Ik heb nu toch een maf probleem. Ik krijg geen geluidje bij een nieuwe e-mail. Verder werkt alles, het @-tje wordt zichtbaar en in het homescreen staat hoeveel nieuwe mailtjes ik heb, zelfs de breathing light knippert, maar geen geluidje. Ik heb het profiel gecontroleerd en daar staat wel een geluidje ingesteld (je kunt ze zelfs horen tijdens het kiezen, dus de geluidjes zijn in orde). Herkent iemand dit? Ik gebruik trouwens firmware 200.21.118.
Het lampje op de GPS muis geeft binnen enkele seconden aan dat er signaal is. Dit signaal wordt geruime tijd in stand gehouden, anders zou de GPS muis dit aangeven met een constant brandend lampje.RaJitsu schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:57:
[...]
Je Holux zou onafhankelijk van of er verbinding is of niet, in het begin gewoon een signaal moeten vinden. Wanneer hij een tijdje geen signaal meer van het toestel ontvangt, gaat ie in de spaarmodus, en werkt alleen de bluetooth. Ik denk dus dat het probleem bij je GSP-muis ligt.
Kun je in je navigatiesoftware wel je muis vinden?
Zij-vraag: Waarom gebruik je eigenlijk niet de interne gps van de E71?
Mijn navigatiesoftware haalt de GPS data geloof ik uit de telefoon. Via het menu kan gekozen worden voor verschillende methoden van positiebepaling (dus ook bluetooth GPS). Dit werkt probleemloos met een oudere Leadtek GPS muis van een kennis. Ik kan trouwens de GPS muis op een normale manier verbinden met mijn PC.
Ik heb een externe muis aangeschaft omdat ik het beu ben om minuten lang op signaal te moeten wachten. Soms komt er helemaal geen fix tot stand. A-GPS is geen optie i.v.m. gebruik in het buitenland. Dit verhaal heb ik tweemaal bij Nokia verteld, maar blijkbaar is dit normaal voor een toestel van 400 euro.
Edit: Link gevonden waar hetzelfde probleem zich lijkt voor te doen http://www.jaspio.net/blo...-e65-phone-now-play-nice/
De genoemde oplossing biedt geen uitkomst voor mij omdat ik zowel Garmin als SportsTracker regelmatig gebruik. Wie o wie helpt mij uit de brand?
[ Voor 10% gewijzigd door automotive op 04-06-2009 23:23 ]
Verwijderd
Wat kan deze wat de laatste versie van Fring niet kan?monnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:14:
Geweldig, eindelijk een goede gratis Twitter client voor de E71 (en andere Symbian S60 toestellen): TweetS60
http://www.tweets60.com/
Mooie tip. Bedankt!monnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:14:
Geweldig, eindelijk een goede gratis Twitter client voor de E71 (en andere Symbian S60 toestellen): TweetS60
Okay. Ik heb weer iets meer duidelijkheid gekregen door het proberen.RaJitsu schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:03:
[...]
Jup. Ziet er gewoon erg netjes uit. Ik had zelf helemaal geen problemen met het installeren ervan. Vreemd genoeg met andere apps wel, maar dat is inmiddels opgelost.
In mijn woonomgeving heb ik (nog) geen 3G-connectie. Daarbuiten doet die het wel.
Ook in de metro werkt het programma niet. Beetje erg slordig dat de applicatie dan afbreekt...
Geen twitpic of andere foto supportmonnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:14:
Speel zelf al een tijdje met het idee om Gravity maar gewoon te kopen, dat werkt echt perfect, maar heb iets tegen het kopen van software als er goede gratis alternatieven zijn/ komen. In dit geval denk ik echter dat ik er niet onderuit kom...
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat het berichten menu niet meer in kan zonder vertraging. Met vertraging heb ik het over 30 seconden ongeveer. De rest reageert dan ook niet of heel traag. Ik dacht dat het aa exchange kon liggen maar na verwijderen geen verbetering. Iemand hier ervaring mee wellicht?
DRvDijk, bedankt voor de comment van een week geleden. Ik heb een sloot verschillende contacts in mijn telefoon en gmail staan. Eerst moet ik dus de handel naar één platform omzetten. Iets met export/import en dubbelen verwijderen lijkt me. Maar daar heb ik de komende weken geen (priori)tijd voor.DRvDijk schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:09:
[...]
Simpelweg like a charm. Nou heb ik al mijn contacten in gmail staan, en ben ik niet van andere bronnen afhankelijk. Als je dat wel bent (sowieso eigenlijk): heel goed backuppen!
Wat je kan doen, is gewoon goede backups maken van zowel GMail als je telefoon, en dan simpelweg eens proberen wat er gebeurd als je synct. Misschien krijg je alles dubbel, misschien gaat ook alles wel in een keer goedReconE schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:40:
[...]
DRvDijk, bedankt voor de comment van een week geleden. Ik heb een sloot verschillende contacts in mijn telefoon en gmail staan. Eerst moet ik dus de handel naar één platform omzetten. Iets met export/import en dubbelen verwijderen lijkt me. Maar daar heb ik de komende weken geen (priori)tijd voor.
Ik heb Gravity op mijn Nokia 5800. Is zeker het geld waard. Maar om het nu ook nog eens voor mijn E71 te kopen. Ik denk dat ik tweets60 ga combineren met de Mobypicture share online plugin. Die laatste werkt super om foto's direct op twitter te plaatsen.sjaft schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 03:05:
[...]
Geen twitpic of andere foto support![]()
Speel zelf al een tijdje met het idee om Gravity maar gewoon te kopen, dat werkt echt perfect, maar heb iets tegen het kopen van software als er goede gratis alternatieven zijn/ komen. In dit geval denk ik echter dat ik er niet onderuit kom...
Als je je email van Gmail automatisch om de zoveel tijd op wilt laten halen, moet je een instelling op ja zetten waarmee de E71 alle email gaat downloaden. Aangezien dat bij mij meer dan 1Gb is, is dat geen optie. Is het mogelijk dit te omzeilen?
je kan ook alleen "new" selecteren volgens mij of is dat alleen bij handmatig?Zoufiax schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:39:
Als je je email van Gmail automatisch om de zoveel tijd op wilt laten halen, moet je een instelling op ja zetten waarmee de E71 alle email gaat downloaden. Aangezien dat bij mij meer dan 1Gb is, is dat geen optie. Is het mogelijk dit te omzeilen?
En anders ff je 1gb aan mail naar een foldertje verplaatsen op je gmail
Verwijderd
^kickVerwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:33:
Heeft iemand er ook last van dat de telefoon even blijft hangen na een oproep of wanneer je even hebt overlaten gaan ?
* Iemand
Tja misschien een domme vraag maar in het boekje kan ik het niet vinden. Als ik licht op de toets met envelopje druk gaat-ie praten: no new emails of zo en dat wil ik niet. Hoe kan dat overgaan???
En ik krijg hem niet aan de praat met mijn wifi thuis. iphone en alle anderen wel maar de E71 niet. Waaaardelooos.
En ik krijg hem niet aan de praat met mijn wifi thuis. iphone en alle anderen wel maar de E71 niet. Waaaardelooos.
BriljantApaat schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Heb je de optie Extern blokkeren toestaan aan staan? Als dat zo is moet je proberen je geheugenkaart te ontgrendelen met je extern blokkeringsbericht. Het wachtwoord kan maar een aantal tekens lang zijn, als je blokkeringsbericht langer is, moet je gewoon typen tot je niet verder kan en dan op OK drukken.
Ik had al van alles geprobeerd...maar dit was de oplossing. *blij*
(Ja...ik had hetzelfde probleem)
Nee je kunt alleen automatisch checken voor nieuwe mail als je eerst alle reeds bestaande mail gaat downloaden als ik het goed begrijpPat-Skim schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:53:
[...]
je kan ook alleen "new" selecteren volgens mij of is dat alleen bij handmatig?
En anders ff je 1gb aan mail naar een foldertje verplaatsen op je gmail?
Ok, dan lgt het inderdaad aan het toestel waarschijnlijk. Mijn broer werkt met een Qatarz 818 (de GPS van zijn E71 werrk niet zo goed om de een of andere redden) en dat werkt gewoon vlot. Met die Holux zou het niet veel anders moeten gaan.automotive schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:37:
[...]
Het lampje op de GPS muis geeft binnen enkele seconden aan dat er signaal is. Dit signaal wordt geruime tijd in stand gehouden, anders zou de GPS muis dit aangeven met een constant brandend lampje.
Hmm, ik heb met mijn GPS anders binnen enkele seconden een fix. Ik gebruik wel A-GPS. Zonder A-GPS is de fix inderdaad wat trager, maar enkele minuten, dat zeker niet. In het begin overigens wel, maar na een update kreeg ik opeens heel snel een fix. Heb je je toestel wel eens geupdatet?Ik heb een externe muis aangeschaft omdat ik het beu ben om minuten lang op signaal te moeten wachten. Soms komt er helemaal geen fix tot stand. A-GPS is geen optie i.v.m. gebruik in het buitenland. Dit verhaal heb ik tweemaal bij Nokia verteld, maar blijkbaar is dit normaal voor een toestel van 400 euro.
Wat bedoel je met afbreken? Dat hij zichzelf gewoon helemaal afsluit? Dat is inderdaad wat vreemd...stefan01 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:29:
[...]
Okay. Ik heb weer iets meer duidelijkheid gekregen door het proberen.
In mijn woonomgeving heb ik (nog) geen 3G-connectie. Daarbuiten doet die het wel.
Ook in de metro werkt het programma niet. Beetje erg slordig dat de applicatie dan afbreekt...
Net als dat hij sowieso kennelijk perse 3G nodig heeft, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het het progje heeft ook niet al te veel data nodig, dus zou het met GPRS ook gewoon moeten werken.. Maar goed, het progje is nog in ontwikkeling natuurlijk dus erover praten alsof het een volwaardig progje is, is ook niet helemaal terecht.
[ Voor 25% gewijzigd door RaJitsu op 05-06-2009 17:17 ]
B.S.U.R.
Instellingen--persoonlijk--one touch ttssn. Daar kun je instellen wat hij moet doen bij lang en kort indrukken van de toetsenhenzepietje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:52:
Tja misschien een domme vraag maar in het boekje kan ik het niet vinden. Als ik licht op de toets met envelopje druk gaat-ie praten: no new emails of zo en dat wil ik niet. Hoe kan dat overgaan???
Door de problemen op GPS gebied ben ik een updatejunkie geworden. Bij de laatste update lijkt de fixtijd te zijn terug gelopen. Soms heb ik in 2 minuten een fix. De onbetrouwbaarheid is er echter nog steeds. Afgelopen dinsdag tevergeefs SportsTracker aangezet tijdens het hardlopen. Na 40 minuten ongeveer nog geen fix.RaJitsu schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:12:
[...]
Ok, dan lgt het inderdaad aan het toestel waarschijnlijk. Mijn broer werkt met een Qatarz 818 (de GPS van zijn E71 werrk niet zo goed om de een of andere redden) en dat werkt gewoon vlot. Met die Holux zou het niet veel anders moeten gaan.
[...]
Hmm, ik heb met mijn GPS anders binnen enkele seconden een fix. Ik gebruik wel A-GPS. Zonder A-GPS is de fix inderdaad wat trager, maar enkele minuten, dat zeker niet. In het begin overigens wel, maar na een update kreeg ik opeens heel snel een fix. Heb je je toestel wel eens geupdatet?
De ontvanger zelf heb ik zojuist getest door middel van TomTom 6 op de E71 te draaien. TomTom pakt het signaal direct van de bluetooth verbinding wat resulteert in een prima functionerend geheel. Het verhaal wat ik in mijn vorige bericht gevonden had blijkt dus te kloppen.
Nu ben ik benieuwd naar andere gebruikers die een E71 hebben icm met een Holux M-1000 GPS ontvanger. Volgens mij heb ik ooit berichten gelezen dat dit prima samen ging. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Firmware update van de Holux? Of wordt er geen gebruik gemaakt van de native Nokia software?
Bedankt!
Verwijderd
Werkt inderdaad redelijk, die plugin. Alleen krijg ik hem niet zover om via de EDGE verbinding te updaten. Wifi is geen probleem.coenox schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:34:
[...]
Ik heb Gravity op mijn Nokia 5800. Is zeker het geld waard. Maar om het nu ook nog eens voor mijn E71 te kopen. Ik denk dat ik tweets60 ga combineren met de Mobypicture share online plugin. Die laatste werkt super om foto's direct op twitter te plaatsen.
Hij blijft hangen op 100% verzonden maar raakt nooit completed. Iemand een idee?
Werkt niet als ik HelloOX probeer te signen. Zie door de bomen de bos niet meer. Wat is nou de simpelste manier?Pat-Skim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:23:
[...]
UPDAAAATE!!! Symbian Signed geeft nog wel signed versies weg ECHTER je moet het online doen via de volgende link:
https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do
Hoooehaaa!!! heeft me 3 avonden geduurd om dit te vinden maar goed de doorzetter wint :D!!! imei in voeren -> bestand uploaden -> link in mail openen -> signed programma is voor jou :D!
Buiten dat... heb mijn Diamond voor deze vervangen, en geen spijt! Super toestel!
[ Voor 7% gewijzigd door Don3k op 05-06-2009 22:37 ]
Zelf even een certificaat aanvragen (bij een van de sites die het wat minder nauw nemen met het delen van minder legale software zijn tutorials verkrijgbaar over hoe je je daarvoor kunt aanmelden op een chinese site). Symbian Signed werkt niet voor alle software (mn. minder legale software is daar niet te signen).Don3k schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:36:
[...]
Werkt niet als ik HelloOX probeer te signen. Zie door de bomen de bos niet meer. Wat is nou de simpelste manier?
Buiten dat... heb mijn Diamond voor deze vervangen, en geen spijt! Super toestel!
B.S.U.R.
Ah oke, genoeg gepraat hierover =XRaJitsu schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:42:
[...]
Zelf even een certificaat aanvragen (bij een van de sites die het wat minder nauw nemen met het delen van minder legale software zijn tutorials verkrijgbaar over hoe je je daarvoor kunt aanmelden op een chinese site). Symbian Signed werkt niet voor alle software (mn. minder legale software is daar niet te signen).
In mijn Phone and SIM kaart options, staat er Lock code, Phone autolock period. Als ik die wilt instellen geeft hij code error. Ook 0000 werkt niet.
-edit nvm, ik moet beter zoeken, maar voor de geintresseerden. http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=74485
Weet iemand wel wat de standaard PIN2 code is? 0000 was het niet in ieder geval.
-edit Sim- en netwerkgebonden lees ik net...
Verder, ben ik op zoek naar een mooie 2,5 headset. Verloopje kan altijd nog, maar staat niet zo mooi. Liefst zo'n klein mogelijke aansluiting, met een goede kwaliteit geluid
Ook betreft videomogelijkheden, is het mij gelukt om videos om te zetten voor Realplayer. Maar wat geeft minder belasting (lees: langere batterijduur)? Realplayer met MP4 of Coreplayer met DivX?
[ Voor 35% gewijzigd door Don3k op 06-06-2009 10:53 ]
Verwijderd
Op de nieuwe Black Berry is het mogelijk om voor 10 verschillende email adressen mail op te halen. Is dit ook mogelijk op de E71?
Met nokia messaging kan datVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:29:
Op de nieuwe Black Berry is het mogelijk om voor 10 verschillende email adressen mail op te halen. Is dit ook mogelijk op de E71?
Ook met www.seven.com kan dat
Emoze pro (betaald) kan dat ook
Ehh, maar waarom zou je dat willen ? Ik heb aan 1 zakelijk en 1 privé genoeg. Misschien hooguit 1 erbij.mdbde schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:18:
[...]
Met nokia messaging kan dat
Ook met www.seven.com kan dat
Emoze pro (betaald) kan dat ook
Ik gebruik zelf ook 'maar' 4 emailadressen. Maar 10 e-mailadressen zou best kunnen. Denk eens aan verschillende mailboxen binnen een grotere organisatie. Mail die naar iedereen gaat, alleen naar leidinggevenden (en dat in verschillende schalen), alleen naar een bepaalde afdeling, naar bepaalde secties in een afdeling, etc. En daarbij komen dan privé adressen ed.
B.S.U.R.
Heb zojuist mijn nieuwe E71 (white) binnen en alles ingesteld. Werkt allemaal probleemloos.
Ik heb echter een vraag met mijn iphone kan ik zeg maar kiezen of ik 3g aan of uit wil en hetzelfde kan ik doen voor wifi. Zo kan ik dus thuis gewoon online op mijn wifi en in de trein dmv 3g. Maar op een of andere manier lukt het me niet om met deze e71 het internet op te gaan en alleen gebruik te maken van 3g. Elke keer als ik een webadres in toets krijg ik alleen de keuze om verbinding te maken met een wlan netwerk. Kan ik niet gewoon kiezen dat hij gebruik maakt van het 3g netwerk? Als dit wel kan, hoe doe ik dit dan?
Ik heb echter een vraag met mijn iphone kan ik zeg maar kiezen of ik 3g aan of uit wil en hetzelfde kan ik doen voor wifi. Zo kan ik dus thuis gewoon online op mijn wifi en in de trein dmv 3g. Maar op een of andere manier lukt het me niet om met deze e71 het internet op te gaan en alleen gebruik te maken van 3g. Elke keer als ik een webadres in toets krijg ik alleen de keuze om verbinding te maken met een wlan netwerk. Kan ik niet gewoon kiezen dat hij gebruik maakt van het 3g netwerk? Als dit wel kan, hoe doe ik dit dan?
Dan staat er zeer waarschijnlijk nog niet een Access point* met als data bearer "Packet data" in de lijst met Access points. Menu -> Tools -> Settings -> Connection -> Access points. Voor Vodafone heb ik daar de volgende instellingen (kan je ook toe laten sturen geloof ik, zou anders niet weten waarom ie bij mij GPRS heet):
Connection name: Vodafone GPRS
Data bearer: Packet data
Access point name: live.vodafone.com
User name: vodafone
Prompt password: No
Password: vodafone
Authentication: Normal
Homepage: http://live.vodafone.com
Als je nu de browser opent en het venstertje met verbindingen opent zal die er tussen staan
* = de algemene benaming voor verbindingen, hier staan zowel WiFi netwerken als (3G) packet data verbindingen.
Connection name: Vodafone GPRS
Data bearer: Packet data
Access point name: live.vodafone.com
User name: vodafone
Prompt password: No
Password: vodafone
Authentication: Normal
Homepage: http://live.vodafone.com
Als je nu de browser opent en het venstertje met verbindingen opent zal die er tussen staan
* = de algemene benaming voor verbindingen, hier staan zowel WiFi netwerken als (3G) packet data verbindingen.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Wie kan mij aub helpen.
Hoe kun je een password protected proxy server instellen op een Nokia E71.
Hieronder kan ik een proxy invullen maar ik word niet geprompt voor een userID / password.
>Menu > instellingen > verbinding > toegangspunten > "naam toeganspunt" > opties >geavanc.instell.> Proxyserveradres.
Hoe kun je een password protected proxy server instellen op een Nokia E71.
Hieronder kan ik een proxy invullen maar ik word niet geprompt voor een userID / password.
>Menu > instellingen > verbinding > toegangspunten > "naam toeganspunt" > opties >geavanc.instell.> Proxyserveradres.
Verwijderd
De app werkt niet goed bij mij....monnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:14:
Ik log in, krijg alle updates van iedereen, maar kan vervolgens geen tweets posten of updates ontvangen. Ben je toevallig ook tegen dit probleem aangelopen?
Verwijderd
Niet. Ik converteer het naar 3gp of mp4 met Nokia PC suite.Don3k schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:20:
Hoe spelen jullie eigenlijk divx af?
Na wat protesten van mijn kant hebben ze het toch voor elkaar...Ik heb mijn vertrouwd 6310i na een aantal jaar moeten uitzwaaien. Heb hier nu een zwarte e71 en in de auto zit van alles van Brodit met zo'n lader ding.
Nu heb ik een paar vraagjes....
1
Klopt het dat ik Best profiles er op moet zetten om in de auto dat scherm gewoon aan te laten staan ? Die mooie 6310i had een car profile dat het schemrf aan liet staan als het in de carkit zat. Deze e71 kan dat alleen als er contact word gemaakt met een bedraade carkit... leuk als er tegen woordig alleen BT kits zijn
Is dat nog een beetje betrouwbaar? betalen aan een russiche site?
2
Ik heb een KPN account met data enzo. Vriendin heeft ook een e71 met vodafone.
Tot mijn verbazing kan ik mijn email XXX@bart.nl NIET in mijn toestel krijgen. Ook inloggen met webmail verrekt het ding ook. Probeer ik dit laatste op die met dat vodafone account dan kom ik er direct in....
De werkmail via exchange bekijken gaat prima, Ik heb de laatste exchange software gedownload (2.9 oid),
Dat bart account is echter niet open te krijgen met de KPN. "kan niet verbinden met opgegeven informatie "is de melding. Dan voer ik via email-config ook een gebruikersnaam in maar dat maakt geen zak uit. Hotmailaccount gaat perfect en geeft me een schermpje als dit

3
Nog iets mafs... ik heb in mijn outlook agenda ook taken/todo zaken staan. Als ik email synchroniseer wil ik graag dat hij die mee neemt... Dat gaat dus nie... Ik krijg ze enkel op het scherm als ik via pcsuite de boel sync
Rare is wel dat als ik nu op de e71 handmatig een taak toevoeg dat kan, voordat ik 'm aan pcsuite hing kreeg ik dan de melding "systeemfout".
4
De standaard browser is vervangen door Opera Mini (ik hoopte dat probleem 2 daar mee zou zijn opgelost)en op het startscherm nu direct zichtbaar. Hoe krijg ik op dat startscherm de datum zichtbaar?? Bij mij staat nu de naam van het profiel daar...
kan ik iemand me met dit lijstje helpen?
1
Klopt het dat ik Best profiles er op moet zetten om in de auto dat scherm gewoon aan te laten staan ? Die mooie 6310i had een car profile dat het schemrf aan liet staan als het in de carkit zat. Deze e71 kan dat alleen als er contact word gemaakt met een bedraade carkit... leuk als er tegen woordig alleen BT kits zijn

Is dat nog een beetje betrouwbaar? betalen aan een russiche site?
2
Tot mijn verbazing kan ik mijn email XXX@bart.nl NIET in mijn toestel krijgen. Ook inloggen met webmail verrekt het ding ook. Probeer ik dit laatste op die met dat vodafone account dan kom ik er direct in....
De werkmail via exchange bekijken gaat prima, Ik heb de laatste exchange software gedownload (2.9 oid),
Dat bart account is echter niet open te krijgen met de KPN. "kan niet verbinden met opgegeven informatie "is de melding. Dan voer ik via email-config ook een gebruikersnaam in maar dat maakt geen zak uit. Hotmailaccount gaat perfect en geeft me een schermpje als dit

3
Nog iets mafs... ik heb in mijn outlook agenda ook taken/todo zaken staan. Als ik email synchroniseer wil ik graag dat hij die mee neemt... Dat gaat dus nie... Ik krijg ze enkel op het scherm als ik via pcsuite de boel sync
4
De standaard browser is vervangen door Opera Mini (ik hoopte dat probleem 2 daar mee zou zijn opgelost)en op het startscherm nu direct zichtbaar. Hoe krijg ik op dat startscherm de datum zichtbaar?? Bij mij staat nu de naam van het profiel daar...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Ik gebruik coreplayer. Speelt gewoon divx af. Verder is er ook Divx Player voor S60 verkrijgbaar. Coreplayer is beter, maar kost wel 30 Dollar waar de eerste gewoon gratis is.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:14:
[...]
Niet. Ik converteer het naar 3gp of mp4 met Nokia PC suite.
[ Voor 34% gewijzigd door RaJitsu op 07-06-2009 17:52 ]
B.S.U.R.
Verwijderd
@Gompy58:
1. "Dat scherm"? Welk scherm bedoel je? Overigens is Best Profiles best handig, je kunt het zo downloaden en keygens zijn makkelijk te vinden via p2p.
2. Ik heb geen ervaring met Bart, sorry. Xs4all via IMAP werkt bij mij uitstekend.
3. Synchronisatie van die taak op prive laten staan soms?
4. Als je de datum in beeld wilt hebben moet je het standaard profiel selecteren. Er zullen best programma's zijn om dat aan te passen maar daar heb ik geen ervaring mee.
1. "Dat scherm"? Welk scherm bedoel je? Overigens is Best Profiles best handig, je kunt het zo downloaden en keygens zijn makkelijk te vinden via p2p.
2. Ik heb geen ervaring met Bart, sorry. Xs4all via IMAP werkt bij mij uitstekend.
4. Als je de datum in beeld wilt hebben moet je het standaard profiel selecteren. Er zullen best programma's zijn om dat aan te passen maar daar heb ik geen ervaring mee.
=> helder. Ik heb een profiel gepakt, aangepast en een naam gegeven.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:51:
@Gompy58:
=> zal ff kijken, ik koop meestal m'n software![]()
=> bummer, iemand anders? vooral omdat het met dat vodafoon account direct lukt....
=> huh ??
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
kan iemand me helpen, zit al een tijdje met hetzelfde (qua syncen)..
Via USB werkt het als een trein met iSync, maar wil het graag via Bluetooth doen. Heb volgens mij alle opties nagelopen maar hij blijft telkens zaneken dat ie op USB ingesteld staat. Weet niet waar ik dat kan wijzigen..
Kan iemand me helpen?! thnx!!
Via USB werkt het als een trein met iSync, maar wil het graag via Bluetooth doen. Heb volgens mij alle opties nagelopen maar hij blijft telkens zaneken dat ie op USB ingesteld staat. Weet niet waar ik dat kan wijzigen..
Kan iemand me helpen?! thnx!!
www.vdzande.com
Hoe krijg je de map folders van je hotmail in nokia messaging, zoals te zien op het plaatje van je post? Ik heb em nog nooit gezien. Bij mij staat slechts 1 map genaamd 'belangrijk' tussen inbox,concepten etcGompy58 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:30:
Na wat protesten van mijn kant hebben ze het toch voor elkaar...Ik heb mijn vertrouwd 6310i na een aantal jaar moeten uitzwaaien. Heb hier nu een zwarte e71 en in de auto zit van alles van Brodit met zo'n lader ding.
1
Klopt het dat ik Best profiles er op moet zetten om in de auto dat scherm gewoon aan te laten staan ? Die mooie 6310i had een car profile dat het schemrf aan liet staan als het in de carkit zat. Deze e71 kan dat alleen als er contact word gemaakt met een bedraade carkit... leuk als er tegen woordig alleen BT kits zijn![]()
Is dat nog een beetje betrouwbaar? betalen aan een russiche site?![]()
2
[afbeelding]
3
Nog iets mafs... ik heb in mijn outlook agenda ook taken/todo zaken staan. Als ik email synchroniseer wil ik graag dat hij die mee neemt... Dat gaat dus nie... Ik krijg ze enkel op het scherm als ik via pcsuite de boel syncRare is wel dat als ik nu op de e71 handmatig een taak toevoeg dat kan, voordat ik 'm aan pcsuite hing kreeg ik dan de melding "systeemfout".
4
Je kan per account selecteren hoeveel berichten en zoals gemeld alleen de nieuwe.Zoufiax schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:39:
Ik heb een keer verbinding gemaakt met een open wifi en de mail naar de geheugenkaart gehaald.
Daarna is je probleem voorbij ;-)
OFF TOPIC ON: welke BB heb jij, en kan je daar ook gmail e.d. mee ophalen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:29:
Daarvoor heb je toch een duur abbo nodig??
OFF TOPIC OFF
Bij mij werkt het zonder problemen.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:42:
[...]De app werkt niet goed bij mij....
Ik log in, krijg alle updates van iedereen, maar kan vervolgens geen tweets posten of updates ontvangen. Ben je toevallig ook tegen dit probleem aangelopen?
ook ik gebruik Coreplayer, vroeger heb ik SmartMovie gebruikt welke ook erg goed werkte.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:14:
[...]Niet. Ik converteer het naar 3gp of mp4 met Nokia PC suite.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Heb een vraagje over de E71 i.c.m. Lotus Notes 7.0
Synchroniseren met Lotus Notes 7:
- Contactpersonenen lokaal werkt perfect vanuit werkomgeving.
- Agenda items vanaf werkomgeving syncrhoniseert niet alle items. De items uit mijn agenda die bijvboorbeeld door iemand anders zijn geinitieerd (vaktechnisch overleg) worden niet meegenomen.
Het interessante is dat met HTC & Windows Mobile vs. Nokia Intellisync wel prima werkte...
Iemand enig idee welke richting ik dat moet zoeken?
Synchroniseren met Lotus Notes 7:
- Contactpersonenen lokaal werkt perfect vanuit werkomgeving.
- Agenda items vanaf werkomgeving syncrhoniseert niet alle items. De items uit mijn agenda die bijvboorbeeld door iemand anders zijn geinitieerd (vaktechnisch overleg) worden niet meegenomen.
Het interessante is dat met HTC & Windows Mobile vs. Nokia Intellisync wel prima werkte...
Iemand enig idee welke richting ik dat moet zoeken?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 17:01 ]
Ik gebruik al een aantal maanden Nokia Mail om mijn gmail account te lezen. Echter sinds afgelopen zaterdag krijg ik geen email meer binnen. Ik krijg ook geen foutmelding oid dat er geen verbinding is oid. Als ik handmatig sync, krijg ik gewoon niet de nieuwste mail te zien. Als ik vervolgens mijn gmail account opnieuw wil toevoegen, krijg ik wel een foutmelding dat de server niet gevonden kan worden... Ligt de (push)server van Nokia eruit oid?
Via de gmail applicatie werkt het trouwens wel gewoon goed. Als ik een mail binnen krijg heb ik deze nagenoeg onmiddelijk ook op mijn e71. Bij Nokia mail krijg ik dan helemaal niets binnen...
Heel apart. Het heeft altijd gewerkt maar sinds het weekend dus niet meer terwijl ik helemaal niets heb geinstalleerd oid.
Hebben meer mensen hier last van?
Via de gmail applicatie werkt het trouwens wel gewoon goed. Als ik een mail binnen krijg heb ik deze nagenoeg onmiddelijk ook op mijn e71. Bij Nokia mail krijg ik dan helemaal niets binnen...
Heel apart. Het heeft altijd gewerkt maar sinds het weekend dus niet meer terwijl ik helemaal niets heb geinstalleerd oid.
Verwijderd
Is je proefversie niet verlopen? Bij het aanmaken van een account @ Nokia Messaging kan ik mij herinneren dat je standaard een proefversie o.i.d. krijgt toegewezen.Aldmar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:42:
Ik gebruik al een aantal maanden Nokia Mail om mijn gmail account te lezen. Echter sinds afgelopen zaterdag krijg ik geen email meer binnen. Ik krijg ook geen foutmelding oid dat er geen verbinding is oid. Als ik handmatig sync, krijg ik gewoon niet de nieuwste mail te zien. Als ik vervolgens mijn gmail account opnieuw wil toevoegen, krijg ik wel een foutmelding dat de server niet gevonden kan worden... Ligt de (push)server van Nokia eruit oid?
Heel apart. Het heeft altijd gewerkt maar sinds het weekend dus niet meer terwijl ik helemaal niets heb geinstalleerd oid.![]()
Google Applicatie is beschikbaar:
http://www.e71fanatics.co...y-google-app-for-e71.html
handige app voor Google zoeken, Gmail, Calendar, Reader, Maps, Youtube, en Picasa.
Is eventueel met backspace als snelkoppeling te openen vanuit homescreen.
E71: link
PC: link
http://www.e71fanatics.co...y-google-app-for-e71.html
handige app voor Google zoeken, Gmail, Calendar, Reader, Maps, Youtube, en Picasa.
Is eventueel met backspace als snelkoppeling te openen vanuit homescreen.
E71: link
PC: link
Let op volgens mij gebruik je nog een oude versie van Nokia Messaging (waarschijnlijk heb je die via download! binnengehaald?)Gompy58 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:30:
1
Klopt het dat ik Best profiles er op moet zetten om in de auto dat scherm gewoon aan te laten staan ? Die mooie 6310i had een car profile dat het schemrf aan liet staan als het in de carkit zat. Deze e71 kan dat alleen als er contact word gemaakt met een bedraade carkit... leuk als er tegen woordig alleen BT kits zijn![]()
Is dat nog een beetje betrouwbaar? betalen aan een russiche site?![]()
2
[afbeelding]
3
Nog iets mafs... ik heb in mijn outlook agenda ook taken/todo zaken staan. Als ik email synchroniseer wil ik graag dat hij die mee neemt... Dat gaat dus nie... Ik krijg ze enkel op het scherm als ik via pcsuite de boel syncRare is wel dat als ik nu op de e71 handmatig een taak toevoeg dat kan, voordat ik 'm aan pcsuite hing kreeg ik dan de melding "systeemfout".
4
Ga met je browser naar email.nokia.com en download de laatste versie. Ik heb me hier ook al meerdere malen over verbaasd dat nokia nog zo'n oude versie aanbied via Download!.
Oke, geen ervaringen met de Holux dus..automotive schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:46:
[...]
Door de problemen op GPS gebied ben ik een updatejunkie geworden. Bij de laatste update lijkt de fixtijd te zijn terug gelopen. Soms heb ik in 2 minuten een fix. De onbetrouwbaarheid is er echter nog steeds. Afgelopen dinsdag tevergeefs SportsTracker aangezet tijdens het hardlopen. Na 40 minuten ongeveer nog geen fix.
De ontvanger zelf heb ik zojuist getest door middel van TomTom 6 op de E71 te draaien. TomTom pakt het signaal direct van de bluetooth verbinding wat resulteert in een prima functionerend geheel. Het verhaal wat ik in mijn vorige bericht gevonden had blijkt dus te kloppen.
Nu ben ik benieuwd naar andere gebruikers die een E71 hebben icm met een Holux M-1000 GPS ontvanger. Volgens mij heb ik ooit berichten gelezen dat dit prima samen ging. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Firmware update van de Holux? Of wordt er geen gebruik gemaakt van de native Nokia software?
Bedankt!
Iemand bekend met de werking van de Nokia LD-3W GPS ontvanger op de E71? Welke applicaties worden er dan bij gebruikt?
Nou, ik join de club dan maar
Ben sinds een paar weken ook eigenaar van een E71. Erg gecharmeerd van het apparaat, en aangeschaft omdat een aantal klanten het beestje al gebruikte.
Ik gebruikte voorheen een HP iPaq Business Navigator 614c, wat heel lang een drama was (tot WM6.5, dat scheelde wel veel, maar nog steeds ellende qua performance en accutijd)... Ik wil nooit meer terug. En dit topic wordt gebookmarked
Ik gebruikte voorheen een HP iPaq Business Navigator 614c, wat heel lang een drama was (tot WM6.5, dat scheelde wel veel, maar nog steeds ellende qua performance en accutijd)... Ik wil nooit meer terug. En dit topic wordt gebookmarked
By each crime and every kindness, we birth our future
Ik weet niet precies waar je woont, maar je zou evt. langs een gespecialiseerde shop kunnen gaan waar ze dergelijke ervaringen vaak al hebben, en ze je een werkende oplossing kunnen garanderen....automotive schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:43:
[...]
Oke, geen ervaringen met de Holux dus..
Iemand bekend met de werking van de Nokia LD-3W GPS ontvanger op de E71? Welke applicaties worden er dan bij gebruikt?
Je vraagt immers om een vrij specifieke oplossing. Mijn enige ervaring is dat QStarz-818 (eveneens een MTK-chipset) icm Garmin, Sygic (McGuider en Mobile) werkt op de E71.
B.S.U.R.
Ik ben van plan deze week een E71 te halen
Ik heb het topic doorzocht om te kijken of er meer bekend is over de E71i...de vraag is 1 keer eerder gesteld, maar daar is niet op gereageerd...dus...weet iemand toevallig of de E71i op korte termijn verschijnt?
Ik heb het topic doorzocht om te kijken of er meer bekend is over de E71i...de vraag is 1 keer eerder gesteld, maar daar is niet op gereageerd...dus...weet iemand toevallig of de E71i op korte termijn verschijnt?
Die aansluiting zal ontwerptechnisch wel het meest gunstig zijn geweest. Verder vraag ik me af of je echt een headset zoekt, of een koptelefoon. In het eerste geval, zou ik gewoon voor een bluetoothoplossing gaan. Wat vind je mooi? Een in-ear, of gewoon simpele oordopjes? Of wil je echt iets voor over je oren heen hebben? Wat wil je uitgeven?Don3k schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:27:
[...]
Verder, ben ik op zoek naar een mooie 2,5 headset. Verloopje kan altijd nog, maar staat niet zo mooi. Liefst zo'n klein mogelijke aansluiting, met een goede kwaliteit geluidEn met zo'n knikje, beetje vaag dat de aansluiting aan de zijkant zit.
De oplossingen die ik tot nu toe gebruikt heb:
- Sitecom CN531; is op dit moment mijn headsetoplossing. Prima geluid voor de prijs dat ie kost, en van de gesprekspartner heb ik nooit klachten gehoord. Ik gebruik hem niet echt vaak en alleen in specifieke situaties. Ik zou er niet snel mee tussen de mensen mee door lopen, of op kantoor ermee zitten, of op de bank zitten (eigenlijk alleen als ik in beweging ben, of achter de computer zit en hem om de een of andere reden niet heb afgedaan).

- Jabra bt320; kreeg ik van mijn werkgever. Werkt opzich prima, ziet er niet opvallend uit oid. Geluid is redelijk, en gespreks eveneens.

- HTC BH100; mooi, werkt ook redelijk. Geluid is het minste van de drie als het gaat om muziek, maar gesprekskwaliteit is de beste. Wel prijzig. Als ik hem niet gratis kon 'regelen' had ik hem nooit genomen.
Dit zou ik echt niet weten. Maar wat me benieuwd is wat voor videobestanden je dan afspeelt dat het verschil zo belangrijk voor je is.Ook betreft videomogelijkheden, is het mij gelukt om videos om te zetten voor Realplayer. Maar wat geeft minder belasting (lees: langere batterijduur)? Realplayer met MP4 of Coreplayer met DivX?
Overigens, wanneer je erover nadenkt, kost het meer processor of GPU-kracht om een divx af te spelen dan een mp4; derhalve lijkt de eerste me zuiniger. Ik kan me niet voorstellen dat core player dermate geoptimaliseerd is dat het zuiniger is dan een andere speler met mp4. Verder doen er sowieso de nodige geruchten in de rondte dat core player niet echt lief is voor je battery. Al gaat dat vaak over problemen als niet afsluiten ed. en niet het proces an sich.
B.S.U.R.
Als je goedkoop een BT headsetje wilt proberen...:
Gutteguttegut in "Bluetooth Stereo (A2DP) topic"
Ik ben er nog steeds erg tevreden over.
Gutteguttegut in "Bluetooth Stereo (A2DP) topic"
Ik ben er nog steeds erg tevreden over.
Ik heb deze op ebay gescoord voor rond de € 10. (klikbaar, plaatje komt van een online-shop, link gaat naar Nokia):

Voldoet prima, de meegeleverde koptelefoon is niet de moeite waard maar het verloopje stelt je in staat een willekeurige koptelefoon met 3,5 inch aansluiting te gebruiken, gesprekken aan te nemen c.q. te voeren (heeft ook een microfoon), het volume te regelen én de muziek te "besturen" d.m.v. Next/Previous/Pauze.
Bovendien is het een soort van "wasknijper", je klikt 'm zo ergens vast.
Iets anders:
Het is mogelijk om bij een contact details toe te voegen qua informatie. Zo kan je bijvoorbeeld een huisadres, een werkadres en andere details toevoegen. Ook een verjaardagsdatum is daar in te vullen, vast wel gezien;
Ik vraag me af: Waarom komt die verjaardag nergens op een/de kalender? Dat zou toch fijn en handig zijn?
Iemand al hetzelfde ondervonden en een oplossing gezien? Ben benieuwd.
Voorts ben ik erg tevreden met mijn E71!

Voldoet prima, de meegeleverde koptelefoon is niet de moeite waard maar het verloopje stelt je in staat een willekeurige koptelefoon met 3,5 inch aansluiting te gebruiken, gesprekken aan te nemen c.q. te voeren (heeft ook een microfoon), het volume te regelen én de muziek te "besturen" d.m.v. Next/Previous/Pauze.
Bovendien is het een soort van "wasknijper", je klikt 'm zo ergens vast.
Iets anders:
Het is mogelijk om bij een contact details toe te voegen qua informatie. Zo kan je bijvoorbeeld een huisadres, een werkadres en andere details toevoegen. Ook een verjaardagsdatum is daar in te vullen, vast wel gezien;
Ik vraag me af: Waarom komt die verjaardag nergens op een/de kalender? Dat zou toch fijn en handig zijn?
Voorts ben ik erg tevreden met mijn E71!
[ Voor 7% gewijzigd door flark op 09-06-2009 15:02 ]
Mja, ik heb zelf deze:RaJitsu schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Die aansluiting zal ontwerptechnisch wel het meest gunstig zijn geweest. Verder vraag ik me af of je echt een headset zoekt, of een koptelefoon. In het eerste geval, zou ik gewoon voor een bluetoothoplossing gaan. Wat vind je mooi? Een in-ear, of gewoon simpele oordopjes? Of wil je echt iets voor over je oren heen hebben? Wat wil je uitgeven?

Maar vind nadelig dat als je BT setje batterijen op zijn, de telefoon automatisch naar ingebouwde luidspreker terugschakeld, zodat iedereen mee kan luisteren. Ik wil gewoon normale oordopjes, maar toch wel paar die lage bassweergave aankunnen. En niet zo uitsteken, dus met een haakje. Gewoon zulke,
Deze heb ik ook, maar vind het geluid te mager:
zoek meer zoiets

maar dan met 2,5mm aansluiting.
Hmm, ik gebruik nu realplayer met MP4 en schijnt wel oke te werken. Net iets grotere bestanden dan divx, maar minder power vereisend denk ik dan. Het verschil is voor mij zo belangrijk omdat ik regelmatig 6 uur per dag in de trein zit, en redelijk vaak video kijk op de E71. Scherm is klein, maar groot genoeg om me te vermaken. Elke energiebesparing in videofiles is mooi meegenomen om de dag door te komen.[...]
Dit zou ik echt niet weten. Maar wat me benieuwd is wat voor videobestanden je dan afspeelt dat het verschil zo belangrijk voor je is.
Overigens, wanneer je erover nadenkt, kost het meer processor of GPU-kracht om een divx af te spelen dan een mp4; derhalve lijkt de eerste me zuiniger. Ik kan me niet voorstellen dat core player dermate geoptimaliseerd is dat het zuiniger is dan een andere speler met mp4. Verder doen er sowieso de nodige geruchten in de rondte dat core player niet echt lief is voor je battery. Al gaat dat vaak over problemen als niet afsluiten ed. en niet het proces an sich.
[ Voor 3% gewijzigd door Don3k op 09-06-2009 15:14 ]
Dit: Gutteguttegut in "Het Nokia E71 Topic - Deel 3" is geen optie?
Als je namelijk alleen je headset aansluit heb je geen mic meer om te kunnen praten...
Als je namelijk alleen je headset aansluit heb je geen mic meer om te kunnen praten...
[ Voor 31% gewijzigd door Gutteguttegut op 09-06-2009 15:22 ]
Nee, vind zelf de kabel extreem lang worden hiermee. Ben nog steeds opzoek naar de perfecte oplossing
[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 09-06-2009 15:24 ]
Is dit wat? Een Sennheiser met een 2.5 mm aansluiting.Ben nog steeds opzoek naar de perfecte oplossingBT belast de batterij ook meer. Mic heeft voor mij niet de hoogste prioriteit.

Edit: ook leverbaar bij Bol.com
[ Voor 17% gewijzigd door coenox op 09-06-2009 15:31 ]
Hier merk ik anders niets van (was ook al niet merkbaar op mn E65).Don3k schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:23:
[...]Nee, vind zelf de kabel extreem lang worden hiermee. Ben nog steeds opzoek naar de perfecte oplossingBT belast de batterij ook meer. Mic heeft voor mij niet de hoogste prioriteit.
Nog maar een keer proberen:
Met Handy Calendar vraagt hij of hij al deze data moet importeren bij de eerste start, duidelijk een tekortkoming van Nokia.flark schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:40:
Nog maar een keer proberen:
Dan kun je het beste gewoon voor iets als dit gaan:Don3k schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:23:
[...]
Nee, vind zelf de kabel extreem lang worden hiermee. Ben nog steeds opzoek naar de perfecte oplossingBT belast de batterij ook meer. Mic heeft voor mij niet de hoogste prioriteit.
En dan hierbij de 3,5 mm-oplossing naar keuze bij gebruiken.
Dit vind ik vreemd. Actief bluetoothgebruik zuipt gewoon batterij. Maar goed, het is maar net wat je acceptabel vind, en wat je als een groot verschil acht.Gutteguttegut schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:37:
[...]
Hier merk ik anders niets van (was ook al niet merkbaar op mn E65).
B.S.U.R.
Aangezien het voeren van een agenda tegenwoordig steeds meer van belang voor me is heb ik besloten na wat testen om Handy Calendar aan te schaffen en heb daar totnutoe nog geen spijt van; Heb bij de "One Touch-ttsn" de boel zo ingesteld dat ie naar kort drukken deze Handy Calendar opent en als ik lang druk de "gewone". Bedankt voor de tip! Verjaardagen werden tijdens installatie gewoon meegenomen. Prima!stormfly schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:50:
[...]
Met Handy Calendar vraagt hij of hij al deze data moet importeren bij de eerste start, duidelijk een tekortkoming van Nokia.
De ingebouwde agenda kun je ook openen door de items op je homescreen te openen. Dan kun je de onetouch toets vrijhouden voor iets anders.flark schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:46:
[...]
Aangezien het voeren van een agenda tegenwoordig steeds meer van belang voor me is heb ik besloten na wat testen om Handy Calendar aan te schaffen en heb daar totnutoe nog geen spijt van; Heb bij de "One Touch-ttsn" de boel zo ingesteld dat ie naar kort drukken deze Handy Calendar opent en als ik lang druk de "gewone". Bedankt voor de tip! Verjaardagen werden tijdens installatie gewoon meegenomen. Prima!
Ik gebruik SBSH Calendar (voorheen Papyrus) als agenda. Die vind ik prettiger werken dan Handy Calendar, vooral omdat SBSH Calendar categoriën meeneemt in de synchronisatie. De synchronisatie moet dan wel via SyncML verlopen, daarvoor gebruik ik MemoToo. Ook de interface van SBSH Calendar vind ik aangenamer en zijn er handige shortcuts. Verder is SBSH $10 goedkoper dan Handy.
De laatste update (versie 1.4.02) is van mei vorig jaar, maar een nieuwe versie is onderweg. Erg hinderlijk is het niet dat een update zo lang geleden is, want het product functioneert goed en heeft dus niet echt updates nodig.
Het blijft jammer dat Nokia geen echt goede out-of-the box oplossingen heeft voor PIM. Hierdoor worden de mogelijkheden van de E71 niet ten volle gebruikt. Grafisch is er veel meer mogelijk, interfaces zouden echt wel mooier en intuïtiever kunnen. Een goed voorbeeld hiervan is Gravity!
Verwijderd
Hallo,
Ook ik ben sinds enige weken een trotse eigenaresse van de Nokia E71.
Tot afgelopen weekend werkte mijn WorldMate Weathercaster perfect. Nu is er een update geweest en vanaf dat moment werkt de Weathercaster niet meer, ik word niet meer iedere ochtend gewekt door een vrouwenstem die mij het weer van die dag mededeelt...
Heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Ook ik ben sinds enige weken een trotse eigenaresse van de Nokia E71.
Tot afgelopen weekend werkte mijn WorldMate Weathercaster perfect. Nu is er een update geweest en vanaf dat moment werkt de Weathercaster niet meer, ik word niet meer iedere ochtend gewekt door een vrouwenstem die mij het weer van die dag mededeelt...
Heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
Nokia E71 en eigen nummer zenden en celinfo
Ik heb sinds kort een Nokia E71 en kan nergens de instelling vinden om mijn eigen gsmnummer mee te sturen naar diegene die ik bel zodat deze mijn nummer in zijn display ziet.
Ook kan ik nergens de instelling vinden om de celinfo van de telcoprovider aan te zetten
Ik heb sinds kort een Nokia E71 en kan nergens de instelling vinden om mijn eigen gsmnummer mee te sturen naar diegene die ik bel zodat deze mijn nummer in zijn display ziet.
Ook kan ik nergens de instelling vinden om de celinfo van de telcoprovider aan te zetten
Klopt het dat je met dit toestel ook via VOIP kunt bellen ? Ik kan er op het forum nog niks over terug vinden...
Wel is er op enkele buitenlandse sites informatie over te vinden : http://www.geek.com/artic...nokia-e71-how-to-2008095/
Wel is er op enkele buitenlandse sites informatie over te vinden : http://www.geek.com/artic...nokia-e71-how-to-2008095/
Gaston
yes, maak er zelf volop gebruik van. lekker goedkoop bellen naar het buitenland !H4ldrz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:09:
Klopt het dat je met dit toestel ook via VOIP kunt bellen ? Ik kan er op het forum nog niks over terug vinden...
Hoi,
Ik maak gebruik van de E71, op het werk heb ik de telefoon op stilstand staan,
toen ik vandaag thuis kwam en wilde bellen, gaf hij aan dat de interne geheugen vol is,
terwijl hij in de ochtend nog op 100MB vrij stond, ik sla namelijk alles op mijn sd kaart van 8 GB.
als ik in het menu op opties - gegevens intern geheugen druk, staat er dat ik 100 MB verbruikt heb,
echter kan ik die 100MB aan bestanden niet terug vinden op mijn telefoon..
Heeft iemand een idee?
toen ik vandaag thuis kwam en wilde bellen, gaf hij aan dat de interne geheugen vol is,
terwijl hij in de ochtend nog op 100MB vrij stond, ik sla namelijk alles op mijn sd kaart van 8 GB.
als ik in het menu op opties - gegevens intern geheugen druk, staat er dat ik 100 MB verbruikt heb,
Heeft iemand een idee?
Een applicatie zoals Profimail slaat de emails ook op in het interne geheugen als je hem als POP3 account gebruikt. Kan dus ook een applicatie zijn, draai eens een dag zonder applicaties en kijk of het dan nog is. Anders even formateren en opnieuw installeren voor de zekerheid.Shado-Beatz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:55:
Hoi,
Heeft iemand een idee?
Bedankt voor je reactie,
Ik maak gebruik van Fring, Seven, Totalrecall, Hyves en Youtube.
Al deze apps zijn op mijn sd kaart opgeslagen.
De enige manier is om alles opnieuw te installeren?
Ik maak gebruik van Fring, Seven, Totalrecall, Hyves en Youtube.
Al deze apps zijn op mijn sd kaart opgeslagen.
De enige manier is om alles opnieuw te installeren?
Verwijderd
Hi, terug komend op mijn WorldMate Weathercaster probleempje: heb de afgelopen nacht de applicatie WorldMate niet afgesloten, in de hoop nu wel gewekt te worden door Weathercaster...helaas...
Kan het zijn dat de WorldMate upgrade niet goed is? Ik begrijp er niets meer van
Kan het zijn dat de WorldMate upgrade niet goed is? Ik begrijp er niets meer van
Uit interesse heb ik het ook geinstalleerd maar ook ik krijg niets te horen.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:49:
Hi, terug komend op mijn WorldMate Weathercaster probleempje: heb de afgelopen nacht de applicatie WorldMate niet afgesloten, in de hoop nu wel gewekt te worden door Weathercaster...helaas...
Misschien een bugje?
Verwijderd
Dan zal het wel een bugje zijn!Gutteguttegut schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:06:
[...]
Uit interesse heb ik het ook geinstalleerd maar ook ik krijg niets te horen.
Misschien een bugje?
Ik heb zojuist ook even de site van WorldMate bezocht: weinig positieve reacties uit de wereld over deze upgrade...jammer
Ik heb ze even een email gestuurt, kijken wat voor reactie er op komt.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:
[...]Dan zal het wel een bugje zijn!
Ik heb zojuist ook even de site van WorldMate bezocht: weinig positieve reacties uit de wereld over deze upgrade...jammer
Misschien is het mogelijk een oude versie (vorige) te vinden?
Verwijderd
Ah oké, ff afwachten dus.Gutteguttegut schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:21:
[...]
Ik heb ze even een email gestuurt, kijken wat voor reactie er op komt.
Ben zeer benieuwd naar hun reactie.
Volgens mij staat het wel op de originele microdisk (die ik heb verwijderd voor de McGuider disk), vanavond maar eens hacken en pielenMisschien is het mogelijk een oude versie (vorige) te vinden?
EDIT: op de Nokia site kun je de oude versie van WorldMate nog downloaden
Altijd makkelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 11:48 ]
Ik heb het bij mij opgelost..........
Ik had mn telefoon op "Vergadering" staan.
Ik had eerst versie 7.00.41 geinstalleerd om te kijken of deze het probleem ook had.
Daarmee zette ik mn telefoon op "Algemeen" en toen hoorde ik de stem wel.
7.00.41 weer verwijderd en toen 7.00.43 weer geinstalleerd en toen werkte het ook gewoon met de "Algemeen" instelling.
Aangezien ik mijn telefoon altijd op "Vergadering" heb staan kan dit voor mij een probleem worden.
Jammer dat het niet net als een alarm gewoon door deze instelling "heen gaat".
Ik had eerst versie 7.00.41 geinstalleerd om te kijken of deze het probleem ook had.
7.00.41 weer verwijderd en toen 7.00.43 weer geinstalleerd en toen werkte het ook gewoon met de "Algemeen" instelling.
Aangezien ik mijn telefoon altijd op "Vergadering" heb staan kan dit voor mij een probleem worden.
op advies heb ik een format uitgevoerd voor de telefoon en voor het geheugenkaartje,stormfly schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:09:
[...]
Een applicatie zoals Profimail slaat de emails ook op in het interne geheugen als je hem als POP3 account gebruikt. Kan dus ook een applicatie zijn, draai eens een dag zonder applicaties en kijk of het dan nog is. Anders even formateren en opnieuw installeren voor de zekerheid.
ik heb daarna alle programma's weer geinstalleerd ( op de geheugenkaart ) en nu heb ik weer 100 MB vrij op de telefoon. MAAR... als ik de Nokia Suite start, en ik wil muziek/fotos naar de telefoon overzetten, krijg ik de melding: ''de bewerking is geweigerd door de mobiele telefoon''
Deze melding krijg ik trouwens bij elke wijziging die ik wil aanbrengen, zoals: geheugenkaart browsen, telefoon browsen, muziek overzetten, contacten opslaan op de pc, berichten versturen via de pc.
Bij Menu/connecties/usb staat de optie Nokia Suite al aan.
waar kan het aan liggen dat mijn nokia suite het (bijna) niet doet?
Ik heb de software al verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder succes..
Als ik me kon aanmelden voor My Nokia zou ik de vraag daar stellen bij support/forums, echter krijg ik de melding dat mijn imei nummer al geregistreerd is als ik me wil registreren...
en JA hij is gewoon legaal uit een T-Mobile shop gehaalt..
[ Voor 9% gewijzigd door SoundLab op 11-06-2009 14:48 ]
Heb ik ook even geïnstalleerd gehad, mijn irritatie bij de vervangende kalender progs is dat ze hun agenda delen met de standaard agenda van Nokia, in plaats van hem helemaal over te nemen. Als je in je startscherm op een kalenderitem drukt kom je dan ook in de standaardkalender terecht, en niet in het programma wat je wilt gebruiken. Juist die integratie zou met de extra functionaliteit van SBSH/Handy voor een perfecte vervanging zorgen, nu voelt het niet helemaal af (of dat komt doordat dat stuk voor devvers gewoon gesloten is of dat het gewoon nooit is ingebouwd weet ik niet).flark schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:46:
[...]
Aangezien het voeren van een agenda tegenwoordig steeds meer van belang voor me is heb ik besloten na wat testen om Handy Calendar aan te schaffen en heb daar totnutoe nog geen spijt van; Heb bij de "One Touch-ttsn" de boel zo ingesteld dat ie naar kort drukken deze Handy Calendar opent en als ik lang druk de "gewone". Bedankt voor de tip! Verjaardagen werden tijdens installatie gewoon meegenomen. Prima!
Verwijderd
Vreemd, mijn telefoon staat altijd op Algemeen.Gutteguttegut schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:44:
Ik heb het bij mij opgelost..........
Vanmorgen deed de versie 6 het ook niet, dus ik denk dat ik die lui ook maar eens ga mailen.
En stiekem toch versie 7.00.43 installeren en hopen dat het nu wel goed gaat.
Wanneer ik op 'play now' klik, hoor ik haar wel, maar automatisch doet ze het niet...
Ik werdt vanochtend lief gewekt door een "ding-dong" geluidje en een zachte stem in mn oor... (was niet mn vriendinVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:43:
[...]
Vreemd, mijn telefoon staat altijd op Algemeen.
Vanmorgen deed de versie 6 het ook niet, dus ik denk dat ik die lui ook maar eens ga mailen.
En stiekem toch versie 7.00.43 installeren en hopen dat het nu wel goed gaat.
Wanneer ik op 'play now' klik, hoor ik haar wel, maar automatisch doet ze het niet...
Welke kosten betaal je dan ? M.a.w. via wie of wat bel je dan ?SYQ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:53:
[...]
yes, maak er zelf volop gebruik van. lekker goedkoop bellen naar het buitenland !
Gaston
Volgens mij zit dat in je ROM en kunnen programma's daar niet bij. Ik heb ooit weleens begrepen dat je dit wel kunt aanpassen, maar dat je daarvoor 'Rompatcher' moet gebruiken. zie hier. Ik heb t alleen nog nooit geprobeertrodie83 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:29:
[...]
Heb ik ook even geïnstalleerd gehad, mijn irritatie bij de vervangende kalender progs is dat ze hun agenda delen met de standaard agenda van Nokia, in plaats van hem helemaal over te nemen. Als je in je startscherm op een kalenderitem drukt kom je dan ook in de standaardkalender terecht, en niet in het programma wat je wilt gebruiken. Juist die integratie zou met de extra functionaliteit van SBSH/Handy voor een perfecte vervanging zorgen, nu voelt het niet helemaal af (of dat komt doordat dat stuk voor devvers gewoon gesloten is of dat het gewoon nooit is ingebouwd weet ik niet).
Voor nummeridentificatie: Menu->Instrumenten->instellingen->telefoon->oproep-> identificatie verz aan of uitVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:54:
Nokia E71 en eigen nummer zenden en celinfo
Voor celinfo: Menu->Instrumenten->instellingen->telefoon->netwerk-> weergave info dienst aan of uit.
Maar dit had je natuurlijk heel snel in de handleiding kunnen vinden....
Bijvoorbeeld met Voipbuster. Een week gratis bellen en daarna voor 1 cent per minuut naar Australie.
Instellingen van Voipbuster overnemen in je telefoon en bellen maar.
VoipBuster settings voor Nokia
Instellingen van Voipbuster overnemen in je telefoon en bellen maar.
VoipBuster settings voor Nokia
H4ldrz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Welke kosten betaal je dan ? M.a.w. via wie of wat bel je dan ?
Maandag kan ik mijn all black e71 ophalen (Once you go black, you never go back).
Ben nu al een hoop applicaties aan het opzoeken/downloaden, maar er is voor mij nog 1 ding dat ik niet kan vinden in het forum of op google.
Kan ik mijn windows live contacten synchroniseren met het toestel? En dus die contacten als 'default' contacten hebben om mee te bellen/mailen etc. (Er staat in het forum wel dat het kan, maar niet hoe)
Ik kom van een Touch HD af, dus ben benieuwd hoe ik het toestel ga vinden!
Ben nu al een hoop applicaties aan het opzoeken/downloaden, maar er is voor mij nog 1 ding dat ik niet kan vinden in het forum of op google.
Kan ik mijn windows live contacten synchroniseren met het toestel? En dus die contacten als 'default' contacten hebben om mee te bellen/mailen etc. (Er staat in het forum wel dat het kan, maar niet hoe)
Bedankt voor de MemoToo-tip! Maar eens een jaartje uitproberen...ZeilDude schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:16:
[...]
...De synchronisatie moet dan wel via SyncML verlopen, daarvoor gebruik ik MemoToo....
Je kunt ze gewoon via bluetooth overzenden. Of je synct je contacten met nokia pc suite. Het wijst zichzelf.Gian Inc. schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:39:
Maandag kan ik mijn all black e71 ophalen (Once you go black, you never go back).
Nokia heeft vandaag een promo filmpje op youtube gezet van de opvolger van de E-71, de (suprise!) E-72.
Ik hoop dat deze snel uitkomt, was namelijk net van plan om de E-71 te kopen, maar nu ik weet dat er een opvolger komt, ga ik de E-71 niet meer kopen en wacht ik wel.
Bekijk het filmpje hier! http://www.youtube.com/watch?v=bRUNhfKLwss
Zier erg goed uit.
Ik hoop dat deze snel uitkomt, was namelijk net van plan om de E-71 te kopen, maar nu ik weet dat er een opvolger komt, ga ik de E-71 niet meer kopen en wacht ik wel.
Zier erg goed uit.
Zal nog behoorlijk wat tijd overheen gaan, voordat de E72 in de winkel ligt. Staat nog niet eens op de Nokia site...oscardt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:45:
Nokia heeft vandaag een promo filmpje op youtube gezet van de opvolger van de E-71, de (suprise!) E-72.
Zier erg goed uit.
Promo filmpje van de E72 ziet er inderdaad goed uit!oscardt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:45:
Zier erg goed uit.
Maar wat zouden ze allemaal nog kunnen verbeteren i.t.t. de E71. Alleen een betere camera en betere GPS ontvanger kan ik bedenken
Blijkbaar is er iemand wakker geworden bij Nokia HQ, de video op youtube staat nu op private.
Echter hij is nog wel te zien op: http://www.dailymotion.com/video/x9kznz_nokia-e72_tech
Echter hij is nog wel te zien op: http://www.dailymotion.com/video/x9kznz_nokia-e72_tech
Zoals je ziet hebben ze de werking van de D-pad verbetert. Dat is nu een soort muis.monnick schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:09:
[...]
Promo filmpje van de E72 ziet er inderdaad goed uit!
Maar wat zouden ze allemaal nog kunnen verbeteren i.t.t. de E71. Alleen een betere camera en betere GPS ontvanger kan ik bedenken
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Wellicht een dome vraag van mijn kant, maar hoe krijg je voor elkaar dat via de muziekspeler/galerij hele mappen aan je afspeellijst kunt toevoegen??
B.S.U.R.
Hmm, als ik het filmpje bekijk, kan je nu ook scrollen met de d-pad (ipv moeten klikken) Dat kan handig zijn. Verder vind ik de de grotere knoppen er nou niet echt veel mooier opgeworden.....
Vind idd de E71 toch wel mooier. Batterij is echt onverwoestbaar lijkt het wel. Iemand ervaring met Mugen batterijen (http://www.mugenpowerbatt...95377/Products/HLI-BP4LSL) ?
Sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een E71 en het toestel wijst voor een groot deel zichzelf.
Ik kom af van een WM6.1 toestel waarvan ik de vastlopers echt helemaal beu was. 
Maar ik heb toch een probleempje waarvoor ik zelfs in de handleiding geen oplossing vind (if nothing helps, read the manual):
Er zijn meerdere mailaccounts op gedefinieerd, 1 Mail For Exchange en 3 IMAP accounts (Privé, Werk en Gmail). Allereerst viel me op dat hij bij het laatste acount aangaf niet meer automatisch te kunnen verbinden omdat het maximum bereikt was. Nouja, dat is dan maar zo. Maar de grootste uitdaging is dat ik geen fatsoenlijke melding krijg als er een nieuwe email is binnengekomen. Bij SMS komt mooi zo'n envelop in je "Home" scherm te staan, maar bij de emails niet. Klopt dat?
Ik heb even gekeken in de handleiding:
"Opties > Bewerken > Gebruikersinstellingen > Melding bij nieuwe e-mail" staat aan
Instr. > Inst. > Alg. > Pers. > Meldingsindicator > Meldingen" staat email ook aan.
Maar ik zie alleen m'n lampje af en toch oplichten...
Maar ik heb toch een probleempje waarvoor ik zelfs in de handleiding geen oplossing vind (if nothing helps, read the manual):
Er zijn meerdere mailaccounts op gedefinieerd, 1 Mail For Exchange en 3 IMAP accounts (Privé, Werk en Gmail). Allereerst viel me op dat hij bij het laatste acount aangaf niet meer automatisch te kunnen verbinden omdat het maximum bereikt was. Nouja, dat is dan maar zo. Maar de grootste uitdaging is dat ik geen fatsoenlijke melding krijg als er een nieuwe email is binnengekomen. Bij SMS komt mooi zo'n envelop in je "Home" scherm te staan, maar bij de emails niet. Klopt dat?
Ik heb even gekeken in de handleiding:
"Opties > Bewerken > Gebruikersinstellingen > Melding bij nieuwe e-mail" staat aan
Instr. > Inst. > Alg. > Pers. > Meldingsindicator > Meldingen" staat email ook aan.
Maar ik zie alleen m'n lampje af en toch oplichten...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Dit topic is gesloten.