Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] BAD_POOL_CALLER

Pagina: 1
Acties:
  • 1.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een dag of 2 krijg ik nu plots de volgende stopfout:

BAD_POOL_CALLER

Reboots halen niks uit.

Dit soort problemen heb ik nog nooit gehad, het enige waar ik wel zeer over zit te twijfelen is dat ik daarnet in ASUS PC probe keek en zag dat mijn CPU (p4 3.0) op idle tussen de 54-62 graden zit (IDLE :? ja)

Zou dit het probleem kunnen zijn? Zo niet, enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt

mvgr,
Jeroen

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

ja ff hier op het forum zoeken...zijn een heleboel topics over stopfouten te vinden

Joggie ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een temperatuur rond de 60°C is niet vreemd voor een P4 en mag zeker geen problemen veroorzaken.
Waarschijnlijk moet je de oorzaak ergens anders zoeken. Neem eens een kijkje in:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide
Google » BAD_POOL_CALLER
Draai ook eens Memtest om te controleren of je geheugen een defect heeft.

Verder is je topicstart behoorlijk ontoereikend. Zo ben je bijvoorbeeld vergeten je volledige systeemspecs te vermelden. Daarnaast zijn we natuurlijk erg geïnteresseerd in alles wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen en de uitkomst hiervan.

[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 26-04-2006 22:00 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
@joggie: Ja inderdaad, TE veel, ik heb me een ongeluk gezocht, maar het waren allemaal antwoorden als 'ATI drivers' etc, en aangezien ik geen ATI kaart heb hield het al snel op voor mij

@r00n: Ja excuus, moest weg maar dacht nog even snel te posten :)

In ieder geval, mijn specs: http://tweakers.net/gallery/151850/sys

Wat ik er zelf aan heb geprobeerd, wel het volgende:
- memtest volledige scan laten doen
- drivers geupdate (van alles)

Google heb ik ook afgestruind, maar dat gaf nog meer antwoorden die in mijn situatie niet van toepassing zijn. Ik heb veel ervaring met foutmeldingen (helaas) maar deze en op dit systeem heb ik nog nooit gehad.

Als jullie meer willen weten, just ask :*)

Verwijderd

Misschien ben ik hier een beetje laat mee, maar ik heb waarschijnlijk een "echte" oplossing. Na allerlei hardware testen was ik tot de conclussie gekomen dat het niet aan de hardware ligt, maar aan de software. Temp. kan ook niet, want bij mij zit het systeem op 39/40 en processor op 35/36 graden idle. Heb ook PC op geaard stopcontact gezet, plus oude drivers eraf en vervolgens de nieuwste erop gezet, en had nog steeds crashes. Na heel wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat het aan defecte apparaatstuurprogramma's of apparaatsoftware ligt.

Dit zegt microsoft erover:

Inleiding

In dit artikel wordt beschreven hoe u Stop 0xC2-foutberichten in Microsoft Windows XP kunt interpreteren of lezen. Het Stop 0xC2-foutbericht duidt aan dat een proces voor de kernelmodus of een stuurprogramma op onjuiste wijze heeft geprobeerd een geheugenbewerking uit te voeren. Dit foutbericht wordt meestal veroorzaakt door defecte apparaatstuurprogramma's of apparaatsoftware.

Meer informatie

Windows XP bevat vele functies voor het verbeteren van het geheugentoewijzingsproces voor apparaatstuurprogramma's en andere software. Microsoft heeft enkele nieuwe Stop-foutcodes toegevoegd voor het zoeken naar stuurprogramma's die niet correct werken. Met behulp van deze functies is het mogelijk via foutopsporing de oorzaak vast te stellen van de fout in een stuurprogramma.

De Stop-fout heeft de volgende vorm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Technische informatie:

*** STOP: 0x000000C2 (0xParameter_1, 0xParameter_2, 0xParameter_3, 0xParameter_4)
BAD_POOL_CALLER

Ze hebben ook wat programma's om de fouten op te sporen en te debuggen!!!

link: Een Stop 0xC2- of Stop 0x000000C2-foutbericht interpreteren op een computer met Windows XP

Omdat ik dit , thank god O-) , toevallig vandaag ben tegengekomen, heb ik het nog niet uit kunnen proberen.

Vanavond zal ik die bug, zonder Windows XP opnieuw te hoeven installeren, proberen te killen >:) .
Zodra ik iets meer weet laat ik het natuurlijk weten.