Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

jelle. schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:17:
[...]

Ja daar gaat het al 3 pagina's over :P ik begreep niet zo goed wat je punt is :)
Dat als je 8,50 te duur vindt, je per direct van je abo af kunt, ook als je bijvoorbeeld nog 10 maanden zou moeten wachten, begrijp je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
My-life schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:37:
Vanavond met m'n ouders bij de Primafoon geweest. Ze vertelde daar netjes dat je nu nog Digitenne kunt afsluiten voor 7,50, maar dat de prijs wellicht binnenkort verhoogt word naar 8,50. Ook voor de nieuwe abonnees.

Verder had het meisje wat ons hielp, een jaar of 17 denk ik, best wel kijk op Digitenne. Verstand wil ik niet zeggen, want ik vermoed dat ze geen idee heeft als iemand naar DVB-T vraagt zeg maar.
Maar voor 'gewone mensen' (die dus geen lid zijn van GoT bijvoorbeeld) zoals mijn ouders is dat alleen maar beter.

Ik denk dat mijn ouders volgende week een recorder met 320 HD kopen plus een los setje voor een voorbereide tv.
Of zijn er nog andere recorders als die van KPN zelf te koop?
Je hebt zelf de twin tuner van KPN al gevonden zie ik. Helaas zijn er buiten de recorders van KPN weinig of geen alternatieven tenzij je het zenderaanbod beperkt tot de FTA zenders (Ned 1/2/3 + 1 regionale). De recorder moet in elk geval voorzien zijn van een Conax slot waar de smartcard van KPN in gaat. En dan nog zou ik de gok niet durven wagen aangezien het toch vrij dure apparaten zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Koffie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:03:
Over de slechte ontvangstkwaliteit: ik zit welliswaar met mijn huis zowat in de mast hier (en dus eigenlijk nooit problemen) maar ook in de auto heb ik weinig te klagen.
OK uiteraard heb ik daar af en toe een blokjesregen, maar dat is dan wanneer je een slechte dekkingsgebied heb. En ja, als je dan ook nog een vrachtwagen in gaat halen staat het helemaal stil.
Maar als ik een lock heb, heb ik dus echt gewoon strak beeld met 140 km.
Nja, ik heb het dus over ontvangst in huis dicht bij een snel weg. En zit dus in een "groen" gebied waar je dus ontvangst met een buitenantenne hebt. Ik denk dus ook dat als ze de snelweg zouden afsluiten het ontvangst perfect is. 's avonds is het ook al een stuk beter.Misschien omdat er dan minder vrachtverkeer rijdt?

Maar ik kan dus gratis een KPN monteur laten komen om er naar te kijken? En die gaat dan hopelijk niet zeggen dat we dan antenne moeten verplaatsen? Want dat gaat nogal moeilijk en is een heel werk... :X

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
[...]

Let op: het gaat daar dus wel over verlengen ...

Over de slechte ontvangstkwaliteit: ik zit welliswaar met mijn huis zowat in de mast hier (en dus eigenlijk nooit problemen) maar ook in de auto heb ik weinig te klagen.
OK uiteraard heb ik daar af en toe een blokjesregen, maar dat is dan wanneer je een slechte dekkingsgebied heb. En ja, als je dan ook nog een vrachtwagen in gaat halen staat het helemaal stil.

't Is balen van de verhoging, maar ik heb totaal geen probleem (en voor mij persoonlijk: analoge kabel was ruk en digitale kabel kon ik nog geen reclameblok zonder storing kijken).
Wat voor een antenne gebruik jij voor Digitenne in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:35:
Ik wilde een Conax 4.00e CAM van SCM maar de verkoper van correct vertelde mij dat het ''trieste'' kwaliteit is op een groter scherm?
Ach ja... deze man wil waarschijnlijk Digitenne vergelijken met kabel tv, maar die hebben een veel grotere bandbreedte en daar betaal je ook voor. Maar tot 42" is de kwaliteit wel goed, lees ik vaak in dit forum. Het is wel zo: deste meer informatie (bewegingen) deste meer 'blokken' in beeld. Bijvoorbeeld stromend water of een voetbalwedstrijd hebben hier nog al last van. De kwaliteit van een beeld met weinig informatie (een nieuwslezer) heeft dezelfde kwaliteit als kabel.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand ervaring met deze Hauppauge DVB-T Antenne? Hij moet aan een Bravia komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zAo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:41:
Heeft iemand ervaring met deze Hauppauge DVB-T Antenne? Hij moet aan een Bravia komen.
Ik kan je met 99% zekerheid vertellen dat die het slechter doet dan de standaard KPN/Funke antenne. Dan kan je net zo goed een coaxkabel strippen (zie topicstart), daar hoef je geen 11 euro aan uit te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 03-08-2009 14:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

W3ird_N3rd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

Ik kan je met 99% zekerheid vertellen dat die het slechter doet dan de standaard KPN/Funke antenne. Dan kan je net zo goed een coaxkabel strippen (zie topicstart), daar hoef je geen 11 euro aan uit te geven.
Thanks. Aangezien ik die van KPN niet over heb, ga ik op zoek naar iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik heb vandaag de KPN gebeld om het abbo van mijn opa op te zeggen. Krijg ik te horen dat het bericht niet voor huidige klanten geld en dat deze een tegemoetkoming kunnen krijgen van 12 euro (eenmalig of per jaar, dat weet ik helaas niet meer.) Blijkbaar hebben ze erg veel opzeggingen gehad.
Mijn opa wilde er wel vanaf dus doorgezet, maar ik heb net een paar dagen geleden mijn 2e tuner " opgezegd" en toen kreeg ik geen aanbod als blijvende klant. Morgen maar weer even bellen.
Dus een tip voor de blijvers, helaas gaat je 12 euro op aan het gesprek...

Vind het maar schandalig hoe dit gaat. Ik heb trouwens nog helemaal geen mail gehad ook niet van de verhoging.

[ Voor 9% gewijzigd door Cobb op 04-08-2009 22:23 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Joen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Wat voor een antenne gebruik jij voor Digitenne in de auto?
De 2 bijgeleverde antennetjes. Dikte van de kabel is vergelijkbaar met die van de standaard KPN antenne. Het antenne gedeelte zelf is qua vorm en lengte vergelijkbaar met Twix :+ maar dan zo plat als een euro.
Volgens mij redelijk budget meuk dus (als je bedenkt dat de tuner met de 2 antennes 200,- was, en een Hirschmann car antenne al tegen de 100,- per stuk zit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
zAo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

Thanks. Aangezien ik die van KPN niet over heb, ga ik op zoek naar iets anders :)
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op:

http://www.satellitecity....nen-antennes-c-41_67.html
http://www.bisco.nl/index.php?act=viewCat&catId=109
http://www.improver.com/satellietshop/index.php/cPath/60

Ook een leuke antenne: http://www.clixxun.de/en/...e=News&file=article&sid=1 (een test staat hier)

En als je helemaal goed wil kan je gaan voor de bierantenne! Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
giant2000 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Helaas zijn er buiten de recorders van KPN weinig of geen alternatieven tenzij je het zenderaanbod beperkt tot de FTA zenders (Ned 1/2/3 + 1 regionale). De recorder moet in elk geval voorzien zijn van een Conax slot waar de smartcard van KPN in gaat. En dan nog zou ik de gok niet durven wagen aangezien het toch vrij dure apparaten zijn.
Wat wellicht nog een optie is is de MVision T4, deze werkt met een externe harde schijf of USB stick voor de opname. Nadeel is alleen dat je niet de ene zender kan bekijken en een andere opnemen. Op http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1533350 zijn er veel ervaringen over dit apparaat te vinden. Kopen kan o.a. bij Satellite city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:54:
[...]

Ach ja... deze man wil waarschijnlijk Digitenne vergelijken met kabel tv, maar die hebben een veel grotere bandbreedte en daar betaal je ook voor. Maar tot 42" is de kwaliteit wel goed, lees ik vaak in dit forum. Het is wel zo: deste meer informatie (bewegingen) deste meer 'blokken' in beeld. Bijvoorbeeld stromend water of een voetbalwedstrijd hebben hier nog al last van. De kwaliteit van een beeld met weinig informatie (een nieuwslezer) heeft dezelfde kwaliteit als kabel.
KPN geeft zelf aan dat het product geschikt is voor schermen tot 32 inch. Grotere schermen geven toch wel wat meer kwaliteitsverlies. Het is ook maar net wat je gewend bent en welke kwaliteit je wilt hebben. Op dit forum lees je dat er best veel mensen zijn die ook op de grotere schermen tevreden zijn over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
musicfreak schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 05:32:
[...]

Wat wellicht nog een optie is is de MVision T4, deze werkt met een externe harde schijf of USB stick voor de opname. Nadeel is alleen dat je niet de ene zender kan bekijken en een andere opnemen. Op http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1533350 zijn er veel ervaringen over dit apparaat te vinden. Kopen kan o.a. bij Satellite city.
Je kunt ook nog overwegen om via een computer te gaan kijken, bijvoorbeeld met een Firedtv kaart. I.c.m. een FTA kaart kan je dan alle FTA zenders + 1 conax gecodeerde zender onafhankelijk tegelijkertijd opnemen en kijken (dus Ned 1 en 2 en 3 en RTL4 opnemen, een opname of een regionale zender kijken). Voordeel is hierbij dat je m.b.v. software als VideoReDo vrij eenvoudig reclame uit een programma kan knippen, dit op een dvd kan branden en in vrijwel elke DVD speler kan afspelen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
musicfreak schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 05:32:
[...]

Ja, die ben ik ook tegen gekomen. Je zou er twee kunnen kopen en de externe HD dan kunnen uitwisselen om het opgenomen programma op de andere te bekijken.
Probleem is dat er maar 1 tuner inzit en je dus alleen het programma kunt bekijken wat je opneemt, toch?

Als KPN het limiet van 3 smartcards niet had zou dit niet zo'n probleem zijn. Als je dan een tv koop met DVB-T tuner ingebouwd kun je die gebruiken om live tv te kijken.
We hebben echter drie tv's (de mijne aangesloten op Media Center) in huis waarvan we met twee ook op willen nemen.
Of ik moet me ouders vertellen dat ze de smartcard dan overzetten van de ene naar de andere tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat ik een beetje jammer vind is dat ik net een HD recorder en Conax kastje heb gekocht voor mijn twee tv's en dat ze nu de prijs omhoog gooien. Kan ik die oude apparatuur ook teruggeven als ik het niet eens ben met die prijsstijging?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
BBC Prime heeft tegenwoordige Nederlandse ondertitels...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:29:
BBC Prime heeft tegenwoordige Nederlandse ondertitels...
Dat is nog niet zo lang volgens mij.......Het was mij net ook opgevallen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29
cnsmr schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Weet iemand of EDPnet ook de prijs gaat verhogen per 1 september?
Ik heb een reactie gekregen van EDPnet, de tarieven voor DigiTV worden voorlopig niet verhoogd, en blijven dus 7,50 per maand. Ook de aansluitkosten zijn 20 ipv 25 euro bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik wil vandaag (ivm de zomeractie) Digitenne gaan aanschaffen.
Ben aan het verhuizen en heb op dit moment nog geen TV gekocht.

Nu wil ik graag een CAM-module gebruiken in de TV zelf, en ik ben zojuist op zoek gegaan naar wat wél en niet werkt. Nu zie ik cam-modules van ±35 tot ±110 euro, en ik heb geen flauw idee wat het verschil tussen de modellen is.

Kan iemand mij van een simpel antwoord voorzien: Wat werkt (over het algemeen) wel, en wat zeker niet?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
HiddenWolf schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:44:
Ik wil vandaag (ivm de zomeractie) Digitenne gaan aanschaffen.
Ben aan het verhuizen en heb op dit moment nog geen TV gekocht.

Nu wil ik graag een CAM-module gebruiken in de TV zelf, en ik ben zojuist op zoek gegaan naar wat wél en niet werkt. Nu zie ik cam-modules van ±35 tot ±110 euro, en ik heb geen flauw idee wat het verschil tussen de modellen is.

Kan iemand mij van een simpel antwoord voorzien: Wat werkt (over het algemeen) wel, en wat zeker niet?

Bij voorbaat dank.
Je kan dan meteen dit pakket van Digitenne zelf kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Rave17 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Je kan dan meteen dit pakket van Digitenne zelf kopen :)
Kijk. Dat kon ik dus niet vinden in de start-post. ;)

Dank je. Zo maar eens op mijn gemak naar de KPN-winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HiddenWolf schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Kijk. Dat kon ik dus niet vinden in de start-post. ;)
Uitleg 5V: als je een actieve antenne gebruikt (zoals de KPN binnen/buitenantennes) en een ontvanger/TV zelf geen 5V kan leveren heb je een losse 5V inserter nodig. Zie de FAQ hieronder. Een 5V inserter zit, samen met een Conax 4.00e CAM, smartcard en antenne ook in de Digitenne Starterskit.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
HiddenWolf schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Dank je. Zo maar eens op mijn gemak naar de KPN-winkel.
Maar vandaag was het 30 graden... dat kan morgen wel weer minder zijn :(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Mijn ouders gaan vandaag een abonnement afsluiten. Iemand een idee waar je de zonnesteek korting kunt zien behalve in de winkel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Op de thermometer?

Ik krijg zojuist een mailtje met een aanbieding betreffende eredivisie live. De prijs is mij alleen niet helemaal duidelijk. Die € 10,-, is dat puur alleen voor het voetbal? Of is dit de nieuwe maandelijkse abonnementsprijs met eredivisie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
My-life schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:46:
Mijn ouders gaan vandaag een abonnement afsluiten. Iemand een idee waar je de zonnesteek korting kunt zien behalve in de winkel zelf?
Het staat ook vermeld op de website.
De actie geldt trouwens alleen als je een bestaand UPC/Ziggo-abbonnement opzegt. Daar ga ik nog eens over rellen met de klantenservice, want dat staat weer niet op de website en de afdeling verkoop stond ook voor een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Welke thermometer? Het kortingspercentage wordt per dag toch van tevoren vastgesteld door KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha was ook een geintje, moet ook op de site staan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
HiddenWolf schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Het staat ook vermeld op de website.
De actie geldt trouwens alleen als je een bestaand UPC/Ziggo-abbonnement opzegt. Daar ga ik nog eens over rellen met de klantenservice, want dat staat weer niet op de website en de afdeling verkoop stond ook voor een verassing.
De korting geldt voor het hele jaar als je op de voucher aangeeft je kabel-abonnement op te zeggen. Geef je dat niet aan, dan heb je alleen de eerste maand die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:58:
Op de thermometer?

Ik krijg zojuist een mailtje met een aanbieding betreffende eredivisie live. De prijs is mij alleen niet helemaal duidelijk. Die € 10,-, is dat puur alleen voor het voetbal? Of is dit de nieuwe maandelijkse abonnementsprijs met eredivisie erbij?
Heb 't antwoord al gevonden, voetbal is dus gewoon duurder dan je complete standaard abonnement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wij hebben nu ook digitenne, altans, theoretisch.

Ik heb een Philips tv met ingebouwde DVB-T tuner en uiteraard een CI. Daar heb ik al eerder een CAM ingehad om te proberen.
Nu hebben we onze eigen CAM, de standaard uitvoering van KPN en ik krijg hem er niet in!
Ben ik het nu aan het verliezen of zijn er verschillende CAM's?

Edit:
Nervermind, kwas vergeten dat hij er niet zover in hoeft als bijv. een PCMCIA kaartje... :$

[ Voor 14% gewijzigd door My-life op 07-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
jelle. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:49:
[...]

De korting geldt voor het hele jaar als je op de voucher aangeeft je kabel-abonnement op te zeggen. Geef je dat niet aan, dan heb je alleen de eerste maand die korting.
Dat vind ik oplichterij, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Heb de CAM en Smartcard in m'n tv zitten, maar krijg geen beeld op de betaalde zenders. Geen communicatie met kaart o.i.d. geeft hij aan :S. De Smartcard werkt wel in een andere ontvanger en ik heb hem op beide mogelijke manieren in de CAM gestopt.

Ben bang dat er iets stuk is. Hopelijk de CAM en niet mijn tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:11:
Geen communicatie met kaart o.i.d. geeft hij aan :S
"mijn computer doet het niet, ik krijg een error o.i.d. :S "

Het zou een stuk makkelijker zijn als we weten wat voor melding je precies krijgt, welke CAM en welke TV je hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
HiddenWolf schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:57:
[...]

Dat vind ik oplichterij, eigenlijk.
Correctie: je hoeft niet perse aan te geven dat je je kabelabonnement opzegt. Als je de voucher opstuurt krijg je het hele jaar korting. Maargoed het is 17.00 geweest dus die actie is (in de winkel althans) toch ten einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:25:
[...]

"mijn computer doet het niet, ik krijg een error o.i.d. :S "

Het zou een stuk makkelijker zijn als we weten wat voor melding je precies krijgt, welke CAM en welke TV je hebt. 8)7
Het was niet zozeer een schreeuw om hulp, maar meer het delen van mijn verdriet ;) .

Op het moment dat ik dit typ zet ik RTL4 op om de exacte foutmelding over te typen, maar nu doet het het :D . Vanmiddag heb ik voor de dertigste keer de CAM kaart uit mijn tv gehaald en er weer ingestopt wat blijkbaar heeft geholpen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Helaas was de pret van korte duur. Zaterdag avond deden de betaalde kanalen het weer niet zonder aan de CAM te zitten. Foutmelding van de tv: "Communicatie met de kaart mislukt". Type tv: Philips 32PFL9632.
De foutmelding was eerst overigens in het Engels, maar via het menu van de tv kon ik in een menu van/over de CAM komen en heb hier de taal op Nederlands gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
weet iemand hoe je de positie van de zendmasten kan vinden, heb namelijk geen enkel zendmast kunnen vinden met google(maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Helpt deze lijst je misschien verder?:
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Helemaal onder in staan trouwens linkjes naar een PDF met zenderlocaties op de kaart van Nederland en een linkje naar de zenderlocaties in Google Earth.

[ Voor 45% gewijzigd door Joen op 10-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
kHeb een andere CAM geleend. Deze werkt wel normaal in mijn tv. Heb hem er een aantal keren opnieuw ingedaan en hij blijft gewoon werken. Ook met mijn smartcard.
Het is wel een iets andere. Zou dit uitmaken? Of heb ik gewoon een defecte gekregen?

De linker is van mijzelf:
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/GoT/CAM%20front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/GoT/CAM%20back.jpg
kHeb de serienummers maar even doorgehaald, geen idee wat iemand ermee zou kunnen, maar beter safe then sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check de tabel in de topicstart maar, er zijn een aantal verschillen in compatibiliteit tussen de Smit en de SCM CAM. (die rechter is aan de sticker te zien een SCM al kan ik het nu ff niet checken)

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 10-08-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
In de TS staat dus dat mijn tv compatibel is met de Smit CAM. Kun je de software van de CAM ook nog aanpassen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
My-life schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:29:
In de TS staat dus dat mijn tv compatibel is met de Smit CAM. Kun je de software van de CAM ook nog aanpassen soms?
Jij hebt hetzelfde tv-toestel als ik heb en ook dus het zelfde probleem met een officiele conax cam.

Stop hem er nog eens in, zet je TV aan, zie je hem dan in je menu onder instellingen ? (cam software)

Dan doe je je tv op standby, en direct druk je weer op een zender, liefst rtl-4. Als mijn eerdere ervaring klopt dan doet de cam het wel met deze "warme-reboot".

Dat is een compatibiliteits probleem met de bewuste cam. Die heb ik opgelost door een andere cam te kopen.

Deze info, staat deels ook in de start-post beschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wtf, opeens zijn alle kleuren hier raar? Als ik SBS kijk is alles wat rood is nu groen, en nee dat ligt niet aan m'n beamer of kabels, want de menu's en EPG zijn wel goed :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
LCD_viewer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Jij hebt hetzelfde tv-toestel als ik heb en ook dus het zelfde probleem met een officiele conax cam.

Stop hem er nog eens in, zet je TV aan, zie je hem dan in je menu onder instellingen ? (cam software)

Dan doe je je tv op standby, en direct druk je weer op een zender, liefst rtl-4. Als mijn eerdere ervaring klopt dan doet de cam het wel met deze "warme-reboot".

Dat is een compatibiliteits probleem met de bewuste cam. Die heb ik opgelost door een andere cam te kopen.

Deze info, staat deels ook in de start-post beschreven. ;)
Ja, hij was wel zichtbaar in het menu. Daar heb ik ook de taal gewijzigd. Jij had ook de Smit CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb gisteren coax door het hele huis getrokken en vandaag Digitenne opgezegd.

In plaats van naar 0900-0576 (45 cpm) te bellen heb ik 0800-0115 (gratis) gebeld en optie 2 gekozen, daarna een smoes dat ik geen 0900 nummers kan bellen vanaf mijn aansluiting, waarna ze mij doorverbonden.

Toen ik zei dat ik op ging zeggen vanwege de prijsverhoging, vertelde de medewerker mij dat ze mij een aanbod konden doen: abonnement voor de oude prijs (7,50 euro) in plaats de nieuwe prijs (8,50 euro)... Dus het kan toch...

Al met al opgezegd, ben nu helemaal verlost van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Nou jippie, ben je nu trots op jezelf?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Wat doe ik fout? Of zit in soms in het KPN fanboy topic? Wilde alleen mijn ervaringen delen.

[ Voor 70% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-08-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:02:
Wat doe ik fout? Of zit in soms in het KPN fanboy topic? Wilde alleen mijn ervaringen delen.
Dat zit 'm vooral in het woordje "verlost".

Als je die coax door je hele huis op een mooie antenne had aangesloten had je nu de kabel op kunnen zeggen en was je helemaal verlost van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:18:
[...]

Dat zit 'm vooral in het woordje "verlost".

Als je die coax door je hele huis op een mooie antenne had aangesloten had je nu de kabel op kunnen zeggen en was je helemaal verlost van Ziggo.
Heb al heel veel meegemaakt met KPN hoor, die hebben het hier goed verpest. Door hun eigen stommiteiten zat ik met de lijn van een groot callcenter en hun met mijn lijn; draadjes omgewisseld in de centrale. Toen was er opeens geen lijn meer leverbaar op mijn locatie en moest ik héél veel overtuigingskracht gebruiken om ze het weer laten te fixen. Iets wat pas na een stuk of 5 bezoeken aan de centrale voor elkaar werd gekregen. Daarna ook absurde facturen gekregen van duizenden euro's die ik vooruit moest betalen en pas achteraf kon aanvechten, wat wederom heel veel moeite kostte. Nooit enige excuus of compensatie gekregen.

Ik betaal nu 5 tientjes voor 30 analoge zenders, 70 digitale, telefonie en 20 Mbit internet. Onbeperkt door het hele huis, zonder storing door langs rijdende brommers en slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
My-life schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:17:
[...]
Ja, hij was wel zichtbaar in het menu. Daar heb ik ook de taal gewijzigd. Jij had ook de Smit CAM?
Ik had een SCM conax CAM, die het eerder beschreven gedrag vertoonde icm mijn toestel.

Daarna draaide ik een dragon-cam die de conax codering ingebakken heeft, deze is inmiddels vervangen door een alpha-crypt classic kaart, die ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:24
Iemand enige idee hoe je de topfield pvr op een Hometheaterset aansluit?
Geprobeerd met de tulpstekker, maar ik blijf het geluid via de tv krijgen en niet via de zijspeakers van de versterker.

Moet ik wellicht ergens instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik zou de digitale uitgang gebruiken, coax of s/pdif, het geluid van de tv niet meer gebruiken (volume op 0) maar het geluid regelen via de cinemaset. Hoewel er nog geen zenders zijn die AC3 op digitenne weergeven geven de digitale uitgangen een betere doorgifte van het geluid.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan antwoord niet vinden in vorige pagina's dus hopelijk hebben jullie wat tips:
Ik een een Philips 32" gekocht en gebruik Digitenne Samsung receiver, met een SMIT CAM.
Na een aantal vruchteloze pogingen (alleen Ned1, 2, 3 en West) had ik nu opeens ook een aantal andere zenders (RTL8, Veronica, Spice, ....), maar zeker niet allemaal (RTL4, 5, SBS6, ....). Omdat ik wel wat zie maar ook weer niet alles, snap ik niet wat er fout gaat. Het juiste antwoord wint een complimentje...

Een bonusvraag: ik heb ondertiteling (OT) 'aan' staan in configuratie en ik dacht dat dan automatisch de OT aan zou aan (indien van toepassing bij dat programma) maar mooi niet... Ik moet iedere keer handmatig selecteren via TT en 888.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Je mist 1 of meerdere bouqetten. Zoek ze handmatig op, zie oa http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

En hoe bedoel je digitenne samsung reciever+smit cam? Is niet niet dubbelop? Je hebt enkel de CAM nodig + antenne (+eventuele powersupply daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch te triest voor woorden, moet ik het handmatig gaan doen terwijl er een automatische optie is. Waarom werken die apparaten niet gewoon zoals ze zouden moeten werken? Daar betaal ik toch voor? Hoe dan ook, ik ben blij met de tip, zal het gaan proberen! Als het werkt, komen de complimenten jouw kant op _/-\o_
En hoe bedoel je digitenne samsung reciever+smit cam? Is niet niet dubbelop? Je hebt enkel de CAM nodig + antenne (+eventuele powersupply daarvoor).
Ik heb inderdaad alleen nog maar een antenne, en het 'kastje' (Samsung SMT-1000T) heb ik er nu tussenuit gehaald. De antenne is nu rechtstreeks aangesloten op de TV. Een powersupply is blijkbaar niet nodig (nogmaals, ik kan reeds een aantal 'commerciëlen' ontvangen). Het groene lampje op de antenne, die voorheen aangaf of het kastje aanstond, is nu een beetje misleidend begrijp ik (hij kan niet meer aan of uit gezet worden en gaat ook niet aan als bijvoorbeeld de tv aangaat). :/

Enig idee waarom ik één bouquet (wie heeft dat woord bedacht....????) wel reeds kan ontvangen (na tien vruchteloze pogingen), namelijk RTL8 c.s.? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Lampje gaat niet aan omdat je powersupply niet aangesloten zit. Je TV geeft geen 5V spanning over de conax. Powersupply is dus wel nodig voor betere ontvangst. Zonder powersupply is ontvangst wel mogelijk, maar zoals je ziet wel slecht/ontbrekend.
Bepaalde frequenties zullen nu wel enigzins doorkomen, maar het bereik is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:32:
Lampje gaat niet aan omdat je powersupply niet aangesloten zit. Je TV geeft geen 5V spanning over de conax. Powersupply is dus wel nodig voor betere ontvangst. Zonder powersupply is ontvangst wel mogelijk, maar zoals je ziet wel slecht/ontbrekend.
Bepaalde frequenties zullen nu wel enigzins doorkomen, maar het bereik is gewoon slecht.
Thanks. Alvast mijn complimenten voor je tip, want ik heb inmiddels bijna alle zenders, met een goede ontvangst (het kwartslag draaien van de antenne was hierin redelijk cruciaal): _/-\o_
Ik kan echter Bouquet 3 niet ontvangen, in zijn geheel niet. Ik woon in Den Haag aan de rand van Delft dus dat zou 762 MHz moeten zijn...

Ik heb een KPN DVB-T Antenne Set Top Box (hoort nog bij het 'oude' pakket met de Samsung receiver) en daar zit uberhaupt geen aansluiting voor power op. Hoe en waar zou ik dan die powersupply moeten aansluiten op de set top box? Ik mag toch hopen dat ik geen nieuwe antenne hoef aan te schaffen, of kan ik soms een betere gratis van KPN krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:48:
Een bonusvraag: ik heb ondertiteling (OT) 'aan' staan in configuratie en ik dacht dat dan automatisch de OT aan zou aan (indien van toepassing bij dat programma) maar mooi niet... Ik moet iedere keer handmatig selecteren via TT en 888.
Wat je daarmee aanzet is de DVB-ondertiteling en dat wordt voor zover ik weet in Nederland niet toegepast (wel TT 888), in Spanje bijvoorbeeld werkt dit weer wel.

Wat is nu de bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hageneis schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:35:
[...]

Wat je daarmee aanzet is de DVB-ondertiteling en dat wordt voor zover ik weet in Nederland niet toegepast (wel TT 888), in Spanje bijvoorbeeld werkt dit weer wel.

Wat is nu de bonus?
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, het gaat mij inderdaad om TT888. Tegenwoordig wordt het merendeel van de publieke programma's (Ned1, 2, 3) ondertiteld, en ipv iedere keer TT888 te moeten selecteren, zou via het menu de automatische configuratie van de ondertiteling mogelijk moeten zijn. Maar ondanks dat ik de optie aan heb gezet, verschijnt de ondertiteling niet automatisch. De handleiding heeft het niet over Spanje maar gewoon over standaard de ondertiteling laten zien indien deze beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:05:
[...]

Volgens mij bedoelen we hetzelfde, het gaat mij inderdaad om TT888. Tegenwoordig wordt het merendeel van de publieke programma's (Ned1, 2, 3) ondertiteld, en ipv iedere keer TT888 te moeten selecteren, zou via het menu de automatische configuratie van de ondertiteling mogelijk moeten zijn. Maar ondanks dat ik de optie aan heb gezet, verschijnt de ondertiteling niet automatisch. De handleiding heeft het niet over Spanje maar gewoon over standaard de ondertiteling laten zien indien deze beschikbaar is...
En de DVB-ondertiteling ìs niet beschikbaar.. De TT ondertiteling moet je altijd handmatig aanzetten.

Het is idd wel treurig dat we in NL nog altijd geen DVB-ondertiteling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

En de DVB-ondertiteling ìs niet beschikbaar.. De TT ondertiteling moet je altijd handmatig aanzetten.

Het is idd wel treurig dat we in NL nog altijd geen DVB-ondertiteling hebben.
Dank je wel. Soms kan je dingen pas begrijpen als je ze twee keer hoort... Wat een hoop trieste zaken zijn er toch verbonden aan de koop van zo´n apparaat. Net of je een auto koopt met alles erop en eraan, ehhhh ja maar meneer, de ingebouwde navigatie werkt niet op de Nederlandse wegen. De radio ontvant geen nederlandse zenders. De cd/spelers speelt alleen lp´s af... U kunt alleen bezine tanken bij de ARA. Winterbanden in deze maat moeten nog uitkomen. Dakdragers kunnen wel, maar dan stort het dak in.... En niet zo zeuren meneer, het is toch een prachtige auto om te zien.. ;(

Enig idee wanneer DVB hier aankomt (rond 5 december wellicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
DVB is hier allang (DVB-T voor ether, DVB-S voor satelliet en DVB-C voor kabel), maar DVB-ondertiteling niet.
Ik vermoed dat het ook niet zal komen, omdat het anders de prijs voor Digitenne verder zou opdrijven gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Joen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:01:
DVB is hier allang (DVB-T voor ether, DVB-S voor satelliet en DVB-C voor kabel), maar DVB-ondertiteling niet.
Ik vermoed dat het ook niet zal komen, omdat het anders de prijs voor Digitenne verder zou opdrijven gok ik.
Volgens mij ligt dat helemaal aan de zenders zelf, net als bij teletekst. 5.1-geluid is ook mogelijk binnen DVB, maar in Nederland willen de zenders er niets aan uitgeven. Ik geloof dar de Duitse publieken wel 5.1-geluid hebben (in ieder geval op satelliet).

Persoonlijk denk ik dit dat een gevolg is van de Nederlandse tv-markt. De zenders zijn gewend om geld te krijgen voor doorgifte (met andere woorden: ze voelen zich gesterkt in hun machtspositie). Dus investeren zij ook verder niet in innovatieve zaken als DVB-ondertiteling en 5.1-geluid. Dit is in landen als bijvoorbeeld Duitsland en Spanje duidelijk anders: daar moeten ze wel onderscheidend zijn om kijkcijfers te halen (alhoewel ik in Spanje nog geen anamorf breedbeeld heb gezien op DVB-T, verder alleen op sat bij de regionale zender van - ik meen - La Mancha).
Overigens heeft men in Spanje ooit geprobeerd een betaalmodel te introduceren à la Digitenne, maar dat is net als in Engeland totaal geflopt. Nu Nederland nog.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat klopt. De publieke omroepen in Europa zijn altijd de trendsetters geweest. Zij kwamen al jaren met breedbeeld uitzendingen in PAL plus toen RTL4 pas overgestapt was van zwart/wit naar kleur, bij wijze van spreken. De commercielen zijn pas een paar jaar geleden op 16:9 overgestapt. De subcommercielen (TMF, MTV etc.) zenden n.b. nog steeds in 4:3 uit! Ook nu weer zijn de publieken al druk bezig met HD technieken, de RTL-en kondigen alleen nog maar wat aan maar tot dusver is het beeld nog steeds ver beneden peil i.v.t. de publieken. Zo zal dit ook zijn met 5.1 geluid. pas als er een grote commerciele markt vor is wordt er in geïnvesteerd, eerder niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig hebben veel TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Ook goedkopere TV's zoals de LG 32LG3000 die op dit moment voor minder dan 500 euro te koop is heeft zo'n ingebouwde tuner. Bijna iedere TV die niet uit het bodemsegment of oude stock komt heeft zo'n tuner (zie ook links).
Ook LCD tv's uit het onderste segment, de mijne LG M197MD heeft een ingebouwde DVB-T uner

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Ook LCD tv's uit het onderste segment, de mijne LG M197MD heeft een ingebouwde DVB-T uner
En de 32LG3000 is ook al een tijdje EOL.. :P

Maar niet alle TV's uit het onderste segment hebben een DVB-T tuner (en als ze het hebben niet altijd met CI-slot) en hier en daar zwerft ook nog wat oude stock rond met alleen een analoge tuner, dus ik laat het nog even zo in de topicstart staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem:

We kijken in huis naar 2 tv's met digitenne daarop. De tv waar de antenne aan de voorkant van het huis staat heeft de beste ontvangst en geeft alleen storing (wegvallen van beeld en geluid om de zoveel seconden) op TMF en MTV. Deze tv staat op de 1e verdieping.

De tv aan de achterkant vanhet huis, die in de huiskamer staat (begane grond) heeft alleen ontvangst op RTL4,5 en SBS6. De overige zenders zijn slecht, sommigen (belgische zenders, MTV/TMF en Discovery Channel) zijn zo slecht dat ze zelfs geen signaal geven.
Ik heb de meegeleverde antenne op alle mogelijke manieren proberen vast te zetten tegen het raam, ander raam etc. maar de ontvangst wordt er niet echt beter op.

Een buiten antenne is helaas geen optie, ik wil namelijk geen gat in de buitenmuur hebben. Is er ook een manier om een signaal te versterken of zijn er manieren om een antenne draadloos te 'verlengen' naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:08:
Een buiten antenne is helaas geen optie, ik wil namelijk geen gat in de buitenmuur hebben. Is er ook een manier om een signaal te versterken of zijn er manieren om een antenne draadloos te 'verlengen' naar buiten?
Heb je de antenne al eens buiten gezet, want misschien is de ontvangst waar je woont gewoon slecht. Dan kun je wel van alles proberen, maar als je buiten al geen signaal hebt, zul je binnen nooit iets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23

We kijken in huis naar 2 tv's met digitenne daarop. De tv waar de antenne aan de voorkant van het huis staat heeft de beste ontvangst en geeft alleen storing (wegvallen van beeld en geluid om de zoveel seconden) op TMF en MTV. Deze tv staat op de 1e verdieping.

De tv aan de achterkant vanhet huis, die in de huiskamer staat (begane grond) heeft alleen ontvangst op RTL4,5 en SBS6. De overige zenders zijn slecht, sommigen (belgische zenders, MTV/TMF en Discovery Channel) zijn zo slecht dat ze zelfs geen signaal geven.
Ik heb de meegeleverde antenne op alle mogelijke manieren proberen vast te zetten tegen het raam, ander raam etc. maar de ontvangst wordt er niet echt beter op.

Ik had min of meer hetzelfde (wellicht iets minder erg) maar werd helemaal krank van al dat gestotter. Vanwege dit én de prijsverhoging (belachelijk, adverteren met € 7,50, wat € 11 werd vanwege 2 tv's, en vervolgens binnen de kortste keren verhogen naar € 12,50) binnen een maand dus ook besloten om Digitenne op te zeggen en de hele boel terug te sturen. Dit gaat eind deze week gebeuren want vanaf morgen heb ik gewoon weer Digitale TV van Ziggo. Dan maar wat meer betalen. Helaas zit ik met internet wel een maand vast want dat valt onder een jaarcontract, maar goed, daar gaat het hier niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
[...]

Let op: het gaat daar dus wel over verlengen ...

't Is balen van de verhoging, maar ik heb totaal geen probleem (en voor mij persoonlijk: analoge kabel was ruk en digitale kabel kon ik nog geen reclameblok zonder storing kijken).
Ik heb er toch maar even achteraan gebeld, als je een bestaande klant bent kun je gewoon die 12 euro "opvragen". Ik heb wel aangegeven dat indien ze jhier toe niet bereid waren mijn gehele abbo zou beëindigen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29
Cobb schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:37:
[...]

Ik heb er toch maar even achteraan gebeld, als je een bestaande klant bent kun je gewoon die 12 euro "opvragen". Ik heb wel aangegeven dat indien ze jhier toe niet bereid waren mijn gehele abbo zou beëindigen.
Die 12 euro krijg je alleen als je akkoord gaat met de prijsverhoging en voor 12 maanden verlengd (of tot de volgende prijsverhoging ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Al is het mij nog steeds een raadsel hoe ze een Digitenne-abonnement kunnen "verlengen". Heb je dat ook op papier staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
cnsmr schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Die 12 euro krijg je alleen als je akkoord gaat met de prijsverhoging en voor 12 maanden verlengd (of tot de volgende prijsverhoging ;))
De prijs wordt voor iedereen verhoogd, als je toch digitenne blijft houden kun je dus die 12 euro terug te krijgen.
en er is mij niets verteld over een nieuw contract, zal ongetwijfeld maar het is niet aangegeven.
:+

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 19-08-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Is jullie ook opgevallen dat Discovery Channel anamorf breedbeeld uitzendt? Op zich een heugelijk feit, ware het niet dat het signaal weer niet als zodanig is geflagd :-(. Zou dit probleem bij Digitenne liggen of bij Discovery Channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik weet niet precies wat anamorf betekend, maar ik had op mijn Philips tv met analoog kabel signaal ook altijd 'problemen' met het beeld formaat. De tv schakelde meestal niet naar de goede verhouding toe als ik Discovery aanzette.

[ Voor 5% gewijzigd door My-life op 19-08-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:11:
Is jullie ook opgevallen dat Discovery Channel anamorf breedbeeld uitzendt? Op zich een heugelijk feit, ware het niet dat het signaal weer niet als zodanig is geflagd :-(. Zou dit probleem bij Digitenne liggen of bij Discovery Channel?
Bij Digitenne, KPN was blijkbaar niet geïnformeerd over de omschakeling van Discovery..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wat ik nou niet snap is het volgende, ik heb anoniem een smartcard gekocht deze geactiveerd via 0800-0576.
Je mag alleen maar max. 3 cards op een abbo, hoe checken ze dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem :S . Misschien zagen je gegevens aan de hand van de nummer herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:11:
Anoniem :S . Misschien zagen je gegevens aan de hand van de nummer herkenning?
Nee, zijn kaartje zal er na een paar weken mee ophouden. Hij moet hem nog registreren via het 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik ben benieuwd, vond het al zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb zelf een sony bravia KDL 37W5500 TV. Nou gebruiken wij hier nog het Samsung ontvanger kastje.
Ik zit zelf te denken om een Cam module aan te schaffen en heb wat vragen.

Klopt het dat een active 5v antenne beter is dan zo`n passieve antenne? Zijn er nog betere alternatieven of kom je dan al snel op een schotel uit? (aangezien ik net op de rand zit van goede ontvangst en mijn plaats volgens mij niet word aangeraden om digitenne te gebruiken.

Wat is eigenlijk de beste CAM die je kan krijgen voor kpn digitenne?
Aangezien ik niet weet hoelang ik digitenne wil blijven gebruiken.. Misschien nog overstap naar ziggo. Maar dat ik allerlei berichten lees dat ziggo ongevraagd aangepaste firmwares op je tv installeerd, zie ik het niet zo zitten om over te stappen naar dominante Ziggo..

Denk zelf dat het makkelijkste is om een digitenne cam pakket te kopen.

Scheelt het vrij veel kwa beeld kwaliteit met een losse ontvanger. Ik weet dat ik ook geen HD kwaliteit ga krijgen, maar word het er echt veel beter op?, want anders vind ik het nogal zonder van het geld als het eigenlijk niks opschiet met een cam module..

Is het niet beter om dan een Alphacrypt cam te kopen, aangezien ik dat wellicht ooit overstap dat ik dan waarschijnlijk de cam nog even kan gebruiken eventueel met ziggo als dat nodig zou zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 19-08-2009 12:58 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:00:
[...]

Bij Digitenne, KPN was blijkbaar niet geïnformeerd over de omschakeling van Discovery..
En nu is het weer letterbox :-(. Wat een ongelofelijk stel noobs zijn die techneuten van Digitenne, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Robin4 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:54:
Ik heb zelf een sony bravia KDL 37W5500 TV. Nou gebruiken wij hier nog het Samsung ontvanger kastje.

Klopt het dat een active 5v antenne beter is dan zo`n passieve antenne? Zijn er nog betere alternatieven of kom je dan al snel op een schotel uit? (aangezien ik net op de rand zit van goede ontvangst en mijn plaats volgens mij niet word aangeraden om digitenne te gebruiken.

Aangezien ik niet weet hoelang ik digitenne wil blijven gebruiken.. Misschien nog overstap naar ziggo. Maar dat ik allerlei berichten lees dat ziggo ongevraagd aangepaste firmwares op je tv installeerd, zie ik het niet zo zitten om over te stappen naar dominante Ziggo..

Scheelt het vrij veel kwa beeld kwaliteit met een losse ontvanger. Ik weet dat ik ook geen HD kwaliteit ga krijgen, maar word het er echt veel beter op?, want anders vind ik het nogal zonder van het geld als het eigenlijk niks opschiet met een cam module..

Is het niet beter om dan een Alphacrypt cam te kopen, aangezien ik dat wellicht ooit overstap dat ik dan waarschijnlijk de cam nog even kan gebruiken eventueel met ziggo als dat nodig zou zijn..
Volgens mij maakt het qua beeldkwaliteit niets uit wat voor een ontvanger je hebt. Aangezien het signaal digitaal is zal het beeld toch altijd hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je ontvangst kan beter zijn, maar het beeld is alsnog bagger (Digitenne op een 37").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Robin4 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:54:

Klopt het dat een active 5v antenne beter is dan zo`n passieve antenne?
Nee, dat maakt niet uit. Ontvangst is ontvangst en als de ontvangst goed is de kwaliteit hetzelfde.
Zijn er nog betere alternatieven of kom je dan al snel op een schotel uit? (aangezien ik net op de rand zit van goede ontvangst en mijn plaats volgens mij niet word aangeraden om digitenne te gebruiken.
Er zijn alternatieven genoeg:
Schotel - geschikt vrij uitzicht naar het zuiden - Canal Digitaal abonnement
Kabel - ligt aan het gebied waar je woont, de grootste leveranciers zijn Ziggo en UPC
Internet tv - als je binnen 4 km van de KPN centrale woont die geschikt is of als je glasvezel hebt - KPN ITV
De originele Conax CAM, maar wat de beste is kan per merk/type tv verschillen. Zie pagina 1 van dit topic
Tsja... dat zou je op een Ziggo forum moeten vragen, ik heb alleen maar verstand van Digitenne.
Kijk, dat is verstandige taal! ;)
Aangezien je nog niet weet wat je gaat nemen in de toekomst zou ik gewoon het losse kastje houden. Je hebt dan wel een DAD schakeling in plaats van digitaal zonder analoge schakeling, wat natuurlijk wel iets scherper beeld geeft, maar de blokvorming zal hetzelfde blijven. Je kan dit nu zelf al testen met de FTA zenders (publieke omroep).
Digitenne is Conax gecodeerd en niet Alphacrypt, dus voor Digitenne heb je daar niks aan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
[b][message=32434699,noline]Misschien nog overstap naar ziggo. Maar dat ik allerlei berichten lees dat ziggo ongevraagd aangepaste firmwares op je tv installeerd, zie ik het niet zo zitten om over te stappen naar dominante Ziggo..
Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:25
Sindskort hebben wij een tweede TV, met tevens een DVB-T receiver ingebouwd. Voor deze TV wil ik dus ook een CAM-module met smartcard (logisch). Kan ik hiervoor gewoon een starterskit van €50 aanschaffen? Deze heeft een antenne + CAM-module + smartcard. Echter heb ik al een Digitenne-abonnement, dus ik twijfel of dit zomaar kan. Iemand die hier opheldering over kan geven?

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 19-08-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

giant2000 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Nee, dat maakt niet uit. Ontvangst is ontvangst en als de ontvangst goed is de kwaliteit hetzelfde.
Met dien verstande dat er een kwaliteitsverschil kan zijn door de gebruikte hardware, software en bekabeling bij het decoderen van je beeld naar je TV.
Zo heb ik toch echt een beter beeld op mijn Topfield PVR (compononent over scart) dan op mijn Samsung decoder (composiet) :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook dit probleem, maar dan met 3 tv's. In onderstaand schema heb ik geprobeerd mijn oplossing te tekenen. Het werkt nu heel goed, alleen is het niet draadloos meer, maar dat 'nadeel' heb ik er graag voor over.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/b5h208.jpg

Ik heb de beste ontvangplek opgezocht. Bij mij was dat op zolder bij het raam. Ik heb daar de antenne neergezet met een 5V power inserter voor de voeding van de antenne. Daarna ga ik met één kabel naar beneden naar de meterkast. Daar hangt een splitter die het signaal naar 3 tv's laat gaan.
Vanaf zolder naar de meterkast en van de meterkast naar de tv's gebruik ik de 'oude' kabels van de analoge kabel-tv (die ik voor Digitenne had). Deze kabels zaten nog in de muur, dus ik heb heel weinig nieuwe kabels hoeven te trekken (gelukkig maar;-).
Ik heb nu dus op alle 3 de tv's een ongestoord beeld en geen 'gedoe' meer met blokjes en hikjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Ik had ook dit probleem, maar dan met 3 tv's. In onderstaand schema heb ik geprobeerd mijn oplossing te tekenen. Het werkt nu heel goed, alleen is het niet draadloos meer, maar dat 'nadeel' heb ik er graag voor over.

Ik heb de beste ontvangplek opgezocht. Bij mij was dat op zolder bij het raam. Ik heb daar de antenne neergezet met een 5V power inserter voor de voeding van de antenne. Daarna ga ik met één kabel naar beneden naar de meterkast. Daar hangt een splitter die het signaal naar 3 tv's laat gaan.
Vanaf zolder naar de meterkast en van de meterkast naar de tv's gebruik ik de 'oude' kabels van de analoge kabel-tv (die ik voor Digitenne had). Deze kabels zaten nog in de muur, dus ik heb heel weinig nieuwe kabels hoeven te trekken (gelukkig maar;-).
Ik heb nu dus op alle 3 de tv's een ongestoord beeld en geen 'gedoe' meer met blokjes en hikjes.
Ah kijk, dat is waar ik naar zocht. Ik heb echter 1 tv met een samsung kastje en 1 tv met een kaart in de TV. Ik vermoed dat het uitzetten van de powersupply op het samsung kastje voldoende is om niet 'te veel' stroom naar de antenne te jagen?

De splitter hangt bij ons gelukkig ook nog in de meterkast zie ik. Kwestie van wat stekkers omwisselen dus.

Mijn dank is groot!! _/-\o_

• giant2000
Naast een splitter kan je ook doorlussen:
Antenne -> (evt. power supply) -> 1e ontvanger antenne in -> 1e ontvanger loop out -> 2e ontvanger antenne in.

2,00 m. + begane grond

• Joen
Ik heb de zelfde oplossing als Robbie..... gekozen. Ik had ook aldoor gedonder met ontvangst op de tuner in mijn woonkamer aangezien mijn woonkamer uitzicht heeft op precies de tegenovergestelde richting dan de zendmast staat. Op een portable ontvanger was het onvangst wel goed. Dus voor de eigen "CAI" heb ik 1 antenne naast de antenne van de portable ontvanger gezet en ook via een versterker in de meterkast verder verspreid. Ik woon in een nieuwbouw woning, dus ik moest sowieso nog wat kabels er voor trekken. Het ontvangst is nu altijd prima en de antenne staat ook hoog genoeg om geen last van langsrijdende brommers te hebben. :)

Edit:
vergeet trouwens niet de 5V in je tuners die op de versterker zijn aangesloten uit te zetten. ;)
Ik vergeet het nog wel eens als ik mijn portable ontvanger beneden in huis aansluit om daarop de 5V uit te zetten. Tot nu toe functioneert nog alles, maar het is natuurlijk beter om de onnodige stroom uit te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 20-08-2009 10:29 ]

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds kort Digitenne aangeschaft. Ik heb deze nu werkend op mijn PC in combinatie met een WinTV-HVR900 (66xxx model) een WinTV-CI Module en een Conax Smit CAM. Het was even puzzelen met het installeren, ik heb nog niet de nieuwste drivers geprobeerd maar het werkte.

• Hageneis
Hageneis schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:58:
[...]

En nu is het weer letterbox :-(. Wat een ongelofelijk stel noobs zijn die techneuten van Digitenne, zeg.
En nu dan echt Discovery in anamorf 16/9 op Digitenne! _/-\o_
giant2000 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Digitenne is Conax gecodeerd en niet Alphacrypt, dus voor Digitenne heb je daar niks aan.
Waar haal je dat vandaan? Alphacrypt heeft Conax support en werkt perfect met Digitenne. Lees de topicstart. :+

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:03:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Alphacrypt heeft Conax support en werkt perfect met Digitenne. Lees de topicstart. :+
Ik heb de topicstart gelezen. Het is volkomen nonsens wat ik schreef blijkt nu... :o

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Over de begintopic, Bij de Digital Everywhere kaarten staat nu nog Windows only. Op dit moment is deze kaart al toegevoegd in Linux kernel 2.6.30, hopelijk daarmee ook geïntegreerd in de oktober release van Ubuntu 9.10. Ik hou je op de hoogte.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.