Ed,Anoniem: 330776 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:07:
Beste allemaal, ik overweeg een samsung UE40B6000 of UE40B7020 te kopen. Ik heb digitenne en nu vraag ik me af of dit op beide tv types valt aan te sluiten. ik zag hierboven iets staan over een ingeboude ontvanger. wat is dit. Beide tv types hebben een CI slot (Common Interface Slots). Is dit wat nodig is om digitenne met betere kwalitiet aan te sluiten?
Wat weten jullie verder van de beeld kwaliteit van deze tv's (40 inch) in combinatie met digitenne.
Alvast bedankt!
Ed
Ik heb de Samsung UE40B7020 sinds november 2009 in huis en aangesloten op Digitenne. Heb zelfs de CAI opgezegd (veel te duur die monopolisten!), tot op heden bevalt het prima. Tevreden dus over de tv maar ook over Digitenne. Op de Samsung UE40B7020 zit inderdaad een CI-slot. Ga naar de Primafoon (of kijk bij Foka) en koop een Digitenne Starterskit. In deze kit zit 1x Common interface Conax, Smartcard KPN (die heb je waarschijnlijk al), Power inserter en een binnen antenne. Die Conax kan je zo in je tv duwen, daarna de smartcard erin en zenders zoeken maar ... Die power inserter past niet rechtstreeks op je tv. Ik heb het opgelost door een klein coax kabeltje te kopen en een splitter. Dus ... klein kabeltje op je tv aansluiten, daar aan vast de splitter met vervolgens op de splitter aangesloten de binnenantenne en de power inserter. Suc6!