Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb hier een pc staan en die viel altijd uit dus nu dacht ik ik formateer hem en zet windows (XP) erop
maar als ik wil instaleren na een tijdje kan varieren krijg ik een stopfout van windows is afgesloten om schade te verkomen toen dacht ik ik zet er linux op dat ging wel maar vond het niet fijn nu ben ik vanalles aan het proberen HD op andere channel gezet defecte floppydrive uit geschakeld een andere windows cd geprobeert enz...
over de pc :

het is een zelfbouw, met een fujitsu behuizing
een voeding van sweex 300 watt
een mobo van MSI k9mm-v
een prosesor van amd atlon 64 4400+X2
en een hd van fujitsu mpc3064at 6 GB :+

wie kan mij helpen waar het aan kan liggen
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Als ik het goed begrijp krijg je een BSOD, hier bij staat ook een nummer.
Of het nummer in dit topic gooien of even googlen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Is die 300watt Sweex al veel gebruikt (/oud)? Dat zijn rotte voedingen, kunnen veel fouten door komen.. Die 6GB oude schijf kan ook rotte clusters hebben, waardoor je fouten gaat krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is een nieuwe voeding maar die HD is niks mis mee want met ERD kom ik er gewoon in en kan ik alles doen dus...

deze fout melding :

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
BAD_POOL_CALLER
if this is the first time you've seen this top error screen
restart you computer if this screen appears again, follow these steps

check to make sure any new hardwere or sofsware is properly installed
if this is a new instalation ask youy hardware or software manufacturer
if problems continue disable or remove any newly installed hardware or software disable bios memory options such as caching or schadowing
if you need to use safe mode to remove or disable components restart your computer press f8 to select advanced startup options and then delect safe mode

technical information *** STOP: 0x000000c2 (0x00000007,0x00000cd4,0x020281f9,0xE10b113E

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

offtopic:
Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Dat zou je post heel wat leesbaarder maken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geheugen checken. Linux begint vooraan je geheugen en Windows achterin (of andersom :P).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze fout melding :

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
BAD_POOL_CALLER
if this is the first time you've seen this top error screen
restart you computer if this screen appears again, follow these steps

check to make sure any new hardwere or sofsware is properly installed
if this is a new instalation ask youy hardware or software manufacturer
if problems continue disable or remove any newly installed hardware or software disable bios memory options such as caching or schadowing
if you need to use safe mode to remove or disable components restart your computer press f8 to select advanced startup options and then delect safe mode

technical information *** STOP: 0x000000c2 (0x00000007,0x00000cd4,0x020281f9,0xE10b113E

dat geeft hij aan na een tijdje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; let daar in het vervolg zelf even op :) Heb je zelf al informatie gevonden adhv de foutmelding?

windows stofout > [XP] Windows geeft BSOD 'BAD_POOL_CALLER'? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dan ga je dus [google=0x000000c2], [google=0x000000c2 XP] en [google=BAD_POOL_CALLER], lees je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Windows XP en 2000 BSOD guide en ga je vervolgens nadenken wat de boosdoener kan zijn. Hardware/drivers en geheugen. Check die dus. Aangezien je vooraf al hangers had lijkt het me voor de hand liggend om je hardware te checken, bijv. o.b.v. "onze" FAQ daarover. Achterover leunen tot het antwoord komt zal niet werken omdat we daarvoor info missen, de enige die tot een antwoord kan komen ben jezelf dus pak een diskette, gaan (tenminste 24 uur lang) memtest'en en ga daarna evt andere onderdelen checken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1