Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
kixtartfrank schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:41:
Mensen... hier een makkelijk vraag voor jullie maar voor mij nog een raadsel.
Ik heb al een tijdje geleden een antenne voor DVB-T gekocht en uitgetest met mijn Samsung LCD-TV maar als ik de gratis kanalen bekijk dan heb ik veel last van blokjes.
Nu wil ik Digitenne halen omdat de kabel die ik heb liggen gewoon bar slecht is. Maar doordat ik al zonder de Digitenne kaart al veel problemen heb ben ik bang dat het een soort van miskoop gaat worden.
Zal met een Digitenne kaart erin het signaal beter zijn of maakt dat helemaal niks uit?
Het signaal zal niet beter worden met smartcard nee. Probeer de fta kanalen eens goed te krijgen door wat met de antenne te spelen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kapiteinboterha
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
kixtartfrank schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:41:
Mensen... hier een makkelijk vraag voor jullie maar voor mij nog een raadsel.
Ik heb al een tijdje geleden een antenne voor DVB-T gekocht en uitgetest met mijn Samsung LCD-TV maar als ik de gratis kanalen bekijk dan heb ik veel last van blokjes.
Nu wil ik Digitenne halen omdat de kabel die ik heb liggen gewoon bar slecht is. Maar doordat ik al zonder de Digitenne kaart al veel problemen heb ben ik bang dat het een soort van miskoop gaat worden.
Zal met een Digitenne kaart erin het signaal beter zijn of maakt dat helemaal niks uit?
Heb je ook al eens geprobeerd om de antenne ergens anders neer te zetten misschien dat dit helpt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kixtartfrank
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09-06-2009
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:45:
[...]

Het signaal zal niet beter worden met smartcard nee. Probeer de fta kanalen eens goed te krijgen door wat met de antenne te spelen. ;)
Ik zal eens wat spelen ermee. Wellicht helpt het.. Bedankt voor de tip.
quote:
kapiteinboterha schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:51:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd om de antenne ergens anders neer te zetten misschien dat dit helpt
Dit heb ik geprobeerd ja. Als ik hem dicht tegen het raam aanzet dan heb ik opzich goed beeld.. Maar omdat er af en toe mensen voorbij het raam lopen blokt hij dan af en toe en loopt hij soms gewoon voor een paar seconden vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-02-2010
quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:32:
Als Nederland 1, 2 en 3 het niet eens goed doen hoef je KPN ook niet te bellen.

Trek je CAM eens uit je TV en probeer dan of Nederland 1, 2 en 3 het doen. Als die dan nog niet werken, en dezelfde antenne op dezelfde plaats werkt wel met een losse ontvanger, dan is je TV gewoon stuk.
Ik ben bang dat ik terug moet komen op m'n vorige opmerking waarin ik schreef dat ik ook dacht dat de tv kapot is. Want de reden waarom ik hem juist met wat kracht (en verkeerd om :P) erin heb geprobeerd te duwen is omdat het daarvoor ookal niet werkte.

In other words; m'n tv is/was niet stuk dus dat kan nooit de reden zijn waarom het niet werkt bij mij ;) :) Zou het mischien dan kunnen komen omdat ik in een nieuwbouwwijk woon ofzo? :? (ik heb trouwens ook de ''DILOG'' Conax Cam).

Update: ik heb de antenne en Power Inserter aangesloten op m'n Digitenne-tuner en ik heb gewoon beeld dus aan die 2 ligt het dus niet. Aangezien het ook niet aan de tv ligt (denk ik), blijft er nog maar 1 kandidaat over; de Conax Cam van DILOG.

Maar goed ik wil toch nog meer zekerheid (ben erg onzeker namelijk _O- ) dus ik ga nog eff verder testen tussen die laatste 2 :)

Lau26 wijzigde deze reactie 18-05-2009 14:43 (17%)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1G), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-02-2018
quote:
Lau26 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:15:
[...]

Ik ben bang dat ik terug moet komen op m'n vorige opmerking waarin ik schreef dat ik ook dacht dat de tv kapot is. Want de reden waarom ik hem juist met wat kracht (en verkeerd om :P) erin heb geprobeerd te duwen is omdat het daarvoor ookal niet werkte. In other words; m'n tv is/was niet stuk dus dat kan nooit de reden zijn waarom het niet werkt bij mij ;) :) Zou het mischien dan kunnen komen omdat ik in een nieuwbouwwijk woon ofzo? :? (ik heb trouwens ook de ''DILOG'' Conax Cam).
De tv móet het zonder CAM gewoon doen op Ned. 1/2/3, dit zijn gratis zenders en heeft KPN niks mee van doen. Probeer hiermee de antenne eens op een andere plaats. In de setup-boxen kan je zien wat de signaalkwaliteit is, misschien heeft jouw tv dat ook. Zoek in dat geval een plaats met de hoogste kwaliteit. In geval van 2 meters: kwaliteit is een betere graadmeter dan ontvangstkwaliteit. Bij slechte kwaliteit zal je ook geen gecodeerde zenders kunnen kijken.
Als je binnen het postcode gebied woont kun je eventueel ook nog een gratis buitenantenne aanvragen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evdm
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2016
quote:
kixtartfrank schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:03:
Dit heb ik geprobeerd ja. Als ik hem dicht tegen het raam aanzet dan heb ik opzich goed beeld.. Maar omdat er af en toe mensen voorbij het raam lopen blokt hij dan af en toe en loopt hij soms gewoon voor een paar seconden vast.
Zet of hang je antenne dan zo hoog mogelijk voor het raam. Neem eventueel een buitenantenne.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kixtartfrank
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09-06-2009
quote:
evdm schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:34:
[...]

Zet of hang je antenne dan zo hoog mogelijk voor het raam. Neem eventueel een buitenantenne.
Zat daar al over na te denken. Bedankt voor de tips allemaal. Hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09-06 11:41
Ik ben sinds afgelopen zondag in het bezit van een Samsung LE 32 B 650, was reeds in het bezit van digitenne op een oude tv. Hierop was het beeld prima. Nu alles hetzelfde aangesloten als in op de oude tv (via SCART) en nu zijn blokjes duidelijk te zien op het scherm, met name bij snel bewegende beelden.

Nu is mijn vraag; zal het beeld goed en strak worden met de smartcard in de tv, of blijft dat een gok? Ontvangst is overigens prima met de standaard decoder van KPN. Alvorens een CAM module aan te schaffen zou ik graag jullie ervaringen zien. Anders overweeg ik over te stappen naar tele2 of ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Waterpower schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:28:
Ik ben sinds afgelopen zondag in het bezit van een Samsung LE 32 B 650, was reeds in het bezit van digitenne op een oude tv. Hierop was het beeld prima. Nu alles hetzelfde aangesloten als in op de oude tv (via SCART) en nu zijn blokjes duidelijk te zien op het scherm, met name bij snel bewegende beelden.
Wat voor SCART-kabel gebruik je? Heb je hem zowel TV als tuner op RGB-SCART gezet?

Heb je een Topfield of een Samsung tuner? Topfield is beter. Ik weet niet of de Topfield component aankan, anders kan je dat ook nog proberen.
quote:
Nu is mijn vraag; zal het beeld goed en strak worden met de smartcard in de tv, of blijft dat een gok? Ontvangst is overigens prima met de standaard decoder van KPN. Alvorens een CAM module aan te schaffen zou ik graag jullie ervaringen zien. Anders overweeg ik over te stappen naar tele2 of ziggo.
Beeld zal vast wel beter worden, maar je kan Nederland 1/2/3 toch zo testen? Dus probeer het uit. Lus even met een coaxkabeltje van je losse ontvanger naar je TV zodat je ook geen 5V inserter nodig hebt. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpower
quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:42:
[...]

Wat voor SCART-kabel gebruik je? Heb je hem zowel TV als tuner op RGB-SCART gezet?

Heb je een Topfield of een Samsung tuner? Topfield is beter. Ik weet niet of de Topfield component aankan, anders kan je dat ook nog proberen.

[...]

Beeld zal vast wel beter worden, maar je kan Nederland 1/2/3 toch zo testen? Dus probeer het uit. Lus even met een coaxkabeltje van je losse ontvanger naar je TV zodat je ook geen 5V inserter nodig hebt. :)
Dank, ik ga het morgen gelijk proberen (ben nu niet thuis) Scart is de bijgeleverde van digitenne. Samsun of topfield zal ik ook even checken morgen.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:03
quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:42:
De Topfield ondersteund component, of beter gezegd YPbPr. Heb bij Bol.com deze Hama adapter gekocht, en er een component kabel op aangesloten. Als je in je Topfield bij AV instellingen de uitvoer op YUV zet dan heb je een net iets beter beeld dan met een goede scartkabel (heb er zelf een Ixos scartkabel aanhangen). Je hebt alleen geen geluid over een componentkabel, dat moet je via tulp danwel SPDIF regelen.

De Samsung decoder ondersteund helaas geen YUV/YPbPr (getest).

Mijn platencollectie op Discogs

• Evos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-06 15:18
quote:
Waterpower schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:28:

Ik heb dezelfde tv met CI module en ik ben erg te spreken over de kwaliteit.
Alle functie's werken (guide ed.) zonder problemen.

Het naar buiten verplaatsen van mijn antenne leverde stukken beter signaal op maar ik woon ook in een vrij smalle straat.

Naar tele2 zou ik zeker niet overstappen, ze maken daar gebruik van een gedateerde decoder die alleen beeld kan uitgeven via scart met een slechte kwaliteit.

• musicfreak
quote:
Evos schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:24:
[...]
Naar tele2 zou ik zeker niet overstappen, ze maken daar gebruik van een gedateerde decoder die alleen beeld kan uitgeven via scart met een slechte kwaliteit.
Dat valt ook wel weer mee... Het is beter dan Digitenne (maar niet zo goed als de digitale Ziggo/UPC kabel, dat is waar)! Die decoder is verder wel wat gedateerd ja.

• giant2000
quote:
musicfreak schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:28:
[...]

De Topfield ondersteund component, of beter gezegd YPbPr. Heb bij Bol.com deze Hama adapter gekocht, en er een component kabel op aangesloten. Als je in je Topfield bij AV instellingen de uitvoer op YUV zet dan heb je een net iets beter beeld dan met een goede scartkabel (heb er zelf een Ixos scartkabel aanhangen). Je hebt alleen geen geluid over een componentkabel, dat moet je via tulp danwel SPDIF regelen.

De Samsung decoder ondersteund helaas geen YUV/YPbPr (getest).
Kan je ook een adapter gebruiken die een S-Video in-/uitgang heeft? Deze hebben ze bijvoorbeeld bij Action voor een grijpstuiver (<2 euro)

2,00 m. + begane grond

• musicfreak
quote:
giant2000 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:40:
[...]

Kan je ook een adapter gebruiken die een S-Video in-/uitgang heeft? Deze hebben ze bijvoorbeeld bij Action voor een grijpstuiver (<2 euro)
Goede vraag! Het S-Video signaal is slechter dan een YPbPr signaal, maar ja, Digitenne is ook geen HDTV... Ik heb eigenlijk geen idee. Een goede link in dit verband is http://blog.knudde.be/Component.

quote:
musicfreak schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:28:
[...]

De Topfield ondersteund component, of beter gezegd YPbPr. Heb bij Bol.com deze Hama adapter gekocht, en er een component kabel op aangesloten.
Dat is wel een dure oplossing, op http://elektronica-online.nl/ (Kabels & Stekkers>TV en Video kabels>Component video kabels, WTF ondersteunen ze geen deeplinks meer) koop je een SCART>component kabel voor €1,50.

• musicfreak
quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:14:
[...]
op http://elektronica-online.nl/ koop je een SCART>component kabel voor €1,50.
Oeps, en ik ben echt allerlei webwinkels afgeweest voor zo'n adapter! Dank voor de tip...

• Praetorian
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-05 16:13
Er veel storing momenteel op het beeld in omg. Rijnmond? Iemand anders dezelfde problemen toevallig? Onweer?

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:44
Heeft iemand ervaring met de Rho Delta / Bullit PDVBT702 (of zoals de KPN webshop het ook eenvoudig noemt: Digitenne draagbare tv)?:
http://www.kpn.com/televi...aagbare-tv-Rho-Delta.prod

Plaatje van de KPN webshop

Ik overweeg de aanschaf van zo'n apparaat, maar zou er graag wat ervaringen over willen lezen. De GoT search leverde helemaal niets op over dit apparaat en op Google kom ik alleen uit bij een klein aantal webshops die hem ook verkopen, maar wederom zonder beoordelingen door gebruikers.

Joen wijzigde deze reactie 21-05-2009 22:58 (3%)
Reden: bronvermelding plaatje en typo

quote:
Praetorian schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:02:
Er veel storing momenteel op het beeld in omg. Rijnmond? Iemand anders dezelfde problemen toevallig? Onweer?
Ontvangst is een tikkie minder dan normaal hier, maar geen echte problemen hier atm..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-06 23:08
Hier af en toe wat minder (van Schiedam).

Ik heb een LG 37lg3000 en ik heb met mijn topfield tuner een goed beeld. Nu wil echt overschakelen naar een cammodule (omdat je dan minder verlies zou hebben). Ik heb de topfield vergeleken met de gratis free air kanalen van mijn TV (even de antenne van toplield ingeplugd), maar ik zie weinig verschil.
Het komt misschien, omdat ik geen powerinserter heb gebruikt. (doorlussen ging niet, omdat ik geen kabeltje in huis heb).
Mijn vraag is of ik echt een beter beeld kan verwachten met de aanschaf van de cammodule, omdat ik nu weinig verschil zie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-06 10:56
quote:
Praetorian schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:02:
Gisteravond was het hier (Mijdrecht) ook geen kijken. Volgens mij zit er geen onweer in de lucht. En ook afgelopen dinsdagavond geregeld storingen. Het lijkt erop alsof de kwaliteit achteruit gaat en ik heb toch al bijna 5 jaar digitenne.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
hakuin schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:22:
Hier af en toe wat minder (van Schiedam).

Ik heb een LG 37lg3000 en ik heb met mijn topfield tuner een goed beeld. Nu wil echt overschakelen naar een cammodule (omdat je dan minder verlies zou hebben). Ik heb de topfield vergeleken met de gratis free air kanalen van mijn TV (even de antenne van toplield ingeplugd), maar ik zie weinig verschil.
Het komt misschien, omdat ik geen powerinserter heb gebruikt. (doorlussen ging niet, omdat ik geen kabeltje in huis heb).
Mijn vraag is of ik echt een beter beeld kan verwachten met de aanschaf van de cammodule, omdat ik nu weinig verschil zie.
Het beeld zal waarschijnlijk wel beter zijn, maar of dat voor het menselijk oog ook opvalt op de TV en kijkafstand die jij gebruikt, daar zal niemand garanties voor afgeven. :)

Met de powerinserter heeft het iig niets te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-04 14:50
quote:
Joen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:57:
Heeft iemand ervaring met de Rho Delta / Bullit PDVBT702 (of zoals de KPN webshop het ook eenvoudig noemt: Digitenne draagbare tv)?:
http://www.kpn.com/televi...aagbare-tv-Rho-Delta.prod
[afbeelding]
Plaatje van de KPN webshop

Ik overweeg de aanschaf van zo'n apparaat, maar zou er graag wat ervaringen over willen lezen. De GoT search leverde helemaal niets op over dit apparaat en op Google kom ik alleen uit bij een klein aantal webshops die hem ook verkopen, maar wederom zonder beoordelingen door gebruikers.
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar als je goede PDA of iphone hebt en snel mobiel internet, een slingbox is ook alternatief.
Daarmee kan je vanaf thuis je digitale tv streamen + nog wat andere apparaten (hd recorder -> ook aanzetten met sling, mediacenter, dvdspeler).
Staat nog te koop bij http://www.onedayfly.nl/ (normaal niet te koop in NL).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
Had de Rho Delta / Bullit PDVBT702 inmiddels al aangeschaft. In het gebied waar ik woon is alleen GPRS en nauwlijks UMTS beschikbaar, dus de Slingbox is geen alternatief voor mij.
Sowieso had ik wel interesse voor de Slingbox toen die normaal op 1dayfly stond, maar vind hem toch wat te duur voor iets wat ik uiteindelijk waarschijnlijk toch niet zo vaak zal gebruiken.

Voor de geïnteresseerden: hij is inderdaad via www.1dayfly.nl te koop in de membershop.

Joen wijzigde deze reactie 24-05-2009 11:54 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 14:10
quote:
Had de Rho Delta / Bullit PDVBT702 inmiddels al aangeschaft. In het gebied waar ik woon is alleen GPRS en nauwlijks UMTS beschikbaar, dus de Slingbox is geen alternatief voor mij.
Sowieso had ik wel interesse voor de Slingbox toen die normaal op 1dayfly stond, maar vind hem toch wat te duur voor iets wat ik uiteindelijk waarschijnlijk toch niet zo vaak zal gebruiken.
En wat is de ervaring met de Rho Delta / Bullit PDVBT702 ?

Edrelais wijzigde deze reactie 24-05-2009 14:31 (77%)

Opel Ampera-e (2019) | (in bestelling Kia Niro ev)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
Nouja, ik heb hem al gekocht, maar hij moet nog geleverd worden met de post. B)
Zodra ik hem een tijdje in gebruik heb laat ik wel weten wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpower
Ik ben inmiddels weer wat verder. Heb eerst NL 1 2 en 3 getest door hem zonder decoder te bekijken (dus alleen voeding van de decoder) NL 1, 2 en 3 waren goed. Toen een startpakket aangeschaft waar de 5v voeding voor de antenne en de CAM module in zaten. Wederom alles getest en NL 1,2 en 3 zijn goed, echter bij RTL4 en de rest nog steeds blokkerig beeld, al is het wel verbeterd. Met name bij snelle beelden, erg slechte kwaliteit. Signaal is volgens de samsung tv ''85%'' verplaatsen van de antenne naar buiten geeft geen verbetering, max is 85%.

Acties:
  • 0Henk 'm!
De bitrate en resolutie van de overige zenders zijn inderdaad wat lager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr.John
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2010
Hallo, ik had laatst ook een kit gekocht bij de primafoon ik heb een lcd van 137 cm echter hier is geen digitenne op te ontvangen zo deelde de helpdesk van digitenne me mee en adviseerde me om de kit maar weer terug te brengen. Het blijkt dat kpn de ontvangst van digitenne garandeerd tot tv's met een 82 cm scherm dus daarboven kon je wel eens voor verassingen komen te staan. ik balen want ik dacht lekker digitenne kijken op een groot scherm:(:(:( is dit bij een van jullie bekend? ik kom nog maar net kijken dus weet ik hier niks van.

Gr, John

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waarom zou dat niet kunnen?

Je moet alleen wel genoeg afstand houden, anders krijg je een blokkenfeest. Maar op zo'n formaat TV moet je met alles wat geen HD is genoeg afstand houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
  • Laatst online: 12-08-2018
quote:
Dr.John schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:52:
Het blijkt dat kpn de ontvangst van digitenne garandeerd tot tv's met een 82 cm scherm dus daarboven kon je wel eens voor verassingen komen te staan. ik balen want ik dacht lekker digitenne kijken op een groot scherm:(:(:( is dit bij een van jullie bekend? ik kom nog maar net kijken dus weet ik hier niks van.

Gr, John
Hai John,

Dit is idd wat ze je achteraf vertellen bij KPN, ik heb echter een 117 cm van Samsung op Digitenne en super goed beeld. Mijn moeder draait Digitenne op 94 cm dus het kan wel, ligt denk ook aan het gebied waar je woont of je wel of geen goede ontvangst hebt zeg maar. Jij dus helaas niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpower
quote:
pebbie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 06:58:
[...]

Hai John,

Dit is idd wat ze je achteraf vertellen bij KPN, ik heb echter een 117 cm van Samsung op Digitenne en super goed beeld. Mijn moeder draait Digitenne op 94 cm dus het kan wel, ligt denk ook aan het gebied waar je woont of je wel of geen goede ontvangst hebt zeg maar. Jij dus helaas niet.
Ik vraag me af of ik nu een zeikerd ben of niet... Ik heb goed ontvangst (85%), maar een 32'' scherm. 1,2 en 3 zijn goed. RTL4 en de rest is beduidend minder. Zeker bij snelle beelden zie ik blokjes en ik zit er zo'n 2,5 meter vanaf. Zie jij dan helemaal geen blokjes en is de beeldkwaliteit bij jou hetzelfde als op 1,2 en 3? Of zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen/ kwaliteitseisen hoger?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ned 1,2 en 3 hebben een hogere bitrate en zullen daardoor altijd een beter beeld moeten hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr.John
  • Laatst online: 20-12-2010
quote:
pebbie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 06:58:
[...]

Hai John,

Ik zit in een goed dekkend gebied(Utrecht) en dicht bij de zender(KPN) ik heb ook digitenne op een 80 cm en dat is perfect waar zou het dan aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dit komt omdat het vreselijk subjectief is. Wat de ene een blokkenfeest vindt, vindt de ander mooi scherp.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dr.John schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:17:
[...]

Ik zit in een goed dekkend gebied(Utrecht) en dicht bij de zender(KPN) ik heb ook digitenne op een 80 cm en dat is perfect waar zou het dan aan kunnen liggen?
Afstand tot de zendmast heeft geen invloed op de beeldkwaliteit. Goede dekking helpt alleen om b.v. minder last te hebben van brommers, spaarlampen etc.
quote:
woekele schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:35:
Dit komt omdat het vreselijk subjectief is. Wat de ene een blokkenfeest vindt, vindt de ander mooi scherp.
Klopt, en daarbij is er ook een verschil tussen verschillende ontvangers. Oude Samsungs schijnen matig te zijn, nieuwe Topfields goed en in TV's ingebouwde tuners het beste. Over het algemeen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpower
quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:50:
[...]

Afstand tot de zendmast heeft geen invloed op de beeldkwaliteit. Goede dekking helpt alleen om b.v. minder last te hebben van brommers, spaarlampen etc.

[...]

Klopt, en daarbij is er ook een verschil tussen verschillende ontvangers. Oude Samsungs schijnen matig te zijn, nieuwe Topfields goed en in TV's ingebouwde tuners het beste. Over het algemeen.
Nja, dan ben ik niet te spreken over digitenne. Ik kan me amper voorstellen dat anderen (mits ze hetzelfde beeld hebben als ik) dit nu zo'n mooi beeld vinden. Ik zou als ik dit topic zo lees, prima beeld moeten hebben maar kennelijk is niet iedereen even kritisch. Ik ga dan toch maar naar ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ga eens op zoek in het beeldmenu van je TV naar iets dat mpeg2 artifacten heet of zo iets. dat geeft vaak verbeteringen. probeer gewoon even wat uit en als het niet goed is zet je het weer terug.
Ik kijk zelf op een 42 inch en heb een goed beeld.

Edje_Kroketje wijzigde deze reactie 25-05-2009 20:50 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
quote:
Waterpower schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:36:
[...]

Ik vraag me af of ik nu een zeikerd ben of niet... Ik heb goed ontvangst (85%), maar een 32'' scherm. 1,2 en 3 zijn goed. RTL4 en de rest is beduidend minder. Zeker bij snelle beelden zie ik blokjes en ik zit er zo'n 2,5 meter vanaf. Zie jij dan helemaal geen blokjes en is de beeldkwaliteit bij jou hetzelfde als op 1,2 en 3? Of zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen/ kwaliteitseisen hoger?
Ik heb inderdaad geen blokjes in beeld, mijn ontvangst met binnenantenne staat op 99%.
Een vriend van mij uit Arnhem heeft ook Digitenne op een gewone crt tv van 63 cm en heeft een veel slechter, fletcher en soms wat blokkerig beeld. Hij bevestigde al dat het beeld bij mij tig malen beter en strakker was. Nogmaals zal de kwaliteit die ik nu heb niet te vergelijken zijn met Ziggo, UPC of Kanaal Digitaal maar t.o.v. de oude kabel (analoog) is mijn beeld tig malen mooier geworden.

Je kunt ook rechts onder in beeld zien hoe sterk de ontvangst is per zender, dan komt er zo'n status balk in beeld. Ned 1,2,3 zit bv bij mij helemaal op de max (dus laten we zeggen 1000%) en de overige komen dik over de 90% met uitschieters tot 99%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zou KPN verschillende bitrates uitzenden in bepaalde gedeelten van het land dan???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-06 23:08
Ik heb een 37 inch en heb ook een goed beeld. Ontvangst tussen 90 en 95 %. Soms als je je antenne 50 cm verplaatst schelt dat 20 to 40 procent. Die van mij staat gewoon achter een stoel. Als ik hem naar de raamzijde verplaatst wordt de ontvangst een stuk minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
woekele schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:37:
Zou KPN verschillende bitrates uitzenden in bepaalde gedeelten van het land dan???
Nee, overal is het gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
Deels een crosspost met Joen in "waar koop je dat?", maar het leek me in het Digitenne-topic ook wel op zijn plaats.

Ik zoek een verloopstekker die aan de ene zijde een wat langere IEC male stekker heeft en aan de andere zijde een normale grootte IEC female stekker. Eigenlijk een soort verlengstekkertje als het ware.

Om het wat duidelijker te maken: Ik heb een Digitenne draagbare TV aangeschaft waarbij de IEC female aansluiting nogal verzonden zit. Bij de verlengkabel is precies het zelfde het geval.

Op onderstaande foto (clickable) zie je links de verzonken IEC female stekker van de verlengkabel links, de lange IEC male stekker van die zelfde verlengkabel rechts achter en een normale IEc male stekker rechts voor.
Lange IEC male stekekr en diepe IEC female stekker

Ik heb al gezocht op:
www.conrad.nl
www.allekabels.nl
www.cardwriter.nl
En diverse zoektermen op Google, maar ik weet niet echt hoe je het voorwerp dat ik zoek zou moeten noemen.

Heeft iemand een idee voor een oplossing hoe een normale COAX/antennekabel aan te sluiten op deze verzonken aansluitingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb wat F > male coax verloopjes zoals deze: http://www.srt-versand.de...coaxial-stecker-95mm.html maar dan zonder de verdikking in het midden. Misschien bij wat lokale winkeltjes zoeken of ze dat hebben?

Anders het plastic wegsnijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
Ik heb de fabrikant van de draagbare TV inmiddels ook al er over gemaild. Zonder antwoord van hun zit ik er aan te denken om te zoeeken naar een lange COAX male stekker waar ik zelf een klein kabeltje aan kan maken en dan aan het andere uiteinde een normale COAX female stekker. Maar een verlengstekkertje was helemaal geweldig geweest. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:45
quote:
woekele schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:17:
Even als follow up: LG 37LG5000 + Cam Module, antenne, smart card en power insertor uit KPN startpakket (50 euro) was zo geïnstalleerd en werkt prima. Weg met de externe decoder :D
Heb je ook het idee dat het beeld is verbeterd ten opzichte van de externe decoder?

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:47
quote:
Joen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:56:
Deels een crosspost met Joen in "waar koop je dat?", maar het leek me in het Digitenne-topic ook wel op zijn plaats.

Ik zoek een verloopstekker die aan de ene zijde een wat langere IEC male stekker heeft en aan de andere zijde een normale grootte IEC female stekker. Eigenlijk een soort verlengstekkertje als het ware.

Om het wat duidelijker te maken: Ik heb een Digitenne draagbare TV aangeschaft waarbij de IEC female aansluiting nogal verzonden zit. Bij de verlengkabel is precies het zelfde het geval.

Op onderstaande foto (clickable) zie je links de verzonken IEC female stekker van de verlengkabel links, de lange IEC male stekker van die zelfde verlengkabel rechts achter en een normale IEc male stekker rechts voor.
[afbeelding]

Ik heb al gezocht op:
www.conrad.nl
www.allekabels.nl
www.cardwriter.nl
En diverse zoektermen op Google, maar ik weet niet echt hoe je het voorwerp dat ik zoek zou moeten noemen.

Heeft iemand een idee voor een oplossing hoe een normale COAX/antennekabel aan te sluiten op deze verzonken aansluitingen?
Check eens bij http://elektronica-online.nl/. Die heeft de meest aparte kabeltjes op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07-06 20:57
In het starttopic staat dat de SCM Conax 4.00e (die kpn dus standaard levert) niet goed werkt met sharp TV's. Nu overweeg ik deze tv op mijn slaapkamer neer te zetten. Dat zou dus mogelijk niet werken? Zou het wel werken met een CAM van een ander merk want ik heb in mijn MCE een CAM zitten van Digital Everywhere, dan kan ik die omruilen. Of heeft sharp een probleem met Conax 4.0 in het algemeen?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:52
quote:
3dmaster schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:12:
In het starttopic staat dat de SCM Conax 4.00e (die kpn dus standaard levert) niet goed werkt met sharp TV's. Nu overweeg ik deze tv op mijn slaapkamer neer te zetten. Dat zou dus mogelijk niet werken? Zou het wel werken met een CAM van een ander merk want ik heb in mijn MCE een CAM zitten van Digital Everywhere, dan kan ik die omruilen. Of heeft sharp een probleem met Conax 4.0 in het algemeen?
Ik heb zowel een SCM 4.0 Conax als een Smit/Edision 4.0 Conax op mijn Sharp LC-32RD8E geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen. Kan natuurlijk per type Sharp verschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:08
Hallo Tweakers,

eerst was ik zeer sceptisch over Digitenne, maar toch vanwege de prijs gisteravond een pakketje aangeschaft, de antennen staat op zolder (houtskeletbouw. en 20 meter coax..) en ik ben zeer verrast!
Het signaal van rtl 4,5,6,7,8 etc is zeer sterk, ned 1,2,3 is iets minder maar zeer acceptabel op en 34" plasma.
De plaats is alwaar onze prestigieuze schaatshal staat!

Nu maar kijken ofdat het een maand zo goed blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giant2000
quote:
Boomster schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:24:
Hallo Tweakers,

eerst was ik zeer sceptisch over Digitenne, maar toch vanwege de prijs gisteravond een pakketje aangeschaft, de antennen staat op zolder (houtskeletbouw. en 20 meter coax..) en ik ben zeer verrast!
Het signaal van rtl 4,5,6,7,8 etc is zeer sterk, ned 1,2,3 is iets minder maar zeer acceptabel op en 34" plasma.
De plaats is alwaar onze prestigieuze schaatshal staat!

Nu maar kijken ofdat het een maand zo goed blijft.
Dan heb je mooi mazzel, want grote delen van Friesland hebben geen goede ontvangst.
Welke regionale ontvang je, Fryslan, Drenthe of Noord-Holland (m.a.w. Leeuwarden, Smilde of Wieringen)?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
cnsmr schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:56:
[...]

Ik heb zowel een SCM 4.0 Conax als een Smit/Edision 4.0 Conax op mijn Sharp LC-32RD8E geprobeerd, maar niet aan de praat gekregen. Kan natuurlijk per type Sharp verschillen.
Ik heb ook wel eens zoiets bij de hand gehad op een Sharp zo'n 1,5 jaar geleden. ging ook niet lukken.
Hoe oud is jouw TV?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
giant2000 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:21:
[...]

Dan heb je mooi mazzel, want grote delen van Friesland hebben geen goede ontvangst.
Welke regionale ontvang je, Fryslan, Drenthe of Noord-Holland (m.a.w. Leeuwarden, Smilde of Wieringen)?
Wieringen staat al een paar maanden uit. Kop van Noord-Holland bestaat uit Texel, Hoon, Enkhuizen en Alkmaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
quote:
giant2000 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat ik op Leeuwarden zit, TV Fryslan is scherp en goed Tv flevo heb ik volgens mij ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
quote:
Wieringen staat al een paar maanden uit. Kop van Noord-Holland bestaat uit Texel, Hoon, Enkhuizen en Alkmaar.
hoe weet je dat? Waar kom je aan deze informatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-06 19:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sinds kort gebruik ik zelf geen Digitenne meer. Voor m'n internetverbinding ben ik namelijk overgestapt op UPC, en dan is het net zo makkelijk om gewoon via hen TV te kijken, vandaar.

Nu zit ik echt met een Samsung decoder en Conax CAM die ik zelf gekocht heb, en dus wil doorverkopen. Maar kan ik de Smart Card die hierbij zat dan gewoon meegeven? Ook als hier nog een abonnement op staat?
Kan degene die het setje van me koopt later gewoon weer een abo op zijn eigen naam aan die kaart hangen?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Boomster schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:25:
[...]

hoe weet je dat? Waar kom je aan deze informatie?
http://www.kpn.com/web/di...tenne-zenderoverzicht.htm en dan onderaan op Bekijk de zenders en kanaalindeling per provincie klikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
Hallo allemaal,

ik heb zojuist de buitenantenne van KPN die ik aangevraagd had binnen opgehangen onder de nok van mijn huis,
ik heb nu voor alle zenders een superstrak signaal, ned 1,2,3 gaven een signaal van 80% met de binnenantenne 2 meter lager, nu met de buitenantenne binnen gemonteerd zijn deze zelfs ook toppie!
Alleen zit ik met een punt, Als ik de zenders laat zoeken vind hij ook TV-drenthe, TV-noord, TV-fryslan, als ik dan alles laat opslaan is alleen Tv Drenthe opgeslagen, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook de andere regionale zenders op kan slaan?

Hij vind dus 25+ unieke zenders maar slaat er slechts 25 op...... (Topfield decoder) 8)7

Boomster wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:00 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-06 08:10
quote:
Boomster schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:05:
Hallo allemaal,

ik heb zojuist de buitenantenne van KPN die ik aangevraagd had binnen opgehangen onder de nok van mijn huis,
ik heb nu voor alle zenders een superstrak signaal, ned 1,2,3 gaven een signaal van 80% met de binnenantenne 2 meter lager, nu met de buitenantenne binnen gemonteerd zijn deze zelfs ook toppie!
Alleen zit ik met een punt, Als ik de zenders laat zoeken vind hij ook TV-drenthe, TV-noord, TV-fryslan, als ik dan alles laat opslaan is alleen Tv Drenthe opgeslagen, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook de andere regionale zenders op kan slaan?

Hij vind dus 25+ unieke zenders maar slaat er slechts 25 op...... (Topfield decoder) 8)7
Volgens mij gaat dat niet lukken omdat de regionale zenders aan hetzelfde kanaal (22 als ik het goed heb) worden toegewezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-03 12:46
quote:
--MeAngry-- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:54:
Sinds kort gebruik ik zelf geen Digitenne meer. Voor m'n internetverbinding ben ik namelijk overgestapt op UPC, en dan is het net zo makkelijk om gewoon via hen TV te kijken, vandaar.

Nu zit ik echt met een Samsung decoder en Conax CAM die ik zelf gekocht heb, en dus wil doorverkopen. Maar kan ik de Smart Card die hierbij zat dan gewoon meegeven? Ook als hier nog een abonnement op staat?
Kan degene die het setje van me koopt later gewoon weer een abo op zijn eigen naam aan die kaart hangen?

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel interesse! Die smartcard kun je gewoon weggooien geloof ik. Die staat in principe op jouw naam voor het abonnement. Je kunt het zien als een soort simkaart. Als je abonnement voorbij is kan je het ding gewoon weggooien.

Rob1106 wijzigde deze reactie 01-06-2009 19:41 (9%)

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
Kom er nu bij toeval achter dat ik TV Rijnmond heb toegewezen gekregen als lokale kabel zender terwijl ik in het gebied van Omroep Brabant zit?!? Toch maar eens een mailtje sturen naar Digitenne lijkt me.

Digitenne was trouwens zo grappig om mijn moeder afgelopen zaterdag af te sluiten, die kreeg de melding over geen gecodeerde zenders etc etc, na een reset van een half uur nog niks. Service Desk gebeld, bleek dat ze het abbo hadden beeindigd van een andere klant maar dan met haar smart card nummer. Account is opnieuw ingegaan, binnen een half uur had ze weer tv. En ze zat nog in d'r proefperiode dus er is nu een nieuw contract opgesteld en de 3 wkn dat ze al keek hoeft ze niet te betalen, tevens krijgt ze nu wederom 4 weken gratis als proef. Service ok maar afsluiten terwijl smartcard nummer en gegevens contractant niet kloppen niet ok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Mailtje sturen naar KPN raad ik je af :). Gewoon even een nieuwe mast zoeken (regio code's in de handleiding?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calavaro
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2013

Calavaro

Hmmmzz

Ik zit Roland Garros op Eurosport te kijken en het beeld en geluid lopen duidelijk niet synchroon. Bij andere zenders heb ik dat eingelijk nooit gemerkt. Is dat een bekend probleem?

Signaal is goed 90%.

Elke minuut geeft je de kans om alles te veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evdm
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2016
quote:
Calavaro schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:20:
Ik zit Roland Garros op Eurosport te kijken en het beeld en geluid lopen duidelijk niet synchroon. Bij andere zenders heb ik dat eingelijk nooit gemerkt. Is dat een bekend probleem?

Signaal is goed 90%.
Dit kan ook aan de uitzending liggen. Bij Discovery Channel zie ik dit regelmatig; ook toen ik nog geen Digitenne had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
@Ronwiel, bedankt voor de tip. Had hier nog niet eens over nagedacht haha, ga het vd week ff proberen. Thanks.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
pebbie schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:18:
Kom er nu bij toeval achter dat ik TV Rijnmond heb toegewezen gekregen als lokale kabel zender terwijl ik in het gebied van Omroep Brabant zit?!? Toch maar eens een mailtje sturen naar Digitenne lijkt me.
In het installatiemenu handmatig kanaal 30 toevoegen en daar is je omroep Brabant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Laatst online: 11-06 15:42
Ik heb een Samsung LE40B650 en hier zit zo'n DVB-T tuner in. Vol goede moed dus een Digitenne Starterskit aangeschaft, alleen nu krijg ik boven Nederland 3 geen beeld. Dus 1, 2 en 3 doen het goed, maar de rest niet. Het kaartje is actief (gechecked via 09000457).

De melding die ik krijg is 'Vervormd signaal'.

De Samsung LE40B650 zag ik ook niet in de lijst staan in de topicstart dus helaas kan ik daar ook niet checken of het uberhaupt wel kan... Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe lang heb je gewacht? Bij mij (een LG-tv) duurde het de eerste keer even (30 seconden?) voor hij goed kon "ontvormen". Probeer ook eens CI erin en eruit te halen en de smartcard zelf ook. Heb je deze smartcard trouwens al getest icm een externe tuner? Of even te checken of hij het echt wel doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerd001
Nee nog niet... Heb al een paar dagen gewacht, dus dat moet wel goed zitten. Maar ik zou idd ff de kaart ergens anders in kunnen proberen.

In deze post lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben opgelost. Ik zie alleen niet precies hoe het verholpen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoerd001
Net getest en in een andere decoder werkt de kaart prima...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
quote:
Edje_Kroketje schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:05:
[...]

In het installatiemenu handmatig kanaal 30 toevoegen en daar is je omroep Brabant.
Edje,

Bedankt voor de tip, heb hem toe kunnen voegen. Grappige is alleen dat hij deze kanaal 30 op zenderl 1000 zet dus onderaan de lijst en ik ook nog TV Rijnmond heb, heb nu dus beide regionale zenders op de tv staan. Maar goed ik kan weer Regionaal genieten van het nieuws, helemaal toppie!

Groetjes,
Pebbie

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rob1106 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Ik heb wel interesse! Die smartcard kun je gewoon weggooien geloof ik. Die staat in principe op jouw naam voor het abonnement. Je kunt het zien als een soort simkaart. Als je abonnement voorbij is kan je het ding gewoon weggooien.
Zou ik niet doen, zo'n kaartje kost €14,95, zonde om weg te gooien. :)

Verkopen en de koper (nadat het abo is afgelopen en het beeld van de kaart is) de helpdesk laten bellen en doen of je neus bloedt, normaal activeren ze hem dan wel weer op de nieuwe naam afaik. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
quote:
jelle. schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Volgens mij gaat dat niet lukken omdat de regionale zenders aan hetzelfde kanaal (22 als ik het goed heb) worden toegewezen.
Het is gelukt!, nav eerdere posts in dit forum heb ik handmatig gezocht en nu dus 3 regionale zenders in mijn decoder. Cool......

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
pebbie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:00:
[...]

Edje,

Bedankt voor de tip, heb hem toe kunnen voegen. Grappige is alleen dat hij deze kanaal 30 op zenderl 1000 zet dus onderaan de lijst en ik ook nog TV Rijnmond heb, heb nu dus beide regionale zenders op de tv staan. Maar goed ik kan weer Regionaal genieten van het nieuws, helemaal toppie!

Groetjes,
Pebbie
Als je perse brabant op 22 wil dan moet je eerst 22 verwijderen en dan opnieuw kanaal 30 scannen.
22 verwijder je door tijdens het kijken op ok te drukken, naar plaats 22 te gaan en via de, ik meen, blauwe opties toets naar wissen te gaan. Zo kan je ook de extra ned 1 2 en 3 verwijderen trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
jelle. schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:12:
[...]

De Topfield ontvangers van KPN zetten de extra regio's boven de 1000 indien plaats 22 al bezet is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pebbie
quote:
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:40:
[...]

Als je perse brabant op 22 wil dan moet je eerst 22 verwijderen en dan opnieuw kanaal 30 scannen.
22 verwijder je door tijdens het kijken op ok te drukken, naar plaats 22 te gaan en via de, ik meen, blauwe opties toets naar wissen te gaan. Zo kan je ook de extra ned 1 2 en 3 verwijderen trouwens.
Ja de extra NL1 , 2 en 3 had ik al verwijderd met de blauwe knop. Vind het wel prima dat Omroep Brabant op 1000 staat, gewoon onderaan de lijjst. Zo vaak kijk ik het niet, maar wel fijn om het gewoon te hebben.

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-06 00:25
Kan iemand me wat duidelijkheid geven?

De personal recorder kost op de site van KPN 249 euro.
Via de Primafoonwinkel betaal je er 99 euro voor bij een nieuw abonnement. Je krijgt de voucher direct mee.

Kun je nu nog steeds een abonnement afsluiten en een voucher van 90 euro krijgen als je zegt 'elders' een tuner te hebben gekocht (en dus geen pvr bij KPN koopt), zoals dat voorheen ook mogelijk was?

Iemand van KPN/Primafoon die weet hoe het zit? Ik dacht nl. dat die 90 euro retour verdwenen zou zjin met de prijsverlaging van de digitenne-kastjes?

• giant2000
quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:21:
[...]

Zou ik niet doen, zo'n kaartje kost €14,95, zonde om weg te gooien. :)

Verkopen en de koper (nadat het abo is afgelopen en het beeld van de kaart is) de helpdesk laten bellen en doen of je neus bloedt, normaal activeren ze hem dan wel weer op de nieuwe naam afaik. :)
Klopt, ik heb zo al 2x een 2e hands kaart laten activeren. TIP: wanneer een medewerker moeilijk doet gewoon weer bellen, de kans is groot dat je een andere medewerker krijgt die het wel voor elkaar krijgt. beetje aardig doen helpt vaak wel. Doe geen verhaal dat het een 2e hands kaartje is, zeg gewoon: "ik wil graag een kaart activeren", dan vragen ze het nummer en hup, klaar is kees.

2,00 m. + begane grond

• jelle.
quote:
koektrommeltje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:53:
Kan iemand me wat duidelijkheid geven?

De personal recorder kost op de site van KPN 249 euro.
Via de Primafoonwinkel betaal je er 99 euro voor bij een nieuw abonnement. Je krijgt de voucher direct mee.

Kun je nu nog steeds een abonnement afsluiten en een voucher van 90 euro krijgen als je zegt 'elders' een tuner te hebben gekocht (en dus geen pvr bij KPN koopt), zoals dat voorheen ook mogelijk was?

Iemand van KPN/Primafoon die weet hoe het zit? Ik dacht nl. dat die 90 euro retour verdwenen zou zjin met de prijsverlaging van de digitenne-kastjes?
Die 90 euro retour is er ook niet meer. De voucher die je nu krijgt is voor 3 maanden Digitenne retour (3 x 7,50 = 22,50 euro). Ik geloof dat daarmee de PVR in Primafoon/KPN winkel op 99 euro uit komt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, zou ik het weekend even na moeten kijken.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik heb nu al die Digitenne spullen nog (kaart/kastje).
Kan je daar verder nog wat mee? Of Kun je er niks meer mee als het kaartje gedeactiveerd is?

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:28

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
jelle. schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:33:
[...]

Die 90 euro retour is er ook niet meer. De voucher die je nu krijgt is voor 3 maanden Digitenne retour (3 x 7,50 = 22,50 euro).
Klopt inderdaad, de 90 euro retour voucher is helemaal over.

I'm Not Speeding, I'm Qualifying.

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-06 00:25
Ik heb in het systeem van KPN gezien dat de aanbieding van de PVR voor 99 euro tot 27 juni geldt en dat je daar een voucher voor krijgt. Los kopen voor 99 euro gaat helaas niet...

Er is dus nog een voucher twv 90 euro, die je direct meekrijgt. Maar ik wil dus weten of je die voucher ook op een andere manier kan 'krijgen' eigenlijk, zoals voorheen met de gratis kooptuner..

koektrommeltje wijzigde deze reactie 03-06-2009 15:16 (9%)

• jelle.
quote:
koektrommeltje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:11:
Maar ik wil dus weten of je die voucher ook op een andere manier kan 'krijgen' eigenlijk, zoals voorheen met de gratis kooptuner.
Dat kan in ieder geval niet. Ik zal het weekend even bekijken hoe die prijs van 99 euro precies tot stand komt.

• giant2000
quote:
Rev! schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:48:
Ik heb nu al die Digitenne spullen nog (kaart/kastje).
Kan je daar verder nog wat mee? Of Kun je er niks meer mee als het kaartje gedeactiveerd is?
Kastje (tuner) kan je altijd gratis gebruiken voor FTA zenders (Ned 1,2,3 en een regionale). Met elke KPN smartcard die geactiveerd is kan je daarnaast het hele pakket ontvangen, overal in Nederland. Het kaartje van jou kan door een ander gewoon weer geactiveerd worden dor KPN. Dus ja, kan er altijd wat mee.

2,00 m. + begane grond

• 20096
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-07-2017
quote:
Sjoerd001 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:02:
Ik heb een Samsung LE40B650 en hier zit zo'n DVB-T tuner in. Vol goede moed dus een Digitenne Starterskit aangeschaft, alleen nu krijg ik boven Nederland 3 geen beeld. Dus 1, 2 en 3 doen het goed, maar de rest niet. Het kaartje is actief (gechecked via 09000457).

De melding die ik krijg is 'Vervormd signaal'.

De Samsung LE40B650 zag ik ook niet in de lijst staan in de topicstart dus helaas kan ik daar ook niet checken of het uberhaupt wel kan... Iemand een idee?
Ik heb precies hetzelfde probleem als bovenstaand met een Samsung LE37B650.
Kan dus alleen Ned 1,2,3 en TV Rijnmond ontvangen en geen abonnement zenders.

Wat is de oplossing?

• Sjoerd001
quote:
koektrommeltje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:11:
Ik heb in het systeem van KPN gezien dat de aanbieding van de PVR voor 99 euro tot 27 juni geldt en dat je daar een voucher voor krijgt. Los kopen voor 99 euro gaat helaas niet...

Er is dus nog een voucher twv 90 euro, die je direct meekrijgt. Maar ik wil dus weten of je die voucher ook op een andere manier kan 'krijgen' eigenlijk, zoals voorheen met de gratis kooptuner..
Nee, die voucher krijg je maar op 1 manier en dat is dus bij aanschaf van zon PVR. Dan komt die PVR dus weer op 99 Euro ipv 189 Euro (die je dus in de winkel dient te betalen).

• hb1964
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-06 13:44
quote:
Ik heb precies hetzelfde probleem als bovenstaand met een Samsung LE37B650.
Kan dus alleen Ned 1,2,3 en TV Rijnmond ontvangen en geen abonnement zenders.

Wat is de oplossing?
Je TV aan laten staan (op Ned 1,2,3 of Rijnmond) met de smartcard in de CAM module, en die CAM weer in de TV.

Binnen circa 10 minuten ontvangt je smartcard de activering uit het netwerk en kan je alle zenders bekijken.

De kreet vervormd signaal is een ongelukkige vertaling van scrambled signal, gecodeerd signaal zou een betere vertaling zijn geweest. Voor het decoderen van het signaal heb je de smartcard met CAM nodig.

Groet,
Hans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Op dit moment doet bij mij alleen NED1-2-3 en de lokale zender 't. Meer mensen die op dit moment problemen ondervinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 14-06 18:32
Nou, ik wordt ook een beejte debiel van de CAM module van Smit icm een Philips 37PFL5603/D10.
De ene keer pakt hij vrijwel gelijk alle commercielen, maar het komt vaker voor dat ik de TV een keer of 10 uit en aan moet zetten ( standbij en aan, volledig uit en weer aan ) alle mogelijkheden passeren de revu, en als ik geluk heb werken de commercielen pas na een 15 tot 20 minuten.

Zit er sterk over te denken om maar weer de losse receiver van KPN neer te zetten en het signaal maar weer lekker analoog via de scart naar m'n TV te brengen, want hier wordt ik behoorlijk chagrijnig van.

Ligt dit nu aan de "goedkope" Smit module ?? of ligt het aan de TV ??
Heb weinig zin om nu nog eens keer een bak geld uit te geven aan een CAM module van een ander merk, om vervolgens nog met het zelfde probleem te zitten.

Tips, anyone ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:10

MarElo

Ik zie je wel!

quote:
JBS schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:32:
Op dit moment doet bij mij alleen NED1-2-3 en de lokale zender 't. Meer mensen die op dit moment problemen ondervinden?
Alle zenders doen het hier (Amsterdam - Zuid)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-09-2018
quote:
JBS schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:32:
Lees de startpost eens. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-09-2017
Misschien is het al gezegd maar als je een slechte ontvangst hebt, probeer de antenne eens wat verder van je pc te plaatsen. Ik heb namelijk een redelijk oude pc als htpc gemaakt (AMD 2600+ passief en geforce 2 mx passief) en een 8 jaar oude tv in crt formaat en waarschijnlijk komt hier heel veel statische elektriciteit vanaf want zodra ik de htpc aanzet zie ik gelijk dat de ontvangst van digitenne van 90% naar 10% tot 0% daalt. is voor mij overigens geen enkel probleem want ik gebruik de htpc alleen om een filmpje te kijken of voor uitzending gemist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-06 13:44
quote:
Eric H schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:38:
Ligt dit nu aan de 'goedkope' Smit module ?? of ligt het aan de TV ??
Heb weinig zin om nu nog eens keer een bak geld uit te geven aan een CAM module van een ander merk, om vervolgens nog met het zelfde probleem te zitten.
Het lijkt erop dat je ontvangstproblemen hebt. Zoek een andere plek voor je antenne, 20 cm verplaatsen kan al verschil uitmaken. De CAM decodeert de signalen alleen maar en heeft geen invloed op je ontvangst.

De signalen van de publieke omroepen worden met veel foutcorrectie uitgezonden, daarom ontvang je die meestal beter dan de commerciële omroepen.

Ik neem aan dat je wel een powerinserter gebruikt bij de actieve antenne, brandt het lampje op de antenne? De KPN ontvangers leveren wel 5 Volt voor de actieve antenne, dat kan ook het verschil in ontvangst verklaren in vergelijking met het KPN doosje. Als de versterker in de antenne geen spanning krijgt werkt die als signaalverzwakker.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:

Tips, anyone ??
Die Smit CAM is hardstikke goed, daar zal het denk ik niet aan liggen. Ga eens op zoek, misschien is er een update voor je TV beschikbaar.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je CAM toch niet helemaal lekker is. misschien is in andere TV proberen ofzo ;):P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05:08
quote:
Nou, ik wordt ook een beejte debiel van de CAM module van Smit icm een Philips 37PFL5603/D10.

Tips, anyone ??
Ik heb dezelfde tv en ook problemen met veel van de commerciele zenders. Heb trouwens een originele Conax module. twee keer op ok drukken krijgt bij mij ook vaak de zender te voorschijn.

Freelance Drupal developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 14-06 18:32
quote:
hb1964 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:38:
[...]

Het lijkt erop dat je ontvangstproblemen hebt. Zoek een andere plek voor je antenne, 20 cm verplaatsen kan al verschil uitmaken. De CAM decodeert de signalen alleen maar en heeft geen invloed op je ontvangst.
Nou, ontvangst problemen zijn het niet, want áls ik eindelijk beeld heb, is het fantastisch.
Goede ontvangst, zuiver beeld.

Ik heb echt het idee dat de Conax module van Smit gewoon niet goed functioneerd.

Heb ondertussen "de officiele" KPN/Digitenne module besteld en de Smit module op marktplaats gedonderd....

Heb weinig zin om iedere keer met allerlei "work-arounds" mijn TV werkend te krijgen.
Ik vind dat zaken gewoon dienen te werken zoals ze bedoeld zijn.
En niet dat ik mijn tv aan moet zetten, vervolgens op stand by en weer aan, cam module er uit, cam module er weer in, tv weer uit, tv weer aan, tv in stand by, tv weer op 1, op ok drukken en dan hopen dat ik de rest van de zenders wel kan zien :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Samopsa schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:03:
[...]

Lees de startpost eens. ;)
Ja, heb ik al eens gedaan. Ik ben geen nieuwe abonnee. "Abonnementsstatus" heb ik niet in het digitenne menu. Zelf opnieuw activeren lijkt me ook overbodig, waarom zou ie ineens gedeactiveerd zijn... :?

Stekker eruit, smartcard eruit, stekker erin werkt nu wel.. de tweede poging.

JBS wijzigde deze reactie 07-06-2009 21:48 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erwinvos1990
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-05-2012
hoi, ik heb een samsung LE26b350, als ik zoon conax ding koop om me smart card in te doen, krijg ik dan veel beter beeld dan nu?(ik heb zoon CI in de tv zitten) want het beeld is nu soms wat blokkerig.

En mtv tmf discovery channel en nog een paar andere zenders hebben boven en beneden zwarte balken, andere zenders hebben dat niet(en tv staat in gesteld al 16:9).

En komt er ooit disovery science? Daar wordt nu reclame voor gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giant2000
quote:
erwinvos1990 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:26:
hoi, ik heb een samsung LE26b350, als ik zoon conax ding koop om me smart card in te doen, krijg ik dan veel beter beeld dan nu?(ik heb zoon CI in de tv zitten) want het beeld is nu soms wat blokkerig.

En mtv tmf discovery channel en nog een paar andere zenders hebben boven en beneden zwarte balken, andere zenders hebben dat niet(en tv staat in gesteld al 16:9).

En komt er ooit disovery science? Daar wordt nu reclame voor gemaakt.
Als je het forum had doorgelezen dan was je de ervaringen van gebruikers wat betreft zo'n CI in de tv tegegekomen. Ja, dit zal zeker beter zijn, je slaat namelijk een analoge schakeling over.
Dat de door jou genoemde zenders zwarte balken hebben komt omdat deze zenders in 4:3 formaat worden aangeboden, de meeste zenders doen dat in 16:9 en dan heb je dat niet. Stoor je je eraan zet dan je tv op "zoom" of iets dergelijks.
Discovery Science bestaat al ;) maar niet op Digitenne. Of dat er komt acht ik ook zeer onwaarschijnlijk omdat er van dit genre al voldoende aanwezig is.
Jammer voor jou dat er geen educatief kanaal voor de Nederlandse taal bijzit want dan had je geweten dat een "zoon" het manlijke kind van ouders is... "me" niet gebruikt word als bezittelijk voornaamwoord en namen met een hoofdletter schrijft.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True