijgen, ga geen andere antennes kopen voor een techniek die toch al slecht is, als de standaardantenne (die bij de stick hoort) me geen beeld kan leveren dan is het voor mij wel duidelijk. Had al verhalen gehoord van de slechte kwaliteit van digitenne, maar dit slaat toch echt volledig de plank mis.
Je moet ook geen scooter kopen en dan jammeren dat je niet in één dag naar Disneyland kan rijden. Verkeerde product voor het doel.
Pardon? Slechte techniek? Volgens mij ben je geen tweaker maar zo'n typische PnP gebruiker. Ik heb al jaren digitenne op mijn computer en dat werkt perfect! Maar je zal je wat moeten verdiepen in het product. Jammer joh!Deikke schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:46:
[...]
2,00 m. + begane grond
Ik heb gisteren nog even laten scannen, er waren er weer een paar afgevallen, maar de duitse frequentie die het nog doet is volgens mij 602 MHz.W3ird_N3rd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:21:
[...]
Wikipedia ken ik al, ik heb zelf meegeschreven aan dat artikel nota bene.Maar ik vroeg me af welke zenders/frequenties _jij_ ontvangt.
Ik zal vanavond nog even kijken.
Beide recorders zijn dus van het type 5300 PVR?hb1964 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:32:
[...]
De Topfield 5300 PVR's, met een 80, 160 of 320 GB harde schijf hebben allemaal twee RF-tuners ingebouwd waarmee je twee programma's gelijktijdig kunt opnemen. Je kunt dan ook nog een ander programma bekijken, een opname vanaf de harde schijf, of een uitzending via één van de tuners.
Als je programma's opneemt uit twee verschillende multiplexen kun je alleen nog maar kijken naar uitzendingen uit die twee multiplexen (er zijn 'maar' twee tuners ingebouwd). In totaal zijn er bij Digitenne vier multiplexen waar alle 25 TV signalen in zitten.
Wel jammer dat de goedkopere zilver is. Dit ziet er IMHO echt niet uit.
Of het nu Lingen of Aachen-Stolberg is, het is voor "normale" ontvangst waarschijnlijk te ver. Waarschijnlijk ontvang je het dus door condities, dus reken er niet op dat je die zenders blijft ontvangen.yermolai schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:12:
[...]
Ik heb gisteren nog even laten scannen, er waren er weer een paar afgevallen, maar de duitse frequentie die het nog doet is volgens mij 602 MHz.
Ik zal vanavond nog even kijken.
Tsjah, ik verwacht toch dat apparatuur dat je koopt iig werkt (je overklokt een processor die stock niet stabiel is toch ook niet?), mischien dat je met een dakantenne wel ontvangst hebt, maar dat is hier dus helaas niet een mogelijkheid. En ja, ook tweakers hebben wel eens "ik moet iets hebben wat gewoon werkt". Let wel, ik ben ook lang bezig geweest om een fraai werkende oplossing te vinden voor digitale kabel op de pc.giant2000 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:32:
[...]
Pardon? Slechte techniek? Volgens mij ben je geen tweaker maar zo'n typische PnP gebruiker. Ik heb al jaren digitenne op mijn computer en dat werkt perfect! Maar je zal je wat moeten verdiepen in het product. Jammer joh!
Mischien heb ik hier mensen tegen het zere been geschopt door te zeggen dat het een slechte techniek is, maar zo komt het wel over: beperkt zenderaanbod, beperkte bandbreedte, snel last van storing omdat de antenne groter of zelfs buitenshuis moet. Alleen de prijs is wat dat betreft aantrekkelijk, zowel qua ontvanger als abbonement. Maar voor een paar centen meer benut je die kabel/adsl aansluiting die je toch al hebt voor internet ook gewoon voor tv.
En dat alles heeft niets te maken met een slechte techniek. De techniek van DVB-T is juist uitermate goed doordacht.
Het probleem zit 'm er in dat er in NL vrij weinig bandbreedte in de lucht is, en de KPN niet heel NL vol mag blazen (buurlanden enzo).
Het probleem zit 'm er in dat er in NL vrij weinig bandbreedte in de lucht is, en de KPN niet heel NL vol mag blazen (buurlanden enzo).
Tijd voor een nieuwe sig..
Tsja. Een low-end USB-stick kopen in de weekaanbieding van de Aldi, de meest basic hulp nodig hebben om het aan de praat te krijgen en dan concluderen dat het systeem slecht is. Voor een publiek dat al honderden pagina's erover heeft volgediscussieerd.Deikke schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:36:
Mischien heb ik hier mensen tegen het zere been geschopt door te zeggen dat het een slechte techniek is, maar zo komt het wel over:
Raad eens hoe dat overkomt.
Ik vond het alleen apart dat ik hier in het brabantse (bij Breda) de duitse zenders kon ontvangen.
Verder ging ik er ook alwel vanuit dat het waarschijnlijk toch tijdelijk is, maakt verder niet uit.
Welke frequentie's zitten Goes en Rotterdam, aangezien mijn tv met frequentie's werkt en niet met kanalen
Verder ging ik er ook alwel vanuit dat het waarschijnlijk toch tijdelijk is, maakt verder niet uit.
Welke frequentie's zitten Goes en Rotterdam, aangezien mijn tv met frequentie's werkt en niet met kanalen
Inderdaad. Topfield noemt die apparaten TF5300k, de kleine letter k betekend dat het een speciale KPN versie is.My-life schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:30:
[...]
Beide recorders zijn dus van het type 5300 PVR?
Dat lichtgrijs of zilver is wel een beetje mode op dit moment, veel STB's hebben die kleur. In een donkere kast opgesteld misstaat het m.i. niet. De 80GB versie is/was ook licht grijs.Wel jammer dat de goedkopere zilver is. Dit ziet er IMHO echt niet uit.
Hier een mooi lijstje met kanaalnummers en frequenties per provincie en opstelpunt.Welke frequentie's zitten Goes en Rotterdam, aangezien mijn tv met frequentie's werkt en niet met kanalen
Ok, thankshb1964 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:24:
[...]
Hier een mooi lijstje met kanaalnummers en frequenties per provincie en opstelpunt.
Ik heb zelf een tv met ingebouwde DVB-T tuner en heb eigenlijk wel genoeg aan NL1,2 en 3. In de TS staat iets over het strippen van een coaxkabel. Is het nu echt een kwestie van kabel pakken, door midden knippen, van 12.5 cm het buitenste omhulsel (alleen het plastic) halen en in de COAX aansluiting van je TV stoppen?
Dat zou wel heel simpel zijn
Bijna, je moet ook de mantel verwijderen. De kern moet je laten zitten.Rudy_V schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31:
Ik heb zelf een tv met ingebouwde DVB-T tuner en heb eigenlijk wel genoeg aan NL1,2 en 3. In de TS staat iets over het strippen van een coaxkabel. Is het nu echt een kwestie van kabel pakken, door midden knippen, van 12.5 cm het buitenste omhulsel (alleen het plastic) halen en in de COAX aansluiting van je TV stoppen?
Let wel op dat je de 12,5cm gestripte coax op een goede plek moet plaatsen, b.v. bij een raam. En er moet een beetje fatsoenlijk signaal beschikbaar zijn, maar ik weet niet waar je woont.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2009 15:38 ]
Het allergrootste probleem is dat de marketeers het zo leuk vonden om te verkopen dat het met een kleine antenne binnenshuis kan (in Nederland is men al tientallen jaren geen yagi's op de daken meer gewend). Binnenhuisontvangst vraagt een betere foutcorrectie. Dat gaat ten koste van de bits voor beeldkwaliteit.Koffie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:43:
En dat alles heeft niets te maken met een slechte techniek. De techniek van DVB-T is juist uitermate goed doordacht.
Bij mijn ouders in Spanje zijn er ook maar 5 muxen met zo'n 25 zenders, maar dat ziet er wel goed uit omdat het allemaal op rooftopdekking is ingericht. Vanaf het dak van mijn ouders zie je de zender niet eens (bergachtig gebied, zo'n 35 km afstand), maar nooit storingen via DVB-T (DVB-S trouwens ook niet...).
Ook in Nederland is met een Yagi antenne op je dak overal een goede ontvangst mogelijk. Van stoorbronnen dicht bij het aardoppervlak heb je dan minder last. Signaaldemping en -reflecties zijn dan ook een stuk minder.Hageneis schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:57:
[...]
Bij mijn ouders in Spanje zijn er ook maar 5 muxen met zo'n 25 zenders, maar dat ziet er wel goed uit omdat het allemaal op rooftopdekking is ingericht. Vanaf het dak van mijn ouders zie je de zender niet eens (bergachtig gebied, zo'n 35 km afstand), maar nooit storingen via DVB-T (DVB-S trouwens ook niet...).
Als Digitenne geld wil verdienen moet er geconcurreerd worden met de kabel. Een dakhark krijg je aan de meeste mensen niet verkocht. Vanwege de noodzakelijke schotel op het dak of balkon is DVB-S niet erg succesvol geworden in Nederland. Dan moet Digitenne het doen met kamerantennes of kleine buitenantennes.
Precies mijn punt!hb1964 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:21:
[...]
Ook in Nederland is met een Yagi antenne op je dak overal een goede ontvangst mogelijk. Van stoorbronnen dicht bij het aardoppervlak heb je dan minder last. Signaaldemping en -reflecties zijn dan ook een stuk minder.
Dus verkoopt de matige kwaliteit (en al helemaal op de commerciële zenders die ook nog eens in lagere resolutie zijn) dan wel? Volgens mij heeft Digitenne nog geen 10% marktaandeel, terwijl ze wel bijna de helft goedkoper zijn dan Ziggo en UPC. In mijn beleving heeft Canaal Digitaal nog altijd meer abonnees dan Digitenne. Ik dacht iets van 1 miljoen?[...]
Als Digitenne geld wil verdienen moet er geconcurreerd worden met de kabel. Een dakhark krijg je aan de meeste mensen niet verkocht. Vanwege de noodzakelijke schotel op het dak of balkon is DVB-S niet erg succesvol geworden in Nederland. Dan moet Digitenne het doen met kamerantennes of kleine buitenantennes.
Verwijderd
Gister het Digitenne pakket ontvangen, meteen besloten aan te sluiten.
Schuif ik m'n grote zware breedbeeldbak naar voren, iets te ver, want een eikenhouten plank met daarop mijn versterker en dvd speler dondert zo naar beneden recht op m'n blote voeten.
Resultaat: 2 gebroken tenen en nog geen aangesloten Digitenne.. Komt nog wel.
Schuif ik m'n grote zware breedbeeldbak naar voren, iets te ver, want een eikenhouten plank met daarop mijn versterker en dvd speler dondert zo naar beneden recht op m'n blote voeten.
Resultaat: 2 gebroken tenen en nog geen aangesloten Digitenne.. Komt nog wel.
Als Digitenne echt slechte kwaliteit zou leveren zou het niet zo groot zijn geworden. Het is maar net wat je gewend bent en waar je het mee vergelijkt. Misschien zijn tweakers kritischer dan 'gewone' consumenten?Hageneis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:
Dus verkoopt de matige kwaliteit (en al helemaal op de commerciële zenders die ook nog eens in lagere resolutie zijn) dan wel? Volgens mij heeft Digitenne nog geen 10% marktaandeel, terwijl ze wel bijna de helft goedkoper zijn dan Ziggo en UPC. In mijn beleving heeft Canaal Digitaal nog altijd meer abonnees dan Digitenne. Ik dacht iets van 1 miljoen?
Vergeleken met analoge kabel is Digitenne stukken beter. Breedbeeld uitzendingen via de analoge kabel worden altijd in 4:3 letterbox formaat uitgezonden. Door die zwarte balkjes boven en onder in beeld blijven er van de 576 beeldlijnen maar 432 lijnen over voor het plaatje. Bij Digitenne wordt de volledige verticale resolutie uitgezonden. Bij de STB moet je instellen wat voor beeldbuis je eraan hangt. Bij een 4:3 buis/LCD komt er een letterbox signaal uit, anders een breedbeeld signaal met 576 beeldlijnen. Tel uit je winst.
De horizontale resolutie kan wel eens wat gereduceerd worden, er zijn dan minder pixels om te comprimeren, en heb je minder MPEG artefacten in het eindresultaat. Dat levert soms een mooier plaatje op.
Als consument hebben we aardig wat keuze: analoge kabel / DVB-C / DVB-S / DVB-T. Digitenne bevalt mij prima. Op de HD forums kom ik veel berichten tegen van mensen die teleurgesteld zijn dat er veel ge-upsampled SD materiaal wordt uitgezonden. 'De logo's zijn wèl scherp', wow, daar zit je op te wachten...
Het marktaandeel van de schotel neemt af, CD had ooit iets van 700.000 abonnees. Digitenne zit daar al boven en groeit nog steeds. Ik denk dat het aantal STB's per Digitenne abonnement groter is dan bij CanalDigital.
Een dakhark krijg je helemaal niet verkocht. Net zoals je een schotel amper verkocht krijgt in Nederland. Mensen die buitenlandse zenders willen zien uitgezonderd, maar die kan Digitenne niet bedienen. Nederlanders zijn nogal verknocht aan hun coax.Hageneis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:
[...]
Dus verkoopt de matige kwaliteit (en al helemaal op de commerciële zenders die ook nog eens in lagere resolutie zijn) dan wel?
10% in ons kabellandje is uitzonderlijk.Volgens mij heeft Digitenne nog geen 10% marktaandeel, terwijl ze wel bijna de helft goedkoper zijn dan Ziggo en UPC.
Waarvan de helft (ik doe maar een gooi, maar het zijn er veel) in het buitenland zit. Vergeet dat niet. Digitenne heeft bijna geen abonnees buiten de landsgrenzen (op een enkele Belg en Duitser dicht bij de grens na).In mijn beleving heeft Canaal Digitaal nog altijd meer abonnees dan Digitenne. Ik dacht iets van 1 miljoen?
Kan goed.hb1964 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:46:
Als Digitenne echt slechte kwaliteit zou leveren zou het niet zo groot zijn geworden. Het is maar net wat je gewend bent en waar je het mee vergelijkt. Misschien zijn tweakers kritischer dan 'gewone' consumenten?
Klopt. Hierdoor krijg je een waziger, maar minder blokkerig plaatje.De horizontale resolutie kan wel eens wat gereduceerd worden, er zijn dan minder pixels om te comprimeren, en heb je minder MPEG artefacten in het eindresultaat. Dat levert soms een mooier plaatje op.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-08-2009 20:17 ]
Oei, nooit gedacht dat het installeren van Digitenne zo riskant kan zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:31:
Gister het Digitenne pakket ontvangen, meteen besloten aan te sluiten.
Resultaat: 2 gebroken tenen en nog geen aangesloten Digitenne... Komt nog wel.
Het kan altijd nog erger: Girl dies in 'tragic TV accident'. Te bizar voor woorden.
Sterkte met je tenen!
Mijn Digitenne pakketje is weer netjes ingeleverd bij de KPN. Op een 40 inch HD tv was het niet anders dan blokken en in mijn nieuwe huis met HR++ glas was er 0,0 ontvangst (ook geen mobiel).
Toch maar weer terug naar de kabel
Toch maar weer terug naar de kabel
Verwijderd
Ik heb even gegoogled en dit zijn de aantallen abonnees aan het begin van dit jaar:Hageneis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:
Volgens mij heeft Digitenne nog geen 10% marktaandeel, terwijl ze wel bijna de helft goedkoper zijn dan Ziggo en UPC. In mijn beleving heeft Canaal Digitaal nog altijd meer abonnees dan Digitenne. Ik dacht iets van 1 miljoen?
(Het gaat hier alleen om digitale aansluitingen)
Ziggo 1.150.000
CD 825.000
KPN 775.000
UPC 649.000
Tele2 190.000
KPN zegt in de laatste verslagen dat ze nu al 835.000 abonnees hebben. Dat zou betekenen dat ze nu op de tweede plek zouden staan, achter Ziggo, maar voor CD.
Zat ik toch aardig in de richting. Punt blijft dat we in Nederland (waar dus binnenhuisdekking noodzaak is) eigenlijk te weinig muxen hebben voor het aantal zenders. Erg jammer dat KPN er zo nodig DVB-H doorheen moest drukken ten koste van een mux voor Digitenne. Ze hadden beter kunnen wachten tot er weer wat kanalen vrij waren gekomen (RRC-06!). Dan had DVB-H ook zelfs VHF-kanalen kunnen gebruiken die daar iets beter voor geschikt zijn.Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:07:
[...]
Ik heb even gegoogled en dit zijn de aantallen abonnees aan het begin van dit jaar:
(Het gaat hier alleen om digitale aansluitingen)
Ziggo 1.150.000
CD 825.000
KPN 775.000
UPC 649.000
Tele2 190.000
KPN zegt in de laatste verslagen dat ze nu al 835.000 abonnees hebben. Dat zou betekenen dat ze nu op de tweede plek zouden staan, achter Ziggo, maar voor CD.
De publieke omroepen zijn duidelijk in een betere kwaliteit te zien dan de commerciëlen. Ik zou dus graag zien dat alles op dezelfde beeldkwaliteit zou komen als de PO.
Voor wat betreft de verticale resolutie bij anamorf breedbeeld klopt het verhaal wel, maar dat geldt natuurlijk ook voor DVB-C en DVB-S.
Heeft iemand ervaring met LG tv's in combinatie met de Conax module?
Ik heb het M227WD model maar zou graag reacties krijgen van LG bezitters die ervaring met Conax in een LG tv hebben.
Ik heb het M227WD model maar zou graag reacties krijgen van LG bezitters die ervaring met Conax in een LG tv hebben.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik heb een Conax cam in mijn 37lg5000. Werkt allemaal prima, maar zappen is traag vergeleken met analoog zappen. Als je de tv net opstart kan het ook een tijdje duren voor hij eindelijk de niet-free-to-air kanalen kan bekijken (krijg dan eerst nog een tijdje de melding 'scrambled programme').
Voor VHF heb je grote antennes nodig, die heb je liever niet aan je mobiel hangenHageneis schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:14:
Dan had DVB-H ook zelfs VHF-kanalen kunnen gebruiken die daar iets beter voor geschikt zijn.
Hoe kleiner de antenne is tov de golflengte van het signaal dat je wil ontvangen des te lager is het rendement.
Dat rendement is bij de lage UHF kanalen al laag; er zit nooit een ¼λ in of aan een mobieltje als DVB-H ontvangstantenne. Voor VHF (174-230 MHz, golflengtes van circa 1½ meter) wordt het alleen maar slechter.
Voor UHF moet je een antenne van 12,5cm in je mobiel hebben, voor VHF 33cm uit mijn hoofd.hb1964 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:10:
[...]
Voor VHF heb je grote antennes nodig, die heb je liever niet aan je mobiel hangen.
Hoe kleiner de antenne is tov de golflengte van het signaal dat je wil ontvangen des te lager is het rendement.
Dat rendement is bij de lage UHF kanalen al laag; er zit nooit een ¼λ in of aan een mobieltje als DVB-H ontvangstantenne. Voor VHF (174-230 MHz, golflengtes van circa 1½ meter) wordt het alleen maar slechter.
Dat gaat inderdaad niet passen, maar een uitschuifbare spriet van 33cm zou geen overbodige luxe zijn om overal goed en makkelijk ontvangst te hebben. En de lage frequenties van VHF penetreren gebouwen en andere solide objecten makkelijker. En dat is wenselijk aangezien je meestal met je mobieltje gewoon op de grond staat, tussen gebouwen/bomen/etc.. Maarja, een spriet van 33cm is niet trendy hè. Een uitschuifbare antenne voor het bellen zoals je vroeger had is eigenlijk ook veel beter, maar helaas.
Ik doelde met het beter geschikt zijn van VHF voor DVB-H inderdaad op de betere doordringbaarheid. Dat van die antenne had ik me eigenlijk niet gerealiseerd. Waar zit dan in de huidige toestellen voor DVB-H de 12½ cm antenne?W3ird_N3rd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:26:
[...]
Voor UHF moet je een antenne van 12,5cm in je mobiel hebben, voor VHF 33cm uit mijn hoofd.
Dat gaat inderdaad niet passen, maar een uitschuifbare spriet van 33cm zou geen overbodige luxe zijn om overal goed en makkelijk ontvangst te hebben. En de lage frequenties van VHF penetreren gebouwen en andere solide objecten makkelijker. En dat is wenselijk aangezien je meestal met je mobieltje gewoon op de grond staat, tussen gebouwen/bomen/etc.. Maarja, een spriet van 33cm is niet trendy hè. Een uitschuifbare antenne voor het bellen zoals je vroeger had is eigenlijk ook veel beter, maar helaas.
Misschien wel nergens. Op een kortere antenne heb je ook wel ontvangst, maar véél minder dan wanneer je de juiste lengte aan zou houden. Langer is overigens ook niet goed, dan verlies je ook signaal. De lengte moet kloppen voor het beste resultaat, niet langer en niet korter.Hageneis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:58:
[...]
Ik doelde met het beter geschikt zijn van VHF voor DVB-H inderdaad op de betere doordringbaarheid. Dat van die antenne had ik me eigenlijk niet gerealiseerd. Waar zit dan in de huidige toestellen voor DVB-H de 12½ cm antenne?
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 31-08-2009 14:57 ]
Is er een programmatje waarmee je de lengte van antenne's kan uitrekenen voor Digitenne ?
Ik wil eens gaan hobbiën met wat lasdraad o.i.d.
Misschien kan iemand mij het zo vertellen, ik woon vlak bij de mast in Breda en maak gebruik van kanalen : 30, 31, 32 en 60
Gr.
Yermolai
Misschien kan iemand mij het zo vertellen, ik woon vlak bij de mast in Breda en maak gebruik van kanalen : 30, 31, 32 en 60
Gr.
Yermolai
[ Voor 28% gewijzigd door yermolai op 31-08-2009 16:36 . Reden: aanvulling gegevens ]
Verwijderd
Heel, heel, heel lang geleden, alweer zo'n dertig jaar, leerde ik op school (MTS-electronica) in het vak telecommunicatietechniek iets over zogenaamde verkortingsspoelen. Spoelen, die er voor zorgden dat je met kortere antennes kon werken. De afgelopen dertig jaar ben ik totaal andere dingen gaan doen, maar is de interesse voor computers en telefoontechniek als hobby blijven bestaan.W3ird_N3rd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:56:
[...]
Misschien wel nergens. Op een kortere antenne heb je ook wel ontvangst, maar véél minder dan wanneer je de juiste lengte aan zou houden. Langer is overigens ook niet goed, dan verlies je ook signaal. De lengte moet kloppen voor het beste resultaat, niet langer en niet korter.
Ik denk dat het niet zo belangrijk is hoe lang de antenne is, zo lang je maar de goede aanpassing toepast...
Voor Digitenne moet je ongeveer 12,5cm gebruiken, of wou je voor één specifiek kanaal optimaliseren? Op http://www.csgnetwork.com/freqwavelengthcalc.html kan je het uitrekenen.yermolai schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:38:
Is er een programmatje waarmee je de lengte van antenne's kan uitrekenen voor Digitenne ?
Gr.
Yermolai
Neuh, lijkt me stug. Als dat goed zou werken zouden er wel kleinere antenne te koop zijn, dan had de binnenantenne van Digitenne ook kleiner kunnen zijn.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:50:
[...]
Heel, heel, heel lang geleden, alweer zo'n dertig jaar, leerde ik op school (MTS-electronica) in het vak telecommunicatietechniek iets over zogenaamde verkortingsspoelen. Spoelen, die er voor zorgden dat je met kortere antennes kon werken. De afgelopen dertig jaar ben ik totaal andere dingen gaan doen, maar is de interesse voor computers en telefoontechniek als hobby blijven bestaan.
Ik denk dat het niet zo belangrijk is hoe lang de antenne is, zo lang je maar de goede aanpassing toepast...
It's not going to happen.
Je kan best een kortere antenne gebruiken, maar dat gaat ten koste van je bereik. Zo heb je FM-transmitters zoals http://dealextreme.com/details.dx/sku.3102. De antenne is een draadje van 10cm in het snoertje naar de jackplug.
Ik heb ook een soortgelijk geval, en het bereik was ongeveer 3 meter - hooguit eigenlijk. Gewoon pet, praktisch onbruikbaar.
Nu heb ik een metalen staaf ~85cm (die van mij werkt alleen rond de 88Mhz) eraan vastgeknoopt, ding binnenshuis op de begane grond opgesteld en nu kan ik eerst naar buiten lopen en dan 25 meter van huis lopen door de straat voor het signaal wegvalt. De buren, buren van de buren en de overburen kunnen als het goed is dus allemaal meegenieten. Enige modificatie is die metalen staaf die ik eraan heb geknoopt. En dat heb ik nog niet eens perfect gedaan, als ik echt mijn best doe kan ik vast nog wat metertjes winnen, maar het is goed zo voor mij.
Als je met een "verkortingsspoel" (wat dat ook moge zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 31-08-2009 16:40 ]
De Samsung P960 en de LG's KB620 en KB770 hebben uittrekbare telescoop antennes voor TV ontvangst, klik op de links voor plaatjes. De lengte is wel ongeveer 12 cm meen ik mij te herinneren. De Nokia's N77 en N96 hebben ingebouwde antennes voor DVB-H ontvangst.Hageneis schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:58:
Ik doelde met het beter geschikt zijn van VHF voor DVB-H inderdaad op de betere doordringbaarheid. Dat van die antenne had ik me eigenlijk niet gerealiseerd. Waar zit dan in de huidige toestellen voor DVB-H de 12½ cm antenne?
Zonder antenne gaat het niet werken, iets moet de electro-magnetische velden oppikken en omzetten stromen en spanningen. Ik verwacht niet dat de zend/ontvangstantenne voor GSM/UMTS hiervoor gebruikt wordt. Maar ik heb nog nooit een N77 of N96 opengemaakt gezien. Ik ben wel nieuwsgierig.Misschien wel nergens.
De hoge UHF kanalen kunnen niet voor DVB-H gebruikt worden omdat deze frequenties te dicht bij de GSM uplink frequenties zitten (880-915 MHz). De DVB-H ingang heeft blijkbaar last van de GSM uitgang.
In de eerste plaats is het de bedoeling dat de antenne resoneert op de frequentie die je wilt ontvangen (of op uitzenden). Je krijgt dan opslinger effecten waardoor de antenne beter werkt. Als de lengte niet klopt kun je dat met spoelen en condensatoren een beetje helpen. Echter het rendement loopt terug (de spoel straalt niets uit of pikt niets op) en de antenne wordt smalbandiger. Op de midden- en kortegolf, waar de energieniveaus meestal pittig zijn (rendement minder belangrijk) en de toepassingen smalbandig, werkt dat prima.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:50:
Heel, heel, heel lang geleden, alweer zo'n dertig jaar, leerde ik op school (MTS-electronica) in het vak telecommunicatietechniek iets over zogenaamde verkortingsspoelen. Spoelen, die er voor zorgden dat je met kortere antennes kon werken. <knip> Ik denk dat het niet zo belangrijk is hoe lang de antenne is, zo lang je maar de goede aanpassing toepast...
Bij DVB-T ontvangst in de UHF band zijn de signalen doorgaans zwak (antenne rendement is belangrijk) en wil je dat de antenne over een breed frequentiebereik goed werkt. Verkortingsspoelen wil je hier niet tegenkomen.
Als je al spoelen tegenkomt in een DVB-T ontvangstantenne dan is dat om GSM signalen te blokkeren.
Wat is er mis met het geluid van één? het eerste Belgische net? Het klinkt alsof men onder water zit uit te zenden. Zowel Digitenne als Interactieve tv.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ik heb gisteren voor m'n moeder zo'n Digitenne doos gehaald bij de Dixons. Vanavond alles geinstalleerd, maar het signaal van de antenne is 0% en hij vindt ook geen enkele zender... Ik las in de OP dat er een bug kan zijn, dus dat 'ie 0% aangeeft maar alsnog werkt, nou, deze dus niet.
Is er een of ander knopje wat ik kan omzetten of omdraaien of weet ik veel wat wat ik nog kan doen? Of heb ik toevallig een kapotte antenne...? Ik heb de antenne trouwens zelfs door het raam buiten gehouden, in de wijde open lucht, maar zelfs dan bleef de ontvangst 0%. En o ja, ik heb ook met de hand het juiste kanaal opgezocht om de antenne te optimaliseren. Maar het ding lijkt gewoon dood... Kan je dat of een of andere manier testen? Ik zag wel een oranje lichtje op de antenne, dus hij is niet compleet dood...
Is er een of ander knopje wat ik kan omzetten of omdraaien of weet ik veel wat wat ik nog kan doen? Of heb ik toevallig een kapotte antenne...? Ik heb de antenne trouwens zelfs door het raam buiten gehouden, in de wijde open lucht, maar zelfs dan bleef de ontvangst 0%. En o ja, ik heb ook met de hand het juiste kanaal opgezocht om de antenne te optimaliseren. Maar het ding lijkt gewoon dood... Kan je dat of een of andere manier testen? Ik zag wel een oranje lichtje op de antenne, dus hij is niet compleet dood...
Verwijderd
Ben woonachtig in Belgë en ben telenetklant, alles picco bello, maar ja de prijs is er ook naar.Regards
Ja het lampje op de antenne moet branden, heb je niet in het menu bij antenne de boel op passief staan hij moet op actief anders krijgt hij niet de 5v die hij nodig heeft.
Als het lampje brandt moet je misschien een beetje draaien met de antenne tot hij signaal vind dat gaatt niet al;tijd even makkelijk vooral als je een goed geïsoleerd huis hebt dus dubbel glas en zo.
Als het lampje brandt moet je misschien een beetje draaien met de antenne tot hij signaal vind dat gaatt niet al;tijd even makkelijk vooral als je een goed geïsoleerd huis hebt dus dubbel glas en zo.
Verwijderd
Nou, okay, ik snap er niets van, maar hij doet het... Ik ben met het ding naar m'n huis teruggegaan en dacht 'Laat ik het hier eens proberen'. En ja hoor, het werkt. Ik weer terug naar m'n moeder en nu werkt 'ie daar ook.
Snap er geen ene moer van, maar goed...
Enige probleem is nu dat 'ie alleen Ned 1, 2 en 3 doorgeeft: bij alle andere zenders (die hij dus wel gevonden heeft) krijg je de melding dat de boel gecodeerd is: kan het soms even duren voordat de KPN de boel geactiveerd heeft...? Ik dacht dat alles meteen 'binnen 10 minuten' zou moeten werken? (EDIT: En ja, de smarcard zit er goed in...) Moet ik die smartcard soms activeren...? In de handleiding staat dat ik dat moet doen zoals in de beschrijving bij de smartcard staat, maar de smartcard zat gewoon in de KNP doos en er zit geen aparte beschrijving bij. En volgens mij hebben ze dat bij Dixons ook al gedaan...
Enige probleem is nu dat 'ie alleen Ned 1, 2 en 3 doorgeeft: bij alle andere zenders (die hij dus wel gevonden heeft) krijg je de melding dat de boel gecodeerd is: kan het soms even duren voordat de KPN de boel geactiveerd heeft...? Ik dacht dat alles meteen 'binnen 10 minuten' zou moeten werken? (EDIT: En ja, de smarcard zit er goed in...) Moet ik die smartcard soms activeren...? In de handleiding staat dat ik dat moet doen zoals in de beschrijving bij de smartcard staat, maar de smartcard zat gewoon in de KNP doos en er zit geen aparte beschrijving bij. En volgens mij hebben ze dat bij Dixons ook al gedaan...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 20:37 ]
Je moet KPN bellen om de smartcard te activeren.
Verwijderd
O... handig dat niemand dat zegt en dat dat nergens in de documentatie staat... Ik zal dat maar even gaan doen dan.MarcoC schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:55:
Je moet KPN bellen om de smartcard te activeren.
Verwijderd
Kennen jullie deze al!?
Ik heb net een nieuwe philips 32pfl9604 in huis gehaald. Ik had al digitenne met zo'n losse ontvanger-box (TF6000COK) en die deed het op de oude beeldbuis fantastisch. Echter, als ik de digitenne-box op de philips aansluit dan geeft ie alleen maar de vrij beschikbare zenders (alsof de smartcard er niet in zit dus). Ik heb de bekabeling (scart) etc goed gecheckt, dus daar ligt het niet aan.
Maar nu komt ie: Als ik de digitenne-box op m'n oude tv aansluit, werkt alles perfect...totdat ik de nieuwe philips ergens in de buurt zet en aanschakel...dan kan ik alleen nog maar de vrije zenders krijgen via digitenne op m'n oude tv...(verder geen enkele andere kabel in de philips, alleen maar stroom)
Het lijkt er dus op dat die philips door de lucht (mbv ingebouwde DVB-T tuner??) de digitenne-box kan laten 'denken' dat de smartcard er niet in zit, of niet geactiveerd is. Ik kan hier nergens iets over vinden in de documentatie vd TV of de digitenne-box. Ook de internetfora zwijgen in alle talen (of ik zoek niet op de goeie keywords...) en ik heb nog ff geen zin om dure helpdesks te gaan bellen, want voordat die uberhaubt snappen wat het probleem is, ben ik al weer 20 euro kwijt.
Iemand een idee waar het aan ligt en hoe dit op te lossen? Pragmatische oplossingen als een CAM aanschaffen en de digitenne-box weggooien of overgaan op analoge kabel kan ik zelf ook bedenken, maar is er misschien ook een simpele setting (in tv of digitenne-box) die ik kan veranderen?
Alvast bedankt!
Ik heb net een nieuwe philips 32pfl9604 in huis gehaald. Ik had al digitenne met zo'n losse ontvanger-box (TF6000COK) en die deed het op de oude beeldbuis fantastisch. Echter, als ik de digitenne-box op de philips aansluit dan geeft ie alleen maar de vrij beschikbare zenders (alsof de smartcard er niet in zit dus). Ik heb de bekabeling (scart) etc goed gecheckt, dus daar ligt het niet aan.
Maar nu komt ie: Als ik de digitenne-box op m'n oude tv aansluit, werkt alles perfect...totdat ik de nieuwe philips ergens in de buurt zet en aanschakel...dan kan ik alleen nog maar de vrije zenders krijgen via digitenne op m'n oude tv...(verder geen enkele andere kabel in de philips, alleen maar stroom)
Het lijkt er dus op dat die philips door de lucht (mbv ingebouwde DVB-T tuner??) de digitenne-box kan laten 'denken' dat de smartcard er niet in zit, of niet geactiveerd is. Ik kan hier nergens iets over vinden in de documentatie vd TV of de digitenne-box. Ook de internetfora zwijgen in alle talen (of ik zoek niet op de goeie keywords...) en ik heb nog ff geen zin om dure helpdesks te gaan bellen, want voordat die uberhaubt snappen wat het probleem is, ben ik al weer 20 euro kwijt.
Iemand een idee waar het aan ligt en hoe dit op te lossen? Pragmatische oplossingen als een CAM aanschaffen en de digitenne-box weggooien of overgaan op analoge kabel kan ik zelf ook bedenken, maar is er misschien ook een simpele setting (in tv of digitenne-box) die ik kan veranderen?
Alvast bedankt!
Zet de antenne eens zover mogelijk uit de buurt van de nieuwe TV en probeer het opnieuw, gebruik eventueel een coax verlengkabel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:48:
Kennen jullie deze al!?
Maar nu komt ie: Als ik de digitenne-box op m'n oude tv aansluit, werkt alles perfect...totdat ik de nieuwe philips ergens in de buurt zet en aanschakel... dan kan ik alleen nog maar de vrije zenders krijgen via digitenne op m'n oude tv... (verder geen enkele andere kabel in de philips, alleen maar stroom)
Het enige dat ik kan bedenken is dat de nieuwe Philips TV stoorsignalen produceert die de ontvangst van de commerciële omroepen blokkeert. De publieke omroepen worden met veel foutcorrectie uitgezonden en zijn daarom robuuster te ontvangen.
Laat even in het forum weten hoe het afloopt. Dit geval is wel heel bijzonder.
Als dat niet helpt, probeer dan eens in je Topfield te verpakken in aluminiumfolie. Als dat zou helpen dan pikt interne elektronica van je box een storing op van de TV.hb1964 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:11:
[...]
Zet de antenne eens zover mogelijk uit de buurt van de nieuwe TV en probeer het opnieuw, gebruik eventueel een coax verlengkabel.
Hoe dan ook een zeer apart geval!
Verwijderd
Thanks guys/girls, problem solved!
W3ird_N3rd, ik had gisteren de topfield al in een metalen prullenbak geprobeerd (geen effect) en was al bang dat ik die topfield daar net zo goed in kon laten liggen
Dank hb1964, dat was inderdaad de oplossing. Ik had gisteren ook al even met de antenne lopen slepen (geen effect), maar had er nog geen extra coax tussen gehangen omdat ik niet verwachtte dat het aan de ontvangst zou liggen, maar jouw verklaring mbt robuustere publieke omroepen klinkt plausibel.
Wel irri, want nu moet ik dus een kabeltje weg gaan werken...
W3ird_N3rd, ik had gisteren de topfield al in een metalen prullenbak geprobeerd (geen effect) en was al bang dat ik die topfield daar net zo goed in kon laten liggen
Dank hb1964, dat was inderdaad de oplossing. Ik had gisteren ook al even met de antenne lopen slepen (geen effect), maar had er nog geen extra coax tussen gehangen omdat ik niet verwachtte dat het aan de ontvangst zou liggen, maar jouw verklaring mbt robuustere publieke omroepen klinkt plausibel.
Wel irri, want nu moet ik dus een kabeltje weg gaan werken...
Staat uitgebreid op de doos, gebruiksaanwijzing, kaart zelf...Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:41:
[...]
O... handig dat niemand dat zegt en dat dat nergens in de documentatie staat... Ik zal dat maar even gaan doen dan.
Dus je dacht gewoon het kaartje in de ontvanger te stoppen en kijken? Hoe moet KPN dan weten van wie de kaart is en waar ze het abonnementgeld vandaan moeten halen? Had je hem bij de Primafoon gehaald dan hadden ze het in de winkel voorelkaar gemaakt, tegen de tijd dat je thuis bent is het een kwestie van scart naar tv, antenne inpluggen en kijken maar.
2,00 m. + begane grond
Ik heb de standaard Samsung Twin Receiver van KPN Digitenne nog altijd in huis terwijl ik al jaren geen abonnement meer ben, en dus geen smartcard meer heb.
Is het mogelijk daarmee de free-to-air TV en vooral de RADIO zenders te ontvangen?
Via mijn Sharp TV met DVB-T tuner lukt dat prima, dus het moet kunnen.
Een eerste poging om het via de Samsung Receiver zonder Smartcard te proberen strande helaas.
Is de firmware beperkend, of ben ik beperkt en zou het wel moeten lukken? Thanks!
Is het mogelijk daarmee de free-to-air TV en vooral de RADIO zenders te ontvangen?
Een eerste poging om het via de Samsung Receiver zonder Smartcard te proberen strande helaas.
Is de firmware beperkend, of ben ik beperkt en zou het wel moeten lukken? Thanks!
Verwijderd
Hij was in de winkel voorelkaar gemaakt... Geregistreerd en ALLES.giant2000 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:10:
[...]
Staat uitgebreid op de doos, gebruiksaanwijzing, kaart zelf...
Dus je dacht gewoon het kaartje in de ontvanger te stoppen en kijken? Hoe moet KPN dan weten van wie de kaart is en waar ze het abonnementgeld vandaan moeten halen? Had je hem bij de Primafoon gehaald dan hadden ze het in de winkel voorelkaar gemaakt, tegen de tijd dat je thuis bent is het een kwestie van scart naar tv, antenne inpluggen en kijken maar.
Ik heb Digitenne gebeld en ze zeiden dat ik 'm aan moest zetten op een gecodeerde zender en dan een half uur moest wachten: dan zou 'ie automatisch geregistreerd worden. En het klopte ook nog. En dat stond NIET op de doos of in de handleiding!!! En het was dus GEEN geval van meteen kijken maar... Hoe moest ik weten dat je dat ding minstens een half uur aan moest laten staan zodat de zender de card kon 'vinden' zodat alles eindelijk werkt...?

Mooi dat het werktVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:11:
Ik heb zelf een Topfield PVR met een Philips 32PFL9603. De Topfield heeft een betere tuner dan de Philips; antenne plaatsing in de vensterbank is bij de Philips erg kritisch, de Topfield doet het altijd. Ik heb meer mensen gesproken bij wie de Topfield beter ontvangt dan de TV (met ingebouwde DVB-T tuner).
Ik ken een hoogfrequent specialist die zijn LCD TV zijn ruisbron noemt, omdat er nogal wat stoorsignalen uit schijnen te komen. Thuis heb ik daar nog niets van gemerkt, maar hier in het midden van het land zijn de Digitenne signalen loeihard, sterk genoeg om boven de 'ruisbron' uit te komen.
Free-to-Air moet lukken. De twintuner van Samsung kan een bug hebben waardoor het automatisch scannen niet lekker werkt, het hangt van de firmware af die er in zit. Reset de box naar fabrieksinstellingen en probeer de publieke omroepen eens handmatig te scannen. De commerciëlen kun je overslaan, die doen het toch niet zonder smartcard. Raadpleeg de bekende lijstjes met frequenties voor welke je moet scannen.Stpan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:42:
Hmm, tja... dat weet ik niet. Ik kreeg het destijds meteen voorelkaar... kaart activeren, abonnement aanvragenVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:15:
[...]
Hoe moest ik weten dat je dat ding minstens een half uur aan moest laten staan zodat de zender de card kon 'vinden' zodat alles eindelijk werkt...?
Dat binnen 10 minuten kijken, zeggen ze dat nog steeds? Het is op zich haalbaar, maar dan moet je wel weten hoe. Een half uur is maximaal, je code wordt namelijk toegevoegd aan een carrousel van alle abonnementen codes wat je kan vergelijken met het zoeken naar een teletekst pagina. Als je geluk hebt dan kan je binnen 10 seconden beeld hebben, heb je pech dan is je code net geweest en moet je wat langer wachten.
2,00 m. + begane grond
Ga er van het weekend gelijk mee aan de slag, dank!hb1964 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:11:
[...]
Free-to-Air moet lukken. De twintuner van Samsung kan een bug hebben waardoor het automatisch scannen niet lekker werkt, het hangt van de firmware af die er in zit. Reset de box naar fabrieksinstellingen en probeer de publieke omroepen eens handmatig te scannen. De commerciëlen kun je overslaan, die doen het toch niet zonder smartcard. Raadpleeg de bekende lijstjes met frequenties voor welke je moet scannen.
Verwijderd
Ivm een te kopen LCD scherm met ingebouwde tuner wil ik de startterskit (dus incl. smartcard) van KPN kopen. De externe tuner die ik nu heb wil ik met de bestaande smartcard aan de HDD-recorder hangen. Op die manier creer ik een twintunersituatie waardoor ik wat anders kan opnemen dan waar ik op dat moment naar kijk. Het voordeel is ook dat ik kan opnemen zonder dat de tv aanstaat. Op de website van KPN staat dat voor de huur van de tweede tuner 4 euro per maand moet worden betaald. Geldt dit ook als je de starterskit koopt?
Als ik je goed begrijp heb je één tuner die je huurt van KPN en wil je een starterskit kopen voor je toekomstige TV. Op de KPN site lees ik:Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:03:
Ivm een te kopen LCD scherm met ingebouwde tuner wil ik de startterskit (dus incl. smartcard) van KPN kopen. De externe tuner die ik nu heb wil ik met de bestaande smartcard aan de HDD-recorder hangen. <knip> Op de website van KPN staat dat voor de huur van de tweede tuner 4 euro per maand moet worden betaald. Geldt dit ook als je de starterskit koopt?
Die starterskit koop je toch? Daar ga je geen huur voor betalen. Die andere blijft je eerste ontvanger, die je gratis in bruikleen hebt gekregen. Een tweede ontvanger ga je niet zo snel huren, die dingen kosten € 50,= en met een huurprijs van € 4,= per maand heb je je investering na 12 maanden terugverdiend.De eerste digitale ontvanger die je nodig hebt om het tv signaal naar je tv sturen krijg je gratis in bruikleen (normale prijs: € 90,-). Op de factuur is dit terug te zien als huurtuner, hiervoor krijg je €4,- /mnd korting.
Starterskit betaal je geen huur voor. Je moet alleen even bellen om de extra smartcard te activeren. Dat is gratis. Je mag tot 3 kaarten geactiveerd hebben per abonnement.
Dit topic is gesloten.