Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299340

Anoniem: 330776 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:07:
Beste allemaal, ik overweeg een samsung UE40B6000 of UE40B7020 te kopen. Ik heb digitenne en nu vraag ik me af of dit op beide tv types valt aan te sluiten. ik zag hierboven iets staan over een ingeboude ontvanger. wat is dit. Beide tv types hebben een CI slot (Common Interface Slots). Is dit wat nodig is om digitenne met betere kwalitiet aan te sluiten?
Wat weten jullie verder van de beeld kwaliteit van deze tv's (40 inch) in combinatie met digitenne.

Alvast bedankt!
Ed
Ed,

Ik heb de Samsung UE40B7020 sinds november 2009 in huis en aangesloten op Digitenne. Heb zelfs de CAI opgezegd (veel te duur die monopolisten!), tot op heden bevalt het prima. Tevreden dus over de tv maar ook over Digitenne. Op de Samsung UE40B7020 zit inderdaad een CI-slot. Ga naar de Primafoon (of kijk bij Foka) en koop een Digitenne Starterskit. In deze kit zit 1x Common interface Conax, Smartcard KPN (die heb je waarschijnlijk al), Power inserter en een binnen antenne. Die Conax kan je zo in je tv duwen, daarna de smartcard erin en zenders zoeken maar ... Die power inserter past niet rechtstreeks op je tv. Ik heb het opgelost door een klein coax kabeltje te kopen en een splitter. Dus ... klein kabeltje op je tv aansluiten, daar aan vast de splitter met vervolgens op de splitter aangesloten de binnenantenne en de power inserter. Suc6!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Anoniem: 299340 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:46:
Ed,
[...] ... Die power inserter past niet rechtstreeks op je tv. Ik heb het opgelost door een klein coax kabeltje te kopen en een splitter. Dus ... klein kabeltje op je tv aansluiten, daar aan vast de splitter met vervolgens op de splitter aangesloten de binnenantenne en de power inserter. Suc6!

:)
Bij mij paste het ook niet, maar er zat in de Digitenne insteekkaart pakket een verlengkabel. Die heb ik op mijn tv antenne aansluiting gezet en daarna pas de power inserter. Werkt prima :)

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
franssie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:31:
Dan werkt het ook. Tevens kan je de toslink uitgang gebruiken alhoewel dolby surround maar beperkt ondersteund wordt door digitenne (DVB-T kan dacht ik wel vol 5.1).
Dat ligt niet aan Digitenne op zich, er is geen enkele Nederlandse zender die uitzendt in 5.1. Tegen de tijd dat dit wel gebeurt is het inderdaad afwachten of DIgitenne het door gaat geven, al is er in principe geen technische beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoodveldt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05-2023
Aansluitprobleemje...

Ik wil m'n digitenne tuner - Samsung SMT-1100T - aansluiten op m'n AV-versterker - Pioneer VSX-908RDS - zodat zowel beeld als audio door de laatste geschakeld worden. De overgang van SCART naar S-video levert me echter de nodige hoofdbrekens op... :)

Als ik 't goed begrijp heb ik voor de verbinding SCART - RGB naar S-video 'n converter nodig - zoiets als dit:

http://www.howtoconvert.co.uk/howrgb2svid.htm

of dit:

http://www.js-technology.com/product_info.php?products_id=34

Mijn vragen: gaat dit werken ?; kan (moet) 't ook anders?; en waar koop ik dit in de buurt ?

mvg,

Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Je kan toch gewoon zo'n SCART-VIDEO-AUDIO-S-VIDEO blokje bij Action kopen voor 1 euro grijpstuiver? Daar sluit je dan een S-Video kabel aan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 08:22
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.js-technology.com/cables/svad02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoodveldt
Helaas - dit maakt echt geen s-video van 't rgb-signaal - maakt 't slechts mogelijk om 'n s-video in aan te sluiten op de betreffende scart pennen...

Max.

[ Voor 64% gewijzigd door MRoodveldt op 28-12-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:38
MRoodveldt schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:11:
Als ik 't goed begrijp heb ik voor de verbinding SCART - RGB naar S-video 'n converter nodig - zoiets als dit:

http://www.howtoconvert.co.uk/howrgb2svid.htm

of dit:

http://www.js-technology.com/product_info.php?products_id=34

Mijn vragen: gaat dit werken ?; kan (moet) 't ook anders?; en waar koop ik dit in de buurt ?
Ja dat zal zeker wel gaan werken.
Een alternatief is om een eventueel beschikbare (defect?) DVD recorder te gebruiken voor de signaalconversie.
De meeste DVD recorders accepteren namelijk een RGB-SCART signaal en kunnen dit dan weer converteren naar composiet/CVBS, S-Video en nieuwere modellen zelfs naar Component en/of HDMI.
Zelf heb ik hier ook 2 oude Panasonic DVD recorders die ik vaak gebruik voor het converteren van videosignalen. :)
giant2000 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:00:
Je kan toch gewoon zo'n SCART-VIDEO-AUDIO-S-VIDEO blokje bij Action kopen voor 1 euro grijpstuiver? Daar sluit je dan een S-Video kabel aan.
Let er op dat bij dit soort SCART conversie blokjes de S-Video uitgang alleen werkt als er een S-Video signaal op de SCART uitgang aanwezig/mogelijk is.
Wat ik zo snel lees heeft die Samsung SMT-1100T geen mogelijkheid tot S-Video uit!
Niet verwonderlijk want ook geen van de Samsung kabeldecoders hebben een mogelijkheid tot S-Video uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoodveldt
Bedankt - dan had ik 't toch goed begrepen... :)

Wat we trouwens opvalt is dat ik zo'n converter in geen enkele nederlandse webwinkel tegenkom - dat wordt dus in Engeland kopen...

mvg,

Max.

[ Voor 16% gewijzigd door MRoodveldt op 28-12-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337485

Net nieuwe tv gehaald, Philips 22" 221T1 met nieuwe Smit Conax Digitenne CAM module, prima beeld hoor, maar vooral bij ned 1,2,3 loop het geluid niet synchroon met het beeld.

andere cam module geprobeerd, zelfde probleem...

iemand wel digitenne werkend met dit model?

alvast bedankt,
grtz, Jorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131459

Wij hebben laatste tijden erg last van storingen, en dan van bijna alle commerciele zenders(op TMF na :X ). Als je op een van die zenders gaat, heeft die eerst goed bereik en na een seconde of 5 klapt die helemaal terug. Als we op een ander moment van de dag weer kijken is die weer goed.
Op het moment dat die terug klapt, maakt het niet uit als er wel of geen verkeer langs komt. De antenne is niet verplaatst of verdraaid.
We hebben de topfield ontvanger incl recorder. Hij vraagt al tijden wel om terug te gaan naar fabrieksinstellingen bij het opstarten, maar als je dat doet dan heeft die na een aantal weken weer die melding.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Sinds een paar dagen heb ik een Philips 32PFL8404H staan,
waarbij ik gelijk een Digitenne module gekocht heb.

Dit werkt (gelukkig) allemaal naar wens.

Echter heb ik al een paar jaar al een Digitenne abonnement, en
destijds drie Samsung ontvangers met smartcards gekocht.

Nu heb ik de helpdesk gebeld om één van de "oude" smartcards uit mijn
abonnement te halen en de "nieuwe" daarvoor in de plaats aan te melden.

Was volgens de medewerkster geen probleem en het zou ongeveer
twee uur duren om deze wijziging in het systeem door te voeren.

Echter kan ik zowel met de oude als de nieuwe smartcard
nog gewoon naar de commerciële zenders kijken.

Ligt het nou aan mij en zou dit met de oude smartcard niet meer moeten kunnen,
of duurt dit proces gewoon langer? En weet iemand dan hoe lang?

Ik kan het namelijk nergens vinden :+
Niet dat ik zo meteen dubbele abonnementsgelden zit te betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa

naaa

The_Doman schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:26:
Let er op dat bij dit soort SCART conversie blokjes de S-Video uitgang alleen werkt als er een S-Video signaal op de SCART uitgang aanwezig/mogelijk is.
Wat ik zo snel lees heeft die Samsung SMT-1100T geen mogelijkheid tot S-Video uit!
Niet verwonderlijk want ook geen van de Samsung kabeldecoders hebben een mogelijkheid tot S-Video uit.
Ik heb hier ook een Samsung SMT-1100T staan welke met een
S-Video kabel aan een H/K AVR 137 receiver is aangesloten.

Gewoon met een simpel verloop blokje met zo'n schakelaartje erop.

Dit werkt prima, maar of het ook écht RGB signaal is of alleen composiet,
dat weet ik niet. Op een oude Philips dikbeeld CRT is de kwaliteit igg prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naaa schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:46:
Ik kan het namelijk nergens vinden :+
Niet dat ik zo meteen dubbele abonnementsgelden zit te betalen :(
Waarschijnlijk duurt het gewoon wat langer, je zal echt niet zo snel een 2de abonnement hebben denk ik. :) Je hoort zo vaak van mensen die opzeggen en toch nog lang beeld houden, soms lijkt het gewoon een glitch.

Waarom eigenlijk een oude kaart voor een nieuwe omruilen? Die nieuwe kan je nog op marktplaats slijten voor een tientje ofzo..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa

naaa

W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:01:
Waarom eigenlijk een oude kaart voor een nieuwe omruilen? Die nieuwe kan je nog op marktplaats slijten voor een tientje ofzo..
Omdat deze oude kaart niet helemaal 100% meer was/is.

Regelmatig de foutmelding "conax geen toegang".

Dus vandaar, dat ik de kaarten omgewisseld wou hebben
nu ik toch een nieuwe kreeg bij het module pretpakket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
naaa schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:46:
Ligt het nou aan mij en zou dit met de oude smartcard niet meer moeten kunnen,
of duurt dit proces gewoon langer? En weet iemand dan hoe lang?
Normaal gesproken is je kaart al aan het begin van de maand geactiveerd, en geldt de activering dan tot het eind van de maand.
Ik zou me pas zorgen gaan maken over dubbele abonnementskosten als je begin volgende maand nog steeds met deze kaart kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 131459 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:21:
Wij hebben laatste tijden erg last van storingen, en dan van bijna alle commerciele zenders(op TMF na :X ). Als je op een van die zenders gaat, heeft die eerst goed bereik en na een seconde of 5 klapt die helemaal terug. Als we op een ander moment van de dag weer kijken is die weer goed.
Op het moment dat die terug klapt, maakt het niet uit als er wel of geen verkeer langs komt. De antenne is niet verplaatst of verdraaid.
We hebben de topfield ontvanger incl recorder. Hij vraagt al tijden wel om terug te gaan naar fabrieksinstellingen bij het opstarten, maar als je dat doet dan heeft die na een aantal weken weer die melding.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik zou je antenne is wat verplaatsen en wel zodanig dat dat groene balkje zover mogelijk uitslaat.
Als je handig bent en weet op welk kanaal de zender uitzend dan kan je bij zender zoeken via handmatig instellen daar een extra optie activeren waarmee je ook de kwaliteit zichtbaar kan maken. Je moet de antenne zo verplaatsen tot je de beste positie hebt gevonden.

Dat rode schermpje moet je nog maar even negeren. Wat je al zegt, na verloop van tijd komt het weer terug, vooral als je in de grensstreek woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180298

Kijken en opnemen van Digitenne met Panasonic VieraLink werkt. :)
Ik heb een Panasonic TH-50PX8EA plasma tv met de Smith Conax module.
Als recorder gebruik ik de Panasonic DMR-EH49 HDD-DVD recorder.
Na het aansluiten van de HDMI en scartkabel tussen de TV en Recorder werken de volgende functie's probleemloos:
Pauze TV: Het pauzeren van het beeld en later weer verder kijken met 1 druk op de afstandsbediening.
Direct Record: Het opnemen van de zender waar je naar kijkt direct opnemen op de HDD recorder.
Ook als je de TV op standby zet, blijft de recorder de uitzending opnemen, de DVB tuner van de TV blijft in dit geval gewoon in werking en dit is zichtbaar door een geel ledje op de TV.

Om toch ook te kunnen opnemen van een andere zender als waar ik naar kijk heb ik een Samsung Single tuner aangesloten op scart 2 van de HDD recorder. Natuurlijk nog wel een tweede smartcard nodig.
Dit komt aardig in de buurt van wat ik wil, alleen een aantal opnames programmeren van verschillende zenders lukt nu niet, maar het komt al aardig in de buurt van wat mijn wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 18:58
Ik ben al drie jaar in het bezit van Digitenne met een bijgeleverde tuner, en tot deze week altijd er naar gekeken op een CRT. Nu heb ik afgelopen week een Panasonic TX-P42G15 gekocht en de tuner middels scart aangesloten, tot zo ver geen probleem.

Vandaag heb ik bij een KPN winkel een CAM module gekocht om, voor het gemak, naar één afstandsbediening te gaan. Thuis alles aangesloten/geinstalleerd en op de TV de zenders ingesteld. Het probleem is dat ik nu alleen naar NED 1/2/3 kan kijken, bij de commerciële zenders geeft de TV aan "NO ACCES". In de handleiding van de TV kom ik niet veel verder dan ik al gedaan heb, zou het aan de oude smartcard liggen of doe ik iets verkeerds?

Voor de duidelijkheid de smartcard doet het dus wel in de 'oude' tuner.

Iemand een idee wat het kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartcard verkeerd om in de CAM?

Kan je wel je subscription info opvragen in het menu van de CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:25:
Smartcard verkeerd om in de CAM?

Kan je wel je subscription info opvragen in het menu van de CAM?
Kaart lijkt mij er op de juiste wijze in te zitten, als ik de kaart andersom in de module stop geeft de TV een "SMART CARD ERROR" aan.

Dat is het vreemde, er lijkt geen speciaal CAM menu in de TV aanwezig te zijn, er is wel een instellings menu voor "DVB-T", hieronder kun je de zenders (opnieuw) indelen, benoemen etc. Het lijkt echter onmogelijk om zoiets als subscription informatie op te vragen en/of in te voeren...

Ik ga nu de TV even terug zetten naar de fabrieksinstellingen kijken of dat iets wil doen :).

/Edit, ja het werkt. Oplossing is dus de fabrieksinstellingen terug zetten en de TV opnieuw instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Novo op 02-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je leest ook altijd dat je de TV uit moet zetten alvorens te installeren. Ik weet uit eigen ervaring dat je dit toch niet vaak doet omdat het vaak ook goed gaat als je de CAM erin schuift met de TV ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:42:
Je leest ook altijd dat je de TV uit moet zetten alvorens te installeren. Ik weet uit eigen ervaring dat je dit toch niet vaak doet omdat het vaak ook goed gaat als je de CAM erin schuift met de TV ingeschakeld.
Dat had ik ook :), zelfs de stroom er af alvorens ik de module er indeed/uithaalde. Maar goed het werkt nu, al is het nog maar in de 4:3 modus. Nog maar even verder puzzelen hoe ik de module in 16:9 krijg.
Novo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:49:
Dat is het vreemde, er lijkt geen speciaal CAM menu in de TV aanwezig te zijn, er is wel een instellings menu voor "DVB-T", hieronder kun je de zenders (opnieuw) indelen, benoemen etc. Het lijkt echter onmogelijk om zoiets als subscription informatie op te vragen en/of in te voeren...
CAM menu inmiddels ook gevonden. Op een Panasonic TX-P42G15, Menu > Instellingen > Gemeensch. interface > Conax Conditional Acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Novo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:53:
[...]

CAM menu inmiddels ook gevonden. Op een Panasonic TX-P42G15, Menu > Instellingen > Gemeensch. interface > Conax Conditional Acces.
Common interface > Gemeenschappelijke interface |:( 8)7

Nu begrijp je dus waarom ik al mijn apparatuur en software altijd op Engels instel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Gisteren een Philips 26PFL5604 gehaald en op Digitenne aangesloten. De power Inserter heeft een losse 9V stekkervoeding, maar de power inserter levert 5V aan de antenne. Zou het mogelijk zijn om die power inserter te voeden via de USB uitgang van de TV. Dat scheelt weer een losse voeding en bovendien schakelt de TV dan alles keurig uit. König heeft een losse antenne voor gebruik met een laptop, maar die lijkt twee korte losse kabels te hebben. Ik zoek dus een power inserter voor 5V met een USB voedingskabeltje voor m'n bestaande Funke antenne.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit een beetje op Ebay te kijken en in Duitsland zie je veel DVB-T recorders tussen de 30 en 40 euro die nog kunnen opnemen ook (als je er een harddisk in stopt). Heb je hier iets aan in Nederland?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
In Duitsland hebben ze volgens mij geen CAM nodig en zal de hardware dus veelal geen CI hebben. Daarmee kun je dus in Nederland alleen de FTA zenders mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Klinkt wel aantrekkelijk. Het meeste wat ik kijk op mijn TV is toch streaming of gedownload. Wel appart dat dit soort dingen in Duitsland altijd veel goedkoper zijn, zo duur kan die module nou ook weer niet zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Nu komen kreten als "volgens mij" en "veelal" ook niet echt overtuigend over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Tja, daar heb je dan wel weer gelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ik denk dat je wel gelijk hebt, er wordt niks in de specs genoemd over CAM of smartcard of CI en sommigen zijn van het merk "FREEAIR" ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:08:
Gisteren een Philips 26PFL5604 gehaald en op Digitenne aangesloten. De power Inserter heeft een losse 9V stekkervoeding, maar de power inserter levert 5V aan de antenne. Zou het mogelijk zijn om die power inserter te voeden via de USB uitgang van de TV. Dat scheelt weer een losse voeding en bovendien schakelt de TV dan alles keurig uit. König heeft een losse antenne voor gebruik met een laptop, maar die lijkt twee korte losse kabels te hebben. Ik zoek dus een power inserter voor 5V met een USB voedingskabeltje voor m'n bestaande Funke antenne.
Die zijn er wel, ik heb er een die bij een laptop-DVB-T-antenne zat (maar die gebruik ik zelf ;)). Je komt er eerder met een kroonsteentje of solderen. Ik wil ook wel wat voor je in elkaar flanzen voor een paar euro, dan moet je me even een DM sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107402

Ik heb sinds vandaag de insteekkaart van Digitenne.
Pakkertje is te koop bij KPN voor 49,95.
Alles werkt prima, maar ik heb nu geen EPG meer.

Is daar een truc voor om dit werkend te krijgen?

Heb al gezocht in deze topic van Digitenne, maar kan het antwoord op mijn probleem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 107402 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:28:

Heb al gezocht in deze topic van Digitenne, maar kan het antwoord op mijn probleem niet vinden.
Op de publieke of commerciële zenders?

Als je nergens EPG hebt moet je in de handleiding van je TV kijken hoe je de EPG kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:22:
[...]

Die zijn er wel, ik heb er een die bij een laptop-DVB-T-antenne zat (maar die gebruik ik zelf ;)). Je komt er eerder met een kroonsteentje of solderen. Ik wil ook wel wat voor je in elkaar flanzen voor een paar euro, dan moet je me even een DM sturen. :)
Ik knutsel zelf wel wat in elkaar :)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Volgens mij is er geen truc voor EPG, dat werk normaal gesproken 'out-of-the-box'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:53
Anoniem: 107402 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:28:

Bedoel je met insteekkaart een PCI kaart? Want in dat geval zou ik heel graag willen weten waar je die vandaan tovert. Als dat trouwens zo is moet je eens in je backend software kijken of er iets te vinden is. In MediaPortal kan ik met een simpel Python scriptje zelf een EPG ernaast spijkeren.

Ik probeer hier nog een FloppyDVT kaart te bemachtigen aangezien ik met een MediaPortal backend werk en dat blijkbaar gewoon zou moeten werken. Alleen die kaarten zijn werkelijk nergens meer te vinden. Erg jammer dat digital everywhere gestopt is en niemand die kaarten heeft opgepakt, zat zeker potentie in..

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnGP op 08-01-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je hebt zeker hierop geboden Martijn?
http://link.marktplaats.nl/310204588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:53
Ja, zou wel lekker makkelijk zijn, maar ik vrees dat die gaat eindigen in een enorme bidwar zodat dat kaartje zometeen meer kost dan heel mijn HTPC bij elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMMY1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 06:54
Ik heb een Technotrend T-1500 + ci dochterbord en heb een CONAX CAm module 4.00e.
Bij DVBdreams en ProgDVB kan ik de cam niet uitlezen.
Op me tv kan ik wel uitlezen en doen alle zenders het.
het dochterbord zit met de bijgeleverde ide kabel vast aan de tv kaart.
met wel programma kan je je cam uitlezen?
De eingen software van TT data en mediacenter krijg ik niet aan de praat op me pc.
win7 X64 6GB ram, ATI HD4870 1TB HHD.
werkt de afstandbediening alleen met de eigen software?

Lisse Live 4400Wp ZZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Ben al een paar jaar een tevreden digitenne gebruiker (woon in UPC gebied, die bij mij het huis niet in komt), binnenkort ga ik verhuizen en dan wil ik het allemaal eens echt netjes aanleggen, dus kan iemand mij vertellen of de volgende 3 dingen gaan werken:

1) Aan de buitengevel wil ik een digitenne buiten antenne hangen, de kabel hiervan komt dan binnen in de meterkast.
Hier hangt een power inserter, hierna gaat er een kabel naar een splitter.
Vanaf deze splitter gaan er 3 kabels weg, (1x woonkamer, 1x slaapkamer, 1x zolder)
In de woonkamer zit op de outlet (tv) de standaard digitenne ontvanger aangesloten (Topfield).

Krijg ik hier dan netjes weer beeld?

2) Kan ik op de outlet (radio aansluiting) mijn radiotuner aansluiten om analoge FM radio te ontvangen?

3) Kun je op de loop uitgang van de topfield een analoge fm radiotuner aansluiten?
Ik weet dat je via de optische uitgang een versterker kan aansluiten, maar dat wil ik dus niet.

Gebruikte outlet in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.electroshop.nl/product_images/s/cai_gedu__70586.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Edrelais op 10-01-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Laatst online: 10-05 19:46
1) Ja.
2) Nee.
3) Nee.

Het signaal dat over de coax gaat is gewoon DVB-T, dus je analoge tuner pakt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

iets genuanceerder voor 2 en 3 is ja het kan wel maar de DVB-T antenne is geoptimaliseerd voor de televisie banden en zal minder oppikken op de FM radio frequenties. Aangezien er 5Volt op de kabel buiten kan je er niet zomaal een Fm antenne bijaanhangen ook, dipool zou kunnen (doorgemeten moet de weerstand oneindig zijn en niet laag wat je bij de meeste antenne's hebt).
DVT zit zo rond de 700 megaherz, FM radio zo rond de 100. Een FM antenne is dus ca 7x zo groot bij een gelijk ontwerp (3 meter voor FM radio)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2) Dan moet je buiten ook een FM-antenne ophangen met een eigen kabel en binnen (na de powerinserter van je haaienvin) het signaal van de twee samenvoegen met een antennewissel (Conrad nr. 283401).

Je kan ook kijken wat er aan FM uit je haaienvin is te persen, maar dan kan je eigenlijk net zo goed een binnenantenne aan je radio hangen. Snertontvangst.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
En in plaats van een splitter zou je ook nog een versterker met meerdere uitgangen kunnen gebruiken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
TOMMY1985 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:09:
Ik heb een Technotrend T-1500 + ci dochterbord en heb een CONAX CAm module 4.00e.
Bij DVBdreams en ProgDVB kan ik de cam niet uitlezen.
DVB Dreams heb ik wel eens geprobeerd, maar is helaas niet stabiel merkte ik.
Ik gebruik nu DVB Viewer, daar kan je de CAM wel in uitzetten en het werkt perfect met meerdere DVB-T kaarten. Kost 20 euro of zo, maar is het geld wel waard.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
MartijnGP schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Ja, zou wel lekker makkelijk zijn, maar ik vrees dat die gaat eindigen in een enorme bidwar zodat dat kaartje zometeen meer kost dan heel mijn HTPC bij elkaar..
offtopic:
Stuur me anders even een PM. Bij jou staat dit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:22:
[...]

Ik heb toch maar een König portable USB antenna gekocht. Het USB-snoertje past goed op de power inserter (van Funke) die bij de Digitenne CAM-set zit en werkt net zo goed. Het snoer van de König portable antenne is erg kort, bovendien zijn voeding en antennekabel gescheiden en lopen er dus twee snoertjes naar de antenne.
Zo'n USB netsnoertje is vast wel ergens los te koop. Ik heb in ieder geval wel snoertjes gezien zonder doorplug mogelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4266089859_b733134748.jpg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
ericplan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:56:
[...]
. Ik heb in ieder geval wel snoertjes gezien zonder doorplug mogelijkheid.
Ik ben benieuwd waar.... :)

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 22:09
Ik heb een TF5300k ontvanger, die naar mijn smaak teveel stroom trekt in standby. Ik heb 'm daarom op een schakelklok gezet, die aan gaat gedurende de hele avond, want dat is de enige tijd dat we TV kijken.

Het enige probleem is dat de ontvanger, nadat de stroom wordt ingeschakeld, in standby aangaat, en dan niet de tijd doorkrijgt. Ik kan dus niet via de timer een programma opnemen, tenzij ik de tuner even aanzet. Ik breek mijn hoofd over een oplossing, maar kan niets eenvoudigd bedenken. (Een lastige oplossing is om 'm via een programmeerbare afstandsbediening iedere dag na inschakeling door de schakelklok even aan en uit te zetten.)

Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FAD schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:11:
[...]

Ik ben benieuwd waar.... :)
Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asvogel schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:20:
Ik heb een TF5300k ontvanger, die naar mijn smaak teveel stroom trekt in standby. Ik heb 'm daarom op een schakelklok gezet, die aan gaat gedurende de hele avond, want dat is de enige tijd dat we TV kijken.

Het enige probleem is dat de ontvanger, nadat de stroom wordt ingeschakeld, in standby aangaat, en dan niet de tijd doorkrijgt. Ik kan dus niet via de timer een programma opnemen, tenzij ik de tuner even aanzet. Ik breek mijn hoofd over een oplossing, maar kan niets eenvoudigd bedenken. (Een lastige oplossing is om 'm via een programmeerbare afstandsbediening iedere dag na inschakeling door de schakelklok even aan en uit te zetten.)

Iemand een goed idee?
Als de Personal Recorder aan staan terwijl de stroom uitgaat dan gaat hij ook weer aan als de stroon weer terug komt. Je loopt dan wel kans op beschadiging van bestanden op je harde schijf. Je kunt dit dan weer verkleinen door de timeshift functie uit te zetten. In deze mode gaat de harde schijf ongeveer 5 minuten na het inschakelen van de recorder uit, tenzij je gebruikt maakt van een harde schijf functie uiteraard.

Hoeveel gebruikt volgens jou de PVR eigenlijk in standby en hoe heb je de besparing uitgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asvogel schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:20:

Iemand een goed idee?
Als hij aanstond toen de schakelklok hem uitgooide komt hij ook terug in standby?

Ik ben ook wel eens met zoiets bezig geweest maar heb geen oplossing voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, als de PVR aan staat als de spanning eraf gaat, dan gaat hij ook weer aan als de spanning terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 22:29
Voor de slaapkamer een Philips LCD-monitor met digitale TV-tuner 221T1SB 21,5 inch 1920 x 1080p Full HD T-line gehaald (met een cardreader voor DVB-T)

Prima ding, geeft beter beeld dan verwacht met Digitenne.

Om de ingebouwde tuner te gebruiken de KPN Insteekkaart gehaald:
http://www.kpn.com/televi...aratuur/Insteekkaart.prod

Alles aangesloten, power-inserter in het stopcontact etc. conax in TV ff spelen hoe de conax en smartcard erin moeten.. maar dan..

het werkt, wat wel opvalt is dat de TV zelfs zonder antenne al beeld geeft (zit waarschijnlijk dicht bij een zender) en opvalt dat het lampje op de antenne niet brand.

Ook bij een andere antenne gaat het lampje ook niet branden. Als de antenne op de samsung twin tuner wordt aangesloten brand het lichtje op de antenne wel.

Lampje van de voeding van de power-inserter brand ook (groen).

TV heeft heel af en toe storing... gescrambeld beeld en een af en toe bv conax no antenne o.i.d.

Nu heb ik het idee dat die power-inserter niet werkt.. echter een digitale multimeter geeft netjes rond de 5V af (onbelast).

Moet het lampje van de antenne altijd branden om aan te geven dat het 'actief' werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het lampje moet altijd branden. Probeer is wat de rommelen of te draaien met het stekkertje van de antenne in de power inserter. Wellicht zit er wat oxide of iets dergelijks op. Door een paar keer te draaien gaat het vaak wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 22:29
Edje_Kroketje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:07:
Ja het lampje moet altijd branden. Probeer is wat de rommelen of te draaien met het stekkertje van de antenne in de power inserter. Wellicht zit er wat oxide of iets dergelijks op. Door een paar keer te draaien gaat het vaak wel beter.
Tja... dat werkt wel op mijn Topfield, maar met de Philips kan ik draaien wat ik wil, maar het lampje gaat niet branden. Misschien toch nog ff terug naar de winkel met de KPN insteekkaart kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Vraag! :)

Ik heb nog geen Digitenne. Ik heb een startkit besteld met conax kaart.
Ik begrijp dat ik digitenne moet bellen om de smartcard te activeren? Of had ik me vooraf al moeten aanmelden?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Staat op de website en ook in de doos ;)
Maar je moet gewoon een nummer bellen (zit in de doos) en even registreren daarna (rekening nummer etc). Is allemaal eenvoudig en gaat goedkomen.

Veel plezier met digitenne!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175799

We hebben net een nieuwe televisie (Samsung) waarin we de smartcard van Digitenne kunnen doen. Alles goed, alleen geblokkeerde zenders worden niet weergegeven in de lijst met kanalen, hoewel we er wel op geabonneerd zijn. Met onze oude televisie (inclusief de Digitenne tuner van KPN) was het geen probleem. Weet iemand hier een oplossing voor?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak kan je in een zoekmenu aangeven of je naar alle zenders wilt zoeken of alleen naar ongecodeerde zenders wilt zoeken. Ik denk dat je in het menu waar je de zenders zoekt eens even moet kijken.

Het kan ook zijn dat de antenne geen voeding krijgt, controleer dat eens. Je moet als je een TV gebruikt meestal een zogenaamde powerinserter gebruiken om de antennen van spanning te voorzien.

Als het toch niet lukt dan zou je hier het typenummer van je TV kunnen plaatsen. Meestal is er wel een online gebruiksaanwijzing te vinden en dan kunnen we je op die manier helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dinsdag 19 januari brengt de KPN een update uit voor de Personal Recorder TF5300K.
Deze Software Update wordt met het Digitenne signaal meegezonden. Je krijgt op je scherm een melding dat er een Software Update beschikbaar is en je hoeft alleen maar de instructies op je scherm te volgen om te upgraden naar Softwareversie 1.58.

Wat is er verbeterd in deze versie:
Verbeterde harddisk routines waardoor:
• RUN errors niet meer voorkomen.
• Het apparaat niet meer spontaan vastloopt tijdens terugspoelen van een uitzending.
• Korte onderbrekingen die zich soms voordeden tijdens afspelen van een opname.
• De zgn. 0MB opnames niet meer voorkomen.

Software verbeteringen waardoor:
• Het soms spontaan vastlopen van de ontvanger bij slechte ontvangst is verholpen.
• De PVR niet meer vastloopt op het Duitse bouquet waar onder andere CNN en VIVA in zitten.
• De rode balk met daarin het verzoek om de ontvanger te resetten niet meer voorkomt als de PVR een ander netwerk heeft gezien.
• Bij verstoringen van de ontvangst de klant met 1 druk op de knop de kwaliteit kan zien van de uitzending waar hij naar kijkt (Sat knop) en eventueel zijn antenne kan herpositioneren.
• Geplande opnames worden tijdens zomer- /wintertijd omschakeling aangepast aan nieuwe tijd.

Verder is er een antenne wizard toegevoegd. Dit is vooral handig bij een eerste installatie van Digitenne bij nieuwe klanten die nog niet bekend zijn met Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

zo raar hier...

Digitenne ontvangt alle kanalen prima alleen ned 1,2 en 3 niet die zitten op een ander channel dan de rest.

Balen natuurlijk dus moet ik de antenne bij het raam gaan zetten en nu heb ik een verlengkabel nodig. Ik heb een gewone coax kabel gepakt maar dan gaat het lampje op de antenne niet branden...

Heb ik hier een speciale kabel voor nodig of moet ik er dan een 5v inserter tussen zetten?

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

als het lampje zonder verlengkabel wel brand is je kabel kapot/slecht > andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Weet iemand wanneer de nieuwe Digitenne zender aan de Nieuwe Hemweg in Amsterdam in bedrijf gaat? Ik heb momenteel wat problemen met de ontvangst van TMF, maar de nieuwe zendlocatie is een stuk dichterbij, dus ik hoop dat het dan beter wordt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnen een paar weken

[ Voor 10% gewijzigd door Edje_Kroketje op 16-01-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mediamarkt hier in Leeuwarden heeft Philips 221T1 in aanbieding. Ik heb interesse in deze tv omdat het goedkoopste is met voldoende aansluitingen, Full HD (voor mijn Asus O!Play) en ook TV kijken met analoge kabel tv. Met enkele HDMI kan ik wel mee leven.
Er zit CI slot in. Hoe ver kom je daar mee met DVB-T gebruik?

Of raad je toch voor dezelfde prijsbereik (219 Euro hier dus) liever andere TV aan? Je mag het zeggen.
Als er geen bezwaren zijn, haal ik over paar dagen op.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 19-01-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topfield PVR TF5300K staat nu ook op de KPN site:
http://kpn-customer.custh...std_adp.php?p_faqid=12191
en staat sinds 9.50 uur live

[ Voor 9% gewijzigd door Edje_Kroketje op 19-01-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de update inmiddels ontvangen en hoop van harte dat het vastlopen over is. Dit was mijn grootste ergenis van de TF5300K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurricane schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:09:
Ik heb de update inmiddels ontvangen en hoop van harte dat het vastlopen over is. Dit was mijn grootste ergenis van de TF5300K
Laat je het nog even weten of het verholpen is? Ben heel erg benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Edje_Kroketje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:51:
[...]

Laat je het nog even weten of het verholpen is? Ben heel erg benieuwd namelijk.
Geen probleem. zolang ik niets meld loopt alles nog goed en is de ontvanger niet vastgelopen. Is zeer verschillend hoevaak hij vastloopt, dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor E-13 problemen bij het updaten van je PVR ga je als volgt te werk:

Controleer eerst of je op CNN een ongestoorde ontvangst hebt en als dat niet zo is, verplaats je de antenne zodanig dat het wel goed is.

Herstel via het installatie menu de fabrieksinstellingen. Dit wist wel de lijst met de programma's die nog opgenomen moeten worden. Reeds opgenomen programma's gaan niet verloren.
Via zenders zoeken laat je de ontvanger de kanalen weer inscannen.

Als je even naar een zender hebt gekeken dan ga je in het installatie menu naar Software Update.

Nu kan je hem wel binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
En ook ik kreeg vandaag de melding van update.
Dus direct maar is even installeren. Die antenne wizard klopt niet echt.
Ik woon in Gelderland maar hij krijgt daar geen signaal, zet ik hem op Overijssel heeft
hij volop bereik. (ach wat doet het er toe).

Ook ik hoop dat die vast lopers ten einde zijn. Best wel irritant die vastlopers, soms liep
hij vast midden in een opname, als je er dan niet op tijd bij bent loop je al je zenders mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11-2024

bitflusher

flushed die *** pc

Edje_Kroketje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:51:
Voor E-13 problemen bij het updaten van je PVR ga je als volgt te werk:

Controleer eerst of je op CNN een ongestoorde ontvangst hebt en als dat niet zo is, verplaats je de antenne zodanig dat het wel goed is.

Herstel via het installatie menu de fabrieksinstellingen. Dit wist wel de lijst met de programma's die nog opgenomen moeten worden. Reeds opgenomen programma's gaan niet verloren.
Via zenders zoeken laat je de ontvanger de kanalen weer inscannen.

Als je even naar een zender hebt gekeken dan ga je in het installatie menu naar Software Update.

Nu kan je hem wel binnen halen.
bedankt! op de kpn site staat alleen ga cnn kijken en het werkt, een reset deed wonderen.
waarschijnlijk had ik het uiteindelijk ook gedaan maar nu deed ik het sneller.

update bijna binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turbo_boy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:13:
En ook ik kreeg vandaag de melding van update.
Dus direct maar is even installeren. Die antenne wizard klopt niet echt.
Ik woon in Gelderland maar hij krijgt daar geen signaal, zet ik hem op Overijssel heeft
hij volop bereik. (ach wat doet het er toe).

Ook ik hoop dat die vast lopers ten einde zijn. Best wel irritant die vastlopers, soms liep
hij vast midden in een opname, als je er dan niet op tijd bij bent loop je al je zenders mis :(
Als je in de kop van Gelderland zit dan is Apeldoorn de dichtsbijzijnde Gelderse zender, maar Zwolle is daar natuurlijk berehard. Kan je wel TV Gelderland bekijken of lukt dat ook niet?

Die vastlopers zouden over moeten zijn. Dit was een doel van de update. Laat je het binnenkort nog even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11-2024

bitflusher

flushed die *** pc

ben best blij met de update.
met de oude firmware werden andere hd's niet of niet goed geaccepteerd, nu worden opnames zonder problemen op een andere hd gezet.

over stabiliteit nog niets negatiefs ... voorzichtig positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bedoel je daarmee dat je makkelijker een nieuwe HDD (drive) in de topfield kan stoppen? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na dik 1100 posts mag er wel eens een nieuw deel komen, dus:

\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:04

FeaR

In GoT we trust

Mja, dat ging nog niet helemaal lekker: [MSH] Vergeten productkoppelverbodvinkje te zetten

Dus nog eventjes verder hier totdat deeltje 9 er echt is met de juiste vinkjes :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa, op naar deel 9 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:04

FeaR

In GoT we trust

Met hun ^^ :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.