Vandaag wel waarschijnlijk, maar over 40 jaar weten ze het dan nog?
Waar hier in het algemeen over gesproken wordt is materiaal 30+ jaar oud
[
Er is in het lagere segment een hoop bijgekomen en daar zit best wat twijfelachtig spul tussen, maar geef mij maar een hypermoderne versterker uit de betere segmenten, ik ben toch wel gehecht aan revolutionaire uitvindingen zoals... de afstandsbediening
Wat men nogal eens vergeet als men zomaar stelt dat ze "vroeger veel betere versterkers maakten", is dat die dingen in verhouding net zo duur waren als het high-end spul van tegenwoordig. Het lagere segment was er gewoonweg niet (of was net zulke dikke troep).
Nou in de jaren 80-90 was de keus toch echt veel ruimer een versterker begon bij FL 199,- instap model
en ging in stappen van +/- Fl 100,- omhoog een beest van een versterker destijds Sansui AU-D9 koste destijds een FL 1400,- iets vergelijkbaars nu kost +/- € 3500,- (Yamaha AS-2100)
Het huis tuin en keuken spul van nu ligt tussen de € 400,- - € 600,- dan een hele tijd niks en vanaf € 2500,-
begint er wat op te duiken en dan alleen in de goedkopere chinese merken.
Bij merken als JVC, Denon Yamaha kun je diep heel diep in de buidel voor iets wat dit geld vergeleken met de prestaties beslist niet waard is.
Het is niet voor niets dat 2e hands audio apparatuur een opmars heeft op dit moment.
Even alle gekheid op een stokje dit is zoals muziek zou moeten klinken:
http://admin:admin@84.24.9.196:8080/content/psc.mp3
Met foobar of Chrome even openen en je hoort een groot gedeelte van mijn muziekdatabase.
In de playlist zijn de volgende filters toegepast albums hebben een gemiddelde dr van 11 of hoger,
Replay gain geactiveerd en de muziek afspelen random met een bitrate van 256 kb/s
Verder zijn zo'n beetje alle genres vertegenwoordigd.
Het is even wennen maar met deze filtering toegepast hoef ik niets plat te walsen om alles op een niveau te krijgen en hoef ik ook niet telkens de volume knop harder of zachter te zetten.
Kijk,... zo kan het dus ook
Tweety
[
Voor 17% gewijzigd door
tweety61 op 05-11-2014 23:32
]