Het Nokia E71 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 109.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hallo mede E71 bezitters!

Vanmorgen in de bus heb ik geprobeerd om mijn E71 via bluetooth als modem te laten fungeren voor mijn macbook. Bij het verbinden vanaf de mac kreeg ik echter steevast de melding dat er geen verbinding gelegd kon worden met de externe PPP server.

Ik heb, behalve de isync plugin van nokia, geen andere software geïnstalleerd voor de communicatie met de E71. Syncen en bladeren met en door het apparaat gaat prima. Heb ik voor het modemgebruik wel software nodig?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb net mijn firmware upgrade gedaan, alles wordt netjes weer teruggezet door PC Suite, behalve mijn agenda.
Dit is nu al de zoveelste firmware upgrade waarna dit niet wil, hebben anderen hier problemen mee, of gaat het bij jullie vlekkeloos?
(alle afspraken staan wel netjes in het backup bestand, maar terugzetten ho maar.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Pixeltje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:

Vanmorgen in de bus heb ik geprobeerd om mijn E71 via bluetooth als modem te laten fungeren voor mijn macbook. Bij het verbinden vanaf de mac kreeg ik echter steevast de melding dat er geen verbinding gelegd kon worden met de externe PPP server.

Ik heb, behalve de isync plugin van nokia, geen andere software geïnstalleerd voor de communicatie met de E71. Syncen en bladeren met en door het apparaat gaat prima. Heb ik voor het modemgebruik wel software nodig?
Waarschijnlijk moet je in je toestel nog een modem configureren althans het APN. Via je MAC kan je dan *99# draaien waardoor het modem wordt aangesproken. Maar zoals aangegeven moet je APN dan goed ingevuld zijn met de juiste naam.

Morgen komt mijn MAC binnen, staat bij mij ook op de verlanglijst dus als het werkt post ik het wel deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Laatst online: 26-05 20:48
RaJitsu schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Soms wordt het product ID gecontroleerd, bijv. bij het opsturen voor reparatie wel eens. Mocht je een verzekering hebben, dan maakt niet niets uit. Maar anders zou ik het wel iedere keer even terugzetten.
Bedankt voor je advies, lijkt me dan inderdaad het beste om hem terug te zetten. Ben overigens erg blij met deze update, voelt inderdaad als een nieuwe schone mobiel zoals eerder in deze thread ook gezegt en eea voelt allemaal weer net wat soepeler en sneller aan. En Internet Radio (dat eerder niet meer werkte na een 'update' van dit pakket wat de telefoon zelf aanbood??) werkt nu ook weer! Samen met de recente snelheidsverhoging van Hi maakt dit mij een gelukkige E71 gebruiker :) !

Nog een kleine toevoeging; de ingebouwde browser is inderdaad een stuk sneller geworden! Pagina's worden nu (lijkt wel) sneller geladen te worden dan met Opera Mini, wellicht doordat dat toch via die proxy van Opera Mini gaat oid... Ook de Youtube integratie is erg prettig, kunnen alleen maar hopen dat Opera Mini dit ook in gaat bouwen (mits de API's op de telefoon dit toestaan vanuit dergelijke 3th party apps?).

[ Voor 20% gewijzigd door TargetX op 06-07-2009 23:09 . Reden: Toevoeging performance ingebouwde browser ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Ik heb de factory defaults onlangs teruggezet, alles weer ingesteld, geen probleem. Ik ondervond alleen probleme n met Nokia Online Share (online delen). Ik kan niet meer inloggen bij Mobypicture en krijg een "verificatie mislukt" melding. Vóór de reset werkte dit nog feilloos.
[EDIT] Kennelijk mag de PIN alleen uit nummers bestaan. Op zich logisch maar je krijgt geen foutmelding als je ook letters gebruikt. Solved dus.

Een ander issue heb ik met Pixelpipe. Als ik de widget installeer en mijn username/password opgeef kan ik vervolgens niet op de Sign In knop 'klikken' en daardoor Pixelpipe niet gebruiken met NSO.

iemand ervaring of een oplossing??

[ Voor 12% gewijzigd door hendriku op 07-07-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
adesign schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:07:
Ik heb onlangs voor mijn nokia e71 een firmware upgrade uitgevoerd met Nokia Software Updater (naar versie 300.21.012). Hiervoor heb ik eerst een backup gemaakt van de gehele telefooninstellingen en geheugenkaart. Nadat ik klaar was met de upgrade ging de telefoon automatisch rebooten en toen vroeg hij om een blokkeringscode. Ik weet dat die bij Nokia standaard 12345 is. Ik heb die proberen in te voeren, maar hij pakt hem niet.

Ik heb die zelf nooit gewijzigd en voor de upgrade vroeg die er nooit om. Met een trucje kan ik nu wel gewoon de blokkeringscode passeren door 112 te bellen en vervolgens op te hangen. Maar uiteindelijk wil ik dit gewoon goed oplossen. Iemand enig idee hoe dit komt? Zou het aan de laatste firmware liggen? Kan ik downgrade?
Dit had ik dus ook, en het kostte me 2 dagen om uit te vinden dat het eigenlijk wel erg simpel is!

http://freeworld.thc.org/thc-nokia-unlock/

Dit is gepost in overleg met Ginz, en het zou een goede aanvulling voor de startpost zijn!

Je moet kortgezegd een speciaal bestandje op je SD kaart zetten, telefoon rebooten, en je security code is weer 12345! Is een hele oude flaw in de symbian security, welke blijkbaar nog steeds bestaat.. Handig, zo'n security code! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187234

Af en toe verdwijnt mijn eigengemaakte thema op de telefoon en dan staat de standaard thema erin , weet iemand hoe dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41
stormfly schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:51:
[...]Waarschijnlijk moet je in je toestel nog een modem configureren althans het APN. Via je MAC kan je dan *99# draaien waardoor het modem wordt aangesproken. Maar zoals aangegeven moet je APN dan goed ingevuld zijn met de juiste naam.

Morgen komt mijn MAC binnen, staat bij mij ook op de verlanglijst dus als het werkt post ik het wel deze week.
Ik heb dit werkend, in je telefoon hoef je niets in te stellen. Je moet op je Mac wat dialup scripts installeren (hier: http://www.taniwha.org.uk/ downloaden) en daarna afhankelijk van je provider wat instellingen instellen in de netwerkinstellingen. Als je T-Mobile hebt dan is het:

telephone number: internet
account name: tmobile
password: tmobile

Advanced:
Vendor en model kiezen verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

johan12 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:14:
In feite kost het maar 5 euro extra.
Vodafone pushmail kost namelijk 15 euro per maand, maar daar zit ook onbeperkt internet in.

Ik heb verschillende clients geprobeerd, en nu met die software update maar eens die Nokia versie proberen, maar het is gewoon niet zo goed als de vodafone dienst.
Hmm, ok. Dat is dan veranderd tov het verleden, waar je met Push Mail alleen maar 50 mb aan data-bundel kreeg. Wel vreemd, die overstap. Maar vroeger kon je de twee inderdaad ook niet combineren, heel vreemd. Een uitgebreidere mail-bundel (nu dus ook data met FUP ipv een limiet van 50 mb), èn goedkoper. Als ik voor mijn internet geen 5 Euro zou betalen, maar de reguliere 10 Euro (9,50) had ik het meteen om laten zetten. Nu denk ik er nog over na.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien snap ik het niet. Ik heb internet T-Mobile onbeperkt (a 9.95 pm.).
Ik wilde ook PUSH mail voor mijn hotmail, dus op zoek gegaan. Ik kwam uit bij Emoze.

Dit werkt prima. Hij synct gewoon iedere kwartier mijn hotmail (in en outbox).
Waarom zouden jullie dit niet gebruiken? Ik snap de discussie niet zo goed. Wat is er zo bijzonder aan pushmail? Het zou ook provider afhankelijk zijn?

edit:
Volgens mij maken jullie gebruik van Vodafone Mail (of telco mail iig.). Dan begrijp ik de discussie :)

[ Voor 13% gewijzigd door MauriX op 07-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Het verschil zit hem voor mij in hoe zwaar de applicatie is, hoe snel deze is en hoe de email binnenkomt op het scherm.

De nokia email applicatie beschouw ik absoluut als de zwaarste, ik vind het eerlijk gezegd een draak van een applicatie. Dat home scherm is echt retetraag, ook de manier waarop dit gelinkt is aan je standby scherm vind ik minder.
Hierna komt emoze, ook een redelijk traag ding. Wel beter dan de Nokia email app, maar toch niet helemaal naar mijn wens.
De vodafone push email service is gewoon een zeer lite applicatie die zeer snel werkt.

Het zal de meeste mensen misschien worst zijn, maar ik kan me storen aan applicaties voor email die niet goed, of traag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ok, om dan even terug te komen op Emoze. Waarin vind jij die traagheid dan?
In feite staat het gewoon als 'postvak' tussen mijn Berichten (dus snel te bereiken aangezien ik Berichten achter een van mijn navigatietoetsen heb gezet).
Emoze draait gewoon op de achtergrond mee en verder haalt hij bij mij de mails gewoon 'snel' op.

Vind hem beter dan de standaard mail functie van de E71 aangezien ik daar niet eens links kon openen die in mails werden meegestuurd. Ook afzenders(=mailadressen) zijn direct te beantwoorden of te googlen. Erg handig vind ik persoonlijk.

Misschien kom ik er nog wel op terug, hij loopt nu net een middagje mee te pruttelen op mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

sinds kort blijft mijn 3g logo linksboven half aanstaan. Continu. Als ie verbindt, dan zie je verbinding, maar daarna ga ie niet uit, maar blijft ie zo half aanstaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:00
Anoniem: 95020 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:30:
sinds kort blijft mijn 3g logo linksboven half aanstaan. Continu. Als ie verbindt, dan zie je verbinding, maar daarna ga ie niet uit, maar blijft ie zo half aanstaan.

Iemand een idee?
Soms gebeurt dit ook bij mij, ik verbreek dan de verbinding handmatig (via connect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

maar er is geen actieve gegevens verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Pixeltje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:

Werkt direct als je via isync alles invult dan kan je zo connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

stormfly schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:38:
[...]

Werkt direct als je via isync alles invult dan kan je zo connecten.
bedankt dat je er nog eens op terugkomt, maar ik zie niks bij iSync wat iets zegt over modemgebruik, kun je me iets specifieker vertellen waar ik moet kijken? 8)7

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Laatst online: 27-08-2018
Is er trouwens al een oplossing voor het verbinden van een E71 met de KPN speedtouch 780?

Ik krijg hier en onderweg te vaak de melding dat de gateway niet reageert.

Of zijn de Nokia en KPN kleutertjes nog steeds aan het stoeien over wiens schuld het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
MACNON schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:13:
Is er trouwens al een oplossing voor het verbinden van een E71 met de KPN speedtouch 780?

Ik krijg hier en onderweg te vaak de melding dat de gateway niet reageert.

Of zijn de Nokia en KPN kleutertjes nog steeds aan het stoeien over wiens schuld het is?
Is dit alleen met de KPN firmware (dus Experiabox) of ook op een gewone/echte Speedtouch 780?

(Heb een echte van XS4ALL boven in een doos liggen maar misschien weet iemand het antwoord al)

Bij een kennis loop ik hier ook tegenaan, en omdat die Experiabox relatief weinig instelmogelijkheden heeft (in vergelijking met m'n 3Com OfficeConnect vind ik dat toch) weet ik niet waar ik dit zou kunnen zoeken, wat ook vaag is dat het met m'n vorige telefoon Nokia E51 (met originele firmware) prima en meteen werkt, maar de E71 geeft een time-out verbinding :|

Overigens net vandaag de firmware update gedaan op de E71, lijkt goed maar ik merk tot nu toe nog niet heel veel verschil. Voor de zekerheid zowel een backup gedaan naar de geheugenkaart als via PC-Suite, maar die laatste heb ik niet nodig gehad. Heb wel de geheugenkaart even eruit gehaald tijdens het update proces want je weet maar nooit, bovendien had ik gelezen dat de update nog wel eens struikelde over de geheugenkaart of dat ie ineens op slot zat ofzo :s)

En nog een edit: op de E51 kon ik een e-mail account volkomen handmatig invoeren, maar bij de E71 lijkt dit alleen via de wizard te gaan, bij m'n XS4ALL account wil ik de mail graag via POP3 binnenhalen maar de wizard stelt 'm in op IMAP en op de een of andere manier is dit niet meer te veranderen. 8)7 Op zich niks aan de hand, maar ik heb 3 mailtjes op de server staan waarvan de tijd kennelijk niet vaststaat? En elke keer dat je zo'n mailtje bekeken hebt, komt ie weer helemaal bovenaan te staan, met de tijd van wanneer ie het laatst is gelezen. Ben niet zo heel bekend met IMAP maar met POP3 heb ik nooit zoiets gehad.
Ik heb het dan trouwens over de gewone e-mail, niet de Nokia E-Mail dienst want die werkt minder intuitief en biedt weinig voordelen vind ik. Bovendien zet ie bij elke herstart het home screen weer aan, wat ik ook niet lekker vind werken (bovendien zie ik graag gewoon een volledige achtergrond zonder al die iconen er doorheen.. :) )

[ Voor 45% gewijzigd door EdwardTheGreat op 07-07-2009 23:34 . Reden: alinea bijgevoegd (2x) ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Laatst online: 27-08-2018
Als je eenmaal IMAP gewend bent, laat je POP links liggen :), maar dat was niet het antwoord op je vraag...

Ga via de email-knop (enveloppe) naar de HOOFD map (bij mij opent ie mijn 1e account, dan kies je rechts "terug". Dan kies je "opties" en "instellingen" en "E-mail" - OK -> "opties" -> "nieuwe mailbox" -> starten -> Popup Verbinding toestaan => NEE -> (vul je gegevens in) en dan krijg je een waarschuwing en daarna de keuze voor POP of exchange server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41
Even een toevoeging aan de email discussie: Kijk ook eens naar Seven, wordt ook ingezet door mobile operators. Als prive persoon kun je gewoon meedraaien in het beta programma en dat werkt er goed voor alle soorten email: Exchange, Gmail, hotmail, pop3, imap e.d. Ook voor push!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
richard-5 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:41:
Even een toevoeging aan de email discussie: Kijk ook eens naar Seven, wordt ook ingezet door mobile operators. Als prive persoon kun je gewoon meedraaien in het beta programma en dat werkt er goed voor alle soorten email: Exchange, Gmail, hotmail, pop3, imap e.d. Ook voor push!
Heb sinds gister ook de E71, mn vriendin had hem genomen en gaf hem al na half uur aan mij :) te moeilijk, te groot, te onhandig, teveel functies.. hmmm. Ik wilde eigenlijk de E72 maar dat doe ik dan volgend jaar wel.

Heb direct dat Seven geinstalleerd en dat werkt écht TOP. Hulde. Gratis in gebruik, lichte software en hij pushed hem echt direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
richard-5 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:41:
Kijk dit vind ik nou een goede tip! Ben het meteen gaan proberen en het is nu geinstalleerd. Ik heb m nu werken op mjin yahoo mail. Dat werkt erg goed moet ik zeggen. De contacten manager vind ik een topfunctie! gewoon live contacten van mijn yahoo account naar mijn telefoon en zelfs terug!

Ik ga zo mijn werk pop mail eens instellen, kijken of dat ook goed werkt.
Misschien zelfs handiger dan de Vodafone applicatie, en ook zeer snel en lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
MACNON schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:22:
Als je eenmaal IMAP gewend bent, laat je POP links liggen :), maar dat was niet het antwoord op je vraag...

Ga via de email-knop (enveloppe) naar de HOOFD map (bij mij opent ie mijn 1e account, dan kies je rechts "terug". Dan kies je "opties" en "instellingen" en "E-mail" - OK -> "opties" -> "nieuwe mailbox" -> starten -> Popup Verbinding toestaan => NEE -> (vul je gegevens in) en dan krijg je een waarschuwing en daarna de keuze voor POP of exchange server...
Dat is dus het rare, als ik de netwerkverbinding niet toesta, moet ik het e-mailadres invullen, dan het wachtwoord, dan de gebruikersnaam en dan krijg ik te zien:
"Wizard voltooid:
E-mailinstellingen opgegeven.
Instellingen kunnen worden bekeken en bewerkt in de toepassing POP3/IMAP4." en nog iets over doorsturen maar dat boeit niet.
Het nieuw gecreëerde account heet nu ineens XS4ALL Analoog en de IMAP server staat al ingevuld, en als uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl (daar heeft het ook vast iets mee te maken)
Sta ik de netwerkverbinding wel toe, dan heet het account xs4all maar verder was er weinig verschil.

Ik merk nu dat sinds ik de nieuwste firmware (300.21.012) er op heb staan, en ik wil de e-mailwizard verbinding laten maken, dat ie vraagt of ik Nokia E-mail wil installeren. Als ik daarop 'nee' antwoord, ben ik na een paar seconden weer terug bij het begin van de e-mailwizard.

En ik wil gewoon lekker zelf handmatig alles invoeren zoals dit op de E51 gewoon kon (vervelende wizards altijd alles beter te weten)

(Overigens is m'n XS4ALL e-mailadres maar een bij-adres voor mij, maar is toch leuk om het af en toe even binnen te kunnen halen)

[ Voor 4% gewijzigd door EdwardTheGreat op 08-07-2009 12:44 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
BillSpaarbank schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Bij mij ook op POP3. Misschien komt het door html in het bericht ofzo. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft.
In de laatste dagen dat ik m'n E51 gebruikte, had ik dit ook ineens. Erg irritant als iemand geboden heeft op je advertentie en je kunt het niet even makkelijk lezen. Werkte eerder altijd prima dus ik vermoed iets in de HTML of in de header ofzo.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

MauriX schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:54:
Misschien snap ik het niet. Ik heb internet T-Mobile onbeperkt (a 9.95 pm.).
Ik wilde ook PUSH mail voor mijn hotmail, dus op zoek gegaan. Ik kwam uit bij Emoze.

Dit werkt prima. Hij synct gewoon iedere kwartier mijn hotmail (in en outbox).
Waarom zouden jullie dit niet gebruiken? Ik snap de discussie niet zo goed. Wat is er zo bijzonder aan pushmail? Het zou ook provider afhankelijk zijn?
Emoze is dus geen pushmail, maar gewoon een sync applicatie die gewoon het eea controleert naar gelang de instellingen. Met push mail heb je direct je mail binnen, en worden ook je agenda en contactpersonen gesynchroniseert. Je apparaat is dus altijd een up-to-date portal naar je contacten, berichten, etc. Maar goed, jij hebt het over hotmail, en als die oplossing voor je voldoet, is dat natuurlijk prima. Voor zakelijk gebruik zou pushmail in bepaalde situaties, mn. als je 'on the road' up-to-date moet zijn (nieuwe afspraken die door je secretaresse zijn aangemaakt, contacten die recentelijk erbij zijn gekomen die je even moet bereiken, etc.), bereikbaar moet zijn, en anderen moet kunnen bereiken, van vitaal belang kunnen zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 18:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Nu enkele dagen dit toestel. Maar krijg uitgaande en inkomende mail niet goed aan de gang.

Heb een domeinnaam lopen bij Pcextreme, en maar ook met mijn laptop hierbij gebruik van hun uitgaande server icm verificatie.

Zo stel ik het ook in op de telefoon.

IMAP Account Summary
Email Adress: mobiel@domein.tld
Username: info@domein.tld
Incoming server: mail.pcextreme.nl
Port: 143
Username: info@domein.tld

Outgoing server: mail.pcextreme.nl
Port: 587
Requires Authentication

SMTP Authentication Details
Account Name:
info@domein.tld

Zo staat het ook in mijn laptop, maar hij wil het niet doen, hij geeft aan met bijv: Emoze error -37
En met Seven Unknown Error
Unknown error. Mailtest failed because an unknown error. Check your mailbox settings. (3100)

Wie heeft dit wel netjes draaien....

//Edit

Inmiddels wel werkend, mocht niet poort 587 gebruiken, maar poort 25.

[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-07-2009 17:42 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Klein vraagje over Seven..

Bij de homescreen zie ik onder het 3g tekentje de pijltjes continu doorgetrokken, ipv onderbroken, iets wat volgens het boekje duidt op dat er continu verbinding is? In principe zou dat bij pushmail toch niet hoeven? Dus dan zouden de pijltjes af en toe onderbroken moeten zijn.

Ik heb juist namelijk pushmail omdat het minder straling oplevert dan continu verbonden oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 01:42
Ik gebruik Profimail, licht programma, werkt erg snel. Je kan zelf instellen om de hoeveel minuten de accounts bijgewerkt moeten worden en tot hoeveel dagen berichten gesynchroniseerd moeten worden. Groot voordeel vind ik dat het programma erg goed omgaat met meerdere accounts en labels van gmail!
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen. Kosten? 16 euro geloof ik, maar net waar je het koopt.
Heb het e-mail programma van nokia geprobeerd (Nokia e-mail (messaging)), maar dit werkte vreselijk. Nieuwe berichten werden gewoon domweg niet gezien...

[ Voor 5% gewijzigd door joertem op 08-07-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

joertem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:01:
Ik gebruik Profimail, licht programma, werkt erg snel. Je kan zelf instellen om de hoeveel minuten de accounts bijgewerkt moeten worden en tot hoeveel dagen berichten gesynchroniseerd moeten worden. Groot voordeel vind ik dat het programma erg goed omgaat met meerdere accounts en labels van gmail!
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen. Kosten? 16 euro geloof ik, maar net waar je het koopt.
Heb het e-mail programma van nokia geprobeerd (Nokia e-mail (messaging)), maar dit werkte vreselijk. Nieuwe berichten werden gewoon domweg niet gezien...
16 euro voor 1 jaar?
Heb nu Seven, en dat werkt wonderbaarlijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 16:26
Heb m'n software ook geupdate, geen problemen tegengekomen. Eerst een backup gemaakt op m'n kaartje, software geupdate met Nokia Suite, factory reset gedaan en backup weer terug gezet. Niks aan de hand, alles staat precies zoals het was en werkt prima!

Enige wat er veranderd is, is de Youtube applicatie. Ik zie dat deze wat uitgebreider is dan de "oude" die de meesten hier ook hadden. Iemand een voorkeur voor de één of de ander??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
In het verleden heb ik het hier vaker voorbij zien komen: het standby scherm (klokje in een wit vlak op een verder zwart scherm) werkt de tijd niet bij! Pas als je op een toets drukt wordt de tijd bijgewerkt, als je dat niet doet zie je de tijd van wanneer je mobiel op standby sprong... Helaas ook met de nieuwste firmware niet opgelost, iemand anders wellicht een oplossing voor dit kleine puntje op de i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen.
Via de site van de makers is het voor 10 euro te koop, zonder verdere maandelijkse kosten. Als de pushmail werkt zoals daar beschreven dan klinkt t als een mooi product, als t niet al te veel moeite is om te testen ben ik erg benieuwd naar hoe goed het werkt :) !

[ Voor 3% gewijzigd door TargetX op 08-07-2009 19:49 . Reden: fout gelinkt, deeplink werkt blijkbaar niet ivm sessies oid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278629

Ik heb sinds enkele dagen de Nokia E71.
Lees ook vrijwel overal dat iedereen zo positief is over de accuduur.

Bij mij houdt deze het nog geen twee dagen uit, terwijl voor mijn gevoel weinig gebruik maak van batterijvretende dingen.

Naast bellen/smsen (gemiddeld) heb ik een Gmail applicatie die iedere 20 minuten mijn mail checkt.
Verder staat bluetooth en WLAN altijd uit.

Komt dit dan ongeveer overeen met jullie ervaringen of gaat jullie accu veel langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157545

Guys!

Ik weet niet hoe 't komt maar ik heb sinds 2 weken enormmmmm veel last van vastlopers! Gemiddeld nu zelfs 5 keer per dag! Dan moet ik m'n tel uit doen en weer aanzetten.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Kheb nog de oude firmware...kwil wel updaten maar ik ben bang dat ik iets verkeerds doe. Kan ik t ook updaten in de nokia winkel in adam? Ik ga vrydag op vakantie dus dan doe ik 't daarna wel.

't Is enorm vreemd, want Nokia staat er bekend om een stabiele OS te hebben.
Ik gebruik m'n tel wel intensief: voortdurend inetten(opera), gmail app, musicplayer, internet radio, fring. Echter, dat zou de E71 gewoon aan moeten kunnen tog?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254851

Even een vraagje.

ik maak sinds een tijdje zakelijk gebruik van de E71. De telefoon bevalt prima, alleen heb ik één probleem. Als ik thuis ben dan kan ik wel internetten via mijn Wifi (linksys, verborgen netwerk), maar als ik email (IMAP) wil synchroniseren dan wordt er steeds gevraagd om mijn naam en wachtwoord. Als ik de Wifi connectie weer verbreek dan kan ik direct met 3G mijn email binnenhalen.

Is dit een bekend probleem? Zo ja is er dan ook een oplossing voor?

Daarnaast nog iets anders. Is het mogelijk om de email zo in stellen dat er bij het synchroniseren eerst wordt gekeken naar de bekende netwerken en als die er niet zijn pas 3G. Als ik nu nl. via Wifi wil syncen (normaal 3G) dan moet ik de default instellingen veranderen. Dit is nog al omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
TargetX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:47:
[...]
Via de site van de makers is het voor 10 euro te koop, zonder verdere maandelijkse kosten. Als de pushmail werkt zoals daar beschreven dan klinkt t als een mooi product, als t niet al te veel moeite is om te testen ben ik erg benieuwd naar hoe goed het werkt :) !
Arg, net te vroeg geweest met het kopen :/
Ik heb de push-mail equivalent "imap-idle" net getest met gmail (de server moet het wel ondersteunen!): werkt geweldig!! Krijg het bericht 5 seconden na verzending al binnen! Ik heb alleen een paar filters ingesteld die ervoor zorgen dat een berichten van een bepaalde afzender het postvak-in overslaan, en er een label aan gekoppeld wordt. Deze berichten krijg ik niet binnen met imap-idle, imap-idle werkt dus alleen voor het postvak-in. Ik denk dat dit voor elke andere push service ook geldt.
De site die je noemde is trouwens niet de site van de makers, deze wel: http://www.lonelycatgames.com/?app=profimail. Hier kan je het programma ook zonder beperkingen 30 dagen testen, dus mijn advies: test het programma zelf.
[fluister] gezocht naar een crack, serial oid... niet te vinden... achja, wat is 10 euro nou?[/fluister]
Succes ermee
Anoniem: 278629 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:05:
Ik heb sinds enkele dagen de Nokia E71.
Lees ook vrijwel overal dat iedereen zo positief is over de accuduur.

Bij mij houdt deze het nog geen twee dagen uit, terwijl voor mijn gevoel weinig gebruik maak van batterijvretende dingen.

Naast bellen/smsen (gemiddeld) heb ik een Gmail applicatie die iedere 20 minuten mijn mail checkt.
Verder staat bluetooth en WLAN altijd uit.

Komt dit dan ongeveer overeen met jullie ervaringen of gaat jullie accu veel langer mee?
Mijn E71 kijkt ook elke 20 minuten of er nieuwe mail is, en de batterij gaat 3 dagen mee ('s nachts aan). Verder hetzelfde bel/sms gedrag denk ik, misschien ik iets minder.
Laat de gmail applicatie de verbinding altijd open??

[ Voor 24% gewijzigd door joertem op 08-07-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Anoniem: 157545 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:45:
Kheb nog de oude firmware...kwil wel updaten maar ik ben bang dat ik iets verkeerds doe. Kan ik t ook updaten in de nokia winkel in adam?
Is super eenvoudig met de Nokia Software Updater _/-\o_
*Backup maken naar de geheugenkaart (Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie)
*Ik lees in diverse topics te veel dingen over de update die struikelt over de geheugenkaart, dus mijn advies: ff er uit klikken met een 10 eurocent muntje ofzo.
*Nokia Software Update draaien (is volgens mij los te downloaden maar ook via Nokia PC-Suite als je op de groene Software Update knop klikt)
*NSU laten checken op firmware versie voor jouw telefoon
*Accepteren en de update wordt binnengehaald en ongeveer 5 minuten later is ie klaar en zet je je backup weer terug en dan hoef je alleen nog maar je instellingen weer een beetje te verpersoonlijken.

Makkelijker dan dit kunnen ze het bijna niet maken 8)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mooie verbetering die ik heb gemerkt in firmware v3 is dat het gebruik van imap (in mijn geval icm Gmail) is verbeterd icm automatic retrieval (mijn taal staat op Engels). Voorheen kreeg je 'exit mailbox?' als je vanuit berichten exit deed en de imap verbinding actief was. Antwoordde je dat met 'ja', dan werd je 'always online'-verbinding afgesloten en kreeg je dus ook geen seintjes meer van nieuwe mail (tot je telefoon ooit eens besloot om weer opnieuw verbinding te maken). Deze vraag vervalt nu als je exit kiest; de verbinding blijft dus intact en je hoeft een vraag minder te beantwoorden als je uit je berichten gaat. Het zijn de kleine dingen die het leven makkelijker maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joertem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:49:

Mijn E71 kijkt ook elke 20 minuten of er nieuwe mail is, en de batterij gaat 3 dagen mee ('s nachts aan). Verder hetzelfde bel/sms gedrag denk ik, misschien ik iets minder.
Laat de gmail applicatie de verbinding altijd open??
Is dit te zien aan het type verbinding linksbovenin? Want deze staat op 3G dus denk dat er continu verbinding is. Is dit in te stellen dat dit alleen gebeurt zodra Gmail synchroniseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

Anoniem: 278629 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:12:
[...]

Is dit te zien aan het type verbinding linksbovenin? Want deze staat op 3G dus denk dat er continu verbinding is. Is dit in te stellen dat dit alleen gebeurt zodra Gmail synchroniseert?
alleen als er een soort "NS" tekentje bij staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pat-Skim schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:25:
[...]

alleen als er een soort "NS" tekentje bij staat :)
Die staat er inderdaad continu, is dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Ik vrees van niet, de applicatie die de verbinding maakt (Gmail in dit geval) moet de verbinding ook weer verbreken. Meestal gebeurt dat pas als je de applicatie sluit... Volgens mij was dit ook de reden dat ik de Gmail applicatie niet gebruik :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
TruckingOtto schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:37:
[...]

Is super eenvoudig met de Nokia Software Updater _/-\o_
*Backup maken naar de geheugenkaart (Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie)
*Ik lees in diverse topics te veel dingen over de update die struikelt over de geheugenkaart, dus mijn advies: ff er uit klikken met een 10 eurocent muntje ofzo.
*Nokia Software Update draaien (is volgens mij los te downloaden maar ook via Nokia PC-Suite als je op de groene Software Update knop klikt)
*NSU laten checken op firmware versie voor jouw telefoon
*Accepteren en de update wordt binnengehaald en ongeveer 5 minuten later is ie klaar en zet je je backup weer terug en dan hoef je alleen nog maar je instellingen weer een beetje te verpersoonlijken.

Makkelijker dan dit kunnen ze het bijna niet maken 8)
Met deze uitleg ben ik ook maar gaan updaten...
Het werkt inderdaad erg makkelijk.
Ik had een backup naar de geheugenkaart gemaakt.

Ik heb de backup van de geheugenkaart teruggezet en...... agendagegevens kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enig idee wat er fout kan zijn gegaan, want ik baal ontzettend.

Ik had mijn E71 bij Ovi.com wel gesynct, maar bij opnieuw syncen zegt ie dat hij de database niet kan openen @%^#$^@%#^%

EDIT" alweer opgelost door: restore my device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand enig idee hoe ik Opera Mini kan instellen als standaard browser?
Zodat ook bijvoorbeeld links in emails vanuit Seven openen in Opera,

En hoe Opera altijd gebruik maakt van Mobiel Internet van Hi, moet dat nu de hele tijd aanklikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32
Ne geupdate naar de nieuwste software versie, nu vraag me toestel voor de lock code, ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, van standaard, tot alle wachtwoorden die ik zelf ooit gebruikt heb. Niks lijkt te werken, dat wordt naar een Nokia Service Point gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Laatst online: 29-07-2024
Razer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:26:
Ne geupdate naar de nieuwste software versie, nu vraag me toestel voor de lock code, ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, van standaard, tot alle wachtwoorden die ik zelf ooit gebruikt heb. Niks lijkt te werken, dat wordt naar een Nokia Service Point gaan :(
probeer eens 12345

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309489

ik krijg een fout melding bij mijn internetradio dat hij niet ondersteund wordt.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305585

Hallo, ik heb weer eens een probleempje: installeren van bestanden naar mijn E71.

Ik heb een oud arcade spelletje die ik op mijn E71 wil installeren, maar PC Suite herkend de bestanden in de map niet.
Het gaat om bijvoorbeeld: a.class, assets, assets_ext, b.class, c.class etc...
Het zijn bestanden met .png, .mid en .class extensies, is er een manier om deze toch te installeren op de E71?

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 305585 op 09-07-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Werkt helaas niet, heb Nokia Service Point opgebeld, moet morgen even langskomen met aankoopbewijs en telefoon. Waarschijnlijk moet die worden opgestuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:53
mijn e71 geeft vanaf het begin al problemen met de geheugenkaart (die het wel prima doet in een ander toestel). Hij piept constant als er contact wordt gemaakt met de simkaart heb ik het idee.. als ik bel bijvoorbeeld blijft hij piepen en de melding geven: "verwijder geheugenkaart en druk op OK". Eerst had ik dit probleem: http://discussions.europe....id=topfaq&message.id=119 - hij vond de geheugenkaart helemaal niet als er een simkaart inzat. Heel vreemd..
Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Razer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:05:
[...]

Werkt helaas niet, heb Nokia Service Point opgebeld, moet morgen even langskomen met aankoopbewijs en telefoon. Waarschijnlijk moet die worden opgestuurd :(
Probeer dit eens?
dog4life schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Dit had ik dus ook, en het kostte me 2 dagen om uit te vinden dat het eigenlijk wel erg simpel is!

Dit is gepost in overleg met Ginz, en het zou een goede aanvulling voor de startpost zijn!

Je moet kortgezegd een speciaal bestandje op je SD kaart zetten, telefoon rebooten, en je security code is weer 12345! Is een hele oude flaw in de symbian security, welke blijkbaar nog steeds bestaat.. Handig, zo'n security code! :)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
lekkerkerkE71 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:26:
[...]

Ik heb de backup van de geheugenkaart teruggezet en...... agendagegevens kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Had ik ook!! Alles was prima na de softwareupdate, echter de agenda was leeg. Gelukkig stond alles op de pc (sync meerdere malen per dag), maar toch een beetje vreemd. Met andere updates geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben meer mensen de foutmelding bij internet radio..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dankjewel voor de tip =)
dog4life schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Kun je misschien precies uitleggen hoe je dit werkend hebt gekregen? Ik heb met carreader dat bestand in het mapje system gezet. Telefoon aangelaten SD er weer in, restart, maar code werkt nog altijd niet. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Razer op 09-07-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Ik gebruik Profimail, licht programma, werkt erg snel. Je kan zelf instellen om de hoeveel minuten de accounts bijgewerkt moeten worden en tot hoeveel dagen berichten gesynchroniseerd moeten worden.
Ik heb gisteren profimail aangeschaft en ben nog niet tevreden....
Ik gebruik m'n gmail acount met pm en wil iedere 30 minuten m'n mail checken, dat gaat goed alleen blijft mijn verbinding open staan en dat wil ik pertinent niet ivm batterijgebruik!!

Ik heb "alles" geprobeerd, maar het blijft open staan, iemand tips ?

EDIT: Met EMOZE werkt dit overigens prima, verbinding wordt na het ophalen verbroken en 30 minuten later weer verbonden!

10 euro voor profimail weggegooid geld?????

[ Voor 12% gewijzigd door lekkerkerkE71 op 09-07-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb seven mail ff geinstalleerd....kan ik ergens instellen wat mijn naam is als afzender? nu staat er als afzender mijn gmail email adres... kan het zo snel niet vinden in de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
lekkerkerkE71 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik m'n gmail acount met pm en wil iedere 30 minuten m'n mail checken, dat gaat goed alleen blijft mijn verbinding open staan en dat wil ik pertinent niet ivm batterijgebruik!!

[...]

Je had het programma nog niet hoeven kopen, maar je had het ook kunnen testen:
joertem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:49:
[...]
http://www.lonelycatgames.com/?app=profimail. Hier kan je het programma ook zonder beperkingen 30 dagen testen, dus mijn advies: test het programma zelf.
[fluister] gezocht naar een crack, serial oid... niet te vinden... achja, wat is 10 euro nou?[/fluister]
Succes ermee
Maar goed, bij mij gaat het wel goed met gmail, dus er móet iets anders ingesteld zijn.
Een checklist:
- Staat de verbinding niet altijd open? Instellingen -> Verbinding -> Packet-gegevens -> Packet-ggvnsverb. op Wanneer nodig?
- Heb je in profimail bij (Menu) Account -> Gebuik IMAP IDLE uitstaan?
- Heb je bij Account -> Bewerk -> Geavanceerde instellingen -> Gebruik IMAP IDLE uitstaan?
- Heb je bij Tools -> Configuratie -> Verbinding behouden uit staan?
- In datzelfde scherm eronder staat Verbind met IMAP IDLE op handmatig?

Iets om ook rekening mee te houden:
Profimail laat de verbinding even actief als je handmatig op mail checkt of een bericht bekijkt waarvoor plaatjes gedownload moeten worden.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, er moet namelijk iets anders ingesteld zijn want bij mij wordt de verbinding direct verbroken als profimail klaar is met checken voor e-mail.
Groeten en succes, Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Anoniem: 309489 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:07:
hebben meer mensen de foutmelding bij internet radio..?
Geef eens wat meer info? Wat voor foutmelding sowieso, en ook sinds wanneer je die foutmelding hebt (bijv. sinds de laatste update die enkele dagen geleden is uitgebracht? Of daarvoor al?). Ik heb vooralsnog geen problemen met internetradio ondervonden (fw 210.21.006, niet de laatste dus).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
lekkerkerkE71 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:26:
[...]

EDIT: Met EMOZE werkt dit overigens prima, verbinding wordt na het ophalen verbroken en 30 minuten later weer verbonden!

al eerder gevraagd, maar wil hier nu even op inhaken, ik gebruik dus Seven, werkt super snel met push, maar klopt het dat deze ook altijd online blijft? Want dat heb ik liever niet ivm batterij/straling. In dat geval laat ik hem met Emoze wel elke 10 minuten even checken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Okasha schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:06:
[...]

al eerder gevraagd, maar wil hier nu even op inhaken, ik gebruik dus Seven, werkt super snel met push, maar klopt het dat deze ook altijd online blijft? Want dat heb ik liever niet ivm batterij/straling. In dat geval laat ik hem met Emoze wel elke 10 minuten even checken oid.
Toch werkt Seven naar mijn idee toch vele malen beter als Emoze, die weigerde automatisch mails op te halen bij mij. Met Seven kun je instellen vanaf welke tijden controleert op nieuwe email. Seven blijf ik dan ook gebruiken atm, prima programma, en als ik op hun forum kijk zijn ze nog druk met het verder ontwikkelen van het programma.

Iemand een antwoord op de hiervoor gestelde vraag van mij :)
Totaalgeflipt schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:24:
Iemand enig idee hoe ik Opera Mini kan instellen als standaard browser?
Zodat ook bijvoorbeeld links in emails vanuit Seven openen in Opera,

En hoe Opera altijd gebruik maakt van Mobiel Internet van Hi, moet dat nu de hele tijd aanklikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:46:
[...]

Toch werkt Seven naar mijn idee toch vele malen beter als Emoze, die weigerde automatisch mails op te halen bij mij. Met Seven kun je instellen vanaf welke tijden controleert op nieuwe email. Seven blijf ik dan ook gebruiken atm, prima programma, en als ik op hun forum kijk zijn ze nog druk met het verder ontwikkelen van het programma.

Iemand een antwoord op de hiervoor gestelde vraag van mij :)

[...]
het laatste kan je instellen via menu > installatie > toep. beh. > opera mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 51964 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:08:
[...]

het laatste kan je instellen via menu > installatie > toep. beh. > opera mini
Bedankt voor je antwoord, hier kan ik inderdaad heel veel instellen. Daar is mijn eerste 2e vraag helemaal mee opgelost. Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

peejdorie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:09:
mijn e71 geeft vanaf het begin al problemen met de geheugenkaart (die het wel prima doet in een ander toestel). Hij piept constant als er contact wordt gemaakt met de simkaart heb ik het idee.. als ik bel bijvoorbeeld blijft hij piepen en de melding geven: "verwijder geheugenkaart en druk op OK". Eerst had ik dit probleem: http://discussions.europe....id=topfaq&message.id=119 - hij vond de geheugenkaart helemaal niet als er een simkaart inzat. Heel vreemd..
Heb het hier ook al een paar maand af en toe last van gehad, maar is de laatste weken steeds erger geworden lijkt wel, ga er vanmiddag ff mee langs een service point.
wordt dus vervolgd

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat mij opvalt is dat mijn inbox van smsberichten gesorteerd staat op datum, en dan namen weergeeft als Bakker Frits

Dus eerst achternaam, en dan voornaam.
Is daar wat aan te doen, in de instellingen, en google kan ik niks vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:
Wat mij opvalt is dat mijn inbox van smsberichten gesorteerd staat op datum, en dan namen weergeeft als Bakker Frits

Dus eerst achternaam, en dan voornaam.
Is daar wat aan te doen, in de instellingen, en google kan ik niks vinden ....
Ik denk dat dat 'probleem' wel tientallen keren voorbij is gekomen in de drie delen van dit topic.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

gertvdijk schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat dat 'probleem' wel tientallen keren voorbij is gekomen in de drie delen van dit topic.
Aah, oke :)

Ja dit topic doorspitten op een 10" is niet echt wat, daarom had ik ook google geraadpleegd.
Misschien toch niet de juiste zoekwoorden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook Seven geinstalleerd. In mijn ogen werkt het perfect want hij pusht heel snel (Hotmail). Het enige wat ik alleen vervelend vindt is dat hij de HELE tijd pusht. DIt kost zoveel batterijen. Het lieft zou ik hem 1 keer per half uur alles laten pushen. Is dit mogelijk?

Zoals bijvoorbeeld wat je kunt instellen bij MFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Aah, oke :)

Ja dit topic doorspitten op een 10" is niet echt wat, daarom had ik ook google geraadpleegd.
Misschien toch niet de juiste zoekwoorden gebruikt.
Ik denk dat het gros van de antwoorden op die vraag werden beantwoord met een beleefde vorm van rtfm.. in ieder geval, je kan instellen waarop gesorteerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304268

Ik kamp de laatste dagen met een probleem : Ik installeer altijd applicaties via pc suite application installer. Daar kan je kiezen of je de app op je telefoon of op je geheugenkaart wilt installeren. Nu heb ik gemerkt dat ik mijn geheugenkaart niet meer kan selecteren, enkel mijn telefoongeheugen. Als ik dan ga kijken via mijn telefoon (menu < kantoor < bestandbeheer < geheugenkaart) staat er 'geheugenkaart in gebruik'. Na google geraadpleegd te hebben heb ik ergens gelezen dat je themes, wallpapers, screensavers,.. op je telefoongeheugen moet installeren om dit probleem te voorkomen. Via applicatiebeheer heb ik dit nagekeken en er staan dus enkel spelletjes of andere applicaties op mijn geheugenkaart. Heb het geheugenkaartje meermaals uitgehaald en weer ingestoken maar mijn telefoon blijft aangeven dat mijn geheugenkaart in gebruik is. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 304268 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:35:
Ik kamp de laatste dagen met een probleem : Ik installeer altijd applicaties via pc suite application installer. Daar kan je kiezen of je de app op je telefoon of op je geheugenkaart wilt installeren. Nu heb ik gemerkt dat ik mijn geheugenkaart niet meer kan selecteren, enkel mijn telefoongeheugen. Als ik dan ga kijken via mijn telefoon (menu < kantoor < bestandbeheer < geheugenkaart) staat er 'geheugenkaart in gebruik'. Na google geraadpleegd te hebben heb ik ergens gelezen dat je themes, wallpapers, screensavers,.. op je telefoongeheugen moet installeren om dit probleem te voorkomen. Via applicatiebeheer heb ik dit nagekeken en er staan dus enkel spelletjes of andere applicaties op mijn geheugenkaart. Heb het geheugenkaartje meermaals uitgehaald en weer ingestoken maar mijn telefoon blijft aangeven dat mijn geheugenkaart in gebruik is. Iemand een idee ?
Misschien heel simpel, maar telefoon als eens gereboot?
dog4life schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat het gros van de antwoorden op die vraag werden beantwoord met een beleefde vorm van rtfm.. in ieder geval, je kan instellen waarop gesorteerd wordt :)
Dit heeft niks te maken met RTFM, ik weet dat ik kan sorteren, alleen doet hij het op achternaam, en ik wil het graag op voornaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:38:
[...]

Misschien heel simpel, maar telefoon als eens gereboot?
Heb ik ook meermaals gedaan. :) Maar ik heb er nu nieuwe firmware op gezet en tot nu toe wordt mijn geheugenkaart wel herkend. Misschien dat het nu niet meer zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305585

Oké, ik heb nu een java game (QBert) op mijn E71 geplaatst (zowel telefoongeheugen als microdisk, voor de zekerheid), maar nu weet ik niet hoe ik deze geïnstalleerd en aan de praat krijg...

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 305585 op 10-07-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus gewoon een jar bestand ? Als je het niet via pc suite doet moet je naar menu < kantoor < bestandbeheer (kiezen tussen telefoongeheugen of geheugenkaart), dan moet je op zoek gaan naar je jar bestand < opties < installeren. Zo zou het ongeveer moeten. Dan vind je de spel normaliter tussen je applicaties.

Ook nog een vraagje. Is het mogelijk om zelf een wallpaper te maken en te plaatsen zonder dat er onder- en bovenaan balkjes zijn ? Dus een wallpaper die het hele scherm inneemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 304268 op 11-07-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
seven mail:

zet de push tijd van bijv 10.00 - 10.01 zo pusht hij een minuut en voor de rest moet je handmatig je mail aanzetten.

instellen van je eigen naam is ook makkelijk dit doe je in de settings en dan acount opties

en iets anders wat niet over seven mail gaat: je kunt toch selecteren in je phonebook of je contacten op voor of achternaam weergeeft. dan is het ook goed te zien in je sms aplicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
2 vragen

1:
Sinds 2 dagen laat mijn SMS en Mailbox de mailtjes in 2 regels zien. Dus afzender + onderwerp (ofzoiets).
Ik kan hem in de settings wel op 1 regel zetten, maar hij blijft dus altijd 2 regels weergeven.
Volgens mij is het onstaan nadat ik Emoze had geinstalleerd. Hier vind ik overigens geen optie in om het anders in te stellen.

2:
Emoze houdt bij mij de verbinding open. Het icoontje op mijn startscherm blijft groen. Hij staat altijd op sleep ipv disconnected. Qua datagebruik geen probleem maar mijn accu wil ik niet zo snel leeg hebben.
Waar is dit in te stellen dat hij de verbinding verbreekt na het checken van mail?
Mijn huidige settings onder Emoze/Settings/Account zijn:
Folders to push: Inbox
Active Days: alle dagen
Power saving mode: 15 minutes (dus om de 15 checken of er mail is?)
Active from 00:00 tot 23:59

Connection mode = TCP (of moet dit http tunnel zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Hi,

k weet niet hoe jullie over de Nokia denken na een paar maanden, maar het lijkt weer een typische smartphone die niet twee dagen kan werken zonder vast te lopen.
De eerste 6 maanden deed de telefoon het echt geweldig, maar nu loopt exchange met de twee dagen vast. Moet ik de batterij eruit halen en opnieuw opstarten, het lijkt wel windows. Ik heb de laatste firmware, wel een custom theme, die zal ik eens verwijderen en kijken hoe het toestel dan werkt.
Het lijkt wel als of na een half jaar een sub-routine wordt aangeroepen en dan de hele telefoon onstabiel maakt, om mensen maar weer een nieuwe te laten kopen ... dat zal wel niet :-)

Goed het gaat eigenlijk alleen maar om de exchange client, heeft iemand anders een andere oplossing? Ik heb de laatste exhange client van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
RD schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:21:
k weet niet hoe jullie over de Nokia denken na een paar maanden, maar het lijkt weer een typische smartphone die niet twee dagen kan werken zonder vast te lopen.
[...]
Goed het gaat eigenlijk alleen maar om de exchange client, heeft iemand anders een andere oplossing? Ik heb de laatste exhange client van nokia.
Nou dan. Overdrijf dan ook niet. Je hoeft Exchange niet te gebruiken en je hoeft niet de allerlaatste versie van de client te gebruiken. In Windows wereld is het misschien gebruikelijk om van overal en alles de laatste versie te moeten hebben of door je strot geduwd te krijgen, maar soms is het beter om ervoor te kiezen bij een betrouwbare versie te blijven of waar je in elk geval van weet dat hij werkt. (Don't try fixing if it aint broke).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Mdbde:

In principe is dit een goede oplossing, alleen wil ik het niet handmatig doen ;) Dat is hetzelfde als met gewoon Hotmail die is ingesteld, dat je de map kunt bijwerken.

Paar andere dingen die me zijn opgevallen:

- Ik gebruik de standaard Windows Live applicatie (deze stond er al op, alleen moest nog geinstalleerd worden) Hierbij wordt ook een mailbox aangemaakt.
2 dingen: - Op het moment dat ik op e-mail synchroniseren druk, wordt er geen geluid gegeven op het moment dat ik nieuwe mail heb. Terwijl bij de Hotmail-mailbox (zelf aangemaakt) en Exchange mailbox dit wel gebeurd. Herkennen mensen dit??
- Als ik naar berichten ga, dan naar Windows Live mailbox en dan op bewerken klik staat er: "Berichten: functie wordt niet ondersteund" Ik kan dus niks instellen.. Bekend? (Ik kan hem dus ook niet verwijderen ofzoiets, behalve als ik de HELE Messenger applicatie verwijder, maar dit wil ik niet)

Ik heb de laatste software erop gezet (300) alleen nu kan ik geen nieuwe mailbox meer instellen. Als ik op nieuwe mailbox klik, staat er Nokia Email installeren. Voor deze versie kon je kiezen uit IMAP/Pop, Exchange. Ben ik de enige?

Tot slot is bij mij het probleem met de screensaver nog steeds niet verholpen (tijd blijft staan van wanneer je het laatst de tel hebt aangeraakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

peejdorie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:09:
ik ben ondertussen bij een servie punt geweest, deze adviseerden de firmaware te updaten naar de nieuwste (3.00.nogwat) , en dan nog even te kijken.
Nu , het resultaat is dat hij het bij mij al weer een dag doet !

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik kreeg vandaag voor mijn E71 een firmware update voor mijn kiezen:
Van de standaard v200.xxxx van T-Mobile naar V300.21.012

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Moest fring weer opnieuw installeren bijvoorbeeld. Daarnaast was het verkrijgen van een GPS signaal al drama onder de vorige firmware versie. Vandaag kreeg ik het met de nieuwe firmware simpelweg niet voor elkaar.
Daarnaast lijkt de telefoon een stuk trager te reageren.

Wat zijn andere ervaringen met V300.21.012

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
TheMe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:12:
Daarnaast was het verkrijgen van een GPS signaal al drama onder de vorige firmware versie. Vandaag kreeg ik het met de nieuwe firmware simpelweg niet voor elkaar.
Heel apart ik wilde juist melden dat ik na de laatste firmware-update opeens binnen 10 a 30 seconde een fix heb......!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

TheMe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:12:
Ik kreeg vandaag voor mijn E71 een firmware update voor mijn kiezen:
Van de standaard v200.xxxx van T-Mobile naar V300.21.012

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Moest fring weer opnieuw installeren bijvoorbeeld. Daarnaast was het verkrijgen van een GPS signaal al drama onder de vorige firmware versie. Vandaag kreeg ik het met de nieuwe firmware simpelweg niet voor elkaar.
Daarnaast lijkt de telefoon een stuk trager te reageren.

Wat zijn andere ervaringen met V300.21.012
E71 unbranden, stuur me een PM :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

gertvdijk schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:20:
[...]

Nou dan. Overdrijf dan ook niet. Je hoeft Exchange niet te gebruiken en je hoeft niet de allerlaatste versie van de client te gebruiken. In Windows wereld is het misschien gebruikelijk om van overal en alles de laatste versie te moeten hebben of door je strot geduwd te krijgen, maar soms is het beter om ervoor te kiezen bij een betrouwbare versie te blijven of waar je in elk geval van weet dat hij werkt. (Don't try fixing if it aint broke).
Voor een smartphone is exchange het belangrijkste onderdeel voor mij en dat moet goed werken. Ik heb windows crap allang afgezworen, daarom ook mijn HTC de prullebak in getieft. Goed, als de buxfixes belangrijke onderdelen aangeven zal ik de laatste software installeren, waarom niet? Anders hadden we lekker allemaal nog met windows3.11 gewerkt. Kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
MauriX schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:42:
2 vragen

1:
Sinds 2 dagen laat mijn SMS en Mailbox de mailtjes in 2 regels zien. Dus afzender + onderwerp (ofzoiets).
Ik kan hem in de settings wel op 1 regel zetten, maar hij blijft dus altijd 2 regels weergeven.
Volgens mij is het onstaan nadat ik Emoze had geinstalleerd. Hier vind ik overigens geen optie in om het anders in te stellen.

2:
Emoze houdt bij mij de verbinding open. Het icoontje op mijn startscherm blijft groen. Hij staat altijd op sleep ipv disconnected. Qua datagebruik geen probleem maar mijn accu wil ik niet zo snel leeg hebben.
Waar is dit in te stellen dat hij de verbinding verbreekt na het checken van mail?
Mijn huidige settings onder Emoze/Settings/Account zijn:
Folders to push: Inbox
Active Days: alle dagen
Power saving mode: 15 minutes (dus om de 15 checken of er mail is?)
Active from 00:00 tot 23:59

Connection mode = TCP (of moet dit http tunnel zijn)?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
RD schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:43:
Goed, als de buxfixes belangrijke onderdelen aangeven zal ik de laatste software installeren, waarom niet? Anders hadden we lekker allemaal nog met windows3.11 gewerkt. Kom op zeg!
Bugfixes only is wel oke, maar nieuwe features introduceren brengt onoverkomelijk nieuwe bugs met zich mee. Elke nieuwe versie heeft kans op nieuwe bugs en soms is het dus beter om te kiezen voor een versie waarvan je weet wat de gebreken zijn (voor de nu nieuwste versie komen bij de toekomste versie weer bugfixes en als die al bekend waren zou den ze al gefixt zijn).
Windows 3.11 is erg overdreven, wat ik (natuurlijk) bedoel is dat je soms beter een geteste *recente* versie pakt in plaats van de *zojuist gereleast*. Het is daarom niet gek om even af te wachten wat de ervaringen zijn van de zojuist gereleaste versie. Heb gewoon niet teveel verwachtingen omtrent de stabiliteit, hoewel het in jouw geval natuurlijk altijd heel goed of juist heel slecht kan uitpakken; het blijft een persoonlijke ervaring uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Volgens mij is er voor het eerste probleem geen oplossing.. Zie bijvoorbeeld deze link: http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1. Mijn Nokia6600 'business phone' had dit probleem ook al :) Ontwerpkeuze van Nokia I Guess..

Met je tweede probleem stoei ik ook nog steeds. De standaard software van de E71 is helemaal kut. Als je hem op 2 uur zet dan checked hij keurig om de 2 uur (gaat online en offline) maar er is geen 1 uur functie en bij 30-15-5 minuten blijft hij IDLE en simuleert eigenlijk een soort pushmail. Zowel Seven als de nokia versie blijven dus continu online. Groot verschil met de blackberry pushmail versie (die niet via http werkt) omdat bij de blackberry de telefoon wel keurig even online gaat om een pushmailtje te ontvangen.

Ik heb nu de allways online gewoon uitgezet (hij fetched elke 2 uur) en die batterij gaat al 3 dagen mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 304268 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:11:
Dus gewoon een jar bestand ? Als je het niet via pc suite doet moet je naar menu < kantoor < bestandbeheer (kiezen tussen telefoongeheugen of geheugenkaart), dan moet je op zoek gaan naar je jar bestand < opties < installeren. Zo zou het ongeveer moeten. Dan vind je de spel normaliter tussen je applicaties.

Ook nog een vraagje. Is het mogelijk om zelf een wallpaper te maken en te plaatsen zonder dat er onder- en bovenaan balkjes zijn ? Dus een wallpaper die het hele scherm inneemt.
Dit is helaas niet mogelijk. Je kan het wel in een thema verwerken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hebben we allemaal hier last van stof onder het display?? ik heb dit sindskort ook, en niet weinig ook en wat baal ik hier toch van.. heb je zogenaamd een super degelijk toestel, zit je hiermee opgeschept..

als de e72 nou te koop was wist ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Is het eigenlijk mogelijk om de Nokia E71 te beveiligen met een vergrendel wachtwoord.
Dus wanneer de toetsen geblokkeerd zijn je met een code alleen het toestel kunt ontgrendelen ?

Ik zit wat te zoeken onder instellingen -> beveiliging maar kan het nergens terugvinden.

*update*
blokkeringscode ... zo het het dus en het werkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JeanJeremy op 13-07-2009 10:42 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:51:
hebben we allemaal hier last van stof onder het display?? ik heb dit sindskort ook, en niet weinig ook en wat baal ik hier toch van.. heb je zogenaamd een super degelijk toestel, zit je hiermee opgeschept..

Bij mijn oude E71 had ik dit wel. Deze kwam al met stofjes uit de verzegelde doos. Nu bij de zwarte versie heb ik er na een maand nog geen last van. Ik draag de telefoon zonder stickers, hoesjes, tasjes gewoon in mijn broekzak.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305007

JeanJeremy schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:36:
Is het eigenlijk mogelijk om de Nokia E71 te beveiligen met een vergrendel wachtwoord.
Dus wanneer de toetsen geblokkeerd zijn je met een code alleen het toestel kunt ontgrendelen ?

Ik zit wat te zoeken onder instellingen -> beveiliging maar kan het nergens terugvinden.

*update*
blokkeringscode ... zo het het dus en het werkt ;)
Druk op de rode aan/uit knop en selecteer dan de een na onderste optie, Blokkeer telefoon.
Standaardcode is 12345 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211433

SYQ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:51:

Dit probleem komt wel vaker voor, ergens in het topic staat een tutorial waarin staat hoe je het stof kan weghalen.

Zelf heb ik een klein vraagje:

Ik heb op het moment fw 200.21.118, maar wil upgraden naar 300, er is echter geen update beschikbaar. Ergens in het topic las ik dat je provider de firmware beschikbaar moet stellen, weet iemand hier meer van? De fw update kan misschien een sync probleem oplossen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn internet radio doet het sinds 2 weken niet meer nadat ik een update heb gedaan wat hij zelf aangaf.

krijg als foutmelding, internetradio: functie word niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Dit is juist de rede waarom ik een nokia e71 heb en niet een htc (windows) omdat deze steeds vast loopt.
Ik heb nu de e71 voor 7 maanden en start hem alleen opnieuw op als mijn batterij te ver leeg is gegaan.

Werk op met exchange zonder problemen. Over de nieuwste update twijfel ik nog.
RD schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:21:
Hi,

De eerste 6 maanden deed de telefoon het echt geweldig, maar nu loopt exchange met de twee dagen vast. Moet ik de batterij eruit halen en opnieuw opstarten, het lijkt wel windows. Ik heb de laatste firmware, wel een custom theme, die zal ik eens verwijderen en kijken hoe het toestel dan werkt.
Het lijkt wel als of na een half jaar een sub-routine wordt aangeroepen en dan de hele telefoon onstabiel maakt, om mensen maar weer een nieuwe te laten kopen ... dat zal wel niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Anoniem: 211433 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Dit probleem komt wel vaker voor, ergens in het topic staat een tutorial waarin staat hoe je het stof kan weghalen.

Zelf heb ik een klein vraagje:

Ik heb op het moment fw 200.21.118, maar wil upgraden naar 300, er is echter geen update beschikbaar. Ergens in het topic las ik dat je provider de firmware beschikbaar moet stellen, weet iemand hier meer van? De fw update kan misschien een sync probleem oplossen.
Alvast bedankt!
Ik had hetzelfde probleem.

Als je dit doet lukt het:
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=67130

Veranderen is heel simpel!

Ik heb hem toevallig afgelopen weekend geupdate naar 300 met verandering van productcode.
De code die je kunt gebruiken is: 0567042

Mocht je hem moeten laten repareren: vergeet dan niet de code weer terug te veranderen. Dit i.v.m. je garantie. De code staat op je batterij.

Mocht het zo zijn dat je een error krijgt bij Nemesis:
Zorg eerst dat je het programma hebt opgestart en dan pas je kabel erin.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Grooveman11 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:09:
Mdbde:

In principe is dit een goede oplossing, alleen wil ik het niet handmatig doen ;) Dat is hetzelfde als met gewoon Hotmail die is ingesteld, dat je de map kunt bijwerken.

Paar andere dingen die me zijn opgevallen:

- Ik gebruik de standaard Windows Live applicatie (deze stond er al op, alleen moest nog geinstalleerd worden) Hierbij wordt ook een mailbox aangemaakt.
2 dingen: - Op het moment dat ik op e-mail synchroniseren druk, wordt er geen geluid gegeven op het moment dat ik nieuwe mail heb. Terwijl bij de Hotmail-mailbox (zelf aangemaakt) en Exchange mailbox dit wel gebeurd. Herkennen mensen dit??
- Als ik naar berichten ga, dan naar Windows Live mailbox en dan op bewerken klik staat er: "Berichten: functie wordt niet ondersteund" Ik kan dus niks instellen.. Bekend? (Ik kan hem dus ook niet verwijderen ofzoiets, behalve als ik de HELE Messenger applicatie verwijder, maar dit wil ik niet)

Ik heb de laatste software erop gezet (300) alleen nu kan ik geen nieuwe mailbox meer instellen. Als ik op nieuwe mailbox klik, staat er Nokia Email installeren. Voor deze versie kon je kiezen uit IMAP/Pop, Exchange. Ben ik de enige?

Tot slot is bij mij het probleem met de screensaver nog steeds niet verholpen (tijd blijft staan van wanneer je het laatst de tel hebt aangeraakt)
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik mijn geheugenkaart er uit haal dan doet mijn internet radio het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
In de instellingen van het betreffende e-mailaccount kun je instellen 'melding bij nieuwe e-mail' (onder Gebruikersinstellingen)
Heb ik ook last van.
Net maar eens dat Nokia E-mail geinstalleerd, want anders lijk je ook niks verder te komen, maar ik heb in de wizard nog steeds niet de keus tussen POP3 en IMAP of Exchange.
Heb net ook van de Nokia site de E-mail Configuration Tool geinstalleerd, ik dacht misschien kan ik het dan handmatig inkloppen, maar die tool werkt of niet samen met de nieuwste versies van PC-Suite of werkt gewoon niet (volgens de site is ie ook alleen maar voor een beperkt aantal modellen geschikt, en het progje is al een paar jaar oud) maar ik wou het toch even proberen. Maar krijg in het programma geen enkele mogelijkheid om de aangesloten telefoon te zien, dat zou dus via PC-Suite moeten gaan op de een of andere manier.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwardTheGreat op 13-07-2009 18:46 ]

Last.FM

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.