Het Nokia E71 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 109.266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Dat is de breathing light: zo laat je toestel zien dat 'ie nog aan staat. Als er een melding is, gaat het lampje sneller knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Oke, thanks, maar toch staat er nu nieuwe mail in de inbox waarvan de "Actieve Verbinding" aan staat en niks/nada/noppes qua sneller knipperende lampjes, geluidjes dat mail is binnengekomen (staat ook aan) of een icoon in mijn scherm.

Ben ik nou zo scheel, of ....

Update: Voor wat het waard is, voor één van de 2 accounts doet ie het nu wèl... Maar wat ik veranderd heb wat ermee te maken zou kunnen hebben, geen idee! Ik zat alleen even te rommelen met de uitgaande server (even van StartTLS naar SSL gezet) :? En ja, op het andere account staat wel een nieuw ongelezen mailtje...

Vaag...

[ Voor 38% gewijzigd door Whizzer op 15-06-2009 14:39 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
monnick schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Promo filmpje van de E72 ziet er inderdaad goed uit!

Maar wat zouden ze allemaal nog kunnen verbeteren i.t.t. de E71. Alleen een betere camera en betere GPS ontvanger kan ik bedenken :P
Ik dacht dat bij een FP2 toestel de loze ruimte onder de klok verleden tijd was... Maar gezien de foto's van de E72 is dat niet het geval. Gemiste kans hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51
de telfortschop doet raar.. als ik klik op verlengen abonnement kan ik een e71 bestellen met een abonnement van 10 euro per maand.. +10 euro kosten erbij ..

eh.. zal ik dat maar doen dan?!? duidelijk dat dit niet klopt.. maar ik kan het gewoon bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Whizzer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:35:
Maar de grootste uitdaging is dat ik geen fatsoenlijke melding krijg als er een nieuwe email is binnengekomen. Bij SMS komt mooi zo'n envelop in je "Home" scherm te staan, maar bij de emails niet. Klopt dat?

Ik heb even gekeken in de handleiding:
"Opties > Bewerken > Gebruikersinstellingen > Melding bij nieuwe e-mail" staat aan
Instr. > Inst. > Alg. > Pers. > Meldingsindicator > Meldingen" staat email ook aan.

Maar ik zie alleen m'n lampje af en toch oplichten...
Ga eens kijken bij "Homescreen" "Enabled Applications" zet daar ook ff je mail notificaties aan... Bij mij komt er het aantal nieuwe mails op de betreffende account (1 ingesteld)..

dat Breathing light is idd zoals ze al zeiden dat je telefoon aanstaan, bij de oudere telefoons was het een NOG feller blauwe flits (N73 bv) maar dit is iets zakelijker en subtieler. Je kan het ook helemaal uit zetten en dan krijg je de wel bekende verspringende balk op je scherm, dit kost iets meer accu maar goed.. ik heb geen last van het lampje want hij ligt 90% v/d tijd in het hoesje :). (ons Zeeuwen bin zunig op hun spullen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Voor de gebruikers van Fring: Ik vroeg me af hoe goed je kan skypen met een telfort inetverbinding? Is het dus echt noodzakelijk dat je op een wifi-netwerk zit voor een degelijk gesprek of zou het ook kunnen met een telfort inet verbinding?
2) Ik kan youtube app niet installeren op mijn E71! Als ik op de site van youtube ben en ik klik op 'youtube op je telefoon' dan krijg ik het bericht dat het apparaat niet wordt ondersteund! :S
Waar kan dit aan liggen? Ik kan de youtube app ook niet downloaden van google zelf
RaJitsu schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Dan kun je het beste gewoon voor iets als dit gaan:
[afbeelding]
En dan hierbij de 3,5 mm-oplossing naar keuze bij gebruiken.

[...]

Dit vind ik vreemd. Actief bluetoothgebruik zuipt gewoon batterij. Maar goed, het is maar net wat je acceptabel vind, en wat je als een groot verschil acht.
Waar zou ik zo'n kleine verloopertje kunnen halen in NL?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:14:
2) Ik kan youtube app niet installeren op mijn E71! Als ik op de site van youtube ben en ik klik op 'youtube op je telefoon' dan krijg ik het bericht dat het apparaat niet wordt ondersteund! :S
Waar kan dit aan liggen? Ik kan de youtube app ook niet downloaden van google zelf
Op de download site van Google eventjes de taal naar Engels zetten. Momenteel is YouTube alleen nog maar in het Engels beschikbaar en daarom staat er dat je apparaat niet ondersteund wordt. Lekker stom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

[...]

Bij conrd hebben ze alleen ' zo'n oplossing wat niet ideaal is.

Ik zou gewoon op eBay kijken. Dan moet je wel effe wachten, maar dan heb je wel een oplossing die ' het voor je doet'...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Pat-Skim schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Ga eens kijken bij "Homescreen" "Enabled Applications" zet daar ook ff je mail notificaties aan... Bij mij komt er het aantal nieuwe mails op de betreffende account (1 ingesteld)..

dat Breathing light is idd zoals ze al zeiden dat je telefoon aanstaan, bij de oudere telefoons was het een NOG feller blauwe flits (N73 bv) maar dit is iets zakelijker en subtieler. Je kan het ook helemaal uit zetten en dan krijg je de wel bekende verspringende balk op je scherm, dit kost iets meer accu maar goed.. ik heb geen last van het lampje want hij ligt 90% v/d tijd in het hoesje :). (ons Zeeuwen bin zunig op hun spullen ;)!
Deze stond ook al aan... Momenteel zie ik het dus wel voor het ene account, maar niet voor het andere, hoewel daar toch echt nieuwe mail staat te wachten... vaag... nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

1) Voor de gebruikers van Fring: Ik vroeg me af hoe goed je kan skypen met een telfort inetverbinding? Is het dus echt noodzakelijk dat je op een wifi-netwerk zit voor een degelijk gesprek of zou het ook kunnen met een telfort inet verbinding?

[...]

Hier, bijvoorbeeld: Smartphoneshop, 15 euro

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Don3k schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:03:
Vind idd de E71 toch wel mooier. Batterij is echt onverwoestbaar lijkt het wel. Iemand ervaring met Mugen batterijen (http://www.mugenpowerbatt...95377/Products/HLI-BP4LSL) ?
ik gebruik sinds 2 maanden de mugen HLI-BP4LSL 1800mAh accu, hij past netjes en gaat langer mee. scheelt een dag ;)
origineel was 2 dgn en mugen 3 dgn
dit is wel bij intensief gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Whizzer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:26:
[...]

Deze stond ook al aan... Momenteel zie ik het dus wel voor het ene account, maar niet voor het andere, hoewel daar toch echt nieuwe mail staat te wachten... vaag... nog even verder zoeken.
Heb je bij Enabled Applications ook 'intelli sync' aangevinkt? Dat deed het hem bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Aldmar schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:44:
[...]

Heb je bij Enabled Applications ook 'intelli sync' aangevinkt? Dat deed het hem bij mij :)
En stel.... stel... stel dat die er niet staat... ;)

Wel heb ik aanstaan "Melding e-mail 1" en Melding e-mail 2". Als ik een beetje logisch nadenk in welke volgorde ik de accounts heb geconfigureerd, dan is dat als eerste mijn prive, als 2de de Mail for Exchange (waarop verders geen mail binnenkomt). Maar ik kan geen "Melding e-mail 3" over hoger vinden. Dus wellicht moet ik mijn email accounts gaan shuffelen.. En hoe gaan we dat weer doen??? :?

Update: Jaaaaaa, gevonden... :(

Mijn telefoon was van mening dat "Melding e-mail 1" mijn Gmail account was welke niet automatisch wordt bijgewerkt en "Melding e-mail 2" mijn prive mail was. Bij het aanpassen van Gmail naar mijn zakelijk mail was het aangepast! Maar dus wel jammer dat je naast maar 2 actief verbonden mailboxen dus ook maar van 2 mailboxen meldingen van nieuwe mail kan ontvangen... Misschien dat ik dat moet afwisselen met de modi waarin hij draait (dus zakelijk en privé), echter heb ik daar eigenlijk helemaal geen zin in...

[ Voor 29% gewijzigd door Whizzer op 16-06-2009 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb een unsigned programma dat ik wil installeren. Nu heb ik al deze site gevonden om zelf .sis bestanden te signen: https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Alleen het wil niet echt werken. Wanneer ik mijn IMEI nummer invul, mijn (geldige) emailadres en natuurlijk het .sis bestand selecteer krijg ik de melding:
FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x20010b5a 0x20010b5a )
Iemand ervaring met deze foutmelding / deze online tool om programma's mee te signen? Er is geloof ik ook een eenmalige manier om je telefoon altijd unsigned apps te kunnen laten installeren. Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben en is dit ingewikkeld / legaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ehhhh bij mij werkte het wel gewoon via die site (zoals ik eerder al had geplaatst in dit topic)...

Misschien staat er al een soort van sign in de .sis waar een mail adres aangekoppeld zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Denk niet dat het daar aan ligt, maar wie weet..Ik heb het met meerdere .sis bestanden van allerlei ontwikkelaars probeert, ze geven allemaal de bovenstaande melding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet kan je slechts enkele programma's daar laten signen. Mogelijk dat je programma's hebt gebruikt die niet sign-baar zijn via die site? De UID van het progje komt immers niet overeen met je emailadresgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:49:
Zover ik weet kan je slechts enkele programma's daar laten signen. Mogelijk dat je programma's hebt gebruikt die niet sign-baar zijn via die site? De UID van het progje komt immers niet overeen met je emailadresgegevens
Tsja, ik heb geen idee hoe dat precies zit met de SIS bestanden die ik heb. Vreemd dat het niet werkt, lekker nutteloze webapplicatie als al mijn sis bestanden niet gesigned worden...

Weet iemand een manier om mijn hele E71 te "soft-modden" (??) zodat ik altijd unsigned applicaties kan installeren (tot mijn volgende hardreset) ? :) De garantie blijft dan neem ik aan gewoon behouden aangezien het een softwarematige aanpassing in Symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

monnick schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Tsja, ik heb geen idee hoe dat precies zit met de SIS bestanden die ik heb. Vreemd dat het niet werkt, lekker nutteloze webapplicatie als al mijn sis bestanden niet gesigned worden...
Gaat het om applicaties die door hun aard of herkomst als enigszins louche aan te duiden zijn?
Weet iemand een manier om mijn hele E71 te "soft-modden" (??) zodat ik altijd unsigned applicaties kan installeren (tot mijn volgende hardreset) ? :) De garantie blijft dan neem ik aan gewoon behouden aangezien het een softwarematige aanpassing in Symbian?
De garantie blijft volgens mij idd gewoon staan (persoonlijk let ik er niet zo op, aangezien ik een toestelverzekering heb). Hoe dan ook, Google effe naar helloOX 1.03.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RaJitsu schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:21:
Wellicht een dome vraag van mijn kant, maar hoe krijg je voor elkaar dat via de muziekspeler/galerij hele mappen aan je afspeellijst kunt toevoegen??
Iemand hier nog een antwoord op?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Wat wel vaag is, als ik JoikuSpot gebruik, wordt het toestel zeer warm en gaat mijn batterij super snel leeg! Is dit normaal? Zelfs met 3G internetten of BT wordt hij niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Don3k schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:52:
Wat wel vaag is, als ik JoikuSpot gebruik, wordt het toestel zeer warm en gaat mijn batterij super snel leeg! Is dit normaal? Zelfs met 3G internetten of BT wordt hij niet warm.
Dat heb ik ook...het is een heel mooi programmatje maar dat is wel het grootste nadeel.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik heb er eentje gekocht bij de lokale elektronicaboer (zo'n winkel met lampen en allerhande stekkers enzo).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Wat ik me af vroeg, ik heb even zitten googlen op ebay en op pdashop.nl maar er is geen echte brace/sleeve waar je je E71 in kan doen als je gaat joggen bijvoorbeeld he?

Iemand enig idee, of al iets tegengekomen? Mijn part is het een hoes waar een riem doorheen kan, dan maak ik me zelf wel een band voor om mijn arm daar hij doorheen kan..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
loewie-643- schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:54:
Wat ik me af vroeg, ik heb even zitten googlen op ebay en op pdashop.nl maar er is geen echte brace/sleeve waar je je E71 in kan doen als je gaat joggen bijvoorbeeld he?

Iemand enig idee, of al iets tegengekomen? Mijn part is het een hoes waar een riem doorheen kan, dan maak ik me zelf wel een band voor om mijn arm daar hij doorheen kan..
Heb ik ook al naar zitten zoeken. Wat denk ik werkt is zo'n band voor de IPhone. Het formaat is ongeveer het zelfde. Deze zijn via Ebay in Hong Kong voor weinig te koop. Zelf geen ervaring mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
coenox schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:19:
[...]
Heb ik ook al naar zitten zoeken. Wat denk ik werkt is zo'n band voor de IPhone. Het formaat is ongeveer het zelfde. Deze zijn via Ebay in Hong Kong voor weinig te koop. Zelf geen ervaring mee trouwens.
Daar zeg je wat, een sportband voor de iPod Classic zou moeten voldoen, alhoewel deze wel haast 1 cm kleiner is in lengte dan de e71, maar dan rekken we het maar wat op, zou niet de eerste keer zijn dat ik dat doe ;)

zoiets als dit?

[ Voor 21% gewijzigd door loewie1984 op 17-06-2009 14:24 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb sinds een aantal dagen een E71 als vervanging voor een defecte Touch Pro.

Iets wat ik echter enorm mis is het zoeken in e-mails. Ik gebruik de E71 icm MfE (Mail for Exchange), maar ik krijg het niet voor mekaar om snel e-mails te selecteren. Bij de touch pro tikte ik een aantal letters van een subject of naam in en de mails kwamen naar boven, maar bij de E71 vind ik helemaal geen optie om te zoeken in de e-mails?

Ook is het me niet duidelijk hoe je in een agenda een vergaderverzoek kan doen of mensen kan uitnodigen voor een vergadering. Kennelijk "meeten" symbian users alleen met zichzelf in een meeting? ;-) Andersom werkt wel weer uitstekend; krijg ik een meetingrequest dan komt dit perfect in mijn agenda te staan.

Verder heeeel erg tevreden met de formfactor, het scherm (helaas 320x200) is suuuuper zichtbaar in zonlicht (zelfs zonder backlight; transflective zoals het zou moeten zijn itt het slechte scherm vd touch pro!) en zelfs met heavy MfE usage (60+ mails per dag) en behoorlijk wat bellen en gebeld worden fluitend 2 dagen op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Ben vandaag bezig met het installeren van wat nieuwe apps. Nu vind ik de aroundme app van de Iphone erg handig, kent iemand een alternatief voor de E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
wessel99 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:38:
Heb sinds een aantal dagen een E71 als vervanging voor een defecte Touch Pro.

Iets wat ik echter enorm mis is het zoeken in e-mails. Ik gebruik de E71 icm MfE (Mail for Exchange), maar ik krijg het niet voor mekaar om snel e-mails te selecteren. Bij de touch pro tikte ik een aantal letters van een subject of naam in en de mails kwamen naar boven, maar bij de E71 vind ik helemaal geen optie om te zoeken in de e-mails?

Ook is het me niet duidelijk hoe je in een agenda een vergaderverzoek kan doen of mensen kan uitnodigen voor een vergadering. Kennelijk "meeten" symbian users alleen met zichzelf in een meeting? ;-) Andersom werkt wel weer uitstekend; krijg ik een meetingrequest dan komt dit perfect in mijn agenda te staan.

Verder heeeel erg tevreden met de formfactor, het scherm (helaas 320x200) is suuuuper zichtbaar in zonlicht (zelfs zonder backlight; transflective zoals het zou moeten zijn itt het slechte scherm vd touch pro!) en zelfs met heavy MfE usage (60+ mails per dag) en behoorlijk wat bellen en gebeld worden fluitend 2 dagen op een accu.
Ga naar menu--kantoor--zoeken
Even instellen wat hij moet weergeven bij een zoek opdracht en dan kan je de hele telefoon doorzoeken. Ook mfe email.
E71 heeft een 320x240 resolutie ;p
En da super zichtbare scherm in zonlicht is geniaal ja
Helaas kan ik ook niet mensen uitnodigen gevonden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Symbian blog:Free QuickOffice 6 Upgrade (Office 2007 Compatibility) For Eseries:
Quickoffice today announced that it will be offering free upgrades to the latest version of Quickoffice for users on certain Nokia Eseries phones which include the Nokia E51, E52, E55, E63, E71, E72, E75 and E90 devices.

Quickoffice 6 will be available as a free upgrade via Quickmanager, Quickoffice’s secure on-device, e-commerce portal. Quickoffice 6 includes more advanced document viewing and editing functionality of Microsoft Office 2007 documents, ZIP file support, password-protected file handling, Excel 2007 chart viewing and multiple usability enhancements. Subsequent software updates released by Quickoffice for these select devices will also be available on a continual basis, including PowerPoint 2007 format support. Quickoffice 6 will initially only be available in English and a fully localized update will follow in the near future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
loewie-643- schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:22:
[...]

Daar zeg je wat, een sportband voor de iPod Classic zou moeten voldoen, alhoewel deze wel haast 1 cm kleiner is in lengte dan de e71, maar dan rekken we het maar wat op, zou niet de eerste keer zijn dat ik dat doe ;)

zoiets als dit?
Ja, of gewoon voor de iPhone, Past zeker, Bijvoorbeeld zoiets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Ja nieuwe versie quickoffice 6.1 !!!
Eindelijk gratis te downloaden.
Heb het nu een paar dagen getest en moet zeggen dat het geniaal is. loopt vloeiend en snel en je kunt .docx lezen en bewerken. Eindelijk een volwaardig office op s60

Downloaden: ga naar quickoffice in je telefoon en druk opties--updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ff paar vraagjes.

Na heel veel gedoe heb ik iigh al mijn mailboxen aan de praat gekregen .
Wat ik echter mis is de optie CC of BCC. Ik kan alleen een to kiezen en tsja, soms wil je dus ff die andere optie gebruiken.

Met verbazing is me het volgende opgevallen.
OP 2 manier kan ik de pics bekijken in de nokia. Via bestandsbeheer en via gallerij. Maak je echter een map aan maakt in bestandsbeheer en daar pics in onderbrengt is daar niks van terug te vinden in gallerij. Maak je dara dan ook die map aan en ga je terug naar bestandsbeheer dan moet je daar opnieuw je pics in een map stoppen...

Doe ik dit verkeerd? is het een bugg? ik vind het iig niet logisch...

en de laatste alweer..
Dat scherm gaat nogal snel "uit" UIt in de zin van op donker. De toets beveiliging gaat er dan netjes op en als ik de zilveren ring even ingedrukt houd krijg ik groot de tijd in beeld.
Na wat zoeken kwam ik iets tegen, geen idee meer waar en dus hoe ik het moet terugzetten, waardoor ik nu een verspringende balk over het scherm zie lopen met datum en tijd.
ECHTER, die verdwijnt ook binnen de kortste keren.

Is er niet een manier om dat scherm gewoon "AAN" te laten staan als in, verlicht scherm???
Die oude nokia 6310i had een scherm dat je gewoon altijd kon aflezen...
Deze kan niet eens "aan" blijven als ik umj in de carkit zet van brodit met opladersfunctie...

oh ja...
ff iets anders... ik heb blijkbaar in mijn tweakersprofiel iets aangezet waardoor ik het hele topic op 1 pagina krijg... DAS ECHT irritant maar hoe zet ik dat terug? heb me suf gezocht.... :X |:(

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
mdbde schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:32:
[...]

Je kunt ze gewoon via bluetooth overzenden. Of je synct je contacten met nokia pc suite. Het wijst zichzelf.
Nou het is even klungelen, mn contacten exporteren, importeren in outlook expres en daarna weer importeren in de nokia suite (ging niet meteen naar nokia suite).

Na nog meer prutsen heb ik er verschillende programma's op gekregen. Maar veel programma's gebruiken constant internet zoals nokia email om te synchoniseren en sygic om a-gps te kunnen gebruiken.

Is er een programma voor symbian die werkt als nodata voor wm? Heb gegoogled, gebinged en gezocht op vaste symbian fora, maar heb niets kunnen vinden.

Wat doen jullie als je naar het buitenland gaat?

Het typen en symbian werkt wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een aantal dagen mail for exchange draaien voor mijn zakelijke mail en seven voor mijn prive mail. Alleen heb ik het probleem als ik mijn telefoon uitzet en weer aanzet dat er een vraagteken bij beide mailboxen staat. Ik krijg ook geen mail meer binnen. Daarna heb ik beide applicaties opnieuw geinstallleerd (op telefoon geheugen) en dan werkt het weer totdat ik mijn telefoon uitzet.. iemand enig idee????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdbde schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:15:
Ja nieuwe versie quickoffice 6.1 !!!
Eindelijk gratis te downloaden.
Heb het nu een paar dagen getest en moet zeggen dat het geniaal is. loopt vloeiend en snel en je kunt .docx lezen en bewerken. Eindelijk een volwaardig office op s60

Downloaden: ga naar quickoffice in je telefoon en druk opties--updates.
Dat vreet wel geheugen zeg! Ik ben nu ruim 10MB extra kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom een probleempje tegen dat iemand van jullie wellicht al getackeld heeft...

Ik heb een peppie autohouder van brodit voor mijn E71. Kan ik prima telefoneren als ik het bij een gesprek op luidspreker zet. Echter, als ik mijn navigatieprogje draai (McGuider) dan komt bij een inkomend gesprek keurig het hoofdscherm naar voren met de naam van de beller en de mogelijkheid om op te nemen. Als ik dan opneem komt McGuider weer naar voren. En dan heb ik geen mogelijkheid meer om de luidspreker aan te zetten. Zo hoort de andere kant mij wel, maar ik hen niet. Teruggaan naar het hoofdscherm nadat ik het gesprek heb aangenomen biedt geen soelaas, omdat de optie voor luidspreker dan niet meer wordt weergegeven...

Iemand een idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
productreview: Nokia E71 Grijs review door loewie1984

ff reclame maken voor mijn review :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al even mee, in de feedreader. Maar reageerde nog niet, ben niet echt een 'tweaker' en vond m'n logins niet -_-

Afijn, heb ook een vraagje. Ik gebruik nu Garmin om te navigeren, maar zoek nog iets dat als wandelgps kan dienen. In stad en op verharde wegen volstaat garmin, nokia maps of google maps.
Maar in de bergen bijvoorbeeld, daar ben je weinig met kaarten met wegen op. Google maps op sattelite view is ook niet ideaal omwille van dataverbruik.

Iemand een gedacht? Ideaal zou zijn, zoiets als de wandelgpstoestellen die Garmin los verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:51:
Ik kom een probleempje tegen dat iemand van jullie wellicht al getackeld heeft...

Ik heb een peppie autohouder van brodit voor mijn E71. Kan ik prima telefoneren als ik het bij een gesprek op luidspreker zet. Echter, als ik mijn navigatieprogje draai (McGuider) dan komt bij een inkomend gesprek keurig het hoofdscherm naar voren met de naam van de beller en de mogelijkheid om op te nemen. Als ik dan opneem komt McGuider weer naar voren. En dan heb ik geen mogelijkheid meer om de luidspreker aan te zetten. Zo hoort de andere kant mij wel, maar ik hen niet. Teruggaan naar het hoofdscherm nadat ik het gesprek heb aangenomen biedt geen soelaas, omdat de optie voor luidspreker dan niet meer wordt weergegeven...

Iemand een idee of oplossing?
De "Home" knop ingedrukt houden, dan zie je de "taskmanager", daar staat je gesprek ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompy58 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 03:11:

en de laatste alweer..
Dat scherm gaat nogal snel "uit" UIt in de zin van op donker. De toets beveiliging gaat er dan netjes op en als ik de zilveren ring even ingedrukt houd krijg ik groot de tijd in beeld.
Na wat zoeken kwam ik iets tegen, geen idee meer waar en dus hoe ik het moet terugzetten, waardoor ik nu een verspringende balk over het scherm zie lopen met datum en tijd.
ECHTER, die verdwijnt ook binnen de kortste keren.

Is er niet een manier om dat scherm gewoon "AAN" te laten staan als in, verlicht scherm???
Deze kan niet eens "aan" blijven als ik umj in de carkit zet van brodit met opladersfunctie...
Onder "downloads" staat in het eerste scherm "Lights on" wellicht dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:03:
[...]

Dat vreet wel geheugen zeg! Ik ben nu ruim 10MB extra kwijt.
En is hij ook in het engels, ziet er toch minder mooi uit in een NL-gui...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:51:
Ik lees al even mee, in de feedreader. Maar reageerde nog niet, ben niet echt een 'tweaker' en vond m'n logins niet -_-

Afijn, heb ook een vraagje. Ik gebruik nu Garmin om te navigeren, maar zoek nog iets dat als wandelgps kan dienen. In stad en op verharde wegen volstaat garmin, nokia maps of google maps.
Maar in de bergen bijvoorbeeld, daar ben je weinig met kaarten met wegen op. Google maps op sattelite view is ook niet ideaal omwille van dataverbruik.

Iemand een gedacht? Ideaal zou zijn, zoiets als de wandelgpstoestellen die Garmin los verkoopt.
google maps :). heeft alleen wel een internet verbinding nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:27:
[...]

Onder "downloads" staat in het eerste scherm "Lights on" wellicht dat dit je helpt.
onder downloads????

als ik naar downloads ga zie ik alleen maar categoriene van gratis en te betalen software die ik kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Pat-Skim schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:30:
[...]

google maps :). heeft alleen wel een internet verbinding nodig...
Heb je de hele post wel gelezen die je quote?
Met name het vet gedrukte deel moet je even op letten je je analytisch vermogen op loslaten:
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:51:

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al genoemd is: :/
Het probleem dat het menu niet meer wil openen kan opgelost worden. De softbuttons moeten niet zijn ingesteld op menu. Dit conflicteerd aangezien er al een dedicated menu button is. Ik heb nu agenda (ook dubbelop maar moet wat) als linker button en sindsdien geen hangend menu meer gehad. Daarvoor had ik het erg vaak. Elders op internet zijn hiermee ook de problemen opgelost.

Dus de softkeys niet aan menu toewijzen. Zijn de toetsen onder het scherm..
Keylock werkt gewoon wel, er is een kleine vertraging voor agenda bij mij opent, tijdens die vertraging kun je de fn button gebruiken om te locken.

Ik ben er blij mee! :*)

Briljant die quickoffice 6 voor noppes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32134277,noline]

Briljant die quickoffice 6 voor noppes!
Niet dat ik dat ooit gebruik, maar idd cool dat ze het gratis weggeven :p

Eens een ander vraagje, welk theme gebruiken jullie?
Ik Black Business of Personal, verander tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Tijdens een gesprek kan je het gespreksduur niet zien (?), heeft iemand daar een oplossing voor? Echt behoooooorlijk irritant gewoon. Ik maak vaak lange gesprekken, ik wil dan wel kunnen zien of ik een half uur aan de lijn ben of 2 uur. Tuurlijk merk je het verschil daartussen wel, maar 10 keer 15 min te lang door blijven praten tikt wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is ergens in te stellen (via tools -> personalisation geloof ik). Ik heb het iig zonder extra moeite of installaties aanstaan.
Handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Gompy58 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 03:11:

Dubbele oplossing :

Installer deze screensaver :
http://home.pacific.net.sg/~welic/cClock.html
In de settings kan je instellen dat "Power saving mode" of "Energie spaarmode" op Nee staat. Dan activeert cClock elke twee minuten het scherm en heb je dus continue de tijd in het groot op je scherm staan. Dit is ZONDER backlight, dus je batterij zal er slechts minimaal hinder van hebben.

Voor je Carkit moet je in Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Toebehoren > Bedrade Carkit > Openen > Verlichting > Aan.
Dan blijft het scherm altijd aan (met backlight) als hij in je Carkit zit.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Zijn er al mensen die de nieuwe Nokia PC Suite (versie 7.1.30.8) hebben geïnstalleerd?
Volgende problemen geconstateerd:
  • Nokia Music crasht direct bij het opstarten;
  • Bluetooth verbinding werkt niet meer;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subarrator2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-02-2016
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over mijn Nokia E71. Ik heb hem nu al ruim een half jaar. Maar er is slechts een ding wat me bijzinder tegenvalt...dat is de kwaliteit van de camera.

Ik werk bij een autopoetsbedrijf en we krijgen vrijwel dagelijks erg leuke auto's die ik dan fotografeer en elders op het internet zet. Alleen de leden van dat forum klagen steen en been over de kwaliteit van de foto.

Hier heb ik even een vergelijk gemaakt tussen mijn gewone camera en mijn Nokia E71.

Foto's even aanklikken voor het oorspronkelijke formaat (staat achter de omschrijving vermeld).

Nokia E71 normaal (2048px X 1536px 532kB)
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/fotovergelijk/klein/nokia-normaal.JPG

Nikon Coolpix S210 normaal (3264px X 2448px 1,44mb)
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/fotovergelijk/klein/nikon-normaal.JPG

Nokia E71 closeup (2048px X 1536px 425kB)
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/fotovergelijk/klein/nokia-closeup.JPG

Nikon Coolpix S210 closeup (3264px X 2448px 1,31mb)
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/fotovergelijk/klein/nikon-closeup.JPG

Zoals jullie dus zien zijn de foto's aan de linkerzijde nogal vaag. De lens maak ik voor het fotograferen wel altijd goed schoon en achter de lens zit ook geen stof. Maar waarom krijg ik dan dit beroerde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Een e71 is niet gemaakt om foto's te maken. Tis maar dat er een camera op zit.
Misschien is de linker zijde van de lens beschadigd, krasje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subarrator2 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:14:
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over mijn Nokia E71. Ik heb hem nu al ruim een half jaar. Maar er is slechts een ding wat me bijzinder tegenvalt...dat is de kwaliteit van de camera.

Ik werk bij een autopoetsbedrijf en we krijgen vrijwel dagelijks erg leuke auto's die ik dan fotografeer en elders op het internet zet. Alleen de leden van dat forum klagen steen en been over de kwaliteit van de foto.

Hier heb ik even een vergelijk gemaakt tussen mijn gewone camera en mijn Nokia E71.

Foto's even aanklikken voor het oorspronkelijke formaat (staat achter de omschrijving vermeld).

Nokia E71 normaal (2048px X 1536px 532kB)
[afbeelding]

Nikon Coolpix S210 normaal (3264px X 2448px 1,44mb)
[afbeelding]

Nokia E71 closeup (2048px X 1536px 425kB)
[afbeelding]

Nikon Coolpix S210 closeup (3264px X 2448px 1,31mb)
[afbeelding]

Zoals jullie dus zien zijn de foto's aan de linkerzijde nogal vaag. De lens maak ik voor het fotograferen wel altijd goed schoon en achter de lens zit ook geen stof. Maar waarom krijg ik dan dit beroerde resultaat?
Gebruik je de toets '2' of 'T' weleens om te focussen? Scheelt behoorlijk.
Staat ook in de handleiding en help van de camera

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Jammer dat je na de 2 toets nog op de navigatie toets moet drukken om een foto te maken. Op de SE c905 heb je de optie om direct na het scherpstellen automatisch een foto te maken. Das handig, het is tenslotte een camera toestel. Het zou op de e71 ook veel helpen om zo handig betere foto's te maken. Tis maar goed dat ik de camera niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subarrator2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-02-2016
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:02:
[...]

Gebruik je de toets '2' of 'T' weleens om te focussen? Scheelt behoorlijk.
Staat ook in de handleiding en help van de camera
Ik ga me ergens diep in een hoekje zitten schamen. :$ Inderdaad...de foto's worden zeer goed van kwaliteit na het focussen.
Maar ik gebruik bijna handleidingen nooit. Ik stel me altijd wat autodidactisch op als ik een nieuw toestel ga ontdekken. Pas als ik er echt niet meer in uitkom pak ik het boekje erbij. Tot nu toe heeft het boekje van mijn E71 al die tijd in de doos gezeten. Maar nu ik hem zo doorneem zie ik niet veel dingen die ik niet al ontdekt had.

Toch vreemd dat het niet meteen gebeurt voor je een foto maakt...zoals bij de Sony Ericssons die ik ervoor had. AF...tja...AutoFocus...hadden ze beter HAF van kunnen maken HalfAutoFocus). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Zo, effe me agenda en contactpersonen met mail for exchange naar me gmail gesynct. Zo dan is mijn 'cloud' klaar om weer in verbinding te staan met mijn nieuw speeltje: htc magic!
Erg handig dat alles zo in realtime gesynct kan worden. Zet de e71 of android aan en alles wordt bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen:

1) Sinds vorige week heb ik een iMac, en ik wil met iSync m'n E71 met iCal etc. synchroniseren. Dit kan echter niet. Ik heb de laatste versie van iSync en de plug-in voor de E71 gedownload (van de nokia site). Ik krijg deze foutmelding:

Zondag 21 juni 2009 23:16
[Jens' E71] Het apparaat is niet beschikbaar of de synchronisatie is geannuleerd. Sluit alle dialoogvensters en programma's op de telefoon en probeer het opnieuw.
Synchronisatie van apparaat 'Jens' E71' mislukt.

Weet iemand de oplossing? Nokia Multimedia Transfer doet het wel correct. Ik kan m'n foto's en muziek synchroniseren met m'n iMac.

2) Ik gebruik momenteel je JAVA client van Gmail voor m'n mail. Dit omdat ik ook met Labels werk en zover ik weet dat alleen bij de java app van gmail kan. Weet iemand of dit ook met Nokia Messaging kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:18:
Ik heb twee vragen:

1) Sinds vorige week heb ik een iMac, en ik wil met iSync m'n E71 met iCal etc. synchroniseren. Dit kan echter niet. Ik heb de laatste versie van iSync en de plug-in voor de E71 gedownload (van de nokia site). Ik krijg deze foutmelding:

Zondag 21 juni 2009 23:16
[Jens' E71] Het apparaat is niet beschikbaar of de synchronisatie is geannuleerd. Sluit alle dialoogvensters en programma's op de telefoon en probeer het opnieuw.
Synchronisatie van apparaat 'Jens' E71' mislukt.

Weet iemand de oplossing? Nokia Multimedia Transfer doet het wel correct. Ik kan m'n foto's en muziek synchroniseren met m'n iMac.
Ligt ie wel dicht genoeg bij je mac ? dat is bij mij nl nog wel eens het probleem, ik moet hem er vrij recht voor leggen voor ie wil syncen, terwijl het via bt bladeren wel kan als ie in m'n broekzak zit.

[ Voor 10% gewijzigd door LoneWolf op 22-06-2009 08:59 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneWolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Ligt ie wel dicht genoeg bij je mac ? dat is bij mij nl nog wel eens het probleem, ik moet hem er vrij recht voor leggen voor ie wil syncen, terwijl het via bt bladeren wel kan als ie in m'n broekzak zit.
Heb 't net drie keer geprobeerd, m'n e71 lag zowat tegen het scherm aan. Denk niet dat dat het is.

Jij hebt ook gewoon de nieuwste versie van iSync + E71 plug-in? Want volgens mij hebben wel meer mensen hier last van. Ik heb een G5 btw (17" iSight), misschien dat dat er iets mee te maken heeft? (ben een mac noob btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Thnx voor de tip van het focussen. nu heb ik iig ook fatsoenelijke pics :-)

Het antwoord om het scherm te laten branden met backlight als de nokia in de carkit zit is niet op te lossen met het standaard profiel. Die gaat uit van een bedrade carkit en volgens mij heb je die niet eens meer. Alles is blauwe tand vandaag de dag.
Heb dat progje lights on erop gezet en dat werkt. Het alternatief van best profiles is zwaar %^&*^*&^ en werkt voor geen meter.. Lights on is simpel en doet exact wat het moet doen.

Ik herhaal nog ff een eerdere opmerking.

Is het niemand opgevallen dat een map die je aanmaakt via bestandsbeheer voor je pics, deze NIET aanwezig blijkt te zijn als je via de galerij gaat kijken? En vica versa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

F*(&(K

Op de nieuwe e71 zat dus ook bij mij een quickoffice. 6.000 of zo iets. Nu kwam hier die gratis update aan de oprde en die wilde ik er dus opzetten.

Nah joepie... nu heb ik 6.194 maar quickmanager is compleet verdwenen en het lijkt in geen velden of wegen op de screenhots die op de quickoffice site staan.

Iiritanter is dat bij alles wat je via die site wilt doen men aangeeft dat je eerst naar quickmanager moet en dan bla blabla.... Die staat er nu dus niet meer op....

Ik ga nu naar:
kantoor-> quickoffice en dan krijg ik de optie van new document etc, maar thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Gompy58 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:25:
F*(&(K

Op de nieuwe e71 zat dus ook bij mij een quickoffice. 6.000 of zo iets. Nu kwam hier die gratis update aan de oprde en die wilde ik er dus opzetten.

Nah joepie... nu heb ik 6.194 maar quickmanager is compleet verdwenen en het lijkt in geen velden of wegen op de screenhots die op de quickoffice site staan.

Iiritanter is dat bij alles wat je via die site wilt doen men aangeeft dat je eerst naar quickmanager moet en dan bla blabla.... Die staat er nu dus niet meer op....

Ik ga nu naar:
kantoor-> quickoffice en dan krijg ik de optie van new document etc, maar thats it.
Daar ergens had ik die quickmanager in de menu opties zitten... Danwel bij help danwel als aparte optie (dus het menu dat je in het nieuw - open etc linksonder hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Irritant...
Mn E71 doet lastig nadat ik even mn 8GB geheugen kaartje eruit heb gehaald en weer terug gestopt...
Hij pakt hm net meer...wat ik ook probeer.
Aan uit met kaartje erin en hij zegt dat ik naar mn wederverkoper moet gaan omdat de zelftest faalt oid...
Als ik mn kaartje erin doe al hij al aan staat wordt hij heel erg traag....en kan ik er niets meer mee.
Zucht..vanavond maar ff kijken wat er van het kaartje af kan.

*Update*
Van het kaartje enkele bestanden verwijderd en het werkt weer naar behoren.
Van de 8GB was nog maar 84MB vrij... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 22-06-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E71 nu enkele daagjes en merk dat hij gevoerde/gemiste/ontvangen gesprekken niet opslaat. Dus als ik op het groene telefoontje druk zijn er geen gesprekken ontvangen of gevoerd terwijl dit helemaal niet is.

Iemand dit euvel ook of een oplossing?

EDIT: logboek stond af, oooops :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:10:
[...]

Heb 't net drie keer geprobeerd, m'n e71 lag zowat tegen het scherm aan. Denk niet dat dat het is.

Jij hebt ook gewoon de nieuwste versie van iSync + E71 plug-in? Want volgens mij hebben wel meer mensen hier last van. Ik heb een G5 btw (17" iSight), misschien dat dat er iets mee te maken heeft? (ben een mac noob btw)
Even een toevoeging:

Ik heb de iSync plug-in (2.1) gedownload en geinstalleerd, maar ook andere zelf gemaakte plug-ins (waren gemaakt toen de officiele van Nokia nog niet uit was). Ik heb ze verwijderd (bibliotheek>PhonePlugins weg gegooid), maar ze staan nog wel ingestalleerd. Hier kwam ik achter toen ik versie 1.1 van de iSync plugin wilde installeren. Er kwam een melding dat ik niet verder kon gaan omdat er al een nieuwere versie op stond.

Hoe kan ik al die plug-ins uninstallen? Want misschien is dat wel de oorzaak dat ik niet kan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb versie 2.1 van de plugin, maar geen idee hoe je die self made plugins moet verwijderen, beetje afhankelijk waar ze bestanden hebben neer gezet enzo.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneWolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:25:
Ik heb versie 2.1 van de plugin, maar geen idee hoe je die self made plugins moet verwijderen, beetje afhankelijk waar ze bestanden hebben neer gezet enzo.
Deed ie 't bij jou gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia e71 en een pioneer autoradio deh-p65bt. De handmatige aanmelding van de e71 aan de BT carkit gaat goed maar automatisch werkt dit niet. Ook valtde connectie regelmatig weg, wordt dan wel weer hersteld maar ook weer verbroken enz. Is de connectie er dan probeer ik het tefeloonboek van de e71 naar de carkit te zenden maar dan wordt tijdens het zenden van de gegevens de connectie meteen verbroken.

Heeft iemand ervaring met Nokia E71 icm Pioneer deh-p65bt autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Weet iemand wat (hele) goede screenprotectors voor de E71 zijn?

Ik gebruik sinds een aantal maanden een Brando Screenprotector maar hier was ik toch niet zo tevreden over. Na een tijd in gebruik te zijn kwamen er belletjes en stof onder, niet echt ideaal dus. En vandaag is Brando screenprotector ineens van m'n telefoon af gevallen (??).

Iemand tips? Buitenlandse aanbieders / winkels mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
monnick schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:24:
Weet iemand wat (hele) goede screenprotectors voor de E71 zijn?

Ik gebruik sinds een aantal maanden een Brando Screenprotector maar hier was ik toch niet zo tevreden over. Na een tijd in gebruik te zijn kwamen er belletjes en stof onder, niet echt ideaal dus. En vandaag is Brando screenprotector ineens van m'n telefoon af gevallen (??).

Iemand tips? Buitenlandse aanbieders / winkels mag ook :)
Ik gebruik al bijna 1 jaar een screenprotector van zagg.com zonder krassen en ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
CodeConnected schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:05:
[...]

Ik gebruik al bijna 1 jaar een screenprotector van zagg.com zonder krassen en ik ben er erg tevreden over.
Bedankt voor je reactie. Die Zagg screenprotectors zien er erg degelijk en veelbelovend uit. Weet je toevallig ook een leverancier / verkoper in Nederland die ze verkoopt?

EDIT: Nevermind. Net op eBay voor 18 euro inclusief verzendkosten een Zagg full body protector gekocht bij deze verkoper: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=230351223494

Ben benieuwd. Die ZAGG dingen schijnen erg goed te zijn! :)

[ Voor 23% gewijzigd door monnick op 23-06-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik weet dat je gratis over het internet kan bellen met fring/nimbuzz enzo, maar waar ik naar op zoek ben en nog niet heb gevonden is met elkaar cammen over het internet met de ingebouwde cam. Dus 2 E71 die met elkaar communiceren over de voorste cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Don3k schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:49:
Ik weet dat je gratis over het internet kan bellen met fring/nimbuzz enzo, maar waar ik naar op zoek ben en nog niet heb gevonden is met elkaar cammen over het internet met de ingebouwde cam. Dus 2 E71 die met elkaar communiceren over de voorste cam :)
Gratis (nog) niet mogelijk.
Je kunt het wel met het programma Octro Talk tijdelijk gratis uitproberen maar daarna moet je betalen.
Werkt wel aardig maar ik heb KPN en dan is het toch best traag, leuk dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene met het volgende probleem welke ik eindelijk bij mij opgelost heb.
Ik kon namelijk niet meer synchroniseren. Dan kreeg ik de volgende foutmelding:

-------------------------------------------------------------------------------
PC Sync-informatie.

Er is een probleem opgetreden en PC Sync heeft de synchronisatie beëindigd.

--------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke oplossing

Controleer de synchronisatie-instellingen en zorg ervoor dat uw telefoon op niet-actief staat. Start de synchronisatie vervolgens opnieuw.

--------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk een fantastische foutomschrijving die totaal niets zeggend is. De hele tijd ben ik namelijk gaan zoeken wat met niet-actief wordt bedoeld.Resetten Nokia e.d. wilde allemaal niet helpen.

Uiteindelijk heb ik een instelling op de Nokia aangepast waardoor synchroniseren weer werkte.
Ga naar Menu -> Instrumenten -> Synchr. Selecteer daar "PC Suite" en kies linksonder voor "opties". In het menu kies je voor "Synchr.prof.bijw". Selecteer "Verbindingsinstellingen". Zet "Sync.verz." toestaan op "Ja".

Dit werkte bij mij. Ik hoop dat anderen, die hetzelfde probleem hebben, hier baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Na een klein uitstapje te hebben gemaakt naar de E75, ben ik weer terug bij mijn vertrouwde E71.

De gammele constructie, batterijtijd en gebrekkige geluidskwaliteit van de E75 hebben tot deze beslissing geleid. Ik heb nu de zwarte E71 en ben zeer tevreden. Het verschil tussen FP1 en FP2 is naar mijn idee te verwaarlozen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
BillSpaarbank schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:49:
Na een klein uitstapje te hebben gemaakt naar de E75, ben ik weer terug bij mijn vertrouwde E71.

De gammele constructie, batterijtijd en gebrekkige geluidskwaliteit van de E75 hebben tot deze beslissing geleid. Ik heb nu de zwarte E71 en ben zeer tevreden. Het verschil tussen FP1 en FP2 is naar mijn idee te verwaarlozen.
Kijk, dat is nou fijn om te horen. In de zoektocht naar altijd wat beters ook wel eens aan de E75 gedacht. Jouw opmerkingen bevestigen wat ik ook elders wel lees. Lekker bij de E71 blijven dus. Of misschiens straks de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Leuk kaartje voor de geheugen liefhebbers op www.1dayfly.nl
http://1dayfly.nl/admin/P...oshiba_16GB_MSD_LARGE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Kijk, dat is nou fijn om te horen. In de zoektocht naar altijd wat beters ook wel eens aan de E75 gedacht. Jouw opmerkingen bevestigen wat ik ook elders wel lees. Lekker bij de E71 blijven dus. Of misschiens straks de E72.
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het meld. De E75 ziet er echt super uit vind ik persoonlijk, maar het haalde het gewoon net niet bij de E71.

Dan nog zijn het natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen en zo zullen er ook mensen zijn die blij zijn met hun overstap naar de E75. Blijft lastig ;)

De E72 spreekt me ook wel aan, alleen lijkt het of het toetsenbord lager is geplaatst. Dit lijkt me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Momenteel heb ik een Nokia 6300 met een gewoon 12 toetsen (ABC + DEF, etc).
Dit typt gigantisch fijn. Nou ben ik echt verliefd geworden op de zwarte E71.
Wie kan er ongeveer (helemaal red je denk ik niet) even snel typen met de E71 dan een normaal 12 toetsen telefoon?
Graag eerlijk antwoorden....

Ik wil best inleveren op typsnelheid, maar dan moet het wel acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb een hekel aan die T3 toetsenbordjes... :P

Waarom zou je met een volledig QWERTY tobo langszamer typen dan met een regulier keypad? Ik type in ieder geval razendsnel op mijn E71, echt veel sneller dan een normal keypad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
En one-handed? Bijv. op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dat gaat iets langzamer. Maar als nog prima te doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel tikken met één hand wordt lastiger omdat de toetsen uiteraard meer verspreid zijn over het toestel. Met twee handen win ik het ruim van de 6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Het is sowieso erg afhankelijk van je voorkeuren en wat je gewend bent. Ik ben nooit een grote sms-er geweest, dus T9 heb ik niet intensief mee gewerkt. Dan is een qwerty-toetsenbord gewoon erg fijn, zeker bij gebruik van woorden die niet in de woordenlijst voorkomen en het corrigeren hiervan.
Verder heb ik wel een goede 'hand-voel-coördinatie', waar een hoop mensen zich niet kunnen voorstellen goed berichten te kunnen typen via de kleine toetsen van de E71.
Met één hand op de fiets zou ik overigens niet makkelijk een bericht kunnen typen, en zou ik me veileger voelen met bijv. een 6300. Maar de mogelijkheid om op de fiets/met één hand een bericht te kunnen typen is voor mij niet echt een punt waar ik rekening mee houdt. Ik he

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Roodey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:45:
Onverantwoord :+ blind erg lastig hor, 3 rijen van 10 knopjes is best lastig zonder te kijken.
Maar er zijn zelfs reviews over ;)
http://thesymbianblog.com...-t9-which-is-the-fastest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Grappig want mijn vriendin is ook op zoek naar een nieuw toestel en het volledige toetsenbord van een E71 vond ze onzinnig en dan zou ze inderdaad een stuk minder snel typen. Vervolgens mijn E71 in haar handen geduwd en gevraagd of ze een sms wilde typen. De eerste 3 woorden gingen traag en daarna ging het tempo heel rap omhoog. Haar conclusie was dat zo'n qwerty-toetsenbord toch wel snel was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik krijg altijd te horen dat ik zo snel antwoord als ik via Slick online ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Roodey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:45:
Wat is een fiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Ik heb problemen met zowel Goosync als met de google calendar/contacts.

Ik sync met een Mac en dat gaat opzich goed, maar ja altijd verbinden hè, dus dacht en makkelijke oplossing gevonden te hebben.
Problemen: syncen is volstrekt onbetrouwbaar (Maak als je gaat testen een goede backup!) en ook dubbele afspraken.
Heb alle contacts geëdit, maar heb via een hard sync met Isync nu alles terug gezet.

Toch heb ik het idee dat het aan de E71 licht, niet aan de Goosync.

Andere vraag: Heeft iemand het ooit voor elkaar gekregen om ook de submappen (bijvoorbeeld Familie, Vrienden) naar een E71 gesynct te krijgen? Bij mij staat alles kris kras door elkaar, terwijl mijn Iphone ze altijd in categorieën liet. (Ik heb ergens nog een windows-XP PC staan, dus als het daarmee wel kan, ook goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Heeft iemand hier een polsbandje over? Ik wil er namelijk één gebruiken voor mijn E75 maar ik kan ze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MACNON schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:29:
Ik heb problemen met zowel Goosync als met de google calendar/contacts.

Ik sync met een Mac en dat gaat opzich goed, maar ja altijd verbinden hè, dus dacht en makkelijke oplossing gevonden te hebben.
Problemen: syncen is volstrekt onbetrouwbaar (Maak als je gaat testen een goede backup!) en ook dubbele afspraken.
Heb alle contacts geëdit, maar heb via een hard sync met Isync nu alles terug gezet.

Toch heb ik het idee dat het aan de E71 licht, niet aan de Goosync.

Andere vraag: Heeft iemand het ooit voor elkaar gekregen om ook de submappen (bijvoorbeeld Familie, Vrienden) naar een E71 gesynct te krijgen? Bij mij staat alles kris kras door elkaar, terwijl mijn Iphone ze altijd in categorieën liet. (Ik heb ergens nog een windows-XP PC staan, dus als het daarmee wel kan, ook goed!)
Zou je mij kunnen vertellen welke stappen je exact hebt genomen om iSync met je E71 werkend te krijgen? Ik krijg namelijk telkens een error dat de Synchronisatie is mislukt. Heb alle plug-ins al een keer geinstalleerd (nu staat de laatste officiele in de map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:10:
Momenteel heb ik een Nokia 6300 met een gewoon 12 toetsen (ABC + DEF, etc).
Dit typt gigantisch fijn. Nou ben ik echt verliefd geworden op de zwarte E71.
Wie kan er ongeveer (helemaal red je denk ik niet) even snel typen met de E71 dan een normaal 12 toetsen telefoon?
Graag eerlijk antwoorden....

Ik wil best inleveren op typsnelheid, maar dan moet het wel acceptabel zijn.
Ik stapte over van een E51 naar een E71. Dus ook numeriek naar qwerty. Bij het geconcentreerd smsen kon ik er wel aan wennen in principe, ik denk ook dat het ongeveer even snel was. Maar wat mij op een gegeven moment irriteerde, waar ik niet aan kon wennen was het bedienen met één hand. En ik merkte dat ik dat ongemerkt toch heel vaak doe. Blind smsen vooral.
Ik heb nou niet bepaald kleine handen, maar het toestel is toch een stukje breder natuurlijk en dat werkte voor mij gewoon niet prettig. Heb het toestel dus binnen een maand weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:09:
[...]

Ik stapte over van een E51 naar een E71. Dus ook numeriek naar qwerty. Bij het geconcentreerd smsen kon ik er wel aan wennen in principe, ik denk ook dat het ongeveer even snel was. Maar wat mij op een gegeven moment irriteerde, waar ik niet aan kon wennen was het bedienen met één hand. En ik merkte dat ik dat ongemerkt toch heel vaak doe. Blind smsen vooral.
Ik heb nou niet bepaald kleine handen, maar het toestel is toch een stukje breder natuurlijk en dat werkte voor mij gewoon niet prettig. Heb het toestel dus binnen een maand weer verkocht.
Bedankt voor je reactie. Idd op werk kijk ik vaak even op het standby screen voor agenda items etc.
Dit doe ik altijd met 1 hand en alleen smsen doe ik met 2 handen ;)

Ik denk er nog even goed over na en zal vanavond even spelen met de E71 van een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
-edit-

Vekeerd geplaatst

[ Voor 94% gewijzigd door BillSpaarbank op 25-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Jensteh, opzich vrij simpel (als je het weet) de E71 heb ik altijd d.m.v. een kabel verbonden (mini USB - USB).

Als 1e de plugin van Nokia (ehhh v.2.1 uit me hoofd) geïnstalleerd en dan ga je naar de instellingen van Isync.

- Voorkeuren -> ALGEMEEN: Je kiest schakel synch. op de computer in.
- Toon status in menubalk
- Toon waarschuwing bij meer dan .... wijzigingen (bij mij 5%)

* eventueel "stel sync geschiedenis opnieuw in" (Dan gaat ie er van uit dat de E71 er een 1e keer aanhangt.

Veel meer doe ik eigenlijk niet, behalve dat ik net dan inderdaad die sync opnieuw heb gedaan door te kiezen voor Isync -> apparaten -> stel apparaat (je E71) opnieuw in.

Er hangt ook nog een Sony bij in Isync, die doet het ook goed.....

Meldt je anders even per PM, dan lopen we stap voor stap e.e.a. even door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Roodey, alles is even wennen, maar qua sms-en (en emailen) is de E71 een heerlijk toestel!
Je typt makkelijker als je wat nagellengte hebt :)

Hoewel ik na lange tijd van ergernis in de E71 E I N D E L I J K weer een fijne Nokia heb ontdekt, is één ding van Nokia onovertroffen: het typen. Het zal vast aan mij liggen, maar T9 (Iphone, Sony e.d.) is mijn ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MACNON schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:29:
@Jensteh, opzich vrij simpel (als je het weet) de E71 heb ik altijd d.m.v. een kabel verbonden (mini USB - USB).

Als 1e de plugin van Nokia (ehhh v.2.1 uit me hoofd) geïnstalleerd en dan ga je naar de instellingen van Isync.

- Voorkeuren -> ALGEMEEN: Je kiest schakel synch. op de computer in.
- Toon status in menubalk
- Toon waarschuwing bij meer dan .... wijzigingen (bij mij 5%)

* eventueel "stel sync geschiedenis opnieuw in" (Dan gaat ie er van uit dat de E71 er een 1e keer aanhangt.

Veel meer doe ik eigenlijk niet, behalve dat ik net dan inderdaad die sync opnieuw heb gedaan door te kiezen voor Isync -> apparaten -> stel apparaat (je E71) opnieuw in.

Er hangt ook nog een Sony bij in Isync, die doet het ook goed.....

Meldt je anders even per PM, dan lopen we stap voor stap e.e.a. even door. :)
Ik heb de geschiedenis verwijderd en m'n E71 opnieuw toegevoegd. Alle instellingen zijn hetzelfde, maar nog steeds krijg ik een foutmelding. Heel vervelend...

Ik heb wel meerdere plug-ins gehad, misschien heeft dat er iets mee te maken. (heb verschillende officiele nokia plugins, maar ook wat plugins van de tijd toen de officiele Nokia plugin nog niet uit was. Dez eheb ik heletijd van de map PhonePlugins naar de prullebak gesleept, maar ik weet niet of ze dan 100% weg zijn)

Op apple heb ik ook al een discussie gestart: http://discussions.apple....hreadID=2055520&stqc=true

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Verwijderen doe je het best met APPDELETE (gratis).

Welke foutmelding krij je precies, en is die niet op google te vinden?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.