Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Anoniem: 210645 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:14:
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dichterbij past ie echt niet...
Het gaat niet alleen om dichterbij, probeer de antenne ook eens van links naar rechts te verschuiven (en omgekeerd natuurlijk). Over een afstandje van 20 cm verplaatsen kan al een groot verschil opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hb1964 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:12:
[...]

Het gaat niet alleen om dichterbij, probeer de antenne ook eens van links naar rechts te verschuiven (en omgekeerd natuurlijk). Over een afstandje van 20 cm verplaatsen kan al een groot verschil opleveren.
Of simpelweg te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Deze kleine antennes zijn bijna rondomgevoelig. Er is een klein verschil tussen de gevoeligheid aan de voorkant en aan de achterkant. Van draaien verwacht ik niet zo veel. De grote invloed van kleine verplaatsingen is wat mij altijd verwonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hb1964 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:50
Deze kleine antennes zijn bijna rondomgevoelig. Er is een klein verschil tussen de gevoeligheid aan de voorkant en aan de achterkant. Van draaien verwacht ik niet zo veel. De grote invloed van kleine verplaatsingen is wat mij altijd verwonderd.
Bij de meeste antennes heeft de coaxkabel zeer grote invloed op de richtwerking. Hierdoor zou draaien best nog wel een verbetering cq. verslechtering kunnen veroorzaken.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Hoi,

Ik heb ook digitenne samen met een 32LG5700 tv.
Ik woon in Hardenberg in overijssel.

Ik heb erg slecht beeld. Zelf heb ik ook erg veel last van een soort van ruis. Het licht ook aan de kleur van het beeld. Als je bijvoobeeld naar een natuur film kijkt en je hebt de Zee dan heb je weinig ruis, zie je veel groen van gras heb je veel ruis, en zie je bijvoobeeld donkere bergen dan heb je weer wat minder ruis.

Dit is heel erg storend en vooral bij reclame's kan de ruis gewoon ECHT hard worden.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb de ruis zowel via het geluid van mijn tv als op mijn versterker die via de rode/witte tulpstekkertjes zijn aangesloten dus nog meer mensen die die ruis hebben?

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 18:50
Vraagje in de folder van KPN digitenne staat duidelijk dat deze geschikt is voor alle TV's tot 40" [100cm] Nu wil ik dus een TV kopen [lcd] van 102 - 107cm , Is deze combinatie TV met Digitenne wel goed of ga ik hier beeld kwaliteit inleveren. Ik wil gebruik maken van de ingebouwde tuner en niet die extra decoder.
Of zijn er TV merken, systemen [bv plasma] die wel goed werken ondanks het grotere beeld diagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Toine1 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:20:
Vraagje in de folder van KPN digitenne staat duidelijk dat deze geschikt is voor alle TV's tot 40" \[100cm] Nu wil ik dus een TV kopen [lcd] van 102 - 107cm , Is deze combinatie TV met Digitenne wel goed of ga ik hier beeld kwaliteit inleveren. Ik wil gebruik maken van de ingebouwde tuner en niet die extra decoder.
Of zijn er TV merken, systemen [bv plasma] die wel goed werken ondanks het grotere beeld diagonaal.
Ik vind het op mijn 20" TFT al lelijk en ze maakten reclame tot voorheen met t/m 32".
Het ziet er hetzelfde uit als je maar verder weg gaat zitten, mooi gaat het nooit worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 09-05 23:37

JamesB009

Sjimmeh!!

Vraagje in de folder van KPN digitenne staat duidelijk dat deze geschikt is voor alle TV's tot 40" \[100cm] Nu wil ik dus een TV kopen [lcd] van 102 - 107cm , Is deze combinatie TV met Digitenne wel goed of ga ik hier beeld kwaliteit inleveren. Ik wil gebruik maken van de ingebouwde tuner en niet die extra decoder.
Ik heb een 37" LG LH4000 TV. Deze is met insteekkaart.
Ik vind het beeld zeker niet slecht. HD is het niet, dus verwacht er ook niet te veel van. Maar mij is het niet tegengevallen.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 18:50
Tot 40" staat op hun digitenne flyer ik kan het niet vinden op hun website.
Waar ik dus nu aan twijfel is dat ze hier op Tweakers gerust een super groot scherm met Digitenne aansluiten en deze ook daarop gaan beoordelen. Dus, heeft de KPN het hier fout en kan deze Digitenne ook op bv een 50"scherm gebruikt worden zoals het Tweakers testteam het doet of moet ik iets hiervoor aanpassen bv een versterker kopen. Verder ook niet belangrijk bespaar ik de helft op mijn maandelijkse kosten, Digitenne kost 8,50 en Ziggo analoog zou 16,25 zijn, maar ja ik wil in kwaliteit niet achteruit gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Toine1 op 13-11-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@toine
Ik kijk nu al bijna 2 jaar naar Digitenne op een 42" Philips. Ik ben er tevreden over. Ik zit er een kleine 5 meter vanaf.

Ik kijk overigens wel met een TF5300K PVR want de meeste TV's die zappen zo traag, dat wil je niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-11-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 15:35
Heeft er iemand ervaring met Digitenne in Weert?

De laatste reactie van iemand uit Weert kwam van 2007. Officieel is er geen bereik in Weert, maar ik lees in dit forum dat dit met een buitenantenne wellicht op te lossen is.
Dus als er mensen zijn in Weert die digitenne gebruiken zou ik het graag weten. Zo ja, met een binnenantenne of met een buitenantenne? Hoeveel procent ontvangst?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:18
Is er een mogelijkheid om de CA pincode te wissen door een reset ofzo? Ik heb een samsung kastje gekocht via marktplaats maar er zit een CA pincode op die niet bekend is. Althans het is dus niet de standaard 0000 of 1234.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Craytahar schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:09:
Is er een mogelijkheid om de CA pincode te wissen door een reset ofzo? Ik heb een samsung kastje gekocht via marktplaats maar er zit een CA pincode op die niet bekend is. Althans het is dus niet de standaard 0000 of 1234.
De CA pincode is niet van het kastje maar van de smartcard. Resetten kan via de helpdesk, zie http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=2420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
OntvangerLG 32LF2500
CAMConax CAM by Smit
WerkingOK
5VDoor TV geleverd, losse inserter niet nodig. Moest wel per bouqet geactiveerd worden.
CommentBeeld is prima. Zappen gaat langzamer dan de TF 6000COK set-top en die is weer langzamer dan analoog. De LG heeft een eenvoudige maar praktische EPG interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-03 21:54
Beste Tweakers met digitenne,

Ik ben nu al een eeuwigheid op zoek naar het volgende product:
Een Twin tuner geschikt voor digitenne.
HDMI output.
Harddisk, of mogelijkheid tot inbouw harddisk.

Nu heb ik wel de volgende producten reeds gezien:
website van Topfield:
http://www.topfield.co.kr/eng/product/detail.asp?idx=137&page=2&lang=2&img_title=title_terrestrial&leftmenu=left_product3&cateL=SD&cateM=&cateS=Terrestrial&cate4=&cate5=&mainmenu=Terrestrial

Zou dit product geschikt zijn voor digitenne?

Ook heb ik het volgende product gezien:
http://www.satellitecity.nl/mvision-hd-300-t-p-1720.html
Volgens mij bevat dit product geen twin tuner :(

Zouden jullie mij kunnen adviseren?

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Kurt_Knakker op 21-11-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Kurt_Knakker schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:19:

HDMI output.

website van Topfield:
http://www.topfield.co.kr/eng/product/detail.asp?idx=137&page=2&lang=2&img_title=title_terrestrial&leftmenu=left_product3&cateL=SD&cateM=&cateS=Terrestrial&cate4=&cate5=&mainmenu=Terrestrial

Ook heb ik het volgende product gezien:
http://www.satellitecity.nl/mvision-hd-300-t-p-1720.html
Volgens mij bevat dit product geen twin tuner :(

Zouden jullie mij kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Je weet dat Digitenne en HDMI een onzinnige combinatie is? :P

En als antwoord op je vraag, moet je hier eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Rave17 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:58:
[...]

Je weet dat Digitenne en HDMI een onzinnige combinatie is? :P

En als antwoord op je vraag, moet je hier eens kijken :)
Ja,

dat dacht ik eerst ook.
Ik heb echter een dubbele scart verbinding tussen twin tuner en tv
en
twin tuner, harddisk recorder en tv.

Gevolg is dat het laatste signaal duidelijk slechter is dan het eerste.
met andere woorden. er gaat een deel van het signaal verloren via de scartkabel.

De KPN site heb ik het afgelopen jaar gevolgd.
Evenals de interactieve televisie, die wordt al ruim 2 jaar niet op mijn adres aangeboden en gaat zeer waarschijnlijk ok niet komen.

nb. woon practisch onder een kpn toren bij het rottepolderplein !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurt_Knakker schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:19:

HDMI output.

website van Topfield: linkje hier
Volgens mij gaat deze het prima doen met Digitenne. Eigenlijk is het de KPN uitvoering maar dan met de USB en sub-D connector er nog op en een HDMI toegevoegd.
Conax zit er ook al in dus kaartje erin en gaan.

Aan het KPN model is wel wat gesleuteld door Topfield in opdracht van KPN maar ik denk dat je verder geen standaard functionaliteit zal moeten missen. Koop je hem via internet dan heb je altijd weekje bedenktijd he _/-\o_ Bevalt die niet stuur je hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:46:
Conax zit er ook al in dus kaartje erin en gaan.
Als ik het goed zie is hij exclusief CAM, dus die moet er ook nog bij.
Koop je hem via internet dan heb je altijd weekje bedenktijd he _/-\o_ Bevalt die niet stuur je hem weer terug.
Dat klopt je hem van een Nederlandse webshop koopt. Maar ik denk dat je hem in het buitenland zou moeten bestellen, en daar kan dat soms anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Thanks!!

Dus wat ik feitelijk nodig heb is een dvb-t ontvangen met CI slot geschikt voor CAM module.

Zo ga ik een heel eind komen! :-)

Thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een televisie die DVB-T ondersteund en heeft ook een CI-slot. Nu heb ik al digitenne en kijk via een decoder. Idee is dat ik een cam module koop:

https://www.kpn.com/is-bi...mentsWijziging=apparatuur

en de decoder naar een andere kamer gaat. Ik wil niet maandelijks dubbel betalen, dus kan ik online bestellen en weet KPN aan de hand van mijn gegevens dat ik al een abonnement heb of moet ik het achteraf doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
magnifor schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:12:
Ik heb een televisie die DVB-T ondersteund en heeft ook een CI-slot. Nu heb ik al digitenne en kijk via een decoder. Idee is dat ik een cam module koop:
Het is niet alleen een cam ook een antenne en smartkaart en eventueel een powerinserter als de TV geen 5V afgeeft.
Het is je bedoeling dat je ontvanger naar een andere kamer gaat en ja dan heb je er zonder kaart en antenne niets aan dus het bovenstaande heb je nodig.
Probeer eens een Google op "Digitenne starterskit" dan zie je dat hetzelfde pakket als bij KPN voor 50 euro te koop is op het net bij diverse sites te koop is voor een 39 euro let wel op of je het kunt afhalen of dat er veel verzendkosten bij komt.

De smartkaart moet je op het zelfde abo als je al hebt laten registreren je kunt drie kaarten op een abonnement registreren voor hetzelfde geld dus even bellen en het kaartnummer doorgeven en aktiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

magnifor schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:12:

https://www.kpn.com/is-bi...mentsWijziging=apparatuur

en de decoder naar een andere kamer gaat. Ik wil niet maandelijks dubbel betalen, dus kan ik online bestellen en weet KPN aan de hand van mijn gegevens dat ik al een abonnement heb of moet ik het achteraf doorgeven?
Je kan maximaal 3 digitenne kaartjes op 1 abonnement activeren. Je bestelt het kaartje en als hij binnenkomt bel je KPN (nummer staat in het instructieboekje). Je geeft je gegevens en ze activeren je kaartje. Je betaalt dan niks extra's per maand.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
aart44 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:07:
[...]

Het is niet alleen een cam ook een antenne en smartkaart en eventueel een powerinserter als de TV geen 5V afgeeft.
Het is je bedoeling dat je ontvanger naar een andere kamer gaat en ja dan heb je er zonder kaart en antenne niets aan dus het bovenstaande heb je nodig.
Probeer eens een Google op "Digitenne starterskit" dan zie je dat hetzelfde pakket als bij KPN voor 50 euro te koop is op het net bij diverse sites te koop is voor een 39 euro let wel op of je het kunt afhalen of dat er veel verzendkosten bij komt.

De smartkaart moet je op het zelfde abo als je al hebt laten registreren je kunt drie kaarten op een abonnement registreren voor hetzelfde geld dus even bellen en het kaartnummer doorgeven en aktiveren.
Bedankt, maar ik lees dat het voor Sony TV's is (of in ieder geval staat er groot sony op de doos). Kan ik het ook met een LG gebruiken?

[ Voor 33% gewijzigd door magnifor op 23-11-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
magnifor schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:16:
[...]

Bedankt, maar ik lees dat het voor Sony TV's is (of in ieder geval staat er groot sony op de doos). Kan ik het ook met een LG gebruiken?
Nou waar ik kijk staat er gewoon KPN Digitenne Starterskit oh wacht ik zie inderdaad ook Sony staan maar er onder staat:
Pakket voor televisies met ingebouwde DVB-T tuner
1x Common interface Conax
Smartcard KPN
Power inserter
Binnen antenne
gechikt voor Sony, Philips, Loewe,Samsung, Sharp

Het pakket moet hetzelfde zijn als op de KPN site zelf heb ik op de slaapkamer een LG 2100 en daar zit een Technisat Conax cam in en dat werkt ook.
Het gaat dus om die Common interface conax daar zijn verschillende merken in soms SCM, of Smit en nog meer merken of dat allemaal probleemloos werkt in een LG weet ik niet waarschijnlijk werkt het gewoon anders zou je de common interface om moeten kunnen ruilen voor een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Is goed, ik ga bestellen als het niet werkt dan stuur ik het pakket terug :P

In ieder geval bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

magnifor schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:34:
Is goed, ik ga bestellen als het niet werkt dan stuur ik het pakket terug :P

In ieder geval bedankt allemaal :)
Ik kan je garanderen dat het werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Wellicht ben ik gewoon lui, of ik kan het gewoon niet vinden in de 8 delen die dit topic al lang is (had gehoopt op de Topic start), maar ik heb een Samsung PS50B650 (dat is een 2009 Model Plasma TV) met DVB-T. Daarvoor heb ik de SMiT Conax CAM gekocht en zelfs een versterker voor de antenne.

Wel, de antenne versterker is niet nodig, want zonder de versterker kan ik prima Nederland 1,2 en 3 ontvangen. De problemen beginnen echter bij het ontvangen van de gecodeerde kanalen,

De TV heeft alle kanalen gevonden, maar kan ze niet weer geven. De foutmelding op de TV is dat er een probleem is met de card ?

Ik heb de Conax module al omgeruild (allebei waren ze volledig gesealed) en ook de SmartCard al (werkt overigens prima in mijn Samsung SMT-1000), maar het resultaat is telkens hetzelfde. Een recente suggestie was de TV op een gecodeerd kanaal te zetten, en dan de SmartCard opnieuw te laten activeren. Ook geen resultaat.

Wellicht zie ik wat over het hoofd en weet iemand hier wat dat is. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem want ook een collega van mij (met een LCD Samsung) heeft exact hetzelfde probleem.

Dus: HELP !!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Boushh schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:22:
De TV heeft alle kanalen gevonden, maar kan ze niet weer geven. De foutmelding op de TV is dat er een probleem is met de card ?
Even checken:
  • zit je kaart goed in de CAM, de chip naar het logo gekeerd zoals op de foto
    Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oostwal1/fotos/cam+kaart.jpg
  • zit de CAM goed in de TV, meestal logo van de CAM gericht op de muur achter de TV. Je moet de CAM vaak voorzichtig doordrukken voordat die goed vast zit. Nooit geweld gebruiken natturlijk ;) .
  • kun je in de menu's van de TV communiceren met de CAM? Er moet een soort CI (Common Interface) menu zijn om met de CAM te kunnen communiceren, over onder andere de abonnementsstatus, zoals hieronder.
    Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oostwal1/fotos/cam_communicatie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27668

Ik heb hier een mooie uitdaging...

Al 4 jaar lang tevreden gebruik van Digitenne in Amsterdam, nu verhuizende naar Eindhoven heb ik de Digitenne daar alvast getest. Alle zenders worden gevonden via de zoekfunctie.

Echter kan ik ned1,2,3 niet ontvangen --> "zoekt signaal..." en de rest doet het perfect (bijna vol bereik).

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb wel een zogenaamde wintertuin waarbij de antenne dus door 2 lagen glas heen moet ontvangen maar omdat RTL4 t/m de voetbalkanalen het wel doen lijkt me dat niet echt een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 08:22
Wellicht ben ik gewoon lui, of ik kan het gewoon niet vinden in de 8 delen die dit topic al lang is (had gehoopt op de Topic start), maar ik heb een Samsung PS50B650 (dat is een 2009 Model Plasma TV) met DVB-T. Daarvoor heb ik de SMiT Conax CAM gekocht en zelfs een versterker voor de antenne.

Wel, de antenne versterker is niet nodig, want zonder de versterker kan ik prima Nederland 1,2 en 3 ontvangen. De problemen beginnen echter bij het ontvangen van de gecodeerde kanalen,

Ik heb de Conax module al omgeruild (allebei waren ze volledig gesealed) en ook de SmartCard al (werkt overigens prima in mijn Samsung SMT-1000), maar het resultaat is telkens hetzelfde. Een recente suggestie was de TV op een gecodeerd kanaal te zetten, en dan de SmartCard opnieuw te laten activeren. Ook geen resultaat.

Wellicht zie ik wat over het hoofd en weet iemand hier wat dat is. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem want ook een collega van mij (met een LCD Samsung) heeft exact hetzelfde probleem.

Dus: HELP !!!!! 8)7
toon volledige bericht
Misschien werkt je merk/type CAM niet met je tv. Dat had ik ook met mijn Philips i.c.m. een Smit CAM, ik heb hem omgeruilt met een Conex CAM en die werkt wel. Helaas heeft KPN zelf ze alleen nog maar van Smit dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328647

Ik ben in het gelukkige bezit van recente S-Bravia met hdmi, Digitenne-twintuner en oudere SonyDVDrecorder (zonder hdmi). Met voor elk een afstandsbediening..
Ik zou dat graag wat handiger willen, als het kan.

Ik overweeg een andere dvdrecorder met ook hdmi voor betere kwaliteit, bediening en minder dikke kabels.
Ga ik er dan echt op vooruit qua bedieningsgemak en kwaliteit?

Ik zou graag een handiger manier hebben om programma's op te nemen. Nu moet ik twee keer instellen: 1 keer op de twintuner via TVscherm en 1 keer op de dvd-recorder ook via TVscherm. Dat kan met deze apparatuur niet anders. Kan dat met andere apparatuur beter, bijvoorbeeld in 1 keer instellen?

Ik zou het ook wel prettig vinden om minder kabels (nu scart) te hebben. En 1 i.p.v. 3 afstandsbediening met tv en tuner/recorder. Beetje veel gevraagd misschien, maar technisch toch niet zo ingewikkeld? Bestaat zoiets al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je kunt een tuner en recorder ineen kopen, dat scheelt een kastje. Maar die van KPN kunnen geen DVD's lezen en/of branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

hb1964 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:30:
Even checken:
  • zit de CAM goed in de TV, meestal logo van de CAM gericht op de muur achter de TV. Je moet de CAM vaak voorzichtig doordrukken voordat die goed vast zit. Nooit geweld gebruiken natturlijk ;) .
  • kun je in de menu's van de TV communiceren met de CAM? Er moet een soort CI (Common Interface) menu zijn om met de CAM te kunnen communiceren, over onder andere de abonnementsstatus, zoals hieronder.
De kaart zit er goed in, er is maar 1 manier waarop hij er in kan en de TV meldt dat er een kaart in de CAM is gestoken. (de overige 3 varianten heb ik overigens ook geprobeert :)).

Wat de tweede vraag betreft: Dat weet ik niet zeker, en ik kan het nu helaas ook niet proberen. Maar zo snel dat kan, zal ik daar even naar kijken. Tevens ga ik nog even bij Samsung kijken of ze een normale handleiding voor de TV hebben. Die online handleiding op de TV is namelijk alles behalve handig.

Graag hoor ik ook van mensen die een zelfde TV hebben, of een Samsung 2009 model Plasma/LCD die wel met succes Digitenne gebruiken..

Ik hoop niet dat My-life gelijk heeft en de CAM niet werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:05:
Je kunt een tuner en recorder ineen kopen, dat scheelt een kastje. Maar die van KPN kunnen geen DVD's lezen en/of branden.
Dus met die tuner/recorder = als voordeel 1 menu en 1 AB voor opnemen en weergeven? Dat scheelt al. En dan een DVDspeler erbij met hdmi. Is dit met de nu verkrijgbare apparatuur voor Digitenne de optimaalste oplossing denk je ? Geen DVDs kunnen branden is voor mij niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Digitenne starterskit binnen, geïnstalleerd en geactiveerd.

Ik kan bevestigen dat de CAM werkt op een LG M2262D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 15:29
TV: Philips 37PFL5604
CAM Conax CAM by Smit
Werking OK
5V Door power inserter. Antenne werkt niet zonder
Comment: Beeld is prima. Zappen gaat langzamer dan de STB.

De Philips heeft een eenvoudige maar praktische EPG interface. :)

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 27668 schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:29:
Ik heb hier een mooie uitdaging...

Al 4 jaar lang tevreden gebruik van Digitenne in Amsterdam, nu verhuizende naar Eindhoven heb ik de Digitenne daar alvast getest. Alle zenders worden gevonden via de zoekfunctie.

Echter kan ik ned1,2,3 niet ontvangen --> "zoekt signaal..." en de rest doet het perfect (bijna vol bereik).

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb wel een zogenaamde wintertuin waarbij de antenne dus door 2 lagen glas heen moet ontvangen maar omdat RTL4 t/m de voetbalkanalen het wel doen lijkt me dat niet echt een probleem?
Kan je handmatig kanaal 30 inscannen?
magnifor schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:30:
Digitenne starterskit binnen, geïnstalleerd en geactiveerd.

Ik kan bevestigen dat de CAM werkt op een LG M2262D :)
Welke CAM heb je dan? Ik gok de Smit en niet de SCM?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:35:
[...]

Misschien werkt je merk/type CAM niet met je tv. Dat had ik ook met mijn Philips i.c.m. een Smit CAM, ik heb hem omgeruilt met een Conex CAM en die werkt wel. Helaas heeft KPN zelf ze alleen nog maar van Smit dacht ik.
Ik denk dat dat ook wel eens zou kunnen. Even zien te ruilen met iemand met een SCM dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27668

W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:31:
[...]

Kan je handmatig kanaal 30 inscannen?

[...]

Welke CAM heb je dan? Ik gok de Smit en niet de SCM?
die tip kreeg ik inmiddels ook van de KPN helpdesk, ga ik morgen even proberen. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 328647 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:25:
[...]

Dus met die tuner/recorder = als voordeel 1 menu en 1 AB voor opnemen en weergeven? Dat scheelt al. En dan een DVDspeler erbij met hdmi. Is dit met de nu verkrijgbare apparatuur voor Digitenne de optimaalste oplossing denk je ? Geen DVDs kunnen branden is voor mij niet erg.
Je doet je HD recorder weg en koopt een DVD speler terug. Dus het aantal afstandsbedieningen blijft hetzelfde. Al leg je die van de DVD speler misschien eerder in de la als je meer tv als DVD's bekijkt.
Je hebt dan inderdaad wel 1 menu en AB voor het opnemen/afspelen van tv.

Er zijn volgens mij ook tv's die een ingebouwde HD hebben om tv op te nemen, maar of dit ook beschikbaar is i.c.m. digitenne weet ik niet plus dat het aantal tv's erg beperkt is.

My-life schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:02:
[...]

Je doet je HD recorder weg en koopt een DVD speler terug. Dus het aantal afstandsbedieningen blijft hetzelfde. Al leg je die van de DVD speler misschien eerder in de la als je meer tv als DVD's bekijkt.
Je hebt dan inderdaad wel 1 menu en AB voor het opnemen/afspelen van tv.
Dus voordeel van 3 naar twee AB.
Merci monsieur !

Ik heb het idee dat als die tuner recorder hdmi zou hebben, dat dan de AB voor TV aanzetten gecombineerd kan worden met die voor de tuner/recorder en er dus 1 AB over blijft (+ 1 voor de DVD).

Dan wordt het leven eenvoudig.

De problemen beginnen echter bij het ontvangen van de gecodeerde kanalen,

Ik heb de Conax module al omgeruild (allebei waren ze volledig gesealed) en ook de SmartCard al (werkt overigens prima in mijn Samsung SMT-1000), maar het resultaat is telkens hetzelfde.
Ik had een vergelijkbaar probleem. Met Sony Bravia en ingebouwde tuner en kpn startpakket en ook omgeruild kreeg ik wisselende resultaten. Vaak gaf bij het aanzetten de tv geen beeld, of alleen de drie nederlanden. Van alles geprobeerd en uiteindelijk de moed verloren en weer teruggegaan naar de twintuner. Dat werkt in ieder geval haperloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

hb1964 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:30:
[...]
[/list]
Heb gisteren nog aanzienlijk wat tijd gestopt in dit probleem. Het lijkt er echter toch sterk op dat het probleem de SmartCard is. Als ik in het CI menu zit dan kan ik namelijk wel gegevens krijgen van de CAM, maar geen SmartCard gerelateerde gegevens (altijd de error: Card Error - Check Card). Haal ik de kaart eruit dan krijg ik de melding: No Card Inserted.

Dus ik ga morgen maar eens naar een Primafoon winkel, eens kijken wat zij te melden hebben. Wellicht werkt het alleen met de laatste versie van zo'n kaart ? Die van mij is toch al zeker 3 jaar oud.

Affijn, we zullen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Boushh schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:44:
[...]
Dus ik ga morgen maar eens naar een Primafoon winkel, eens kijken wat zij te melden hebben. Wellicht werkt het alleen met de laatste versie van zo'n kaart ? Die van mij is toch al zeker 3 jaar oud.
Helaas, ook met een gloednieuwe kaart precies hetzelfde probleem. Dus het wordt nu toch wel heel lastig. Ik heb nog een paar opties de aankomende weken, en anders zal ik helaas moeten concluderen dat het op mijn TV gewoon niet werkt 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Is er misschien nog een update voor de tv beschikbaar?
Is de nieuwe kaart van dezelfde fabrikant of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 12:39

M_V

Hoe zit dat nou met die powerinserter?

Ik heb een functie op mijn tv zitten (met cam-module) dat ik de versterker aan of uit kan zetten. Betekent dit dat ik die powerinserter niet hoef te gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door M_V op 30-11-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Anoniem: 328647 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:10:
[...]

Dus voordeel van 3 naar twee AB.
Merci monsieur !

Ik heb het idee dat als die tuner recorder hdmi zou hebben, dat dan de AB voor TV aanzetten gecombineerd kan worden met die voor de tuner/recorder en er dus 1 AB over blijft (+ 1 voor de DVD).

Dan wordt het leven eenvoudig.
Jahhhh!!!!
Onnodig om te zeggen dat dit voor mij ook een topoplossing zou zijn. :-)
*checkt of Topfield decoders Anynet (of hoe het ook mag heten) ondersteund*

deze topfield recorder

Lijkt het niet te odnersteunen :(
Ook de beschikbaarheid van dit apparaat lijkt wel te wensen over te laten :/

Ik wacht nog wel even af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Rudy_V schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:33:
Hoe zit dat nou met die powerinserter?

Ik heb een functie op mijn tv zitten (met cam-module) dat ik de versterker aan of uit kan zetten. Betekent dit dat ik die powerinserter niet hoef te gebruiken?
Het lijkt mij dat jouw tv de 5V spanning die nodig is om de active antenne (zoals die vierkante KPN antenne) te activeren door de tv geleverd kan worden. Een ouderwetse hark heeft geen 5V nodig dus dan kan je hem uit zetten. Ook bij het doorschakelen van tuners heb je maar 1x een 5V spanning nodig.
Sommige tv's en pc kaarten geven geen 5V spanning af, dan heb je dus een power inserter nodig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330776

Beste allemaal, ik overweeg een samsung UE40B6000 of UE40B7020 te kopen. Ik heb digitenne en nu vraag ik me af of dit op beide tv types valt aan te sluiten. ik zag hierboven iets staan over een ingeboude ontvanger. wat is dit. Beide tv types hebben een CI slot (Common Interface Slots). Is dit wat nodig is om digitenne met betere kwalitiet aan te sluiten?
Wat weten jullie verder van de beeld kwaliteit van deze tv's (40 inch) in combinatie met digitenne.

Alvast bedankt!
Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321525

Even een paar vraagjes;

Ik sta op t punt om een digitenne starterskit te kopen (39 euro incl verzending bij modern).
Klopt het dat;

- Hij werkt op mn 47 inch LCD tv? (handleiding staat tot 30? inch zonder storing)
- Ik deze smartcard kosteloos kan activeren, en mn andere tuner + smartcard boven kan gebruiken? (3 op 1 digitenne abbo toch?)
- Werk mn eredivisie live dan ook op beide tvs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 08:16

Wallie

Herr

Anoniem: 321525 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:58:
Even een paar vraagjes;

Ik sta op t punt om een digitenne starterskit te kopen (39 euro incl verzending bij modern).
Klopt het dat;

- Hij werkt op mn 47 inch LCD tv? (handleiding staat tot 30? inch zonder storing)
- Ik deze smartcard kosteloos kan activeren, en mn andere tuner + smartcard boven kan gebruiken? (3 op 1 digitenne abbo toch?)
1. Ja, werkt, alleen de beeldkwaliteit neemt af naarmate het beeld groter is (wordt opgerekt).
2. Jup, 3 kaarten op 1 abbo kan.
3. Geen idee, lijkt me wel

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
1. Digitenne op een 47"... verwacht er niet teveel van dan valt het je altijd mee ;)
3. Je abonnement is voor alle kaarten. Maar kan dit niet testen, kijk nooit naar voetbal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321525

Thx voor de snelle replies.

Het ziet er nu al niet top uit... veel ruis/artifacts etc, maar t zal allicht iets beter worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Als je een abonnement hebt op Eredivisie Live dan geldt dat voor alle kaarten (maximaal 3) op je abonnement.
Koop je een smartcard in de retail dan moet je de kaart nog wel koppelen aan je abonnement, dan kan alleen op het 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330776

Iemand ervaring met de Panasonic P4G10 in combinatie met digitenne?
alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332046

Even een paar vraagjes;

Klopt het dat;

Kun je met zo'n starterskit met CAM ipv losse tuner nog wel gewoon opnemen op je eigen dvd-recorder? Nu met de gewone tuner heb ik namelijk de tuner rechtstreeks op de dvd-recorder aangesloten waardoor ik ook gewoon kan opnemen terwijl de tv uitstaat. Kan dit ook met die CAM-tuner in je tv? Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Anoniem: 332046 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:34:
[...]Kun je met zo'n starterskit met CAM ipv losse tuner nog wel gewoon opnemen op je eigen dvd-recorder? Nu met de gewone tuner heb ik namelijk de tuner rechtstreeks op de dvd-recorder aangesloten waardoor ik ook gewoon kan opnemen terwijl de tv uitstaat. Kan dit ook met die CAM-tuner in je tv? Alvast bedankt voor het antwoord.
De meeste TV's geven een videosignaal af op de scart aansluiting. Om te kunnen opnemen moet je TV dan wel aanstaan...
Ook kun je je losse tuner blijven gebruiken voor je DVD recorder. In de starterskit zitten behalve een CAM ook een smartcard, een antenne en een powerinserter voor je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332046

hb1964 schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:03:
[...]

De meeste TV's geven een videosignaal af op de scart aansluiting. Om te kunnen opnemen moet je TV dan wel aanstaan...
Ook kun je je losse tuner blijven gebruiken voor je DVD recorder. In de starterskit zitten behalve een CAM ook een smartcard, een antenne en een powerinserter voor je TV.
OK, bedankt, ik weet genoeg. Die losse tuner wilde ik juist verplaatsen naar de tv op de slaapkamer waardoor ik een nieuw setje nodig heb voor de woonkamer-tv. Dat de tv moet aanstaan is wel een nadeel want opnemen doe je vooral als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
hb1964 schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:03:
[...]

Ik weet van de Sony's dat je tv gewoon in de stand-by stand kan staan voor het signaal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Grumbl.

Ik was blijkbaar helderziend.
Mijn twin tuner is zojuist overleden.
Hier staat nu tijdelijk een single tuner de functie over te nemen.

Ik kwam tot de volgende conclusie:
Zowel de single als de twin tuner hebben de mogelijkheid om het antennesignaal een keer door te geven.

Ik heb nu dus de volgende coax verbindingen:
1 coax kabel van antenne naar single tuner.
1 coax kabel van single tuner naar LCD TV (met dvb-t)

Ik kan bevestigen dat de Samsung LE40A856 geen 5 volt af geeft.
Ik woon echter dusdanig dicht bij de zendmast dat de antenne geen stroom nodig heeft voor een goed signaal.

Dus voordat je beslist om een actieve antenne met powerinserter aan te schaffen zou ik dit zeker even testen. Scheelt wat rompslomp ;-)
Onnodig om te zeggen dat ik zonder CAM slechts NL 1,2 en 3 kan zien.

De kwaliteit verbaast.
Het is echt VEEL beter dan via de scartkabel.
en NOG VEEL beter dan via de dubbele scartkabel.

Even een toelichting ten aanzien van de 'dubbele scartaansluiting':
Ik heb de single tuner met een scartkabel aangesloten op mijn harddisk recorder.
De harddisk recorder is aangesloten met een scartkabel op mijn HD TV.

Ik heb nu alle 3 mijn scartkabels geprobeerd om het signaal te verbeteren maar het blijft matig tot slecht.

Tot zover de bijdrage aan dit topic.
Nu mijn vraag :-)

Ter verbetering van het signaal en ter vervanging van mijn single tuner ben ik nu met spoed op zoek naar een:

twin tuner (mag best via CAM)
HDMI aansluiting
bij voorkeur inclusief harddisk.

Ik heb eerder de topfield geopperd, echter....
Ik kan hem niet via een (voor mij) normale webshop aanschaffen, laat staan dat ik überhaupt een prijsvergelijking kan maken. :(

Toevallig was vandaag het volgende nieuwsitem toegevoegd:
nieuws: Yuixx-mediaspeler pas eind januari leverbaar
Zou ik hier op moeten wachten of is er al een aparaat dat voldoet aan mijn eisen?

Heeft iemand één of meerdere suggesties welke decoder/tuner ik zou kunnen overwegen?

Alvast onwijs bedankt voor jullie moeite!!

Grtz Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Zo.....

Eventjes een avondje wezen zoeken.
Kwam de volgende gadget tegen:
Solocoo Mediabox

Is niet wat ik wil, maar zag er zeer aardig uit.

Jammer dat het al een jaar bestaat maar dat er absoluut géén recentie te vinden is.
nb. lijkt offtopic, maar is geschikt voor digitenne ;-)

Ik zoek nog weer verder en ben tegelijkertijd in afwachting van jullie feedback :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb hier een oud tv-tje kunnen regelen. Ik dacht 'da's handig kan ik mijn oude tuner aansluiten'. Beter bekeken blijkt er geen scart aansluiting op de tv te zitten. Wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/IMG_5158.jpg

Kan ik de single tuner via de antenne of die video in aansluiten? zoja wat voor kabel heb ik daar voor nodig?

edit: hb1964, bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 09-12-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
Kan ik de single tuner via de antenne of die video in aansluiten? Zo ja wat voor kabel heb ik daar voor nodig?
Je kan zelf een kabeltje maken van de gele tulp steker (video out) van je single tuner naar de bnc-connector (video in) van je tv. Als je het heel mooi wil maken neem je een stuk 75Ω coax. Voor het geluid neem je de rode of de witte tulp steker van je tuner naar de audio ingang op je tv. De audio out van je tv zou ik met rust laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

hb1964 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:35:
[...]

Je kan zelf een kabeltje maken van de gele tulp steker (video out) van je single tuner naar de bnc-connector (video in) van je tv. Als je het heel mooi wil maken neem je een stuk 75Ω coax. Voor het geluid neem je de rode of de witte tulp steker van je tuner naar de audio ingang op je tv. De audio out van je tv zou ik met rust laten. :)
Of deze ergens kopen/vinden en je kan een standaard tulp koordje gebruiken of een Scart naar tulp kabeltje.
Kurt_Knakker schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:14:
Ik zoek nog weer verder en ben tegelijkertijd in afwachting van jullie feedback :-)
Zelf twijvel ik de dreambox 8000 te kopen (4 tuners) met twee maal DVB-S en twee DVB-T, is wel (te) prijzig maar is voor mij ideaal - BBC, ITV en de nederlandse zenders in 1 box ipv twee.
Maar misschien dat die Yuixx ook wel een optie is, scheelt wel meer dan de helft

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 09-12-2009 16:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:52

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Boushh schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:55:
[...]

De kaart zit er goed in, er is maar 1 manier waarop hij er in kan en de TV meldt dat er een kaart in de CAM is gestoken. (de overige 3 varianten heb ik overigens ook geprobeert :)).

Wat de tweede vraag betreft: Dat weet ik niet zeker, en ik kan het nu helaas ook niet proberen. Maar zo snel dat kan, zal ik daar even naar kijken. Tevens ga ik nog even bij Samsung kijken of ze een normale handleiding voor de TV hebben. Die online handleiding op de TV is namelijk alles behalve handig.

Graag hoor ik ook van mensen die een zelfde TV hebben, of een Samsung 2009 model Plasma/LCD die wel met succes Digitenne gebruiken..

Ik hoop niet dat My-life gelijk heeft en de CAM niet werkt :S
Samsung LE32P450 met Digitenne Insteekkaart werkt hiero (Eindhoven) perfect. Moest alleen een keer opnieuw scannen (digitaal).

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Boushh

Boushh

of TFA

Enige tijd geleden maakt ik melding dat de SMiT CAM samen met een Digitenne SmartCard van de KPN wijgerde te werken op mijn Samsung PS50B650.

Ik heb toen van alles en nog wat geprobeert. Toevallig kocht ik vrijdag een officele Digitenne CAM set van de KPN via de Internetshop (voor 33 Euro). En ik kocht er ook eentje voor een collega.

Kort nadat hij thuis was SMS-te hij dat het wederom niet werkte. Maar enige tijd later belde hij dat hij het toch aan de praat had gekregen. Ik heb daarna de SMit CAM die ik al had geprobeert, en ook de kaart die ik recentelijk van de KPN had gekregen, en dat werkte ook. Feitelijk werkte nu in eens elke combinatie. Zelfs de oude kaart van mijn collega deed het (mijn oude kaart is nu niet geactiveerd, dus die heb ik niet geprobeert).

Wat was de oplossing ? Wel, ipv de kaart met het logo naar boven (het logo zit dan aan dezelfde kant als het logo van de SMiT CAM) gewoon er in gestoken met het logo naar beneden (en dus de chip naar de kant met het SMiT logo). EN..... toen werkte het *O*

Vreemde is dat ik dit al een keer geprobeert had ? Maar goed, het werkt nu, en ik wilde de oplossing even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Iemand ervaringen met AKAI televisies en de SMiT cam? Ik kan er werkelijk nergens iets over vinden maar ze hebben toch een CI en die zal er toch met een reden zitten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264913

Hallo Iedereen,

Zelf heb ik de Philips LCD-monitor met digitale TV-tuner 221T1SB 21,5 inch 1920 x 1080p Full HD T-line
Daarbij zit een Cardreader voor DVB-T
Omdat de COAX draad vervelend is wil ik graag Digitenne halen.

Heel toevallig hebben mijn schoonouders ook Digitenne.
Hun hebben nu 2 kaarten + 2 decoders.
Ik weet dat je per abonnement . 3x kaarten mag hebben zonder extra kosten(alleen kaart kosten).

Om nou een nieuwe aan te sluiten vind ik zonde want dan betaal je extra €25.- acctiveringskosten.

Alleen mijn vraag is:
- Zijn de KPN digitenne kaarten hetzelfde? Geen verschil tussen decoder kaart en TV DVB-T?

- Hoe je deze moet activeren? Ik weet dat het telefonisch kan alleen hoe gaat dat in zijn werking?
Alleen kaartnummer op noemen of ook naam, adres, bankrekening etc..? (Omdat ik de digitenne om mijn schoonouders naam wil hebben.

Zie jullie reactie tegemoet

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hetzelfde kaartje kopen (euri 15 dacht ik bij primafoon oid). Dan door je schoonouders die kaart laten activeren als derde op hun abbonement want ja je moet je identificeren bij KPN want anders kan iedereen maar kaarten her en der activeren. Als ze meegaan naar de primafoon (bestaan die nog?) dan kan het dacht ik ook ter plekke geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:01:
Hetzelfde kaartje kopen (euri 15 dacht ik bij primafoon oid). Dan door je schoonouders die kaart laten activeren als derde op hun abbonement want ja je moet je identificeren bij KPN want anders kan iedereen maar kaarten her en der activeren. Als ze meegaan naar de primafoon (bestaan die nog?) dan kan het dacht ik ook ter plekke geactiveerd worden.
Thnx voor je snelle Reply.

Ik zal het doen door mijn schoonouders.
Alleen ze betalen nu 2 x €8.50 = €17,- voor 2x kaarten + decoders.
En volgens mij klopt dat NIET.
Het moet toch alleen maar €14,- per maand zijn.
1 x abonnement + huur voor extra decoder?

Nog een vraagje als ik een ingebouwde DVB-T heb dan hoef ik toch niet extra Antenne erbij te halen?
Want als ik de gratis de NED 1. 2. 3. bekijk is het beeld perfect.

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zou met je schoonouders even naar de kpn winkel gaan (zo heten ze nu blijkbaar) want je hebt gelijk.
ze moeten er 1 kaart bijkopen en dan de drie kaarten op 1 abonnement laten zetten ipv de twee die ze er nu lijken te hebben - is toch het makkelijkst aan een balie misschien maar eerst even bellen met de help desk kan natuurlijk ook.
Huren decoder is volgens mij duurder dan er eentje kopen op marktplaats maar dat is een andere discussie.

Als je nu N123 prima ontvangt zonder antenne (?) moet je wel heel dicht bij de zender wonen - of heb je er kabel aanhangen?

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 11-12-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:52:
[...]

Ik zou met je schoonouders even naar de kpn winkel gaan (zo heten ze nu blijkbaar) want je hebt gelijk.
ze moeten er 1 kaart bijkopen en dan de drie kaarten op 1 abonnement laten zetten ipv de twee die ze er nu lijken te hebben - is toch het makkelijkst aan een balie misschien maar eerst even bellen met de help desk kan natuurlijk ook.
Huren decoder is volgens mij duurder dan er eentje kopen op marktplaats maar dat is een andere discussie.

Als je nu N123 prima ontvangt zonder antenne (?) moet je wel heel dicht bij de zender wonen - of heb je er kabel aanhangen?
Ik heb nu een COAX kabel eraan.

Ik bedoelde met extra Antenne dit zie je vaak bij decoder

Afbeeldingslocatie: http://www.burcom.nl/shop/catalog/images/KN-DVBT-OUT11.jpg

Dus als ik goed begrijp als ik mijn COAX kabel eruit haal en Digitenne in stop dat ik wat minder beeld heb?

Mijn tv Philips TV

Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/221T1SB_00-COP-global-001?wid=566&hei=165&$jpglarge$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oh ja je reden om naar digitenne te gaan was om van de vervelende }) coax }) af te komen ;)

Dan heb je wel een antenne nodig idd. Wat je het beste even kan doen is er eentje van je schoonouders lenen om te kijken of je dan NED123 kan ontvangen, en even opzoeken of je TV eventueel 5 Volt spanning kan geven - zie ook het begin van dit topic waar eea in wordt uitgelegd over de antenne's. Het maakt niet uit of je met een decoder box of een TV werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:25:
oh ja je reden om naar digitenne te gaan was om van de vervelende }) coax }) af te komen ;)

Dan heb je wel een antenne nodig idd. Wat je het beste even kan doen is er eentje van je schoonouders lenen om te kijken of je dan NED123 kan ontvangen, en even opzoeken of je TV eventueel 5 Volt spanning kan geven - zie ook het begin van dit topic waar eea in wordt uitgelegd over de antenne's. Het maakt niet uit of je met een decoder box of een TV werkt.
Hihi jaa thnx for je info. Ik had net ook effe de frontpage informatie gelezen.

En daar werd heel veel duidelijk over hoe digitene werkt :)

Ik ga nu eerst kijken of ik op internet iets over mijn dichtbijzijnste zendmast kan vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet weten hoe KPN erover te contacteren (helpdesk hoef je met dit soort technische dingen niet te proberen), maar kunnen ze nou ècht niet de regionale zenders hun eigen PIDs geven?

Ja, ik heb wéér een ontvanger gekocht die maar één regionale omroep in de lijst kan hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tuner met hdmi

Aldi heeft een nieuw apparaat met terrestial tuner/ misschien is dat wel wat?http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/OFF01.SHTML

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich lijkt het mij wel een leuk ding.
Echter zie ik nergens dat er een CONAX decoder inzit of dat er een CI op zit om er eventueel een CAM in te zetten om de gecodeerde zenders van Digitenne te bekijken.
DVB-T ontvangst blijft in Nederland blijft dus beperkt tot Ned. 1,2 en 3 en je regionale zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 328647 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:09:
tuner met hdmi

Aldi heeft een nieuw apparaat met terrestial tuner/ misschien is dat wel wat?http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/OFF01.SHTML

groet
En het ding kent ook geen nieuwere MPEG-4 bestandesvormen als h.264 dus niet op de toekomst voorbereid.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Tot nu toe heeft KPN nog geen concrete plannen voor MPEG4 en/of H.264 toch? Dus het is maar net over wat voor een termijn je praat als je het over de toekomst hebt. Waarschijnlijk zal dit apparaat de aankomende jaren prima de free-to-air zenders kunnen ontvangen.
Jammer dat er geen CI inzit, anders was het een mooi oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
franssie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:20:

Zelf twijvel ik de dreambox 8000 te kopen (4 tuners) met twee maal DVB-S en twee DVB-T, is wel (te) prijzig maar is voor mij ideaal - BBC, ITV en de nederlandse zenders in 1 box ipv twee.
Maar misschien dat die Yuixx ook wel een optie is, scheelt wel meer dan de helft
Ik ben nog niet zo thuis in het dvb-s verhaal. moet ik me idd ook maar eens op inlezen.
Tot die tijd is de dreambox wel zeer prijzig inderdaad :(
Anoniem: 328647 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:09:
tuner met hdmi

groet
Thanks voor delen, is door het ontbreken van het CI slot net niet wat ik zoek.

Ik zoek nog weer even verder naar de twin dvb-t tuner met HDMI out, CI slot en harddisk :-)

Grtz Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurt_Knakker schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:35:Ik zoek nog weer even verder naar de twin dvb-t tuner met HDMI out, CI slot en harddisk :-)
Grtz Kurt
Topfield heeft best wel wat van dat spul. Kijk maar eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
My-life schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:51:
Tot nu toe heeft KPN nog geen concrete plannen voor MPEG4 en/of H.264 toch?
Dat geloofde ik tot voor kort ook, maar toch zijn er 3 factoren waarom ik tóch ben gaan twijvelen:

- Het invoeren van huurtuners in plaats van verkooptuners
- De komst van HDTV via DVB-T in onze omringende landen (Duitsland, Engeland, Frankrijk)
- Het onlangs omzetten van alle kanalen naar MPEG-4 h264 op KPN interactieve TV

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 09-05 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

giant2000 schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:03:
[...]

Dat geloofde ik tot voor kort ook, maar toch zijn er 3 factoren waarom ik tóch ben gaan twijvelen:

- Het invoeren van huurtuners in plaats van verkooptuners
- De komst van HDTV via DVB-T in onze omringende landen (Duitsland, Engeland, Frankrijk)
- Het onlangs omzetten van alle kanalen naar MPEG-4 h264 op KPN interactieve TV
Ik zie de aanbieding van KPN wel tegemoed, anders denk ik dat ze wel heeeel veel abbo's gaan verliezen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMMY1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 06:54
Ik heb een Technotrend budget T1500 met CI module erbij voor in me PC.
Ik heb Digitenne smartcard + CONAX CAM + power inserter.
PC = Win 7 X64, i7 920, 6GB, ATI HD4870, 1TB

Ik heb problemen met de eingen software TT media center en TT data.
Bij TT media center mist hij als het goed is een EVTT.dll bestand en gaat niet verder.
Bij TT data heb je opstart schermpje. Directx is goed. de driver ook direct show.
Dan komt er foutmelding: Couldn't open networkdriver.
Bij het installeren zegt de software als je melding krijgt over data service dan moet je op YES klikken.
Ik krijg deze melding niet tijdens het installeren want hij gaat in 1 keer verder met de installatie.
Kan ik deze netwerk driver later installeren en wat voor zou dat kunnen zijn? Ik heb ergens iets gelezen over dial up maar dat is achterhaald. Ik heb kabelinternet van Ziggo draadloos.
Alvast bedankt.

Lisse Live 4400Wp ZZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wij hebben thuis de HDD recorder van KPN. Deze geeft al een tijd aan dat hij reset moet worden naar de fabrieksinstellingen. Worden hiermee ook de bewaarde opnames verwijderd?

Klein detail, hij werkt nog zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
My-life schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:13:
Wij hebben thuis de HDD recorder van KPN. Deze geeft al een tijd aan dat hij reset moet worden naar de fabrieksinstellingen. Worden hiermee ook de bewaarde opnames verwijderd?
Je verliest geen opnames, wel zenderinstellingen, systeeminstellingen en timerinstellingen.
Als je geen problemen hebt is het ook niet nodig om de fabrieksinstellingen te herstellen. De melding komt wel eens voor bij ontvangers die buitenlandse signalen oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
De melding verschijnt elke keer dat het apparaat aan word gezet. Is dus wel een beetje irritant. Toch maar een keer resetten denk ik. Bedankt voor je reply.

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 21-12-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:05:
De melding verschijnt elke keer dat het apparaat aan word gezet. Is dus wel een beetje irritant. Toch maar een keer resetten denk ik. Bedankt voor je reply.
Laat dat resetten maar achterwege, het helpt namelijk niet. Wordt binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
heb voor kerst de digitenne insteekkaart gevraagd voor mijn philips tv. Heb er nu nog een decoder aanhangen, maar het lijkt me een stuk makkelijker zonder(1 afst.bed.) nu hopen dat die goed werkt:P nl1,2,3 in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:00:
[...]

Laat dat resetten maar achterwege, het helpt namelijk niet. Wordt binnenkort opgelost.
Het heeft voor nu in ieder geval wel geholpen. De melding verschijnt niet meer en de opnames zijn inderdaad bewaard.
Hoe zouden ze dit op afstand kunnen oplossen eigenlijk?

@devhouse
Ik heb ook een insteekkaart in mij Philips tv (32PFL9632). Werkt goed, maar is wel traag met zappen.

[ Voor 12% gewijzigd door My-life op 22-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 20:18
Ik heb een vraagje over de settopbox (volgens mij een Topfield variant). Ik ben voor een kennis wat dingen aan het installeren, maar nu zit ik met een vraag: de tuner is met SCART verbonden met de tv, maar nu wil ik hem de mogelijkheid geven om ook via zijn receiver/audio-systeem te kunnen luisteren als er bijv. een goede film op is. Wat gebeurt er dan als ik via een tulp kabeltje de stereo uitgangen van de tuner aansluit op de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dan werkt het ook. Tevens kan je de toslink uitgang gebruiken alhoewel dolby surround maar beperkt ondersteund wordt door digitenne (DVB-T kan dacht ik wel vol 5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Stuurt hij dan naar beide uitgangen geluid uit, of krijgt één van de uitgangen prioriteit?

Dus:

Receiver aan = geluid tv uit
of
Receiver aan = geluid tv aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:52:
[...]

Ik zie de aanbieding van KPN wel tegemoed, anders denk ik dat ze wel heeeel veel abbo's gaan verliezen.
Ja, maar als Digitenne over zegge 5 jaar als enige TV aanbieder geen HD hebben vrees ik op de lange termijn ook een behoorlijke terugloop van het aantal abo's. Ter fictieve vergelijking: in de jaren '70 kochten mensen ineens masaal kleuren tv's: stel er was een een aanbieder die nu nog steeds zwart/wit zou aanbieden?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
citomaster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:53:
Stuurt hij dan naar beide uitgangen geluid uit, of krijgt één van de uitgangen prioriteit?

Dus:

Receiver aan = geluid tv uit
of
Receiver aan = geluid tv aan?
Alle uitgangen geven tegelijk signaal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
citomaster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:29:
Ik heb een vraagje over de settopbox (volgens mij een Topfield variant). Ik ben voor een kennis wat dingen aan het installeren, maar nu zit ik met een vraag: de tuner is met SCART verbonden met de tv, maar nu wil ik hem de mogelijkheid geven om ook via zijn receiver/audio-systeem te kunnen luisteren als er bijv. een goede film op is. Wat gebeurt er dan als ik via een tulp kabeltje de stereo uitgangen van de tuner aansluit op de receiver?
Wij gebruiken hetzelfde, op zowel scart als op de tulp aansluitingen geluid.

offtopic:
(Als de tv en versterker tergelijk geluid geven merk ik dat de tv vertraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
@My-life, giant2000 en franssie

Dankjewel ;)

Dat wilde ik weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 13:21

basvdijk1647

aka Osiris

Ik kan bevestigen dat de Conax module van SMIT werkt op een Samsung UE40B7020. Hiervoor heb ik bij digitenne de "insteekkaart" gekocht: http://www.kpn.com/televi...aratuur/Insteekkaart.prod wat resulteerde in een scherper beeld dan via scart.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.