Nee, OFDMVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:15:
Interferentie,
Als dat inderdaad het probleem zou zijn zou je het op kunnen lossen met een richtingsgevoelige antenne, of door je antenne op een plaats te zetten waar één van de zenders minder sterk binnenkomt (tegen een muur bijvoorbeeld waarbij de muur zicht op één van de zenders kan blokkeren).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Yep een richt antenne zou dit probleem gemakkelijk verhelpen.
Maar een enkele pvc buis ziet er beter uit dan vier harken om de naburige stations te ontvangen.
Bovendien verlies je met een richt antenne breedbandigheid.
Feit is dat KPN groningen en drenthe de zelfde kanalen gebruiken en ik wacht komende winter af om te zien of het mij ook voordelen geeft tijdens zware sneeuwval.
Maar een enkele pvc buis ziet er beter uit dan vier harken om de naburige stations te ontvangen.
Bovendien verlies je met een richt antenne breedbandigheid.
Feit is dat KPN groningen en drenthe de zelfde kanalen gebruiken en ik wacht komende winter af om te zien of het mij ook voordelen geeft tijdens zware sneeuwval.
Even wachten dan op een windstil dagje heVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:02:
Voor de duidelijkheid: de ontvangst is goed alleen de signaal sterkte gaat op en neer als een bezetene.
En ik durf te wedden dat die gelijk loopt met het zwabberen van de zendmasten.
Welk merk en type ontvanger gebruik je trouwens?
Je hebt er maar één nodig. Je kan ook de antenne van KPN gebruiken, die is ook een beetje richtingsgevoelig.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:46:
Yep een richt antenne zou dit probleem gemakkelijk verhelpen.
Met een hark ontvang je ook rondom, alleen minder sterk op de achter- en zijkant.
Onzin.Bovendien verlies je met een richt antenne breedbandigheid.
Voordelen niet direct, ze kunnen elkaar niet versterken. Het is gewoon een SFN en normaal heb je daar helemaal geen last van. Maar sommige oudere ontvangers wel, en misschien ook als je beide precies even sterk ontvangt, al komt dat vrij weinig voor. Het grootste voordeel is dat de frequentieruimte in de ether zo efficiënter is in te vullen, een bijwerking is dat bij condities de kans kleiner is op ontvangstverlies als je dezelfde frequentie uit verschillende windrichtingen binnenkrijgt..Feit is dat KPN groningen en drenthe de zelfde kanalen gebruiken en ik wacht komende winter af om te zien of het mij ook voordelen geeft tijdens zware sneeuwval.
Maar heb je er last van? Als het alleen dat stuiterende balkje is zou ik een nuttigere tijdsinvulling gaan zoeken..Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:02:
Voor de duidelijkheid: de ontvangst is goed alleen de signaal sterkte gaat op en neer als een bezetene.
En ik durf te wedden dat die gelijk loopt met het zwabberen van de zendmasten.
Ik zou graag mijn Topfield tuner aan willen sluiten op mijn PC, zodat ik TV kan kijken. Zou dat met zo'n ding lukken?:

Achter op de Topfield zit ook zo'n geel stekkertje. Als daar al het beeld doorheen kan zou het moeten lukken. Maar kan dat?

Achter op de Topfield zit ook zo'n geel stekkertje. Als daar al het beeld doorheen kan zou het moeten lukken. Maar kan dat?
Dat kan. Voor het geluid heb je dan een rood en een wit stekkertje, die kan je op dat ding of rechtstreeks op je geluidskaart aansluiten.
Je zal wel tv kijk software moeten installeren, bijvoorbeeld deze: http://www.kastortv.org
2,00 m. + begane grond
Ik geloof dat er meestal Ulead bijzit. Bij Computerland kost ie 20 eur. Op Ebay en dealextreme zijn ze goedkoper.
Verwijderd
hallo,
mijn vader heeft pas geleden kpn digitene gehaalt.
hij is wel goed alleen ik gewoon mtv,comedy central, tmf(alles behalve ned 1 2 3) te kijken. loopt die vast steeds blokkering beeld steeds en ik snap er niks van. bij die signaal bij antenne wizard zeg die 85/89%. dan zou die redelijk goed moet werken? kan iemand me helpen
hij is wel goed alleen ik gewoon mtv,comedy central, tmf(alles behalve ned 1 2 3) te kijken. loopt die vast steeds blokkering beeld steeds en ik snap er niks van. bij die signaal bij antenne wizard zeg die 85/89%. dan zou die redelijk goed moet werken? kan iemand me helpen
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Het lijkt erop dat je een ontvangstprobleem hebt. Dit kun je verhelpen door een betere plek voor de antenne te zoeken. Stem af op het kanaal dat je slecht ontvangt en druk op de knop van de antenne wizard (M1, onderste rij meest links op je AB). Verplaats nu de antenne totdat de kwaliteitsbalk zover mogelijk uitslaat.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:03:
hij is wel goed alleen ik gewoon mtv,comedy central, tmf (alles behalve ned 1 2 3) te kijken. loopt die vast steeds blokkering beeld steeds en ik snap er niks van. bij die signaal bij antenne wizard zeg die 85/89%. dan zou die redelijk goed moet werken? kan iemand me helpen
Digitenne wordt op vier verschillende frequenties uitgezonden. Check je ontvangst op alle vier de frequenties. Stem af op bijvoorbeeld NL1, RTL4, Veronica en TMF en zoek met de wizard een plek voor de antenne waar alle frequenties goed ontvangen worden.
Verwijderd
volgens mij doe hij het ik kijk nog even verder
bedankt nog. ik heb hem geactiveerd en met m1 nog gekeken of die goed was verbinding. en boven op die kast gezet de ontvanger in plaats van bij de raam.
Even een update: Ik heb de usb video grabber van computerland gekocht (19,95) en het werkt perfect. Eerst met Ulead geprobeerd maar dat gaf problemen met het uitvullen in de breedte. Daarna VLC, en die doet het perfect.Philflow schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:57:
Ik zou graag mijn Topfield tuner aan willen sluiten op mijn PC, zodat ik TV kan kijken. Zou dat met zo'n ding lukken?:
Ik heb geen TV meer nodig
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik overweeg de aanschaf van een Sony 32, 37 of 40W5500. Maar "maak me wat zorgen" over de kwaliteit van het beeld, ik lees nogal verschillenden verhalen over KPN icm grotere LCD schermen. Het liefst wil ik natuurlijk de 40", maar als het beeld dan knudde is neem ik liever een (iets) kleinere diagonaal om de beeldkwaliteit te vergroten. De kijkafstand is ongeveer 3 meter.
Heeft iemand hier evaring met een Topfield PVR icm een Sony 32, 37 of 40W5500?
Hoe bevalt deze combi en wat is de kwaliteit van het beeld?
Ik overweeg de aanschaf van een Sony 32, 37 of 40W5500. Maar "maak me wat zorgen" over de kwaliteit van het beeld, ik lees nogal verschillenden verhalen over KPN icm grotere LCD schermen. Het liefst wil ik natuurlijk de 40", maar als het beeld dan knudde is neem ik liever een (iets) kleinere diagonaal om de beeldkwaliteit te vergroten. De kijkafstand is ongeveer 3 meter.
Ik zou lekker Digitenne blijven kijken op je oude (breedbeeld) beeldbuis tv. Zodra je overstapt naar een lcd/plasma/oled tv van 32 inch en groter zou ik toch duidelijk overwegen kabel tv te nemen. Zie ook UPC/Ziggo vergelijking met Digitenne. Zelfs Digitenne had het op zijn site staan dat tot 32 inch nog redelijk beeld is daarboven niet. Kan dat zo snel niet vinden.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:27:
Hallo mensen,
Ik had zelf Digitenne via scart op een 42" Panasonic 42PV70 plasma. Mensen waren altijd verbaasd hoe goed dat eruit zag. 'Is dat Digitenne?' zeiden ze dan 
Maar een HD Ready plasma gaat er veel beter mee om dan een Full HD LCD.
Maar een HD Ready plasma gaat er veel beter mee om dan een Full HD LCD.
Inderdaad die waren het beste. Maar de rest op 3 meter ging ook prima.woekele schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:11:
Liet je ze dan NL1,2,3 zien? Want die zien er inderdaad nog best redelijk uit.
Misschien voor je Nederlands niet zo verkeerd de door jou genoemde zenders een tijdje te missen en met je vader naar Nederland 1, 2 en 3 te kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:03:
hallo,
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
bedankt voor de reacties funrider en Philflow.
Als ik het goed begrijp heeft bijna iedereen hier dus een "oude" beeldbuis TV? Ik neem aan dat het dan ook geen zin heeft om naar een ander merk/type tv te kijken, die wel een goede combinatie zou vormen met KNP digitenne?
Ik ga dan maar overwegen om over te stappen naar de kabel ofzo.
Als ik het goed begrijp heeft bijna iedereen hier dus een "oude" beeldbuis TV? Ik neem aan dat het dan ook geen zin heeft om naar een ander merk/type tv te kijken, die wel een goede combinatie zou vormen met KNP digitenne?
Ik ga dan maar overwegen om over te stappen naar de kabel ofzo.
Nee, sommige mensen hebben wel lcd, maar hebben gewoon weinig geld over voor televisie-signaal en kiezen daarom voor digitenne. Of hebben geen toegang tot kabel. Of hebben slechte ogen/lage eisen en zien het verschil toch niet 
Waarschijnlijk hebben ze de grote lcd dan voor films/games/status
Waarschijnlijk hebben ze de grote lcd dan voor films/games/status
Een 32" HD Ready LCD met Digitenne gaat prima hoor. Het ligt er maar aan hoe hoog je de lat legt.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:39:
Ik ga dan maar overwegen om over te stappen naar de kabel ofzo.![]()
Als je hoge beeldkwaliteit wil hebben met je digitale kabel of schotel nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 05-10-2009 14:53 ]
Ik denk dat je Digitenne inderdaad moet zien als "low-budget tv" voor mensen die niet voor het beste kiezen maar wel een compleet aanbod willen. Ik ken ook genoeg mensen die gewoon "gratis" tv willen kijken omdat ze genoeg hebben aan Nederland 1, 2 en 3.
2,00 m. + begane grond
(Schaamteloze kopie van mijn post op fok, maar denk dat ik hier sneller een oplossing vind.)
Als ik Digitenne via de standaard Samsung SMT-1000D decoder met een Bandbridge SCART naar S-video adapter met een S-Video kabel aansluit op de beamer (Acer PH530), krijg ik in eerste instantie een zwart-wit beeld.
Wanneer ik de color input van de beamer instel van YCbCr naar RGB, krijg ik alleen groen beeld (met de helderheidswaardes, dus de zenders zijn wel zichtbaar). Schakelen tussen YCbCr en YPbPr in het beamer menu maakt geen verschil. Ook in het Digitenne menu schakelen tussen RGB en CVBS geeft geen verschil.
Het vreemde is, wanneer ik Digitenne aansluit op een oudere beamer (die dus aan vervanging toe was) met dezelfde opstelling, krijg ik wel kleur.
Mijn eerste gedachte is dat de nieuwe beamer dus anders omgaat met het S-Video signaal afkomstig van de decoder (of de Bandbridge adapter) en hier dus niet mee om kan gaan. Ik ga het nog proberen met een composiet kabel, maar om toch nog iets meer kwaliteit te krijgen prefereer ik S-Video. Component zou nog mooier zijn, maar volgens mij kan de Samsung decoder dat type signaal niet uitsturen via de SCART (anders graag bevestiging dat het 100% zeker wel kan (wil niet geld uitgeven voor 5 meter Component dat niet werkt)
Heeft iemand een idee of een oplossing?
Als ik Digitenne via de standaard Samsung SMT-1000D decoder met een Bandbridge SCART naar S-video adapter met een S-Video kabel aansluit op de beamer (Acer PH530), krijg ik in eerste instantie een zwart-wit beeld.
Wanneer ik de color input van de beamer instel van YCbCr naar RGB, krijg ik alleen groen beeld (met de helderheidswaardes, dus de zenders zijn wel zichtbaar). Schakelen tussen YCbCr en YPbPr in het beamer menu maakt geen verschil. Ook in het Digitenne menu schakelen tussen RGB en CVBS geeft geen verschil.
Het vreemde is, wanneer ik Digitenne aansluit op een oudere beamer (die dus aan vervanging toe was) met dezelfde opstelling, krijg ik wel kleur.
Mijn eerste gedachte is dat de nieuwe beamer dus anders omgaat met het S-Video signaal afkomstig van de decoder (of de Bandbridge adapter) en hier dus niet mee om kan gaan. Ik ga het nog proberen met een composiet kabel, maar om toch nog iets meer kwaliteit te krijgen prefereer ik S-Video. Component zou nog mooier zijn, maar volgens mij kan de Samsung decoder dat type signaal niet uitsturen via de SCART (anders graag bevestiging dat het 100% zeker wel kan (wil niet geld uitgeven voor 5 meter Component dat niet werkt)
Heeft iemand een idee of een oplossing?
Verwijderd
SVHS over scart moet ondersteund worden door het apparaat, als het niet ondersteund wordt werkt 't dus gewoon niet.Joncho schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:39:
(Schaamteloze kopie van mijn post op fok, maar denk dat ik hier sneller een oplossing vind.)
Nee, hoor. De Samsungs kunnen alleen RGB of Composiet (CVBS) uit de tv-SCART geven. De Topfields 5300 PVR's meer: ook S-video (niet S-VHS!) én component (YCrCb). Zou goed kunnen dat de Topfield 6000 (single tuner) dit ook kan.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:21:
[...]
SVHS over scart moet ondersteund worden door het apparaat, als het niet ondersteund wordt werkt 't dus gewoon niet.
Oké, met andere woorden, het zou dus inderdaad kunnen dat de beamer in dit geval niet een signaal accepteert dat afkomstig is van een SCART naar S-Video adapter? Dan blijft dus SCART naar Composiet over, of bestaat de kans dat de beamer daar ook over kan gaan zeuren?Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:21:
[...]
SVHS over scart moet ondersteund worden door het apparaat, als het niet ondersteund wordt werkt 't dus gewoon niet.
Het antwoord staat in de reacite boven je. Dus nee. Als je beamer component heeft dan kan het wel (en zal beter beeld opleveren dan SVHS al zou doen)
Omdat we hier tenslotte tweakers zijn een kleine technische correctie. Als je het signaal bedoelt: dat heet S-video (separated). S(uper)-VHS is een verbeterde versie van VHS die meestal gebruik maakt van S-video om dat betere signaal door te geven. Maar Hi-8 en sommige dvd-spelers maken ook gebruik van S-video (via SCART of mini-DIN).IJsbeer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:56:
Het antwoord staat in de reacite boven je. Dus nee. Als je beamer component heeft dan kan het wel (en zal beter beeld opleveren dan SVHS al zou doen)
Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma, Projectie & Recording.
Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.
Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Weet niet of het normaal is, maar toen ik afgelopen avond bij iemand was die Digitenne heeft, bleek de film Die Hard die er op was naar mijn gevoel net iets te snel gedraaid te worden....
Lag dat aan mij of is dat normaal bij Digitenne?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Digitenne is alleen maar doorgeefluik voor de omroepen. Als de bron te snel afspeelt kan Digitenne daar niets aan doen... Het is mij overigens nooit opgevallen dat films te snel afgedraaid werden.Raven schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:11:
Weet niet of het normaal is, maar toen ik afgelopen avond bij iemand was die Digitenne heeft, bleek de film Die Hard die er op was naar mijn gevoel net iets te snel gedraaid te worden....
Conspiracy... films worden sneller afgespeeld, reclames te langzaam.hb1964 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:54:
[...]
Digitenne is alleen maar doorgeefluik voor de omroepen. Als de bron te snel afspeelt kan Digitenne daar niets aan doen... Het is mij overigens nooit opgevallen dat films te snel afgedraaid werden.
2,00 m. + begane grond
De industrie heeft een oplossing: de PVR. Kun je de reclames in je opnames versnellen.giant2000 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:11:
Conspiracy... films worden sneller afgespeeld, reclames te langzaam.
Ja, dat zou moooie boel worden. 8 uur journaal die dus iedere dag iets later is omdat Digitenne het beeld vertraagdRaven schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:11:
Vergeleken met wat? Films op TV worden in Europa zo'n 4% sneller afgespeeld i.v.m. de bioscoopfilm en Amerikaanse TV. Het is dus best mogelijk dat je de snellere (normale snelheidRaven schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:11:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Vergeleken met de regio 2 dvd, beeld is daarin net iets langzamer.
Vertraagd? Ik had het over snellerIJsbeer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:16:
[...]
Ja, dat zou moooie boel worden. 8 uur journaal die dus iedere dag iets later is omdat Digitenne het beeld vertraagd
[ Voor 71% gewijzigd door Raven op 09-10-2009 09:55 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oh ja, NTSC zendt in 29,9 FPS (beeldjes per seconde) uit en PAL in 25 FPS.Icelus schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:43:
[...]
Vergeleken met wat? Films op TV worden in Europa zo'n 4% sneller afgespeeld i.v.m. de bioscoopfilm en Amerikaanse TV. Het is dus best mogelijk dat je de snellere (normale snelheid) gewend bent.
2,00 m. + begane grond
En om de 24fps van film te matchen aan PAL spelen ze het 4% sneller af. Om die 24fps te matchen aan NTSC plakken ze er wat extra beeldjes tussen maar blijft de snelheid vrijwel onaangepast.giant2000 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:40:
[...]
Oh ja, NTSC zendt in 29,9 FPS (beeldjes per seconde) uit en PAL in 25 FPS.
Ben persoonlijk zeer tevreden over digitenne met een 37" Sharp LCD tv moet wel zeggen dat ik de ingebouwde DVB-T tuner gebruik. Ik vind het beeld perfect en zeker zo goed als kabel.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Zelf krijg ik volgende week een 32" LCD scherm. Ik ga er vanuit dat het beeld er redelijk uit ziet. Op de site van KPN staat dat digitenne geschikt is voor schermen tot 32 ". Ik heb digitenne ook al eens op een 37 "inch plasma gezien en ook dat was prima. Zelf heb ik nu nog een 55 cm CRT. Op dat scherm doet digitenne het natuurlijk prima op. Wel moet ik zeggen dat ik zelfs op dit relatief kleine niet digitale toestel goed het verschil kan zien tussen de publieke zenders (NED 1,2,3) en de rest. Digitenne is goed maar kabel is beter en duurder.Frogmen schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:17:
Ben persoonlijk zeer tevreden over digitenne met een 37" Sharp LCD tv moet wel zeggen dat ik de ingebouwde DVB-T tuner gebruik. Ik vind het beeld perfect en zeker zo goed als kabel.
Heeft iemand enige ervaring met een Panasonic Plasma (TH42PX80EA) en een Cam van Conax SMIT(Digitene starterskit) het maakt niet uit hoe ik hem er in plaats hij word niet herkend door mijn tv. heb natuurlijk alles via de handleiding gedaan via de hoofdschakelaar uitzetten en dan pas plaatsen en dan hem zoeken via Gemeensch. interface maar krijg elke keer de melding geen kaart geplaatst. de module werkt wel op een LG plasma. some1 please?
Geen kaart geplaatst klinkt als 'ik kan de smartcard niet lezen'. Kun je wel in een menu van je TV met de CAM communiceren? Iets van abonnement status opvragen of software versie van de CAM opvragen (about Conax) of Change CA pin?yuanes schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:37:
... krijg elke keer de melding geen kaart geplaatst. De module werkt wel op een LG plasma.
Ik vraag mij af of de CAM het probleem is of de smartcard. Zit de smartcard goed in de CAM; chip naar logo? Meestal moet het logo van de CAM naar de muur gericht de TV in geschoven worden.
Nee, ik heb geen ervaring met Panasonic TV's.
Nee helemaal niks. ik weet zeker dat het aan de CAM ligt die mijn tv niet herkend want je moet eerst die CAM module plaatsen en daarna de smartcard heb natuurlijk alle 2 geprobeerd. bel ik panasonic info lijn krijg ik als antwoord/oplossing heb je het geprobeerd om het met de pijltje omlaag te plaatsenhb1964 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:35:
[...]
Geen kaart geplaatst klinkt als 'ik kan de smartcard niet lezen'. Kun je wel in een menu van je TV met de CAM communiceren? Iets van abonnement status opvragen of software versie van de CAM opvragen (about Conax) of Change CA pin?
Ik vraag mij af of de CAM het probleem is of de smartcard. Zit de smartcard goed in de CAM; chip naar logo? Meestal moet het logo van de CAM naar de muur gericht de TV in geschoven worden.
Nee, ik heb geen ervaring met Panasonic TV's.

Verwijderd
Weet iemand of er al een oplossing voor het probleem is met de zenders?
Ik heb een Topfield Tuner, en na de installatie zijn de volgende zenders niet goed.
Althans, laat ik het zo zeggen: de nummers kloppen niet. Als je gaat zappen dan zijn deze zenders pas na kanaal 25 bereikbaar. Je kunt wel een favorieten lijst aanmaken, maar dit is niet echt handig
1000 Veronica
1001 RTL8
1002 Een
1003 Nickelodeon
1004 Discovery
1005 Eurosport
Heb de installatie al een aantal keer gedaan, en ook de plaats van de antenne veranderd.
gr
Ik heb een Topfield Tuner, en na de installatie zijn de volgende zenders niet goed.
Althans, laat ik het zo zeggen: de nummers kloppen niet. Als je gaat zappen dan zijn deze zenders pas na kanaal 25 bereikbaar. Je kunt wel een favorieten lijst aanmaken, maar dit is niet echt handig
1000 Veronica
1001 RTL8
1002 Een
1003 Nickelodeon
1004 Discovery
1005 Eurosport
Heb de installatie al een aantal keer gedaan, en ook de plaats van de antenne veranderd.
gr
Volgens mij kan jij er niks aan doen. De nummers zijn bepaald door KPN. Enige wat jij kan doen is inderdaad een favorieten lijst maken.
Op mijn Topfield TF6000COK beginnen de zenders wel bij nummer 1.
Welke tuner heb jij?
Welke tuner heb jij?
[ Voor 15% gewijzigd door magnifor op 13-10-2009 18:17 ]
Verwijderd
Ik heb ook de TF6000COK tuner.
De kanalen beginnen wel bij 1, 2,3 enz.
Maar de kanalen die ik eerder noemde zijn de 1000 kanalen.
Die staan dus als laatst in de lijst met zenders (na Eredividie Live 2)
De kanalen beginnen wel bij 1, 2,3 enz.
Maar de kanalen die ik eerder noemde zijn de 1000 kanalen.
Die staan dus als laatst in de lijst met zenders (na Eredividie Live 2)
Je zou het ook eens kunnen proberen om de zenders handmatig te zoeken. Wel eerst even de fabrieksinstellingen terug zetten.
Hoe je dat doet lees je hier
Hoe je dat doet lees je hier
[ Voor 4% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-10-2009 20:58 ]
Verwijderd
Bedankt voor jullie tips en advies.
Het is me gelukt.
Ik heb de fabrieksinstellingen hersteld, en toen was alles goed.
gr
Het is me gelukt.
Ik heb de fabrieksinstellingen hersteld, en toen was alles goed.
gr
Ik gebruik mediaportal met een FireDTV en KPN digitenne. Alle kanalen worden goed gescanned, behalve de free-to-air kanalen. Nu wil ik ze handmatig toevoegen en heb ik wel ergens een lijst gevonden met een freqientie voor Boutqette 1. Maar MP vereist veel meer parameters. Heeft iemand toevallig deze parameter voor Nederland 1, 2 en 3? Het gaat om:
- Channel
- Frequency
- Networkid
- Transportid
-Serviceid
-pmtpid
- Channel
- Frequency
- Networkid
- Transportid
-Serviceid
-pmtpid
Sowieso moet je ze gewoon in kunnen scannen dus waarschijnlijk scheelt er iets aan je ontvangst. Maargoed.Bartoz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:13:
Ik gebruik mediaportal met een FireDTV en KPN digitenne. Alle kanalen worden goed gescanned, behalve de free-to-air kanalen. Nu wil ik ze handmatig toevoegen en heb ik wel ergens een lijst gevonden met een freqientie voor Boutqette 1. Maar MP vereist veel meer parameters. Heeft iemand toevallig deze parameter voor Nederland 1, 2 en 3? Het gaat om:
- Channel
- Frequency
- Networkid
- Transportid
-Serviceid
-pmtpid
- Channel voorbeelden nodig wat voor iets je hier in moet vullen, kanaal 50?
- Frequency 706mhz of 706000khz
- Networkid 0
- Transportid 2214
-Serviceid Nederland 1 = 1101 / Nederland 2 = 1102 / Nederland 3 = 1103 / Regio = 1104
-pmtpid Nederland 1 = 7010 / Nederland 2 = 7020 / Nederland 3 = 7030 / Regio = 7040
@W3ird_N3rd: thx ik zal vanavond kijken of dit gaat werken. Ik heb van alles geprobeerd maar het is een combinatie van mediaportal een mijn FireDTV icm Free-To-Air kanalen. De rest wordt gewoon netjes gescanned. Ontvangst is verder ook prima.
Ik heb ook een Firedtv maar dan ik combinatie met DVB viewer maar heb het ook onder de nieuwe versie van MCE werken. Die werken allebij een tierelier dus waarom je kiest voor MP snap ik niet. Ik heb MP wel eens geprobeerd maar ben er al gauw vanaf gestapt. Als je wilt experimenteren met iets dat zelfs onder windows al lastig is zou ik liever iets met een ander OS (bvk Linux) kiezen.Bartoz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:06:
@W3ird_N3rd: thx ik zal vanavond kijken of dit gaat werken. Ik heb van alles geprobeerd maar het is een combinatie van mediaportal een mijn FireDTV icm Free-To-Air kanalen. De rest wordt gewoon netjes gescanned. Ontvangst is verder ook prima.
edit: de gratis meegeleverde DVB viewer van Digital Everywhere moet het trouwens ook gewoon doen en misschien dat je de gegevens daarvan kan halen.
[ Voor 9% gewijzigd door giant2000 op 16-10-2009 10:54 ]
2,00 m. + begane grond
Ik kwam er gisteren achter dat mijn FloppyDTV ook stroom leverd aan de antenne. Het viel me op dat het lampje op de KPN antenne orange bleef branden terwijl ik de stekker van de power inserter uit het stopcontact had gehaald.
Er heeft dus van twee kanten spanning op de kabel gestaan.
Ik heb een simpelle splitter tussen de antenne, de tv en mijn computer zitten. Zo een:

Had er ergens schade kunnen onstaan omdat er een power inserter tussen de antenne en de splitter heeft gezeten plus dat er stroom vanuit mijn computer naar de splitter ging?
Is het erg dat er waarschijnlijk ook stroom vanuit mijn computer naar de tv gaat via de splitter?
Er heeft dus van twee kanten spanning op de kabel gestaan.
Ik heb een simpelle splitter tussen de antenne, de tv en mijn computer zitten. Zo een:

Had er ergens schade kunnen onstaan omdat er een power inserter tussen de antenne en de splitter heeft gezeten plus dat er stroom vanuit mijn computer naar de splitter ging?
Is het erg dat er waarschijnlijk ook stroom vanuit mijn computer naar de tv gaat via de splitter?
Volgens mij levert de Floppydtv geen 5V spanning. Dat het lampje blijft branden kan een restspanning zijn, maar kan het ook van je andere tuner gekomen zijn? Bij mij levert de Floppdtv in elk geval onvoldoende voor ontvangst.
2,00 m. + begane grond
Ik dacht ook van niet.
Als in de antenne enkel op de andere tuner, in mijn Philips 32PFL9632, aansluit gaat het lampje niet branden. Op de FloppyDTV wel
.
Als in de antenne enkel op de andere tuner, in mijn Philips 32PFL9632, aansluit gaat het lampje niet branden. Op de FloppyDTV wel
@giant2000: Ik vind MediaPortal wel een fijn programma. Ik ben een HTPC aan het bouwen en het is wel lekker als alles via 1 programma loopt. Je moet je er inderdaad wel even in verdiepen maar dan heb je ook wat. MCE vind ik wat minder flexibel in gebruik. Het idee om de gegevens van de DVB viewer te halen had ik nog niet aan gedacht.
@My-life: Ik geloof dat het groene lampje op mijn KPN digitenne antenne ook gewoon brand als ik deze op de FloppyDTV aansluit. Er zit verder geen andere vorm van voeding (powerinserter?) op mijn antenne.
@My-life: Ik geloof dat het groene lampje op mijn KPN digitenne antenne ook gewoon brand als ik deze op de FloppyDTV aansluit. Er zit verder geen andere vorm van voeding (powerinserter?) op mijn antenne.
[ Voor 12% gewijzigd door Bartoz op 16-10-2009 12:59 ]
ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
hier moet het wel lukken hoop ik.
mijn tv lg37lt75 heeft een ingebouwde hd voor opname van zenders. FTA werkt het, en kan dus ned2 opnemen en 3 kijken.
het moet dus een digitale twintuner zijn.
nu wil ik wel kpn digitenne of digitv van epdnet, maar ik heb dan een CAM nodig die met de smartcard tegelijkertijd 2 zenders kan decoderen.
ik lees veel over dualcam's, maar word niet veel wijzer of deze de conax tegelijkertijd aan kunnen.
ik wil mijn CI slot gaan gebruiken dus een extra kastje is voor mij niet de oplossing.
zijn bij de kpn de tweede en derde smartcard echt gratis? of betaal je er nog wat voor per maand?
mijn tv lg37lt75 heeft een ingebouwde hd voor opname van zenders. FTA werkt het, en kan dus ned2 opnemen en 3 kijken.
nu wil ik wel kpn digitenne of digitv van epdnet, maar ik heb dan een CAM nodig die met de smartcard tegelijkertijd 2 zenders kan decoderen.
ik lees veel over dualcam's, maar word niet veel wijzer of deze de conax tegelijkertijd aan kunnen.
ik wil mijn CI slot gaan gebruiken dus een extra kastje is voor mij niet de oplossing.
zijn bij de kpn de tweede en derde smartcard echt gratis? of betaal je er nog wat voor per maand?
Nee, het hoeft helemaal geen twintuner te zijn! De beide zenders zitten op dezelfde frequentie, dus je hebt maar 1 tuner nodig om op te nemen / te kijken naar 2 zenders in 1 bouqet.cds schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:10:
ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
dank je, ik ga het proberen.Samopsa schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Nee, het hoeft helemaal geen twintuner te zijn! De beide zenders zitten op dezelfde frequentie, dus je hebt maar 1 tuner nodig om op te nemen / te kijken naar 2 zenders in 1 bouqet.
Iemand een idee hoelang het duurt om een pakket binnen te krijgen? 28-9 online Digitenne besteld, maar nog niets ontvangen.
10 dagen gewoonlijk, anders even belletje doen._XipHiaS_ schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:04:
Iemand een idee hoelang het duurt om een pakket binnen te krijgen? 28-9 online Digitenne besteld, maar nog niets ontvangen.
Dat heb ik al vaker gelezen, maar helaas kan mijn Mediacenter met FloppyDTV tuner niet zappen naar andere zenders in hetzelfde bouget als hij iets aan het opnemen is. Is daar wellicht een oplossing voor?Samopsa schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Nee, het hoeft helemaal geen twintuner te zijn! De beide zenders zitten op dezelfde frequentie, dus je hebt maar 1 tuner nodig om op te nemen / te kijken naar 2 zenders in 1 bouqet.
Trouwens sinds vorige weer de losse power inserter niet meer gebruikt en het ontvangst is prima zoniet beter.
zijn er meer mensen die WEL de korting toegezegd hebben gekregen maar NIET terug zien op de rekening?
ik ben er weer ingeluisd met mijn stomme hoofd en heb niet opgeschreven wie ik gesproken heb en wanneeer dit geweest is toen ik gebeld heb in augustus..
Nu kreeg ik gister een factuur in de mail met "netjes" 8,50 op de rekening..
Ik ben vandaag al verschillende keren in de foon gekropen maar niemand die mij kan helpen en allemaal zeggen ze dat het " echt niet kan dat andere mensen wel korting krijgen"..
Dit tarief is voor iedereen en iedereen betaald 8,50..
Nu hebben ze op dit moment een storing in het systeem en kunnen ze mij niet helpen. Mijn advies aan alle gebruikers die wel korting zouden krijgen is om hun rekening maar even te controleren..
Het is maar 1 euro, dat snap ik, maar afspraak is afspraak.
Zijn er nu meer mensen die hier last van hebben of ben ik een "glitch"
ik ben er weer ingeluisd met mijn stomme hoofd en heb niet opgeschreven wie ik gesproken heb en wanneeer dit geweest is toen ik gebeld heb in augustus..
Nu kreeg ik gister een factuur in de mail met "netjes" 8,50 op de rekening..
Ik ben vandaag al verschillende keren in de foon gekropen maar niemand die mij kan helpen en allemaal zeggen ze dat het " echt niet kan dat andere mensen wel korting krijgen"..
Dit tarief is voor iedereen en iedereen betaald 8,50..
Nu hebben ze op dit moment een storing in het systeem en kunnen ze mij niet helpen. Mijn advies aan alle gebruikers die wel korting zouden krijgen is om hun rekening maar even te controleren..
Het is maar 1 euro, dat snap ik, maar afspraak is afspraak.
Zijn er nu meer mensen die hier last van hebben of ben ik een "glitch"
Mijn ouders hebben hun abbo afgesloten tijdens de zonnesteek weken, maar hebben ook een factuur van gewoon 8,50 gekregen
.
ff een vraagje
is het normaal dat de kpn je verplicht de smartcard terug te sturen als je je abo opzegt?
of is dit weer een nieuwe streek zodat ze er weer 15 euri voor kunnen vangen.
is het normaal dat de kpn je verplicht de smartcard terug te sturen als je je abo opzegt?
Verwijderd
Graag vraag ik, voordat ik weer iets verkeerds koop, even een bevestiging:
als ik twee tv tuners in mijn HTPC dan kan ik dus 2 frequenties simultaan ontvangen en heb dus 2 bouquetten gelijktijdig. Betekent dit dan dat ik alle zenders in die bouquetten gelijktijdig kan opnemen? Of is dat toch te kort door de bocht?
Ik draai nu Vista en Media Center maar ben van plan om over te stappen op Windows 7 (als dat nog uitmaakt in mijn vraag).
Bedankt alvast!
als ik twee tv tuners in mijn HTPC dan kan ik dus 2 frequenties simultaan ontvangen en heb dus 2 bouquetten gelijktijdig. Betekent dit dan dat ik alle zenders in die bouquetten gelijktijdig kan opnemen? Of is dat toch te kort door de bocht?
Ik draai nu Vista en Media Center maar ben van plan om over te stappen op Windows 7 (als dat nog uitmaakt in mijn vraag).
Bedankt alvast!
Lijkt me wel, je kan ook opnemen terwijl je de één kijkt dus zou je ze ook beiden moeten kunnen opnemen? Maar misschien ligt het anders...
Doe eens een gooi, hij woont in Belgie?Nitroglycerine schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:19:
Wat hebben bossen bloemen hiermee te maken?
Bart, als ik je vraag letterlijk neem: Nee, je kunt zeer waarschijnlijk niet alle programma's uit de antennekabel tegelijkertijd ontvangen.
Twee kanalen(frequenties) tegelijk opnemen zou moeten gaan. Als je TV-kaarten hebt die de CPU sterk belasten misschien weer niet.
Geef eens iets meer info?
Mocht dit over digitale tv gaan en je met bouqetten transponders bedoelen, dan kun je inderdaad of de hele transponder opslaan of meerdere zenders binnen de transponders, mits de gebruikte software dit kan natuurlijk. Echter indien de zenders geëncrypt zijn wordt het een ander verhaal, dvbviewer bv doet dan maar één zender per tuner, MP dacht ik twee met de standaard instelling. MC ondersteunt uberhaupt geen digitale pay-tv.
Verwijderd
Hmm.. iets mis gegaan. Ik wilde dit berichtje eigenlijk in het digitenne forum (
plaatsen. Foutje.. bedankt. Kan ik dat zelf nog herstellen of moet dat een moderator doen?
Maar goed even verduidelijken van mijn vraag (dus betrekking op DVB-T):
Ik vraag mij af of ik, wanneer ik met 2 tuners werk en ik dus 2 bouquetten kan ontvangen (een bouquet is een bundel van ca 3 zenders die op één frequentie worden uitgezonden), totaal 6 zenders (2 bouquetten x 3 zenders) kan opnemen?
Maar goed even verduidelijken van mijn vraag (dus betrekking op DVB-T):
Ik vraag mij af of ik, wanneer ik met 2 tuners werk en ik dus 2 bouquetten kan ontvangen (een bouquet is een bundel van ca 3 zenders die op één frequentie worden uitgezonden), totaal 6 zenders (2 bouquetten x 3 zenders) kan opnemen?
In MythTV kan ik met mijn dvb-t kaart alle publieke zenders tegelijk opnemen. Ik heb de tuner momenteel ingesteld op max 3 zenders, maar meer zou moeten kunnen. Regelmatig worden er een paar programma's tegelijk opgenomen en/of gekeken. Qua processor kost het weinig extra, de mpeg stream wordt direct opgeslagen zonder enige conversie (dat gebeurt indien nodig later pas)
Hoe het gaat wanneer er encryptie op zit weet ik niet, maar ik heb dan ook geen behoefte aan om de commerciele zenders op te nemen.
Hoe het gaat wanneer er encryptie op zit weet ik niet, maar ik heb dan ook geen behoefte aan om de commerciele zenders op te nemen.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Heb je hem zelf gekocht dan?cds schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:26:
ff een vraagje
lijkt me wel als je een pakket van toen nog 90 euri koopt en de kaart plus hardware er in zit.
ik snap dat de kaart gedeactiveerd wordt, maar datie dan retour moet niet.
de hardware nemmen ze toch ook niet retour voor mn 90 euri?
Hmm, bleek niet bij alleen die zender (RTL7) te zijn, House gister (SBS6), zelfde probleem...Raven schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:11:
Oscar Wilde
Als dat zo is snap ik het ook niet, stel dat je later toch weer een abonnement wilt, dan zou je opnieuw smartcards moeten kopen, dat slaat natuurlijk nergens op.cds schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:42:
[...]
lijkt me wel als je een pakket van toen nog 90 euri koopt en de kaart plus hardware er in zit.
Ik heb trouwens wel 3 losse smartcards gekocht voor iirc bijna 40 euro.
Als je hem zelf hebt gekocht en het pakket niet geregistreerd staat als huurpakket dan hoef je niets terug te sturen nee, is in jouw bezit. Waarschijnlijk is er dan een vergissing gemaakt met huurpakket <-> kooppakket.cds schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:42:
Verwijderd
Weten de wat meer technische mensen op dit forum of via de ether ooit in HD-kwaliteit kan worden uitgezonden? Het lijkt mij dat vanwege de beperkte bandbreedte extra compressie van het signaal nodig is. Bestaat die techniek en is het te verwachten dat Digitenne die toe gaat passen?
Bestaat het: ja, DVB-T2 en H.264.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:44:
Weten de wat meer technische mensen op dit forum of via de ether ooit in HD-kwaliteit kan worden uitgezonden? Het lijkt mij dat vanwege de beperkte bandbreedte extra compressie van het signaal nodig is. Bestaat die techniek en is het te verwachten dat Digitenne die toe gaat passen?
Is het te verwachten dat Digitenne dat ooit toe gaat passen: sja, vast wel "ooit", maar dat kan nog errug lang duren.
Voor zowel T2 als mpeg-4 heb je andere ontvangers nodig. Mpeg-4 kom je al wel vaker tegen in TV toestellen omdat het een eis is als die TV in Frankrijk verkocht wordt. KPN en zijn klanten zitten dan wel opeens met honderdduizenden waardeloos geworden ontvangers als ze zouden gaan overschakelen. Lijkt me wel een aardig dilemma of en hoe je die introductie gaat doen.
Verwijderd
KPN heeft aangegeven er niet op uit te zijn om kwaliteit te concureren met kabel-TV. KPN mikt meer op de mensen die iets minder eisen stellen aan de kwaliteit en een voordelig alternatief willen. Uiteraard is Digitenne ook uitstekend geschikt voor in de caravan, de auto en de TV op de slaapkamer. Maar goed nu de kabelbedrijven steeds meer HD materiaal uitzenden zal het kwaliteitsverschil toch wel wat groot worden. Volgens mij zal KPN toch ook binnen 1-2 jaar moeten gaan aankondigen dat ze met iets beter gaat komen.Edje_Kroketje schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:42:
Voor zowel T2 als mpeg-4 heb je andere ontvangers nodig. Mpeg-4 kom je al wel vaker tegen in TV toestellen omdat het een eis is als die TV in Frankrijk verkocht wordt. KPN en zijn klanten zitten dan wel opeens met honderdduizenden waardeloos geworden ontvangers als ze zouden gaan overschakelen. Lijkt me wel een aardig dilemma of en hoe je die introductie gaat doen.
Het is wel goed om te horen dat een betere techniek beschikbaar is. Weet iemand of die techniek al ergens draait. Op Wikipedia las ik uitsluitend iets over testen.
Beste tweakers,
Als ik naar Eredivisie of Private Spice ga staat er een 4 cijferige code op. Komt dit omdat deze zenders niet geactiveerd zijn of omdat ik per ongeluk een keer een wachtwoord heb ingevoerd? Ik ben het wachtwoord anders waarschijnlijk vergeten. Hoe kan ik deze resetten?
MVG,
TictaC
Als ik naar Eredivisie of Private Spice ga staat er een 4 cijferige code op. Komt dit omdat deze zenders niet geactiveerd zijn of omdat ik per ongeluk een keer een wachtwoord heb ingevoerd? Ik ben het wachtwoord anders waarschijnlijk vergeten. Hoe kan ik deze resetten?
MVG,
TictaC
Wachtwoord is standaard 1234, resetten kan alleen via de helpdesk. Staat ook in je handleiding. De code zou niet bij Eredivisie Live moeten staan, de instelling kan je aanpassen bij de optie Conax Module / Smartcard instellen. Hier heb je ook de pincode voor nodig.
In Frankrijk wordt er met MPEG-4 en DVB-T in 1½ multiplex HD uitgezonden. Engeland gaat als eerste met DVB-T2 live, vanzelfsprekend in HD, met MPEG-4 codering.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:41:
Het is wel goed om te horen dat een betere techniek beschikbaar is. Weet iemand of die techniek al ergens draait. Op Wikipedia las ik uitsluitend iets over testen.
Als Digitenne over zou gaan naar uitzendingen in HD dan is het logisch om in die overstap DVB-T2 en MPEG-4 te combineren. Edje_Kroketje schreef al dat er dan honderdduizenden ontvangers vervangen moeten worden. Het lastige is dat er nog geen DVB-T2 ontvangers op de markt zijn, ook in Engeland niet...
Een ander probleem is het migratie scenario. Je kunt niet in één klap omschakelen (revolutiemodel). Maar je hebt extra spectrum nodig om geleidelijk over te kunnen gaan (evolutiemodel). Het is de vraag of de NL overheid dat spectrum nog op de plank heeft liggen en aan Digitenne beschikbaar wil stellen voor HD uitzendingen.
Dat spectrum wordt alleen maar kleiner als in 2012 de TV in heel Europa digitaal zal zijn. Kanaal 61 t/m 69 vervallen dan voor Digitenne en zullen dan voor mobiele diensten beschikbaar worden gesteld.
Wel wordt dan het zogenaamde Digitaal Dividend beschikbaar en komen er weer 8 kanalen beschikbaar voor de omroep (36, 40, 46, 49, 51, 53, 61 en 62). Dit levert 1 multiplex op met een goede landelijke dekking en 1 met een landelijke dekking van mindere kwaliteit.
Voor geïnteresseerden in dit Digitaal Dividend is er een pdf file beschikbaar bij Economische Zaken.
Hierin staan ook de kanaalwijzigingen voor Digitenne aangegeven. Zo gaat onder andere K66 in Groningen naar K46 en K64 in de randstad wordt K49. Voorgestelde wijzigingen staan bijna aan het einde van het document.
Wel wordt dan het zogenaamde Digitaal Dividend beschikbaar en komen er weer 8 kanalen beschikbaar voor de omroep (36, 40, 46, 49, 51, 53, 61 en 62). Dit levert 1 multiplex op met een goede landelijke dekking en 1 met een landelijke dekking van mindere kwaliteit.
Voor geïnteresseerden in dit Digitaal Dividend is er een pdf file beschikbaar bij Economische Zaken.
Hierin staan ook de kanaalwijzigingen voor Digitenne aangegeven. Zo gaat onder andere K66 in Groningen naar K46 en K64 in de randstad wordt K49. Voorgestelde wijzigingen staan bijna aan het einde van het document.
[ Voor 13% gewijzigd door Edje_Kroketje op 27-10-2009 16:12 ]
Ik blijf hopen dat ze een manier gaan vinden om frequenties aan lokale omroepen te geven. Die mini-zendertjes van 25 watt veroorzaken ècht geen storing bij buurlanden. 
Nu willen ze de hoge kanalen die daarvoor gebruikt werden in de test aan "andere diensten" gaan uitgeven. Kan iemand a.u.b. even de tweede kamer inlopen en ze uitleggen dat we niets hebben aan vage "andere diensten" en we gewoon de lokale omroep op DVB-T willen?
En de DVB-H kanalen zullen over een aantal jaar ook wel beschikbaar komen, afhankelijk van hoe lang het gaat duren voor KPN inziet dat DVB-H vanaf het begin gedoemd was om te floppen. Mobiele TV kan je beter via 3G streamen.

Nu willen ze de hoge kanalen die daarvoor gebruikt werden in de test aan "andere diensten" gaan uitgeven. Kan iemand a.u.b. even de tweede kamer inlopen en ze uitleggen dat we niets hebben aan vage "andere diensten" en we gewoon de lokale omroep op DVB-T willen?

En de DVB-H kanalen zullen over een aantal jaar ook wel beschikbaar komen, afhankelijk van hoe lang het gaat duren voor KPN inziet dat DVB-H vanaf het begin gedoemd was om te floppen. Mobiele TV kan je beter via 3G streamen.
[ Voor 59% gewijzigd door Mentalist op 27-10-2009 19:56 ]
Verwijderd
Ik heb sinds 2 maanden digitenne.
Kijk opzich niet veel tv dus heb t niet erg gemist...
Maar ik kwam gisteren tot de ontdekking dat mijn veronica en RTL8 niet werken.
Hij geeft dan de melding 'geen of gecodeerde uitzending'
En als die het soms wel doet dan is het beeld heel blokkerig en hapert de boel enorm.. Wat dus niet heel prettig kijkt..
Iemand een idee wat ik kan proberen om dit te voorkomen voordat ik dure 0900 nummers moet bellen ?
BTW: mn directe buurvrouw heeft ook digitenne en die heeft nergens problemen mee, dus ook niet met die 2 bovengenoemde zenders!
Kijk opzich niet veel tv dus heb t niet erg gemist...
Maar ik kwam gisteren tot de ontdekking dat mijn veronica en RTL8 niet werken.
Hij geeft dan de melding 'geen of gecodeerde uitzending'
En als die het soms wel doet dan is het beeld heel blokkerig en hapert de boel enorm.. Wat dus niet heel prettig kijkt..
Iemand een idee wat ik kan proberen om dit te voorkomen voordat ik dure 0900 nummers moet bellen ?
BTW: mn directe buurvrouw heeft ook digitenne en die heeft nergens problemen mee, dus ook niet met die 2 bovengenoemde zenders!
Verwijderd
Probeer hem eens buiten (maar niet in de regen). Als je dan een beter resultaat hebt, heb je misschien een buitenantenne nodig...Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:14:
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dichterbij past ie echt niet...
Ik wil even een duit in het ervaringen zakje doen betreffende mijn laatste ervaring met digitenne en mediacenter. Ben vandaag (wegens afwezigheid van vriendin) eens met mijn mediacenter aan de slag gegaan. Ik ben van Vista media center naar Windows 7 prof met mediacenter gegaan. EEN VERADEMING. Niet langer kloten met zender e.d.
Schone install gedaan. Daarna drivers geinstalleerd. (Laatste Beta/7 dirvers van Firedtv). Daarna weer in tv meubel geplaatst.
Standaard stappen van media center doorlopen. Tot nu toe geen problemen.
TV signaal instellen (eerder ervaringen waren niet positief).
Regio: Nederland (klopt)
Postcode XXXX XX (ingeklopt)
Terrestriele TV nog niet in kaart gebracht.... De makkelijkste keus
Zenders zoeken..... meestal begint het hier. Maar naarmate het zoeken verder vorderde kwamen er meer dan de standaard 13 zender, 44 totaal. En wat blijkt
alle zender voor tv en radio worden direct gevonden.... Nou dat is al positief. Vervolgens ga ik naar de gids en wil de ontbrekende kanalen instellen, en wat lijkt, alle zenders staan reeds aangevinkt en staan ook nog eens in de goede volgorde
Dus ik knipper twee keer en geloof mijn ogen nog niet. Dus ik ga controleren via live tv. En daardoor slaat mijn onderkin op de salontafel.... Zelfs de EPG van alle kanalen klopt en is ook al bijgewerkt.
Dus al met al heeft het mij slechts (het is bijna niet te geloven) 1,5 uur gekost om mijn media center te upgraden van windows vista naar windows 7. En het werkt allemaal.
(kleine opmerking: eenmaal aan de homegroup gesnuffeld en je wilt niet meer terug
Rest mij nog te vermelden welke tuner ik heb:
De Digital everywhere FireDTV/T. Helaas is deze nieuw bijna niet meer aan te komen maar als je hem tweedehands op de kop kunt tikken en je gaat draaien onder win 7, twijfel niet en doe het gewoon. Al je problemen zijn over.
Schone install gedaan. Daarna drivers geinstalleerd. (Laatste Beta/7 dirvers van Firedtv). Daarna weer in tv meubel geplaatst.
Standaard stappen van media center doorlopen. Tot nu toe geen problemen.
TV signaal instellen (eerder ervaringen waren niet positief).
Regio: Nederland (klopt)
Postcode XXXX XX (ingeklopt)
Terrestriele TV nog niet in kaart gebracht.... De makkelijkste keus
Zenders zoeken..... meestal begint het hier. Maar naarmate het zoeken verder vorderde kwamen er meer dan de standaard 13 zender, 44 totaal. En wat blijkt
Dus ik knipper twee keer en geloof mijn ogen nog niet. Dus ik ga controleren via live tv. En daardoor slaat mijn onderkin op de salontafel.... Zelfs de EPG van alle kanalen klopt en is ook al bijgewerkt.
Dus al met al heeft het mij slechts (het is bijna niet te geloven) 1,5 uur gekost om mijn media center te upgraden van windows vista naar windows 7. En het werkt allemaal.
(kleine opmerking: eenmaal aan de homegroup gesnuffeld en je wilt niet meer terug
Rest mij nog te vermelden welke tuner ik heb:
De Digital everywhere FireDTV/T. Helaas is deze nieuw bijna niet meer aan te komen maar als je hem tweedehands op de kop kunt tikken en je gaat draaien onder win 7, twijfel niet en doe het gewoon. Al je problemen zijn over.
Carpe Diem
Ik heb dezelfde ervaring Muppet99.
Is deze kaart niet meer te krijgen? Jammer, want we hebben tot oktober 2009 moeten wachten tot deze kaart in Linux werkt. Dat gedeelte heb ik nog niet geprobeerd.
Het Mediacenter werkt inderdaad geweldig! En toch gebruik ik het nooit. Ten eerste omdat het bestand wordt opgeslagen als een eigen file extentie waar geen enkel edit programma mee kan werken. Want dat is nou juist de kracht als je opneemt via de computyer: je kan alle reclames er zo tuseenuit knippen! Waarom wordt niet de originele .TS opgeslagen, hierin staat namelijk zonder verlies alle informatie al en alle edit programma's kunnen met deze bestanden overweg. Ten tweede: met het omzetten naar een eigen systeemfile gaat ook nogal wat beeldkwaliteit verloren. Ten derde vind ik het nog steeds raar dat je standaard maar 4 minuten extra kunt opnemen en je heel irritant dus altijd je opname moet aanpassen. Ik kies daarom liever voor software die de .TS opslaat, zoals DVB viewer (een uitgeklede versie zit bij de Firedtv kaart, dan kan je dit zelf zien).
Is deze kaart niet meer te krijgen? Jammer, want we hebben tot oktober 2009 moeten wachten tot deze kaart in Linux werkt. Dat gedeelte heb ik nog niet geprobeerd.
Het Mediacenter werkt inderdaad geweldig! En toch gebruik ik het nooit. Ten eerste omdat het bestand wordt opgeslagen als een eigen file extentie waar geen enkel edit programma mee kan werken. Want dat is nou juist de kracht als je opneemt via de computyer: je kan alle reclames er zo tuseenuit knippen! Waarom wordt niet de originele .TS opgeslagen, hierin staat namelijk zonder verlies alle informatie al en alle edit programma's kunnen met deze bestanden overweg. Ten tweede: met het omzetten naar een eigen systeemfile gaat ook nogal wat beeldkwaliteit verloren. Ten derde vind ik het nog steeds raar dat je standaard maar 4 minuten extra kunt opnemen en je heel irritant dus altijd je opname moet aanpassen. Ik kies daarom liever voor software die de .TS opslaat, zoals DVB viewer (een uitgeklede versie zit bij de Firedtv kaart, dan kan je dit zelf zien).
2,00 m. + begane grond
Dit topic is gesloten.