Baskoy schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:32:
D5000. Whaw, de eerste ervaringen zijn super. Ik ben gewoon begonnen (wel op auto nog

..) met foto's en je merkt op de computer al direct het verschil met mijn vorige compact pentax. Zeker de scherpte en fotos zonder ruis is voor mij al direct een wereld van verschil. Maar snel verdiepen in alle mogelijkheden die deze camera heeft.
Welk objectief heb je er nu bij 18-55 II, 18-55VR, 18-105VR?
Ik zou niet te grote stappen maken, ga is lekker neuzelen in de A setting (mijn fav setting

), daar kan ook haast niks mis gaan. Verder misschien even handig wat te gaan spelen met het AF-systeem zodat je altijd goed kunt scherpstellen er zitten hier een paar opties die je maar moet doornemen (zet hem in AF-A, das AF-S en AF-C tegelijk).
Verder zou ik je aanraden je Fn knopje aan de zijkant in te stellen op iso (dat doe je in het menu onder persoonlijke voorkeuren bij de Fn knop instellen optie, (geloof onder E, maar weet dat niet zeker uit mijn hoofd)), je kan dan door die knop in te drukken je iso aanpassen met het draaiwiel.
@Mig29:
Dank voor het afraden van de Hama 63, zal is even verder gaan kijken, moet natuurlijk wel een nieuwe hebben voor 13e...
Zo genoeg over de D5000 trouwens

? En anders maak je maar roze