Het Nokia E71 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 109.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
monnick schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:21:
En voor sommige dingen moet je nog betalen ook. Wat een afgang :|
Het heet toch ook Ovi store? In de meeste winkels moet je betalen. In de iTunes winkel moet je ook voor heel veel applicaties betalen. Maar als de Ovi store op den duur net zo gevuld wordt met leuke betaalbare applicaties en ook nog veel gratis spul zoals in de iTunes store hoor je mij niet klagen. Ik verwacht veel van het feit dat symbian open source is geworden, maar of applicaties echt 79 cent gaan kosten zoals veel spul voor de iPhone betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

avatar schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:12:
[...]

Dit kun je oplossen door de blauwe knop linksboven een andere functie te geven dan 'menu'. Om naar het menu te komen heb je dan nog het home knopje.

[...]
beetje ironisch dat deze standaard op "menu" staat ingesteld :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
stormfly schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:15:
[...]

Moet je even je tijdzone goed zetten bij je klok, je zit nu in GMT +2uur
GMT +2.00 Amsterdam....foutje? kan het niet wijzigen...

----
heb nu ingesteld tijd via operator.... staat nu bij tijdzone "plaatsel. tijd"....

[ Voor 15% gewijzigd door Folkifoon op 27-05-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HansH schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:03:
[...]

Voor Opera kun je het instellen in Toepassing Beheer. Dan ga je naar het Opera Mini icoon. Als je dat icoon selecteert kun je hem openen en daar krijg je extra instellingen. Hier vind je ook het access point dat standaard gebruikt wordt en kun je daar instellen dat Opera altijd 3G gebruikt bijvoorbeeld.
Dat Gmail programma gebruik ik niet maar het kan goed zijn dat je ook daar dezelfde instelling kunt doen.
ik kan deze optie niet vinden.. waar staat dit dan precies?
menu > instrumenten > instellingen > toepassingen

daar heb ik niks staan van opera mini..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien een domme vraag maar wat is het voordeel van een E71 tov een Blackberry ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Help!!!! schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:32:
Misschien een domme vraag maar wat is het voordeel van een E71 tov een Blackberry ?
Bij de Blackberry heb je altijd een speciaal BB abbo nodig, wil je gebruik maken van de i-net mogelijkheden van je BB. De E71 kun je bij elke provider gebruiken met een databundel wat gewoon goedkoper is.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:19:
[...]

ik kan deze optie niet vinden.. waar staat dit dan precies?
menu > instrumenten > instellingen > toepassingen

daar heb ik niks staan van opera mini..
Zoals eerder gezegd: menu > installatie >toep.beheer > Opera Mini > openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Apoca schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:45:
[...]

Bij de Blackberry heb je altijd een speciaal BB abbo nodig, wil je gebruik maken van de i-net mogelijkheden van je BB. De E71 kun je bij elke provider gebruiken met een databundel wat gewoon goedkoper is.
en... prijsverschil toestel (indien je 3g wilt op een BB: bold = 400+ e71 +/- 300) bij veel 1 jarige abo's is de e71 gratis dus... de afmetingen. de e71 is compacter dan de Bold maar toch meer/betere hardware.

Software: Voor Symbian60 is veel software te vinden op het internet wat gratis is! voor Blackberry is dit vaak niet gratis.

Echter een mocht je het alleen maar zakelijk willen gebruiken en niet zo zeer particulier lijkt een BB mij beter ivm BiS (beveiligd versturen e.d.) voor consument is de e71 beter (heb ik iig voor gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:01:
[...]

Bij mij heeft het geholpen om de nieuwste versie erop te zetten. Wel iets raars: In gmail calendar zet ik op 14 juni een verjaardag erin, na syncen staat hij in de e71 op 13 juni...
Helemaal leuk, hij MfE heeft al mijn verjaardagen omgezet in repeterende afspraken en daar waar hij de tijdzone niet snapte ze ook nog op een verkeerde dag gezet. En ik had nog wel ingesteld "bij conflicten telefoon voorrang". Dus geen synchroniseren van afspraken meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Hmm, maar bij een blackberry is met zo een mail-abo het wel iets makkelijker om push mail te fixen.

Ik heb bv gmail en ik heb nog altijd geen true-pushmail op mijn E71...

Bij je BB krijg je echt instant je email binnen als ie aankomt in je mailbox, bij je e71 wordt ie om de X aantal minuten opgehaald, maar natuurlijk kan je daar de ophaal-intervallen zo kort instellen dat de berichten BIJNA instant worden gezet op je telefoon.

Moet het nog eens zien met mijn nieuwe MobileVikings sim-kaartje of ik nu mijn mails al goed snel aankrijg...

Ik vind het trouwens heel vreemd, als ik een mailtje aankrijg krijg ik maar af en toe een melding op mijn homescreen, en dat is dan wanneer ik met mijn E71 een mail stuur vanuit m'n eigen gmail naar m'n eigen gmail, dan pas krijg ik op mijn homescreen een @-teken met een melding van hoeveel nieuwe mails...

Hoe kan je trouwens instellen dat je E71 automagisch terug verbinding maakt met de mailbox of het tenminste eens om de zoveel tijd probeert en dan aanhoudt als je edge/wifi/3G connectie ervoor is weggevallen ?

[ Voor 33% gewijzigd door HyperBart op 27-05-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de Nokia E71 en aangezien ik pas startende ermee ben moet ik nog veel features uitvinden van deze gadget. Tot nu toe heb ik succesvol al mijn contactpersonen weten over te zetten en hierna ben ik aan de slag gegaan om mijn bedrijfsmail op de nokia E71 binnen te krijgen. Nu krijg ik de mail prima binnen, maar als ik de mail hierna wil verwijderen blijft de mail gewoon doodleuk in het scherm staan. Het tekentje voor aan de header wijzigt wel, maar uit mijn lijst verdwijnt deze mail niet. Ook de handleiding biedt geen hulp in deze, want alles wat in de handleiding staat heb ik reeds geprobeerd.

Zo heb je de keuze om het bericht van de telefoon te halen of van de telefoon en de server. In dit geval wil ik het enkel van de telefoon hebben. Ik heb dus deze optie gekozen. Toch blijft de e-mail erin staan en kan ik de verwijdering nog wel ongedaan maken. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:44:
Ik heb sinds vandaag ook de Nokia E71 en aangezien ik pas startende ermee ben moet ik nog veel features uitvinden van deze gadget. Tot nu toe heb ik succesvol al mijn contactpersonen weten over te zetten en hierna ben ik aan de slag gegaan om mijn bedrijfsmail op de nokia E71 binnen te krijgen. Nu krijg ik de mail prima binnen, maar als ik de mail hierna wil verwijderen blijft de mail gewoon doodleuk in het scherm staan. Het tekentje voor aan de header wijzigt wel, maar uit mijn lijst verdwijnt deze mail niet. Ook de handleiding biedt geen hulp in deze, want alles wat in de handleiding staat heb ik reeds geprobeerd.

Zo heb je de keuze om het bericht van de telefoon te halen of van de telefoon en de server. In dit geval wil ik het enkel van de telefoon hebben. Ik heb dus deze optie gekozen. Toch blijft de e-mail erin staan en kan ik de verwijdering nog wel ongedaan maken. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?
volgens mij verdwijnt de mail pas nadat opnieuw gesynct is met de server. hoe vaak synct jou exchange (binnen en buiten piektijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent dat als ik de e-mail van mijn GSM verwijder de GSM dit ook onthoudt als verwijdert en deze dan ook niet meer opnieuw ophaalt? Anders lijkt mij dit geen nut te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

haalt het niet meer op volgens mij....

even iets anders... Free Fullscreen Wallpaper... heeft iemand een werkende versie :S?! want ik wil graag gewoon mijn wallpaper net als op mijn 6300 zonder balken weergeven op mijn e71 maar dit lukt nu dus niet :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
HyperBart schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:42:
Hmm, maar bij een blackberry is met zo een mail-abo het wel iets makkelijker om push mail te fixen.

Ik heb bv gmail en ik heb nog altijd geen true-pushmail op mijn E71...

Bij je BB krijg je echt instant je email binnen als ie aankomt in je mailbox, bij je e71 wordt ie om de X aantal minuten opgehaald, maar natuurlijk kan je daar de ophaal-intervallen zo kort instellen dat de berichten BIJNA instant worden gezet op je telefoon.

Moet het nog eens zien met mijn nieuwe MobileVikings sim-kaartje of ik nu mijn mails al goed snel aankrijg...

Ik vind het trouwens heel vreemd, als ik een mailtje aankrijg krijg ik maar af en toe een melding op mijn homescreen, en dat is dan wanneer ik met mijn E71 een mail stuur vanuit m'n eigen gmail naar m'n eigen gmail, dan pas krijg ik op mijn homescreen een @-teken met een melding van hoeveel nieuwe mails...

Hoe kan je trouwens instellen dat je E71 automagisch terug verbinding maakt met de mailbox of het tenminste eens om de zoveel tijd probeert en dan aanhoudt als je edge/wifi/3G connectie ervoor is weggevallen ?
Ik moet dit verhaal tegenspreken, ik ben er 100% van overtuigd dat ik live pushmail heb (gmail).
Daarbij doet de mail tussen 23 uur en 8 uur (op mijn verzoek) niks.
En ik krijg per mail een duidelijk signaal. De mail komt vaak sneller binnen dan die van de PC.

Heb 2 separate accounts prima werkend, waarbij de "verbinding met mailserver" continue openstaat, alleen ophalen van de mail kost $$, en vanuit de mail app. ga ik via de HOME button terug naar het home scherm.
Anders meldt de mail app dat ie de verbinding afsluit en dat willen we dus niet.
(Ik heb vorige maand slechts 6 mb gebruikt, waarbij dagelijks meerdere grote pdf's en doc's werden opgehaald)

Ik gebruik IMAP.

Mijn instellingen:
  1. 1 Ga naar je email account -> Opties => Email instellingen => Gebruikersinstellingen => Melding voor nieuwe email : AAN
  • 2 Opties => Email instellingen => Automatisch ophalen => emailmelding: UIT
  • 3 Opties => Email instellingen => Ophaal interval: 30 minuten(!)
  • 4 Opties => Email instellingen => Automatisch ophalen=> email ophalen: Uitsl. in eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:54:
Dat betekent dat als ik de e-mail van mijn GSM verwijder de GSM dit ook onthoudt als verwijdert en deze dan ook niet meer opnieuw ophaalt? Anders lijkt mij dit geen nut te hebben.
Werkt perfect, je mail verdwijnt ook van je gmail inbox, zodat je die niet nog eens hoeft op te schonen.
Ik gebruik een grotere MiniSD (4GB) card, en zet daar de email op, anders loopt de E71 vol en heb je kans op vastlopers.

Ik heb eigenlijk nauwelijks problemen, hooguit dat de bluetooth wel eens blijft hangen als ik 'm in de auto aansluit.
1 reset in de maand voldoet dan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Pat-Skim schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:14:even iets anders... Free Fullscreen Wallpaper... heeft iemand een werkende versie :S?! want ik wil graag gewoon mijn wallpaper net als op mijn 6300 zonder balken weergeven op mijn e71 maar dit lukt nu dus niet :(!
Gutteguttegut schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:23:
[...]
Je kunt deze eens proberen.
(de website zelf is down :( )
Nog steeds down trouwens.... :/

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ja maar die zijn "unsigned" en dat wilt me e71 niet echt accepteren :P! heb al geprobeerd te signen dmv programma's maar de symbiansigned.com site wilt niet echt meewerken :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ok, ik heb nu ook gemerkt dat die push wel in orde is, maar meldingen op het hoofdscherm, ho maar, die krijg ik echt niet :(

Ik krijg alleen maar een @ in de rechterbovenhoek.

Bij Settings even gekeken, en daar staat bij de home-screeninstellingen dat Email Notification 1 een item is wat weergegeven moet worden "header and unread" is de instelling bij mij...

[ Voor 49% gewijzigd door HyperBart op 28-05-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Hyperbart, ik krijg van BEIDE accounts in mijn hoofdscherm een melding, ik heb alleen headers ingesteld.

-zo ziet mijn home scherm eruit:

Hyperbart (2)
Macnon(4)

Vergadering E71 14.00 uur
Verjaardag Pietje

Dit moet je volgens mij instellen bij voorkeuren van je hoofdscherm, kan nu ff niet kijken maar daar staat het.

[ Voor 4% gewijzigd door MACNON op 28-05-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Pat-Skim schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:27:
[...]

en... prijsverschil toestel (indien je 3g wilt op een BB: bold = 400+ e71 +/- 300) bij veel 1 jarige abo's is de e71 gratis dus... de afmetingen. de e71 is compacter dan de Bold maar toch meer/betere hardware.

Software: Voor Symbian60 is veel software te vinden op het internet wat gratis is! voor Blackberry is dit vaak niet gratis.

Echter een mocht je het alleen maar zakelijk willen gebruiken en niet zo zeer particulier lijkt een BB mij beter ivm BiS (beveiligd versturen e.d.) voor consument is de e71 beter (heb ik iig voor gekozen)
Thx. :)

Wil graag makkelijk kunnen sms'n en emailen met een BB achtig toestel. BB lijkt me daarvoor wel iets beter maar is idd toch wel even wat duurder. Dus denk dat het een E71 wordt. Ziet er ook mooi uit en Nokia heeft volgensmij wel een goede naam qua degelijkheid (software/firmware/gebruiksgemak) van hun telefoons.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ook Nokia heeft zijn missers gehad wat degelijkheid van toestellen betreft. Dus op het merk moet je sowieso nooit afgaan. RIM (maker van BB's) doet het sowieso niet onder voor Nokia.
Wat SMS-en en e-mailen hangt het er maar van af wat je wensen zijn. Over het algemeen wordt het verschil gemaakt op het gebied van veiligheid en remote management. Dat is bij BB beter geregeld. Verder zou je kunnen zeggen dat het OS op de BB wat fijner is (hoewel dat natuurlijk voor een flink deel persoonlijk is). Maar wanneer je alleen maar SMSt en e-mailt, zou ik niet weten waarom BB's beter zijn dat de E-serie van Nokia. Ik heb beiden een tijd lang verkocht, en wanneer het niet om erg intensief gebruik ging (zakelijk, internationaal, grote hoeveelheiden, veel bijlagen, etc), was de BB altijd de mindere optie.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Pat-Skim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:14:
Ja maar die zijn "unsigned" en dat wilt me e71 niet echt accepteren :P! heb al geprobeerd te signen dmv programma's maar de symbiansigned.com site wilt niet echt meewerken :@
Symbian Signed geeft al meer dan een jaar geen certificaten meer uit aan particuliere gebruikers. Je zult even op de verschillende fora moeten zoeken hoe je alsnog aan een certificaat kan komen (gaat vaak via tutorials over Chinese sites). Een andere optie is gewoon de laatste HelloX installeren, waarmee je je toestel 'hackt' en 'unsigned' applicaties kunt installeren.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

RaJitsu schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:44:
[...]

Symbian Signed geeft al meer dan een jaar geen certificaten meer uit aan particuliere gebruikers. Je zult even op de verschillende fora moeten zoeken hoe je alsnog aan een certificaat kan komen (gaat vaak via tutorials over Chinese sites). Een andere optie is gewoon de laatste HelloX installeren, waarmee je je toestel 'hackt' en 'unsigned' applicaties kunt installeren.
en daar gaat me garantie dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miladje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03-2024
[...]

Dat is niet waar... Je kan met een BB prima met een normale bundel internetten en alles doen, wat je ook op een E71 kan. Het enige verschil is dan de pushmail optie.

Ik gebruik sinds een maandje of 4 nu Emoze, deze programma kan je gewoon instellen dat je je mail als push wil hebben en dat is geen probleem. De meeste mails zoals gmail/hotmail/facebook zijn al voor geprogrammeerd. Je kan zelfs webbased mails, die je op geen andere manier kan binnen halen op volautomatisch zetten!

Je kan hem gratis uitproberen, maar het is zeker waard om 19,95 te betalen voor een volledige versie.
Die raad ik iedereen aan die graag emails ontvangt op zijn E71.

Wat is de beste thema volgens jullie tot nu toe?
Plus enig idee of de nieuwe firma ook te hacken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
heeft iemand het voorelkaar gekregen om zijn E71 te syncen via iSync en dan via Bluetooth...
met het draadje werkt het perfect, maar wil het eigenlijk via BT doen! thnx alvast!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Rosmalen schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:48:
heeft iemand het voorelkaar gekregen om zijn E71 te syncen via iSync en dan via Bluetooth...
met het draadje werkt het perfect, maar wil het eigenlijk via BT doen! thnx alvast!
Bedoel je syncen met iSync via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

RaJitsu schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:44:
[...]

UPDAAAATE!!! Symbian Signed geeft nog wel signed versies weg ECHTER je moet het online doen via de volgende link:

https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Hoooehaaa!!! heeft me 3 avonden geduurd om dit te vinden maar goed de doorzetter wint :D!!! imei in voeren -> bestand uploaden -> link in mail openen -> signed programma is voor jou :D!
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Laatst online: 04-06 21:00
Pat-Skim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:23:
[...]

UPDAAAATE!!! Symbian Signed geeft nog wel signed versies weg ECHTER je moet het online doen via de volgende link:

Ik ben nog maar een leek, ik begrijp helemaal niets van signen etc
Wie wil het mij op een duidelijke manier uitleggen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

lekkerkerkE71 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Ik ben nog maar een leek, ik begrijp helemaal niets van signen etc
Wie wil het mij op een duidelijke manier uitleggen????
Software die "unsigned" is onvertrouwd zeg maar of illigaal, daarom wilt nokia dat je ondertekende "signed" software gebruikt zeg maar... Dit is zeker in deze tijd echter nog steeds geen garantie dat het legaal is ;).

Zoiets was het ovlgens mij... Anyhoe.... op deze manier kan je freeware die officieel niet door nokia ondersteund wordt toch draaien op je s60 telefoon (legaal aangezien symbiansigned.com van de symbian organisatie zelf is)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Pat-Skim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:41:
[...]

en daar gaat me garantie dan??
Nee, want het is voor 100% terug te draaien. Volgens mij overleeft de hack een firmwareupdate niet eens.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
RaJitsu schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 02:28:
[...]

Nee, want het is voor 100% terug te draaien. Volgens mij overleeft de hack een firmwareupdate niet eens.
Probleem hiermee is dat er wel eisen zijn voor je hem terug kan draaien, waarschijnlijk een werkende USB aansluiting (correct me if I'm wrong). Als díé het niet meer doet, ben je dus pretty screwed, want je kan m niet terugzetten omdat je USB het niet doet, en je hebt geen garantie omdat je m niet terug kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 21:28
Volgens Gmail blog is het mogelijk Google contacts en calendar met E71 contacts en calendar te synchroniseren. Heeft iemand al succesvol Mail for Exchange gebruikt in combinatie met Gmail?

Ik wil dit doen, maar zou graag eerst wat ervaringen lezen voordat ik vanalles overhoop haal.
(Ja, ik weet van backups, maar voorkomen vind ik beter dan genezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
ZeilDude schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:21:
[...]

Bedoel je syncen met iSync via Bluetooth?
yes hij blijft om de kabel vragen, heb volgens mij alles nagelopen maar kan nergens vinden dat ie gewoon netjes via BT moet syncen via iSync

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
ReconE schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:13:
Volgens Gmail blog is het mogelijk Google contacts en calendar met E71 contacts en calendar te synchroniseren. Heeft iemand al succesvol Mail for Exchange gebruikt in combinatie met Gmail?

Ik wil dit doen, maar zou graag eerst wat ervaringen lezen voordat ik vanalles overhoop haal.
(Ja, ik weet van backups, maar voorkomen vind ik beter dan genezen...)
Simpelweg like a charm. Nou heb ik al mijn contacten in gmail staan, en ben ik niet van andere bronnen afhankelijk. Als je dat wel bent (sowieso eigenlijk): heel goed backuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Pat-Skim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:23:
[...]

Hoooehaaa!!! heeft me 3 avonden geduurd om dit te vinden maar goed de doorzetter wint :D!!! imei in voeren -> bestand uploaden -> link in mail openen -> signed programma is voor jou :D!
}:O
Geeft Symbian Signed de benodigde Dev certificaten dan? Dat was geloof ik het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn E71 stelt bij elk agenda een alarm in. Standaard staat dit op 15min vooraf en ik wil dit niet. Ik heb me rot gezocht naar een optie om het uit te zetten, maar hij blijft aanstaan. Per item moet ik dit nu instellen. Irritant.

Het is een beetje een suffe vraag, maar kan ik dit ergens op "standaard uit" zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 29-05-2009 12:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:26:
Mijn E71 stelt bij elk agenda een alarm in. Standaard staat dit op 15min vooraf en ik wil dit niet. Ik heb me rot gezocht naar een optie om het uit te zetten, maar hij blijft aanstaan. Per item moet ik dit nu instellen. Irritant.

Het is een beetje een suffe vraag, maar kan ik dit ergens op "standaard uit" zetten?
Ja, ik heb precies dezelfde irritatie. Hopelijk is het te verhelpen, maar ik vrees van niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

By Handy calendar zit die optie er wel in. En dat is gratis, geloof ik.... Daarnaast biedt het extra opties om je type afspraak te specificeren en vind ik het wat gebruiksvriendelijker.

[ Voor 42% gewijzigd door RaJitsu op 29-05-2009 13:48 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
Vaag want ik heb alarm altijd op uit staan als ik een nieuwe vergadering aan maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

De grote vraag is natuurlijk: waar heb je dat ingesteld!?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de standaard mail client zo kan inrichten dat hij de mails opslaat op de geheugenkaart in plaats van op de telefoon? Dit om voorkomen dat hij langzaam vol loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

JvdM

<---->

mastamasta schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:21:
[...]

Heb het al gevonden: CTRL en dan op het home icoontje :)
werkt bij mij niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
MACNON schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:24:
[...]

Ik moet dit verhaal tegenspreken, ik ben er 100% van overtuigd dat ik live pushmail heb (gmail).
Daarbij doet de mail tussen 23 uur en 8 uur (op mijn verzoek) niks.
En ik krijg per mail een duidelijk signaal. De mail komt vaak sneller binnen dan die van de PC.
[...]
Je gebruikt IMAP-IDLE om pushmail te simuleren, dit is echter niet hetzelfde. Het werkt doordat de IMAP client de verbinding met de server open laat staat, waardoor de server de client kan 'roepen' als er nieuwe mail is. Maar in theorie kan je verbinding verbroken raken (bv als je even buiten bereik bent) en dan duurt het tot de volgende check van de client voor er weer een verbinding wordt opgezet en je nieuwe mail krijgt. Natuurlijk kun je de timeout hiervan weer heel kort zetten.

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt op de E61, maar het leverde mij een bijzonder korte batterijtijd op. Heb het op de E71 nog niet geprobeerd, misschien moet ik dat nog eens doen.

Om nog even in de discussie van E71 vs Blackberry te blijven: Het mooie aan de E71 (en meer in het algemeen het S60v3 platform) is niet alleen dat er zoveel software voor is, maar dat die software ook de functionaliteit van het toestel kan aanpassen. Ik ben bv erg blij met Freetimebox en Best Profiles. Kunnen dit soort dingen ook op de Blackberry of ben je afhankelijk van de functionaliteit die de fabrikant erin heeft gestopt?

[ Voor 16% gewijzigd door PhilipsFan op 29-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:03:
Weet iemand hoe je de standaard mail client zo kan inrichten dat hij de mails opslaat op de geheugenkaart in plaats van op de telefoon? Dit om voorkomen dat hij langzaam vol loopt..
Scroll naar een email account (via de berichten knop) en kies dan opties - Instellingen - Overige - gebruikt geheugen => Geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
PhilipsFan schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Je gebruikt IMAP-IDLE om pushmail te simuleren, dit is echter niet hetzelfde. Het werkt doordat de IMAP client de verbinding met de server open laat staat, waardoor de server de client kan 'roepen' als er nieuwe mail is. Maar in theorie kan je verbinding verbroken raken (bv als je even buiten bereik bent) en dan duurt het tot de volgende check van de client voor er weer een verbinding wordt opgezet en je nieuwe mail krijgt. Natuurlijk kun je de timeout hiervan weer heel kort zetten.

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt op de E61, maar het leverde mij een bijzonder korte batterijtijd op. Heb het op de E71 nog niet geprobeerd, misschien moet ik dat nog eens doen.

<KNIP>
In theorie geloof ik je, maar het werkt gewoon prima! Zelden dat ik een push mis, en ik heb bij de E71 niet de ervaring dat de batterij er (veel) sneller door leeg raakt.
Hoe het eerder stond weet ik niet meer, maar toen verviel de verbinding regelmatig. Nu niet meer dus.
De afgelopen maanden moest ik direct mail kunnen laten checken, dus het is niet een ervaring van een uurtje :-) Mijn interval staat op 30 minuten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON

Bij mij staat het uit, weet niet 1-2-3 hoe ik het gedaan heb, maar waarschijnlijk uit de adviezen van deel 2 of deel 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henzepietje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoe kan ik de contacten van mijn iPhone overzetten op mijn nieuwe E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
MACNON schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:34:
[...]

In theorie geloof ik je, maar het werkt gewoon prima! Zelden dat ik een push mis, en ik heb bij de E71 niet de ervaring dat de batterij er (veel) sneller door leeg raakt.
Hoe het eerder stond weet ik niet meer, maar toen verviel de verbinding regelmatig. Nu niet meer dus.
De afgelopen maanden moest ik direct mail kunnen laten checken, dus het is niet een ervaring van een uurtje :-) Mijn interval staat op 30 minuten btw.
Het werkt in de praktijk ook wel. Ik heb trouwens nog wat dingen waar ik me aan erger. Als ik een nieuwe mail krijg (ik gebruik GMail) en die lees ik op m'n telefoon, dan blijft hij in de inbox op ongelezen staan. Ook kan ik op de telefoon geen berichten wissen. Weet iemand of dit wel kan? Want de mailboxen moeten wel synchroon blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb sinds een paar dagen een e71, simlockvrij gekocht bij een Nederlandse winkel. Nu heb ik al een paar keer gelezen op dit forum over mensen die hun telefoon niet naar de nieuwste firmware kunnen zetten, ik heb dat probleem ook. Weet iemand intussen wat de oplossing is, zonder rare trucjes uit te moeten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hallo gebruikers en aspirant gebruikers van de E71.

Mijn volgende vraag is denk ik een beetje algemeen voor de E-series, maar ik heb een lichte voorkeur voor de E71.
Thuis en bij mijn vriendin hebben we een wifi-netwerk. Als ik met de laptop thuis of bij mijn vriendin het internet opga heb ik automatisch verbinding met de ingestelde voorkeursnetwerken.
Is het mogelijk dat ik handmatig bij thuiskomst (na werktijd, want op werk hebben we geen wifi) de wifi-scan aanzet en deze automatisch verbinding maakt met het voorkeursnetwerk?

Ik heb namelijk geen internetbundel ivm abonnement van werk. Internet is dus niet mogelijk ivm contractvorm.
Toch zou ik graag mijn prive gmail frequent willen ophalen door middel van de wifi verbindingen.

Zoek levert niets op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

creatif schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:36:
Ik heb sinds een paar dagen een e71, simlockvrij gekocht bij een Nederlandse winkel. Nu heb ik al een paar keer gelezen op dit forum over mensen die hun telefoon niet naar de nieuwste firmware kunnen zetten, ik heb dat probleem ook. Weet iemand intussen wat de oplossing is, zonder rare trucjes uit te moeten halen :)
Productcode veranderen, maar dat valt wmb wel onder 'rare trucjes' :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:03:
Berichten--Instellingen--overige--de onderste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Roodey schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:35:
Is het mogelijk dat ik handmatig bij thuiskomst (na werktijd, want op werk hebben we geen wifi) de wifi-scan aanzet en deze automatisch verbinding maakt met het voorkeursnetwerk?
Psiloc Connect doet wat jij wil. Zonder dat ik verder iets hoef te doen connect mijn E71 thuis via Wlan en elders via 3G.
Je kunt PC zodanig instellen dat als hij geen Wlan vindt er geen connectie komt.......

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het alarm kun je niet uitschakelen voor nieuwe afspraken naar mijn weten.
Als je echter een nieuwe afspraak maakt op de huidige dag zal het alarm op "uit" staan. Zodra je een andere dag selecteert zal het alarm weer op 15 min. staan helaas :(

Handy Calendar en SBSH Calendar zijn inderdaad alternatieven die je kunt gebruiken. Deze programma's zijn echter niet gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gl0w
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Goedenavond!

Ik heb vandaag mijn witte E71 ontvangen van Typhone.

Maar ik heb een probleem wat ik al vaker hier heb zien langskomen maar nog niet echt beantwoord heb gezien. Bij reviews wordt de speaker van het toestel geroemd maar ik heb last van een storende ruis, ook als het volume zacht staat.

Is hier iets aan te doen of heb ik te maken met een productiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als jullie ben ik enkel dagen een trotse bezitter van de e71!

Ik heb aardig wat pagina's overlopen in deel 2 en een tiental in deel 3 maar ik heb toch nog enkele vragen over het toestel. Alvast mijn excuses moesten ze toch al voorgekomen zijn in de topic :

- Ik had een spel geinstalleerd via de site van Nokia. Die bleek niet te werken dus wou ik ze weer verwijderen via toepassingsbeheer maar dan krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is ? Andere applicaties of spellen kan ik wel zonder problemen wissen. Kan ik dit toch op een of andere manier wissen ?

- Voor de live messengergebruikers onder ons : Is er een mogelijkheid dat er een geluidje afspeelt wanneer je een bericht krijgt ? Bij opties heb ik signaalgeluid aan staan maar ik weet niet of het dat is ? Krijg in ieder geval nog steeds geen geluid te horen ..

- Het communicatielampje is aangenaam maar het knippert soms zonder reden lijkt mij ? Zoals op dit moment knippert het af en toe, maar als ik ga kijken, is er nergens een melding. Heeft het knipperen nog andere functies dan voor gemiste oproepen of sms'en ?

- Ik heb hier geregeld het woord firmwareupdate zien vallen en las dat er nauwelijks iets aan te merken is naast het feit dat de kwaliteit vd foto's verbeterd is en dat de batterij sneller leegloopt. Is er verder nog iets bijzonders aan de firmwareupdate?

- Ik beschik niet over een abbonnement, dus ik maak enkel gebruik van wifi wanneer dat mogelijk is. Kan men het zo instellen dat je alléén met wifi werkt en geen betalend internet om zo dure grappen te vermijden ? Wordt er trouwens bij het gps'en (n)ooit internet gebruikt ?

- Heeft opera mini echt een meerwaarde t.o.v. de standaard geinstalleerde browser ?

- Soms krijg ik bij een inkomende oproep of sms enkel het nummer te zien. Ik heb gelezen dat dat komt door dubbele namen in de contactlijst maar dat is bij mij niet het geval. Iemand een idee ?

- Is het mogelijk om tijdens het surfen gebruik te maken van de functie 'opslaan als' ? Een foto of een mp3 bestand opslaan bijvoorbeeld. Het zou erg handig zijn als dit kon.

- De geluidskwaliteit van het toestel is erg goed! Alleen heb ik het gevoel dat het geluid niet zo hard is wanneer je de oordopjes aansluit. Heb wel gezien dat je de optie luid aan of uit kan zetten maar nog steeds vind ik het behoorlijk zacht. Is er nog iets anders dat men hieraan kan doen ?

- Ten slotte worden de sms'en niet altijd op datum gesorteerd in mijn inbox. Nochtans is het zo ingesteld dat het wél op datum gesorteerd moet worden. Iemand dezelfde ervaring?

Zoals jullie kunnen zien, zijn mijn vragen misschien dom en overbodig maar ik ben zeker geen expert op het vlak van smartphones, applicaties e.d.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:53:

- Ik had een spel geinstalleerd via de site van Nokia. Die bleek niet te werken dus wou ik ze weer verwijderen via toepassingsbeheer maar dan krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is ? Andere applicaties of spellen kan ik wel zonder problemen wissen. Kan ik dit toch op een of andere manier wissen ?
Opties -> remove/verwijderen als je boven het icooon staat van de game?
- Voor de live messengergebruikers onder ons : Is er een mogelijkheid dat er een geluidje afspeelt wanneer je een bericht krijgt ? Bij opties heb ik signaalgeluid aan staan maar ik weet niet of het dat is ? Krijg in ieder geval nog steeds geen geluid te horen ..
Staat je telefoon zelf niet op stille modus? Dan krijg je zoiezo geen geluid.
- Het communicatielampje is aangenaam maar het knippert soms zonder reden lijkt mij ? Zoals op dit moment knippert het af en toe, maar als ik ga kijken, is er nergens een melding. Heeft het knipperen nog andere functies dan voor gemiste oproepen of sms'en ?
Dat heet de "Breathing Light" als je telefoon in standby gaat knippert deze ook. Echter zodra er een gemiste oproep o.i.d. is gaat deze sneller knipperen (hyper ventilatie zeg maar ;))
- Ik heb hier geregeld het woord firmwareupdate zien vallen en las dat er nauwelijks iets aan te merken is naast het feit dat de kwaliteit vd foto's verbeterd is en dat de batterij sneller leegloopt. Is er verder nog iets bijzonders aan de firmwareupdate?
No idea... staat meestal aangegeven bij de firmware update zelf ;)
- Ik beschik niet over een abbonnement, dus ik maak enkel gebruik van wifi wanneer dat mogelijk is. Kan men het zo instellen dat je alléén met wifi werkt en geen betalend internet om zo dure grappen te vermijden ? Wordt er trouwens bij het gps'en (n)ooit internet gebruikt ?
Gewoon je Accespoints verwijderen/editen (een lettertje ervoor zetten in het verbindadres ofzoiets..)
- Heeft opera mini echt een meerwaarde t.o.v. de standaard geinstalleerde browser ?
geen id, gebruik zelf nog de ingebouwde.
- Soms krijg ik bij een inkomende oproep of sms enkel het nummer te zien. Ik heb gelezen dat dat komt door dubbele namen in de contactlijst maar dat is bij mij niet het geval. Iemand een idee ?
Ehhhh
- Is het mogelijk om tijdens het surfen gebruik te maken van de functie 'opslaan als' ? Een foto of een mp3 bestand opslaan bijvoorbeeld. Het zou erg handig zijn als dit kon.
geen id.
- De geluidskwaliteit van het toestel is erg goed! Alleen heb ik het gevoel dat het geluid niet zo hard is wanneer je de oordopjes aansluit. Heb wel gezien dat je de optie luid aan of uit kan zetten maar nog steeds vind ik het behoorlijk zacht. Is er nog iets anders dat men hieraan kan doen ?
het volume met de knoppen aan de zijkant ofzo? Max is max :P
- Ten slotte worden de sms'en niet altijd op datum gesorteerd in mijn inbox. Nochtans is het zo ingesteld dat het wél op datum gesorteerd moet worden. Iemand dezelfde ervaring?
Nope geen idee waarom het niet goed wordt weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:22:
[...]

Opties -> remove/verwijderen als je boven het icooon staat van de game?
Nog steeds geen succes, vind ik heel raar.

[...]

Staat je telefoon zelf niet op stille modus? Dan krijg je zoiezo geen geluid.
Telefoon staat vreemd genoeg op luid. Speelt er bij jou een geluid af ?
[...]

Dat heet de "Breathing Light" als je telefoon in standby gaat knippert deze ook. Echter zodra er een gemiste oproep o.i.d. is gaat deze sneller knipperen (hyper ventilatie zeg maar ;))
Ok, dat weet ik dan ook alweer. :d
[...]

No idea... staat meestal aangegeven bij de firmware update zelf ;)
Indd maar veel positieve dingen heb ik er nog niet over gelezen, vandaar mijn vraag ..
[...]

Gewoon je Accespoints verwijderen/editen (een lettertje ervoor zetten in het verbindadres ofzoiets..)
Ok, thx
[...]

geen id, gebruik zelf nog de ingebouwde.
Ok
[...]

het volume met de knoppen aan de zijkant ofzo? Max is max :P
Mijn vorige gsm (lg cookie), daar ging ie aanzienlijk luider. Ik dacht dat dit kwaliteitsvolle toestel dit op zijn minst zou evenaren. :p

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

bij mij speelt er wel een geluid af... mits dit aangekruist staat en me telefoon niet op stille modus staat :).

En het volume.. Ik heb niet te klagen... zeker de speaker is kneiterhard :| GPS navigatie in de auto met radio volume gewoon op 18-22 is geen probleem... zelfs niet bij 100-120km.u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:52:
bij mij speelt er wel een geluid af... mits dit aangekruist staat en me telefoon niet op stille modus staat :).

En het volume.. Ik heb niet te klagen... zeker de speaker is kneiterhard :| GPS navigatie in de auto met radio volume gewoon op 18-22 is geen probleem... zelfs niet bij 100-120km.u
Dit werkt nu ook, ik heb het signaalgeluid eens aan en uit gezet, gsm gereboot en nou krijg ik wel een msn-geluid bij een ontvangen bericht! Dit is dus opgelost.

De speaker gaat indd zeer luid, daarover heb ik ook niet te klagen. Toch is het vreemd dat wanneer je de oordopjes aansluit het niet zo luid is hoewel het volume op max staat. Op een drukke plaats waar best wat lawaai is, is dit zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gl0w
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Pat-Skim schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:52:

Dan zal het ruisen bij mij waarschijnlijk toch echt een productiefout zijn... balen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
PhilipsFan schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:18:
[...]

<KNIP> Als ik een nieuwe mail krijg (ik gebruik GMail) en die lees ik op m'n telefoon, dan blijft hij in de inbox op ongelezen staan. Ook kan ik op de telefoon geen berichten wissen. Weet iemand of dit wel kan? Want de mailboxen moeten wel synchroon blijven natuurlijk.
Ik gebruik IMAP en dan kies ik op de telefoon "verwijderen van kop en server" en vaak zijn ze dan weg, tenzij ik ze op de PC nog niet binnen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Als je de E71 contacten met Entourage op XP synct, kan je dan wél verschillende groepen gebruiken (privé - zakelijk - familie)?

Op de MAC - OSX krijg ik het zowel met entourage als met de ingebouwde "Adresboek" namelijk niet voor elkaar. De groepen blijven wel bestaan, maar nieuwe contacten worden in de alg. groep gedumpt en ik moet die dus handmatig bijwerken.

Missing Sync is zonde van het geld, ik ben daardoor zelfs contacten kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
creatif schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:36:
Dit komt doordat die Nederlandse winkel het toestel uit het buitenland geïmporteerd heeft.

Oplossing: bij een Nokia Service Point het toestel laten behandelen (uiteraard met behoud van garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij het aantzetten van mijn telefoon (na het invoeren van de pincode) probeert hij iets te installeren, dit lukt echter niet geeft hij aan... en dan staat er... 'Kan installatie vanaf geheugenkaart niet voltooien, ga naar toepassing beheer om de installatie verder af te ronden'. Ik heb echter geen idee welke installatie dit betreft. (Dit gebeurt ook bij het aansluiten op de computer).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? (telefoon werk wel gewoon prima verder, alleen deze melding is irritant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Zie je bij toepassingsbeheer geen applicatie staan die niet geïnstalleerd is?
Een andere manier is dat je op je geheugenkaart gaat zoeken naar .sis of sisx-bestand dat er gewoon los op staat, wat je toestel iedere keer probeert te installeren.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:57:
Beste Allen,

Heb een probleempje....Ik gebruik al ruim 3 maanden mijn E71. Heb vorige week de nieuwe update erop laten zetten bij mijn telefoonwinkel. De update is goed gelukt, alleen is mijn geheugenkaart nu geblokkeerd/vergrendeld!! :X

Ik wist dat dit zou kunnen gebeuren en heb mijn geheugenkaart eruit gehaald voor de update. Er staan een aantal posts op dit geweldige forum, alleen ik lees niet de oplossing...Er staan voor mij waardevolle bestanden op.....Ik heb mijn geheugenkaart al een aantal malen eruit gehaald, ontzettend veel standaardcombinaties en de mij bekende combinaties ingevoerd, heb ook al eigenhandig met een nieuw wachtwoord de geheugenkaart vergrendeld (stond op een andere engelse site) en te ontgrendelen weer, heb de telefoon aangesloten op pc... maar geen resultaat..De telefoon blijft vragen naar het wachtwoord...

Help :?
Kon iemand mij nog helpen met dit probleem??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:41:
[...]
Heb je al geprobeerd in een losse cardreader de geheugenkaart te lezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Tazzios

..

lekkerkerkE71 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:36:
[...]

Heb je al geprobeerd in een losse cardreader de geheugenkaart te lezen ??
eventueel met het programma GetDataBack (fat32 versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
TIP: Handige applicatie voor de Nokia E71

"Psiloc World Traveler" is ontwikkeld voor de zakenreiziger. Het bevat onder meer:
- Weerbericht | tevens mogelijk om de actuele temperatuur + windsnelheid op het hoofdscherm te plaatsen!
- Wereldklok
- Wisselkoers

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_IaUvBgmtxX4/SiU6or22XOI/AAAAAAAAEz4/9Vj2BPQoRQ4/Screenshot0029%5B4%5D.jpg?imgmax=800

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_IaUvBgmtxX4/SiU6qXxYgYI/AAAAAAAAE0I/RBwgaFPCBQw/Screenshot0033%5B4%5D.jpg?imgmax=800

Bron: Nokia E71 blog

[ Voor 5% gewijzigd door stefan01 op 02-06-2009 20:31 . Reden: Toevoeging URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Als ik over een maand mijn huidige abbo kan verlengen wil ik ook dit toestel halen.
Ik heb nog wel een vraag die ik nog niet beantwoord heb zien worden hier ergens in het forum en dat volg ik toch alweer een tijdje.
Als je op internet zit, bijvoorbeeld op hyves, en je bent met de navigatietoets door de pagina aan het zoeken pakt hij dan snel hetgeen waar je naartoe wil?
Dus bijvoorbeeld met inloggen of naar een bepaalde bladzijde krabbels.
Aangezien er geen trackball (net als op blackberry's) zit vroeg ik mij af of de ''muis'' snel naartoe gaat waar jij heen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
stefan01 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:29:

"Psiloc World Traveler" is ontwikkeld voor de zakenreiziger. Het bevat onder meer:
- Weerbericht | tevens mogelijk om de actuele temperatuur + windsnelheid op het hoofdscherm te plaatsen!
- Wereldklok
- Wisselkoers

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zag dat programma ook al op E71 Fanatics staan. Heilig programma!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

De 'links' daar blijft het pijltje inderdaad even haken. Ik heb zelf geen hyves, dus wellicht dat een van de anderen iets over hun ervaringen op deze site kan vertellen.

Bij Psyloc World Traveler krijg ik overigens de melding 'kan niet installeren'.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
RaJitsu schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:06:
De 'links' daar blijft het pijltje inderdaad even haken. Ik heb zelf geen hyves, dus wellicht dat een van de anderen iets over hun ervaringen op deze site kan vertellen.

Bij Psyloc World Traveler krijg ik overigens de melding 'kan niet installeren'.
Hyves werkt perfect in de standaard browser. De 'muis' loopt soepel. Rond vloeiend en snel Wat bedoel je met 'haken'?
In opera mini is de muis vierkanter, maar zeer soepel met de toetsen 2 4 6 8. Zo kun je grote lappen tekst scrollen. de navigatie toets is in opera mini voor de fijne motoriek. de pc versie van de site is hier mee perfect snel te laden. Als je flash op hyves wilt (de pagina laden zoals op de pc) adviseer ik get.skyfire.com geweldige browser. Voor de snelle mobiele versie van de site raad ik operamini.com (install wel de multisigned versie) en de native browser aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Als je de world traveler (of andere apps) niet goed kunt installeren dan ga je naar menu--installatie-toepassbeheer-- optie--instell-software install op alles zetten. Online controle uit. Standaard web adres leeg. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

stefan01 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:29:

- Wereldklok
- Wisselkoers

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooie gratis applicatie!!
M!Weather gaat er nu uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

mdbde schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:25:
[...]

Hyves werkt perfect in de standaard browser. De 'muis' loopt soepel. Rond vloeiend en snel Wat bedoel je met 'haken'?
Dat de zaken waarop geklikt kan worden, de muis daar even op blijfst staan wanneer je er langs 'muist'. Een positieve zaak dus.
Als je de world traveler (of andere apps) niet goed kunt installeren dan ga je naar menu--installatie-toepassbeheer-- optie--instell-software install op alles zetten. Online controle uit. Standaard web adres leeg. Succes
Dat staat het. Maar het zou kunnen dat iets niet helemaal jofel is in mijn toestel. Van de week kon ik iets anders ook al niet installeren.

Overigens is bij Nokia Labs ook een aardige weerapp te krijgen, Here and Now die het locale weer laat zien, en evenementen die in de buurt zijn. Het is volledig webbased, dus je kunt het in je bookmarks zetten, en vervolgens de app deïnstalleren.

[ Voor 17% gewijzigd door RaJitsu op 03-06-2009 14:24 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
RaJitsu schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:11:
Overigens is bij Nokia Labs ook een aardige weerapp te krijgen, Here and Now die het locale weer laat zien, en evenementen die in de buurt zijn. Het is volledig webbased, dus je kunt het in je bookmarks zetten, en vervolgens de app deïnstalleren.
Heb je hem ook echt getest? Ik was ook wel benieuwd, maar kreeg hem niet aan de praat.
Ik krijg even het groene laadcirkeltje te zien na het opstarten van "Hier en nu", om vervolgens weer automatisch terug te keren in de "installaties map"....

Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Laatst online: 02-08 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Heb je de optie Extern blokkeren toestaan aan staan? Als dat zo is moet je proberen je geheugenkaart te ontgrendelen met je extern blokkeringsbericht. Het wachtwoord kan maar een aantal tekens lang zijn, als je blokkeringsbericht langer is, moet je gewoon typen tot je niet verder kan en dan op OK drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat ik mij nu al de hele tijd afvraag, en gisteren weer tegenkwam:

hoe zet je in hemelsnaam een komma bij de calculator ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

HyperBart schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:16:

Gewoon de komma indrukken naast de M?
Bij mij werkt het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:16:

gewoon met de komma die naast de M of de 0 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON

Nou wie het weet mag het zeggen :( vandaag voor het eerst in lange tijd een vastlopertje => toestel gereset en nu heb ik dit alarm probleem weer terug!

Ik zit me te bedenken dat ik toen wellicht een (gratis) programma erop heb gezet dat wat meer afspraken liet zien. Misschien is de instelling daardoor gekomen? Zit me suf te bedenken welk programma het was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_IaUvBgmtxX4/SiU6qXxYgYI/AAAAAAAAE0I/RBwgaFPCBQw/Screenshot0033%5B4%5D.jpg?imgmax=800
Zoals je ziet bij dit plaatje heeft de gebruiker 1 gelezen en 1 ongelezen email op zijn homescreen staan.
Kan dit ook bij de E71? Ik zie namelijk alleen Ongelezen berichten staan en geen Gelezen berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
CodeConnected schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:14:
[afbeelding]
Zoals je ziet bij dit plaatje heeft de gebruiker 1 gelezen en 1 ongelezen email op zijn homescreen staan.
Kan dit ook bij de E71? Ik zie namelijk alleen Ongelezen berichten staan en geen Gelezen berichten.
Ga naar mail.nokia.com met je standaard browser. Download nokia messaging en je ontvangen emails, ongeacht gelezen blijven op homescreen staan. Dit omdat nokia messaging gebruik maakt van de intellisync plugin. Deze kun je ook weer uitzetten bij menu-- instellingen--modi--toepass startscherm--ingeschakelde toepassingen. Hier kun je ook instellen of kalender items weergegeven moeten worden of nog andere email notificaties

ps. Op dat plaatje staat de homescreen van de e71 afgebeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er ook last van dat de telefoon even blijft hangen na een oproep of wanneer je even hebt overlaten gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:20:
[...]
Gewoon de komma indrukken naast de M?
Bij mij werkt het gewoon...
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:20:
[...]

gewoon met de komma die naast de M of de 0 zit
Werkt niet bij mij :S
Ik heb een AZERTY-versie, voor zover dat iets boeit, maar ik krijg geen komma's gezet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johny91
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2022
Sinds vandaag heb ik ook een Nokia E71 met Vodafone maar het lukt me niet om op internet te komen en ik weet niet wat ik fout doe. Wanneer ik op browser druk gaat die verbinding leggen via Vodafone live! maar dan krijg ik al snel een melding: Pakket-ggvs: autorisatie mislukt. Ik heb geen idee wat ik hier aan moet veranderen. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Waar zou die persoon wonen? 75 graden celsius.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:20:
[...]
Waar zou die persoon wonen? 75 graden celsius.... 8)
Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johny91 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:05:
Sinds vandaag heb ik ook een Nokia E71 met Vodafone maar het lukt me niet om op internet te komen en ik weet niet wat ik fout doe. Wanneer ik op browser druk gaat die verbinding leggen via Vodafone live! maar dan krijg ik al snel een melding: Pakket-ggvs: autorisatie mislukt. Ik heb geen idee wat ik hier aan moet veranderen. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Probeer het morgen nog eens. Bij mij werkte het ook niet meteen. Binnen een paar uur nadat mijn abo geactiveerd was zat ik voor een week in het buitenland. Daarvoor deed internet het niet, bij terugkomst wel (met exact dezelfde instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Xivius schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:38:
..iemand een idee waar ik een 16 GB microSD (class 4) voor mijn E71 in NL kan kopen ?
kom nooit in dit topic (wel erg mooie telefoon trouwens) en las dit toevallig, wss heb je het antwoord al maar ik heb mijn 16gb micro sd iig bij de media markt gescoord (high performance class 4, tientje duurder dan de class 2 geloof ik) wie weet heeft iemand er nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

stefan01 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Heb je hem ook echt getest? Ik was ook wel benieuwd, maar kreeg hem niet aan de praat.
Ik krijg even het groene laadcirkeltje te zien na het opstarten van "Hier en nu", om vervolgens weer automatisch terug te keren in de "installaties map"....

Beetje jammer...
Jup. Ziet er gewoon erg netjes uit. Ik had zelf helemaal geen problemen met het installeren ervan. Vreemd genoeg met andere apps wel, maar dat is inmiddels opgelost.
cuberob schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:58:
[...]

kom nooit in dit topic (wel erg mooie telefoon trouwens) en las dit toevallig, wss heb je het antwoord al maar ik heb mijn 16gb micro sd iig bij de media markt gescoord (high performance class 4, tientje duurder dan de class 2 geloof ik) wie weet heeft iemand er nog wat aan :)
Als je de prijs noemt hebben we zelfs nog meer aan je tip :).

[ Voor 29% gewijzigd door RaJitsu op 04-06-2009 15:13 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry misschien vinden jullie dit een stomme vraag maar wie weet hoe ik mijn tril functie aanzet?
Ik heb bij profielen de tril al aanstaan overal maar hij trilt niet!!!!

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
En als je een profiel bewerken kiest. Staat ie dan ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automotive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 23:12
Ik probeer de Holux M-1000 GPS ontvanger aan de praat te krijgen op mijn E71.
Als ik het apparaat pair met de Nokia krijg ik na het invoeren van de pincode de melding: Koppeling met Holux voltooid. Het icoontje wat voor Holux staat blijft grijs (hoort blauw te worden toch?). Ik heb bij de instellingen voor positiebepaling bluetooth geactiveerd.
Als ik nu bijvoorbeeld de applicatie 'GPS-gegevens' opstart krijg ik de melding: 'GPS niet beschikbaar'. Ook de Holux 'zegt' dat er geen verbinding is: het blauwe lampje knippert elke seconde ipv elke de 3 seconde.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Geweldig, eindelijk een goede gratis Twitter client voor de E71 (en andere Symbian S60 toestellen): TweetS60

http://www.tweets60.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

automotive schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:35:
Ik probeer de Holux M-1000 GPS ontvanger aan de praat te krijgen op mijn E71.
Als ik het apparaat pair met de Nokia krijg ik na het invoeren van de pincode de melding: Koppeling met Holux voltooid. Het icoontje wat voor Holux staat blijft grijs (hoort blauw te worden toch?). Ik heb bij de instellingen voor positiebepaling bluetooth geactiveerd.
Als ik nu bijvoorbeeld de applicatie 'GPS-gegevens' opstart krijg ik de melding: 'GPS niet beschikbaar'. Ook de Holux 'zegt' dat er geen verbinding is: het blauwe lampje knippert elke seconde ipv elke de 3 seconde.

Weet iemand een oplossing?
Je Holux zou onafhankelijk van of er verbinding is of niet, in het begin gewoon een signaal moeten vinden. Wanneer hij een tijdje geen signaal meer van het toestel ontvangt, gaat ie in de spaarmodus, en werkt alleen de bluetooth. Ik denk dus dat het probleem bij je GSP-muis ligt.
Kun je in je navigatiesoftware wel je muis vinden?

Zij-vraag: Waarom gebruik je eigenlijk niet de interne gps van de E71?

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.