Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Bakkert schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:57:
Vreemd probleem hier:

Tijdje geleden gebeld met de HD van Digitenne ivm ontvangst van diverse kanalen. Ik heb een buitenantenne gekregen en dat verbeterde het signaal significant. Maar... Als ik mijn Mac aan heb staan en ik zit er achter, dan valt plotseling alle signaal van Digitenne weg! Voor de duidelijkheid, ik heb digitenne apart op mijn TV.

Om het probleem nog vreemder te maken: als ik mijn beeld uitschakel (dus alleen het beeldscherm van de Mac), dan is alle signaal weer terug :S Herkent iemand dit probleem?
Ja, dit is een bekend en steeds problematischer probleem aan het worden met het toenemen van allerlei zenders, van telefoons tot zendmasten en dus ook computerschermen. Ze noemen dit electrosmog. Er zijn heel veel artikelen over "electrosmog" te lezen en er zijn ook meters te koop die dit kunnen meten. Deze straling kan worden tegengehouden met bijvoorbeeld alluminiumfolie (tip: je hebt van die rollen die ze achter de verwarmingradiators plakken doen voor isolatie: werken prima!). De oplossing is om één van de apparaten af te schermen van de andere of een plaats te vinden waar beide apparaten elkaar niet storen. Succes.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276320

Edje_Kroketje schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:30:
[...]

Als je ruis krijgt dan moet je je TV op het kanaal zetten waaar je ontvanger opzit. Normaal gebeurt dit vanzelf als je de ontvanger inschakeld maar als je hem uit zet gaat de TV blijkbaar terug naar de analoge tuner in plaats van dat die op je ingang blijft staan. Of S-video werkt weet ik niet. als het niet lukt heb je zwart-wit beeld.
Beste Edje, dat was het dus, dank! (nu nog uitvinden hoe het komt dat de TopField op NeverTheSameColor stond, vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 23:05

Shuriken

Life is all about priorities

Totaalgeflipt schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:51:
Heb zelf de CAM module, icm Sony Bravia tv, maar bij mij gaat het 'zappen' toch beduidend langzamer, dan met de Tuner, is hier nog wat aan te doen?
Niet echt, dat is met alle digitale tv zo. Er moet eerst een stuk MPEG2 of MPEG4 stream opgezet worden voordat er beeld gegeven kan worden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb eindelijk mijn digitenne vandaag binnengekregen.
Dus ik alles volgens de instructies gedaan en vervolgens TV aangezet.

Nu kan ik wel gewoon Nederland 1,2 en 3 kijken (wat natuurlijk logisch is) maar geen andere zenders.

Moet ik gewoon wachten omdat mijn smartcard pas net geactiveerd is of is er iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

psvbart schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:01:
Moet ik gewoon wachten omdat mijn smartcard pas net geactiveerd is of is er iets fout?
Ja, normaal kan het even duren, maar misschien kun je nu al meer zenders ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 276320 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:07:
[...]
Beste Edje, dat was het dus, dank! (nu nog uitvinden hoe het komt dat de TopField op NeverTheSameColor stond, vreemd).
Op de AB van de Single tuner zit een knopje N/P wat hem omzet daar kan het per ongeluk gebeuren maar volgens mij heeft de AB van de PVR dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Anoniem: 247292 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Ja, normaal kan het even duren, maar misschien kun je nu al meer zenders ontvangen...
Nee nog niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat je TV/ontvanger ondertussen wel aan? :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:31:
[...]

Staat je TV/ontvanger ondertussen wel aan? :P
Haha uiteraard, ik heb trouwens een TV met ingebouwde DVB-T tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psvbart schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:39:
[...]

Haha uiteraard, ik heb trouwens een TV met ingebouwde DVB-T tuner.
Ziet de TV de CAM wel en zit de kaart wel goed in de CAM? De goudkleurige chip moet aan de logokant van de CAM zitten. Of andere manier is: Als je aan de zijkant kijkt is moet de chip naar de dikke kant wijzen( Als je er doorheen kijkt kan je de contactjes zien zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu een TV met een ingebouwde DVB-T tuner, is het nou niet zo dat ik nu gewoon de FTA kanalen moet kunnen ontvangen zonder CONAX CAM module? Wil namelijk beetje testen of ik wel een sterk genoeg signaal ontvang..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Edje_Kroketje schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:32:
[...]

Ziet de TV de CAM wel en zit de kaart wel goed in de CAM? De goudkleurige chip moet aan de logokant van de CAM zitten. Of andere manier is: Als je aan de zijkant kijkt is moet de chip naar de dikke kant wijzen( Als je er doorheen kijkt kan je de contactjes zien zitten).
Ik heb dit nu gedaan, maar nu staat er "No acces" als ik bijvoorbeeld naar RTL 4 wil gaan :/

Edit: Ik was te vroeg met klagen, hij doet het nu! Bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door psvbart op 06-05-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 10:24
Eastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:40:
Ik heb nu een TV met een ingebouwde DVB-T tuner, is het nou niet zo dat ik nu gewoon de FTA kanalen moet kunnen ontvangen zonder CONAX CAM module? Wil namelijk beetje testen of ik wel een sterk genoeg signaal ontvang..
Ik heb precies hetzelfde. Een Samsung LE40B530 van iBood. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij de zenders ziet. En in de manual staat ook al helemaal niets. Lekker handig.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ergens in februari had ik 0800-0576 gebeld om mijn smartcard te activeren. Hij deed het na een tijdje prima, behalve kanaal 23 deed het niet :(. Maar volgens mij wordt er na het activeren via deze nummer de smartcard niet goed gekoppeld aan je abo, want vandaag deed hij het weer niet. Dus ik keek naar de abonnementsstatus en die stond op 01000000, dus was niet meer actief. Dus ik heb net opnieuw gebeld naar zelfde nummer en nu staat me abonnementsstatus weer op 01000009, wat volgens mij betekend dat hij tijdelijk actief is. Lijkt er op dat je je de smartcard steeds opnieuw tijdelijk kan activeren, zonder aan je abo te kopelen ofzo. Alleen jammer dat kanaal 23 niet doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Dan heb jij geluk als ik dit doe zegt de vrouwelijke robot stem van 0576, deze kaart kan niet geactiveerd worden neem contact op met de klantenservice.

Ik heb nooit een abbo gehad en heb deze kaart in jan 2008 geactiveerd (zonder spice idd) en deze heeft 5 maanden gewerkt.
Direct na de datum updates haalden ik hem eruit om verder de stoute kill emm's tegen te houden wat op het laatst niet gelukt was, anders was ie al veel sneller uit gegaan.

Lucky you :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 10:08
Sjeik schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Een Samsung LE40B530 van iBood. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij de zenders ziet. En in de manual staat ook al helemaal niets. Lekker handig.
zonder antenne zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zo lucky ben ik niet hoor :P. Betaal namelijk sowieso al een abo, maar heb nooit zin gehad deze 3e tv te activeren via de 0900 nr. Ik snap eigenlijk niet waarom die 0800 nr er is, als je kaart daarmee niet goed geactiveerd word. Is alleen maar verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Even een vraagje, ik heb hier twee tuners van digitenne maar voor een beter beeld wil ik een CAM module aanschaffen. Maar ik zie alleen maar op de kpn site dat ik een nieuw starterspakket (dus nieuw abbonnement) moet kopen. Alleen heb ik dat al. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Gewoon een CAM module kopen? Bijv. op marktplaats, V&A

Volgens mij heb je een Conax module nodig voor Digitenne.

En dan stop je daar gewoon je smartcard in, en dan gebruik je een antenne van je decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Voor 50 euro is alles compleet, maar hoe weten ze dat ik geen nieuwe starter ben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Software update voor Topfield Single tuners op 12 mei

Heb je wel eens last van storingen? Of is de kwaliteit van Digitenne niet altijd optimaal? In veel gevallen helpt het als de Digitenne antenne beter neergezet wordt.

In de nieuwe software is de Antenne Wizard opgenomen, die je eenvoudig helpt de juiste plek en richting van je antenne te bepalen. Hierdoor heb je beter ontvangst en dus minder storingen!

Vanaf dinsdag 12 mei is de nieuwe software versie beschikbaar voor de Topfield Single Tuner. (type TF6000COK).

Kijk op http://www.kpn.com/web/show/id=780868 voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Als het alleen maar om die Antenne Wizard gaat bij die update vind ik het nogal onnodig... Ik heb op mijn Topfield single tuner huur al een ontvangststerkte indicator rechts onder in beeld in de informatiebalk die ook het programma, omschrijving en tijd toont... Gewoon op "i" drukken als ie niet in beeld is en blijft permanent in beeld zodat je je antenne kunt uitrichten...
Uiteraard weet ik niet of andere door KPN uitgeleverde tuners dat ook zo op die manier hebben.

Volgens mij zat er nooit een functie onder de M1 knop van de afstandsbediening, dus nu hebben ze er klaarblijkelijk toch een functie aan gekoppeld. :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:38
Joen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:30:
Uiteraard weet ik niet of andere door KPN uitgeleverde tuners dat ook zo op die manier hebben.
Voor de TF5300 geldt dit in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 10:24
murata schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:58:
[...]

zonder antenne zal het niet werken.
Ahhh, bedankt. Lekker slim ben ik weer! Het helpt een boel inderdaad. Al heb ik nog steeds geen Ned 1,2,3 en regionale zender.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
Hoe lang duurt het voordat Digitenne geleverd wordt?
Dinsdag besteld, tot nu toe niets meer van vernomen... zou een bericht krijgen wanneer het verzonden wordt. maar nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:48

jelle.

Product Owner
Dennis Lammers schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:31:
Hoe lang duurt het voordat Digitenne geleverd wordt?
Dinsdag besteld, tot nu toe niets meer van vernomen... zou een bericht krijgen wanneer het verzonden wordt. maar nog niks gehoord...
10 werkdagen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo Allemaal,

Sinds jan. dit jaar ook in bezig van Digitenne met zo'n decoder kastje(TRK6000 ofzo) op een oude CRT Tv van 70 cm. Super sterk beeld, ontvanger stond op halve meter van het raam naast de tv.

Vorige week echter een LCD van Samsung gescoord 117 cm, ontvangst van Digitenne is nog altijd 86% maar geeft geen of zeer blokkerig beeld als deze naast de tv staat (conform oude constructie), dus binnen antenne nu maar tegen het raam gezet en dat werkt ook goed. Heb scherp tot zeer goed beeld vind ik persoonlijk (vriend van mij heeft plasma met digi tv van ziggo maar mijn beeld is scherper, ligt mogelijk aan tv verschil?).

Mijn moeder woont in een andere woonplaats en heeft nu een lcd tv van 94 cm, ik mijn digitenne spullen meegenomen om dat daar uit te testen, geeft een signaal van 0% maar wel scherper beeld dan de mijne (ligt denk aan grootte van tv). Voor haar nu dus bij KPN het Conax pakket besteld zodat ik die in mijn tv kan doen om hopelijk een nog scherper beeld te krijgen, en moeders krijgt mijn pakket.

Nu vraag ik me alleen af, ik heb mijn tv in combi met home cinema set en dus de decoder van Digitenne, als ik radio wil luisteren zonder de tv aan te zetten, kies ik voor radio module op de decoder en set de cinema set op audio (zijn verbonden met audio kabels), maar hoe ga ik dit geregeld krijgen met die conax module? Kan ik in combi met de conax module ook nog radio luisteren zonder tv aan te hebben?

Wat me trouwens wel opvalt is dat Jetix en RTL8 nu op deze nieuwe grote tv niet meer uitzenden, waar zou dat aan kunnen liggen?

Als je over bent gegaan op conax module kun je dan via je afstandsbediening (heb de logitech harmony 555) ook nog alle functies bedienen die de originele afstandsbediening van KPN in zich had? Bv via de OK toets alle zenders snel ophalen om te zappen e.d. De harmony kan dat nu nl. wel in combi met de kpn decoder.

Hoop dat jullie het antwoord hierop weten,

gr. Pebbie

p.s. voor mijn moeder afgelopen donderdag telefonisch digitenne besteld en vandaag de brief binnen dat ik maandag kan bellen om afleverdatum te regelen, wat de levertijd dan zal zijn weet ik niet maar dat wacht ik maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WC-Juf schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:58:
Dan heb jij geluk als ik dit doe zegt de vrouwelijke robot stem van 0576, deze kaart kan niet geactiveerd worden neem contact op met de klantenservice.

Ik heb nooit een abbo gehad en heb deze kaart in jan 2008 geactiveerd (zonder spice idd) en deze heeft 5 maanden gewerkt.
Direct na de datum updates haalden ik hem eruit om verder de stoute kill emm's tegen te houden wat op het laatst niet gelukt was, anders was ie al veel sneller uit gegaan.

Lucky you :P
Wat een onzin zeg. De geldigheid van een kaart wordt steeds met een maand verlengt en loopt dus automatisch af indien er geen verlenging is binnen gekomen.
Er wordt dus niets gekilled om in jouw terminologie te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
waar kan ik de zendmast vinden? iedereen in got heeft er over maar ik kan niet zo kaart vinden (alleen een postcode check van kpn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Edje_Kroketje schreef op zondag 10 mei 2009 @ 08:26:
[...]

Wat een onzin zeg. De geldigheid van een kaart wordt steeds met een maand verlengt en loopt dus automatisch af indien er geen verlenging is binnen gekomen.
Er wordt dus niets gekilled om in jouw terminologie te blijven.
Die geldigheid word ook netjes verlengt totdat die emm komt om de boel te stoppen dan word het chid 010000 en komen er geen updates meer dit gebeurde op 3 april 2008:

CaID : 0B00
Serial : 0001blaatyblaat
Provider: 1010 - DiGiTenne
01.04.2008 30.04.2008 chid 01000000
01.03.2008 31.03.2008 chid 01000009

Dus eerst een update daarna een downdate

Wat een onzin zeg he 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icegodd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:53:
waar kan ik de zendmast vinden? iedereen in got heeft er over maar ik kan niet zo kaart vinden (alleen een postcode check van kpn).
Staat in de topicstart bij links: - Frequenties Digitenne incl. technische gegevens, plaatsnamen en foto's << tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik woon in een dorpje op Voorne Putten (eiland van Zuid-Holland boven Zeeland) en ontvang dus de zenders via de zendmasten van Rotterdam (of Vlaardingen) welke het dichtste bij staat volgens de kaart uit die link hierboven. Dit zijn dus de kanalen 21, 64, 57 en 24. Het rare is dat ik alleen maar 21 en 24 kan ontvangen (bouquet 1 en 4). Nog vreemder is dat ik de andere bouquetten (2 en 3) wel ontvang, maar op kanalen 48 en 29. Volgens de kaart is dat dus helemaal vanuit de zendmast van Goes. :?

Het klopt wel want die van Goes staat in het Zuiden en die ontvang ik alleen maar aan de achterkant van mijn huis terwijl die van Rotterdam in het Noorden/Noordoosten staat en die ontvang ik dus juist aan de voorkant van het huis.

Heeft iemand hier een verklaring voor? De ontvangst uit Goes is maar matig. Is er geen manier om de bouquetten 2 en 3 toch uit Rotterdam te ontvangen?

En is er anders een manier om twee antennes aan te sluiten op mijn ontvangers; eentje aan de Noordkant en eentje aan de Zuidkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimoDimo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 01:24:
Ik woon in een dorpje op Voorne Putten (eiland van Zuid-Holland boven Zeeland) en ontvang dus de zenders via de zendmasten van Rotterdam (of Vlaardingen) welke het dichtste bij staat volgens de kaart uit die link hierboven. Dit zijn dus de kanalen 21, 64, 57 en 24. Het rare is dat ik alleen maar 21 en 24 kan ontvangen (bouquet 1 en 4). Nog vreemder is dat ik de andere bouquetten (2 en 3) wel ontvang, maar op kanalen 48 en 29. Volgens de kaart is dat dus helemaal vanuit de zendmast van Goes. :?

Het klopt wel want die van Goes staat in het Zuiden en die ontvang ik alleen maar aan de achterkant van mijn huis terwijl die van Rotterdam in het Noorden/Noordoosten staat en die ontvang ik dus juist aan de voorkant van het huis.

Heeft iemand hier een verklaring voor? De ontvangst uit Goes is maar matig. Is er geen manier om de bouquetten 2 en 3 toch uit Rotterdam te ontvangen?
Handmatig inscannen.
En is er anders een manier om twee antennes aan te sluiten op mijn ontvangers; eentje aan de Noordkant en eentje aan de Zuidkant?
Dat kan wel maar gaat niet het resultaat opleveren waar jij op hoopt. Daarvoor moet je met sperfilters gaan werken, en die zijn helaas lastig verkrijgbaar. Is ook niet zo eenvoudig. Je kan beter je antenne gewoon beter opstellen of een betere (grotere) antenne kopen.

Heb jij trouwens ook Flakkeenieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Laatst online: 16:52
Ik heb een Sony LCD TV. Als ik naar de optie 'Digitale handmatige afstemming' ga en dan een van de Rotterdamse kanalen invoer pakt hij die niet. Hij scant dan voorbij het kanaal en blijft dan scannen totdat hij een kanaal tegenkomt dat ik al had.

Verder heb ik nog een Anysee tuner voor de PC, maar dat moet met Media Center, en daar kun je niet handmatig mee zoeken.

Flakkeenieuws heb ik dus ook niet (als ik op kanaal 66 afstem gebeurt er hetzelfde).

Maar is het niet raar dat ik blijkbaar de sterkste ontvangst krijg voor bouquet 2 en 3 uit Goes? Die zendmasten in Rotterdam voor de vier bouquetten staan neem ik aan toch op dezelfde plaats? Dan zou ik toch voor alle vier dezelfde signaalsterkte moeten ontvangen? Of worden sommige frequenties minder goed doorgelaten of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

TimoDimo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:11:
Ik heb een Sony LCD TV. Als ik naar de optie 'Digitale handmatige afstemming' ga en dan een van de Rotterdamse kanalen invoer pakt hij die niet. Hij scant dan voorbij het kanaal en blijft dan scannen totdat hij een kanaal tegenkomt dat ik al had.

Verder heb ik nog een Anysee tuner voor de PC, maar dat moet met Media Center, en daar kun je niet handmatig mee zoeken.

Flakkeenieuws heb ik dus ook niet (als ik op kanaal 66 afstem gebeurt er hetzelfde).

Maar is het niet raar dat ik blijkbaar de sterkste ontvangst krijg voor bouquet 2 en 3 uit Goes? Die zendmasten in Rotterdam voor de vier bouquetten staan neem ik aan toch op dezelfde plaats? Dan zou ik toch voor alle vier dezelfde signaalsterkte moeten ontvangen? Of worden sommige frequenties minder goed doorgelaten of zoiets?
Ik heb ook een sony LCD. Ik heb een beetje lopen experimenteren met de free-to-air zenders. Ik krijg ned1-3 goed binnen. Maar ik ontvang RTV West ipv TV Rijnmond. Het handmatig instellen zal ik binnenkort eens proberen nu ik de exaxte gegevens weet. Bij mij scande voor mijn gevoel ook voorbij de zenders die ik handmatig invoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
8)7 en ik maar in google/ google map te zoeken ... THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimoDimo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:11:
Dat klopt helemaal, allemaal dezelfde zendmast. Het is wel zo dat lage frequenties beter door materie doordringen, terwijl hoge frequenties makkelijker lange afstanden afleggen zonder obstakels. Dat kan ermee te maken hebben, want bouquet 1 en 4 uit Rotterdam-Waalhaven zitten op resp. kanaal 21 en 24 en bouquet 2 en 3 op 64 en 57. Bouquet 2 en 3 uit Goes zitten op 48 en 29.

Maar ik denk dat je best ontvangst hebt van bouquet 2 en 3 uit de Waalhaven, alleen de DVB-T tuner in je Sony LCD is gewoon eigenwijs. Ik zou werkelijk niet weten wat daaraan valt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:18:
[...]
Maar ik denk dat je best ontvangst hebt van bouquet 2 en 3 uit de Waalhaven, alleen de DVB-T tuner in je Sony LCD is gewoon eigenwijs. Ik zou werkelijk niet weten wat daaraan valt te doen.
Je kan altijd in het installatie menu van je TV wel iets vinden van handmatig of iets dergelijks. Je kan dan op het kanaal gaan staan en sterkte en kwalitiet aflezen. Zo zou je kunnen zien op welk kanaal de kwaliteit van je ontvangst het beste is. Het kan best zijn dat je op de rotterdamse kanalen wel genoeg signaal heb maar geen goede kwaliteit. De TV zou dan de beste kwaliteit moeten kiezen, ook al is het signaal zwakker.

Het beste is om voordat je weer gaat scannen de TV eerst even te resetten en/of terug te brengen naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 11-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 15:23
Zie ik vanochtend ineens een melding over een firmware upgrade. Van 1.4x naar 1.5. Gaf hij zelf aan volgens mij. Hij staat nu nog te knipperen met een grote paarse E-16 in beeld. Beetje vreemde status weergave als je het mij vraagt :). Het is trouwens de standaard KPN decoder die je meegeleverd krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Oppie op 12-05-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
Het lijkt mij een error code. Bij mij knippert namelijk dezelfde grote E-16. Volgens mij zit er dan een fout in de firmware.

Deze firmware upgrade was trouwens al een paar dagen geleden aangekondigd door KPN.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 15:23
Lekker verhaal dan. Zullen even moeten bellen lijkt me. De hele dag die paarse E-16 in beeld is ook geen pretje. Heb hem gewoon uit gezet en niets aan de hand. Ik wacht wel met die update totdat ze hun zaakjes op orde hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Oppie op 12-05-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07-2024

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

Hier het zelfde verhaal: paarse E-16.

Decoder uitzetten en vervolgens weer aan en hij doet het wel weer gewoon (met oude firmware) en hij moet even minuutje op ned123 om weer te weten dat de gecodeerde zenders wel in m'n pakket zitten,..

maarja nou zeurt ie steeds dat er een nieuwe FW is... dus das ook niet alles

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
En het probleem is dat je KPN ook niet heel erg makkelijk kan bereiken. Maar ik wacht het wel gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 10:36
Van de KPN website: "Vanaf dinsdag 12 mei is de nieuwe software versie beschikbaar voor de Topfield Single Tuner. (type TF6000COK)."

Ik heb zelf een Samsung tuner, maar kreeg ook de firmware pop-up. Zou dat de E-16 melding verklaren? Ik heb de tuner na een uur uitgezet, hij werkt nog gewoon met de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Het lijkt mij gewoon een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 17:48
Hier ook de melding E-16, op 2 tuners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De update is tot nader order stopgezet.

Zie ook: http://www.kpn.com/web/show/id=780868

[ Voor 49% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-05-2009 15:48 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 21:50
Heb ook het zelfde probleem. Straks bel ik wel even met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Bakkert schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:57:
Vreemd probleem hier:

Tijdje geleden gebeld met de HD van Digitenne ivm ontvangst van diverse kanalen. Ik heb een buitenantenne gekregen en dat verbeterde het signaal significant. Maar... Als ik mijn Mac aan heb staan en ik zit er achter, dan valt plotseling alle signaal van Digitenne weg! Voor de duidelijkheid, ik heb digitenne apart op mijn TV.

Om het probleem nog vreemder te maken: als ik mijn beeld uitschakel (dus alleen het beeldscherm van de Mac), dan is alle signaal weer terug :S Herkent iemand dit probleem?
Jep, heel herkenbaar. Ik heb op mijn slaapkamer twee Samsung tft's staan en als die aanstaan is het signaal van Digitenne in de huiskamer waardeloos. De slaapkamer is boven de woonkamer. Als ik de monitors uitzet is het signaal prima.

Je bericht werd eerder gequote met een tip over aluminiumfolie, misschien moet ik dat maar eens proberen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik heb alles gekocht wat nodig is om Digitenne via de tv te krijgen (dus zonder Digitenne-kastje) maar het werkt niet. Als ik de Power Inserter aansluit op het stopcontact en op de antenne dan brandt het lampje op de antenne niet. Ook als ik de Power Inserter ook nog aansluit op de tv zodat alles zou moeten werken dan krijg ik of heel weinig, of geen signaal-bereik, en geen brandend lampje op de Digitenne-antenne!! 8)7 |:(

Weten jullie mischien waarom ik niet of nauwelijks een signaal heb, en waarom het lampje niet brandt?

Ps: mischien is het nog wel handig om erbij te vermelden dat ik in een nieuwbouwwijk woon.

[ Voor 17% gewijzigd door Lau26 op 12-05-2009 18:42 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt erop dat je powerinserter (die moet je antenne van stroom voorzien) niet goed is. Hierdoor krijgt je antenne geen spanning, gaat het lampje niet aan en werkt de antenne niet.
Soms helpt het een beetje om de plug een beetje te bewegen in de aansluiting van de powerinserter. Anders even terug naar waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:07:
Het lijkt erop dat je powerinserter (die moet je antenne van stroom voorzien) niet goed is. Hierdoor krijgt je antenne geen spanning, gaat het lampje niet aan en werkt de antenne niet.
Soms helpt het een beetje om de plug een beetje te bewegen in de aansluiting van de powerinserter. Anders even terug naar waar je hem gekocht hebt.
Okee dat kan wel eens kloppen ja. Ik heb net de plug nog een beetje heen en weer bewogen, maar geen brandend lampje :N Ik ga indd maar even contact opnemen met de verkoper :) (nog mazzel dat er een lampje op de Digitenne-antenne zit anders blijf je zoeken naar het probleem).

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 28-04 10:46
Gloeiende gloeiende gloeiende........

Cam module besteld, kaart erin, geen voeding......geen zenders....
Zelf ff een antenne gefröbeld en jawel, TV zag module alleen kwaliteit liet te wensen over.
Gelukkig had W3ird_N3rd een power insertertje over, dus deze besteld.
Vandaag via de buurman in ontvangst genomen en aangesloten.....
( nog heel erg bedankt W3ird_N3rd !!! )

En nou.......
Nou ziet de TV de cam module niet !!!!
Probeer via de instellingen van de TV de cam module te benaderen ( vorige keer kon ik hem ook vinden in het instellingen menu ) maar kan hem dus niet vinden !

Ik word gek !
TV al meerdere keren uit en aan gezet, kaart eruit gehaald en er weer in gedaan.
Module er uit gehaald en weer terug in gezet....

Als ik dus nu bijvoorbeeld RTL4 aanzet, zegt mijn TV "vervormd beeld"

TV is trouwens de 37PFL5603 van Philips.

Wat kan er aan de hand zijn ??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:07:
Dat, of de antenne is stuk. Heb je een multimeter om de powerinserter te checken? (zo nee, ga er een kopen, altijd handig om te hebben)

@Eric, je kan de module er een paar keer in- en uithalen.. Stroom even van de TV af. Welke module heb je eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 28-04 10:46
@W3ird_N3rd :
Heb de Smit module van DVBshop ( uit de link in de start post )
Als ik dit allemaal gedaan heb, en de TV (her)kend de module, blijft dit dan werken, of moet ik iedere keer als ik TV wil kijken deze handelingen herhalen....

Op dit moment werkt het,( zit nu naar CSI te kijken ) maar als ik straks dagelijks bezig ben om het ding werkend te krijgen dan denk ik dat ik gewoon de oude KPN ontvanger weer terugzet.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je komt er alleen achter door het uit te proberen denk ik. Ik heb geen idee hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228148

Nieuwe software voor Topfield Single ontvangers
Naar aanleiding van enkele meldingen van klanten over een foutmelding tijdens het installeren van de software, is besloten de nieuwe software voor Topfield ontvangers voorlopig niet verder aan te bieden.

We hopen zo snel mogelijk een verbeterde versie aan te bieden.

De foutmelding heeft verder geen negatieve gevolgen. Door de ontvanger uit en aan te zetten kan er gewoon weer TV gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-04 13:54
Binnenkort ga ik een nieuwe LCD en mediaplayer aanschaffen.
Op dit moment heb ik een digitenne abonnementje en dat werkt prima op mijn ouwe buis.

Nou kwam ik dit apparaat tegen:
http://www.conceptronic.net/mediatitan/

Werkt dit met een digitenne abonnement, of kan ik hier alleen free-to-air mee ontvangen? En als het werkt, heb ik dan nog een losse CAM nodig en zo ja, welke?

Zijn er misschien betere alternatieven?
De combinatie van HD media player (vooral voor muziek, maar ook voor een filmpje op zn tijd), PVR en mediatank spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien alleen FTA.

Vergeet trouwens niet dat Conceptronic een soort Sweex is.. Ding kan prima zijn, maar ze hebben ook producten die tamelijk matig zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:15:
[...]

Dat, of de antenne is stuk. Heb je een multimeter om de powerinserter te checken? (zo nee, ga er een kopen, altijd handig om te hebben)

@Eric, je kan de module er een paar keer in- en uithalen.. Stroom even van de TV af. Welke module heb je eigenlijk?
Ja hebben we wel ergens volgens mij (zijn net verhuisd), maar is niet nodig want als ik de antenne aansluit op de Topfield Single Tuner dan hebben we wel gewoon vol bereik en werkt Digitenne wel gewoon goed :)

Heb vanochtend gemailt naar de verkoper en die mailde mij terug dat ik tegen het einde van deze week een nieuwe krijg opgestuurd van ze. De oude/kapotte mag ik houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
W3ird_N3rd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:57:
Zo te zien alleen FTA.

Vergeet trouwens niet dat Conceptronic een soort Sweex is.. Ding kan prima zijn, maar ze hebben ook producten die tamelijk matig zijn. :P
En daar kan ik zeker over meepraten ja!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 23:05

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Uit de startpost
Bij het afsluiten van een abonnement bij KPN zijn er "eenmalige entree kosten" van €19,95.
Vanaf 18 mei gaat dat 25 euro worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 21:06
Ik heb een terratec dvb-t set gekocht (cinergy xxs paytv). Deze set wordt geleverd met CAM module en ontvanger etc.

Nu heb ik deze geinstalleerd maar voor de CI module heb ik geen x64 drivers, de bijgeleverde CD heeft voor alle mogelijke apparaten een 64bit driver, maar niet diegene die ik nodig heb.

Zijn er hier mensen die deze set ook hebben en evt. een workaround hebben? Er wordt namelijk nergens expliciet vermeld dat het alleen onder 32bit systemen zou werken. De USB ontvanger zelf werkt ook gewoon goed.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 03:08
Bjornski schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:32:
Binnenkort ga ik een nieuwe LCD en mediaplayer aanschaffen.
Op dit moment heb ik een digitenne abonnementje en dat werkt prima op mijn ouwe buis.

Nou kwam ik dit apparaat tegen:
http://www.conceptronic.net/mediatitan/

Werkt dit met een digitenne abonnement, of kan ik hier alleen free-to-air mee ontvangen? En als het werkt, heb ik dan nog een losse CAM nodig en zo ja, welke?

Zijn er misschien betere alternatieven?
De combinatie van HD media player (vooral voor muziek, maar ook voor een filmpje op zn tijd), PVR en mediatank spreekt me erg aan.
Er staat niets over een CI module ook geen opening te vinden op de foto. Dus zo te zien alleen Free to air zenders. Een ander alternatief ken ik niet, ben nog altijd op zoek naar een goed werkende oplossing onder linux

[ Voor 5% gewijzigd door Evos op 13-05-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik kreeg net een replay op mijn e-mail die ik gestuurd had naar KPN wegens het niet willen installeren van de firmware upgrade.

In de replay werd aangegeven dat de update is opgeschoven naar 23 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-04 16:43

Totaalgeflipt

De enige echte

Gisteren teruggekomen van een kort weekend weg, kreeg ik de melding op mijn tuner, ivm nieuwe software. Dit willen installeren, maar tuner liep vast, en deed niks. Deze uitgezet met afstandsbediening, en weer aangezet, toen nog gewoon tv kunnen kijken, totdat mijn tv helemaal uitsprong en dood leek te zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:46:
Gisteren teruggekomen van een kort weekend weg, kreeg ik de melding op mijn tuner, ivm nieuwe software. Dit willen installeren, maar tuner liep vast, en deed niks. Deze uitgezet met afstandsbediening, en weer aangezet, toen nog gewoon tv kunnen kijken, totdat mijn tv helemaal uitsprong en dood leek te zijn :S
Op woensdag terug komen van een kort weekend weg 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja midweek man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op woensdag terug komen van een midweek weg 8)7 _/-\o_

Doet je TV het alweer?

[ Voor 6% gewijzigd door Edje_Kroketje op 14-05-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Edje_Kroketje schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:36:
[...]

Op woensdag terug komen van een midweek weg 8)7 _/-\o_

Doet je TV het alweer?
Nee, zo dood als een pier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 23:51
zal wel vast eerder gevraagd zijn,
maar doe het toch maar even

als ik op 1 digitenne abonnenment 2 extra smartcards wil aanvragen voor gebruik met een cam module
moet ik dan ook die 3,50 per maand per kaart betalen?
of is dat alleen als ik die tuner erbij wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SonyEricsson schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:37:
zal wel vast eerder gevraagd zijn,
maar doe het toch maar even

als ik op 1 digitenne abonnenment 2 extra smartcards wil aanvragen voor gebruik met een cam module
moet ik dan ook die 3,50 per maand per kaart betalen?
of is dat alleen als ik die tuner erbij wil hebben?
Nee hoor, je kunt gewoon 2 extra smartcards aanschaffen en deze activeren via het 0900 nummer dat op de kaarten staat. Mocht je een smartcard 2e hands kunnen krijgen, die kan je ook activeren op jouw naam.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 23:51
giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:49:
[...]

Nee hoor, je kunt gewoon 2 extra smartcards aanschaffen en deze activeren via het 0900 nummer dat op de kaarten staat. Mocht je een smartcard 2e hands kunnen krijgen, die kan je ook activeren op jouw naam.
wat bedoel je met aanschaffen?
dus gewoon aanvragen en dus gratis bij kpn winkel?
of aanschaffen in de vorm van kopen ? en als in dit geval hoe duur per kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Jemig, lcd-tv's kosten ook geen drol meer hè... Gister een 37inch (94cm) full-hd LG lcd-tv met dvb-t tuner gehaald bij de mediamarkt (loopafstand van huis) voor 460 euro's. Werkt uiteraard prima met de externe decoder (via scart). Ik ga vanmiddag even een cam-module + power inserter scoren, om de al aanwezige antenne en smartcard op aan te sluiten. Ben benieuwd of het soepel gaat werken zonder externe decoder. Oh ja, tv betreft een LG 37LG5000, dus die moet het doen volgens het overzicht in de TS. Ik zal mijn ervaringen posten :)

@hierboven: smartcards kosten volgens mij ongeveer een tientje. Te koop bij kpn, maar ook gewoon bij webshops en electronicazaken.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 15-05-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

ik heb nu ook zo'n twee maanden digitenne in huis (geen andere optie mogelijk) en het bevalt prima. na alle horrorverhalen zat ik sterk te twijfelen over de kwaliteit van digitenne. de kwaliteit op mijn samsung le401656 (40 inch dus) is echt top en ik heb nog nooit een blok of streep in beeld gehad. het is (natuurlijk) niet het meest optimale beeld, maar al een hele vooruitgang in vergelijking met analoog. alleen heeeel af en toe valt heel even het signaal weg, maar nooit langer dan een paar seconden. onweer o.i.d. heb ik nog niet meegemaakt ;)

tot zover mijn review, nu mijn vraag ;)

hoelang duurde het bij jullie gemiddeld voordat je die cashback van 90 euro op je rekening had staan? kpn zelf heeft het over maximaal 6 weken, maar die zijn al ruim voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SonyEricsson schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:09:
[...]

wat bedoel je met aanschaffen?
dus gewoon aanvragen en dus gratis bij kpn winkel?
of aanschaffen in de vorm van kopen ? en als in dit geval hoe duur per kaart?
Aanschaffen=kopen
http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur.cat
Niks gratis! This is KPN man. Kosten 15 euro per stuk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 106939 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:42:
ik heb nu ook zo'n twee maanden digitenne in huis (geen andere optie mogelijk) en het bevalt prima. na alle horrorverhalen zat ik sterk te twijfelen over de kwaliteit van digitenne. de kwaliteit op mijn samsung le401656 (40 inch dus) is echt top en ik heb nog nooit een blok of streep in beeld gehad. het is (natuurlijk) niet het meest optimale beeld, maar al een hele vooruitgang in vergelijking met analoog. alleen heeeel af en toe valt heel even het signaal weg, maar nooit langer dan een paar seconden. onweer o.i.d. heb ik nog niet meegemaakt ;)

tot zover mijn review, nu mijn vraag ;)

hoelang duurde het bij jullie gemiddeld voordat je die cashback van 90 euro op je rekening had staan? kpn zelf heeft het over maximaal 6 weken, maar die zijn al ruim voorbij...
Is al weer een tijd geleden bij mij, maar het kan inderdaad héél lang duren. Uiteindelijk komt het, maar heb je het er voor over dan kan je even een dikke investering doen door met de helpdesk te bellen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Laatst online: 04-09-2021
Hallo, ik heb nu zo'n 5 jaar KPN naar volle tevredenheid.
Een Samsung twin- en single tuner erbij, werkt allemaal top.
Sinds gisteren heb ik een Slingbox pro die ingezet wordt als 3e apparaat voor televisie buitenshuis (werkt overigens super op een iphone via 3G).
Nu even de single tuner er aan, een 3e smartcard wordt toegezonden door KPN. Dus ik moet nog een extra tuner hebben voor de slingbox (aangezien 1 tv nu tunerloos is). Echter, ik wil bij de slingbox ook nog een hd recorder hebben (dit kun je dan op afstand bedienen.. schijnt).
Heeft iemand advies wat de beste aankoop is? Ga er niet heel veel mee opnemen, meer voor "wel eens makkelijk". Hoeft ook niet in de beste bioskwaliteit. Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Is al weer een tijd geleden bij mij, maar het kan inderdaad héél lang duren. Uiteindelijk komt het, maar heb je het er voor over dan kan je even een dikke investering doen door met de helpdesk te bellen.
haha dat is precies waar ik geen zin in heb, ik hou het al niet voor om 1 minuut in de wacht gezet te worden, laat staan een onbekende tijd bij kpn :) (van hét telecombedrijf zou je toch verwachten dat ze op zijn minst de wachttijd kunnen voorspellen of het aantal wachtenden voor je....)

maarja dan wacht ik wel gewoon af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 106939 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:37:
[...]

haha dat is precies waar ik geen zin in heb, ik hou het al niet voor om 1 minuut in de wacht gezet te worden, laat staan een onbekende tijd bij kpn :) (van hét telecombedrijf zou je toch verwachten dat ze op zijn minst de wachttijd kunnen voorspellen of het aantal wachtenden voor je....)

maarja dan wacht ik wel gewoon af!
Je hebt het door... op z'n minst kunnen ze een irritant muziekje laten starten dat je in elk geval in de gaten hebt dat je nog verbinding hebt. Nu is het na het openingsritueel en gemaakt keuze (welkom...het is druk...lange wachttijden...kosten tot 22,50 per dag...wilt u dat...kies voor... 1... kies voor ... 2... wacht wacht... wist u dat...) ineens erg stil stil dat je op een gegeven moment twijvelt of de verbinding er nog wel is en je dus maar ophangt en opnieuw gaat bellen. Weer openingsritueel waarin je de eerste euyro al kwijt bent. Kassa!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 09:06
giant2000 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Om de investering te ontwijken. www.vraagalex.nl

Alternatief voor: KPN Digitenne
0900-nummer: 0900 0576 (45 cent per minuut)
Alternatief nummer: 0800 0576 of 0800 0115

Mijn ervaringen met digitenne waren niet om over naar huis te schrijven.
ik heb een 37" LCD tv maar ik moet toch heel vaak naar blokjes kijken. maar ja voor die E7,5 kan je ook niet echt klagen.

Ga nu over op digitale tv via de kabel. voor mij geen Digitenne meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Flix83 op 15-05-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik heb de zoektoch naar x64 driverrs inmiddels opgegeven en heb nu mijn terratec xxs met CI usb module onder vista32 draaiend.

De hardware installeren gaat hier zonder problemen, bij het bekijken van gecodeerde kanalen krijg ik echter de melding 'invalid smartcard'. Deze card werkt goed in mijn kpn decoder.

Het betreft een viaccess CAM, kan het zo zijn dat deze niet goed werkt met de kpn card oid?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom koop je een Viaccess CAM voor een Conax smartcard? Dat werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Nou ik heb vandaag m'n vervangende Power Inserter ontvangen en meteen aangesloten, maar hij doet het nog niet |:( Ik heb ''automatisch zenders zoeken'' gedaan op onze Bravia en hij heeft totaal 44 zenders gevonden (incl radiozenders). Maar als ik ze dan wil bekijken en uit het menu ga krijg ik op elke zender een zwart beeld te zien (nix dus).

Een paar radiozenders samen met NED1, 2, en 3 doen het wel maar ook maar heel even. Daarna krijg ik de melding: ''gekozen programma is niet afgestemd'' bovenaan in beeld.

Ter info: alles is goed aangesloten en het lampje op de Digitenne-antenne brand nu ook.
Ik heb nog getest met de buiten-antenne (van Digitenne) of hij het dan wel deed, maar dat was ook niet het geval, ook de normale antenne bij het raam zetten hielp niet.

Ik heb Kpn nog gebeld en met de vrouwelijke medewerker alle stappen doorlopen om het aan de praat te krijgen (wat uiteraard niet heeft geholpen). Zij verwees me uiteindelijk door naar Sony, dus ik Sony gebeld maar daar had ik ook nix aan.

Dus nu ben ik teneinde raad, en hoop ik dat jullie mischien nog zinvolle suggesties hebben :') -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Nederland 1, 2 en 3 het niet eens goed doen hoef je KPN ook niet te bellen.

Trek je CAM eens uit je TV en probeer dan of Nederland 1, 2 en 3 het doen. Als die dan nog niet werken, en dezelfde antenne op dezelfde plaats werkt wel met een losse ontvanger, dan is je TV gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:32:
Als Nederland 1, 2 en 3 het niet eens goed doen hoef je KPN ook niet te bellen.

Trek je CAM eens uit je TV en probeer dan of Nederland 1, 2 en 3 het doen. Als die dan nog niet werken, en dezelfde antenne op dezelfde plaats werkt wel met een losse ontvanger, dan is je TV gewoon stuk.
Okee.. das duidelijk. Nou ja dat is niet geheel ondenkbaar omdat ik de CAM met redelijk wat kracht erin heb geprobeerd te duwen (en ook verkeerd om toen volgens mij). Maar goed dat ga ik morgen indd wel eff testen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211181

Ik had redelijk wat problemen om de juiste netten 'geïnstalleerd' te krijgen op de Samsung Personal Recorder 160 gb. Met de automatische zender installatie lukte het niet, dan kwamen alleen Ned 1, 2, 3 en TV west geïnstalleerd.
Nadat ik mijn antenne verplaatst had (terwijl het bereik al 98% was in oude situatie), kon de auto install ook een aantal overige zenders vinden. Echter RTL 4, 5 niet.
Met het handmatig toevoegen van zender lukte het uiteindelijk wel.

Voor diegene die in de buurt van Zoetermeer wonen, onderstaande zijn de juiste kanalen om handmatig in te zoeken:

24 - oa Veronica.
21 - oa TV Rijnmond
39 - oa TV Noord Holland
50 - oa TV Utrecht
52 - oa TV West
57 - oa MTV
64 - oa RTL

Mocht je ze ook niet kunnen vinden met de handmatige zoekfunctie, dan eerst de antenne verplaatsen en het nogmaals proberen. Dat werkte tenminste bij mij.

De volgorde van de zenders kreeg ik alleen goed (ned 1 op knop 1, etc) door eerst alle zenders te verwijderen en hierna opnieuw handmatig te starten met kanaal 52 (ned 1, 2, 3 + tv west) en hierna de overige.

So you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die samsung hebben software problemen waardoor die automatische scan niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
Dinsdag wordt mijn Digitenne startpakket afgeleverd. :)
Eerste 3 maanden gratis.

Gelijk testen op mijn LCD TV, is het niet beter dan de analoge kabel hier, dan gaat ie gelijk terug! :)

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24
Nou ik maak weer wat mee. Deze week beide tuners vertonen kuren de (Samsung)twin tuner kom ik het menu niet in. De (Samsung)single tuner moet ik 20 keer de stekker in en uit doen voordat hij beeld geeft.
A fijn ik bel helpdesk ja garantie voorbij koop maar een nieuwe. Ik zo waarom? Ja 2 jaar garantie is al voorbij. Dus ik legde uit vaak problemen gehad ondanks dat toch 4 jaar klant. En dan moet ik maar 2 nieuwe kopen. Om lang verhaal kort te houden het kwam erop neer dat ik maar nieuwe moest kopen en anders altijd kon opzeggen als ik niet met de huidige problemen wil zitten. Ik hoop dus dat misschien 1 van jullie een oplossing weet. Anders ben ik bang dat ik toch naar een andere tv aanbieder moet.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat in die singletuner de elco's vervangen moeten worden.
Lees hier voor het starttopic op pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:08:
Waarom koop je een Viaccess CAM voor een Conax smartcard? Dat werkt inderdaad niet.
Ik heb de CAM niet los gekocht, de set wordt compleet geleverd http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=354345

Ik mag er toch vanuit gaan dat e.e.a. dan goed werkt. Als ik het goed begrijp is de KPN card dus een Conax smartcard en werkt dat alleen met een CONAX CAM?
In de TS staat volgens mij dat je ook met andere CAMs kunt kijken of klopt dat dan niet?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar staat wel duidelijk dat er een CONAX CAM meegeleverd wordt. Als jij een viacess hebt dan hebben ze een fout gemaakt en moet je hem om laten ruilen.
Dit gaat anders niet werken.
Bij het setje wat ik gezien heb zat een DILOG CONAX CAM of zoiets.

Het is trouwens een leuk setje en werkt erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Edje_Kroketje op 16-05-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marko77 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:51:
[...]

Ik heb de CAM niet los gekocht, de set wordt compleet geleverd http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=354345

Ik mag er toch vanuit gaan dat e.e.a. dan goed werkt. Als ik het goed begrijp is de KPN card dus een Conax smartcard en werkt dat alleen met een CONAX CAM?
Klopt, jij hebt dan een verkeerde gekregen. :)
In de TS staat volgens mij dat je ook met andere CAMs kunt kijken of klopt dat dan niet?
Lees de topicstart nog maar eens goed dan. :) Je kan met een Volvo, Opel of Saab allemaal de snelweg op, maar niet met een fiets. Alle CAMs die ik beschrijf in de topicstart zijn Conax CAMs, daar staat zeker geen Viaccess CAM bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Even als follow up: LG 37LG5000 + Cam Module, antenne, smart card en power insertor uit KPN startpakket (50 euro) was zo geïnstalleerd en werkt prima. Weg met de externe decoder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:13:
[...]

Klopt, jij hebt dan een verkeerde gekregen. :)

[...]

Lees de topicstart nog maar eens goed dan. :) Je kan met een Volvo, Opel of Saab allemaal de snelweg op, maar niet met een fiets. Alle CAMs die ik beschrijf in de topicstart zijn Conax CAMs, daar staat zeker geen Viaccess CAM bij!
Thanx voor de verheldering ;) Op de doos zag ik ook een sticker met de melding dat er een viaccess cam inzit, en dat je dan in Zweden betaalzenders kunt kijken. Lijkt dus een gevalletje van een mismatch te zijn.
Hopelijk kunnen ze dat snel omwisselen bij de leverancier.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stftweaker schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:03:
Om lang verhaal kort te houden het kwam erop neer dat ik maar nieuwe moest kopen en anders altijd kon opzeggen als ik niet met de huidige problemen wil zitten. Ik hoop dus dat misschien 1 van jullie een oplossing weet. Anders ben ik bang dat ik toch naar een andere tv aanbieder moet.
Nieuwe kopen? Je kan ze altijd repareren voor weer jarenlang plezier of anders koop je een 2e handsje op marktplaats. Je gaat toch niet zo maar naar een andere tv aanbieder? Die hebben misschien wel kastjes het zelfde merk en ben je over 2 jaar weer aan de beurt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Laatst online: 04-09-2021
stftweaker schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:03:
Nou ik maak weer wat mee. Deze week beide tuners vertonen kuren de (Samsung)twin tuner kom ik het menu niet in. De (Samsung)single tuner moet ik 20 keer de stekker in en uit doen voordat hij beeld geeft.
A fijn ik bel helpdesk ja garantie voorbij koop maar een nieuwe. Ik zo waarom? Ja 2 jaar garantie is al voorbij. Dus ik legde uit vaak problemen gehad ondanks dat toch 4 jaar klant. En dan moet ik maar 2 nieuwe kopen. Om lang verhaal kort te houden het kwam erop neer dat ik maar nieuwe moest kopen en anders altijd kon opzeggen als ik niet met de huidige problemen wil zitten. Ik hoop dus dat misschien 1 van jullie een oplossing weet. Anders ben ik bang dat ik toch naar een andere tv aanbieder moet.
Ik had voor 25 euro een twin tuner via marktplaats. Amper gebruikt apparaat met hagelnieuwe afstandsbediening.
Probeer anders eerst via MP een andere te kopen.

Iemand antwoord op mijn vraag? Wellicht beetje verzandt in de andere reacties drGoeroe in "Het grote Digitenne topic deel 8"
(harddiskrecorder, aankoopadvies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Meerdere mensen vandaag de melding voor een firmware update? Hij blijft maar zoeken hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237810

Mensen... hier een makkelijk vraag voor jullie maar voor mij nog een raadsel.
Ik heb al een tijdje geleden een antenne voor DVB-T gekocht en uitgetest met mijn Samsung LCD-TV maar als ik de gratis kanalen bekijk dan heb ik veel last van blokjes.
Nu wil ik Digitenne halen omdat de kabel die ik heb liggen gewoon bar slecht is. Maar doordat ik al zonder de Digitenne kaart al veel problemen heb ben ik bang dat het een soort van miskoop gaat worden.
Zal met een Digitenne kaart erin het signaal beter zijn of maakt dat helemaal niks uit?
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.