Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben nieuw hier en heb goed m'n best gedaan om in de bestaande topics antwoorden te vinden op al m'n vragen, maar het is nog niet op alle vlakken duidelijk, dus vandaar dit vraagje.

Situatie:
- Ik ben net verhuisd en nu wil ik al mijn oude audio/video apparatuur (woonkamer) direct vernieuwen
- Daar zitten echter een aantal "klein-dorpje"-beperkingen en wat functie-eisen van mij aan

Beperking:
- Alleen de mogelijkheid voor Digitenne, Satelliet of analoge kabel (UPC)

Eisen:
- Ik wil in woonkamer en op slaapkamer TV
- Ik wil een in de woonkamer een harddisk recorder waar ik ook info vanaf kan halen (bijv. via DVD) zodat ik opgenomen films o.i.d. ook op de slaapkamer kan bekijken...of kun je tegenwoordig al op 2 locaties in je huis gebruik maken van 1 recorder zonder kabels te trekken of de recorder te versjouwen?). Daarnaast moet ik met die recorder op 1 zender kunnen kijken en een ander kanaal kunnen opnemen, of op 1 avond dingen op kunnen nemen die op 2 verschillende kanalen komen terwijl ik weg ben. Een EPG is zeer wenselijk.

De keuzes, overwegingen en vragen aan jullie:
- De soorten signaal
a) Satelliet valt volgens mij af, omdat het een grotere investering is en ik doe dat weg zo gauw ik een all-in-one pakketje kan krijgen via glasvezel, digitaal via de kabel of een fatsoenlijke ADSL draad.
b) Digitenne zou kunnen....Hiervoor kan ik een abonnement en tuner van m'n pa overnemen en op datzelfde abonnement zou ik dan een extra smartcard aan kunnen vragen die ik stop in zo'n kitje in mijn nieuw te kopen Philips 32PFL9604H/12 TV voor in de woonkamer...die oude tuner van m'n pa kan ik dan samen met m'n oude TV en oude DVD-speler op de slaapkamer zetten. (dat scheelt dus de huur van een 2e tuner)
c) Analoge kabel, er liggen al twee aansluitingen op de juiste plekken in huis.

Welk signaal kan ik nu het beste nemen?
Qua zenderaanbod maakt het me niks uit..maar ik heb hier wel de volgende vragen bij:
- Welk signaal is beter qua kwaliteit (iemand ervaring met de genoemde philips TV?... want je TV en type ingebouwde tuner maakt daarvoor volgens mij wel uit toch)? Ik heb heel even beide signalen in mijn nieuwe huis maar op de oude, hele oude, TV gehad (duurt even voor het signaal van de vorige bewoner afgesloten wordt). Ik zag geen verschil in kwaliteit en heb twee keer tijdens noodweer digitenne storing van ca. 0,5 sec gehad. Op basis van deze gegevens is het om het even, maar met de philips maakt het misschien meer uit.

- Welk signaal i.c.m. welke harddisk recorder is compatible met mijn eisen?...Hebben die recorders ingebouwde tuners voor analoge kabel en digitenne DVB-T en, in het laatste geval, is er ruimte voor een smartcard (de 1e 10 die ik gecheckt heb, volgens mij niet)? Zo nee, kun je dan bijvoorbeeld het signaal via de TV naar je recorder halen (en kun je dan nog op verschillende netten opnemen en kijken tegelijk)? Bestaan er recorders die aan mijn bovengenoemde eisen op analoge kabel of digitenne kunnen voldoen? Ik weet van de KPN-PVR (Topfield nogwat), dat lijkt bijna de oplossing, maar daar kun je niks meer vanaf halen (toch?). Bovendien vraag ik me af of ik die PVR nog ergens voor kan gebruiken als ik stop met digitenne (bijv. als er digitaal via de kabel mogelijk gemaakt wordt).

Alvast bedankt (alleen al voor het helemaal lezen van deze post) en hopelijk kan iemand me wat verder helpen.