BSOD met verschillende fouten

Pagina: 1
Acties:

• Okocha
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo allemaal,

Sinds een paar maand heb ik last van het spontaan uitvallen van mijn pc, meestal binnen het uur dat ik em aanzet op een dag valt hij 2-10 x uit, met verschillende BSOD meldingen. heb al heel wat drivers geupdate en fora afgezocht maar kan geen oplossing vinden die gepast is in mijn situatie.

de meldingen die ik krijg zijn:

Page_fault_in_nonpaged_area
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000008E
0x00000050
0x000000C5
Bad_pool_caller icm 0x000000C2
0x00000024 icm ntfs.sys

het is dus ook geen 1 steeds terugkerende foutmelding maar steeds een andere.

ik heb al met de windows verifier gekeken, en die geeft dan deze melding

10 system verification error in stream.sys wdm driver error 22e

ik heb op al deze meldingen al oneindig gegoogled, maar het probleem blijft terug komen, soms doet hij het een aantal dagen goed, maar dan begint het weer. Ook is het apart dat in het eerste uur dat de pc aanstaat op een dag hij moeite heeft en steeds uitvalt, maar dan de rest van de dag prima loopt en ik ook gewoon kan gamen, waaronder ook wat zwaardere games als Oblivion.

nou heb ik al eerder memtest86 laten lopen, die toen na een 1.5 uur runnen niks vond, maar zonet nog maals geprobeerd en nu vond ie na 5 minuten al 9000 errors en liep memtest vervolgens vast. Ook heb ik volgens Everest maar ongeveer 500 mb vrije RAM van de 1 GB die ik heb, ook als ik geen progamma's heb open staan oid.

Ik ben ten einde raad, het is een pc van 15 maand oud en nooit eerder problemen gehad. Misschien dat iemand een idee heeft wat ik nog kan proberen of wat het probleem is?

BvD

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

aar zonet nog maals geprobeerd en nu vond ie na 5 minuten al 9000 errors en liep memtest vervolgens vast
Conclusie: Brak geheugen. Vervang deze en je zal een stukje minder fouten krijgen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Okocha
maar is het dan niet vreemd dat ie et de rest van de dag perfect doet en ik ook gwn kan gamen? daar heeft ie toch ook geheugen voor nodig...

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Probeer je geheugen er uit te halen, de sloten schoon te blazen en het dan weer in doen. Misschien helpt dat.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:25:
[...]

Conclusie: Brak geheugen. Vervang deze en je zal een stukje minder fouten krijgen.
Beetje kort door de bocht. Het zou kunnen dat z'n moederbord defect is ipv het geheugen. Misschien is z'n processor koeler defect en wordt deze te warm, nou weet ik alleen niet zeker of dat fouten kan geven in memtest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je krijgt inderdaad geheugen fouten dus dan heeft het per definitie al niets meer met Windows te maken - geheugen vervangen lijkt me de meest interessante oplossing? :)

• Okocha
naja, er zit nog garantie op, en er komt straks een monteur kijken, dus dat eerst maar ff afw88 dan
Pagina: 1