• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Gisteravond riep mijn buurman mijn hulp in, omdat hij regelmatig BSODs krijgt met de melding BAD_POOL_CALLER, foutcode 0x000000C2. Deze melding komt op de raarste momenten naar boven. Soms wanneer een printer aan wordt gezet, of wanneer een vers gebrande CD wordt uitgeworpen. In zijn systeemlog kan ik alleen foutmeldingen van de RAS service vinden, dit betreffen voornamelijk timeouts. Windows help en KBs zijn niet echt nuttig, aangezien deze melden dat er geen oplossing voor bekend is.

Ik heb ondertussen een keer MemTest86 laten draaien, deze kreeg geen fouten gevonden. De diverse KB artikelen die ik gevonden heb, zijn voornamelijk van toepassing op Windows 2000. Een hotfix die het probleem mogelijk zou oplossen zit al bijgesloten in het geinstalleerde SP3.

Nou meldt hij net ook dat de PC de CD writer niet meer kan vinden. Gezien alle bovenstaande info, lijkt me dit een moederbord wat de geest aan het geven is, maar misschien kan iemand nog wat licht werpen op de situatie. Ik heb in ieder geval geen ideeen meer. Eerdere topics bieden weinig soelaas, daar deze enkel geheugenfouten bevatten, of met een herinstall worden gedaan.

Ideeën zijn welkom, ik zit zonder.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:27

Sebazzz

3dp

Draait een Ubuntu/Linux live CD wel een tijd stabiel? Het zou mooi zijn als deze een paar vette kernel panics zou geven, Linux wil over het algemeen wat meer informatie kwijt over het probleem als hij crasht.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

ik denk ook dat het probleem in je mobo zit, heb je alle drivers up-to-date?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
De PC wordt netjes bijgehouden door Windows update, dus daar lijkt het niet in te zitten. Zojuist werd er terwijl ik er naast zat weer een BSOD getoond. Volgens Windows werd dit veroorzaakt door het bestand qnyesgfa.sys. Noch MS, noch Google, noch hier op GoT is enige referentie naar dit bestand bekend.

Een zoektocht op de PC heeft dit bestand gevonden in de System32\Drivers map. Dit bestand zou zijn aangemaakt op 24 november 2008. Ik begin te vermoeden dat hier iets niet mee in de haak is. Kan er iemand met een XP machine kijken of dit bestand bij hun ook bestaat?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
draai die live cd voor een paar uur, doet hij hetzelfde in safemode? misschien ook even een rondje virusscanner, malware bytes etc. en alle drivers proberen te updaten

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:10

Joran

<3 natalee

Het is inderdaad een .sys file dat niet eens in google voorkomt, wat waarschijnlijk een random bestandsnaam is, gegenereerd door een kwaadaardig programma. Gooi er eens een spybot s&d ofzo over heen?

Of misschien er een md5-hash van maken en die googlen? wellicht vind je een anti-virus site die er bericht van maakt.

Send me your gameboys

Verwijderd

MueR schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:54:
Kan er iemand met een XP machine kijken of dit bestand bij hun ook bestaat?
ik draai hier windows XP home, service pack 1,2 en 3, maar ik kan het bestand niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 16:39 ]

Pagina: 1