[XP] BAD_POOL_LOADER blauw scherm*

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
hallo,

Na weken proberen dit probleem op te lossen, kom ik er nog niet uit.

Het probleem is als volgt, wanneer ik de pc afsluit krijg ik normaal windows is bezig met afsluiten te zien, wanneer deze fout optreedt start hij gewoon opnieuw op zonder de melding windows is bezig met afsluiten dus zwart scherm en reboot. Het komt dus ook weleens voor dat die wel gewoon afsluit.

Ik heb dit blauwe scherm gekregen doordat ik bij opstart en herinstellingen, "automatisch opnieuw opstarten" uitgezet heb.

Ik heb zelf al wat informatie gevonden, maar begrijp niet helemaal hoe dat werkt "debug".

How to interpret a Stop 0xC2 or Stop 0x000000C2 error message on a Windows XP-based computer

Ik heb ook een foto gemaakt van mijn blauwe scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/1547/img6574gm4.th.jpg

Dit stukje tekst heb ik gevonden op deze website http://aumha.org/win5/kbestop.htm

"0x000000C2: BAD_POOL_CALLER
(Click to consult the online Win XP Resource Kit article.)
A kernel-mode process or driver incorrectly attempted to perform memory operations. Typically, a faulty driver or buggy software causes this.

* 0x000000C2 {KB 265879} Win 2000, Win XP
* 0x000000C2: BAD_POOL_CALLER {KB 310527} Win XP (upgrading Compaq Professional Workstation AP550 from Win 2000 to XP)
* Computer with ATI RAGE FURY MAXX Video Adapter Stops Responding After Upgrade to Win XP {KB 307151} Win XP"

Ik heb een Sitecom USB kaart geinstalleerd op mijn laatste PCI slot deze geeft geen foutmelding of iets dergelijks in apparaatbeheer, kan dit het probleem zijn?

Ik draai Windows XP HOME SP2 incl. alle updates.

Graag advies.

BVD
Jordi

PS.

Ik krijg nu met het booten de melding " Schijfleesfout druk op CTRL+ALT+DEL om windows opnieuw op te starten". Dit heb ik drie keer moeten doen voordat windows weer door kon opstarten.

[ Voor 190% gewijzigd door jordi.c op 17-09-2006 20:18 ]

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Weet niemand wat het kan zijn :|

Verwijderd

Ik ga eerlijk zijn, ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn maar heb je al eens een schijfcontrole gedaan? lijkt mij dat er een corrupt bestand staat ergens bij het booten. Probeer ook eens memtest.
Wat je moet doen:
- Koppel alle apparaten los die niet essentieel zijn (enkel nog muis,toetsenbord en scherm)
- Kijk of het probleem er dan nog is (zoniet, sluit één per één de apparaten terug aan en met wat geluk kom je te weten of er een toestel een brakke driver heeft.)
- zoja, doe eens een schijfcontrole, run memtest eens en lees de SMART-gegevens van je harde schijf eens uit.
- Kijk de error logs eens na bij je systeembeheer, misschien dat er verwezen wordt naar welk bestand de fout veroorzaakt.

Kan nog wel wat dingens opnoemen maar probeer dit al eens.

Groetjes