Het Nokia E71 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 109.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:20
ReconE schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:12:
Ik zie op Nokia software updater site (Product code 0567042) staan dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is voor de E71: 300.21.012
Iemand al geïnstalleerd en ervaringen mee?
Dat is echt nèt gebeurd. Volgens mijn browser history heb ik om 13.02u nog gecheckt en was deze nog de 210.x versie...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Anoniem: 308567 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:26:
Volgende week ga ik op vakantie en natuurlijk gaat mijn E71 mee. Nu wil ik alleen graag de data verbinding uitzetten, om te voorkomen dat ik terug kom met een rekening duurder dan mijn vakantie. Ik heb echter nog nergens kunnen vinden hoe ik dit het makkelijkste kan doen. Iemand tips voor me?
Ik gebruik Psiloc Connect. Je kunt dan aangeven dat je geen 3G/GPRS dataverbinding wilt hebben als je roamt. Let er wel op dat je zorgt dat al je verbindingen via Psiloc Connect lopen. Zet dus ook je A-GPS uit, want die heb je waarschijnlijk via GPRS lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307164

ReconE schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:12:
Ik zie op Nokia software updater site (Product code 0567042) staan dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is voor de E71: 300.21.012
Iemand al geïnstalleerd en ervaringen mee?
Info en Changelog: http://nokiaaddict.com/20...300-21-012-now-available/

Officiele Nokia link: http://europe.nokia.com/g...oftware/e71-update-phone#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Net geïnstalleerd, de backup wordt nu teruggezet. Ben benieuwd. :-)

--
Edit

Backup teruggezet van alles, daarna startte mail for exchange niet meer op. Heb nu een factory reset gedaan middels http://nk-eseries.blogspo...r-e71-firmware-reset.html (*#7780#), maar nu is ie écht factory default. Daarom dus weer opnieuw updaten ('reinstall'). Nokia Updater beweert dat ie al versie 3.x is, maar ik zag geen Mail for Exchange links meer. Dus ik doe het gewoon nog een keer en zet nu niet de backup terug, maar alleen de contacts. Zal wel weer lange dag worden zo...

Heb naast de full backup ook nog de contacts geëxporteerd naar CSV file, want dat is het belangrijkste wat niet verloren moet gaan. Ik houd iedereen hier op de hoogte. :)
---
Edit 2 - 20:45
Uiteindelijk data kunnen restoren, alleen mijn Birdstep SmartConnect werkt niet meer... 'This software is not licensed for your phone'... Mooi klote, want ik gebruikte het wel voor alle verbindingen. Was toch gratis voor E71 gebruikers?
---
Edit 3 - 20:52
Oplossing gevonden @ http://www.birdstep.com/P...Connect/SmartConnect-FAQ/

[ Voor 114% gewijzigd door Helsie op 02-07-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Net update gedaan naar nieuwe firmware. Wat is nu de improvement aan Mail for Exchange ?!
Had gehoopt op mooie integratie met Nokia Messaging (HTML mail) ... maar merk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307164

Hier ook update gedraaid. Moest alleen MFE opnieuw installeren door gezeur met zogenaamd onveilig Exchange certificaat. na re-install van MFE opgelost. Nokia mail is nu standaard geinstalleerd. Nog geen intergratie idd. Hopen dat m'n push mail 3Gnu stabiele is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Die integratie gaat ook niet komen. Nokia's policy is : nieuwe features > nieuwe hardware .. en sch**t aan de hardware die al verkocht is.

Mede om deze reden ga ik waarschijnlijk voor de iPhone ... Apple besteedt nl. wèl nog zorg aan zijn 'oudere' hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 09:45
Het enige voordeel dat ik totnogtoe aan de 300* firmware heb kunnen ontdekken is dat je je toetsenbord nog sneller kan locken, zonder dat je een hickup hebt en het dus de 1e keer niet lukt.
Er is ook JijBuis en GezichtsBoek meuk aan je installaties toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Begin deze week heb ik trouwens ook alles weer terug gezet naar factory default doordat ik net iets te veel gekloot had. Wel eerst een backup gemaakt van de contacten natuurlijk. Blijkt alleen na import dat het mobiele nummer niet meegaat! Toch vrij essentieel bij de meeste contacten. Uiteindelijk weten op te lossen door veel gekloot met Excel en Notepad++ door de nummers onder Mobiel Nummer Algemeen naar Mobiel Nummer thuis te kopiëren. Hoogst irritant.
Iemand hier ook last van? Heb het nog niet ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198279

Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Nokia E71. Hij bevalt érg goed. Ik zou graag willen dat hij mijn mail automatisch ophaalt. Het is een hotmail/live adres. Hoe kom je aan de in en uitkomende server daarvan?

Mvg,
Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:09

RaJitsu

B.S.U.R.

VinceVega schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:23:
Begin deze week heb ik trouwens ook alles weer terug gezet naar factory default doordat ik net iets te veel gekloot had. Wel eerst een backup gemaakt van de contacten natuurlijk. Blijkt alleen na import dat het mobiele nummer niet meegaat! Toch vrij essentieel bij de meeste contacten. Uiteindelijk weten op te lossen door veel gekloot met Excel en Notepad++ door de nummers onder Mobiel Nummer Algemeen naar Mobiel Nummer thuis te kopiëren. Hoogst irritant.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Wanneer je je contacten gebackupt hebt, krijg je ze toch gewoon in dezelfde formaat terug op je toestel, 1 op 1? Dit gaat bij mij wel altijd zo. Alle nummers en overige info gaan gewoon mee.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46

Sherlock

No Shit

Hoe heb je je contacten gebackupped? Via de PC suite?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Anoniem: 198279 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:03:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Nokia E71. Hij bevalt érg goed. Ik zou graag willen dat hij mijn mail automatisch ophaalt. Het is een hotmail/live adres. Hoe kom je aan de in en uitkomende server daarvan?

Mvg,
Cees
http://email.nokia.com is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik denk dat jij zoals je zelf al aangeeft "iets teveel gekloot hebt" normaal werkt dit altijd erg goed. Zelf nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Ooit van SyncML gehoord? Na een FW-update heb ik nooit last van het terugzetten van agenda/contacten/notities/taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Ik ben regelmatig een enkel contact of nummer kwijt.
Verweet dat aan de combi Nokia - Apple maar bij álle sync programma's heb ik het!

Zeer irritant.

Ben benieuwd naar ervaringen met Nokia - Windows XP om daarmee uit te sluiten dat het aan de Apple ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
Voor iedereen die de nieuwe firmware heeft geinstalleerd en de (oude) default email applicatie wil gebruiken (ipv Nokia e-mail/messaging), doe het volgende.

Wanneer je een nieuwe e-mail accout toevoegt en het toestel vraagt of het verbinding mag maken met internet, kies dan voor NEE. Dit zorgt ervoor de de wizzard van de default applicatie gestart wordt.

Ik heb hier lang mee lopen puzzelen, voor de rest geen noemenswaardige verbeteringen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Zover ik hier kan lezen zijn er weinig verbetering in de nieuwe FW.
Hou het mooi bij 200.XXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat is volgens mij een bug in een oude Nokia suite. Heb er geen last van gehad in de nieuwste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211433

Hoezo kan ik de nieuwe firmware niet krijgen?\

Ik heb nu 200,21,118. Ik kon een eerdere firmware al niet krijgen. Hoezo kan dit niet?

(ik heb problemen met iSync, misschien lukt het met de nieuwe firmware wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 14:09

henri8096

BIM is not a software!

Anoniem: 211433 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:44:
Hoezo kan ik de nieuwe firmware niet krijgen?\

Ik heb nu 200,21,118. Ik kon een eerdere firmware al niet krijgen. Hoezo kan dit niet?

(ik heb problemen met iSync, misschien lukt het met de nieuwe firmware wel)
Branded phone?
Oftewel een speciale provider firmware (vodafone/t-mobile/etc.)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henri8096 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:38:
[...]

Branded phone?
Oftewel een speciale provider firmware (vodafone/t-mobile/etc.)
Zou 't niet weten, ik heb Telfort. Online afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Anoniem: 211433 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:06:
[...]

Zou 't niet weten, ik heb Telfort. Online afgesloten.
Weleens een andere simkaart in het toestel gehad?
Meestal verkoopt Telfort geen gelockte/branded toestellen.

Heb je wel een Nederlands model? Dus inclusief Nederlandse handleidingen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De foto kwaliteit schijnt verbetert te zijn met de nieuwe firmware update!

Bron is een bericht van Nima_Mohseni, zie hier: http://forums.e71fanatics...-e71?replies=16#post-6716

En ik las het op: http://www.e71fanatics.com/

Zou wel mooi zijn! Waarom zet Nokia dat niet in hun changelog als het inderdaad klopt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:13:
[...]

Weleens een andere simkaart in het toestel gehad?
Meestal verkoopt Telfort geen gelockte/branded toestellen.

Heb je wel een Nederlands model? Dus inclusief Nederlandse handleidingen enzo?
Zover ik weet heb ik nog nooit een andere sim-kaart in m'n mobiel gehad.

Verder heb ik 'm op telfort.nl besteld en heb ik gewoon Nederlandse handleidingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
hallo allemaal,

is er een mogelijkheid om de e71 te updaten zonder gebruik te maken van de datakabel? (deze heb ik niet) en voor dat ik er een moet kopen mijn vraag. Heb wel bluetooth en een geheugenkaartje

alsvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Act-One schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:05:
hallo allemaal,

is er een mogelijkheid om de e71 te updaten zonder gebruik te maken van de datakabel? (deze heb ik niet) en voor dat ik er een moet kopen mijn vraag. Heb wel bluetooth en een geheugenkaartje

alsvast bedankt!
Nee helaas, datakabel zit normaal in de doos als je hem compleet nieuw koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
stormfly schreef op zondag 05 juli 2009 @ 08:59:
[...]

Nee helaas, datakabel zit normaal in de doos als je hem compleet nieuw koopt.
Dat begrijp ik, heb het toestel alleen zakelijk overgenomen van een ex-collega.
En die heeft de datakabel niet in de doos gedaan.

maar goed, ze zijn vast wel los te koop neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Ja iedere mediamarkt heeft ze, een datakabel van de Nseries is hetzelfde trouwens.

Mijn E71 wordt vrij warm als ik lang aan het bellen/surfen of wat dan ook ben. Hebben jullie dat ook?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dani86 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:26:
Ja iedere mediamarkt heeft ze, een datakabel van de Nseries is hetzelfde trouwens.

Mijn E71 wordt vrij warm als ik lang aan het bellen/surfen of wat dan ook ben. Hebben jullie dat ook?
Jeps dan moet hij steeds data verzenden voor spraak of surfen dus voel je terug in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:21:
[...]

Jeps dan moet hij steeds data verzenden voor spraak of surfen dus voel je terug in het toestel.
Ik heb nergens last van. Mijn E71 blijft gewoon "koud". Alleen bij het programma Joikuspot wordt het toestel warm, maar dat is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

SW change notes for major datapackage 300.21.012

SW improvements and corrections

Introduction
This document summarizes the main differences between Production Release 2.1 version 210.21.006 and Production Release 3.0 version 300.21.012

PURPOSE
• This release is a major feature release and also was intended to correct main complaints from Customers and Operators

NEW FUNTIONALITIES:
• Mail for Exchange 2.9
• Complex Password support
• Numonyx USB Flashing support
• Gimlet 5.2 (v 9.5.2.65)
• Turkish SMS Support
• Support for Rapido Yawe 1.15
• Myspace, Youtube and Facebook support (NA for HK and Taiwan variants)
• User experience improvements
• Increased robustness of the Home Key functionality. This helps avoid the problem of Home key not opening the menu.

CHANGES AND IMPROVEMENTS:
• Improved Switch application functionality
• Internet Radio 1.14 – Increased Functionality and Stability
• VoIP upgrade – Improved functionality and stability
• Download Client 3.2 – Greater stability and improved functionality
• Email Setup Wizard update – Supports Gimlet 5.2
• Support for Ukrainian Characters
• Simplified MMS Notification handling support
• Support for conference numbers longer than 24 digits
• Improvements in Browser for seamless YouTube support
• Language menu can be accessed when Chinese Language is used
• Bug fixes for the Nokia PC Internet Access Application
• Improved BT headset connectivity
• Many functionality and Stability improvements in MfE.

GENERAL
• Stability and functionality improvements
• Increased robustness in handling SMS
• Updated Time zones
• Updated Operator names database
• Localisation improvements
• Updated Startup settings
• Security Updates and vulnerability fixes
• Phone not suspending packet data connection when receiving call – Fixed.
• Many bug fixes for MyNokia feature.
• Minor audio related bugs fixed
• Updated helps

BROWSER
• Minor stability improvements

CALL HANDLING
• Minor improvements in Call handling and quality

CALENDAR
• Stability and Minor Functionality improvements

CONNECTIVITY
• WLAN functionality Improvements
• Fix to prevent Wifi Certification issues when Wifi alliance moves to Win 2008 as the test server
• Fix for the one way audio problem seen in Cisco VoIP client
• Memory leak fixes

CONTACTS/PHONEBOOK
• Minor UI Improvements
• Stability and functionality improvements for search functionality

EMAIL
• Mail for Exchange upgraded from 2.7.22 to 2.9.158
• Gimlet updated to v5
• Email setup wizard updated
• Support for Exchange Server 2007 in MfE
• Many functionality and stability improvements in MfE
• Robust Synchronisation of Calendar and email items.

INTERNET RADIO
• Improved functionality
• Increased application stability

LOCATION/GPS
• Increased A-GPS stability
• Better stability in location services.

MESSAGING
• Usability improvements

QWERTY KEYBOARD
• Usability improvements
• Keyboard mapping corrections

SMS
• Support for receiving more SMSs. Allows more than 4000 messages in inbox.

SWITCH APPLICATION
• Application updates and many stability and functionality improvements

VOIP / SIP
• Many Usability, stability and functionality improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
THX Robbert, is het echt een aanrader (ik zit nog op de voorlaatste versie) of nog steeds "if it aint broken...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

MACNON schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:46:
THX Robert, is het echt een aanrader (ik zit nog op de voorlaatste versie) of nog steeds "if it aint broken...."
Ik wil altijd het nieuwste van het nieuwste uitproberen. In de meeste gevallen geeft dat verbetering maar in sommige gevallen juist niet omdat iets anders niet meer goed werkt of dat een bepaalde functionaliteit is verwijderd. Ik heb de update zelf nog niet gedaan dus kan het je nog niet vertellen.
Als je van zekerheden houdt, wacht dan even 14 dagen en kijk even of andere gebruikers die het wel aan durven mogelijke problemen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb de nieuwste firmware net geïnstalleerd op m'n E71. Behalve dat ik alles weer opnieuw moest instellen (het toestel voelt nu weer als nieuw!! :) ) merk ik eigenlijk totaal geen veranderingen. Alle programma's die ik onder de vorige FW (2.10) had draaien werken ook gewoon natuurlijk.

Het lijkt erop dat ze eigenlijk vooral wat kleine bugfixes / stability issues verbeterd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:48
Weet iemand of het mogelijk is om de firmware-update te 'forceren' oid? Ik zit nog steeds op 200.21.118 en de update-software blijft aangeven dat er geen updates zijn. Als ik op de Nokia website kijk zie ik ook dat er voor mijn productcode nog geen nieuwe firmwares beschikbaar zijn, maar al die hardware is onderling toch hetzelfde?

Dat Hi deze firmware nog niet heeft vrij gegeven voor mijn toestel vind ik eigenlijk onzin, zou dus graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32
TargetX schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:19:
Weet iemand of het mogelijk is om de firmware-update te 'forceren' oid? Ik zit nog steeds op 200.21.118 en de update-software blijft aangeven dat er geen updates zijn. Als ik op de Nokia website kijk zie ik ook dat er voor mijn productcode nog geen nieuwe firmwares beschikbaar zijn, maar al die hardware is onderling toch hetzelfde?

Dat Hi deze firmware nog niet heeft vrij gegeven voor mijn toestel vind ik eigenlijk onzin, zou dus graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft :)
Verander je productcode en draai hierna de updaten en zet je productcode weer terug. Probleem opgelost en je hebt de nieuwste firmware :)
Even Googlen op change nokia productcode en je komt een heel eindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Ik had nog steeds v100.7 en ben nu eindelijk maar eens overgestapt. Eens kijken wat het brengt en natuurlijk effe doen wat niet mag. Maar ben nu wel weer een halve dag bezig met alles te installeren, ondanks de full backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Pe Nis schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:51:
Ik had nog steeds v100.7 en ben nu eindelijk maar eens overgestapt. Eens kijken wat het brengt en natuurlijk effe doen wat niet mag. Maar ben nu wel weer een halve dag bezig met alles te installeren, ondanks de full backup.
En dat had ik beter niet kunnen doen. Alle applicaties geven nu "certificate errors" wat ik ook probeer. Ook alle singednprogramma's die ik had kunnen de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier nu ook firmwareversie 3. Merk weinig verschil, alleen het instellen van mijn mailaccount ging nu anders (lees: moeizamer). Verder ziet het er goed uit. Het schijnt dat de camera nu ook betere foto's maakt. Klein testje met een foto in het donker leverde minder ruis op voor mijn gevoel.

Op een of andere manier kan ik geen mailtjes openen die ik via marktplaats ontvang. Het mailtje opent en sluit vervolgens direct weer. Was ook bij versie 2.10, helaas nog niet opgelost dus.

Ik heb geen problemen met certificaatfouten, zoals eerder genoemd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Pe Nis schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:33:
[...]

En dat had ik beter niet kunnen doen. Alle applicaties geven nu "certificate errors" wat ik ook probeer. Ook alle singednprogramma's die ik had kunnen de prullenbak in.
Wat bedoel je met 'effe den wat niet mag'??
Van die signed programma's. Tsja. Het zou niets moeten uitmaken, aangezien het imei toch hetzelfde is? Of had je ze geïnstalleerd na een hack oid?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Effe doen wat niet mag (ik vind natuurlijk van wel) is het woord met een "H" en eindigt op "acken". Maar dat is het niet, alle applicaties die ik zelf heb gesigned (al dan niet op een pc / via de telefoon) krijg ik niet meer geinstalleerd vanwege certificaatfouten. En bij toepassingenbeheer / Software installaties heb ik "alles" al aangevinkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
In plaats van moeilijk doen, kun je programma's ook kopen. Juist bij Symbian zijn programma's niet duur en gebruik je ze intensief.
Hacken van Symbian OS kun je overigens ook om andere reden doen dan het installeren van illegaal verkregen programma's. Bijvoorbeeld voor tweaks op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Sinds vrijdag ook mijn Nokia E71 Black Steel binnen. Machtig mooi toestel

Mijn eerste vraag: :)

Kan ik de snelkoppelingen die in mijn begin scherm staan; Berichten - Web - Kaarten - Actieve notities - Bestandsbeheer - Modus overschakelen, aanpassen in mijn eigen snelkoppelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:52:
Sinds vrijdag ook mijn Nokia E71 Black Steel binnen. Machtig mooi toestel

Mijn eerste vraag: :)

Kan ik de snelkoppelingen die in mijn begin scherm staan; Berichten - Web - Kaarten - Actieve notities - Bestandsbeheer - Modus overschakelen, aanpassen in mijn eigen snelkoppelingen?
Ja, dat kan heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

En hoe? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Menu-Instrumenten-Instellingen-Algemeen-Persoonlijk-Startscherm-Modusinst-Toepassing startscherm-toepassingsnelkoppelingen...

[ Voor 3% gewijzigd door The Milkman op 06-07-2009 10:30 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kreeg ook weer bericht dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken.. Heb mijn oog op de E71 laten vallen, vorig jaar nam ik een Touch Diamond, die ik na 2 week alweer eruit deed omdat ik hem zo onhandig vond. De E71 heeft de mail optie ook, die ik op de N6300 toch wel mis. En niet dat gedoe met touch screen enzo. E71 is niet zo duur en krijg ik dus bij 1 jarig abbo weer gratis bij Hi. Nu komt alleen binnenkort natuurlijk de E72 uit... die wel echt wat extra's bied. Lastig lastig, ik denk dat ik toch maar even wacht of als ik nu echt moet verlengen een sim-only neem.

Weten jullie al meer over de E72 release dan "laat in Q3" ?
Weten jullie of je een abbo ook na verloop nog kunt verlengen? (dus bv 1 maand na verloop abbo)
Zijn jullie van mening dat E71-E72 het wachten waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Okasha schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:06:
Weten jullie of je een abbo ook na verloop nog kunt verlengen? (dus bv 1 maand na verloop abbo)
Ja, dat kan. Sinds 1 juli kun je je (afgelopen) contract opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Dus kun je ook je contract nog (bijv.) 3 maanden door laten lopen en daarna verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het is hierboven al genoemd. Deze vraag is hier al vele keren langsgekomen en staat overigens ook gewoon in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

BillSpaarbank schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:19:
Op een of andere manier kan ik geen mailtjes openen die ik via marktplaats ontvang. Het mailtje opent en sluit vervolgens direct weer. Was ook bij versie 2.10, helaas nog niet opgelost dus.
Dat wilde ik ook juist melden, ben wel heel erg benieuwd waardoor dat komt. Bij mij komen die emails op een pop3 account binnen, verder prima te openen in Outlook of webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 23:06
had gehoopt dat met de recente software update het probleem met het niet weergeven van het menu over zou zijn. ik heb hem zondag geinstalleerd maar het probleem is helaas niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Sherlock schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Dat wilde ik ook juist melden, ben wel heel erg benieuwd waardoor dat komt. Bij mij komen die emails op een pop3 account binnen, verder prima te openen in Outlook of webmail.
Bij mij ook op POP3. Misschien komt het door html in het bericht ofzo. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het net (weer) eens getest.

Ik heb twee accounts op Markplaats;
A met exchange emailadres;
B met pop3 adres.

Account B heeft een advertentie staan, met account A heb ik een reactie verstuurd via het formulier. Met de Nokia kan ik het bericht van Marktplaats naar account A wel lezen en naar account B niet.

Daarna heb ik iets gewijzijgd in de titel van de advertentie, hiervan heb ik een bevestiging gekregen op account B. Deze kan ik wel gewoon openen!

[ Voor 18% gewijzigd door Sherlock op 06-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Sherlock schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:16:
Ik heb het net (weer) eens getest.

Ik heb twee accounts op Markplaats;
A met exchange emailadres;
B met pop3 adres.

Account B heeft een advertentie staan, met account A heb ik een reactie verstuurd via het formulier. Met de Nokia kan ik het bericht van Marktplaats naar account A wel lezen en naar account B niet.
Ik heb op de Nokia E51 eenzelfde probleem. Als ik geen Nokia email installeer, maar Messenger met windows live dan heb ik een mailbox waarbij ik handmatig moet ophalen en geen automatische ophaalmogelijkheid heb. Maar dan kan ik wel ook marktplaats mailtjes met bijvoorbeeld nieuwe biedingen enzo openen.
Nu heb ik niet de mail client die op de E75 ook beschikbaar is, maar toch automatische ophaalmogelijkheid die is in te stellen. Dan heb ik hetzelfde gedoe: hij opent de mail, ik zie het onderwerp en daarna keert hij direct weer terug naar de inbox.
Dit terwijl ik de meest recente update (van vorige week ofzo) heb geinstalleerd en mailtjes maximaal mag ophalen (geen limiet kb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Razer schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:36:
[...]

Verander je productcode en draai hierna de updaten en zet je productcode weer terug. Probleem opgelost en je hebt de nieuwste firmware :)
Even Googlen op change nokia productcode en je komt een heel eindje.
Bedankt voor je reactie, het is me gelukt om de productcode te veranderen en de firmware te updaten. Is er een reden om de productcode weer terug te zetten naar de originele productcode of kan ik hem op deze nieuwe laten staan? Nadeel van mijn eigen productcode weer terug zetten is dat ik bij de volgende firmware update waarschijnlijk weer kan gaan rommelen. Heb mijn backups al terug kunnen zetten dus ook dat was geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Ik heb onlangs voor mijn nokia e71 een firmware upgrade uitgevoerd met Nokia Software Updater (naar versie 300.21.012). Hiervoor heb ik eerst een backup gemaakt van de gehele telefooninstellingen en geheugenkaart. Nadat ik klaar was met de upgrade ging de telefoon automatisch rebooten en toen vroeg hij om een blokkeringscode. Ik weet dat die bij Nokia standaard 12345 is. Ik heb die proberen in te voeren, maar hij pakt hem niet.

Ik heb die zelf nooit gewijzigd en voor de upgrade vroeg die er nooit om. Met een trucje kan ik nu wel gewoon de blokkeringscode passeren door 112 te bellen en vervolgens op te hangen. Maar uiteindelijk wil ik dit gewoon goed oplossen. Iemand enig idee hoe dit komt? Zou het aan de laatste firmware liggen? Kan ik downgrade?

Telefoongegevens:

Nokia E71-1 (01)
300.21.012
18-06-2009
RM-346

[ Voor 4% gewijzigd door adesign op 06-07-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 10:43
Ik heb nu ook net de software update uitgevoerd naar de nieuwste 300.xx.
Moet zeggen, op het oog niet veel veranderd, maar: de browser!

Ik ging eens gewoon naar mijn favorieten die ik opnieuw in moest stellen.
De pagina's werden veel sneller op het scherm geladen. Ik denk dat dat voor mij de grootste merkbare verbetering is.

Verder ben ik die email client van Nokia aan het testen nu, maar kan nog niet echt zeggen dat het een verbetering is ten opzichte van de Vodafone push mail dienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

TargetX schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:26:
[...]

Bedankt voor je reactie, het is me gelukt om de productcode te veranderen en de firmware te updaten. Is er een reden om de productcode weer terug te zetten naar de originele productcode of kan ik hem op deze nieuwe laten staan? Nadeel van mijn eigen productcode weer terug zetten is dat ik bij de volgende firmware update waarschijnlijk weer kan gaan rommelen. Heb mijn backups al terug kunnen zetten dus ook dat was geen probleem...
Soms wordt het product ID gecontroleerd, bijv. bij het opsturen voor reparatie wel eens. Mocht je een verzekering hebben, dan maakt niet niets uit. Maar anders zou ik het wel iedere keer even terugzetten.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

johan12 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:18:
Ik heb nu ook net de software update uitgevoerd naar de nieuwste 300.xx.
Moet zeggen, op het oog niet veel veranderd, maar: de browser!

Ik ging eens gewoon naar mijn favorieten die ik opnieuw in moest stellen.
De pagina's werden veel sneller op het scherm geladen. Ik denk dat dat voor mij de grootste merkbare verbetering is.

Verder ben ik die email client van Nokia aan het testen nu, maar kan nog niet echt zeggen dat het een verbetering is ten opzichte van de Vodafone push mail dienst...
De een is gratis, en de ander betaal je 20 Euro ex btw voor als ik me niet vergis??? Alleen al om het principe zou ik dan de Vodafone-optie blijven gebruiken.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
In feite kost het maar 5 euro extra.
Vodafone pushmail kost namelijk 15 euro per maand, maar daar zit ook onbeperkt internet in.

Ik heb verschillende clients geprobeerd, en nu met die software update maar eens die Nokia versie proberen, maar het is gewoon niet zo goed als de vodafone dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Ik maak sinds 2 maanden gebruik van Emoze (http://www.emoze.com/), naar alle tevredenheid en het is nog gratis ook.
Ik laat al mijn mail forwarden naar mijn Gmailadres en heb dit voor emoze ingesteld.

Ik heb de verbinding op 1 x per 30 minuten ingesteld, voor mij ruimschoots voldoende!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 22:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hallo mede E71 bezitters!

Vanmorgen in de bus heb ik geprobeerd om mijn E71 via bluetooth als modem te laten fungeren voor mijn macbook. Bij het verbinden vanaf de mac kreeg ik echter steevast de melding dat er geen verbinding gelegd kon worden met de externe PPP server.

Ik heb, behalve de isync plugin van nokia, geen andere software geïnstalleerd voor de communicatie met de E71. Syncen en bladeren met en door het apparaat gaat prima. Heb ik voor het modemgebruik wel software nodig?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 14:09

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb net mijn firmware upgrade gedaan, alles wordt netjes weer teruggezet door PC Suite, behalve mijn agenda.
Dit is nu al de zoveelste firmware upgrade waarna dit niet wil, hebben anderen hier problemen mee, of gaat het bij jullie vlekkeloos?
(alle afspraken staan wel netjes in het backup bestand, maar terugzetten ho maar.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Pixeltje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:

Vanmorgen in de bus heb ik geprobeerd om mijn E71 via bluetooth als modem te laten fungeren voor mijn macbook. Bij het verbinden vanaf de mac kreeg ik echter steevast de melding dat er geen verbinding gelegd kon worden met de externe PPP server.

Ik heb, behalve de isync plugin van nokia, geen andere software geïnstalleerd voor de communicatie met de E71. Syncen en bladeren met en door het apparaat gaat prima. Heb ik voor het modemgebruik wel software nodig?
Waarschijnlijk moet je in je toestel nog een modem configureren althans het APN. Via je MAC kan je dan *99# draaien waardoor het modem wordt aangesproken. Maar zoals aangegeven moet je APN dan goed ingevuld zijn met de juiste naam.

Morgen komt mijn MAC binnen, staat bij mij ook op de verlanglijst dus als het werkt post ik het wel deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
RaJitsu schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Soms wordt het product ID gecontroleerd, bijv. bij het opsturen voor reparatie wel eens. Mocht je een verzekering hebben, dan maakt niet niets uit. Maar anders zou ik het wel iedere keer even terugzetten.
Bedankt voor je advies, lijkt me dan inderdaad het beste om hem terug te zetten. Ben overigens erg blij met deze update, voelt inderdaad als een nieuwe schone mobiel zoals eerder in deze thread ook gezegt en eea voelt allemaal weer net wat soepeler en sneller aan. En Internet Radio (dat eerder niet meer werkte na een 'update' van dit pakket wat de telefoon zelf aanbood??) werkt nu ook weer! Samen met de recente snelheidsverhoging van Hi maakt dit mij een gelukkige E71 gebruiker :) !

Nog een kleine toevoeging; de ingebouwde browser is inderdaad een stuk sneller geworden! Pagina's worden nu (lijkt wel) sneller geladen te worden dan met Opera Mini, wellicht doordat dat toch via die proxy van Opera Mini gaat oid... Ook de Youtube integratie is erg prettig, kunnen alleen maar hopen dat Opera Mini dit ook in gaat bouwen (mits de API's op de telefoon dit toestaan vanuit dergelijke 3th party apps?).

[ Voor 20% gewijzigd door TargetX op 06-07-2009 23:09 . Reden: Toevoeging performance ingebouwde browser ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
Ik heb de factory defaults onlangs teruggezet, alles weer ingesteld, geen probleem. Ik ondervond alleen probleme n met Nokia Online Share (online delen). Ik kan niet meer inloggen bij Mobypicture en krijg een "verificatie mislukt" melding. Vóór de reset werkte dit nog feilloos.
[EDIT] Kennelijk mag de PIN alleen uit nummers bestaan. Op zich logisch maar je krijgt geen foutmelding als je ook letters gebruikt. Solved dus.

Een ander issue heb ik met Pixelpipe. Als ik de widget installeer en mijn username/password opgeef kan ik vervolgens niet op de Sign In knop 'klikken' en daardoor Pixelpipe niet gebruiken met NSO.

iemand ervaring of een oplossing??

[ Voor 12% gewijzigd door hendriku op 07-07-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
adesign schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:07:
Ik heb onlangs voor mijn nokia e71 een firmware upgrade uitgevoerd met Nokia Software Updater (naar versie 300.21.012). Hiervoor heb ik eerst een backup gemaakt van de gehele telefooninstellingen en geheugenkaart. Nadat ik klaar was met de upgrade ging de telefoon automatisch rebooten en toen vroeg hij om een blokkeringscode. Ik weet dat die bij Nokia standaard 12345 is. Ik heb die proberen in te voeren, maar hij pakt hem niet.

Ik heb die zelf nooit gewijzigd en voor de upgrade vroeg die er nooit om. Met een trucje kan ik nu wel gewoon de blokkeringscode passeren door 112 te bellen en vervolgens op te hangen. Maar uiteindelijk wil ik dit gewoon goed oplossen. Iemand enig idee hoe dit komt? Zou het aan de laatste firmware liggen? Kan ik downgrade?
Dit had ik dus ook, en het kostte me 2 dagen om uit te vinden dat het eigenlijk wel erg simpel is!

http://freeworld.thc.org/thc-nokia-unlock/

Dit is gepost in overleg met Ginz, en het zou een goede aanvulling voor de startpost zijn!

Je moet kortgezegd een speciaal bestandje op je SD kaart zetten, telefoon rebooten, en je security code is weer 12345! Is een hele oude flaw in de symbian security, welke blijkbaar nog steeds bestaat.. Handig, zo'n security code! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187234

Af en toe verdwijnt mijn eigengemaakte thema op de telefoon en dan staat de standaard thema erin , weet iemand hoe dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 11:18
stormfly schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:51:
[...]Waarschijnlijk moet je in je toestel nog een modem configureren althans het APN. Via je MAC kan je dan *99# draaien waardoor het modem wordt aangesproken. Maar zoals aangegeven moet je APN dan goed ingevuld zijn met de juiste naam.

Morgen komt mijn MAC binnen, staat bij mij ook op de verlanglijst dus als het werkt post ik het wel deze week.
Ik heb dit werkend, in je telefoon hoef je niets in te stellen. Je moet op je Mac wat dialup scripts installeren (hier: http://www.taniwha.org.uk/ downloaden) en daarna afhankelijk van je provider wat instellingen instellen in de netwerkinstellingen. Als je T-Mobile hebt dan is het:

telephone number: internet
account name: tmobile
password: tmobile

Advanced:
Vendor en model kiezen verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

johan12 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:14:
In feite kost het maar 5 euro extra.
Vodafone pushmail kost namelijk 15 euro per maand, maar daar zit ook onbeperkt internet in.

Ik heb verschillende clients geprobeerd, en nu met die software update maar eens die Nokia versie proberen, maar het is gewoon niet zo goed als de vodafone dienst.
Hmm, ok. Dat is dan veranderd tov het verleden, waar je met Push Mail alleen maar 50 mb aan data-bundel kreeg. Wel vreemd, die overstap. Maar vroeger kon je de twee inderdaad ook niet combineren, heel vreemd. Een uitgebreidere mail-bundel (nu dus ook data met FUP ipv een limiet van 50 mb), èn goedkoper. Als ik voor mijn internet geen 5 Euro zou betalen, maar de reguliere 10 Euro (9,50) had ik het meteen om laten zetten. Nu denk ik er nog over na.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Misschien snap ik het niet. Ik heb internet T-Mobile onbeperkt (a 9.95 pm.).
Ik wilde ook PUSH mail voor mijn hotmail, dus op zoek gegaan. Ik kwam uit bij Emoze.

Dit werkt prima. Hij synct gewoon iedere kwartier mijn hotmail (in en outbox).
Waarom zouden jullie dit niet gebruiken? Ik snap de discussie niet zo goed. Wat is er zo bijzonder aan pushmail? Het zou ook provider afhankelijk zijn?

edit:
Volgens mij maken jullie gebruik van Vodafone Mail (of telco mail iig.). Dan begrijp ik de discussie :)

[ Voor 13% gewijzigd door MauriX op 07-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Het verschil zit hem voor mij in hoe zwaar de applicatie is, hoe snel deze is en hoe de email binnenkomt op het scherm.

De nokia email applicatie beschouw ik absoluut als de zwaarste, ik vind het eerlijk gezegd een draak van een applicatie. Dat home scherm is echt retetraag, ook de manier waarop dit gelinkt is aan je standby scherm vind ik minder.
Hierna komt emoze, ook een redelijk traag ding. Wel beter dan de Nokia email app, maar toch niet helemaal naar mijn wens.
De vodafone push email service is gewoon een zeer lite applicatie die zeer snel werkt.

Het zal de meeste mensen misschien worst zijn, maar ik kan me storen aan applicaties voor email die niet goed, of traag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ok, om dan even terug te komen op Emoze. Waarin vind jij die traagheid dan?
In feite staat het gewoon als 'postvak' tussen mijn Berichten (dus snel te bereiken aangezien ik Berichten achter een van mijn navigatietoetsen heb gezet).
Emoze draait gewoon op de achtergrond mee en verder haalt hij bij mij de mails gewoon 'snel' op.

Vind hem beter dan de standaard mail functie van de E71 aangezien ik daar niet eens links kon openen die in mails werden meegestuurd. Ook afzenders(=mailadressen) zijn direct te beantwoorden of te googlen. Erg handig vind ik persoonlijk.

Misschien kom ik er nog wel op terug, hij loopt nu net een middagje mee te pruttelen op mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

sinds kort blijft mijn 3g logo linksboven half aanstaan. Continu. Als ie verbindt, dan zie je verbinding, maar daarna ga ie niet uit, maar blijft ie zo half aanstaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Anoniem: 95020 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:30:
sinds kort blijft mijn 3g logo linksboven half aanstaan. Continu. Als ie verbindt, dan zie je verbinding, maar daarna ga ie niet uit, maar blijft ie zo half aanstaan.

Iemand een idee?
Soms gebeurt dit ook bij mij, ik verbreek dan de verbinding handmatig (via connect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

maar er is geen actieve gegevens verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Pixeltje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:

Werkt direct als je via isync alles invult dan kan je zo connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 22:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

stormfly schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:38:
[...]

Werkt direct als je via isync alles invult dan kan je zo connecten.
bedankt dat je er nog eens op terugkomt, maar ik zie niks bij iSync wat iets zegt over modemgebruik, kun je me iets specifieker vertellen waar ik moet kijken? 8)7

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Is er trouwens al een oplossing voor het verbinden van een E71 met de KPN speedtouch 780?

Ik krijg hier en onderweg te vaak de melding dat de gateway niet reageert.

Of zijn de Nokia en KPN kleutertjes nog steeds aan het stoeien over wiens schuld het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Laatst online: 25-12-2023
MACNON schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:13:
Is er trouwens al een oplossing voor het verbinden van een E71 met de KPN speedtouch 780?

Ik krijg hier en onderweg te vaak de melding dat de gateway niet reageert.

Of zijn de Nokia en KPN kleutertjes nog steeds aan het stoeien over wiens schuld het is?
Is dit alleen met de KPN firmware (dus Experiabox) of ook op een gewone/echte Speedtouch 780?

(Heb een echte van XS4ALL boven in een doos liggen maar misschien weet iemand het antwoord al)

Bij een kennis loop ik hier ook tegenaan, en omdat die Experiabox relatief weinig instelmogelijkheden heeft (in vergelijking met m'n 3Com OfficeConnect vind ik dat toch) weet ik niet waar ik dit zou kunnen zoeken, wat ook vaag is dat het met m'n vorige telefoon Nokia E51 (met originele firmware) prima en meteen werkt, maar de E71 geeft een time-out verbinding :|

Overigens net vandaag de firmware update gedaan op de E71, lijkt goed maar ik merk tot nu toe nog niet heel veel verschil. Voor de zekerheid zowel een backup gedaan naar de geheugenkaart als via PC-Suite, maar die laatste heb ik niet nodig gehad. Heb wel de geheugenkaart even eruit gehaald tijdens het update proces want je weet maar nooit, bovendien had ik gelezen dat de update nog wel eens struikelde over de geheugenkaart of dat ie ineens op slot zat ofzo :s)

En nog een edit: op de E51 kon ik een e-mail account volkomen handmatig invoeren, maar bij de E71 lijkt dit alleen via de wizard te gaan, bij m'n XS4ALL account wil ik de mail graag via POP3 binnenhalen maar de wizard stelt 'm in op IMAP en op de een of andere manier is dit niet meer te veranderen. 8)7 Op zich niks aan de hand, maar ik heb 3 mailtjes op de server staan waarvan de tijd kennelijk niet vaststaat? En elke keer dat je zo'n mailtje bekeken hebt, komt ie weer helemaal bovenaan te staan, met de tijd van wanneer ie het laatst is gelezen. Ben niet zo heel bekend met IMAP maar met POP3 heb ik nooit zoiets gehad.
Ik heb het dan trouwens over de gewone e-mail, niet de Nokia E-Mail dienst want die werkt minder intuitief en biedt weinig voordelen vind ik. Bovendien zet ie bij elke herstart het home screen weer aan, wat ik ook niet lekker vind werken (bovendien zie ik graag gewoon een volledige achtergrond zonder al die iconen er doorheen.. :) )

[ Voor 45% gewijzigd door EdwardTheGreat op 07-07-2009 23:34 . Reden: alinea bijgevoegd (2x) ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Als je eenmaal IMAP gewend bent, laat je POP links liggen :), maar dat was niet het antwoord op je vraag...

Ga via de email-knop (enveloppe) naar de HOOFD map (bij mij opent ie mijn 1e account, dan kies je rechts "terug". Dan kies je "opties" en "instellingen" en "E-mail" - OK -> "opties" -> "nieuwe mailbox" -> starten -> Popup Verbinding toestaan => NEE -> (vul je gegevens in) en dan krijg je een waarschuwing en daarna de keuze voor POP of exchange server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 11:18
Even een toevoeging aan de email discussie: Kijk ook eens naar Seven, wordt ook ingezet door mobile operators. Als prive persoon kun je gewoon meedraaien in het beta programma en dat werkt er goed voor alle soorten email: Exchange, Gmail, hotmail, pop3, imap e.d. Ook voor push!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
richard-5 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:41:
Even een toevoeging aan de email discussie: Kijk ook eens naar Seven, wordt ook ingezet door mobile operators. Als prive persoon kun je gewoon meedraaien in het beta programma en dat werkt er goed voor alle soorten email: Exchange, Gmail, hotmail, pop3, imap e.d. Ook voor push!
Heb sinds gister ook de E71, mn vriendin had hem genomen en gaf hem al na half uur aan mij :) te moeilijk, te groot, te onhandig, teveel functies.. hmmm. Ik wilde eigenlijk de E72 maar dat doe ik dan volgend jaar wel.

Heb direct dat Seven geinstalleerd en dat werkt écht TOP. Hulde. Gratis in gebruik, lichte software en hij pushed hem echt direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
richard-5 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:41:
Kijk dit vind ik nou een goede tip! Ben het meteen gaan proberen en het is nu geinstalleerd. Ik heb m nu werken op mjin yahoo mail. Dat werkt erg goed moet ik zeggen. De contacten manager vind ik een topfunctie! gewoon live contacten van mijn yahoo account naar mijn telefoon en zelfs terug!

Ik ga zo mijn werk pop mail eens instellen, kijken of dat ook goed werkt.
Misschien zelfs handiger dan de Vodafone applicatie, en ook zeer snel en lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
MACNON schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:22:
Als je eenmaal IMAP gewend bent, laat je POP links liggen :), maar dat was niet het antwoord op je vraag...

Ga via de email-knop (enveloppe) naar de HOOFD map (bij mij opent ie mijn 1e account, dan kies je rechts "terug". Dan kies je "opties" en "instellingen" en "E-mail" - OK -> "opties" -> "nieuwe mailbox" -> starten -> Popup Verbinding toestaan => NEE -> (vul je gegevens in) en dan krijg je een waarschuwing en daarna de keuze voor POP of exchange server...
Dat is dus het rare, als ik de netwerkverbinding niet toesta, moet ik het e-mailadres invullen, dan het wachtwoord, dan de gebruikersnaam en dan krijg ik te zien:
"Wizard voltooid:
E-mailinstellingen opgegeven.
Instellingen kunnen worden bekeken en bewerkt in de toepassing POP3/IMAP4." en nog iets over doorsturen maar dat boeit niet.
Het nieuw gecreëerde account heet nu ineens XS4ALL Analoog en de IMAP server staat al ingevuld, en als uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl (daar heeft het ook vast iets mee te maken)
Sta ik de netwerkverbinding wel toe, dan heet het account xs4all maar verder was er weinig verschil.

Ik merk nu dat sinds ik de nieuwste firmware (300.21.012) er op heb staan, en ik wil de e-mailwizard verbinding laten maken, dat ie vraagt of ik Nokia E-mail wil installeren. Als ik daarop 'nee' antwoord, ben ik na een paar seconden weer terug bij het begin van de e-mailwizard.

En ik wil gewoon lekker zelf handmatig alles invoeren zoals dit op de E51 gewoon kon (vervelende wizards altijd alles beter te weten)

(Overigens is m'n XS4ALL e-mailadres maar een bij-adres voor mij, maar is toch leuk om het af en toe even binnen te kunnen halen)

[ Voor 4% gewijzigd door EdwardTheGreat op 08-07-2009 12:44 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
BillSpaarbank schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Bij mij ook op POP3. Misschien komt het door html in het bericht ofzo. Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft.
In de laatste dagen dat ik m'n E51 gebruikte, had ik dit ook ineens. Erg irritant als iemand geboden heeft op je advertentie en je kunt het niet even makkelijk lezen. Werkte eerder altijd prima dus ik vermoed iets in de HTML of in de header ofzo.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

MauriX schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:54:
Misschien snap ik het niet. Ik heb internet T-Mobile onbeperkt (a 9.95 pm.).
Ik wilde ook PUSH mail voor mijn hotmail, dus op zoek gegaan. Ik kwam uit bij Emoze.

Dit werkt prima. Hij synct gewoon iedere kwartier mijn hotmail (in en outbox).
Waarom zouden jullie dit niet gebruiken? Ik snap de discussie niet zo goed. Wat is er zo bijzonder aan pushmail? Het zou ook provider afhankelijk zijn?
Emoze is dus geen pushmail, maar gewoon een sync applicatie die gewoon het eea controleert naar gelang de instellingen. Met push mail heb je direct je mail binnen, en worden ook je agenda en contactpersonen gesynchroniseert. Je apparaat is dus altijd een up-to-date portal naar je contacten, berichten, etc. Maar goed, jij hebt het over hotmail, en als die oplossing voor je voldoet, is dat natuurlijk prima. Voor zakelijk gebruik zou pushmail in bepaalde situaties, mn. als je 'on the road' up-to-date moet zijn (nieuwe afspraken die door je secretaresse zijn aangemaakt, contacten die recentelijk erbij zijn gekomen die je even moet bereiken, etc.), bereikbaar moet zijn, en anderen moet kunnen bereiken, van vitaal belang kunnen zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nu enkele dagen dit toestel. Maar krijg uitgaande en inkomende mail niet goed aan de gang.

Heb een domeinnaam lopen bij Pcextreme, en maar ook met mijn laptop hierbij gebruik van hun uitgaande server icm verificatie.

Zo stel ik het ook in op de telefoon.

IMAP Account Summary
Email Adress: mobiel@domein.tld
Username: info@domein.tld
Incoming server: mail.pcextreme.nl
Port: 143
Username: info@domein.tld

Outgoing server: mail.pcextreme.nl
Port: 587
Requires Authentication

SMTP Authentication Details
Account Name:
info@domein.tld

Zo staat het ook in mijn laptop, maar hij wil het niet doen, hij geeft aan met bijv: Emoze error -37
En met Seven Unknown Error
Unknown error. Mailtest failed because an unknown error. Check your mailbox settings. (3100)

Wie heeft dit wel netjes draaien....

//Edit

Inmiddels wel werkend, mocht niet poort 587 gebruiken, maar poort 25.

[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-07-2009 17:42 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Klein vraagje over Seven..

Bij de homescreen zie ik onder het 3g tekentje de pijltjes continu doorgetrokken, ipv onderbroken, iets wat volgens het boekje duidt op dat er continu verbinding is? In principe zou dat bij pushmail toch niet hoeven? Dus dan zouden de pijltjes af en toe onderbroken moeten zijn.

Ik heb juist namelijk pushmail omdat het minder straling oplevert dan continu verbonden oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik gebruik Profimail, licht programma, werkt erg snel. Je kan zelf instellen om de hoeveel minuten de accounts bijgewerkt moeten worden en tot hoeveel dagen berichten gesynchroniseerd moeten worden. Groot voordeel vind ik dat het programma erg goed omgaat met meerdere accounts en labels van gmail!
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen. Kosten? 16 euro geloof ik, maar net waar je het koopt.
Heb het e-mail programma van nokia geprobeerd (Nokia e-mail (messaging)), maar dit werkte vreselijk. Nieuwe berichten werden gewoon domweg niet gezien...

[ Voor 5% gewijzigd door joertem op 08-07-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

joertem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:01:
Ik gebruik Profimail, licht programma, werkt erg snel. Je kan zelf instellen om de hoeveel minuten de accounts bijgewerkt moeten worden en tot hoeveel dagen berichten gesynchroniseerd moeten worden. Groot voordeel vind ik dat het programma erg goed omgaat met meerdere accounts en labels van gmail!
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen. Kosten? 16 euro geloof ik, maar net waar je het koopt.
Heb het e-mail programma van nokia geprobeerd (Nokia e-mail (messaging)), maar dit werkte vreselijk. Nieuwe berichten werden gewoon domweg niet gezien...
16 euro voor 1 jaar?
Heb nu Seven, en dat werkt wonderbaarlijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:01
Heb m'n software ook geupdate, geen problemen tegengekomen. Eerst een backup gemaakt op m'n kaartje, software geupdate met Nokia Suite, factory reset gedaan en backup weer terug gezet. Niks aan de hand, alles staat precies zoals het was en werkt prima!

Enige wat er veranderd is, is de Youtube applicatie. Ik zie dat deze wat uitgebreider is dan de "oude" die de meesten hier ook hadden. Iemand een voorkeur voor de één of de ander??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
In het verleden heb ik het hier vaker voorbij zien komen: het standby scherm (klokje in een wit vlak op een verder zwart scherm) werkt de tijd niet bij! Pas als je op een toets drukt wordt de tijd bijgewerkt, als je dat niet doet zie je de tijd van wanneer je mobiel op standby sprong... Helaas ook met de nieuwste firmware niet opgelost, iemand anders wellicht een oplossing voor dit kleine puntje op de i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
joertem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:01:
Via imap idle is het mogelijk om push-mail te simuleren. Ik gebruik het dus niet, maar als iemand nieuwsgierig is wil ik het wel even testen.
Via de site van de makers is het voor 10 euro te koop, zonder verdere maandelijkse kosten. Als de pushmail werkt zoals daar beschreven dan klinkt t als een mooi product, als t niet al te veel moeite is om te testen ben ik erg benieuwd naar hoe goed het werkt :) !

[ Voor 3% gewijzigd door TargetX op 08-07-2009 19:49 . Reden: fout gelinkt, deeplink werkt blijkbaar niet ivm sessies oid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278629

Ik heb sinds enkele dagen de Nokia E71.
Lees ook vrijwel overal dat iedereen zo positief is over de accuduur.

Bij mij houdt deze het nog geen twee dagen uit, terwijl voor mijn gevoel weinig gebruik maak van batterijvretende dingen.

Naast bellen/smsen (gemiddeld) heb ik een Gmail applicatie die iedere 20 minuten mijn mail checkt.
Verder staat bluetooth en WLAN altijd uit.

Komt dit dan ongeveer overeen met jullie ervaringen of gaat jullie accu veel langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157545

Guys!

Ik weet niet hoe 't komt maar ik heb sinds 2 weken enormmmmm veel last van vastlopers! Gemiddeld nu zelfs 5 keer per dag! Dan moet ik m'n tel uit doen en weer aanzetten.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Kheb nog de oude firmware...kwil wel updaten maar ik ben bang dat ik iets verkeerds doe. Kan ik t ook updaten in de nokia winkel in adam? Ik ga vrydag op vakantie dus dan doe ik 't daarna wel.

't Is enorm vreemd, want Nokia staat er bekend om een stabiele OS te hebben.
Ik gebruik m'n tel wel intensief: voortdurend inetten(opera), gmail app, musicplayer, internet radio, fring. Echter, dat zou de E71 gewoon aan moeten kunnen tog?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254851

Even een vraagje.

ik maak sinds een tijdje zakelijk gebruik van de E71. De telefoon bevalt prima, alleen heb ik één probleem. Als ik thuis ben dan kan ik wel internetten via mijn Wifi (linksys, verborgen netwerk), maar als ik email (IMAP) wil synchroniseren dan wordt er steeds gevraagd om mijn naam en wachtwoord. Als ik de Wifi connectie weer verbreek dan kan ik direct met 3G mijn email binnenhalen.

Is dit een bekend probleem? Zo ja is er dan ook een oplossing voor?

Daarnaast nog iets anders. Is het mogelijk om de email zo in stellen dat er bij het synchroniseren eerst wordt gekeken naar de bekende netwerken en als die er niet zijn pas 3G. Als ik nu nl. via Wifi wil syncen (normaal 3G) dan moet ik de default instellingen veranderen. Dit is nog al omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:57
TargetX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:47:
[...]
Via de site van de makers is het voor 10 euro te koop, zonder verdere maandelijkse kosten. Als de pushmail werkt zoals daar beschreven dan klinkt t als een mooi product, als t niet al te veel moeite is om te testen ben ik erg benieuwd naar hoe goed het werkt :) !
Arg, net te vroeg geweest met het kopen :/
Ik heb de push-mail equivalent "imap-idle" net getest met gmail (de server moet het wel ondersteunen!): werkt geweldig!! Krijg het bericht 5 seconden na verzending al binnen! Ik heb alleen een paar filters ingesteld die ervoor zorgen dat een berichten van een bepaalde afzender het postvak-in overslaan, en er een label aan gekoppeld wordt. Deze berichten krijg ik niet binnen met imap-idle, imap-idle werkt dus alleen voor het postvak-in. Ik denk dat dit voor elke andere push service ook geldt.
De site die je noemde is trouwens niet de site van de makers, deze wel: http://www.lonelycatgames.com/?app=profimail. Hier kan je het programma ook zonder beperkingen 30 dagen testen, dus mijn advies: test het programma zelf.
[fluister] gezocht naar een crack, serial oid... niet te vinden... achja, wat is 10 euro nou?[/fluister]
Succes ermee
Anoniem: 278629 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:05:
Ik heb sinds enkele dagen de Nokia E71.
Lees ook vrijwel overal dat iedereen zo positief is over de accuduur.

Bij mij houdt deze het nog geen twee dagen uit, terwijl voor mijn gevoel weinig gebruik maak van batterijvretende dingen.

Naast bellen/smsen (gemiddeld) heb ik een Gmail applicatie die iedere 20 minuten mijn mail checkt.
Verder staat bluetooth en WLAN altijd uit.

Komt dit dan ongeveer overeen met jullie ervaringen of gaat jullie accu veel langer mee?
Mijn E71 kijkt ook elke 20 minuten of er nieuwe mail is, en de batterij gaat 3 dagen mee ('s nachts aan). Verder hetzelfde bel/sms gedrag denk ik, misschien ik iets minder.
Laat de gmail applicatie de verbinding altijd open??

[ Voor 24% gewijzigd door joertem op 08-07-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Anoniem: 157545 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:45:
Kheb nog de oude firmware...kwil wel updaten maar ik ben bang dat ik iets verkeerds doe. Kan ik t ook updaten in de nokia winkel in adam?
Is super eenvoudig met de Nokia Software Updater _/-\o_
*Backup maken naar de geheugenkaart (Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie)
*Ik lees in diverse topics te veel dingen over de update die struikelt over de geheugenkaart, dus mijn advies: ff er uit klikken met een 10 eurocent muntje ofzo.
*Nokia Software Update draaien (is volgens mij los te downloaden maar ook via Nokia PC-Suite als je op de groene Software Update knop klikt)
*NSU laten checken op firmware versie voor jouw telefoon
*Accepteren en de update wordt binnengehaald en ongeveer 5 minuten later is ie klaar en zet je je backup weer terug en dan hoef je alleen nog maar je instellingen weer een beetje te verpersoonlijken.

Makkelijker dan dit kunnen ze het bijna niet maken 8)

Last.FM

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.