Tijd voor een nieuwe sig..
onlangs heb ik de eerste factuur ontvangen van digitenne, er is in de winkel gezegd dat de eerste maand geheel vrijblijvend en gratis is, durven deze lui ineens 7,50 in rekening te brengen voor de proefperiode!
Zijn er meer mensen deze (onterechte) rekening gehad hebben?

Verwijderd
Kan het zijn dat ze de volgende maand in rekening hebben gebracht?Boomster schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:40:
Hallo allemaal,
onlangs heb ik de eerste factuur ontvangen van digitenne, er is in de winkel gezegd dat de eerste maand geheel vrijblijvend en gratis is, durven deze lui ineens 7,50 in rekening te brengen voor de proefperiode!
Onder mijn eerste rekening stond:
Let op: op uw eerste factuur van Digitenne betaalt u het abonnement voor de volgende kalendermaand plus een deel van de huidige kalendermaand (dit is vanaf het moment dat uw abonnement is ingegaan tot het einde van deze maand).
Op de factuur ziet u de periode staan die in rekening wordt gebracht.
Is sinds paar maanden veranderd. Proefperiode van 30 dagen is wel vrijblijvend maar niet gratis, de eerste maand wordt dus wel in rekening gebracht.Boomster schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:40:
Hallo allemaal,
http://www.kpn.com/televi...=tvplein:banner:overtuigd
en dan vervolgens onderaan de pagina vraag en antwoord., hieronder staat er een quote van het pop-upje wat er dan komt:
quote:
Welke voorwaarden zijn er?
Eigenlijk zijn er weinig voorwaarden. De eerste maand is vrijblijvend en gratis. Daarna ga je elke maand € 7,50 betalen. Na je jaarcontract mag je Digitenne gratis opzeggen.
end quote.
Sterker nog, die vermelding staat onder *elke* rekening die je van ze krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:56:
[...]
Kan het zijn dat ze de volgende maand in rekening hebben gebracht?
Onder mijn eerste rekening stond:
[...]
Om te beginnen heb ik 1 minuut van Nederland 1, 2, 3 en Omroep Brabant.
http://rapidshare.com/files/250562526/bouquet1sample.7z
Voor de commerciële bouqetten moet ik even wachten tot alle tellsell troep

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 01-07-2009 07:57 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik kan dat wel met de FTA zenders.
2,00 m. + begane grond
http://rapidshare.com/files/250562526/bouquet1sample.7z bouquet 1 publiek ochtend
http://rapidshare.com/files/250795056/bouquet1samplept.7z bouquet 1 publiek primetime
http://rapidshare.com/files/250766989/bouquet2sample.7z bouquet 2 RTL/SBS
http://rapidshare.com/files/250782036/bouquet3sample.7z bouquet 3
http://rapidshare.com/files/250782040/bouquet4sample.7z bouquet 4 (Private Spice not included
Alles zit erin, behalve Private Spice vanwege het regelement alhier
Ik heb een tijd geleden in dit topic gepost omdat ik destijds een Conax Cam module (Dilog) + Power Inserter had aangeschaft om zonder Digitenne-tuner en mbv de tuner in onze Bravia tv te kunnen kijken. Tot op heden is het mij niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen.
Ik heb inmiddels een nieuwe Conax Cam module opgestuurd gekregen van Komplett.nl omdat ik eerst nog dacht dat het daaraan lag, maar helaas weet ik nu wel beter en is dat niet zo.
De feiten zijn dat ik met alleen de antenne op de tv aangesloten (via de Power Inserter) gewoon NED1, 2, en 3 ontvang + de regionale zender en alle radiozenders. En zodra ik de Conax Cam erin doe zijn ineens alle zenders + radiozenders ''niet beschikbaar'', terwijl bij de optie ''signaalsterkte'' ik een ''sterk'' signaal heb.
Ook brandt het lampje gewoon op de Digitenne-antenne oranje, en aan de smartcard ligt het ook niet want die doet het gewoon goed in onze Digitenne-tuner.
Dus mijn vraag is of jullie nog een idee hebben waar het aan kan liggen want ik weet het inmiddels niet meer

Ps: ohja en aan de coax-kabel tussen de tv en de Power Inserter ligt het ook niet want hij deed het nog steeds niet toen ik hem verwisselde met een ander exemplaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Lau26 op 01-07-2009 22:26 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Is je TV niet gewoon kapot?
Nu ook nog eens verhuis waar ik geen ontvangst had.
Klinkt allemaal erg leuk, kost ook niet veel, maar het is meer voor op de kamping en onderweg dan een oplossing voor in huis.
Het ligt er net aan wat voor een eisen je aan het beeld stelt en hoeveel TV je kijkt. Kijk zelf nauwelijks, en dan vind ik 16 euro per maand aan kabelabo teveel.Giem schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:25:
Klinkt allemaal erg leuk, kost ook niet veel, maar het is meer voor op de kamping en onderweg dan een oplossing voor in huis.
eh... just checkin'... heb je de smardcard er wel eens andersom ingedaan? Je kan als je naar de zijkant van de CAM in het licht kijkt de pennetjes zien waar de chip in moet glijden. Je zal het ongetwijveld wel hebben gedaan, maar het wil nog wel eens een enkel keertje... enz.Dus mijn vraag is of jullie nog een idee hebben waar het aan kan liggen want ik weet het inmiddels niet meer![]()
2,00 m. + begane grond
Nou, veel plezier dan met je dure kabel. Was interactieve tv niks voor jou? Voor nog geen tientje een hele bult zenders erbij in goede kwaliteit en.... gratis Digitenne erbij voor op de kamping. Of onderweg.Giem schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:25:
Opgezecht, op een oude beeldbuis tv heb je nog wel goed beeld, maar wat een drama als je naar een 40 full hd tv gaat kijken via digitenne
Nu ook nog eens verhuis waar ik geen ontvangst had.
Bevalt mij uitstekend.
2,00 m. + begane grond
KPN komt opeens met het verhaal dat ik niet in het dekkingsgebied val en ze daarom geen service kunnen bieden, terwijl bij aanschaf duidelijk werd vermeld dat ik wel in het dekkingsgebied viel.
Dus dit snap ik niet helemaal.
Iemand soortgelijke ervaring?
Digitenne heeft het in het verleden wel heel goed gedaan.
Zie nu opeens ook dat digitenne op mij postcodelokatie niet meer leverbaar is, terwijl bij de check ten tijde van aanschaf ik juist in het meest groene en beste gebied viel! (Plaats Enschede)
[ Voor 20% gewijzigd door MrN op 02-07-2009 09:27 . Reden: aanvulling ]
Nee ik heb gewoon weer dezelfde (maar een nieuwe) gekregen namelijk die Dilog.W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:54:
Heb je er nu een ander merk Conax module inzitten? (SCM?)
Is je TV niet gewoon kapot?
En zoals ik al eerder aangaf doen NED1, 2, en 3 + de regionale zender en alle radiozenders het prima zonder de Dilog erin, dus ik neem dan aan dat onze tv niet stuk is (tenzij alleen het CI-slot kapot is).
Maar goed naar mijn weten heeft ie het vanaf het begin al zo slecht gedaan (dus nog voordat ik de Dilog er verkeerd om in heb gedaan), dus dat kan het dan ook niet zijn lijkt mij
[ Voor 19% gewijzigd door Lau26 op 02-07-2009 13:47 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Ja ik heb de smartcard er wel eens andersom in gedaan met redelijk wat kracht, zonder resultaat.giant2000 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:39:
[...]
eh... just checkin'... heb je de smardcard er wel eens andersom ingedaan? Je kan als je naar de zijkant van de CAM in het licht kijkt de pennetjes zien waar de chip in moet glijden. Je zal het ongetwijveld wel hebben gedaan, maar het wil nog wel eens een enkel keertje... enz.
Het vreemde is dat als ik in de ingang kijk ik niet de pinnetjes zie die erin moeten glijden, maar wel andere pinnetjes, maar die staan de verkeerde kant op.
Maar ik zal vanavond nog een keer kijken want dan is m'n moeder thuis en die heeft een klein zaklampje aan haar sleutels zitten.
2,00 m. + begane grond
Oh, dezelfde.. Dan zal je TV wel gewoon niet compatible zijn met die "dilog". Kijk even welke Bravia je hebt, in de topicstart staan diverse Bravia modellen die goed werken met de SCM Conax 4.00e en de Smit CAM.Lau26 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:30:
[...]
Nee ik heb gewoon weer dezelfde (maar een nieuwe) gekregen namelijk die Dilog.
En zoals ik al eerder aangaf doen NED1, 2, en 3 + de regionale zender en alle radiozenders het prima zonder de Dilog erin, dus ik neem dan aan dat onze tv niet stuk is (tenzij alleen het CI-slot kapot is).
Maar goed naar mijn weten heeft ie het vanaf het begin al zo slecht gedaan (dus nog voordat ik de Dilog er verkeerd om in heb gedaan), dus dat kan het dan ook niet zijn lijkt mij
Vreemd, er staat volgens mij nog wel gewoon een zendmast in Enschede.nilsjei1234 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:25:
Zie nu opeens ook dat digitenne op mij postcodelokatie niet meer leverbaar is, terwijl bij de check ten tijde van aanschaf ik juist in het meest groene en beste gebied viel! (Plaats Enschede)
Dat hoort? Anders kan je hem er niet meer uithalen.SvenHazejager schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:39:
Hoi, weet iemand of je een Conax cam (by SMiT) zonder problemen kunt inkorten? De mijne steekt ca. 1 cm uit de TV
Als je erin gaat zagen haal je minstens de structuur eruit, en mogelijk sloop je ook de electronica (ik weet niet hoe groot de printplaat is).
Tsja ik weet het ook niet inderdaad even afwachten wat KPN gaat doenW3ird_N3rd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:45:
[...]
Oh, dezelfde.. Dan zal je TV wel gewoon niet compatible zijn met die "dilog". Kijk even welke Bravia je hebt, in de topicstart staan diverse Bravia modellen die goed werken met de SCM Conax 4.00e en de Smit CAM.
[...]
Vreemd, er staat volgens mij nog wel gewoon een zendmast in Enschede.
Dat klinkt mij als muziek (en de enige logische verklaring voor mijn probleem) in de orenW3ird_N3rd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:45:
[...]
Oh, dezelfde.. Dan zal je TV wel gewoon niet compatible zijn met die "dilog". Kijk even welke Bravia je hebt, in de topicstart staan diverse Bravia modellen die goed werken met de SCM Conax 4.00e en de Smit CAM.

Dus ik ga nu eff opzoek naar een ''compatible'' Cam-module mbv de TS
[ Voor 8% gewijzigd door Lau26 op 02-07-2009 22:52 ]
Ontvangst is goed, maar wanneer er geen bereik is houd het uiteraard op. Ik reed zojuist door de wasstraat met de kleine achterin en de TV aan, en tot mijn verbazing bleef ik een strakke ontvangst houden *in* de wasstraat tijdens het wassen
Helaas weet mijn radio niet hoe hij de knop INFO naar mijn tuner moet sturen, dus tijdens het rijden kan ik niet opvragen wat de signaalsterkte is.
Al met al een goed ontvangst, al overweeg ik om 1 van de antennes te vervangen voor een hirschmann auo DVB-T antenne, om een nog betere ontvangst te krijgen.
n.a.v. mijn reactie eerder op dit onderwerp;
er was mij verteld dat de eerste maand gratis was en vrijblijvend.
Toen ik de eerste factuur kreeg, stond er gewoon 7.50 euro op de rekening voor de eerste maand.
Ik heb hier toen een email over gestuurd met de melding dat de site toch andere info geeft. hier stond toch wel degelijk dat het gratis en vrijblijvend was (zie mijn eerdere post), ik heb daar vandaag een antwoord op gekregen dat KPN niet van plan is deze maand te restitueren; kijk ik vervolgens weer op de site, is de tekst ineens veranderd (gister was het nog anders). Dit vind ik een laffe streek van KPN, kennelijk heb ik slapnde honden wakker gemaakt. Ik heb vervolgens weer een klacht gestuurd naar KPN omdat de info op de site toch echt anders was. Ik hoop dat KPN dit op een goede manier oplost, het wordt nu een principe kwestie.

In het geval je een normale Digitale Ontvanger hebt, sluit je de TV en Radio aan op deze ontvanger. Hoe zit dit indien je de Digitenne Starterskit (CAM module) wilt gebruiken voor zowel TV als Radio? De CAM module stop je in je TV, hoe sluit je dan je radio aan op de Digitenne ontvanger?
Nietsvdvlist2 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:41:
Ik heb een vraag waar ik nergens een antwoord op terug kan vinden.
In het geval je een normale Digitale Ontvanger hebt, sluit je de TV en Radio aan op deze ontvanger. Hoe zit dit indien je de Digitenne Starterskit (CAM module) wilt gebruiken voor zowel TV als Radio? De CAM module stop je in je TV, hoe sluit je dan je radio aan op de Digitenne ontvanger?
Beste oplossing is denk ik om een FM ether antenne te gebruiken, heb je ook nog RDS.
He Lau, ik wil hem wel voor eenr edelijke prijs?Lau26 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:40:
[...]
Dat klinkt mij als muziek (en de enige logische verklaring voor mijn probleem) in de orenStom dat ik niet eerder daar heb gekeken zeg, ik denk dat ik iets teveel aan het ''tunnelvisie''-denken was (wat je op een gegeven moment dan al gauw neigt te gaan doen)
Dus ik ga nu eff opzoek naar een ''compatible'' Cam-module mbv de TSIemand nog een Dilog Conax Cam kopen?
Okee is goed
Onze Bravia staat niet in compatibiliteitslijst in de TS (typenr: KDL-32S2010)W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:45:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door Lau26 op 05-07-2009 13:57 ]
Starterskit (met SMIT CAM) staat voor €50 op de KPN website, misschien kan je hem daarvoor ook bij een winkel IRL halen en terugbrengen als het niet werkt?Lau26 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:37:
[...]
Onze Bravia staat niet in compatibiliteitslijst in de TS (typenr: KDL-32S2010)Jullie weten zeker ook niet of de Smit CAM met dit model werkt? (zal wel denk ik).
De enige Starterskit die op de website staat wordt ook in de winkel verkocht en kan binnen 30 dagen terug jaW3ird_N3rd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:23:
[...]
Starterskit (met SMIT CAM) staat voor €50 op de KPN website, misschien kan je hem daarvoor ook bij een winkel IRL halen en terugbrengen als het niet werkt?
Ik zei "met SMIT CAM" omdat daar tegenwoordig de SMIT bijzit. Vroeger zat daar de SCM bij.jelle. schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:18:
[...]
De enige Starterskit die op de website staat wordt ook in de winkel verkocht en kan binnen 30 dagen terug ja
2,00 m. + begane grond
Staat aanLau26 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:24:
[...]
Okee is goedMoet je alleen wel eff je DM (Direct Message) aanzetten zodat ik contact met je kan opnemen
Mijn vader heeft digitenne. Hij heeft sinds kort een nieuwe ontvanger en daarin zijn smartcard geplaatst.
De oude ontvanger heeft hij ook nog.
Volgens de openingspost kan je op één abonnement van €7,50, drie smart cards aanvragen.
Is het nou zo, dat wanneer mijn vader een extra smart card neemt en die in zijn oude ontvanger stopt, hij gewoon signaal heeft op beide? En zou hij dan die oude ontvanger ook mee kunnen nemen met de caravan op vakantie, terwijl de nieuwe gewoon in huis nog signaal kan leveren? Of zijn die cards misschien gekoppeld aan locatie/gebied?
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
Alle drie de smartcards die op het abonnement staan geregistreerd ontvangen gewoon alle zenders die bij het abonnement horen (dus in geval van Eredivisie Live ook alle smartcards). In welke ontvanger een smartcard zit maakt niks uit, en waar die ontvanger zich bevindt maakt ook niets uit. Ga je echter met een ontvanger naar een andere regio, dan zul je alleen even opnieuw de zenders moeten zoeken vanwege de verschillende frequentiesDalrok schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:40:
Is het nou zo, dat wanneer mijn vader een extra smart card neemt en die in zijn oude ontvanger stopt, hij gewoon signaal heeft op beide? En zou hij dan die oude ontvanger ook mee kunnen nemen met de caravan op vakantie, terwijl de nieuwe gewoon in huis nog signaal kan leveren? Of zijn die cards misschien gekoppeld aan locatie/gebied?
Dat kan allemaal wat je wilt. Hij moet natuurlijk wel op vakantie gaan in Nederland dan, in Frankrijk heb je geen bereik. (nouja, dan ontvang je mogelijk Franse zenders)Dalrok schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:40:
Een vraagje van een Digitenne n00b![]()
Mijn vader heeft digitenne. Hij heeft sinds kort een nieuwe ontvanger en daarin zijn smartcard geplaatst.
De oude ontvanger heeft hij ook nog.
Volgens de openingspost kan je op één abonnement van €7,50, drie smart cards aanvragen.
2,00 m. + begane grond
Wat wel raar is is dat mijn broertje, die een verdieping beneden zit, ook Digitenne heeft met een véél betere TV en soms zelfs vlekken krijgt omdat hij een slechte ontvangst heeft
Binnen ons huis hebben we 3 TV's met digitenne.Frerk schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:14:
Ik ben zelf wel te spreken van de kwaliteit van Digitenne. Op dit moment heb ik een redelijk kleine LCD TV die niet bepaald mooi is maar je kunt er gewoon normaal tv op kijken.
Wat wel raar is is dat mijn broertje, die een verdieping beneden zit, ook Digitenne heeft met een véél betere TV en soms zelfs vlekken krijgt omdat hij een slechte ontvangst heeft
Ik weet exact waar de zendmast is, toch heeft de kamer die het verste van de mast afzit (andere kant van het huis, zit dus een CM of 20 extra beton tussen) het beste ontvangst.
Kwaliteit van de TV zegt overigens weinig, ontvangst zegt een stuk meer
Digitenne bevalt erg goed, prijs kwaliteits verhouding is goed, het is alleen jammer dat ik persoonlijk vrij veel last van interverentie heb door voorbij komend verkeer, vooral scooters/brommers hebben nogal effect op het signaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Osxy op 07-07-2009 16:21 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Ik hoop dat je het over het televisiebeeld hebt en niet over je broertje...Frerk schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:14:
Sorry, ik kon het even niet laten...
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
Zet eens op CVBS.Eraser127 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:42:
staat gewoon op rgb
Dat scheelt al iets en denk dat het antenne signaal brak was, want nu is het wel beter.
Nou heb ik al getest wat er gebeurde als ik die erin doe en Windows herkende het ding niet (kon geen drivers ervoor vinden). Dus mijn vraag is moet ik hiervoor aparte drivers downloaden van de MS-website of hoort Windows hem meteen te herkennen en installeren?
http://www.kpn.com/televi...=cC0KAyUaXKoAAAEgvbwnKUqy
Topic over dat ding: Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Verwijderd
Ik loop tegen het probleem aan dat het niet mogelijk is om het kijken via een CAM card te combineren met het opnemen (van eventueel hetzelfde) programma met een externe HD recorder. Via de oude decoder lukte dat wel om dat via deze decoder ook de HD recorder kon worden aangesloten.
Ik wil graag via een CAM gaan kijken maar ik vindt dit toch wel een probleem.
Ik heb de volgen de oplossing bedacht.
1) Plaats een splitter na de coax kabel die van de antenne komt
2) Laat 1 uitgang van de splitter lopen naar de CAM card
3) Laat 1 uitgang van de splitter lopen naar de oude decoder
4) Verbindt de decoder en de HD recorder op de gebruikelijke wijze
Als ik in zowel de CAM als in de decoder een kaartje stop kan dit dan gaan werken?
Groet Ugo
Stel dat dat over een poos veranderd en ik wil de smartcard opnieuw telefonisch registreren, hoe weet KPN dan dat deze smartcard onder mijn abonnement moet vallen?
Oh okee, ik dacht altijd dat dat wel compatible was met elkaar aangezien een Conax Cam gewoon in een PCMCIA-slot pastJoen schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:01:
In digitale ontvangers zit een CI slot waar zo'n Conax module in kan. CI is echter niet het zelfde als PCMCIA. Je moeder heeft een losse ontvanger nodig zoals o.a.:
http://www.kpn.com/televi...=cC0KAyUaXKoAAAEgvbwnKUqy
Topic over dat ding: Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Ze zoeken je abonnement op aan de hand van postcode en huisnummer en voegen daar het smartcardnummer toe. Kan ook in de winkel overigens, als je die smartcard even meebrengtmusicfreak schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:33:
Ik heb een Digitenne abonnement met Topfield huurtuner. Daarnaast heb ik van een vriendin een Samsung kooptuner. Zij heeft het abonnement al een jaar terug ofzo opgezegd, echter alle zenders zijn nog beschikbaar (???).
Stel dat dat over een poos veranderd en ik wil de smartcard opnieuw telefonisch registreren, hoe weet KPN dan dat deze smartcard onder mijn abonnement moet vallen?
Ik meen dat decoders vaak een "loop" hebben om de antenne door te lussen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:22:
Beste lezer,
Ik loop tegen het probleem aan dat het niet mogelijk is om het kijken via een CAM card te combineren met het opnemen (van eventueel hetzelfde) programma met een externe HD recorder. Via de oude decoder lukte dat wel om dat via deze decoder ook de HD recorder kon worden aangesloten.
Ik wil graag via een CAM gaan kijken maar ik vindt dit toch wel een probleem.
Ik heb de volgen de oplossing bedacht.
1) Plaats een splitter na de coax kabel die van de antenne komt
2) Laat 1 uitgang van de splitter lopen naar de CAM card
3) Laat 1 uitgang van de splitter lopen naar de oude decoder
4) Verbindt de decoder en de HD recorder op de gebruikelijke wijze
Als ik in zowel de CAM als in de decoder een kaartje stop kan dit dan gaan werken?
Groet Ugo
Je kan ook twee antennes plaatsen. Zomaar splitten zou ik niet doen, dan kan je beter met een 5V inserter gaan werken.
Er is echter nog een andere mogelijkheid. Vrijwel alle televisies geven ook video uit via de SCART-aansluiting. Let op: als je twee SCART-aansluitingen hebt zit er soms maar op eentje signaal! Knoop je TV en DVD-recorder met een SCART-kabel aan elkaar (let op dat je er eentje met 21 pinnen hebt!) en als het goed is kan je met je recorder opnemen wat je op de TV met CAM kijkt!
Aha. Je moet dus bij dat 0800 nummer ook de cijfers van je je postcode en huisnummer intypen?jelle. schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:35:
[...]
Ze zoeken je abonnement op aan de hand van postcode en huisnummer en voegen daar het smartcardnummer toe. Kan ook in de winkel overigens, als je die smartcard even meebrengt
Nog even een andere vraag: werkt de Topfield afstandsbediening ook op de Samsung tuner? Vast niet hè?
[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 12-07-2009 12:54 ]
Nee, even 0900-0576 bellen en je gegevens doorgeven aan de medewerker. Of dus in de winkel.musicfreak schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:13:
Aha. Je moet dus bij dat 0800 nummer ook de cijfers van je je postcode en huisnummer intypen?
Geloof het niet nee (99% zeker).Nog even een andere vraag: werkt de Topfield afstandsbediening ook op de Samsung tuner? Vast niet hè?
Verwijderd
Dit betekent wel dat je altijd de TV aan moet hebben staan als je wat wilt opnemen. In de oude situatie hoefde alleen de decoder aan te staan en kon de TV uit. Ik wil graag wat opnemen als ik zelf niet thuis ben of wanneer er visite is. In beide gevallen is het niet wenselijk als het TV scherm aanstaat.W3ird_N3rd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 03:07:
[...]
Ik meen dat decoders vaak een "loop" hebben om de antenne door te lussen.
Je kan ook twee antennes plaatsen. Zomaar splitten zou ik niet doen, dan kan je beter met een 5V inserter gaan werken.
Er is echter nog een andere mogelijkheid. Vrijwel alle televisies geven ook video uit via de SCART-aansluiting. Let op: als je twee SCART-aansluitingen hebt zit er soms maar op eentje signaal! Knoop je TV en DVD-recorder met een SCART-kabel aan elkaar (let op dat je er eentje met 21 pinnen hebt!) en als het goed is kan je met je recorder opnemen wat je op de TV met CAM kijkt!
Graag hoor ik eventuele andere oplossingen.
Groet, Ugo
Dan moet je er weer een aparte decoder bijzetten.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:05:
[...]
Dit betekent wel dat je altijd de TV aan moet hebben staan als je wat wilt opnemen. In de oude situatie hoefde alleen de decoder aan te staan en kon de TV uit. Ik wil graag wat opnemen als ik zelf niet thuis ben of wanneer er visite is. In beide gevallen is het niet wenselijk als het TV scherm aanstaat.
Graag hoor ik eventuele andere oplossingen.
Groet, Ugo
Je kan ook proberen je TV op een input te zetten waar geen signaal op is zodat het scherm zwart blijft. Via SCART blijft hij het TV-beeld uitvoeren dan. Ik snap dat het niet ideaal is, maar dan kom je gewoon weer bij een losse decoder uit.
Heb namelijk erg veel problemen ( oa storing)
En digitenne komt niet tot een voor mij passende oplossing.
En dat zou die persoon wel kunnen biedennilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:31:
Weet iemand ook een adres van de verantwoordelijk persoon van digitenne?

Wat voor storing heb je?nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:31:
Weet iemand ook een adres van de verantwoordelijk persoon van digitenne?
Misschien is het wel iets waar digitenne niets aan kan doen en wij met tips wel
Digitenne geeft zelf na maandenlang wachten aan dat ik opeens niet meer in het dekkingsgebied val.
Ten tijde van aanschaf viel ik hier wel in en nu opeens niet meer.
Is een heleboel gemail, getelefoneer en brieven sturen aan voorafgegaan.
Hun kwamen nu met de oplossing van kostenloos opzeggen, wat voor mij geen optie is.
Dit vanwege het feit ik in een huis met muurverwarming woon waar ik de gewone antenne dus niet zo naar boven kan trekken.
Heb hun aangegeven wat ik wil :
Namelijk:
Indien de storing niet verholpen kan worden voortzetting tegen 50 % van het tarief.
En mijn onkosten volledig vergoed.
Zoek nu nog de verantwoordelijk directeur ofzo voor digitenne.
Ik denk dat kosteloos opzeggen al het uiterste is wat ze je kunnen bieden, ze geven hiermee aan dat ze dus de diensten in deze situatie niet kunnen leveren.nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:02:
Het beeld stoort, deed het in het begin niet.
Digitenne geeft zelf na maandenlang wachten aan dat ik opeens niet meer in het dekkingsgebied val.
Hun kwamen nu met de oplossing van kostenloos opzeggen, wat voor mij geen optie is.
Dit vanwege het feit ik in een huis met muurverwarming woon waar ik de gewone antenne dus niet zo naar boven kan trekken.
Namelijk:
Indien de storing niet verholpen kan worden voortzetting tegen 50 % van het tarief.
Een verantwoordelijk directeur oid opzoeken heeft niet zoveel zin, je kunt dan beter naar een rechtswinkel gaan of je (als die hebt) rechtsbijstandverzekering kunnen aanspreken.
Is een buiten antenne niet mogelijk? het is namelijk ook wel logisch dat je door de muurverwarming geen goed signaal hebt, zal vast een kooi van Faraday veroorzaken. Hierdoor kan digitenne niet toegerekend worden dat ze jou geen goed signaal kunnen leveren.
Omdat dit gewoon technisch niet mogelijk is.
Waarom is het opzeggen geen mogelijkheid?
[ Voor 45% gewijzigd door Evos op 15-07-2009 16:32 ]
Verwijderd
Haahh heb ik ook last van alleen geenkooi van faraday.nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:02:
Het beeld stoort, deed het in het begin niet.
Namelijk:
hier een tip.
verleng de kabel van je antenne.
plaats je antenne buitenshuis. niet in de regen natuurlijk maar lekker droog op balkon bijv.
dit helpt bij mij gigantisch
Dus zon brief heeft wel zin.
het kostenloos opzeggen vind ik gewoon niet kunnen.
nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:45:
Heb al een buitenantenne heb ook problemen gehad met KPN Mobiel ( oa mobieletv en mijn KPN) en na het sturen van een brief aan de betreffende directeur mocht ik een nieuwe telefoon uitzoeken en krijg ik onkosten vergoed.

Ze zouden jou moeten verbieden klant te zijn van KPN zegnilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:45:
Heb al een buitenantenne heb ook problemen gehad met KPN Mobiel ( oa mobieletv en mijn KPN) en na het sturen van een brief aan de betreffende directeur mocht ik een nieuwe telefoon uitzoeken en krijg ik onkosten vergoed.

Hoe moeilijk kan dit zijn? KPN is niet in staat deze dienst te leveren, zoals Evos al zegt, dus dan kan het gewoon niet, klaar!
Nee, het is vreselijk zeg, dat ze dat aanbieden. Vind eigenlijk ook dat je nog 25 euro afsluitkosten moet betalen.nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:45:

Klinkt logisch:
Ik vraag ook altijd 10% korting in de bioscoop omdat ik tijdens de aftiteling wegloop.
Ik ding in het café altijd 5% af omdat ik het schuim van het bier toch niet drink.
Ik betaal aan wegenbelasting maar 7% omdat ik 93% van de maand mijn auto niet gebruik.
En hondenbelasting betaal ik niet omdat het oppervlak van het hoopje wat mijn viervoeter legt ten opzichte van het hele gemeentelijk oppervlak verwaarloosbaar is.
2,00 m. + begane grond
Goeie vergelijking!!giant2000 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:28:
Je hebt dus Digitenne waar je maar voor de helft naar kan kijken dus je wilt ook alleen maar voor die helft betalen.
Klinkt logisch:
Ik vraag ook altijd 10% korting in de bioscoop omdat ik tijdens de aftiteling wegloop.
Ik ding in het café altijd 5% af omdat ik het schuim van het bier toch niet drink.
Ik betaal aan wegenbelasting maar 7% omdat ik 93% van de maand mijn auto niet gebruik.
En hondenbelasting betaal ik niet omdat het oppervlak van het hoopje wat mijn viervoeter legt ten opzichte van het hele gemeentelijk oppervlak verwaarloosbaar is.
Ik vind dan ook dat ze voor dat jaar een goede levering en kwaliteit moeten garanderen.
Als je een auto koopt en deze niet goed is na een halfjaar en ze zeggen we leveren hem niet meer.
Lever hem maar in en je krijgt minder als de aanschaf ( evenredig aan afschrijving ) terug.
Dan ben ej toch ook niet blij?
Zeker niet als je vanwege specifieke wensen iets uitkiest.
Is een buitenantenne een optie?
[ Voor 11% gewijzigd door IJsbeer op 16-07-2009 15:16 ]
Smartcards zijn trouwens toch gewoon bij de KPN winkels verkrijgbaar?
Postcode + huisnummer en ter verificatie de naam en eventueel geboortedatum van contractant.Slurf1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:22:
Ik heb een tuner, nu heeft een kennis van mij een digitenne abo waar hij maar 1 smartcard op geactiveerd heeft. Nu willen we een extra smartcard activeren op zijn abonnement, maar ik vroeg me af over welke gegevens je dan allemaal moet beschikken om dit te kunnen doen?
Ja, 15 euro. Je kunt hem eventueel ook in de winkel op dat bestaande abonnement laten registreren, als je maar over bovenstaande gegevens beschikt.Smartcards zijn trouwens toch gewoon bij de KPN winkels verkrijgbaar?
stoort regelmatig en af ent oe heel erg heftig.IJsbeer schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:16:
Wat heb je zelf al gedaan om de storing te achterhalen (en wat is je 'storing' precies en hoe vaaak)? Wat geeft de kwaliteitsmeter aan van je decoder? Wat als je je antenne bij het raam zet?
Is een buitenantenne een optie?
heb al gebeld en gemaild met klantenservice.
heb sowieso al een buitenantenne.
http://www1.conrad.nl/scr...nt&product_show_id=287296nilsjei1234 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:54:
wat kost die en is het een andere antenne als van digitenne?
Ik dacht aan €25? Zet even direct messages aan in je voorkeuren, dan kunnen we het erover hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 17-07-2009 21:55 ]
De link werkt wel maar alleen als je een sessie bij conrad.nl hebt. Even www.conrad.nl aanklikken en de link werkt daarna waarschijnlijk wel.
Wat dat betreft is Conrad echt waardeloos..
Anyway, je kan hem ook via het bestelnummer opzoeken: 287296 - 89.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd hetzelfde met name bij muziek video's die opgenomen zijn op mijn Topfield TF5300KcOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:56:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd last hebben van het feit dat het geluid eens in de zoveel seconden even wegvalt (seconde of 15 ongeveer). Het beeld gaat zonder problemen gewoon door.
Ik heb een buitenantenne en beeld en geluid is altijd prima geweest (beeld nog steeds dus).
Ik gebruik een PVR 80 GB HDD, laatste update geïnstalleerd.
Is er al een oplossing voor??
Klopt. Mooie antenne!W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:53:
[...]
De link werkt wel maar alleen als je een sessie bij conrad.nl hebt. Even www.conrad.nl aanklikken en de link werkt daarna waarschijnlijk wel.
Je mag gerust een DM sturen als je interesse hebt,van nils heb ik nog geen bericht.
Nee.Bintmeister schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:03:
Kun je bij de Primafoon ook enkel een loss CAM module halen voor in je TV in plaats van zo'n hele starterskit?
Sorry, de standaard antenne voldoet bij mij! :-)W3ird_N3rd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:59:
[...]
Je mag gerust een DM sturen als je interesse hebt,van nils heb ik nog geen bericht.
Stuur je 'm dan op?Lau26 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:25:
Iemand nog interesse in een Conax Cam (merk: Dilog) die werkt met Digitenne? Ik heb er hier nog 1 liggen namelijk. DM-me als je interesse hebt
Ik heb overigens het volgende probleem: ik ben vorige week verhuisd vanuit mijn ouderlijk huis. Op mijn slaapkamer had ik Digitenne, en deze heb ik nu meegenomen voor de slaapkamer van mijn nieuwe huis. Vervolgens aangesloten op 'n Samsung 32" scherm (ik meen de LE32A450), en nu kom ik tot de ontdekking dat het de volumeregeling niet werkt. Je ziet het volumebalkje van de decoder wel heen en weer gaan, maar het volume blijft op hetzelfde niveau, en dus ben ik genoodzaakt om de ab van de tv te gebruiken. Zeer onhandig dus.
De antenne staat iets verder van het raam dan goed is, dus heb sporadisch wat last van digitale ruis, maar dit lijkt me niet van invloed op het volume.
Ik heb ook al in de instelling van zowel de tv als de decoder gekeken, maar hier kan ik niets terug vinden.
Iemand een idee/oplossing?
Toevallig de VCR SCART gebruikt? Kan wel dat daarop het volume niet meegaat (zou ook lullig zijn als je aan het opnemen bent). Dan moet je de andere SCART aansluiting van je decoder gebruiken die voor je TV is.
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 22-07-2009 01:32 ]
2,00 m. + begane grond
Ik weet het omdat er de tweede week van augustus eventueel stickers over de huidige posters geplakt moeten gaan worden om de nieuwe prijzen aan te geven. Echter op de KPN site wordt er nergens over gerept en ook met google vind ik er niets over.
Toch gaat de prijs al over een week een euro omhoog. Of dit ook voor bestaande klanten geld weet ik niet, maar ik vermoed dat KPN dit zonder slag of stoot gewoon doorvoert.
E.P.M. Linsen
Problem solved, scart zat niet goed. Vreemd, want ik had dit al gechecked, en toen zat ie wel goed.giant2000 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:29:
Om welke tuner gaat het, Bram? Als ik je verhaal lees moet het inderdaad wel het aansluiten van de verkeerde SCART aansluiting achterop zijn.

Wordt dan toch eens tijd om te overwegen het abonnement op te zeggen. Toen ik abonnee werd was het nog iets van € 6,50 per maand. Als het beeld nu ook nog eens mooi was, maar ook dat is niet het geval.elinsen schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:39:
Weten jullie al dat Digitenne per 1 augustus €1,- duurder wordt, dus €8,50 per maand.
Ik weet het omdat er de tweede week van augustus eventueel stickers over de huidige posters geplakt moeten gaan worden om de nieuwe prijzen aan te geven. Echter op de KPN site wordt er nergens over gerept en ook met google vind ik er niets over.
Toch gaat de prijs al over een week een euro omhoog. Of dit ook voor bestaande klanten geld weet ik niet, maar ik vermoed dat KPN dit zonder slag of stoot gewoon doorvoert.
Verwijderd
Mijn alternatief voor Digitenne is Ziggo. Ziggo kost zo'n € 16,- per maand. Eén keer raden wat ik liever betaal...bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:40:
Wordt dan toch eens tijd om te overwegen het abonnement op te zeggen. Toen ik abonnee werd was het nog iets van € 6,50 per maand. Als het beeld nu ook nog eens mooi was, maar ook dat is niet het geval.
Of zou iTV ook 'n euro duurder worden?
2,00 m. + begane grond
Dit topic is gesloten.