Mijn ervaring is dat je zonder a-gps met die native nokia gps sneller een fix hebt dan in bijvoorbeeld sygic mcguider of sygic mobileVandread schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:21:
Krijg je met die GPS functie van nokia sneller een fix als bij navigatie systemen?
In Sygic moet je Assisted GPS ook nog eens apart aanzetten, het staat geloof ik niet standaard aan. Zonder a-gps duurt het bij mij echt heel lang voordat ie een fix vindtmdbde schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:58:
[...]
Mijn ervaring is dat je zonder a-gps met die native nokia gps sneller een fix hebt dan in bijvoorbeeld sygic mcguider of sygic mobile
Ik zet, nadat ik Sygic aan heb gezet, heel even de Nokia GPS aan voor de fix. Daarna werkt Sygic ook gelijk.
Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van deze schoonheid. Mooi dinkie.
Echter probleempje. Ik heb mail ingesteld en ontvangen gaat prima. Alleen wanneer ik wil verzenden krijg ik de melding "Kan bericht niet verzenden".
Settings:
emailadres: ...@online.nl
server uitgaand: smtp.online.nl
toeganspunt: vodafone life of gprs
bev. poort. uit
poort: 25
Iemand een oplossing?
Echter probleempje. Ik heb mail ingesteld en ontvangen gaat prima. Alleen wanneer ik wil verzenden krijg ik de melding "Kan bericht niet verzenden".
Settings:
bev. poort. uit
Iemand een oplossing?
De mailserver van online (en veel andere providers) is niet zomaar te bereiken buiten hun eigen netwerk. Probeer het eens met username+password op port 465 (SSL).Nyana schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:59:
Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van deze schoonheid. Mooi dinkie.
Settings:
bev. poort. uit
Iemand een oplossing?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Hij geeft geen foutmelding maar hij blijft nu heel lang hangen op het verbinding maken. Dit gaat dus niet werken dan? Ik stap binnekort over op xms. Dan kijk ik er op dat moment wel na. Of het bij hun wel mogelijk is. Bedankt voor de informatie iig.Kanarie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:10:
[...]
De mailserver van online (en veel andere providers) is niet zomaar te bereiken buiten hun eigen netwerk. Probeer het eens met username+password op port 465 (SSL).
Verwijderd
Hallo allemaal,
Het volgende probleem treed al voor de tweede op bij mij inmiddels 1 week oude E71.
Op een gegeven moment merk ik dat ik een sms niet meer verstuurd krijg, hij blijft in verzonden items hangen. Op dat moment ben ik ook niet bereikbaar voor inkomende oproepen. Wanneer ik mijn telefoon herstart via afsluiten en weer aanzetten zijn al mijn smsjes uit de inbox verwijderd en is mijn ingestelde e-mail account helemaal van de telefoon verdwenen.
Is dit een bekend probleem, of heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Het volgende probleem treed al voor de tweede op bij mij inmiddels 1 week oude E71.
Op een gegeven moment merk ik dat ik een sms niet meer verstuurd krijg, hij blijft in verzonden items hangen. Op dat moment ben ik ook niet bereikbaar voor inkomende oproepen. Wanneer ik mijn telefoon herstart via afsluiten en weer aanzetten zijn al mijn smsjes uit de inbox verwijderd en is mijn ingestelde e-mail account helemaal van de telefoon verdwenen.
Zoals ik poste: reset je telefoon naar factory default reset of als je de meest recente firm versie nog niet hebt dan eerst updaten en daarna een factory default reset.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:05:
Hallo allemaal,
Dan werkt alles weer
Verwijderd
Nou als mijn telefoon weer opnieuw is opgestart werkt alles ook weer gewoon, maar de vraag is waarom ontstaat het probleem?mdbde schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:18:
[...]
Zoals ik poste: reset je telefoon naar factory default reset of als je de meest recente firm versie nog niet hebt dan eerst updaten en daarna een factory default reset.
Dan werkt alles weer
Verwijderd
Heb zitten zoeken maar nog niet gevonden (kijk er vast over heen). Ik ga zondag op vakantie naar Frankrijk, hoe kan ik voorkomen dat ik een krankzinnig hoge rekening krijg voor data verkeer? Bij mn vario dacht ik ook alles uit te hebben staan en ik heb later flink bij moeten betalen.
Internet access points weggooien in je settings.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:35:
Heb zitten zoeken maar nog niet gevonden (kijk er vast over heen). Ik ga zondag op vakantie naar Frankrijk, hoe kan ik voorkomen dat ik een krankzinnig hoge rekening krijg voor data verkeer? Bij mn vario dacht ik ook alles uit te hebben staan en ik heb later flink bij moeten betalen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Door een programma of iets wat door een programma is achter gelaten denk ik. Misschien is een proces actief op de achtergrond die roet in het eten gooit.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:10:
[...]
Nou als mijn telefoon weer opnieuw is opgestart werkt alles ook weer gewoon, maar de vraag is waarom ontstaat het probleem?
Reset je telefoon dan ben je waarschijnlijk van alle gedonder af.
Je kunt wel blijven tobben met iets wat niet werkt of problemen geeft, maar dat lijkt mij onnodig frustrerend.
Ik heb nog nooit enig probleem gehad met mijn e71, reset het toestel eens per 2 maanden en ken hem door en door, dat scheelt misschien.
[ Voor 8% gewijzigd door mdbde op 08-05-2009 23:07 ]
Dat is wel meer werk om te herstellen.Kanarie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:53:
[...]
Internet access points weggooien in je settings.
Ik bewerk ze meestal, waardoor het toegangspunt niet meer klopt (letter erbij ofzo).
Verwijderd
Heb ook zo iets gedaan en weer hersteld, niet echt een oplossing.Helsie schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:15:
[...]
Dat is wel meer werk om te herstellen.
Ik bewerk ze meestal, waardoor het toegangspunt niet meer klopt (letter erbij ofzo).
Is er trouwens iemand die weet hoe ik m'n wallpapers netjes beeldvullend kan krijgen?
Moet ik dan zelf een thema bouwen, of is er misschien iemand die een snellere manier weet?
Moet ik dan zelf een thema bouwen, of is er misschien iemand die een snellere manier weet?
Dat wil ik ook erg graag weten, je houd nu aan de boven en onderkant een balk over...mickeyhouse schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:33:
Is er trouwens iemand die weet hoe ik m'n wallpapers netjes beeldvullend kan krijgen?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Heb wat gevonden: FreeFSWPJunkO schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:13:
[...]
Dat wil ik ook erg graag weten, je houd nu aan de boven en onderkant een balk over...
Heb 't net geinstalleerd, lijkt goed te werken.
Hier te downloaden: http://blogen.junnikokuki...port-mr-and-fp1-machines/
Je moet 'm signen via https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do
Als je 'm dan installeert, kan je een foto of plaatje kiezen en ook of je 'm in je menu's wil zien of alleen op je homescreen.
Hoop dat je er wat mee kunt!
Ik heb net m'n software geupdate van 200.21.118 naar 210.21.006
Ik wist dat ik (m'n telefoongehugen) = mijn agenda en contact kwijt zou zijn, MAAR
Ik ben ook al mijn gekochte programma's kwijt, ook al stonden die op mijn geheugenkaart......
Heb ik wat fouts gedaan, of klopt dit???
Is er nog iets aan te doen???
Ik wist dat ik (m'n telefoongehugen) = mijn agenda en contact kwijt zou zijn, MAAR
Ik ben ook al mijn gekochte programma's kwijt, ook al stonden die op mijn geheugenkaart......
Lijkt mij dat je de programmas opnieuw moet installenlekkerkerkE71 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:00:
Je telefoon kan die programma's niet meer adresseren naar de juiste locatie op de geheugenkaart, die informatie staat immers in het telefoongeheugen...lekkerkerkE71 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:00:
Je had een reservekopie moeten maken (via de optie in het menu van de geheugenkaart) of een back-up via de PCSuite.
Ik denk dat je er nu verder nog weinig aan kunt doen. Is contact opnemen met de verkoper geen optie?
Als je de update gaat doen vraagt ie ook of je zeker weet dat je een backup gemaakt hebt... 
Dus ik vrees dat je idd alles kwijt bent, maar als je programma's gekocht hebt dan heb je toch wel een mailtje gehad met een registratiecode of iets? K*t voor je, hoop dat je het kunt fiksen op de een of andere manier.
Ik heb trouwens al mn contacten in outlook staan dus als ik m sync dan staat automatisch alels in de tel.
Dus als je outlook vgebruikt kun je dat misschien proberen voor je contacten en agenda.
Ik lees hier veel mensen die problemen hebben met bugs in de software en dat het menu vastloopt enzo en ik moet zeggen dat met die laatste firmware ik tot nu toe echt geen enkele problemen heb met dit toestel, echt een top ding! Alle werkt naar behoren, programma's, syncen met pc enz.
Dus ik vrees dat je idd alles kwijt bent, maar als je programma's gekocht hebt dan heb je toch wel een mailtje gehad met een registratiecode of iets? K*t voor je, hoop dat je het kunt fiksen op de een of andere manier.
Ik heb trouwens al mn contacten in outlook staan dus als ik m sync dan staat automatisch alels in de tel.
Dus als je outlook vgebruikt kun je dat misschien proberen voor je contacten en agenda.
Ik lees hier veel mensen die problemen hebben met bugs in de software en dat het menu vastloopt enzo en ik moet zeggen dat met die laatste firmware ik tot nu toe echt geen enkele problemen heb met dit toestel, echt een top ding! Alle werkt naar behoren, programma's, syncen met pc enz.
Heb inderdaad via mailtjes eea weer een beetje op orde gekregen........!!ElayZ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:29:
Als je de update gaat doen vraagt ie ook of je zeker weet dat je een backup gemaakt hebt...
M'n contacten en agenda had ik onlangs nog met OVI gesynct, dus dat viel ook wel weer mee.
Ik vergeet echter NOOIT meer om een back up te maken...!!
Verwijderd
Ik heb mezelf een probleem bezorgd door het ding op het strand te laten vallen. Nu zit er fijn zand tussen sommige toetsjes waardoor ze het niet meer lekker doen. Je kunt ze met wat moeite nog wel indrukken, maar ze 'klikken' niet. Schoonmaken helpt niet echt, ik heb het geprobeerd met kleine borsteltjes maar die komen niet goed onder de toetsjes waar dat zand zit.
Nou heb ik maar een T5 Nokia schroevendraaiertje besteld om de boel even uit elkaar te halen en dan flink schoon te blazen, in de hoop dat alles het daarna weer doet. Moet ik nog ergens op letten voordat ik de zooi uit elkaar haal? Heb met Nokia's geen ervaring met openschroeven. Met HTC wel... Die waren nogal makkelijk.
Nou heb ik maar een T5 Nokia schroevendraaiertje besteld om de boel even uit elkaar te halen en dan flink schoon te blazen, in de hoop dat alles het daarna weer doet. Moet ik nog ergens op letten voordat ik de zooi uit elkaar haal? Heb met Nokia's geen ervaring met openschroeven. Met HTC wel... Die waren nogal makkelijk.
Kleine platte schroevendraaier heb je nog nodig.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:35:
Ik heb mezelf een probleem bezorgd door het ding op het strand te laten vallen. Nu zit er fijn zand tussen sommige toetsjes waardoor ze het niet meer lekker doen. Je kunt ze met wat moeite nog wel indrukken, maar ze 'klikken' niet. Schoonmaken helpt niet echt, ik heb het geprobeerd met kleine borsteltjes maar die komen niet goed onder de toetsjes waar dat zand zit.
http://3to11.wordpress.co...ble-nokia-e71-front-case/
Probeerde net weer eens mijn E71 aan mijn desktopje te hangen (Windows XP), maar deze werd niet herkent door PC Suite.
Ik gebruik de meegeleverde kabel en selecteer na aansluiten "PC Suite modus" op het scherm van de E71. Wanneer ik nu PC Suite opstart wordt de telefoon niet herkent. Als ik een nieuwe telefoon probeer toe te vroegen krijg ik eenrsteen lang bericht over een infarood verbinding (dat heeft mn PC niet eens
) en vervolgens zijn alle drie de opties grijs (d.w.z. ik kan ze niet selecteren), hiermee bedoel ik dus: kabel, bluetooth en infrarood. Ik kan hier dus niet verder.
Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik eens met Hijack This een aantal opstart items verwijderd had van onder andere Nokia/PC Suite. Dus ik heb eerst PC Suite geprobeerd te herstellen, en toen dat niet hielp ook helemaal opnieuw geherinstalleerd. Maar na een aantal reboots (van de E71 en PC) nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik Massaopslag modus bij verbinding met de PC kies wordt de SD-kaart, die in mijn E71 zit, gewoon herkent door Windows. Maarja, dan kan ik bijv. niet backups maken van mijn gegevens op de E71, en laat dat nou net zijn wat ik wil
Iemand bekend met dit probleem of hoe kan ik het oplossen?
Ik gebruik de meegeleverde kabel en selecteer na aansluiten "PC Suite modus" op het scherm van de E71. Wanneer ik nu PC Suite opstart wordt de telefoon niet herkent. Als ik een nieuwe telefoon probeer toe te vroegen krijg ik eenrsteen lang bericht over een infarood verbinding (dat heeft mn PC niet eens
Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik eens met Hijack This een aantal opstart items verwijderd had van onder andere Nokia/PC Suite. Dus ik heb eerst PC Suite geprobeerd te herstellen, en toen dat niet hielp ook helemaal opnieuw geherinstalleerd. Maar na een aantal reboots (van de E71 en PC) nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik Massaopslag modus bij verbinding met de PC kies wordt de SD-kaart, die in mijn E71 zit, gewoon herkent door Windows. Maarja, dan kan ik bijv. niet backups maken van mijn gegevens op de E71, en laat dat nou net zijn wat ik wil
Iemand bekend met dit probleem of hoe kan ik het oplossen?
Mijn vader heeft een E71 uit China. Kan de firmware hiervan geupdate worden naar een nederlandse/europese? Als ik de productcode hier invul, dan krijg ik namelijk: Sorry, there is no software currently available for that product code via the Nokia Software Update tool.
Verwijderd
Ik had dit probleem ook, heb nu inmiddels wel weer de melding op mijn home startscherm, maar het geluid blijft nog steeds weg....lekkerkerkE71 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:40:
[...]
Dit was het toch niet, maar al spelende had ik in instrumenten => modi => toep. startscherm => ingeschakelde toepassingen: het vinkje bij email uitgezet denkende dat dat alleen effect heeft op het hoofdscherm.... Maar je krijgt dan ook geen geluid meer...
Bedankt voor het meedenken
Wie weet de oplossing?
mijn telefoon is net hard gevallen op straat en er zitten nu 2 sterretjes in het glas, gelukkig net boven de I van Nokia en voor de E van E7.
Weet iemand hoeveel reparatie van het "glazen scherm" gaat kosten???
Toch wel balen 2,5 mnd oud en m'n abonnement 5 dagen ingegaan......
Weet iemand hoeveel reparatie van het "glazen scherm" gaat kosten???
Toch wel balen 2,5 mnd oud en m'n abonnement 5 dagen ingegaan......
Als je zelf al een torx-schroevendraaiertje hebt, kun je denk ik zelf het front cover van een E71 vervangen. Een nieuw cover kost bijvoorbeeld bij MobielBereikbaar.nl 17,95.
Ja dat kan wel, maar dat moet via het Nokia Service Point, in Amsterdam bijvoorbeeld TeleWorld in de Kinkerstraat, dan kun je er op wachten:) Bij een niet europese telefoon betaal je 15 EURO volgens mij.xileS schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:16:
Mijn vader heeft een E71 uit China. Kan de firmware hiervan geupdate worden naar een nederlandse/europese? Als ik de productcode hier invul, dan krijg ik namelijk: Sorry, there is no software currently available for that product code via the Nokia Software Update tool.
Kun je bij zo'n Nokia Service Point ook terecht als je je display stofvrij wil hebben na een half jaar gebruik? En mocht het geld kosten...heeft iemand een idee hoeveel?
Menu- profielen en ook algemeen-tonen even kijken. Check ook of emailmeldingen aan staat in instellingen van je email (ga naar inbox en dan instellingen). Lukt het niet dan hoor ik het welVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:47:
[...]
Ik had dit probleem ook, heb nu inmiddels wel weer de melding op mijn home startscherm, maar het geluid blijft nog steeds weg....
Wie weet de oplossing?
Sinds gisteren heb ik ook een E71. Heerlijk toestel, nog mooier dan ik had verwacht.
Maar nu zit ik met het volgende:
Op mijn server die thuis 24/7 draait host via Apache WebDav kalenderbestanden (.ics). Deze wil ik graag synchroniseren met de kalender op de E71, liefst 'Over The Air'. Nu vind ik als ik google wel allerlei services etc., maar die gebruiken eigenlijk allemaal hun eigen servers. Weet iemand een simpel programmaatje die ik om de zoveel tijd kan laten synchroniseren met mijn eigen server?
Op mijn server die thuis 24/7 draait host via Apache WebDav kalenderbestanden (.ics). Deze wil ik graag synchroniseren met de kalender op de E71, liefst 'Over The Air'. Nu vind ik als ik google wel allerlei services etc., maar die gebruiken eigenlijk allemaal hun eigen servers. Weet iemand een simpel programmaatje die ik om de zoveel tijd kan laten synchroniseren met mijn eigen server?
Verwijderd
Nog steeds geen geluid. De melding staat in beeld maar hij geeft geen geluid als er nieuwe mail is. Sms geluiden, inkomende oproep, mms etc werken wel gewoon...mdbde schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 02:26:
[...]
Menu- profielen en ook algemeen-tonen even kijken. Check ook of emailmeldingen aan staat in instellingen van je email (ga naar inbox en dan instellingen). Lukt het niet dan hoor ik het wel
Emailmelding kan ik niet aanzetten als ik mijn mail automatisch ophaal.... dit heeft nooit aangestaan, ook niet toen ik nog wel een geluid bij inkomende mail hoorde.
Verwijderd
Het is in een van de vorige topics volgensmij ook al eens aan de orde gekomen,..
Maar weet iemand hoe je meer dan 1 agenda item op je homescreen kan krijgen? 2 zou al erg prettig zijn.
Ik heb die wifi scan en zoek funktie al uitgeschakeld, dus er is ruimte genoeg over op het schermpje.
Maar weet iemand hoe je meer dan 1 agenda item op je homescreen kan krijgen? 2 zou al erg prettig zijn.
Ik heb die wifi scan en zoek funktie al uitgeschakeld, dus er is ruimte genoeg over op het schermpje.
Ik heb zelf eventjes gespeeld met eGroupWare en met FunAmbol Server, maar ik vond het teveel werk om zelf iets in te richten en het helemaal voor elkaar te krijgen.prutsger schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 06:03:
Sinds gisteren heb ik ook een E71. Heerlijk toestel, nog mooier dan ik had verwacht.
Vervolgens heb ik een tijdje bij ScheduleWold gezeten, maar nadat deze dienst ineens een betaalde dienst werd, ben ik op iets anders overgestapt. ScheduleWorld was namelijk niet helemaal foutloos, met name notities synchoniseerden slecht. Daarnaast vond ik de mededeling dat de dienst binnen een week ineens niet langer gratis was nogal onbehoorlijk.
Nu zit ik ik bij MemoToo en dat bevalt me uitstekend. Kost me EUR 12 per jaar (de helft goedkoper dan ScheduleWorld) en werkt foutloos. Daarnaast zijn je agenda en contacten ook toegangelijk via de webinterface, handig als je geen Outlook hebt (bijvoorbeeld op een openbare computer). Ook kun je via de webinterface eenvoudig back-ups maken. Outlook kun je via de FunAmbol plug-in OutlookSync benaderen. Kortom: een heerlijk eenvoudige oplossing die een stuk goedkoper is dan je eigen server draaien!
Maar 1 kalender item op je homescreen. Wauw. Ik heb er wel 6 vandaag op homescreen. Dan is er volgens mij wel echt iets mis. Of je hebt maar 1 afspraak die dag
Ik weet dat je hem er wel voor kunt laten opsturen door je verkoper, en dat het dan gratis is. Dus lijkt het me logisch dat bij een NSP ze voor jou het ding stofvrij kunnen maken. Als het iets kost (wat ik toch wat vreemd zou vinden, aangezien de mate waarin wij er last van hebben, eerder een tekortkoming van het toestel is dan een incidenteel probleem), zal het niet veel zijn.MacArnold schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:17:
Kun je bij zo'n Nokia Service Point ook terecht als je je display stofvrij wil hebben na een half jaar gebruik? En mocht het geld kosten...heeft iemand een idee hoeveel?
B.S.U.R.
Teleworld kan dat sowieso, zij mogen van Nokia de telefoons openschroeven als je over de boeg gooit dat het toestel niet meer goed werkt door het stof kost het niks volgens mij:) Of je moet gewoon aardig doenMacArnold schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:17:
Verwijderd
Meerdere afsrpaken van 1 dag komen wel op te staan, maar als ik er vandaag 1 heb, morgen 2 en overmorgen 1, dan staat alleen die van vandaag er op, en niet de andere. Dus ik wil weten of het mogelijk is om agenda items van meerdere dagen tegelijk op je homescreen toonbaar zijn.mdbde schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:41:
Maar 1 kalender item op je homescreen. Wauw. Ik heb er wel 6 vandaag op homescreen. Dan is er volgens mij wel echt iets mis. Of je hebt maar 1 afspraak die dag
Die eigen server draait toch al ivm webdevelopment, mail, etc. Mijn kalenderbestanden syncen ook via Thunderbird+Lightning op mijn pc en de laptop van mijn vrouw. Zo kunnen we ook beiden elkaars agenda inzien en bewerken. Het lijkt mij dat dit niet al te moeilijk te doen is om ook op symbian aan de praat te krijgen. Desnoods ga ik zelf iets ontwikkelen maar daar heb ik nog even de tijd niet voor. Ik had even hoop dat het op dezelfde manier als met Google Sync zou kunnen werken, maar dan blijft de telefoon maar bezig met verbinding maken en gebeurt er niks. Het verbaast mij een beetje dat er nergens een client voor op de telefoon te vinden is...ZeilDude schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:26:
Kortom: een heerlijk eenvoudige oplossing die een stuk goedkoper is dan je eigen server draaien!
Dan heb ik je vraag goed gelezen en beantwoord.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:36:
[...]
Meerdere afsrpaken van 1 dag komen wel op te staan, maar als ik er vandaag 1 heb, morgen 2 en overmorgen 1, dan staat alleen die van vandaag er op, en niet de andere. Dus ik wil weten of het mogelijk is om agenda items van meerdere dagen tegelijk op je homescreen toonbaar zijn.
Maar er schiet mij een oplossing te binnen. Handy shell. Kijk op e71fanatics.com voor een review.
Verwijderd
Weet iemand meer over de standaard Nokia E-Mail icm Hotmail? Ik kan sinds 9 mei geen hotmail meer ophalen ivm werkzaamheden.
Is dat de enige manier? Dacht dat zoiets wel mogelijk was om zelf te doen.Rinia schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:25:
[...]
Ja dat kan wel, maar dat moet via het Nokia Service Point, in Amsterdam bijvoorbeeld TeleWorld in de Kinkerstraat, dan kun je er op wachten:) Bij een niet europese telefoon betaal je 15 EURO volgens mij.
Je kan ook zelf je productcode veranderen en dan via de firmware updaten, alleen kan dan mogelijk je aanspraak op garantie vervallen of dat ze er moeilijk over gaan doen...xileS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:30:
[...]
Is dat de enige manier? Dacht dat zoiets wel mogelijk was om zelf te doen.
Weet iemand een goede manier om over-the-air mijn E71 agenda met de Google Calendar te synchroniseren. Ik gebruik nu GooSync, maar deze sync maar zo'n 2 weken voorruit, en dat is niet echt handig.
Hoe syncen jullie met de Google Calendar, er zijn vast wel mensen die dat doen?
Het moet wel gratis zijn, maar de sync dienst hoeft niet volledig automatisch te syncen, 3x per week "sync" aanklikken op mijn E71 vind ik niet zo'n probleem
Hoe syncen jullie met de Google Calendar, er zijn vast wel mensen die dat doen?
Ik gebruik zelf sinds kort MemoToo en ben daar er tevreden over. Zie hiervoor ook mijn eerdere post.monnick schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:12:
Weet iemand een goede manier om over-the-air mijn E71 agenda met de Google Calendar te synchroniseren. Ik gebruik nu GooSync, maar deze sync maar zo'n 2 weken voorruit, en dat is niet echt handig.
Hoe syncen jullie met de Google Calendar, er zijn vast wel mensen die dat doen?Het moet wel gratis zijn, maar de sync dienst hoeft niet volledig automatisch te syncen, 3x per week "sync" aanklikken op mijn E71 vind ik niet zo'n probleem
Nu zag ik zojuist op de webinterface van MemoToo dat je zowel de agenda als je contactpersonen met Google kunt syncen. Nu gebruik ik beide niet, maar voor jou wellicht een idee om te proberen. MemoToo heeft een gratis trial, of je neemt een volledige test door een maandabbo van 3 euro te nemen. Als het bevalt kun je overstappen op een jaarabonnement van slechts 12 euro per jaar.
Ik heb beetje zitten zoeken, maar er viel me net op dat er een paar verschillen zijn met deze chinese E71 en de europese. De Chinese heeft namelijk geen wifi, 3g en front camera (Zie hier).Cadezo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:40:
[...]
Je kan ook zelf je productcode veranderen en dan via de firmware updaten, alleen kan dan mogelijk je aanspraak op garantie vervallen of dat ze er moeilijk over gaan doen...
Dus het lijkt me dat er dan ook geen europese firmware hierop kan.
Zoals ik al meld ben ik opzoek naar een gratis oplossing ;-) Verbaas me er overigens echt over dat ik nog geen fatsoenlijke gratis oplossing voor E71 calendar --sync--> Google Calendar heb gevonden.ZeilDude schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:13:
[...]
Ik gebruik zelf sinds kort MemoToo en ben daar er tevreden over. Zie hiervoor ook mijn eerdere post.
Nu zag ik zojuist op de webinterface van MemoToo dat je zowel de agenda als je contactpersonen met Google kunt syncen. Nu gebruik ik beide niet, maar voor jou wellicht een idee om te proberen. MemoToo heeft een gratis trial, of je neemt een volledige test door een maandabbo van 3 euro te nemen. Als het bevalt kun je overstappen op een jaarabonnement van slechts 12 euro per jaar.
Zie ook mijn 'probleem' met het syncen van kalenders. Ik heb besloten dat ik zelf maar wat ga bouwen, maar dat duurt nog wel ff voor ik daarmee klaar ben. Nokia heeft de SDK niet eens beschikbaar voor Linux dus ik moet nog even goed uitzoeken hoe ik dat ga doen.
Vziw gebruikt Google ook het ics formaat (alhowel Nokia daar zelf iets van af schijnt te wijken) dus als mijn tooltje voor mij werkt zal het ook voor Google werken waarschijnlijk.
Vziw gebruikt Google ook het ics formaat (alhowel Nokia daar zelf iets van af schijnt te wijken) dus als mijn tooltje voor mij werkt zal het ook voor Google werken waarschijnlijk.
1) Net de overstap gemaakt van de e51 naar de e71. Net zoals bij zijn kleine broertje, heeft de e71 een irritante eigenschap. Als je muziek aan het luisteren bent door een headset, en het kabeltje gaat eruit, dan schakelt de telefoon vrolijk over op de speaker. Ook als het profiel verder op stil staat.
Is hier iets aan te doen? Niet de hele trein hoeft te horen dat ik Mairanne Weber luister
2) De muziekspeler vind ik ook matig. Ik wil gewoon mapjes op mijn mem. kaart kunnen afspelen, in plaats van dat de tags worden gelezen van de mp3's. Ik heb nu heel veel albums staan met maar 1 nummer erin...terwijl op de mem. kaart alles wel netjes staat gesorteerd. Ik heb geen zin om eerst telkens alle mp3 tags op de pc te gaan veranderen. Is er een alternatief mp3 progje te installeren die dit anders doet?
Is hier iets aan te doen? Niet de hele trein hoeft te horen dat ik Mairanne Weber luister
2) De muziekspeler vind ik ook matig. Ik wil gewoon mapjes op mijn mem. kaart kunnen afspelen, in plaats van dat de tags worden gelezen van de mp3's. Ik heb nu heel veel albums staan met maar 1 nummer erin...terwijl op de mem. kaart alles wel netjes staat gesorteerd. Ik heb geen zin om eerst telkens alle mp3 tags op de pc te gaan veranderen. Is er een alternatief mp3 progje te installeren die dit anders doet?
Oh was jij datFolkifoon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:27:
Niet de hele trein hoeft te horen dat ik Mairanne Weber luister
Ik gebruik PowerMP3.2) De muziekspeler vind ik ook matig. Ik wil gewoon mapjes op mijn mem. kaart kunnen afspelen, in plaats van dat de tags worden gelezen van de mp3's. Ik heb nu heel veel albums staan met maar 1 nummer erin...terwijl op de mem. kaart alles wel netjes staat gesorteerd. Ik heb geen zin om eerst telkens alle mp3 tags op de pc te gaan veranderen. Is er een alternatief mp3 progje te installeren die dit anders doet?
Is nog beta maar wel gratis en heeft met de E71 wel dat de text bij de knoppen niet helemaal klopt (alleen laatste versie).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Heb nu deze telefoon ongeveer 2 weken, als opvolger voor m'n N82. Wat me etn opzichte van de N82 erg bevalt is de gerevampte agenda en contactenweergave. Ziet er stukken beter uit! Net als op m'n N82 gebruik ik Mail For Exchange om te syncen met de Exchange 2007 server van m'n werk. De volgende zaken vallen me hierbij op:
- Als ik een afspraak invoer op m'n E71 wordt deze in Outlook altijd als met een meeting request icoontje weergegeven, ook als er verder geen genodigden zijn.
- Als de E71 mail synchroniseert en hij haalt mail binnen die al eerder gelezen is op de computer, verschijnt er toch het @ symbooltje voor nieuwe mail. Je moet dan de inbox openen om dit symbooltje te laten verdwijnen.
Volgens mij is dit allemaal niet te omzeilen (had dit ook op de N82), maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Zijn er mensen hier de RoadSync gebruiken? Hoe werkt dit daarbij?
- Als ik een afspraak invoer op m'n E71 wordt deze in Outlook altijd als met een meeting request icoontje weergegeven, ook als er verder geen genodigden zijn.
- Als de E71 mail synchroniseert en hij haalt mail binnen die al eerder gelezen is op de computer, verschijnt er toch het @ symbooltje voor nieuwe mail. Je moet dan de inbox openen om dit symbooltje te laten verdwijnen.
Volgens mij is dit allemaal niet te omzeilen (had dit ook op de N82), maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Zijn er mensen hier de RoadSync gebruiken? Hoe werkt dit daarbij?
Misschien omdat het niet een versie is voor de e71? ik ga t ff testen, thxGutteguttegut schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:34:
[...]
Ik gebruik PowerMP3.
Is nog beta maar wel gratis en heeft met de E71 wel dat de text bij de knoppen niet helemaal klopt (alleen laatste versie).
Bij mij start hij niet....welke versie gebruik je ?
[ Voor 29% gewijzigd door Folkifoon op 14-05-2009 14:02 ]
Ik gebruik nog versie 1.10, ik zie dat nu versie 1.11 beschikbaar is waar velen een probleem mee hebben.Folkifoon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:42:
[...]Misschien omdat het niet een versie is voor de e71? ik ga t ff testen, thx
Bij mij start hij niet....welke versie gebruik je ?
Ze melden dat er snel een nieuwe versie komt welke ook de text bij de knoppen goed zet voor de E71.
Als je me een pm stuurt met je email adres kan ik versie 1.10b of eventueel versie 1.0 toesturen.
[ Voor 11% gewijzigd door Gutteguttegut op 14-05-2009 15:11 ]
Ik gebruik hiervoor MailForExchange. In het profiel heb ik aangegeven dat ik alleen de kalender wil doen, niet de mail en contacts. Uitgebreide instructies staan hier, het werkt helemaal automatisch en onder water. Het enige dat niet werkt (en wat ik ook nog nergens anders heb gezien) is het syncen van meerdere Google Calendars, hij doet alleen je Primary calendar. Zou voor mij heel handig zijn, het schijnt te kunnen via de betaalde variant van Goosync maar ik vond dat te duur.monnick schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:12:
Hoe syncen jullie met de Google Calendar, er zijn vast wel mensen die dat doen?Het moet wel gratis zijn, maar de sync dienst hoeft niet volledig automatisch te syncen, 3x per week "sync" aanklikken op mijn E71 vind ik niet zo'n probleem
Ik heb dit ook ingesteld, alleen doet hij het niet goed. Kan je precies jouw instellingen posten?PhilipsFan schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:06:
[...]
Ik gebruik hiervoor MailForExchange. In het profiel heb ik aangegeven dat ik alleen de kalender wil doen, niet de mail en contacts. Uitgebreide instructies staan hier, het werkt helemaal automatisch en onder water. Het enige dat niet werkt (en wat ik ook nog nergens anders heb gezien) is het syncen van meerdere Google Calendars, hij doet alleen je Primary calendar. Zou voor mij heel handig zijn, het schijnt te kunnen via de betaalde variant van Goosync maar ik vond dat te duur.
exchange-server: m.google.com
bev. verbinding: ja
toegangspunt: t-mobile internet
Sync tijdens roamen: ja, altijd
std. poort gebruiken: ja
gebruikers naam: jouwnaam@gmail.com
wachtwoord: *******
domein: google
Agenda sync.: ja
taken: nee
contactpersonen: heb ik op nee
email: nee
bij conflicten: server voorrang
Schema/piek instellingen zijn persoonlijk...
Agenda terug sync: 2 weken
Eerste sync: items op telefoon beh.
Mijn instellingen:Folkifoon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:28:
[...]
Ik heb dit ook ingesteld, alleen doet hij het niet goed. Kan je precies jouw instellingen posten?
[...]
Exchange server: m.google.com
Secure connection: Yes
Access Point: Smartconnect (bij mij thuis doet ie het over Wifi, buitenhuis T-Mobile Internet)
Sync while roaming: No
Use default port: yes
Username: xxxxxx@gmail.com
Password: (mijn gmail password)
Domain: google (kleine letters!)
Sync Schedule: (maakt niet uit, wat jij wilt)
Synchronise calendar: Yes
Sync calendar back: 2 weeks
Initial sync: Keepitems on phone
Synchronise Tasks: No
Synchronise Contacts: No
Synchronise E-mail: No
Volgens mij redelijk hetzelfde als bij jou, met het verschil dat het bij mij perfect werkt... Doet je access point het wel?
Behalve dat je een Englse versie hebt....je weet maar nooit het kan overal aan liggen. Ik ga die nu installeren.PhilipsFan schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:57:
[...]
Volgens mij redelijk hetzelfde als bij jou, met het verschil dat het bij mij perfect werkt... Doet je access point het wel?
Soms werkt het wel, soms krijg ik error dat de server niet is te bereiken...
T-mobile werkt prima (internetten, fring etc.), heb web n walk +
Daar zeg je zowat. Mijn toestel staat inderdaad op Engels, maar daar zou het niet aan mogen liggen. Wat wel verschil kan maken is welke versie van MailForExchange je gebruikt. Ik heb versie 2.09.158. De firmware versie van mijn E71 is 200.21.118.Folkifoon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:01:
[...]
Behalve dat je een Englse versie hebt....je weet maar nooit het kan overal aan liggen. Ik ga die nu installeren.
Soms werkt het wel, soms krijg ik error dat de server niet is te bereiken...
T-mobile werkt prima (internetten, fring etc.), heb web n walk +
Verwijderd
Loop alweer een tijdje te kloten met Vodafone Live. De startpagina is alleen te bereiken als je dit via de proxy doet. Als ik het toegangspunt voor de eerste keer aanmaak met proxy, dan kan ik de startpagina wel bereiken. Schakel ik daarna het toestel uit en weer in, dan zegt Vodafone dat ik geen Vodafone Live heb. 
Als ik daarna het toestel opstart met eerst zonder sim-kaart en daarna met, dan kom ik er wel weer op.
Als ik daarna het toestel opstart met eerst zonder sim-kaart en daarna met, dan kom ik er wel weer op.

Ik ben bezig om een nieuwe telefoon uit te zoeken, maar wat ik me afvraag over deze gezien navigatie doeleinden, is deze telefoon ook via USB op te laden? Met mijn huidige telefoon is dat mogelijk en kan ik deze in de auto opladen.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ja en nee. Hij kan niet opgeladen worden via de usb poort, maar je kan wel een oplaadstekker to usb kabeltje kopen voor 6 euro op Ebay. Works like a charm. enige nadeel hiervan is, is dat het kabeltje bizar kort isMeauses schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:18:
Ik ben bezig om een nieuwe telefoon uit te zoeken, maar wat ik me afvraag over deze gezien navigatie doeleinden, is deze telefoon ook via USB op te laden? Met mijn huidige telefoon is dat mogelijk en kan ik deze in de auto opladen.
Deze dus:

http://cgi.ebay.nl/Hp61-G...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Op ebay voor 2 euro zonder verzendkosten. Waarom Ebay? Je kan het ook in de winkel kopen maar dan ben je 25 euro kwijt

Of je kiest voor de alles in 1 oplossing (usb en power aan 1 kabel)

http://cgi.ebay.nl/ORIGIN...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
24 euro + 10 euro verzendkosten (in de winkel een 33 euro ook, dus dat maakt het verschil niet)
[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 15-05-2009 13:28 ]
Thanks, dat is wel een nette oplossing inderdaad voor maar 6 euro...Notna schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:25:
[...]
Ja en nee. Hij kan niet opgeladen worden via de usb poort, maar je kan wel een oplaadstekker to usb kabeltje kopen voor 6 euro op Ebay. Works like a charm. enige nadeel hiervan is, is dat het kabeltje bizar kort is
Deze dus:
[afbeelding]
http://cgi.ebay.nl/Hp61-G...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Op ebay voor 2 euro zonder verzendkosten. Waarom Ebay? Je kan het ook in de winkel kopen maar dan ben je 25 euro kwijt. en deze heb ik zelf van deze gebruiker gekocht. Kost 2 weken voordat het er is, maar dan bespaar je een hoop imo
Andere vraag die bij me opkwam daarnet is hoe zit het met het internetten via je telefoon op je laptop? In windows mobile heb ik een applicatie om via bluetooth me internet te delen, hoe zit dat op de E71? Moet je dan in windows een inbelverbinding aanmaken met het *99* gebeuren ofzo?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Nokia PC suite downloaden en installen. Daar zit een optie met 'connect to the internet' op. Even instellen wat de verbinding is (USB en of BT) en gaan met die banaanMeauses schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:35:
[...]
Thanks, dat is wel een nette oplossing inderdaad voor maar 6 euro...
Andere vraag die bij me opkwam daarnet is hoe zit het met het internetten via je telefoon op je laptop? In windows mobile heb ik een applicatie om via bluetooth me internet te delen, hoe zit dat op de E71? Moet je dan in windows een inbelverbinding aanmaken met het *99* gebeuren ofzo?
Ik gebruik dus de standaard usb kabel en die charger voor 6 euro. Niet een extra stopcontact nodig dus en altijd internet!
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 15-05-2009 13:44 ]
Voor een internet verbinding met mn laptop gebruik ik altijd JoikuSpot (E71/JoikuSpot op 3G -> wifi Laptop.
Voor in mn auto gebruik ik die goedkope autohouder waarbij een gratis autolader en BT headset wordt geleverd (zie eerder in dit topic) voor ongeveer 10 euro (incl.verzenden).
Deze is echt super.
Voor in mn auto gebruik ik die goedkope autohouder waarbij een gratis autolader en BT headset wordt geleverd (zie eerder in dit topic) voor ongeveer 10 euro (incl.verzenden).
Deze is echt super.
Gebruik jij toevallig Linux (Xandros) want ik krijg het niet werkend ondanks de support van JoikusoftGutteguttegut schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:38:
Voor een internet verbinding met mn laptop gebruik ik altijd JoikuSpot (E71/JoikuSpot op 3G -> wifi Laptop.
(het werkt wel via Vista)
Ik heb het tot nu toe alleen gebruikt met XP SP3, kan het vanavond wel even testen op Ubuntu (staat nog op mn oude laptop).lekkerkerkE71 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:43:
[...]Gebruik jij toevallig Linux (Xandros) want ik krijg het niet werkend ondanks de support van Joikusoft
(het werkt wel via Vista)
Here, this should work: http://myles.eftos.id.au/...play-nice-with-the-eeepc/Gutteguttegut schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:46:
[...]
Ik heb het tot nu toe alleen gebruikt met XP SP3, kan het vanavond wel even testen op Ubuntu (staat nog op mn oude laptop).
NOPE see 18. Eppie says:Roost schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:07:
[...]
Here, this should work: http://myles.eftos.id.au/...play-nice-with-the-eeepc/
Jongens,
Ik zit met het volgende probleem, ik probeer de wallpaper te extracten uit het 'Touch by t7.sis', heb al verschillende manier geprobeerd maar het lukt me maar niet!
http://tehk7.wordpress.com/2009/04/05/touch-2/ -> Hier is het desbetreffende thema te vinden, kan iemand me helpen en de wallpaper kunnen extracten?
Je zou me een groot plezier doen, groetjes
Ik zit met het volgende probleem, ik probeer de wallpaper te extracten uit het 'Touch by t7.sis', heb al verschillende manier geprobeerd maar het lukt me maar niet!
http://tehk7.wordpress.com/2009/04/05/touch-2/ -> Hier is het desbetreffende thema te vinden, kan iemand me helpen en de wallpaper kunnen extracten?
Je zou me een groot plezier doen, groetjes
Oke ik heb de searchfunctie gebruikt maar ik krijg het toch niet gevonden 
Is er een mogelijk om een "Weather app" te krijgen op het homescreen? Want dit is iets wat ik eigenlijk heel graag wil hebben op mijn nieuwe telefoon echter wil ik GEEN WiMo... een E71 lijkt mij perfect, QWERTY, GPS, Wi-fi, etc... maar is die weather app ook mogelijk?
Is er een mogelijk om een "Weather app" te krijgen op het homescreen? Want dit is iets wat ik eigenlijk heel graag wil hebben op mijn nieuwe telefoon echter wil ik GEEN WiMo... een E71 lijkt mij perfect, QWERTY, GPS, Wi-fi, etc... maar is die weather app ook mogelijk?
handyweather maakt het mogelijk om het weer op de standby te laten zien
Verwijderd
Ik ken het probleem. De oplossing is om playlists te maken (kan het snelste met PC suite, het kan ook vanuit de mediaplayer zelf maar dat is een monikkenwerk.Folkifoon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:27:2) De muziekspeler vind ik ook matig. Ik wil gewoon mapjes op mijn mem. kaart kunnen afspelen, in plaats van dat de tags worden gelezen van de mp3's.
Vervolgens kun je gewoon vanuit de file explorer die playlist openen, als je hem op de geheugenkaart opgeslagen hebt (in de telefoon is hij blijkbaar hidden).
Je kan elke app die er is op het homescreen terug rkijgen. Dwz, als app shortcut he. Het daadwerkelijk displayen van het weer, weet ik nog net zo nietPat-Skim schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:37:
Oke ik heb de searchfunctie gebruikt maar ik krijg het toch niet gevonden
Displayen van het weer kan met handy weather. Er zullen vast gratis programma's zijn maar die ken ik nietNotna schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:48:
[...]
Je kan elke app die er is op het homescreen terug rkijgen. Dwz, als app shortcut he. Het daadwerkelijk displayen van het weer, weet ik nog net zo niet
Ik heb sinds kort ook de Nokia E71. Perfect toestel, ben er zeer tevreden mee. Echter, toen ik het toestel binnenkreeg afgelopen week, wilde ik direct de firmware updaten. De versie die er nu op staat:
110.07.127
09-10-2008
RM-346
(c) Nokia E71-1 (210.01)
Dit is niet de nieuwste bij mijn weten, maar ik krijg via de nokia software updater de melding 'no software updates available for your phone'. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik zou toch graag de nieuwste firmware gebruiken.
110.07.127
09-10-2008
RM-346
(c) Nokia E71-1 (210.01)
Dit is niet de nieuwste bij mijn weten, maar ik krijg via de nokia software updater de melding 'no software updates available for your phone'. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik zou toch graag de nieuwste firmware gebruiken.
edit:
Wellicht handig om te vermelden dat ik een losse telefoon heb gekocht zonder simlock. De telefoon is dus niet branded of whatsoever.
Wellicht handig om te vermelden dat ik een losse telefoon heb gekocht zonder simlock. De telefoon is dus niet branded of whatsoever.
[ Voor 13% gewijzigd door eelcoo op 16-05-2009 15:06 ]
dat was wel exact de code die ik kreeg met mijn HI gebrande telefoon..TNT253 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:03:
Ik heb sinds kort ook de Nokia E71. Perfect toestel, ben er zeer tevreden mee. Echter, toen ik het toestel binnenkreeg afgelopen week, wilde ik direct de firmware updaten. De versie die er nu op staat:
110.07.127
09-10-2008
RM-346
(c) Nokia E71-1 (210.01)
edit:
www.vdzande.com
Oke nice! Nu alleen nog eventjes een app zoeken die geen 25 euro kost ;)!mdbde schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:43:
[...]
Displayen van het weer kan met handy weather. Er zullen vast gratis programma's zijn maar die ken ik niet
Ik had versie 2.7.22, nu heb de nieuwste geprobeerd (versie 2.09.158) en dit lijkt wel goed te gaan.PhilipsFan schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:02:
[...]
Daar zeg je zowat. Mijn toestel staat inderdaad op Engels, maar daar zou het niet aan mogen liggen. Wat wel verschil kan maken is welke versie van MailForExchange je gebruikt. Ik heb versie 2.09.158. De firmware versie van mijn E71 is 200.21.118.
is het al iemand gelukt om mcguider of navigon te installeren met firmware 210.21.006 ik blijf maar een error krijgen dat ik geen software kan installeren die niet vertrouwd is. beide zijn al gesignd maar krijg ze niet aan de praat. Ik kan ook geen hack vinden die al met deze firmware werkt iemand tips? alvast bedankt!
Verwijderd
Is het je ook gelukt om de kalender te synchroniseren? Ik kan namelijk alleen de contacten synchroniseren.Folkifoon schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:50:
[...]
Ik had versie 2.7.22, nu heb de nieuwste geprobeerd (versie 2.09.158) en dit lijkt wel goed te gaan.
Bekend probleem bij mcguider. Ik kreeg die error ook steeds. Je kan het beste GarminXT gebruiken; nooit gezeik en works like a charm :0jla schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:08:
edit: ik heb mcguider nu geinstalleerd maar deze geeft nu de melding "low disk space" zowel op mijn 2gb kaart als op mijn intern geheugen. dus deze werkt ook nog niet.
Overigens zit er een edit knop rechtboven je post. Dan hoef je niet te dubbelposten
bedankt voor je antwoord, ga de garmin eens proberen jammer dat het zo moet want ik heb op mijn vorige e71 wel altijd prettig gewerkt met mcguider. Vond ook navigon voor de symbian deze ondersteunt voetgangersnavigatie wat mij heel handig lijkt in steden (vakantie etc.) al dat signen gaat prima maar met deze nieuwe firmware blijft er maar staat dat hij geen software kan installeren van niet vertrouwen leveranciers. is hier een oplossing voor? want het begint mij echt te irriteren! alvast bedankt!
Ik sync alleen maar de kalender. En dat gaat nu dus goed bij mij met de nieuwste versie.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:59:
[...]
Is het je ook gelukt om de kalender te synchroniseren? Ik kan namelijk alleen de contacten synchroniseren.
Ik heb de nieuwste firmware (210.21.006) en sygic mobile (versie 7.71) build 3630 aan de praat...kaart versie 7.80.jla schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:48:
is het al iemand gelukt om mcguider of navigon te installeren met firmware 210.21.006 ik blijf maar een error krijgen dat ik geen software kan installeren die niet vertrouwd is. beide zijn al gesignd maar krijg ze niet aan de praat. Ik kan ook geen hack vinden die al met deze firmware werkt iemand tips? alvast bedankt!
Je kan bij de telefooninstellingen die controle van certifcaten uitzetten...jla schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:20:
bedankt voor je antwoord, ga de garmin eens proberen jammer dat het zo moet want ik heb op mijn vorige e71 wel altijd prettig gewerkt met mcguider. Vond ook navigon voor de symbian deze ondersteunt voetgangersnavigatie wat mij heel handig lijkt in steden (vakantie etc.) al dat signen gaat prima maar met deze nieuwe firmware blijft er maar staat dat hij geen software kan installeren van niet vertrouwen leveranciers. is hier een oplossing voor? want het begint mij echt te irriteren! alvast bedankt!
Ga naar Toep.beheer > Opties > Instellingen >
- Software-installatie : alles
- Online certif.controle: uit
[ Voor 77% gewijzigd door Folkifoon op 17-05-2009 11:36 ]
[...]
Ik heb de nieuwste firmware (210.21.006) en sygic mobile (versie 7.71) build 3630 aan de praat...kaart versie 7.80.
[...]
Je kan bij de telefooninstellingen die controle van certifcaten uitzetten...
[/quote]
net nog even geprobeerd (gebruik dezelfde sygic versie)maar zonder succes low disk space blijft maar verschijnen terwijl ik nog genoeg ruimte over heb. bij jou werkte hij meteen na het installeren?
die instellingen staan zoals je aangeeft. maar hij blijft maar zeggen dat hij niet vertrouwde software niet kan installeren.
heeft niemand dit probleem dan?
Ik heb de nieuwste firmware (210.21.006) en sygic mobile (versie 7.71) build 3630 aan de praat...kaart versie 7.80.
[...]
Je kan bij de telefooninstellingen die controle van certifcaten uitzetten...
[/quote]
net nog even geprobeerd (gebruik dezelfde sygic versie)maar zonder succes low disk space blijft maar verschijnen terwijl ik nog genoeg ruimte over heb. bij jou werkte hij meteen na het installeren?
die instellingen staan zoals je aangeeft. maar hij blijft maar zeggen dat hij niet vertrouwde software niet kan installeren.
He! Geinig dat het probleem waar ik ook last van had hier terugkomt.
Ik kon ook geen Sygic McGuider installeren op de SD-kaart geheugen eerst. De melding "Low disk space" bleef ook bij mij verschijnen. Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik moest 3 mappen (volgens mij) in de root van m'n SD-kaart zetten en ook het installatie bestand - dus niet in een submap -, en toen werkte het ineens wel. Vond het een vreemde foutmelding, want ook ik had natuurlijk meer dan genoeg diskspace.
McGuider versie: 7.70 Build 1458 (D) niet geheel legaal
Kaart versie: 7.80
E71 firmware: de nieuwste, 210.21.006
Ik kon ook geen Sygic McGuider installeren op de SD-kaart geheugen eerst. De melding "Low disk space" bleef ook bij mij verschijnen. Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik moest 3 mappen (volgens mij) in de root van m'n SD-kaart zetten en ook het installatie bestand - dus niet in een submap -, en toen werkte het ineens wel. Vond het een vreemde foutmelding, want ook ik had natuurlijk meer dan genoeg diskspace.
BEDANKT BEDANKT BEDANKT! MCGUIDER WERKT! nu die irritante melding nog weg en dan kan ik ook nog navigon installerenmonnick schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:22:
Ja in de root installeren, staat volgens mij ook in de instructies. Ik heb een melding van een testversie die eindigt op 18/09/3049...Denk dat ik dan wel bij uitgetestmonnick schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:22:
Hoi allemaal!
Sinds 2 weken de E71 en vind het een heerlijke telefoon!
FF een vraagje: kan ik ook makkelijk een hele groep smsjes wissen zonder het 1 voor 1 te doen of eerst via diverse handelingen elk smsje markeren (wat ook veel werk kost).?
FF een vraagje: kan ik ook makkelijk een hele groep smsjes wissen zonder het 1 voor 1 te doen of eerst via diverse handelingen elk smsje markeren (wat ook veel werk kost).?
Je kan heel snel SMS'jes (en ook bestanden) verwijderen met de backspace-toets op je toetsenbordje.freddievtb schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:09:
Hoi allemaal!
Zoals gezegd: met de backspace toets kun je erg snel zijn. En natuurlijk ook via PC Suite, waar het gewoon net als in outlook gaat: selecteren wat je wil; deleteknop; zeker weten?; vinkje aanklinken; freddievtb heeft weer overzicht....freddievtb schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:09:
Hoi allemaal!
B.S.U.R.
Sinds vandaag deze telefoon, heerlijk ding. Nooit eerder met deze software (Symbian) gewerkt vandaar de veolgende vraag;
Bovenin staan knoppen zoals: SMS, Internet, kaarten etc.
Kan ik deze knoppen ook aanpassen naar mijn eigen smaak?
Ook wil ik graag een agenda importeren (.icf file). Hoe doe ik dit precies?
[ Voor 14% gewijzigd door JvdM op 17-05-2009 18:48 ]
Ja dat kan. Dan moet je naar Instrumenten -> Modi gaan vanuit het hoofdmenu. En daarna naar Toepassingen Startmenu en daar kan je het instellenJvdM schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:31:
Sinds vandaag deze telefoon, heerlijk ding. Nooit eerder met deze software (Symbian) gewerkt vandaar de veolgende vraag;
Bij mijn E71 kreeg ik een handleiding.JvdM schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:31:
*weg* Ondanks de smiley, willen we dit soort berichten toch niet zien.
[ Voor 81% gewijzigd door pven op 17-05-2009 19:34 ]
Heb jij wel de firmware kunnen updaten? Hoe zou ik een HI gebrande telefoon kunnen herkennen?Rosmalen schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:37:
[...]
dat was wel exact de code die ik kreeg met mijn HI gebrande telefoon..
Momenteel maak ik nog geen gebruik van een 3g netwerk, volgende week gaat mijn web n walk abbo pas in. 3g staat wel als icoontje in mijn home scherm. Deze krijg ik niet weg, ik wil namelijk geen onnodige kosten maken voor internet oid. Ik zie wel dat er geen pakketjes worden verzonden via dat 3G, maar ik wil zeker zijn dat ik daar gen kosten aan maak. Kan ik op de een of andere manier 3G op dit moment gewoon uitzetten / blokkeren?
3G wil zeggen dat UMTS beschikbaar is, het telefoonverkeer kan hier ook overheen.JvdM schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:15:
Momenteel maak ik nog geen gebruik van een 3g netwerk, volgende week gaat mijn web n walk abbo pas in. 3g staat wel als icoontje in mijn home scherm. Deze krijg ik niet weg, ik wil namelijk geen onnodige kosten maken voor internet oid. Ik zie wel dat er geen pakketjes worden verzonden via dat 3G, maar ik wil zeker zijn dat ik daar gen kosten aan maak. Kan ik op de een of andere manier 3G op dit moment gewoon uitzetten / blokkeren?
Je kan het uitzetten, maar dan kan er nog via GSM verbinding gezocht worden.
Om te voorkomen dat je het internet op gaat is het meest simpele wat je kan doen, zorgen dat je geen
toegangpunten hebt. (Menu>Instrumenten>Instellingen>Verbinding>Toegangspunten.)
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Dit topic is gesloten.