We hebben nu al weer een aantal jaren digitenne van KPN.We zijn destijds overgestapt van UPC kabel,en canaaldigital op het moment dat het in de gemeente Heerenveen beschikbaar was.Voor €17 had je 23 zenders + 2 voetbal kanalen.Het ontvangst was al goed,wel iets minder dan satelliet ,maar zou alleen maar beter worden wanneer ook de mast in Leeuwarden operatief zou worden.
Omdat het zo goedkoop was namen we de wat mindere beeldkwaliteit maar voor lief.Maar na een paar jaar alleen maar ellende met het ontvangst,en de geleidelijke prijsverhogingen,is het langzaam aan tijd voor weer anders.
Het grote nadeel van digitenne
voor ons is het ontvangst.Het is eigenlijk nog nooit,voor lange tijd goed geweest.Ik denk dat iedereen wel weet waar ik het over heb.
De ontsteking van een bromfiets/auto die na een km nog invloed heeft op het ontvangst,een geparkeerde auto op de oprit die het kijken totaal onmogelijk maakt.Het kleinste zuchtje wind dat een scherm vol blokjes oplevert.Mensen die voorbij lopen.Na aanzetten perfect beeld en 5minuten later totaal geen ontvangst meer.
Er is nu 2 maal een monteur geweest die zowel de binnen antenne als de buiten antenne heeft gecontroleerd en afgesteld.........PERFECT beeld,totdat de monteur is vertrokken en je die avond wederom naar een voetbal wedstrijd vol blokjes en freezes moet kijken.En zo gaat dat gewoon door.
Ik luister dan soms ook vol verbazing naar mensen die beweren een perfect beeld en ontvangst te hebben met digitenne
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF