Ja, dit is een bekend en steeds problematischer probleem aan het worden met het toenemen van allerlei zenders, van telefoons tot zendmasten en dus ook computerschermen. Ze noemen dit electrosmog. Er zijn heel veel artikelen over "electrosmog" te lezen en er zijn ook meters te koop die dit kunnen meten. Deze straling kan worden tegengehouden met bijvoorbeeld alluminiumfolie (tip: je hebt van die rollen die ze achter de verwarmingradiators plakken doen voor isolatie: werken prima!). De oplossing is om één van de apparaten af te schermen van de andere of een plaats te vinden waar beide apparaten elkaar niet storen. Succes.Bakkert schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:57:
Vreemd probleem hier:
Tijdje geleden gebeld met de HD van Digitenne ivm ontvangst van diverse kanalen. Ik heb een buitenantenne gekregen en dat verbeterde het signaal significant. Maar... Als ik mijn Mac aan heb staan en ik zit er achter, dan valt plotseling alle signaal van Digitenne weg! Voor de duidelijkheid, ik heb digitenne apart op mijn TV.
Om het probleem nog vreemder te maken: als ik mijn beeld uitschakel (dus alleen het beeldscherm van de Mac), dan is alle signaal weer terugHerkent iemand dit probleem?
2,00 m. + begane grond