Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het blokkerige gaat overigens niet weg door het overschakelen naar interne tuner.

Inderdaad irritant dat er nog kanalen zijn die in 4:3 uitzenden, zelfs als de uitzending 16:9 is. Kan ik de tv wel op zoom zetten, maar dan moet ik dat weer terugzetten als het een keer een echte 4:3 uitzending is. Ze moeten het gewoon fatsoenlijk uitzenden ;)

[ Voor 61% gewijzigd door woekele op 08-06-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
woekele schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:32:
Het blokkerige gaat overigens niet weg door het overschakelen naar interne tuner.

Inderdaad irritant dat er nog kanalen zijn die in 4:3 uitzenden, zelfs als de uitzending 16:9 is. Kan ik de tv wel op zoom zetten, maar dan moet ik dat weer terugzetten als het een keer een echte 4:3 uitzending is. Ze moeten het gewoon fatsoenlijk uitzenden ;)
Zenders als Discovery, Animal en Eurosport doen dit waarschijnlijk om ook het formaat verschil te laten zien en zo hun HD kanalen te promoten. NGC is de enige die wel 16:9 in SD aanbiedt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met de Topfield ontvangers kan je met de 0-toets tijdens het kijken snel tussen verschillende formaten omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Zijn er buiten de KPN recorders voor digitenne ook nog andere aanbieders die een soortgelijk product aanbieden.
Vind alles leuk en aardig, maar je kunt mij niet wijs maken dat KPN een alleen recht heeft op deze dingen.

Ik zoek dus een Twin tuner waarmee je naar andere zenders kan kijken terwijl je aan het opnemen bent.
Als je dan vervolgens het opgenomen programma ook nog eens kunt overzetten op DVD of USB ben ik helemaal tevreden.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:00
Je zou even op Duitse sites kunnen kijken, of wellicht Engelse sites? Je moet wel een apparaat hebben dat Conax kan decoderen.

Kpn importeert de Topfield tuners direct vanuit Korea, zonder tussenkomst van de Nederlandse importeur van Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
ik heb recent een tuner gehad en daar zat een digitenne kaartje bij. Ik neem aan dat deze verlopen was. Ik heb wel even het nr 0800-0576 gebeld en gekozen voor de optie activeren. Het kaart blijkt nu ook geactiveerd te zijn. :?

1. Zat er nog een abonnement op, zoja waar kan ik zien hoe lang dit nog loopt.?
2. Heb ik het kaartje opnieuw geactiveerd en krijg diegene waar het abo van was daar nu de rekening van?
3. Zit de kaart in een soort preview periode? (aantal dgn vrij kijken)
4. Heb ik nu per ongeluk zelf een abo genomen? Ik heb geen gegevens opgegeven, het was een computer. Heb alleen gekozen voor activeren en het smartcard nr ingegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Terrestrial schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:41:
3. Zit de kaart in een soort preview periode? (aantal dgn vrij kijken)
Waarschijnlijk wel ja, ik geloof dat ie na 30 dagen automatisch weer 'uit' gaat?
4. Heb ik nu per ongeluk zelf een abo genomen? Ik heb geen gegevens opgegeven, het was een computer. Heb alleen gekozen voor activeren en het smartcard nr ingegeven..
Dat sowieso niet, dan had je wel iemand aan de lijn gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Schijnbaar is het kaartje nog nooit gebruikt, niemand krijgt een rekening en over een paar weken werkt het kaartje niemeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Je hebt een nieuw kaartje alleen maar geactiveerd voor gebruik voor Digitenne. Het abonnement sluit je af via dat 0900 nummer.

[ Voor 81% gewijzigd door giant2000 op 10-06-2009 16:11 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Het kaartje was zeker niet nieuw.. er stond een datum op tot ergens in april. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Waar heb je hem vandaan geplukt dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb bij de KPN een cammodule gekocht voor mijn 37LG 3000. Ik vind hem eerder slechter dan beter dan de topfield ontvanger. Wat ook irritant is het langzame zappen.
Morgen gaat hij retour naar de primafoonwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb dus ook Digitenne met een set top box en Samsung receiver: de standaard set dus. Twee vragen: 1. ik lees van alles over een CAM ding, maar begrijp er niets van. Kan ik aantal zenders uitbreiden (lijkt me niet, is Digitenne abonnement) of ontvangst kwaliteit verbeteren (waarschijnlijk ivm die SCART kabel). Kan iemand uitleggen hoe die CAM werkt? 2. Ik wil een Philips tv kopen (twijfel tussen 32PFL9604 en 32PFL9613) maar is dat wel handig icm Digitenne (ik heb de Philips topics al gecheckt). Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
1. Je kan het aantal zenders niet uitbreiden, Digitenne blijft Digitenne.
2. Kwaliteit is theoretisch gezien beter, het gaat immers niet over een (storings gevoelige) scart aansluiting maar je stopt de CAM module rechtstreeks in je tv.
3. Of het handig is met een Philips tv? Vast wel als er een interne DVB-T tuner in zit, scheelt je weer een kasje.

Maar je kan natuurlijk ook Digitenne een maand op proef nemen en eventueel binnen een maand kosteloos opzeggen. Je koopt dan bij de plaatselijke Primafoon een cam module die je, mocht het niet bevalen, binnen 7 dagen met geld terug weer kan inruilen. (Zo ging het in ieder geval 3 maanden geleden nog prima).

[ Voor 30% gewijzigd door Ronwiel op 11-06-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hakuin schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:34:
Ik heb bij de KPN een cammodule gekocht voor mijn 37LG 3000. Ik vind hem eerder slechter dan beter dan de topfield ontvanger. Wat ook irritant is het langzame zappen.
Morgen gaat hij retour naar de primafoonwinkel.
Controleer even of er nog antiruisfilters of andere beeldverbeteraars aanstaan. Die verzieken het beeld nogal eens.

Al moet ik opmerken dat hier sinds kort ook een 32" Sharp staat die welliswaar is geprezen om zijn beeldkwaliteit bij DVB-T maar waar ik toch wat twijfels bij heb. Het is wel lekker scherp, maar ik heb toch het gevoel dat er nog een vies antiruisfilter overheen zit - ondanks dat ik die in het menu heb uitgezet. Gezichten zien er wat klodderig uit, hetzelfde effect als bij een te sterk antiruisfilter. Ik moet ook zeggen dat je er wel bovenop moet zitten om het te zien, maar àls je het ziet zit je ook zowat in de uncanny valley.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
W3ird_N3rd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:15:
[...]

Controleer even of er nog antiruisfilters of andere beeldverbeteraars aanstaan. Die verzieken het beeld nogal eens.

Al moet ik opmerken dat hier sinds kort ook een 32" Sharp staat die welliswaar is geprezen om zijn beeldkwaliteit bij DVB-T maar waar ik toch wat twijfels bij heb. Het is wel lekker scherp, maar ik heb toch het gevoel dat er nog een vies antiruisfilter overheen zit - ondanks dat ik die in het menu heb uitgezet. Gezichten zien er wat klodderig uit, hetzelfde effect als bij een te sterk antiruisfilter. Ik moet ook zeggen dat je er wel bovenop moet zitten om het te zien, maar àls je het ziet zit je ook zowat in de uncanny valley.
Bedankt voor de tip! Er staan geen beeldverbeteraars aan. Althans die kan ik niet in het menu vinden.
Dat langzame zappen vind ik trouwens het meest irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hakuin schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Bedankt voor de tip! Er staan geen beeldverbeteraars aan. Althans die kan ik niet in het menu vinden.
Dat langzame zappen vind ik trouwens het meest irritant.
Dat trage zappen ligt weer niet aan Digitenne maar aan je TV fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Edje_Kroketje schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Dat trage zappen ligt weer niet aan Digitenne maar aan je TV fabrikant.
Dat weet ik wel Ik blijf maar fijn bij mijn oude vertrouwde topfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja doe ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Ik kijk al ruim een jaar TV via digitenne. Op m'm oude 55 cm CRT gaat dat naar volle tevredenheid. Stukken beter dan analoog via UPC. Beeldkwaliteit en ontvangst is erg goed met buitenantenne.

Ik wil nu een nieuwe TV kopen en twijfel daarbij tussen een 32" LCD (Philps 7603D) en een 37"plasma (Panasonic TX-P37X10). Ik heb een voorkeur voor plasma (ik heb vaak gehoord dat dit beter is) maar 37" lijkt me erg groot. Kleinere plasma's zijn er niet. Daarnaast vraag ik me af hoe digitenne er uit ziet op 37". KPN geeft zelf aan dat het tot 32"prima is. Ik ben niet super veeleisend als het om beeldkwaliteit gaat maar het moet acceptabel zijn en beter dan dan 55 cm CRT.

Iemand ervaring met 32" LCD of 37" plasma? Tips?
Ervaring met type van Philips en Panasonic zou helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben tevreden met Digitenne op een Sharp LC-32D44e 32" LCD met een Vantage ontvanger via SCART. :)

LG heeft overigens ook een 32" plasma.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 15-06-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:45
Hoi,

ik kijk zelf op een panasonic tv37pv7 plasma digitebbe,

dit is prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Ik heb een lg37lg3000 en heb een goed beeld. Mijn buurman heeft een panasonic 42 inch plasma tv en heeft ook een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn 42 inch LCD van Philips ziet het er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh dat verrast me toch wel. Allemaal positieve ervaringen dus. Het lijkt dus zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:25
Zijn er meer mensen die de laatste tijd last hebben van het feit dat het geluid eens in de zoveel seconden even wegvalt (seconde of 15 ongeveer). Het beeld gaat zonder problemen gewoon door.
Ik heb een buitenantenne en beeld en geluid is altijd prima geweest (beeld nog steeds dus).
Ik gebruik een PVR 80 GB HDD, laatste update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat is het merk van die PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 17:25
Een Topfield 5300K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken het niet zo. Probeer het ding anders is te resetten.
Haal de stekker eens een paar minuten uit het stopcontact en als dat niet helpt, in het installatie menu zit een optie om fabrieksinstellingen te herstellen. Pas wel op, want al je geprogrammeerde opnames gaan dan verloren.
Verder zou je eens kunnen kijken wat het groene balkje aangeeft op het moment dat het geluid wegvalt en of dat anders is op het moment dat er wel geluid is. Je kunt hem snel tevoorschijn toveren onder andere door even op de i te drukken.
Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:56:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd last hebben van het feit dat het geluid eens in de zoveel seconden even wegvalt [...]
Hier geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met digitenne.
Telkens als ik mijn zenders probeer in te stellen heb ik geen rtl 4, 5, sbs 6 rtl 7.
Of het komt voor dat ik deze zenders wel heb, maar geen Nederland 1, 2, 3.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon alle zenders heb?

Ik heb een Samsung SMT-1100T en KPN ook is mijn ontvangst uitstekend 95-98%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit komt door een softwarebug in je Samsung ontvanger. Er is echter een workaround voor:
Het apparaat terug brengen naar zijn fabrieksinstellingen en dan de kanalen handmatig invoeren.
Voor Hazerswoude zijn dat de kanalen 24, 52, 57 en 64.
Laat je nog even weten of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week een nieuwe auto met analoge/digitale TV tuner, nu vroeg ik me af of ik nu een Digitenne abonnement moet afsluiten? Ik gebruik de kaart dan uitsluitend voor de auto en niet voor thuis. Dit lijkt me een beetje overkill (is de auto trouwens zowieso -;)...
Is het mogelijk een kleiner abo-tje te sluiten of van een andere partij? of is het mogelijk een abo te sharen zodra iemand toch maar max 2 tuners in huis heeft staan?

graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:29:
Ik heb deze week een nieuwe auto met analoge/digitale TV tuner, nu vroeg ik me af of ik nu een Digitenne abonnement moet afsluiten? Ik gebruik de kaart dan uitsluitend voor de auto en niet voor thuis. Dit lijkt me een beetje overkill (is de auto trouwens zowieso -;)...
Is het mogelijk een kleiner abo-tje te sluiten of van een andere partij? of is het mogelijk een abo te sharen zodra iemand toch maar max 2 tuners in huis heeft staan?

graag jullie advies.
Je kan Nederland 1/2/3+regio ook al zonder abonnement zien. Wellicht is dat genoeg voor in de auto?

Ik weet niet zeker of er op dit moment andere aanbieders van Digitenne zijn, maar die zijn normaal toch nooit interessant. Die zijn voor het standaard abonnement nooit goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Ik heb vandaag nogal wat probleempjes met ontvangst van RTL 4, 5, 7 en SBS 6 (woon in Friesland). Meer mensen hier problemen mee? Had er trouwens vanochtend en nu meer last van dan rond 6 uur.

Ik heb de antenne neergelegd. Heb nu weer volledige ontvangst. Apart.

[ Voor 34% gewijzigd door Pred op 23-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:29:

graag jullie advies.
Zoals gezegt NL1/2/3+regionaal zijn zonder abo te ontvangen.
In het verleden was er naast KPN nog een aanbieder (Tele2) maar die is niet meer. Binnenkort gaat toch een nieuwe aanbieder het proberen met hetzelfde aanbod en dezelfde prijs :?
KPN Digitale TV, Bellen en Internet bij KPNTotaal.nl - Isp Edpnet start per 1 juni met digitale tv via de ether in Nederland. Het aanbod van de EDPnet DigiTV-dienst behelst bij aanvang 23 tv-kanalen en 19 radiozenders, en het bedrijf rekent een maandbedrag van 7,50 euro voor de dienst.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, dat is gewoon hetzelfde als Digitenne, gezien de dekkingskaart:

http://www.edpnet.tv/

Afbeeldingslocatie: http://www.edpnet.tv/extension/edpmodules/design/standard/images/locator/map.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
IJsbeer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:03:
Maar dat was bij Tele2 ook. Daar zaten alleen wat verschillen in prijzen m.b.t. de tuners en het voetbalpakket dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:03
Vraag: kan ik (op mijn naam en adres) een Digitenne starterskit (CAM + SmartCard) kopen voor mijn buren, die reeds Digitenne hebben en dan die SmartCard activeren op hun abonnement? De buren zijn bejaard, hebben een extra TV gekocht met ingebouwde DVB-T en het is voor mij het makkelijkst om die kit even online te kopen. Maar ik wil dan natuurlijk niet met een abonnement zitten, ik hoef dat niet en zij hebben het al :)

Ik denk dat dit moet lukken, althans als zij zelf even de help desk bellen voor activatie, maar ik wil zeker weten dat ik er (als besteller van die kit) niet per ongeluk aan vast kom te zitten. Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
SvenHazejager schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:39:
Vraag: kan ik (op mijn naam en adres) een Digitenne starterskit (CAM + SmartCard) kopen voor mijn buren, die reeds Digitenne hebben en dan die SmartCard activeren op hun abonnement? De buren zijn bejaard, hebben een extra TV gekocht met ingebouwde DVB-T en het is voor mij het makkelijkst om die kit even online te kopen. Maar ik wil dan natuurlijk niet met een abonnement zitten, ik hoef dat niet en zij hebben het al :)

Ik denk dat dit moet lukken, althans als zij zelf even de help desk bellen voor activatie, maar ik wil zeker weten dat ik er (als besteller van die kit) niet per ongeluk aan vast kom te zitten. Dank voor de reacties!
Dat kan! Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Je kan het ook in diverse winkels kopen (mediamarkt, primafoon en andere elektronicawinkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sterker: ik heb zelfs 3 verschillende kaarten op 1 abonnement: een blauwe Digitenne (uit de tijd dat Digitenne nog geen onderdeel van KPN was), een oude 2e handse KPN kaart en een nieuwe kaart.
Door heel Nederland te gebruiken (mijn dochter woont op kamers en kijkt op ons abonnement)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
KPN/Digitenne aan de lijn gehad en nu ben ik in de war. Zij beweren dat je, voor iedere extra smartcard op hetzelfde abonnement, altijd 3,50 per maand moet betalen. De starterskit met CAM en antenne sturen ze dan gratis op. Ik dacht juist dat je voor die 7,50 per maand max. 3 smartcards tegelijkertijd geactiveerd kon hebben...? :? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die 3,50 is voor de huur van een tuner. Als je zelf een tuner hebt, heb je dat dus niet nodig. Je kan inderdaad maximaal 3 kaarten activeren op 1 abo van 7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
Ach, het bleek dat die KPN medewerker het inderdaad niet begreep. Ze sturen nu gratis een smart card (binnen bestaande 7,50 p/m) en ik koop online wel ergens een CAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
SvenHazejager schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:48:
Ach, het bleek dat die KPN medewerker het inderdaad niet begreep. Ze sturen nu gratis een smart card (binnen bestaande 7,50 p/m) en ik koop online wel ergens een CAM...
Euh, een smartcard is eenmalig 15 euro hoor (en geen maandelijkse kosten inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het kostte mij ook wat moeite om ze duidelijk te maken dat ze zelf adverteren met 3 smartcards op 1 abonnement... Ik had notabene in de KPN.com webshop een Draagbare Digitenne TV gekocht. Bij het activeren begon de medewerker wel iets te mompelen over huur, 2e tuner, etc. Toen toch maar even uitgelegd en daarna werd de smardcard geactiveerd. Op de facturen staat nu nog steeds netjes de juiste prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 09:06:
Dit komt door een softwarebug in je Samsung ontvanger. Er is echter een workaround voor:
Het apparaat terug brengen naar zijn fabrieksinstellingen en dan de kanalen handmatig invoeren.
Voor Hazerswoude zijn dat de kanalen 24, 52, 57 en 64.
Laat je nog even weten of het gelukt is?
Sorry voor de late reactie maar het is nog niet helemaal gelukt, ik heb de zenders handmatig ingevoerd, en nu heb ik de volgende zenders:
01: User channel
04: RTL 4
05: RTL 5
06: SBS 6
07: RTL 7
08: NET 5
14: TMF
15: MTV
17: ANIMAL PLANET
19: BBC PRIME
20: NGC / CNBC
21: CNN
24: EREDIVISIE 1
25: EREDIVISIE 2 / AT5
1000: NL1
1001: NL2
1002: NL3
1003: TV WEST

Dus volgens mij gaat er iets fout.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh het is toch gelukt, ik moest mijn ontvanger op passief zetten. Maar nu staat onder de 1 op mijn afstandsbediening RTL4 en helemaal aan het eind staan NL 1,2,3 Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik eerst NL 1,2,3 krijg (NL1 - 1000, NL2- 1001, NL3 - 1002, TV west- 1003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36

Duinkonijn

Huh?

klein vraagje,
als je bij Kpn/primafone een abbo afsluiten en tuner haalt... dan is hij toch al geactiveerd?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik moest mijn KPN kaartjes stuk voor stuk activeren, maar dat is al meer dan 1/2 jaar terug, weet niet hoe dat nu gaat

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:22:
Oh het is toch gelukt, ik moest mijn ontvanger op passief zetten. Maar nu staat onder de 1 op mijn afstandsbediening RTL4 en helemaal aan het eind staan NL 1,2,3 Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik eerst NL 1,2,3 krijg (NL1 - 1000, NL2- 1001, NL3 - 1002, TV west- 1003)
wat voor type samsung heb je? welke hardware en software versie?
Die laatste 2 kan je vinden ergens bij informatie of status digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
klein vraagje,
als je bij Kpn/primafone een abbo afsluiten en tuner haalt... dan is hij toch al geactiveerd?
Zij kunnen inderdaad meteen een abbonnement voor je afsluiten en je smartcard activeren. Als je dat doet, hoef je volgens mij ook niets te betalen (maar dat weet ik niet meer 100% zeker, is voor mij alweer een jaar of 2 terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung SMT-1100T
Harware 2.00
Software 1.32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:59:
Samsung SMT-1100T
Harware 2.00
Software 1.32
Die software is wel heel erg verouderd, dat is de reden van de problemen waar je tegen aan loopt.
Ook de hardware is erg gedateerd aan het versienummer te zien. Dit geeft je geen optimale beeld en ontvangst.
Als ik jou was zal ik is rondkijken naar een Topfield 6000COK ontvanger. Beter beeld en veel betere ontvangsteigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
42 inch LG7000 serie in combinatie met de Topfield TFK5300 op een afstand van 3.5 meter is het beeld goed.
[edit]
Oeps zie nu dat ik reageer op een vraag van 2 pagina's terug 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door loneranger56 op 27-06-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
IJsbeer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:03:

http://www.edpnet.tv/

[afbeelding]
Het totaalaanbod ziet er wel aantrekkelijk geprijsd uit. Weet iemand toevallig of je de smartcards van EPDnet kunt gebruiken in de PVR (Topfield TF-5300k) en de oude Samsung single tuner van KPN? Of zijn deze gelockt voor bepaalde nummerreeksen (ik meen me iets de herinneren dat de blauwe Digitennekaarten niet werkten in KPN-apparaten v.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Goedemiddag,

Ik heb het pakket binnen maar waar ik de antenne ook plaats ik krijg geen signaal. Blijft op 00% staan. Iemand een idee. Buiten antenne is helaas geen optie.

Edit: woon in Arnhem ;)

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 27-06-2009 14:28 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Heb je wel het juiste kanaalnummer geselecteerd? Standaard staat hij namelijk op de mast van Rotterdam, dus dan klopt het dat je 0% krijgt in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Samopsa schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:39:
Heb je wel het juiste kanaalnummer geselecteerd? Standaard staat hij namelijk op de mast van Rotterdam, dus dan klopt het dat je 0% krijgt in Arnhem.
Bedankt voor je reactie.

De antenne was defect heb even antenne opgehaald van vriend van me en deze werkt. krijg van de week nieuwe antenne geleverd dus komt goed ;-)

Nu is het alleen wachten tot ik de retour doos krijg van UPC dan ben ik daar vanaf.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 07:33:
[...]

Die software is wel heel erg verouderd, dat is de reden van de problemen waar je tegen aan loopt.
Ook de hardware is erg gedateerd aan het versienummer te zien. Dit geeft je geen optimale beeld en ontvangst.
Als ik jou was zal ik is rondkijken naar een Topfield 6000COK ontvanger. Beter beeld en veel betere ontvangsteigenschappen.
Oke bedankt voor je reactie. Ik zie dus dat ik wel een nieuwe tuner kan gebruiken. Ik heb er weinig verstand van en kon op google ook niet zoveel vinden. Ik ben dus opzoek naar een tuner van rond de honderd euro met een goede beeldkwaliteit en het liefst met een HDMI uitgang. Welke tuner kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Bjornski schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:35:
Zij kunnen inderdaad meteen een abbonnement voor je afsluiten en je smartcard activeren. Als je dat doet, hoef je volgens mij ook niets te betalen (maar dat weet ik niet meer 100% zeker, is voor mij alweer een jaar of 2 terug).
Klopt. Alleen een legitimatiebewijs is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:34:
[...]

Oke bedankt voor je reactie. Ik zie dus dat ik wel een nieuwe tuner kan gebruiken. Ik heb er weinig verstand van en kon op google ook niet zoveel vinden. Ik ben dus opzoek naar een tuner van rond de honderd euro met een goede beeldkwaliteit en het liefst met een HDMI uitgang. Welke tuner kan ik dan het beste nemen?
De beste optie op dit moment is m.i. een TF6000COK, de standaard KPN tuner. Voor 50,- te koop, zit ook composiet aansluiting op (rood-wit-geel) naast scart. Dat is overigens ruim voldoende voor de beeldkwaliteit van Digitenne, HDMI is beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb KPN digitenne, aangesloten via zo'n scart block. Maar op mijn LG PQ6000 vindt ik de kwaliteit echt tegenvallen, alleen tekenfilms als SouthPark ziet er mooi uit. Binnenkort maar op UPC digitaal overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samopsa schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:
Dat is overigens ruim voldoende voor de beeldkwaliteit van Digitenne, HDMI is beetje overkill.
Dat is niet helemaal waar, met HDMI zou je eventuele slechte scalers/filters in veel televisies ontwijken wat zeker een verbetering kan opleveren. Bij een goede TV speelt dit minder.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:47:
Ik heb KPN digitenne, aangesloten via zo'n scart block. Maar op mijn LG PQ6000 vindt ik de kwaliteit echt tegenvallen, alleen tekenfilms als SouthPark ziet er mooi uit. Binnenkort maar op UPC digitaal overgaan.
Block? Je hebt hem toch niet met composiet aangesloten hè?

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 27-06-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Um ik heb er niet zoveel verstand van. Maar ik heb het idd met zo'n scart ( in zo'n block dus ) aansluiting aangesloten, is dat de rede van die slechte kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03
Dit is een scartblok: http://www.gameland.nl/catalog/images/Picture/scartblok.jpg
Als je die hebt gebruikt heb je de slecht mogelijke verbinding gekozen.

Probeer het eens met een scartkabel (dan zal je een rgb signaal hebben).

[ Voor 13% gewijzigd door job op 27-06-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:50:
Um ik heb er niet zoveel verstand van. Maar ik heb het idd met zo'n scart ( in zo'n block dus ) aansluiting aangesloten, is dat de rede van die slechte kwaliteit?
Ik snap nog steeds niet waar je het over hebt, je hebt een scartblokje gebruikt?

Waarom neem je niet gewoon een SCART kabel met 21 pennen en gebruik je RGB SCART modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoel ook een scartkabel, maar dan met idd 21 pennen op het eind. Ik kan hem in de VCR of in de TV uitgang doen ( in dat kastje ) maar ik vindt de kwaliteit niet geweldig.

Edit: Oh op VCR ziet het er niet slecht uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:
[...]

De beste optie op dit moment is m.i. een TF6000COK, de standaard KPN tuner. Voor 50,- te koop, zit ook composiet aansluiting op (rood-wit-geel) naast scart. Dat is overigens ruim voldoende voor de beeldkwaliteit van Digitenne, HDMI is beetje overkill.
Oké, kan ik deze gewoon bij bijv. de Media Markt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:16:
Ja ik bedoel ook een scartkabel, maar dan met idd 21 pennen op het eind. Ik kan hem in de VCR of in de TV uitgang doen ( in dat kastje ) maar ik vindt de kwaliteit niet geweldig.

Edit: Oh op VCR ziet het er niet slecht uit =)
Hmm, grappig. Nu ken ik de Topfield niet (die heb je gok ik?) maar op de VCR uitgang zit normaal alleen composiet. Composiet is een meestal een tikje waziger dan RGB, maar dat kan ook juist compressieblokken verhullen waardoor voor de perceptie het beeld inderdaad er beter uit kan zien.

Ach denk maar zo: als het goed is dan is het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je het geld terug van een cam starterskit als je een contract aangaat met kpn? Ik vind de website zeer onduidelijk hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:43:
Krijg je het geld terug van een cam starterskit als je een contract aangaat met kpn? Ik vind de website zeer onduidelijk hierover
Nee, die actie is voorbij, vandaar dat de site onduidelijk is, die korting bestaat gewoon niet meer ;) Je krijgt nu de eerste drie maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Nee, alleen 3 maanden abonnementsgeld (22,50 euro, dus bijna de helft). En als je het nu in de Zonnesteekweken doet (Primafoon/KPN winkel) krijg je gedurende het hele jaar de temperatuur als procentuele korting op je abonnement.

spuit 11 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is niet onduidelijk. Als je iets niet meer kunt vinden dan ist gewoon niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
jelle. schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:52:
[...]

Nee, alleen 3 maanden abonnementsgeld (22,50 euro, dus bijna de helft). En als je het nu in de Zonnesteekweken doet (Primafoon/KPN winkel) krijg je gedurende het hele jaar de temperatuur als procentuele korting op je abonnement.

spuit 11 8)7
Donderdag 30 graden!!!
Dat is 30% korting.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:22:
Het is een bekend probleem, ik heb het ook gehad, maar uiteindelijk zal het je toch lukken om de juiste volgorde te krijgen. Zorg voor optimale ontvangst en probeer gewoon alle zenders met de hand te installeren. edit: Probeer ook de volgorde van installeren eens te wijzigen, dus eerst RTL4 enz en dan NED1 enz, of juist andersom.
Ik zou niet zo gauw een andere ontvanger nemen, je hebt wel een mooie Twintuner en die is niet meer te koop. Erg handig als je al een DVD/HDD recorder hebt!

[ Voor 7% gewijzigd door giant2000 op 29-06-2009 10:58 . Reden: aanvulling op de installatiewijze ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nog iemand belangstelling voor zo'n Samsung Twin Tuner?
Ik heb er één te koop staan voor 65 euro.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ik heb men samsung teevee op de slaapkamer opgehangen aan de muur. maar het probleem is dat ik die aansluiting van kpn digitaal dan niet meer op de tv krijg. twee aansluitingen op mekaar waardoor de teevee dan niet meer op het voetstuk kan (speciaal samsung hangbeugel). kan men een andere plug nemen, of is er een andere aansluiting zodat ie aan de achterkant wel past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:15:
ik heb men samsung teevee op de slaapkamer opgehangen aan de muur. maar het probleem is dat ik die aansluiting van kpn digitaal dan niet meer op de tv krijg. twee aansluitingen op mekaar waardoor de teevee dan niet meer op het voetstuk kan (speciaal samsung hangbeugel). kan men een andere plug nemen, of is er een andere aansluiting zodat ie aan de achterkant wel past?
Je verhaal is niet duidelijk. Wat wil je nou aansluiten? Er bestaat geen KPN digitaal aansluiting, dit is waarschijnlijk een gewone SCART aansluiting tussen tuner en tv. Een scart kabel is er niet kleiner, je kan deze vervangen door een composit/audio kabel (geel-rood-wit plugje), Als het om de antenneplug van de ontvanger gaat, deze kan je verlengen met een stukje coax kabel met een 90 graden plug.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

giant2000 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:58:
[...]

Je verhaal is niet duidelijk. Wat wil je nou aansluiten? Er bestaat geen KPN digitaal aansluiting, dit is waarschijnlijk een gewone SCART aansluiting tussen tuner en tv. Een scart kabel is er niet kleiner, je kan deze vervangen door een composit/audio kabel (geel-rood-wit plugje), Als het om de antenneplug van de ontvanger gaat, deze kan je verlengen met een stukje coax kabel met een 90 graden plug.
ik bedoelde gewoon de antenne aansluiting, sorry. ik heb een ingebouwde ontvanger in de tv zitten. je krijgt dan zo'n antenne verlengsnoer, en dat zijn twee pluggen die je dan op mekaar moet aansluiten? het probleem daarvan is dat het dan zo'n grote knobbel wordt dat je de tv niet meer kunt ophangen. of doe ik iets fouts? ik krijg anders geen beeld. ik snap ook niet waarom het zo aangesloten moet worden. of is dat beestje bedoeld voor een tweede teevee? ik moet ze eerst op mekaar aansluiten en dan de plug op de tv, anders heb ik geen beeld. is logisch, maar waarom twee pluggen op mekaar?

overigens werkt de scart aansluiting niet. als ik men dvd erop aansluit dan heb ik geen beeld. maar dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:45:
[...]

ik bedoelde gewoon de antenne aansluiting, sorry. ik heb een ingebouwde ontvanger in de tv zitten. je krijgt dan zo'n antenne verlengsnoer, en dat zijn twee pluggen die je dan op mekaar moet aansluiten? het probleem daarvan is dat het dan zo'n grote knobbel wordt dat je de tv niet meer kunt ophangen. of doe ik iets fouts? ik krijg anders geen beeld. ik snap ook niet waarom het zo aangesloten moet worden. of is dat beestje bedoeld voor een tweede teevee? ik moet ze eerst op mekaar aansluiten en dan de plug op de tv, anders heb ik geen beeld. is logisch, maar waarom twee pluggen op mekaar?

overigens werkt de scart aansluiting niet. als ik men dvd erop aansluit dan heb ik geen beeld. maar dat is wat anders.
Ik snap er nog steeds weinig van. Koop een coax verlengkabeltje met haakse stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

W3ird_N3rd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:06:
[...]

Ik snap er nog steeds weinig van. Koop een coax verlengkabeltje met haakse stekker?
het is heel simpel eigenlijk. door die antenne aansluiting van kpn voor teevee's met een ingebouwde ontvanger, moet je dus, nou ja moet, niks moet, maar toch, het probleem is, tja, hmm hoe moet je dit nou verwoorden man? in ieder geval, het is kut. zucht :'( als je je teevee ophangt, is er geen ruimte meer voor die aansluiting, omdat die aansluiting zo groot is, nou ja groot, ik bedoel te zeggen dat ie dan pffff hoe zeg je dat man, ik ben hier al zo slecht in, in ieder geval, je hebt dan geen ruimte meer om dat beestje aan te sluiten op je teevee. afstand tussen muur en teevee zeg maar. maar ik ga eens kijken naar een coax verlengkabeltje. thank yoe!
eigenlijk heb ik dat zelf ook al geprobeerd, door een coaxkabeltje van een videorecorder te gebruiken, maar dat heeft niet geholpen. nou ja geholpen, het werkt niet. geen beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:11:
[...]

het is heel simpel eigenlijk. door die antenne aansluiting van kpn voor teevee's met een ingebouwde ontvanger, moet je dus, nou ja moet, niks moet, maar toch, het probleem is, tja, hmm hoe moet je dit nou verwoorden man? in ieder geval, het is kut. zucht :'( als je je teevee ophangt, is er geen ruimte meer voor die aansluiting, omdat die aansluiting zo groot is, nou ja groot, ik bedoel te zeggen dat ie dan pffff hoe zeg je dat man, ik ben hier al zo slecht in, in ieder geval, je hebt dan geen ruimte meer om dat beestje aan te sluiten op je teevee. afstand tussen muur en teevee zeg maar. maar ik ga eens kijken naar een coax verlengkabeltje. thank yoe!
eigenlijk heb ik dat zelf ook al geprobeerd, door een coaxkabeltje van een videorecorder te gebruiken, maar dat heeft niet geholpen. nou ja geholpen, het werkt niet. geen beeld dus.
Je zou toch wel beeld moeten hebben met een verlengkabeltje.

Bedoel je met "beestje" de 5V inserter?

Dan moet je eerst de coax verlengkabel in de TV doen, daaraan je "beestje" en daaraan je antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
[...]

8)7

Als je het niet weet te verwoorden: plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Wat ik ervan begrijp: de stekker die aan de antenne zit is neit haaks, waardoor deze tever uitsteekt. Als dat eht geval is, kan je prima met een standaard COAX kabeltje met een haakse stekker gebruiken als verlengstuk, dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Je zou toch wel beeld moeten hebben met een verlengkabeltje.

Bedoel je met "beestje" de 5V inserter?

Dan moet je eerst de coax verlengkabel in de TV doen, daaraan je "beestje" en daaraan je antenne.
Lol, ook een goede aanpak: aanspreken in zijn eigen taal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
[...]

Complimenten voor je verhaal! Ik vind dit echt smakelijk om te lezen, haha!!!
Neem het advies van WN over, maar echt, hylarisch zoals jij een probleem kan omschrijven. Je wordt hier altijd geholpen. Altijd? Ja, altijd, ook 's nachts. En als het mistig is dan? Ja, ook als het mistig is... _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

thanx people, dit bedoel ik dus. nou ja, dat tracht ik te bedoelen. maarja, het is dus een ruimteprobleem doordat die aansluiting van kpn te breed is om achter de tv te kunnen aansluiten als ie aan de muur hangt.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2l8ky80.jpg

nou ja te breed, dat beestje is gewoon te lang. ik heb dus geprobeerd een coax kabel die ik vroeger voor de videorecorder gebruikte, aan te sluiten, wat ook gelukt is uiteraard, want tja, is gewoon coax, maarja, probleem ies dat ik dan geen beeld heb. nadat ik dat beestje van kpn erop had aangesloten uiteraard.

[ Voor 37% gewijzigd door XunFar op 29-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ok, dan losse coax kabel in de TV, die gaat naar 'dat beestje' (die meestal Power Inserter wordt genoemd) en dan moet het werken EN nog passen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

oké Ijsbeer, dank voor je bericht, anderen overigens ook; dat dacht ik al, maarja, probleem is, nou ja, alhoewel, weet niet of het een probleem is, maar goed, dan moet ik wel een losse coax kabel zien te regelen met vrouwtje-vrouwtje of mannetje-mannetje aansluiting?
ik bedoel, die beestjes zijn vaak los mannetje-vrouwtje. zijn er ook monoseksuele aansluitingen? ik bedoel dus te zeggen wat ik hier boven zei. mannetje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje. anders kom je namelijk niet uit denk ik. of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:10:
oké Ijsbeer, dank voor je bericht, anderen overigens ook; dat dacht ik al, maarja, probleem is, nou ja, alhoewel, weet niet of het een probleem is, maar goed, dan moet ik wel een losse coax kabel zien te regelen met vrouwtje-vrouwtje of mannetje-mannetje aansluiting?
ik bedoel, die beestjes zijn vaak los mannetje-vrouwtje. zijn er ook monoseksuele aansluitingen? ik bedoel dus te zeggen wat ik hier boven zei. mannetje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje. anders kom je namelijk niet uit denk ik. of valt dat wel mee?
Je moet echt stoppen want ik doe het in mijn broek _/-\o_
Als het goed dan is het gewoon mannethe vrouwtje en vrouwthe mannetje. KPN is heel politiek correct.
Mannetje antenne gaat in vrouwtje beestje en mannetje beestje gaat in vrouwtje antennesnoertje en mannetje antennesnoertje gaat in vrouwthe tv.
Dit wordt een hit... :+

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

giant2000 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:45:
[...]

Je moet echt stoppen want ik doe het in mijn broek _/-\o_
Als het goed dan is het gewoon mannethe vrouwtje en vrouwthe mannetje. KPN is heel politiek correct.
Mannetje antenne gaat in vrouwtje beestje en mannetje beestje gaat in vrouwtje antennesnoertje en mannetje antennesnoertje gaat in vrouwthe tv.
Dit wordt een hit... :+
haha tanks man! het is opgelost. gewoon een ander coax kabeltje gepakt. hij doet het nu weer.
maar eh, zit alleen nog even met men scart aansluiting voor men oude xbox. zoals je wellicht wel weet, tuurlijk weet jij dat, die oude xbox had geen scart aansluiting. gewoon de drie rood, wit en geel stekkers, nu kan ik wel de rode en witte stekker rechtstreeks aansluiten op de teevee, maar probleem is, de gele kan ik niet kwijt (er zitten alleen blauwe en groene ingangen op de tv). dus vroeger had ik dan zo'n scart verloopstekker waarop je dat beestje op kon aansluiten. maarja, nu de teevee opgehangen is heb je daar dus geen ruimte meer voor. is er ook een soortgelijke verlengingskabel voor zo'n scart-verloop-stuk? mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je beestje wel in het stopcontact?

[edit]Traaag, het is al opgelost dus je duosexuele beestje zal wel met zijn leuter in het stopcontact zitten.

[ Voor 60% gewijzigd door Mentalist op 29-06-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

alles die doet weer. alles is god.
in ieder geval, het beestje hangt aan de muur, dvd speler doet et, en kpn is ook goed. dus tja. wat mij betreft kan er een slotje op de topic. bedankt mensen! jullie zijn gewoon da bomm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:03:
Alles is God. Juist. 8)
wat mij betreft kan er een slotje op de topic.
Dat vind ik ook weer wat overdreven, er zijn vast meer mensen met vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:03:
in ieder geval, het beestje hangt aan de muur, dvd speler doet et, en kpn is ook goed. dus tja. wat mij betreft kan er een slotje op de topic. bedankt mensen! jullie zijn gewoon da bomm. ;)
Hehe... dat was even tien minuten lachen zeg.... Ben helemaal onderin begonnen te lezen en heb het drie keer herlezen. Ik zou zeggen: integraal overnemen in de oujaarsconference, inclusief tekening. _/-\o_
Ik moet toegeven, het probleem is wel begrijpbaar zo. Meestal ken ik al die formele termen ook niet en dat staat het antwoord er wel maar begrijp je het alleen nog niet.... 8)7
Ik dacht trouwens, mochten alle winkels nou uitverkocht zijn en er zijn geen beestje M/V meer verkrijgbaar, kan je altijd nog een soort van gat maken in dat lange en hoge harde ding van meestal bakstenen met grijzig goedje ertussen gesmeerd, je weet wel waar ze ook huizen van bouwen en het rijmt op duur - niet dat dat ook echt duur is, zo'n gat, meestal niet - maar dan moet dat gat niet bij de beugel maar alleen bij dat beestje worden gemaakt want anders heeft het weer geen zin, of althans een stuk minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:53:
[...]

maar dan moet dat gat niet bij de beugel maar alleen bij dat beestje worden gemaakt want anders heeft het weer geen zin, of althans een stuk minder....
Niets moet natuurlijk, zoals al aangegeven. Als je zo'n boomsnijdsel hebt, dan kan je dan weer met zo'n spieraal aan zo'n groen pistool, nou ja het is geen echt pistool maat het lijkt erop, alleen deze draait. Nou ja groen, dat is ook wel eens grijs of geel, ik maak het wel makkelijk zo, alle keus.

Oei:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben bezig met het installeren van Digitenne in mijn auto.
In de test setup heb ik beeld, en heb ik alle zenders, tijdens het rijden is het redelijk te doen (lage snelheden) afhankelijk van waar ik ben.
Dat is dus met de antenne gewoon 'ergens neergegooid' en ook maar 1 in plaats van 2.
Maar wat is nu de ideale positie van de antenne's?
Het gaat om actieve antenne's, welke een langwerpige vorm hebben.
Laat zeggen de maat/afmetingen van een extra large mars :)
In het midden komt de kabel eruit (de kabel zit dus haaks op het brede gedeelte, in het midden).
Aan de ene kant is hij gewoon zwart, aan de andere kant zie ik onder het zwarte 'banen' lopen.
Ik neem aan dat het gedeelte met de banen (tevens de kant waar het ledje van de 5v zit) aan de raamzijde (naar buiten toe) moet zitten.
Maar waar kan ik ze het beste plaatsen ? Ik zat te denken om er eentje rechtsbovenin op de voorruit te plaatsen, en eentje linksbovenin op het achterraam (station).

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Uit de wikipedia: "Een auto werkt in beperkte mate ook als kooi van Faraday, maar vanwege de grote ramen is ontvangst van hoge frequenties zoals voor GSM in de auto wel mogelijk."
Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je de antennes plaatst, zolang het maar voor het raam is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koffie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:58:
Ik ben bezig met het installeren van Digitenne in mijn auto.
In de test setup heb ik beeld, en heb ik alle zenders, tijdens het rijden is het redelijk te doen (lage snelheden) afhankelijk van waar ik ben.
Dat is dus met de antenne gewoon 'ergens neergegooid' en ook maar 1 in plaats van 2.
Maar wat is nu de ideale positie van de antenne's?
Het gaat om actieve antenne's, welke een langwerpige vorm hebben.
Laat zeggen de maat/afmetingen van een extra large mars :)
In het midden komt de kabel eruit (de kabel zit dus haaks op het brede gedeelte, in het midden).
Aan de ene kant is hij gewoon zwart, aan de andere kant zie ik onder het zwarte 'banen' lopen.
Ik neem aan dat het gedeelte met de banen (tevens de kant waar het ledje van de 5v zit) aan de raamzijde (naar buiten toe) moet zitten.
Maar waar kan ik ze het beste plaatsen ? Ik zat te denken om er eentje rechtsbovenin op de voorruit te plaatsen, en eentje linksbovenin op het achterraam (station).

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Ik geloof dat je hier een diversity ontvanger voor moet hebben, met 1 antenne heb je boven de 30km/u geen beeld meer iirc.

Ik meen dat je de antenne's dan het beste voor en achter kan plaatsen. En inderdaad bij een raam. Ik gok dat ontvangsttechnisch gezien het midden van de ruit het beste is, maar dat zal niet praktisch zijn.

Ik denk dat je zoiets toch met trial-and-error op moet lossen.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.